(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 بهمن 1390- شماره 20137

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرياد يكپارچه در 80 شهر آمريكا و كانادا كنار مردم ايران ايستاده ايم
صالحي: دخالت نظامي در سوريه كل منطقه را منفجر مي كند
ديدار« مهرام معترض» با نماينده اردن
وزيرصنعت، معدن وتجارت : تهران روابط تجاري خود را با كشورهاي تحريم كننده نفت كاهش مي دهد
مديرعامل بيمه ايران: كاركنان دولت بيمه مستمري مادام العمر مي شوند
سفر احمدي نژاد به سمنان براي دومين بار به تعويق افتاد
اجراي 224 طرح فاضلاب در كشور
مديرعامل شركت واگن پارس اراك: ايران به جمع توليدكنندگان ارابه واگن هاي باري پيوست
با حضور معاون اول رئيس جمهوري مدرن ترين كارخانه فرآوري برنج كشور در جويبار به بهره برداري رسيد
تأسيس 500 خانه فرهنگي ديجيتال در كشور
اعلام اسامي زائران لرستاني ربوده شده در سوريه
اخبار ادبي و هنري



در تظاهرات گسترده و بي سابقه مطرح شد
فرياد يكپارچه در 80 شهر آمريكا و كانادا كنار مردم ايران ايستاده ايم

سرويس سياسي-
در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه و ضدايراني، هزاران نفر از مردم آمريكا و فعالان ضدجنگ در بيش از 80 شهر آمريكا و كانادا به خيابان ها آمدند و تظاهرات گسترده اي را براي توقف جنگ و حمله احتمالي به ايران اسلامي برگزار كردند.
اين تظاهرات به دعوت سازمان هاي غيردولتي ضدجنگ در اين دو كشور برگزار شد. صدها نفر در نيويورك روز شنبه (4 فوريه) در ميدان تايمز تجمع و به سوي دفتر نمايندگي آمريكا در سازمان ملل و كنسولگري اسراييل در منهتن تظاهرات كردند.
بر روي پلاكاردهايي كه تظاهركنندگان در دست داشتند نوشته شده بود: «با ايران جنگ نكنيد، تحريم نكنيد، دخالت نكنيد و ترور نكنيد.»
اين اعتراضات در پي اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران و تهديدهاي رژيم صهيونيستي به اقدام نظامي بر ضد جمهوري اسلامي براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران انجام گرفت.
در همين حال، به گزارش خبرگزاري فرانسه، دبرا سوييت، مدير سازماني به نام «جهان نمي تواند منتظر بماند» در اين تظاهرات اعلام كرد كه «رفتار دولت ايران به هيچ وجه جنگ آمريكا با ايران را توجيه نمي كند.»
اين تظاهرات را ائتلافي متشكل از 60 گروه صلح طلب و حقوق بشري ترتيب دادند.
در كتابچه هايي كه در اين تظاهرات ميان مردم پخش شد، نوشته شده بود «جنگ آمريكا با ايران از بسياري جهات همين حالا هم شروع شده است» و در آن به «تحريم هاي سخت اقتصادي» و «ترور دانشمندان ايراني با بمب گذاري خودروها» و «حضور ناوهاي هواپيمابر آمريكايي در سواحل ايران» اشاره شده است.
سوييت گفت: نمي دانم اوباما قصد دارد چه كاري انجام دهد اما مي دانم كه چه كارهايي انجام داده است و آن اعمال تحريم هايي بسيار شديد است كه به مردم عادي صدمه مي زند.
در لس آنجلس نيز فعالان ضدجنگ به عنوان بخشي از فعاليت هاي ضدجنگ با پوشيدن روپوش هاي نارنجي رنگ و گذاشتن سرپوش هايي سياه رنگ مشابه زندانيان گوانتانامو ظاهر شدند.
همچنين در واشنگتن و در مقابل كاخ سفيد، معترضان آمريكايي خواستار جلوگيري از حمله به ايران شدند.
معترضان با تجمع در خيابان پن اونيو در مقابل كاخ سفيد خودداري دولت آمريكا از شركت در اين جنگ يا اجازه به اسرائيل براي راه اندازي چنين جنگي را خواستار شدند.
اين تظاهرات اعتراض آميز در ايالت ميشيگان نيز برگزار شد.
در همين زمينه، به گزارش پايگاه اينترنتي ام لايو، هواداران جنبش كالامازو در ايالت ميشيگان روز شنبه در اعتراض به برنامه احتمالي آمريكا براي حمله به ايران، در اين شهر تظاهرات كردند. دين واندرستلت تظاهركننده پنجاه و هشت ساله گفت: آمريكا نبايد پس از شكست مفتضحانه در عراق و افغانستان، درگير جنگ با ايران شود. ريلين جويس يكي از بنيانگذاران گروه مخالفان جنگ در كالامازو گفت: آمريكا نمي تواند از عهده جنگ با ايران برآيد و در اين زمينه از حمايت مردمش نيز برخوردار نيست. وي افزود: «من از جانب خودم حرف نمي زنم بلكه از طرف اعضا و هواداران اين گروه صحبت مي كنم كه متشكل از جمع كثيري از جوانان و سالخوردگان است.»
اليزابت چياراوالي بيست و سه ساله از كالامازو نيز در اين باره گفت: اين تظاهرات اعتراض آميز فرصت بزرگي براي گردهمايي گروه هايي از مناطق مختلف اين ايالت است تا صداي اعتراض آنها شنيده شود. كالامازو بزرگترين شهر جنوب غربي ايالت ميشيگان آمريكاست.
موج تظاهرات اعتراض آميز به سانفرانسيسكو نيز رسيد و معترضان با برگزاري راهپيمايي خواستار توقف طرح ها و سياست هاي ضدايراني شدند.
پايگاه خبري آنتي وار گزارش داد: صدها معترض ضدجنگ در اين تظاهرات فرياد مي زدند: «نه جنگ، نه تحريم، نه دخالت و نه ترور»
بنابر اعلام سازمان هاي ضدجنگ، اين تظاهرات اعتراض آميز همچنين در ديگر شهرهاي آمريكا همچون بوستون، شيكاگو، فيلادلفيا و... برگزار شد.
در كانادا نيز معترضين در كالگاري و ونكوور دست به اعتراض زده و وقايع مشابهي هم در انگليس، ايرلند و هند ترتيب داده شده است.
خاطرنشان مي شود در تظاهرات گسترده در آمريكا، معترضان و تظاهركنندگان در اعتراض به اقدامات تروريستي عليه ايران، عكس هاي بزرگي از شهيد مصطفي احمدي روشن را بر دست هاي خود حمل مي كردند.
گفتني است؛ ائتلاف ضد جنگ سازمان ملل متحد (UNAC)، مركز اقدامات بين المللي (IAC)، گروه همبستگي با ايران، كليساي كاتوليك پناهندگان، حزب جهاني كارگر، «گروه جهان نمي تواند منتظر بماند،» كميته دوستي مردم آمريكا و ايران، ائتلاف پاسخ، گروه زنان عليه ديوانگي هاي نظامي، و ديگر گروه ها و سازمانهاي ضد جنگ و ضد نظام امپرياليستي در آمريكا از جمله شركت كنندگان در اين تظاهرات بودند.
شايان ذكر است، گروه هاي ضد جنگ در آمريكا در ادامه اين اعتراضات گسترده، شنبه آينده (11 فوريه) نيز عليه سياست هاي جنگ افروزانه غرب بر ضد ايران، به ويژه آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي تظاهرات سراسري برگزار مي كنند.
10 دليل ناموجه بودن حمله
به ايران
كريس نانهام از فعالان ضدجنگ در انگليس و عضو گروه «ائتلاف براي جنگ را متوقف كنيد.» در يادداشتي كه در اختيار پايگاه اينترنتي استاپ وار قرار گرفته 10 مورد از دلايل ناموجه بودن جنگ افروزي بر ضد ايران را تشريح كرد.
وي در اين يادداشت 10 دليل را به شرح ذيل خاطرنشان كرده است: 1- ايران تهديد محسوب نمي شود. اين كشور بيش از دويست سال است كه به هيچ كشوري حمله نكرده است. سرانه هزينه هاي نظامي ايران از همه كشورهاي منطقه كمتر است. ايران به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه داده است از تأسيسات هسته اي آن بازديد كنند و موافقت خود را براي مذاكره با غرب در خصوص همه مسائل اعلام كرده است. لفاظي هاي كنوني غرب بر ضد ايران يادآور تهاجم به عراق است. آن زمان نيز غرب براي توجيه حمله به عراق تهديدهايي را بهانه قرار داد كه در واقع وجود نداشت 2- سياستهاي غرب دوگانه است. بسياري از متحدان غرب از جمله اسرائيل تسليحات هسته اي دارند. همانطور كه گزارش پارسال آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داد، هيچ مدركي دال بر اينكه ايران سرگرم توليد و توسعه تسليحات هسته اي است وجود ندارد. ايران برخلاف اسرائيل و پاكستان، از امضاكنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي است و به موجب اين پيمان حق توليد انرژي هسته اي براي اهداف غيرنظامي را دارد 3- تحريم ها به وقوع جنگ منجر مي شود. همانطور كه بن بست نظامي اخير نشان داده است، تحريم ها روز به روز بر شدت تنش و بي اعتمادي مي افزايد و موجب تشديد احتمال جنگ بر ضد ايران خواهد شد. تحريم عراق نيز نتيجه اي نداشت.
تحريم ها گامي در جهت صلح نيست، بلكه موجب جنگ افروزي مي شود 4- جنگ و تحريمها بر ضد ايران پيامدهاي فاجعه باري دارد. هرگونه حمله به ايران، به تلفات هزاران تن و تحريك اقدامات تلافي جويانه اي منجر خواهد شد كه آثار ويرانگري در سراسر منطقه برجاي خواهد گذاشت. تحريم ها و جنگ بر ضد ايران موجب افزايش قيمت نفت و هرج و مرج بيشتر دراقتصاد جهان خواهد شد كه هم اكنون با بحران دست و پنجه نرم مي كند 5- بايد از گذشته عبرت گرفت. حمله به افغانستان، عراق و ليبي نشان داد كه مداخله نظامي در كشورها هيچ نتيجه اي به همراه ندارد. 6- هزينه هاي مالي تهاجم غرب به ايران، موجب كاهش هزينه هاي ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان غربي مي شود. باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا به تازگي متعهد شده است كه ميزان هزينه هاي نظامي را از دوره رياست جرج دبليو بوش، رئيس جمهور سابق بيشتر كند. انگليس نيز صدها ميليون پوند صرف بمباران ليبي كرد و هم اكنون نيز شش ميليارد پوند در سال براي جنگ افغانستان هزينه مي كند. حمله به ايران ممكن است تبعات مالي بيشتري داشته باشد و دولتهاي اين كشورها را مجبور كند بودجه ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان خود را بيش از پيش كاهش دهند 7- تهاجم به ايران با وجود نارضايتي شهروندان انگليس و آمريكا، نشانه كاستي ها در اجراي دموكراسي در اين دو كشور است. جنگهايي كه آمريكا و انگليس در سال هاي اخير در كشورهاي مختلف به راه انداخته است، با نارضايتي گسترده شهروندان آنها رو به رو شده است و حاكي از ضعف مقامات غربي در اجراي دموكراسي است. مقامات آمريكا و انگليس بي آنكه با سياستمداران منتخب در پارلمان خود و رأي دهندگان رايزني كنند، طرح حمله به ايران را ارائه كرده اند. 8- جنگ افروزي بر ضد ايران، امنيت جهان را تهديد مي كند. عمليات بين المللي نظامي به رهبري آمريكا و انگليس با حمايت ناتو و كشورهاي ديگر موسوم به «جنگ با تروريسم»، جهان را به مكاني بي ثبات تر و خطرناك تر از گذشته تبديل كرده است. حمله به ايران تنها موجب انزجار بيشتر از قدرتهاي غربي خواهد شد. 9- تهاجم نظامي به ايران، محكوميت جامعه مسلمانان انگليس و محدود شدن آزاديهاي مدني را در اين كشور به بهانه مبارزه با تروريسم در پي خواهد داشت. 10- عامل اصلي در بازداشتن جنگ طلبان بر ضد ايران، بسيج افكار عمومي است. حتي جرج بوش نيز در دوره تصدي خود مخالف حمله اسرائيل به ايران بود، چرا كه مي دانست مردم آمريكا با اين اقدام مخالفند.

 



صالحي: دخالت نظامي در سوريه كل منطقه را منفجر مي كند

وزير امور خارجه كشورمان گفت: دخالت نظامي در سوريه موجب وقوع انفجار در تمام منطقه خواهد شد.
علي اكبر صالحي در گفت وگو با شبكه خبري المنار با ابراز تعجب از اقدام اتحاديه عرب در انتقال مسئله سوريه به شوراي امنيت سازمان ملل در حالي كه ماموريت ناظران اتحاديه عرب در اين كشور همچنان ادامه دارد، بيان كرد: روس ها و چيني ها نسبت به طراحي هاي غرب در جهت تقسيم منطقه هوشيار شدند. وي در رابطه با مسئله تحريم ها عليه ايران نيز تصريح كرد: تهران بدترين سناريوها را هم بررسي و خود را براي مقابله با آنها آماده مي كند.

 



ديدار« مهرام معترض» با نماينده اردن

تيم بسكتبال مهرام امروز در دور رفت مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي غرب آسيا ميهمان آرامكس اردن خواهد بود.
در آغاز مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا امروز تيم مهرام ايران كه صدرنشين گروه B شده بود در بازي رفت ميهمان آرامكس اردن، تيم چهارم گروه A خواهد بود.مهرامي ها كه به دليل تغيير ناگهاني برنامه بازي ها از سوي مسئولان وابا معترض بودند در حالي به مصاف حريف اردني مي روند كه اين تيم در دور مقدماتي برابر ذوب آهن و پتروشيمي شكست خورده بود.آرامكس در حال حاضر در رده چهارم باشگاه هاي اردن قرار دارد و به نظر نمي رسد حريف چندان دشواري براي شاگردان مصطفي هاشمي باشد.

 



وزيرصنعت، معدن وتجارت : تهران روابط تجاري خود را با كشورهاي تحريم كننده نفت كاهش مي دهد

وزيرصنعت، معدن و تجارت، با هشدارجدي به كشورهاي اروپايي كه خواهان تحريم ايران هستند، گفت: جمهوري اسلامي درصورت تحريم نفت خود ازسوي كشورهاي اروپايي، روابط تجاري خود را با اين كشورها كاهش خواهد داد.
مهدي غضنفري در مراسم بهره برداري از بزرگترين واحد توليدي كوره هاي القايي شمش و فولاد كشور در شهرك صنعتي شهداي محمودآباد در گفت و گو با ايرنا افزود: اين اقدام در مقابل كشورهاي اروپايي كه تحريم نفت ايران را آغازكنند و وزارت نفت هم به آنان نفت نفروشد ، صورت خواهد گرفت و وزارت صنعت، معدن وتجارت دراقدامي مشابه، حجم مبادلات تجاري خود را با اين كشورها به حداقل خواهد رساند.
وزيرصنعت، معدن وتجارت ادامه داد: كشورهاي اروپايي كه قصد دارند فضاي اقتصادي ايران را برهم بزنند نبايد انتظارهمكاري تجاري با كشورمان را داشته باشند.
غضنفري گفت: اميدوارم كشورهاي اروپايي هم درتصميم هاي خودشان تجديد نظر كنند و هم ، راه يك توافق عادلانه را براي حل مشكلات باز نگه دارند.
وي افزود: به طوريقين ، با كشورهايي كه واردات نفت ازايران را كم كنند، مقابله به مثل خواهد شد و وزارت صنعت، معدن وتجارت كاهش سطح روابط تجاري را سريعا در دستور كار قرارخواهد داد.
وزيرصنعت، معدن وتجارت وضعيت اقتصادي جمهوري اسلامي ايران را بسيار رو به رشد و قوي دانست وگفت: هم اكنون ايران ارتباط خوبي با دنيا دارد وخوشبختانه اين روند روبه افزايش است.

 



مديرعامل بيمه ايران: كاركنان دولت بيمه مستمري مادام العمر مي شوند

مديرعامل بيمه ايران از اجراي بيمه مستمري مادام العمر كاركنان دولت خبر داد و گفت: اين بيمه به زودي وارد بازار خواهد شد.
جواد سهاميان مقدم در گفت وگو با ايرنا گفت: اين بيمه براي اولين بار به صورت آزمايشي براي كاركنان آموزش و پرورش اجرايي مي شود.
وي افزود: هر شخصي با توجه به سن و مدت باقيمانده تا زمان بازنشستگي و با توجه به ميزان حقوق دريافتي خود، تحت پوشش بيمه مستمري عمر صعودي قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: در صورت اجراي بيمه مزبور، اين امكان براي كاركنان آموزش و پرورش به وجود مي آيد كه با پرداخت حق بيمه كمي در طول مدت خدمت تا زمان بازنشستگي، حقوقي معادل حقوق بازنشستگي تا آخر عمر دريافت كنند.
مديرعامل بيمه ايران، با بيان اين كه حداقل زمان لازم براي پرداخت اين حق بيمه 5 سال و ميزان آن تقريبا معادل حق بيمه تامين اجتماعي است، گفت: بيمه مستمري مادام العمر كاركنان پس از اجراي آزمايشي در آموزش و پرورش به ساير كاركنان دولت نيز تسري مي يابد.

 



سفر احمدي نژاد به سمنان براي دومين بار به تعويق افتاد

سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان سمنان به علت شرايط بد جوي براي دومين بار به تعويق افتاد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري سمنان روز شنبه به ايرنا گفت: با توجه به كاهش شديد دماي هوا و ايجاد مشكل براي مردم در مراسم استقبال، سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به اين استان به زمان ديگري موكول شد.
«عليرضا خلخالي» با بيان اينكه قرار بود احمدي نژاد در روزهاي مياني هفته جاري به استان سمنان سفر كند، افزود: روز سه شنبه دماي هوا در برخي از نقاط استان به 11 درجه زير صفر خواهد رفت و اين امر مشكلاتي را براي مردم در مراسم استقبال و شركت در جلسات سخنراني ايشان ايجاد مي كرد.
وي اضافه كرد: در سمنان مشكل خيلي حاد نبود اما با توجه به اينكه رئيس جمهوري قرار بود به شهرهاي شاهرود، ميامي و دامغان نيز سفر كنند، برودت شديد هوا در اين مناطق مشكل ساز مي شد.
دور چهارم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان سمنان قرار بود روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته انجام شود اما به دليل بارش شديد باران و برف اين سفر به اواسط هفته جاري موكول شده بود.
استاندار سمنان نيز در مراسم آغاز جشن هاي دهه فجر در گلزار شهداي سمنان از سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت در اواسط هفته جاري به استان خبر داده بود.

 



وزير نيرو خبر داد
اجراي 224 طرح فاضلاب در كشور

وزير نيرو از اجراي 224 طرح فاضلاب با اعتبار 70هزار ميليارد ريال در كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، «مجيد نامجو» در آيين بهره برداري از فاز اول طرح تصفيه فاضلاب بابل و اميركلا، ساماندهي وضعيت بهداشت، جمع آوري پساب فاضلاب از خانه ها و تامين آب را يكي از مهمترين اهداف اجراي تصفيه خانه برشمرد.
وزير نيرو با بيان اينكه اجراي طرح فاضلاب در كشور دير آغاز شده، گفت: در حال حاضر 224 طرح فاضلاب با اعتبار 70 هزار ميليارد ريال در كشور در حال اجرا است.
گفتني است، طرح جامع جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهرهاي بابل و اميركلا با 580 ميليارد ريال اعتبار در سه فاز اجرا مي شود.
فاز اول اين طرح جمع آوري و تصفيه فاضلاب يكصد هزار نفر از جمعيت شهر بابل را پوشش مي دهد.

 



مديرعامل شركت واگن پارس اراك: ايران به جمع توليدكنندگان ارابه واگن هاي باري پيوست

مديرعامل شركت واگن پارس اراك گفت: ايران به جمع توليدكنندگان بوژي (ارابه) واگن هاي باري پيوست.
به گزارش ايسنا، «حسين عاشوري» گفت: با دستيابي متخصصان داخلي به دانش فني ساخت بوژي واگن هاي براي، ايران به جمع چند كشور توليدكننده انحصاري اين كالا در دنيا پيوست.
وي با اشاره به تلاش تيمي 33نفر از متخصصان شركت واگن پارس براي توليد اين محصول استراتژيك، افزود: متخصصان شركت حدود 18ماه براي ساخت اين محصول تلاش كردند. در اين مدت توليد نمونه ها آغاز شد و توسط راه آهن كشور و يك موسسه اروپايي تست هاي لازم بر روي آن انجام شد كه خوشبختانه از هر دو بخش تاييديه فني دريافت كرد.
عاشوري تصريح كرد: بوژي توليد شده در شركت واگن پارس با مدل LSD قابليت نصب بر روي انواع واگن هاي باري را دارد و وزن و ابعاد آن براساس ابعاد واگن، متفاوت است.
وي با بيان اين كه توليد هر بوژي در داخل، 55 هزار دلار صرفه جويي ارزي دارد، گفت: كاهش هزينه هاي نگهداري و تعميرات از ديگر مزاياي توليد اين بوژي در داخل كشور است و روي سامانه ترمز و ايمني آن هم كار شده است.
عاشوري ادامه داد: پيش از اين، نوع بوژي يا از كشورهاي اروپايي وارد مي شد و يا قطعات آن، خريداري و در كشور مونتاژ مي شد كه خوشبختانه متخصصان داخلي به دانش فني ساخت بوژي واگن هاي باري دست پيدا كردند.
وي گفت: در حال حاضر حدود 6 بوژي در شركت، توليد شده و براساس قراردادي كه با يك شركت خصوصي منعقد شده متعهد شديم 200 واگن اين شركت مجهز به بوژي شوند.
مديرعامل شركت واگن پارس اراك از بهره برداري رسمي اين محصول در روز چهارشنبه، 19 بهمن و در آستانه سي وسومين سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي خبر داد.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهوري مدرن ترين كارخانه فرآوري برنج كشور در جويبار به بهره برداري رسيد

بزرگترين و مدرنترين كارخانه فرآوري و بسته بندي برنج كشور با حضور معاون اول رئيس جمهوري ديروز در شهرستان جويبار واقع در استان مازندران مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، براي ساخت اين كارخانه كه ظرفيت ذخيره سازي 10 هزار تن شلتوك و تبديل آن به برنج را دارد، 200 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
اين واحد توليدي قادر است، برنج توليدي را با مدرنترين ماشين آلات روز جهان فرآوري و بسته بندي كند.
با بهره برداري از اين كارخانه از اين پس ميزان ضايعات در تبديل شلتوك به برنج از 25 تا 30 درصد كنوني به كمتر از پنج درصد كاهش مي يابد.
در اين واحد شاليكوبي همچنين برنج هاي شكسته تبديل به آرد اصلاح شده برنج، آرد غني شده برنج و پوسته هاي شالي نيز تبديل به سبوس مي شود.
معاون اول رئيس جمهوري روز يكشنبه به منظور افتتاح چهار واحد توليدي صنعتي و كشاورزي با سرمايه گذاري يكهزار و 350 ميليارد ريال به مازندران سفر كرد.
واردات چوب از روسيه
معاون اول رئيس جمهوري در مراسم افتتاح واحد توليدي
ام-دي-اف آرين شيمي ساري با بيان اينكه واردات چوب از كشور روسيه به دليل نياز با جديت پيگيري مي شود، گفت: با رعايت ملاحظات قرنطينه اي، چوب مورد نياز كشور را از روسيه وارد كرده و از ارزش افزوده آن حداكثر استفاده را مي بريم.
محمدرضا رحيمي افزود: بايد از واردات چوب حداكثر استفاده را با انجام تغييرات به فرآورده هاي مطلوب ببريم و كيفيت چوب هاي وارداتي را افزايش دهيم.
وي راه ديگر تأمين چوب براي واحدهاي توليدي MDF را ترويج زراعت چوب در استان هاي شمالي دانست و اظهار داشت: برنامه ريزي هاي لازم براي تحقق اين موضوع مهم صورت گرفته است.
وي با اشاره به اينكه در آينده نزديك و با مصوبه دولت، زمين هاي منابع طبيعي در اختيار كشاورزان قرار خواهد گرفت، افزود: بايد انواع چوب هاي زودبازده را در بين كشاورزان استان هاي شمالي ترويج كنيم.
وي اظهار داشت: زمين هاي منابع ملي را در اختيار كشاورزان به منظور توليد انواع محصولات كشاورزي به ويژه زراعت چوب قرار خواهيم داد.
واحد آرين شيمي MDF ساري در زميني به مساحت هفت هزار و 500 متر مربع احداث شده و ظرفيت روزانه 500 متر مكعب توليد خام و روكش MDF را دارد.
اين واحد توليدي براي تعداد 300 نفر به صورت مستقيم ايجاد اشتغال مي كند.
وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداري از واحد توليدي ام-دي-اف گفت: سالانه 800 هزار متر مكعب «ام دي اف» از خارج وارد كشور مي شود.
مهدي غضنفري افزود: اين ميزان واردات بيش از 60 درصد از نياز كشور را پوشش مي دهد. وي نياز سالانه كشور به ام دي اف را يك ميليون و 300 هزار متر مكعب اعلام كرد و گفت: در حال حاضر به دليل نياز زياد به ام دي اف در كشور، دولت از سرمايه گذاران در اين بخش به صورت جدي حمايت مي كند.
وزير صنعت، معدن و تجارت، مصرف ام دي اف در كشور را نوپا توصيف كرد و اظهار داشت: هم اكنون پنج واحد توليدي ام دي اف با توليد اسمي سالانه 450 هزار متر مكعب محصول در كشور فعال است.
وي ميزان توليد واقعي اين واحدهاي توليدي را 300 هزار متر مكعب ام دي اف در سال برشمرد و گفت: سرانه مصرف ام دي اف در كشور هم اكنون 5/12 متر مكعب است.
غضنفري همچنين از وجود شش واحد توليدي ام دي اف در حال ساخت در كشور خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي انجام شده، اين واحدها با توليد حدود 800 تا 850 هزار متر مكعب ام دي اف تا سال 93 به بهره برداري مي رسند.
وي با بيان اين كه براي واحدهاي توليدي در حال ساخت سالانه يك ميليون و 800 هزار متر مكعب چوب نياز است، افزود: هم اكنون سالانه به واردات 900 هزار متر مكعب چوب نياز دارد، گفت: به همين مقدار هم سالانه چوب در كشور توليد مي شود.
وي مصرف سالانه انواع چوب در بخش صنايع سلولزي در كشور را حدود دو ميليون متر مكعب عنوان كرد.

 



معاون مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد خبر داد
تأسيس 500 خانه فرهنگي ديجيتال در كشور

معاون مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد گفت: تا پايان سال 500 خانه فرهنگي در كشور ايجاد مي شود.
به گزارش فارس محمدصادق افراسيابي از راه اندازي و توسعه خانه هاي فرهنگي ديجيتال با هدف تأسيس شبكه ملي فرهنگ در كشور خبر داد و افزود: تا پايان سال 500 خانه فرهنگي ديجيتال در سطح كشور تأسيس مي شود كه 10 خانه در استان كرمان است.
افراسيابي خاطرنشان كرد: با اتصال شبكه اي اين خانه ها، شبكه ملي فرهنگ راه اندازي و مردم مي توانند با استفاده از اينترنت پاك از اين پايگاه هاي اينترنتي استفاده كنند و مردم هر استان نيز از آخرين نرم افزارهاي برتر كشور بهره گرفته و با تخفيف مناسب نرم افزار مورد نياز خود را خريداري مي كنند.
وي عنوان كرد: مديران خانه فرهنگي با بخش هاي نرم افزاري استان، بازار مناسبي براي مخاطب ايجاد مي كنند و در درازمدت علاوه بر تأثيرات فرهنگي از نظر اقتصادي هم به خودكفايي مي رسند.
وي گفت: اميدواريم به زودي با اين اقدامات و توسعه رسانه هاي ديجيتال بومي در سطح كشور، رسانه ديجيتال خارجي از سبد مصرفي مردم خارج شود.

 



اعلام اسامي زائران لرستاني ربوده شده در سوريه

اسامي 11 زائر لرستاني كه در سوريه توسط گروه هاي ناشناس ربوده شدند، اعلام شد.
به گزارش ايرنا، بامداد چهارشنبه 12 بهمن ماه جاري يك كاروان از زائران لرستاني كه عازم زينبيه دمشق در محدوده خارجي شهر حلب بود، توسط گروهي از مخالفان سوري به گروگان گرفته شد.
زائران ربوده شده غلامحسين درويشي، محمد سرهنگ فلاح، صحبت الله حسين پور، شاه مراد نجفي، علي محمودي، حسن بازگير، شاه قلي كردعلي وند، علي عباس رزاني، درويش علي فتحي پور، چراغ علي عالي پور و نورالدين بهاروند نام دارند كه هم اكنون در اختيار ربايندگان قرار دارند.
در جريان حمله افراد مسلح به اين كاروان و بستن جاده با سنگ و ممانعت از عبور اتوبوس حامل 45 زائر ايراني، اين افراد با استفاده از سلاح و شليك گلوله 11 نفر از مردان جوان اين كاروان را ربوده و مابقي مسافران شامل 34 زن و مرد را راهي شهر دمشق كردند.
مدير سازمان حج و زيارت لرستان در اين باره گفت: وضعيت 11 فرد ربوده شده همچنان در دست پيگيري است.
«سيدحميد الياسي» افزود:كليه افراد ربوده شده از اين كاروان مرد هستند كه بدون مجوز اين سازمان از شهرستان نورآباد عازم اين سفر زيارتي شده اند.
نماينده سازمان حج و زيارت در سوريه نيز در اين باره گفت: تاكنون 22 زائر ايراني در سوريه ربوده شده اند و سفارت ايران در اين كشور وضعيت آن ها را پيگيري مي كند.
«مسعود اخوان» در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه به جز دو گروه 11 نفره از زائران ايراني، تاكنون زائر ديگري در سوريه ربوده نشده است، اظهار كرد: گزارش هايي كه به تازگي برخي خبرگزاري ها از ربوده شدن تعداد ديگري از زائران داده اند، كذب است، چون آن ها مي خواهند با انتشار اين خبرها، از نظر روحي و رواني، مردم سوريه و ديگر كشورها را تحت تاثير قرار دهند.
وي به زائراني كه قصد انجام سفر زيارتي به سوريه دارند، توصيه كرد كه حتما از مسير هوايي به اين كشور سفر كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

يك مقام سينمايي: بزودي پشت صحنه هفت را افشا مي كنم!
يك مقام سينمايي گفت: بزودي پشت صحنه هفت را افشا مي كنم.
مهدي عظيمي معاون مديركل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي به خبرنگار كيهان گفت: ناگفتني هايي از برنامه سينمايي هفت دارم كه در گفت وگويي در آينده به زبان مي آورم.
دبير جشنواره عكس بسيج:
در ماندگاري عكس ها، هنرمند نقش به سزايي دارد
نخستين جشنواره عكس بسيج از تاريخ 17 تا 19بهمن همزمان با دهه مبارك فجر با گردآوري 30240 اثر از سراسر كشور به اهتمام سازمان بسيج هنرمندان در شهر بوشهر برگزار مي شود.
ميرهاشمي، دبير جشنواره عكس بسيج و مديرعامل اسبق روايت فتح، با اشاره به ظرفيتي كه هنر عكاسي در ميان هنرها و در تمام سطوح و جريان هاي مختلف دارد، گفت: فكر و انديشه اين هنر در مقايسه با ديگر هنرها دخالت بالايي دارد و نقش اساسي در آن ايفا مي كند.
وي تصريح كرد: تنها چند اثر از آثار منتشر شده در يك كتاب به ماندگاري مي رسند كه انعطاف تصويري داشته باشند و در اثرگذاري صحنه ها و ماندگاري عكس ها، هنرمند نقش به سزايي ايفا مي كند.
حمله صهيونيست ها به كاريكاتوريست اردني
دو جمعيت صهيونيستي «جي تي اي» و «بناي بريس» در اقداماتي كه عليه «عماد حجاج» كاريكاتوريست اردني، در اينترنت ايجادكرده اند وي را «مجرم و دشمن يهود» خوانده اند و نوشته اند: «حجاج» دشمن يهود و اسرائيل است چرا كه يهوديان را وحشياني معرفي كرده است كه خون فلسطينيان را مي ريزند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، «عماد حجاج» كاريكاتوريست اردني اين روزها از سوي دو جمعيت يهودي صهيونيست كه مركزيتشان در آمريكا است، مورد حمله قرار گرفته است.
«عماد حجاج» درباره اين حملات گفته است: اين هجمه به ويژه در اين زمان برنامه ريزي شده و هدفدار است و به آن افتخار مي كنم چرا كه من در كاريكاتورهايم به همه فرهنگ ها و اديان احترام مي گذارم و توهين به دين يا فرهنگ را بر خود حرام كرده ام.
وي افزود: جمعيت هاي صهيونيستي نمي خواهند هيچ صدايي از جهان اسلام به غرب برسد و من جزء معدود افرادي هستم كه به زبان انگليسي كاريكاتور مي كشم.
اين كاريكاتوريست با بيان اينكه اين نخستين حمله ها به او نيست، افزود: اين اقدامات، نژادپرستانه است و من حق دارم از حقوق مشروع مردم فلسطين و جرائم اشغالگران سخن گفته و سياست هاي رژيم صهيونيستي را نقد كنم.
در همين حال وي به مركز حمايت از آزادي روزنامه نگاران شكايت كرده است و اين مركز نيز با بيان اينكه كاريكاتورهاي اين كاريكاتوريست اردني توهين به يهوديت نبوده است خواستار همبستگي با «عماد حجاج» شد.
بازگشايي سينما تراس چاپلين با سقف متحرك
پس از طي مراحل به روزرساني امكانات و تجهيزات، سينماتراس چاپلين، روز سه شنبه 18 بهمن ماه در فرهنگسراي بهمن بازگشايي مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مهدي صولي، رئيس فرهنگسراي بهمن با اشاره به افزايش 15درصدي ظرفيت اين سالن گفت: سينما تراس چاپلين 400 نفر ظرفيت را دارد و همچنين ظرفيت 200 نفر هم براي سالن انتظار آن پيش بيني شده است.
صولي سقف متحرك اين سالن را از قابليت هاي ويژه آن برشمرد و اظهار داشت: سقف سالن سينمايي چاپلين در قالب چهار قطعه متحرك طراحي شده كه در مدت زمان دو تا سه دقيقه به صورت الكتريكي باز و بسته مي شود.
داور خارجي بخش بين الملل جشنواره فجر:
فيلم هاي مذهبي ايران را به دنيا معرفي مي كنيم
گوئيد وكانونس، داور خارجي گفت: سازمان سيكنز مديا كه مورد اعتماد واتيكان است و به طور مستقل به فعاليت سينمايي مي پردازد، با حضور در جشنواره فيلم فجر ايران در تلاش است تا فيلم هاي ديني و مذهبي ايران را به دنيا معرفي كند.
«گوئيد وكانونس» سردبير مجله سيكنس مديا و داور فيلم هاي بين الاديان بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: سازمان سيكنزمديا كه مورد اعتماد واتيكان است و به طور مستقل به فعاليت هاي سينمايي خود مي پردازد به طور مستقل كار مي كند و با حضور در جشنواره فيلم فجر ايران در تلاش است تا فيلم هاي ديني و مذهبي ايران را به دنيا معرفي كند.
وي در ادامه افزود: گروه سيكنس با شركت در جشنواره هاي مختلف جهاني نگاه ويژه اي به فيلم هايي كه با نگاه الهي و ديني ساخته شدند، دارد و اميدوارم بتوانيم فيلم هاي خوب مذهبي را از ايران به جهان معرفي كنيم.
داور بخش بين الاديان جشنواره فيلم فجر تصريح كرد: داوران فيلم هاي بين الاديان تفاوتي بين فيلم هاي مسلمانان و مسيحيان قائل نمي شوند و براي گسترش آگاهي در سطح بين المللي تلاش مي كنيم تا روح پاك معنويت، صداقت و روح درست انساني در ميان ملت ها را افزايش دهيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14