(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 دی 1390- شماره 20109

چند خبر از مازندران
فهم عظمت حماسه 9 دي درگرو درك پيچيدگي فتنه 88 است
ايران در كيهان
راه اندازي نخستين جايگاه عرضه محصولات كشاورزي سالم در شيراز
مديركل فرودگاه هاي گلستان: فعاليت فرودگاه كلاله با هفته اي 2 پرواز به تهران آغاز مي شود
نماينده ارشد شوراي نگهبان در يزد: دين و حكومت حتما بايد در كنار هم باشند
امام جمعه اصفهان: بيكاري جوانان را به فساد مي كشاند
پژوهشكده هوافضا در تبريز تأسيس مي شود
تسهيلات احداث مسجد با سالي 67 ميليون تومان سود!



چند خبر از مازندران

كاهش 13/4درصدي مصرف برق در مازندران
ساري- خبرنگاركيهان
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران از كاهش 13/4درصدي مصرف برق در مازندران خبر داد.
منوچهر جعفري با بيان اينكه بيشترين كاهش در سال90 در مقام مقايسه با هشت ماهه سال گذشته مربوط به مشتركان دولتي بوده است؛ افزود: در هشت ماهه سال90 مشتركان بخش دولتي در مقايسه با هشت ماهه سال گذشته 33/1درصد، مشتركان بخش خانگي 23/3درصد و مشتركان بخش تجاري 18درصد صرفه جويي نموده اند كه نشان از همدلي و همياري مردم استان مازندران در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دارد.
به گزارش روابط عمومي توزيع برق مازندران، مديرعامل شركت توزيع برق مازندران همچنين از افزايش حدود36 هزار مشترك برق در 8ماهه سال جاري در حوزه توزيع برق مازندران خبر داد و افزود: در پايان آبان ماه، 994هزار و 793مشترك در حوزه اين شركت فعاليت داشته كه از اين تعداد 596هزار و 508مشترك عادي شهري، 387هزار و 994مشترك عادي روستايي و 10هزار و 291مشترك مصارف سنگين مي باشند.
فعاليت 8هزار روحاني مازندراني در كل كشور
ساري- خبرنگار كيهان:
مدير مركز خدمات حوزه هاي علميه مازندران گفت: از ميان 300هزار روحاني فعال كشور تعداد 8هزار نفر اهل مازندران هستند.
آيت الله نور الله طبرسي در ديدار با مسئولان بيمه طلاب استان مازندران كه در دفتر نماينده ولي فقيه برگزار شد، اظهار داشت: به بركت جايگاه ولايت روحانيان بعد از انقلاب اسلامي از ارج و قرب مناسبي برخوردار شده اند و روحانيون كاركنان بي مزد و مواجب دولت هستند.
نماينده ولي فقيه در مازندران با اشاره به اينكه 300هزار روحاني در كشور وجود دارد گفت: بايد جايگاه و شانيت روحانيون در جامعه محفوظ بماند.
وي ادامه داد: برنامه هاي محوري بايد در برنامه كاري روحانيون قرار گيرد، همان طوري كه سازكار برنامه سالانه از سوي رهبر معظم انقلاب مشخص مي شود.
وي با اشاره به حضور 4هزار روحاني در مازندران افزود: 8هزار روحاني اهل مازندران در كل كشور مشغول فعاليت هستند.
مدير مركز خدمات حوزه هاي علميه مازندران يادآور شد: 200روحاني در طرح هجرت مازندران حضور داشتند.
خانلرپور ادامه داد: يك هزار و 400 طلبه خواهر در مازندران حضور دارند.
توليد 9400 دستگاه خودرو پارس در مازندران
بابل- خبرنگار كيهان:
مديرعامل ايران خودرو مازندران از توليد 9400 دستگاه خودرو پارس در سال جاري توسط اين شركت در مازندران خبر داد.
مهندس اميد حسيني نژاد طي گفت وگويي با خبرنگاران گفت: اين كارخانه در سال 87 كلنگ آن در سفر اول رياست جمهوري به زمين زده شد و يك سال پس از كلنگ زني عمليات ساخت آن آغاز شد و خيلي زود توانست جايگاه خود را در منطقه پيدا كند و عليرغم وجود مشكلات و كمبودها به خصوص در زمينه خطوط ارتباطي و خطوط ريلي كه شريان حياتي اين صنعت مي باشد به موفقيت هاي بزرگي دست يابد.
وي گفت: اين كارخانه در سال 88 و در زميني به مساحت 30 هكتار و سالن به مساحت 14000 متر مربع در منطقه صنعتي رجه در شهرستان بابل شروع به فعاليت كرد و ساخت خودرو سرير در دستور كار قرار گرفت و با توليد روزانه 3 دستگاه خودرو آغاز به كار كرد و در طي مدت زمان كم با طي سير صعودي و تلاش پرسنل شريف اين كارخانه توليداتش به 80 دستگاه در روز افزايش يافت.
معاينه رايگان 2هزار بيمار در كلاردشت
كلاردشت- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح رايگان تيم درماني متخصصان پزشكي در كلاردشت 2هزار بيمار، معاينه شدند.
هفتمين مرحله از طرح تيم درماني مجمع درمانگر (مددجويان) در كلاردشت به مدت 3 روز از 30 آذر تا 2 دي ماه سال جاري به سرپرستي خانم دكتر گرانپايه مشتمل بر جراحان قلب و عروق، مغز و اعصاب، پوست، راديولوژيست، دندانپزشك و... در بيمارستان قائم(ع) كلاردشت انجام شد.
در اين طرح كه بيش از دو هزار بيمار ويزيت شد، 13 جراحي و يك زايمان در يك روز با تجهيزات موجود در بيمارستان انجام شد. گفتني است طرح تيم درماني مجمع درمانگر (مدد محرومان) توسط سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي از بهمن ماه 1389 در شوراي عالي سازمان نظام پزشكي مصوب و برنامه هاي اجرايي گروه مدد از خردادماه سال جاري همزمان با سالروز ارتحال امام خميني شروع و تاكنون در هفت منطقه كل كشور به پوشش و ويزيت رايگان توسط پزشكان داوطلب صورت گرفته است.
عضو شوراي اسلامي شهر بابل: نصب پله برقي در ميدان كارگر كاهش ترافيك شهري را به دنبال دارد
بابل- خبرنگار كيهان:
عضو شوراي شهر بابل برقي نبودن پل عابر پياده را مهم ترين عامل ترافيك در ميدان شهيد كارگر دانست.
سيف الله علي نيا افزود: ساماندهي ترافيك شهري با اصلاح هندسي و استفاده از روش هاي علمي و مطالعات ترافيكي مي تواند بخشي از مشكلات ترافيكي را حل كند.
وي ضمن انتقاد از شوراي ترافيك شهرستان تاكيد كرد: در اجراي مصوبات همه جوانب كار و نارضايتي هاي اجتماعي و دغدغه هاي شهروندان هم بايد مورد توجه قرار بگيرد و قبل از نهايي شدن يك تصميم بايد تمهيدات لازم انديشيده شود و مشكلات مرتفع شود.
علي نيا همچنين گفت: بستن چهارراه گله محله و چهارراه نواب و تقاطع هاي خيابان قائم شهر مشكلات عديده اي را براي شهروندان ايجاد كرده است طوري كه حتي خطرات جاني را در پي داشته است كه جاي تأمل و بررسي جدي دارد.
كالاهاي توليد داخل در مازندران حمايت جدي مي شود
ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: حمايت بي چون و چرا از توليدات داخلي و ثبت برند ايراني از اساسي ترين برنامه هاي دولت و استانداران در اقصي نقاط كشور است.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيد علي اكبر طاهايي، در دومين نشست شوراي ساماندهي مبادلات ارزي استان، بيان داشت: با هدف توسعه شاخص هاي اقتصادي در مازندران، كالاي توليد داخل در استان مورد حمايت جدي مسئولان مازندران قرار مي گيرد.
طاهايي گفت: براي جايگزين كردن تعاوني هاي جديد با ظرفيت سرمايه گذاري و اشتغالزايي مطلوب به تعاوني هاي غيرفعال يك ماه مهلت داده شود تا در صورت عدم فعال شدن، سهميه فعاليت آن به مكان جديدي در استان داده شود.
طاهايي بيان داشت: به واسطه برخي حمايت ها و فرهنگ سازي بيشتر مسئولان براي توليد داخل، بالغ بر 50 هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان در فصل زراعي جاري دوباره كشت شده است.

 



مشاور نماينده ولي فقيه درسـپاه پاسداران انقلاب اسلامي
فهم عظمت حماسه 9 دي درگرو درك پيچيدگي فتنه 88 است

شهركرد-خبرنگاركيهان:
مشاور عالي سياسي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت:« فهم عظمت حماسه 9 دي درگرو درك پيچيدگي و بزرگي فتنه 88 است.
سرتيپ دكتر يدالله جواني كه در همايش سياسي كاركنان سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) استان چهار محال وبختياري سخن مي گفت، افزود: حركت عظيم و خودجوش مردم در روز 9 دي معجزه اي بود كه فتنه هاي دشمنان را خنثي كرد وي با اشاره به رسالت سپاه تاكيد كرد:رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان حافظ انقلاب و دستاوردهاي آن دفاع از حركت هاي انقلابي پيش برنده نظام جمهوري اسلامي است.
جواني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بين موقعيت انقلاب اسلامي و نظام از حيث دستاوردها، توانمندي ها و موفقيت درعرصه هاي گوناگون با توطئه هاي دشمنان و استكبار جهاني رابطه مستقيم وجود دارد.
وي افزود: انقلاب اسلامي وجمهوري اسلامي دو مقوله جدا از هم هستند كه گزينه جمهوري اسلامي بزرگ ترين دستاورد انقلاب اسلامي و به عنوان پرچمدار انقلاب در دنيا به شمار مي رود.
جواني گفت: انقلاب اسلامي درهمه حوزه هاي گوناگون قابل تعريف است و بعضي از دستاوردهاي آن در قلمرو كشور ايران خلاصه نمي شود.
وي با اشاره به شاخصه هاي كانديداي اصلح گفت: هركس پيرو مكتب امام خميني و تابع ولايت است شايسته انتخاب شدن از سوي مردم براي خدمت به نظام و انقلاب اسلامي است.

 



ايران در كيهان

برگزاري مسابقات ملي مهارت
يزد- خبرنگار كيهان: مسئول المپياد اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از شركت 22 نفر در 16 رشته فني و حرفه اي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت كه در بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود، خبر داد و گفت: مسابقات ملي مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستاني، استاني و كشوري برگزار مي شود كه در مرحله شهرستاني برگزاري، داوري و طراحي سؤال در مراكز شهرستان ها انجام مي گيرد.
جلال ميرجليلي اظهار داشت: برگزيدگان شهرستاني به مرحله استاني راه مي يابند كه بعد از انتخاب تيم استاني، برنامه ريزي لازم براي آماده سازي تيم براي شركت در مسابقات ملي مهارت صورت مي گيرد.
وي بيان كرد: استان يزد از سال 1379 تاكنون ميزبان 6 دوره از مسابقات ملي مهارت در رشته هاي صنايع ساختمان، كامپيوتر، سخت افزار و نرم افزار، رباتيك و cnc بوده و در هر دوره داراي مدال و رتبه بوده است.
مرمت خانه تاريخي
¤ مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان صدوق گفت: عمليات مرمت و بازسازي خانه تاريخي ابراهيمي اشكذر كه متعلق به دوره قاجاريه است با اعتباري بالغ بر يكصد ميليون ريال آغاز شد.
«مجاهد كرباسي» اظهار داشت: خانه تاريخي ابراهيمي اشكذر با پلان مستطيلي در دو طبقه بنا شده و داراي دو بادگير و در ورودي است و حياط آن در مركز قرار دارد.
وي افزود: رنگ آميزي، نصب در و پنجره و كاهگل نماي بيروني و داخلي از جمله اقدامات انجام شده در اين خانه تاريخي است. گفتني است، خانه تاريخي ابراهيمي اشكذر به شماره 27398 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
برپايي همايش بيماري هاي ارثي
برازجان- خبرنگار كيهان: اولين همايش معلوليت ها و بيماري هاي ارثي در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برازجان برگزار شد. در اين همايش يك مشاور ژنتيك گفت: دو درصد نوزاداني كه متولد مي شوند مبتلا به بيماري ژنتيك هستند.
وي افزود: اين بيماري بيشتر در ازدواج هاي فاميلي وجود دارد دكتر كوثر به جوانان توصيه كرد قبل از ازدواج با اقوام به پزشكان مشاور مراجعه كنند.
اجراي 27 پروژه
اسفراين- خبرنگار كيهان: فرماندار اسفراين گفت: 27 پروژه در حوزه آموزش و پرورش در سطح شهرستان اسفراين در حال انجام است كه محل تأمين اعتبارات اين پروژه ها استاني، ملي و خيرين است.
وي افزود: ميزان پيشرفت فيزيكي اين پروژه به صورت ميانگين 35درصد است. فرماندار اسفراين با بيان اينكه اردوگاه شهيد مطهري اين شهر جزء پروژه هاي مزبور است گفت: پيش بيني مي شود اين پروژه در روز معلم سال 91 به بهره برداري برسد.
افتتاح مدرسه 6كلاسه
بناب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مديران كل آموزش و پرورش و نوسازي مدارس استان آذربايجان شرقي و جمعي از بازاريان و فرهنگيان، از مدرسه 6كلاسه امام علي(ع) در شهرستان بناب بهره برداري شد.
اين مدرسه در زميني به مساحت 2هزار و 150مترمربع و با زيربناي 700مترمربع در دو طبقه احداث شده است و براي ساخت و تكميل آن 4ميليارد ريال توسط اداره كل نوسازي مدارس استان و 4ميليارد ريال توسط يك خير مدرسه ساز هزينه شده است.
معرفي براي دريافت تسهيلات
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: رئيس اداره كل و امور اجتماعي گنبدكاووس گفت: 33طرح اقتصادي براي دريافت تسهيلات از محل طرح بنگاه هاي زودبازده به بانك هاي عامل معرفي شده اند، كه برخي از آنها بلاتكليف مانده است.
«محمدرضا پياده كوهسار» گفت: مجموع تسهيلات تخصيص يافته به اين طرح ها 116ميليارد تومان است كه تاكنون 40ميليارد تومان پرداخت شده و پرداخت 70ميليارد تومان ديگر بلاتكليف مانده است.
وي در ادامه گفت: در موضوع مشاغل خانگي سرعت برخي ادارات كم است كه نيازمند تحرك بيشتر از سوي آنهاست.
بهسازي راه ها
دهلران- خبرنگاركيهان: رئيس اداره راه و ترابري دهلران گفت: در سال جاري 60ميليارد ريال براي بهسازي راه هاي دهلران در بخش هاي راهداري و راهسازي هزينه مي شود.
عليرضا قاسمي افزود: اين مبلغ از محل اعتبارات ملي و عمراني استاني در دهلران هزينه مي شود.
وي از پيشرفت فيزيكي 75درصدي كمربندي دهلران خبر داد و گفت: تاكنون اعتباري بالغ بر 18ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.
قاسمي خاطرنشان كرد: براي تكميل اين پروژه اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال نياز است.
برپايي 4نمايشگاه
اسفراين- خبرنگاركيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين گفت: به مناسبت گراميداشت روز 9دي چهار نمايشگاه پوستر با موضوع ولايت برپا شد. حسين هلاكويي افزود: نمايشگاه «سيماي خورشيد» در محل برگزاري نمازجمعه و سالن نمايشگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين برپا شد. همچنين نمايشگاه «امير دل ها» در محل برگزاري نمازجمعه شهر صفي آباد و نمايشگاه پوستر با موضوع «ولايت فقيه» در دانشگاه آزاد برپا شد.
نشست منطقه اي مديران اداري
يزد- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان يزد در نشست منطقه اي مديران اداري و مديران مالي و ذي حسابي استان هاي يزد، اصفهان، همدان، مركزي و چهارمحال وبختياري اظهار داشت: بايد به دنبال راهكارهايي براي اجراي طرح طبقه بندي مشاغل باشيم. «سيدمسعود عظيمي» هدف از برگزاري اين نشست را تصميم گيري درمورد نحوه اجراي طرح طبقه بندي مشاغل در شركت هاي تابعه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران بيان كرد.
وي بر لزوم تعامل مثبت سازمان و شركت هاي استان در اجراي هرچه موفق تر اين طرح تأكيد كرد.
آغاز به كار بخشداري
طالقان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه با حضور مسئولان استان البرز و شهرستان طالقان برگزار شد بخشداري بخش بالا طالقان آغاز به كاركرد. در اين مراسم فرماندار شهرستان طالقان گفت: در تلاش مستقيم با فراهم آوردن امكانات آموزشي، بهداشتي، فرهنگي، و غيره شرايط زندگي در اين شهرستان را تسهيل كنيم.
وي با اشاره به در پيش بودن انتخاب مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با ارتقاي طالقان از بخش به شهرستان، طالقان داراي دو ستاد مستقل انتخاباتي خواهد شد.

 



راه اندازي نخستين جايگاه عرضه محصولات كشاورزي سالم در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
نخستين غرفه عرضه محصولات كشاورزي سالم با همكاري شهرداري شيراز در منطقه معالي آباد اين شهر راه اندازي شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس در مراسم گشايش غرفه عرضه محصولات سالم (سبز) گفت: اين غرفه ها تنها براي ارايه محصولات سالم به شهروندان راه اندازي شده كه مردم مي توانند محصولات كشاورزي مورد نياز خود را خريداري كنند.
مهرزاد خرد اظهار داشت: تمام كشورهاي پيشرفته در بحث كشاورزي به سمتي حركت مي كنند كه مصرف كودهاي شيميايي و سموم را كاهش و يا حذف كنند.
وي افزود: استان فارس با داشتن شرايط اقليمي مناسب و توليد بيش از 70 نوع محصول مختلف زراعي و باغي فعاليت هاي خود را در بخش توليد محصولات سالم از چهار سال پيش آغاز كرده است.
مهرزاد خرد با بيان اينكه توليد محصولات سبز مبتني بر برنامه هاي مديريت تلفيقي آفات، مديريت ماده آلي خاك و كشاورزي حفاظتي است، گفت: سازمان جهادكشاورزي فارس در اين خصوص فعاليت هاي زيادي را همراه با سازمان ها و نهادهاي ديگر از جمله دانشگاه علوم پزشكي شيراز انجام داده است.

 



مديركل فرودگاه هاي گلستان: فعاليت فرودگاه كلاله با هفته اي 2 پرواز به تهران آغاز مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مديركل فرودگاه هاي استان گلستان در كلاله با اشاره به افتتاح فرودگاه كلاله در دهه فجر امسال و ثبت تقاضا براي راه اندازي خط هوايي مسافربري، گفت: فعاليت اين فرودگاه با هفته اي 2 پرواز به تهران و بالعكس آغاز مي شود.
«محمدعلي ملكيان» افزود: عمليات اجرايي پايانه فرودگاه با 85% پيشرفت فيزيكي از روند بسيار خوبي برخوردار است كه اميدواريم به حول و قوه الهي در دهه مبارك فجر شاهد نخستين پرواز هواپيما از فرودگاه كلاله باشيم.
وي گفت: براي راه اندازي خطوط مسافرتي با شركتهاي هواپيمايي مذاكرات لازم انجام شده اما در اين بين همكاري اهالي شهرستانهاي همجوار كلاله در انجام مسافرتهاي هوايي به خصوص در روزهاي آغازين بهره برداري از پروازهاي اين فرودگاه ضروري است.
مديركل فرودگاه هاي گلستان در ادامه اظهار داشت: در صورت تقاضاي بيشتر، پرواز به تهران به صورت روزانه انجام خواهد شد علاوه بر تهران تقاضا براي راه اندازي خطوط پروازي به سيستان و بلوچستان و مشهد نيز به ثبت رسيده كه در حال بررسي است كه اين امر نيز به استقبال مردم از مسافرت هاي هوايي بستگي دارد.
ملكيان، با اشاره به اينكه فرودگاه كلاله در زمينه به مساحت 350 هكتار و در دشتي هموار قرار گرفته است، افزود: اين فرودگاه به خاطر وجود زمين هاي مسطح و هموار همچنين از نظر مسيرها و ترافيك هوايي در منطقه اي آرام قرار دارد و مناسب براي برنامه هاي آموزشي و تفريحي است.

 



نماينده ارشد شوراي نگهبان در يزد: دين و حكومت حتما بايد در كنار هم باشند

يزد- خبرنگار كيهان:
نماينده ارشد شوراي نگهبان در استان يزد گفت: اصولگرايي بر پايه اسلام و پذيرش ولايت فقيه استوار است.
حجت الاسلام سيدكاظم مدرسي در نخستين همايش جبهه ملي اصولگرايان استان يزد اظهار داشت: دين و حكومت ديني دو بال در كنار يكديگر هستند و هيچكدام بدون ديگري سودبخش نخواهد بود.
وي افزود: هر بنايي بدون ستون محكم فرو خواهد ريخت و نظام ما نيز كه به بركت وجود امام و بركت خون صدها هزار شهيد و جانباز و ايثارگر مستحكم شد، اكنون بنايي محكم است و بايد امانتدار اين جمهوري اسلامي باشيم.
مدرسي خاطرنشان كرد: امروز جمهوري اسلامي الگو و اسوه كشورهاي اسلامي به لحاظ وجود همين استحكام است.
اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اصولگرايي بر چهار اصل استوار است، ابراز داشت: اسلام، جمهوري اسلامي يا به تعبيري قانون اساسي، خط و سيره امام و پذيرش ولايت مطلقه فقيه، چهار اصلي است كه اصولگرايي بر آن استوار است.
امام جمعه محمدآباد يزد با بيان اينكه اصولگرايي شاخصه هايي نيز دارد، افزود: ناسازگاري با كفار، نگاه رحمت و مهرباني نسبت به يكديگر، پاي بندي به واجبات ديني در آشكار و... از شاخصه هاي مهم و اساسي پاي بندي به رشد و اعتلاي جامعه اسلامي است.

 



امام جمعه اصفهان: بيكاري جوانان را به فساد مي كشاند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
بيكاري مردان موجب ترويج فساد و تاخير در ازدواج جوانان مي شود.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با اظهار اين مطلب در جمع مديران دستگاه هاي اجرايي استان اصفهان گفت: عدم اولويت اشتغال براي مردان و سهولت اشتغالزايي براي زنان به دليل نيروي ارزان و راحت اشتباه بزرگي است كه زمينه بزهكاري و فساد را در جامعه فراهم مي كند.
آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد با تاكيد بر جداسازي محل كار زنان از مردان شاغل خواستار ارائه الگوي مناسب به نسل جوان شد و گفت: استان اصفهان در امر به معروف و نهي از منكر بيش از ساير استان ها فعال بوده است.
وي گفت: بايد مسئوليت احيا امر به معروف را به مديران دستگاه هاي اجرايي واگذار كرد.
آيت الله طباطبايي نژاد در ادامه با اشاره به تشكيل ستاد امر به معروف در 100 مسجد استان اصفهان، از آغاز ساخت مكان ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر استان و شهرستان اصفهان در جوار امامزاده اسماعيل(ع) با همكاري اداره اوقاف و امور خيريه استان خبر داد.

 



پژوهشكده هوافضا در تبريز تأسيس مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
به زودي و براي اولين بار، پژوهشكده مأموريت محور سازمان هوافضا در دانشگاه تبريز، تأسيس و راه اندازي مي شود.
مهندس رحيمي معاون پژوهشي سازمان هوافضاي وزارت دفاع در تالار وحدت دانشگاه تبريز و در مراسم تجليل از پژوهش گران اين دانشگاه با اعلام مطلب فوق گفت: اين پژوهشكده در حال تأسيس بوده و به زودي فعاليت هاي خود را آغاز خواهد كرد.
وي ارزش قراردادهاي بين هوافضا وزارت دفاع و دانشگاه تبريز را بيش از 17ميليارد ريال اعلام كرد و يادآور شد: دانشگاه تبريز براي توسعه همكاري با سازمان هوافضا انتخاب شده و 78 محور پژوهش نيز در زمينه تحقيقات تعريف شده كه مزيت اصلي اين سرمايه گذاري ايجاد فعاليت هاي تحقيقاتي بر پايه نيازهاي واقعي صنعت هوافضاي كشور است و با توسعه همكاري ها، پژوهشگران دانشگاه تبريز، نقش مهمي در پروژه هاي جديد و مهم سازمان هوافضا ايفا خواهند كرد.

 



تسهيلات احداث مسجد با سالي 67 ميليون تومان سود!

گزارش: فرحناز فرج زاده - خبرنگار كيهان در اهواز
سه راه خرمشهر نام يكي از مناطق محروم و حاشيه نشين اهواز است كه از زمان شروع جنگ و مهاجرت جنگ زدگان تاكنون هر سال بر وسعت، جمعيت و محروميتش افزوده مي شود.
مشكلات برخاسته از فقر امكانات شهري و نبود محل مناسب و امن براي گذران اوقات فراغت باعث تشديد فقر فرهنگي در اين منطقه شده و نسل جوان را مورد تهديد قرار داده است. در جايي كه مسئولان فرهنگي و اجتماعي استان بزرگ و حساسي مثل خوزستان با وجود قوميت هاي مختلف كه اهميت ترويج فرهنگ اسلامي را دوچندان مي كند بي تفاوت نسبت به مشكلات گسست فرهنگي جوانان با وجود ابزار مخربي مانند ماهواره و بي توجه به نيازهاي روحي و فكري آنان در پشت درهاي بسته مشغول برنامه ريزي براي برگزاري همايش و سمينار و سخنراني هستند، فرد خيري براي ساخت مسجد و حوزه علميه در آن منطقه اقدام كرد كه متأسفانه با مشكلات عديده اي مواجه شده كه در مصاحبه با وي به آن مي پردازيم.
فرهادي مقدم واقف و متولي مسجد و حوزه علميه العرش اهواز واقع در منطقه سه راه خرمشهر اهواز گفت: با نيت ترويج و رشد فرهنگ اسلامي در بين جوانان ساكن در مناطق محروم از سال 1374 براي دريافت پروانه ساخت به شهرداري مراجعه كردم و پس از 10 سال پيگيري مستمر و مداوم در شهرداري و شوراي شهر در سال 1385 موفق شدم پروانه ساخت را دريافت كنم.
وي افزود: براي تكميل ساختمان مسجد به اداره كل اوقاف خوزستان مراجعه كردم مسئولان اين اداره اذعان داشتند براي كمك به ساخت مسجد سالي 300 تا 400 هزار تومان كمك هزينه پرداخت مي كنيم و مرا به بانك صادرات براي دريافت تسهيلات معرفي كردند، بانك صادرات در جواب به درخواست تسهيلات احداث مسجد پاسخ دادند در حال حاضر اعتبار اين تسهيلات را نداريد اما با توجه به موقعيت مالي و تجاري كه شما داريد مي توانيم وام مضاربه اي پرداخت كنيم و بعد از تأمين اعتبار، وام احداث مسجد را پرداخت مي كنيم. سرانجام بعد از نااميدي از كمك هاي نهادهاي فرهنگي و دولتي با اعتبار و سرمايه شخصي وام مضاربه اي به مبلغ 450 ميليون تومان از بانك صادرات دريافت كردم كه پس از پرداخت 250 ميليون سود و جريمه ديركرد وام طي دو سال و پرداخت روزانه 185 هزار تومان سود و ديركرد، نه تنها تسهيلات احداث مسجد را پرداخت نكردند بلكه املاك شخصي و تجاري ام توسط بانك به اجرا گذاشته شده است.
بانك صادرات به هيچ مقامي در كشور پاسخگو نيست
فرهادي مقدم مي افزايد: براي جلوگيري از حراج سرمايه زندگي ام از آيت الله جزايري استمداد خواستم كه ايشان با نوشتن نامه به آقاي سرگلزاري مديركل شعب بانك صادرات خوزستان و آقاي دكتر برهاني مديركل بانك صادرات كشور مشكل را پيگيري كرد اما كمكي از جانب آنان نشده است.
اداره كل اوقاف خوزستان با ارسال چندين نامه به بانك صادرات جواب مساعدتي دريافت نكرد.
در سفر هيئت دولت رئيس جمهور نامه اي به آقاي جهرمي نوشت و دستور داد اين وام مشمول تبصره شود اما باز هم بانك صادرات ترتيب اثر نداد.
استاندار خوزستان اداره اوقاف را مكلف كرد اين مشكل را حل كند ولي راه به جايي نبرديم.
آيت الله محمد حسين احمدي عضو مجلس خبرگان نامه اي به مديربانك صادرات نوشتند كه با توجه به اينكه مسجد نبايد با پول ربا ساخته شود و اين مسجد مشكل شرعي دارد خواهان رفع اين مشكل شد كه بازهم به نتيجه نرسيديم.
در نهايت نامه اي به بيت رهبر معظم انقلاب نوشتيم و در جواب گزارش اداره اوقاف را جهت صحت گفته هاي بنده و پيگيري مسئله خواستند. جاي بسي تأسف است كه اداره اوقاف به نيت خيرين شك كند، مدير سابق اوقاف شرط دادن گزارش را به بيت رهبري ارائه وقف نامه به اوقاف تعيين كرد كه پس از 6 ماه رفت و آمد مداوم توانستم وقف نامه را گرفته و به اداره اوقاف تحويل دهم و سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان بيت رهبري، اداره كل اوقاف كشور را متولي حل و فصل مشكل اين مسجد كرد كه تاكنون كاري انجام نشده و بانك صادرات همچنان بر مواضع قبلي خود ايستاده و سالي 67 ميليون تومان سود و جريمه ديركرد از بنده مي گيرد و به زودي اموال شخصي من و خانواده ام را به مصادره مي گذارد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14