(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 دی 1390- شماره 20119

حديث دشت عشق
پيروزي هاي با ارزش استقلال و نفت در خارج از خانه
حركت سايه به سايه در صدر جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته آخر از دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد
شانس زياد همداني ها سايپا در انتظار يك شگفتي
شكار شاهين هدف پيروزي
قزاقستان ميزبان 16 نفر اول رنكينگ جودو جهان
پايان دوري 8ساله رسول خادم مدير جديد تيم هاي ملي كشتي
تمام عناوين به بارسايي ها رسيد
مسي براي سومين بار بهترين بازيكن جهان شد
6 بهمن رئيس فدراسيون واليبال مشخص مي شود
روند بررسي تاييد صلاحيت در فدراسيون هاي ورزشي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به يادطلبه بسيجي شهيد «مرتضي رحيمي»
شيدايي در جزيره مجنون!
قلبي رئوف و اخلاقي الهي و رفتاري باصفا داشت پس از اخذ ديپلم درمرحله اول دانشگاه تهران قبول شد ولي جبهه و جنگ را برادامه تحصيل ترجيح داد و از اولين روزهاي جنگ عازم جبهه هاي غرب و جنوب شد.اين طلبه باصفا و با استعداد بسيجي پس از دوسال و اندي حضور فعال درجبهه هاي حق عليه باطل عاقبت درتاريخ 4/12/1362 درعمليات خيبر در جزاير مجنون به آرزويش رسيد و در جوار شهداي شهرخون و قيام ورامين در سن 19 سالگي درآغوش گرم خاك آرام گرفت.

 



پيروزي هاي با ارزش استقلال و نفت در خارج از خانه
حركت سايه به سايه در صدر جدول

هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال با انجام 5 ديدار در شهرهاي مختلف برگزار شد كه طي آن ها تيم هاي استقلال، نفت تهران، ملوان، تراكتورسازي و فجر سپاسي برابر رقبايشان به پيروزي رسيدند.
در روز نخست بازي هاي هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال استقلال، داماش را از پيش رو برداشت، ملوان راه آهن را برد، تراكتورسازي بازي يك بر صفر باخته را با نتيجه 2 بر يك برابر ذوب آهن عوض كرد، نفت تهران با يك گل مس كرمان را شكست داد و فجر سپاسي در خانه نفت آبادان را برد.
دومين شكست مهدي تارتار
تيم فوتبال استقلال موفق شد در ديدارش برابر داماش گيلان با نتيجه يك بر صفر به پيروزي برسد و با كسب چهلمين امتياز، همچنان با قدرت در صدر جدول ليگ برتر قرار بگيرد. تك گل اين تيم را گوران ژركوويچ، بازيكن جديد اين تيم در دقيقه 37 بازي به ثمر رساند. اين دومين شكست مهدي تارتار، سرمربي جديد داماش به حساب مي آيد.استقلال با اين پيروزي 40 امتيازي شد و جايگاه خود را در صدر جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر تحكيم كرد.
دايي باخت تيمش را نديد
تيم ملوان كه هفته گذشته موفق شده بود پيروزي را در انزلي شكست دهد، در هفته نوزدهم موفق شد با تك گل جلال رافخايي در دقيقه 60 تيم راه آهن را در تهران شكست دهد. به اين ترتيب راه آهن كه هفته گذشته با برد عادت مساوي كردن را ترك كرده بود در اين هفته با يك شكست بار ديگر ترك عادت كرد و به جاي مساوي باخت، آن هم در حالي كه علي دايي در سوئيس براي انتخابات برترين هاي جهان به سوئيس رفته بود و در اين ديدار غايب بود.
حركت سايه به سايه
شاگردان حسين فركي كه سايه به سايه استقلال در بالاي جدول حركت كرده و تلاش مي كنند كه اين تيم را از صدر جدول پايين بكشند، در هفته نوزدهم موفق شدند با يك گل مس كرمان را شكست داده و با كسب 36 امتياز، همچنان دوشادوش آبي پوشان تهراني در بالاي جدول و در رده دوم قرار بگيرند. تك گل اين تيم را محمدحسين مهرآزما در دقيقه 24 به ثمر رساند.
ذوب آهن همچنان در بحران
ذوب آهن نيز بر روي نوار باخت گام مي بردارد و در اين هفته برابر تراكتورسازي شكست خورد. شاگردان منصور ابراهيم زاده نيمه نخست اين بازي را با برتري يك بر صفر به پايان بردند اما تراكتورسازان توانستند در نيمه دوم با به ثمر رساندن دو گل حريف اصفهاني شان را شكست دهند.
در اين بازي محمد قاضي در دقيقه 25 براي ذوب آهن و سيامك سرلك در دقيقه 58 و سياوش اكبرپور در دقيقه 64 براي تراكتورسازي گل زدند. همچنين سينا عشوري بازيكن ذوب آهن با دريافت دو كارت زرد از بازي اخراج شد.همچنين در اين ديدار و در دقيقه 58 بازي در يك صحنه محمدرضا ابوالفضلي كمك داوراول بازي، پرچم خود را به نشانه آفسايد بازيكن تراكتورسازي بالا برد اما محسن تركي به دنبال مخالفت با تصميم كمك خود دستور ادامه بازي را داد كه در نهايت اين صحنه منجر به گلزني تيم تراكتورسازي شد.
اختلاف كمك داور و داور بازي در گرفتن آفسايد كه منجر به گل تيم تراكتورسازي شد اعتراض بازيكنان و كادر فني ذوب آهن را به دنبال داشت كه اين موضوع باعث شد جو بازي حدود چهار دقيقه به شدت ملتهب شود.
پيروزي فجر با درخشش رجب زاده
تيم فوتبال فجر سپاسي موفق شد در دومين ديدارش در دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر فوتبال با نتيجه 2 بر صفر نفت آبادان را از پيش رو بردارد. دو گل فجر را در اين بازي، مهدي رجب زاده در دقايق 14 و 86 به ثمر رساند. اين بازي پربرخورد 8 اخطاري نيز داشت كه سهم فجر سپاسي 3 و نفت آبادان 5 نفر بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت سرمربي تيم ملي
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي بزرگسالان كه براي مرخصي تهران را ترك كرده بود، ديروز از طريق پرواز دبي وارد تهران شد. وي ساعت 45/9 به تهران رسيد و مستقيم از فرودگاه به دفتر كار خود در كمپ تيم هاي ملي رفت تا برنامه هايي را كه قرار بود همكارانش در زمان مرخصي وي انجام دهند را پيگيري كند. دن گاسپار نيز بامداد چهارشنبه وارد تهران شد. بدين ترتيب كليه اعضاي كادر فني تيم ملي فوتبال بزرگسالان از امروز در كنار يكديگر به بررسي برنامه هاي تيم ملي پرداخته و ديدار تيم هاي پيروزي و شاهين بوشهر را از نزديك نظاره مي كنند.
دورخيز نايب رئيس براي رسيدن به صندلي رياست
مهدي تاج نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال عنوان داشت: اگر نهايتا براي انتخابات گزينه مناسبي براي رياست جلو نيايد و احساس كنم مي توانم بيشتر به اين فوتبال كمك كنم، كانديداي رياست فدراسيون خواهم شد. تاج در بخش ديگري از مصاحبه روز گذشته خود صراحتا عنوان داشت كه اختلاف نظرات بسياري با علي كفاشيان دارد.
مدافع اخراجي پيروزي در آلمان
باشگاه فورتونا دوسلدورف كه در حال حاضر در ليگ دسته دو بوندسليگا حضور دارد تاييد كرد كه شيث رضايي مدافع سابق باشگاه پيروزي با اين تيم تمرين مي كند. شيث رضايي كه پيش از اين به دليل انجام حركت غيراخلاقي در ديدار پرسپوليس مقابل داماش گيلان با محروميت طولاني و جريمه سنگين مواجه شده بود، پيش از اين با باشگاه توئنته انسخده هلند نيز تمرين كرده بود، اما نتوانست نظر مساعد كادر فني اين تيم را جلب كند.
بازگشت اسكولز به ميادين فوتبال
پل اسكولز هافبك خلاق منچستريونايتد در پايان فصل گذشته كه به قهرماني تيمش منجر شد، اعلام كرد كه براي هميشه از دنياي فوتبال خداحافظي كرده است، اما در بازي يكشنبه شب تيمش بر روي نيمكت ذخيره هاي شياطين سرخ حاضر و در نيمه دوم وارد زمين مسابقه شد. حضور اسكولز در جمع منچستريونايتد تعجب همگان از جمله بازيكنان اين تيم را برانگيخت، به طوري كه وين روني مهاجم گلزن اين تيم هم با بيان اين كه از حضور اسكولز در رختكن تيم قبل از بازي با منچسترسيتي شگفت زده شد، گفت كه بازگشت اسكولز واقعا او را خوشحال، اما در عين حال شگفت زده كرده است.
نوروزي هجدهمين گلزن برتر جهان
سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جهان اسامي نهايي برترين گلزنان سال 2011 را اعلام كرد كه رضا نوروزي آقاي گل فصل گذشته ليگ ايران در رده هجدهم برترين گلزنان جهان قرار گرفت. سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار رده بندي نهايي برترين گلزنان سال 2011 فوتبال جهان را اعلام كرد كه بر اين اساس الكساندرس چكولايوس مهاجم تيم ترانس ناوارا از لتوني با 46 گل در صدر اين رده بندي قرار گرفته است.
كانتونا نامزد رياست جمهوري فرانسه
كاپيتان پيشين تيم فوتبال منچستر يونايتد در نظر دارد در انتخابات رياست جمهوري فرانسه شركت كند. بازيكن پيشين تيم فوتبال منچستريونايتد كه در نزد هواداران اين تيم به پادشاه اريك شهرت دارد براي حضور در اين انتخابات نياز به تاييد فهرستي 500 از مقامات منتخب دارد كه به همين منظور به شهرداري هاي شهرهاي مختلف فرانسه نامه نوشته است.
راي كي روش و نكونام به مسي
سرمربي و كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران در انتخابات برترين بازيكن سال جهان به ليونل مسي راي دادند. كارلوس كي روش، سرمربي پرتغالي تيم فوتبال ايران در انتخاب بهترين بازيكن فوتبال دنيا راي نخست خود را به ليونل مسي داد و رونالدو و ژاوي انتخاب هاي بعدي اين مربي بودند. در انتخابات دوشنبه شب، گزينه نخست هر مربي و كاپيتان، پنج امتياز، گزينه دوم سه امتياز و گزينه سوم يك امتياز در برداشت. جواد نكونام، كاپيتان تيم فوتبال ايران نيز در اين انتخابات، ليونل مسي را به عنوان گزينه نخست خود معرفي كرد و سپس به ژاوي و اينيستا راي داد.
باشگاه پيروزي شكايتش را از مايلي كهن پس گرفت
مسئولان باشگاه پيروزي چندي پيشي به دليل مصاحبه ها و بيانيه مايلي كهن از وي شكايت كرده بودند اما با تصميم رويانيان اين باشگاه شكايت خود را از مايلي كهن پس گرفت. سالاركيا مدير حقوقي باشگاه پيروزي اين خبر را تاييد كرد و گفت: اين تصميم با توجه به دستور رويانيان گرفته شده است.

 



هفته آخر از دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد
شانس زياد همداني ها سايپا در انتظار يك شگفتي

رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد به پايان دور مقدماتي رسيد.
در حالي مسابقات هفته آخر از دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد امروز برگزار مي شود كه هر دو ديدار گروهA تشريفاتي است اما در گروهB رقابت براي صعود همچنان ادامه دارد. در گروهB كه هر دو مسابقه اش سرنوشت ساز است، تله كابين گنجنامه همدان در تهران ميهمان نيروي زميني ارتش است. اگر همداني ها در اين مسابقه پيروز شوند به عنوان تيم دوم گروه راهي نيمه نهايي مي شوند اما اگر همدان شكست بخورد، تيم سايپاي شمال نيز شانس صعود پيدا مي كند. سايپا در مسابقه آخر تيم مجاهدان صنعت برق گلوگاه را پيش رو دارد. در اين گروه تيم مؤسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار كه به عنوان صدرنشين صعودش قطعي شده، استراحت خواهد داشت.
اما در گروهA دو ديدار تشريفاتي برگزار مي شود. آبفاي زنجان ميزبان شهرداري ملاير است و پيشگامان اسانسور مازندران در ساري به مصاف نفت تهران مي رود. تيم از پيش صعود كرده خونه به خونه بابل اين هفته استراحت دارد. شهرداري ملاير هم هفته قبل به نيمه نهايي راه يافت و حريف تيم سبزوار در نيمه نهايي شد.

 



شكار شاهين هدف پيروزي

هفته نوزدهم امروز با برگزاري چهار ديدار در شهرهاي اهواز، اصفهان، كرج و تهران به پايان مي رسد كه از تقابل فيروز كريمي و مصطفي دنيزلي درتيم هاي شاهين و پيروزي مي توان به عنوان حساس ترين ديدار امروز ياد كرد. دو تيم درحالي به مصاف هم مي روند كه اوضاع پيروزي روبه راه نيست. اين تيم با دنيزلي هم باخت و شروعي نااميدكننده درنيم فصل دوم داشت. اين بازي براي پيروزي اگر سخت تر از ديدار هفته گذشته مقابل ملوان نباشد، آسان تر هم نيست، چرا كه تيم خوب شاهين بوشهر پس از باخت خانگي هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان با هدف كسب امتياز به مصاف سرخپوشان خواهد آمد. البته خبر خوش براي سرخپوشان بازگشت علي كريمي و رضا نور محمدي به جمع بازيكنان است كه مي تواند به استحكام خوب دفاعي و مياني سرخپوشان كمك كند. برنامه ديدارهاي هفته نوزدهم در روز دوم به اين شرح است:
چهارشنبه 21/10/90
¤ فولاد خوزستان - مس سرچشمه (ساعت 15)
¤ سپاهان اصفهان - صباي قم (ساعت 15)
¤ سايپاي البرز - شهرداري تبريز (ساعت 15)
¤ پيروزي -شاهين بوشهر (ساعت 20/16)

 



قزاقستان ميزبان 16 نفر اول رنكينگ جودو جهان

نخستين رقابت گزينشي بازي هاي المپيك در رشته جودو در سال 2012 با حضور برترين هاي جودوي جهان در قزاقستان برگزار مي شود.
مسابقات «مسترز» در روزهاي 24 و 25 دي ماه در شهر آلماتي قزاقستان برگزار خواهد شد. در اين پيكارها، 16 نفر برتر رده بندي جهاني در هر وزن حضور خواهند داشت كه بر اساس آن فدراسيون بين المللي جودو براي هر ورزشكار، دعوتنامه رسمي ارسال كرده است.
اين پيكارهاي معتبر، داراي جايزه نقدي 200 هزار دلاري خواهد بود كه بين نفرات برتر تقسيم مي شود. پس از اين مسابقات، كشورهاي بلغارستان و گرجستان به طور همزمان ميزبان دو رقابت جام جهاني هستند. مسابقات در روزهاي 8 و 9 بهمن ماه به صورت همزمان در شهرهاي صوفيه و تفليس برگزار مي شود. قرار است تيم ملي جودوي ايران نيز در مسابقه هاي گرجستان شركت كند تا نمايندگان كشورمان، شانس خود را براي كسب سهميه بازي هاي المپيك افزايش دهند.

 



پايان دوري 8ساله رسول خادم مدير جديد تيم هاي ملي كشتي

قهرمان مسابقات كشتي آزاد المپيك 1996 آتلانتا به عنوان مدير تيم هاي ملي كشتي كشورمان انتخاب شد.
پس از آنكه روز دوشنبه دوره فعاليت محمدعلي صنعتكاران در فدراسيون كشتي به پايان رسيد، مسئوليت هاي وي در سمت هاي نايب رئيسي فدراسيون و مديريت تيم هاي ملي كشتي به دو قهرمان پيشين كشتي ايران رسيد. حجت الله خطيب در نخستين انتخاب خود حسن رنگرز را به عنوان نايب رئيس فدراسيون به وزارت ورزش و امور جوانان معرفي كرد و ديروز در انتخابي ديگر مسئوليت مديريت تيم هاي ملي كشتي ايران را به رسول خادم سپرد.
رسول خادم در حال حاضر رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران است.

 



تمام عناوين به بارسايي ها رسيد
مسي براي سومين بار بهترين بازيكن جهان شد

مراسم بهترين هاي فوتبال جهان در زوريخ سوئيس برگزار شد و مطابق انتظار، ليونل مسي به عنوان بهترين بازيكن و پپ گوارديولا به عنوان بهترين مربي جهان درسال 2011برگزيده شدند.
مراسم انتخاب بهترين هاي فوتبال جهان دوشنبه شب در زوريخ سوئيس برگزار شد. مسي عنوان بهترين بازيكنان مرد را به دست آوردند. گوارديولا هم عنوان بهترين مربي سال 2011 جهان را به خود اختصاص داد. مسي در حالي بهترين بازيكن جهان شد كه وي درسال هاي 2009و 2010 هم اين عنوان را كسب كرده بود. اين بازيكن با كسب سومين توپ طلاي متوالي به ركورد ميشل پلاتيني رسيد.
اما برگزاري اين مراسم حواشي جالب توجه اي هم داشت؛ زلاتان ابراهيموويچ كه پس از ترك بارسلونا و نقل مكان به ميلان ايتاليا بارها عليه گوارديولا سخنراني كرده درمراحل راي گيري فيفا براي انتخاب برترين مربي سال 2011 به گوارديولا راي داده است. از ديگر شگفتي ها درخبر منتشر شده به صورت رسمي از سوي فيفا راي دادن بازيكناني مثل بن زما، اوزيل و اتوئو به ليونل مسي است، اين مهره ها كريستيانو رونالدو را در اولويت خود قرار نداده اند. راي دادن ابراهيموويچ به گوارديولا مي تواند در آشتي اين دومهره مهم در جهان فوتبال حرفه اي موثر باشد و با توجه به اخلاقي كه از گوارديولا در ذهن دوستدارانش انتظار مي رود مي شود به زودي اين دو دوست قديمي را كنار يكديگر ديد.

 



6 بهمن رئيس فدراسيون واليبال مشخص مي شود

انتخابات رياست فدراسيون واليبال پنج شنبه ششم بهمن با شركت 9 كانديدا برگزار مي شود.
انتخابات رياست فدراسيون واليبال در روز پنج شنبه ششم بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود. محمد رضا داورزني ، ناصر ميرفخرايي ،علي پورعروجي، عليرضا سليمي، اميرحسين منظمي، غلامرضا نوروزي ، احمد ضيايي ، ميترا شعبانيان و پيمان اكبري پيش از اين براي ثبت نام در انتخابات رياست فدراسيون واليبال ثبت نام كرده اند.

 



روند بررسي تاييد صلاحيت در فدراسيون هاي ورزشي

همه كانديداهاي رياست فدراسيون دووميداني براي شركت در مجامع انتخاباتي تاييد صلاحيت شدند.
در حالي كه بيش از دو ماه از نام نويسي از نامزدهاي احراز پست رياست 9فدراسيون ورزشي مي گذرد، به تازگي تاييد صلاحيت برخي از كانديداهاي سه فدراسيون دووميداني، ژيمناستيك و واليبال به دست حراست وزارت ورزش و جوانان رسيده است. به اين ترتيب، همه 13نامزد فدراسيون دووميداني تاييد صلاحيت شدند، اما در فدراسيون واليبال تا به حال تنها تاييد صلاحيت غلامرضا نوروزي آمده است. در فدراسيون ژيمناستيك هم فعلا سه كانديدا تاييديه حراست وزارتخانه را دريافت كردند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سومين مرحله از تمرينات تيم ملي فوتبال قطع عضو جانبازان و معلولين به منظور آمادگي براي حضور در رقابت هاي جهاني ايران از 25 دي تا اول بهمن به ميزباني بوشهر با دعوت از 20 ورزشكار برگزار مي شود.
¤ نشست هم انديشي روساي سابق كميته ملي المپيك بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون ساعت 14 ديروز در كميته ملي المپيك به ميزباني علي آبادي و افشارزاده برگزار شد.در اين نشست كه با حضور عيسي كلانتري، حسين شاه حسيني، مصطفي هاشمي طبا و حسن غفوري فرد برگزار شد درباره پيشرفت ورزش و برنامه ريزي و استفاده از تجربيات روساي پيشين براي موفقيت ورزش در المپيك 2012 لندن صحبت و گفت وگو شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14