(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 دی 1390- شماره 20124

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جهاد جوانان و مانور سياستمداران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
دزد (گفت و شنود)
وزير كشور در همايش هيئت هاي بازرسي: تمامي سلايق سياسي در انتخابات حضور دارند
آغاز تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس از چهارم اسفند
علايي: تبعيت از ولايت امام(ره) و حضرت آيت الله خامنه اي را تنها راه نجات مي دانم
تلاش اصولگرايان براي افزايش تعداد كانديداهاي مشترك در ليست ها
جايزه سينمايي يا هديه سرويس هاي اطلاعاتي (خبر ويژه)
آخر و عاقبت اعتماد اپوزيسيون به رسانه هاي ولنگار(خبر ويژه)
من عضو «سيا» بودم منافقين نوچه آن(خبر ويژه)
خيانت عربستان هم كارگر نشد(خبر ويژه)
يديعوت آحارونوت: 100 هزار موشك اسرائيل را نشانه رفته است(خبر ويژه)



جهاد جوانان و مانور سياستمداران (يادداشت روز)

1-معاون تأسيسات هسته اي نطنز چهارشنبه هفته گذشته ترور شد. چيزي كه در اين ماجرا كمتر محل توجه قرار گرفت، سن و سال شهيد مصطفي احمدي روشن بود. معاون سايت غني سازي نطنز 32 سال داشت. در تصوير اين شهيد سعيد، همچنان كه معصوميت و نشاط موج مي زند، جواني او به چشم مي آيد. احمدي روشن گلچيني از نسل سوم (متولد دوره پس از انقلاب) است كه آموخته اند همچون نسل اول و دوم، نگاه كنجكاو ناظران جهاني را خيره و مسحور خود كنند. ترور احمدي روشن ذره اي از سوزش جان زمامداران آمريكا و اسرائيل و انگليس نخواهد كاست اما در مقابل، معجزه اي تازه را در جان نسل سوم و چهارم انقلاب رقم خواهد زد.
اگر قرار است گوشه اي از عظمت كار كارستان نسل جوان انقلاب بازگو شود، بد نيست اظهارات 6 سال پيش دكتر اكبر اعتماد اولين رئيس سازمان انرژي اتمي در زمان رژيم پهلوي را مرور كنيم. او 17 مهر 1384 ضمن يك سخنراني در «جامعه تخصصي بريتانيا و ايران» زبان به تحسين دانشمندان هسته اي جوان ايران گشود و گفت: «نسل بعد از انقلاب به كارهايي دست زدند كه نمي توانم بفهمم چگونه جسارت كردند به آنها بپردازند. اين نسل متخصصان هسته اي، جواناني علاقمند با انگيزه هاي قوي بودند و در دامنه وسيعي از بخش هاي مختلف فناوري هسته اي كار كردند كه من حتي در خواب هم نمي ديدم زماني چنين كارهايي در ايران صورت بگيرد. نسل دوم (بعد از انقلاب) كارها را شروع كردند ولي اكنون نسل سوم دانش آموختگان وارد ماجرا شده و هدايت كارها را به دست دارند. اينها جواناني بسيار باانگيزه و باعث افتخار هستند. اكنون مي بينيم جواناني 25 تا 40 ساله كارهايي بسيار عالي انجام مي دهند و توانسته اند در طيف وسيعي از همه عرصه هاي هسته اي وارد شوند و موفقيت كسب كنند.» او بعدها در مصاحبه با لوموند گفت «زحمتي را كه جوانان ايراني كشيده اند و نقطه اي كه بدان رسيده اند، واقعا براي همه كساني كه هميشه از عقب افتادگي هاي مزمن ايران دلگير بودند، جاي افتخار و غرور دارد».
2- دو سال پيش كه هنوز نه از غني سازي 20درصدي اورانيوم در ايران خبري بود، نه نيروگاه اتمي بوشهر فعاليت مي كرد و نه تأسيسات اتمي فردو در عمق زمين راه اندازي شده بود، بنيامين نتانياهو با صداي بلند اعلام كرد كه غرب و رژيم صهيونيستي از ايران جا مانده اند. 11 اسفند 1388 نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشست كميسيون امنيت و سياست خارجي كنست تصريح كرد: «برنامه هسته اي ايران با شتاب تمام پيش مي تازد اما غرب با روش هايي كه سرعت آن مانند سرعت يك قطار قراضه و زهوار دررفته است، مي خواهد به ايران برسد و از شتاب آن بكاهد. فعلا كه ايران در مسابقه سرعت از ما جلو زده و غرب با آهنگي كند حركت مي كند، ساعت فناوري ايران با سرعت چشمگيري كار مي كند اما ساعت غرب رمق حركت چنداني را ندارد».
دوره اي كه نتانياهو اين سخنان را بر زبان مي آورد، هنوز زلزله انقلاب ها و بيداري اسلامي، منطقه را به ارتعاش در نياورده بود. 14 ماه بعد نتانياهو در كنگره آمريكا اعلام كرد: «از گذرگاه خيبر (در عربستان) تا تنگه جبل الطارق، دگرگوني عظيم و پرارتعاشي در خاورميانه در جريان است. كاش خاطرات پراگ و برلن 1989 تكرار شود اما شعله آرزوهاي ما مي تواند همانند سال 1979 در تهران سرد و خاموش شود. بايد قبول كنيم نيروهاي قدرتمندي در كشورهاي دستخوش انقلاب وجود دارند كه با ما مخالفند. در راس اين نيروهاي قدرتمند اسلامگرا، ايران قرار دارد كه خود را به مرز ما در غزه و لبنان رسانده است... كساني كه تهديد ايران را ناديده مي گيرند سر به زير برف فرو برده اند. سران ايران بايد از هرگونه اجماع قابل احترام در روي كره زمين تحريم و ممنوع شوند اما در اغلب كشورها و مجامع بين المللي، درخواست نابودي اسرائيل با سكوت مطلق روبرو شده است. اوضاع بدتر از آن هم هست چرا كه بسياري اسرائيل را به خاطر دفاع از خود در برابر گروه هاي همسو با ايران، محكوم مي كنند.»
3- يوري اونري از سياستمداران قديمي رژيم صهيونيستي است كه دو بار به عضويت پارلمان (كنست) درآمده و از 15 سالگي عضو «جنبش صهيونيسم» بوده است. اونري اخيرا تحليلي منتشر كرده و در آن تأكيد ورزيده كه تمام قساوت ها و خيانت هاي آمريكا و اسرائيل در طول 60 سال گذشته، موجب زيان هاي استراتژيك براي واشنگتن و تل آويو شده و در عمل، اسلامگرايي را تقويت كرده است.
وي در اين مقاله تأكيد مي كند «شاباك (سرويس امنيت داخلي) فكر مي كرد افراد اگر روزي پنج مرتبه به مسجد بروند، فرصتي براي ساختن بمب ندارند. بنابراين شاباك و شين بث روي ساف و ياسر عرفات متمركز شدند... در دسامبر 1987، اولين انتفاضه از مساجد مطرح شد و جريان هاي اسلامگراي ريشه دارتر به صحنه آمدند... وقتي در سال 1982، آريل شارون وارد خاك لبنان شد، سربازهاي او مجبور شدند از جنوب عمدتا شيعه نشين عبور كنند. من در خودروي خود در پشت سر سربازها سعي مي كردم به صف جلو برسم. شارون دقت زيادي درباره شيعيان لبنان نكرد. آنها منكوب شده ترين و ناتوان ترين گروه بودند اما اسرائيلي ها اشغال لبنان و پذيرايي از خود در خاك اين كشور را طولاني كردند. شيعيان لبنان براي اولين بار در طول تاريخ خود، شورش كردند. گروه امل اقدام هاي كوچك مسلحانه را آغاز كرد و بعد اين عمليات ها تكثير شد. اگر اسرائيل همان موقع از لبنان خارج شده بود، مي توانست آسيب كمتري ببيند اما 18 سال در آنجا مانديم و اين زمان براي حزب الله بيش از اندازه زياد بود تا به يك دستگاه كارآمد رزمنده تغيير شكل دهد، تحسين توده هاي عرب را به دست آورد، رهبر جامعه شيعه شود و به قوي ترين نيرو در صحنه سياست لبنان تبديل گردد. آنها تشكر بزرگي به اسرائيل بدهكارند(!)... اخوان المسلمين سال 1928 يعني 20سال پيش از تشكيل دولت اسرائيل تأسيس شد. موضع آنها نسبت به پيمان كمپ ديويد، عكس العمل مورد اعتماد خيلي ها در مصر بود. بسياري از مصري ها احساس مي كردند فريب اسرائيل را خورده اند. مصري ها خود را رهبر جهان عرب مي ديدند و نمي توانستند تحمل كنند به عنوان خائن به پسرعموهاي فلسطيني خود ديده شوند. حسني مبارك خيلي سال قبل از سرنگوني به عنوان نوكر آمريكا و اسرائيل، مورد نفرت مردم بود. صلح ما با فلسطيني ها مي توانست از درخشندگي مخالفت هاي اخوان المسلمين بكاهد اما حالا آنها به واسطه انتخابات، به عنوان نيروي اصلي سياست مصر درحال ظهور هستند...»
وي در ادامه تحليل راهبردي خود به ايران مي پردازد و مي نويسد: «اجازه دهيد جمهوري اسلامي را فراموش نكنيم. در سال 1951 محمد مصدق به عنوان نخست وزير ايران انتخاب شد. محمدرضا پهلوي كه در طي جنگ جهاني دوم از سوي انگلستان به عنوان شاه گماشته شده بود، از ايران گريخت و نفت ملي شد. تا آن زمان انگلستان با پرداخت هزينه مختصري، مردم ايران و نفت آنها را مي چاپيد. 2سال بعد شاه به واسطه كودتاي سازمان دهي شده از سوي سازمان سياي آمريكا و ام آي 6 بريتانيا، به ايران برگشت و نفت ايران به بريتانياي منفور بازگردانده شد. اسرائيل در آن كودتا نقشي نداشت اما تحت حاكميت رژيم پهلوي، نفوذ و پيشرفت كرد. مأموران شاباك، ساواك (پليس مخفي وحشتناك شاه) را آموزش دادند و تكنيك هاي شكنجه را به آنها آموختند. شاه به تأمين هزينه و ساخت خط لوله نفتي ايران از ايلات به اشكلون كمك كرد... همان زمان اسرائيل به رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي براي ساخت سلاح هسته اي و فرآوري اورانيوم كمك مي كرد. پس از آن، هر دو كشور به ايران پيشنهاد همكاري دادند اما پيش از اينكه اين مشاركت هسته اي عملي شود، حاكم منفور ايران توسط انقلاب اسلامي در فوريه 1979 سرنگون شد. پس از آن، شيطان بزرگ (آمريكا) و شيطان كوچك (اسرائيل) كه مورد تنفر بودند، نقش عمده اي در گفتمان سازي انقلاب اسلامي و انسجام وفاداري توده ها ايفا كردند. بنابراين ايراني ها هم يك تشكر بزرگ به ما بدهكارند(!) اسرائيل تا حد زيادي در بيداري اسلامي نقش داشته است.»
4- اعمال تحريم هاي خصمانه تازه عليه بانك مركزي و صادرات نفتي ايران از همين مدل كلي كه گفته شد پيروي مي كند. هم نشانه شدت خباثت و عداوت رژيم هايي نظير آمريكا و اسرائيل و انگليس- و سگ كم مقدار آنها آل سعود- است و هم برآيندي جز اتحاد و انسجام بيشتر ملت ايران، و استقلال و اقتدار بيشتر جمهوري اسلامي نخواهد داشت. اين اتفاق يك سال پيش از اين در ماجراي تحريم فروش بنزين به ايران رخ داد و اجباراً جهشي سريع در امر خودكفايي توليد بنزين را در كشور موجب شد، حال آن كه اگر به ميل و اراده خود ما بود، قطعاً به اين سرعت نمي توانستيم خودكفا شويم. عداوت هاي جبهه استكبار و سرويس هاي اطلاعاتي آن، بيش از آن كه محصول تدبير و طراحي باشد، رفتارهاي كور براي فرو نشاندن آتش غيظ و غضب پايان ناپذير آنهاست. به تعبير قرآن، آنها انگشت خشم به دندان مي گزند و با سرافكندگي از مواجهه بازخواهند گشت. «قل موتوا بغيظكم». عداوت هاي خباثت آلود دشمن، نشانه درستي مسير و شتاب پيشرفت ملت ماست. اينكه محافل تخصصي غرب اعلام مي كنند سرعت رشد علمي ايران 11برابر نرخ رشد جهاني است، يعني مصيبت بزرگ براي انحصارطلبان مستكبر عالم.
قطعاً مي توان از عهده شيطنت هاي دشمن برآمد مشروط بر آن كه روحيه جهادي در ميان سياستمداران و نخبگان و مردم حرف اول را بزند. رهبر فرزانه انقلاب 26 مرداد 1390 در ديدار فعالان بخش هاي اقتصادي كشور ضمن دعوت به جهاد اقتصادي فرمودند: «ما در مقابل تحريم ها تدريجاً يك حالت ضد ضربه پيدا كرديم و مي توانيم به شكل هاي مختلف با تحريم ها مقابله كنيم... اين جهاد اقتصادي مي خواهد. جهاد يعني چه؟ هر تحركي اسمش جهاد نيست. يكي از خصوصيات جهاد اين است كه انسان بداند دين در مقابل دشمن است؛ يعني بداند در مقابل يك حركت خصمانه و غرض آلود است... جهت دومي كه در مفهوم جهاد حتماً بايستي ملاحظه بشود، استمرار و همه جانبگي است، هوشمندانه بودن است، مخلصانه بودن است. اين جور تحركي اسمش جهاد است. بنابراين جهاد اقتصادي يعني حركت مستمر همه جانبه هدفدار ملت ايران با نيت خنثي كردن و عقيم كردن تلاش خصم آلود و غرض آلود دشمن.»
بي گمان يكي از مهم ترين تحركاتي كه مي تواند دشمن را مطلقاً نااميد كند، مانور وحدت ميان سياستمداران و صاحب منصبان و فعالان سياسي دلبسته به انقلاب اسلامي است. اين مانور، حتي از رزمايش هاي نظامي برنده تر و به مراتب كم هزينه تر است. همچنين بايد عنايت داشت دشمن تروريسم اقتصادي و رواني را چاشني جنگ اطلاعاتي خود كرده است. براي اين حوزه تروريسم نيز بايد برخوردهاي قاطع اطلاعاتي و قضايي را ترتيب داد.
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ همان گونه كه اراده خداوند برنجات حضرت يوسف(ع) از چاه قرار گرفت و روزي عزيز مصر شد و كشور و ملت مصر را از قحطي نجات داد، شهادت دانشمندان هسته اي كشورمان نيز ايران اسلامي را عزيز همه ملت ها و كشورهاي جهان خواهد كرد و آن روز خواهيم ديد كه حسودان و كينه جويان امروز در برابر اين عظمت به زانو خواهند افتاد و ذليل خواهند شد، آن روز دير نيست.
احمدزاده
¤ چند سال قبل قدرتهاي استعمارگر با استفاده از ضعف دولت اصلاحات و با همكاري فرمانبردارانه برخي از اصلاح طلبان دست به اقداماتي از جمله توقف برنامه صلح آميز هسته اي ما زدند، اما پس از حاكميت اصولگرايي و از سرگيري فعاليت صلح آميز، اهداف آنها ناكام ماند، اما امروز با بكارگيري دسته اي ديگر از مزدورانشان، دست به ترور دانشمندان هسته اي ما زده اند تا اين بار با ترور جلوي پيشرفت علمي كشورمان را بگيرند تا هم اسلام و نظام اسلامي را در اداره و هدايت جامعه به سمت پيشرفت، ناكارآمد نشان دهند و هم از الگو شدن ملت استكبارستيز ايران براي ديگر ملتها جلوگيري كنند، اما كور خوانده اند.
مجيد
¤ اين شهداي عرصه هاي علمي دو خصيصه دارند، اولا كه از معلومات و تخصص بالايي برخوردار بودند ثانيا اين شهدا و بزرگواران متعهد و مومن واقعي بودند چرا كه وقتي تعهد و علم در يك فرد جمع باشد، قطعا براي كشور سودمند و براي دشمنان مضر است، از همين رو دشمنان، اين دانشمندان متعهد و دلسوز را مورد سوء قصد قرار مي دهند، اما دشمنان بدانند اين ترورهاي كور ما را به خود مي آورد و براي كوري چشم دشمنان هم كه شده ما نسل سومي هاي كشور در تلاش هستيم تا با گامهايي استوارتر در عرصه علم و جهاد قدم بر داريم و پاسدار خون شهدا باشيم.
يك جوان دانشجو
¤ از طرف خود و جمعي از دوستانم آمادگي خويش را براي انتقام گيري خون شهداي دانشمند كشورمان با حمله به منافع آمريكا و اسرائيل در هر منطقه اي از جهان اعلام مي كنيم.
9782---0919
¤ براي ملت انقلابي ايران روشن است كه تمام سازمانهاي بين المللي و نشريات و مراكز علمي زير نفوذ نظام سلطه و تحت نظر صهيونيستهاي كثيف قرار دارند و دانشمندان كشورمان را از مراكز مذكور رصد مي كنند، از معاونت علمي و فناوري و مسئولان دانشگاهي مي خواهيم در ارسال مقالات علمي به اين مراكز تدابير دقيق امنيتي را براي حفظ جان اين عزيزان در نظر بگيرند.
عباس اخوت
¤ روزي كه شهيد مطهري به شهادت رسيد حضرت امام فرمودند، «بكشيد ما را، ملت ما بيدارتر مي شود» امروز هم آمريكاي جنايتكار و رژيم صهيونيستي و دولت انگليس خبيث بداند كه هرچه ما را بكشد، مردم ما قوي تر و بيدارتر مي شود. سران فتنه نيز كه با سردمداران خارجي و قاتلان دانشمندان ايراني دست در يك كيسه دارند، بايد از خواب غفلت هرچه زودتر بيدار شوند.
عليمرداني
¤ چرا يك دانشمند هسته اي بايد مقالات علمي خود را براي چاپ در مجلات خارجي بفرستد. اين مقالات علمي دامي است كه دشمنان براي ما پهن كرده اند. اين دامي است كه بهترين شخصيت هاي علمي كشور را اسير خود مي كند.
يك هموطن
¤ اوباما مي خواهد امضاي تحريم ضد حقوق بشري خود را عليه جمهوري اسلامي آن هم با چند خودكار متفاوت و كف زدنهاي اطرافيانش مهم جلوه دهد، غافل از اينكه اعمال ضد بشري سربازانش به خانواده هاي عراقي و هتك حرمت به جنازه هاي مردم افغانستان، نشان دهنده حقير بودن و بي ارزش بودن سردمداران اين رژيم است.
سعيدي
¤ هزينه تبليغات بعضي از نامزدها از حساب و كتاب بيرون است، عوامل نظارتي و شوراي محترم نگهبان بايد نسبت به اين قضيه يعني پول هايي كه نامزدهاي مجلس هزينه مي كنند حساس باشد و هزينه هاي خارج از عرف آنان را معيار و ملاك رد صلاحيت آنان قرار بدهد و از ورودشان به ميدان رقابت جلوگيري كند.
يك پيام
¤ اجتماع چند ميليوني مردم سوريه در تمام شهرها به خصوص دمشق آب سردي بر آتش طمع غربي ها بود كه فكر مي كردند سوريه ليبي است اما حضور بشاراسد در اجتماع مردم نشان داد كه سوريه ليبي نيست، غربي ها بايد بپذيرند مردم منطقه چه عرب چه مسلمان آگاه شده اند و به ماهيت پليد غربي ها و رژيم صهيونيستي پي برده اند.
يك هموطن
¤ از مسئولان سياست خارجي كشور تقاضا دارم به مسئولان اقليم كردستان عراق و مسعود بارزاني يادآوري كنند، روزگاري را كه جز جمهوري اسلامي پناهي نداشتند و مورد ظلم صدام بودند، حال چگونه امروز اين خطه را منطقه فعاليت جاسوسان صهيونيستي كرده اند؟ اين رسم جوانمردي نيست.
كاشاني
¤ شايد از ديد برخي مسئولين شركت مخابرات، ما كاركنان بخش خصوصي ايراني محسوب نمي شويم كه اجازه نمي دهند هيچ كدام از مصوبات و دستورالعمل هاي دولت و مجلس در مورد ما نيروهاي شركتي به اجرا گذاشته شود. خلاصه هيچ اثري از برچيده شدن قراردادهاي پيمانكاري در اين شركت ديده نمي شود و كاملا به بخشنامه هاي صادره پشت پا زده مي شود.
0258---0912
¤ من و همسرم به علت ازدواج و تشكيل زندگي مشترك تاكنون از چهار دوره يارانه محروم شده ايم.
يك هموطن
¤ در استان البرز تنها يك پل هوايي برقي در نزديكي شوراي شهر قرار دارد و يكي ديگر در جلوي مترو شهيد سلطاني احداث شده است اما الان مدتهاست به علت نقص فني بسته شده است. فرديس كرج فاقد هرگونه امكانات شهري و رفاهي است. چرا مسئولان اين استان به فكر آسايش مردم نيستند.
1416---0912
¤ براي بنده اين سوال پيش آمده كه مجلس چگونه تصويب كرده فقير و غني و مرفه و محروم هر دو بايد از يارانه برخوردار باشند. چه اشكالي دارد كه يارانه افراد مرفه جامعه حذف و به خانواده هاي فقير كمك شود.
8911---0915
¤ در شهر ملارد از سال گذشته تا الان پنج مرتبه شهردار تغيير پيدا كرده است. مدتي است كه وضعيت خدمات دهي شهر سروسامان ندارد. فرماندار شهر هم كار مهمي نتوانسته انجام بدهد. درخواست ما شهروندان اين است كه مقامات مسئول در مركز به اين وضع نابسامان رسيدگي كنند.
رضائيان از ملارد
¤ من از 5 ماه قبل تاكنون به خاطر سرقت چك به دادسرا رفت و آمد دارم و پيگير شكايت هستم ولي هيچ قدمي برنداشته اند، نمي دانم اگر كيهان هم وجود نداشت و درددل ما را چاپ نمي كرد چه بايد مي كرديم.
فراهاني
¤ آذرماه تمام شد و دي ماه هم از نصف گذشت پس آن وعده اي كه در مورد پرداخت مطالبات سالهاي 86 و 87 به ما بازنشستگان داده شده چه شد؟
جابري از دهلران
¤ از مسئولين پليس راهور درخواست مي شود به صورت ماهانه محدوده طرح ترافيك زوج و فرد و ترافيك اصلي تهران را با ساعت آن در جرايد اعلام نمايند تا افرادي كه از خودروي شخصي استفاده مي كنند ندانسته گرفتار جريمه نشوند. چون با توجه به استرس، آلودگي هوا، كهولت سن و مشغله هاي فراوان بسياري از مردم فراموشكار مي شوند.
ايزدپناه
پاسخ شهرداري منطقه21
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 26/9/90 تحت عنوان «تاريكي مطلق»، به آگاهي مي رساند: مطابق بررسي هاي بعمل آمده موضوع تامين روشنايي معابر در محلات به عهده شركت برق منطقه اي مي باشد و شهرداري ضمن انعكاس و انتقال موضوع به شركت مذكور، جهت رفع مشكل شهروندان گرامي ساكن شهرك دانشگاه اقدام نموده است.
پاسخ شركت برق غرب تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 19/8/90 در خصوص وضعيت روشنايي معابر فاز پنج شهرك انديشه به نقل از جمعي از اهالي محل به آگاهي مي رساند: بنابر گزارش شماره 7536 مورخ 13/10/90 منطقه برق ملارد، طرحهاي روشنايي معابر نشاني مذكور تهيه و به پيمانكار واگذار گرديده و هم اكنون در حال اجرا مي باشد.
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 17/10/90 با مضمون: «حضور آقايان در واگن مخصوص بانوان» به اطلاع مي رساند: بحث تفكيك هم اكنون با حضور پليس، امور ايستگاهها و حراست مترو در حال اجرا مي باشد. اختصاص واگن ويژه به بانوان محترم توسط درب هاي بادبزني مشخص گرديده و برچسب نيز بر روي واگن ها نصب شده است؛ لذا اين موضوع بايد توسط مسافران محترم به شكل كامل رعايت شود.

 



دزد (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: مقامات دولت انگليس فاش كرده اند شيرين عبادي مبلغ 238 هزار دلار كه از سوي سرويس اطلاعاتي انگليسMI6 براي كمك به موسوي در اختيار او قرار گرفته بود را بالا كشيده است.
گفت: چطوري؟ قضيه چي بوده؟!
گفتم: سرويس اطلاعاتي انگليس مي گويد اين مبلغ را براي راه اندازي يك كمپين جمع آوري امضاء در حمايت از موسوي به شيرين عبادي داده بود ولي او 238هزار دلار دريافتي را صرف كارهاي تجاري خودش كرده.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: دوره گردي كه از گرسنگي در حال تلف شدن بود وارد روستايي شد و شنيد كدخدا مريض و در حال مرگ است به روستائيان گفت؛ من او را نجات مي دهم و دستور داد او را با كدخدا تنها بگذارند و چندتا سيني غذاي حسابي هم بياورند. بعد از يكساعت خانواده كدخدا وارد اتاق شدند و ديدند كدخدا مرده با عصبانيت گفتند؛ اين چه طبابتي است؟ و يارو گفت؛ هيس! كه اگر طبابت من نبود، الان دو تا جنازه روي دستتان مانده بود!

 



وزير كشور در همايش هيئت هاي بازرسي: تمامي سلايق سياسي در انتخابات حضور دارند

مصطفي محمدنجار اعلام كرد كه از هر سلايقي در چارچوب نظام براي انتخابات مجلس نهم ثبت نام داشتيم كه 34 درصد اصولگرا، 14 درصد اصلاح طلب، 23 درصد مستقل و 29 درصد افراد جديد هستند.
وزير كشور در همايش رؤسا و دبيران هيئت هاي بازرسي انتخابات سراسر كشور كه روز سه شنبه در محل اين وزارتخانه برگزار شد با بيان اينكه از 25 فرآيند انتخابات تاكنون 8 فرآيند آن به صورت خوب در سراسر كشور انجام شده است، گفت: با توجه به 29 انتخاباتي كه پيش از اين در كشور داشتيم تجربيات خوبي را به دست آورديم كه در اين انتخابات از اين تجربيات به نحو احسن استفاده كنيم تا يك انتخابات باشكوه و پرشوري را داشته باشيم كه قطعاً يك انتخابات باشكوه و بي عيبي خواهيم داشت.
وي با تاكيد بر لزوم هماهنگي وزارت كشور با شوراي نگهبان و ساير دستگاه هاي ذيربط همچون وزارت اطلاعات و قوه قضائيه خاطرنشان كرد: در اين انتخابات 850 هزار نفر دست اندركار هستند كه با توجه به تمهيدات انديشيده شده اميدواريم هماهنگي خوبي را شاهد باشيم و هيچگونه ناهماهنگي به وجود نيايد.
وزير كشور ادامه داد: براي شاهد بودن يك انتخابات باشكوه و پرشور تمهيدات و بسترهايي را از قبل فراهم كرديم كه استفاده از سامانه جامع انتخابات از اين بسترها بود كه موجب افزايش صورت كار شده است.
نجار درباره سيستم سامانه انتخابات و مزيت هاي آن گفت: در دوره هاي قبلي كار ثبت نام و ارسال اطلاعات كانديداها به ستاد انتخابات دستي انجام مي شد كه مشكلاتي را به دنبال داشت و اگر مدارك فردي نقصي داشت با مشكل مواجه مي شد و همين موضوع موجب افزايش ردصلاحيتها مي شد اما با استفاده از سيستم جامع اطلاعات اين اشكالات رفع شده و سرعت كار بالا رفته است.
وي همچنين با بيان اينكه بررسي صلاحيت كانديداها در مرحله اول توسط هيئت هاي اجرايي انجام و نتيجه به كانديداها و هيئت هاي نظارت ارسال شده است تصريح كرد: الان صلاحيت كانديداها و بررسي شكايت و اعتراض كانديداها به نتايج اوليه بررسي صلاحيتها در هيئت هاي نظارت در حال انجام است.
وي با اشاره به لزوم داشتن مدرك فوق ليسانس براي ثبت نام در انتخابات مجلس نهم خاطرنشان كرد: در مقايسه با دوره قبل كه 3 هزار و 522 نفر داراي مدرك ليسانس در اين دوره نتوانستند ثبت نام كنند شاهد مشاركت 5 هزار و 405 نفر براي نامزدي در انتخابات مجلس نهم بوديم.
وزير كشور با بيان اينكه در مقايسه با دوره قبل، در اين دوره با افزايش 16 درصدي مشاركت افراد با مدرك فوق ليسانس روبرو هستيم اظهار داشت: در اين دوره از هر سلايقي در چارچوب نظام براي انتخابات ثبت نام داشتيم كه 34 درصد اصولگرا، 14 درصد اصلاح طلب، 23 درصد مستقل و 29 درصد افراد جديد هستند.
نجار با بيان اينكه 261 نماينده دور هشتم در اين دوره ثبت نام كرده اند گفت: حضور پرشوري را شاهد هستيم كه بنده از همه كساني كه با ثبت نام در انتخابات موجب پرشوري شده اند را تشكر مي كنم.
همچنين صولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور در اين همايش با تأكيد مجدد بر لزوم صيانت از آراء مردم تصريح كرد كه توصيه بنده به هيئت هاي بازرسي اين است كه به آنها اجازه ندهيم هيچ يك از مديران در انتخابات دخالت كند. وي در حاشيه اين همايش در جمع خبرنگاران نيز گفت: اينكه گفته مي شود هيئتي از سوي رئيس مجلس جلسه اي براي بررسي تجديدنظر در وضعيت رد صلاحيت شدگان داشته است، بنده از اين موضوع اطلاعي ندارم و از خود رئيس مجلس بپرسيد. همچنين به گزارش فارس، غلامرضا حاجي زاده رئيس هيئت بازرسي ستاد انتخابات كشور در اين همايش با بيان اينكه عملكرد مجريان انتخابات به صورت مستمر پايش مي شود گفت كه تاكنون تخلفي ديده نشده و جو آرامي حاكم است.
 



استاندار تهران خبر داد
آغاز تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس از چهارم اسفند

استاندار تهران اعلام كرد كه نامزدهاي انتخابات مجلس نهم از چهارم اسفندماه به مدت يك هفته براي تبليغات و ارائه برنامه هاي خود فرصت دارند.
«مرتضي تمدن» با حضور در برنامه تهران 20 با بيان اينكه تاكنون هزار و 70 نفر ثبت نام قطعي در استان تهران براي انتخابات آينده مجلس داشته ايم، اظهار داشت: اين هزار و 70 نفر با احتساب اقليت هاي مذهبي هستند و از اين تعداد 750 نفر را هيئت هاي اجرايي تاييد صلاحيت كرده اند.
استاندار تهران بر همين اساس گفت: تعداد كساني كه شرايط لازم را براي رقابت نداشتند 199 نفر هستند و 22 نفر نيز انصراف داده اند.
وي ادامه داد: البته اين 199 نفر هنوز در ميانه راه هستند و در واقع پس از آخرين مرحله بررسي شكايت ها تعداد آنها مشخص مي شود.
تمدن با بيان اينكه ما بر اساس قانون واژه رد صلاحيت را به كار مي بريم، اضافه كرد: ممكن است يك نفر به دليل شرايط خاص نتوانسته باشد تاييد صلاحيت شود اما اين به معني اين نيست كه در هيچ مسئله اي صلاحيت ندارد چرا كه بسياري از اين افراد در حال حاضر و در آينده فعاليت هاي اجرايي مي كنند.
استاندار تهران با بيان اينكه 199 نفري كه رد صلاحيت شده اند 4 روز فرصت داشتند تا اعتراض خود را به هيئت نظارت تحويل دهند، تصريح كرد: هيئت نظارت شوراي نگهبان 7 روز فرصت دارند تا بررسي هاي خود را انجام دهند؛ همچنين اگر عده اي پس از پايان بررسي ها و عدم تاييد صلاحيت اعتراض داشته باشند قانون 2 روز به آنان فرصت داده تا به شوراي نگهبان شكايت كنند.
وي با تاكيد بر اينكه كساني كه رد صلاحيت شده اند از 22 بهمن تا 24 بهمن ماه مي توانند به شوراي نگهبان شكايت كنند، گفت: شوراي نگهبان نيز تا اول اسفند زمان رسيدگي به اين شكايت ها را دارد اما اعلام قطعي به مراكز حوزه هاي انتخابيه توسط وزارت كشور دوم اسفندماه بوده و در سوم اسفند نيز آگهي مي شود.
تمدن در ادامه به زمان تبليغات نمايندگان براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره و تصريح كرد: نامزدها مي توانند از 4 اسفند تبليغات خود را انجام دهند و ممنوعيت آنها از يازدهم اسفندماه است و در روز دوازدهم نيز شاهد حضور حداكثري مردم خواهيم بود.

 



علايي: تبعيت از ولايت امام(ره) و حضرت آيت الله خامنه اي را تنها راه نجات مي دانم

حسين علايي تصريح كرد: تبعيت و همراهي از ركن ركين و حافظ سلامت و صحت مسير انقلاب اسلامي يعني ولايت فقيه كه پس از رحلت حضرت امام خميني (ره) در چهره مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي متجلي شده است را افتخار خود مي دانم.
در پي انتشار مقاله 19 دي سردار حسين علايي و بازتاب ها و واكنش هاي متعدد آن در جامعه، علايي با انتشار توضيحات مجددي به اين واكنش ها پاسخ داد كه متن كامل جوابيه وي به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
به دنبال درج مقاله اي تحت عنوان «قيام 19 دي از نگاهي ديگر» در روزنامه اطلاعات برخي از رسانه ها با طرح مسائلي زمينه سوءاستفاده رسانه هاي خارجي را فراهم كردند كه منجر به توسعه ابهام در اذهان دوستداران انقلاب اسلامي گرديدند.
به منظور رفع ابهام توضيحي در روز اربعين حسيني در رسانه هاي كشور منتشر گرديد اما در روزهاي اخير عده اي از همرزمان و همسنگران دوران پرافتخار دفاع مقدس طي نشست هايي با اينجانب معتقد بودند كماكان ابهاماتي مطرح است.
هم ايشان و هم تمامي افرادي كه مرا مي شناسند و از زندگي مبارزاتي و رزمندگي اينجانب مطلعند بر اين باورند كه تمامي زندگي من تعبير و مصداق تبعيت و همراهي از ولايت از آغاز مبارزات مردم بر عليه نظام ستمشاهي تا به امروز مي باشد و در اين پايبندي به تبعيت و همراهي از ركن ركين و حافظ سلامت و صحت مسير انقلاب اسلامي يعني ولايت فقيه كه پس از رحلت حضرت امام خميني (ره) در چهره مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي متجلي شده است را افتخار خود مي دانم و همواره بر اين اصل پاي فشرده و نجات و فلاح جامعه را در ان مي دانم. از سوي ديگر بايد يادآور شوم كه ما پاسداران انقلاب اسلامي همراه و همگام با هم، همچنان در راه پرافتخار شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي گام برخواهيم داشت و به عضويت در سپاه كه ركن اساسي دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي است افتخار مي كنيم.
حسين علايي

 



تلاش اصولگرايان براي افزايش تعداد كانديداهاي مشترك در ليست ها

سرويس سياسي-
جبهه متحد اصولگرايي در بيانيه اي تمامي طيف هاي اصولگرا را به افزايش اشتراك در مواضع و ليست ها دعوت كرد.
در پي نقل قول غيرواقعي از علي زاكاني روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان با صدور اطلاعيه و جوابيه اي تصريح كرد شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در مورد ميثاق نامه و نامزد مشترك با ساير فهرست ها هنوز تصميمي اتخاذ نكرده است.
در اين اطلاعيه آمده است: متاسفانه علي رغم تاكيد چندباره شوراي مركزي و رياست ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان مبني بر اينكه در مورد نامزدهاي نهايي، ميثاق نامه و نامزد مشترك با ساير ليست ها، هنوز هيچ تصميمي اتخاذ نشده است برخي رسانه ها با وارونه سازي مواضع و انتشار اخبار نادرست، مسايل غيرواقعي و مورد انتظار خويش را به جبهه متحد اصولگرايان نسبت مي دهند.
روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان در ادامه نوشته است: جبهه متحد اصولگرايان همچنان بر ارائه فهرست واحد در ميان اصولگرايان تاكيد كرده، بر اين باور است كه بايد بيش از گذشته با وحدت و همگرايي به پيش برويم لذا تمامي طيف هاي اصولگرا را به افزايش اشتراك در مواضع و ليست ها دعوت مي كند. ستاد انتخابات جبهه متحد نيز به طور جدي بر انتشار اخبار صحيح تاكيد و خواستار انعكاس درست اخبار در رسانه ها مي باشد.
در پايان اين بيانيه تاكيد شده است هرگونه تصميم در مورد فهرست نامزدها و اعلام نحوه رقابت در انتخابات مجلس نهم با تصويب شوراي مركزي و از طريق اطلاعيه يا اعلام موضع رسمي سخنگو يا رئيس ستاد انتخابات و روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان به اطلاع مردم خواهد رسيد.
كميته زنان جبهه متحد اصولگرايان نيز در پايان گردهمايي بزرگ بانوان جبهه متحد اصولگرايان با صدور بيانيه اي تاكيد كرد: وحدت، رمز پيروزي و راهبرد هميشگي نيروهاي انقلاب از ابتدا تاكنون بوده است. لذا نبايد با تحليل هاي غيرواقعي و دور از واقعيت، به رقابت و درگيري، در ميان جريان اصولگرا دامن زده شود. بنابراين مراقبت و تلاش در حفظ روند وحدت موجود ميان جريانات اصولگرا از اولويت هاي طيف هاي منتسب به اين جريان بوده و هرگونه شبهه و تفرقه افكني ميان اين گروه ها كه باعث تفرقه و سردرگمي جامعه و افراد شود، ناپسند و مذموم و فرش قرمزي است كه براي ورود جريان فتنه و انحراف پهن مي شود.
حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران هم با اشاره به استفاده از همه ظرفيت ها و سلايق اصولگرايي در جبهه متحد اصولگرايان اظهار داشت: چون وحدت حداكثري مد نظر ماست نگاه ما اين است كه تفاهم حداكثري را دنبال كنيم.

 



جايزه سينمايي يا هديه سرويس هاي اطلاعاتي (خبر ويژه)

آيا اپوزيسيون درباره جايزه گلدن گلوب به فيلم اصغر فرهادي جوگير نشده است؟
پايگاه اينترنتي خودنويس با طرح اين پرسش و ابراز تعجب از ذوق زدگي غيرعادي رسانه هاي ضد انقلاب نوشت: حالا همه در شبكه مجازي خوشحالند. من هم خوشحالم براي اين جايزه، اما نمي فهميم چرا نقد رفتار جوگيرانه ممنوع است. هر روز ما در انتظار اين هستيم كه كسي پيدا شود تا بتوانيم هيجان خفته خود را بر سرش خالي كنيم. واقعا هم تفاوت نمي كند كه اين آدم چه كسي است. يك روز استيو جابز است يك روز فرهادي. يك بار جواد اطاعت است يك بار دكتر معين. اما اگر كمي هم به آن طرف نگاه كنيم بد نيست. اين فيلم نماينده همان دولتي است كه خانه سينما را مي بندد. اين فيلم را همان كسي در ايران پخش كرده كه «اخراجي ها» را. حالا چه دليلي دارد كه اپوزيسيون بشود؟
نويسنده اضافه مي كند: فيلم جدايي نادر از سيمين نه نماينده سينماي مستقل است و نه بهترين فيلمي كه مي توانست به اينجا برسد. عوامل بسياري در موفقيت آن سهيم بوده اند. شرايط سياسي امروز ايران و لابي حرفه اي فرهادي با داوران آمريكايي. براي همين هم تاكنون مهرجويي و كيارستمي به آن نزديك هم نشدند. من نه با فرهادي پدركشتگي دارم و نه با سينما اما عجيب مي ترسم از اين موج سازي هاي بي منطق و مي ترسم پشت اين جوسازي اتفاقي برايمان بيفتد. احتمالا فردا هم براي موضوع ديگري جوگير مي شويم.
يادآور مي شود گروه هاي اپوزيسيون طي يك سال گذشته- پس از شكست فتنه سبز- در سرخوردگي محض به سر برده اند و به همين دليل نيز محافل خارجي حامي اين جريان با لطايف الحيل سعي مي كند به طيف اپوزيسيون روحيه بدهد. ناتوي فرهنگي در پوشش فرهنگ و هنر، بخشي از كارهاي برزمين مانده سرويس هاي اطلاعاتي غرب را به دوش مي كشد.

 



آخر و عاقبت اعتماد اپوزيسيون به رسانه هاي ولنگار(خبر ويژه)

دو روزنامه و سايت منتشركننده مقاله اي سخيف درباره 19 دي ادعا مي كنند بدون مطالعه اين مقاله اقدام به نشر آن كرده اند!
روزنامه اطلاعات درباره مقاله منتشره از حسين علايي كه به عذرخواهي نامبرده انجاميد، نوشت: اين مقاله مانند دفعات گذشته به صورت ايميل ارسال شده بود و چون در سوابق نويسنده سابقه سوئي نبود و نيز با توجه به كمبود زمان و ضرورت وجود مقاله اي به منظور تجليل از قيام 19 دي 56، مقاله مزبور بدون مطالعه مطالبش و به تصور اينكه تمام جملاتش در تجليل از قيام 19 دي است، مستقيما به چاپ سپرده شد(!)
در ادامه اين توضيح آمده است: آن بخش از محتواي مقاله مذكور كه موجب و موجد تفسيرهاي ضد نظام شده است مورد قبول اين روزنامه نبوده و نيست. معذلك چنانچه برخي ياران و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي از انتشار غيرعمدي نوشته مزبور، حقيقتا دچار رنجش و نگراني و شبهه شده اند، روزنامه اطلاعات از همه آنان صميمانه پوزش مي طلبد و اين رخداد را براي خود تجربه تازه اي مي داند كه صرفا براساس اعتماد اوليه به شخص نويسنده و سوابق وي يا ضرورت تسريع در رعايت تناسب هاي زماني (ايام الله) و امثال آن، در چاپ مطلب ارسال شده شتابزده و خطاكارانه عمل نكند.
سايت خبر آن لاين نيز كه نشردهنده مقاله مذكور در فضاي مجازي بوده، در توجيه اقدام خود مدعي شد: بخش وبلاگ خبر آن لاين براي تعدادي از نخبگان فضايي را فراهم كرده كه به شخصه امكان نشر نظرات خود را داشته باشند. خبر آن لاين با شناخت از جايگاه و اعتبار افراد، username و password را در اختيار آنان مي گذارد تا رأسا به بارگذاري مطالب خود مبادرت نمايند.
در اين توضيح گفته شده: اگرچه مسئوليت حقوقي تمامي مطالب اين بخش به عهده خبر آنلاين است و مدير مسئول مي بايست مثل تمامي مطالب منتشر شده در سايت پاسخ گوي آن باشد، اما به سبب اطمينان و اعتباري كه نسبت به نويسندگان اين بخش كه از معتبرترين و معمرين حوزه خود هستند، وجود دارد، مي توانند آزادانه و فارغ از كنترل هاي معمول رسانه اي]!![ به انتشار نظرات خود بپردازند. انتشار مقاله «19 دي از نگاه ديگر» نوشته جناب آقاي دكتر حسين علايي نيز شامل همين قاعده بوده است.
خبر آن لاين در پايان نوشت: مقاله مزبور پس از چاپ در روزنامه اطلاعات توسط ايشان در صفحه وبلاگ بارگذاري شد كه با توجه به برداشت هاي متناقض ]![ و سوء استفاده رسانه هاي بيگانه، پس از مشورت با خودشان حسب نظر ايشان و ما از اين بخش برداشته شد.
توضيح خبر آن لاين در حالي است كه مطالب اين سايت در بسياري از موارد ، محل ارجاع سايت هاي ضد انقلابي چون كلمه، جرس، گويانيوز، راديوفردا، بي بي سي و... قرار دارد و از سوي رسانه هاي بيگانه براي حالت سياه نمايي، التهاب آفريني، القاي بي ثباتي و اختلاف افكني مورد سوءاستفاده قرار مي گيرد.
خاطر نشان مي شود پا پس كشيدن علايي از مقاله خود، محافل ضدانقلابي را كه دچار ذوق زدگي موهوم شده بودند، سرخورده كرده است، به نحوي كه يك سايت اپوزيسيون - فعال در كانادا- نوشت: اي بابا! اين آقا هم كه عذرخواهي كرد و انشاءنويساني كه مي گفتند حرفشو زده، سنگ روي يخ كرد. اون دوستي كه مي گفت اين بابا هر چي در و پيكر رژيم اسلامي بود را زد له و لورده كرد، الان دقيقا اين عذرخواهي را مي خواند يا خير؟! وقتي من نوشتم كه اين عزيزان جان بر كف، 33 سال است كه ساكتند، يك دفعه چه عاملي باعث مي شود كه رنگ عوض كنند، برايشان مداحي مدل گلستان سعدي هم نوشته شد، نمي دانم چرا حافظه تاريخي ما اينقدر كوتاه است، مگر همين 5 ماه پيش نبود كه مدحي تاجر الماس يك دفعه شد يار و رفيق گرمابه و اعلام نمود كه ليستي از سرداران و سپاهيان «نادم» و «در خدمت اپوزيسيون» دارد كه اگر رو كند، بساط جمهوري اسلامي برچيده مي شود و يكي دو تا از دوستان سابقه دار سياسي هم دنبالشان دويدند؟! بعد هم آقا تشريف بردند در تلويزيون نشستند و به ريش اپوزيسيون قاه قاه فرمودند!! از بعضي دوستان بايد جدا تقاضا كرد كه زودي هول نشوند!

 



من عضو «سيا» بودم منافقين نوچه آن(خبر ويژه)

«ايرج گرگين مسئوليت راديو فردا را در حالي پذيرفت كه قرار بود اين راديو به دست اعضاي گروه تروريستي مسعود رجوي بيفتد».
اين خبر را داريوش سجادي از نويسندگان سابق نشريات زنجيره اي، به بهانه مرگ ايرج گرگين منتشر كرد. گرگين چند روز پيش در سن 77 سالگي در ويرجيناي شمالي مرد. وي از تأسيس كنندگان راديو آزادي (وابسته به سازمان سيا) بود كه بعدها به راديو فردا تغيير نام يافت.
سجادي به بهانه مرگ گرگين نوشت: آخرين بار ايرج گرگين را بالغ بر 3 سال پيش و بصورت كاملاً اتفاقي ملاقات كردم. در آن تاريخ ضمن درج دو مقاله (پروژه شكست خورده VOA- گول تان مي زنند) تلويزيون دولتي صداي آمريكا را مورد نقد خود قرار داده بودم از قضا شبي كه به اتفاق ژاپه يوسفي (بنيان گذار تلويزيون هما) در رستوراني در شهر اسكاتسديل ايالت آريزونا به صرف شام حاضر بوديم ناگهان دست گرمي را برشانه خود حس كردم كه گفت؛ اين روزها خوب به صداي آمريكا مي تازيد! گرگين بود و برخلاف تصورم در مجموع ضمن همدلي با انتقاداتم نسبت به صداي آمريكا بشدت معترض شيوه مديريتي حاكم بر آن بود.
وي مي افزايد: گرگين قبل از پيوستن به راديو فردا، توسط مديريت تلويزيون هما از اين كار برحذر داشته شده بود اما او در پاسخ استدلالي آورد كه تا حدودي مي شد با آن موافق بود. به گفته گرگين قبل از آنكه وي مسئوليت راديو فردا را بپذيرد، اعضاي تيم گروهك تروريستي مسعود رجوي براي ربايش اين رسانه خيز برداشته بودند و او مي ديد اگر شانه خالي كند آن رسانه در اختيار كساني قرار خواهد گرفت كه كمترين شناخت و تسلطي بركار رسانه نداشته و عملاً راديو فردا را مبدل به يك ارگان سياسي خواهند كرد. هر چند شخصاً راديو فرداي فعلي را نيز در قد و قواره ابزار پروپاگانداي دولت آمريكا مي دانم. يادآور مي شود هم اكنون نيز گردانندگان راديو فردا نسبت به گروهك تروريستي منافقين سمپاتي دارند و همچنين از شيوه هاي فاشيستي آنها در دروغ پراكني، ترور شخصيت، اغراق و بلوف استفاده مي كنند.
گرگين دو سال بعد از پيروزي انقلاب به كاليفرنيا رفت و راديو ضدانقلابي اميد را راه اندازي كرد. وي در سال 1997 در تاسيس راديو آزادي در پراگ كه بعداً به راديو فردا تغييرنام داد، مشاركت داشت و از سردبيران اين راديو- سايت بود.

 



خيانت عربستان هم كارگر نشد(خبر ويژه)

برخلاف تبليغات قبلي، اروپا تحريم نفتي ايران را حداقل 6 ماه به تاخير مي اندازد.
خبرگزاري رويتر اين خبر را به نقل از دانمارك كه رئيس دوره اي اتحاديه اروپاست در آستانه نشست اتحاديه منتشر كرد. انتشار اين خبر با افزايش مجدد قيمت جهاني نفت همزمان شده و اين در حالي است كه روز گذشته وزير نفت عربستان مدعي شده بود: براي جبران نفت ايران كافي است شير فلكه ها را باز كنيم.
عربستان مدتي است علنا در نقش نوكر اسرائيل و رژيم صهيونيستي عمل مي كند. اين نقش خائنانه كه اين بار عليه جمهوري اسلامي انجام مي شود، مشابه همان خيانتي است كه رژيم پهلوي در جريان تحريم نفتي رژيم صهيونيستي از سوي كشورهاي عربي ايفا كرد و با افزايش توليد و فروش آن، خدمت ويژه اي به اسرائيل و غرب كرد. خيانت اخير رژيم عربستان و نوكري علني براي رژيم صهيونيستي از جمله موضوعات روشني است كه جا دارد از سوي ديپلماسي عمومي كشورمان در ميان ملت هاي كشورهاي منطقه مورد پردازش و تبليغ قرار گيرد. به عبارت ديگر ضرورت دارد كه رژيم آل سعود هزينه خيانت تازه خود را نزد افكار عمومي مسلمان منطقه بپردازد.
اما با وجود قول عربستان، قيمت نفت روز گذشته در بازارهاي جهاني افزايش پيدا كرد. به گزارش دويچه وله، «افزايش احتمالي تقاضاي بيشتر چين براي نفت و نيز نگراني از تاثير منفي تحريم ها عليه ايران بر تامين نفت مورد نياز جهان، قيمت اين ماده سوختي را در بازارهاي جهاني افزايش داد. گرچه روز گذشته عربستان سعودي اطمينان داده بود كه با افزايش صادرات نفت خود حذف احتمالي نفت ايران از بازار را جبران خواهد كرد، ولي اين اظهارات مانع از تاثيرگذاري بحث ها درباره تحريم ايران و جدال بر سر وضعيت تنگه هرمز بر قيمت نفت نشد. در همين راستا، نفت درياي شمال روز سه شنبه با يك افزايش هشت دهم درصدي به 112 دلار و17سنت رسيد».
راديو فردا نيز گزارش داد: «تنش ها پيرامون تنگه هرمز، به بالارفتن بهاي نفت در بازارهاي شرق آسيا انجاميد.»
در همين حال مجله تايم در گزارشي اعلام كرد دولت اوباما در وضعيت بغرنجي مقابل ايران قرار گرفته است. تايم نوشت: افزايش تنش آمريكا با ايران، تهديد تازه اي را متوجه باراك اوباما كرده كه قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري سال آينده شركت كند. تهديدي كه اوباما را با انتخاب بين آسيب زدن به روند احياي اقتصادي آمريكا و خدشه وارد كردن به چهره خود به عنوان يك سياستمدار قاطع، تنها مي گذارد. اوباما بايد به زودي تصميم بگيرد كه آيا مي خواهد عليه كشورهايي كه به خريد نفت ايران از طريق بانك مركزي جمهوري اسلامي ادامه مي دهند، اقداماتي به عمل آورد يا خير. اين در شرايطي است كه شماري از اين كشورها متحدان نزديك آمريكا به شمار مي روند. قانونگذاران آمريكايي كه طرح تحريم بانك مركزي ايران را به تصويب رسانده اند، اين اختيار را براي رئيس جمهور درنظر گرفتند كه وي بتواند در صورت نياز اجراي مجازات ها را به تاخير بياندازد. همچنين اوباما مي تواند در صورتي كه بازار نفت با بحران مواجه شود در اعمال تحريم ها تاخير ايجاد كند و علاوه بر اين اختيار دارد كه برخي كشورها را به دليل ملاحظات امنيت ملي از تحريم ها مستثني كند. اما در صورتي كه رئيس جمهور آمريكا از هر يك از اين گزينه ها استفاده كند با اين اتهام مواجه مي شود كه در مورد ايران ضعف به خرج داده است.
تايم با اشاره به بلوف هاي نامزدهاي جمهوريخواه عليه ايران نوشت: اين اظهارات تهديدآميز در حالي مطرح مي شود كه عده اندكي در دولت آمريكا بر اين باورند كه راهي مطمئن براي بازداشتن ايران از ورود به باشگاه هسته اي وجود دارد.
يكي از مقامات سابق خزانه داري آمريكا بر اين باور است كه در سال انتخابات، موضوع ايران به مساله اي دشوار براي دولت آمريكا تبديل شده است. از سويي ديگر تحريم ها مي تواند به اقتصاد آسيب بزند و شانس هاي اوباما براي پيروزي مجدد در انتخابات را كاهش دهد. همچنين در صورتي كه اولين معافيت تحريمي به يكي از متحدان آمريكا اعطا شود، كاخ سفيد با حجم وسيعي از درخواست ها براي معافيت از تحريم هاي ايران مواجه خواهد شد كه اين سياست را تضعيف مي كند.

 



يديعوت آحارونوت: 100 هزار موشك اسرائيل را نشانه رفته است(خبر ويژه)

يك تحليلگر صهيونيست سال 2011 را بدترين سال براي امينت اسرائيل ارزيابي كرد و گفت: 100 هزار موشك به سوي اسرائيل نشانه رفته اند.
به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت، رون بن يشال تحليلگر مسائل نظامي صهيونيستي افزود: هيچ جايي در اسرائيل نيست كه در تيررس موشك هاي سوريه، ايران، حزب الله و مبارزان فلسطيني در نوارغزه نباشد.
وي گفت: انبارهاي موشكي دشمنان اسرائيل از لحاظ كمي و كيفي پيشرفته هستند و تعداد موشكهاي موجود در آن به 100 هزار فروند مي رسد كه يك سوم از اين موشكها و گلوله هاي خمپاره سنگين و سبك و متوسط، عمق اسرائيل را نشانه رفته اند.
بن يشاي با اشاره به ادامه طوفان تغييرات در جهان عرب گفت: اين انقلاب ها باعث شده اسرائيل در برابر تحولات جاري بي ثبات و ناامن شود و از پيش بيني درباره پايان انقلاب ها و ميزان تاثيرات آن و در راس آن تحولات مصر عاجز و ناتوان گردد.
تحليل گر روزنامه آحارونوت نوشت: درسايه افزايش انزواي بين المللي و منطقه اي اسرائيل و به بن بست رسيدن فرايند سازش در منطقه، همه اين رخ دادها كه در سايه بحران اقتصادي جهاني رخ مي دهد اسرائيل را تحت شعاع قرار داده و نقش آمريكا را ضعيف كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14