(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 دی 1390- شماره 20119

افزايش قاچاق دارو از كشور
احمدي مقدم: اگر قانون بازسازي نشود زندان ها پر مي شود
انفجار مين در دهلران يك شهيد بر جاي گذاشت
ثبت نام كنكور سراسري 91 دانشگاه آزاد تمديد شد
مختاري: جريمه قطع درختان باغ قلهك به انگليسي ها اعلام شد
دستگيري يك جاسوس عراقي در ماهشهر
توزيع بنزين يورو 5 در تهران
دستگيري سارق حرفه اي 2 ماه پس از آزادي
حوادث كوتاه از كشور
در رفسنجان2 نوزاد به هم چسبيده از هم جدا شدند
تولد بزغاله هاي شنگول و منگول
آتش سوزي در تاسيسات گازي ديلم بوشهر مهار شد
انهدام شبكه اغفال دختران فراري در مشهد
سوختگي خانواده 8 نفره متكدي پاكستاني در تالش
بندر خمير لرزيد
مرگبارترين كشورها براي خبرنگاران



معاون سازمان غذا و دارو خبر داد
افزايش قاچاق دارو از كشور

معاون دارويي سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحريم ها به هيچ وجه كمبود دارو نداريم و ذخيره دارويي خوبي داريم وليكن افزايش قاچاق دارو از كشور نگرانمان كرده است.
محمدرضا شانه ساز درباره تغيير نرخ دارو در كشور با توجه به افزايش نرخ ارز افزود: شركت هاي دارويي در اين زمينه گلايه داشتند و درخواست داشتند كه نرخ ارز مرجع براي دارو در نظر گرفته شود.
وي ادامه داد: البته با وجود افزايش نرخ ارز در چند ماه گذشته ما افزايش نرخ دارو در كشور نداشتيم و تا حالا نرخ دارو را براساس نرخ ارز مرجع و نه نرخ ارز بازار محاسبه مي كرديم، اما براي پيگيري اين مسئله اخيراً وزير بهداشت با رئيس بانك مركزي و معاونانش جلسه اي داشت كه قول دادند ارز مورد نياز داروي كشور با نرخ ارز مرجع تامين شود و به ميزان مورد نياز اختصاص داده شود كه اگر عملي شود اين نگراني هم برطرف مي شود.
شانه ساز گفت: آنچه مهم است اين است كه عليرغم تحريم ها هيچ كمبود دارويي در كشور نداريم، اين نگراني اول ما در سازمان غذا و داروست كه بايد هميشه دارو در دسترس مردم باشد و مردم نبايد نگران كمبود دارو باشند.
معاون دارويي سازمان غذا و دارو ادامه داد: خوشبختانه ذخيره دارويي كشور كافي و وافي است به قدري كه اكنون نگران روند افزايش قاچاق دارو از كشور به خارج هستيم، چه داروهاي توليد داخل و چه داروهاي خارجي.
وي گفت: افزايش قاچاق دارو از كشور به خارج نشانه اين است كه ما ذخيره مناسبي از دارو در كشور داريم و قيمت دارو هم در كشور مناسب است ولي آينده نگري ما اين است كه با اصلاح قيمت ارز براي دارو اجازه ندهيم كه در آينده مشكلي در تدارك دارو در كشور داشته باشيم.

 



احمدي مقدم: اگر قانون بازسازي نشود زندان ها پر مي شود

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه پليس در جرايم بانكي، گمركي و قاچاق نمي تواند اعلام جرم كند، گفت: در اختلاس ها طبق قانون، بانك بايد شكايت كند كه در برخي موارد با متهمان و مجرمان تباني مي شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در همايش روساي ادارات مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي ناجا با اشاره به رشد شهرنشيني و بروز مشكلات و جرايم مختلف ناشي از رشد سريع جمعيت گفت: در گذشته مجرمان بعد از وقوع عمل مجرمانه به غارها پناه مي بردند و در آنجا مخفي مي شدند اما با گسترش شهرنشيني مجرمان پس از وقوع جرم خود براي اختفا و شناسايي نشدن به تهران و ديگر شهرهاي بزرگ متواري مي شوند. چرا كه فردگرايي در جوامع شهري پيشرفت كرده است و افراد از احوالات همسايه كناري خود با خبر نيستند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به قدمت قوانين در كشور ما گفت: برخي قوانين مخصوصا در بحث مفاسد اقتصادي و قاچاق، مربوط به هفتاد سال پيش است و پيشرفت قوانين متناسب با اقتضائات نيست.
وي با بيان اينكه نوسازي و سالم سازي قوانين يكي از لوازم مورد نياز براي ايجاد و حفظ امنيت اقتصادي است و مبارزه با فساد است گفت: قوانين جاري ما براي هشتاد سال پيش است و نوسازي نشده است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه تجربه شركت هاي ليزينگي و هرمي در كشورهاي اروپايي متعلق به سي سال پيش است گفت: اگر ما مي توانستيم با مطالعه تطبيقي حركت و تجربيات كشورهاي ديگر، وقوع جرايم را در كشور پيش بيني كنيم مطمئنا خسارات زيادي را متحمل نمي شديم اما در حال حاضر مي بينيم كه نه تنها اين اتفاق (مطالعه تطبيقي) رخ نمي دهد بلكه افراد از انجام چنين كاري شانه خالي مي كنند.
به گفته احمدي مقدم برخي افراد و سازمان ها نظارت گريز هستند و قوانين موجود نظارت دستگاه هاي مربوطه را تقويت نمي كند.
وي با بيان اينكه در جرايمي همچون جرايم بانكي، گمركي و قاچاق، پليس نمي تواند اعلام جرم كند، گفت: به عنوان مثال در اختلاس ها طبق قانون، بانك بايد شكايت كند كه در برخي موارد ديده مي شود كه يا با متهمان و مجرمان تباني مي شود يا افراد براي حفظ آبرو از اعلام شكايت صرف نظر مي كنند يا بانك ها مماشات مي كنند.
وي با بيان اينكه عمده قوانين در كشور كهنه و قديمي هستند به آيين دادرسي كيفري اشاره كرد و گفت: در احضار مجرم، متهم، شاهد و غيره در حال حاضر دستگاه هاي الكترونيكي به رسميت شناخته نمي شوند و همچنان مامور پليس بايد به مانند يك پستچي گواهي احضار را به دست متهم برساند.
فرمانده ناجا با بيان اينكه مسئله اصلي در برخورد با متخلفان قوانين است، گفت: قوانين به بازنگري احتياج دارد.
وي با بيان اينكه اگر قانون نوسازي نشود زندان ها پر مي شود گفت: قانون موجب بهداشت قضايي و بازدارندگي نيز مي شود هرچند در حال حاضر اين قوانين در حال بازنگري است اما سرعت لازم را ندارد و گاها نيز ديده مي شود در هنگام اجرا با قاطعيت انجام نمي شود.
وي با بيان اينكه بسياري از رانت ها در سياست هاي لرزان اقتصادي نهفته است، به مسئله ارز در كشور اشاره كرد و گفت: بالا و پايين رفتن نرخ ارز علاوه بر درهم كشيدن اعصاب جامعه، نظام اقتصادي را با مشكل مواجه كرده است به گونه اي كه برخي از كارخانه داران مي گويند خط توليد را بخوابانيد و كالايي بيرون ندهيد يا با پول هايمان دلار بخريم كه اين چرخه معيوب گراني را بالا مي برد و مردم را به انبار و ذخيره كردن تحريك مي كند.
وي با اشاره به اينكه تقويت اعتماد مردم بسيار مهم و ضروري است، بيان داشت: اگر نتوانيم اعتماد مردم را در حوزه اقتصادي به دست آوريم يقيناً بسياري از كارگزاران نظام با علامت سؤال هاي بسياري زير سؤال مي روند.

 



انفجار مين در دهلران يك شهيد بر جاي گذاشت

دهلران-خبرنگاركيهان:
در اثر انفجار مين يك نفر از اعضاي گروه پاكسازي ميادين مين دهلران شهيد و يك نفر ديگر مجروح شد.
«حسين الفتي نژاد» از اهالي شهرستان ايلام در حين تخريب ميدان مين در منطقه ابوفلو دهلران به درجه رفيع شهادت نائل آمد و همچنين بهمن زراعتي از اهالي خرم آباد مجروح شد و براي مداوا به بيمارستان اهواز انتقال يافت.
فرماندار دهلران در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: 6 بلوك از 10 بلوك آلوده به مين و مواد منفجره استان ايلام، در اين شهرستان مرزي قرار دارد.
عليزاده خاطر نشان كرد: تاكنون 500 هكتار از اراضي آلوده به مين و مواد منفجره در دهلران پاكسازي شده است.
وي افزود: در ميادين مين دهلران از ابتداي سال جاري تاكنون 11 نفر شهيد و 27 نفر مجروح شده اند.

 



ثبت نام كنكور سراسري 91 دانشگاه آزاد تمديد شد

با اعلام مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ثبت نام در اين دوره از پذيرش پزشكي و غيرپزشكي يك هفته ديگر تمديد شد.
داوطلبان تا چهارشنبه 28 دي ماه فرصت ثبت نام در سامانه ثبت نام مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به نشاني www.azmoon.org دارند.
ثبت نام مجدد داوطلبان كنكور از هفته اول اسفند ماه آغاز و آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد در روزهاي 15 و 16 تيرماه 91 و آزمون رشته هاي گروه علوم پزشكي 29 تيرماه 91 برگزار و نتايج نهايي كنكور سراسري دانشگاه آزاد در نيمه دوم شهريور ماه اعلام مي شود.
آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد در روزهاي 15 و 16 تير ماه 91 و آزمون رشته هاي گروه علوم پزشكي 29 تيرماه 91 برگزار مي شود.

 



مختاري: جريمه قطع درختان باغ قلهك به انگليسي ها اعلام شد

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران از اعلام جريمه قطع درختان باغ قلهك به انگليسي ها خبر داد.
علي محمد مختاري در گفت وگو با فارس درخصوص آخرين وضعيت قطع درختان باغ قلهك گفت: قوه قضائيه در حال بررسي موضوع است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران گفت: انگليسي ها بخشي از درختان را از باغ خارج و تعدادي را هم به آتش كشيدند.
به گفته مختاري، انگليسي ها بيش از 310 اصله درخت كهنسال را در باغ قلهك قطع كرده اند.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران يادآور شد: براساس قانون اگر كسي عامدا درختي را از بين ببرد به پرداخت جريمه نقدي و كاشت درخت و حبس محكوم مي شود.
مختاري هيچ گونه اشاره اي به ميزان جريمه ابلاغ شده به انگليسي ها نكرده است.

 



دستگيري يك جاسوس عراقي در ماهشهر

دادستان عمومي و انقلاب ماهشهر از شناسايي و دستگيري يك جاسوس عراقي در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش مهر، «رضا ابوالحسني» صبح ديروز در جلسه شوراي اداري شهرستان ماهشهر اظهار كرد: خوشبختانه نهادهاي امنيتي و انتظامي و همچنين دستگاه قضايي اشراف خوبي بر امنيت منطقه دارند و در حال حاضر امنيت قابل قبولي بر شهرستان حاكم است.
«ابوالحسني» گفت: نهادهاي ذي ربط با اشراف امنيتي كه بر منطقه دارند اين جاسوس عراقي را كه وارد ماهشهر شده بود دستگير كرده و تحويل مقامات استان دادند.

 



از هفته آينده اجرا مي شود
توزيع بنزين يورو 5 در تهران

معاون رئيس جمهور از آغاز توزيع 5/17 ميليون ليتر بنزين يورو 5 از هفته آينده در تهران و برخي از كلانشهرهاي كشور خبر داد.
محمدجواد محمدي زاده ديروز در مراسم آغاز به كار دومين كنفرانس بهينه سازي مصرف انرژي در تهران از كاهش راندمان، اتلاف بالاي مصرف انرژي، نبود فرهنگ مصرف، يارانه اي بودن قيمت حامل هاي انرژي و وجود تكنولوژي هاي مستهلك به عنوان مهمترين چالش هاي انرژي كشور ياد كرد.وي با يادآوري اينكه تا پايان سال 1388 در مجموع در كل كشور 2 ميليون و 950 هزار بشكه معادل نفت خام در ايران انرژي توليد شده است، اظهار داشت: در اين مدت 40 درصد توليد انرژي به نفت خام، بيش از 50 درصد به گاز طبيعي و كمتر از يك دهم درصد به توليد انرژي هاي پاك و نو اختصاص يافته است.
اين مقام مسئول با اعلام اينكه در شرايط فعلي ميزان مصرف انرژي كشور 4 برابر توليد است، تاكيد كرد: در شرايط فعلي يك شكاف بين عرضه و تقاضاي انرژي در كشور وجود دارد.
وي همچنين از بالا بودن تلفات انرژي در صنايع عمده، پالايشگاه هاي نفت و گاز، نيروگاهها و صنايع پتروشيمي به عنوان يكي از چالش هاي انرژي كشور ياد كرد و افزود: از سوي ديگر وجود تكنولوژي هاي قديمي و فرسوده در صنايع و بخش حمل ونقل در اتلاف انرژي تاثيرگذار بوده است.
محمدي زاده با يادآوري اينكه هم اكنون متوسط مصرف انرژي در صنايع سيمان، آجر و فولاد به ترتيب 37، 93 و 50 درصد بيش از استانداردهاي جهاني است، تبيين كرد: همچنين در حال حاضر به طور سالانه حدود 4/8 ميليون تن گاز CO ، يك و دو دهم ميليون تن گاز CO2 و بيش از 492 ميليون تن گاز CO2 در كشور توليد مي شود.
معاون رئيس جمهور با اعلام اينكه 61 درصد عامل ايجاد آلايندگي ها در كشور مربوط به بخش حمل ونقل است، تصريح كرد: هم اكنون بخش حمل ونقل از بيشترين سهم در بخش توليد آلايندگي ها برخوردار است.
وي همچنين از آغاز توزيع 5/17 ميليون ليتر بنزين با استاندارد يورو 5 از هفته آينده در سطح تهران، بندرعباس، تبريز، آبادان و برخي از كلانشهرهاي كشور خبر داد و افزود: همزمان با آغاز توزيع بنزين يورو 5 از نخستين خودروهاي با استاندارد يورو 5 هم در سطح كشور رونمايي مي شود.

 



دستگيري سارق حرفه اي 2 ماه پس از آزادي

سارق حرفه اي كه به شيوه اي عجيب تلفن همراه مسافران را مي قاپيد، دو ماه پس از آزادي از زندان دوباره دستگير شد.
ظهر روز 15دي امسال ماموران كلانتري 112ابوسعيد در جريان دستگيري سارقي از سوي مردم قرار گرفتند.
ماموران پس از حضور در محل حادثه در خيابان وليعصر و تحقيق از شاهدان، متهم 46ساله به نام سعيد را به كلانتري منتقل كردند. در جريان بررسي ها مشخص شد، متهم دقايقي قبل پس از اين كه سوار تاكسي شد، براي يك تماس كوتاه از مسافر ديگر تقاضاي گوشي تلفن همراهش را كرده بود. او پس از اين كه گوشي را از مسافر گرفت، در ترافيك خيابان وليعصر(عج) از تاكسي پياده شد و قصد فرار داشت كه صاحب گوشي و مسافر ديگر تاكسي او را تعقيب كرده و با كمك عابران دستگيرش كردند.
با تشكيل پرونده مقدماتي در كلانتري، با دستور قاضي زكي پور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه11 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي به موضوع و شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي، به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستاده شد.
در بررسي هاي اوليه كارآگاهان معلوم شد سعيد داراي سابقه سرقت و زندان بوده كه سوم آبان ماه امسال از زندان آزاد شده بود.
نامبرده كه معتاد است بيشتر سرقت هايش را در خيابان هاي مركزي شهر از جمله بازار، چهارراه گلوبندك، خيابان وليعصر، اميريه و... مرتكب مي شد. شاكيان مي توانند براي تنظيم شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر يا شعبه سوم دادسراي ناحيه11 مراجعه كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

مأمورنماها در دام پليس
مشهد- خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي گفت: بدنبال شكايت يكي از بازاريان مشهد مبني بر اينكه چهار نفر با معرفي خود به عنوان مأمور، ادعا كردند قصد فروش تريلرهاي آهن متعلق به يكي از سفرا را دارند سرهنگ حسين بيدمشكي افزود: كلاهبرداران 535 ميليون تومان بابت آهن آلات مزبور از اين تجار مشهدي گرفتند. بدون اينكه آهني به وي تحويل دهند. سرهنگ بيدمشكي تصريح كرد: پليس 4 مأمورنماي كلاهبردار را شناسايي و دستگير كرد.
سرقت از خودرو خبرنگار
ورامين- خبرنگار كيهان: خودروي خبرنگار ما كه در يكي از محله هاي شلوغ شهر ورامين مقابل منزلش پارك شده بود ساعت 21 دوشنبه شب مورد دستبرد سارق يا سارقين قرار گرفت. در اين حادثه يك دوربين به ارزش 5 ميليون ريال به سرقت رفت. پليس براي دستگيري سارق يا سارقان تشكيل پرونده داد.
انهدام باند خشم شب
اهواز- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان اهواز گفت: مأموران كلانتري 19 باند سارقان «خشم شب» را متلاشي و با دستگيري 17 نفر از آنان، 35 فقره پرونده سرقت را مختومه كردند.
وي از كشف اموال مسروقه خبر داد و گفت: در بازرسي از مخفيگاه هاي متهمان اموالي از قبيل چند دستگاه تلويزيون، انواع اسناد و مدارك متعلق به مالباختگان، سيم برق، دستگاه ضبط خودرو، انواع لوازم منزل و... كشف كردند.
كشف محموله سيگار قاچاق
سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي با اشاره به اطلاعات واصله مبني بر فعاليت يك باند در زمينه قاچاق سيگار به خارج از كشور گفت: پليس با شناسايي خودروي حامل سيگار قاچاق موفق شد با متوقف كردن اين خودرو 14 هزار و 886 پاكت انواع سيگار را كشف كنند. وي افزود: در اين عمليات دو قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگيري كلاهبردار ليزينگي
رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي از دستگيري كلاهبرداري حرفه اي خبر داد كه با تأسيس يك شركت جعلي فروش ليزينگي خودرو از ده ها نفر كلاهبرداري كرده بود. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ نامور گفت: متهم با جعل سربرگ و مهر يك شركت ليزينگي به بهانه فروش خودروي سنگين از هر متقاضي 5 تا 15 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است. لازم به ذكر است تاكنون 20 نفر از مالباختگان شناسايي شده و تحقيقات در خصوص ساير جرائم احتمالي از متهم ادامه دارد.
كلاهبرداري با وعده اخذ وام
كارآگاهان پليس آگاهي استان كردستان موفق شدند شيادي را كه با وعده دريافت تسهيلات بانكي براي افراد اقدام به كلاهبرداري از آنان مي كرد شناسايي و دستگير كنند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ احمدي تبار رئيس پليس آگاهي استان كردستان گفت: اين متهم با استفاده از شگرد فوق از 19 نفر كلاهبرداري كرده و تاكنون بالغ بر 600 ميليون ريال به جيب زده است. گفتني است متهم پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام شد.

 



در رفسنجان2 نوزاد به هم چسبيده از هم جدا شدند

يك عضو بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان از جداسازي موفقيت آميز دو نوزاد به هم چسبيده از ناحيه شكم طي يك جراحي 8 ساعته خبر داد.
به گزارش ايسنا، عبدالحميد عموئي گفت: اين دو نوزاد از ناحيه شكم بهم چسبيده بودند كه عمل جداسازي با آزادسازي پوست و ليگاتور عروق ارتباطي بين آنها انجام گرفت. وي ادامه داد: به علت نقص فاشياي جدار شكم فقط پوست روي احشاء جدا شد و عمل ترميم فاشيا شكمي به 6 تا 12 ماه آينده موكول شد.
عموئي با اشاره به اينكه اين عمل نزديك به هشت ساعت به طول انجاميد، گفت: بيماران در بخش آي سي يو اطفال بستري شدند و پس از طي هفت روز بستري در بيمارستان بهبود يافتند.
اين فوق تخصص جراحي اطفال افزود: حال عمومي اين دو كودك خوب است و هر دو با تغذيه شير مادر در سلامت بسر مي برند.

 



تولد بزغاله هاي شنگول و منگول

بزغاله هاي اولين بزهاي تراريخته شنگول و منگول متولد شدند.
پژوشگاه رويان در مهرماه سال 85 با تولد رويانا نخستين گوسفند شبيه سازي خاورميانه، به تكنيك شبيه سازي دست يافت و پس از گذشت يك سال با بهبود اين تكنيكها به موفقيت هاي تازه اي در اين زمينه رسيد و توانست ميزان توليد جنين و مواد باروري حاصل از آنها را به حد مطلوب تري برساند.
دو سال و نيم بعد در فروردين ماه سال 88 «حنا» اولين بزغاله هاي شبيه سازي شده ايران، متولد شد. به دنبال آن اولين گوساله هاي شبيه سازي شده خاورميانه نيز با نام هاي «بنيانا» و «تامينا» در تيرماه سال 88 متولد شدند كه چند روز بعد از توليد به علت بيماري عفوني تلف شدند.
با دستيابي محققان پژوهشگاه رويان به برخي دانشهاي فني توليد حيوانات تراريخت اقدام به توليد اولين بزهاي تراريخت كرد كه با عنوان «شنگول» و «منگول» متولد شدند و امسال دومين سال تولد خود را جشن مي گيرند.
آخرين وضعيت 2 بز تراريخت در سالروز تولدشان رئيس پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي با اشاره به جزئيات تولد نخستين حيوانات تراريخته (ترنس ژن) خاورميانه خاطرنشان كرد: در اوايل دهه 80 دو پروژه سلولهاي بنيادي و شبيه سازي به صورت همزمان به عنوان دو اولويت مهم در اين پژوهشگاه مطرح و دنبال شد.
دكتر حميدرضا گورابي با اشاره به تولد بزهاي تراريخته شنگول و منگول در سال 88 اظهار داشت: اين بزها حاوي فاكتور 9 هستند. فاكتور 9 پروتئين نوتركيبي است كه در كبد انسان سنتز شده و در صورت اختلال در توليد آن، فرد به هموفيلي نوع B مبتلا مي شود.
وي ادامه داد: از اين رو مصرف فرآورده دارويي از شير اين دامها مي تواند در درمان اين بيماري موثر باشد.گورابي به بيان آخرين وضعيت «شنگول» و «منگول» پرداخت و افزود: اين 2 بز تراريخته و بزغاله هايشان در حال حاضر در سلامت كامل به سر مي برند.
گفتني است پژوهشگران رويان درصدد هستند با استفاده از ژن هاي موجود در شير حيوانات توليد شده به داروهاي نوتركيب چون اريتروپئونتين و آلبومين دست يابند.

 



مقام محلي خبر داد
آتش سوزي در تاسيسات گازي ديلم بوشهر مهار شد

معاون فرماندار ديلم استان بوشهر گفت: آتش سوزي در تاسيسات شركت گاز «NGL 1300» سياهمكان اين شهرستان با تلاش آتش نشانان و نيروهاي امدادي به طور كامل خاموش شد.
به گزارش ايرنا، «سيدمحمدحسن ميرجهانمردي» گفت: آتش سوزي كه سحرگاه دوشنبه در تاسيسات شركت گاز سياهمكان رخ داده بود عصر همان روز با تلاش نيروهاي آتش نشاني و امدادي به صورت كامل مهار شد و تلاش ها، روي بازسازي و راه اندازي بخش هاي آسيب ديده متمركز است.
وي اضافه كرد: گروهي از كارشناسان و مقامات وزارت نفت به منظور شناسايي دلايل وقوع حادثه و برآورد خسارات وارده به محل اعزام شده اند.
اين آتش سوزي تلفات جاني نداشته و علت وقوع آن در دست بررسي است.
تاسيسات سياهمكان شهرستان ديلم، عمليات تزريق و تغذيه خوراك پتروشيمي پالايشگاه ماهشهر در استان خوزستان را پس از دريافت و پالايش توليدات ديگر تاسيسات گازي جنوب غرب كشور برعهده دارد.
تاسيسات سياهمكان با خط لوله 130 كيلومتري خوراك مورد نياز پتروشيمي ماهشهر را تامين مي كند.
اين تاسيسات در 18 كيلومتري شهرستان ديلم در شمال استان بوشهر واقع است.

 



انهدام شبكه اغفال دختران فراري در مشهد

قاچاقچي مواد مخدر كه با اغفال دختران فراري از خانه، به آنها آموزش خريد و فروش مواد مخدر مي داد و گرفتار باند فساد مي كرد به همراه همدستانش در مشهد دستگير شدند.
به گزارش جهان نيوز اوايل هفته گذشته ماموران انتظامي مشهد هنگام گشتزني در مركز شهر به يك خودروي پرايد كه در حاشيه خيابان توقف كرده و زني جوان داخل آن نشسته بود، مشكوك و در استعلام از سامانه راهنمايي و رانندگي متوجه شدند اين خودرو چند روز پيش سرقت شده است.
با مشخص شدن اين موضوع، ماموران از راننده آن كه يك زن جوان بود خواستند همراهشان به مركز پليس بيايد اما او مقاومت كرد. به اين ترتيب با هماهنگي قضايي زن جوان بازداشت و در بازرسي از خودرو چند بسته كريستال كشف و ضبط شد.
زن جوان در بازجويي به پليس گفت: چندي پيش در پي اختلاف با خانواده ام از يكي از شهرستان ها فرار كرده و به مشهد آمدم. در اين شهر سرگردان خيابان ها بودم كه با مردي آشنا شدم.
او مرا اغفال كرد و براي تامين هزينه زندگي ام با او همدست شدم. مرد قاچاقچي ابتدا به من آموزش رانندگي داد و سپس از من خواست در خريد و فروش مواد مخدر با او همراه شوم.
او نحوه فروش مواد مخدر را نيز به من آموزش مي داد و اوايل همراه من به محله هاي شهر مي آمد تا مطمئن شود مي توانم از عهده فروش مواد مخدر (كريستال و شيشه) به خوبي برآيم. پس از مدتي در اين كار ورزيده شدم.
وي گفت: تنهايي با خودروي مسروقه اي كه در اختيارم قرار داده بود، به محله هاي مختلف شهر مي رفتم و با اغفال جوانان به آنها مواد مخدر مي فروختم. مرد قاچاقچي، دختران ديگري را نيز فريب داده و به دام مي انداخت.
وي افزود: علاوه بر فروش مواد مخدر مجبور بوديم در خانه فسادي كه راه اندازي كرده بود، فعاليت كنيم. هر وقت يكي از ما معتاد مي شد، مرد قاچاقچي او را به پليس لو مي داد.
در پي اظهارات متهم جوان، 2 روز پيش مخفيگاه سركرده باند در جنوب شهر مشهد شناسايي شد و مرد متهم همراه 4 زن خياباني كه 2 نفر از آنها معتاد بودند، دستگير شدند. متهمان با انتقال به مركز پليس، در بازجويي به همدستي با يكديگر اعتراف كردند.
سركرده باند در اعترافاتش گفت: در بوستان ها و پايانه هاي شهر، دختران و زنان فراري از خانه را شناسايي و پس از اغفال، آنها را به خانه هايي كه به مركز فساد تبديل كرده بودم، منتقل مي كردم.
در ادامه آنها را در دام فساد گرفتار و مجبورشان مي كردم در زمينه خريد و فروش انواع مواد مخدر به جوان ها فعاليت كنند. اگر آنها پول كمي از اين راه به من مي دادند، آنها را تنبيه و ساعت ها در خانه هايي كه پاتوقمان بود، محبوس مي كردم.
در صورتي كه دختران جوان معتاد مي شدند، مقدمات زنداني شدن آنها را فراهم مي كردم و دختران ديگري را به جاي آنها به كار مي گماشتم.

 



سوختگي خانواده 8 نفره متكدي پاكستاني در تالش

يك خانواده هشت نفره پاكستاني كه براي تكدي گري به تالش آمده بودند، دچار آتش سوزي شديد شدند.
عصر روز دوشنبه خانواده هشت نفره پاكستاني كه در يك چادر در يكي از پارك هاي تالش زندگي مي كردند به دليل واژگوني چراغ خوراك پزي دچار آتش سوزي شدند و تمام اعضاي خانواده دچار سوختگي شديد بين 90 تا 95 درصد شدند.
اين خانواده براي درمان به بيمارستان سوانح سوختگي پورسيناي رشت منتقل شدند كه حال مادر و يكي از فرزندان وخيم اعلام شده است.
خانواده مذكور براي تكدي گري از پاكستان به تالش آمده بودند و محل زندگي آنها در يك چادر بوده است.

 



بندر خمير لرزيد

مدير كل ستاد بحران هرمزگان گفت: زلزله 1/5 ريشتري دوشنبه شب در حوالي بندر خمير از توابع اين استان هيچگونه خسارتي بدنبال نداشت.
احمد غيبي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اعلام اين مطلب افزود: با وقوع زمين لرزه ستاد حوادث بندرخمير استان هرمزگان به حالت آماده باش درآمده است.
بندرخمير در 70 كيلومتري غرب بندرعباس قرار گرفته است.-

 



مرگبارترين كشورها براي خبرنگاران

66 روزنامه نگار در سال 2011 در جهان كشته شدند كه علت مرگ بسياري از آن ها، پوشش اخبار انقلاب ها و اعتراضات در جنوب غربي آسيا و شمال آفريقا يا باندهاي خلافكاري در مكزيك و آشفتگي هاي سياسي در پاكستان بوده است.
به گزارش ايسنا گزارشگران بدون مرز (سازمان غيرانتفاعي بين المللي دفاع از آزادي مطبوعات و حمايت از خبرنگاران و روزنامه نگاران) اعلام كرد: 10 روزنامه نگار در پاكستان كشته شدند كه بيشتر آن ها به قتل رسيده اند و همين امر باعث شد كه اين كشور عنوان خطرناك ترين كشور دنيا براي پوشش اخبار را براي دومين سال متوالي به خود بگيرد. تعداد خبرنگاراني كه سال 2011 در خاورميانه كشته شدند، با تظاهرات دموكراسي خواهي كه عمليات تلافي جويانه خشونت بار از جانب دولت هاي عربي را برمي انگيزد، دو برابر شده است.بنابر اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، شمار مشابهي از افراد نيز در آمريكاي لاتين كه مملو از خشونت جنايي است، كشته شدند.حدود 1044 روزنامه نگار (تقريبا دو برابر سال 2010)، در سال گذشته تا حد زيادي به دليل بيداري اسلامي و هم چنين معترضان خياباني در كشورهايي چون يونان، بلاروس، اوگاندا، شيلي و ايالات متحده آمريكا دستگير شدند.به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، از ميدان التحرير قاهره تا شهر خضدار در جنوب غربي پاكستان، از موگاديشو (پايتخت و بزرگ ترين شهر كشور آفريقايي سومالي) تا شهرهاي فيليپين، خطر كار كردن به عنوان يك خبرنگار در زمان بي ثباتي سياسي بيش از هر زمان ديگر در سال 2011 افزوده شده است.اين سازمان، چين و اريتره را بدون تعيين اينكه چه تعداد روزنامه نگار در زندان اين كشورها به سر مي برند، هم چنان بزرگ ترين زندان رسانه ها در جهان اعلام كرد10. مكاني كه سازمان خبرنگاران بدون مرز به عنوان خطرناك ترين اماكن براي روزنامه نگاران در نظر گرفته است شامل آبيجان، بزرگ ترين شهر و پايتخت پيشين كشور ساحل عاج كه در آن حداقل دو خبرنگار در خشونت هاي انتخاباتي كشته شدند و ميدان التحرير قاهره كه روزنامه نگاران در آن مرتبا مورد حمله حاميان حسني مبارك، پيش از بركناري وي در ماه فوريه قرار مي گرفتند.سال 2010 تعداد 57 روزنامه نگار در سطح جهان كشته شدند و بدترين سال براي روزنامه نگاران در دهه گذشته سال 2007 بود يعني زماني كه در جنگ عراق اين تعداد به 87 تن رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14