(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 بهمن 1390- شماره 20133

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده نيروي هوايي اسرائيل: ايران موتور محركه پيشرفت نظامي در منطقه است
حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام(ره) و مزار شهدا
بهار انقلاب در بهار بيداري اسلامي، جاي امام و شهدا خالي
يك روزنامه اماراتي: ايران قابليت هاي تاثيرگذاري براي مقابله با آمريكا دارد
ولايتي: مسئله فلسطين دغدغه اصلي جوانان كشورهاي اسلامي است
در خمين بيت تاريخي و حجره تحصيلي امام خميني(ره) گلباران مي شود
هاآرتص : اسرائيل با ايران هراسي شهرك سازي مي كند
علاوي : با سفير ايران ملاقات مي كنم
احمدي نژاد سال جديد چيني را به رئيس جمهور اين كشور تبريك گفت
محل تولد سپيده كاشاني موزه فرش مي شود
مردم كرج به حاجي بخشي افتخار مي كنند
بدون توجه به نظر تهران و عشق آباد رژيم حقوقي درياي خزر شكل نمي گيرد
آغاز شانزدهمين دوره مسابقات قرآني و مديحه سرايي در اصفهان
سفير آفريقاي جنوبي در تهران:
روابط استان مركزي و آفريقاي جنوبي با كاهش زمان صدور رواديد آسان مي شود
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:
پس از سفر برخي سران جريان انحرافي به آمريكا فشار عليه ايران شدت گرفت
رئيس پژوهشكده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي العالميه:
نخبگان جهان اسلام از بيداري اسلامي حراست كنند
اخبار ادبي و هنري



فرمانده نيروي هوايي اسرائيل: ايران موتور محركه پيشرفت نظامي در منطقه است

سرويس سياسي-
فرمانده نيروي هوايي ارتش اسرائيل از اينكه ايران تبديل به موتور محركه توانمندي نظامي در منطقه شده و كشورهاي منطقه در حال تقويت توان دفاعي خود هستند به شدت ابراز نگراني كرد.
همزمان با پيشرفتهاي روز افزون ايران در زمينه تسليحات هوايي، زميني و دريايي، فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي درباره شكسته شدن هيمنه نظامي اين نيرو در سايه مجهز شدن كشورهاي منطقه از جمله ايران به سلاح هاي پيشرفته ضدهوايي هشدار داد.
اين نگراني هاي اسرائيل با شكستي كه اخيرا نيروهاي هوايي اين رژيم در پي سقوط يكي از هواپيماهاي بدون سرنشين خود هنگام پرواز آزمايشي متحمل شد؛ تشديد شده است.
مجهز شدن كشورهاي منطقه به سامانه هاي جديد و پيشرفته ضد هواپيما، برتري هوايي اسرائيل را به خطر انداخته و رهبران صهيونيست را به شدت نگران كرده است.
ژنرال «عيدو نحوشتان» فرمانده نيروي هوايي اسرائيل هفتمين كنفرانس فضايي بين المللي ايلان رامون خشم خود را از خطراتي كه برتري هوايي اسرائيل را تهديد مي كند، ابراز كرد.
وي تجهيز تسليحاتي برخي از كشورهاي خاورميانه (سوريه و حزب الله لبنان) را چالش بزرگ براي برتري هوايي اسرائيل دانست و افزود: روند تجهيز تسليحاتي با كمك ايران ادامه دارد.
اين اظهارات پس از آن اعلام شد كه ايران از ساخت موشك هاي ليزري جديد خبر داد.
فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي روز يكشنبه درباره قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي و تاثيرات آن بر اين رژيم سخنراني كرد. ژنرال عيدو نحوشتان در اين سخنراني در هفتمين كنفرانس فضايي بين المللي ايلان رامون گفت: اسرائيل نمي تواند بودجه دفاعي خود را كاهش دهد. نحوشتان به ضعف منطقه اي اسرائيل هم اعتراف كرد و گفت: «ما مي توانيم بگوييم كه بي ثباتي و بلاتكليفي هم اينك عوامل اصلي در شكل گيري خاورميانه هستند. ما بايد چنين فرض كنيم كه محيط راهبري ما همين خواهد بود و اين وضع موقت نيست. ما همگي بايد به اين وضع عادت كنيم.»
اين فرمانده ارتش اسرائيل در عين حال هشدار داد كه تضعيف رژيم هاي خاورميانه در نتيجه بهار عربي ممكن است موجب شود سازمان هاي مقاومت به طور كلي و حزب الله بطور خاص به سلاحهاي كيفي دست يابند.
وي در اين باره گفت: «اسرائيل، مانند كشورهاي ديگر، نمي تواند به چنين روندي بي اعتنا باشد. بي ثباتي بدون شك يك بستر بسيار راحت براي سازمان ها و كشورهاي دشمن اسرائيل است».
نحوشتان اين مسئله را با اوضاع سوريه و تجهيز اين كشور به تجهيزات هوايي يا ضدهوايي مرتبط كرد.
بنابرگزارش المنار، منابع اسرائيلي معتقدند سقوط هواپيماي بدون سرنشين اسرائيل كه قرار بود از آن در اجراي ماموريت عليه ايران استفاده شود شكست بزرگي محسوب مي شود بويژه كه اگر قرار باشد در آينده حمله اي از جانب رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي ايران صورت گيرد.
ايتان آلون از كارشناسان صهيونيست در امور پرواز هواپيماها در اين كنفرانس تصريح كرد اگر ما بخواهيم از قدرت سوخت رساني در هوا بهره مند باشيم به هواپيمايي با قدرت اطلاعاتي و حمايتي نيازمنديم تا بتوانيم به اطلاعات مستقيم دست پيدا كنيم. حال مي توان به اين هواپيما تجهيزات شناسايي ديگري نيز اضافه كرد.
بنابر اين گزارش تلويزيون اسرائيل از رشته تحقيقاتي خبر داده كه قرار است اين رژيم با توجه به درك اهميت استراتژيك احتمال سقوط چنين هواپيماهايي در خاك دشمن مانند آنچه براي هواپيماي بدون خلبان آمريكايي در ايران اتفاق افتاد و اين كشور آن را سرنگون كرد به زمين نشاند انجام دهد.

 



در آستانه دهه مباركه فجر
حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام(ره) و مزار شهدا

در آستانه دهه مبارك فجر رهبر معظم انقلاب اسلامي در مرقد امام(ره)، مزار شهداي گمنام و گلزار شهداي بهشت زهرا حضور يافتند.
در آستانه ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود تاريخ ساز امام خميني(ره) به ميهن اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز سه شنبه با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس با حضور بر مزار شهداي هفتم تير و گلزار شهداي بهشت زهرا، براي ارواح طيبه شهدا علو درجات را مسالت كردند.

 



آغاز سي و چهارمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي
بهار انقلاب در بهار بيداري اسلامي، جاي امام و شهدا خالي

جشن هاي سي و سومين سالگشت پيروزي انقلاب اسلامي ايران در حالي از راه مي رسد كه اكنون بسياري از ملت هاي خاورميانه نيز خود را براي برگزاري جشن رهايي از چنگال ديكتاتورهاي صهيوني آماده مي كنند.
مردم ايران از امروز جشن هاي ملي و سراسري دهه فجر انقلاب اسلامي را آغاز مي كنند.
گزارش ها نشان مي دهد در آستانه انتخابات مجلس نهم و با توجه به تاكيدات و سفارش هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، ملت ايران امسال تجربه متفاوتي از جشن و سرور را به نمايش خواهد گذاشت.
نخستين عامل اين امر آن است كه اكنون به نظر مي رسد و اعترافات غربي ها نيز به خوبي نشان مي دهد كه پس از 33 سال استقامت و پايداري در مسير ارزش هاي اسلامي، الگوي انقلاب اسلامي جهاني شده و بسياري از ملت هاي منطقه نيز خود را براي برگزاري جشن رهايي از چنگ ديكتاتورها آماده مي كنند. بهار بيداري اسلامي اكنون نه فقط با فجر انقلاب مقارن شده بلكه الگوپذيري خود از آن را نيز به خوبي عيان كرده است. همانطور كه اجتماع بي سابقه انقلابيون منطقه در تهران طي 3 كنفرانس بين المللي در سال 90 نشان داد انقلابيون منطقه به وجود نسبتي عميق ميان خود و انقلاب اسلامي اذعان دارند و دشمن نيز اعتراف مي كند كه آنچه تكثير شده الگوي انقلاب اسلامي يعني تلفيق اسلام و سياست و همچنين مبارزه پي گير و مستمر با آمريكا و صهيونيست هاست.
در واقع جنبش هاي اخير اسلامي كه در كمتر از چند هفته تظاهرات مردمي در تونس و مصر به نتيجه رسيد و در ادامه كشورهاي يمن، ليبي، بحرين و ديگر كشورهاي عربي را هم چون باتلاقي در خود گرفتار ساخت، نتيجه خيزش و خروش مردمي است كه بيش از سه دهه در فضايي از فقر، فساد و تبعيض گرفتار حكمراني حاكمان ابدي شده اند .تمامي اين حوادث، ريشه در سركوب و منكوب هويتي دارد كه تمام لايه هاي جامعه را درگير خود ساخته است. چنان كه به اعتقاد برخي عامل اصلي حركت عظيم مردم مصر، تونس، ليبي و ... احساس تحقيري بوده است كه مردم از وضعيت سرانشان داشته اند.
با اين حال و با وجود برخي تفاوت ها اين خيزش ها از الگويي پيروي مي كند و الهام مي گيرد كه به باور بسياري از جمله خود انقلابيون كشورهاي عربي الگوي الهامبخش و مركز ثقل اين تحولات، انقلاب اسلامي ايران است. نظام اسلامي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران شكل گرفت، به صورت يك الگو و مهم ترين خواسته سياسي مبارزان مسلمان درآمد؛ اين الگو پيش از هر جايي در انديشه و آرمان همسايگان ايران تبيين شد. ابتدا افغانستان، تركيه و عراق و سپس فلسطين، لبنان، تونس، مصر، ليبي، اردن و ... مقصدهايي بودند كه پس لرزه هاي انقلاب اسلامي در آن جا طنين انداز شد. از اين رو، گفتمان بيداري و رهايي بخشي انقلاب اسلامي متوقف در سطح دولت ها نمانده و عمده مخاطبان خود را در ميان لايه هاي ملت ها جستجو مي كند و توانسته است در اين راه به ضريب نفوذ عميقي دست يابد.
بر اين اساس مي توان گفت زمينه هاي تاريخي و اهداف مشترك انقلاب اسلامي ايران با انقلابهاي اخير در خاورميانه كه مبتني بر گفتمان هاي دين محور، عدالت محور و سلطه ستيزانه ميباشد، ظرفيتهايي است كه موجب تأثيرگذاري و الگودهي انقلاب اسلامي ايران به انقلابهاي اخير در خاورميانه خواهد شد.
«جاناتان اسپاير» كارشناس مركز مطالعات جهاني طي سخنراني اخير خود در نشست سالانه«هرتسليا» در اسراييل، «ايران را هسته اصلي تحولات خاورميانه» معرفي مي كند.
مئير داگان رئيس سابق موساد، در مصاحبه با روزنامه فرانسوي فيگارو نيز درباره انقلاب هاي خاورميانه و بحران امنيتي رژيم صهيونيستي اعتراف كرده است كه انقلاب سال 1979 ايران به عنوان واقعه اي موسس و بنيانگذار عمل كرده است.
وي اين مطلب را درپاسخ به اين پرسش گفت كه «ميان پيشرفت در برنامه هسته اي ايران و انقلاب هاي عربي، به نظر مي رسد سال 2012 ميلادي سال مهمي براي خاورميانه باشد.نظر شما چيست؟» داگان در پاسخ گفته است: سياستمداران دائما مي گويند كه اوضاع بحراني است و سال جاري سال مهمي خواهد بود. اين عادت سياستمداران است ولي ما در دوره اي زندگي مي كنيم كه تغييرات ديگر به معناي تحول نيست بلكه يك انقلاب است با اين حال من اصطلاح بهار عربي را براي انقلاب هاي منطقه رد مي كنم. اينها انقلاب هاي ليبرال نيست.
رئيس سابق موساد در پاسخ به اين پرسش كه «به نظر شما واقعه مهم سال هاي گذشته چه بوده است؟» تصريح كرد: من همواره به اين مي انديشم كه انقلاب سال 1979 ايران، به عنوان واقعه اي بنيانگذار و موسس عمل كرده و آنچه ما با آن زندگي مي كنيم محصول و عواقب همين انقلاب است
نگراني رامسفلد ، وزير دفاع سابق آمريكا نيز چندي پيش از تاثيرپذيري ملت هاي خاورميانه از انقلاب اسلامي ابراز نگراني كرده بود.
به اعتقاد اكثر تحليلگران سياسي بدون شك آنچه امروز در خاورميانه به وقوع مي پيوندد پيوندي مستقيم با انقلاب اسلامي ايران دارد.بسياري از تحولات جاري در منطقه ملهم از حركت بزرگ ملت ايران اسلامي در سال 1357 است .

 



يك روزنامه اماراتي: ايران قابليت هاي تاثيرگذاري براي مقابله با آمريكا دارد

يك روزنامه اماراتي نوشت: آمريكا پيش از هر اقدامي عليه ايران بايد قابليت هاي تاثيرگذار ايران كه در محاسبات نقش كليدي دارند را مورد توجه قرار دهد.
روزنامه اماراتي الخليج در مقاله اي نوشت: ارتش ايران در مقايسه با ديگر ارتش هايي كه آمريكا در مقابل آنها قرار گرفته از قدرت و توانايي بيشتري برخوردار است. وزارت اطلاعات ايران از كارآمدترين وزارتخانه ها در جهان است. ايران متحداني راهبردي دارد كه ثابت كردند در محاسبات راهبردي نقشي كليدي دارند. در اين ميان نقش «حزب الله» لبنان از همه پررنگ تر است كه به اعتراف كميته وينوگراد در سال 2006 توانست «اسرائيل» را شكست دهد. ايران در زمينه جنگ الكترونيكي نيز قابليت هاي تاثيرگذار و رو به رشدي دارد. اين روزنامه ادامه داد: كالين اچ كال مسئول سابق سياست هاي خاورميانه در پنتاگون در نشريه آمريكايي «فارن آفرز» مي نويسد: «حتي اگر آمريكا گزينه حمله نظامي را برگزيند، باز هم تضميني وجود ندارد كه از اين راه به نتيجه اي دائمي و قطعي دست يابد.»

 



ولايتي: مسئله فلسطين دغدغه اصلي جوانان كشورهاي اسلامي است

علي اكبر ولايتي در مراسم اختتاميه اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي اعلام كرد كه شركت كنندگان در اين اجلاس با وجود مشكلات داخلي كه گريبانگير كشورهاي اسلامي است توجه ويژه اي به مسئله فلسطين داشتند.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: اين كنفرانس آغاز مباركي براي فعاليت ها و اقدامات آينده خواهد بود و به مثابه شجره طيبه اي است كه قطعا منافع بسياري براي مسلمانان داشته و ثمرات آن در آينده آشكار خواهد شد. هدف اصلي كنفرانس بيش از هر چيز تامين فضايي براي گفت وگو، تبادل نظر و انتقال تجربيات ميان جوانان مسلمان و انقلابي در كشورهاي مختلف جهان بود كه به لطف خدا به نحو مطلوب انجام شد.
وي با بيان اينكه جنبش بيداري اسلامي تنها زماني مي تواند پويايي و سرزندگي خود را حفظ كند كه مساله فلسطين را به عنوان بزرگترين دغدغه و نگراني مسلمانان همواره سرلوحه تلاش ها قرار دهد افزود: جوانان انقلابي در اين اجلاس با وجود مشكلات داخلي كه گريبانگير كشورهاي اسلامي است توجه ويژه اي به مساله فلسطين داشته و همگي بر اين اعتقاد بودند تا زماني كه مساله فلسطين به سرانجام شايسته دست نيافته باشد امت اسلامي به اهداف خود نائل نخواهد شد.
ولايتي با اشاره به اين كه بيش از 150 مقاله در كميسيون هاي شش گانه ارائه شد افزود: همچنين در نشست هاي فرعي كنفرانس از جمله نشست هاي اختصاصي مصر، تونس، يمن و نشست ويژه بانوان مهمترين موضوعات مرتبط به جنبش بيداري اسلامي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در جريان برگزاري اين اجلاس دو روزه پيشنهادات سازنده و اثربخشي دريافت شد كه بدون ترديد در تعيين جهت هاي آينده و بهبود تلاش هاي صورت گرفته به نحو احسن مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي ادامه داد: در اين ميان مي توان به پيشنهادهاي راه اندازي پايگاه اينترنتي اجلاس به عنوان كانوني براي تداوم آشنايي ها و تبادل نظرها اشاره كرد كه اين امر تحقق يافته و به زودي اين پايگاه در دسترس تمامي علاقمندان قرار خواهد گرفت.
الگوگيري از ايران
تاكيد كميسيون هاي شش گانه اجلاس جوانان
جوانان انقلابي كشورهاي اسلامي در كميسيون هاي شش گانه اجلاس جوانان و بيداري اسلامي بر الگوگيري از جمهوري اسلامي در كشورهاي در حال تحول و ادامه راه بيداري اسلامي تاكيد كردند.
در مراسم اختتاميه اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي، گزارش كميسيون هاي شش گانه توسط نمايندگان قرائت شد.
در همين راستا نماينده اي از كميسيون حاكميت اسلام، الگوها، دستاوردها و جوانان گفت: در اين كميسيون بر محورهاي ضرورت ادامه راه امام خميني(ره) و قرار گرفتن جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگويي براي كشورهاي اسلامي، ارزيابي دموكراسي اسلامي به عنوان نظام رها يافته از استبداد، جلوگيري از تندروي ها و ضرورت مقابله با هجمه غرب و تاكيد بر وحدت اسلامي مورد تاييد و تاكيد شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار گرفت.
همچنين برخي از شركت كنندگان پيشنهادهايي مبني بر ايجاد ساختمان جوانان اسلامي، راه اندازي دانشگاه اسلامي زير نظر مجمع جهاني بيداري اسلامي، ايجاد مركز پژوهش هاي استراتژيك بيداري اسلامي و راه اندازي يك شبكه اسلامي و قرار دادن جوانان در پست ها و سمت هاي مختلف كشوري ارائه شد.
در ادامه يوسف نجيب بسام نماينده كميسيون مباني نظري، فكري و عوامل پيشرفت و گسترش بيداري اسلامي گفت: اين كميسيون با حضور هيات رئيسه و بيش از 200 نفر از جوانان انقلابي برگزار شد كه پنج نفر از آنان مقاله هاي خود را ارائه كردند.
وي گفت: ريشه دار بودن بيداري اسلامي در مباني اسلامي و اهداف جهاني بيداري اسلامي از موارد مورد تاكيد حاضران در نشست بود.
در كميسيون «جوانان، مقاومت فلسطين و بيداري اسلامي» شركت كنندگان پيشنهاد برگزاري سالگرد جنگ 22روزه غزه را داده و اعلام كردند كه به مناسبت اين سالگرد، كشورهاي اسلامي به مرزهاي فلسطين سفر كرده و صداي اعتراض خود را در غزه به صهيونيست ها برسانند.
اظهارات همسر شهيد
مصطفي احمدي روشن
همسر شهيد مصطفي احمدي روشن، دانشمند جوان و نخبه كشورمان كه چندي پيش توسط مزدوران عضو سازمان جاسوسي موساد و سيا به شهادت رسيد، طي سخناني در ساعات پاياني اجلاس، حال و هواي خاصي به آن داد.
وي گفت: تلاش دانشمندان ايراني مسلمان و انقلابي در عرصه علم و فناوري هسته اي چنان وحشتي را در وجود پوشالي دشمنان افكنده است كه به وقيحانه ترين اعمال يعني ترور تمسك جستند، اما ما معتقديم كه راه مبارزه ادامه خواهد يافت و جوانان انقلابي در سراسر سرزمين هاي اسلامي جهاد مبارزه را با ايمان در جهت تحقق وعده هاي الهي بر دوش خواهند كشيد. جوانان بيدار انقلابي از ميدان التحرير تا ميدان لولو و از تونس تا عربستان بدانند كه جوانان ايراني در كنار آنها به مجاهدت عليه نظام سلطه ادامه خواهند داد. ملت ايران سالهاست كه در عرصه هاي مختلف سياسي، هسته اي، علمي و فرهنگي جهادي مقدس را دنبال مي كند و هزينه هاي اين مجاهدت را پرداخت كرده و مي كند.
همسر شهيد احمدي روشن افزود: تحمل بيش از 30 سال انواع تحريم ها تنها اندكي از هزينه هايي است كه بر دوش ملت ايران قرار داده اند، تحريم هايي كه هر روز شديدتر مي شود اما آنها نمي دانند كه ما فرزند رمضان بوده و دانشمند نخبه جوان مصطفي احمدي روشن هم يكي از هزينه هايي بود كه ملت ايران پرداخت كرد، اما به زودي به بركت شهادت مصطفي و ديگر شهدا، جهان اسلام انتقامي سخت از آنها خواهد گرفت.

 



در خمين بيت تاريخي و حجره تحصيلي امام خميني(ره) گلباران مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ميهن اسلامي، بيت تاريخي امام در خمين و حجره طلبگي ايشان گلباران مي شود.
رئيس ستاد دهه مبارك فجر استان مركزي با اعلام اين خبر، گفت: همچنين براي اجراي برنامه هاي جشن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با عنوان دهه مبارك فجر 250 كميته در ستاد دهه فجر شامل 33 كميته استاني، حدود 50 كميته مردمي و 167 كميته شهري، همچنين حدود 500 ستاد روستايي تشكيل شده است.
عباس هاشمي افزود: تاكنون مجموعاً حدود 3000 برنامه هاي متنوع و پرمحتوا از سوي كميته ها و ستادها، به ستاد مركزي رسيده است. برگزاري مراسم ويژه استقبال نمادين حضرت امام خميني در فرودگاه اراك نيز انجام خواهد شد.

 



هاآرتص : اسرائيل با ايران هراسي شهرك سازي مي كند

يك روزنامه صهيونيستي هدف رژيم اسرائيل از تهديد جلوه دادن ايران را انحراف افكار عمومي از شهرك سازي و همچنين اختلال در روند صلح مي داند.
هاآرتص با اشاره به روند ناموفق صلح در سرزمين هاي اشغالي مي نويسد: نتانياهو با كمك ايهود باراك ايران را يك تهديد اتمي جلوه داده تا توجهات را از سياست شهرك سازي و دائمي سازي اشغال منحرف كند. وي از اقدام باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا براي «پيش اشغال» دور بعد كاخ سفيد و ترس اوباما از قدرت يهوديان نيز بهره برداري مي كند.
هاآرتص مي نويسد: احزاب رقيب در جناح هاي ميانه و چپ، بطور يكجانبه سياست قطع همكاري را در مسئله فلسطين پذيرفته اند. كاديما با مبارزات داخلي خود دست به گريبان است و حزب كار هم ترجيح مي دهد تا به مسائل اجتماعي تمركز كند.

 



علاوي : با سفير ايران ملاقات مي كنم

اياد علاوي رهبر فهرست العراقيه از ملاقات قريب الوقوعش با سفير ايران در بغداد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري سومريه نيوز، علاوي كه در تهران به سر مي برد در گفت وگويي خبري بيان كرد: حسن دانايي فر، سفير ايران در بغداد به يكي از اعضاي فهرست العراقيه گفته است كه به زودي و به محض بازگشت از تهران با من (علاوي)؛ ديدار خواهد كرد.پيش از اين ميسون الدملوجي در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن بيان كرده بود: تحولات منطقه موجب شد تا اين ديدار احتمالي برنامه ريزي شود.
وي با بيان اينكه به زودي ملاقاتي ميان اياد علاوي و حسن دانايي فر انجام خواهد شد، ادامه داد: مقدمات اين ديدار در حال انجام و اميد است كه صفحه جديدي از روابط ميان دو طرف باز شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين اقدام گامي از سوي طرف ايراني است يا طرف عراقي؟ بيان كرد: مهم نيست كه چه كسي پيشنهاد اين ديدار را ارائه داده، مهم اين است كه زمينه براي اين ملاقات فراهم شده است و اين يعني طرفين خواهان شروع صفحه جديدي در روابط هستند.
الدملوجي افزود: شرايط فعلي كه منطقه در آن به سر مي برد و همچنين متغيرهاي سريع موجب بروز اين تحول در روابط ميان طرفين شده است كه معتقديم اين مسئله در راستاي تقويت ثبات در منطقه خواهد بود. به ويژه اينكه فهرست العراقيه و رئيس آن از روابط بين المللي و منطقه اي خوبي برخوردارند.در همين حال هادي الظلمي، سخنگوي جنبش وفاق ملي به رياست اياد علاوي نيز در گفت وگو با الشرق الاوسط با بيان اينكه سوء تفاهمي در خصوص مواضع فهرست العراقيه و رياست آن در قبال ايران وجود دارد، تأكيد كرد: علاوي همواره در نشست هاي العراقيه و الوفاق اعلام كرده است كه آماده گشودن صفحه جديدي از روابط با ايران است.
فهرست العراقيه همچنين در بيانيه اي تأسف شديد علاوي را از اظهارات ضد ايراني يكي از نمايندگان اين فهرست اعلام و تأكيد كرد كه اظهارات اين نماينده بيانگر مواضع فهرست العراقيه نيست بلكه مواضع اين فهرست و رهبر آن ايجاد بهترين روابط با تمامي همسايگان از جمله جمهوري اسلامي ايران است و سعي مي كند ا فرصتي را براي ايجاد يك گفتمان جدي، صريح و برادرانه با مسئولان ايراني به گونه اي كه به نفع منافع دو ملت و تمام منطقه باشد، فراهم كند.

 



احمدي نژاد سال جديد چيني را به رئيس جمهور اين كشور تبريك گفت

رئيس جمهور كشورمان با ارسال پيامي، سال جديد چيني را به رئيس جمهور اين كشور تبريك گفت.
در متن پيام احمدي نژاد خطاب به هوجين تائو آمده است: اميدوارم روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين كه همواره بر پايه مناسبات دوستانه و ديرينه بوده است، بيش از پيش در كليه زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي و در سطوح دو جانبه، منطقه اي و بين المللي گسترش يابد.

 



محل تولد سپيده كاشاني موزه فرش مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
دبير كانون هماهنگي دانش و صنعت فرش ايران گفت: خانه تاريخي باكوچي كاشان، محل تولد و پرورش شاعره بزرگ معاصر سپيده كاشاني به محل موزه فرش تبديل مي شود.
حميدرضا مؤمنيان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طي تفاهم نامه اي با اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان، خانه تاريخي باكوچي به دانشگاه كاشان واگذار شده تا به موزه فرش تبديل شود.
وي با بيان اينكه در اين موزه، نمايشگاه دائمي طرح و نقشه هاي قديمي فرش از طراحان و نقاشان سراسر كشور ارائه مي شود، افزود: كتابخانه، تالار گفت وگو براي برگزاري نشست هاي تخصصي، كارگاههاي آموزشي، مرمت نقشه فرش و طراحي و برگزاري نمايشگاههاي دوره اي و مناسبتي از جمله برنامه هايي است كه در اين موزه پيش بيني شده است.
رئيس پژوهشكده فرش دانشگاه كاشان، اعتبار پيش بيني شده براي تامين تجهيزات اين موزه را حدود 6 ميليارد ريال ذكر كرد و عنوان داشت: طبق توافقات انجام شده با معاون فناوري رئيس جمهوري در صورت تخصيص اعتبار، اين موزه در نيمه دوم سال 91 به بهره برداري مي رسد.
به گفته وي، مي توان با تدوين نقشه راه كانون هماهنگي دانش و صنعت فرش ايران كه در دو بخش استراتژي فرش دستباف و فرش ماشيني آماده شده شاهد فراهم شدن زمينه هاي تحول در نظام فرش ايران بود.

 



مردم كرج به حاجي بخشي افتخار مي كنند

معاون فرهنگي شهردار كرج از ساخت تنديس حاجي بخشي در ايام مبارك دهه فجر خبر داد.
حسين اميديان در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: يكي از كارهايي كه شهرداري كرج با همكاري نهادهاي ارزشي براي معرفي حاجي بخشي در دست اقدام دارد، ساخت و نصب تنديس ايشان در يكي از ميادين اصلي كرج است كه پروژه فوق در دهه مبارك فجر كليد مي خورد.
وي خاطرنشان كرد: تنديس حاج ذبيح الله بخشي توسط هنرمندان بسيجي كرج طراحي و ساخته مي شود.
معاون فرهنگي شهردار كرج با بيان اينكه مردم كرج به وجود چنين فرد انقلابي در شهر خود افتخار كرده و مي كنند، گفت: اگر چه حاجي بخشي در دوران حيات علاقه نداشت كه از ايشان تقدير و تجليل شود، اما امروز ما وظيفه داريم كه نسل جوان را با ايثار و فداكاري وي طي سه دهه اخير آشنا كنيم.
اميديان با بيان اينكه حاجي بخشي براي تحقق اهداف اسلام و انقلاب پيش و پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: ايشان يكي از افرادي بود كه هر چه داشت براي سربلندي ايران و فرهنگ غني شيعه در طبق اخلاص گذاشت.
وي تأكيد كرد: اين انقلابي بزرگ تا آخرين روزهاي حيات خويش دست از دامان ولايت برنداشت و مهم ترين ويژگي كه حاجي بخشي داشت، بصيرت و شناخت دوست از دشمن بود.

 



در مذاكره ايران با مقامات تركمنستان اعلام شد
بدون توجه به نظر تهران و عشق آباد رژيم حقوقي درياي خزر شكل نمي گيرد

گرگان- خبرنگاركيهان:
نماينده ويژه رئيس جمهور در امور درياي خزر گفت: در مذاكره با مقامات تركمنستان آنها اعلام داشتند كه بدون توجه به نظر ايران و تركمنستان رژيم حقوقي نمي تواند شكل بگيرد.
محمدمهدي آخوندزاده اظهار داشت: اميدواريم با افزايش ارتباطات، آگاهي ها و ايجاد زمينه هاي بيشتر در درياي خزر خصوصا در استان هاي مرزي، بتوانيم به گونه اي ظرفيت سازي كنيم تا تجار و بازرگانان ارتباطات اقتصادي بين كشورهاي ساحلي درياي خزر و ايران ايجاد كنند كه اين امر مي تواند بسيار كارگشا باشد.
وي تصريح كرد: تجربه نشان داده كساني كه واقعا اهداف استعماري را دنبال مي كنند در هر جايي كه وارد شوند ايجاد درگيري و نزاع خواهند كرد و ما نيز اجازه نخواهيم داد كه كشورهاي خارج از اين منطقه، در درياي خزر اعمال نظر كنند.
نماينده ويژه رئيس جمهور در امور درياي خزر بيان داشت: ايران در شرايط سخت تحريم نشان داد كه مي تواند در مواجهه با بحران ها و فشارهاي سخت، همچون فولادي آبديده اهداف متعالي خويش را پيش ببرد.

 



آغاز شانزدهمين دوره مسابقات قرآني و مديحه سرايي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شانزدهمين دوره مسابقات مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم، همچنين چهاردهمين دوره مسابقات اذان و سومين دوره مسابقات ابتهال ويژه برادران از صبح ديروز در اصفهان آغاز شد.
در اين مسابقات كه تا 17 بهمن ماه در دو بخش برادران و خواهران برگزار مي شود از ميان 438 گروه خواهران و برادران 75 گروه منتخب به مسابقات كشوري مديحه سرايي راه يافتند.
درآيين ويژه افتتاحيه اين مسابقات كه در مركز اهل البيت عصمت و طهارت اصفهان برپا شد، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با بيان اينكه اصفهان در طول 25 سال گذشته ميزبان هيچ مسابقه قرآني نبوده است گفت: در سي وسومين بهار آزادي اصفهان يكپارچه به شهر قرآني تبديل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين اژدري افزود: در ايام دهه مبارك فجر افزون بر 50 محفل قرآني در سطح استان اصفهان اجرا خواهد شد، و منتخبين شركت كننده در اين مسابقات به تمامي شهرستانها اعزام خواهند شد تا در محافل قرآني برنامه اجرا كنند.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف در خصوص چگونگي برگزاري اين مسابقات نيز گفت: رقابت مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم در دو بخش برادران و خواهران در كشور بين 438 گروه كه 252 گروه برادران و 186 گروه خواهران بوده اند در سطح استان ها انجام شد و در نهايت 40 گروه در بخش برادران و 35 گروه در بخش خواهران به مسابقات كشوري راه يافتند.
حسن ربيعي افزود: چهارمين دوره مسابقات اذان و سومين مرحله از مسابقات ابتهال برادران نيز همزمان با اين مسابقات برگزار مي شود كه 31 مؤذن و 31 مبتهل در بخش برادران به رقابت مي پردازند همچنين 31 خواهر نيز در بخش ابتهال به عنوان نفرات برگزيده استاني در اين رقابت ها حضور دارند.
وي اضافه كرد: در اين دوره از مسابقات از بين 8/7 نفر مبتهل كه 456 نفر برادر و 252 نفر خواهر بوده اند 31 مبتهل و 31 مؤذن برادر و 31 مبتهل خواهر به رقابت هاي كشوري راه يافته اند.
ربيعي اظهار داشت: در بخش مسابقات اذان ويژه برادران هم از بين 6832 نفر مؤذن كه 3031 نفر در بخش شكوفه ها (زير 16 سال) و 3801 نفر بزرگسال رقابت كرده اند كه 31 نفر به مسابقات كشوري راه يافته اند.

 



سفير آفريقاي جنوبي در تهران:
روابط استان مركزي و آفريقاي جنوبي با كاهش زمان صدور رواديد آسان مي شود

سفير آفريقاي جنوبي در تهران گفت: اين سفارتخانه تلاش مي كند زمان صدور رواديد را براي تجار ايراني به كمتر از 24 ساعت كاهش دهد.
به گزارش ايرنا، «ابراهيم محمد صالي» عصر دوشنبه در نشستي با مسئولان، صنعتگران و تجار استان مركزي افزود: آفريقاي جنوبي دروازه اي براي ورود به ديگر كشورهاي اين قاره است.
وي از حضور آفريقاي جنوبي در گروه «سادك» (SADK) كه متشكل از 13 كشور اين قاره است خبرداد و اضافه كرد: اين حوزه حدود 900 ميليون مصرف كننده را شامل مي شود و براي فعالان اقتصادي بسيار محيط مناسبي است.
سفير آفريقاي جنوبي در تهران ويژگي هاي اقتصادي كشورش را يادآور شد و خاطر نشان كرد: از سال 1994 ميلادي كه مناسبات ميان ايران و آفريقاي جنوبي آغاز شد تاكنون اين روابط روز به روز گسترش يافته است.
محمد صالي اظهار كرد: فاصله بندرعباس تا آفريقاي جنوبي حدود 20 روز بوده و راه در يايي موقعيتي مطلوب براي تبادل كالا ميان دو كشور است.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري استان مركزي نيز گفت: سفر نمايندگان يك كشور به نقاط مختلف جهان به منظور گسترش روابط است و اين مهم از طريق مناسبات اقتصادي بيش از پيش فراهم مي شود.
«محمود نعمتي» افزود: توليد مشترك به منظور رسيدن به رشد اقتصادي يكي از كاركردهاي اصلي مناسبات ميان كشورها است.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي اراك نيز گفت: سطح تبادلات اقتصادي ميان كشور ايران و آفريقاي جنوبي با توجه به ظرفيت هاي طرفين قابل قبول نيست.
«محمدرضا جعفري» افزود: استان مركزي با داشتن بيش از دو هزار و 700 واحد توليدي، رتبه اول تنوع صنعتي، چهارمين استان صنعتي و دومين استان داراي صنايع مادر در كشور است.
وي از آمادگي استان مركزي براي اعزام و پذيرش هيات هاي اقتصادي بين ايران و آفريقاي جنوبي خبر داد و اضافه كرد: پتانسيل هاي موجود در اين استان نيازمند گسترش روابط تجاري خود با ساير كشورهاي جهان است.
سفير آفريقاي جنوبي در تهران به همراه مدير بازاريابي سفارت در سفري دو روزه به استان مركزي ضمن بازديد از توانمندي هاي فرهنگي و صنعتي با مسئولان اين استان نشست مشتركي برگزار كردند.

 



مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:
پس از سفر برخي سران جريان انحرافي به آمريكا فشار عليه ايران شدت گرفت

كاشان- خبرنگاركيهان:
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: پس از سفر برخي از سران جريان انحرافي به آمريكا شاهد شدت گرفتن فشارها عليه ايران بوديم.
حجت الاسلام سيدمحسن حسيني ديباجي در جمع خبرنگاران با اشاره به سه توطئه انجام شده در راستاي فشار به ايران اظهار داشت: نخستين توطئه اي كه در اين راستا اجرا شد، مطرح كردن بحث تروريست بودن ايران با طرح ادعاي نقش ايران در ترور سفير عربستان در آمريكا بود كه حتي تحليل گران سياسي خود آمريكا آن را مضحك خواندند.
وي افزود: دومين توطئه، گزارش 24 صفحه اي «احمد شهيد»، گزارشگر سازمان حقوق بشر مبني بر نقض حقوق بشر در ايران بود كه آنقدر بي استدلال و غيرمستند طرح شده بود كه نتوانست نظر مخالفان نظام را نيز جلب كند.
وي ادامه داد: سومين توطئه اي كه توسط رسانه هاي تبليغاتي غرب بسيار دنبال شد مطرح كردن اين ادعاي بي اساس بود كه ايران تا سال 2013 به سلاح كشتار جمعي دست پيدا مي كند و جمهوري اسلامي تا آن زمان به توليد بمب اتم مي رسد.
حسيني ديباجي هدف از طرح اين سه توطئه را شكل گرفتن اجماعي در اروپا براي فشار عليه ايران قلمداد كرد و خاطرنشان نمود: نتيجه اين اقدامات موجب شكل گيري دو فشار عليه ايران شد كه يكي بحث تحريم بانك مركزي و ديگري تحريم نفت بود. نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه كاشان از ترور دانشمندان هسته اي ايران به عنوان طرح ديگر براي فشار عليه جمهوري اسلامي و مقابله با پيشرفت هاي علمي ايران ذكر كرد.

 



رئيس پژوهشكده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي العالميه:
نخبگان جهان اسلام از بيداري اسلامي حراست كنند

رئيس پژوهشكده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي العالميه گفت: برتمام نخبگان جهان اسلام واجب است كه از خيزش هاي اسلامي منطقه با تغذيه معنوي و محتوايي آنان حراست كنند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين مهدي اميدي در قم با بيان اينكه موج نخست بيداري اسلامي را سيد جمال اسدآبادي و شاگردانش رقم زده اند، اظهار داشت: وي مسئله استبداد و استعمار را به طور برجسته مطرح كرده و وحدت مسلمانان را براي مقابله با اين پديده ها به عنوان راهكار و راهبرد ارائه داد.
وي ادامه داد: موج دوم بيداري اسلامي براساس اقدامي كه ملت مسلمان ايران انجام داد و انقلاب بزرگي را ايجاد كرد، با رهبري امام خميني(ره) شكل گرفت.
رئيس پژوهشكده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي العالميه ادامه داد: موج سوم بيداري هم اكنون در كشورهاي عربي منطقه رخ داده است.
وي ادامه داد: آنچه مسلمانان آن را به عنوان غايت اسلامي براي خود مطالبه مي كنند، نوعي مردم سالاري اسلامي است كه در آن مردم بتوانند در تعيين سرنوشت خود مشاركت گسترده داشته باشند و مهم تر اينكه اسلام به عنوان يك مرجع اساسي براي سياست گذاري اين حكومت ها به كار گرفته شود.
اميدي افزود: پيروزي اسلام گرايان در انتخاباتي كه پس از سال ها استبداد در كشورهايي مانند تونس و مصر رخ داد، نشان دهنده ماهيت اسلامي اين خيزش هاست.
رئيس پژوهشكده انقلاب اسلامي جامعه المصطفي العالميه گفت: براين اساس برنخبگان مردمي، طلاب و دانشجويان واجب است كه از اين دستاورد عظيم مردمي و اسلامي حمايت و حراست كنند و خطوط آينده آن را ترسيم كرده به اين حركات سمت و سو بدهند.
اميدي ابراز داشت: براساس دعوت جامعه المصطفي العالميه، از كشور آمريكا سيدظهير حسين نقوي، مدير شبكه تلويزيوني ولايت تي وي و مدير مؤسسه المصطفي و انتشارات الكوثر، از كشور عراق، محمد كاظم فيروز يعقوب، نماينده پارلمان عراق و از كشور عربستان كاظم العمري رهبر معنوي شيعيان مدينه 21 بهمن ماه در جشنواره بين المللي شيخ طوسي سخنراني خواهند كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران
عرضه كتاب «نقش رهبري در مديريت بحران ها» در غرفه كيهان
عرضه كتاب هاي تاريخي «نيمه پنهان» از توليدات «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» در نماز جمعه تهران و در غرفه موسسه كيهان (تقاطع خيابان وصال با طالقاني) با استقبال گسترده نمازگزاران روبرو شده است.
همزمان با حضور حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در نماز جمعه اين هفته تهران، جديدترين چاپ كتاب هاي «نيمه پنهان» نيز در اين غرفه با تخفيف ويژه به فروش خواهد رسيد. مجموعه سه جلدي كتاب «نقش رهبري در مديريت بحران ها» نوشته «محمدتقي كرامتي» كه مقطع سال هاي 1368 تا 1384 را دربر مي گيرد، جلد اول اين كتاب طي 8 ماه به چاپ هفتم رسيده است. همچنين چاپ پانزدهم كتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» نوشته «پيام فضلي نژاد» نيز روانه بازار كتاب مي شود.
غرفه موسسه كيهان در نماز جمعه تهران عرضه كننده جديدترين كتاب هاي تاريخي در حوزه جريان شناسي سياسي- فرهنگي ايران معاصر است و مي كوشد تا آثار متناسب با نيازهاي مطالعاتي مخاطبان را ارائه كند.
شورجه: «جدايي...» منطبق با نظر سياستمداران آمريكايي است
يك نويسنده و كارگردان ضمن انتقاد از فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» گفت: اين فيلم به دليل مطابقت با سياست هاي سياستمداران آمريكايي، برنده جايزه شد و اگر فرهادي نسبت به ايران و تعلقات مردم ايران پايبند باشد بايد اعلام كند كه اجازه نمي دهد فيلم جدايي نادر از سيمين در اسرائيل اكران شود.
به گزارش فارس، جمال شورجه در نخستين دوره از سلسله همايش هاي «جوان ايراني زندگي ايماني» كه با موضوع جوان و سينما در خانه شهرياران جوان برگزار شد، افزود: خانه سينما به دخل و تصرف غيرقانوني در اساسنامه و مسائل سياسي كه پيش و رو گرفته بود تعطيل شد و اين تعطيلي براي اصلاح خانه سينما است.
مشكوك ترين حركت سينما پس از انقلاب
داور جشنواره فيلم فجر امسال، درباره بيانيه اخير حمايت از خانه سينما گفت: معتقدم صدور اين بيانيه مشكوك ترين حركتي است كه در طول سي سال اخير در سينماي ايران شاهدش بوده ايم.
برخي رسانه هاي زنجيره اي و ضدانقلاب، چند روز پيش اقدام به انتشار بيانيه اي در حمايت از خانه سينما با امضاي جمعي از سينماگران نمودند كه معلوم شد بسياري از افرادي كه نامشان در پاي بيانيه بوده نسبت به آن بي خبر بودند و تعدادي از امضاكنندگان نيز سال ها پيش فوت كرده اند!
عليرضا رئيسيان درباره اين بيانيه جعلي به مهر گفت: مسائلي كه چند وقت اخير درباره عملكرد مديريت خانه سينما مطرح شده بسياري از جريان هاي پنهان سينمايي در چند سال اخير را برملا كرده است. اين مسائل باعث به وجود آمدن عكس العمل هاي آشكار و شتابزده اي با سوءاستفاده از حيثيت اهالي سينما شده است و عده اي به عنوان آلت دست برخي افراد قرار گرفته اند.
رئيسيان ادامه داد: من از بابت اين اتفاقات متاسفم اما از اين خطر خوشحالم كه ديگر هنرمندان هم كم كم متوجه مي شوند كه اين گروه رانت خوار حرفه اي به هر كاري دست مي زنند تا بتوانند به نتيجه دلخواه دست يابند. از زير سوال بردن عملكرد سينماگران گرفته تا خدشه دار كردن حيثيت خانه سينما.
كارگردان «چهل سالگي» گفت: خوشبختانه در اين مسير نام عقلا و هنرمندان بزرگ و سرشناس قرار ندارد. معتقدم صدور اين بيانيه مشكوك ترين حركتي است كه در طول 30 سال اخير در سينماي ايران شاهدش بوده ايم.
مديرعامل سابق خانه سينما افزود: پرسش اصلي اين است كه آيا اين قبيل رانت بر حاضرند حاميان دو هزار نفره را در پروژه هاي خود شريك كنند و سهمي هرچند اندك از 200 ميليارد رانت چند ساله اخير را براي معيشت آنها اختصاص دهند؟ تاريخ قضاوت خواهد كرد.
3 عنوان از آثار شهيد آويني تجديد چاپ شد
جلد دوم و سوم كتاب «آينه جادو» و كتاب «توسعه و مباني تمدن غرب» عناوين كتاب هايي است كه به تازگي با طرح جلد جديد منتشر شده است.
به گزارش فارس، نشر واحه كه زير نظر خانواده شهيد آويني اداره مي شود سه عنوان ديگر از آثار شهيد را منتشر كرده است. جلد دوم و سوم كتاب «آينه جادو» و كتاب «توسعه و مباني تمدن غرب» عناوين كتاب هايي است كه به تازگي توسط اين انتشارات چاپ و توزيع شده است. جلد دوم «آينه جادو» شامل نقدهاي سينمايي شهيد آويني است و جلد سوم آن گفت وگوها، سخنراني ها و مقالات سينمايي ايشان را در بر مي گيرد. در كتاب «توسعه و مباني تمدن غرب» مباحثي در خصوص مدرنيسم و مفهوم توسعه در غرب مطرح شده است. اين سومين مجموعه از كتاب هاي سيدمرتضي آويني است كه در سال جاري توسط نشر واحه چاپ و روانه بازار مي شود و به اين ترتيب تا اين لحظه در مجموع هشت عنوان از كتاب هاي شهيد توسط اين انتشارات تجديد چاپ شده تا در دسترس علاقه مندان قرار گيرد. نشر واحه اميدوار است تا بهار سال آينده كل مجموعه 12 جلدي آثار شهيد آويني را در دسترس مخاطبين قرار دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14