(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 بهمن 1390- شماره 20137

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان در برنامه ديروز، امروز، فردا:
سخنان رهبر معظم انقلاب شليك به پاشنه آشيل آمريكا بود
حمايت قاطع 202 نماينده مجلس از بيانات حكيمانه رهبر انقلاب
خارج از دستور
رهاورد مشترك نبي اكرم (ص) و اهل بيت (ع)
رونمايي از ترجمه قرآن كريم به زبان چيني
فرمانده نيروي زميني سپاه : پاسخ ايران به هرگونه تهاجم سريع و انبوه خواهد بود
كوتاه از انتخابات
برگزاري بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت



مدير مسئول كيهان در برنامه ديروز، امروز، فردا:
سخنان رهبر معظم انقلاب شليك به پاشنه آشيل آمريكا بود

هر وقت حضرت آقا بياناتي از اين دست دارند تصور همگاني اين است كه سخنان ايشان نقطه اوج نگاه حكيمانه و موشكافانه است ولي هنگامي كه نوبت به بيانات بعدي آقا مي رسد، احساس مي كنند كه فرازي فراتر به ميان آمده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان كه در برنامه شنبه شب ديروز، امروز، فردا شركت كرده بود، در تحليل بيانات تاريخي رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت؛ بيانات روز جمعه حضرت آقا، شليك به پاشنه آشيل آمريكا بود، آنجايي كه فرمودند تهديد به ضرر آمريكاست و چنانچه دست به حمله بزند 10 برابر به زيانش خواهد بود كه البته در اين باره گفتني هاي فراواني هست و دشمنان نيز به آن اعتراف دارند. شريعتمداري ادامه داد؛ حضرت آقا در خطبه هاي جمعه نمونه هايي از موفقيت ها و پيروزي هاي ايران اسلامي را در كنار ويتريني از شكست هاي پي درپي آمريكا به نمايش گذاشتند.
مدير مسئول كيهان اظهار داشت: آقا با صراحت اعلام كردند كه ما در جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه در كنار حزب الله و حماس بوده و از آنها حمايت كرده ايم و بعد فرمودند هيچ ابايي هم نداريم كه بگوئيم ما از همه كساني كه با اسرائيل در جنگ و ستيز هستند حمايت مي كنيم. وي افزود؛ اين نكته بسيار حساس و مهمي بود كه براي اولين بار و در اوج اقتدار مطرح مي شد. شريعتمداري توضيح داد؛ اعلام اين نكته مهم به معني آن نيست كه حضرت آقا پيش از اين نظر ديگري داشته اند بلكه رهبري همانگونه كه قبلا اعلام كرده اند، چنان نيستند كه در پنهان ديدگاه و نظري داشته باشند و ديدگاهي كه آشكارا اعلام مي فرمايند با نظر واقعي ايشان مغاير باشد. البته بديهي است كه اعلام برخي از مسائل را به طور علني صلاح ندانند كه بايد هم اينطور باشد ولي آنگونه نيست كه آنچه اعلام مي كنند با آنچه اعلام نمي كنند در تضاد و مغايرت باشد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا نظام چالش هايي كه در اين چند ساله با موفقيت از آن گذشته است را براي مردم تشريح كرده و جا انداخته است؟ گفت: اينكه آيا ما از راهي كه طي كرده ايم و عقبه هاي تند و نفس گيري كه با موفقيت از آن عبور كرده ايم، تابلويي به مردم ارائه كرده و سنگ تمام گذاشته ايم قابل ترديد است ولي روند انقلاب به گونه اي بوده است كه همه نسل ها با آن همراه و هم صدا بوده اند.
مدير مسئول روزنامه كيهان خاطرنشان كرد: يكي از ويژگي هاي انقلاب ما با توجه به فرمايشات آقا اين است كه ما از ابتدا با نظام سلطه درگير بوده ايم.
شريعتمداري افزود: درگيري ما با نظام سلطه دقيقاً از زماني شروع شد كه ما به همت امام راحل نسخه اسلام ناب را بر كرسي حاكميت نشانديم؛ درست است كه اگر نسخه اسلام ناب بر كرسي حاكميت نمي نشست باز هم نسخه بود و نسخه شفابخش بود ولي در اذهان و كتاب ها.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه برخي از رسانه هاي ما در اختيار كساني بوده و هست كه با انقلاب و نظام همدل نبوده اند؛ حكايت ما با آنها حكايت شتر مجنون است.
مدير مسئول روزنامه كيهان افزود: چند سال قبل آقا فرمودند كه من در بعضي از مطبوعات پايگاه هاي دشمن را مي بينم همان موقع وزير اطلاعات دولت اصلاحات اعلام كرد كه ما اين پايگاه هاي دشمن را شناسايي كرده ايم و بزودي معرفي مي كنيم ولي هيچ اتفاقي نيفتاد يا قبلاً حضرت امام در اين خصوص مي فرمودند قلم هاي مسموم را بشكنيد و كنار بگذاريد.
شريعتمداري در ادامه صحبت هاي خود خاطرنشان كرد: مثلاً بعد از پايان جنگ هشت ساله امام فرمودند كه ما حتي از يك لحظه جنگ پشيمان نيستيم ولي درست در همان زمان يك عده اي آمدند و با تعدادي از مسئولان مصاحبه كردند و از آنها پرسيدند اگر شما به دوران بعد از فتح خرمشهر برمي گشتيد چه مي كرديد؟ مصاحبه اي كه كاملاً حساب شده بود.
وي افزود: پاسخ آن زمان مسئولان همانند آقايان هاشمي رفسنجاني و ميرحسين موسوي و همه و همه اين بود كه اگر به زمان بعد از فتح خرمشهر برمي گشتيم جنگ را تمام مي كرديم و به آن ادامه نمي داديم! ولي فقط حضرت آقا بودند كه فرمودند اين سؤال انحرافي است و اگر به آن زمان برمي گشتيم دقيقا همان كاري را مي كرديم كه انجام داديم؛ بعد از اين حركت، حضرت امام در سخناني فرمودند كه من از خانواده شهدا و مردم به خاطر تحليل هاي غلط اين روزها عذر مي خواهم.
مدير مسئول روزنامه كيهان ادامه داد: يكي دو ماه قبل آقا فرمودند كه اين دوره درخشان ترين دوره حيات ايران است و همه شواهد هم همين را نشان مي دهد ولي دشمن اصرار دارد ما متوجه نشويم كه در چه نقطه اي ايستاده ايم؛ اگر جايگاه خودمان را همانگونه كه هست ببينيم نه آنگونه كه براي ما ترسيم مي كنند، بسياري از مسائل حل مي شود.
شريعتمداري يادآور شد: در روز بيستم جنگ 33 روزه، خبرگزاري دويچه وله آلمان طي تفسيري درباره ماهيت آن جنگ آورده بود؛ وقتي سيدحسن نصرالله در كنفرانس سران دست رهبر ايران را مي بوسد باور نكنيد كه اين جنگ بدون پشتوانه و اجازه ايران صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: واقعيت اين است كه ما امروزه در بلندا ايستاده ايم كه آقا هم به آن اشاره كردند.
مدير مسئول روزنامه كيهان يادآور شد: هاآرتص در سال 2009 در مورد جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه مي نويسد؛ در جنگ 33 روزه با يك فاجعه روبرو بوديم و در جنگ 22 روزه با فاجعه ديگر و سپس به زبان طنز مي نويسد، اگر همين فرمول را به كار ببريم جنگ بعدي 11 روزه است و من نگرانم كه اين عدد دو رقمي به صفر، صفر برسد!
شريعتمداري در ادامه گفت: واشنگتن پست تحليل دقيقي كرده و مي گويد مشكل ما در منطقه اين است كه همه ارتباط مان با دولت ها و حاكمان بوده و تا به امروز با مردم سروكاري نداشتيم؛ جمهوري اسلامي برعكس ما با مردم در ارتباط بود حالا اتفاقي كه افتاده اين است كه آن دولت ها نيستند كه در خاورميانه حرف اول را مي زنند بلكه اين مردم هستند؛ براي همين مديريت ميدان در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.
وي افزود: برداشت من از صحبت هاي آقا در خطبه هاي نماز جمعه اين است كه نبايد در پيچ و خم ديپلماسي كلاسيك محصور بمانيم بلكه بايد با توده هاي مردم ارتباط بگيريم؛ همان طور كه حضرت امام (ره) مي فرمودند كه دنيا تشنه اسلام ناب محمدي(ص) است.
مدير مسئول روزنامه كيهان تأكيد كرد: فرق ما با آمريكايي ها و دشمنان اين است كه ما پيامي داريم كه مخاطبان زيادي دارد آنها چون پيام شان مخاطبي ندارد در پيام خود تقلب مي كنند.
شريعتمداري در پايان سخنان خود يادآور شد: روزنامه آمريكايي هافينگتون پست خطاب به اوباما نوشته بود؛ اگر در جنگ نرم كه جنگ پيام هاست پيشرفته تر و جلوتر از ايران هستيم چرا امروزه در خاورميانه همه عليه ما شوريده و نگاه شان به ايران است؟ اين اساسي ترين نكته است كه بايد به آن توجه داشت.
گفتني است آقاي محمدرضا باقري معاون سابق وزير خارجه هم در اين برنامه حضور داشت كه متاسفانه گزارش اظهارات ايشان را در خبرها نيافتيم و ان شاءالله گزارش آن پس از دريافت به طور جداگانه منتشر خواهد شد.

 



حمايت قاطع 202 نماينده مجلس از بيانات حكيمانه رهبر انقلاب

202 نماينده مجلس با صدور بيانيه اي ضمن حمايت قاطع از خطبه هاي رهبر معظم انقلاب، اين بيانات را راهگشا، اميدآفرين و وحدت بخش دانستند.
روز گذشته بيانيه اي با 202 امضا در صحن علني بهارستان قرائت شد تا بدينوسيله وكلاي ملت تجديد بيعت خود را با ولي امر مسلمين اعلام كنند.
متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه هاي نماز جمعه 14 بهمن سال 1390 و در ايام مبارك دهه فجر و در آستانه انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي راهگشا، اميدآفرين و وحدت بخش بود.
حضور باشكوه و انبوه نمازگزاران مومن نشانه وحدت مردم در دفاع از آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و بصيرت آنان با توجه به رهنمودهاي رهبري و پيروي از ولايت فقيه بود.
مقام معظم رهبري علاوه بر آنكه دستاوردهاي انقلاب اسلامي را يادآور شدند، تحليل دقيقي از شرايط و اوضاع فعلي جهان و منطقه بيان فرمودند و بر اهميت انتخابات و ضرورت مشاركت هرچه بيشتر مردم در انتخابات 12 اسفند و بر جايگاه مجلس تاكيد كردند و در خطبه بيداري بخش خود به زبان عربي با تشريح علل و انگيزه هاي انقلاب هاي منطقه، اسلامي بودن اين حركت ها را تبيين فرمودند و امت اسلامي را از انبوه خطرها و توطئه هاي دشمنان اسلام برحذر داشتند.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن عرض تبريك به مناسبت هفته وحدت و ميلاد پيامبر اعظم(ص) به حضور همه مسلمين جهان، با تائيد كامل رهنمودهاي مقام معظم رهبري بار ديگر در دهه فجر با آرمان هاي امام راحل تجديد عهد و با ولي امر مسلمين تجديد بيعت مي كنيم و همه تلاش و همت خود را در حفظ وحدت و ايفاي وظيفه در مجلس براي انتخابات آينده به كار خواهيم گرفت و دوام سلامت و توفيق رهبري معظم را از خداوند كريم مسئلت مي كنيم.
مخالفت با كليات طرح تحويل صورتجلسات شمارش آرا
به نامزدها
گزارش كميسيون شوراها و امور داخلي كشور مبني بر رد طرح الزام تحويل تصاوير صورتجلسات شمارش آرا به نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار گرفت.
در اين جلسه مصطفي كواكبيان يكي از طراحان طرح فوق بود و علي اصغر يوسف نژاد در مخالفت با رد اين طرح و محمدكاظم دلخوش و حجت الاسلام نوروزي نماينده رباط كريم نيز در موافقت با رد اين طرح صحبت كردند.
اين طرح با 93 راي موافق، 49 راي مخالف، 16 راي ممتنع از مجموع 195 نماينده حاضر در مجلس تصويب نشد. 40 نماينده نيز در اين راي گيري شركت نكردند.
فوريت اين طرح اول آبان ماه امسال با 117 راي موافق 51راي مخالف و 20 راي ممتنع از 211 نماينده حاضر در مجلس تصويب شده بود.
براساس ماده واحد اين طرح كه به تصويب مجلس نرسيد فرمانداران هر يك از مراكز حوزه انتخابيه موظف مي شدند حسب درخواست هر يك از نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي يك نسخه برابر اصل صورتجلسه شمارش آرا در شعب اخذ راي و نيز صورت جلسات تجميع آراي شعب اخذ راي هر يك از بخش ها، شهرها و حوزه هاي فرعي انتخابات را ظرف 24 ساعت پس از شمارش آرا در اختيار نامزد درخواست كننده قرار دهد. طبق اين ماده استنكاف از اجراي دقيق اين ماده واحده جرم محسوب مي شد و مخالفان علاوه بر آن از سمت خويش به مجازات شش ماه تا يك سال محكوم مي شدند.
در اين ميان، كميسيون شورا به سه دليل مهم براي رد اين طرح اشاره كرده است: 1-با توجه به قوانين جاري حق اعتراض نامزدهاي نمايندگي محفوظ بوده و ضرورتي به تدوين قوانين موازي نيست. 2-اجراي طرح زمان بر بوده و با توجه به شرايط و فضاي خاص انتخابات، تهيه تصاوير صورتجلسات هر شعبه اخذ راي ظرف 24 ساعت مورد نظر در طرح امكان پذير نبوده و روند انتخابات را مختل و با كندي مواجه خواهد كرد. 3-با توجه به حضور نماينده هر يك از نامزدهاي انتخاباتي در شعبات اخذ آرا و نظارت مستمر آن بر نحوه و چگونگي شمارش آرا و امكان دريافت نتايج شمارش آرا از مبادي قانوني و به صورت رسمي نيازي به تصويب طرح تقديمي نيست.
الزام آموزش و پرورش به استخدام فارغ التحصيلان تربيت معلم
جزئيات طرح يك فوريتي اصلاح بند 111 قانون بودجه سال 1390 كل كشور نيز روز گذشته در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار داشت.
يك فوريت اين طرح آبان ماه سال جاري به تصويب رسيده بود.
با اصلاح بند 111 قانون بودجه مقرر شد به منظور احيا مراكز تربيت معلم در آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مي تواند بخشي از نيروهاي انساني مورد نياز خود را در چارچوب مجوزهاي استخدامي موضوع ماده 51 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه با رعايت شرايط قانوني استخدام و طبق قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8/3/1369 به استثناي دانش آموزان دانشسراهاي تربيت معلم و احكام مترتب بر اين گونه دانش آموزان و دانشسراهاي مقدماتي را بدون هرگونه بار مالي جديد تامين كند. پيش از اين دولت موظف بود بخشي از نيروهاي انساني خود را از اين طريق تامين كند.
علاوه بر اين دو تبصره نيز به بند 111 قانون بودجه اضافه شد.
براساس تبصره يك اين ماده واحده قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب
8/3/1369 مشمولين اين بند را كه خدمت زير پرچم خود را نگذرانده اند شامل مي شود.
همچنين طبق تبصره 2 اين ماده وزارت آموزش و پرورش بايد به نحوي اقدام نمايد كه تا پايان سال جاري مراحل استخدامي مشمولين اين بند به اتمام برسد.
موضوع طرح سؤال از رئيس جمهور نيز روز گذشته وارد مرحله تازه اي شد. در اين رابطه مصطفي رضا حسيني سخنگوي طراحان سؤال از رئيس جمهور در گفتگو با مهر اظهار داشت: گزارش تهيه شده از سوي طراحان سؤال از رئيس جمهور در جلسه علني روز يكشنبه به رئيس مجلس تقديم شد.
طبق آيين نامه هيئت رئيسه مجلس بايد درخواست طراحان سؤال براي حضور رئيس جمهور در صحن مجلس را به اطلاع رئيس جمهور رسانده و رئيس جمهور يك ماه فرصت دارد تا در صحن مجلس براي پاسخ به سؤال نمايندگان حضور يابد.
رضا حسيني گفت: در اين گزارش تأكيد شده هيچ كدام از پاسخ ها نسبت به 10 سؤال ارائه شده در اين طرح قانع كننده نبوده و اولويت بندي طراحان در اين گزارش قيد شده كه از جمله آن عدم پرداخت اعتبارات مترو، موضوع 11 روز خانه نشيني رئيس جمهور، مباحث مطرح شده درباره در رأس امور نبودن مجلس و آمار نادرست ارائه شده درباره اشتغال و رفع بيكاري است.
وي تصريح كرد: اعضاي كميته پيگيري اين طرح پاي اين گزارش را امضا كرده و به لاريجاني رئيس مجلس تقديم كردند و انتظار مي رود در اين هفته موضوع از سوي هيئت رئيسه پيگيري شود.

 



خارج از دستور

دو دوازدهم بودجه 91
پس از انتخابات بررسي مي شود
عضو هيئت رئيسه مجلس از بررسي طرح دوفوريتي براي تصويب دو دوازدهم بودجه 91 پس از انتخابات خبر داد.
محمد دهقان با انتقاد از تاخير دو ماهه دولت در ارايه لايحه بودجه گفت: حتي اگر انتخابات مجلس در پيش نبود مجلس شوراي اسلامي نمي توانست در فرصت باقي مانده تا پايان سال لايحه بودجه را بررسي كرده و به تصويب برساند.
نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به زمان بندي مجلس براي بررسي لايحه بودجه گفت: اكثر عمليات بررسي بودجه بعد از انتخابات مجلس شوراي اسلامي انجام خواهد شد.
وي افزود: رسيدگي به لايحه بودجه در كميسيون هاي تخصصي و ارايه پيشنهادات نمايندگان در هفته جاري و هفته پس از انتخابات انجام خواهد شد و رسيدگي به لايحه بودجه در كميسيون تلفيق به اواخر اسفندماه و نيمه دوم فروردين ماه موكول مي شود و در پايان نيز لايحه بودجه ارديبهشت ماه سال آينده در صحن علني مجلس بررسي خواهد شد.
دهقان با تاكيد بر اين كه هيئت رئيسه موظف رعايت زمان بندي آيين نامه براي بررسي لايحه بودجه است، به مهر گفت: تاخير دولت در ارايه لايحه بودجه براي دومين بار در مجلس هشتم باعث تصويب دو دوازدهم بودجه در سال جاري و بررسي باقي مانده آن در سال آينده خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: طرح فوريتي دو دوازدهم بودجه پس از انتخابات در اسفندماه به صحن علني مجلس ارايه شده و به تصويب خواهد رسيد.
نماينده مردم چناران و طرقبه افزود: شائبه اي در گذشته وجود داشت كه در صورتي كه دولت لايحه بودجه را ديرهنگام به مجلس ارايه كند مجلس نيز بدون كارشناسي و سريع لايحه بودجه را به تصويب مي رساند، اما سال گذشته و امسال مجلس شوراي اسلامي با بررسي دقيق بودجه اين شائبه را از بين برد.
تجمع دانشجويي در مقابل مجلس
براي درخواست قطع صدور نفت به اروپا
شماري از دانشجويان امروز با تجمع در مقابل مجلس، تسريع در قطع صدور نفت به كشورهاي اروپايي را خواستار مي شوند.
مسئول سياسي بسيج دانشگاه امام صادق(ع) با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اقدام اتحاديه اروپا در تصويب تحريم نفتي ايران از 6 ماه آينده، دانشجويان مومن و انقلابي دانشگاه هاي تهران در اين تجمع خود بر تسريع نمايندگان ملت در مقابله با اين هجمه دشمنان انقلاب تاكيد مي كنند.
حضوري گفت؛ طرح قطع صدور نفت به اروپا از هفته گذشته در كميسيون هاي ذي ربط مجلس مطرح شده اما هنوز به صحن علني مجلس داده نشده است به همين علت دانشجويان از مجلس مي خواهند در اين برهه بسيار حساس و تاريخي كشورمان رسالت خود را در برگرداندن هجمه گسترده دشمنان انقلاب ايفا كند.
وي افزود: علل تعويق تحريم نفتي كشورمان در اتحاديه اروپا، نياز بيشتر اعضاي اين اتحاديه به نفت در فصل زمستان و سپري كردن سرما و يافتن جايگزين براي تامين نفت اروپاست به اين علت تسريع در توقف صدور نفت به اين كشورها ضروري است.
روز گذشته نيز خبرنگاري از رئيس مجلس در رابطه با طرح قطع صادرات نفت به اتحاديه اروپا پرسيد كه لاريجاني در پاسخ تاكيد كرد: اصل اين فكر، فكري است كه در مجلس هنوز در حال پخته شدن بوده و در حال بحث راجع به اين موضوع هستيم البته از ديگر مبادي كار هم در حال مشورت كردن هستيم.
وي با تاكيد بر اينكه در آينده نظر قطعي مجلس در رابطه با طرح قطع صادرات نفت به اتحاديه اروپا اعلام مي شود، اظهار داشت: نظر عده زيادي از نمايندگان مجلس نسبت به طرح قطع صادرات نفت به اتحاديه اروپا مثبت است.

 



رهاورد مشترك نبي اكرم (ص) و اهل بيت (ع)

وجود مبارك امير المؤمنين(ع) فرمود: رسول اكرم بهترين نعمت خداست براي ما. اگر در قرآن كريم مي خوانيم كه خداي سبحان فرمود: لقد منّ الله علي المؤم نين ا ذ بعث ف يه م رسولاً م ن انفس ه م (1)، از زبان سخنگوي وحي مي شنويم كه فرمود: فما اعظم م نه الله لدينا ح ين انعم علينا ب ه (2)، اين خدا چقدر بر ما منّت نهاد؟! « منّت » آن نعمتي است كه حملش توانفرسا است. منظور، ا متنان زباني نيست ! هر نعمتي را منّت نمي نامند. آسمانها گرچه رفيعند، ولي حملش آسان است. كره شمس و قمر گرچه سنگينند، ولي رام كردنشان سخت نيست ! اينكه مي بينيد بشر با سرنشين يا بي سرنشين سفينه اي به منظومه شمسي اعزام مي كند، معلوم مي شود پي بردن به اسرار ظاهري آسمانها سخت نيست. اين بار را علم بشر مي تواند به مقصد ببرد و به دوش بكشد.
امّا آن آسمان غيب است كه:لا تفتّح لهم ابواب السّماء (3). اين وحي و رسالت است كه انسانها توان حمل آن را ندارند: لقد منّ الله علي المؤم نين. اين مردان با ايمانند كه بار وحي و رسالت را به دوش مي كشند. لذا امير بيان فرمود: فما اعظم م نّه الله لدينا ح ين انعم علينا ب ه . منّت خدا بر ما چه قدر زياد است كه به وسيله وجود مبارك رسول اكرم (ص) ما را در تحت رهبري او قرار داد؛ فرمود: او آموزنده ماست، او معلّم ماست كه بايد تهذيب نفس را از او فرا بگيريم و هر انساني كه به مكتب رسول اكرم آشنا تر است، به او نزديكتر است.
پيروان راستين پيامبر أعظم (ص)، رهروان راه ابراهيم خليل (ع)
اين هم از سخنان امير بيان است كه فرمود: نّ اولي النّاس ب الانبياء اعلمهم ب ما جآؤا ب ه (4). شايسته ترين مردم به رهبران الهي، عالم ترين و آگاه ترين مردم به رهاورد انبيايند. سپس اين آيه را تلاوت كرد:ا نّ اولي النّاس ب ا براهيم للّذ ين اتّبعوه و هذا النّب يّ و الّذ ين آمنوا (5). فرمود: بهترين و برجسته ترين افراد كه ارتباطشان به ابراهيم پيامبر (ع) بيشتر است، پيروان راستين آن حضرت در آن عصر بودند و اين نبي اكرم است و مؤمنين كه اينها اولي به ابراهيم اند ! در آيه قبل فرمود: ما كان ا براهيم يهوديّاً و لا نصرانيّاً و لك ن كان حنيفاً مسل ماً (6). فرمود: هيچ كسي نمي تواند بگويد ما بر دين ابراهيم هستيم؛ نه يهوديان، نه مسيحيان و نه ديگران ! هيچ كدام راهي دين ابراهيم بت شكن نيستند ! كي تابع ابراهيم است؟ ا نّ اولي النّاس ب ا براهيم؛ آن جناح،سلب قضيّه است و اين بعد اثبات قضيّه.
فرمود: امروز در روي زمين هيچ كسي نمي تواند راه ابراهيم خليل را طي كند؛ نه مشركين و ملحدان روي زمين، نه يهودي ها و مسيحي هاي روي زمين؛ تنها اين بار به دوش شما مسلمين است. اگر خواستيد بتي به دست بگيريد و در هم بكوبيد، اگر خواستيد بر بتي سلطه پيدا كنيد و در هم بكوبيد، شمائيد و تنها گروهي كه راهي راه ابراهيم است، شمائيد ! مردم چهار دسته اند؛ عدّه اي مسيحي اند، عدّه اي يهودي اند، عدّه اي ملحدند و عدّه اي مسلم. اين 3 گروه را در آيه قبل نفي كرد؛ فرمود: ابراهيم يهودي نبود، ابراهيم مسيحي نبود، ابراهيم ملحد و مشرك نبود. با اينكه مسأله نژاد را محكوم كرده است، فرمود: تنها كساني كه مي توانند همانند ابراهيم (ع) فجعلهم جذاذاً لا كبيراً لهم (7) شعارشان باشد، شما مردميد ! دين او دين رسمي شماست و دين پدرتان را بگيريد: م لّه ابيكم ا براهيم (8).
نجات مردم از ( ضلالت ) و ( جهالت )؛ رهاورد مشترك نبي اكرم (ص)
و اهل بيت (ع)
در سخنان امير بيان درباره رهاورد رسول اكرم اين دو جمله را مي خوانيد كه درباره سالار شهيدان هم همين دو جمله آمده است. در نهج البلاغه اينچنين مي خوانيد كه وجود مبارك امير المؤمنين هدف قيام و رسالت و نبوّت نبيّ اكرم (ص) را چنين تشريح مي كند: فهداهم ب ه م ن الضّلاله و انقذهم ب مكان ه م ن الجهاله (9). فرمود: خداي سبحان به وسيله رسول اكرم مردم را از ( ضلالت ) و ( جهالت ) نجات داد. اين دو جمله اي كه در زيارت أربعين حسيني مي خوانيم، همين دو جمله اي است كه در نهج البلاغه علوي قرائت مي كنيم؛ آنگاه روشن مي شود كه چه طور حس يأ م نّي و أنا م ن حس ين(10). اگر در زيارت أربعين مي خوانيم كه سالار شهيدان عدّه اي را به همراه برد:بذل مهجته ف يك ل يستنق ذ ع بادك م ن الجهاله و حيره الضّلاله (11)، اين هدف بعثت است كه در نهج البلاغه آمده !
امير المؤمنين مي گويد: پيامبر آمد تا مردم را از گمراهي برهاند و از بي فرهنگي نجات بدهد. مردم يا جاهلند يا گمراه ! يا نمي دانند يا بيراهه مي روند ! معمولاً جهل در برابر عقل است، نه جهل در برابر علم ! گاهي انسان عالم است، ولي كشته جهل خودش است كه:ربّ عال م قد قتله جهله و ع لمه معه لا ينفعه(12). فرمود: پيغمبر آمد تا مردم را از ضلالت و جهالت برهاند، حسين بن علي قيام كرد تا مردم را از ضلالت و جهالت برهاند؛ آنگاه مي بينيم كه چرا سالار شهيدان مورد علاقه رسول اكرم است كه حضرت مي گويد: حسين از من است و چرا حسن و حسين مورد تكريم رسول اكرم اند و مورد مباهات علي بن أبيطالب !
سيادت بهشتي خاندان پيامبر و شقاوت جهنّمي خاندان امويان
شما مي بينيد امير المؤمنين (ع) در آن نامه رسمي كه براي معاويه مي نويسد، به وجود حسن و حسين افتخار و مباهات مي كند. به معاويه مي گويد: م نّا النّب ي و م نكم المكذب. م نّا اسد الله و اسد رسول ه و م نكم اسد الاحلاف. م نّا سيّ دا شباب اهل الجنّه و م نكم ص بيه اهل النّار(13). وقتي افتخارات ديني را مي شمارد، مي گويد: هر وقت سخن از حق بود، از خاندان ما بود، وحي در خاندان ما بود، تكذيب از شما ! شمشير زدن در راه دين از خاندان ما بود، هم پيماني با استكبار جهاني از شما ! ما اسد الله و اسد رسول الله به نام حمزه تحويل داديم؛ شما اسد الاحلاف تحويل داديد. آنجا كه همه احزاب تحليف كردند، سوگند ياد كردند كه عليه اسلام بشورند، اباسفيان اسد الاحلاف بود. شما به سود استكبار شمشير مي زديد؛ امّا از خاندان ما همواره كساني بودند كه به سود حق تلاش مي كردند. در بهشت سيّدا شباب اهل الجنّه، حسن و حسين است،امّا شما خردسالان جهنّمي هستيد، م نكم ص بيه اهل النّار. شما هر چه هم سالمند باشيد، خردساليد ! شما اهل شعله ايد و ما اهل بهشتيم. اينكه مي بينيم امير المؤمنين به وجود مبارك امام حسين مي بالد، به وجود گرامي امام حسن فخر مي كند و در آن نامه رسمي اينها را باعث افتخار خاندان خود مي شمارد؛ براي آن است كه همان كار پيغمبر را،حسن و حسين مي كنند.
ضرورت تبديل صحنه جان به ( ظرف دانش ) و ( چراغ هدايت )
امام مجتبي در آن سخني كه مرحوم كليني نقل كرد، جريان ولايت و رهبري را طوري تنظيم مي كند كه مايه بيداري دلهاست.مرحوم كليني مي گويد كه حسن بن علي (ع) در آخرين لحظه عمرش به همه انسانها دستور داد: كونوا اوع يه الع لم و مصابيح الهدي (14). فرمود: ظرف دانش و چراغ هدايت باشيد. عالم باشيد كه راه خود را ببينيد، وارسته باشيد كه راه ديگران را نبنديد و بگذاريد صحنه جانتان ظرف دانش باشد و چراغ هدايت ! اگر حسين مصباح هدايت است، شما شيعيان هم همينگونه باشيد.
آنگاه به قنبر فرمود: برو، ابن حنفيّه را حاضر كن. ابن حنفيّه را احضار كرد، فرمود: برادرم، من سخني دارم كه با آن سخن مرده ها زنده مي شوند. شايسته نيست كه تو آن سخن را نشنوي، كلامي كه تحيا ب ه الاموات. آنگاه شروع كرد به تشريح مقام رهبري و ولايت سالار شهيدان، حسين بن علي (ع). فرمود: برادرم ! بعد از من مقام ولايت و رهبري از آن حسين بن علي است. مبادا در سر،فكر اين مقام را بپروراني، بگوئي من هم فرزند علي بن أبيطالب ام ! اين مقام فقط مخصوص حسين بن علي است، اين كلام، دلهاي مرده را زنده مي كند؛ پذيرش رهبري حسين بن علي مرده ها را زنده مي كند. در آخرين لحظه سخن امام مجتبي اين است: پذيرش ولايت حسين بن علي ضامن حيات امت است، كلامي است كه تحيا ب ه الاموات (15).
آنگاه ابن حنفيّه عرض كرد: من درباره ولايت و رهبري حسين بن علي (ع) سخني ندارم، پذيرفته ام؛ زيرا حسين بن علي داراي مزايائي است كه در ما نيست:كان اعلمنا و احلمنا و اقربنا لي رسول الله رح ماً، كان فقيهاً قبل ان يخلق و قرأ الوحي قبل ان ينط ق او قبل ان ينطق(16). او چندين مزّيت دارد كه در ما نيست؛ از همه عالم تر است، از همه حليم تر و بردبارتر است، از همه به نبي اكرم نزديك تر است، او نگاري است كه به مكتب نرفته و فقيهانه به دنيا آمده. درس فقه را در مكتب هاي بشري نيآموخت ! كان فقيهاً قبل ان يخلق. و قبل از اينكه به زبان بيايد، عالم وحي بود يا قبل از اينكه در كسوت لفظ پوشانده شود، معلوم حسين بن علي بود: و قرأ الوحي قبل ان ينط ق او قبل ان ينطق. اينها سخنان امام مجتبي درباره سالار شهيدان است، آن هم سخنان امير بيان است درباره حسين بن علي، چه اينكه آن هم سخنان امير بيان است درباره نبي اكرم.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت رسول اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) در ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولين اداره ستاد مركزي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ـ تهران ؛ شهريور 1367
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) آل عمران/ 164 (2) نهج البلاغه/ خ 160 ـ ( الرّسول الأعظم (ص) )
(3) اعراف/ 40 (4) نهج البلاغه/ حكمت 96
(5) آل عمران/ 68 (6) آل عمران/ 67
(7) انبياء/ 58 (8)حج/78
(9) نهج البلاغه/ خ 1 ـ ( مبعث النّب ي ) (10) كشف الغمّه/ 2/ 6
(11) تهذيب الأحكام/ 6/ 113 ـ ( ز ياره الأربعين )
(12) نهج البلاغه/ حكمت 107 (13) نهج البلاغه/ نامه 28
(14و15) الكافي/ 1/ 301 ـ ( باب الشاره و النّص علي الحسين بن علي (ع) )
(16) الكافي/ جلد 1/ 302 ـ با تلخيص
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



رونمايي از ترجمه قرآن كريم به زبان چيني

رونمايي از ترجمه قرآن كريم به زبان چيني با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه و مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت الاسلام والمسلمين محمدي در اين مراسم يكي از مهمترين بركات انقلاب اسلامي را توجه به قرآن كريم ذكر كرد و ترجمه اين كتاب آسماني به زبان هاي مختلف را حاصل توسل و تمسك جوانان و انديشمندان اين مرز و بوم به دين مبين اسلام و كتاب حق دانست.
محمدي گفت: اگرچه تا رسيدن به جايگاه اصلي قرآن كريم فاصله بسيار است اما اقدامات گرانسنگي در اين حوزه صورت گرفته كه از جمله آن ترجمه اين كتاب آسماني به 6 زبان خارجي از جمله انگليسي، فرانسوي، استانبولي، اسپانيايي، آذري و چيني است.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه از جمله بركات انقلاب اسلامي ايران وپرداختن به قران كريم را انتشار تعاليم اسلام به ديگر كشورهاي منطقه و مسلمانان جهان خواند و تاكيد كرد: موج بيداري اسلامي حاصل تبليغ و ترويج فرهنگ قرآن است كه با شعار تكبير، توحيد و تمسك به قرآن در حال گسترش است.
وي با تقدير از «سليمان باي جي سو» مترجم چيني زبان قرآن كريم، اين اقدام را بسيار قابل توجه و ارزشمند خواند و تصريح كرد: در اين ترجمه از قرآن كريم كه اجراي آن قريب ده سال به طول انجاميده است از نگاه هاي مختلف و روايات و احاديث گوناگون اهل سنت و شيعه بهره گيري شده و يكي از كامل ترين نمونه هاي ترجمه در اين زبان به شمار مي رود.
مترجم قرآن به زبان چيني: به بركت انقلاب اسلامي شيعه شدم
براساس اين گزارش، مترجم قرآن به زبان چيني تحصيلات خود را در دانشگاه علوم اسلامي رضوي و دانشكده الهيات تهران سپري كرده و در سال هاي گذشته متون اسلامي و بويژه منابع مربوط به اهل بيت(ع) را به زبان چيني ترجمه كرده است.
در مراسم رونمائي از قرآن به زبان چيني ،باي جي سو با اشاره به ويژگي هاي اين ترجمه گفت: ويژگي بارز ترجمه بنده اين است كه بر مبناي تعاليم اهل بيت (ع) بوده و به اين علت نيز با استقبال خوبي در ميان چيني ها و مردم مسلمان مواجه شده است.
وي يادآور شد: با كمك موسسه ترجمان وحي سازمان اوقاف كتاب هايي همچون تفسير نمونه، تفسير الميزان و ترجمه هاي فارسي قرآن را در اختيار داشتم و طي 10 سال با تلاش گسترده، اين قرآن را به زبان چيني ترجمه كردم.
اين مترجم قرآن با بيان اينكه به بركت انقلاب اسلامي پس از سفر به ايران به مكتب تشيع گرويدم و با ذخاير فرهنگي زيادي به ويژه در ارتباط با تعاليم اهل بيت (ع) آشنا شدم، ابراز اميدواري كرد كه اين ترجمه شروع خوبي براي نشر تعاليم اهل بيت (ع) در چين باشد.

 



فرمانده نيروي زميني سپاه : پاسخ ايران به هرگونه تهاجم سريع و انبوه خواهد بود

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران در آغاز رزمايش «حاميان ولايت»، عكس العمل نيروي زميني به تهاجم احتمالي دشمن را سريع و انبوه بر روي اهداف دشمن توصيف كرد.
صبح ديروز رزمايش نيروي زميني سپاه پاسداران در جنوب كشور با رمز «لبيك يا خامنه اي» آغازشد.
سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور همزمان با آغاز مرحله اصلي رزمايش «حاميان ولايت»، هدف اصلي از برگزاري اين رزمايش را ارتقاي آمادگي يگان ها به منظور مقابله با هرگونه تهديد خواند و گفت: در اين رزمايش بخشي از توانمندي ها و نوآوري هاي نيروي زميني سپاه در تمامي ابعاد به نمايش درمي آيد.
وي رزمايش «حاميان ولايت» را از سلسله رزمايش هاي تخصصي نيروي زميني سپاه دانست و تصريح كرد: تمرين عمليات هاي متناسب با تهديدات آتي در شرايط نبرد ناهمطراز، از اهداف رزمايش حاميان ولايت است. در اين رزمايش، آمادگي هاي اطلاعاتي و عملياتي يگان ها به منظور برقراري امنيت نيز تمرين مي شود.
فرمانده نيروي زميني سپاه با تشريح فعاليت هاي مختلف اين نيرو در رزمايش حاميان ولايت، اظهار كرد: پس از ستون كشي يگان ها با روش هاي خاص از پادگان تا منطقه رزمايش، عمليات هاي دفاعي مختلف، عمليات دفاع متحرك و عمليات هلي برن و ضد هلي برن به اجرا درمي آيد. اجراي كمين به ستون هاي زرهي و مكانيزه دشمن، اجراي عملكرد چتربازي اسلينگ ادوات و عمليات هاي شبانه نيز از جمله اقدامات مهم رزمايش «حاميان ولايت» است.
پاكپور در پايان، با بيان اينكه «راهبرد ما دفاعي اما تاكتيك هايمان تهاجمي است»، گفت: ما آغازكننده هيچ جنگي نخواهيم بود اما واكنش ما كوبنده و تهاجمي است. نيروي زميني سپاه قدرت اجراي عمليات هاي بازدارنده را دارد و عكس العمل ما سريع و انبوه بر روي اهداف دشمن خواهد بود.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه نيز در تشريح اهداف و روند رزمايش «حاميان ولايت» از بكارگيري همزمان نيروهاي تكاور، هوابرد، تله هاي انفجاري و انواع آتش هاي منحني و مستقيم در رزمايش «حاميان ولايت» نيروي زميني سپاه خبر داد.
سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي گفت: در اين رزمايش، رزمندگان نيروي زميني سپاه در قالب قرارگاه مدينه و تيپ 33 هوابرد المهدي، دكترين نظامي اين نيرو را به لحاظ رسته و تاكتيك در منطقه عمومي جهرم به اجرا درآوردند. در اين رزمايش يگان عمل كننده، يگان هوابرد است كه گردان هاي تكاور و هوابرد را شامل مي شود.
عراقي با بيان اينكه «در رزمايش حاميان ولايت شيوه جنگيدن گردان هاي عمل كننده در شرايط مشابه با سرزمين هدف مورد آرزمايش قرار گرفت»، تصريح كرد: در اين رزمايش، نيروها حفظ و امنيت امكانات و تجهيزات خود را در برابر دشمن تمرين كردند. منطقه رزمايش حاميان ولايت از سنگرهايي كه به لحاظ نظامي، ابتكاري هستند برخوردار است و يگان هاي عمل كننده به نحوي در منطقه پراكنده شده اند كه قابليت رصد آنها با دوربين هاي پيشرفته نيز امكان پذير نيست.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه خودكفا بودن، طراحي متمركز و اجزاي غيرمتمركز را از خصوصيات رزمايش حاميان ولايت خواند و تصريح كرد: نيروهاي عمل كننده در اين رزمايش در گروه هاي كوچك سازماندهي شدند، با اين توانايي كه با توجه به سلاح و تجهيزات خود، هر زمان كه ديد و تير مستقيم و موثر آنها به دشمن رسيد ماموريت خود را آغاز كنند و به مقابله با تهديد دشمن پرداختند.
وي اضافه كرد: در رزمايش حاميان ولايت تركيبي از نيروهاي تكاور هوابرد، تله هاي انفجاري و انواع آتش هاي منحني، مستقيم و ساير آتش هاي طراحي شده توسط كارشناسان به طور همزمان بكارگرفته شده است.
عراقي، ارتقاي توان تاكتيكي و تكنيكي نيروها، تمرين گروهي و كسب آمادگي رزم يگان ها را از جمله اهداف برگزاري رزمايش «حاميان ولايت» خواند و اظهار كرد: در اين رزمايش، سلاح ها و تجهيزات جديد و مدرن نيروي زميني سپاه مورد آزمايش قرار گرفته است و استحكاماتي كه با خلاقيت و ابتكار كارشناسان داخلي ساخته شده بود نيز به نمايش درآمد.

 



كوتاه از انتخابات

3 هزار و 100 نفر تأييد صلاحيت شدند
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان گفت: بر اساس آخرين ليستي كه شنبه شب به وزارت كشور ارسال كرديم، سه هزار و 100 نفر از مجموع حدود چهار هزار و 877 نفر تأييد صلاحيت شده اند.
وي تصريح كرد: بررسي صلاحيت ها تا 21 بهمن ماه ادامه دارد و قطعاً ميزان تأييد صلاحيت شده ها
تا پايان وقت مذكور افزايش مي يابد.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: از نمايندگان فعلي نيز تعداد آنها از آنچه در هيئت هاي اجرايي مورد تأييد واقع نشده بودند، كمتر خواهد شد.
كدخدايي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران در خصوص شوراي نگهبان گفت: ملاك و معيار اصلي شوراي نگهبان هميشه قانون بوده است و توصيه هاي رهبري در اين چارچوب مدنظر قرار داشته است. فرمايشات ايشان در نماز جمعه مثل هميشه مورد توجه اعضاي شوراي نگهبان قرار گرفته و اميدواريم بر همين اساس عمل كرده باشيم.
وزير كشور: با مدرك و سند اظهار نظر كنيد
وزير كشور با بيان اينكه برخي اظهارنظرها در مورد بررسي صلاحيت ها تهمت و افترا به دولت است گفت: اگر ادعايي داريد با مدرك و سند مطرح شود.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در گفت وگويي اظهار كرد: هيئت هاي اجرايي بر اساس قانون با استعلام از مراجع چهارگانه بررسي صلاحيت ها را در دستور كار خود قرار دادند و بر اساس همان قانون هم نتايج صلاحيت ها را اعلام كردند.
وي برخي اظهارنظرها و تنگ نظري ها در خصوص روند بررسي هيئت هاي اجرايي را تهمت به دولت عنوان كرد و افزود: اگر ادعايي وجود دارد بهتر است بامدرك و سند مطرح شود در غير اين صورت افترا قلمداد مي شود.
وزير كشور كه با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت وگو مي كرد، خاطرنشان كرد: قانون همانطور كه روند و نحوه بررسي صلاحيت ها را مشخص كرده، امكان اعتراض براي افراد را نيز پيش بيني كرده تا در صورتي كه احياناً اشتباهي صورت گرفته باشد بررسي مجدد آن امكان پذير باشد، لذا افرادي كه رد صلاحيت شدند اعتراض خود را ارائه كردند و در مراحل بعدي مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.
نجار اظهار كرد: پس از اقدامات و روند رسيدگي هيئت هاي اجرايي، شوراي نگهبان كار خود را براساس قانون شروع كرده است.
21 بهمن نشست سراسري نامزدهاي نهايي جبهه متحد
نشست سراسري نامزدهاي نهايي جبهه متحد اصولگرايان براي انتخابات مجلس نهم، 21 بهمن ماه برگزار خواهد شد.
مسئول روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان، با اعلام اين خبر افزود: نشست سراسري نامزدهاي نهايي جبهه متحد اصولگرايان براي انتخابات مجلس نهم كه اكثراً در دور نخست نظرسنجي ها مشخص خواهند شد، در تاريخ 21 بهمن- همزمان با سالروز ولادت با سعادت رسول گرامي اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)- در تهران برگزار مي شود.
مجتبي توانگر اضافه كرد: جبهه متحد اصولگرايان با توجه به معيارها و ارزش هاي مندرج در منشور اصولگرايي، در مراحل مختلف به ارزيابي تمام نامزدهاي تأييد صلاحيت شده كشور مي پردازد كه اين كار با استفاده از روش هاي تجربي و علمي در سه مرحله به ترتيب اولويت و در طول هم صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه «در مرحله نخست ارزيابي صلاحيت هاي عمومي، نامزدها بايد حائز چهار ويژگي ايجابي و سه ويژگي سلبي باشند»، افزود: در مرحله دوم، صلاحيت هاي فردي افراد نمره گذاري خواهد شد و در مرحله سوم نيز ميزان مقبوليت و رأي آوري آنها بررسي مي شود و در نهايت به ازاي هر كرسي مجلس، يك نامزد به مردم شريف ايران در تمام حوزه هاي انتخابيه معرفي خواهد شد تا مجلسي در تراز انقلاب اسلامي و الگو براي بيداري اسلامي شكل گيرد. در نهايت در 21 بهمن ماه، از ميان نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان كه اكثراً در دور نخست نظرسنجي ها مشخص شده اند، همايشي برگزار خواهد شد.

 



آيت الله تسخيري اعلام كرد
برگزاري بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در نشست خبري ديروز اعلام كرد كه بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با حضور انديشمندان داخلي و خارجي از نوزدهم تا بيست و يكم بهمن ماه امسال در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار روزنامه كيهان آيت الله تسخيري ضمن اعلام اين خبر افزود: ما از دويست و هفتاد و دو نفر از انديشمندان پنجاه كشور جهان دعوت كرده ايم كه در اين كنفرانس شركت كنند. وي افزود: موضوع كنفرانس وحدت اسلامي امسال: ارزيابي عملكرد بيست ساله مجمع تقريب است و نشست «بيداري اسلامي» نيز در آن برگزار خواهد شد.
دبير كل مجمع جهاني اهل بيت گفت: هر كجا از دنيا بيداري اسلامي عمق پيدا كند، اميدهاي ما در آنجا محقق مي شود و هر ندايي براي تقريب در جهان بلند شود ما مؤيد آن خواهيم بود. وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران، پيشتاز تقريب مذاهب، وحدت اسلامي و بيداري اسلامي در جهان است.
وي افزود: انديشمندان دعوت شده به كنفرانس از شخصيت هاي بزرگ كليه مذاهب اسلامي كه شامل: شيعه، سني، حنفي، مالكي، شافعي، حنبلي و اباضيه مي باشد، هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14