(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 بهمن 1390- شماره 20137

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حق با آمريكاست ! (يادداشت روز)
احمدي نژاد در تجليل از برگزيدگان جشنواره بين المللي خوارزمي:
رژيم هاي ديكتاتوري كه انتخابات نديده اند نسخه دموكراسي مي پيچند
قيمت خريد (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
روزنامه سعودي الشرق الاوسط:كنفرانس بيداري اسلامي رادستكم نگيريد ايران الگوي جوانان عرب است
جوانان مصري هنگام بازگشت از تهران بازداشت شدند
وقتي خان دايي جان 700 اصلاح طلب را ريز مي بيند (خبر ويژه)
260 كشته، اولين تلفات جنگ سرد در اروپا (خبر ويژه)
انتخاب آن رئيس پسنديده بود و راي به اين رئيس، ناپسند؟! (خبر ويژه)
«ارتش آزاد سوريه» يا مزدور اسرائيل؟! (خبر ويژه)
تحريم ها ايران را قدرتمندتر كرده و اعتبار آمريكا را از بين برده است (خبر ويژه)
به نام جشنواره به كام ضد انقلاب فراري!! (خبر ويژه)



حق با آمريكاست ! (يادداشت روز)

1- «از جنايت عليه ايران دست برداريد»، «دشمن ما ايران نيست، دشمن واقعي ما اقليت يك درصدي حاكم بر آمريكاست»، «جنايات مشترك آمريكايي و اسرائيلي عليه دانشمندان ايراني را متوقف كنيد»، «نه جنگ، نه تحريم، نه دخالت و نه جنايت عليه ايران»، «فاجعه 11 سپتامبر منشأ داخلي داشت»، «مرگ بر ديدگاه شما، چرا جنگ با ايران؟ جنگ واقعي همين جا در آمريكاست، جنگ ما عليه يك درصد حاكم»، «از دخالت در ايران و سوريه دست بكشيد»، «دستهايتان را از ايران كوتاه كنيد»، «همين حالا نظاميان آمريكايي را از افغانستان بيرون بكشيد»، «چرا دانشمندان هسته اي ايران را ترور مي كنيد»؟
و بالاخره به آنچه روي اين پلاكارد نوشته شده توجه كنيد؛ «به ما بپيونديد تا در تغيير تاريخ سهيم باشيد» و...
اين همه كه همه آنچه بود نيست، فقط بخشي از پلاكارد نوشته هايي است كه ديروز در تظاهرات فراگير و همزمان در 80 شهر بزرگ آمريكا و كانادا روي دست تظاهركنندگان آمريكايي و كانادايي به فراز آمده بود. تقريباً در تمامي تظاهرات 80 شهر آمريكا و كانادا، تصاوير بزرگي از شهيد مصطفي احمدي روشن كه در حالتي معصومانه فرزند خردسالش نيز در كنارش بود، حمل مي شد. زير اين تصوير كه آمريكايي ها و كانادايي ها به صورت يك پوستر بزرگ روي دست گرفته بودند اين جمله نوشته شده بود «جنايت آمريكايي و اسرائيلي عليه دانشمندان ايراني را متوقف كنيد». تصاويري از اين تظاهرات گسترده و فراگير در صفحه اول كيهان امروز به چاپ رسيده و تيتر يك روزنامه نيز به گزارشي در همين باره اختصاص يافته است.
2- در اين گزاره ها دقت كنيد؛
«برتولت برشت» شاعر و نمايشنامه نويس بلندآوازه آلماني - نيمه اول قرن بيستم- مي گويد «مي توان براي هميشه به يك نفر دروغ گفت و يك نفر نيز مي تواند براي هميشه به همه دروغ بگويد ولي هرگز نمي توان براي هميشه به همه دروغ گفت».
بعد از عقب نشيني نظامي آمريكا از عراق، نشريه آمريكايي فوربز - FORBES- در گزارشي كه بسياري از رسانه هاي آمريكايي و اروپايي آن را با تيترهاي درشت بازنشر دادند، خطاب به دولتمردان آمريكايي و مشخصاً خطاب به بوش و اوباما نوشت؛ «نتيجه اي كه از حمله نظامي به عراق گرفتيم تلخ اما خنده دار است! اكنون كه پس از 9 سال از عراق خارج مي شويم چه دستاوردي داشته ايم؟ هزاران ميليارد دلار هزينه كرده ايم و پنتاگون چند هزار ميليارد دلار آن را وام گرفته كه حالا بايد با بهره پس بدهد. از نظاميان خود در عراق بيگاري كشيديم، نزديك به 4500 تن از نظاميان خود را از دست داديم. هزاران مجروح به آمريكا منتقل كرديم و در نهايت عراق را با هزينه كردن از سبد ماليات دهندگان آمريكايي به دشمنان آمريكا و دوستان ايران سپرديم و به آمريكا بازگشتيم.» در همان حال ديگر رسانه هاي آمريكايي، از جمله روزنامه واشنگتن پست نوشت «با خروج از عراق، اين كشور را در سيني طلايي تقديم ايران كرديم» و تركي فيصل رئيس سابق سازمان استخبارات- سرويس اطلاعاتي- آل سعود در مصاحبه اي با عصبانيت گفت؛ «اگر قرار بود عراق را در سيني طلايي به ايران واگذار كنيد، چرا صدام را حذف كرديد»؟!
روز 13 دسامبر 2011- 24 آذرماه 1390- اجلاس «راهبردي آتلانتيك» به روال همه ساله در واشنگتن برپا شد. در اين اجلاس، مقامات برجسته و استراتژيست هاي آمريكايي و اروپايي- دو سوي اقيانوس اطلس- حضور داشتند. هنري كيسينجر، رابرت اسكوكرافت، جيمز جونز- مشاوران ارشد امنيتي رؤساي جمهور آمريكا- پانه تئا وزير دفاع- بخوانيد وزير جنگ- آمريكا، رئيس سازمان اينتليجنت سرويس انگليس و مسئولان سازمان هاي اطلاعاتي فرانسه و اسرائيل نيز حضور داشتند. درباره اين اجلاس كه گزارش كوتاهي از آن در سايت خبرگزاري «دويچه وله» آلمان منتشر شده آمده است «كيسينجر از شرايط كنوني غرب ابراز نگراني كرد و در حالي كه عصباني به نظر مي رسيد، پرسيد؛ بايد ديد چه حماقتي كرده ايم كه آمريكاي ابرقدرت 2001 را به شرايط شكننده امروز كشانده ايم»؟! دويچه وله در ادامه گزارش كوتاه خود مي نويسد «در اجلاس راهبردي آتلانتيك به تحولات جاري در كشورهاي اسلامي خاورميانه و شاخ آفريقا و دشواري هايي كه آمريكا و اروپا با آن روبرو هستند- ظاهرا جرأت نمي كنند از جنبش فراگير وال استريت نام ببرند و يا دويچه وله اجازه آن را نداشته است- اشاره شد و آقاي هنري كيسينجر نتيجه گرفت بايد بپذيريم كه مسير تاريخ جهان در حال تغيير است» و صدها و شايد هزارها نمونه ديگر از اين دست كه نه فقط شرح آنها بلكه فهرست آن نيز به درازا مي كشد و بايد گذاشت و گذشت.
3- حضرت آقا در خطبه هاي تاريخي نماز جمعه اخير تهران كه بازتاب گسترده اي داشت و نگارنده با درك قاصر خود و به مصداق «دست ما كوتاه و خرما بر نخيل» در برنامه تلويزيوني شنبه شب «ديروز، امروز، فردا» با عنوان «شليك به پاشنه آشيل آمريكا» از آن ياد كرد، فرمودند «يك جمله هم راجع به اين تهديدهاي آمريكا عرض بكنيم، مرتبا تهديد مي كنند، تهديد به اين زبان: همه گزينه ها روي ميز است! يعني حتي گزينه جنگ. اين، تهديد به جنگ است با اين زبان. خب، اين تهديد به جنگ به ضرر آمريكاست. خود جنگ، ده برابر به ضرر آمريكاست». رهبر معظم انقلاب در اين بخش از بيانات خود، دقيقا پاشنه آشيل آمريكا را نشانه رفته اند، و به نظر نگارنده، براي آن كه نشان بدهند اين نشانه روي با دقت كامل صورت گرفته است در جاي ديگري از بيانات خويش تاكيد مي كنند «ما در قضاياي ضديت با اسرائيل دخالت كرديم؛ نتيجه اش هم پيروزي جنگ 33 روزه و پيروزي جنگ 22 روزه بود» به بيان ديگر، حضرت آقا به آمريكا و اسرائيل مي فهمانند كه در حمله نظامي تمام عيار خود با حزب الله و حماس كه فقط بخش اندكي از قدرت بزرگ ايران اسلامي را نمايندگي مي كردند، شكست سخت و شكننده اي را متحمل شديد بنابراين اگر دست به حماقت بزنيد و حمله اي را آغاز كنيد، نتيجه قطعي آن از هم اكنون به وضوح قابل پيش بيني خواهد بود.
همين جا گفتني است كه ديروز، روزنامه اسرائيلي هاآرتص با اشاره به تهديدهاي هر از چندگاه مقامات اسرائيلي درباره احتمال حمله به ايران، اين تهديدها را گمراه كننده ناميد و نوشت «جنگ 33 روزه سال 2006 با حزب الله لبنان مصيبت بارترين جنگ براي اسرائيل بود و جنگ 22 روزه سال 2008 نيز نتيجه اي مشابه داشت». هاآرتص در ادامه به نقل از «كنت پولاك» كارشناس و مدير سابق امور خاورميانه در كاخ سفيد و سازمان سيا، مي نويسد نتيجه دو جنگ 33 روزه و 22 روزه اسرائيل با حزب الله لبنان و حماس مي تواند ارزيابي واقع بينانه اي از حمله احتمالي به ايران ارائه دهد.
4- اواخر مهرماه سال جاري رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم كرمانشاه، از «پيچ بزرگ تاريخ» خبر دادند و با اشاره به انقلاب هاي اسلامي منطقه و تحولات سرنوشت ساز در آمريكا و اروپا، تاكيد فرمودند كه جهان در آستانه يك پيچ بزرگ تاريخي قرار گرفته و توضيح دادند كه در اين ميان، نگاه جهانيان به الگوي نظام اسلامي ايران دوخته شده است. ايشان در بيانات بعدي خويش نيز به اين پيچ بزرگ تاريخي اشاره هاي معني داري داشتند.
اكنون به بند اول اين نوشته بازمي گرديم و پاسخ اين پرسش را به قضاوت مي گذاريم كه آيا خيزش يكپارچه و همزمان مردم آمريكا و كانادا در 80 شهر بزرگ اين دو كشور، از همان پيچ بزرگ تاريخ كه حضرت آقا نزديك بودن آن را خبر داده و 2 ماه بعد دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب در اجلاس راهبردي آتلانتيك بر آن تاكيد ورزيده بودند، حكايت نمي كند؟! كدام نگاه واقع بين مي تواند اين واقعيت بزرگ و آن «واقعه عظيم» كه در راه است را انكار كند؟ بار ديگر به پلاكارد نوشته هايي كه به برخي از آنها اشاره شد، نگاه كنيد! پلاكاردهاي تظاهرات ديروز در 80 شهر بزرگ آمريكا و كانادا «دشمن ما ايران نيست، دشمن ما، اقليت يك درصدي حاكم بر آمريكاست»... «به ما بپيونديد تا در تغيير تاريخ سهيم باشيد» و...
چه كساني تابلوهاي راهنما را براي عبور از اين پيچ بزرگ نصب كرده اند؟! آقا و امام(ره).
آيا به آمريكا حق نمي دهيد كه از يكسو براي حفظ آبروي ريخته و قدرت دود شده و به هوا رفته خود، به گزينه هاي روي ميز اشاره كند و در همان حال از زير ميز براي ايران اسلامي پيام مذاكره بفرستد؟!
حسين شريعتمداري

 



احمدي نژاد در تجليل از برگزيدگان جشنواره بين المللي خوارزمي:
رژيم هاي ديكتاتوري كه انتخابات نديده اند نسخه دموكراسي مي پيچند

سرويس اجتماعي
رئيس جمهور برخي حكام منطقه را ديكتاتورهايي دانست كه در عمرشان انتخابات نديده اند اما دور هم جمع مي شوند و براي كشورهاي ديگر نسخه دموكراسي مي پيچند.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز با شركت در بيست و پنجمين جشنواره بين المللي خوارزمي به 31 تن از صاحبان طرح هاي برگزيده اين دوره از جشنواره كه از ميان يك هزار و 357 طرح در 15 گرايش توسط هيئت داوران انتخاب شده بودند لوح تقدير و تنديس جشنواره اهدا كرد.
از ميان 31 طرح برگزيده 23 طرح مربوط به دانشمندان داخلي، 7 طرح مربوط به شركت كنندگان خارجي يك طرح هم مربوط به ايرانيان مقيم خارج از كشور بود.
بنابراين گزارش از مجموع طرح هاي ارائه شده به دبيرخانه جشنواره 162 طرح خارجي و اختصاص به دانشمندان و برجستگان علمي 46 كشور جهان از جمله كشورهاي اسپانيا، استراليا، تركيه، اردن، لبنان، هندوستان، سنگاپور و قرقيزستان دارد.
رئيس جمهور طي سخناني در اين مراسم با اشاره به حكام برخي كشورهاي منطقه گفت: گروه هايي كه اكثراً ديكتاتور هستند و در عمرشان انتخابات نديده اند، دور هم جمع مي شوند و براي كشورهاي ديگر نسخه دموكراسي مي نويسند.
وي افزود: از 7 ميليارد جمعيت جهان اگر نظرسنجي كنيم كه آيا از وضع خودتان راضي هستيد يا خير و احساس آرامش مي كنيد يا نه بعيد مي دانم در كره زمين حتي يك نفر پيدا كنيد كه پاسخش به اين سؤال مثبت باشد.
رئيس جمهور افزود: ما نيازمند ايمان به خوبي ها هستيم كساني كه به دره هاي انحطاط سقوط مي كنند، به حاكميت زيبايي ها ايمان ندارند.
به گفته احمدي نژاد ايمان منهاي عدالت هم ايمان نيست و علمي كه در خدمت عدالت نباشد، علم نيست.
احمدي نژاد تأكيد كرد: در منطقه ما كه يك تكه از زمين است، تناقضات زيادي ديده مي شود. گروه هايي كه اكثراً ديكتاتور هستند و در عمرشان انتخابات نديده اند، دور هم جمع مي شوند و براي كشورهاي ديگر نسخه دموكراسي مي نويسند. مي نشينند و براي ديگران قطعنامه آزادي صادر مي كنند در حالي كه واژه آزادي براي آنها معنايي ندارد.
به گفته رئيس جمهور علم، ايمان، عدالت و عشق همه از يك جنس هستند و جلوه هاي يك حقيقت هستند. امروز در جمهوري اسلامي ايران اگر بر علم آموزي و توليد فن آوري تأكيد مي شود از اين نگاه است كه علم را براي تسلط بر ساير ملت ها نمي خواهيم، براي دوستي، عدالت و محبت بين ملت ها مي خواهيم، علم را براي پيشبرد جامعه بشري به سوي عدالت مي خواهيم. اين با نگاه حاكمان مسلط جهاني مغايرت دارد.
وي با اشاره به جشنواره بين المللي خوارزمي خاطرنشان كرد: جشنواره ها فرصت ارزشمندي است كه انديشمندان و عالمان گرد هم جمع شوند، دست ها را به هم بدهند و براي كمك به جامعه بشري در جهت رسيدن به سعادت ميثاق ببندند. بياييد علوم و انديشه ها را به هم بيافزاييم و در كنار هم قرار دهيم و مبادله كنيم براي نجات و خدمت به بشر. معناي حرف من اين نيست كه كار علمي نبايد جنبه اقتصادي داشته باشد بلكه معتقدم اين جنبه نيز بايد در خدمت سعادت بشري باشد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر انسان هاي ناصالح به مراكز قدرت مسلط شده اند، گفت: آنها پيشرفت خود را در عقب ماندگي ديگران و عزت خود را در تحقير ديگران مي بينند و دستشان هميشه در جيب ساير كشورهاست.
احمدي نژاد به كشورهاي آفريقايي اشاره كرد و گفت: آفريقا سرزميني با نعمت هاي فراوان خداوندي است آنها روي دريايي از ثروت نشسته اند اما اكثر معادن آفريقا در دست كشورهاي آمريكايي و اروپايي است در حالي كه مردم آفريقا در فقر تقريباً مطلق قرار دارند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد كه در مسير علم در ابتداي راه هستيم. به رغم تمام دستاوردهاي عظيمي كه بدست آورده ايم تازه در ابتداي راه هستيم. ظرفيت هاي عظيم هستي براي ما ناشناخته است. بايد جهان را با علم تسخير كرد. ما هنوز از كره زمين فاصله نگرفته ايم.
دانشجويان بيمه تكميلي مي شوند
وزير علوم، تحقيقات و فناوري هم در حاشيه اين جشنواره از پوشش بيمه تكميلي كليه دانشجويان از سال آينده خبر داد.
دكتر كامران دانشجو در اين باره گفت: دانشجويان از ابتداي سال آينده تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند.
وي همچنين از افزايش چهار برابري اعطاي تسهيلات دانشجويي به دانشجويان رشته ها و گرايش هاي مرتبط با فناوري هسته اي از فروردين ماه سال آينده خبر داد.
دانشجو خاطرنشان كرد: اعطاي تسهيلات دانشجويي اعم از وام تحصيلي، وام مسكن، وام وديعه، وام شهريه و ديگر وام هاي ضروري از فروردين ماه سال 91، براي اين دسته از دانشجويان چهار برابر مي شود.

 



قيمت خريد (گفت و شنود)

گفت: امير قطر يك تابلوي نقاشي را در لندن به مبلغ 160 ميليون پوند خريده است!
گفتم: پول هاي دزدي همين جوري خرج مي شوند. حالا اين تابلو چي هست؟!
گفت: اسم تابلو «ورق بازها» است و در آن دو نفر پشت يك ميز نشسته و در حال قماربازي با ورق- پاسور- هستند.
گفتم: عجب پولدار دزد خنگ خل و چلي است اين يارو!
گفت: دزدان انگليسي روي دست شاه دزد قطري بلند شده اند!
گفتم: يارو يك قاليچه دزديده بود رفت آن را بفروشد، دزد ديگري قاليچه را از او دزديد. وقتي دست از پا كوتاهتر نزد رفقايش رفت، از او پرسيدند قاليچه را چند فروختي؟ گفت؛ به قيمت خريد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ رهبرم قاطع سخن گفت و دلم شاد كرد
قاطعانه لرزه بر اردوگه بيداد كرد
با توكل بر عنايت ها و الطاف خدا
در نماز جمعه چون جدش «علي» فرياد كرد
سرفرازم از خروش و اقتدار رهبرم
قدرت پوشالي دشمن همه بر باد كرد
اسماعيل بهجت جانباز از شهر «آيت الله العظمي بهجت(ره)» (فومن)
¤ از سخنان گهربار و حكيمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه تشكر مي كنم اين سخنان مشت كوبنده اي بر دهان ياوه گويان استكبار جهاني بود.
فاطمه حسيني
¤ حركات آمريكا در مورد برنامه هسته اي ايران واقعا ابلهانه است- مدير اطلاعات آمريكا ادعا كرده، ايران به خوبي به توانمندي توليد اورانيوم با درجه غني سازي بالا براي توليد سلاح اتمي دست يافته است درست است كه ايران توانايي غني سازي اورانيوم با درجه بالا را دارد، اما اين دليلي براي ساخت بمب اتمي نيست، بمب هسته اي ايران همان اسلام ناب محمدي است كه تجديد حيات آن را حضرت امام خميني با انقلاب بزرگ اسلامي انجام داده و اكنون به دست تواناي رهبر معظم انقلاب اين نهضت ادامه مي يابد. در حقيقت شما هم مي دانيد ايران نيازي به ساخت بمب اتمي ندارد، و داريد با اسلام مي جنگيد، شما با همه سر جنگ داريد.
يك دبير بازنشسته
¤ اوباما در حالي موضوع تحريم عليه ايران را مطرح مي كند كه كاملا واقف است در زمان روساي جمهور گذشته اين اقدام صورت گرفته و مثل واقعه معجزه آساي طبس همه به ناكامي تبديل شده است، تعجب آورتر اين كه مي داند ادامه اين روش باعث افزايش مقاومت اسلامي و فكر و انديشه بين مردم و مسئولان مي شود و باز به همان تلاش بي ثمر ادامه مي دهد!
بلغار
¤ فرمانده نيروي هوايي رژيم جعلي صهيونيستي از توانمندي هاي راداري ايران ابراز نگراني كرده است. ما همه اين پيروزي ها را مرهون تلاش دانشمندان كشورمان هستيم اما نبايد قانع باشيم و به دستاوردهاي كنوني بسنده كنيم، بلكه بايد براي پيشرفت هاي روزافزون تلاش بيشتري كنيم.
يك ايراني
¤ به آل خليفه و آل سعود كه همدست صهيونيست ها هستند گوشزد مي كنيم روزي ورق برخواهد گشت، زندانيان بي گناه را آزاد كنيد، از انقلاب هاي ديگر درس بگيريد، چرا كه روزي همين زندانيان آزاده شما را به نتيجه اعمالتان خواهند رساند.
ميرزازاده
¤ پرتاب پيروزمندانه ماهواره ساخت دانشمندان دانشگاه علم و صنعت را به همه كارشناسان و دست اندركاران آن دست مريزاد مي گويم. اميدواريم پيشرفت هاي علمي ما روز به روز شتاب بيشتري پيدا كند تا بتوانيم در برابر دشمنان با دستاوردهاي علمي مقابله كنيم.
يك هموطن
¤ راه چاره اساسي سامان دهي قيمت هاي ارز و طلا اين است كه دولت به هر طريقي نقدينگي موجود در جامعه را جمع كند. انتشار اوراق مشاركت يكي از راه هاي جمع آوري نقدينگي مردم است.
2444---0912
¤ پيشنهاد مي كنم براي كاهش قيمت ارز در سطح كشور، بازرسان متعدد از شركت هاي بزرگ اين بازرسي را آغاز كنند و با متخلفان برخورد نمايند.
اميدوار- تهران
¤ در بازار بعضي از كسبه قيمت اجناس را با بالا رفتن قيمت دلار به سرعت بالا بردند ولي حال كه قيمت ارز پايين آمده سختشان است كه قيمت ها را پايين بياورند. بنابراين اقدام دولت و مسئولين را مي طلبد.
2748---0912
 



روزنامه سعودي الشرق الاوسط: كنفرانس بيداري اسلامي را دستكم نگيريد ايران الگوي جوانان عرب است

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در مقاله اي با بيان اين كه كنفرانس بيداري در تهران به معني نفوذ ايران در مناطق مختلف عربي است نوشت: اين كنفرانس علامت موفقيت ايران در الگوسازي براي خاورميانه است.
اين روزنامه حامي عربستان سعودي با اشاره به اين كه در كنفرانس هاي بيداري اسلامي كه در تهران برگزار شده است اكثر اعضاي شركت كننده سني بوده اند نوشت: ايران با گرد آوردن 1500 جوان عرب نشان داد نه تنها منزوي نيست بلكه عامل همبستگي ميان شيعه و سني است؛ آناني كه برخي شان به قدرت رسيدند و برخي ديگر در انتظار به قدرت رسيدن هستند.
الشرق الاوسط نوشت: ايراني ها جوانان را از كشورهاي عربي جمع كردند تا به اعراب ناسزا بگويند.
به نوشته اين روزنامه سعودي چاپ لندن، حضور اين جوانان در تهران به معني نشان دادن نفوذ ايران در مناطق مختلف عربي است و همين امر نشانه موفقيت ايران در سياست صدور انقلاب است و به همين دليل خالق اين پيروزي مستحق تقدير است.
به نوشته الشرق الاوسط؛ بنابراين برگ هاي ايران به برنامه هسته اي و تنگه هرمز خلاصه نمي شود بلكه جنبش هاي اسلامي در عراق و لبنان و احزاب اسلام خواه در مناطق مختلف عربي آماده اند در صورت درگيري ايران با آمريكا در خليج فارس يا هر منطقه ديگر، منافع آمريكا را به خطر بيندازند. در ادامه اين مقاله آمده است آيا درست است ايران اين همه نفوذ در كشورهاي عربي دارد؟ آري اصولا ايران اين همه نفوذ دارد. هسته ها و احزابي را در محافل شيعه عرب همچنين جنبش هاي مبارز مثل حماس، جهاد اسلامي و ديگر گروه هاي مستقر در دمشق ايجاد كرده است و مي تواند آنها و سياستمداران آنها را هر زمان كه بخواهد فرا بخواند.
الشرق الاوسط در هشدار به كشورهاي عربي نوشت: نبايد معني كنفرانس دوم بيداري اسلامي در تهران را دستكم گرفت.

 



جوانان مصري هنگام بازگشت از تهران بازداشت شدند

سرويس سياسي-
نيروهاي امنيتي مصر 18 جوان مصري را پس از اجلاس جوانان و بيداري اسلامي به خاطر همراه داشتن كتاب و سي دي بازداشت كردند.
پايگاه خبري «المصري اليوم» در خبري فاش كرد: 18 نفر از جوانان مصري كه براي شركت در اجلاس جوانان و بيداري اسلامي به تهران رفته بودند، هنگام بازگشت از اين اجلاس در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.
«طاهر الهاشمي» دبيركل شوراي عالي مجمع «آل البيت» در اعتراض به بازداشت فرزندش كه همراه اين گروه از جوانان بازداشت شده است، در سالن فرودگاه قاهره دست به تحصن زده است.
طاهر الهاشمي تأكيد كرده است كه تا هنگام آزادي فرزندش فرودگاه را ترك نخواهد كرد.
طاهر الهاشمي گفت، بازداشت فرزندش، ادامه تبعيض ها عليه شهروندان شيعه در مصر است، كه مانند شهروندان درجه دو با آنها تعامل مي شود.
در همين حال خبرگزاري آلمان در خبري نوشت علت بازداشت اين 18 نفر همراه داشتن كتاب و سي دي بوده است.
اين خبرگزاري تصريح كرد: منابع آگاه در فرودگاه قاهره اعلام كردند، هنگام اجراي تشريفات گمركي براي مسافران هواپيماي شركت هواپيمايي قطر كه از دوحه وارد قاهره شده بود، ماموران گمرك متوجه وجود متن ها و سي دي هايي همراه با گروه رسانه اي هفت نفره مصري شدند كه از تهران به مصر بازگشته بود. ماموران گمرك مسئولان امنيتي را از اين مسئله آگاه كردند و آنان نيز اعضاي اين گروه رسانه اي را بازداشت كردند تا از محتويات متن ها و سي دي هاي همراه آنان آگاه شوند.
اطلاعات تكميلي نشان مي دهد اين جوانان ساعتي بعد آزاد شده اند.

 



وقتي خان دايي جان 700 اصلاح طلب را ريز مي بيند (خبر ويژه)

با وجود ثبت نام 700 نفر از افراد شناخته شده وابسته به جبهه اصلاحات در انتخابات، رضا خاتمي مي گويد «اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند. حالا 4 نفر مي گويند ما اصلاح طلب هستيم و شركت مي كنيم اين به معناي حضور جريان اصلاح طلب نيست.»
اين اظهارات رضا خاتمي در حالي عنوان شده كه اغلب اعضاي فراكسيون اقليت (اصلاح طلب) مجلس و از جمله رئيس اين فراكسيون (محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمي) نامزد انتخابات شده اند. و از سوي ديگر اعلام شده اصلاح طلبان در تهران با 2 فهرست «جبهه مردم سالاري» و «خانه كارگر» حضور پيدا مي كنند. به گفته كواكبيان، اسامي 15نفر از نامزدهاي اصلاح طلب در تهران و 100نامزد ديگر در شهرهاي ديگر فعلا قطعي شده است. بنابر اظهارات كواكبيان 30 نفر ديگر منتظر اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان هستند.
با اين حال، رضا خاتمي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي روزگار ادعا كرده اصلاح طلبان در انتخابات حضور ندارند. هرچند كه از لفظ تحريم نيز استفاده نكرده اند و قهر هم نيستند! وي مي گويد «اصلاح طلبان هنوز انتخابات را راه مي دانند اما انتخابات واقعي را كه حداقل ها را داشته باشد. اصلاح طلبان از واژه تحريم استفاده نكرده اند و گفتند ما شركت نمي كنيم(!)... اصلاح طلبان با انتخابات قهر نيستند(!)
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو با بيان اينكه «شما به حرف هاي آقاي مطهري نگاه كنيد. اين گفتمان گفتمان اصولگرايي نيست»، درباره احتمال حمايت از امثال علي مطهري گفت: اصلا ما وارد اين بحث نشده ايم. اينكه بياييم بگوييم كانديداي ما فلان كس است اصلا لزومي ندارد. آنها هم نيازي به حمايت ما احساس نمي كنند. اصلا بحث اينها نيست. هركس بيايد كه مثلا وضعيت ما را از فلان مرحله، فلان مرحله را ارتقا دهد ما از او تشكر مي كنيم. (روز گذشته كواكبيان اعلام كرد در حال مذاكره با برخي افراد نظير علي مطهري هستيم تا از آنها براي حضور در فهرست انتخاباتي خود دعوت كنيم).
وي با بيان اينكه «درون حاكميت كساني هستند كه مي توانند وضعيت را بهتر كنند اما متاسفانه آنها هم كنار زده شده اند»، افزود: مثلا آقاي ناطق كه مدعي اصلاح طلبي نيست يا خود آقاي هاشمي. خيلي ها هستند اما اين دو تا مثال بارز هستند. اينها آلترناتيوهاي قبل از اصلاح طلبي هستند.
در اين ميان خبرنگار از رضا خاتمي پرسيد «اگر ناطق نوري براي انتخابات رياست جمهوري سال 92 فعال شود، شما واقعا حاضر هستيد اين حمايت را بكنيد؟» كه وي پاسخ داد: من نظر شخصي را در مورد اين روند مي گويم. من تابع جريان اصلاح طلبي هستم و ممكن است خيلي از نظرات را كه قبول ندارم، بپذيرم. من مي گويم اگر عقلانيت باشد اين براي ما جريان اصلاح طلبي مهمتر از اين است كه چه كسي بيايد در آينده.
دبيركل سابق حزب (منحله) مشاركت درباره تناقض عقلانيت ادعايي با «آشوب طلبي، زد و بند با بيگانگان، مقابله با جمهوريت و اسلاميت نظام و تبديل شدن به آلت دست سلطنت طلب ها و گروهك هاي تروريستي نظير منافقين» توضيحي نداد اما درباره آشفتگي اصلاح طلبان تصريح كرد: ما در داخل با ضعف سازمان و تشكيلات روبرو هستيم.نكته دوم اينكه خيلي از اصلاح طلب ها معتقد به كار خياباني و ميتينگ و اينها - حالا به هر دليلي- نيستند. سؤال اين است كه چرا اصلاح طلبان از قدرت اجتماعي خودشان استفاده نمي كنند!
وي همچنين در قبال اين پرسش كه «اصلاح طلبان مي خواهند اين را به صورت ميتينگ خياباني ببينند يا مي توانند برنامه هايي داشته باشند كه وقتي زمينه وجود داشته باشد، طوري تعامل شود كه اينها اجرايي شود؟» مي گويد: جرياني از محافظه كاران كه الان حرف هاي اصلاح طلبي مي زنند اين آمادگي را ندارند كه با جريان اصلي اصلاحات تعامل كنند. گفتمان اصلاحات در بحث ها و مصاحبه هايي كه مي شود وجود دارند. اما اينكه بخواهيم بگوييم به عنوان يك تشكيلات بياييد اين كار را بكنيد آن كار را بكنيد نمي شود، جريان هاي اجتماعي زمان لازم دارند؛ اصلاح طلب ها هم بيكار نيستند. همين جريان انتخابات بي عملي و انفعال نيست اينها يك عمل بسيار بزرگ است. عدم شركت، ظاهرش يك كار سلبي است اما در منطق سياسي يك كار سياسي است.
رضا خاتمي در پايان اين مصاحبه گفته است: من نمي خواهم بگويم اصلاح طلبان دست بسته اند. اين نيست كه آنها برنامه هايشان را به گوش كساني كه بايدبرسانند، نرسانده اند. اين نيست.


 



260 كشته، اولين تلفات جنگ سرد در اروپا (خبر ويژه)

شمار كشته هاي جنگ سرما در اروپا به 260 نفر رسيد.
در حالي كه دماي هوا در برخي مناطق اروپا به 35درجه زير صفر رسيده و سرما همچنان قرباني مي گيرد، 9 كشور عضو اتحاديه اروپا در مورد افت شديد گاز وارداتي از روسيه ابراز نگراني كردند. به گزارش يورونيوز گاز وارداتي ايتاليا، اتريش و اسلواكي از روسيه دچار افت 10 تا 30درصدي شده است. كميسيون اروپا يونان، بلغارستان، مجارستان، لهستان، چك و روماني را هم در ليست كشورهايي كه از كاهش حجم گاز وارداتي از روسيه متأثر شدند قرار داده است.
از آنجايي كه گاز صادراتي روسيه به اروپا از اوكراين مي گذرد، شركت گازپروم روس در واكنش به شكوه كشورهاي اروپايي كاهش حجم گاز را متوجه اوكراين دانست و انگشت اتهام را به سوي اوكراين گرفت. اما شركت نفت و گاز اوكراين اين ادعا را رد كرده و خبر داده كه مطابق با حجم مورد قرارداد گاز روسيه را به اروپا منتقل مي كند.
گفته مي شود يكي از چند دليل عمده تعويق تحريم خريد نفت ايران در اتحاديه اروپا به 6 ماه بعد، اوضاع وخيم سوخت و انرژي در زمستان سرد اروپا بوده است.
خاطرنشان مي شود چند سال پيش به خاطر بحران قيمت نفت، زد و خوردهاي شديدي در پمپ بنزين هاي انگليس رخ داد و بي بي سي ضمن گزارش اين مطلب تصريح كرد حتي بسياري از جنازه ها روي دست صاحبان آنها مانده اند.
برخي كارشناسان و صاحب نظران معتقدند اكنون كه اروپا با انتخاب روش خصومت، به ايجاد شوك عليه ايران مي انديشد، ضرورت دارد وزارت نفت معناي «شوك» را به برخي طرف هاي اروپايي كه گويا هنوز نمي فهمند شوك يعني چه، تفهيم كند. زمستان چند سال پيش وقتي روسيه، فلكه گاز صادراتي به اروپا را براي چند روز بست، مطبوعات و سياستمداران اروپايي تأكيد كردند روسها جنگ جهاني سوم را بدون اينكه حتي گلوله اي شليك كنند، آغاز كرده اند چرا كه قطع گاز در سرماي استخوان سوز اروپا كم از جنگ ندارد.
حالا هم به نظر مي رسد بد نباشد براي انجام برخي تعميرات، ايران صادرات نفت به برخي كشورهاي اروپايي را مثلاً براي يك هفته يا چند روز قطع كند.

 



انتخاب آن رئيس پسنديده بود و راي به اين رئيس، ناپسند؟! (خبر ويژه)

هاشمي ضمن مظلوم نمايي مي گويد در ماجراي تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد از سوي هيئت امناي دانشگاه و شوراي انقلاب فرهنگي به وي بي احترامي شده است.
در حالي كه شوراي انقلاب فرهنگي، 2 هفته پيش فرهاد دانشجو گزينه پيشنهادي هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي براي جايگزيني جاسبي را تاييد كرده، هاشمي رفسنجاني از امضاي حكم دانشجو طفره رفته است. به گزارش «جهان» به نقل از يك منبع آگاه، هاشمي اخيرا در جلسه اي با ابراز گلايه از آنچه در جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد در روز 21دي ماه گذشت، گفته كه پيشنهاد وي استعفاي جاسبي و تعيين سرپرست براي دانشگاه آزاد بوده تا طي يك بازه زماني 3 ماهه رزومه هاي 10نامزد رياست دانشگاه بررسي شود.
اين اظهارات در حالي بيان شده كه هاشمي و نزديكانش به چندين ماه مهلت قانوني شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تعيين رياست جديد دانشگاه آزاد بي توجهي كردند و حاضر به تشكيل جلسه و آغاز روند تغيير رئيس اين دانشگاه نشدند.
هاشمي با اشاره به رياست خود بر هيئت امنا از آنچه اداره كردن جلسه توسط دانشجو خوانده گلايه كرده و آن را بي احترامي به خود ناميده است؛ به گفته وي اين جلسه بايد غيرعلني برگزار مي شد.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه 27 دي فرهاد دانشجو را با 24 راي موافق از 28 راي به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد انتخاب كرد.
گله هاشمي از هيئت امنا در حالي است كه همين هيئت امنا با حسن ظن و اغماض، وي را به عنوان رئيس هيئت امنا انتخاب كرد و بايد پرسيد چگونه راي هيئت به رياست وي پسنديده بود اما راي همين هيئت به تغيير جاسبي و جايگزيني دكتر دانشجو ناپسند بوده است؟!
يك عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي هفته گذشته به فارس گفت، اين شورا درصدد است كه با افزودن تبصره اي به اساسنامه جديد دانشگاه آزاد مقرر كند كه در صورت عدم ابلاغ حكم دانشجو از سوي رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد، اين حكم از سوي رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شود.

 



«ارتش آزاد سوريه» يا مزدور اسرائيل؟! (خبر ويژه)

تل آويو گروهك تروريستي موسوم به «ارتش آزاد سوريه» را به توپ هاي ضد زرهپوش «شيبون بي 300» مجهز كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس يك پژوهشگر صهيونيست در كنفرانس ساليانه انديشكده «هرتزليا» فاش كرد كه رژيم صهيونيستي از طريق قطر، گروههاي مسلح معارض سوري را كه خود را «ارتش آزاد سوريه» مي نامند، به اين توپ ها مجهز كرده است.
پژوهشگر صهيونيست تاكيد كرد: اسرائيل اين توپ هارا به واسطه هيئت هاي ديپلماتيك قطري كه از طريق اردن و تركيه وارد سوريه شده اند، تحويل معارضان سوري داده است.
وي در ادامه توضيح داد: اين سلاح ها در يك فروند هواپيماي ايتاليايي جاسازي شده بود كه روز دوم بهمن ماه جاري در فرودگاه بيروت بر زمين نشست و تحت عنوان حمل دارو و لوازم پزشكي براي پناهندگان سوري شمال لبنان و به درخواست «برهان غيلون» اين توپ ها را در اختيار معارضان مسلح سوري قرار داد.
پژوهشگر اسرائيلي تاكيد كرد كه عملا اين توپ ها عليه زرهپوش هاي ارتش سوريه در منطقه حمص و جبل الزاويه در روزهاي اخير مورد استفاده قرار گرفت.
گفته مي شود توپ هاي مذكور كوتاه برد و سبك وزن است.

 



تحريم ها ايران را قدرتمندتر كرده و اعتبار آمريكا را از بين برده است (خبر ويژه)

شبكه تلويزيوني يورو نيوز مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا را درباره كارآمدي تحريم هاي ضد ايراني به چالش كشيد.
دنيس راس كه هماهنگ كننده امور ايران در دولت آمريكا، مشاور اوباما بود، داراي گرايش هاي شديد صهيونيستي است به نحوي كه خبرنگار يورو نيوز به وي گفت «حمايت وفادارانه شما از اسرائيل، سياست هاي دولت آمريكا را در قبال ايران و خاورميانه تحت تاثير قرار داده است». راس مشاور بوش پدر و بوش پسر و اوباما بوده است.
خبرنگار يورو نيوز با بي اعتبار خواندن تحريم هاي ضد ايراني، به راس گفت «شما با تلاش در جهت اعمال تحريم هايي كه هرگزكارايي نداشته و نخواهد داشت، اعتبار خود را از دست داده ايد. بعد از آن چه؟». دنيس راس در پاسخي منفعلانه گفت «شما فرض را بر اين مي گذاريد كه تحريم ها هرگز كارايي نداشته اند. با نگاهي تاريخي به تحريم ها، من مطمئن نيستم كه هرگز كارايي نداشته اند.»
اما وي مجددا با اعتراض خبرنگار يورو نيوز مواجه شد كه مي گفت: ايران نزديك به 33 سال زير تحريم هاي آمريكا بوده و قدرتمندتر، پرنفوذتر و ثروتمندتر شده است.

 



به نام جشنواره به كام ضد انقلاب فراري!! (خبر ويژه)

در ويژه نامه هاي شبكه جديد الولاده راديو نمايش «كه به مناسبت برگزاري جشنواره فجر «با عنوان» «پرانتر باز» توسط منصور ضابطيان تهيه و روي آنتن مي رود. ابتدا صداي فصلهايي از بازي بهروز وثوقي هنرپيشه فراري و فاسد در فيلم قيصر به گوش مي رسد و بعد بخشي از فيلم «ناصرالدين شاه آكتور سينما» ساخته فيلم ساز ضدانقلاب فراري محسن مخملباف.
حال وهواي برنامه نيز بيشتر از آنكه مربوط به فضاي جشنواره باشد درخدمت افكار مسموم گردانندگان آن قراردارد. از جمله اينكه دربرنامه مورخه 14/11/1390 گوينده «منصور ضابطيان» موسيقي فيلم گبه مخملباف را پخش مي كند و ضمن ياد كرد فيلمساز فراري آنرا كاري ماندگار مي خواند و در ادامه موسيقي متن خداحافظ رفيق ساخته فيلمساز ترك تابعيت كرده امير نادري مقيم آمريكا را به جاي موسيقي فيلم گوزنها پخش مي كند و در نهايت آنرا اثري مانا از اسفنديار منفردزاده(آهنگساز ضد انقلابي) معرفي مي كند. اما كار به همين جا ختم نمي شود زيرا گوينده از شنوندگان مي خواهد بهترين فيلم دوران زندگي خود را انتخاب كنند و جالب اينكه اين پيامك ها طي چند ثانيه به مقصد مي رسند!! تا گوينده باز از فيلمهاي فيلمسازان فراري ياد كند. بدين ترتيب بايد گفت اين برنامه به نام جشنواره و به كام ضد انقلاب فراري روي آنتن مي رود، زيرا بخش زيادي از وقت اين برنامه صرف تجليل از عناصر ضد انقلاب مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14