(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 بهمن 1390- شماره 20138

حديث دشت عشق
آغاز هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال
استقلال از شكست گريخت
اخبار كوتاه از فوتبال
ماراتن هنگ كنگ
جوان 26 ساله درگذشت پيرمرد 101 ساله از خط پايان رد شد!
فرنگي كاران 22 بهمن ماه راهي كره جنوبي مي شوند
نايب رئيس جوان حرف آخر را زد
فدراسيون كشتي نمي خواهد محمدي را به تيم ملي برگرداند
25 ميليارد سهم كميته ملي المپيك است
بودجه 476 ميلياردي دولت براي وزارت ورزش
چهار تيم پاياني جام ملت هاي آفريقا مشخص شدند
ساحل عاج و غنا در آستانه حضور در فينال
اعزام ملي پوشان شمشيربازي به قطر
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «داوود مقاري»
ما تا آخر مي مانيم!
بسيجي عاشق «داوود مقاري» 5 آذر 1337 در روستاي دمزآباد جوادآباد شهر خون و قيام ورامين به دنيا آمد. پدرش استطاعت مالي نداشت و معيشت و گذران زندگي و درس برايش سخت بود.با اينكه نوجوان بود ولي استعداد خوب و فكر سياسي و انقلابي اش در فاميل و غيره زبانزد عام و خاص بود به همين خاطر از اواسط سال 56 وارد جلسات مخفي شد و مي گفت اسلام بدست رژيم پهلوي در خطر است و ما در حالي زندگي مي كنيم كه رهبر اين نهضت در تبعيد است. ما چگونه آسوده باشيم؟! ما هم بايد مثل جدمان حسين(ع) در مقابل زور قيام كنيم.او در سال 1357 بارها بخاطر حضورش در جلسات و تظاهراتهاي منطقه مورد سوءظن قرار گرفت و عاقبت دستگير و زنداني و پس از چند روز آزاد شد ولي آرام نگرفت. اوايل سال 60 عازم جبهه ها شد و تا روز شهادت جبهه را رها نكرد و به سردار حاج همت مي گفت شما روي من براي هميشه حساب كن كه من خواهم ماند تا روز شهادت.عاقبت اين بسيجي عاشق در تاريخ 10/2/1361 در عمليات «بيت المقدس» به شهادت رسيد.

 



آغاز هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال
استقلال از شكست گريخت

نخستين روز هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال با توقف استقلال برابر سايپا و تساوي ذوب آهن برابر مس سرچشمه به پايان رسيد.
تيم استقلال به دنبال شكست در دربي تهران با انگيزه جبران آن شكست و كسب روحيه براي ديدار با ذوب آهن به مصاف سايپاي البرز رفت اما با گلي كه امين منوچهري در دقيقه 33 به ثمر رساند، مظلومي و شاگردانش غافلگير شدند و با شكست يك بر صفر مقابل اين تيم به رختكن رفتند. سايپا در نيمه دوم با انگيزه حفظ برتري وارد زمين شد و با گلزني دوباره امين منوچهري در دقيقه 54 اختلاف را به 2 گل رساند.
بعد از به ثمر رسيدن گل دوم تيم سايپا، استقلال يكپارچه حمله شد و با حملاتي پرتعداد در صدد جبران دومين شكست پي در پي برآمد. تنها چهار دقيقه پس از گلزني منوچهري، فريدون زندي روي يك ضربه ايستگاهي گل نخست را به ثمر رساند و اميد را به اردوي آبي پوشان بازگرداند.
آبي پوشان كه بيش از دقايق گذشته روي دروازه سايپا حمله مي كردند تلاش شان براي به تساوي كشاندن بازي تا دقيقه 89 نتيجه اي نداشت تا اينكه بازهم فريدون زندي موفق به گلزني شد و با بهره گيري از ضعف دروازه بان سايپا از روي يك ضربه ايستگاهي از جناح راست گل دوم و تساوي استقلال را به ثمر رساند.
هيجان در دقايق پاياني مسابقه به اوج خود رسيده بود اما نه سايپا از موقعيت مسلم گلزني خود در دقايق تلف شده بهره برد و نه داور گل دقيقه 5+90 حنيف عمران زاده را به علت خطا روي دروازه بان حريف پذيرفت تا بازي با نتيجه تساوي 2 بر 2 به اتمام برسد. استقلال با اين تساوي 47 امتيازي شد و موقتا به صدر جدول بازگشت، سايپا نيز با 31 امتياز بر سكوي نهم جدول باقي ماند. استقلال هفته آينده با ملوان ديدار مي كند و سايپا هم به مصاف سپاهان مي رود.
تيم ذوب آهن هم كه براي انجام ديدار خود در چارچوب هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال به كرمان سفر كرده بود در پايان 90 دقيقه نتوانست از پس حريف قعرنشين خود بربيايد و با نتيجه تساوي بدون گل برابر اين تيم متوقف شد. در نيمه دوم بازي سردتر از نيمه اول دنبال شد به طوري كه اين ديدار سردتر از هواي كرمان بود.
قضاوت اين مسابقه بر عهده محمود رفيعي بود. وي از مس سرچشمه به خانكي و مسعود ابراهيمي و حسن هوري در حالي كه روي نيمكت بود و به داور اعتراض كرد و سينا عشوري از ذوب آهن كارت زرد نشان داد. ضمن اينكه در دقيقه 30 حيدر رضايي دستيار شرفي به دليل اعتراض به داور اخراج شد. ذوب آهن هفته آينده با نفت تهران ديدار مي كند و مس سرچشمه هم در تبريز به مصاف شهرداري اين شهر مي رود.
تقابل پيروزي و فجر در آزادي
اما دومين روز هفته بيست وپنجم ليگ برتر فوتبال، امروز با انجام دو بازي در تهران و بوشهر پيگيري مي شود كه در مهم ترين ديدار، پيروزي ميزبان فجر سپاسي است. نخستين بازي روز سه شنبه را تيم هاي شاهين و شهرداري تبريز در بوشهر انجام مي دهند. اين بازي در حالي برگزار مي شود كه بوشهري ها پس از بركناري هاي مداوم مديران عامل و بر سر كار آمدن مدير جديد، رو به تعويض مربي خودآوردند و براي دومين بار در طول فصل يازدهم ليگ برتر در راس كادر فني تيمشان تغيير ايجاد كردند. اين بار برخلاف بار اول سرمربي شاهين خودش استعفا داد تا ابراهيم قاسمپور جايگزين فيروز كريمي شود.
دومين و مهم ترين ديدار سه شنبه را دو تيم پيروزي و فجر سپاسي برگزار مي كنند. شاگردان مصطفي دنيزلي كه پس از پيروزي برابر رقيب ديرينه خود در دربي هفتاد و چهار در آسمان ها سير مي كنند، به مصاف تيمي مي روند كه از قضا آن هم با 25 امتياز در رده پانزدهم جدول جا خوش كرده است. سرخپوشان تهراني اميد زيادي دارند كه با پيروزي برابر فجر سپاسي روند رو به رشد خود را همچنان حفظ كنند.
برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست وپنجم به اين شرح است:
سه شنبه 18/11/1390
¤ شاهين - شهرداري تبريز (ساعت 15)
¤ پيروزي - فجر سپاسي (ساعت 17)
چهارشنبه 19/11/1390
¤ ملوان - نفت تهران (ساعت 30:15)
¤ سپاهان - مس كرمان (ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي - نفت آبادان (ساعت 30:15)
پنجشنبه 20/11/1390
¤ راه آهن - داماش (ساعت 30:15)
¤ فولاد - صبا (ساعت 16).

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ساعت برگزاري ديدار ايران - قطر تغيير كرد
زمان ديدار ايران و قطر در چارچوب هفته ششم و پاياني از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا تغيير كرد كه براين اساس ديدار دو تيم ساعت 17 روز دهم اسفند برگزار خواهد شد.
براساس برنامه جديد كميته برگزاري مسابقات مقدماتي جام جهاني، زمان شروع ديدار ايران و قطر كه در اعلام قبلي ساعت 45:16 روز چهارشنبه دهم اسفند در ورزشگاه آزادي تعيين شده بود به ساعت 17 همان روز تغيير يافت.
احتمال بازگشت زلاتان به لاليگا
مهاجم سوئدي تيم فوتبال ميلان كه با پيراهن بارسلونا حضور در لاليگا را تجربه كرده اين بار ممكن است با پيراهن رقيب يعني رئال مادريد بار ديگر به فوتبال اسپانيا بازگردد.
مديربرنامه هاي «زلاتان ايبراهيموويچ» اعلام كرد باشگاه رئال مادريد براي جذب اين بازيكن ابراز علاقه كرده است. ايبراهيموويچ در اين فصل تا به حال در 18 بازي براي ميلان 15 گل به ثمر رسانده است و اخيراسيلويو برلوسكوني رئيس باشگاه ارزش او را 150 ميليون يورو اعلام كرده است.
نوري: الاماراتي ها مردم آزاري مي كنند
هافبك تيم فوتبال الامارات گفت: با وجود جدايي ام از اين تيم مسئولان الامارات مردم آزاري مي كنند و برگه فسخ قراردادم را نمي دهند.
پژمان نوري در خصوص آخرين وضعيتش در امارات گفت: با توجه به توافقي كه انجام شد جدايي ام از اين تيم قطعي است و حتي در تمرينات نيز شركت نمي كنم اما دردسر بزرگي براي من ايجاد كردند و به من برگه فسخ قرارداد نمي دهند. مرتب امروز و فردا مي كنند. دليلش را نمي دانم اما من از اين تيم جدا شده ام و فكر كنم مي خواهند مردم آزاري كنند.وي درباره آينده خود گفت: فقط به بازگشت به خانه خودم و خدمت به ملوان فكر مي كنم نه چيز ديگري. دوست دارم در بهترين شرايط به ملوان برگردم و به اين تيم خدمت كنم.
دنيزلي: پيشنهاد رياست فدراسيون تركيه را نپذيرفتم
مصطفي دنيزلي سرمربي پيروزي درپاسخ به اين سوال كه آيا از سوي فدراسيون فوتبال تركيه براي رياست آن به وي پيشنهاد شده گفت: تركيه چنين درخواستي از من كرده ولي من چنين خواسته اي ندارم. قبل از اينكه به ايران بيايم چند مورد تلفن شده بود ولي چنين نيتي نخواهم داشت.
دنيزلي در خصوص اينكه آيا در بازي با فجر سپاسي غرور شما را فرا نمي گيرد و همان بلاي دربي كه بر سر استقلال آمد بر سر شما نمي آيد گفت: اينها را به بازيكنانم گفته ام و با تيمم صحبت كردم. اگر مي خواهيم راه درست را برويم نبايد واقعيت را فراموش كنيم. بازيكنان من بايد بدانند حداقل به اندازه رقيب خود در زمين بدوند.
وي همچنين در خصوص اينكه آيا منع دروازه بان خارجي در ليگ ما باعث پيشرفت مي شود يا خير گفت: آمدن گلر خارجي به ايران نكته منفي نيست و باعث پيشرفت مي شود.
اكبرپور و آشوبي بازي با نفت را از دست دادند
مهاجم تيم فوتبال تراكتورسازي مقابل نفت آبادان محروم است.
سياوش اكبرپور به دليل گرفتن كارت زرد در بازي با نفت تهران سه اخطاره شد و به همين دليل بازي اين هفته با نفت آبادان را از دست داد.تيم تراكتورسازي علاوه بر اينكه اكبرپور را ندارد، فرزاد آشوبي هم مصدوم است و به اين بازي نمي رسد. محمد ابراهيمي هم كه مقابل استقلال صدمه ديده بود هنوز بهبودي پيدا نكرده و احتمال رسيدن او به بازي با نفت كم است.
اردوي 4 روزه ذوب آهن براي بازي با استقلال
تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان براي ديدار با استقلال در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا ديشب وارد تهران شد.كاروان تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان پس از تساوي برابر تيم فوتبال مس سرچشمه كرمان در هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور ساعت 30:20 دقيقه ديشب از كرمان راهي تهران شد.
شاگردان ابراهيم زاده پس از ورود به تهران در هتل اسپيناس مستقر شده تا پيش از اين ديدار حساس برابر استقلال در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا اردوي 4 روزه اي را در پايتخت برگزار كند.
قضاوت اين ديدار كه روز پنجشنبه هفته جاري در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود، را «مينورو توجو» از ژاپن به همراه دو هموطنش «كازوشيرو مياجيما» و «هيدياكي نيشيو» برعهده دارد.

 



ماراتن هنگ كنگ
جوان 26 ساله درگذشت پيرمرد 101 ساله از خط پايان رد شد!

يك جوان 26 ساله پس از عبور از خط پايان دوي نيمه ماراتن هنگ كنگ جان خود را از دست داد. اين در حالي است كه يك پيرمرد 101 ساله پس از عبور از خط پايان لبخند به لب داشت!
يك جوان 26 ساله كه در رقابت هاي دوي نيمه ماراتن هنگ كنگ شركت كرده بود، پس از عبور از خط پايان از حال رفت و به بيمارستان منتقل شد. در بيمارستان تلاش هاي پزشكان براي نجات جان او بي ثمر بود و اين دونده جوان جان خود را از دست داد.
پس از اين ماراتن، 38 دونده به بيمارستان منتقل شدند كه وضعيت دو نفر از آن ها يعني يك زن 24 ساله و يك مرد 26 ساله وخيم گزارش شد.
در اين ماراتن 59 هزار و 175 دونده شركت داشتند و اين اولين بار از سال 2006 بود كه شخصي در يك رقابت ماراتن جان خود را از دست مي دهد.
همچنين در بخش دوي استقامت 10 كيلومتري اين رقابت ها، يك پيرمرد 101 ساله هندي موفق شد از خط پايان عبور كند.

 



فرنگي كاران 22 بهمن ماه راهي كره جنوبي مي شوند

تيم ملي كشتي فرنگي 22 بهمن ماه براي شركت در رقابت هاي آسيايي راهي كره جنوبي مي شود.
تيم ايران كه در اوزان 55 تا 120 كيلو با تركيب محسن حاجي پور، حميد زارعي، افشين بيابانگرد،هادي عليزاده پورنيا، حبيب الله اخلاقي، داود گيل نيرنگ و محمد قرباني در رقابت هاي آسيايي به ميدان مي رود 22 بهمن ماه راهي شهر گومي كره جنوبي مي شود.
فرنگي كاران در پايان اين رقابت ها روز اول اسفند به كشور باز مي گردند.
رقابت هاي كشتي قهرماني بزرگسالان آسيا روزهاي 27 تا 30 بهمن ماه در شهر گومي كره جنوبي برگزار مي شود.

 



نايب رئيس جوان حرف آخر را زد
فدراسيون كشتي نمي خواهد محمدي را به تيم ملي برگرداند

نايب رئيس فدراسيون كشتي مدعي شد خطيب مأموريتي به هيچ فردي در زمينه مذاكره و پادرمياني براي بازگشت محمدي به تيم ملي كشتي آزاد نداده است.
در حالي كه طي روزهاي گذشته افشارزاده دبير كميته ملي المپيك و دولت شاهي از مشاوران سرپرست فدراسيون كشتي مدعي شده بودند كه مذاكراتي در زمينه بازگشت غلام محمدي به تيم ملي كشتي آزاد صورت گرفته روز گذشته حسن رنگرز همه چيز را تكذيب كرد! نايب رئيس جوان فدراسيون كشتي كه حضورش در فدراسيون نيز چندان قابل پيش بيني نبود درباره صحبت هاي مطرح شده مبني بر بازگشت غلامرضا محمدي به تيم ملي كشتي آزاد عنوان كرد: صحبت هايي كه از جانب دولت شاهي در يكي از رسانه ها مطرح شده بود درست نبود و وي مصاحبه اش درباره پادرمياني براي بازگشت محمدي به تيم ملي را تكذيب كرد. وي ادامه داد: خطيب هيچ مأموريتي به هيچ فردي در زمينه مذاكره و پادرمياني براي بازگشت محمدي به تيم ملي كشتي آزاد نداده است و ما هم از كسي براي اين موضوع درخواست نكرده ايم. متولي اصلي مديريت فني خادم است. محمدي زحمت كشيده است و خودش مايل به ادامه همكاري با مديريت جديد نبود و قطع همكاري به صورت يكطرفه از سوي وي صورت گرفت.

 



25 ميليارد سهم كميته ملي المپيك است
بودجه 476 ميلياردي دولت براي وزارت ورزش

رئيس فراكسيون ورزش و جوانان مجلس با بيان اينكه دولت در لايحه بودجه سال آينده 476ميليارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده است، گفت: دولت 5/25 ميليارد تومان براي كميته ملي المپيك در نظر گرفته است.
اميدوار رضايي در خصوص رديف بودجه اي كه دولت براي ورزش در لايحه بودجه سال آينده اختصاص داده است، اظهار داشت: دولت در لايحه بودجه سال آينده 476 ميليارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده است كه از اين رقم 234 ميليارد آن مربوط به انجام كارهاي عمراني و توسعه اماكن ورزشي در كشور است. وي با اعلام اينكه كميته ملي المپيك از سال آينده بصورت مستقل فعاليت خواهد كرد و بودجه آن هيچ ارتباطي با وزارت ورزش ندارد، گفت: دولت
5/25 ميليارد تومان براي كمك به كميته ملي المپيك در بودجه سال 91 پيش بيني كرده است.
رئيس فراكسيون ورزش و جوانان مجلس تصريح كرد: همچنين دولت براي كمك به آماده سازي و شركت در مسابقات ورزشي منطقه اي، جهاني و باشگاهها 30 ميليارد تومان در نظر گرفته است كه اين رقم نسبت به بودجه امسال 3 برابر رشد داشته است. وي ادامه داد: دولت براي كمك به توسعه ورزش همگاني، قهرماني در بخش هاي دولتي، غير دولتي و خصوصي يك درصد از درآمد دستگاهها و سازمانهاي مختلف دولتي را به اين بخش اختصاص داده است كه هنوز ميزان دقيق آن مشخص نيست.
لازم به يادآوري است كه پيش از اين محمد عباسي وزير ورزش و جوانان در خصوص ميزان بودجه اين وزارتخانه تازه تأسيس گفته بود وزارت ورزش و جوانان 20 ميليارد تومان بودجه عمراني و 120 ميليارد تومان بودجه جاري دارد.

 



چهار تيم پاياني جام ملت هاي آفريقا مشخص شدند
ساحل عاج و غنا در آستانه حضور در فينال

با اتمام يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي 2012 آفريقا، تكليف چهار تيم پاياني اين مسابقات مشخص شد.
ديدار تيم هايي گابن و مالي با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد و اين تيم مالي بود كه در ضربات پنالتي، با نتيجه 5 بر 4 از سد حريف خود گذشت. «اريك مولونگوي» در دقيقه 55 براي گابن گل زده و «دياباته» در دقيقه 84 بازي را به تساوي كشيده بود.
غنا هم در ديگر ديدار برگزار شده اين مرحله با حساب 2 بر يك از سد تونس گذشت. «جان منسا» در دقيقه 10 تيم غنا را پيش انداخت و «صابور خليفاو در فاصله سه دقيقه تا پايان نيمه نخست، بازي را به تساوي كشيد. بازي به وقت هاي اضافه كشيده شد و «اندره آيو» در دقيقه 101 گل دوم غنا را وارد دروازه تونس كرد. «آيمن آبدنور» از تونس در دقيقه 108 از زمين اخراج شد.
به اين ترتيب چهار تيم مرحله پاياني رقابت هاي جام ملت هاي 2012 آفريقا طبق برنامه زير به مصاف يكديگر مي روند:
چهارشنبه - 19/11/90
¤ ساحل عاج - مالي
¤ زامبيا - غنا
بيست و هشتمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي 2012 آفريقا به ميزباني دو كشور گابن و گينه استوايي برگزار مي شود.

 



اعزام ملي پوشان شمشيربازي به قطر

تيم ملي شمشيربازي ايران در اسلحه اپه روز پنج شنبه به منظور شركت در رقابت هاي جايزه بزرگ قطر عازم اين كشور مي شود.
اعزام شمشيربازان اسلحه اپه به مسابقات گراند پريكس يا جايزه بزرگ قطر به منظور افزايش رنكينگ اين ورزشكاران براي كسب سهميه المپيك انجام مي شود.
رقابت هاي شمشيربازي جايزه بزرگ قطر از 21 بهمن ماه آغاز مي شود. علي يعقوبيان، عبدالله سراجيان، حامد صداقت و سامان آزاديان شمشيربازان ايران در اين مسابقات هستند.
مسابقات شمشيربازي جايزه بزرگ قطر به صورت انفرادي برگزار مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ بهمن گلبارنژاد تنها نماينده دوچرخه سواري ايران در بازي هاي پارالمپيك لندن ديروز موفق شد در مسابقات دوچرخه سواري مالزي در رقابت با حريفاني از كشورهاي مالزي، فيليپين، سنگاپور، كره جنوبي و چين تايپه به مدال طلا دست پيدا كند.
¤ آرش كمالوند و وحيد والي، دو بازيكن تيم واليبال سايپا به دليل مصدوميت مسابقات اين تيم در ليگ برتر را از دست دادند و تا پايان رقابت ها نمي توانند سايپا را همراهي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14