(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 بهمن 1390- شماره 20133

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير دفاع: ايران جعبه سياه بومي ساخت
آغاز به كار نخستين شبكه تلويزيوني اسپانيايي زبان ايران
مسئولان عالي قضايي با آرمان هاي امام راحل تجديد ميثاق كردند
فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد خليج فارس از مجلس راي نگرفت
انجمن اسلامي دانشجويان 47 دانشگاه كشور:عشق به ولايت فقيه در جوانان بيداري اسلامي موج مي زد
هشدار اوپك درباره عواقب تحريم نفتي ايران جبران خسارت ها غيرممكن است
نورافشاني 22 منطقه پايتخت در شامگاه بيست ويكم بهمن ماه
هنيه از طريق مصر عازم تهران مي شود
نجات يك فروند نفتكش از چنگ دزدان دريايي
كوتاه از انتخابات



وزير دفاع: ايران جعبه سياه بومي ساخت

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اعلام خبر ساخت جعبه سياه بومي در ايران گفت: روش به كار گرفته شده در اين سامانه يك روش نوين و ابتكاري است.
در آستانه 12 بهمن سالروز ورود تاريخي امام خميني(ره) و دهه مبارك فجر، با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش، خط توليد انبوه سامانه جعبه سياه انواع هواپيما و بالگرد و خط اورهال و بهينه سازي سامانه پدافند هوايي هوشمند ارتقاع پست در شركت صنايع الكترونيك وزارت دفاع افتتاح شد.
وزير دفاع جستجو و تعقيب همزمان اهداف در ارتفاع پست، استفاده همزمان از جستجوي فعال راداري و غيرفعال اپتيكي، ايجاد امكان فرماندهي و كنترل همزمان انواع سامانه هاي توپخانه اي و موشكي، قابليت جابجايي سريع سامانه ها و مقابله جنگ الكترونيك را از ويژگي اين سامانه عنوان كرد.
سردار وحيدي درباره سامانه جعبه سياه «شاهد» نيز اظهار كرد: با كمك اين سامانه مي توان نسبت به ثبت پارامترهاي پروازي، تصاوير و صداي كابين خلبان در انواع پرنده ها اقدام كرد.
وحيدي با بيان اينكه «روش بكار گرفته در اين سامانه يك روش نوين و ابتكاري است»، گفت: با افتتاح اين خط توليد، با توجه به مشخصات و قابليت هاي منحصر به فرد آن، علاوه بر تامين نيازمنديهاي داخلي، جزو اقلام صادراتي وزارت دفاع خواهد بود.
وزير دفاع، نامحدود بودن پارامترهاي قابل ثبت، امكان تطبيق و سازگاري با هر نوع پرنده، بهره گيري از تكنيك نوين پردازش و تفسير هوشمند صوت و تصوير و مقاومت در برابر شرايط سخت محيطي مطابق با استانداردهاي بين المللي را از ويژگي هاي سامانه جعبه سياه شاهد برشمرد.
وي با بيان اينكه «در پياده سازي سنسورها هيچ تداخلي با تجهيزات هواپيما صورت نمي گيرد»، افزود: اين سامانه قابليت حجم ذخيره سازي داده پردازي (FDR) براي 2200 ساعت، ذخيره سازي صوت كابين خلبان (CVR) براي 40 ساعت از سه كانال صوتي و ذخيره سازي تصاوير داخلي كابين از 30 دوربين براي 10 ساعت را دارا است.
وحيدي در ادامه، افتتاح اين دو خط توليد مهم را از مصاديق برجسته و بارز ناكارآمدي تحريم ها دانست و تاكيد كرد: هرچه تحريم ها شدت مي گيرد، انگيزه، اراده و توانمندي متخصصان و فجرآفرينان عرصه صنعت دفاعي براي نيل به خودكفايي محكم تر مي شود.
وزير دفاع با قدرداني از تلاش متخصصان شركت صنايع الكترونيك، وزارت دفاع، تصريح كرد: اين دستاوردها در سايه ايمان، دانش، تعهد و ولايت مداري مديران و متخصصان اين صنعت پويا و فعال بدست آمده است و ريشه در انقلابي دارد كه با خروش ملت ايران به رهبري خميني كبير(ره) در بهمن 57 به پيروزي رسيد و موجب رهايي و سرافرازي ملت ايران و شكوفا شدن استعدادهاي جوانان اين مرز و بوم شد.


 



طي مراسمي باحضور رئيس جمهور صورت گرفت
آغاز به كار نخستين شبكه تلويزيوني اسپانيايي زبان ايران

گروه ادب و هنر-
شبكه اسپانيايي زبان «هيسپان تي وي» ديروز با پيام رئيس جمهور و با حضور وزير امور خارجه و مدير رسانه ملي و تني چند از مقامات كشور افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس جمهور در مراسم افتتاح شبكه اسپانيايي زبان تلويزيون، جملاتي به زبان اسپانيايي با مضمون زنده باد آزادي، زنده باد عدالت و زنده باد آمريكاي لاتين گفت كه از سوي اسپانيايي زبان هاي حاضر در مراسم مورد استقبال قرارگرفت.
در اين مراسم كه با حضور سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما علي اكبر صالحي وزير امور خارجه، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه، محمد سرافراز معاونت برون مرزي صدا و سيما و سفراي كشورهاي اسپانيايي زبان نظير كوبا، ونزوئلا، نيكاراگوئه، بوليوي، مكزيك و اكوادور برگزار شد محمود احمدي نژاد از طريق ويدئو كنفرانس در سخناني گفت: همه انسان ها و ملت ها نيازمند و علاقه مند به صلح، امنيت، آزادي، پيشرفت و رفاه هستند. لازمه تحقق اين آرزوها ارتباطات و همكاري جمعي است. صلح، رفاه و امنيت در سايه عدالت و آزادي اتفاق مي افتد و اين ها نيازمند كار و تلاش جمعي است.
رسانه پل ارتباطي بين همه انسان ها است و حلقه اتصالي است كه همه اطلاعات، دانش و نيازها را منعكس مي كند و هم ارتباطات را برقرار مي كند.
رئيس جمهور تصريح كرد: راه اندازي شبكه اسپانيايي زبان از فاصله دور جغرافيايي دست ها و دل ها را به هم گره مي زند و در يك مسير قرار مي دهد و انسان عدالت طلب را در يك جبهه قرار مي دهد. با توجه به شرايط امروز جهان كه يك اقليت زورگو تصميم دارند نظرات خود را به اكثريت القاء كنند، رسانه مي تواند نقش بسيار مهمي را ايفا كند.
وي تصريح كرد: امروز براي استقرار صلح و رفاه بر سايه عدالت و آزادي نيازمند همكاري جمعي هستيم كه از طريق رسانه شكل مي گيرد و اميدوارم اين شبكه تريبوني به همين منظور و در خدمت بشريت باشد.
در ادامه همچنين هوگوچاوز، رئيس جمهور ونزوئلا در پيام ويديويي خود راه اندازي شبكه اسپانيولي زبان را تبريك گفت و آن را يك كانال جديد در جمع رسانه اي و مبارزه با دروغ و انحراف عنوان كرد.
وي با اشاره به هراس كشورهاي غربي از كشورهايي مثل جمهوري اسلامي ايران، گفت: آن ها هراس دارند چون مي دانند ما يا آقاي احمدي نژاد حرفي مي زنيم كه به نمايندگي از ميليون ها نفر است. آن ها هراس دارند صداهاي ما به هم پيوند بخورد.
عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما نيز در سخنراني كوتاهي گفت: راه اندازي شبكه هيسپان تي وي در دهه فجر و سالگرد پيروزي مردم مصر را به كساني كه منتظر آمدن اين شبكه بودند تبريك مي گويم، شعار شبكه هيسپان تي وي «پلي تا آمريكاي لاتين» دو معني دارد، هم پلي بين كشورهاي اسپانيايي زبان است و كساني كه زبان شان با اسپانيايي قرابت دارد و يك معني آن نيز پلي بين خود كشورهاي آمريكاي لاتين و مردم است.
وي تصريح كرد: اين شبكه متعلق به مردم آمريكا است و همان طور كه چاوز گفت: اين صداها است كه اگر به هم وصل شود كار ارزشمندي صورت مي گيرد در رساندن صداي عدالتخواه ملت ها كه امروز صداي بلندي دارند و فرصت ارزشمندي فراهم شده و پنجره اي باز شده و بركات ارزشمندي را به همراه خواهد داشت.
علي اجاره دار- مدير اتاق خبر شبكه اسپانيولي زبان- نيز در اين مراسم به ارائه توضيحاتي درباره اين شبكه و لزوم راه اندازي يك شبكه اسپانيولي زبان در خاورميانه پرداخت و گفت: زبان اسپانيولي يكي از شش زبان رسمي سازمان ملل و بعد از چين، پرتكلم ترين زبان دنياست. مردم 21 كشور به اين زبان صحبت مي كنند و 50 ميليون نفر هم در آمريكا به اسپانيايي تكلم مي كنند.
وي درباره برنامه هاي خبري شبكه اسپانيولي زبان توضيح داد: در حال حاضر اخبار 24 ساعته در 12بخش خبري پخش مي شود و 90درصد همكاران ما ايراني هستند و بعد از يك دوره يك تا يك و نيم ساله آموزشي به فعاليت مي پردازند و همچنين 27خبرنگار فعال در كشورهاي مختلف داريم كه با توجه به سكوت رسانه هاي غربي در خصوص بسياري از مسايل كه با منافع سياسي آن ها در تضاد است وقايع مهم منطقه و جهان مثل تحريم خبرهاي بحرين و جنبش ايالت متحده را پوشش مي دهد.
محمد سرافراز، معاون برون مرزي رسانه ملي نيز درباره ضرورت راه اندازي شبكه اسپانيايي زبان هيسپان تي وي گفت: خوشبختانه اين شبكه علاوه بر اينكه اولين شبكه اسپانيايي زبان خاورميانه است، اولين شبكه تلويزيوني ايران است كه با كيفيت HD برنامه هاي خود را پخش مي كند. ما در بخش توليد و خبرنگاران نيز دوربين ها را بر اين اساس تجهيز كرده ايم و تمام مستندهاي ما نيز HD است و برنامه هاي شبكه نيز از تهران به صورت HD پخش مي شود.
سرافراز تصريح كرد: الان شبكه هر دو ساعت يك بار بخش خبري دارد، فيلم ها و سريال هاي ايراني بسياري با كيفيت قابل قبولي براي پخش از هيسپان تي وي از كشورهاي مختلف دوبله مي شود و مستندهاي زيادي از كشورهاي آمريكاي لاتين تهيه مي كنيم. 128قسمت مستند از آمريكاي لاتين هم در حال توليد است كه ما از طريق اين برنامه ها به آن ها مي گوييم كه كشورهاي چند مليتي چه نقش پررنگي دارند.
در بخش ديگري از اين مراسم صالحي وزير امور خارجه گفت: موضوع رسانه مهم است، قدرت رسانه امروزه هم طراز قدرت نظامي مي شود و بازنده و برنده را رسانه تعيين مي كند. رسانه ها حق را باطل و باطل را حق جلوه مي دهند و افكار عمومي را مي خرند در چنين شرايطي تنها راه حل اين است كه رسانه اي پاك و در بستر بي طرفي ايجاد كنيم.

 



باحضور در مرقد امام خميني(ره)
مسئولان عالي قضايي با آرمان هاي امام راحل تجديد ميثاق كردند

رئيس قوه قضائيه به همراه ديگر مسئولان عالي قضائي روز گذشته با حضور در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با آرمان هاي امام راحل تجديد ميثاق كردند.
در همين حال، آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در مرقد امام خميني گفت: امام خميني حق عظيمي بر گردن همه آحاد ملت دارد. ايشان راه جديدي مطرح كرده و آن تكيه بر ارزش هاي الهي و اسلامي بود.
وي گفت: ما نيز امروز جور ديگري فرمايشات امام و ارزش هاي كار ايشان را مي فهميم و فكر مي كنم كه احياي رهنمودها يك وضعيت خاص در كل جهان پديد خواهد آورد كه نمونه آن همين بيداري اسلامي كه در كل دنيا و شمال آفريقا شاهد آن هستيم است.
آملي لاريجاني گفت: دعوتي را كه امام خميني در 30 سال پيش در كشور اسلامي ما احيا كرد اين دعوت امروز دارد اثرات خودش را در ميان مسلمانان مي گذارد و فطرت الهي اش را زنده مي كند و دين حنيف را هر روز بيش از پيش احيا خواهد كرد.
رئيس دستگاه قضاي كشور در پاسخ به پرسشي ديگر درباره نقش دستگاه قضائي در تحقق آرمانهاي امام خميني گفت: روشن است كه دستگاه قضا يكي از اركان نظام اسلامي است و ركني نيرومند براي پيدا شدن اهداف انقلاب اسلامي است.
پس از اداي احترام مسئولان عالي قضائي به بنيانگذار انقلاب اسلامي، آنها به مقبره شهداي 72 تن رفته و به مقام شامخ آيت الله شهيد بهشتي و ياران باوفايش نيز اداي احترام كردند.

 



فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد خليج فارس از مجلس راي نگرفت

با معرفي جريان انحراف به عنوان پشت پرده ايجاد مناطق آزاد، فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد خليج فارس از مجلس راي نگرفت.
روز گذشته سيدابراهيم ابراهيمي معاون امور تقنيني دولت طي سخناني به عنوان نماينده دولت درباره لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري - صنعتي خليج فارس، اظهار داشت: در حال حاضر منطقه آزاد تجاري - صنعتي قشم وجود دارد اما در اين لايحه درخواست الحاق سه منطقه آزاد تجاري - صنعتي به اين منطقه ارائه شده تا منطقه آزاد تجاري - صنعتي خليج فارس ايجاد شود چراكه اين منطقه از جايگاه مهم و ويژه اي برخوردار است و هدف اصلي اين لايحه، بهره گيري از زيرساخت هاي موجود و ظرفيت هاي فراوان منطقه است.
ابراهيمي بر همين اساس يادآور شد: امنيت ملي ما در منطقه خليج فارس امر بسيار مهمي است و با توجه به گذشت 2 دهه در منطقه آزاد تجاري - صنعتي قشم، به نظر مي رسد ضروري است كه با ادغام فوري اين سه منطقه با منطقه آزاد قشم، بتوانيم از زيرساخت هاي اين منطقه حداكثر بهره برداري را داشته باشيم و از ظرفيت هاي قانوني بيشترين استفاده را انجام دهيم.
در ادامه حسن كامران نماينده مردم اصفهان طي سخناني در مخالفت با يك فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري-صنعتي خليج فارس، با تأكيد بر اينكه جريان مرموزي به دنبال گسترش و وسعت دادن به منطقه آزاد قشم است ، اظهار داشت: در سال 71 اعلام شد كه مي خواهند همه منطقه قشم را آزاد كنند در حالي كه تدبير نظام اين بود كه اين منطقه آزاد نشود و قشم و دور آن نمي تواند آزاد شود چرا كه سرپل نظامي اقيانوس آرام است.
كامران در ادامه اظهاراتش يادآور شد: جريان انحرافي در لايحه برنامه پنجم توسعه بساطي را براي آزادي قشم ايجاد كرده بود اما با مخالفت مجلس مواجه شد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خاتمه با طرح سؤالي گفت: مشكل قشم چيست كه برخي مي خواهند آن را آزاد كنند، جريان مرموزي به دنبال اين موضوع است در حالي كه تدبير نظام، آزادسازي قشم نيست، البته چند بار شوراي نگهبان اين موضوع را رد كرده است اما مجددا دولت لايحه اي جداگانه براي اين امر ارائه داده است و ناگفته نماند كه جريان انحرافي در برنامه پنجم توسعه به دنبال گنجاندن اين مسئله بود.
جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه نيز طي سخناني در موافقت با فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري - صنعتي خليج فارس با تاكيد بر اينكه قطعا توسعه مناطق آزاد بر خلاف رويه نظام نيست، تصريح كرد: نمي توانيم از زبان نظام سخن بگوييم در حالي كه خود نظام براي اين موضوع تصميم گرفته و حتما پاسخ منفي به آن مورد پذيرش كسي نيست.
جهانگيرزاده در ادامه علت فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري- صنعتي خليج فارس را شرايط اقتصادي منطقه دانست و تصريح كرد: به جاي آنكه تدبير را به ديگران واگذار كنيم، بهتر است آن را با دستان خودمان مديريت كنيم و قوانيني را به تصويب برسانيم كه براي نظام منافعي به دنبال داشته باشد.
نمايندگان مجلس در ادامه يك فوريت لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري - صنعتي خليج فارس را مورد بحث و بررسي قرار داده و با فوري بررسي شدن اين لايحه با 62 رأي موافق، 58 رأي مخالف و 35 رأي ممتنع از 196 نماينده حاضر در جلسه، مخالفت كردند.
پس از مخالفت مجلس با يك فوريت لايحه مذكور، اين لايحه به صورت عادي در دستور كار مجلس براي رسيدگي قرار مي گيرد.
ادامه بررسي لايحه
قاچاق كالا و ارز
بهارستان نشينان همچنين در جلسه علني ديروز به بررسي مواد ارجاع شده لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به كميسيون تخصصي پرداختند و ماده 6 اين لايحه را كه جهت اصلاح به كميسيون اقتصادي رفته بود، بررسي و با 116 رأي موافق، 5 رأي مخالف و 19 رأي ممتنع تصويب كردند كه بر اساس اين ماده دولت موظف شد كه به منظور حمايت از مأموراني كه به موجب قانون، متكفل امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستند و به تشخيص مراجع قضايي در هنگام انجام وظيفه ضمن رعايت ضوابط اداري و قانوني مربوط با زيان جاني و مالي نسبت به خود يا ديگران مواجه مي شوند، رديفي در قوانين بودجه هر سال براي ستاد پيش بيني كنند.
وكلاي ملت همچنين ماده 32 اين لايحه را بررسي و تصويب كردند كه بر اساس اين ماده به موجب قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز حفاظت گمرك هاي كشور زير نظر رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران براي حفاظت اماكن گمركي و كالاهاي موجود در آنها و امور اجرايي مبارزه با قاچاق در محدوده آن اماكن، تشكيل و مأموران آن در حدود وظايف ضابط خاص قضايي محسوب مي شوند.
مجلسي ها در جلسه علني و در ادامه رسيدگي به مواد مراعا مانده لايحه مبارزه قاچاق كالا و ارز، ماده 53 اين لايحه را نيز مورد بحث و بررسي قرار داده و تصويب كردند كه به موجب مصوبه مجلس، قاچاق كالا و ارز از مصاديق جرايم اقتصادي محسوب مي شود.
نمايندگان مجلس در ادامه بررسي جزئيات لايحه قاچاق كالا و ارز مواد 67 و 68 اين لايحه را هم بررسي و تصويب كردند.
وكلاي ملت در ماده 67 كه با 110 راي موافق نمايندگان، 11 راي مخالف و 12 راي ممتنع از مجموع 210 نماينده حاضر در صحن به تصويب رسيد، مقرر كردند كه مجازات شروع به جرم قاچاق حسب مورد، حداقل مجازات قاچاق كالا و ارز موضوع اين قانون است.
بهارستان نشينان همچنين در ماده 68 مصوب كردند كه مرجع رسيدگي كننده ذيصلاح حسب مورد مي تواند با توجه به شرايط، نحوه، دفعات ارتكاب جرم و شخصيت مرتكب علاوه بر مجازات هاي مقرر در اين قانون، وي را به عنوان تكميل مجازات به يك يا چند مورد مرتبط از محروميت هاي زير محكوم كند.
نمايندگان مجلس همچنين در ادامه جلسه علني خود با تصويب مواد 70 و 71 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه جهت اصلاح به كميسيون اقتصادي ارجاع شده بودند، بررسي و اين لايحه را به اتمام رساندند.
بر اساس ماده 70 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز جزاي نقدي مقرر در اين قانون از سوي مرجع رسيدگي كننده قابل تعليق و تخصيص نخواهد بود.
همچنين در ماده 71 از لايحه آمده است كه مجازات هاي حبس و شلاق در جرائم قاچاق كالاهاي ممنوعه حرفه اي و سازمان يافته موضوع اين قانون قابل تعليق نخواهد بود.
بررسي سوال نماينده اروميه
از حاج بابايي
روز گذشته همچنين نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در جلسه مجلس طي توضيحاتي در رابطه با سؤالش از وزير آموزش و پرورش در صحن علني مجلس با بيان اينكه بر اساس قانون آموزش و پرورش در تمامي سطوح براي همه رايگان است، اظهار داشت: نمي دانم چرا آموزش و پرورش با وجود كمبود نيرو كارمندانش را مأمور مي كند، اگر در آموزش و پرورش كمبود نيرو وجود ندارد، چرا از معلمان بازنشسته و سرباز معلم استفاده مي كند و چرا جوانان كشور كه به عنوان معلمان شركتي جذب شده اند، استخدام نمي شوند.
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش روزهاي پنجشنبه را بدون هيچ دليل منطقي تعطيل كرده است، اظهار داشت: ما در برابر خداوند بايد پاسخگو باشيم.
قاضي پور در پايان گفت: از آموزش و پرورش مي خواهيم كه در بعد فرهنگي هم كار كند، يعني آموزش به اضافه پرورش باشد.
در اين ميان ستار هدايتخواه عضو كميسيون فرهنگي با استناد به اصل 88 قانون اساسي و همچنين مواد 192 و 193 آئين نامه داخلي مجلس خطاب به سيدشهاب الدين صدر كه رياست جلسه علني را برعهده داشت، گفت: تذكر بنده در رابطه با سؤالي است كه آقاي قاضي پور از وزير آموزش و پرورش مطرح كرده است اما آموزش و پرورش از لحاظ كمي و كيفي بيشترين و بهترين نيروها را دارد و كشور هم بايد از اين نيروها استفاده كند.
وي ادامه داد: اينكه وزير در راستاي وظايفش به نهادهاي ديگر كمك كرده، جاي سؤال ندارد بلكه جاي تشويق دارد لذا هيئت رئيسه مجلس بايد دقت كند و ببيند كه سؤال نمايندگان از وزرا در راستاي چه چيزي است.
سيدشهاب الدين صدر در پاسخ به تذكر هدايت خواه گفت: بر اساس آئين نامه نمايندگان مي توانند از وزرا در مورد وظايفشان سوال كنند، بر اين اساس بايد اجازه دهيم كه سؤال مطرح و توضيحات وزير هم شنيده شود و بعد نمايندگان نظرشان را اعلام كنند.
براي يك روستا با دو دانش آموز هم معلم داريم
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش هم كه براي پاسخگويي به سؤال نادر قاضي پور نماينده اروميه در صحن علني مجلس حاضر شده بود، طي سخناني اظهار داشت: بر اساس قانون آموزش و پروش بايد برخي نقل و انتقالات را انجام دهد. بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري و آيين نامه دولت يك كارمند مي تواند براي مدت يكسال از يك وزارتخانه به وزارتخانه ديگر منتقل شود كه البته اين مدت قابل تمديد است.
وي با بيان اينكه در مدتي كه من وزير بودم نقل و انتقال در آموزش و پرورش كم شده است، افزود: اگر من از قانون مصوب مجلس كوتاهي كرده ام، حاضرم جواب دهم ولي در اين زمينه مشكلي نيست و كارها طبق روال انجام مي شود.
وي تأكيد كرد: امروز معلمان دنبال تحول بنيادين و آموزش قرآن هستند و مسائلي مثل مشكلات معلمان حق التدريس وجود ندارد و در كشور كمبود معلم نداريم، حتي در دورترين نقاط روستايي هم معلم داريم و باعث افتخار است كه بگوييم در جمهوري اسلامي يك روستا با دو دانش آموز هم معلم دارد كه البته استثناء هم در اين زمينه هست.
محمدكريم شهرزاد نماينده مردم اصفهان نيز طي تذكري با استناد به ماده 79 آيين نامه داخلي مجلس در صحن علني پارلمان از طرح مباحث متفرقه در جريان سؤال قاضي پور از وزير آموزش و پرورش انتقاد كرد و اظهار داشت: هم اكنون ده ها سؤال در نوبت مجلس است.
وي خطاب به رئيس جلسه گفت: شما محتويات مسائل مطرح شده را از سوي سؤال كننده با سؤال مطرح شده تطبيق دهيد و ببينيد كه چند درصد از مسائل مطرح شده در مورد سؤال است.
سيدشهاب الدين صدر ضمن وارد دانستن تذكر شهرزاد گفت: زماني كه آقاي قاضي پور خارج از دستور صحبت كرد، از وي خواستيم كه سخنانش در مورد سؤال باشد.
بعد از اينكه حاجي بابايي و قاضي پور توضيحاتشان را ارائه كردند، سيدشهاب الدين صدر نايب رئيس مجلس از قاضي پور خواست كه اعلام كند كه قانع شده يا نشده است.
قاضي پور در پاسخ به سيدشهاب الدين صدر گفت: بنده شخصاً قانع نشدم ولي چون آقاي حاجي بابايي قول داد كه با مجلس همدل باشد و دستورات مجلس را اجرا كند، نياز به راي گيري نيست ولي اگر قرار است كه دستورات رئيس دفتر رئيس جمهور را اجرا كند، راي گيري كنيم.
در نهايت سيد شهاب الدين صدر توضيحات حاجي بابايي براي قاضي پور را قانع كننده اعلام كرد، بر همين اساس از نمايندگان در مورد اين سؤال راي گيري نكرد

 



انجمن اسلامي دانشجويان 47 دانشگاه كشور: عشق به ولايت فقيه در جوانان بيداري اسلامي موج مي زد

47 انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي كشور در نامه اي خطاب به مقام معظم رهبري با اشاره به ديدار صميمي و عاشقانه جوانان بيداري اسلامي با ايشان نوشتند: عشق به ولايت فقيه در دل هاي پاك جوانان مومن و انقلابي موج مي زد.
در اين نامه آمده است:
رهبر عزيز و فرزانه انقلاب؛
وقتي تصاوير ابراز احساسات و ارتباط صميمي و بي پيرايه جوانان بيداري اسلامي با حضرتعالي را مشاهده نموديم، در حقيقت زبانه كشيدن شعله هاي گرم محبت و عشق به ولايت فقيه در دل هاي پاك جوانان مومن و انقلابي را به نظاره نشستيم و اين همان مسئله اي است كه دشمن را به رعب و وحشت انداخته است.
دانشجويان افزوده اند: عمق نفوذ نرم افزاري و فكري گفتمان انقلاب اسلامي در جهان اسلام، همه سلاح ها و امكانات دشمن را به چالش كشيده و اقليت ظالم و زورگوي حاكم بر منابع و ثروت هاي جهان را به عجز و ياوه گويي انداخته است.
در ادامه برنامه دانشجويان 47 دانشگاه آمده است:
اي رهبر و پيشواي ما؛
تك تك ما جوانان و دانشجويان ايران اسلامي، خود را در لابلاي آن جوانان نوراني كه در محضرتان از زلال ولايت سيراب شدند ديديم و اشك هاي شوق مان همچون آن برادران و خواهران مومن، بر ديدگانمان جاري گشت.
انجمن اسلامي دانشگاه هاي سراسر كشور نوشته اند: اكنون در سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بار ديگر با مدد از ارواح طيبه شهداء و امام شهداء(ره) با حضرتعالي كه به حق ميراث دار خون شهيدان و سلسله امامت و ولايت هستيد، تجديد عهد و پيمان مي نماييم .

 



هشدار اوپك درباره عواقب تحريم نفتي ايران جبران خسارت ها غيرممكن است

سرويس سياسي -
دبيركل سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) نسبت به عواقب و پيامدهاي ناگوار تحريم بخش انرژي ايران هشدار داد.
«عبدالله البدري» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه گفت: من هميشه احتمال بسته شدن تنگه هرمز را در نظر مي گيرم. بخش مهمي از صادرات نفت جهاني از اين تنگه عبور مي كند و به همين علت بستن آن غيرممكن است. وي اضافه كرد، بايد اين منطقه به حال خود گذاشته شود تا در صلح و آرامش باشد. منطقه به شرايطي رسيده است كه تحمل بروز هيچ مشكل جديدي را ندارد. ما خواهان آن هستيم كه هيچ مشكلي براي كشورهاي عضو اوپك به وجود نيايد. زيرا همه اين كشورها توليدكننده نفت و گاز هستند و براي جهان اهميت دارند. وي ادامه داد، بسته شدن تنگه هرمز يا مشكلاتي در منطقه كه باعث بسته شدن تنگه هرمز شود باعث بروز مشكلاتي خواهد شد كه هيچ كشوري نمي تواند آن را مهار كند.
دبيركل اوپك افزود: اقدام اتحاديه اروپا به اعمال تحريم صادرات نفت ايران بهاي نفت را افزايش خواهد داد.
رهبران 27 كشور عضو اتحاديه اروپا از تحريم اعمال شده بر بخش هاي نفت و مالي ايران كه 23 ژانويه در بروكسل اعلام شده، حمايت كردند.
«هرمان وان رامپوي»، رئيس شوراي اتحاديه اروپا نيمه دوشنبه شب در كنفرانسي خبري كه در پايان نشست غيررسمي اتحاديه اروپا برگزار شد، گفت: ما از تدابير محدود كننده در بخش انرژي، تجاري و مالي ايران حمايت كرديم.
وي افزود رهبران اتحاديه اروپا بر نگراني هاي جدي و عميق شان درباره برنامه هسته اي ايران تاكيد و ادعا كردند كه تحريم ها مردم ايران را هدف نگرفته است.
جزئيات لايحه ضدايراني كميته بانكداري سناي آمريكا
كميته بانكداري سناي آمريكا با ادعاي سرپيچي ادامه دار ايران از انجام تعهدات قانوني و بين المللي و امتناع از شفاف سازي برنامه هسته اي تهران، جزئيات لايحه تحريم بخش انرژي ايران را ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري «رويترز»، قانونگذاران كميته بانكداري سناي آمريكا در نظر دارند لايحه اعمال دور جديد تحريم ها عليه بخش انرژي ايران را به راي بگذارند؛ لايحه اي كه با هدف حذف بودجه هايي طراحي شده است كه بنا بر ادعاي غرب تهران از اين بودجه براي پيشبرد برنامه ساخت تسليحات هسته اي خود استفاده مي كند.
كميته بانكداري سناي آمريكا روز دوشنبه جزئيات لايحه ضد ايراني 61 صفحه اي تنظيم شده توسط دو حزب جمهوريخواه و دموكرات آمريكا خود را ارائه كرد و به اين ترتيب بررسي اين لايحه و راي گيري درباره آن در جلسه روز پنج شنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.
پيش نويس اين قانون ضد ايراني سنا، دولت آمريكا را ملزم مي كند تا در مدت 90 روز مقامات، شركت هاي وابسته به عوامل سپاه پاسداران انقلاب ايران را شناسايي و آنها را براي اعمال تحريم ها تعيين كند.
«مارك دوبوويتز» مدير اجرايي بنياد دفاع از دموكراسي اعلام كرد: اين لايحه پيشنهادي شركت هايي را كه با سپاه پاسداران، كه نقش مهمي در بخش انرژي ايران دارند، معامله مي كنند را هدف قرار مي دهند.
مدير اجرايي بنياد دفاع از دموكراسي در مصاحبه اي اعلام كرد كه اين لايحه به معناي آن است كه آمريكا و مقامات قانوني آن درصدد تحريم آن دسته از شركت هاي خارجي هستند كه از شركت نفت ملي ايران (NIOC) نفت خريداري مي كنند و يا اينكه اين نفت را از طريق شركت ملي نفتكش ايران (NITC) منتقل مي كنند.
مخالفت تركيه
با تحريم نفتي ايران
سخنگوي وزارت انرژي تركيه تاكيد كرد كه تركيه واردات نفت از ايران را ممنوع نخواهد كرد؛ مگر در صورتي كه سازمان ملل چنين محدوديتي را اعمال كند.
وي كه با خبرگزاري آلمان گفت وگو مي كرد، افزود: ما ملزم به رعايت تصميمات اتحاديه اروپا يا آمريكا نيستيم بنابراين فقط واردات نفت را در صورتي كه سازمان ملل تصميم به اعمال چنين تحريم هايي عليه ايران بگيرد، ممنوع خواهيم كرد.
ايران صادركننده مهم نفتي براي تركيه محسوب مي شود و نفت مورد نياز شركت «توپراس» به عنوان تنها پالايشگاه نفتي تركيه را تامين مي كند.
احمد داوود اوغلو، وزير امورخارجه تركيه نيز روز يك شنبه اعلام كرد كه تركيه فقط به اعمال تحريم هاي مصوب شوراي امنيت سازمان ملل خواهد پرداخت و به كار كردن براي تسهيل گفت وگو ميان ايران و غرب درباره برنامه هسته اي ادامه خواهد داد.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در تحليلي نوشت: جمهوري اسلامي ايران در سالهاي گذشته توانسته است با تغيير نام كشتي هاي باري خود، تحريم هاي بين المللي را دور بزند.
پايگاه اينترنتي اين روزنامه به قلم ياكوو كاتز نوشت: مطالعات جديد نشان مي دهد در سال هاي گذشته ايران با استفاده از يك سري راهكارهاي قانوني توانسته است با تغيير نام بيش از ده ها كشتي باري خود، تحريم ها را دور بزند.

 



مسئول كميته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي خبر داد
نورافشاني 22 منطقه پايتخت در شامگاه بيست ويكم بهمن ماه

مسئول كميته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: 22 منطقه در تهران بزرگ در شامگاه بيست ويكم بهمن ماه به مناسبت سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نورافشاني خواهند شد.
به گزارش ايرنا، محسن صباغ روز گذشته در نشست خبري و در تشريح برنامه هاي كميته مراسم ويژه روز 22 بهمن، افزود: اين مراسم با راهپيمايي پرخروش و حماسه ساز مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي در 817 شهر و شهرستان و چهار هزار روستا برگزار مي شود.
وي ادامه داد: مردم از ساعت 9 صبح از مساجد و مسيرهاي 10 گانه كه اعلام خواهد شد راهپيمايي روز 22 بهمن را به سمت ميدان آزادي آغاز خواهند كرد.
وي گفت: اين مراسم از ساعت 10 صبح در ميدان آزادي و با حضور خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان، مسوولان كشوري و لشكري، رهبران و نمايندگان اقليت هاي ديني، سفيران و وابستگان نظامي كشورهاي خارجي مقيم تهران و ميهمانان خارجي آغاز مي شود.
صباغ با اشاره به برنامه نمايشي سقوط آزاد چتربازان نيروهاي مسلح و انجام عمليات نمايش هوايي در مراسم روز 22 بهمن امسال، افزود: سرود نيز توسط گروه رزم نواران دژبان ارتش جمهوري اسلامي ايران اجرا مي شود.
اجراي سرود 22 هزار نفري دانش آموزي در تهران و گروه هاي يكهزار و 357 نفري دانش آموزان در سراسر كشور و قرائت قطعنامه سراسري راهپيمايي دانش آموزان از ديگر برنامه هاي يوم الله 22 بهمن است كه صباغ به آنها اشاره كرد.
مسئول كميته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي ادامه داد: گلباران مردم توسط بالگردهاي نيروهاي مسلح در پايان راهپيمايي و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مساجد، اماكن فرهنگي و 15 مكان در مسيرهاي راهپيمايي از ديگر برنامه هاي مراسم اين روز است.
وي با بيان آنكه 32 غرفه استاني از سراسر كشور با هدف معرفي چهره هاي فرهنگي و مفاخر استان در مسير راهپيمايي داير مي شود، گفت: اين غرفه ها قرار است آداب و رسوم، فرهنگ و همچنين نقش استان هاي مختلف در پيروزي انقلاب اسلامي را با حمايت سازمان هاي مردم نهاد معرفي كنند.
صباغ، احداث بيش از 500 غرفه فرهنگي، هنري و خدماتي، پزشكي و پذيرايي از مردم در مسيرهاي راهپيمايي و خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي را از ديگر برنامه هاي اين روز عنوان كرد و ادامه داد: همچنين بيش از يكهزار و 800 غرفه در مسيرهاي راهپيمايي مراكز استاني سراسر كشور داير مي شود.
وي افزود: برپايي ايستگاه هاي استراحت براي سالمندان و ارايه خدمات پزشكي به آنان از سوي هلال احمر جمهوري اسلامي و ايستگاه هاي ستاد گمشدگان در 20 نقطه تهران، از ديگر برنامه هاي كميته مراسم در روز راهپيمايي است.
صباغ، پرواز 22 هزار بادبادك در استان هاي گرمسير كشور از جمله استان هاي خوزستان و هرمزگان را از ديگر برنامه هاي روز 22 بهمن اعلام كرد.
وي همچنين به حضور داوطلبانه بيش از يكهزار پزشك و مددكار در روستاها و مناطق مختلف اشاره كرد و گفت: اين افراد خدمات توانبخشي و پزشكي در مراكز مختلف درماني از سوي سازمان بسيج پزشكي، را به شكل رايگان به مراجعان ارايه مي كنند.

 



هنيه از طريق مصر عازم تهران مي شود

سخنگوي رسمي جنبش حماس از سفر اسماعيل هنيه به تهران از طريق مصر خبر داد.
طاهر النونو با اعلام اين خبر گفت: اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين از روز دوشنبه از طريق مصر سفرش را به ايران و كشورهاي حوزه خليج فارس آغاز كرده است.
وي با بيان اينكه سفر به تهران با دعوت محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران صورت مي گيرد به جزييات بيشتر اين سفر و جدول ديدارهاي هنيه در ايران اشاره اي نكرد.
در همين حال روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گزارش داد: در اين سفر مهمترين رهبران جنبش حماس از جمله يحيي السنوار و روحي مشتهي از زندانياني كه در جريان تبادل اسراي اخير با اسرائيل آزاد شدند، هنيه را همراهي مي كنند.
به گفته منابع فلسطيني هنيه از همراهي اين افراد اهدافي چون متمركز شدن بر مسئله اسراي موجود در زندان هاي رژيم اشغالگر و بازسازي نوار غزه را دنبال مي كند.
همچنين يوسف رزقه، مشاور سياسي هنيه گفت كه اين سفر كشورهاي عربي و اسلامي از جمله ايران را شامل مي شود.
وي ادامه داد: نخست وزير دولت منتخب فلسطين در سفر به قطر با شيخ حمدبن خليفه آل ثاني، امير قطر ديدار و درخصوص آشتي فلسطيني ها، مسئله قدس، شهرك سازي، يهودي سازي، هدف قرار دادن نمايندگان پارلمان فلسطين و پروژه هاي توسعه نوار غزه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
به گفته اين منابع، سفر به قطر تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و بعد از آن هنيه عازم ايران خواهد شد.

 



توسط نيروي دريايي ارتش صورت گرفت
نجات يك فروند نفتكش از چنگ دزدان دريايي

ناوگروه رزمي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، يك فروند نفتكش را در حوالي خليج عدن نجات داد.
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش با اعلام اين خبر اظهار كرد: يك فروند نفتكش در 35 مايلي جنوب شرقي خليج عدن مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت كه با رشادت و هوشياري ناوگروه رزمي نيروي دريايي ارتش، توانست با ايمني كامل از منطقه خطر عبور و به سمت بندر مقصد حركت كند.
اميردريادار دوم سيدمحمود موسوي اضافه كرد: دريادلان نيروي دريايي ارتش توانستند با اجراي آتش به موقع و پرحجم و درگيري شديد، قايق هاي دزدان دريايي را متواري كنند و نفتكشي را كه هدف حمله دزدان دريايي قرار گرفته بود بدون آسيب نجات دهند.
براساس اين گزارش، ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن جمهوري اسلامي ايران نقدي و ناو جمهوري اسلامي بالگردان بر خارك از يكم بهمن ماه ماموريت خود را در آبهاي آزاد و بين المللي آغاز كرده است.
حضور موفق ناوگروه رزمي نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد و بين المللي باعث شده است كه در ماههاي اخير حمله دزدان دريايي به كشتي هاي تحت نظارت و حمايت اين ناوگروه به ميزان محسوسي كاهش يابد.

 



كوتاه از انتخابات

جزوه 80 صفحه اي ارتباطي به جبهه پايداري ندارد
قاسم روانبخش عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: جزوه 80 صفحه اي ارتباطي با جبهه پايداري ندارد اما برخي ها آن را به جبهه پايداري منتسب كرده و به پايداري هجمه كردند، بهتر است اين جزوه را مطالعه و سپس موضع گيري كنند.
وي در جلسه هفتگي جامعه وعاظ گفت: فكر مي كنيم افراد و سايت هايي كه به بخشي از اين جزوه استناد مي كنند رفتارشان درست نيست و بهتر است جزوه را كه از سوي دانشجويان عزيز تهيه شده، مطالعه كنند.
مشخص شدن كانديداهاي جبهه متحد
تا يك هفته آينده
منوچهر متكي دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان گفت: رقيب اصلي در انتخابات نهم سلطه جهاني و بيرون از مرزهاي كشورمان است و اين رقيب همانند تمامي دوره هاي انتخاباتي در ايران، با كل بحث انتخابات مخالف است و استراتژي آن نيز كاهش مشاركت مردم در برگزاري انتخابات است.
متكي ادامه داد: دنباله هاي داخلي آن نيز به دنبال سناريوي مشاركت كمتر از 30درصد هستند تا بعدها در مجامع بين المللي مشروعيت نظام را مورد سؤال قرار دهند.
وي در همايش اصولگرايان يزد رخداد انتخابات را از دلايل داخلي كشور در بحث تشديد فشارهاي آمريكا عليه ايران برشمرد و افزود: يكسري اتفاقات مانند افزايش قيمت ها در بازار سكه و ارز نيز شرايطي مهيا كرد تا آمريكا از اين طريق در جهت كاهش مشاركت مردم در انتخابات تلاش نمايد.
متكي در بخش ديگري از سخنانش از تكميل ليست كانديداهاي جبهه متحد اصولگرايان تا يك هفته آينده خبر داد و گفت: كانديداهاي ليست اين دوره براساس نتايج نظرسنجي از مردم مشخص خواهد شد و برخلاف مجلس هشتم، ملاك انتخاب نفرات ليست نظرات شخصي شوراي مركزي بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14