(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 بهمن 1390- شماره 20137

حديث دشت عشق
آغاز هفته بيست وپنجم با نبرد استقلال و سايپا آبي پوشان از شوك دربي خارج مي شوند؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
محمدي رفت تا محمدي ديگر بيايد نوجوانان كشتي به مراد رسيد
كشتي باز هم خبرساز شد تائيد دوپينگ 3 آزادكار توسط فدراسيون!
قهرماني تيم پالايش گاز جم درليگ جودو
پرداخت پاداش 4 مدال آور وزنه برداري
تيم ملي جودو پنجم اسفندماه در پراگ
بازگشت تيم ملي هندبال
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «عباسعلي پرويني»
مردن از عشق خدا زندگي جاويد است
بارالها! ما را از مقربان درگاه خود قرار بده و به راه راست هدايت فرما و گناهان ما را ببخش.
خدايا! به خواهرانم شكيبايي عطا كن كه در شهادت برادرشان افتخار كنند، مانند حضرت زينب(س) كه به شهادت امام حسين(ع) افتخار كرد و با صبر و بيانات خود دشمن را به لرزه انداخت.
«پاسدار شهيد»، عباسعلي پرويني، متولد تبريز (1337) در تاريخ 23/1/62 در عمليات والفجر1 در منطقه فكه به خيل عظيم شهداي اسلام پيوست.

 



آغاز هفته بيست وپنجم با نبرد استقلال و سايپا آبي پوشان از شوك دربي خارج مي شوند؟!

سرويس ورزشي-
تيم هاي استقلال و ذوب آهن در حالي در نخستين روز از هفته بيست وپنجم ليگ برتر به مصاف نارنجي پوشان كرجي و كرماني مي روند كه اين بازي ها پيش بازي مسابقه حساس آنها در پلي آف ليگ قهرمانان آسياست.
هفته بيست وپنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري دو ديدار در كرمان و تهران آغاز مي شود كه تيم هاي استقلال و ذوب آهن پيش از مسابقه حساس پلي آف ليگ قهرمانان آسيا به ترتيب به مصاف تيم هاي سايپاي البرز و مس سرچشمه كرمان مي روند.
مس سرچشمه - ذوب آهن
قعرنشين ليگ برتر پس از دو شكست خارج از خانه و اختلاف هشت امتيازي با ديگر قعرنشينان، در بازي مجدد خانگي برابر ذوب آهن تنها به پيروزي فكر مي كند تا اميدهايش براي بقا در ليگ برتر زنده بماند. نارنجي پوشان سرچشمه كه روزهاي سختي را سپري مي كنند، شايد براي آخرين مرتبه زير نظر اصغر شرفي در مسابقات به ميدان برود.
سايپاي البرز - استقلال تهران
عوض كردن پيروزي با شكست در دربي تهران روحيه آبي پوشان را بسيار پايين آورده است. مديريت و كادرفني اين تيم پيش از ديدار حساس با سايپا، بيش از برنامه هاي فني، بايد به مسائل روحي و رواني بازيكنان خود توجه ويژه اي داشته باشند تا آنها را به شرايط عادي بازگردانند. شاگردان مظلومي كه در بازي رفت هم برابر سايپا كار سختي داشتند و با تكيه بر توانايي فني جباري، پيروز شدند. قطعا امروز هم براي تيم سايپا كار سختي را خواهند داشت. مجيد صالح كه سال گذشته در بين اعضاي كادرفني ذوب آهن حضور داشت، مي تواند با ادامه بخشيدن به ناكامي هاي آبي پوشان، ضمن تقويت جايگاه نارنجي پوشان در ليگ، شانس تيم ذوب آهن را هم براي پيروزي در بازي پلي آف برابر استقلال بيشتر كند.
برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست وپنجم به اين شرح است:
دوشنبه 17/11/1390
¤ مس سرچشمه - ذوب آهن (ساعت 30:15)
¤ سايپا - استقلال (ساعت 17)
سه شنبه 18/11/1390
¤ شاهين - شهرداري تبريز (ساعت 15)
¤ پيروزي - فجر سپاسي (ساعت 17)
چهارشنبه 19/11/1390
¤ ملوان - نفت تهران (ساعت 30:15)
¤ سپاهان - مس كرمان (ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي - نفت آبادان (ساعت 30:15)
پنجشنبه 20/11/1390
¤ راه آهن - داماش (ساعت 30:15)
¤ فولاد - صبا (ساعت 16).

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ليگ برتر سال بعد هم با 18 تيم برگزارمي شود
رئيس سازمان ليگ از برگزاري قطعي ليگ برتر فوتبال با 18 تيم در فصل آينده خبر داد. عزيزالله محمدي با بيان اينكه امكان كاهش تعداد تيم هاي ليگ برتري براي فصل آينده تحت هيچ شرايطي ميسر نيست، گفت: مسابقات فوتبال ليگ برتر در فصل آينده قطعا با 18 تيم برگزار خواهد شد. به هر شكل كم كردن تعداد تيم هاي ليگ پروسه كوتاه مدتي نيست و زمان بر خواهد بود. براي اين مساله بايد كار كارشناسي انجام شود، به تصويب هيات رئيسه فدراسيون برسد و از يك سال قبل به باشگاه اطلاع داده شود تا آمادگي لازم را داشته باشند.
مخالفت ذوب آهن با انتقال گردان به پيروزي
ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن در خصوص صحبت هاي محمد رويانيان مبني بر اين كه باشگاهش قصد دارد شهاب گردان را از ذوب آهن به استخدام در بياورد تا در ليگ قهرمانان آسيا از دروازه اين تيم محافظت كند، گفت: من پيش از اين هم درباره اين مساله صحبت كرده ام و گفته ام كه چون خود ما هم در ليگ قهرمانان آسيا شركت داريم، با انتقال گردان به پيروزي كاملا مخالفيم.
تمايل ونگر به تمديد قرارداد آنري
سرمربي آرسنال پس از پيروزي 7-1 تميش مقابل بلكبرن اعلام كرد كه تلاش مي كند قرارداد قرضي تيري آنري را تمديد كند. آنري در دقيقه 68 ديدار دو تيم آرسنال و بلكبرن وارد ميدان شد و موفق شد گل هفتم تيمش را به ثمر برساند. قرارداد مهاجم فرانسوي آرسنال كه به صورت قرضي از نيويورك ردبولز به اين تيم پيوسته روز 15 فوريه (26 بهمن) به پايان مي رسد و اين بازيكن بايد به آمريكا بازگردد اما در صورتي كه قرارداد آنري تمديد شود، اين بازيكن مي تواند تيمش را در ديدار ليگ قهرمانان اروپا مقابل ميلان همراهي كند.
شايعه جدايي مورينيو بي اساس است
مدير فوتبال باشگاه رئال مادريد شايعات مطرح شده درباره جدايي احتمالي ژوزه مورينيو از اين باشگاه را رد كرد. اميليو بوتراگئنو مدير فوتبال رئال مادريد گفت: اطلاعي از شايعاتي كه درباره جدايي مورينيو از رئال مادريد مطرح شده است، نداريم. ما از عملكرد مورينيو راضي هستيم و فكر مي كنم كه او در باشگاه خواهد ماند. هر هفته شايعه جديدي مطرح مي شود و ما هيچ وقت اهميتي به آنها نمي دهيم.
مينيسك زانوي جباري پاره شد!
پزشك تيم فوتبال استقلال با اعلام اينكه مينيسك زانوي پاي جباري پاره شده است، از دوري چند هفته اي اين بازيكن از ميادين خبر داد. اكبر رضايي در خصوص مصدوميت مجتبي جباري توضيح داد: مجتبي جباري دچار پارگي مينيسك شده و تحت درمان قرار گرفته و اگر لازم باشد بايد درمان تخصصي روي پاي آسيب ديده اش انجام بگيرد. وي از غيبت جباري در ديدار با سايپاي البرز خبر داد و گفت: اين بازيكن روند فيزيوتراپي را مي گذراند تا مفاصلش تقويت شود و به شرايط ايده آل برسد. جباري تا چند هفته قادر به همراهي تيم نيست و بعد از گذراندن اين مدت اميد است كه بتوانيم از او براي بازي كردن استفاده كنيم.
توقف روند انتقال باشگاه داماش به استيل آذين
در حالي كه انتقال باشگاه داماش گيلان به حسين هدايتي در انتظار تاييد قوه قضاييه بود مديرعامل داماش از توقف اين روند خبر داد.قرار بود ديروزدر جلسه اي بين امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش و حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين امضاي انتقال مالكيت باشگاه داماش به هدايتي صورت گيرد اما اين جلسه لغو شد.عابديني در اين باره گفت: ظاهرا در جلسه روز شنبه در قوه قضاييه بحث هاي جديدي پيش آمده و به همين دليل روند اين انتقال متوقف شده است.
آقاي مديرعامل تغيير موضع داد!
واعظ آشتياني مدير عامل سابق باشگاه استقلال در تازه ترين اظهار نظر خود نسبت به كسر 5 درصد از قرارداد مربيان استقلال پس از باخت در دربي واكنش نشان داد و گفت: اين كادر فني 4 بار به طور متوالي پرسپوليس را شكست داده است حالا به هر دليلي در اين دربي موفق نشده است. به نظرم آقاي فتح الله زاده به جاي تنبيه و جريمه مالي بايد به اين كادر فني خسته نباشيد مي گفت و به آنها روحيه مي داد كه در بازي هاي آينده موفق شوند. مديرعامل سابق استقلال در حالي چنين صحبت هايي را مطرح مي كند كه در زمان مديريتش بر باشگاه استقلال و پس از قهرماني اين تيم در ليگ هشتم حكم به قطع همكاري با قلعه نويي داد! دليل قطع همكاري هم اختلافات مديرعامل و سرمربي وقت استقلال بود. حالا جالب است چنين مديري با آن مواضع، امروز اين چنين در جايگاه نصيحت قرار گرفته و نكات لازم را به فتح الله زاده گوشزد مي كند!
كريمي به بازي با فجرسپاسي مي رسد
پزشك تيم فوتبال پيروزي گفت: كريمي به بازي مقابل فجرسپاسي مي رسد اما محمد غايب است.وجيه الله چشمه سري در خصوص آخرين وضعيت مصدومان پيروزي گفت: با توجه به تمريناتي كه براي كريمي در نظر گرفتيم، او احساس درد نداشت و اگر شرايط همين گونه باشد اين بازيكن برابر فجر سپاسي به ميدان خواهد رفت.

 



محمدي رفت تا محمدي ديگر بيايد نوجوانان كشتي به مراد رسيد

دارنده يك نشان طلا و 2 برنز جهان و برنز المپيك 2008 پكن هدايت تيم كشتي آزاد نوجوانان را بر عهده گرفت.
پس از اضافه شدن محمد طلايي، سرمربي تيم كشتي آزاد نوجوانان با درخواست رسول خادم، مدير تيم هاي ملي كشتي به كادر فني بزرگسالان، تغييرات در اين رده و جايگزيني فرد جديدي به جاي طلايي محتمل به نظر مي رسيد. مراد محمدي، دارنده يك نشان طلا و 2 برنز جهان و برنز المپيك 2008 پكن كه از سال گذشته هم از سوي طلايي براي كمك به نوجوانان به فدراسيون كشتي معرفي شده بود، اما به دليل برخي مخالفت ها با اضافه شدن وي اين موضوع محقق نشد، سرانجام به عنوان سرمربي تيم آزاد نوجوانان آغاز به كار خواهد كرد.
انتخاب مراد محمدي زماني جالب توجه به نظر مير سد كه بدانيم وي در گذشته اختلافاتي با غلام محمدي داشت اما به محض اين كه غلام از كار بركنار شد مراد به تيم كشتي نوجوانان رسيد.

 



كشتي باز هم خبرساز شد تائيد دوپينگ 3 آزادكار توسط فدراسيون!

سرويس ورزشي-
پس از تغييرات غيرمنتظره در فدراسيون كشتي حالا نوبت به دوپينگ تعدادي از كشتي گيران رسيده تا فدراسيون كشتي باز هم خبرساز شود!
طي روزهاي گذشته خبرهاي خوبي از كشتي به گوش نرسيده، مهمترين موضوعي كه اين روزها در محافل ورزشي در خصوص آن صحبت مي شود موضوع دوپينگ سه كشتي گير آزادكار كشورمان است. گويا اين كشتي گيران در جريان برگزاري رقابت هاي ليگ از مواد نيروزا استفاده كرده اند و نتيجه تست نخست دوپينگ آنها مثبت اعلام شده است.
دوپينگي ها ملي پوش نيستند
اين سه كشتي گير كدام نفرات هستند و آيا قرار بود در المپيك به ميدان بروند؟! عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي در پاسخ به اين پرسش مي گويد: خير. اين نفرات از كشتي گيران ملي پوش نيستند و در برخي اوزان نفرات دوم تيم باشگاهي خود نيز بوده اند. تست دوپينگ از كشتي گيران در جريان برگزاري ديدار فينال به عمل آمد كه متاسفانه آزمايش سه آزادكار مثبت اعلام شد، حالا هم فدراسيون منتظر بازگشت آقاي خطيب است تا بهترين تصميم را اتخاذ كند.
خادم: خودمان برخورد مي كنيم
رسول خادم مدير تيم هاي ملي كشتي كشورمان در خصوص دوپينگي اعلام شدن سه آزادكار كشورمان مي گويد: بحث به گونه اي كه عنوان شده است نيست. نمونه گيري بوده است كه در جريان ليگ به صورت داخلي انجام شده است و خودمان با اين موضوع برخورد لازم را خواهيم كرد چون هيچ اهمال كاري از هيچ كشتي گيري قابل قبول نيست. البته موضوع آن قدرها هم كه خادم مي گويد ساده نيست زيرا وي در ادامه صحبت هاي خود يادآور مي شود: يكي از مهمترين دغدغه هاي اصلي ما تا زمان باقي مانده تا المپيك همين بحث دوپينگ است. اين دغدغه هم بايد در بين كشتي گيران و هم در سطوح مختلف مديريتي وجود داشته باشد. با توجه به چارچوب هاي اخلاقي كه در كشتي وجود دارد، خوشبختانه كشتي گيران ما نسبت به اين موضوع حساس هستند و شاهد تمايل كمتري از دوپينگ در كشتي هستيم، اما متاسفانه دانش و آگاهي كافي در اين زمينه در كشتي گيران ما وجود ندارد و شرايط و بستر لازم نيز براي اطلاع رساني به اندازه نياز فراهم نشده است.
بي تفاوتي فدراسيون كشتي
آنچه كه در اين خصوص بايد به آن اشاره داشت اين است كه نفرات دوپينگي كشتي از چهره هاي شناخته شده نيستند اما لزوم برخورد با اين پديده شوم آن هم پيش از المپيك به شدت احساس مي شود، نبايد از ياد برد كه در جريان برگزاري رقابت هاي ليگ بسياري از كارشناسان از نبود ماموران مبارزه با دوپينگ انتقاد كردند اما از سوي فدراسيون كشتي توجهي صورت نگرفت تا امروز خبر دوپينگي بودن چند كشتي گير منتشر شود!

 



قهرماني تيم پالايش گاز جم درليگ جودو

هفدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر جودو با قهرماني تيم پالايش گاز جم خاتمه يافت.
هفدهمين دوره از رقابت هاي ليگ برتر جودو در سالن شهيد افراسيابي برگزار شد و تيم پالايش گاز جم در ديدار با تيم استقلال تهران توانست با نتيجه 3 بر يك پيروز شود و عنوان قهرماني را از آن خود كند.
تيم استقلال تهران نيز سكوي دوم اين دوره از رقابت ها را كسب كرد.

 



پرداخت پاداش 4 مدال آور وزنه برداري

4 مدال آور وزنه برداري ايران در مسابقات جهاني پاريس، پاداش 7 ميليون توماني كسب سهميه المپيك 2012 لندن را دريافت خواهند كرد.
بهداد سليمي، كيانوش رستمي، سجاد انوشيرواني و سعيد محمدپور نفراتي هستند كه با كسب مدال مسابقات جهاني 2010 آنتاليا و 2011 پاريس، سهم به سزايي در كسب سهميه كامل المپيك لندن براي وزنه برداري كشورمان ايفا كردند. بر همين اساس فدراسيون وزنه برداري در نظر دارد پاداش اين نفرات را به زودي پرداخت كند.
به گفته حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري 2 وزنه بردار ديگر نيز پس از قرار گرفتن در تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري براي حضور در رقابت هاي المپيك، با نظر كوروش باقري پاداش هاي خود را دريافت خواهند كرد.

 



تيم ملي جودو پنجم اسفندماه در پراگ

ملي پوشان جودوي كشورمان براي حضور در جام جهاني جمهوري چك پنجم اسفندماه راهي پراگ خواهند شد.
تيم ملي جودو كه در پي كسب سهميه المپيك است در رقابت هاي جام جهاني جمهوري چك به روي تاتامي خواهد رفت. بر همين اساس نفراتي كه قرار بود راهي گرجستان شوند به اين رقابت ها اعزام خواهند شد. اين تيم قرار بود هشتم و نهم بهمن ماه به گرجستان اعزام شود تا در جام جهاني تفليس به روي تاتامي برود كه به دليل مشكلات مالي موفق به حضور در اين مسابقات نشد. تيم ملي جودو در وزن 90- كيلوگرم نماينده اي ندارد ولي محمد جواني و قنبرعلي قنبري در وزن 60- كيلوگرم، وحيد بنا در وزن 66- كيلوگرم، علي معلومات و الياس علي اكبري در وزن 73- كيلوگرم، امير قاسمي نژاد در وزن 81- كيلوگرم، جواد محجوب در وزن 100- كيلوگرم و محمدرضا رودكي به همراه امير ملك پور در وزن 100+كيلوگرم، 9 جودوكار اعزامي به گرجستان هستند كه خسرو دلير نيز هدايت اين تيم را بر عهده خواهد داشت.
رقابت هاي جام جهاني جودوي جمهوري چك 6 و 7 اسفندماه در پراگ برگزار خواهد شد و امتياز آن براي كسب سهميه المپيك محاسبه مي شود.

 



بازگشت تيم ملي هندبال

تيم ملي هندبال ايران با كسب عنوان پنجمي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا بامداد سه شنبه وارد تهران خواهد شد.
تيم ملي هندبال ايران كه در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا عنوان پنجمي را از آن خود كرد و بازهم نتوانست جواز حضور در رقابت هاي جام جهاني را كسب كند بامداد سه شنبه وارد ايران خواهد شد.3 تيم برتر اين مسابقات جواز حضور در رقابت هاي جام جهاني ايتاليا را كسب خواهند كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در نخستين روز از مسابقات بين المللي وزنه برداري معلولين در مالزي، يوسف يوسفي، ملي پوش كشورمان با مهار وزنه 163 كيلوگرمي، موفق به كسب نشان طلاي دسته 52 كيلوگرم شد.
¤ سيد محمدرضا پولادگررئيس فدراسيون تكواندو كه براي بررسي آخرين وضعيت و تغيير و تحولات احتمالي در اتحاديه آسيا به كره جنوبي سفر كرده است،فردا(سه شنبه) به ايران باز مي گردد.
¤ ابراهيم جوادي در حاشيه نشست هم انديشي فدراسيون كشتي با مسئولان باشگاه هاي مطرح كشور از انتصابش به عنوان عضو جديد هيئت رئيسه فدراسيون كشتي و به عنوان مشاور سرپرست فدراسيون در ليگ خبر داد.
¤ تيم المپيكي آب هاي آرام 18 بهمن براي برگزاري اردوي تداركاتي عازم مالزي مي شوند. احمدرضا طالبيان و آرزو معتمدي دو پاروزن ايراني هستند كه سهميه المپيك لندن را در رقابت هاي قهرماني آسيا كسب كرده اند. در كنار اين دو پاروزن، آرزو حكيمي ، سعيد افضل و فردين اسدي نيز در اين اردو شركت مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14