(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 دی 1390- شماره 20111

شيرخشمگين نماد شهر حماسه و ايثار!
استقبال سفير ژاپن از سرمايه گذاري در ايران
ايران در كيهان
تا پايان سال جاري وصل انشعاب فاضلاب شهري در زنجان اجباري مي شود
كاهش 21 مگاواتي مصرف برق با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها
احياي صنعت گليم بافي در برزك كاشان
كارساخت 30 كيلومتر از آزاد راه حرم تا حرم آغاز شد
هرمزگان، 300 ليتر در ثانيه كمبود آب دارد
بعداز تهران رتبه اول اشتغالزايي به شهريار اختصاص يافت
جراحي مفصل زانو در بيمارستان كيش
مدير كل امور مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي:
اعتبار تجديد ساختار واحدهاي صنعتي ابلاغ مي شود
با پيگيري سازمان بازرسي 20 ميليارد ريال مطالبات بانكي لرستان مسترد شد
مرحله دوم راه آهن گنبد- گرگان اجرايي مي شود
انتصابات در شهرستان ها
ازسال آينده دولت كيفي سازي آرد و نان را كنترل مي كند
در رشتخوار يكصد مادر باردار زير پوشش برنامه تغذيه اي قرار گرفتند



شيرخشمگين نماد شهر حماسه و ايثار!

بعد از چاپ گزارش«باوركنيد حميديه محروم است»دل مردم اين ديار روشن شده بود، كه با اقدام نابجاي شوراي اسلامي شهر تبديل به يأس شد.
ساخت و نصب مجسمه اي با هيبت يك شير عظيم الجثه و خشمگين در ميدان مركزي شهر تعجب و اعتراض مردم حميديه را درپي داشت. مردمي كه با معضلاتي مانند فاضلاب جاري در محله ها، آب شرب نامطلوب و شرايط اسفبار بهداشتي دست و پنجه نرم مي كنند. چشم انتظار اقداماتي مثل جمع آوري زباله ها، ساماندهي بازار و قطع جريان فاضلاب از خيابان ها و بازار شهر بودند كه با اقدام نابجاي شهرداري و شوراي شهر حميديه غافلگير شدند.
يكي از شهروندان حميديه درگفت وگو با كيهان مي گويد: اعتراض و ناراحتي مردم از اين اقدام از دو جهت است. اول اينكه اين مجسمه هيچ تناسبي با هويت شهر كشاورزي و شهيدپرور حميديه ندارد و بسيار ناهنجار است. شهري كه در طول دفاع مقدس شهداي گرانقدري را تقديم اسلام و كشور عزيزمان كرده و اولين شهيد جنگ تحميلي از اين خطه خوزستان بوده چرا نبايد تنديسي از اين شهدا در شهرمان باشد كه فرزندانمان با اين قهرمانان آشنا باشند.
از سوي ديگر حميديه يكي ازشهرهاي كشاورزي با رودخانه هاي جاري در ميان شهر است و مي توان نمادهاي بسياري از اين موهبت هاي خدادادي برگرفت كه با زندگي مردم همخواني داشته باشد.
وي ادامه مي دهد: يكي ديگر از دلايلي كه مردم از اين اقدام شاكي هستند اين است كه چرا شهري با اين همه مشكل و درد كه با اندكي دلسوزي و هزينه كم مي توان آن را به سامان رساند با كج سليقگي و بي تفاوتي اعتبار و بودجه شهر را كه بايد صرف رفاه و خدمات مردم شود به خريد مجسمه اي با مبلغ كلان مي شود. درحالي كه مي توان يك دستگاه خودروي يخچال دار با هزينه 7 ميليون تومان براي حمل گوشت مصرف روزانه مردم خريداري كرد.
اين شهروند حميديه به نمايندگي از مردم خواستار توجه جدي به تأمين نيازهاي اساسي و ضروري مردم كه با سلامت آنان رابطه تنگاتنگ دارند، شد.
اهواز- خبرنگار كيهان

 



استقبال سفير ژاپن از سرمايه گذاري در ايران

قشم- خبرنگار كيهان:
سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران گفت: امتياز ورود بدون ويزا به جزيره قشم، فرصت مناسبي براي حضور سرمايه گذاران و گردشگران ژاپني محسوب مي شود.
«كين ايچي كومانو» پس از بازديد از سايت هاي گردشگري قشم در نشست با مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بيان اين مطلب افزود: طي مدت كوتاه بازديدم از نقاط گردشگري قشم، مجذوب نقاط ديدني و جاذبه هاي گردشگري و طبيعت گردي اين منطقه شدم.
وي افزود: توسعه روابط في مابين در زمينه هاي گردشگري و فعاليت هاي علمي و دانشگاهي نقش مهمي در راستاي ادامه همكاري ها دارد.
سفير ژاپن بر اهميت معرفي ظرفيت ها و امتيازات منطقه آزاد قشم به سرمايه گذاران و گردشگران ژاپني تاكيد كرد و اظهار داشت: با توجه به فرهنگ مردم دو كشور، سرمايه گذاري و سفر به منطقه آزاد قشم فرصت مناسبي براي ژاپني ها محسوب مي شود.
كين ايچي كومانو تصريح كرد: 30 شركت ژاپني فعال در ايران و شهر تهران مي توانند با سفر به جزيره قشم از امتيازات و فرصت هاي اين منطقه در راستاي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف استفاده كنند. وي گفت: ما از توسعه روابط اقتصادي بين ايران و ژاپن و همچنان با منطقه آزاد قشم استقبال مي كنيم.
سفير ژاپن و هيئت همراه دوشنبه به جزيره قشم وارد و از جاذبه هاي گردشگري اين منطقه بازديد كرد.

 



ايران در كيهان

مشكلات آبرساني
جاسك- خبرنگار كيهان: استاندار هرمزگان با اشاره به مشكلات آبرساني و راه در جاسك تصريح كرد: براي بهره گيري از سد جگين جهت حل مشكلات آبرساني به شهرستان جاسك برنامه هايي در نظر گرفته شده و اعتباري در حدود 900ميليارد ريال براي انتقال آب از سد جگين به جاسك پيش بيني شده كه براي هر سال 300 ميليارد ريال است و اين طرح در سال 93 به بهره برداري مي رسد.
ابراهيم عزيزي در ديدار با مردم جاسك افزود: علاوه بر اعتبار 900ميليارد ريال، اعتباراتي براي بهسازي و بازسازي خط انتقال لوله جاسك پيش بيني شده و احداث آب شيرين كن در اين منطقه به عنوان يك اقدام فوري در برنامه است.
تجليل از پژوهشگران
همدان- خبرنگاركيهان: در پايان هفته پژوهش طي مراسمي از 38 نفر پژوهشگران برتر استان همدان شامل 19نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و 19نفر از محققان دستگاه هاي اجرايي تجليل شد.
در اين مراسم رئيس دانشگاه بوعلي سينا با بيان اينكه تا پايان برنامه پنجم توسعه 60رشته در مقطع دكترا در اين دانشگاه راه اندازي مي شود، گفت: شعبه بنياد ملي نخبگان بزودي در همدان راه اندازي خواهد شد.
پيشقدم در اجراي طرح
طبس- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش طبس در نشست شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان گفت: طبس در طرح هوشمندسازي مدارس در سطح استان يزد پيشقدم است. وي افزود: در اين طرح هر دستگاه دولتي بايد به هوشمندسازي يك آموزشگاه اقدام كند. گفتني است طرح هوشمندسازي مدارس طي يك برنامه 5ساله اجرا مي شود.
دريافت تسهيلات اشتغالزايي
شهركرد- خبرنگاركيهان: در 8ماهه امسال دو هزار و 640نفر از مددجويان زير پوشش كميته امداد امام خميني چهارمحال و بختياري تسهيلات اشتغالزايي دريافت كرده اند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان با بيان اين مطلب افزود: در حوزه خودكفايي اين نهاد بيش از 85ميليارد ريال براي ايجاد فرصت هاي شغلي هزينه شده است.
كاهش آلاينده هاي صنعتي
قزوين- خبرنگاركيهان: از تعداد 10واحد صنعتي در استان قزوين كه در سال 1389 به عنوان واحدهاي آلاينده معرفي شده اند بيش از 50درصد تاكنون اقدام به رفع آلايندگي كرده اند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين با اعلام اين خبر اظهار داشت: تا پايان برنامه پنجم، استان ها موظف شده اند سالانه 20درصد از واحدهاي صنعتي آلاينده را كاهش دهند.
مهندس علي آقا فرهادي خاطرنشان كرد: در همين راستا اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين كار گروهي تشكيل داد و طي سه جلسه به بررسي سازوكارهاي برطرف كردن آلايندگي ها اقدام كرد. وي افزود: بدنبال اين جلسات 10واحد صنعتي نسبت به رفع آلودگي اقدام كردند.
اجراي 100طرح عمراني
كرج- خبرنگاركيهان: مشاور سياسي استاندار البرز گفت: در سفر هيئت دولت به اين استان 300طرح عمراني به تصويب رسيد كه حدود يكصد طرح مرحله اجرا درآمده است.
عيسي صالحي افزود: يك هزار و 500ميليارد ريال اعتبار براي طرح هاي دردست اقدام اختصاص يافته كه 25درصد كل بودجه اختصاصي سفر سوم رئيس جمهوري به اين استان است.
وي با اشاره به 11هزار ميليارد ريال اعتبار در سفر سوم هيئت دولت به اين استان اظهار داشت: اين مقدار اعتبار براي اجراي 300طرح استان البرز تصويب شد.
تشكيل ستاد مقابله با تخلفات
بناب- خبرنگار كيهان: رئيس دادگستري شهرستان بناب در حاشيه نشست شوراي اداري اين شهرستان با اشاره به برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: تشكيل ستاد مقابله با وقوع جرايم و تخلفات انتخاباتي در بناب تشكيل شده است. سهراب اقبالي افزود: اولين جلسه اين ستاد تشكيل شده و علاوه بر اين ستاد دو شعبه ويژه رسيدگي خارج از نوبت به جرايم انتخاباتي در دادگستري بناب راه اندازي شده و دو نفر قاضي ويژه براي اين كار تعيين شده اند. وي گفت: براي اولين بار در كشور و به دستور رئيس قوه قضائيه ستاد پيشگيري از بروز و وقوع تخلفات وجرايم انتخاباتي در شهرستان ها تشكيل شده است.
آموزش پيامدهاي مصرف موادمخدر
نائين- خبرنگار كيهان: مدير شبكه بهداشت و درمان نائين از يك دوره كلاس آموزشي موادمخدر و پيامدهاي سوء مصرف آن براي كاركنان بهداشتي درماني نايين خبر داد و گفت: اين برنامه آموزشي توسط يك افسر ارشد نيروي انتظامي اصفهان تدريس شده است.
علي شريفي هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را آشنايي بيشتر كاركنان بهداشتي با انواع مواد روانگردان جديد و اثرات جسماني و رواني ناشي از سوءمصرف مواد اعلام كرد. شهرستان نايين داراي يك پايگاه شهري و 8 مركز بهداشتي درماني شهري و روستايي است كه بيش از 380 نفر پرسنل در حال فعاليت و خدمت رساني به مردم هستند.
اجراي طرح جامع سيل
گرگان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان از اجراي طرح جامع سيل در حوضه گرگانرود تا سد وشمگير خبر داد.
ايرج حيدريان اظهار داشت: مطالعات اين طرح با محوريت وزارت نيرو و همكاري دستگاه هاي عضو كارگروه تخصصي امور سيل به اتمام رسيد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان گلستان درباره اقدامات غيرسازه اي در مديريت سيلاب خاطرنشان كرد: مديريت سيلاب دشت، تهيه نقشه هاي خطر و حريم و بستر، سيستم هاي هشدار سيل و آموزش عمومي و... از جمله اقدامات غيرسازه اي در كنترل و مديريت سيلاب است.
حيدريان يادآور شد: در بخش سيستم هشدار سيل بيش از 50 ايستگاه هواشناسي و هيدرومتري در حوضه سد گلستان با هزينه بيش از 14 ميليارد و 800 ميليون ريال نصب شده است.
گردهمايي حماسه 9 دي
خرم آباد- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در گردهمايي بزرگداشت حماسه 9 دي افزود: روشنگري هاي رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 حماسه 9 دي را آفريد و توصيه هاي ايشان از طريق امر به معروف و نهي از منكر در نشان دادن راه حق و جلوگيري از باطل به ثمر نشست.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد علي آل هاشم گفت: حماسه 9 دي ماه 88 پاسخ مردم هميشه در صحنه به پيام رهبر فرزانه انقلاب و تجديد بيعت با آرمانهاي امام راحل و راه شهيدان بود.
رئيس عقيدتي سياسي ارتش به تلاش دشمن براي سرمايه گذاري در انتخابات مجلس نهم هشدار داد و گفت: دشمن تلاش مي كند كساني را كه به آنان نياز دارد وارد اين دوره مجلس كند.
تجليل از برگزيدگان
گناباد- خبرنگار كيهان: سرپرست ارشاد اسلامي گناباد از تجليل برگزيدگان مسابقات حجاب و عفاف اين شهرستان با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني و عفاف و حجاب خبر داد.
علي قنبري اظهار داشت: 330 نفر در اين آزمون كه به صورت حضوري در مصلاي شهرستان برگزار شد شركت كردند كه از اين تعداد 25 نفر برگزيده شدند.وي گفت: دومين دوره مسابقه كتابخواني عفاف و حجاب قرار است دهه فجر امسال در مناطق روستايي برگزار شود.

 



تا پايان سال جاري وصل انشعاب فاضلاب شهري در زنجان اجباري مي شود

زنجان -خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آبفاي استان زنجان گفت: تا پايان سال جاري وصل انشعاب فاضلاب شهري در اين استان اجباري مي شود.
مهندس مسلم پور نصرت در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران افزود: آبي كه به صورت فاضلاب از طريق چاه هاي جذبي وارده زمين مي شود آب هاي زير زميني را آلوده مي كند و اين آلودگي درحدي است كه ساليان متمادي طول مي كشد احياء شود؛ ولي پساب خروجي تصفيه خانه فاضلاب درحد استاندارد است و به محيط زيست آسيبي نمي رساند و مي توانيم براي تغذيه آبهاي زيرزميني و غني سازي منابع آبي از آنها استفاده كنيم.
وي در ادامه اظهار داشت: شركت آب و فاضلاب تا پايان امسال تبليغات و اطلاع رساني خود را درخصوص توجيه شهروندان براي وصل انشعابات فاضلاب خود به شبكه فاضلاب شهري ادامه مي دهد، ولي بعد از آن به اجبار و براي بهبود شرايط زيست محيطي درمناطقي كه امكان وصل وجود دارد و تمكين نمي كنند به صورت قانوني برخورد مي كند.
مديرعامل آبفاي استان با بيان اينكه بهره مندي از فاضلاب شهري در كشورهاي پيشرفته بالاخص كشورهاي اروپاي غربي و آمريكاي شمالي به طور كامل اجرا شده است، گفت: اين شاخص در ايران 35 درصد و دراستان زنجان به مرز 15 درصد رسيده است كه دراين ميزان با ميانگين كشوري فاصله زيادي داريم.

 



كاهش 21 مگاواتي مصرف برق با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها

شهركرد - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان چهار محال و بختياري گفت: پس از اجراي هدفمندسازي يارانه ها با كاهش مصرف برق به ميزان 21 مگاوات در سطح استان مواجه بوده ايم.
مهندس رحمت الله حماميان افزود: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها ميزان برق مصرفي اين استان از 287 مگاوات ساعت در سال 89 به 266 مگاوات ساعت در روز كاهش يافته است.
وي گفت: با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها مشتركان بايد مقوله مديريت مصرف را مدنظر قرار داده و در هنگام خريد وسايل برقي به برچسب رده انرژي دستگاه توجه داشته باشند.

 



احياي صنعت گليم بافي در برزك كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
با آموزش بيش از 90 نفر از علاقه مندان صنعت گليم بافي در شهر برزك از توابع شهرستان كاشان احيا شد.
گليم بافي، چاقوسازي، سبدبافي، جاجيم بافي و كرباس بافي از جمله هنرهاي دستي اهالي برزك است كه با درگذشت پيشكسوتان آن اين صنايع به فراموشي سپرده شده است.
گليم يك تكه فرش با بافت صاف يا يك نوع قالي بدون كرك يا خواب و گره خورده است كه از پشم، مو يا الياف نباتي تهيه مي شود كه به عنوان زيرانداز و يا در برخي از وسايل زندگي به كار مي رود.
زهرا جهاني برزكي، مسئول موزه مردم شناسي برزك گفت: با همت ميراث فرهنگي كاشان و شهرداري برزك، موزه مردم شناسي شهر برزك راه اندازي شد كه در اين موزه اكثر صنايع دستي اين شهر به نمايش گذاشته شد.

 



كارساخت 30 كيلومتر از آزاد راه حرم تا حرم آغاز شد

شاهرود-خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان سمنان از آغاز احداث حدود 30كيلومتر از آزاد راه حرم تا حرم خبر داد.
رجب قربانپور گفت: 30 درصد اين آزاد راه كه از قم شروع و به مشهد ختم مي شود به عهده قرارگاه خاتم الانبياء، 20 درصد بانك ملي و 50 درصد بقيه نيز به عهده وزارت راه و شهرسازي است.
وي افزود: اين پروژه 4هزار ميليارد توماني چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوي را به هم متصل مي كند. قربانپور با اشاره به اين كه اعتبار اجراي اين طرح از محل فروش اوراق مشاركت تامين شده است درباره جاده شاهرود -آزاد شهر افزود: ساخت اين جاده از مصوبات سفر اول هيئت دولت به استان سمنان است كه هم اكنون حدود 18كيلومتر آن اجرا شده و تا دو سال آينده اين محور چهار بانده مي شود. وي گفت: اعتبار راه ها اين استان درسال جاري 117ميليارد و 500 ميليون تومان است كه قراراست تا پايان سال 12ميليارد تومان ديگر به اعتبارات اين اداره كل افزايش يابد. وي گفت: درحال حاضر 45 كيلومتر از جاده شاهرود درميامي و مياندشت آماده بهره برداري است.

 



هرمزگان، 300 ليتر در ثانيه كمبود آب دارد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: نياز آبي استان 3هزار و 300 ليتر در ثانيه است كه حدود 300 ليتر در ثانيه كمبود آب داريم.
مهندس «حسين خادمي» افزود: كاهش ذخيره آب سد ميناب، افت سطح آب زيرزميني و خشك شدن چاه هاي تأمين آب در برخي مناطق و كاهش آبدهي چاه ها از جمله دلايل عمده كم آبي در استان است.
وي اظهارداشت: در حال حاضر سدها به ميزان 64 درصد، آب شيرين كن ها 5/5 درصد و چاه ها نيز 26 درصد از منابع تأمين آب استان را تشكيل مي دهند.
به گفته وي، توسعه منابع آبي از طريق سيستم شيرين سازي آب دريا، حفر چاه هاي جديد، كف شكني چاه هاي موجود و اصلاح و بازسازي تأسيسات آبي از راهكارهايي است كه درجهت مقابله با كم آبي در حال انجام است.
«خادمي» مشكل عمده در بازسازي و اصلاح تأسيسات شبكه هاي توزيع آب را عدم اعتبار كافي و به موقع و قديمي بودن شبكه ها به ويژه در شهرهاي جديد دانست و گفت: براي بازسازي اين شبكه ها به طول 161 كيلومتر، 63 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده در حالي كه اعتبار مصوب مبلغي معادل 33 ميليارد ريال است.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه سالانه 28 ميليون مترمكعب، هدررفت آب داريم، جلوگيري از اين ميزان پرت آب نياز به احداث سد و هزينه هاي هنگفت آن را نيز مرتفع خواهدكرد.

 



بعداز تهران رتبه اول اشتغالزايي به شهريار اختصاص يافت

شهريار- خبرنگاركيهان:
فرماندار شهريار گفت: با ايجاد 19 هزار شغل اين شهرستان بعداز تهران رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
عباس جوهري در جمع خبرنگاران افزود: شهريار متعهد است تا پايان سال جاري 24 هزار شغل در بخش هاي مختلف ايجاد كند تا نرخ بيكاري در اين شهرستان كاهش يابد.
وي افزود: به منظور ايجاد اشتغال، فرمانداري با همكاري دستگاه هاي اجرايي توانست
19 هزار شغل ايجاد كند كه از اين تعداد 15 هزار و 500 شغل در سامانه رصد اين شهرستان به ثبت رسيده است.فرماندار شهريار گفت: با توجه به افزايش نرخ مهاجرت به اين شهرستان و ميزان رشد جمعيت برنامه ريزي هاي لازم براي ايجاد مابقي تعهدات ايجاد اشتغال انجام شده است.

 



جراحي مفصل زانو در بيمارستان كيش

كيش- خبرنگاركيهان:
تيم جراحي ارتوپدي فوق تخصص بيمارستان جزيره كيش موفق شد در يك عمل جراحي روي مفصل زانو يك بيمار پيوند بزند.
دكتر غلامرضا شيخ حسني به همراه تيم پزشكي خود موفق شدند طي يك عمل جراحي مفصل زانوي بيماري را با مفصل مصنوعي عوض كنند.
وي درمان دردهاي مقاوم زانو را پيوند مفصل براي بيماران عنوان كرد و گفت: طي سال هاي اخير با ساخت مفصل هاي مصنوعي، اين روش مورد توجه جدي متخصصان ارتوپدي قرار گرفت تا دردهاي مقاوم زانو در بيماران براي هميشه درمان شود.

 



مدير كل امور مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي:
 اعتبار تجديد ساختار واحدهاي صنعتي ابلاغ مي شود

آمل-خبرنگار كيهان:
مدير كل امور مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي از اعتبار تجديد ساختار واحدهاي صنعتي در آينده اي نزديك خبر داد.
«ايرج موفق» در مراسم آغاز به كار نخستين مركز خدمات كسب و كار كشور در شهرستان آمل با اعلام اينكه بالغ بر سه ميليارد و 800 ميليون تومان اعتبار به واحدهاي صنعتي مازندران اختصاص يافته است، اظهار داشت: اين اعتبار به 80 طرح صنعتي با سقف اعتبار هر طرح 200 ميليون تومان اختصاص يافته است.
وي با اشاره به اينكه اين اعتبار به واحدهاي صنعتي براي تغيير ماشين آلات و يا جابه جايي آنها اختصاص يافته است، افزود: واحدهاي صنعتي كه درخواست طرح نوسازي و يا تجديد ساختار داشته باشند از اين اعتبار بهره مند مي شوند.
مدير كل امور مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي با اعلام اينكه اعتبار صندوق ضمانت طرح هاي كوچك براي 110 طرح صنعتي در مازندران اختصاص يافته است، گفت: 48 واحد صنعتي توانستند از اين اعتبارات بهره مند شوند. وي با اشاره به اينكه مركز خدمات كسب و كار شهرك صنعتي امامزاده عبدالله(ع) آمل به عنوان 16 امين مركز خدمات كسب و كار كشور آغاز به كار كرده است، گفت: 20 مركز ديگر در كشور در حال احداث است؛ كه به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد. مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با بيان اينكه در قالب تفاهم نامه اي سهم 4درصدي شهرد اري ها از ماليات بر ارزش افزوده به شهرك هاي صنعتي واگذار مي شود، گفت: اين سود بايد به شهرك هاي صنعتي كه به اعتبارات نياز دارند؛ پرداخت شود.
فخرالله مولايي افزود: براي حمايت از بخش صنعت بايد رديف هاي اعتبار خاص و متفرقه جمع شده و به اين بخش اختصاص يابد. وي با اشاره به اينكه صنوف توليدي كشور در حال واگذاري به سازمان صنايع كوچك است؛ گفت: اين امر در مرحله انجام امور اداري است.
گفتني است؛ نخستين مركز خدمات كسب وكار شهرك هاي صنعتي استان مازندران با اعتبار 5/2 ميليارد تومان احداث شده است.

 



با پيگيري سازمان بازرسي 20 ميليارد ريال مطالبات بانكي لرستان مسترد شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مبلغ 20 ميليارد ريال از مطالبات معوقه بانك ملت كه مديرعامل شركت دريافت كننده وجه از بازپرداخت آن خودداري مي كرد، مسترد شد.
مديركل سازمان بازرسي لرستان گفت: با پيگيري گزارش بانك ملت مبني بر عدم پرداخت بدهي يكي از اشخاص حقوقي طرف قرارداد، اين بانك به مبلغ 20 ميليارد ريال و عدم امكان وصول وجه مذكور توسط بانك، با پيگيري هاي قانوني اين سازمان، نامبرده متعهد و ملزم به پرداخت طلب بانك شد. عليرضا انصاري افزود: سازمان بازرسي لرستان با جمع آوري اسناد و مدارك و انجام بررسي هاي لازم، مديرعامل شركتي را كه مبلغ 20 ميليارد ريال بدهي داشت، ملزم به پرداخت مبلغ فوق كرد طوري كه نامبرده 16 ميليارد ريال بدهي خود را نقدا و مبلغ چهار ميليارد ريال باقي مانده را جهت پرداخت، تقسيط كرد.

 



مرحله دوم راه آهن گنبد- گرگان اجرايي مي شود

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: فاز دوم راه آهن، در مسير گنبد به گرگان اجرايي شد.
احمد صادقي در مراسم شروع مرحله دوم عمليات اجرايي راه آهن گنبد به گرگان گفت: اين اولين پروژه اي است كه عمليات تملك اراضي آن در كمتر از مدت سه تا چهار ماه انجام شده ا ست.
وي با بيان اينكه اراضي اين پروژه به طول 80 كيلومتر تملك شده اظهار داشت: در حال حاضر به دستور وزير فاز دوم كه شامل مسير گنبدكاووس به سمت گرگان است، شروع شده است.
صادقي اظهار اميدواري كرد: طرح راه آهن در فاصله زماني 2 ساله كه مشاور آن را طراحي كرده به بهره برداري برسد.
وي با تاكيد بر اينكه اين راه آهن پروژه ملي و فراملي است كه منفعتش به كل كشور بازمي گردد، افزود: رئيس جمهور پنج كشور تصميم گرفته اند كه شبكه ريليشان را به هم وصل كنند، اين پروژه از قزاقستان شروع و از سمت تركمنستان به كشور ما مي رسد و افغانستان هم در مسير آن قرار گرفته است.
گفتني است: عمليات اجرايي راه آهن گنبدكاووس به گرگان قسمتي از راه آهن گرگان-بجنورد و مشهد است كه عمليات اجرايي آن با مشاركت 85 درصدي بخش خصوصي و 15 درصدي بخش دولتي انجام
خواهد شد.

 



انتصابات در شهرستان ها

قشم- خبرنگار كيهان: وزير كشور با صدور حكمي مسعود سالاري را به عنوان فرماندار جديد جزيره قشم منصوب كرد.
لارستان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي دكتر عليرضا ياراحمدي به عنوان رئيس دانشكده علوم پزشكي لارستان معرفي شد.
شهريار- خبرنگار كيهان: براساس حكم فرماندار شهرستان شهريار سيدعلي اينانلو به عنوان معاون سياسي انتظامي فرمانداري اين شهرستان منصوب شد.
گرگان- خبرنگار كيهان: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با صدور احكام جداگانه اي علي بهزادفر، مهندس ميرزايي، رضا رسولي، سيدطالب موسوي را به سمت سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان هاي بندر تركمن، گنبد، كردكوي و محمدمهدي مهاجر، حسن قجر، سيدرضا حسيني، طالب موسوي را به عنوان سرپرست نمايندگي صنعت، معدن و تجارت در شهرهاي كلاله، بندر گز و آزادشهر و آق قلا منصوب كرد.
كيش- خبرنگار كيهان: در پي بركناري بخشدار قبلي كيش از سوي استاندار هرمزگان، محمدحسين حسن بيگي به عنوان سرپرست بخشداري جزيره كيش منصوب شد.
زنجان- خبرنگار كيهان: وزر كشور با صدور حكمي آراز ضيايي را به عنوان دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان زنجان منصوب كرد.

 



ازسال آينده دولت كيفي سازي آرد و نان را كنترل مي كند

تبريز-خبرنگاركيهان:
با اجرايي شدن برنامه پنجم توسعه از سال آينده، نظارت بر شبكه هاي خريد و فروش و كيفي سازي آرد و نان، برعهده دولت است.
مديرعامل غله و خدمات بازرگاني منطقه 8 كشور گفت: خريد گندم، از سال 91 به بخش خصوصي واگذار مي شود و دولت فقط كارخريد تضميني را انجام خواهد داد.«علي -شامي نژاد» درگفت وگو با خبرنگاران يادآور شد: ميزان فروش آرد خبازي درآذربايجان شرقي 18هزارتن كاهش يافته است.به گفته وي؛ اين ميزان از 50هزار تن به 32 هزار تن رسيده و ضايعات نان دراستان 8 درصد كاهش يافته است.شامي نژاد گفت: كليه 29 واحد آردسازي استان، بهسازي شده اند و از دانشجويان فارغ التحصيل از مركز آموزش كاربردي غله آذربايجان شرقي درواحدهاي آردسازي استفاده خواهد شد.

 



در رشتخوار يكصد مادر باردار زير پوشش برنامه تغذيه اي قرار گرفتند

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
در سال جاري تعداد يكصد مادر باردار نيازمند و شيرده دچار سوءتغذيه، زير پوشش برنامه حمايت تغذيه اي قرار گرفتند.
مديرشبكه بهداشت رشتخوار گفت: اين طرح در جهت ارتقاي سطح سلامت تغذيه اي زنان باردار و شيرده دچار سوءتغذيه نيازمند در اين شهرستان اجرايي شده است.
سيدمهدي صميمي گفت: در اين برنامه، زنان باردار از ابتداي ماه چهارم حاملگي تا 6 ماه پس از زايمان و به مدت 12 ماه تحت پوشش قرار داده مي شوند.
وي با ذكر اينكه اين طرح حاوي 14قلم مواد غذايي است، افزود: بين مادران باردار تحت پوشش اين طرح هر دو ماه يك بار توزيع مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14