(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 بهمن 1390- شماره 20137

ركورد بارش برف در كشور شكسته شد بارش 4 متر برف در روستاي سمنان
با اهداي عضو دختر كرجي جان 5 بيمار را نجات داد
جريمه روزانه 4700 راننده متخلف حمل و نقل عمومي
مجمع خيرين سلامت خبر داد اهداي 4 دستگاه دياليز از سوي خيرين به مناطق محروم
زلزله خورموج و گيلان را لرزاند
سرقت هاي خشن بچه محل ها
دريافت تسهيلات ميلياردي با ارائه مدارك جعلي
سجادي اعلام كرد هشدار به داوطلبان كنكور ارشد آزاد
قاتلان عضو شوراي اسلامي شهر بناب دستگير شدند
حوادث كوتاه از كشور
سرماي بي سابقه در اروپا جان 260 نفر را گرفت
حاكم قطر گران ترين اثر هنري جهان را خريد
جان فداي بازي!
زوج استثنايي !



ركورد بارش برف در كشور شكسته شد بارش 4 متر برف در روستاي سمنان

با بارش بيش از 4 متر برف در روستاي چاشم مهديشهر واقع در استان سمنان ركورد بارش برف در كشور شكسته شد.
به گزارش فارس، ارتفاع برف در روستاي چاشم شنبه شب به بيش از چهار متر رسيده و بارش شديد برف، يخ زدگي و كولاك بي سابقه از روزهاي گذشته مردم اين منطقه را با مشكلات عديده اي مواجه كرده است.
اين گزارش حاكي است برق روستا وصل شده اما ارتباط تلفني هم چنان قطع است و تلاش مسئولان براي ارتباط تلفني روتا همچنان ادامه دارد.
محور ارتباطي مهديشهر به چاشم مسدود شده است و تردد در اين مسير هم اكنون جريان ندارد.
رئيس پليس راه استان سمنان گفت: محور شاهرود - آزادشهر، محور فولاد محله به كياسر از سه راه اگره و محور شهميرزاد به فولاد محله در استان سمنان به علت بوران شديد و بارش برف سنگين همچنان مسدود است.
سرهنگ «عليرضا رضوي خبير» روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: به خودروها در اين محورها حتي با زنجير چرخ نيز اجازه تردد داده نمي شود.
وي با بيان اينكه تلاش ماموران راهداري براي بازگشايي اين راه ها ادامه دارد، گفت: برف سنگين و وزش باد و بوران تاكنون مانع از بازگشايي اين راه ها شده است.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان گفت؛ ارتباط با روستاي فولادمحله شهرستان مهديشهر از طريق دامغان برقرار شد.
«احمد طاهري» بامداد يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: با تلاش ماموران راه و ترابري، راه ارتباطي به روستاي فولادمحله از طريق چشمه علي به اين روستا شامگاه شنبه بازگشايي و ارتباط با اين روستا برقرار شد.
به علت بارش برف سنگين و كولاك و بوران شديد روستاي فولادمحله از روز جمعه در محاصره برف قرار گرفته بود و ارتباط اين روستا قطع شده بود.
وي گفت: ارتباط با اين روستا از طريق شهميرزاد كماكان غيرممكن است و حجم بارش برف به حدي سنگين است كه امكان بازگشايي و استفاده از تجهيزات گسترده را غيرممكن كرده است.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان گفت: با تلاش كاركنان شركت توزيع، برق اين روستا و نيز شبكه تلفن همراه وصل شده است و در حال حاضر مشكل حادي در منطقه فولاد محله وجود ندارد.
معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان شرايط حاكم جوي و بارش برف و بوران در مناطق كوهستاني استان را بي سابقه توصيف كرد و با اعلام اينكه در اين مدت 971 نفر از مسافران گرفتار، نجات يافته و 683 نفر اسكان يافته اند گفت: اكنون مسافري در راه هاي اين استان در شرايط بحراني قرار ندارد.
«عليرضا خلخالي» روز شنبه گفت: با مديريت نيروهاي امدادي، خوشبختانه اين حوادث در راه هاي استان سمنان هيچ گونه تلفات جاني نداشته است.
وي با بيان اينكه دستگاه هاي موجود در برابر اين حجم از برف و بوران جوابگو نيست، گفت: در اين حوادث چند نفر نيز مصدوم شدند كه شامل شكستگي دست و لگن بر اثر سرخوردن بر روي برف، بيماري يك راننده ترك تبار، بستري شدن سه نفر مامور انتظامي و فرمانده پليس راه است.
وي گفت: در شرايط سخت جوي جمعه شب 108 نفر از مسافران گرفتار در بالاي گردنه خوش ييلاق انتقال و اسكان يافتند.
«سيدمحمد موسوي زاده» مديرعامل شركت توزيع برق استان سمنان روز شنبه به ايرنا گفت: با توجه به كولاك و برف شديد در برخي مناطق استان سمنان، شكستگي پايه هاي برق، پارگي سيم ها و خسارت به تاسيسات برقي و نيز شكسته شدن درختان و شاخه ها و افتادن بر روي شبكه هاي توزيع برق، موجب قطع برق در اين مناطق شد.
وي گفت: با تلاش ماموران اين شركت مشكل قطع برق در شهر شهميرزاد و روستاهاي فولادمحله و چاشم برطرف شده است.
موسوي زاده اظهار داشت: به دليل مسدود بودن راه هاي مواصلاتي روستاهاي حسين آباد، نام نيك، باغچه، كمردار و دشت شاد در منطقه كالپوش، فعلا امكان حضور اكيپ هاي عملياتي و فوريت هاي برق ميسر نيست و بلافاصله پس از بازگشايي مسيرها، اشكالات شناسايي و برطرف مي شود.
به دنيا آمدن كودك
در ميان برف
با تلاش نيروهاي امدادي هلال احمر استان اردبيل نوزاد بيله سواري در ميان برف و كولاك به دنيا آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، به نقل از روابط عمومي هلال احمر استان اردبيل، يك زن باردار در يكي از روستاهاي صعب العبور و در محاصره برف، با تلاش امدادگران هلال احمر و شبكه بهداشت و درمان بيله سوار از مرگ حتمي نجات يافت.
پس از اطلاع امدادگران از وضعيت وخيم اين زن روستايي و بسته بودن جاده روستاي «ايده لو» پس از سه ساعت تلاش، آمبولانس هاي فوريت هاي پزشكي و هلال احمر به اين روستا دسترسي يافته و بيمار را به سرعت به بيمارستان شهرستان گرمي انتقال دادند.
اين زن روستايي در گرمي وضع حمل كرده و حال خود و فرزندش رضايت بخش است.
در روزهاي گذشته بارش برف راه روستايي بسياري از شهرهاي استان اردبيل را مسدود كرده بود كه اكثر اين مسيرها بازگشايي شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، راههاي ارتباطي 80 روستاي شهرستان كوثر با تلاش مأموران و راهداران شهرستان كوثر بازگشايي شد.
پيمان خيرانديش رئيس اداره راه و ترابري شهرستان كوثر با اعلام مطلب بالا افزود: با تلاش هاي انجام يافته در حال حاضر اكثر راههاي روستايي اين شهرستان بازگشايي شده و رفت و آمد در آنها در جريان مي باشد.
نجات زن باردار مازندراني گرفتار در برف
مسئول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا گفت: زن باردار نكايي كه از صبحدم ديروز در برف روستاهاي هزارجريب نكا گرفتار شده بود با كمك و امدادرساني به موقع نجات يافت.
اسماعيل عبداللهي در گفت وگو با فارس در نكا اظهار داشت: اين زن باردار كه خاتون حسني نام دارد اهل روستاي شيت هزارجريب نكا است كه در برف گرفتار شده بود و با همكاري راهداري، بهداشت و درمان و امداد و نجات اين شهرستان نجات يافت.
وي ادامه داد: بر اثر برف و باران شديد در منطقه كوهستاني و عوامل مسدود شدن جاده، يك زن باردار در حال زايمان در برف هاي جاده هزارجريب نكا گرفتار شد.
عبدالهي گفت: با حضور به موقع اكيپي متشكل از راهداري، بهداشت و درمان، جمعيت هلال احمر و ... اين مادر به مركز بهداشتي استخرپشت منتقل شد.
مسئول روابط عمومي بهداشت و درمان نكا يادآور شد: كمك هاي اوليه در اين مركز توسط پزشك و پرستاران انجام شد اما به دليل وضع مادر، با هماهنگي هاي شهرستان و نيروهاي امدادي و با استفاده از تمام امكانات در اختيار راهداري، زن باردار به بيمارستان امام حسين (ع) شهرستان نكا منتقل شد.
وي افزود: اين زن باردار پس از انتقال به بخش زايمان بيمارستان، فرزند پسري به دنيا آورد و در حال حاضر مادر و فرزند هر دو در سلامت كامل به سر مي برند.
عبداللهي گفت: خدمات رساني به موقع به اين مادر موجب نجات جان وي و فرزندش شد و شادي را براي اين خانواده به ارمغان آورد.
سقوط بهمن در طالقان
سقوط بهمن موجب گرفتار شدن مردم 5 روستاي طالقان استان البرز در برف شد.
ابوالقاسم مهري فرماندار طالقان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار كيهان در طالقان گفت: بارش سنگين برف طي دو روز گذشته موجب مسدود شدن برخي از راههاي ارتباطي در بخش بالاطالقان شد. وي گفت: محور جوستان به گراب نيز در بخش بالا طالقان به علت سقوط بهمن مسدود شده است.
فرماندار طالقان ادامه داد گروههاي امدادي بدليل مسدود بودن راه ها بوسيله بالگرد در منطقه حاضر شدند.
مهري تصريح كرد: اقلام غذايي و دارويي مورد نياز روستائيان در برف مانده در اختيار آنان قرار گرفت.
به دليل بارش برف سنگين و سقوط بهمن اين راهها تا اطلاع ثانوي مسدود است.
بيش از 400 خانوار در پنج روستاي خچيره، دهدر، گته ده، دراپي و گراب ساكن هستند.
نجات 7 مادر باردار
از محاصره برف
به گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس رئيس مركز بهداشت و درمان كلاله گفت: يك مادر باردار در آستانه زايمان در روستاي گچي سو كه در محاصره برف سنگين قرار داشت با كمك نيروهاي امدادي، به بيمارستان رسول اكرم(ص) كلاله منتقل شد.
دكتر ابراهيم فدايي افزود: پس از اطلاع از وضع اين مادر باردار در روستاي كوهستاني گچي سو در 55 كيلومتري شمال شرقي كلاله، نيروهاي امدادي بلافاصله به محل اعزام شدند و پس از برف روبي جاده و باز كردن مسير اين روستا، اين مادر باردار با استفاده از يك دستگاه آمبولانس به بيمارستان كلاله منتقل شد.
وي گفت: اين مادر پس از رسيدن به بيمارستان با تلاش پزشكان و پرسنل اين بيمارستان به سلامت زايمان كرد و هم اكنون مادر و فرزند دختر وي نيز در سلامت كامل بسر مي برند.
رئيس مركز بهداشت كلاله افزود: در 2 روز گذشته 7 مادر باردار در آستانه زايمان از محاصرف برف و كولاك نجات داده شدند و به بيمارستان انتقال يافتند.
هواي 26 درجه زير صفر
در بستان آباد
رشيد رضايي مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: به علت يخبندان و برودت 26 درجه زير صفر روز يكشنبه مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح در بستان آباد تعطيل شد.
اين در حاليست كه روز شنبه پانزدهم بهمن با وجود سرماي 25 درجه زير صفر هيچ يك از مقاطع تحصيلي در بستان آباد تعطيل نشد.
تعطيلي مدارس
چند استان كشور
مديركل آموزش و پرورش گلستان گفت: در پي بارش شديد برف و برودت هوا، مدارس سراسر استان گلستان، براي دومين روز متوالي، روز يكشنبه نيز تعطيل شد.
به گزارش ايرنا، «عيسي پائين محلي» افزود: اين تعطيلي شامل تمامي مدارس سه مقطع استان در مناطق شهري و روستايي است.
وي افزود: مدارس سه مقطع گلستان در روز شنبه نيز تعطيل بود.
مدارس پيش دبستاني و دبستان نوبت صبح شهرهاي دماوند و رودهن نيز ديروز تعطيل شدند.
مديركل اداره آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز گفت: به دليل برودت هوا و يخبندان، معابر و گذرگاهها، مدارس برخي از شهرستانهاي اين استان روز يكشنبه تعطيل اعلام شد.
«محمد وحيدي» روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي در شهرستان بجنورد در نوبت صبح يك شنبه تعطيل شدند.
وي افزود: مدارس مقطع ابتدايي در شهرستان مانه و سملقان، اسفراين و منطقه راز وجرگلان از توابع شهرستان بجنورد نيز در نوبت صبح روز يكشنبه تعطيل اعلام شد.
بارش برف در محورهاي ارتباطي گيلان
بارش برف تمامي مناطق غربي گيلان را سفيدپوش كرد و موجب مختل شدن و كندي تردد خودروها در محورهاي ارتباطي اين استان شد.
ارتفاع برف در گردنه حيران در مسير آستارا به اردبيل به حدود 40 سانتي متر و خلخال به اسالم و خلخال به پونل بيش از 50 سانتي متر و در شهر آستارا بيش از 10 سانتي متر گزارش شده است.
امدادرساني
به 1700 نفر در جاده هاي خراسان رضوي
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: طي دو روز گذشته هزار و 700 نفر كه در محورهاي اين استان گرفتار برف و كولاك شده بودند امدادرساني شدند.
«محمد قاسمي» روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي بارش شديد برف، كولاك و كاهش دما طي اين مدت در پنج محور ارتباطي استان عمليات امداد و نجات به گرفتار شدگان در برف و كولاك توسط نيروهاي امدادي انجام و اقلام امدادي مانند نان، كنسرو، پتو و غذاي گرم بين آنان توزيع شد.
وي گفت: از مجموع 1700 نفري كه طي دو روز گذشته امدادرساني شده اند هزار و 200 نفر به صورت اضطراري اسكان يافتند كه هزار نفر آنان در محور تربت حيدريه به مشهد و 200 نفر در ديگر محورهاي استان بودند.
بازگشايي راه هاي روستايي خراسان شمالي
معاون راهداري اداره كل راه و ترابري خراسان شمالي گفت: راه ارتباطي 100 روستاي اين استان كه به دنبال بارش برف و كولاك شديد از روز جمعه مسدود شده بود پس از 48 ساعت با تلاش راهداران بازگشايي شد.
«علي اصغر بديعي مقدم» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: بر اثر بارش برف راه ارتباطي 300 روستا بسته و پيش از اين مسير ارتباطي 200 مورد از اين روستاها روز شنبه بازگشايي شده بود.
وي افزود: هم اكنون تمام راههاي روستايي خراسان شمالي باز و تردد در آن برقرار است.
به گزارش خبرنگار كيهان از رودهن ارتفاع برف در نقاط مختلف شهري و روستايي اين شهرستان 30 سانتي متر گزارش شده است. سقوط بهمن در ارتفاعات رودهن باعث مسدود شدن محور هراز از اوائل شنبه شب شد كه اين محور با تلاش مأموران در ساعت 5 بامداد روز يك شنبه بازگشايي شد.

 



با اهداي عضو دختر كرجي جان 5 بيمار را نجات داد

اهداي اعضاي بدن يك دختر جوان مرگ مغزي در كرج به پنج بيمار زندگي دوباره بخشيد.
«كرمعلي آتشگاهي» پدر اين دختر 25 ساله ديروز به خبرنگار ايرنا گفت دخترم مينا به علت بيماري چند روز پيش دچار مرگ مغزي شد كه در بيمارستان شهيد رجايي كرج تحت مراقبت ويژه قرار گرفت.
وي ادامه داد: پس از اطمينان از عدم بازگشت حيات، با هماهنگي بيمارستان سيناي تهران دخترم براي اهداي عضو به اين بيمارستان انتقال يافت.
اين پدر گفت: اعضاي بدن دخترم را با هدف رضايت خداوند متعال و زندگي بخشيدن به چند بيمار اهدا كردم.
وي افزود: هرچند مرگ دخترم براي من و مادرش سخت است اما حيات بخشيدن به چند بيمار تاحدود زيادي ما را تسكين مي دهد.

 



جريمه روزانه 4700 راننده متخلف حمل و نقل عمومي

معاون حمل و نقل پليس راه كشور از جريمه شدن روزانه 4هزار و 700 راننده متخلف ناوگان حمل و نقل عمومي در جاده هاي كشور خبر داد.
سرهنگ ابراهيم وهاب زاده با اشاره به طرح تشديد برخورد با رانندگان متخلف حمل و نقل عمومي به مهر گفت: پليس راه برابر قانون و براي حفظ جان مسافران با تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومي به ويژه رانندگان اتوبوسها برخورد مي كند. اين در حالي است كه طرح تشديد كنترل ناوگان حمل و نقل عمومي نيز از روز پانزده بهمن اجرايي شد.
وي ادامه داد: تصادفات اتوبوسهاي مسافربري از ابتداي مهرماه تاكنون نسبت به گذشته افزايش يافته و ميزان كشته ها نيز به علت شدت تصادفات افزايش يافته است. متأسفانه بيشترين حوادث ترافيكي اتوبوسها را واژگوني به علت ناتواني در كنترل و توجه نكردن به جلو تشكيل مي دهد.معاون حمل و نقل پليس راه از صدور روزانه چهار هزار و 700 برگ جريمه براي رانندگان حمل و نقل عمومي در جاده ها خبر داد و افزود: از ابتداي مهرماه تا پايان دي پانصد و 56 هزار و 378 قبض جريمه براي رانندگان حمل و نقل عمومي صادر شده است.
خوشبختانه همزمان با اجراي مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي و افزايش سقف جريمه ها ميزان اعمال قانون كاهش يافته است.

 



مجمع خيرين سلامت خبر داد اهداي 4 دستگاه دياليز از سوي خيرين به مناطق محروم

4 خير ايراني براي كمك به بيماران دياليزي مناطق محروم اقدام به خريد چهار دستگاه دياليز و اهداي آن به مجمع خيرين سلامت كردند.
به گزارش روابط عمومي مجمع خيرين سلامت، ابوطالب سليماني(ساكن تهران)، عليرضا جالينوسي(ساكن پاريس)، خانم الف.م(ساكن پاريس) و حسن رئيس قاسمي(ساكن تهران) به ترتيب يك دستگاه دياليز را براي كمك به محرومان استان هاي ايلام، سيستان و بلوچستان، استان خوزستان شهرستان شوشتر، خريداري و اهدا كردند.
گفتني است خيرين مي توانند هداياي نقدي خود را به حساب سيبا بانك ملي شماره 0106687279004 و سپهر بانك صادرات شماره 0106920692007 به نام مجمع خيرين سلامت كشور واريز نمايند.

 



زلزله خورموج و گيلان را لرزاند

زلزله شهر خورموج در استان بوشهر و شهرهاي رشت، انزلي و فومن در استان گيلان را لرزاند.
زلزله اي به بزرگي 7/4 مقياس در ريشتر شهر خورموج مركز شهرستان دشتي از توابع استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش خبرنگار فارس از بوشهر براساس اعلام پژوهشگاه بين المللي زلزله ايران، كانون اين زلزله 14 كيلومتري شرق شهر خورموج بوده است.
براساس اين گزارش تاكنون خسارت جاني و مالي از بروز اين زلزله در شهر خورموج گزارش نشده است.
همچنين به گزارش ايرنا زمين لرزه اي به قدرت 5/4 ريشتر ساعت 23 و 34 دقيقه و 14ثانيه شنبه شب بخش هايي از استان گيلان از جمله شهرهاي رشت، انزلي و فومن را لرزاند.
مركز اصلي اين زمين لرزه 26 كيلومتري شمال بندر انزلي گزارش شده است. گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه اعلام نشده است.

 



سرقت هاي خشن بچه محل ها

سرويس اجتماعي-
سارقان جوان با تهديد چاقو مالباختگان را به شدت ضرب و شتم كرده و اموال آنان را به سرقت مي بردند.
ساعت 20 مورخه 24 آبان ماه 2 برادر به نام ميلاد و ميعاد به همراه مادر و برادر كوچكشان در داخل خودروي شخصي در خيابان سردار جنگل منطقه نازي آباد توقف كرده بودند كه شاهد درگيري بين چند جوان مي شوند. 2 برادر براي پايان دادن به درگيري و وساطت از خودرو پياده مي شوند كه افراد مهاجم با ديدن اين دو برادر وحشيانه اين 2 را از ناحيه سر و صورت با ضربات چاقو زخمي مي كنند.
مادر اين 2 برادر كه با ديدن وضعيت فرزندان خود از خودرو پياده شده بود نيز توسط مهاجمان مورد حمله و تهديد قرار گرفت.
مهاجمان بعد از ضرب و شتم اين دو برادر، مبلغ 70هزار تومان پول نقد را به همراه يك رشته گردنبند طلا و گوشي تلفن همراه و ساعت مچي، با تهديد چاقو از اين دو سرقت و با چند دستگاه موتورسيكلت متواري شدند.
با تشكيل پرونده مقدماتي در كلانتري 130نازي آباد و به دستور نجات حصاري، بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 16 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات، كارآگاهان پايگاه هفتم با مراجعه به محل درگيري و انجام تحقيقات، موفق به شناسايي هويت يكي از افراد مهاجم به نام وحيد-ح (21ساله) شدند.
با شناسايي هويت وحيد- ح، كارآگاهان محل هاي تردد وي را در منطقه نازي آباد مورد شناسايي و مراقبت قرار داده و سرانجام در مورخه 30 آبان او را به همراه جوان ديگري به هويت آرمين-ش (18 ساله)، در داخل يك آرايشگاه در خيابان سردار جنگل نازي آباد دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي منتقل كردند.
مالباختگان با حضور در پايگاه هر 2 متهم را به عنوان افراد مهاجم مورد شناسايي قرار دادند.
همزمان با تحقيقات پليسي جهت شناسايي مخفيگاه ديگر متهمان اين گروه از سارقان خشن، كارآگاهان مالباخته نوجواني را مورد شناسايي قرار دادند كه توسط متهمان مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته بود.
با شناسايي و انجام تحقيقات از اين مالباخته 13 ساله به هويت «محمدرضا- الف» كه آثار ضرب و شتم و چاقو بر روي صورت و دهان وي كاملاً مشخص بود، وي پس از حضور در پايگاه هفتم بلافاصله وحيد و آرمين را مورد شناسايي قرار داد.
محمدرضا با تأكيد بر اين نكته طبق نظريه پزشك معالج آثار به جاي مانده از ضربات چاقو براي هميشه بر روي صورتش باقي خواهد ماند، با نشان دادن آثار ضربات چاقو گفت: شدت ضربات چاقو به حدي بود كه باعث پاره شدن كامل گونه سمت چپ و وارد شدن چاقو به داخل دهان شده و باعث پارگي زبان و شكسته شدن دو دندان شده است.
در اين پرونده تعداد مالباختگان شناسايي شده كه توسط متهمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و با چاقو زخمي شده اند به 6 نفر رسيده است.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگيري در مناطق مختلف سطح شهر تهران و با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه توسط متهمان مورد سرقت اموال و زورگيري قرار گرفته باشند، از كليه مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت و يا ضرب و جرح قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان 15خرداد، ميدان 15خرداد مراجعه نمايند.
گفتني است همه متهمان پرونده دستگير شده اند.

 



دريافت تسهيلات ميلياردي با ارائه مدارك جعلي

سرويس شهرستان ها-
فردي كه با تاسيس يك شركت كاغذي و ارائه مدارك جعلي اقدام به دريافت وامي به مبلغ 45 ميليارد ريال كرده بود، دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ برزويي رئيس پليس آگاهي استان چهارمحال وبختياري در تشريح اين خبر گفت: در پي كسب خبري از يكي از بانك هاي استان مبني بر اينكه فردي با مدارك صوري و تاسيس شركت جعلي اقدام به دريافت وام ميلياردي كرده است، با توجه به اهميت موضوع بلافاصله اكيپي از كارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادي مسئول رسيدگي به پرونده شدند.
وي افزود: كارآگاهان در خلال تحقيقات دريافتند فرد موردنظر 4 سال پيش با تاسيس يك شركت توليدي و ارائه مدارك به بانك تسهيلاتي بالغ بر 5/4 ميليارد تومان دريافت كرده و كارشناسان بانك كه براي سركشي به محل شركت مراجعه كرده بودند متوجه تعطيلي محل شده و مراتب را به پليس آگاهي انتقال داده اند.
اين مقام مسئول افزود: در بررسي مدارك و اسناد شركت مشخص شد شخص مديرعامل با معرفي اعضاي خانواده اش به عنوان اعضاء هيئت مديره و تهيه اسناد و مدارك جعلي اقدام به تاسيس شركتي پوشالي كرده و با تهيه فاكتورهاي جعلي اقدام به دريافت وام ميلياردي كرده است.
سرهنگ برزويي در ادامه اضافه كرد: با احضار مديرعامل شركت كاغذي به پليس آگاهي كارآگاهان به بازجويي از وي پرداختند و متهم كه در مواجهه با اسناد و مدارك چاره اي جز بيان حقيقت نداشت به دريافت تسهيلات غيرمجاز بانكي اعتراف كرد كه در نهايت به اتهام جعل مهر و تحصيل مال از طريق نامشروع به همراه كليه مدارك و نظريه كارشناسان جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام شد.

 



سجادي اعلام كرد هشدار به داوطلبان كنكور ارشد آزاد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي 19 بهمن را آخرين مهلت براي ثبت نام داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد سال 91 اعلام كرد.
عبدالله سجادي تاكيد كرد:امكان خريد كارت اعتباري ثبت نام در كنكور كارشناسي ارشد 91 از طريق خودپردازهاي بانك ملي نيز فراهم شده است و توصيه مي شود كه داوطلبان نسبت به خريد كارت اعتباري از اين طريق اقدام كنند.
وي افزود: روال خريد كارت اعتباري و ثبت نام در اين آزمون تنها از طريق اينترنتي صورت مي گيرد و درگاه بانك هاي ملي، ملت، تجارت، پارسيان و پاسارگاد به منظور انجام خريد شناسه و رمز عبور ثبت نام، فعال است و از سوي ديگر، متقاضيان مي توانند با مراجعه به خودپرداز شعب بانك ملي، كارت اعتباري را نيز خريداري كنند.
كنكور كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامي طي روزهاي 21 تا 23 ارديبهشت ماه سال آينده برگزار و نتايج نهايي آن در اواخر شهريورماه اعلام خواهد شد.

 



قاتلان عضو شوراي اسلامي شهر بناب دستگير شدند

بناب- خبرنگار كيهان:
با تلاش مأموران انتظامي بناب قاتلان عضو شوراي اسلامي اين شهر ظرف 48 ساعت دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان بناب با اعلام اين خبر گفت: به دنبال مفقود شدن شخصي به نام «بهروز نصيرفام»، عضو شوراي اسلامي شهر بناب، مأموران آگاهي نيروي انتظامي اين شهر طي يك عمليات اطلاعاتي و شناسايي موفق شدند قاتلان نامبرده را دستگير كنند.
«سرهنگ علي سلطاني وش» افزود: در اين ارتباط دو نفر متهم به نام هاي «رحيم» و «رامين» هر دو ساكن بناب، دستگير شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند.
گفتني است مقتول معاون اداره مخابرات شهرستان بناب نيز بود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 2 سارق زورگير
اراك- خبرنگار كيهان: در پي اعلام گزارشي به پليس مبني بر زورگيري يك دستگاه خودرو سواري پرايد توسط دو نفر سارق در حوالي زرنديه بلافاصله با اجراي مهار خودرو مسروقه متوقف و سارقان دستگير شدند. متهمان اعتراف كردند كه خودرو را از كرج به مقصد كرمانشاه كرايه كردند و در حوالي رودخانه شور با تهديد ساطور و چاقو دست و پاي راننده را بسته و خودرو را سرقت كردند.
سارقان در دام پليس
دزفول- خبرنگار كيهان: با تلاش نيروي انتظامي دزفول 15 نفر از سارقان موتورسيكلت در اين شهرستان دستگير شدند. متهمان به سرقت 12 دستگاه موتورسيكلت اعتراف كردند. همچنين با همكاري شهروندان دزفولي پليس 11 نفر از سارقان منازل را دستگير كرد. يكي از اين سارقان در طول 2 سال 23 سرقت انجام داده است.
كشف داروهاي غيرمجاز
شهريار- خبرنگار كيهان: با تلاش مأموران پليس رباط كريم از 2 واحد صنعتي در اين شهرستان 2660 نوع از انواع داروهاي غيرمجاز و قاچاق كشف و ضبط شد. در اين رابطه 2 نفر دستگير شدند.
انهدام باند سرقت زيورآلات دختربچه ها
خرم آباد- ايسنا: 4 نفر كه به صورت گروهي در سطح شهر خرم آباد اقدام به سرقت طلا و زيورآلات دختربچه ها مي كردند در حين سرقت توسط كلانتري 14 اين شهرستان دستگير شدند. با اعتراف متهمان يكي از مالخران دستگير و تلاش براي كشف اموال سرقتي ادامه دارد.
بازگشت سارق به زندان
سرويس شهرستان ها: در پي وقوع چندين فقره سرقت منازل شهروندان بجنوردي، پليس پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسي وضعيت سارقاني كه به تازگي از زندان آزاد شده اند ردپاي سارق سابقه داري را در اين سرقت ها شناسايي كرده و پس از دستگيري از مخفيگاه وي مقادير زيادي از اموال مسروقه را كشف و ضبط كردند. متهم دوباره به زندان بازگشت.
تصرف اراضي ملي
سرويس شهرستان ها: در پي شكايت اداره منابع طبيعي استان خراسان جنوبي مبني بر اينكه فردي قصد تصرف غيرقانوني و فروش اراضي ملي در شهرستان قائن را دارد با تحقيقات پليس مشخص شد متهم با تسطيح صخره ها و اراضي و قطع درختان اقدام به تصرف 10 هكتار از اراضي ملي كرده است. متهم با قرار وثيقه روانه زندان شد.
بازداشت سارقان كارت هاي سوخت
اهواز- ايسنا:سارقاني سوار بر موتورسيكلت با ورود به جايگاه سوخت و كمين گرفتن، اقدام به ربودن كارت سوخت مراجعه كنندگان مي كردند توسط پليس شناسايي شدند. پليس اهواز پس از ورود به منزل متهمان هر 2 سارق را دستگير كرد. سارقان به سرقت 17 كارت سوخت اعتراف كردند.
مرگ مشكوك 3 جوان
تبريز- ايسنا: مأموران نيروي انتظامي شبستر آذربايجان شرقي پس از اخذ گزارشي اجساد 4 جوان را در حالي كه با فاصله چند متر از يكديگر افتاده بودند در باغي كشف كردند. عوامل اورژانس اعلام كردند 3 نفر فوت كرده و 1 نفر داراي علائم حياتي است. پليس اعلام كرد با توجه به وجود مشروبات الكلي در كنار اجساد احتمال فوت براثر مسموميت وجود دارد.
كشف 1800 قطعه سكه تقلبي
اليگودرز-ايسنا:در پي مراجعه شخصي به مأموران پاسگاه بروبرود غربي اليگودرز مبني بر اينكه شخصي ناشناس 1800 قطعه سكه تقلبي را در قبال 15 ميليون به من داده و از محل متواري شد. مأموران با هماهنگي قضايي و انجام كارهاي اطلاعاتي متهم را دستگير كه در تحقيقات به جرم خود اعتراف كرد.
سرقت در زمان مرخصي از زندان
سرويس شهرستان ها: در پي سرقت هاي متعدد منازل ويلايي در شهرستان اردبيل، با بررسي هاي پليسي مشخص شد تمام سرقت ها توسط يك نفر انجام شده است. در ادامه تحقيقات مشخص شد سرقت ها توسط سارقي حرفه اي و در زمان مرخصي از زندان صورت گرفته است. سارق پس از دستگيري اعتراف كرد بدليل اينكه به پرداخت 200 ميليون تومان رد مال شاكيان محكوم شده است در ايام مرخصي از زندان اقدام به سرقت مي كرده است و تاكنون 170 ميليون تومان از اين راه به دست آورده است.

 



سرماي بي سابقه در اروپا جان260 نفر را گرفت

رسانه هاي غربي از ادامه سرماي شديد در اروپا و كشته شدن 260 نفر تنها طي هفت روز گذشته خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، شمار تلفات سرما در اروپا در هفت روز گذشته به 250 نفر رسيده كه بيشترين آمار تلفات در ميان اوكرايني ها گزارش شده است. بر اين اساس، اجساد شماري از كشته شدگان در خيابان ها پيدا شده است و هزاران نفر در روستاهاي كوهستاني در صربستان بدون آن كه مقصد خود را پيدا كنند، گرفتار شده اند. كانال هاي ونيز در ايتاليا نيز يخ زده اند و برف زيادي در رم باريده است. كمترين درجه حرارت در اروپا در جنوب غرب جمهوري چك 38 درجه زير صفر گزارش شده است.
وزارت اضطراري اوكراين اعلام كرد كه از زمان آغاز فصل سرما 101 نفر كشته شدند كه 64 نفر آنها در خيابان ها جان داده اند.
در حالي كه اروپائيان با موج سرما دست و پنجه نرم مي كنند و سوخت رساني در اغلب نقاط با مشكل انجام مي شود، خبر قطع صدور نفت ايران به اتحاديه اروپا موجي از نگراني ها را به دنبال داشته است. رئيس اتحاديه پالايشگاه هاي نفت ايتاليا اعلام كرده است 5 پالايشگاه در ايتاليا در آستانه تعطيلي است و در صورت تحريم نفت ايران 70 پالايشگاه در كل اروپا به تعطيلي كشانده مي شود. علاوه بر اينها كارشناسان معتقدند اين تصميم در شرايط كنوني و سرماي شديد قطعا ضررهاي زيادي را متوجه دولت هاي اروپايي خواهد كرد در حال حاضر اروپا با بحران هاي شديد داخلي از جمله گراني، تورم و اعتراضات مردمي مواجه است و اقدام مجلس ايران در قطع صادرات نفت اين بحران ها را دوچندان خواهد كرد. كارشناسان همچنين پيش بيني كرده اند، قطع صادرات نفت ايران موجب شكل گيري بازارهاي سياه براي فروش نفت خواهد شد و نشريه فرانسوي اكسپرسيون پيش بيني كرده است بهاي نفت به 150 دلار در هر بشكه خواهد رسيد.

 



حاكم قطر گران ترين اثر هنري جهان را خريد

«آل ثاني» خانواده حاكم بر قطر با خريد يك تابلوي نقاشي متعلق به «پل سزان»، ركورد خريد گران ترين اثر هنري جهان را شكست.
به گزارش ايسنا، خانواده حاكم قطر در يك حراجي در لندن، تابلوي نقاشي «ورق بازها» اثر مورد علاقه «پل سزان» را به قيمت 160ميليون پوند خريد تا عنوان گرانقيمت ترين اثر هنري جهان به ثبت برسد.اين تابلوي ارزشمند «سزان» قرار است در كنار آثاري از «اندي وارهول»، «دامين هرست» و «مارك روتكو» در موزه ملي قطر به نمايش گذاشته شود.
اين تابلو يكي از 5 اثري است كه «سزان» از چند روستايي فرانسوي در حال بازي ورق كشيده است و خانواده سلطنتي قطر براي خريد آن، دو دلال بين المللي آثار هنري را ناكام گذاشت.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، ركورد قبلي گرانقيمت ترين اثر هنري جهان متعلق به نقاشي «جكسون پولاك» بود كه در سال 2006 به قيمت 89 ميليون پوند به فروش رسيد.«پل سزان»، ملقب به پدر هنر مدرن تابلوي «ورق بازها» را در سال 1893 خلق كرد كه جزو مهمترين آثار پست امپرسيونيستي فرانسه محسوب مي شوند.
پل سزان در طول زندگي هنري اش بسيار گوشه گير و كم حرف بود و از اين رو هميشه در جمع هنرمندان ناشناخته بود. وي شهرت هنري خود را در ميانسالي به دست آورد و در سالخوردگي بود كه نقاشان جوان به اهميت او پي بردند.

 



جان فداي بازي!

در تايوان يك گيمر 23ساله در يك كافي نت دچار سكته قلبي شد و مرد بدون آنكه 30 كاربري كه در اطرافش مشغول بازي بودند، متوجه وي شوند!
به گزارش مشرق، «چن رانگ» كه در حال بازي آنلاين legue of legends بود، به دليل بي تحركي طولاني مدت و لخته شدن خونش دچار ايست قلبي شد و پاي كامپيوتر جان سپرد. جالب اينجاست كه «چن» در حالي كه يك دست خود را بر روي صفحه كليد قرار داده بود و دست ديگرش روي موس بود، جان سپرد.
تاكنون گزارش هاي متعددي در كشورهاي آسيايي از مرگ مقابل كامپيوتر و هنگام بازي هاي كامپيوتر گزارش شده است.

 



زوج استثنايي !

يك زن خون آشام و يك مرد آدمخوار سوئدي بزودي با هم ازدواج مي كنند.
«گلوبال پست» نوشت، يك زن خون آشام كه نامزدش را براي نوشيدن خونش كشته و يك مرد آدمخوار كه پس از كشتن همسرش گوشتش را خورده است، در يك بيمارستان رواني، عاشق يكديگر شده اند و مي خواهند با هم ازدواج كنند.
«ايسكاين جانسن» 33ساله و «ميشل گوستافسون» 23ساله هم اكنون در مكاني با امنيت بالا به نام «كرسودن» نگهداري مي شوند.
اين خون آشام به دليل ريختن خون يك مرد، در بيمارستان رواني به سر مي برد. وي به نامزد سابق خود چاقو زد و سپس خون او را نوشيد.مرد آدمخوار هم سر همسر خود را با اره بريده و سپس گوشت او را خورده است.جانسون گفته است من عاشق ميشل هستم و تا به حال كسي را به مانند او نديده ام. من مي خواهم يك زندگي بدون جنايت داشته باشم.
گوستافسون هم كه شيطان پرست است، گفته است: ما مي خواهيم با يكديگر زندگي كنيم تا بتوانيم سرگرمي هاي خود را دنبال كنيم.
گفتني است، اين دو قاتل محكوم به حبس ابد هستند اما به جاي زندان در يك بيمارستان رواني زندگي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14