(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 دی 1390- شماره 20109

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
3 گام تا 9 دي ( ياداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تاكسي (گفت و شنود)
تازه ترين خبرها از آخرين روز ثبت نام نامزدها
رئيس مجلس شوراي اسلامي: غربي ها دنبال كم فروغ شدن انتخابات مجلس هستند
هشدار زاكاني نسبت به هزينه هاي گزاف جريان انحرافي در انتخابات
معاون وزير خارجه چين در ديدار با صالحي: گفت وگو تنها راه حل موضوع هسته اي ايران است
پيغام پانه تا به اسرائيل ايران مي تواند پاسخي پشيمان كننده بدهد( خبر ويژه )
صداي آمريكا: ايران قادر است تنگه هرمز را ببندد ( خبر ويژه )
گزارشگر اروپايي: تنها چيزي كه در ايران نديدم ترس از تهديد نظامي است ( خبر ويژه )
شرط هاي خاتمي زير پا ماند اصلاح طلبان جازدند ( خبر ويژه )
حرف مفت تحريم و ثبت نام فله اي فتنه گران! ( خبر ويژه )
دختر قذافي خواستار پناهندگي سياسي از اسرائيل شد ( خبر ويژه )



3 گام تا 9 دي ( ياداشت روز)

فتنه 88 در ايران مدت هاست پايان يافته اما فرايند درس آموزي از آن همچنان ادامه خواهد داشت. نهم دي ماه روزي است براي مرور مجدد همه آنچه گمان مي كنيم به خوبي آموخته ايم اما در واقع در هيچ لحظه اي از به فراموشي سپردن آن در امان نيستيم.
از يك نگاه كاملا كلان، فتنه 88 در وهله اول، محصول غفلت از وجود دشمن خارجي كارآزموده، كينه توز، فرصت طلب و به شدت برنامه ريز بود. در فاصله 88-1384 افرادي كه پيشاپيش خود را به دشمن بيروني فروخته بودند و كساني از دوستان انقلاب در اثر عواملي كه اينجا جاي بحث از آن نيست، به تدريج در منازعه با دوستان و خودي ها - ولو اينكه همگان مي دانند درجه خلوص افراد يكسان نيست- حرفه اي تر شدند و پاي كار تر بودند، تا در هماوردي با دشمنان. كار به جايي رسيد كه برخي اساسا فراموش كردند دشمني در كار است، اين دشمن نمايندگاني در داخل كشور دارد و سال هاست در انتظار نشسته تا فرصتي بيابد و كينه ديرين خود را بيرون بريزد. در همان ايام گاه مي شنيديم كه گفته مي شد- «اينها مرده اند»- و منظور از اينها هم همه دشمنان انقلاب بود كه در فاصله سال هاي 76-84 طعم خيانت آنها را مكرر چشيده بوديم- ولي اين جمله در واقع نه يك باور عميق بلكه توجيهي بود براي هر چه بيشتر فرو رفتن در گرداب منازعات داخلي اصولگرايان و زنده نگهداشتن اختلاف هاي سابق و تبديل رقابت ها به كينه توزي.
در سال 88 اما به عيان ترين شكل ممكن روشن شد كه «دشمن وجود دارد» و در تمام آن مدتي كه كساني خطر آن را انكار مي كردند تا توجيهي براي عميق تر كردن اختلاف ها در داخل اصولگرايان داشته باشند، در حال برنامه ريزي و توطئه بوده است. اصولگرايي در سال 88 از سوراخي گزيده شد كه برخي اصل وجود آن را انكار مي كردند. جرياني كه بعدها فتنه 88 را بوجود آورد از سال 84 به اين سو نه تنها وجود داشت بلكه به كمك طرف خارجي به شدت در حال فعاليت بود و سعي مي كرد با درس آموزي از شكست هاي راهبردي اش در پروژه دوم خرداد مجددا سازمان و گفتمان خود را به نحوي بازسازي كند كه از ميدان به در كردن آن ديگر به سادگي گذشته نباشد. بويژه جريان اصلاح طلب در اين مدت تلاش كرد پروژه هاي زير را هر چه سريع تر به يك نقطه مطمئن برساند:
1- در پيش گرفتن نوعي فرايند نقد دروني و بازشناسي آسيب هاي پروژه دوم خرداد
2- تمركز بر تخريب دولت به عنوان پوشش براي فتنه اي كه در پيش داشتند.
3- رسيدن به يك ائتلاف استراتژيك با هاشمي رفسنجاني براي رويارو ايستادن با تجربه اصولگرايي
4- تكميل فرايند شبكه سازي در داخل روي محيط هاي داخلي و مجازي با هدايت مستقيم طرف خارجي
5- مسافرت هاي مكرر به خارج از ايران -وحتي امريكا- در چارچوب پروژه (hange) تبادل براي دريافت آخرين نسخه هاي عمليات نرم و نيمه سخت عليه نظام جمهوري اسلامي و گذراندن دوره هاي آموزشي مرتبط با آن
6- ميزباني تعداد زيادي از عوامل سرويس هاي اطلاعاتي غربي در داخل ايران در پوشش پژوهشگر، استاد دانشگاه و ... كه ماموريت همه آنها بومي سازي روش هاي جديد براندازي در ايران و برآورد ميزان توانايي جريان اصلاح طلب براي عملي ساختن آن روش ها بود.
سال 88 زماني بود كه همه اين پروژه ها با هم تركيب شد و آنچه را كه فتنه مي خوانيم بوجود آورد.
بدون ترديد علاوه بر پروژه بيروني دشمن براي فتنه انگيزي كه از سال ها قبل تدارك ديده شده بود، رشد اختلاف هاي دروني اصولگرايان و از دست رفتن انسجام نيروهاي انقلاب نيز در پيدايش فتنه 88 بي تاثير نبود. دنباله هاي داخلي دشمن خارجي كه دانسته يا ندانسته به پيمانكاران اجراي پروژه هاي طراحي شده در بيرون از مرزهاي ايران تبديل شده بودند از جمله زماني جان گرفتند و فرصت را مناسب يافتند كه ديدند اختلاف هاي داخلي پيروان انقلاب از حد نقد دروني، گله داخلي و امر به معروف و نهي از منكر فراتر رفته و بوي حذف و تكفير مي دهد. درون اصولگرايان از دو سو اشتباهاتي شكل گرفت. از يك طرف عده اي از همان روز نخست بناي خود را بر گذاشتن چوب لاي چرخ دولت قرار دادند و با دولتي كه انصاف بايد داد در مقطعي -متاسفانه كوتاه- به الگوي خدمتگزاري تبديل شده بود چنان رفتار كردند كه پيش از آن با دشمن نكرده بودند. هم زبان شدن با دشمن خارجي عليه پيشرفت ها و موفقيت هاي كشور و آسان شدن هم نشيني با كساني كه در بدخواهي آنها شكي نبود -و نيست- به شكل گيري پديده اي انجاميد كه از زمان فتنه به اين سو آن را بي بصيرتي خواص مي خوانيم. چرا عده اي در سال 88 سكوت كردند؟ راز شكل گيري فرقه ساكتين چه بود؟ چرا نداي هل من ناصر رهبر را نشنيدند؟ جواب ساده است: در فاصله 84-88 آنچنان فضايي از بددلي متقابل شكل گرفته بود كه عده اي حتي وقتي گريبان چاك و شمشير آخته ضد انقلاب وسط خيابان هاي شهر را هم ديدند باز بر اين گمان بودند كه اين في المثل دعوايي ميان احمدي نژاد و موسوي است نه نزاع انقلاب و ضد انقلاب. راز سكوت، در اشتباه در تحليل و تشخيص بود و اين اشتباه از دل يك تجربه تاريخي بي نهايت اسف بار بيرون آمد كه همچنان بايد براي شناخت ابعاد آن وقت گذاشت.
اما از آن سو هم سنگ بناي تفكر و رفتاري گذاشته شد كه اكنون آن را به خوبي با عنوان انحراف مي شناسيم و تمييز مي دهيم. اين انحراف اساسا بر دو ركن استوار بود: يكي فراموش كردن -عمدي يا غير عمدي- دشمن اصلي و دميدن پي در پي در اين نغمه كه «دشمن همين اصولگرايانند» و دوم، گرفتار شدن به اين توهم كه سرمايه اجتماعي جمع شده در سبد دولت همواره مستدام خواهد بود حتي هنگامي كه در مقابل رهبري ايستاده باشند. اين نوع تفكر، زيرساخت انحراف از اصولگرايي است، انحرافي كه بدون شك به مرور زمان وتحت تاثير عواملي كه باز هم در اينجا مجال صحبت از آن نيست ايجاد شد و رشد كرد و اكنون به مرحله اي بازگشت ناپذير رسيده است.
اكنون هم بدون كمترين ترديد اگر بنا باشد كساني از دوستان انقلاب وقت و همت خود را صرف درگيري با دوستان كنند (دوستاني كه ولو دير حالا ديگر فهميده اند حقيقت فتنه 88 چه بود) و از ياد ببرند كه بعيد نيست دشمني كه تصور مي شود به خود مشغول شده دوباره سر برآورد و اگر توانست در انتخابات مجلس و اگر نشد در انتخابات رياست جمهوري سال 92 مجددا با آرايشي نو روياروي جبهه انقلاب بايستد، گرفتار همان اشتباه تحليلي شده اند كه كساني در سال 88 در ميانه آن افتادند و «بي بصيرت» نام گرفتند. اگر معناي بصيرت در سال 88 مرزبندي فوري و صريح با فتنه بود، اكنون معناي بصيرت آن است كه جاي دوست و دشمن را اشتباه نگيريم و آرمان وحدت را كه مستلزم كوتاه آمدن از هيچ اصلي نيست، پيش پاي اختلاف هاي ديگر قرباني نكنيم.
و اما سومين عامل ايجاد كننده فتنه 88 كم توجهي به هشدار و زنهارهاي مكرر رهبر معظم انقلاب و فاصله گرفتن از استانداردهايي بود كه ايشان به كرات سعي كردند آن را به جامعه سياسي كشور بياموزند.
توصيه هاي رهبري را به ياد بياوريد. نخست تاكيد كردند كه 3 اصل كاري، مردمي و انقلابي بودن شاخص هايي جايگزين ناپذير براي تشخيص نيروهاي انقلاب از غير آنهاست. سپس مكررا هشدار دادند كه دشمن طرح هايي خطرناك در سر دارد و از ياران انقلاب خواستند هرگز از حفظ مرزبندي و فاصله خود با دشمن غفلت نكنند. پس از آن، تاكيد كردند كه هيچ عاملي جايگزين تصميمي كه مردم خود براي خود مي گيرند نخواهد شد. در مرحله بعد، با تشريح پروژه دشمن هشدار دادند كه ممكن است كساني نادانسته بخشي از آن پازل را تكميل كنند و از حيث نتيجه ميان همراهي دانسته يا نادانسته با دشمن تفاوتي نيست. پس از آن تاكيد كردند بزرگترين جنايت اهل فتنه نه وارد كردن خسارت هايي به جان و مال مردم بلكه اميدوار كردن دشمن و انرژي دادن به آن براي كليد زدن دور جديدي از توطئه عليه ملت مسلمان ايران بوده است.
همبن توصيه را اگر اكنون از سر دقت مرور كنيم معلوم خواهد شد كه تشخيص حق از باطل آنقدرها هم دشوار نيست. شايد مهم ترين حاصل اين حقيقت كه سايه ولي فقيه بر سر ماست، اين است كه همواره حجت بر ما تمام است و كسي مضطر و محجور نيست.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از موضع گيري قاطع رياست محترم مجلس شوراي اسلامي و همچنين ارائه گزارشي از سوي كميسيون اصل 90 در خصوص غائله آفريني فتنه گران در فتنه 88 كه مستدل تهيه شده بود بسيار خوشحال شدم و به وجد آمدم. مجلس و نمايندگان آن بايد هميشه جلو باشند و از مردم عقب نيفتند.
قريبي
¤ 9 دي سالروز بيداري امت اسلامي از تفكر فتنه انگيزان و سالروز مرگ و پايان حيثيت سياسي و مردمي سران فتنه است، اما هنوز برخي از آنها از سنگرهاي انقلاب به عنوان اردوگاه سربازگيري اصحاب فتنه عليه علي زمان استفاده مي كنند. مسئولان دستگاه قضا نبايد خواسته مردم را پشت گوش بيندازند.
سياد نوري
¤ به مدعيان اصلاح طلبي، اين گندم نمايان جو فروش عصر حاضر بفرماييد ديده خود را روي حماسه عظيم 9 دي بگشايند و با ملت خود رو راست باشند.
0928---0913
¤ الان چند ماه است كه مردم يمن به دست ارتش خود كشته مي شوند، آيا رهبر كاتوليك هاي جهان خواب است كه حالا راجع به سوريه نظر مي دهد؟ اين همه ملت مسلمان در مصر كشته شدند، خواب بوده كه صرفاً از عناصر ضددولتي سوريه طرفداري مي كند؟
يك ايراني
¤ بايد ديد كه پشت پرده دامن زدن به موضوع قتل عام ارامنه در تركيه چيست و رژيم صهيونيستي كه خودش يك اشغالگر است چرا بر اين موضوع اين قدر پافشاري مي كند.
يك شهروند
¤ داوود اوغلو وزير خارجه تركيه دروغ بزرگي گفته است كه تركيه هرگز با مخالفان ايران متحد نخواهد شد چون با رژيم صهيونيستي و آمريكا كه هر دو دشمن ايران و مسلمين هستند همراه شده و با دولت- ملت سوريه از در دشمني درآمده است.
يك هموطن
¤ چه نمايندگان فعلي گروه اقليت مجلس شوراي اسلامي و چه همفكران آنان در بيرون از مجلس كه قصد نامزدي نمايندگي براي دوره نهم مجلس را دارند بايد توجه داشته باشند كه با تابلو اصلاحات كه آمريكايي بودن آن احراز شده است نه تنها اجازه ورود به خانه ملت را ندارند بلكه حتي اجازه داده نمي شود كه وارد خيابان هاي منتهي به مجلس بشوند مگر اينكه واقعاً از گذشته سياه اصلاح طلبان برائت بجويند و با تطهير كامل وارد عرصه انتخابات بشوند.
محمودي
¤ مجلس بايد در كليه شرايط به ويژه در آستانه انتخابات از تشنج آفريني بپرهيزد. زد و خورد نماينده مجلس با نماينده دولت بازي كردن در زمين دشمنان ملت است.
نيكنام از قم
¤ تمام كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا بدون استثناء در اين قضيه كه به طور چاپلوسانه اي از رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند گويي كانديداي رژيم صهيونيستي هستند. كسي حق را به ملت فلسطين نمي دهد. اولويت كاري آنها حفظ نظام نامشروع رژيم صهيونيستي است. اين واقعيت نشان مي دهد كه صهيونيست ها، آمريكا را اداره مي كنند. اما موج بيداري در كشورهاي مختلف اين رژيم صهيونيستي را نابود مي كند چرا كه اين وعده خداوند است.
يك شهروند
¤ راجع به تفاوت بانك هاي دولتي و خصوصي سؤالي داشتم چرا در هر بانك دولتي كه مي خواهيم چك وصول كنيم 500 تومان پول مي گيرند. اما بانك خصوصي نمي گيرند؟ چرا فقط چند تا باجه بانك هاي دولتي كار مي كنند اما در بانك هاي خصوصي اين طور نيست و چرا در بانك هاي خصوصي هر پولي كه مردم بخواهند به آنها مي دهند، و در بانك هاي دولتي اينطور نيست ضمن اينكه احترام مردم در بانك هاي خصوصي بيشتر رعايت مي شود.
محمدتقي ناظم زاده
¤ در گذشته فروش اجناس ممنوعه و وسايل قمار فقط در مناطق مرزي بود اما متاسفانه الان اين وسايل را در بين سنگيني ترافيك خودروها به صورت علني خريد و فروش مي كنند. نيروي انتظامي چه مي كند؟
موسوي
¤ سياست هاي بانك مركزي در ارتباط با كنترل قيمت سكه و طلا نه تنها با موفقيت همراه نبوده بلكه موجب افزايش قيمت انواع ارز و حتي ساير اجناس نيز شده. شايسته است دولتمردان در اين امور پخته تر عمل كنند.
8894---0912
¤ يكي از اقوام ما از مسكن پروژه مهر خانه اي تحويل گرفته است. واقعا دست مسئولان درد نكند اما نياز است در كنار اين پروژه ها امكانات فرهنگي و خريد و فروش كالا و بازار ميوه و... درنظر بگيريد. از نظر شهرسازي اين مناطق بايد امنيت داشته باشند. البته اين دليل بر حق ناشناسي نيست چون دولت خيلي زحمت كشيده است.
پيكر
¤ بنياد شهيد و امور ايثارگران كرمان در مورد وام مسكن خانواده هاي شهدا و جانبازان با مسئولان استان و بانكهاي استان هنوز به توافق نرسيده اند. فقط نامه را داده اند در حالي كه كمتر از 3 ماه به پايان سال مانده است و به اين ترتيب وام ها خود به خود باطل مي شود.
ميرزايي- يك فرزند شاهد
رفسنجان
¤ ورودي و خروجي آزادراه زنجان- تبريز كه به سمت مراغه است تابلوهاي مناسبي ندارد. لطفا بازنگري شود.
بهمن از تهران
¤ رئيس جمهور تاكيد داشت سود تسهيلات بانكي مسكن مهر بايد 4درصد باشد، اما بانك ... دامغان، سود تسهيلات بانك مسكن مهر را به 12درصد افزايش داده است و همه مردم بلاتكليفند و هر روز كه به اين وضعيت رسيدگي نشود، سود مشاركت به آن تعلق مي گيرد. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
جمعي از متقاضيان مسكن مهر دامغان
¤ نظر به اينكه اطلاعات دريافت شده از شهروندان در طرح هدفمند كردن يارانه ها دقيق نيست چه بسا افراد پردرآمد در خوشه و دهك هاي پايين جامعه قرار گرفته باشند بنابراين پرداخت يارانه از طريق خوشه بندي عادلانه نخواهد بود.
1753---0911
¤ يكي از روشهاي تبليغ حجاب اسلامي در جامعه متحدالشكل كردن پوشش خانم هاي كارمند در سازمان ها و مراكز دولتي است.
9005---0913
¤ از آزادگان و جانباز 50درصد هستم. عرض مي كنم با اينكه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده كه حقوق زمان اسارت آزادگان پرداخت شود چرا دولت هيچ گونه اقدامي در اجراي اين مصوبه نمي كند.
2438---0919
¤ روزنامه كيهان مسئول است در برابر اين مشكلاتي كه در جامعه وجود دارد. شما بايد در برابر جريانات مصنوعي كه افراد نوكيسه به وجود مي آورند ايستادگي كنيد و جلوي اين تشنجات را بگيريد.
يك شهروند
¤ با توجه به نزديكي انتخابات، مسئولان بايد روي هزينه و تبليغات كانديداها دقت به خرج دهند تا بيت المال غارت نشود و شوراي نگهبان بايد به شدت احساس وظيفه كنند و صلاحيت ها با دقت مورد بررسي قرار گيرد.
عليمرداني
¤ اگر ما دنبال قطع رابطه با انگليس هستيم، چرا صدا و سيما مسابقات فوتبال باشگاه هاي اين كشور را پخش مي كند؟
تيموري از انديشه
¤ لطفا بنويسيد تا كي در روزنامه ها بخوانيم چند نفر مفسد في الارض به نواميس مردم هتك حرمت كرده اند با اين حال آزادانه زندگي مي كنند؟
9691---0938
¤ شهر قديمي ساوه با جمعيت حدود يك ميليون نفر نه تنها مثل قم و قزوين استان نشد. بلكه به اندازه يك شهرستان هم مورد توجه مسئولان نيست.
محمدحسين ورزيده از تهران
¤ چرا مسئولان ورزشي اين قدر به فوتبال اهميت مي دهند و اين همه پول صرف استخدام مربيان خارجي مي كنند؟! چرا يك و نيم ميليارد تومان پول اين كشور بايد تقديم خارجي ها شود؟
يك شهروند
¤ در جريان اختلاس بانكي از نكات شرم آور اين است كه آقايان رقم هاي ميلياردي طلا و جواهر براي همسران خود خريده اند.
عادل- جهان ماني
¤ از مسئولان شهرداري مي خواهيم در فصل زمستان براي كاهش آلودگي هوا، نسبت به كاشت شمشادهاي جديد اقدام كنند.
يك شهروند
¤ از كارشناسان اقتصادي بپرسيد دولت ها چگونه مي توانند قيمت هاي مواد خوراكي را ثابت نگه دارند وقتي نمي توان قيمت ميوه، نان و مواد خوراكي را ثابت نگه داشت، چگونه مي توان قيمت سكه و ارز را ثابت و كنترل كرد؟
يك شهروند
¤ به نظر من برخي از شوراهاي حل اختلاف بيشتر از آن كه دنبال حل مشكلات مستأجران باشند به مشكلات دامن مي زنند و در پي از بين بردن اسباب و وسايل مستأجران هستند. آنها يك طرفه به قاضي مي روند و به نفع صاحب خانه ها كوتاه مي آيند.
يك خانم شهروند
¤ از شهردار منطقه 10 منظريه كرج مي خواهيم به نابساماني هاي پياده رو اين منطقه كه سال هاست خراب مي باشد، رسيدگي نمايند.
علي محمدي- هيئت امنا شهرك منظريه كرج
¤ 30 سال است كه بازنشسته شده ام، گوشه منزل افتاده ام و نصف بدنم فلج است. با اينكه منزل شخصي خودم را فروخته و هزينه درمانم كردم خوب نشدم. عرضم اين است كه از سال گذشته تا الآن يارانه ام را نتوانسته ام بگيرم. وكالت هم داده ام ولي بانك قبول نمي كند.
صنايعي- بازنشسته دولت
¤ براي پايين آمدن نرخ دلار يك راه اين است كه دولت براي يك يا چند روز يارانه نقدي مردم را به صورت دلار پرداخت كند. اين كار باعث مي شود دلار به دست همه مردم برسد و از عطش خريد دلار در جامعه كاسته شده و قيمت آن پايين بيايد.
ايراني
¤ در مراجعه مستقيمي كه در تاريخ 29/9/90 به ساختمان مركزي وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعي واقع در خيابان آزادي داشتم وقتي با مشاوران مستقر در طبقه هم كف روبه رو شدم كاملا طرح تكريم ارباب رجوع را با تمام وجودم احساس كردم و به وجد آمدم وظيفه خودم مي دانم به خاطر اين احترام و تكريم ارباب رجوع تشكر و قدرداني بكنم و از شما تقاضا دارم آن را چاپ كنيد.
شفيعي ابيانه
¤در فرهنگسراي قرآني واقع درخيابان قزوين سالني را براي مراسم عروسي تدارك ديده اند كه متاسفانه تبديل به مجالس خلاف شئونات اسلامي مي شود جايز نيست در فرهنگسراي قرآني چنين مراسمي برپا شود.
يزداني
¤ متاسفانه در پمپ گاز آپادانا واقع در ترمينال غرب يك جگركي افتتاح شده كه خطرات زيادي به وجود مي آورد. كسي هم نيست تا اين افراد را متوجه خطرات احتمالي كند.
همچنين در زيرپل يادگار امام شركت گاز، هر روز يك كاميون كپسول گاز پخش مي كند و بدون كمترين آتش خاموش كن اين كپسولها را منتقل مي كنند كه از نظر امنيتي واقعاً كارخطرناكي است.
يك شهروند
¤ درايستگاه مترو شهرري بليط تك سفره وجود ندارد مسئولان مترو رسيدگي كنند.
يك شهروند
¤ شهرك خرمدشت دركرج هيچ گونه امكانات بانكي ندارد، از مسئولان محترم بانك مركزي درخواست رسيدگي دارم.
فواد كاسب از تهران
¤ با توجه به افزايش قيمت نان، هنوز طعم و رنگ مناسبي ندارد، از مسئولان فرمانداري و شوراي آرد و نان استان تهران درخواست رسيدگي داريم.
فواد كاسب راز تهران
¤چرا قانون مصوب دولت درمورد بازنشستگان با 25 سال خدمت اجرا نمي شود. از مسئولان درخواست رسيدگي به اين موضوع را دارم.
يك شهروند تهراني
¤از ميدان خراسان تهران تا ايستگاه اميرسليماني تعداد 15عدد تير برق وجود دارد كه فاقد چراغ روشنايي هستند. مدتي است كه براي رفع اين مشكل پيگيري مي كنم ولي مسئولين اداره برق منطقه رسيدگي نمي كنند. اميدوارم از طريق انعكاس در روزنامه جواب بگيرم.
محمدي
¤ با شور و شوق به دو كتابخانه شهر تويسركان از توابع همدان مراجعه مي كنيم ولي دركمال تأسف مسئولين كتابدار به جاي اينكه از مراجعه مراجعين براي مطالعه خوشحال بشوند برعكس ناراحت شده و خطاب به افراد مراجعه كننده مي گويند برويد فكرنان و كار باشيد كه خربزه آب است.
تعدادي از شهروندان تويسركان
¤ با اختلافي كه بين مؤسس مدرسه راهنمايي آرش كمانگير در منطقه 5آموزش و پرورش با رئيس فدراسيون ورزش تير و كمان كشور به وجود آمده قصد دارند اين مدرسه را دراين فصل از سال منحل اعلام كنند. بنده به نمايندگي از انجمن اولياء و مربيان از طريق اين ستون درخواست داريم اجازه بدهند فعاليت مدرسه تا پايان سال تحصيلي ادامه پيدا كند.
حسيني
¤ پياده رو خيابان منظريه كرج مشرف به جاده شهريار روبه روي شهرك وحدت ساليان سال است خراب شده و نياز به بازسازي دارد. از شهرداري منطقه 10 كرج درخواست مي كنيم براي آسفالت و بهينه سازي اين پياده رو مساعدت لازم را داشته باشند.
علي محمدي
¤ در زمان حضرت علي (ع) سكوت مردم در مقابل فتنه معاويه باعث گرديد بعدها حضرت امام حسين (ع) را به قتلگاه ببرند.تاريخ پر از درس و عبرت است.
4061-0917
¤پاسخ ندادن قوه قضائيه به درخواست مردم درخصوص محاكمه سران فتنه باعث گرديده فتنه گران براي ورود به انتخابات اشتياق پيدا كنند و از نظام نيز طلبكار بشوند.
1554-0917
¤تعدادي از مأمورين سرشماري اخير هستيم كه براي اين طرح ملي وقت و انرژي گذاشتيم ولي حق الزحمه ما را پرداخت نكرده اند.
از كيهان انتظار داريم از حق وحقوق ما كه دستمان به جايي نمي رسد دفاع كند.
96665-0913
¤ آينده از آن ملت شريف ايران بويژه جوانان سلحشور و سرشار از اميد است از نويسندگان متعهد كيهان به خاطر نگارش مطالب ارزشمند درجهت اقتدار كشور تقدير و تشكر مي كنم.
9288-0914
¤ آيا روزي مي رسد ريشه پيمانكاري در مديريت كشور كه مثل خوره به جهان كارگران افتاده و انگل وار خون آنان را داخل شيشه مي كند براي هميشه برچيده شود و ما كارگران جشن بگيريم!
3653-0916
¤با اجرايي شدن جرايم جديد و سنگين راهنمايي و رانندگي از اول دي ماه يك راننده با سهل انگاري دررعايت مقررات رانندگي حداقل 30 وحداكثر 200هزار تومان جريمه مي شود.
البته طبق قانون فقط افسر دوره كارشناسي ديده مي تواند و صلاحيت دارد كه قبض جريمه بنويسد درحالي كه درحال حاضر در دست نيروهاي وظيفه نيز قبض جريمه وجود دارد. درمورد عدم توجه به دستور پليس هم كاملاً دست پليس باز گذشته شده كه هرگونه خواست عمل مي كند و راه اثبات خلاف آن وجود ندارد.
شورني
¤ با آنكه 10 ماه از سال جاري مي گذرد، هنوز تكليف كوپن ها مشخص نشده است. لطفاً به موضوع رسيدگي شود.
لقمان مجيدي از كرج
¤ سازمان بهشت زهرا، گواهي فوتي كه صادر مي كند مثل سابق نيست، قبلاً هنگامي كه فتوكپي شناسنامه را مي گرفتند، در همان سازمان شناسنامه باطل مي شد اما مدتي است اين عمل صورت نمي گيرد و از طريق پست براي خانواده متوفي مي فرستند كه اين مسئله مشكلات زيادي مثل امكان گم شدن و زمان طولاني را در پي دارد.
رستمي
¤ در خيابان خواجه عبدالله، چاله اي به عرض 5/1 متر كندند اطراف آن چراغ و سيمان گذاشتند، اما در اتوبان امام علي در ميدان احمدي كه كارگران مشغول كار با ميل گرد هستند و به عرض 45 متر مي باشد، هيچ چراغي نگذاشتند. متاسفانه چندين موتوري با زن و بچه به داخل آن افتادند.
يك شهروند
¤ در اين روزهاي زمستاني و سرگرداني مسافران چرا راننده تاكسي ها دنبال دربستي هستند از سازمان تاكسيراني تقاضاي رسيدگي داريم.
كژال مكرومي از تهران
¤ هزينه مهد كودكها سرسام آور است و متاسفانه طبق پولي كه مي گيرند خدمات ارائه نمي دهند.
زيور فام فروش- تهران
¤ سريال تا ثريا كه از سيماي جمهوري اسلامي پخش مي شود، مغاير با اصول اخلاقي جامعه است. از مسئولان صدا و سيما مي خواهيم به موضوع رسيدگي كنند.
يك مادر
¤ با تشكر از اقدام راه اندازي هزار ايستگاه كتابخواني در تهران، تقاضا دارم براي جذب بيشتر جوانان از كتب معنوي و توجه آنها به دين اين گونه كتابها را با قيمت پايين تر در اختيار مردم قرار دهند.
سليمان برهان
¤ از مسئولان شهرستان تويسركان مي خواهيم براي تردد جانبازان در سطح شهرستان توجه ويژه اي نمايند.
يك شهروند - جانباز
¤ مسئولان قوه قضائيه كه در مورد فساد بانكي اخير اظهار داشتند كه به اندازه كافي املاك موجود كفاف پرداخت را مي دهد، لذااين اموال بايد به قيمتي كه آنها تصاحب كردند محاسبه شود اموال و املاك بايد به قيمتي كه به آنها واگذار شده محاسبه گردد.
ميرزاخاني
¤ به نامزدهاي نمايندگي مجلس بفرماييد براي حضور در مجلس وعده و وعيد دروغ به مردم ندهند.
8575-0937
¤ آزمون جامع علمي كاربردي كه در اسفندماه برگزار مي شود هر سال دوبار برگزار مي شد، اميدواريم امسال هم دو بار و در اسفندماه برگزار شود.
يك داوطلب
¤ آمريكا و غرب هيچ گاه خوي استكباري خود را از دست نمي دهند و اگر هم زماني ادعا نمايند كه با ديگر ملتهاي دنيا با عدالت برخورد مي نمايند يك دروغ بزرگ گفته اند . آقاي صالحي كه گفته اند كه اختلافات ايران و غرب ابدي نيست، آيا تصميم به برقراري ارتباط با آمريكا گرفته اند. اگر چنين باشد در واقع قرار است خواسته جريان انحرافي عملي شود.
يك شهروند
¤ چرا معوقات بازنشستگان آموزش و پرورش سراب كه قرار بود از آذرماه به صورت اقساط پرداخت شود، هنوز پرداخت نشده است.
يك معلم بازنشسته از سراب
¤ ده سال قبل طرحي براي برقي كردن تاكسي ها ارائه كردم كه مورد تاييد وزارت صنايع و سازمان تاكسيراني قرار گرفت اين طرح تأثير بسزايي در كاهش آلودگي هوا داشت و ضمناً سالانه حدود 10 ميليارد دلار درآمدزايي مي كرد و تحريم ها را بي اثر مي نمود، اما با وجود پيگيري هاي فراوان هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
جعفر- ش
¤ دبستان شهيد عارف نسب واقع در منطقه 2 در محله اسلام آباد با همت مردم در سال 70 ساخته شد اما به صورت سوله پيش ساخته بود، تا اينكه 3 سال قبل وزير سابق دستور تخريب و بازسازي مدرسه را داد. اقدامات لازم صورت گرفت. اما تا سال قبل مدرسه افتتاح نشد، الآن يك سال است كه به شهرداري اجاره داده شده اما هنوز تابلوي آموزش و پرورش دارد. متاسفانه هيچ اقدامي صورت نگرفته است در حالي كه زمين اين مدرسه يعني 2 هزار متر براي ساخت مسجد و مدرسه وقف شده بود . در نتيجه بچه ها به مدرسه ديگري مي روند.
بيات
¤ از آقاي بهمني، رئيس كل بانك مركزي تقاضاي يك ديدار دارم تا پيش از آنكه منابع ملي كشور و اموال مردم در بيت المال به تاراج برود تدابيري انديشيده شود.
بنده راهكارهايي دارم كه هم بشود قيمت سكه را كنترل كرد و هم جلوي اين دلال بازي ها را گرفت.
بوربور
¤ بنده به عنوان يك معلم و بقيه نيروهاي سفارت ايران در باكو براي تشويق اتباع جمهوري آذربايجان و تبليغ خودرو ساخت وطن خودمان اقدام به خريداري خودرو در باكو كرده ايم. حال كه مي خواهيم همان خودرو را به كشورمان وارد كنيم با مشكلات دست و پاگير گمرك مواجه شده ايم. تقاضا مي كنم مجلس و دولت دراين باره تدبيري بينديشند.
اصغر جدايي- طلبه قم
¤ متاسفانه وزارت امورخارجه در مورد پهپاد آمريكايي و استقرار سپرموشكي ناتو در كشور تركيه منفعلانه عمل كرده است. چرا؟
قاسمي- اصفهان
¤ آخر اين چه كاري است كه هر روز مقررات پشت مقررات و جريمه پشت جريمه اعلام مي كنيد. با روشي كه در پيش گرفته ايد، اگر خودرويي 2 بار جريمه شود دفعه سوم مالك خودرو، وسيله اش را كنار خيابان رها مي كند و مي رود.
يك هم وطن
¤ سازمان ملل چرا سخنگو ندارد تا نسبت به پرسش خبرنگاران پاسخگو باشد؟! مگر به دنبال دموكراسي نيست.
9646:0914
¤ شعبه هاي بانك تجارت مشهد برخلاف بانك هاي ديگر تا ساعت 14 به روي مردم باز است و پاسخگوي مراجعين است فكر مي كنم جاي تشكر دارد.
يكي از فرهنگيان جانباز مشهد
¤ خوب است گزارشي از پارك نهج البلاغه تهيه شودبا اينكه با هزينه هاي سرسام آوري ساخته شده ولي اخيراً اقدام به تخريب و نوسازي نموده اند . قطعاً مردم راضي نيستند پولهايي كه به شهرداري پرداخت مي كنند اين چنين به هدر داده شود.
منصوري
¤ خوب بود تهيه كننده مسابقه «سرزمين دانايي» شبكه5 نمايي از نماز خواندن شركت كنندگان كه ستون دين است را در برنامه مي گنجاند.
2470:0919
¤ من جواني 23 ساله ام كه به علت مشكلات مالي قادر به تحصيل نبوده ام و با وجودي كه چند سالي است در عسلويه مشغول خدمت هستم باز قادر به تأمين نيازهاي خانواده خود نيستم از مسئولين امر درخواست مساعدت دارم.
اردلان آذري
¤ پيشنهاد مي شود هيئت دولت در طرح ارتقاء ارزش پول ملي و حذف 4 صفر تجديدنظر كند. چون اين طرح در برنامه ريزي هاي كوتاه مدت و بلندمدت مردم و دولت تأثيرگذار است به نظر مي رسد حذف 2 صفر مقرون به صرفه تر و كاربردي تر باشد.
گودرزي
¤ به علت عدم كنترل اجاره بهاي مسكن توسط دولت متأسفانه شاهد افزايش سرسام آور آن در تهران هستيم به طوري كه اجاره 60هزار توماني به چهارصد هزار تومان رسيده است.
يك مستأجر از بلوار ابوذر تهران
¤ خواهشمند است در مورد ما سربازاني كه زن و بچه داريم با اداره نظام وظيفه هماهنگي حاصل شود تا در مورد ما فكري بشود. به خدا ما هم كفيل زن و بچه و مسئول خرج آنان هستيم ترتيبي اتخاذ شود كه به ما هم كفالت زن و بچه بدهند و ما را از خدمت معاف كنند.
يك سرباز متأهل
¤ هموطني كه از جنوب كرمان تقاضاي كمك مالي داشت بنده توانايي پرداخت دويست هزار تومان از آن مبلغ درخواستي را دارم بقيه را ان شاءالله ديگران تامين خواهند كرد.
9063---0919
¤ كارمندي با 20 سال سابقه خدمت و 4 سال سابقه حضور در جبهه و 2 سال خدمت سربازي هنوز هم مستاجرم از دولت محترم درخواست مي شود فكري هم به حال افرادي مثل ما كنند همان طور كه افرادي زير 10 سال خدمت و متاهل خانه دار مي شوند ما هم دوست داريم خانه دار شويم.
8566---0918
¤ يك مغازه دار هستم، قبل از اجرايي شدن هدفمند كردن يارانه ها طرفدار اجرا شدن اين طرح بودم ولي الان مي بينم و لمس مي كنم كه ضرر كرده ام چون قبل از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها پول برق مغازه بنده 85 هزار تومان مي آمد ولي الان سر از 450 هزار تومان درآورده است. در حالي كه سود و درآمد مغازه ام با گذشته فرقي نكرده حتي به خاطر خريد كم مردم كمتر نيز شده است؛ اين واقعيت ها را نمي توان ناديده گرفت. اميدواريم مسئولين نيز ناديده نگيرند و فكري بكنند.
قزويني
¤ با عرضه انبوه سيم كارت از سوي شركت ايرانسل به بازار، عده اي بي فرهنگ و فاسد با مزاحمت هاي تلفني و پيام هاي توهين آميز و خلاف اخلاق، تعادل روحي و رواني مردم را به هم مي ريزند چه كسي بايد به اين بي سروساماني ها رسيدگي بكند؟
4559---0911
بي حسين بن علي(ع) احساس پيري مي كنم
ني كه پيري بلكه احساس حقيري مي كنم
گفت سائل از چه رو محكم به سينه مي زني؟
گفتم از آيينه دل گردگيري مي كنم.
يك هموطن
¤ از مسئولين بانك صادرات درخواست مي شود با توجه به تبليغات زياد براي جذب مشتري پاسخ دهند كه چرا ناگهان طرح سپرده طلا را حذف كردند و مردم را سركار گذاشتند؟!!
4992---0914

 



تاكسي (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي اپوزيسيون از مدعيان اصلاحات در داخل كشور به شدت عصباني هستند.
گفتم: چرا؟! اينها كه مدتهاست زلف خود را با جبهه اصلاحات گره زده اند و در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 قربون صدقه هم مي رفتند؟!
گفت: حالا به مدعيان اصلاحات مي گويند، شركت شما در انتخابات يعني اين كه شعار تقلب دروغ بوده و اين باعث شرمساري همه ما نزد ملت ايران است.
گفتم: ولي جبهه اصلاحات اعلام كرده كه در انتخابات شركت نمي كند و اعضاي اين جبهه بدون تابلوي اصلاحات ثبت نام كرده اند!!
گفت: مگر جبهه اصلاحات چيزي غير از مجموعه اعضاي آن است كه مي گويند اعضا شركت مي كنند ولي جبهه شركت نمي كند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو براي يك تاكسي دست بلند كرد و گفت؛ دو نفر تجريش! راننده با تعجب گفت؛ ولي تو كه يك نفر بيشتر نيستي؟ و يارو گفت؛ مرد حسابي! مگه خودت نمياي؟!
 



تازه ترين خبرها از آخرين روز ثبت نام نامزدها

آخرين روز از ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس، با شركت 5 هزار و 283 نفر به پايان رسيد.
عصر روز جمعه، مصطفي محمد نجار وزير كشور به جمع خبرنگاران آمد و به ارائه گزارشي از جزئيات آخرين تعداد داوطلبين در مجلس نهم پرداخت؛ وي در اين ارتباط خاطرنشان كرد: تا ساعت 53:17 دقيقه در سراسر كشور 5 هزار و 283 نفر مراجعه كردند كه از اين بين 390 نفر خانم و بقيه آقا بودند.
نجار در ادامه به سيستم جامع انتخابات براي اولين بار در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: از طريق اين سيستم به صورت آنلاين اطلاعات مخاطبين دريافت و به مراجع مربوطه ارسال مي شود اين نرم افزار چه به لحاظ امنيتي و چه به خاطر سهل و وصول بودن بسيار دقيق و قوي است.
خبرنگاري از وزير كشور درباره آمار بيشترين مراجعه به حوزه هاي انتخابيه و كمترين آن سوال كرد كه وي پاسخ داد بيشترين تعداد مراجعين مربوط به تهران با هزار و 6نفر و بعد از آن مربوط به استان فارس بود كه 350 نفر مراجعه كردند.
وي كمترين مراجعين را به ترتيب استان هاي خراسان شمالي با 38 نفر و بوشهر با 37 نفر عنوان كرد و گفت: البته آمار مقايسه اي در آينده اعلام مي شود.
وزير كشور تاكيد كرد كه آمار داوطلبين نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نسبت به ادوار گذشته با توجه به اضافه شدن يك مقطع تحصيلي براي داوطلبين بسيار خوب بوده است.
غلامعلي حاجي زاده رئيس هيئت مركزي بازرسي ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز پس از بازديد از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات آينده مجلس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاكنون هيچ تخلفي يا موردي كه مغاير قانون باشد، وجود نداشته و همه چيز طبق برنامه است.
رئيس هيئت مركزي بازرسي ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس تصريح كرد: داوطلبان 15 روز قبل از اتمام وقت و در زمان معين مي توانند حوزه انتخابيه خود را جابه جا كنند.
وي يادآور شد: در كليه ستادها در سراسر كشور 31 هيئت بازرسي استاني و 207 هيئت انتخابي اصلي تعيين شده كه فعاليت خود را شروع كرده اند؛ همچنين 781 هيئت فرعي فعاليت مي كنند.
حاجي زاده با بيان اينكه همه هيئت ها فعاليت و گزارشات خود را ارائه مي كنند، گفت: اين هيئت هاي اجرايي كليه مراحل ثبت نام را رصد مي كنند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه تمهيداتي براي صورت نگرفتن تخلف در زمان انتخابات در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به پيش بيني ها و سازمان دهي ها در تمام شعب يك بازرس وجود دارد؛ همچنين در 20 شعبه يك سربازرس قرار داده شده است، همچنين در هر 20 شعبه در سراسر كشور يك بازرسي در نظر گرفته شده و علاوه بر اينها 250 بازرس ويژه نيز روند انتخابات را رصد مي كنند.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: غربي ها دنبال كم فروغ شدن انتخابات مجلس هستند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: با همت مردم، مجلسي شجاع، مستقل و كارآمد را شاهد خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني پس از ثبت نام در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در فرمانداري شهرستان قم، در گفت وگو با خبرنگاران فارس و سيماي مركز قم طي سخناني با اشاره به اهميت برگزاري اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي و موضع گيري هاي غربي ها در قبال انتخابات ايران گفت: غربي ها دنبال اين هستند كه انتخابات در كشور ما كم فروغ باشد و اين مسئله نشان مي دهد كه آنها دنبال دموكراسي در منطقه نبوده و دنبال هدف هاي ديگر هستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه ايران اسلامي روند پيشرفت خود را با صلابت طي مي كند، بيان كرد: كساني كه معتقد هستند دنيا بايد به سمت دموكراسي برود، بايد از انتخابات استقبال كنند.
وي با اشاره به اينكه افرادي كه انتخاب مي شوند بايد دغدغه ملت را داشته باشند، خاطرنشان كرد: با همت مردم، مجلسي شجاع، مستقل و كارآمد را شاهد خواهيم بود.
به گزارش ايرنا، «علي لاريجاني» روز پنج شنبه در مراسم رونمايي از آثار قم پژوهي و تجليل از پيشگامان قم شناسي تصريح كرد: با توجه به اينكه امروز شاهد خيزش هاي عظيم اسلامي، مردمي و تحولات بي نظير در منطقه هستيم، حوزه علميه قم بعنوان كانون تفكر اسلامي مي تواند در حفظ اين جريانات اسلامي و مصادره نشدن آنها به سود غرب، نقش مهمي داشته باشد.
وي ادامه داد: آمريكا با طراحي جريانات بدلي مي خواهد از اين حركات اصيل اسلامي جلوگيري كند؛ غافل از اينكه در باتلاقي كه به دست خود درست كرده است، گرفتار مي شود.
در اين مراسم، ضمن رونمايي از آثار قم پژوهي شامل «شناخت نامه 10جلدي قم»، «قم شناسي» و «ديروز و امروز قم»، از پيشگامان قم شناسي نيز با اهداي لوح تقديري تجليل شد.

 



هشدار زاكاني نسبت به هزينه هاي گزاف جريان انحرافي در انتخابات

رئيس جبهه متحد اصولگرايان از دستگاه هاي اطلاعاتي خواست تا هزينه هاي سنگين جريان انحرافي را در انتخابات مجلس بررسي كنند.
عليرضا زاكاني در نشست جبهه متحد اصولگرايان كه به مناسبت 9 دي در سالن شهرداري بندرعباس برگزار شد اعلام كرد: براساس اطلاعاتي كه از افراد مرتبط با جريان انحرافي به دست آمده اين جريان براي هر يك از كانديداهاي مورد حمايت خود بين 10 تا 30 ميليارد ريال هزينه مي كند.
به گزارش ايسنا، وي افزود: جريان انحرافي از هم اكنون در برخي حوزه هاي انتخابيه هزينه هاي فوق العاده مي كنند و اين ها مسائلي است كه كاملا مشخص بوده و دستگاه هاي اطلاعاتي بايد اسناد آن را بررسي كند تا در مجاري قانوني دنبال شود. زاكاني همچنين به تشريح زمينه هاي شكل گيري جريان دوم خرداد و در نهايت حوادث پس از انتخابات 88 پرداخت و اضافه كرد: جريان فتنه از قبل از برگزاري انتخابات قصد متهم جلوه دادن نظام را داشتند كه تشكيل كميته صيانت از آرا مصداق همين امر بود.
وي با اشاره به تشكيل كميته شش نفره اي مركب از نمايندگان مجلس براي پيگيري ادعاهاي معترضان به نتيجه انتخابات خاطرنشان كرد: بررسي هاي مفصل و مذاكراتي كه با تك تك كانديداهاي معترض و همچنين رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد، نشان داد اين افراد هيچگونه مدرك قابل قبول و مستندي دال بر ادعاهاي خود ندارند.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يكي از ادعاهاي مطرح شده از سوي محسن رضايي بود كه فرضيه غيرواقعي بودن هفت ميليون راي را مطرح و همين ادعا را به هاشمي رفسنجاني نيز منتقل كرده بود. زاكاني تاكيد كرد: رضايي در مقابل استدلال ساده كميته شش نفره براي رد اين ادعا هيچ پاسخي نداشت و سكوت اختيار كرد.
اين فعال سياسي واكنش هاشمي رفسنجاني نسبت به ماجراي انتخابات 88 را نيز بد و جفا در حق نظام توصيف كرد كه به گفته وي هنوز از آن متنبه نشده است.

 



معاون وزير خارجه چين در ديدار با صالحي: گفت وگو تنها راه حل موضوع هسته اي ايران است

معاون وزير خارجه چين ضمن رد هرگونه فشار و تحريم عليه ايران، گفت وگو را تنها راه حل موضوع هسته اي ايران دانست.
معاون وزير امور خارجه چين كه به دعوت سيدعباس عراقچي، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان و به منظور برگزاري كميته مشورتي دو كشور به تهران سفر كرده است روز پنجشنبه با علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان ديدار كرد و در اين ديدار مسائل مهم دوجانبه، منطقه اي و بين المللي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با اظهار خرسندي از روند رو به رشد روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف ابراز اميدواري كرد كه اين روابط بيش از پيش گسترش يافته و دو كشور شركاي قابل اعتمادي براي يكديگر باشند.
صالحي درخصوص موضوع هسته اي با اشاره به توان خوب كارشناسان هسته اي كشورمان، طرح گام به گام روسيه را مورد توجه قرار داد و آمادگي كشورمان را براي ادامه مذاكرات يادآور شد.
صالحي همچنين با تشريح مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران درخصوص افغانستان بر لزوم تسريع در خروج نيروهاي بيگانه و سپردن امور اين كشور به دست ملت و دولت افغانستان تاكيد كرد و بر تداوم همكاري جمهوري اسلامي ايران با دولت افغانستان و كشورهاي منطقه جهت انجام امور بازسازي و برقراري ثبات به منظور دستيابي مردم افغانستان به سطح قابل قبولي از توسعه و رفاه و امنيت تصريح كرد.
معاون وزير امور خارجه چين نيز ضمن ارزيابي مثبت از روابط دو كشور بخصوص در زمينه هاي اقتصادي و لزوم بهره گيري از همه ظرفيت ها براي توسعه اين روابط، اظهار اميدواري نمود كه با استمرار رايزني ميان مقامات دو كشور اين روابط بيش از پيش گسترش يابد. طرف چيني همچنين با اشاره به فعاليت هسته اي ايران، ضمن رد هرگونه فشار و تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت وگو را تنها راه حل اين موضوع ذكر كرد.
معاون وزير خارجه چين موضوع بازسازي افغانستان و اهميت استقرار صلح و ثبات در اين كشور را مورد توجه قرار داد و بر لزوم خروج نيروهاي خارجي و تعيين سرنوشت افغانستان توسط مردم اين كشور تاكيد كرد.

 



پيغام پانه تا به اسرائيل ايران مي تواند پاسخي پشيمان كننده بدهد( خبر ويژه )

وزير دفاع آمريكا با اظهارات خود درباره عواقب تلخ درگيري نظامي با ايران، مقامات اسرائيلي را بسيار عصباني كرد.
يك پايگاه خبري معتبر آمريكايي با انتشار اين خبر نوشت: «وقتي كه لئون پانه تا وزير دفاع اوايل همين ماه اظهار نظر كرد كه حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند «خاورميانه را به درگيري و نزاعي بكشاند كه از آن پشيمان خواهيم شد» اسرائيلي ها پشت صحنه بسيار عصباني شدند. مايكل اورن، سفير اسرائيل در واشنگتن، به طور رسمي اعتراض ديپلماتيك تسليم دولت آمريكا كرد.
«ديلي بيست» اين مطلب را در تحليلي به قلم «الي ليك» ستون نويس ارشد امنيت ملي در نيوزويك منتشر كرد. «ليك» سردبير «نيوريپابليك» است و پيش از اين با واشنگتن تايمز همكاري مي كرد.
ليك در گزارش اخير خود يادآور مي شود: اظهارات به ظاهر معصومانه پانه تا در روز دوم دسامبر تازه ترين ماجرايي بود كه در رابطه شكننده اي پديد آمد كه دولت اوباما كوشش مي كند با دولت بنيامين نتانياهو داشته باشد.
پاي بسياري چيزها در ميان است و بي اعتمادي اسرائيل به رئيس جمهور آمريكا هنوز عاملي است كه گره بر گره ماجرا مي افزايد. در سخنراني موشه يعالون، وزير امور راهبردي دولت نتانياهو در شب كريسمس در بيت المقدس، اين احساسات به صراحت بيان شده اند. او دراين سخنراني از عبارات پانه تا استفاده كرد تا درباره تمايل آمريكا به دست زدن به اقدام نظامي عليه ايران ابراز ترديد كند. يعالون در گفت وگو با آنلگو-ليكود، سازماني در درون حزب ليكود نتانياهو كه پاسخگوي نيازهاي انگليسي زبان هاي بومي است، گفت كه راهبرد غرب براي متوقف كردن حركت ايران به سوي سلاح هاي هسته اي بايد چهار مولفه داشته باشد كه آخرين آنها توسل به حمله نظامي است.
براساس اين گزارش، يعالون، در سخنراني اي كه نسخه اي ضبط شده از آن در اختيار ديلي بيست قرار گرفته است، گفت: «مولفه چهارم اين راهبرد تلفيقي، حمله نظامي باورپذير است. وقتي از رهبران غرب مي شنويم كه مي گويند «اين گزينه اي واقعي نيست و هزينه اقدام نظامي بسيار بالاست». نمي توانيم اقدام نظامي را باور كنيم.»
ديلي بيست نوشت: فقدان اعتماد ميان رهبران اسرائيل و آمريكايي در مساله ايران از سال 2009 مايه تنش در روابط آنها بوده است. كار حساس همسو كردن اين دو متحد اين ماه شدت گرفت. ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل هفته گذشته براي بررسي مساله ايران به واشنگتن سفر كرد و وندي شرمن، معاون وزير امور سياسي و مشاور كنترل تسليحات هيلاري كلينتون، رابرت آينهورن نيز هفته گذشته براي بررسي مسئله ايران در اسرائيل بودند.
الي ليك در ديلي بيست تصريح مي كند كه مقامات آمريكايي همواره براي راضي كردن اسرائيل، مجبور به تغيير و اصلاح لحن خود مي شوند.
دختر قذافي خواستار پناهندگي سياسي از اسرائيل شد
شبكه 7 رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد عايشه دختر «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي، درخواست پناهندگي سياسي از رژيم صهيونيستي كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه خبري «عكا»، عايشه گفته است از ترس محاكمه از سوي نظام جديد ليبي خواستار پناهنده شدن به اسرائيل است.
اين شبكه در گزارش خود تاكيد كرد كه عايشه «نيك كاوفمان» دادستان سابق آمريكا را براي انجام كارهاي لازم جهت اخذ پناهندگي سياسي از اسرائيل به عنوان وكيل خود معرفي كرده است.
عايشه از آن بيم دارد كه مقامات ليبي از الجزاير كه اكنون وي در اين كشور به سر مي برد بخواهند وي را براي محاكمه تسليم ليبي كند.
پيش از اين هم عايشه يك دادستان سابق رژيم صهيونيستي را به عنوان وكيل خانوادگي براي پيگيري قتل معمر قذافي انتخاب كرده بود.

 



صداي آمريكا: ايران قادر است تنگه هرمز را ببندد ( خبر ويژه )

«ايران قادر است تنگه هرمز را ببندد».
صداي آمريكا در تحليلي، به «اهميت تنگه هرمز براي اقتصاد جهاني» پرداخت و نوشت: اين تنگه در باريك ترين نقطه 34كيلومتر است كه همين عرض باريك، شامل 3 كيلومتر عمق كافي براي كشتيراني است.
اين رسانه دولتي آمريكا همچنين با بيان اينكه روزانه دو ميليون بشكه نفت از طريق تنگه هرمز عبور مي كند، خاطر نشان كرد: از راه هاي جايگزيني صدور نفت خليج فارس صحبت مي شود اما اين خطوط جايگزين فعلا از حيّز انتفاع ساقط هستند. مارك تونر سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از تهديد ايران درباره بستن تنگه هرمز انتقاد كرده است. اما ايران مي تواند اين تنگه را ببندد.
از سوي ديگر روزنامه انگليسي تايمز تهديد ايران به بستن تنگه هرمز را جدي ارزيابي كرد و نوشت: چالش اصلي اقتصاد انگليس در سال جديد ميلادي بيش از پيش از آن كه مربوط به حوزه يورو باشد، ريشه در تنگه هرمز دارد. يك سوم كل نفت توليدي جهان از اين تنگه واقع در خليج فارس مي گذرد. از اين رو بستن تنگه مي تواند اقتصاد جهان را خفه كند. نگراني ناشي از اين تهديد باعث افزايش چشمگير بهاي نفت در بازارهاي جهاني شده است و براي اقتصاد ملتهب جهاني هيچ چيز، زيانبارتر از اين نيست.
به گزارش دويچه وله، روزنامه اقتصادي كاپتال ديلي در تحليل مشابهي نوشته است: مقامات ايران براي نخستين بار برگ هاي بازي خود را رو كرده و تهديد كرده اند در صورت تشديد تحريم ها اقدام به بستن تنگه هرمز خواهند كرد. اين را بايد تهديدي جدي دانست، زيرا كه 40 درصد كل نفتي كه از راه هاي آبي منتقل مي شود، از تنگه هرمز عبور مي كند و از آن گذشته، نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران از چند روز پيش اقدام به يك رزمايش ده روزه در آب هاي خليج فارس كرده است

 



گزارشگر اروپايي: تنها چيزي كه در ايران نديدم ترس از تهديد نظامي است ( خبر ويژه )

گزارشگر اعزامي يك روزنامه اروپايي در بازگشت از ايران تاكيد كرد كسي در ايران از تهديد و جنگ هراسي ندارد.
گزارشگر اينفورماسيون پس از سفر به ايران و گفت وگو با شهروندان گوناگون نوشت: علي رغم تهديدها و اظهارات جنگ طلبانه مقامات آمريكا و اسرائيل، زندگي در خيابان هاي تهران كاملا عادي است. فروشگاهها كاملا مملو از مواد غذايي و اجناس مختلف اند و ايرانيان نيز به زندگي عادي روزمره خود ادامه مي دهند، گويي آنچه كه از وقوع جنگ گفته مي شود در واقعيت وجود خارجي ندارد و هيچ گاه نيز وجود نخواهد داشت.
گزارشگر دانماركي اضافه كرد: در حال حاضر نشانه اي از موفقيت تلاشهاي آمريكا براي جذب اذهان ايرانيان از طريق ايجاد خدشه در اقتصاد جمهوري اسلامي، آن طور كه مورد نظر بود، به چشم نمي خورد. اكثر ايرانيان به اين نتيجه رسيده اند كه حمله نظامي عليه ايران نامحتمل است. محسن 44 ساله دبير انگليسي در دبيرستان مي گويد مساله نگران كننده اي وجود ندارد. براي جنگ بايد دليل و منطق محكمي وجود داشته باشد اما پيامدهاي وقوع يك جنگ براي ايالات متحده و اسرائيل از منطق خارج است.
يك دانشجوي 32 ساله به نام هانيه نيز به گزارشگر اينفورماسيون گفته است: «تجربه جنگ تحميلي باعث مي شود دورنماي جنگ ضمن اينكه نامحتمل هم به نظر مي آيد، كمتر نگران كننده به نظر برسد. من هيچ ترسي ندارم، زيرا فكر مي كنم اين اتفاق نخواهد افتاد. و البته من فرزند جنگ ام. زماني كه در بچگي جنگي را تجربه مي كني، ديگر از آنچه در تاريكي است نمي ترسي. مثل اين است كه حادثه اي برايت اتفاق افتاده باشد و تو بر آن غلبه كرده باشي.»

 



شرط هاي خاتمي زير پا ماند اصلاح طلبان جازدند ( خبر ويژه )

«اصلاح طلبان با ثبت نام در انتخابات، از ادعاهاي قبلي جا زدند.»
اين مطلب را يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون خارج نشين منتشر كرد و با اشاره به نام نويسي محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت مجلس و خواهرزاده خاتمي نوشت: رئيس فراكسيون اصلاح طلبان مجلس در حالي نامزد انتخابات مجلس شد كه خاتمي پيش شرط هاي سه گانه اي را به عنوان كف مطالبات اصلاح طلبان تعيين كرده بود.
برخلاف تظاهر شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات به بي ميلي براي حضور در انتخابات و ادعاي كساني چون خاتمي كه در انتخابات شركت نمي كنيم، اصلاح طلبان بسياري از جمله برخي نمايندگان ردصلاحيت شده مجلس ششم اقدام به نام نويسي در انتخابات مجلس نهم كرده اند. براساس آخرين خبرها، در ميان افراد مذكور، اسامي اكبر اعلمي، عسكر اسلام دوست، محمدعلي كوزه گر- و ظاهراً الهه كولايي- ديده مي شود. كيهان پيش از اين پيش بيني كرده بود كه اصلاح طلبان در انتخابات حضور خواهند داشت منتها متوسل به تاكتيك «چراغ خاموش» و قهر و ناز خواهند شد.
همچنين برخي چهره هاي اصلاح طلب نظير سهيلا جلودارزاده، عليرضا محجوب، ابوالفضل شكوري، محمدباقر ذاكري، غلامرضا عبدالوند و... پيش از اين اقدام به نام نويسي كرده اند. نام بسياري از اعضاي فعلي اقليت مجلس نيز در ميان نمايندگان ثبت نام كرده قرار دارد. پيش از اين نمايندگاني نظير عليخاني و خباز و پزشكيان تصريح كرده بودند نامزد انتخابات خواهند شد.
اكبر اعلمي ادعا كرده اين بار به صورت مستقل نامزد مي شود. كوزه گر نيز گفته است به عنوان اصلاح طلب مستقل ثبت نام مي كند. او با بيان اينكه اصلاح طلبان تشكلات منسجمي ندارند، مي گويد: بسياري از گروه هاي اصلاح طلب تصميم به شركت در انتخابات دارند. ما به جبهه تحريمي ها نمي پيونديم و تحريم انتخابات كار عاقلانه اي نيست. اگر اصلاح طلباني را كه به اپوزيسيون پيوسته اند، كنار بگذاريم ساير اصلاح طلبان به نظام اعتقاد دارند و مقام معظم رهبري را فصل الخطاب مي دانند و حتماً در انتخابات شركت مي كنند.
عسكر اسلام دوست هم با گفتن اينكه در دوره هاي هفتم و هشتم رد صلاحيت شده، افزوده است: من كانديداي مستقل اصلاح طلبي هستم كه حمايت هيچ گروهي را پشت سر خود ندارند.
تيمور علي عسكري معاون حسن روحاني در مركز تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت و از نزديكان هاشمي رفسنجاني نيز از جمله چهره هاي سياسي بود كه ديروز ثبت نام كرد.
در همين حال مدير مسئول يكي از روزنامه هاي زنجيره اي كه ارتباطاتي با شهرام جزايري داشته، خبر منتشره در رسانه ها مبني بر نامزدي خود را رد كرد

 



حرف مفت تحريم و ثبت نام فله اي فتنه گران! ( خبر ويژه )

شبكه دولتي انگليس اعلام كرد انتخابات مجلس در ايران بسيار مهم است و اصلاح طلبان بايد فعالانه با اين انتخابات برخورد كنند.
بي بي سي با اشاره به تحليل هاي پايگاه هاي اينترنتي ضدانقلاب نوشت: انتخابات در ايران اولا چندين مرحله دارد كه از نامزد شدن شروع مي شود و پس از مرحله تاييد صلاحيت وارد مرحله تبليغات شده و نهايتا به روز راي گيري مي رسد. هر كدام از اين مراحل پتانسيل هايي براي فعاليت در اختيار نيروهاي اصلاح طلب مي گذارد كه مي توانند وارد بازي شوند و در هر مرحله اي كه يا از سوي حاكميت اخراج شدند و يا به صلاحديد خود از فعاليت انصراف دادند بازي را با اراده خود قطع كنند.اصلاح طلبان در هر كدام از سه وضعيت بالا، دستي پر براي فعاليت خواهند داشت. آناني كه رد صلاحيت مي شوند بر روي رد صلاحيت خود مانور مي دهند. و آناني كه تاييد صلاحيت مي شوند از تريبون هايي كه براي تبليغات در اختيار خواهند گرفت به تبليغ و تبيين ايده هاي خود مي پردازند. ضمن اينكه هم مي توانند سلامت رأي گيري و شمارش آرا را و هم تمايل جامعه هدف به رأي دادن را تا روز قبل از رأي گيري رصد بكنند و احيانا در روز آخر اعلام انصراف كنند.
يك پايگاه اينترنتي ضد انقلاب نيز با تخطئه ادعاي تحريم انتخابات نوشت: تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان يعني اين كه خودمان هم مي دانيم كاري از دستمان برنمي آيد، حالش را هم نداريم، نمي خواهيم هم باشد، برويد و استراحت كنيد ولي اسمش را تحريم نگذاريد. البته اگر اعلام تحريم باعث شود خلأ ويژه و خاصي در انتخابات ايجاد كند، بحث ديگري است، اما الان و براي انتخابات مجلس در ايران كه اصلاح طلبان مي گويند ما در انتخابات شركت نمي كنيم و آن را تحريم نمي كنيم، آيا اين كار به صلاح يا درست يا به موقع و يا كارآمد است؟ پاسخ تمامي اين پرسش ها، منفي است.
سايت ياد شده افزود: «تحريم زماني در ايران مسئله بود كه نه خيلي، اما كمي تا قسمتي برخي از حد و مرزها مشخص بود. براي مثال زماني به خاتمي مي گفتند از رياست جمهوري استعفا دهد، اگر وي آن زمان به اين كار دست مي زد، شايد تهديد يا فشار آن مي توانست تا حدودي كمك كند. اما آيا الان ديگر تحريم انتخابات فرقي مي كند؟ شايد بگوييم پس اگر اين طور است، پس چرا در انتخابات شركت كنيم؟ اين دومي اتفاقا بهتر است. اگر اين را مطرح كنند، مي شود روي يك سري امكانات و اقدامات و راه هاي احتمالي و جايگزين حرف زد ولي ادعاي تحريم يعني حرف مفت و مزخرف. اين يعني چون هيچ كاري از ما برنمي آيد، هيچ كاري هم نمي خواهيم بكنيم، پس توجيه مي شويم و مي نشينيم كنار».
پايگاه ياد شده كه از كانادا به روز مي شود، اضافه مي كند: سنگ بزرگ علامت نزدن است. اصلاح طلبان و گروه هاي منتسب ترسو و بي مايه هستند. اگر هم بايد دنبال راه و استراتژي باشند، بايد بروند گله اي و فله اي ثبت نام كنند، به فرض كه آمديم و تحريم كردند. واقعا اين تحريم به كجا مي رسد؟ اصلا كسي چقدر تحريم را دنبال مي كند؟ مگر الان براي يك سفر رهبري، نظام يك استان آدم را جابجا نمي كند؟ مگر اين همه سال انتخابات و راهپيمايي و روز قدس و غيره را پرشور نشان دادن كار سختي است؟ هر سال اين همه نق زده مي شود و اين همه اعتراض هست ولي تظاهرات ميليوني است، انتخابات ميليوني است. حاكميت براي اين گونه صحنه پردازي ها و نمايش ها هيچ گونه مشكلي ندارد. الان تحريم يعني اين كه خودمان هم مي دانيم كاري از دستمان برنمي آيد، حالش را هم نداريم، نمي خواهيم هم باشد، برويد و استراحت كنيد ولي اسمش را تحريم نگذاريد.
از سوي ديگر شبكه بالاترين در مطلب مشابهي به قلم «مهدي-خ» از عناصر پرهياهو و كم مايه در فتنه سبز نوشت: مگر سلطنت طلب ها كه 33 سال تحريم كردند، به كجا رسيدند؟ آزموده را آزمودن خطاست! مگر نمي بينيد كيهان چگونه با شايعه حضور من برمي آشوبد؟ ]!![ آنها مي خواهند ما نياييم.

 



دختر قذافي خواستار پناهندگي سياسي از اسرائيل شد ( خبر ويژه )

شبكه 7 رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد عايشه دختر «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي، درخواست پناهندگي سياسي از رژيم صهيونيستي كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه خبري «عكا»، عايشه گفته است از ترس محاكمه از سوي نظام جديد ليبي خواستار پناهنده شدن به اسرائيل است.
اين شبكه در گزارش خود تاكيد كرد كه عايشه «نيك كاوفمان» دادستان سابق آمريكا را براي انجام كارهاي لازم جهت اخذ پناهندگي سياسي از اسرائيل به عنوان وكيل خود معرفي كرده است.
عايشه از آن بيم دارد كه مقامات ليبي از الجزاير كه اكنون وي در اين كشور به سر مي برد بخواهند وي را براي محاكمه تسليم ليبي كند.
پيش از اين هم عايشه يك دادستان سابق رژيم صهيونيستي را به عنوان وكيل خانوادگي براي پيگيري قتل معمر قذافي انتخاب كرده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14