(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 دی 1390- شماره 20109

متكان: سازمان دانشجويي تا پايان سال از وزارت علوم جدا مي شود
برف و باران 21 استان را فرا مي گيرد
سردار رادان عنوان كرد موفقيت پليس در جلوگيري از ترويج بي حجابي
30 بهمن آغاز مرحله دوم ثبت نام كنكور 91
پارسايي: ثبت وقايع حياتي ايرانيان خارج از كشوربه روز شد
سردار كارگر: پليس اجازه تساهل در حوزه سينما را نمي دهد
در شوراي عالي آموزش و پرورش ماده واحده جدول مواد درسي پايه ششم ابتدايي تصويب شد
از 17دي آغاز ثبت نام در كنكور ارشد دانشگاه آزاد اسلامي
پذيرش بدون كنكور علم و صنعت در مقطع كارشناسي ارشد
ريزش ساختمان 4 طبقه در جنوب پايتخت
حوادث كوتاه از كشور
انهدام باند بزرگ تجهيزات ماهواره
تحقق 52 ميليارد تومان از اعتبارات حمايت از بيماران صعب العلاج
سرقت 45 ميليون توماني مستخدم انتقامجو
تزريق اشتباهي آمپول منجر به قطع دست جوان كوهدشتي شد
تفكيك جنسيتي در خيابان هاي اسرائيل



متكان: سازمان دانشجويي تا پايان سال از وزارت علوم جدا مي شود

معاون اداري مالي وزارت علوم از تأخير در جدا شدن سازمان امور دانشجويان از وزارت علوم خبر داد و گفت: اين سازمان تا پايان سال از وزارت علوم جدا مي شود.
علي اكبر متكان معاون اداري مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس با اشاره به انتقال قسمتي از سازمان امور دانشجويان از وزارت علوم تا قبل از پايان سال جاري، گفت: قرار بود در آذرماه قسمتي از تشكيلات سازمان امور دانشجويان به ساختمان سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران منتقل شود اما چون سازمان پژوهش ها نتوانسته است هنوز جاي مناسبي براي انتقال پيدا كند، انتقال سازمان امور دانشجويان محقق نشد.
به گفته وي، سازمان امور دانشجويان سه معاونت دانشجويان داخل، دانشجويان خارج از كشور و پشتيباني و اداري مالي دارد.
معاون اداري مالي وزارت علوم از جدا شدن ادارات كل تربيت بدني، شاهد و ايثارگر، مركز مشاوره و اداره كل فارغ التحصيلان از وزارت علوم در مرحله اول و انتقال به ساختمان جديد خبر داد.

 



برف و باران 21 استان را فرا مي گيرد

سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش برف و باران در حداقل 21 استان كشور هشدار داد.
بررسي نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد كه سامانه بارشي از صبح امروز تا روز سه شنبه نيمه شمالي، غرب و جنوب غربي كشور را تحت تاثير خود قرار مي دهد و سبب بارش متناوب باران و در مناطق سردسير و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبي رگبار و رعد و برق و وزش باد مي شود.
در روز دوشنبه در استان هاي آذربايجان شرقي، زنجان، آذربايجان غربي، اردبيل، سواحل درياي خزر، تهران، البرز، قم، قزوين، سمنان، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي، كرمانشاه، ايلام، مركزي، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال وبختياري و غرب اصفهان و در روز سه شنبه در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، زنجان، اردبيل، سواحل درياي خزر، تهران، البرز، قم، قزوين، سمنان، همدان، مركزي، خراسان شمالي، كردستان، كرمانشاه، اصفهان و شمال لرستان بارش پيش بيني شده است كه در روز سه شنبه علاوه بر شدت بارش ها در سواحل درياي خزر، دريا نيز مواج خواهد بود.
بدين ترتيب تا روز سه شنبه براي نيمه شمالي كشور كاهش نسبي دما نيز پيش بيني مي شود.
نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد بارش ها از اواخر وقت امروز آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
بارش ها در اين مدت به صورت پراكنده و در ارتفاعات و نقاط سردسير شهر و استان تهران به صورت برف خواهد بود در عين حال بيشترين ميزان بارش براي روزهاي يكشنبه و سه شنبه پيش بيني مي شود.
بر اين اساس براي امروز آسمان تهران نيمه ابري تا ابري همراه با بارش برف و باران، گاهي با وزش باد پيش بيني شده كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با دو درجه كاهش به يك و 8 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز يكشنبه آسمان پايتخت نيمه ابري در پاره اي از نقاط همراه با بارش برف و باران، گاهي با وزش باد پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و 7 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.

 



سردار رادان عنوان كرد موفقيت پليس در جلوگيري از ترويج بي حجابي

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه تكريم پوشش و عفاف و پاكيزگي سيماي جامعه جزو ماموريتهاي مستمر و هميشگي پليس است گفت: اجراي طرح امنيت اخلاقي در گسترش بي حجابي در كشور جلوگيري خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار احمدرضا رادان اظهار داشت: وضعيت پوشش در جامعه بهبود يافته است اما مورد قبول نيست و به نظر مي رسد اين وضعيت مي تواند بهتر شود. در گذشته جامعه به سمت بي حجابي پيش مي رفت اما پليس با اجراي طرح امنيت اخلاقي از اين موضوع جلوگيري كرد.
وي با اشاره به تداوم برخورد قاطع با اراذل و اوباش تاكيد كرد: با اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش وضعيت اين حوزه نيز بهبود چشمگيري يافت و مردم ديگر شاهد گردن كشي اراذل و اوباش نيستند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي از جمع آوري معتادان پرخطر از سطح شهرها خبر داد و افزود: معتادان پرخطر از سطح شهر جمع آوري و به مراكز درماني منتقل شدند. همچنين اميدواريم با اجراي طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر و پاكسازي اين افراد وضعيت جامعه مناسبتر شود.
سردار رادان با بيان اينكه مداخله در حيطه هاي اخلاقي بايد با لحاظ كردن تمامي جوانب اخلاقي و اقتدار همراه با تدبير و عقلانيت و اخلاق و ادب است تصريح كرد: پليس موظف است در چارچوب قانون و متناسب با خواسته هاي شهروندان به «مداخله» جدي، موثر و هوشمندانه در برابر كجروي ها و ناهنجاري هاي اجتماعي بپردازد.
پليس سايبري با فضاهاي مجرمانه برخورد خواهد كرد
سردار رادان همچنين با اشاره به راه اندازي سفارت مجازي آمريكا در ايران گفت: شهروندان ما خودشان بلدند جواب سفارت مجازي آنان را بدهند.
وي افزود: نگاه ما به راه اندازي سفارت مجازي يك نگاه توطئه اي است كه همواره آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس براي كشور ما داشته اند.
جانشين فرمانده ناجا سفارت مجازي آمريكا را فضايي پوچ و توخالي دانست كه پديدآورندگان نتيجه اي از آن نخواهند گرفت. رادان همچنين درباره برخورد پليس با اين سايت با بيان اينكه پليس در فضاي مجازي يكسري وظايفي برعهده دارد خاطرنشان كرد: در همين راستا پليس سايبري با فضاهاي مجرمانه برخورد خواهد كرد.

 



30 بهمن آغاز مرحله دوم ثبت نام كنكور 91

مرحله دوم ثبت نام آزمون سراسري 91 از 30 بهمن ماه آغاز مي شود و تا 3 اسفندماه ادامه دارد.
بنابراين گزارش، داوطلباني كه در زمان مقرر موفق به مشاهده اطلاعات سوابق تحصيلي خود نمي شوند، بايد اين مشكل را با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور گزارش دهند.
در صورت تاييد اطلاعات سوابق تحصيلي اين افراد، توسط وزارت آموزش و پرورش، داوطلبان مي توانند در مرحله دوم ثبت نام كه از 30 بهمن ماه آغاز مي شود و تا 3 اسفندماه ادامه دارد، با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور اقدام به ثبت نام كنند.
آزمون سراسري سال 91 در روزهاي 8، 9 و 10تيرماه برگزار مي شود.

 



پارسايي: ثبت وقايع حياتي ايرانيان خارج از كشوربه روز شد

سازمان ثبت احوال كشور آمادگي خود را براي اتصال به روز كنسولگري هاي ايران اسلامي در ديگر كشورها براي ثبت وقايع حياتي در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور اعلام كرد.
حميد پارسايي معاون فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور در گفت وگو با ايسنا گفت: تعاملي ميان سازمان ثبت احوال و وزارت امور خارجه براي فراهم كردن زمينه ارائه به روز اطلاعات وقايع حياتي از كنسولگري هاي خارج كشور به پايگاه اطلاعات جمعيتي صورت گرفته است.
وي با اشاره به اتصال دفاتر ثبت احوال داخل كشور به پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور، تاكيد كرد: در حال حاضر صدور شناسنامه براي افراد متولد شده پس از ثبت واقعه ولادت در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور انجام مي شود.
به گفته پارسايي، تنها محدوديتي كه مانع از فعال كردن نرم افزارهاي آنلاين ثبت احوال در كنسول گري ها و دفاتر خارج از كشور شده، نبود يك شبكه ايمن است.
معاون فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال خاطرنشان كرد: اگر وزارت خارجه شبكه ايمن لازم را فراهم كند، ثبت احوال آمادگي لازم براي برقراري ارتباط آنلاين كنسول گري هاي خارج كشور با پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور را دارد.

 



سردار كارگر: پليس اجازه تساهل در حوزه سينما را نمي دهد

معاون اجتماعي نيروي انتظامي از جانبازان و شهدا به عنوان هنرمندان واقعي ياد كرد و گفت: پليس در حوزه فيلم و سينما به فردي اجازه تساهل و تسامح نخواهد داد.
به گزارش ايسنا، سردار بهمن كارگر در مراسم معرفي سرپرست موسسه ناجي هنر ضمن گراميداشت حماسه 9 دي گفت: حماسه 9 دي نشان داد كه مردم فهيم ايران هميشه هوشيار هستند و اين مردم بودند كه حوادث را رصد كردند.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه هيچ سازماني نمي تواند در كشور ادعا كند راهپيمايي 9 دي را سازماندهي كرده و مردم را به صحنه آورده است، افزود: در روز تاريخي 9 دي حتي شعارها و نوع تصاويري كه مردم در دست داشتند به هيچ وجه سازماندهي نشده بود و اين خود مردم بودند كه اين حماسه عظيم را به وجود آوردند.كارگر با تاكيد بر اينكه نبايد در حوزه هنر و سينما خودباختگي داشته باشيم گفت: بايد هوشمند حركت كنيم و مصلحت ها را درنظر بگيريم و مصلحت آن جايي است كه خط قرمز ماست.
كارگر جانبازان و شهدا را هنرمندان واقعي دانست و افزود: در نيروي انتظامي بايد به دنبال هنر ارزشي و اسلامي باشيم و ما به هيچ وجه در نيروي انتظامي در حوزه فيلم و سينما اجازه نخواهيم داد مسئله تساهل و تسامح حاصل شود و بايد در اين حوزه خود الگو و پيشتاز باشيم.

 



در شوراي عالي آموزش و پرورش ماده واحده جدول مواد درسي پايه ششم ابتدايي تصويب شد

اهداف و جدول مواد درسي پايه ششم ابتدايي پس از بحث و تبادل نظر اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش در يك ماده واحده به تصويب رسيد.
در هشتصد و پنجاه و دومين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش كه با حضور وزير آموزش و پرورش، دبيركل شوراي عالي و ساير اعضاي آن در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد، بررسي اهداف و جدول مواد درسي پايه ششم ابتدايي در دستور كار قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر اعضاي شوراي عالي، در يك ماده واحده به تصويب رسيد.
بر اساس اين ماده واحده با عنايت به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و مصوبه هشتصد و پنجاه يكمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مبني بر 6 ساله شدن دوره ابتدايي از سال تحصيلي 92-91 اهداف و برنامه هاي درسي ابتدايي به تصويب مي رسد و واحدهاي آموزش و پرورش مكلفند در برنامه ريزي و ساماندهي فعاليت هاي آموزشي و پرورشي به گونه اي اقدام كنند كه خروجي هاي دوره ابتدايي به اهداف تعيين شده اين دوره نايل آيند.
در اين ماده واحده، به سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي اجازه داده مي شود تا نسبت به تهيه و تدوين كتب درسي و مواد آموزشي پايه ششم ابتدايي براي دوره گذار براساس اهداف و جدول مواد و ساعات دروس پايه مذكور اقدام كند.
آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مورد نياز براي اجراي اين مصوبه از جمله مقررات ثبت نام، گزينش و آموزش نيروي انساني، ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي دانش آموزان توسط واحدهاي ذيربط در وزارت آموزش و پرورش تهيه، تدوين و ابلاغ خواهد شد.

 



از 17دي آغاز ثبت نام در كنكور ارشد دانشگاه آزاد اسلامي

داوطلبان شركت در آزمون كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامي مي توانند از روز شنبه 17دي ماه اقدام به ثبت نام كنند.
دكتر عبدالله سجادي جاغرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در گفت وگو با مهر افزود: ثبت نام در اين آزمون براي متقاضيان از طريق سايت اينترنتي مركز آزمون امكانپذير مي شود.
وي گفت: نوع پذيرش در اين كنكور در مقايسه با سال هاي گذشته تغييري نكرده است.رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد تاكيد كرد: كنكور كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد ارديبهشت ماه 91 برگزار مي شود.مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ليست مواد درسي و ضرايب آن را در سامانه اطلاع رساني خود به نشاني www.azmoon.org قرار داده است.

 



پذيرش بدون كنكور علم و صنعت در مقطع كارشناسي ارشد

دانشگاه علم و صنعت تهران تعداد محدودي از دانشجويان ورودي 87 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور را بدون كنكور در مقطع كارشناسي ارشد سال تحصيلي 92-91 مي پذيرد.
دانشجويان متقاضي بايد داراي معدل 16 باشند و حداقل 100 واحد در مقطع كارشناسي دوره روزانه حضوري را تا 31 شهريور ماه سال 91 بگذرانند.
بنابراين گزارش، دانشجويان براي پذيرفته شدن بايد داراي رتبه بين 1 تا 5 در ميان دانشجويان رشته و گرايش مورد نظر باشند.
ثبت نام اوليه متقاضيان تا 17 دي ماه سال جاري به صورت غير حضوري ادامه دارد.
دانشجويان داوطلب شركت در دوره هاي بدون آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه علم و صنعت موظف هستند سه رشته گرايش مورد علاقه را به ترتيب اولويت مشخص كنند.اين دانشگاه اعلام كرد، صرفاً درخواست پذيرش داوطلبان دانشجو و يا دانش آموخته دانشگاه هاي دولتي كشور مورد ارزيابي و بررسي قرار داده خواهد شد.

 



ريزش ساختمان 4 طبقه در جنوب پايتخت

يك ساختمان 4 طبقه مسكوني در خيابان وحدت اسلامي تهران صبح ديروز ريزش كرد.
به گزارش ايسنا محمد شمسايي، افسر آماده منطقه يك سازمان آتش نشاني تهران در تشريح جزئيات اين خبر گفت: با وقوع اين حادثه شهروندان با سامانه 125تماس گرفته و خواستار كمك آتش نشانان شدند كه ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، آتش نشانان ايستگاه هاي 1 و 67 و همچنين گروه هاي امداد و نجات 3 و 14را در ساعت 46:10 روانه محل حادثه در خيابان وحدت اسلامي، خيابان فرهنگ كرد.
شمسايي با بيان اينكه محل حادثه ساختماني قديمي بود كه ناگهان به علت نامشخصي ضلع جنوب شرقي و بخشي از طبقه چهارم تا همكف آن كاملاً فرو ريخت، افزود: خوشبختانه قبل از اين كه ساختمان ريزش كند تمامي ساكنان آن، ساختمان را ترك كرده بودند.
وي ادامه داد: آتش نشانان پس از ايمن سازي محل اقدام به آواربرداري و جستجوي حبس شدگان احتمالي كردند و پس از آن كه از نبود ساكنان در زير آوار مطمئن شدند نسبت به ثابت كردن اشياء معلق كه احتمال سقوط داشت، اقدام كردند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند زورگير در لرستان
خرم آباد - كيهان: فرمانده انتظامي خرم آباد با بيان اينكه يك باند 6نفره با سد كردن راه رهگذران اقدام به اخاذي از آنان مي كردند؛ گفت: ماموران براي دستگيري اين افراد در اطرف روستاي سراب تلخ از توابع خرم آباد مجبور شدند با شليك تيرهوايي و تعقيب و گريز اين افراد را دستگير كنند.
سرهنگ بهمن پاكزاد گفت: يك دستگاه خودرو پژو روا، تعداد 10 تير سلاح شكاري و مقداري موادمخدر از متهمان بدست آمد.
دستگيري سارقان مامورنما
چهار نفر از كاركنان كمپ ترك اعتياد كه تحت عنوان مامور خودرو سرقت مي كردند با تلاش پليس شناسايي و دستگير شدند.
از ماموران قلابي و سارقان خودرو در خرم آباد يك دستگاه خودرو مسروقه كشف شد.
رد رشوه از سوي پليس
يزد - خبرنگار كيهان: رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان يزد از رد رشوه 6 ميليون و پانصد و پنجاه هزار ريالي توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان بافق در جريان دستگيري قاچاقچي موادمخدر خبر داد.
سرهنگ فروزاني اظهار داشت: در آبان ماه سالجاري ماموران يگان امداد شهرستان بافق در حال ايست و بازرسي بودند كه پس از توقيف يك دستگاه خودرو هيوندا و بازرسي از آن تعداد هفت بسته مشكوك به ترياك به وزن تقريبي 7 كيلو و 320 گرم در زير صندلي خودرو راننده كشف كردند.
مالك خودرو به ماموران مبلغ 6ميليون و پانصد و پنجاه هزار ريال پيشنهاد رشوه داد كه مراتب در حضور حاضرين صورتجلسه و متهم به همراه پرونده به دادسراي شهرستان اعزام شد.
وي افزود: ماموران مذكور از سوي بازرسي فرماندهي انتظامي استان مورد تقدير قرار گرفتند.
سرقت با خودرو مسروقه
گرگان - خبرنگار كيهان: سارقي كه اقدام به سرقت از دامداران با استفاده از خودروهاي مسروقه مي كرد پس از دستگيري توسط ماموران پليس آگاهي شهرستان آق قلا به 14 فقره سرقت اعتراف كرد.
سارق به نام مجيد حين تردد در يكي از مخفي گاه هاي خود شناسايي و دستگير شد.
متهم به 14 فقره سرقت از جمله سرقت دو دستگاه خودرو سمند، دو دستگاه خودرو پرايد، يك دستگاه خودرو نيسان، يك دستگاه خودرو ال90، سرقت 17 راس احشام و همچنين سرقت يك دستگاه موتورسيكلت در سطح شهرهاي گرگان، گنبدكاووس، دامغان، دلند، و كلاله اعتراف كرد.

 



انهدام باند بزرگ تجهيزات ماهواره

رئيس پليس اطلاعات و امنيت تهران از انهدام باند تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره اي در شرق تهران خبر داد و گفت: اين باند در پوشش كارگاه ساخت صندلي آرايشگري اقدام به پخش ريسيور و لوازم جانبي آن مي كرد.
به گزارش مهر سرهنگ عليرضا محرابي اظهار داشت: برابر دستورات فرمانده انتظامي تهران بزرگ مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور و برخورد با فروشندگان و نصابان تجهيزات ماهواره اي، شناسايي و دستگيري اعضاي باند پخش ريسيور در شرق پايتخت در دستور كار ماموران مركز عمليات پليس امنيت عمومي پايتخت قرار گرفت.
به گفته وي، در پي شكايت شهروندان تهراني مبني بر اينكه فردي به نام حيدر در كارگاه ساخت صندلي آرايشگري در منطقه افسريه اقدام به پخش ريسيور و لوازم جانبي مي كند، بلافاصله موضوع براي بررسي بيشتر به مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ارجاع شد.
محرابي با اشاره به عمليات پيچيده ماموران پليس امنيت عمومي براي شناسايي و دستگيري اين فرد افزود: به محض وصول خبر، ماموران تحقيقات گسترده خود را آغاز كردند و در نهايت پس از ساعتها كار اطلاعاتي دريافتند متهم انباري در منطقه علي آباد قاچار از توابع چهاردانگه شهرستان اسلامشهر دارد كه كالاي قاچاق را در آنجا دپو مي كند.
رئيس پليس امنيت عمومي پايتخت اضافه كرد: پس از اطمينان از صحت موضوع، اكيپي از ماموران عملياتي پس از هماهنگي قضايي در تاريخ ششم دي در مرحله اول در خيابان امامت طي يك عمليات غافلگيرانه يك دستگاه خودرو وانت پيكان را كه متعلق به متهم بود متوقف و در بازرسي از خودرو تعداد 300 دستگاه ريسيور كشف كردند.
سرهنگ عليرضا محرابي با اشاره به كسب سرنخ هايي در اين رابطه تصريح كرد: ماموران مركز عمليات پليس امنيت پايتخت در مرحله دوم عمليات خود به منطقه افسريه اعزام شدند و در بازرسي از منزل يكي ديگر از اعضاي باند كه «اسماعيل» نام داشت تعداد 222 دستگاه ريسيور و سه عدد ديش كشف و متهم را نيز دستگير كردند.
وي ادامه داد: در مرحله سوم عمليات ماموران به منزلي واقع در شهرك علي آباد مراجعه و در بازرسي از آنجا 528 دستگاه ريسيور، 200 عدد ال ان بي، يك عدد پايه موتور گردان و مقادير قابل توجه اي قرص و پودر غيرمجاز بدن سازي كشف كردند.
همچنين در جريان اين عمليات دو دستگاه خودرو وانت پيكان و تندر 90 متهمان نيز توقيف شد.

 



تحقق 52 ميليارد تومان از اعتبارات حمايت از بيماران صعب العلاج

مشاور و معاون اجرايي معاونت درمان وزارت بهداشت از تحقق حدود نيمي از اعتبارات مربوط به حمايت از بيماران صعب العلاج در سال جاري خبر داد.
دكتر محمودرضا محقق با اشاره به رديف اعتبار حدود 110 ميليارد توماني براي حمايت از بيماران صعب العلاج در بودجه سال جاري معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: تاكنون حدود 52 ميليارد تومان از اين مبلغ (حدود 50درصد) به وزارت بهداشت تخصيص داده شده است.
وي افزود: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته، هزينه درمان بيماران مبتلا به سرطان كشور تا پايان شهريورماه 90 از سوي وزارت بهداشت به تمام دانشگاههاي علوم پزشكي پرداخت شد. اما در مورد ساير بيماران صعب العلاج كه بايد از طريق رديف اعتباري وزارت بهداشت حمايت شوند، هنوز با مشكل مواجه هستيم كه پيگيري و رايزني براي رفع اين مشكلات در حال انجام است.
وي اظهار كرد: البته اين موضوع بدان معنا نيست كه بودجه كمي بابت حمايت از بيماران صعب العلاج دريافت كرده ايم؛ مبلغ اين اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد خوبي داشته اما نيازهاي حوزه درمان بسيار زياد است و عليرغم آن كه اعتبارات حمايت از بيماران صعب العلاج نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد رشد داشته، اما هنوز نيازهاي زيادي در اين حوزه وجود دارد.

 



سرقت 45 ميليون توماني مستخدم انتقامجو

سرويس اجتماعي -
مستخدمي كه به بهانه انتقام از صاحب كار دست به سرقت 45 ميليون توماني زده بود دستگير شد.
13 مهر سال جاري فردي با مراجعه به كلانتري 124 قلهك به ماموران اعلام كرد كه در طول مدتي كه در مسافرت خارج از كشور بوده منزل وي واقع در خيابان دولت مورد سرقت قرار گرفته است.
مالباخته پس از حضور در پايگاه سوم، در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: من در زمينه برگزاري نمايشگاه فعاليت داشته و به واسطه شغلي كه دارم، دائما در سفر هستم. در همين رابطه در تاريخ دوم شهريور سال جاري به منظور برگزاري يك نمايشگاه تجاري كشور را به مقصد مالزي ترك كرده و در تاريخ 14 مهر به كشور بازگشتم اما در زمان مراجعه به در منزل در كمال تعجب متوجه شدم كه در خانه باز نمي شود.
وي ادامه داد: به همين علت به منزل مادرم رفته و شب را در آنجا سپري كردم؛ فرداي آن روز به همراه يك كليدساز به خانه رفته و زماني كه داخل منزل شدم، در كمال تعجب متوجه شدم كه دو تخته فرش ابريشم، دو عدد قاليچه دستي نفيس، دو سرويس نقره ساخت انگلستان به همراه مقاديري طلا و وجه نقد داخل خانه، جمعا به ارزش تقريبي 45 ميليون تومان، به سرقت رفته است.
با حضور كارآگاهان در منطقه محل سرقت، موفق به شناسايي چند مغازه طلافروشي و همچنين دو شعبه بانكي در منطقه شدند كه در ادامه مشخص شد كه شعبات بانكي و همچنين يكي از مغازه هاي طلافروشي اقدام به نصب دوربين در خارج از ساختمان كرده اند، به گونه اي كه امكان تصويربرداري از خيابان دولت وجود دارد.
بلافاصله كارآگاهان به همراه مالباخته به بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته پرداخته و مالباخته با مشاهده تصوير خانم جواني كه به گفته او به عنوان نظافتچي در منزلش حضور و تردد دارد، وي را مورد شناسايي قرار داد.
تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانكي نشان داد كه اين خانم به هويت الناز 35 ساله در ساعت 23 و 30 دقيقه روز 3 شهريور در محل سرقت حضور داشته است.
با شناسايي زن نظافتچي و اطلاعات بدست آمده در خصوص اطلاع دقيق اين خانم از مسافرت خارج از كشور مالباخته، كارآگاهان به تحقيق از اين خانم پرداخته و همانگونه كه پيش بيني مي شد، در تحقيقات مقدماتي منكر هرگونه نقش و مشاركت در سرقت شد اما زمانيكه نتوانست در خصوص علت حضور در محل ارتكاب سرقت در آن روز توضيح قابل قبولي به كارآگاهان دهد، به ناچار لب به اعتراف گشود و به نقش و مشاركت خود در طرح و اجراي سرقت اعتراف كرد.
الناز در اعترافات خود با اشاره به اين نكته كه انگيزه وي از سرقت صرفا ضربه زدن به مالباخته و خانواده اش بوده و هيچگونه انگيزه مالي در آن سرقت نداشته است، به كارآگاهان گفت: من مدت چهار سال است كه به عنوان نظافتچي در اين خانه مشغول به كار هستم اما با وجود اين مدت طولاني كار در اين خانه، صاحبخانه هيچ وقت آن گونه كه بايد حق و حقوق مرا پرداخت نمي كرد و من هميشه از ميزان كم حقوق خود شكايت داشتم و اين در حالي بود كه با توجه به وضعيت مالي و اقتصادي شاكي، افزايش دادن حقوق من براي وي به هيچ عنوان مشكل و يا غيرممكن نبود.
با اعترافات زن نظافتچي يكي از دوستان خانوادگي وي به هويت بهزاد كه در اقدام به سرقت با متهم همكاري داشته دستگير شد و اموال مسروقه به شاكي پرونده باز پس داده شد.

 



تزريق اشتباهي آمپول منجر به قطع دست جوان كوهدشتي شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
تزريق اشتباهي آمپول منجر به قطع دست جوان كوهدشتي شد.
اين جوان 23 ساله كه «فرزاد كوهناني» نام دارد هنگامي كه براي معالجه دل درد به بيمارستان امام خميني اين شهر مراجعه كرده بود اقدامات پزشكي به جاي درمان بيمار ي اش منجر به قطع دستش شد.
بر پايه اين گزارش پزشك معالج براي معالجه بيمار آمپول عضله تجويز كرده بود اما پرستار بيمارستان اشتباهي آمپول را در رگ دست بيمار تزريق كرد.
بيمار پس از آن كه به منزل بازگشت ناگهان رنگ دستش به كبودي گرائيد و بار ديگر به بيمارستان كوهدشت مراجعه كرد. اما در مقابله با سهل انگاري صورت گرفته، از كادر پزشكي اين بيمارستان نيز كاري برنيامد و لذا با اعزام بيمار به بيمارستاني در تهران، ناگزيز پزشكان دست وي را قطع كردند.

 



تفكيك جنسيتي در خيابان هاي اسرائيل

صهيونيست هاي افراطي با حضور زنان در اتوبوس هاي عمومي مخالفند و آنان را به زور از اتوبوسها پياده مي كنند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: تجمع شماري از افراط گرايان صهيونيست براي زنانه مردانه كردن خيابان ها و اعمال محدوديت براي زنان به خشونت گراييد.
براساس اين گزارش، در اين تجمع و به دنبال فيلم برداري خبرنگاران از تابلوي در دست يكي از صهيونيست هاي افراطي براي زنانه مردانه كردن خيابان ها در شهر «بيت شميش»، آنها به خبرنگار حمله كردند و باعث بروز درگيري و ناآرامي و دخالت پليس شدند.
صهيونيست هاي افراطي همچنين به خودروهاي پليس سنگ پرتاب كردند.
ضارب اين خبرنگار البته به دست پليس، دستگير شد.
در اين تابلو از زنان خواسته شده از سمتي در خيابان راه بروند كه محل رفت و آمد مردان نيست.
يهوديان تندرو در اين شهر تابلوهاي ديگري هم درباره زنان نصب كرده اند. از جمله مي توان به تابلويي اشاره كرد كه در آن از زنان مي خواهد از حضور در مكان هاي محل تجمع مردان، پرهيز كنند.
صهيونيست هاي افراطي بارها با حضور زنان در اتوبوس هاي عمومي مخالفت كرده و زنان را مجبور به پياده شدن از اتوبوس كرده اند.
فعالان حقوق زنان با انتقاد از اين اقدامات صهيونيست هاي تندرو اعلام كردند اين افراد بيش از گذشته، تندروتر شده اند تا جايي كه اقدامات آنها موجب آسيب رسيدن به زنان شده است.
صهيونيست هاي تندرو 10 درصد جمعيت اسرائيل را دربرمي گيرند.
اين افراد قبل از اين هم با حضور زنان در مراسم اهداي جوايز در وزارت بهداشت اسرائيل و اعطاي مسئوليت به زنان در ارتش اين رژيم مخالفت كرده بودند.
روزنامه اسرائيلي معاريو هم اين اقدامات را مهمتر از تجاوز شهرك نشينان تندرو به خانه هاي فلسطيني ها دانست و در گزارشي نوشت: اين اقدامات از سوي افرادي انجام مي شود كه به قانون احترام نمي گذارند و به جاي آن از خاخام ها(روحانيون صهيونيست) دستور مي گيرند.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14