(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 دی 1390- شماره 20109

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
شعار تحريم انتخابات براي گرادادن و جلب حمايت بيگانگان مطرح مي شود
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخنراني پيش از خطبه نمازجمعه تهران:
 9 دي همه معادلات دشمنان و فتنه گران را درهم ريخت
درخواست نخست وزير ايتاليا: شركت نفتي «اني» از فهرست تحريم هاي ايران مستثني شود
رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد ادامه ممنوعيت تردد زوار انفرادي عتبات عاليات از مرز مهران
حداد عادل: انتخاب اصلح و حضور حداكثري از ضروريات انتخابات مجلس است
تصويب 34 طرح عمراني و اقتصادي در سفر هيئت دولت به ايلام
يك مقام مسئول شركت پالايش و پخش خبر داد كاهش 70درصدي آلايندگي پالايشگاه ها
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آيت الله مرعشي نجفي در قم برگزار شد
معاون اول قوه قضائيه: حماسه مردمي 9 دي انقلاب اسلامي را بيمه كرد
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: جريان فتنه پيچ خطرناك انقلاب بود
اخبار ادبي و هنري



آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
شعار تحريم انتخابات براي گرادادن و جلب حمايت بيگانگان مطرح مي شود

امام جمعه موقت تهران گفت كه داخلي هاي حقيري كه بيانيه مي دهند و مي گويند كه نمي آيند و انتخابات را تحريم مي كنند، به خارجي ها گرا مي دهند كه هواي ما را داشته باشيد و اين دلارها را كم نكنيد و ما را همچنان جزو اپوزيسيون ببينيد و گوشه چشمي و عنايتي به ما داشته باشيد.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه پايتخت، ضمن سفارش همگان به رعايت تقواي الهي، به موضوع انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و اظهار داشت: اولين مرحله انتخابات مجلس نهم يعني ثبت نام از داوطلبان انجام شد و اميدوارم مراحل ديگر نيز با موفقيت طي شود.
وي افزود: حضور در انتخابات و شركت در آن هم حق و هم تكليف شرعي است؛ در كشوري كه ساليان طولاني كمترين ارزش و حقي براي مردم قائل نبودند، به بركت پيروزي انقلاب، اين شرايط پيش آمد كه «مردم» سرنوشت ساز باشند و تمام مسئولان را بدون استثنا خودشان انتخاب كنند، اين موفقيت بسيار بزرگي است كه تمام مسئولان يا با واسطه يا بي واسطه به وسيله خود مردم انتخاب مي شوند، حتي اولين شخص كشور يعني رهبري نيز با واسطه توسط مردم انتخاب مي شود.
امام جمعه موقت ديروز تهران در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: رئيس مجلس را نمايندگان مردم انتخاب مي كنند، رئيس قوه قضائيه را نيز مقام معظم رهبري انتخاب مي كند كه علاوه بر مشروعيت الهي، مردم ايشان را با واسطه انتخاب مي كنند.
«اين نعمت بزرگ و فرصت ارزشمندي است كه مردم بيايند و در انتخابات حضور يابند و شركت كرده و حق شان را ايفا كنند و البته تكليف شرعي نيز است، چرا كه حفظ نظام از اوجب واجبات است.»
وي ادامه داد: امروز همه ما جزع و فزع استكبار جهاني را خوب متوجه مي شويم كه مدام تلاش مي كنند تا فضاي انتخابات را سرد جلوه دهند، البته اگر آنان چنين تلاشي نداشته باشند، ما بايد شك كنيم، اما تعجب ما از بازي خورده هاي حقير آنهاست كه يك بار در انتخابات رياست جمهوري دهم سيلي جانانه از مردم خوردند، ولي باز هم دست بردار نيستند، همان نسخه هاي مرعوبانه مقلدانه غرب را براي اين مردم مي پيچند و تصورشان اين است كه اگر بيانيه دهند و بگويند كه انتخابات را تحريم مي كنيم و نمي آييم، اتفاقي مي افتد، با اين شناختي كه ما از مردم داريم، مردم ما ذره اي به اين بيانيه هاي آمريكايي بها نمي دهند. «بايد به داخلي هاي حقيري كه بيانيه مي دهند و مي گويند كه نمي آيند و انتخابات را تحريم مي كنيم، بگويم كه همه اين مسائل شعار است، اين شعارها هم گرا دادن به خارجي هاست كه هواي ما را داشته باشيد و اين دلارها را كم نكنيد و ما را همچنان جزو اپوزيسيون ببينيد و گوشه چشمي و عنايتي به ما داشته باشيد، بيانيه هاي اين افراد، اين اهداف را دنبال مي كند، وگرنه در پشت صحنه، فعال تر از ديگران فعاليت مي كنند، مثل روزه سياسي تحصن مجلس ششم.»
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از بحث تحريم انتخابات كه از سوي جريان اصلاحات مطرح شده است، اين افراد و رفتار آنان را منافقانه خواند و گفت: آنان همان طور كه در 9 دي شكست خوردند، در انتخابات مجلس نهم نيز با شكست مواجه خواهند شد.
وي دعوت اين افراد به عدم حضور مردم در انتخابات را ضديت صريح با امام راحل(ره) دانست و تصريح كرد: در تمام بيانات امام(ره) دعوت به حضور گسترده مردم در انتخابات است و در وصيت نامه سياسي- الهي امام(ره)، آمده است كه ملت بايد در تمام انتخابات ها در صحنه باشند.
آيت الله خاتمي خطاب به جريان اصلاحات و حاميان تحريم انتخابات مجلس نهم، گفت: شما كه اين همه به امام(ره) ظلم كرديد و پشت عكس امام(ره) سنگر گرفتيد، اين چنين به امام(ره) جفا مي كنيد؛ تحريم انتخابات در تاريخ انقلاب سابقه دارد، نهضت منحله به اصطلاح آزادي در سال 1363 دومين انتخابات مجلس را تحريم كرد تا نسل هاي دوم و سوم انقلاب بدانند كه نهضت آزادي از چه كساني تشكيل شده است.
وي ادامه داد: نهضت آزادي طرفدار جدي كشور ايران وابسته به آمريكاست؛ امام(ره) فرمود «بايد با نهضت آزادي و افراد آن چون موجب گمراهي بسياري از افراد شدند، قاطعانه برخورد شود».
امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: راهي كه امروز آقايان اصلاح طلب دنبال مي كنند، همين راه «نهضت آزادي» است اما اگر خدا بخواهد، خروجي تحريم انتخابات مجلس نهم، ان شاءالله برگزاري با شكوهترين انتخابات در 12 اسفند ماه و با حضور گسترده مردم پاي صندوق هاي رأي خواهد بود. «آنان با بيانيه هايشان انتخابات را دو قطبي كردند، جبهه انقلاب و ضد انقلاب، اما آنان 32 سال است، تجربه كردند كه هيچ گاه مردم در جبهه ضد انقلاب قرار نگرفتند، 32 سال پيش برخي مي گفتند اين انقلاب كار خود طاغوتي هاست و با راهپيمايي ها نمي شود، حساب كرد اما بايد به آنان گفت پاي صندوق هاي راي كه مي شود حساب كرد، مردم تونس و مصر پاي صندوق هاي راي آمدند و به اسلام گرايان رأي دادند و ان شاءالله آمريكا در آينده خواهد شنيد كه «اتحاديه جماهير اسلامي» در كشورهاي اسلامي تشكيل شده است.
امام جمعه موقت ديروز تهران تصريح كرد: استراتژي آمريكا و استكبار جهاني در شرايط كنوني كه شاهد قيام ها و انقلاب هاي منطقه هستيم، سركوب اين قيام ها و مهار كردن «بيداري اسلامي» است تا بتوانند با نفوذ در حاكميت انقلاب ها، قيام ها را به حداقل برسانند.
وي در خاتمه گفت: هم اكنون شكنجه هاي قرون وسطايي در برخي كشورهاي منطقه انجام مي شود؛ با حمايت عربستان در بحرين شاهد شكنجه مردم هستيم، عربستان در كشور خودش نيز مباشر جنايات است و البته شريك جنايات در بحرين نيز است اما بايد بگويم كه اين برخوردها گوياي وحشت آنهاست و به ملت هاي به پا خاسته نويد «آزادي» مي دهيم.
آيت الله سيداحمد خاتمي هم چنين در خطبه اول نمازجمعه ديروز پايتخت، با بيان اينكه آنچه در اين دنيا انجام داده ايم، در آخرت مورد بازجويي قرار مي گيرد، اظهار داشت: برخي كوله بار سنگيني براي اين سفر طولاني با خود مي برند، اعمال صالح فراوان با خودشان مي برند و آنان سربلندهاي قيامتند.
وي افزود: اين افراد براساس حق و عدالت بازگويي مي كنند و كوله بار شايسته اي از عمل دارند و جزو رستگاران قيامت محسوب مي شوند.
آيت الله خاتمي در بخش ديگري از سخنانش به حماسه تاريخي ملت بزرگ كشورمان در 9 دي اشاره و تصريح كرد: حماسه 9 دي از مقاطع افتخارآفرين تاريخ انقلاب و روز تجلي بصيرت عاشورايي مردم و روز تجديد بيعت با شكوه ملت بزرگ ايران با ولايت فقيه بود.
وي افزود: اگر بخواهيم براي فتنه اي كه فتنه گران در سال 88 آفريدند، مشابهي در تاريخ پيدا كنيم، مشابه آن سه جرياني هستند كه در برابر امام علي(ع) صف كشيدند ، يعني جبهه ناكثين، قاسطين و مارقين.
امام جمعه موقت ديروز تهران در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: امام علي(ع) در خطبه 93 نهج البلاغه، كه به خطبه فتنه شناسي معروف است، نام اين جريان ها را جريان فتنه مي گذارد.
وي ادامه داد: همه چيز با تحليل اين سه جريان در خصوص فتنه به دست مي آيد، اينكه انگيزه و ابزار و ويژگي هاي فتنه چه بود؛ 12 وجه شباهت بين جريان فتنه 88 با عصر حكومت امام علي(ع) وجود دارد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنانش راه برون رفت از فتنه را با سه چراغ «بصيرت»، «ولايت فقيه» و «تقوا» دانست و تصريح كرد: در كلمات مولا سه چراغ معرفي شده كه انسان با استفاده از آنان در فضاهاي فتنه، گرد و غباري نمي شود و راه را گم نمي كند و چراغ اول «بصيرت» است؛ بصيرت يـعني فرد ظاهربين نباشد و عمق مسائل را بنگرد و فريب شعار را نخورد، بلكه به محتواي شعارها بيانديشد.
وي يادآور شد: امام علي(ع) فرمود «بايد ديد در اردوگاه حق و اردوگاه باطل چه كساني هستند و دشمن در كدام اردوگاه است»؛ اگر كسي كمي انصاف داشته باشد و يك نگاه سطحي به اردوگاه جريان فتنه 88 بيندازد، شاهد آن خواهد بود كه اين اردوگاه مملو از حضور دشمنان ملت ايران است و آنان از همان روزهاي اول از فتنه گران و اغتشاش گران حمايت كردند و تعبيرشان اين بود كه «اين افراد در حال شكل دادن به تاريخ ايران هستند.» «قصه «تقلب» در انتخابات 88 را قبل از آغاز انتخابات، وزيرخارجه آمريكا گفت، حاميان اين اردوگاه اين افراد هستند، نخست وزير انگليس از 22 خرداد تا 22 تير 88، 7 بار به صراحت از اغتشاش گران حمايت كرد، وزارت خارجه آمريكا از 22 خرداد 88 تا سوم خرداد 89، 29 بار از فتنه گران حمايت كردند و رسانه هاي انگليس نيز 175 بار از فتنه گران گفتند.»
امام جمعه موقت ديروز تهران با بيان اينكه 32 عضو منافقين، 15 عضو برجسته بهائيت، 7 چپ مسلح و 9 جاسوس در جريان فتنه دستگير شدند، تاكيد كرد: آيا با همه اين دلايل باز هم شك و ترديدي باقي مي ماند كه اين اردوگاه يزيدي است؟
وي تاكيد كرد: چراغ دوم در فضاي فتنه، چراغ «ولايت فقيه» است، مواضعمان بايد جهت شرعي داشته باشد و جهت شرعي ما نيز امام معصوم است و امام معصوم امروز ما و اميد همه انبياء، حضرت عصر(عج) است و در غيبتش نيز ده ها دليل مي گويد كه نايب او ولي فقيه است.
آيت الله خاتمي با ذكر اين نكته كه ذره اي انحراف از خط ولايت، افتادن در خط «فتنه» است، گفت: ادبيات ما بايد ادبيات ولايت فقيه باشد، رهبر معظم انقلاب اغتشاشات 88 را «فتنه» مي نامد، اما گويا برخي از به كار بردن اين تعبير ابا دارند، رهبر معظم انقلاب 9 دي را روز تجلي بصيرت مردمي مي نامد، اما گويا برخي سختشان است كه بگويند «بصيرت»، رهبر معظم انقلاب از قيام هاي مردم منطقه به «بيداري اسلامي» تعبير مي كنند، ما نيز بايد همين تعبير و ادبيات را داشته باشيم و اين چراغ پيدا كردن راه در شرايط فتنه است. وي تصريح كرد: آن فتنه گذشت، ولي فتنه هاي ديگر در پيش است، اگر مي خواهيم در فتنه ها غرق نشويم، بايد پيوسته چراغ «ولايت فقيه» پيش رو ما باشد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود «تقوا» را سومين چراغ روشن براي عبور از فتنه ها دانست و متذكر شد: كسي كه خدايي موضع بگيرد و الهي عمل كند، در فتنه ها نمي افتد و در تاريكي ها راه گم نمي كند.
وي گفت: تقواي سياسي آن است كه ما به دشمنان نگاه سياسي داشته باشيم و باورمان شود كه رسانه هاي بيگانه دشمن و فاسقند.
آيت الله خاتمي بر همين اساس از موضوع ثبت نام كانديداهاي نمايندگي مجلس نهم سخن به ميان آورد و تصريح كرد: تقواي سياسي يعني آنكه كانديداها، مردم، مجريان و مسئولان در هر مرحله اي از انتخابات «خدا» را در نظر داشته باشند و مصلحت شخصي را به مصلحت نظام ترجيح ندهند و باغ سبز دروغين به مردم نشان ندهند و به مردم دروغ نگويند.
وي در خاتمه سخنانش در خطبه اول نمازجمعه تهران به سخني از امام علي(ع) اشاره كرد و گفت؛ مولا علي(ع) فرمود «اگر مي خواهيد در فتنه ها غرق نشويد، با تقوا راه را دنبال كنيد.» هم چنين خاطرنشان مي شود در پايان نمازجمعه تهران نمازگزاران تهراني در سالروز حماسه نهم دي تا ميدان انقلاب به راهپيمايي پرداختند، راهپيمايان در اين تظاهرات پرچم ها و بنرهايي تحت عنوان لبيك يا خامنه اي در دست داشتند.

 



وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخنراني پيش از خطبه نمازجمعه تهران:
 9 دي همه معادلات دشمنان و فتنه گران را درهم ريخت

صفار هرندي با اشاره به جريانات درگير در فتنه سال 88 گفت: برخي نتوانستند مدير خانه هاي خود باشند و بچه هاي خود را اداره كنند و به دليل تبعيت از اغواي نزديكان و اطرافيانشان سقوط كردند.
به گزارش فارس، محمدحسين صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران طي سخناني به بازخواني 9 دي پرداخت و اين حماسه را داراي نقش تعيين كننده و تاثيرگذار در تاريخ معاصر ايران توصيف كرد. وي با بيان اينكه اگر در 9 دي حماسه حضور جانانه مردم به خصوص در شهر تهران به وقوع نمي پيوست، جريان فتنه و فتنه گران مرعوب نمي شدند، تصريح كرد: اگر در روز عاشوراي 88 كه عده اي با حضور در خيابان هاي تهران آشوب به پا كردند، با مقابله عزاداران حسيني مواجه نمي شدند، آن حادثه تلخ به عنوان يك ننگ ابدي تا ابد به پيشاني اين شهر مي چسبيد.
صفارهرندي به حضور زرتشتي ها در مراسم عزاداري سيدالشهدا(ع) اشاره كرد و گفت: مردم با دانستن چنين مسائلي باور نمي كردند كساني آنقدر سقوط كرده باشند كه پرچم حسيني را آتش بزنند و به نمازخوانان روز عاشورا سنگ پرتاب كنند. وي حماسه 9 دي را از لحاظ كمي و كيفي مشابه عاشوراي 57 دانست و در همين زمينه گفت: البته 9 دي از لحاظ كيفي از عاشوراي سال 57 بالاتر بود زيرا در آن راهپيمايي گرايش هاي مختلفي در راهپيمايي حضور داشتند اما در راهپيمايي 9 دي در حالي كه كميت به اندازه راهپيمايي عاشوراي 57 بود اما همه از لحاظ اعتقادي يكي بودند.
صفارهرندي 9 دي را همانند انفجاري توصيف كرد كه بسياري از معادلات فتنه گران را در هم ريخت و در همين زمينه گفت: وزير دفاع انگليس بعد از اين حماسه در جمع سران كفر در اتاق جنگ خود براي بررسي مسائل ايران اعلام كرد كه با اين حضور همه جانبه و اعلام برائت از فتنه جنبش به اصطلاح سبز به پايان رسيده است، البته وزير دفاع انگليس بر اين نكته تاكيد كرد كه اگر در 22 بهمن اقدامي از سوي جريان فتنه صورت بگيرد، حيات آنها ادامه مي يابد و در غير اين صورت بايد از اين جريان قطع اميد كرد و بعد از آن بايد به سراغ گزينه هاي ديگر رفت. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اعتقاد غربي ها براي به كارگيري از يك جريان ميانجي در ايران براي تغيير در نظام گفت: ميانجي مدنظر غربي ها شامل افرادي مي شود كه در انقلاب حضور داشته و طالب تغيير هستند؛ اعتقاد آنها اين است كه 2 گروه مي توانند ميانجي باشند. يكي نهضت آزادي كه البته اين گروه اكنون در داخل كشور مانند گذشته نيست و يك گروه و جريان داخلي محسوب نمي شود و گروه ديگر پيروان سروش كه حلقه اي به نام حلقه كيان دارند. صفار هرندي با اشاره به دسته بندي افراد دخيل در فتنه به تبيين نقش گروهي پرداخت كه از عدم مديريت اطرافيان خود ضربه خورده اند و در همين زمينه گفت: اين افراد كساني بودند كه به دليل تبعيت از نزديكان خود سقوط كردند و به تمايلات اطرافيان خود هيچ واكنشي نشان ندادند و تحت تاثير آنها قرار گرفتند. صفار هرندي ادامه داد: گروهي نتوانستند مدير خانه هاي خود باشند، نتوانستند بچه هاي خود را اداره كنند و آنها به دليل تبعيت از اغواي نزديكان و اطرافيانشان سقوط كردند. وي اضافه كرد: اين افراد در فتنه 88 سكوت كردند، زيرا قبل از آن سقوط كرده بودند. صفارهرندي همچنين تاكيد كرد كه مسائل ذكر شده نبايستي به كساني تعميم داد كه در ابتدا تصور مي كردند كه اين صحنه، صحنه ديگري است و در ادامه به دليل روشنگري هاي صورت گرفته ديدگاه هاي خود را اصلاح كردند اما در اين بين بودند كساني كه بعد از واقعه عاشورا سكوت كردند و سكوت آنها به دشمنان خدا و امام حسين(ع) كمك كرد.

 



درخواست نخست وزير ايتاليا:شركت نفتي «اني» از فهرست تحريم هاي ايران مستثني شود

نخست وزير جديد ايتاليا از ديگر كشورهاي اروپايي خواست، شركت نفتي «اني» اين كشور را از فهرست تحريم هاي احتمالي عليه ايران مستثني كنند.
«ماريو مونتي» نخست وزير ايتاليا اعلام كرد: ايتاليا خواهان آن است كه شركت نفتي «اني» ايتاليا از فهرست تحريم هاي نفتي عليه ايران خارج شده و شامل اين تحريم ها نشود. به گزارش منابع خبري غربي، مونتي گفت: ائتلافي ديپلماتيك از كشورهاي هم نظر در اروپا موافق تحريم نفتي ايران است، ولي ايتاليا مي خواهد كه شركت نفتي ايتاليايي «اني» از اين تحريم ها مستثني باشد. براساس گزارش هاي منتشره؛ ايتاليا 13 درصد نفت خام خود را از ايران تهيه مي كند. برخي كشورهاي غربي تهديد كرده اند در صورت عدم توقف فعاليت هاي هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي، خريد نفت از ايران را تحريم خواهند كرد. تهران نيز در مقابل اعلام كرده است در اين صورت تنگه هرمز را به عنوان شاهراه نفتي دنيا مسدود خواهد كرد. در آخرين اظهارات اعلامي از سوي مقامات ايران، محمدعلي خطيبي، نماينده ايران در اوپك در گفت وگويي تلفني با خبرگزاري رويترز اظهار كرد: اگر تحريم ها (عليه ايران) اعمال شود شرايطي ناهنجار ايجاد خواهد كرد و در چنين شرايطي هر اتفاقي ممكن است رخ دهد، و اگر هرمز بسته شود هيچ نفتي از منطقه خليج فارس نمي تواند صادر شود. اين شرايط بدي براي همه خواهد بود.

 



رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد ادامه ممنوعيت تردد زوار انفرادي عتبات عاليات از مرز مهران

هيچ برنامه اي در زمان حاضر براي لغو ممنوعيت تردد زائران انفرادي عتبات از مرز مهران نداريم و ساماندهي زوار در قالب كاروانهاي حج و زيارت در دستور كار است.
به گزارش ايرنا، رئيس سازمان حج و زيارت كشور در مهران گفت: براساس مصوبات و بخشنامه هاي ابلاغي، هيچ زائري به صورت انفرادي حق ورود به خاك عراق ندارد و همه كساني كه قصد ورود به اين كشور را دارند بايد به صورت ساماندهي شده و در قالب كاروان حج و زيارت باشند.
علي ليالي اضافه كرد: كساني كه از طريق حج و زيارت و زيرپوشش كاروان به عراق سفر مي كنند از نظر امكانات رفاهي از جمله مكان و وسايل حمل و نقل تامين هستند.
وي افزود: در گزارشي كه سازمان ميراث فرهنگي به حج و زيارت ارايه داده نزديك به 100 زائرسرا در مهران وجود دارد و در برنامه اعزام زوار نيز تصويب شده كه زائران يك شب را در اين شهر مرزي اقامت داشته باشند.
لازم به ذكر است، روزانه نزديك به شش هزار نفر در قالب كاروان هاي حج و زيارت از طريق پايانه مرزي مهران به شهرهاي مذهبي عراق سفر مي كنند.

 



حداد عادل: انتخاب اصلح و حضور حداكثري از ضروريات انتخابات مجلس است

افزايش بصيرت، حضور حداكثري و انتخاب افراد اصلح از ضروريات انتخابات مجلس شوراي اسلامي است.
به گزارش ايرنا، مشاور عالي رهبر معظم انقلاب و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا(ع) گفت: انتخابات يك فرصت براي انقلاب و مايه طمعي براي ضد انقلاب است.
غلامعلي حداد عادل اضافه كرد: مردم بايد با بصيرت، ايمان و اراده و وحدت و همبستگي به صورت حداكثري در انتخابات مجلس شركت و به اشخاصي كه اطمينان دارند كه معتقد به منويات مقام معظم رهبري هستند، راي بدهند.
به گزارش ايرنا وي خطاب به آحاد ملت ايران، گفت: هر كانديدايي كه به هر اندازه با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب فاصله دارد شما هم به همان ميزان با وي فاصله بگيريد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري گفت: ملت ايران با حضور باشكوه خود در حماسه نهم دي نشان دادند كه بعد از گذشت بيش از 20 سال از پيروزي انقلاب رابطه شان با مقام معظم رهبري همان رابطه اي است كه در 22 بهمن ماه 57 با امام خميني(ره) داشتند.

 



تصويب 34 طرح عمراني و اقتصادي در سفر هيئت دولت به ايلام

معاون اول رئيس جمهوري گفت: در نشست روز پنج شنبه هيئت دولت در استان ايلام علاوه بر رفع موانع اجرايي مصوبات استاني سه دور قبلي، مصوبه هاي جديدي نيز براي حل مشكلات استان تصويب شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «محمدرضا رحيمي» عصر پنج شنبه پس از نشست هيئت دولت در ايلام در جمع خبرنگاران بيان كرد: در اين نشست مصوب شد، وزير نيرو پرداخت حق آبه سد سيمره را بررسي و اجرايي كند.
رحيمي همچنين اختصاص 300 ميليارد ريال اعتبار براي عمران شهري و كمك به كشاورزان و دامداران استان را از ديگر مصوبه هاي جديد دولت عنوان كرد.
وي افزود: در اين نشست مصوب شد بانك مركزي، از خروج منابع بانك هاي خصوصي از استان ايلام جلوگيري كند.
معاون اول رئيس جمهوري احداث پنج سرسراي ورزشي در شهرستان هاي مهران، دره شهر، شيروان چرداول، دهلران و ملكشاهي را از ديگر مصوبات جديد نشست هيئت دولت عنوان كرد.
وي اظهار داشت: كارگروهي به رياست «محمود بهمني» رئيس كل بانك مركزي تشكيل شده است تا تمامي نيازهاي ريالي و ارزي استان را شناسايي و تامين كند.
رحيمي ادامه داد: اعتبار ريالي مورد نياز از طريق بانك هاي داخلي و اعتبار ارزي از طريق صندوق توسعه ملي تامين خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: راهكارهاي مناسبي براي رفع معضل بيكاري استان در شوراي عالي اشتغال و نشست هيئت دولت انديشيده شد.
رحيمي ادامه داد: در دولت هاي نهم و دهم در مجموع تا به امروز 1380 ميليارد تومان تسهيلات در قالب قرض الحسنه، بنگاه هاي زودبازده و طرح هاي آمايش صنعتي پرداخت شده است.
وي اظهار داشت: استاندار ايلام و همكارانشان ايجاد هفت هزار شغل را در سال 89 تعهد كرده بودند كه خوشبختانه 12 هزار و 389 شغل يعني 80 درصد بيشتر از تعهد انجام شده، در اين استان شغل ايجاد شد.
معاون اول رئيس جمهوري بيان كرد: همچنين در سال 90 در استان ايجاد بيش از 18 هزار شغل تعهد شده كه تاكنون منهاي بخش مسكن، 10 هزار و 600 شغل ايجاد شده است.
رحيمي گفت: نرخ بيكاري در استان ايلام بالاست و بايد اقدام هاي موثر و بيشتري براي تك نرخي شدن آن انجام شود.
معاون اول احمدي نژاد ادامه داد: در سفر چهارم هيئت دولت به استان، موانع سر راه اشتغال جوانان برداشته شد و تصميم هايي گرفته شد كه اگر اجرا شود، ميزان بيكاري در ايلام به عدد بسيار پاييني خواهد رسيد.
رحيمي اظهار داشت: تنها با اختصاص بودجه اي كه از سوي بانك ها براي ايجاد اشتغال در نظر گرفته شده است، مي توان حدود 13 هزار شغل در منطقه ايجاد كرد كه در آن صورت نرخ بيكاري استان از 14 درصد به حدود شش تا هفت درصد كاهش خواهد يافت.
معاون اول رئيس جمهور گفت: در اين سفر مقرر شد تمامي تعهدهاي بانك ها در خصوص بنگاه هاي زودبازده و طرح هاي نيمه تمام و نيازمند سرمايه در گردش تا 22 بهمن ماه امسال نهايي شود.
رحيمي افزود: از مديران بانك ها تعهد گرفته شد تسهيلات مورد نياز طرح هاي اشتغالزايي بخصوص در بخش مشاغل خانگي را تامين كنند كه كاري استثنايي در كشور بود.
وي اضافه كرد: نرخ بيكاري استان ايلام در سال هاي 90 و 91 تك رقمي خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: 450 مصوبه در سه سفر پيشين هيئت دولت در استان به تصويب رسيده است كه اجراي 50 مصوبه با مشكلاتي مواجه بود كه مشكل اجراي تمامي آن ها رفع شد.
رحيمي افزود: اجراي اين مصوبات با مشكلاتي از جمله نبود اعتبار، نداشتن مجوز و مشكل قانوني روبه رو بود كه راهكارهاي رفع همه آن ها در نشست روز پنج شنبه هيئت دولت انديشيده شد.
وي ادامه داد: بنابراين تا پايان دولت دهم تمامي 450 مصوبه سه سفر قبلي دولت به اين استان با سقف اعتباري 60 هزار ميليارد ريال اجرا خواهد شد.
بهره برداري و يا آغاز اجراي 46 طرح در بخش هاي مختلف استان ايلام ره آورد سفر دو روزه رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت به اين استان بود.
اظهارات رئيس جمهوري
در جمع مردم دره شهر
رئيس جمهوري در جمع مردم دره شهر گفت: كشوري كه سپرده هاي بانكي ملت آن بيش از 350 هزار ميليارد تومان است، براي ايجاد 5/2 ميليون شغل دچار كسري اعتبار نمي شود.
به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ايرنا احمدي نژاد در دومين روز از دور چهارم سفر استاني به استان ايلام در جمع مردم دره شهر افزود: امسال مي خواهيم با كمك مردم 5/2 ميليون شغل ايجاد كنيم، اما برخي شروع به خواندن آيه ياس كرده و وقتي ديدند دولت به آنها گوش نمي دهد شروع به كارشكني كرده و حرف هاي بي ربط مي زنند.
وي ادامه داد: اين عده مي گويند هزينه ايجاد هر شغل 100 ميليون تومان است كه در نتيجه براي ايجاد اين تعداد شغل به 250 هزار ميليارد تومان اعتبار احتياج است.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه شغل مورد نظر اين افراد از آن شغل هاي مرفه هايي است كه مي خواهند ماشين و ويلاهاي آنچناني داشته باشند، گفت: حداكثر با 25 ميليون تومان مي توان يك شغل شرافتمندانه، مفيد و توليدي در كشور ايجاد كرد. احمدي نژاد تصريح كرد: با افتخار مي گويم كه خادمان ملت در كنار مردم هستند و با تحمل همه كارشكني ها و توهين ها تا ايجاد اشتغال براي تمام تك تك جوانان كشور خواهند ايستاد.
رئيس قوه مجريه در عين حال افزود: وقتي قرار است بيكاري در كشور ريشه كن شود عده اي وقتي اين توان را در خود نمي بينند و به لطف خدا اميد ندارند يا دوست ندارند اين مشكلات به دست خادمان ملت حل شود، شروع به مانع تراشي و خواندن آيه ياس مي كنند.
سخنان احمدي نژاد
در اجتماع مردم شيروان چرداول
احمدي نژاد در جمع مردم شيروان چرداول، افزود: هر كسي دلسوز كشور، انقلاب و مردم است بايد همت كند تا براي جوانان اين مرز و بوم شغلي مناسب و ماندگار ايجاد كنيم.
وي خطاب به جوانان شيروان چرداول، ادامه داد: در صورتي كه جوانان دست در دست همديگر دهند، با حركتي انقلابي با ايجاد مزارع و دامداري ها و ايجاد شغل، ريشه بيكاري را در كشور برخواهيم كند.
وي افزود: يكي از مهم ترين برنامه ها براي ساختن ايران، ايجاد اشتغال و ريشه كن كردن بيكاري از اين سرزمين است.
هشدار وزير علوم به دانشگاه ها
وزير علوم، تحقيقات و فناوري به دانشگاه ها هشدار داد كه نبايد وارد فضاي انتخابات به نفع فرد يا جناح و گروه خاصي شوند كه در صورت مشاهده قاطعانه برخورد خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «كامران دانشجو» روز پنج شنبه در نشست با رئيسان دانشگاه هاي استان ايلام اظهار كرد: دانشگاه ها محلي براي تربيت كادر متخصص و متعهد است و محلي براي فعاليت هاي جناحي و گروهي احزاب نيست.
وي ادامه داد: البته اين بدان معنا نيست كه در دانشگاه هاي كشور تفكر سياسي وجود نداشته باشد بلكه منظور اين است كه دانشگاه ها محل سوءاستفاده و جولان دادن فرد يا گروههاي سياسي شركت كننده در انتخابات نباشد.
وزير علوم به رئيسان دانشگاه هاي كشور هشدار داد كه از ورود افراد و گروه هاي سياسي و جناحي براي كادرگيري انتخاباتي در درون دانشگاهها ممانعت كنند.
دانشجو تاكيد كرد: هرگز اجازه چنين استفاده هاي ابزاري از دانشگاهها را نخواهم داد و براي مقابله با چنين رفتارهايي ابزارهاي قانوني لازم را نيز در اختيار دارم.
وزير علوم با اشاره به فتنه پس از انتخابات در سال 88 گفت: در تاريخ انقلاب افرادي در سطوح مرجعيت، رئيس جمهور، نخست وزير، رئيس مجلس و وزير داشتيم كه به دليل زاويه پيدا كردن با ولايت فقيه دچار لغزش و انحراف شدند.

 



يك مقام مسئول شركت پالايش و پخش خبر داد كاهش 70درصدي آلايندگي پالايشگاه ها

مدير ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي گفت: 70درصد آلاينده ها را در پالايشگاه ها كاهش داده ايم.
اصغر رمضاني در گفت وگو با خبرگزاري فارس، اضافه كرد: همه طرح هاي بهينه سازي ما در صنعت پالايش طرح هاي محيط زيستي است تا كيفيت محصول ما يورو 4 و يورو 5 شده و سوزاندن گاز در فلز نيز كمتر شود.
مدير ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي اضافه كرد: در حال حاضر در پالايشگاه تهران 6 يا 7 فلز اصلا كار نمي كنند اما به دليل ايمني مشعل آنها را روشن نگه داشته ايم.
رمضاني ادامه داد: تا انتهاي سال 91 اميدواريم كه بنزين كمتر از استاندارد يورو 4 به مردم ارائه نكنيم چرا كه اكثر پروژه هاي بهينه سازي ما تا انتهاي 91 وارد مدار مي شود.
وي تاكيد كرد: ما مطابق با خودروهايي كه با استاندارد يورو 4 و يورو 5 توليد مي شود، سوخت يورو 4 و يورو 5 در اختيار آنها قرار خواهيم داد.

 



مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آيت الله مرعشي نجفي در قم برگزار شد

آيين بزرگداشت سالگرد ارتحال مرجع عاليقدر حضرت آيت الله سيدشهاب الدين مرعشي نجفي، پنجشنبه شب در حسينيه آن مرجع فقيد در قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد، دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجج الاسلام والمسلمين بنايي و آشتياني نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي، استاندار قم و اعضاي جامعه مدرسين و برخي شخصيت هاي علمي، سياسي و ديني استان حضور داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين «عبدالله فاطمي نيا» در اين مراسم در ارتباط با ابعاد مختلف شخصيتي آيت الله مرعشي نجفي به ايراد سخن پرداخت.
وي گفت: مرحوم آيت الله مرعشي نجفي علاوه بر اينكه يك فقيه بود در علم رجال، حديث، تاريخ، شعر عربي، كتاب شناسي و ساير علوم نيز ذوقي سرشار داشت.
فاطمي نيا گفت: امروز كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي به عنوان گنجينه و ذخيره اي بزرگ از علوم و معارف ديني در خدمت مسلمانان جهان قرار دارد.
مرحوم آيت الله العظمي سيدشهاب الدين مرعشي نجفي(ره)، از اساتيدي مانند مرحوم شيخ زاهد عابد، شيخ مرتضي طالقاني و عماد سيدمحمدرضا صايغ بحراني، آيت الله آقا ضيا الدين عراقي، آيت الله شيخ مهدي نوايي مازندراني، شيخ مهدي خالصي، شيخ محمدجواد بلاغي، آيت الله آقا حسين نجم آبادي و آيت الله شيخ عبدالنبي نوري كسب فيض كرده بود.
مرحوم آيت الله مرعشي نجفي هفتم شهريور 1369 در شهر مقدس قم دار فاني را وداع گفت و در محل كتابخانه خود به خاك سپرده شد.

 



معاون اول قوه قضائيه: حماسه مردمي 9 دي انقلاب اسلامي را بيمه كرد

چهاردانگه- خبرنگاركيهان:
معاون اول قوه قضاييه گفت: حماسه مردمي 9 دي انقلاب اسلامي را بيمه و ديگربار دشمنان اين نظام را دچار يأس و نااميدي كرد.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي در اجتماع مردم اسلامشهر در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دي گفت: مردم بزرگوار ايران اسلامي در 9 دي با يك حركت خودجوش و عاشورايي و برخاسته از يك تعهد ديني و مكتبي در جهت حمايت از رهبري و ولايت فقيه، به ميدان آمدند و خشم، نفرت و انزجار خودشان را از فتنه گران و كساني كه زمينه ساز توطئه دشمنان اين سرزمين بودند، به نمايش گذاشته و وفاداري خود را از آرمان هاي انقلاب و ولايت فقيه اعلام كردند.
وي گفت: بالاترين ظلم و جنايت، ايجاد شك و ترديد، در دل مردم و ايجاد بي اعتمادي مردم نسبت به مسئولان است و ايجاد زمينه براي فعاليت دشمن نيز بزرگترين ظلم نسبت به ملت است و هرگز ملت غيور و بزرگوار ايران اسلامي مسببان و بانيان اين ظلم و فتنه ها را نخواهند بخشيد.
رئيسي با مقايسه حماسه 9 دي ملت ايران با قيام توابين بعد از قيام عاشورا گفت: توابين زمان شناس نبودند و زماني كه امام حسين(ع) فرياد حمايت و استغاثه سر داد، كسي پاسخ نگفت، در حالي كه مردم وفادار ايران بلافاصله به دعوت ولي فقيه و رهبر معظم انقلاب لبيك گفتند و به صحنه آمدند و حماسه 9 دي را خلق كردند.
عضو خبرگان رهبري افزود: مهمترين مولفه قدرت كشور ما، مردم متدين، بابصيرت و وفادار به نظام است و هر زماني كه احساس كنند نظام و آرمان هاي رهبر كبير انقلاب به خطر افتاده، در صحنه حاضر شده و از انقلاب و دستاوردهاي خون شهيدان اين سرزمين دفاع مي كنند.
رئيسي در بخش پاياني سخنانش خطاب به مسئولان بيان داشت: مردم با همه توان و وجود خود، 9 دي به صحنه آمدند و وفاداري خودشان را به اين نظام اثبات كردند، لذا بايد همه ما مسئولان نيز با تمام وجود و ظرفيت ها و مخلصانه در خدمت مردم باشيم و گره از مشكلات آنها باز كنيم و گرفتاري هاي آنها را برطرف سازيم.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: جريان فتنه پيچ خطرناك انقلاب بود

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: جريان فتنه پيچ خطرناك انقلاب بود ولي بيداري و هوشياري ملت ايران در 9 دي، توطئه دشمنان را خنثي كردند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام «علي سعيدي» در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم خاطرنشان كرد: حضور مردم در حماسه 9 دي، توليد قدرت براي ولي الله بود، دشمنان به بهانه انتخابات، وارد صحنه مقابله با نظام شده، ولي مردم در 9 دي آنها را ناكام كردند.
وي، نمايان شدن قدرت مردم، مرزبندي ميان خواص، پيوند عميق ميان امت و ولايت و نااميدي دشمنان و فتنه گران را از دستاوردهاي 9 دي ذكر كرد.
سعيدي خاطرنشان كرد: خواص در دوران فتنه به چند گروه از جمله افراد شفاف و همراه با ولايت، افراد حامي فتنه و ساكتين يعني «فتنه سازان و فتنه سوزان» تقسيم شدند.
وي اظهار كرد: برخي از اين خواص مي گفتند دعوا ميان موسوي و احمدي نژاد است و ما نسبت به دو طرف حرف داريم در حالي كه هدف اصلي در جريان فتنه، رهبري نظام بود.
نماينده ولي فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز برخي كساني كه مدعي اصولگرايي و در اين جبهه هستند به خانه فتنه گران نيز رفت وآمد دارند و به آنها دلداري مي دهند كه ما با شما هستيم.
حجت الاسلام سعيدي گفت: كسي كه امروز هم مي گويد از كروبي و موسوي تبري نمي جويم با پشتوانه چه كساني اين حرف ها را مي زند؟
وي ادامه داد: ملت ايران خواصي كه از رهبري بريده اند را در هر جايگاه و مقامي كه باشند، حذف خواهند كرد.
وي با اشاره به اهميت انتخابات مجلس نهم گفت: حضور در صحنه انتخابات و انتخاب افرادي با مواضع صريح و شفاف، كمك به ولايت است.
سعيدي خاطرنشان كرد: مردم دقت كنند آيا به كساني كه راي مي دهند به صورت صريح و شفاف از ولايت دفاع كرده و مي كنند؟
وي اظهار داشت: ما به مجلسي نياز داريم كه در برابر آمريكا، رژيم اسرائيل و جريانات مخالف نظام ايستاده و از جريان بيداري اسلامي حمايت كند.
سعيدي همچنين ضمن توصيه هايي به مردم قم از آنها خواست، نمايندگاني را انتخاب كنند كه از نظر سياسي و مواضع، برجستگي بالايي داشته باشند و پيام قم را به گوش جهان برسانند.

 



اخبار ادبي و هنري

رحيم پور ازغدي درباره هنر مكتبي سخنراني مي كند
حسن رحيم پور ازغدي در جشنواره مردمي فيلم عمار درباره موضوعي با عنوان «از مكتب هنري تا هنر مكتبي» سخنراني مي كند.
سخنراني دكتر رحيم پور ازغدي ساعت 18 امروز شنبه دهم دي در سينما فلسطين تهران برگزار خواهد شد.
حمايت انجمن روزنامه نگاران مسلمان
از جشنواره عمار و حضور در جشنواره فجر
انجمن روزنامه نگاران مسلمان ضمن اعلام حمايت از دومين جشنواره مردمي فيلم عمار امسال نيز مانند سال هاي گذشته با تعيين هيات داوران، فيلم هاي برگزيده خود در جشنواره فجر را انتخاب خواهد كرد.
اين انجمن به دليل نگاه ارزشي جشنواره عمار به بخش فرهنگ و هنر، در تمامي بخش هاي اين جشنواره به صورت فعالانه شركت مي كند. اعضاي هيات داوران انجمن روزنامه نگاران مسلمان پس از پايان اين جشنواره فيلم منتخب خود را معرفي خواهد كرد.
همچنين اين انجمن داوران خود در جشنواره فيلم فجر را معرفي كرد.
هيات مديره انجمن روزنامه نگاران مسلمان از ميان اعضاي اين انجمن، روزنامه نگاران، منتقدان و فعالين عرضه سينما، عليرضا سربخش، ابوالقاسم طالبي، مسعود ده نمكي، محمدتقي فهيم، وحيد جليلي، مريم پوريامين و پژمان كريمي را به عنوان اعضاي هيات داوران براي قضاوت و ارزيابي توليدات سينمايي بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر به لحاظ محتوايي، فني و ساختاري تعيين كرد. نگاه هيات داوران انجمن روزنامه نگاران مسلمان به فيلم ها بهره گيري از عنصر سينما در انتقال پيام انقلاب و ارزش هاي دفاع مقدس به مخاطبين و ايجاد موج فرهنگي در جامعه و بصيرت افزايي در ميان اهالي هنر است.
بنياد بين المللي علمي فرهنگي تعزيه افتتاح مي شود
بنياد بين المللي علمي فرهنگي تعزيه و همايش هاي آئيني كه به صورت غيررسمي مشغول به فعاليت و آماده سازي بود، همزمان با اربعين سالار شهيدان، رسما افتتاح مي شود. اين بنياد با اهداف حفظ و صيانت از ميراث معنوي ايراني اسلامي، احيا و توسعه هنر ديني و ايراني تعزيه و بسط فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي، ايجاد مركز علمي فرهنگي تعزيه و همايش هاي آئيني، فراهم نمودن زمينه تعامل با مراكز علمي و دانشگاهي در موضوع مراسم و مناسبت هاي ديني و آئيني، فراگير نمودن تعزيه در سطح شهر تهران و گروه هاي فعال در تمام نقاط كشور، در منطقه 17 تهران راه اندازي شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14