(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 بهمن 1390- شماره 20127

استقرار 12هزار تفنگدار آمريكايي در شهر نفت خيز ليبي
رژيم سعودي براي سرنگوني دولت مالكي 250 ميليارد دلار اختصاص داد
راهپيمايي وفاداري با شهيدان در مناطق شيعه نشين عربستان
اعتصاب و تظاهرات ضددولتي در آلمان، ايتاليا و روماني
نخستين مجلس اسلامگرا در مصر آغاز به كار كرد
ديكتاتور يمن به آمريكا گريخت
16 شهيد و 75 مجروح در سلسله انفجارهاي بغداد
تصويب لايحه نسل كشي ارامنه در سناي فرانسه
فتواي رهبر شيعيان بحرين براي گسترش مبارزات عليه آل خليفه
واكنش شديد سوريه به قطعنامه مداخله گرانه اتحاديه عرب



استقرار 12هزار تفنگدار آمريكايي در شهر نفت خيز ليبي

دولت واشنگتن 12هزار تفنگدار دريايي در يك شهر نفت خيز ليبي مستقر كرد.
به گزارش پرس تي وي، دولت آمريكا به بهانه ايجاد امنيت در منطقه شرق ليبي، 12هزار تفنگدار دريايي خود را در شهر نفت خيز «البريقه» مستقر كرده است. به گفته آگاهان، هدف نهايي آمريكا كنترل چاه هاي نفت و بنادر استراتژيك ليبي است. مهمترين پالايشگاه هاي نفت ليبي در البريقه قرار دارد و از اين شهر بخش اعظم نفت ليبي به خارج صادر مي شود. اين در حالي است كه تحولات اين كشور به سمت نا آرامي و بي ثباتي بيشتر پيش مي رود؛ هواداران «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي، به شهر «بني وليد» حمله كردند. در اين حمله، چهار نفر از انقلابيون جان خود را از دست دادند و 24تن ديگر نيز زخمي شدند. «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي گفت كه كنترل بني وليد همچنان در دست انقلابيون است.

 



رژيم سعودي براي سرنگوني دولت مالكي 250 ميليارد دلار اختصاص داد

شاه عربستان اعلام كرد براي برهم زدن روند سياسي جاري در عراق و ساقط كردن دولت مبتني بر رأي اكثريت در اين كشور، 250 ميليارد دلار اختصاص داده است.
به گزارش شبكه «العالم» عادل المانع سردبير روزنامه «السياسه » چاپ عراق به نقل از منابع سعودي اعلام كرد: «عبدالله بن عبدالعزيز»، شاه عربستان طي نشستي با مسئولان ارشد اين كشور، اظهار داشت، رياض هنگام جنگ عراق عليه ايران، 02 ميليارد دلار به «صدام» كمك كرده بود تا دولت و حكومت وي فرو نپاشد. اما الان وي (شاه عربستان) در نظر دارد 250 ميليارد دلار را به منظور تخريب روند سياسي عراق و فروپاشي حكومت اكثريت در اين كشور اختصاص دهد. به گفته المانع، ملك عبدالله اعلام كرد، ادامه روند سياسي فعلي در عراق، خطري بزرگ براي عربستان (رژيم سعودي) به شمار مي آيد.

 



راهپيمايي وفاداري با شهيدان در مناطق شيعه نشين عربستان

شمار زيادي از مردم مناطق شرقي عربستان با برگزاري تظاهرات وفاداري خود را با شهيدان و ادامه راه آنها ابراز كردند.
تظاهرات مسالمت آميز مردم مناطق شرقي عربستان كه در ميان آنان تعداد زيادي از فعالان حقوق بشر اروپايي به چشم مي خورد در حالي برگزار شد كه نيروهاي آل سعود براي متفرق كردن تظاهركنندگان تدابير شديد امنيتي در نظر گرفته و تمامي راه هاي منتهي به تظاهرات را مسدود كرده بودند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند. شهدا زنده اند، راه آنان ادامه دارد، تا به آخر با شهدا هم پيمان خواهيم بود.
تظاهركنندگان همچنين شعارهايي عليه برخي از مسئولان و كساني كه دستور حمله به معترضان را صادر كرده اند سردادند.
اين تظاهرات بيشتر در مناطق شيعه نشين العواميه و القطيف برگزار شد.
طي روزهاي اخير تظاهراتي در محكوميت شهادت عصام محمد ابوعبدالله و توهين به جنازه وي در برخي روستاها و شهرهاي مناطق شرقي برگزار شده است.
نيروهاي امنيتي سعودي تاكنون چندين شهروند معترض را به دليل مخالفت با حكومت آل سعود به ضرب گلوله از پاي درآورده و ده ها تن ديگر را بازداشت كرده اند.
از سوي ديگر يك روحاني شيعه در عربستان با محكوم كردن حمله رسانه هاي رژيم سعودي به شيعيان خواستار محاكمه سريع صادركنندگان فتواهاي تكفيري در اين كشور شد.
شيخ عبدالكريم الجبيل خطيب جمعه مسجدالعباس (ع) در منطقه ربيعيه گفت، فشارها و حملات مذهبي عليه شيعيان در سراسر زندگي آنان كاملاً نمايان است و اين فشارها را مي توان در خطبه هاي نماز جمعه، مدارس و كتاب ها، نوار و اعلاميه هاي منتشر شده مشاهده كرد.

 



اعتصاب و تظاهرات ضددولتي در آلمان، ايتاليا و روماني

منابع خبري از ادامه ناآرامي ها در روماني و برگزاري تظاهرات و اعتصاب در آلمان و ايتاليا خبر مي دهند.
كاميونداران ايتاليايي از روز دوشنبه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت و افزايش بهاي سوخت به جمع تاكسي داران معترض پيوسته و دست به اعتصاب زدند.
بنا به اعلام رسانه ها، كاميونداران كه به شدت از افزايش قيمت سوخت به ويژه گازوئيل خشمگين شده اند، كاميون هاي خود را به نشانه اعتراض در جاده هاي منتهي به شهر «تورين» واقع در شمال ايتاليا متوقف كردند تا بدين ترتيب صف طويلي از كاميون در سرتاسر اين جاده ها تشكيل شود.
تاكسي داران اين كشور نيز از هفته گذشته در اعتراض به سياست «آزادسازي» دولت در صنف تاكسيراني دست از كار كشيده اند. معترضان اعلام كرده اند با اين اقدام دولت به شمار رانندگان تاكسي اضافه شده در نتيجه آن حداقل درآمدي هم كه دارند، كاهش مي يابد. تاكسي داران در «رم» از زمان آغاز اين اعتصاب در حالي كه به مردم اجازه سوار شدن به تاكسي هايشان را نمي دهند، اقدام به توقف خودروهايشان در برخي از خيابانها و ميادين اصلي شهر مي كنند.
از آلمان نيز خبر مي رسد هزاران نفر از مردم در اعتراض به سياست هاي اقتصادي «آنگلا مركل» صدراعظم اين كشور راهپيمايي كردند. گزارش هاي دريافتي حاكي است، بيش از 23هزار نفر در برلين در حالي كه سياست هاي اقتصادي دولت در بخش كشاورزي را محكوم مي كردند، به سمت دفتر صدراعظم تظاهرات كردند.
بنا به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي»، تظاهركنندگان همچنين «مركل» را به اجراي سياست هايي كه باعث افزايش بهاي مواد غذايي شده متهم كردند.
مردم «روماني» نيز ديروز در اعتراض به بي توجهي مقامات كشورشان نسبت به اعتراض هاي چند روز گذشته و تاكيد دولتمردان بر ادامه رياضت هاي اقتصادي، تظاهرات سراسري برگزار كردند.
به نوشته روزنامه انگليسي «گاردين» روز سه شنبه ساعاتي پس از اينكه مردم «بوداپست»، پايتخت روماني به خاطر حذف فرصت هاي شغلي، افزايش ماليات، كاهش حقوق و دستمزد و اصلاحات در بخش خدمات درماني به خيابان ها ريخته و خواستار بركناري «ترايان باسسكو» شدند، مردم 30 شهر اين كشور نيز با هدف مشابه به خيابان ها ريخته و عليه دولت شعار دادند.
اين تظاهرات گسترده پس از ناآرامي هاي هفته گذشته اين كشور كه به درگيري هاي شديد بين مردم و پليس منجر شد، صورت مي گيرد.
براساس اين گزارش، «باسسكو» كه در سال 2009 براي يك دوره پنج ساله به سمت رياست جمهوري روماني منصوب شده ديروز با شعارهايي همچون «مرگ بر ديكتاتور باسسكو»، «مرگ بر مافيا» روبه رو شد.
دولت روماني به دليل بحران سنگين اقتصادي در سال 2009 مبلغ 26 ميليارد دلار از صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه اروپا وام گرفت. اين كشور در مقابل موظف به اجراي رياضت هاي اقتصادي به شكل كاهش 25درصدي حقوق و دستمزد كاركنان دولتي و افزايش 5 درصدي ماليات بر ارزش افزوده (از 19درصد به 24درصد) شده است.گفتني است از 13ژانويه، همه روزه صدها نفر از مردم روماني در ميدان دانشگاه واقع در مركز بوداپست عليه اجراي رياضت هاي اقتصادي تجمع مي كنند.
طي روزهاي اخير بسياري از كشورهاي اروپايي به دليل مواجه با بحران كم سابقه اقتصادي شاهد ناآرامي هاي اجتماعي بوده و اين ناآرامي ها همچنان ادامه دارد. كشورهاي بحران زده اروپايي براي دريافت وام و جبران كسري هاي كلان بودجه، مجبور به دريافت وام با شرايط ويژه كه همانا اجراي رياضت هاي طاقت فرساي اقتصادي است، مي كنند.
از سوي ديگر خبر مي رسد، كرواسي با برگزاري يك همه پرسي، طي چند سال آينده به اتحاديه اروپا ملحق مي شود.
به گزارش ايلنا، به نقل از ريانووستي، كميسيون مركزي انتخابات كرواسي اعلام كرد 25/66 درصد شهروندان كرواسي به عضويت اين كشور در اتحاديه اروپا راي دادند.
عضويت كرواسي در اتحاديه اروپا از اول ماه ژوئيه سال 2013 ميلادي و پس از طي مراحلي آغاز مي شود.
براي ورود كرواسي به اتحاديه اروپا لازم بود 50درصد راي بعلاوه يك راي از آن حمايت كرده باشد.
طبق اطلاعات منتشر شده در پايگاه كميسيون مركزي انتخابات كرواسي، 15/33درصد راي دهندگان از پيوستن به اتحاديه اروپا حمايت نكرده و در همه پرسي انجام شده راي مخالف دادند.

 



نخستين مجلس اسلامگرا در مصر آغاز به كار كرد

نخستين مجلس اسلامگراي مصر پس از سقوط ديكتاتوري مبارك با هدف انتخاب يك كميته براي تدوين پيش نويس قانون اساسي اين كشور تشكيل جلسه داد.
به گزارش خبرگزاري ها، پارلمان جديد قرار است 100 حقوقدان برجسته را براي تدوين پيش نويس قانون اساسي جديد مصر انتخاب كند.
براساس اين گزارش، اولين جلسه پارلمان جديد مصر روز دوشنبه و دو روز پيش از نخستين سالگرد آغاز انقلاب مردمي 25 ژانويه اين كشور و در حالي برگزار شد كه احزاب اسلامگرا براي نخستين بار اكثريت مجلس را در دست دارند.
در جريان رقابت انتخابات پارلمان مصر كه دو هفته پيش به پايان رسيد، احزاب اسلامگرا موفق شدند سه چهارم از مجموع 498 كرسي را كسب كنند.
اين گزارش حاكي است، نمايندگان پارلمان مصر در نخستين جلسه خود «محمدسعد الكتاني» دبيركل حزب آزادي و عدالت را به عنوان رئيس پارلمان جديد اين كشور انتخاب كردند.
الكتاني كه از رهبران جماعت اخوان المسلمين است در نخستين جلسه پارلمان توانست با كسب 399 راي به رياست آن انتخاب شود. وي داراي سوابق طولاني در زمينه فعاليت هاي سياسي و مبارزه عليه حكومت حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع است و داراي مدرك دانشگاهي از دانشكده علوم دانشگاه المنيا در رشته گياه شناسي است.
رئيس پارلمان اسلامگراي مصر طي سخناني در جلسه آن اظهار داشت: هرگز به خون شهداي انقلاب مصر خيانت نمي كنيم و فداكاري هاي ملت مصر براي پيروزي انقلاب را فراموش نخواهيم كرد.
الكتاني 59 ساله تاكيد كرد: انقلاب مصر ادامه دارد و تا تحقق اهداف انقلاب آرام نخواهيم نشست و عاملان كشتار انقلابيون را با سرعت و عادلانه محاكمه خواهيم كرد.
رئيس پارلمان مصر يادآور شد: مي كوشيم تا پارلمان به نهادي براي تحقق همه اهداف انقلاب و دموكراسي در كشور تبديل شود.
از سوي ديگر، كابينه مصر روز دوشنبه با صدور بيانيه اي اعلام كرد: ژنرال «محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح، در نامه اي به پارلمان، اختيار قانون گذاري را به قوه مقننه واگذار كرده است.
همچنين 30 تن از نمايندگان پارلمان مصر با ارائه دادخواستي به سعدالكتاني خواستار برگزاري جلسه مشترك با اعضاي شوراي عالي نيروهاي مسلح براي مشخص كردن جدول زماني انتقال قدرت شدند.


 



پيروزي بزرگ ديگر براي ايران و جهان اسلام
ديكتاتور يمن به آمريكا گريخت

با فرار ديكتاتور يمن به آمريكا پيروزي ديگري براي ايران و جهان اسلام در تاريخ به ثبت رسيد.
علي عبدالله صالح پس از آنكه به خاطر اشتباهاتش در دوران 33 ساله حكومت ديكتاتوري اش از مردم يمن عذرخواست به كشور حامي اش آمريكا فرار كرد. با فرار غيرمنتظره علي عبدالله صالح به آمريكا موجي از شادي و سرور مردم يمن را فرا گرفت و با پخش شيريني و گل، اين پيروزي تاريخي را جشن گرفتند.
ديكتاتور يمن در آخرين سخنراني تلويزيوني خود قبل از ترك يمن به مردم گفت كه براي معالجه به آمريكا مي رود و از مردم خواست به خاطر كوتاهي ها و اشتباهاتش در دوران 33 ساله زمامداري وي او را ببخشند. پيش از اين شبكه هاي العربيه و الجزيره از خروج عبدالله صالح از فرودگاه صنعا و سفر وي به نقطه نامعلومي خبر داده بودند.
پس از فرار ديكتاتور مردم يمن اعلام كردند انقلاب هنوز به موفقيت نهايي نرسيده و براي پاك كردن نظام از باقيمانده هاي فاسد رژيم علي عبدالله صالح به مبارزه خود ادامه خواهند داد.
پس از پيروزي اسلامگرايان در تونس، مصر و ليبي فرار ديكتاتور يمن به آمريكا تازه ترين پيروزي براي جهان اسلام به شمار مي رود.
پيروزي هاي پي درپي در كشورهاي منطقه زمامداران آمريكا را سردرگم كرده است تا جايي كه اخيراً سازمان ديدبان حقوق بشر از كاخ سفيد خواسته به حمايت از ديكتاتورهاي عرب منطقه پايان دهد.
ناظران سياسي منطقه معتقدند كه با فرار ديكتاتور يمن، راه براي سقوط ديكتاتورهاي مرتجع عرب نيز هموار خواهد شد.
مردم يمن با برگزاري تظاهرات و تجمعات اعتراض آميز در صنعا و ديگر شهرهاي يمن اظهار داشتند به مخالفت هاي خود با نظام علي عبدالله صالح همچنان ادامه خواهند داد و فرار وي از كشور به معني پيروزي انقلاب نيست. تظاهركنندگان تأكيد كردند كه فرار عبدالله صالح به آمريكا و كناره گيري وي از قدرت يك بازي سياسي از سوي آمريكا و عربستان است چرا كه آنها نمي خواهند جرايم و جنايات رژيم عبدالله صالح فاش شود.
خروج عبدالله صالح از يمن به دنبال تصويب قانون مصونيت قضايي رئيس جمهور و معاونانش در پارلمان اين كشور صورت گرفت.
اين در حالي است كه مردم يمن اعلام كردند كه قانون اعطاي مصونيت به عبدالله صالح بي ارزش است و مردم همچنان خواستار مجازات و اعدام وي به دليل جنايات بي شمارش هستند.
انقلابيون يمني تأكيد كردند كه تصويب چنين قانوني در دادگاه هاي بين المللي و حتي در دادگاه هاي آمريكا مفهوم و ارزشي ندارد و بي اعتبار است و ديكتاتور را هر جاي دنيا كه باشد محاكمه و مجازات خواهند كرد.

 



16 شهيد و 75 مجروح در سلسله انفجارهاي بغداد

انفجار چهار خودرو بمب گذاري شده در مناطق شيعه نشين پايتخت عراق، 16 شهيد و 75 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري رويتر، ديروز تروريست ها ابتدا با خودرو بمب گذاري شده ميان جمعي از كارگران ساختماني در شهرك «صدر» واقع در شمال شرق بغداد، هشت نفر از آنها را شهيد كردند. اين انفجار 24 زخمي نيز بر جاي گذاشت. در انفجار خودرو بمب گذاري شده دوم كه خودروها و مردم در خيابان هدف قرار گرفتند، دو نفر شهيد و 25 تن ديگر نيز زخمي شدند. در دو انفجار مشابه ديگر نيز مناطق شيعه نشين در شمال غرب بغداد هدف قرار گرفتند. اين انفجارها نيز شهادت سه غيرنظامي و جراحت 25 تن ديگر را در پي داشتند. در انفجارهاي شمال غرب بغداد، دو مدرسه و يك منطقه تجاري پررفت و آمد هدف قرار گرفتند. خبرهاي تكميلي شمار كل شهداي چهار انفجار فوق را 16 نفر و مجروحان را نيز 75 تن گزارش كردند.
آمادگي الهاشمي
براي حضور در دادگاه
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهور عراق كه از طرف دستگاه قضايي عراق به فعاليت هاي تروريستي متهم است و هم اكنون در اربيل به سر مي برد، اعلام كرد: من آمادگي خود را براي حضور در دادگاهي عادل اعلام مي كنم. سيستم قضايي تنها وسيله من براي اثبات بي گناهي ام از اتهامات نادرست است. وي افزود: من از دادگاه نمي ترسم، البته در دادگاهي حضور پيدا مي كنم كه رقباي سياسي من بر آن تسلط نداشته باشند. اين اظهارات نشان مي دهد كه الهاشمي مايل نيست براي محاكمه، به بغداد برگردد و احتمالا مي خواهد در اربيل محاكمه شود.
در همين حال، «اياد علاوي»، رهبر حزب «فهرست العراقيه» اعلام كرد كه الهاشمي آماده است در دادگاه از خود دفاع كند.

 



تصويب لايحه نسل كشي ارامنه در سناي فرانسه

علي رغم مخالفت هاي شديد تركيه، سناي فرانسه لايحه مجازات «انكاركنندگان نسل كشي ارامنه» را به تصويب رساند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، سناي فرانسه روز دوشنبه با 127 راي مثبت در مقابل 86 راي منفي لايحه مجازات انكاركنندگان نسل كشي ارامنه در سال 1915 را به تصويب رساند.
براساس اين لايحه، هر شخصي در فرانسه كه نسل كشي ارامنه توسط نيروهاي ترك عثماني را انكار كند، يكسال زنداني خواهد شد و 45 هزار يورو جريمه مي شود. براي اين كه اين لايحه به قانون تبديل شود بايد نيكلا ساركوزي، رئيس جمهور فرانسه آن را امضا كند.
مقامات تركيه تهديد كرده اند كه اگر ساركوزي اين قانون را امضا كند؛ كليه مناسبات نظامي، اقتصادي و سياسي بين دو كشور فرانسه و تركيه به حالت تعليق درمي آيد.
گفتني است به دنبال تصويب لايحه نسل كشي ارامنه در پارلمان فرانسه در اول دي ماه سال جاري، آنكارا ضمن فراخواندن سفير خود از پاريس روابط سياسي و نظامي خود را با اين كشور به حال تعليق درآورد.

 



فتواي رهبر شيعيان بحرين براي گسترش مبارزات عليه آل خليفه

سرويس خارجي-
مردم بحرين در پي فتواي رهبر شيعيان اين كشور مبني بر مقابله با عاملان هتك حرمت زنان بحريني به خيابان ها ريختند و اعلام كردند ديگر در مقابل جنايات آل خليفه سكوت نخواهند كرد.
هزاران نفر از مردم بحرين با حضور در خيابان ها و سر دادن شعارهاي ضد آل خليفه تاكيد كردند كه رژ يم بحرين مشروعيت ندارد.
در پي افزايش جنايات آل خليفه نسبت به معترضان، شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين فتوايي صادر كرد و از مردم خواست به طور جدي با عاملان هتك حرمت به زنان مقابله كنند.
شيخ عيسي قاسم تصريح كرد كه اوضاع بغرنج بحرين به حدي رسيده است كه ديگر نمي توان در قبال آن سكوت كرد.
انقلابيون بحريني تاكيد كردند كه اين فتوا پس از 11ماه انتظار براي توقف رفتارهاي سركوبگرانه رژيم آل خليفه صادر شده است از لبريز شدن صبر ملت بحرين حكايت دارد.
انقلابيون همچنين تصريح كردند كه انقلاب بحرين پس از صدور اين فتوا و پس از آنكه ائتلاف انقلاب 14فوريه پرچم دفاع مقدس را به دست گرفته وارد مرحله جديدي شده است.

 



واكنش شديد سوريه به قطعنامه مداخله گرانه اتحاديه عرب

دمشق ضمن محكوم كردن تصميمات اخير اتحاديه عرب آن را نقض آشكار حاكميت ملي و دخالت در امور داخلي اين كشور خواند.
به گزارش خبرگزاري مهر، مقامات سوري در واكنش به قطعنامه اتحاديه عرب درباره سوريه اظهار داشتند كه اين تصميمات در راستاي ادامه توطئه ها عليه سوريه از سوي طرف هايي است كه خصومت ورزي آنها براي ملت سوريه روشن است.
اين مقامات افزودند: اتحاديه عرب به جاي اينكه به مسئوليت خود در قبال حاميان گروه هاي مسلح و توقف كشتارها به وسيله گروه هاي مذكور عمل و حملات رسانه اي را متوقف كند، خواستار دخالت خارجي در امور سوريه مي شود.
مقامات سوري تأكيد كردند، اين تصميمات ناديده گرفتن تلاش هاي سوريه در زمينه اصلاحات فراگير است و اصلاحاتي كه در سوريه انجام شده است در كشورهاي عربي كه به بحران سوريه دامن مي زنند وجود ندارد.
از سوي ديگر «يوسف احمد» نماينده سوريه در اتحاديه عرب نيز در اين زمينه گفت: تصميمات اتحاديه در راستاي تلاش هاي سازماندهي شده برخي كشورهاي عربي به ويژه قطر براي فراهم آوردن زمينه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه است.
احمد تصريح كرد: اين تصميم در واقع تحريك مخالفان سوري و مانع تراشي در برابر همه تلاش هاي مسالمت آميز و گفت وگوهاي ملي و در واقع دخالت آشكار در امور داخلي سوريه و ناديده گرفتن عمدي اراده اكثريت مردم سوريه به شمار مي رود.
وي افزود: يكي از اصول اوليه اتحاديه عرب، آزادي اراضي اشغالي از چنگال اسرائيل است و در منشور آن اشاره اي به اعزام نيروهاي مسلح به سرزمين هاي عربي يا دخالت خارجي در كشورهاي عربي نشده است.
نماينده سوريه در اتحاديه عرب تأكيد كرد، دخالت خارجي در سوريه زمينه خونريزي بيشتر را فراهم مي آورد و در خدمت مطامع استعمارگران است.
اتحاديه عرب در نشست يكشنبه خود با صدور قطعنامه اي از بشار اسد رئيس جمهور سوريه خواسته است تا قدرت را به معاون اول خود واگذار كند و دولت وحدت ملي با حضور مخالفان تشكيل دهد.
همچنين اتحاديه عرب از دمشق خواسته با تمديد حضور هيئت ناظران عرب به مدت يك ماه ديگر موافقت كند.
اتحاديه عرب از دبير كل اين اتحاديه نيز خواست تا از شوراي امنيت بخواهد حمايت خود را از اين طرح اعلام كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14