(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 دی 1390- شماره 20109

حديث دشت عشق
قهرمان 14 بهمن معرفي مي شود استقلال و شاهين فيناليست هاي خوشبخت جام حذفي
سوءقصد به جان كاپيتان سابق تيم ملي جودو
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال ادامه صدرنشيني مهرام
شكست سنگين نفت درمسابقه اي پر حاشيه
صعود نمايندگان كشتي بابل و سبزوار به عنوان تيم نخست
تصميم جديد فدراسيون كاراته هدايت تيم ملي با 8 مربي!
خواندني از ورزش ايران
تشريح برنامه هاي تيم ملي فوتبال از زبان سرمربي تيم ملي
خرداد 91 سرنوشت فوتبال ايران رقم خواهد خورد



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «امرالله رضايي» آن را كه خبر شد خبري باز نيامد
شهيد «امرالله رضايي»، سال 1345 در خانواده اي مذهبي در محله جوچي از توابع شهر پيربكران ديده به جهان گشود. دوران كودكي و تحصيلات ابتدائيش را در زادگاهش سپري نمود و جهت ادامه تحصيل به مدرسه راهنمايي آزادي پيربكران و پس از طي دوران راهنمايي جهت ادامه تحصيل به هنرستان فني شهيد بهشتي فلاورجان رفت. او در همين زمان هم عضو انجمن اسلامي هنرستان بود. همچنين در ورزش واليبال و فوتبال از مهارت خاصي برخوردار بود و عضو تيم واليبال هنرستان بود.
در آذرماه 1364 بود كه به فرمان حسين زمان خويش لبيك گفت و درس را نيمه كاره رها كرد و به همراه 10 تن از همكلاسي هايش به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام شد. ابتدا در اهواز (پايگاه شهيد مدني)، شوشتر (پادگان انبيا)، آبادان (مقر داود) و سپس در جزيره فاو (نزديك جاده فاو ام القصر) دوش به دوش ديگر رزمندگان اسلام به دفاع از اسلام پرداخت.
سرانجام در عمليات والفجر8، در منطقه فاو در محاصره دشمن قرار گرفت و مفقودالاثر شد و هيچ اثري از او مبني بر اسارت يا شهادت يافت نشد. تا اينكه پس از 13سال دوري، انتظار به سر آمد و پيكر پاكش توسط گروه تفحص پيدا شد و در روز يازدهم محرم سال 1377 در ميان خيل عظيم عزاداران اباعبدالله و مردم شهيد پرور منطقه پيكر مطهرش تشييع شد و در گلستان شهداي محله جوچي در كنار ديگر همرزمان شهيدش به خاك سپرده شد.

 



قهرمان 14 بهمن معرفي مي شود استقلال و شاهين فيناليست هاي خوشبخت جام حذفي

سرويس ورزشي-
روز گذشته با برگزاري دو بازي چهره فيناليست هاي جام حذفي مشخص شد.
در چارچوب رقابت هاي مرحله نيمه نهايي جام حذفي روز گذشته دو ديدار در شهرهاي بوشهر و تهران برگزار شد كه طي آن تيم هاي شاهين و استقلال توانستند مجوز حضور در فينال جام حذفي را كسب كنند.
در بوشهر تيم فوتبال شاهين در ورزشگاه شهيد بهشتي اين شهر ميزبان مس كرمان بود و در پايان موفق شد با دو گل حريف خود را شكست داده و نخستين فيناليست اين جام لقب بگيرد. مهدي نوري(67) و ايوان پتروويچ (75) گل هاي شاگردان فيروز كريمي را به ثمر رساندند.
در اين ديدار سپهر حيدري و فرهاد سالاري پور از مس كرمان و سعيد بيات و هادي شكوري از شاهين از قاضي مسابقه كارت زرد دريافت كردند. ضمن اينكه مسعود نظرزاده بازيكن شاهين كه در نيمه نخست يك كارت زرد گرفته بود در دقايق پاياني نيمه دوم با دريافت كارت زرد دوم از بازي اخراج شد تا شاهين در لحظات پاياني 10 نفره به بازي ادامه دهد.
اما در بازي دوم مرحله نيمه نهايي تيم فوتبال استقلال تهران موفق شد در ورزشگاه آزادي شهرداري ياسوج را با يك گل شكست دهد. بازيكنان استقلال ابتدا در دقيقه 8 توسط عمران زاده به گل رسيدند اما داور به دليل خطاي انجام شده روي دروازه بان شهرداري اين گل را مردود اعلام كرد. در ادامه آبي پوشان به حملات خود ادامه دادند و حتي در دقيقه 21 يك توپ آنها به تير دروازه برخورد كرد اما توپي وارد دروازه نشد تا نيمه نخست با تساوي به پايان برسد.
در نيمه دوم آبي پوشان به بازي هجومي خود ادامه دادند و به گل هم رسيدند؛ نتيجه تلاش استقلالي ها گل دقيقه 55 حنيف عمران زاده بود كه با يك شوت از راه دور به دست آمد.استقلالي ها بعد از اين گل باز هم تلاش كردند تا گل هاي بيشتري به ثمر برسانند اما دروازه بان شهرداري ياسوج عملكرد خوبي در اين حملات داشت.قضاوت اين مسابقه بر عهده يدالله جهانبازي بود. وي به حميد مروي از شهرداري ياسوج كارت زرد نشان داد.
استقلال با اين پيروزي به همراه شاهين بوشهر به فينال جام حذفي راه پيدا كرد. فينال جام حذفي 14 بهمن بين استقلال و شاهين بوشهر برگزار مي شود تا فيروز كريمي بار ديگر رودرروي استقلال و مظلومي قرار بگيرد.
استقلال و شاهين را مي توان فيناليست هاي خوشبخت جام حذفي دانست. استقلال كه تا بازي مرحله نيمه نهايي حتي يك ديدار هم در خارج از خانه برگزار نكرد و شاهين هم در بازي نيمه نهايي به حكم قرعه ميزبان مس شد تا نيمي از راه صعود به فينال را طي كند.

 



سوءقصد به جان كاپيتان سابق تيم ملي جودو

كاپيتان سابق تيم ملي جودو ايران از سوءقصد جان سالم به در برد.
محمود ميران كاپيتان سابق تيم ملي و دارنده مدال برنز مسابقات جهاني در حال عزيمت به پيست ديزين در جاده چالوس به هنگام توقف براي خريد خوراكي از سوي چند ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت. وي با خودداري از درگيري با حمله كنندگان به كلانتري 53 نساء مراجعه و عليه سوءقصدكنندگان شكايت كرد. گفته مي شود اين افراد با تبر به ملي پوش سابق ايران حمله ور شدند. محمود ميران با تأييد اين موضوع از اين حادثه ابراز نگراني و اظهار كرد: هر وقت به اين موضوع فكر مي كنم كه ممكن است با قهرمانان اين مملكت اين گونه برخورد كنند، متأسف مي شوم.ميران با حمله افراد ناشناس با كمي آسيب ديدگي از ناحيه دست راست رو به رو شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري ديدار فينال جام حذفي در زمين بي طرف
پس از صعود تيمهاي استقلال تهران و شاهين بوشهر به ديدار پاياني جام حذفي، عزيزالله محمدي، رئيس سازمان ليگ برتر از برگزاري بازي نهايي در زمين بي طرف خبر داد. وي گفت: تك بازي فينال قطعا در زمين بي طرف برگزار مي شود اما هنوز ميزبان مشخص نشده است.
قطعي شدن رفتن دروازه بان پيروزي به روسيه
باشگاه روبين كازان روسيه با رقم پيشنهادي باشگاه پيروزي براي صدور رضايت نامه عليرضا حقيقي موافقت كرد و به اين ترتيب، انتقال دروازه بان جوان پيروزي ظرف روزهاي آينده انجام خواهد شد. باشگاه روبين كازان روسيه كه پيش از اين خواهان تمديد مهلت پاسخگويي به پيشنهاد باشگاه پيروزي شده بود، چهارشنبه شب در پايان مهلت تعيين شده از سوي مقام هاي اين باشگاه، همانطور كه پيروزي خواسته بود در نامه اي رسمي موافقت خود را با اين پيشنهاد اعلام كرد. مسئولان دو باشگاه پيروزي و روبين كازان طي روزهاي آينده نسبت به عقد قرارداد رسمي عليرضا حقيقي اقدام خواهند كرد و نحوه انجام كار، ظرف روزهاي آينده در توافق طرفين مشخص خواهد شد.
تمديد قرارداد مجيدي با استقلال
مديرعامل باشگاه استقلال از تمديد قرارداد فرهاد مجيدي با اين تيم خبر داد. علي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال در اين خصوص گفت: صحبت هايي كه در اين چند روز پس از جدايي مجيدي از استقلال مطرح شده باعث نگراني هواداران شد. در اين بين بازتاب صحبت هاي وي با روزنامه قطري باعث شد براي اولين بار اعلام كنم كه مجيدي پس از اين كه از استقلال رضايت نامه گرفت يك سال ديگر قراردادش را با ما تمديد كرد. بنابراين، اين بازيكن پس از پايان قرارداد 4 ماهه اش با الغرافه قطر بار ديگر به استقلال برمي گردد. قرار است روز شنبه (امروز) قرارداد مجيدي را به فدراسيون و هيئت فوتبال ببريم و آن را ثبت كنيم تا جنبه رسمي پيدا كند و خيال هواداران نيز آسوده شود.
خالقي فر به صنعت نفت آبادان پيوست
مهاجم پيشين تيم فوتبال سايپاي البرز در فصل نقل و انتقالات نيم فصل با عقد قراردادي به عضويت تيم صنعت نفت آبادان درآمد.اين مهاجم 28 ساله كه سابقه بازي در تيم فجر سپاسي شيراز را هم دارد با عقد قراردادي يك و نيم ساله به تيم صنعت نفت آبادان پيوست. همچنين «عماد زعتره»، بازيكن فلسطيني اصل اين تيم نيز قرارداد خود را با باشگاه صنعت نفت آبادان به ثبت رساند. زعتره با انجام 6 بازي ملي براي تيم فلسطين و به ثمر رساندن دو گل در پست هافبك براي طلايي پوشان آبادان بازي خواهد كرد.
آنري با قراردادي دو ماهه در آرسنال
سرمربي فرانسوي آرسنال اعلام كرد پروسه جذب تيري آنري تقريبا تمام شده است و او با قراردادي دو ماهه به جمع ما خواهد پيوست. آنري كه با ركورد 226 گل زده بهترين گلزن تاريخ باشگاه آرسنال محسوب مي شود بعد از تعطيلي ليگ MLS در ماه نوامبر براي حفظ آمادگي خود به لندن آمد و در تمرينات توپچي ها حاضر شد.
مافياي فوتبال سركرده جريان انحرافي است
سرپرست پيشين باشگاه استيل آذين مدعي شد كه مافياي فوتبال سركرده جريان انحرافي كشور و معاونش است. صادق درودگر گفت: مافياي فوتبال سركرده جريان انحرافي كشور و معاونش است كه در زمان مسابقات جام جهاني 2006 شركتي تأسيس كرد و بودجه فرهنگي هم تعريف شد كه همه آن را زير سؤال بردند. حتي مردمي كه به آلمان سفر نكردند در آن زمان پولشان پس داده نشد.وي ادامه داد: در جام جهاني 2006 صحبت از بردن 30 هزار روسري به آلمان شد اما يك روسري هم سر كسي نديديم. 50 هزار لباس رايگان قرار بود بين تماشاگران توزيع شود كه لباس ها فروخته و بليت هاي رايگان ديدار به تماشاگران مكزيكي فروخته شد.
وضعيت كرار امروز مشخص مي شود
جلسه رسيدگي به وضعيت نهايي كرار جاسم، هافبك عراقي استقلال فردا برگزار خواهد شد. طبق گفته معاون باشگاه استقلال قرار است روز شنبه جلسه اي در ساختمان باشگاه با حضور مديرعامل تيم، كرار جاسم و مدير برنامه هاي اين بازيكن برپا شود تا در نهايت با حضور طرفين تكليف نهايي كرار مشخص شود.
درخواست كريمي از سازمان ليگ
فيروز كريمي سرمربي شاهين بوشهر پس از پيروزي تيمش برابر مس كرمان گفت: مي خواهم بيست و پنجمين جام قهرماني خود را با شاهين بوشهر بگيرم. وي در ادامه يادآور شد: بازي نهايي جام حذفي آنقدر اهميت دارد كه سازمان ليگ دو سه بازي ليگ را جابه جا كند تا فينال به صورت رفت و برگشت برگزار شود.
حضور خلعتبري در پيروزي منتفي شد
مسئولان باشگاه پيروزي با خلعتبري به توافق نرسيدند. پس از اينكه باشگاه الغرافه قطر با فرهاد مجيدي قرارداد بست، خلعتبري را از ليست خود خارج كرد. از همين رو مسئولان باشگاه پيروزي به دنبال جذب خلعتبري بودند اما پس از مذاكرات روز گذشته حضور وي در پيروزي به طور كلي منتفي شد. خلعتبري به سرخپوشان گفته قصد دارد به يك تيم اماراتي بپيوندد.

 



هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال ادامه صدرنشيني مهرام

هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال با صدرنشيني مهرام به پايان رسيد.
در ادامه هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال 5 ديدار ديگر در شهرهاي مختلف برگزار شد. در تهران تيم بسكتبال مهرام كه پيش از اين هفته صدرنشين رقابت ها بود، مقابل ميهمانش همياري زنجان با حساب 86 بر 51 به پيروزي رسيد تا ضمن كسب چهاردهمين برد متوالي به صدرنشيني اش در ليگ ادامه دهد. در ديگر ديدارهاي مهم، حفاري اهواز در خانه ميزبان ذوب آهن بود كه در پايان با نتيجه 61 بر 68 مقابل ميهمانش تن به شكست داد. پتروشيمي بندر امام نيز در گرگان به مصاف شهرداري اين شهر رفته بود و موفق شد 58 بر 55 از سد حريف خود بگذرد. نتايج كامل هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است:
¤جهش ترابر قم 72-دانشگاه آزاد تهران 73
¤مهرام تهران 86-همياري زنجان 51
¤حفاري اهواز 61-ذوب آهن اصفهان 68
¤پويا تهران 69-فولاد ماهان اصفهان 81
¤صنايع پتروشيمي ماهشهر 65-لوله s.aشيراز 61
¤شهرداري گرگان 55-پتروشيمي بندر امام 58

 



شكست سنگين نفت درمسابقه اي پر حاشيه
 صعود نمايندگان كشتي بابل و سبزوار به عنوان تيم نخست

هفته سوم از دور برگشت رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور جمعه شب با پيروزي نمايندگان سبزوار، همدان، ملاير و بابل به پايان رسيد اما مسابقه در شهر بابل با حواشي زيادي همراه بود.
درگروه دوم اين رقابت ها تيم موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) سبزوار در سالن سربداران اين شهر با نتيجه 5 بر 2 از سد ميهمان خود سايپاي شمال گذشت تا صعود خود را به عنوان تيم اول اين گروه به مرحله نيمه نهايي مسابقات قطعي كند.
در ديگر ديدار اين گروه تيم تله كابين گنجنامه همدان با نتيجه 7 بر صفر مقابل ميزبان خود مجاهدان صنعت برق گلوگاه به پيروزي رسيد. اين هفته تيم نيروي زميني ارتش استراحت داشت. در گروه اول اين رقابتها و در حساس ترين مسابقه تيم شهرداري ملاير با نتيجه 5 بر 2 ميزبان خود پيشگامان آسانسور مازندران را مغلوب كرد تا راهيابي خود به مرحله بعد را تقريبا قطعي كند. اما در ديگر اين گروه تيم خونه به خونه بابل با پيروزي 6 بر يك مقابل نفت تهران صعودش را به عنوان تيم اول به مرحله نيمه نهايي قطعي كرد. البته اين مسابقه به دليل پرتاب گاز اشك آور به سمت جمعيت خارج از سالن سردار سجودي بابل و به دليل اعتراض اعضاي تيم نفت به فضا و جو نامناسب محل برگزاري مسابقه با دقايقي تاخير آغاز شد.
بيژن قاسم زاده، رئيس جديد كميته انضباطي فدراسيون به عنوان نخستين تجربه خود در اين مسئوليت در بابل حضور داشت. اين هفته تيم آبفاي زنجان استراحت داشت. هفته چهارم از دور برگشت اين مسابقات روز پنجشنبه هفته جاري برگزار مي شود.

 



تصميم جديد فدراسيون كاراته هدايت تيم ملي با 8 مربي!

مسئولان جديد فدراسيون كاراته پس از تغيير و تحولاتي كه در بخش هاي مختلف به وجود آوردند تا حدي از حواشي اين رشته پرطرفدار كاستند، اما گويا حواشي اين رشته تمام شدني نيست و فدراسيون قصد دارد براي هدايت تيم ملي كاراته از وجود هشت مربي استفاده كند!
كاراته ايران كه به زعم مسئولان فدراسيون حدود 800 هزار علاقمند و فعال دارد، چند سالي است كه از كسب مقام هاي مهم در سطح جهاني دور است و اين باعث شده تا نوعي سرخوردگي در بين اهالي آن به وجود بيايد.
چندي است كه مسئولان فدراسيون كاراته تصميم گرفته اند هدايت تيم ملي را به كادري هشت نفره بسپارند، به اين شكل كه هر مربي در يك وزن (6 مربي در 6 وزن) و يك مربي هم در كوميته تيمي كه در مجموع هفت مربي مي شود، البته قرار است يك سرمربي هم كه در واقع همان مربي اصلي و هشتمي مي شود كار سرمربيگري كل تيم را بر عهده گيرد. اين تصميم فدراسيون قرار است در مسابقات آسيايي ازبكستان اجرايي شود و نقاط ضعف و قوت آن بررسي شده و سپس تيم ملي با همين روش در مسابقات قهرماني جهان در فرانسه شركت كند.
مسابقات جهاني فرانسه در پنج وزن است. بنابراين در صورت موفقيت اين طرح در مسابقات آسيايي ازبكستان، تيم ملي ايران در فرانسه هفت مربي (پنج مربي در پنج وزن، يك مربي كوميته و يك سرمربي) خواهد داشت. بدون ترديد هر تيم مديريتي كه وارد يك فدراسيون مي شود براي نشان دادن توانايي هاي خود به فكر ارائه برنامه هاي جديد و متفاوت مي افتد كه در حال حاضر مسئولان كاراته نيز اين تصميم را گرفته اند، تصميمي كه مشخص نيست مسير آن رسيدن به موفقيت است يا نه.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مراسم تشييع پيكر مرحوم ابوالحسن اشتري اسطوره عرصه ملي واليبال و بسكتبال كه در رشته هاي شنا و دووميداني هم فعاليت داشت صبح ديروز با حضور جمع كثيري از چهره هاي شناخته شده ورزشي برگزار شد.
¤ مهدي بي باك پس از انتخاب به عنوان مربي تيم ملي تكواندو از مربيگري در تيم ملي تكواندو مجارستان انصراف داد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14