(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 دی 1390- شماره 20111

حديث دشت عشق
تبعات تصميمات جريان خاص در كشتي به خارج از مرزها كشيده شده است
بي خبري كميته ملي المپيك از نامه فيلا
اخبار كوتاه از فوتبال
ادعاي سرمربي تيم ملي در فاصله 209 روز تا المپيك برنامه موفقيت وزنه برداران را طراحي كرده ايم
در غياب كرمي و معتمد تيم ملي با 5 تكواندوكار به آذربايجان مي رود
آغاز هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال
حساس ترين بازي درماهشهر برگزار مي شود
16 بهمن ماه پايان ليگ هاي جودو
تيم كشتي فرنگي ايران در جام وهبي امره
غيبت سوريان ، احتمال حضور عبدولي و نوربخش
6 بهمن فرصت مجدد به داوران
قهرماني آسيب ديد ، ممبيني رد شد
معرفي ضعيف ترين ملي پوشان ليگ كشتي
آسمانخراش ايراني باز هم در NBA



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مهدي مظاهري»
سلام بر روزي كه متولد شدي
و روزي كه به شهادت رسيدي
درست شب نيمه شعبان به دنيا آمد و مهدي نام گرفت و شهادتش هم در 21رمضان، شب شهادت امام موحدين اتفاق افتاد. عشق به علوم اهل بيت(ع) او را به حوزه علميه كشاند. تحصيلات مقدماتي را در نجف آباد گذراند و سپس به مدرسه علميه اشتهارد كرج رفت. مدت دو سال در تهران و شش ماه در شهر قم به تحصيل علوم اسلامي پرداخت.
شور عاشقي و تكليف ديني، او را به جبهه هاي حق عليه باطل كشاند و سرانجام پس از جانفشاني و مجاهدت ها در عمليات رمضان در تيپ لشكر8 نجف اشرف، پس از اسارت به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «مهدي مظاهري»، سال 1342 در نجف آباد متولد شد و در 23/4/1361 در عمليات رمضان (شرق بصره) به شهادت رسيد.

 



تبعات تصميمات جريان خاص در كشتي به خارج از مرزها كشيده شده است
بي خبري كميته ملي المپيك از نامه فيلا

سرويس ورزشي -
با صحبت هاي تازه مقامات ورزشي به نظر مي رسد تبعات تغييرات در فدراسيون كشتي به خارج از مرزها كشيده شده و ارسال نامه از طرف فيلا و ارايه توضيحات از سوي مسئولان ورزشي كشورمان كاملا جدي است.
روز گذشته برخي سايت هاي خبري مدعي شدند نامه اي از سوي فدراسيون جهاني كشتي(فيلا) به فدراسيون كشتي ارسال شده كه در آن مقامات فيلا خواستار توضيح كشورمان در خصوص چگونگي تغيير و تحولات صورت گرفته در اين فدراسيون شدند و اعلام كرده اند در صورتي كه مشخص شود دولت در اين تغييرات دخالت داشته، امكان تعليق كشتي ايران وجود دارد. اين منابع خبري همچنين يادآور شده اند كه فيلا دو هفته قبل به كميته ملي المپيك هم نامه داده و خواستار توضيح ايران در اين خصوص شده است.
بي خبري كميته ملي المپيك
بهرام افشارزاده دبير كميته ملي المپيك با تكذيب دريافت هرگونه نامه اي از سوي فيلا به خبرنگار كيهان مي گويد: صراحتا اعلام مي كنم كه چنين نامه اي به دست كميته ملي المپيك نرسيده و مطرح شدن مسائلي در خصوص تعليق رشته كشتي به هيچ عنوان صحت ندارد. وي ادامه داد: فكر نمي كنم فدراسيون هاي جهاني درامور داخلي يك رشته ورزشي دخالت كنند و در گذشته نيز كمتر شاهد بوديم كه به خاطر تغيير مسئولي فعاليت هاي يك رشته ورزشي تعليق شود! در ضمن اين مسئله را نيز نبايد از ياد برد كه تغييرات در راس فدراسيون هاي ورزشي يك مسئله داخلي است و بايد خودمان مشكل را حل كنيم.
اگر خطر تعليق فدراسيون كشتي را تهديد نمي كند پس به چه دليل در آستانه برگزاري المپيك چنين مباحثي در محافل ورزشي مطرح مي شود؟!
دبير كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش مي گويد: روزهاي حساسي را پشت سر مي گذاريم؛ در شرايطي كه بايد حواس تمام اهالي ورزش معطوف به آماده سازي تيم ها براي المپيك باشد چنين مسائل حاشيه اي به گوش مي رسد. تصور ما اين است كه عده اي قصد دارند فضاي ورزش ايران را مسموم كنند.
نامه به دفتر وزير
ارسال شده است
دبير كميته ملي المپيك در شرايطي اين سخنان را به زبان مي آورد كه پيش از اين يزداني خرم رئيس بركنار شده فدراسيون كشتي موضوع ارسال نامه از سوي فيلا را تاييد كرده بود. با اين حال روز گذشته يزداني خرم در گفت و گوي خود با خبرنگار كيهان بازهم موضوع فوق را تاييد كرد و گفت: بنده صحبت هاي آقاي افشارزاده را رد نمي كنم زيرا ايشان در جريان اين نامه نيست. نامه فيلا چند روز قبل به دفتر وزير ورزش و جوانان ارسال شده و حتي يك نسخه از آن نيز در اختيار من قرار گرفته است. متن نامه به صورت انگليسي است و در آن فيلا يادآور شده كه دولت نبايد در امورفدراسيون كشتي دخالت كند و هر گونه جابجايي در اين رشته ورزشي بايد با نظر مجمع صورت پذيرد. فيلا حتي در اين نامه از مقامات ورزشي كشورمان خواسته توضيحات خود را هرچه سريعتر براي آنها ارسال كنند. رئيس سابق فدراسيون كشتي در پايان نيز وعده داد نسخه اي از اين نامه به همراه ترجمه آن را در اختيار سرويس ورزشي روزنامه كيهان قرار دهد.
با توضيحات رئيس سابق فدراسيون كشتي به نظر مي رسد موضوع نامه فيلا و درخواست توضيحات از مقامات ورزشي كشورمان جدي بوده؛ هرچند كه كميته ملي المپيك از آن بي خبر است. به نظر مي رسد تبعات بركناري يزداني خرم كه مدعي است توسط جريان انحرافي از كار بركنار شده كماكان ادامه دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فينال جام حذفي 9 بهمن در شيراز
براساس تصميم سازمان ليگ برتر ديدار نهايي بيست و پنجمين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور روز يكشنبه 9 بهمن ماه در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار خواهد شد.
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر دراين خصوص گفت: پس ازجلسه اي كه با حضور نمايندگان دو باشگاه برگزار كرديم با توافق دو باشگاه استقلال تهران و شاهين بوشهر قرار شد بازي 9 بهمن در شيراز برگزار شود. وي در خصوص اينكه باشگاه استقلال مخالف برگزاري بازي در شيراز بود، تصريح كرد: باشگاه استقلال دو شهرمشهد و تبريز را مدنظر داشت ولي در نهايت فتح الله زاده، مظلومي و پورحيدري به ما اعلام كردند به دليل رعايت حال هواداران شاهين و اينكه آنها هم بتوانند از بازي فينال استفاده كنند حاضر شدند بازي در شيراز برگزار شود. استقلال هم كه در همه جاي ايران هوادار دارد.
بهايي ها به دنبال ستاره هاي فوتبال ايران!
يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال خبر تكان دهنده اي اعلام كرد و گفت: بايد مراقب بازيكنان ايراني كه به تازگي به تيم هاي خارجي رفته اند باشيم و آنها را از گزند بدخواهان و بي دين ها محافظت كنيم. اين مقام مسئول در گفت وگو با سايت خبري قاصد گفت: متاسفانه اخبار نگران كننده اي به دستمان رسيده مبني بر اينكه بهايي ها به دنبال ستاره هاي فوتبال ايران هستند و مي خواهند آنها را با هر ترفندي به سمت خود بكشند تا شايد بتوانند موفق شوند يكي از آنها را بهايي كنند. به اعتقاد وي، مسئولان باشگاه ها بايد اين مسئله را جدي بگيرند هرچند اكنون اين خطر فقط بازيكنان كوچ كرده از ايران را تهديد مي كند اما نبايد از بازيكنان ايراني كه تابعيت مضاعف گرفته اند و در ايران هم شاغل هستند، غافل شد.گفته مي شود يكي از مشهورترين بازيكنان ايراني شاغل در تيم هاي آسيايي اخيرا مورد توجه جدي بهايي ها قرار گرفته است.
دو انتصاب جديد در باشگاه استقلال
فرزامي و زرينچه به ترتيب به عنوان مسئول كميته هاي اقتصادي و استعداديابي باشگاه استقلال منصوب شدند. علي فتح الله زاده طي حكمي حسين فرزامي را به عنوان مسئول كميته اقتصادي و جواد زرينچه را به عنوان مسئول كميته استعداد يابي باشگاه استقلال منصوب كرد.
تباني در ليگ فوتسال
حسين شمس مديرفني تيم فوتسال گيتي پسند اصفهان با اعلام كناره گيري از اين مسئوليت در باشگاه اصفهاني از وجود تباني در ليگ فوتسال هشدار داد و گفت: در نيم فصل اول ليگ برتر فوتسال دو تيم باهم تباني كردند و ننگي بر دامن فوتسال ايران گذاشتند اما كسي به آن توجه نكرد و بدان نپرداختند. ظاهرا عوامل اين دو باشگاه در هفته هاي پيش رو نيز قصد تباني دارند و مي خواهند قبل از بازي نفرات خود را به عروسي بفرستند، بازيكنان تاثيرگذار خود را دو اخطاره كنند و ... .
وي افزود: متاسفانه مسئولان كميته فوتسال فدراسيون فوتبال نيز چشم خود را برهمه اين اتفاقات بسته اند و واكنشي نشان نمي دهند. بهتر است آنها در دو ماه آخر دوره فعاليت خود در كميته فوتسال به گونه اي عمل كنند كه با كارنامه اي بدتر از اينكه هست از فوتسال نروند.
دروازه بان تراكتورسازي به نفت آبادان پيوست
دروازه بان تيم فوتبال تراكتورسازي با نفت آبادان قرارداد بست.عباس محمدي كه به تازگي از تيم تراكتورسازي جدا شده ديروز با تيم نفت آبادان قرارداد امضا كردتا از امروز در تمرينات اين تيم شركت كند.
بازيكن پيشين پيروزي در راه آهن
محمد رضا ماماني بازيكن پيشين پيروزي با حضور در باشگاه راه آهن با اين تيم قرارداد امضا كرد.ماماني چند هفته اي بود كه در تمرينات اين تيم شركت مي كرد و با تاييد علي دايي ديروز براي قرارداد بستن به باشگاه رفت و قرارداد خود را امضا كرد.
مهدوي كيا: ديگر بازوبند كاپيتاني را نمي بندم
بازيكن جديد تيم فوتبال پيروزي با بيان اينكه ديگر بازوبند كاپيتاني را بر بازو نخواهد بست، گفت: ممكن است با پيراهن شماره 19 براي پيروزي بازي كنم. مهدي مهدوي كيا پس از حضور در اولين تمرين پيروزي گفت: امسال شماره اي مي پوشم كه گمنام باشد. به احتمال فراوان از بين شماره 3، 5 و 19 شايد شماره 19 را برتن كردم.وي در پايان گفت: از سال پيش تصميم گرفتم ديگر بازوبند كاپيتاني را بر بازو نبندم و اعلام كردم هيچ وقت بازوبند را نمي بندم زيرا راحت نيستم. در تيم ملي و استيل آذين اتفاقاتي برايم رخ داد كه ترجيح مي دهم ديگر بازوبند نبندم.
ساموئل و الونگ به استقلال پيوستند
الونگ الونگ و جي لويد ساموئل به استقلال پيوستند. جي لويد ساموئل بازيكن اهل ترينيداد و توباگو كه براي پيوستن به استقلال با اين تيم صحبت كرده بود، سرانجام با مسئولان اين تيم به توافق رسيد و قرارداد اين بازيكن امروز در هيات فوتبال استان تهران ثبت مي شود. همچنين امروز الونگ الونگ، هافبك كامروني با مسئولان استقلال به توافق رسيد و قرارداد او نيز امروز ثبت مي شود.

 



ادعاي سرمربي تيم ملي در فاصله 209 روز تا المپيك برنامه موفقيت وزنه برداران را طراحي كرده ايم

سرمربي تيم ملي وزنه برداري مي گويد با برنامه دقيقي كه طراحي شده مشكل خاصي براي حضور موفق در المپيك وجود نخواهد داشت.
كوروش باقري در خصوص اولين روز كار ملي پوشان وزنه برداري ايران كه در مجموعه ورزشي آزادي براي حضور موفق در المپيك لندن آغاز شد، گفت: تمرينات روز اول خوب بود. تركيبي متفاوت نسبت به گذشته در اردوي تيم ملي حضور دارند و بر همين اساس ميزان آمادگي نفرات و كسب عناوين و مدال هايي كه كسب كرده اند با يكديگر بسيار متفاوت است.
سرمربي تيم ملي در مورد سطح آمادگي ملي پوشان اظهار داشت: زانوي كيانوش رستمي و سجاد انوشيرواني تحت درمان است و بهداد سليمي و سعيد محمدپور نيز به نسبت سايرين تمرين سبك تري را برگزار كردند، ضمن اينكه كاظمي نژاد و خدادادي نيز به دليل در پيش بودن امتحاناتشان در تمرينات حضور نداشتند تا با 17 نفر استارت كار را بزنيم. وي تصريح كرد: از امروز 209 روز تا رقابت هاي وزنه برداري المپيك زمان باقي مانده و زمان براي رسيدن به مرز آمادگي مطلوب وجود دارد. با برنامه اي كه طراحي كرديم مشكل خاصي براي حضور موفق در المپيك وجود نخواهد داشت.

 



در غياب كرمي و معتمد تيم ملي با 5 تكواندوكار به آذربايجان مي رود

ملي پوشان تكواندوي كشورمان براي حضور در يك اردوي مشترك با تكواندوكاران آذربايجاني هفته آينده راهي باكو خواهند شد.
تيم ملي تكواندو كه خود را آماده حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن مي كند به دعوت فدراسيون تكواندوي آذربايجان و با پنج تكواندوكار راهي باكو خواهد شد.
براساس تصميم كادرفني تيم ملي تكواندو محمد باقري معتمد و يوسف كرمي در اين سفر تيم ملي را همراهي نخواهند كرد و مهران عسگري، فرزاد عبدالهي، عليرضا نصر آزاداني، كوروش رجلي و مسعود حجي زواره با هدايت فريبرز عسگري و علي محمد بسحاق راهي باكو خواهند شد.
تيم ملي آذربايجان در جريان رقابت هاي انتخابي المپيك در مرحله جهاني موفق به كسب يك سهميه در بخش مردان و يك سهميه در بخش بانوان شد كه براي كسب دو سهميه باقي مانده آينده راهي كازان روسيه مي شود.
تمام هزينه هاي سفر تيم ملي تكواندوي كشورمان به باكو برعهده فدراسيون تكواندوي آذربايجان خواهد بود.

 



آغاز هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال
حساس ترين بازي درماهشهر برگزار مي شود

هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران با نبرد حساس پتروشيمي بندرامام برابر دانشگاه آزاد آغاز مي شود.
شاگردان مهران شاهين طبع دراين ديدار خانگي به دنبال پيروزي هستند تا بتوانند دركورس قهرماني باقي بمانند.
اما دراين طرف ميدان نيز دانشگاه آزاد براي حفظ جايگاه كنوني با قدرت عازم ماهشهر مي شود.
درادامه رقابت هاي اين هفته دو تيم تهراني مهرام و پويا به ترتيب ميزبان لوله s.a شيراز و همياري شهرداري زنجان هستند. مهرامي ها كه تنها تيم بدون شكست هستند براي حفظ اين شرايط به دنبال يك برد خانگي ديگر هستند و برابر شيرازي ها نيز كار دشواري نخواهند داشت.برنامه كامل ديدارهاي هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است:
¤ مهرام -لوله s.a
¤ جهش ترابر- ذوب آهن
¤ فولاد ماهان - شهرداري گرگان
¤ پتروشيمي - دانشگاه آزاد
¤ صنايع ماهشهر - حفاري اهواز
¤پويا-همياري زنجان

 



16 بهمن ماه پايان ليگ هاي جودو

براساس تصميم سازمان ليگ جودو، رقابت هاي ليگ برتر و دسته اول باشگاه هاي كشور دراين رشته ورزشي يكشنبه 16بهمن ماه به پايان خواهد رسيد.
هفته سوم از رقابت هاي جودوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي هفته گذشته با صدرنشيني گاز فجر جم به پايان رسيد كه فجري ها استقلال را به عنوان جدي ترين تعقيب كننده خود مي بينند و ديدار اين دو تيم درهفته پاياني تكليف قهرمان را مشخص خواهد كرد. براساس اين گزارش، سازمان ليگ جودو 16بهمن را براي برگزاري ديدارهاي هفته چهارم و پاياني مسابقات جودوي ليگ برتر باشگاههاي كشور تعيين كرده است. حال فدراسيون جودو بايد بررسي كند مسابقاتي كه تنها درچهار هفته برگزار مي شود چه خروجي مي تواند داشته باشد.
قرار است پيكارهاي نيمه نهايي و نهايي اين مسابقات همزمان با ديدارهاي پاياني ليگ برتر 16 بهمن ماه درسالن افراسيابي برگزار شود تا پرونده ليگ هاي جودو درسال 90 به طور كامل بسته شود.

 



تيم كشتي فرنگي ايران در جام وهبي امره
غيبت سوريان ، احتمال حضور عبدولي و نوربخش

تيم كشتي فرنگي ايران در جام وهبي امره تركيه شركت مي كند.
مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام وهبي امره طي روزهاي 7 تا 10 بهمن ماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود. جام وهبي امره مرحله اول از مسابقات فرنگي جايزه بزرگ فيلا است.
با توجه به اعلام محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي اسامي قطعي كشتي گيران اعزامي به اين جام بين المللي در اواسط اردوي آينده كه از روز 16 دي ماه آغاز مي شود مشخص خواهد شد. البته خود محمد بنا به همراه اين تيم اعزام نمي شود. اسامي نفرات داراي شانس حضور در اين مسابقات به شرح زير است:
55 كيلوگرم: شيرزاد بهشتي طلا يا سامان عبدولي
60 كيلوگرم: محمد نوربخش يا ابوذر نورزاده
66 كيلوگرم: علي محمدي يا مهدي زيدوند
74 كيلوگرم: محسن مهدي زاده يا كمال محمدعلي زاده يا فواد كريمي
84 كيلوگرم: داود اخباري يا علي قيطاسي
96 كيلوگرم: محمدرضا اكبري
120 كيلوگرم:امير قاسمي منجزي

 



6 بهمن فرصت مجدد به داوران
قهرماني آسيب ديد ، ممبيني رد شد

دو داور و سه كمك داور نتوانستند در تست آمادگي جسماني قبول شوند.
حسين عسگري رئيس دپارتمان داوران فدراسيون فوتبال در مورد تست آمادگي جسماني داوران كه ديروز برگزار شد، گفت: هدايت ممبيني و محسن قهرماني نتوانستند در تست آمادگي جسماني قبول شوند. البته قهرماني مصدوم شد و به دليل مصدوميتي كه پيدا كرد نتوانست امتحان را پشت سر بگذارد. سه كمك داور به نام هاي عيوض محمدي، صادق نوري و حميد نظري نيز در اين تست مردود شدند.
وي در مورد برگزاري اين تست گفت: تا زماني كه داوران و كمك داوران نتوانند آمادگي جسماني خود را در اين تست نشان دهند، به آنها قضاوت داده نمي شود. 6 بهمن دوباره از داوران تست مي گيريم و مردودي ها در آن روز مي توانند دوباره در اين آزمايش شركت كنند. عسگري در پايان در مورد حسين كامراني فر گفت: كامراني فر به دليل بيماري كه از قبل داشت و در مالزي هم تست نداد امروز در اين تست شركت نكرد. او هم روز 6 بهمن مي تواند تست بدهد.

 



معرفي ضعيف ترين ملي پوشان ليگ كشتي

دو ملي پوش تيم كشتي آزاد سايپاي شمال ضعيف ترين عملكرد را در بين ملي پوشان حاضر در ليگ برتر داشتند.
در حالي كه به پايان دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد نزديك مي شويم، هر هفت ملي پوش كشتي آزاد به تناوب در رقابت هاي ليگ حاضر شدند كه از اين هفت ملي پوش مصطفي آقاجاني و عليرضا گودرزي بيشترين باخت را به نام خود ثبت كردند تا عملكرد بسيار ضعيفي داشته باشند. آقاجاني در سه مسابقه اي كه روي تشك رفت، تنها يك برد داشت و دو مسابقه را واگذار كرد. وضعيت عليرضا گودرزي هم بدتر از اين بود، چرا كه از چهار مسابقه اش سه كشتي را باخت تا او هم فقط يك برد داشته باشد. 5 ملي پوش ديگر حاضر در ليگ تا به حال شكستي نداشته اند.

 



آسمانخراش ايراني باز هم در NBA

حامد حدادي با امضاي قرارداد جديد با تيم ممفيس به حضورش در NBA ادامه خواهد داد.
باشگاه ممفيس گرليز با عقد قراردادي جديد با ادامه حضور حامد حدادي بسكتباليست 218 سانتي متري ايراني موافقت كرد. حدادي 26ساله در سه سال گذشته در اين تيم حضور داشته و ميانگين 2.2 امتياز و 2.2 ريباند در هر بازي را به ثبت رسانده است.
پيش از اين از سوي باشگاه ممفيس اعلام شده بود كه حدادي به دليل نرسيدن به تمرين تيم بازيكن آزاد اعلام شده و قادر به همراهي ممفيس نيست. به اين ترتيب حدادي همانند فصل گذشته در ممفيس حضور خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14