(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 دی 1390- شماره 20124

ساخت 8 بيمارستان به جاي بيمارستان هاي فرسوده
قاچاق مواد مخدر صنعتي توسط گردشگران آفريقايي
شهردار دامغان بركنار شد
بررسي مرخصي مادران شاغل تا 2 سالگي فرزند در لايحه پيشنهادي دولت
تمديد مهلت ثبت نام دوره هاي علمي كاربردي تا پنج شنبه
بالگردهاي هلال احمر حوادث و سوانح را پوشش امدادي مي دهند
برخورد سواري و ميني بوس 3 كشته بر جاي گذاشت
دستگيري زورگيران پرايدسوار در منطقه آزادي
اتصال برق، منزل مسكوني را به آتش كشيد
كلاهبرداري 20 ميليارد توماني به بهانه پيش فروش سكه
حوادث كوتاه از كشور
تولد گوسفند 2 سر در آران و بيدگل
چوپان دروغگو 460 راس گوسفند را سرقت كرد
پنگوئن زال
رسوايي زمين خواري شاهزاده هاي سعودي
كوچكترين ديكتاتور دنيا



از سال آينده اجرا مي شود
ساخت 8 بيمارستان به جاي بيمارستان هاي فرسوده

مدير كل منابع فيزيكي وزارت بهداشت گفت: ساخت بيمارستان هاي جايگزين 8 بيمارستان فرسوده تهران كه عمر بالاي 30 سال دارند با حدود 3800 تخت از سال آينده آغاز مي شود.
محمد مهدي كلانتريان در گفت وگو با فارس افزود: با توجه به افزايش بار مالي مقاوم سازي بيمارستانهاي فرسوده در حدود 120 درصد هزينه ساخت يك بيمارستان جديد سياست وزارت بهداشت، ساخت بيمارستانهاي جديد جايگزين بيمارستانهاي فرسوده و انتقال آنهاست براين اساس براي 8 بيمارستان فرسوده استان تهران از سال آينده بيمارستان جايگزين ساخته مي شود.
وي ادامه داد: اين بيمارستانها شامل بيمارستان رواني روزبه، بيمارستان رواني ايران، بيمارستان مفتح ورامين، بيمارستان شهريار، بيمارستان 7 تير شهر ري، بيمارستان مفيد تهران، بيمارستان اكبرآبادي و بيمارستان فيروزگر است.
وي گفت: اين بيمارستانها شامل 3800 تخت بيمارستاني مي شوند كه در واقع همه آنها به ساختمان جديد منتقل شده و در واقع بيمارستان جايگزين مي شود، هزينه ساخت هر تخت بيمارستاني حدود 120 ميليون تومان است بنابراين براساس نرخ امروز براي جايگزيني اين تخت هاي بيمارستاني به حدود 450 ميليارد تومان اعتبار نياز هست.
كلانتريان افزود: عمليات ساخت اين بيمارستانها از سال 91 آغاز مي شود و اگر دولت به موقع اعتبارات مورد نياز اين پروژه ها را تامين كند برآورد ما اين است كه سه ساله تمام شود اما اگر اعتبارات مورد نياز به موقع تأمين نشود ممكن است 10 سال هم طول بكشد و به هر حال پيشرفت اين پروژه ها به كرم دولت بستگي دارد.
مدير كل منابع فيزيكي وزارت بهداشت گفت: همزمان با اجراي اين پروژه ها، طراحي جايگزيني 12 هزار تخت بيمارستاني فرسوده ديگر نيز در كشور طي سال 91 انجام مي شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
قاچاق مواد مخدر صنعتي توسط گردشگران آفريقايي

سرويس اجتماعي-
فرمانده نيروي انتظامي گفت: برخي از كشورهاي همسايه اهتمام جدي در كنترل مرزها و مبارزه با ورود مواد مخدر صنعتي و مواد پيش ساز را ندارند.
به گزارش كيهان، سردار اسماعيل احمدي مقدم در سومين نشست بين المللي گروه كاري پروژه شيشه افزود: اين موضوع در حالي است كه كشورهاي مقصد نيز براي كاهش تقاضا هيچ اقدامي نكرده اند.
وي از فعاليت قاچاقچيان غرب آفريقا در امر ترانزيت ماده مخدر شيشه خبر داد و افزود: قاچاقچيان غرب آفريقا كه در گذشته كوكائين وارد ايران كرده و از آنجا هروئين ترانزيت مي كردند امروزه باندهاي ترانزيت مواد روانگردان و شيشه راه اندازي كرده اند.
احمدي مقدم ادامه داد: البته اين افراد از طريق ويزاي گردشگري وارد ايران مي شوند و اقدام به ترانزيت مواد مخدر مي كنند.
احمدي مقدم ادامه داد: با توجه به اينكه تمامي اقلام دارويي تحت كنترل هستند امروزه ما مي توانيم ادعا كنيم كه مواد اوليه ساخت مواد مخدر صنعتي كاملاً به صورت قاچاق به داخل كشور وارد شده و از كارخانه هاي توليد دارو بيرون نيامده است.
وي با بيان اينكه انتظار داريم كشورهاي مقصد مواد مخدر به ويژه در شرق آسيا كه بازار مصرف بزرگي دارند اقدامات كاهش تقاضا را انجام دهند، گفت: اگر اقدامات كاهش تقاضا در اين كشورها به خوبي انجام شود. طبيعتاً قاچاق مواد از كشور به اين مقاصد نيز كمتر خواهد بود.
99 درصد پروازها
به طور كامل كنترل مي شوند
احمدي مقدم با بيان اينكه در گذشته منتقل كنندگان مواد مخدر از طريق پروازها اقدام به قاچاق اين مواد مي كردند، خاطرنشان كرد: امروزه مي توانيم ادعا كنيم 99 درصد پروازهاي ما به طور كامل كنترل مي شوند.
توليد دستگاه هاي آشكارساز بومي شد
فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه كشورها و سازمان هاي بين المللي به اعلام نياز ايران به دستگاه هاي آشكارساز بي توجه هستند، افزود: خوشبختانه مراكز دانشگاهي ما توانستند اين دستگاه هاي آشكارساز را توليد كنند كه البته اين به معني اعلام بي نيازي ما از تجهيزات جديد نيست.
به گفته احمدي مقدم تجهيز دستگاه هاي آشكارساز تنها به منفعت ايران نيست و كشورهاي مقصد نيز در صورت همكاري با جمهوري اسلامي از آن منفعت مي برند.
وي با بيان اينكه در همكاري اطلاعاتي و تبادل اطلاعات با ديگر كشورها سهيم بوده ايم گفت: همكاري اطلاعاتي ما با كشورهاي آسياي جنوب شرقي و درياي عمان بسيار مفيد بود و در همين راستا مواد مخدر فراواني كشف و چندين بار كه به صورت دوجانبه فعاليت مي كردند، شناسايي و منهدم شدند.
احمدي مقدم با بيان اينكه در دو سال گذشته روند انتقال مواد مخدر صنعتي ميان كشورها با كاهش قابل توجهي همراه بوده است، گفت: با كشورهاي اندونزي، ژاپن، استراليا، مالزي و غيره همكاري خوبي داشته ايم.
كشف 3 هزار و 582 كيلوگرم شيشه در 9 ماهه گذشته
فرمانده ناجا در ادامه با بيان اينكه 3 هزار و 582 كيلوگرم مخدر صنعتي شيشه در 9 ماهه گذشته توسط پليس كشف شده است، گفت: اين آمار بيانگر اين است كه كشف شيشه نسبت به سال گذشته افزايش 2برابري داشته است.
احمدي مقدم افزود: رشد مصرف شيشه در كشور ما در مقايسه با ساير كشورها قابل توجه نيست.
فقدان پروتكل درماني مشخصي براي ترك
مخدرهاي صنعتي
به گفته وي پروتكل هاي درماني مشخصي براي درمان و ترك مواد مخدر صنعتي وجود ندارد و اين در حالي است كه در مورد مواد مخدر سنتي راه هاي ترك و سم زدايي كاملاً شناخته شده است.
به گفته فرمانده ناجا فقدان قانون باعث شد كه پليس نتواند با اين مواد مقابله جدي كند و از آن آسيب هاي جدي را متحمل شود تا سال گذشته كه براساس قانون قاچاقچيان مواد مخدر به عنوان واردكنندگان داروي غيرمجاز، مجازات هاي سبكي مي شده اند كه خوشبختانه در قانون جديد اين مواد در رديف ديگر مواد مخدر سنتي از جمله هروئين طبقه بندي شده است.
وي افزود: هم اكنون در كشور ما مجازات هاي زيادي تا سر حد اعدام براي عاملان اين مواد در نظر گرفته شده است.
دلالان و خرده فروشان ارز را شناسايي مي كنيم
احمدي مقدم در حاشيه سومين نشست منطقه اي اينترپل براي مقابله با شيشه در جمع خبرنگاران گفت: گر چه ما از قبل براي همكاري با بانك مركزي اعلام آمادگي كرده ايم اما تاريخ اجراي آن را همانند سايرين از رسانه ها شنيديم.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي براي انجام هر عملياتي به هماهنگي اطلاعاتي و... احتياج دارد خاطرنشان كرد: تلاش ما اين است كه علاوه بر خرده فروشان ارز، مسير ورود و خروج ارز را شناسايي كنيم و آن اصلي ها كه هر كدام چندين دلال دارند را شناسايي كنيم.
وزارت اطلاعات
مسئول رسيدگي به پرونده شهادت «احمدي روشن» است
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به پرونده ترور شهيد «احمدي روشن» خاطرنشان كرد: وزارت اطلاعات مسئول رسيدگي به اين پرونده است و نيروي انتظامي نيز در صورتي كه به سرنخ هايي دست پيدا كند آن را در اختيار اين وزارتخانه قرار خواهد داد.
اعلام وضعيت قرمز براي گروهك تروريستي منافقين
احمدي مقدم گفت: اينترپل براساس درخواست مقامات قضايي ايران براي گروهك تروريستي منافقين اعلام اخطار قرمز كرده است.
وي ادامه داد: برخي از كشورها بدون توجه به اين موضوع منافقين را در كشورهاي خود جاي داده اند.

 



شهردار دامغان بركنار شد

دامغان- خبرنگار كيهان:
شهردار دامغان استيضاح و بركنار شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر دامغان با اعلام اين خبر گفت: در جلسه اخير اين شورا شهردار دامغان در پاسخ به سؤالات اعضاي شورا مبني بر سهل انگاري در ارائه خدمات شهري و بكارگيري غيرقانوني برخي افراد و جابه جايي هاي نابحق و غيركارشناسي در شهرداري و عدم پاسخگويي به مصوبات و نامه هاي شوراي اسلامي شهر و... نتوانست اعضا را قانع كند و در نتيجه مجتبي هروي با راي اكثريت اعضا از سمت شهرداري عزل شد.
رضا زارع زاده افزود: به دنبال عزل شهردار دامغان، علي داوري به عنوان سرپرست شهرداري اين شهر منصوب و معرفي شد.

 



بررسي مرخصي مادران شاغل تا 2 سالگي فرزند در لايحه پيشنهادي دولت

رئيس مركز امور زنان گفت: اعطاي مرخصي به مادران تا 2 سالگي فرزند با استفاده از حق بازنشستگي و عيدي در لايحه پيشنهادي مركز امور زنان به دولت پيش بيني شده است.
مريم مجتهدزاده با اعلام اين خبر به فارس گفت: دوركاري يكي از مباحث مهمي است كه توسط مركز امور زنان پيگيري مي شود و در اين زمينه لايحه اي را به هيئت دولت ارائه كرده ايم تا زناني كه صاحب فرزند مي شوند در 2 سال نخست تولد فرزند از مرخصي بدون حقوق با استفاده از حق بازنشستگي و عيدي استفاده كنند.
وي افزود: در اين لايحه همچنين پيشنهاد شده است تا مادران شاغلي كه تمايل دارند تا 3 سالگي كودك دوركار شوند و بتوانند تا 6 سالگي فرزند به دوركاري خود ادامه دهند بدون اينكه موقعيت شغلي آنها به خطر بيفتد.
رئيس مركز امور زنان گفت: طبق نظر تمام علما و روان شناسان 6 سال نخست زندگي در تربيت كودك بسيار مهم است و بايد تحت حمايت روحي و رواني مادر قرار بگيرد بنابراين در لايحه دوركاري به اين موضوع انديشيده ايم.
مجتهدزاده تصريح كرد: توازن ميان زن، امنيت خانواده و اشتغال با اجراي طرح دوركاري ممكن مي شود و اجراي آن براي زنان شاغل بسياري از مشكلات آنها را حل مي كند؛ در حقيقت در طرح دوركاري، خريد خدمت را به جاي خريد وقت خواهيم داشت؛ به اين معنا كه ممكن است كارمندي در محل كار حضور يابد ولي بازدهي مفيدي نداشته باشد ولي در طرح دوركاري خدمتي كه افراد ارائه مي دهند، مورد بررسي قرار مي گيرد.

 



تمديد مهلت ثبت نام دوره هاي علمي كاربردي تا پنج شنبه

مهلت ثبت نام شركت در آزمون دوره هاي پودماني كارشناسي ناپيوسته و كارداني تا روز پنج شنبه 29دي ماه تمديد شد.
بر اين اساس داوطلباني كه در زمان مقرر براي دريافت مدارك ثبت نام اقدام نكرده اند، مي توانند طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29دي ماه با مراجعه به باجه هاي مركزي شهرستان هاي مختلف كشور به جز شهرستان تهران، نسبت به دريافت مدارك ثبت نام اقدام كنند.
داوطلبان تهراني نيز بايد براي دريافت مدارك ثبت نام به مناطق پستي11 ، 13 ، 14 ، 15 ، 16، 17 ، 18 ، 19 مراجعه كنند.
اين دسته از داوطلبان مي توانند حداكثر تا ساعت 24 روز پنجشنبه 29 دي ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.Sanjesh.org ، نسبت به انجام ثبت نام اقدام كنند.
گفتني است براساس گزارش خبرنگار ما و تماس هاي تلفني داوطلبان در بسياري از مناطق پستي اعلام شده دفترچه آزمون براي ارائه به داوطلبان موجود نيست و اين احتمال مي رود كه مانند ثبت نام كنكور سراسري بار ديگر سوداگران با سوءاستفاده از فرصت به دست آمده دفترچه را به قيمت گزاف به داوطلبان عرضه كنند.

 



بالگردهاي هلال احمر حوادث و سوانح را پوشش امدادي مي دهند

مسئول امداد و نجات هوايي جمعيت هلال احمر گفت: 13 بالگرد امدادي اين جمعيت از ابتداي سال جاري تاكنون با انجام هزار و 997 سورتي پرواز همه حوادث و بحران هاي طبيعي و غيرطبيعي كشور را زيرپوشش هوايي قرار دادند.
«اسماعيل وحيد» افزود: در اين مدت هزار و 92 ساعت پرواز امدادرساني در مناطق مختلف كشور براي نجات حادثه ديدگان انواع حوادث و سوانح انجام شد.
وي اضافه كرد: در اين عمليات ها 430 ساعت پرواز براي مهار آتش سوزي و انجام عمليات اطفاي حريق جنگل ها، 300 ساعت پرواز امدادي به مناطق زلزله زده و سيل زده مناطق مختلف كشور ، 194 ساعت پرواز جستجو و نجات در كوهستان براي نجات كوهنوردان و 121 ساعت پرواز تمريني به منظور توان افزايي امدادي خلبانان اين بالگردها انجام شده است.
مسئول امداد و نجات هوايي جمعيت هلال احمر گفت: بالگردهاي امدادي جمعيت هلال احمر اكنون در 9 نقطه كشور شامل تهران، آذربايجان شرقي، كرمانشاه، همدان، خوزستان، فارس، كرمان، خراسان رضوي و مازندران انواع حوادث و سوانح را پوشش مي دهند.
به گزارش ايرنا وي اظهار داشت: بالگردهاي اين جمعيت از ابتداي سال جاري تاكنون 500 نفر از نيروهاي امدادي واكنش سريع شامل پزشك، امدادگر، نجاتگر و 100نفر از مصدومان انواع حوادث و سوانح را جابه جا كردند.

 



برخورد سواري و ميني بوس 3 كشته بر جاي گذاشت

بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي سواري پژوپارس با يك دستگاه ميني بوس در فرديس كرج سه نفر كشته شدند.
به گزارش ايرنا، اين حادثه شامگاه دوشنبه روي داد كه بر اثر آن راننده خودروي پژوپارس به همراه دو سرنشين اين وسيله نقليه كه يك زن و دو مرد بودند، جان خود را از دست دادند.
كارشناسان راهنمايي و رانندگي حاضر در صحنه تصادف، علت اين تصادف را انحراف به چپ خودروي سواري اعلام كردند.

 



دستگيري زورگيران پرايدسوار در منطقه آزادي

سرويس اجتماعي-
پليس از مالباختگاني كه توسط سرنشينان يك پرايد در منطقه ميدان آزادي مورد زورگيري قرار گرفته اند خواست براي طرح شكايت به آگاهي مراجعه كنند.
15 آبان سال جاري ماموران گشت كلانتري 119مهرآباد جنوبي در حين گشت زني در خيابان آزادي، تقاطع ميرقاسمي به سرنشينان يك دستگاه پرايد سفيد رنگ مشكوك شدند.
3 سرنشين اين پرايد به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار كردند ولي راننده پرايد به نام عظيم-ن 23ساله توسط ماموران دستگير شد.
در حالي كه ماموران در حال بازرسي خودرو پرايد و انجام تحقيقات مقدماتي از عظيم بودند فردي با مراجعه به ماموران، ضمن شناسايي راننده پرايد، اظهار داشت كه دقايقي پيش توسط سرنشينان اين ماشين مورد زورگيري قرار گرفته است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده به همراه متهم دستگير شده در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اعتراف به سرقت
و معرفي همدستان
با آغاز تحقيقات در اداره پنجم، متهم دستگير شده ضمن اعتراف صريح به تهديد و سرقت از مالباخته، تعدادي از بچه محل هاي خود در منطقه قلعه حسن خان را به عنوان همدست معرفي كرد.
با انجام تحقيقات از محل سكونت متهمان، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه ديگر اعضاي اين گروه از سارقان زورگير با اطلاع از دستگيري عظيم، از منطقه قلعه حسن خان متواري شده اند.
دستگيري متهمان
در بيمارستان
كارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقيقات خود براي شناسايي مخفيگاه و دستگيري ساير اعضاي گروه سارقان، اطلاع پيدا كردند كه يكي از متهمان متواري به هويت ميثم- ي (25 ساله) در يك نزاع دسته جمعي از ناحيه دست دچار آسيب شديد شده و با هويت مجعول در بيمارستان شهيد فياض بخش بستري شده است.
با اطلاع از بستري بودن «ميثم-ي» در بيمارستان فياض بخش، كارآگاهان اداره پنجم ضمن هماهنگي با حراست بيمارستان مراقبت نامحسوس متهم را در دستور كار خود قرار داده و سرانجام در ساعت 12مورخ 19دي و زماني كه ديگر اعضاي متواري گروه به اسامي كيانوش- ب (23ساله)، محمد-هـ (23ساله)، فردين-خ (20ساله) و منصور-م (20ساله) به بيمارستان مراجعه كرده بودند، تمامي آنها را با همكاري حراست بيمارستان دستگير و جهت انجام تحقيقات به اداره پنجم منتقل كردند.
با دستگيري متهمان تعدادي از مالباختگان با مراجعه به اداره پنجم، متهمان را شناسايي اما در اظهارات خود عنوان داشتند كه متهمان از يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي رنگ در سرقت هاي خود استفاده كرده اند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به شناسايي تعدادي از مالباختگان و محل ارتكاب سرقت در مناطق مختلف تهران، بويژه در محدوده ميدان آزادي گفت: با توجه به شيوه متهمان در زورگيري در پوشش مسافركش و با توجه به شناسايي برخي از مناطق وقوع سرقت در «غرب» و «شمال غرب» تهران و با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه بدين شيوه و توسط متهمان مورد سرقت و يا تهديد قرار گرفته باشند، از كليه مالباختگان دعوت مي شود تا جهت طرح شكايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي و يا شعبه پنجم دادياري دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند.

 



اتصال برق، منزل مسكوني را به آتش كشيد

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
دهيار روستاي عميديه باسفر از آتش گرفتن يك باب منزل مسكوني بر اثر وقوع آتش سوزي در روستاي باسفر از توابع بخش مركزي شهرستان رشتخوار خبر داد.
محمد باقري گفت: بر اثر اتصال برق يك باب منزل مسكوني در روستاي باسفر به آتش كشيده شده و كاملاً سوخت.
وي تصريح كرد: بر اثر اين حادثه متاسفانه يك پيرمرد نيز دچار سوختگي سطحي شد.
دهيار روستاي عميديه باسفر با بيان اينكه اين حادثه هيچگونه خسارت جاني نداشت گفت: اين روستا در فاصله حدود 20كيلومتري شهر رشتخوار قرار دارد كه عليرغم نزديكي اين مسافت تا مركز شهرستان عوامل آتش نشاني نتوانستند نسبت به اطفا به موقع حريق اقدام كنند.

 



در شيراز اتفاق افتاد
كلاهبرداري 20 ميليارد توماني به بهانه پيش فروش سكه

شيراز- خبرنگاركيهان:
يك طلافروش با همكاري كارمند يكي از بانك هاي شيراز به بهانه پيش فروش سكه بهار آزادي، بيش از 20ميليارد تومان از شهروندان شيرازي كلاهبرداري كرد و از كشورخارج شد.
چندي پيش مردي با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در شكايتي مدعي شد، طلافروشي به بهانه پيش فروش سكه بهار آزادي 3 ميليارد و800 ميليون تومان از وي كلاهبرداري كرده است.
با طرح اين شكايت، ماموران اداره آگاهي بلافاصله وارد عمل شده و در تحقيقات خود متوجه شدند كه اين طلافروش با همدستي كارمند يكي از بانك هاي شيراز به بهانه پيش فروش سكه بيش از 20 ميليارد تومان از مردم كلاهبرداري كرده اند.
تحقيقات پليس در ادامه نشان داد هر دو متهم به كشور امارات متحده عربي متواري شده اند و پول ها را از كشور خارج كرده اند.
بنابراين گزارش با دستور ويژه بازپرس پرونده، تعدادي از مرتبطان اين موضوع دستگير و تحت بازجويي قرار گرفتند.
گفتني است، پرونده اين كلاهبرداري بزرگ در شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 95 سارق
اصفهان- خبرنگاركيهان: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان در راستاي اجراي طرح پنج روزه ارتقاي امنيت اجتماعي، 95 سارق حرفه اي را دستگير و نزديك به 100فقره سرقت را كشف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: متهمان در تحقيقات اوليه پليس به 45 فقره سرقت خودرو، 20فقره سرقت داخل خودرو، 13فقره سرقت موتورسيكلت، 11فقره كيف قاپي، سه فقره سرقت از اماكن خصوصي، سه فقره سرقت موبايل و يك مورد سرقت منزل اعتراف كردند.
«سرهنگ محمدعلي بختياري» با اشاره به مجموع 97 فقره سرقت كشف شده، گفت: اجراي اين طرح با شدت و جديت تمام ادامه مي يابد.وي اضافه كرد: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
نقره داغ شدن قاچاقچي
رشت- خبرنگاركيهان: در پي شناسايي يك باند قاچاق كالا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و معرفي آن به اداره تعزيرات حكومتي آستارا، سردسته اين باند قاچاق به پرداخت يك ميليارد و412 ميليون و860 هزار ريال جريمه نقدي در حق دولت محكوم شد.
احمدي مقدم رئيس تعزيرات حكومتي آستارا افزود: اين جاعل سندهاي دولتي به جرم تضييع حقوق دولت با جعل 5 فقره از اسناد CMR و ارائه وزن محموله آهن وارداتي به ميزان 43 تن كمتر از وزن واقعي آن به پرداخت جريمه فوق محكوم شد.
كشف سلاح قاچاق
رئيس دادگستري شهرستان دشت آزادگان از كشف يك محموله سلاح در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش ايسنا، حميد عساكره گفت: يك محموله اسلحه شامل 67 قبضه سلاح شكاري و پنج تير غيرمجاز در منطقه مرزي پاسگاه خرابه از توابع شهرستان دشت آزادگان توسط ماموران هنگ مرزي كشف و ضبط شد.
وي افزود: در اين خصوص يك نفر متهم به نام «ن.ح» 70 ساله، ساكن اهواز دستگير شد.

 



تولد گوسفند 2 سر در آران و بيدگل

كاشان- خبرنگار كيهان:
گوسفندي با دو سر و شش دست و پا در آران و بيدگل به دنيا آمد.
اين گوسفند داراي دو جفت چشم، يك جفت گوش و دو پوزه است و سرهاي اين موجود بايك گردن مشترك به بدن متصل است.
رئيس اداره دامپزشكي شهرستان آران و بيدگل در اين باره گفت: اين گوسفنند داراي دو دست و چهار پاست.
«عزيز اله عليزاده» افزود: اين اتفاق نادر بر اثر ناهنجاري هاي ژنتيكي و همخوني گوسفند نر و ماده بوجود مي آيد.
وي تصريح كرد: اين گوسفند عجيب الخلقه در حال حاضر زنده است و در صورت مراقبت كامل و تغذيه مناسب تا 20 روز زنده مي ماند.

 



چوپان دروغگو 460 راس گوسفند را سرقت كرد

اعضاي باند سارقان حرفه اي كه با شگردي عجيب با دستبرد به دامداريها بيش ا ز 460 راس گوسفند سرقت كرده بودند در جريان آخرين دزدي خود به دام افتادند.
اوايل دي ماه امسال ماموران پليس آگاهي از طريق گزارش هاي مردمي دريافتند تعداد زياد گوسفند به طرز مشكوكي در يك سوله حوالي ورامين نگهداري مي شود.
در ادامه تيمي از ماموران راهي محل شده و پس از ورود به داخل سوله با 140 راس گوسفند رو به رو شدند. مردي كه از گوسفند نگهداري مي كرد به ماموران گفت: يكي از دوستانم در حال بازسازي آغل گوسفندانش است به همين خاطر چند روزي گوسفندانش را به اينجا آورده و من از آنها نگهداري مي كنم.
كارآگاهان كه به موضوع مشكوك شده بودند به بازرسي محل پرداختند و يك گوشي تلفن همراه پيدا كردند. در حالي كه مرد نگهبان مدعي بود گوشي تلفن متعلق به او است همزمان تلفن شروع به زنگ زدن كرد. يكي از ماموران به آن پاسخ داد كه مردي از آن سوي خط گفت ديشب دزدان به دامداري او دستبرد زده و 140 راس گوسفند او را همراه گوشي تلفن همراه سرقت كرده اند.
در ادامه متهم به نام امير دستگير و براي تحقيقات به اداره آگاهي منتقل شد. متهم در ابتدا سعي كرد با طرح ادعاهاي واهي مسير تحقيقات را تغيير دهند اما سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: من عضو يك باند سرقت خودرو و احشام به نام چوپان دروغگو هستم. پس از شناسايي دامداري ها با چوپان آنجا طرح دوستي مي ريختم. سپس آنها را وسوسه كرده و با پيشنهاد ميليوني مي خواستيم در سرقت با ما همكاري كنند.
وي درباره شگردشان گفت: شبانه با كاميون به نزديكي محل سرقت رفته و سپس كاميون را در محل پرت پارك كرده و با پاي پياده به محل نگهداري گوسفندان مي رفتيم. بخشي از ديوار آغل را سوراخ كرده و گوسفندان را از آنجا خارج كرده و به سمت كاميون مي برديم.
با اين اعتراف ها كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي ورامين سه عضو ديگر اين باند را شناسايي و دستگير كردند.
اعضاي اين باند در ادامه تحقيقات به دستبرد به هشت دامداري و سرقت 460 راس گوسفند به ارزش حدود 185 ميليون تومان اعتراف كردند.
آنها همچنين به سرقت دو دستگاه نيسان و يك پرايد اعتراف كردند كه خودروهاي سرقتي را براي انتقال به پاكستان به يك قاچاقچي در زاهدان فروخته بودند.

 



پنگوئن زال

يك طبيعت شناس در حاشيه جزيره شتلند جنوبي اتفاقي نوعي پنگوئن زال را مشاهده كرده است.
به گزارش خبر مهر، وي گفته است با وجود تنوع رنگي كه در نقشهاي صورت پنگوئن ها وجود دارد، تمامي اين جانداران از الگوي استاندارد رنگي سياه و سفيد برخوردارند. وجود چنين استتاري براي پرنده هاي غواص بسيار ضروري است اما ظاهرا در اين ميان استثنايي نيز وجود دارد.بسياري از محققان از چگونگي توانايي بقاي اين پرنده عجيب در شگفتي هستند، با وجود اينكه رنگبندي غيرعادي بدن ماهيگيري را براي اين پنگوئن زال كمي دشوار مي كند، اما ديگر جنبه هاي زندگي اين پرنده روالي عادي دارد. براساس گزارش نشنال جئوگرافيك، جانورشناسان دليل اين بي رنگي پنگوئن را جهش ژنتيكي مي دانند كه منجر به رقيق شدن رنگهاي پر بدن پنگوئن شده است.

 



رسوايي زمين خواري شاهزاده هاي سعودي

در حالي كه 60درصد مردم عربستان از داشتن خانه شخصي محرومند و برخي در بيابان، زير چادر، زير پل ها، در خانه هاي چوبي و حلبي و حتي در گورستان ها به سر مي برند، يك شاهزاده سعودي فاش كرد كه برخي در اين كشور نيم ميليارد مترمربع ملك دارند و خود وي مالك 40 هزارمترمربع زمين است.
به نوشته پايگاه خبري «ميدل ايست آنلاين»، طلال بن عبدالعزيز، برادر پادشاه عربستان و رئيس برنامه توسعه خليج فارس 14ژانويه در صفحه شخصي خود بر روي سايت «تويتر» در پاسخ به سؤال يكي از بازديدكنندگان در مورد صحت خبرهاي منتشره در مورد تقسيم زمين بين اعضاي خانواده حاكم نوشت: آيا مي دانيد يكي از مالكان بزرگ كشور نزديك به 500 ميليون مترمربع زمين در اختيار دارد در حالي كه من فقط 40 هزارمترمربع زمين بيشتر ندارم كه شامل منزل شخصي و برخي قطعات كوچك اطراف آن است.اين اظهارات واكنش گسترده اي را در اينترنت بدنبال داشت و برخي اين اقدام را تلاش شاهزاده طلال براي رد اظهارنظرهايي دانستند كه وي را به زمين خواري گسترده همانند ساير شاهزادگان سعودي متهم مي كند.
برخي ديگر هم هدف وي را تحريك شهروندان و به خصوص جوانان دانستند كه به علت اقدامات محتكران و دلالان املاك با بحران شديدي در تامين مسكن مواجه هستند.به نوشته ميدل ايست آنلاين عربستان در حال حاضر با بحران عميق مسكن مواجه است و بازار املاك و مستغلات پر از دلالاني است كه زمين هايي با متراژ بسيار بالا معامله مي كنند.به گفته كارشناسان، فساد در بخش املاك و مستغلات عربستان طي 3 سال گذشته قيمت ها را تا 200درصد افزايش داده است.براساس آمارها اين كشور سالانه به حدود 200هزار واحد مسكوني نياز دارد. در حالي كه بودجه اختصاص داده شده از سوي دولت كه اخيرا اعلام شده 250ميليارد ريال (66ميليارد دلار) براي ساخت 500 واحد مسكوني در مناطق مختلف كشور است.«خلف الحربي» روزنامه نگار عربستاني ماه گذشته در مقاله اي اعلام كرده بود كه 60درصد سعودي ها زير خط فقر زندگي مي كنند. در حالي كه درآمد سالانه كشور 1500ميليارد ريال است و حقوق ماهانه يك كارمند عربستاني 1500ريال (سعودي) بيشتر نيست.برخي سايت هاي اينترنتي نيز نوشته بودند هزاران شاهزاده و شاهزاده خانم سعودي در سطح بندي درجه1 و 2 اعتبارات ويژه اي از دولت دريافت مي كنند.

 



كوچكترين ديكتاتور دنيا

با انتشار گسترده فيلمي از شاهزاده حسن 9 ساله وليعهد مراكش در سايت هاي مختلف خبري جهان عرب، نظرسنجي هاي انجام شده نشان مي دهد كه اكثر قريب به اتفاق مردم مراكش و مردم جهان عرب او را كوچكترين ديكتاتور جهان عرب لقب داده اند.
در اين فيلم فرزند پادشاه مراكش براي افتتاح يك باغ وحش به حومه «رباط» پايتخت مراكش مي رود و در آنجا به گونه اي رفتار مي كند كه مقامات و مسئولان ارشد مراكشي حاضر در محل، با سن بالا و جايگاه سياسي و اداري بر دست اين كودك 9ساله كه هنوز به سن بلوغ هم نرسيده بوسه مي زنند.در پي انتشار اين فيلم شبكه هاي خبري جهان عرب در برنامه هاي مختلف تلويزيوني به بررسي و تحليل پرداخته اند. در يكي از اين برنامه ها كه تعدادي از روانشناسان و جامعه شناسان مهمان برنامه بودند، اين كارشناسان نسبت به اين رفتار به شدت هشدار داده و چنين كاري را مورد انتقاد قرار دادند.
اين كارشناسان معتقدند كه چنين رفتاري باعث احساس حقارت و سركوب شخصيت مردم مي شود و به مرور زمان حس انتقام گيري از چنين فردي را به وجود مي آورد.قابل ذكر است نگاهي گذرا به اوضاع سياسي و داخلي كشور مراكش كه از كشورهاي شمال غرب آفريقا و در نزديكي تونس به شمار مي رود، نشان مي دهد كه مردم مراكش نيز مانند ديگر اعراب آمادگي لازم براي قيام عليه حكومت خود و ساقط كردن يكي ديگر از ديكتاتورهاي عرب را دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14