(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 بهمن 1390- شماره 20138

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمول ضرب شست (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
سرعت (گفت و شنود)
گزارش خبري كيهان از آخرين فهرست هاي انتخاباتي در تهران
صالحي: در سفر بازرسان آژانس گام هاي مثبتي برداشته شد
اين يكي سخيف بود ولي آن يكي جنايت (خبر ويژه)
راديو فرانسه: اقتصاد اروپا بمب ساعتي در حال انفجار است (خبر ويژه)
ايران هر روز خودكفاتر و از كنترل غرب دورتر مي شود (خبر ويژه)
هاآرتص: از پس حزب الله برنيامديد پس بي خود مقابل ايران هارت و پورت نكنيد (خبر ويژه)
اسرائيل مراسم پالان گذاري را در تاريكي كامل برگزار كر (خبر ويژه)



فرمول ضرب شست (يادداشت روز)

1- هنوز 48 ساعت از خطبه هاي متين امام خامنه اي در نمازجمعه تهران نگذشته بود كه نخست وزير رژيم صهيونيستي، اعضاي كابينه را فراخواند و با اشاره به اين بيانات كليدي از آنها خواست ديگر درباره تهديد نظامي عليه ايران سخني نگويند؛ كمي محترمانه تر از اين عبارت كه «خفه خون بگيريد»! ايهود باراك وزير دفاع و موشه يعالون معاون نخست وزير، پنج شنبه گذشته در كنفرانس امنيتي هرتزليا ادعا كرده بودند اسرائيل توان حمله به تأسيسات اتمي ايران را دارد. واكنش نتانياهو پس از شنيدن بيانات ولي امر مسلمين جالب بود. «آقا» روز جمعه با رد ادعاي دخالت ايران در حوادث بحرين، تصريح كردند «ما آنجايي كه دخالت كنيم صريح مي گوييم. ما در قضاياي ضديت با اسرائيل دخالت كرديم؛ نتيجه اش هم پيروزي جنگ 33 روزه و پيروزي جنگ 22 روزه بود. بعد از اين هم هر جا هر ملتي با رژيم صهيونيستي مقابله كند، ما پشت سرش هستيم و كمكش مي كنيم و هيچ ابايي هم از گفتن اين حرف نداريم...». اثر ضرب شست و سيلي آبداري كه به اعتبار اين كلمات در گوش سران اسرائيل نواخته شد، بسيار بيشتر از سيلي هايي بود كه با انهدام غيرمترقبه دو ناوچه ساعر 5 و حدود 90 تانك اسطوره اي مركاوا در جنگ 33 روزه به گوش صهيونيست ها نواخته شد. حالا آويوكوخاوي رئيس اطلاعات ارتش اسرائيل مي گويد 200 هزار موشك دوربرد و كوتاه برد، عمق تل آويو و هر جاي ديگر اسرائيل را نشانه رفته اند.
نتانياهو كه خود در زياده گويي كم از باراك و يعالون ندارد، نتوانست در برابر ضرب شست امام خامنه اي چيزي بگويد. در برابر حرف حق و ماجرايي كه در انظار ميلياردها انسان كنجكاو واقع شده، چه بگويد؟! او فقط توانست به اعضاي دولت خويش نهيب بزند «اصلا در مورد تهديد عليه ايران چيزي نگوييد. اين گونه سخنان چيزي جز زيان ندارد و موجب مي شود اسرائيل در خط مقدم رويارويي با حكومت اسلامي ايران قرار گيرد و تلاش براي تحريم را با مشكل مواجه سازد. شما سخنان برخي رهبران منطقه را شنيديد كه هيچ چيز مانع آنها نيست و به سادگي همسايگان (!؟) خود را تهديد به قتل عام مي كنند. در روزهاي اخير درك كرده ايم كه در چه محيطي زندگي مي كنيم. سخنان رهبر ايران را درباره نابودي اسرائيل شنيديد». همين روزها اگر واشنگتن پست خبر مي دهد «مقامات آمريكا به اسرائيل گوشزد كرده اند درگيري نظامي باعث تقويت و قدرتمندتر شدن ايران خواهد شد»، هاآرتص نيز بعد از گرفتن پيام ولي امر مسلمين نوشته است «جنگ 2006 با حزب الله لبنان، مصيبت بارترين جنگ براي اسرائيل بود. بر همين اساس اسرائيل بايد پيش از هر اقدامي، خاطره جنگ لبنان را در ذهن مرور كند. اسرائيل در جنگ 33 روزه و 22 روزه، بيشتر از آنچه به دست آورد، از دست داد». ظاهرا ماجرا اين است كه رسانه هاي غرب كوشيدند تصوير و پيام نمازجمعه باشكوه تهران را سانسور كنند. اما آنها كه بايد مي ديدند و مي شنيدند، تمام پيام را گرفتند؛ چه آنجا كه امام المسلمين با ظرافت تمام از كلمات صريح و صادقانه و حكيمانه، پتكي بر سر تهديدكنندگان ساخت و چه آنجا كه درياي مواج جمعيت از دانشگاه تهران تا وسعت بلوار كشاورز و خيابان طالقاني (بعد از تقاطع خيابان ولي عصر«عج») با فرياد تكبير به خروش آمد. سرماي استخوان سوز و اين همه جمعيت پاكباخته و مشتاق؟! آنها كه بايد پيام را گرفتند، اگرچه بسياري از ناگفته ها ماند براي وقتش. «ولسنا نرعد حتي نوقع ولا نسيل حتي نمطر».
2- مقتداي انقلاب فرمودند «مهم ترين نقطه قوت ما در اين 32 سال، عبارت است از غلبه بر چالش ها... يكي ديگر از نقاط قوت ما، بنيه قوي و ساخت محكم كشور و نظام ما در مواجهه با دشمني هاست. ما در مقابل دشمني ها مضطرب نمي شويم، نگران نمي شويم... تهديد به جنگ به ضرر آمريكاست؛ خود جنگ 10 برابر به ضرر آمريكاست». اين غلبه بر چالش ها كه دشمنان نيز هر روز بر آن شهادت مي دهند، و شجاعت و طمأنينه و صلابت در برابر مستكبران از كجا آمد؟ پيتر جنكينز نماينده سابق انگليس در آژانس (2006-2001) چند روز پيش به روزنامه تلگراف گفته است «9 سال پيش كه اولين بار با ديپلمات هاي ايراني مذاكره كردم، كاملا موافق محروم كردن ايران از هرگونه ظرفيت غني سازي بودم ولي اينك مسائل را به گونه ديگري مي بينم زيرا برخلاف سال 2003 خيلي چيزها تغيير كرده و غرب درباره اينكه ايران نبايد غني سازي كند، تقريبا در دنيا منزوي شده است... همه شواهد نشان مي دهد شخصيت ايراني ها با جسارت و بي اعتنايي به تهديدهاي ما همخواني دارد نه كوتاه آمدن در برابر فشار». خاستگاه اين مقاومت پيروز كجاست؟ وعده الهي كه «رعب و هراس را در دل هاي كافران مي اندازم» (انفال-12 و آل عمران- 151) از متن كدام قانونمندي و كدام فرمول ها جوشيد؟ اينكه خداوند مي فرمايد «بأسهم بينهم شديد تحسبهم جميعا و قلوبهم شتّي. نزاع دشمنان ميان خودشان شديد است. گمان مي كني يكي هستند درحالي كه دل هايشان پراكنده است» (حشر- 4)، از كجا ناشي مي شود و اردوگاه كفر و جبهه احزاب چگونه به آشفتگي ميل مي كند؟ «انا فتحنا لك فتحاً مبينا» هست، ناكامي و محروميت از رحمت و حمايت الهي هم هست. نقطه ثقل اقتدار ما كجاست و پاشنه آشيل ما كجا مي تواند باشد؟
3- «امت و امام» ما به شهادت اين 32سال، نه از شيطان بزرگ و نه شيطان كوچك نمي هراسند. نه از تهديدهاي آمريكا مي هراسند و نه فريب مي خورند و تن به سازش مي دهند. اين شجاعت و بصيرت هم مستظهر به قانون تغييرناپذير الهي است. «انما ذلكم الشيطان يخوّف اوليائه فلا تخافوهم و خافون ان كنتم مؤمنين. همانا شيطان منحصراً، دوستان و پيروان خود را مي ترساند پس از آنان نهراسيد و از خدا بترسيد اگر كه مؤمن هستيد.» (آل عمران-175). باور داريم كه «شيطان هيچ سلطه اي بر مؤمنان و اهل توكل به پروردگار ندارد. تسلط شيطان صرفاً بر كساني است كه پيروي او را مي كنند.» (نحل- 99و 100). يقين آزموده مؤمنان است كه «لله جنود السماوات و الارض» همه لشكريان آسمان و زمين، از آن خداست.» (فتح-7) يعني كه سپاه آمريكا و اسرائيل هم وقتي به عراق و لبنان يورش مي برند، در خدمت خداوند هستند. اما همه اين فرمول هاي قدرت، يك «كليد راهبردي» و يك نقطه «تمركز و انطباق» دارد. كليد راهبردي، آيه29 سوره فتح است آنجا كه ويژگي شاخص پيامبر خدا(ص) و پيروان او را «اشداء علي الكفار رحماء بينهم»- سخت گير و نفوذناپذير در برابر كفار، و مهربان و عطوف در ميان خويش- تعريف مي كند. نقطه تمركز و انطباق فرمول هاي قدرت، وفاداري به ميثاق حق، حسن ظن به وعده هاي خداوند و اطاعت از اولياي الهي است. خداوند بشارت «فتح مبين» را معطوف به بيعت رضواني مي داند كه اهل ايمان در بحبوحه تهديد و محاصره با رسول خدا بستند و در مقابل، سكينه الهي و وعده پاداش پيروزي قريب الوقوع بر آنان نازل شد.
اين مهندسي قدرت مي تواند مهندسي معكوسي نيز داشته باشد كه همان مهندسي ضعف و آشفتگي و شكست است. بني اسرائيل از چنگال فرعون و هامان نجات يافتند و خود را قوم برگزيده خدا دانستند اما آن قدر «نقض پيمان» كردند و كلمات الهي را به ميل خويش وارونه كردند و دور زدند كه مورد «لعنت» قرار گرفتند؛ يعني رابطه آنها با كانون قدرت براي هميشه قطع شد. دلهاشان را به امر خدا قساوت گرفت تا نتوانند به سوي پروردگار و قدرت و رحمت لايزال او بازگردند. «فبما نقضهم ميثاقهم لعنّاهم و جعلنا قلوبهم قاسيه ًيحرّفون الكلم عن مواضعه» (مائده- 31). ما و نخبگان ما- و هيچ قوم ديگري- از شمول تبعات پيمان شكني و بي وفايي مستثنا نيستيم، همچنان كه از آثار وفاداري به ميثاق. عجيب است. شايد تصور شود پيمان شكني ادامه نفاق است اما آيه 77 سوره توبه تأكيد مي كند «به خاطر اينكه پيمان شكستند و آن را دروغ خواندند، خداوند نفاق را در دل هاي آنها قرار داد.» عظمت قصه براي ما معلوم است؟ برسر پيمان نماندن و نقض ميثاق، آدمي را منافق مي كند- مانند منافقين عجيب و غريبي كه در روزگار اميرمؤمنان(ع) و در تاريخ 23ساله انقلاب ما پديدار شدند- منافق اصالتاً كسي است كه به خداوند بدگمان است. «و خداوند عذاب مي كند منافقان و مشركان را كه سوءظن به پروردگار دارند. حوادث ناگواري را كه براي مؤمنان انتظار مي كشند، بر خود آنان نازل مي شود و غضب و لعنت الهي نيز شامل آنهاست» (فتح- 6). نتيجه اين مي شود كه انسان و گروه بدگمان به خدا، به شياطين و مستكبران پناه مي برد، فريب لبخند دشمن را مي خورد و در برابر ارعاب ها، كم مي آورد. «و اي پيامبر پيش از تو هيچ پيامبري را نفرستاديم مگر اينكه هرگاه او طرحي ريخت، شيطان القائاتي كرد سپس خداوند آيات خود را محكم ساخت تا القائات شيطان را مايه فتنه و گمراهي كساني قرار دهد كه قلبهايشان بيمار و دچار قساوت است». (حج- آيات35و 25)
4- وعده نصرت الهي حق است اما فقط براي آنها كه «قالوا ربّنا الله ثم استقاموا». مؤمنان و مجاهداني كه پشت به ميثاق و بيعت الهي كردند، تمام سرمايه سالها مجاهدت و جانبازي و شكنجه و زندان را يك شبه به آتش كشيدند. قرآن حكيم تصريح مي كند كار اينان عين حماقت است. «دست خداوند بالاتر از دست دشمنان است. پس هركس پيمان بشكند، به زيان خود پيمان شكسته و هر كه به عهد خود با پروردگار وفا كند، پاداش بزرگي به او داده خواهد شد.» (فتح-01) و نيز «و لا تكونوا كالتي نقضت غزلها من بعده قوه » انكاثا... و مانند آن زن عرب- كه به حمقاء معروف شد- نباشيد كه رشته خود را بعد از تابيدن و محكم كردن، وا مي تابيد و مي گشود... سوگندها و پيمان هاي خود را وسيله خيانت و فساد قرار مي دهيد به خاطر اينكه گروهي جمعيت شان بيشتر از جمعيت شماست... چنين نكنيد كه در اين صورت قدم شما بعد از ثبات مي لغزد و (طعم تلخ) بدي را مي چشيد... و همانا صابران را بهتر از آنچه مي كردند پاداش مي دهيم. هركس از زن و مرد، عمل صالح انجام دهد و مؤمن باشد، همانا او را به حيات طيبه زنده مي داريم و پاداش آنان را بهتر از آنچه مي كردند، مي دهيم» (آيات29 تا 79 سوره نحل).
5- ملت و نخبگان ما مي توانند به فضيلت «برادري» پيامبر اعظم(ص) برسند. پيامبر فرمود «دوست دارم برادرانمان را ببينيم.» اصحاب پرسيدند آيا ما برادران تو نيستيم؟ و پاسخ شنيدند «شما اصحاب من هستيد اما برادران ما كساني هستند كه هنوز نيامده اند.» در تفاسير قرآن- از جمله تفسير نمونه- و ذيل آيه شريفه «محمد رسول الله والذين معه اشداء علي الكفار رحماء بينهم»، به گفت وگوي مشابه پيامبر(ص) با اصحاب اشاره شده و اينكه پيامبر درباره «برادران» خويش فرمود «آنها بعد از من مي آيند و مرا نمي بينند. براي هر كس از آنان اجر 05نفر از شماست چراكه شما در شرايطي هستيد و ياراني داريد كه در كار خير ياريتان مي كنند.» شرط اخوت با پيامبراعظم(ص)، نفوذ ناپذيري و سخت گيري در برابر كفار و مهرباني در ميان مؤمنان است. آيا سياستمداران و اصحاب خطابه و رسانه و احزاب ما چنان كه بايد به اين راهبرد پايبند بوده اند؟ امام صادق عليه السلام مي فرمايد «مسلمان برادر مسلمان است؛ بر او ستم نمي كند و او را خوار نمي سازد و به او خيانت نمي كند. و سزاوار است بر مسلمانان سخت كوشي در پيوند با يكديگر و تعاون در عطوفت نسبت به هم... تا اينكه چنان باشيد كه خداوند عز و جل مي فرمايد: رحماء بينهم؛ مهربان باهم و دلسوز نسبت به امور پنهان آنان بر شما چنان كه انصار رسول خدا بودند».
ايام مبارك دهه فجر، ايام تجديد ميثاق و بيعت دوباره است. يا ايهاالذين آمنوا استجيبوا لله و للرسول اذا دعاكم لما يحييكم... لبيك يا رسول الله!
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤سخنان امام خامنه اي رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران واقعا به كشور و نظام براي چندمين مرتبه اقتدار بخشيد و مانند آب سردي آتش تبليغات زهرآگين و كينه توزانه ضدانقلاب را خاموش كرد، خون تازه اي در رگ هاي جوانان ايراني و غيرايراني دميد و به كل مردم در سراسر كشور آرامش داد. تا جان و نفس در بدن داريم دعاگوي رهبر عزيز خويش هستيم.
0359---0912 و شجاع از كردستان
¤با داشتن سه تا بچه مدرسه اي و 4 سال بيكاري و مشكلات مالي وقتي سخنان حضرت آقا را در تلويزيون ديدم و شنيدم به خدا قسم به داشتن يك چنين رهبري شجاع و عزيز احساس غرور مي كنم. روز جمعه 14/11/90 يكي از بهترين روزهاي زندگي ام بود و به آن افتخار مي كنم.
1106---0919
¤عظمت و شكوه بيانات ولي امر مسلمين در نماز جمعه و همچنين پرتاب سومين ماهواره بومي ايران به فضا مرا به ياد اوايل دفاع مقدس انداخت كه قادر به ساخت ساده ترين تجهيزات نظامي نبوديم و استكبار حتي از فروختن سيم خاردار نيز به ما خودداري مي كردند همه اين پيشرفت ها را مديون رهبري و استقامت امام خامنه اي هستيم.
محمدحسين رهنما
¤به اندازه غيرقابل ترديد بودن روشنايي و گرمابخشي خورشيد فروپاشي هيمنه استكبار و اضمحلال رژيم اشغالگر قدس نيز انكارناپذير است. بيش از سي سال استقامت و پيشرفت ايران اسلامي و بيداري اسلامي حاصل از آن نشانه هاي بارز روشنايي خورشيد و گرماي حاصل از آن است. 22بهمن امسال، هم استحكام اين مقاومت را دوچندان مي كند و هم در سقوط ديكتاتورهاي حاكم بر كشورهاي اسلامي و به تبع آن فروپاشي نظام سرمايه داري و اضمحلال رژيم ددمنش و خونخوار اشغالگر قدس را تسريع مي كند زيرا كه رهبر معظم انقلاب صراحتا و براي هميشه بر نظر امام راحل(ره) تأكيد فرمودند كه محو اين رژيم سياست هميشگي و پا برجاي نظام اسلامي است.
طالعي
¤وقتي خواندن نماز به امامت امام خامنه اي نايب امام زمان(عج) تا اين حد شيرين است. خواندن نماز به امامت امام زمان(عج) در بيت المقدس چه لذتي دارد؟
3783---0936
¤سخنان امام خامنه اي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران جواب كوبنده اي به تمام ياوه گويي هاي دشمنان در خارج و ايادي مزدورشان در منطقه مثل دولتمردان جمهوري آذربايجان بود. دست رهبر را از راه دور مي بوسم.
4759---0914
¤پيشنهاد مي شود ماكتي از هواپيماي پيشرفته آركيو 170 جاسوسي اوباما ساخته و در راهپيمايي روز قدس در اختيار كودكان و نوجوانان حاضر قرار دهند.
نراقي
¤چرا امير قطر و شاه عربستان حكومت خود را به راي مردم نمي گذارند؟ چه كسي آنها را انتخاب كرده است؟ دموكراسي مورد ادعاي غرب كجاست؟
0767---0912
¤ با باز بودن مويرگ هاي متعدد قاچاق به كشور، ورود دلارهاي H.T.V به چرخ هاي اقتصادي جامعه امري بعيد و دور از انتظار نيست كه يك شبه اتفاق افتاده باشد. ولي اعلام جديد گمرك به منزله خوردن قرص استامينوفن براي درد سرطان مي باشد.
3936---0911
¤ مبارزه با گرانفروشي مستلزم اين است كه اولا نظارت از طريق شوراهاي محلي مردمي شود ثانيا قيمت گذاري ها كارشناسي شده نه طبق دلخواه شركت ها صورت گيرد. ثالثا برخورد با عاملين متخلف و محتكر مقطعي نباشد.
5608---0912
¤ پس از هدفمندي يارانه ها كيفيت نان سنگك پايين آمده است و اين موضوع به سودجويي شركت هاي خصوصي برمي گردد. آنها مي خواهند از دو جا سود ببرند، اول سبوس را به گاوداري ها بفروشند و سپس آرد بدون سبوس را به نانوايي ها بدهند و همين امر موجب سفيد شدن نان و زود خشك و خرد شدن آن مي شود و كيفيت قبلي را ندارد، لطفا به مسئله رسيدگي كنيد.
يك شهروند
¤ با توجه به اين كه سي و سه سال از پيروزي انقلاب مي گذرد، چرا ساخت مصلي امام خميني(ره) تمام نمي شود، اين مكان مقدس فعلا تبديل به محل دائمي نمايشگاه شده است.
كاشاني
¤ خطاب به دكتر فروزنده معاون توسعه مديريت و منابع انساني رياست جمهوري بفرماييد نظر به مصوبه هيات دولت با موضوع قطع همكاري دستگاه هاي اجرايي با شركت هاي پيمانكاري تكليف كاركنان شركتي با سابقه كمتر از يك سال چه مي شود؟ چرا كه خيلي از آنان شب عيد از كار بيكار مي شوند.
5713---0918
¤ سيستم ديجيتالي تلويزيون شهرستان ملارد فعال نيست و از 8 شبكه تلويزيوني نمي توانيم بهره مند شويم.
احمدي
¤ در شهر آبعلي برق به طور مكرر قطع و وصل مي شود و تلفن حوادث اداره برق رودهن در اين مواقع پاسخگو نيست از مسئولين درخواست مي شود نظارت كنند و تذكر دهند.
7763---0912
¤ محروم ترين روستاهاي كشور در جزيره قشم قرار گرفته اند و محروميت از بهداشت و درمان در روستاهاي اين جزيره بيداد مي كند. مسئولان توجه كنند.
2068---0917
¤ سال 73 سازمان زمين شهري استان ايلام چندين قطعه زمين به شهروندان واگذار كرد ولي خبري از سند مالكيت آنها نيست. مرتب مراجعه مي كنيم و دست خالي برمي گرديم. لطفا ما را راهنمايي كنيد كه چه كار و به كجا شكايت بكنيم.
9056---0918
¤ در مخابرات نوشهر دو معضل داريم، آن قدر با سيستم تلفن همراه درگير شدند كه تلفن هاي ثابت را فراموش كردند. مدتهاست تلفن هاي همگاني مناطق قطع است و كسي رسيدگي نمي كند موضوع ديگر اين كه تلفن را به محض گذشت مدت زمان پرداخت قبض به صورت كامل قطع مي كنند، در حالي كه بايد ابتدا يك طرفه شود، نه اين كه خط تلفن به صورت كامل قطع شود.
مظفري
¤ از مسئولان شهرداري مي خواهيم به وضعيت نامطلوب فاضلاب در خيابان نبرد و پيروزي رسيدگي كنند، شبكه اصلي فاضلاب اين مناطق مشكل پيدا كرده و آب فاضلاب وارد خانه هاي مردم مي شود.
عباسي
¤ قضات دادگاه ها بايد در مورد آزادي سارقان با قرار وثيقه دقت بيشتري به خرج دهند، وقتي اين سارقان با قرار وثيقه آزاد مي شوند شناسايي و دستگيري دوباره آنها پس از ارتكاب جرم هاي متعدد قطعا كار بسيار دشواري است.
مجيد دشتي
¤ سه سال است كه به ما سهام عدالت داده اند اما دريغ از اين كه يك بار سود آن را پرداخت كنند چرا كيهان اين گله و شكايت ما را چاپ نمي كند؟
1156---0939
¤از شوراي شهر تهران درخواست مي شود با توجه به اينكه 80% شهرك كوثر واقع در شمال اتوبان شهيد بابائي، آماده شده و صاحبان آنها در شهرك سكني گزيده اند، نسبت به رفع مشكل ساخت 20% باقيمانده مساعدت نمايند تا آنها نيز بتوانند نسبت به ساخت مسكن خود اقدام نمايند. به شهرداري مراجعه شده اما شهرداري مشكل را به شوراي شهر مرتبط دانسته است.
جمعي از اهالي شهرك كوثر
¤18 سال است كه به صورت پيمانكار در حراست نفت خانگيران كار مي كنم و مدير عامل شركت نفت و گاز شرق اصلا توجهي به ابلاغيه هاي دولت مبني بر حذف پيمانكاران واسطه نمي كند و كاري به حقوق پانصد هزار توماني كارگران ندارند. از مسئولين امر عاجزانه مي خواهيم كه نسبت به حذف پيمانكاران اقدام نمايند.
3859---0915
¤آقاي ميرتاج الدين معاون پارلماني رياست محترم جمهوري پاسخ بدهد دولت به چه دليل و با چه توجيهي ماده 13 حمايت از آزادگان را اجرا نمي كند؟
0640---0914
¤ عيدي يك كارگر معمولي 660هزار تومان و عيدي استاد دانشگاه با مدرك دكتري 350هزار تومان! كجاي اين كار عدالت است؟
2066---0911
پاسخ روابط عمومي شركت ملي گاز ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 3/10/90 و در ارتباط با درخواست گازرساني به شهرهاي شبستر و تسوج واقع در استان آذربايجان شرقي باطلاع مي رساند شهرستان شبستر داراي 9 شهر و 75 روستا مي باشد كه 100% خانوار شهري و حدود 97% از خانوار روستايي آن از نعمت گازطبيعي بهره مند مي باشد.»

 



سرعت (گفت و شنود)

گفت: مگر هفته قبل اوباما اعلام نكرده بود كه «همه گزينه ها عليه ايران روي ميز است»؟!
گفتم: بر منكرش لعنت! چقدر هم با تكبر و گردن كلفتي گفته بود!
گفت: ولي ديروز با شبكه تلويزيوني NBC مصاحبه كرده و گفته؛ «گزينه نظامي عليه ايران روي ميز نيست»!
گفتم: اي بابا! خيلي بد شد! حالا بگو يك نگاه ديگه بندازه! شايد افتاده زير ميز!
گفت: مرد حسابي! آمريكا به قمپز دركردن عادت داره. اول قمپز در مي كنه و رجز مي خونه و بعد كه ديد سمبه پرزوره، عقب نشيني مي كنه.
گفتم: افسر راهنمايي به اتوموبيلي كه با سرعت در جاده اي حركت مي كرد، ايست داد و به راننده گفت 120 كيلومتر سرعت داشتي. راننده گفت؛ قربان فقط 100 كيلومتر بود. افسر گفت؛ توي اين جاده 100 كيلومتر هم زياده، يارو گفت؛ ببخشيد 80 كيلومتر بود. اصلا حالا يادم اومد، 60 كيلومتر مي رفتم و... افسر راهنمايي بهش گفت؛ مرد حسابي مواظب باش، اينجوري كه داري سرعت كم مي كني ممكنه يكي از عقب بهت بزنه و درب و داغونت كنه!

 



گزارش خبري كيهان از آخرين فهرست هاي انتخاباتي در تهران

سرويس سياسي-
با نزديك شدن به تاريخ برگزاري انتخابات، رفته رفته تنور اين رقابت پارلماني نيز در حال گرم تر شدن است و البته در اين ميان مرز گروه هاي فعال در اين عرصه هم روز به روز شفاف تر مي شود.
جناح هاي سياسي درگير در اين ماراتن انتخاباتي، امروز كه كمتر از يك ماه تا مصاف جدي پاي صندوق ها باقي مانده، به سرعت مشغول وزن كشي و چينش مهره هاي اصلي خود هستند.
براساس اين گزارش، جبهه متحد اولين گروهي است كه تا اين لحظه توانسته اكثريت ليست تهران خود را نهايي كند، مطهري هم كه بنابر اخبار اعلام شده، ازليست اصولگرايي جا مانده است، گفته است كه فهرستي تحت عنوان منتقدان دولت دهم ارائه خواهد كرد. از سوي ديگر دبيركل خانه كارگر نيز از انتخاب 120نامزد براي حضور در ليست سراسري خانه كارگر خبر داد.
در اين ارتباط يكشنبه شب طي جلسه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان كه به انتخاب نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان اختصاص داشت، بخش اعظمي از نامزدهاي اين جبهه در شهر تهران انتخاب شدند.
در پي مذاكرات شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان علي مطهري، علي عباسپور و حميدرضا كاتوزيان از ليست انتخاباتي حوزه انتخابيه تهران اين جبهه براي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حذف شدند.
اسامي 28 نامزد اين جبهه در تهران به شرح زير است:
1-غلامعلي حداد عادل
2-حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد
3- حجت الاسلام مصباحي مقدم
4- حجت الاسلام ميردامادي
5- حسين فدايي
6-عليرضا زاكاني
7- احمد توكلي
8-الياس نادران
9-مجتبي رحمان دوست
10-محمدرضا باهنر
11-عليرضا مرندي
12-حسين مظفر
13-محمد كوثري
14-محمدنبي حبيبي
15-پرويز سروري
16-اسدالله بادامچيان
17-الهام امين زاده
18-زهره الهيان
19-نبي رودكي
20-علي اصغر خاني
21-زهره طبيب زاده
22-مسعود ميركاظمي
23- لاله افتخاري
24-محمود فرشيدي
25-فاطمه رهبر
26-حسين نجابت
27-محسن كازروني
28-حسن غفوري فرد
2 نفر باقي مانده براي تكميل اين ليست نيز از بين حجج اسلام نبويان، تقديمي و انصاريان از سوي جامعه روحانيت مبارز معرفي خواهند شد.
حجت الاسلام احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز نيز در پاسخ به سؤالي درباره چگونگي انتخاب 2 نامزد از بين نبويان، تقديمي و انصاريان براي قرار گرفتن در ليست تهران جبهه متحد اصولگرايان گفت: اين موضوع در جلسه جامعه روحانيت مبارز مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت و جامعه روحانيت نظر خود را به جبهه متحد اعلام خواهد كرد.
وي در اين زمينه افزود: جامعه روحانيت بر حسب صلاحيت افراد از بين 3 نامزد مطرح شده، 2 نامزد را براي ليست تهران انتخاب و معرفي خواهد كرد.
در اين ميان البته سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان از نهايي شدن تنها 26 نفر از كانديداهاي فهرست تهران خبر داد.
علي اكبر ولايتي در مصاحبه با واحد مركزي خبر اعلام اسامي 26 نامزد فهرست تهران را به پس از تكميل اين ليست موكول كرد و گفت: هر اظهارنظري در اين باره غير از اعلام سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان فاقد اعتبار است. وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه فهرست نامزدهاي اين جبهه در شهرستان ها نيز تا پايان اين هفته نهايي شود.
فهرست پايداري تدوين مي شود
در همين حال شنيده ها حاكي از آن است كه جبهه پايداري نيز در حال نهايي كردن فهرست حوزه است.
كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري پيش از اين گفته بود كه 150 كانديداي اين جبهه در سراسر كشور نهايي شده اما درباره تهران نيز جبهه پايداري در حال نهايي كردن فهرست خود است و در روزهاي اخير جلساتي دراين باره برگزار كرده است.
پايگاه اينترنتي رجانيوز دراين باره نوشته است: «ضلع سوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، جبهه پايداري انقلاب اسلامي است كه اگر چه كمتر از يك سال از اعلام موجوديت آن مي گذرد اما به دليل گفتمان صريح و مبنايي خود و همچنين حضور چهره هاي با كارنامه روشن به ويژه آيت الله مصباح يزدي در رأس اين جريان، منشأ توجهات زيادي در ماه هاي گذشته بوده است».
رجانيوز ادامه مي دهد: «اين جبهه كه تبليغ و رهرويي دائمي براي گفتمان انقلاب اسلامي را وظيفه خود عنوان كرده است، با امتناع از حضور در گروه 7+8 خود را براي حضور مستقل در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي آماده مي كند. جبهه پايداري انقلاب اسلامي، راهبردهاي استقامت بر اصول، انتخاب اصلح و رقابت اخلاقي را در عين افزايش مشتركات با ديگر جريان هاي اصول گرا در انتخابات مجلس نهم دنبال مي كند».
در پايان اين گزارش آمده است: در اين ميان، بزرگ ترين بازنده انتخابات كه با عدم حضورش، رسما بيرون ماندنش از دايره انقلاب اسلامي را رقم زد، جريان فتنه و تجديدنظر طلب خواهد بود و روز 12 اسفند هم بار ديگر مشخص خواهد شد كه در دايره انتخاب مردم، جاي هيچ كس خالي نيست».
مطهري: ليست جداگانه مي دهيم
علي مطهري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز پس از انتشار فهرست جبهه متحد اصولگرايان، اعلام كرد به طور جداگانه فهرستي تحت عنوان «منتقدان دولت دهم» ارائه خواهد كرد.
وي با اعلام اين خبر اظهار داشت: ليست «منتقدان دولت دهم» در دو يا سه روز آينده منتشر خواهد شد.
نماينده تهران خاطر نشان كرد: علي عباسپور و حميدرضا كاتوزيان ديگر نمايندگان تهران كه از حضور در ليست جبهه متحد بازمانده اند نيز در اين ليست خواهند بود. همچنين حجت الاسلام سيدابوالحسن نواب معاون سياسي جامعه روحانيت مبارز نيز در فهرست ما خواهد بود.
مطهري ادامه داد: تاكنون درباره 10 تا 12 نفر ديگر نيز براي اين ليست صحبت شده اما هنوز به راي گيري نرسيده ايم. ما به دنبال اين نيستيم كه حتما يك ليست 30 نفره ارائه كنيم، ممكن است ليست ما 15 نفره باشد اگر بتوانيم كساني را پيدا كنيم كه معيارهاي مدنظر ما را داشته باشند حتما آنها را در ليست قرار خواهيم داد و شايد اين ليست به 30 نفر هم برسد.
مطهري در بيان ارزيابي اش از حذف خود و ديگر نمايندگان تهران از ليست جبهه متحد نيز گفت: شخصا معتقدم اين وضعيت بهتر است. چون حداقل بنده برداشت آقايان از اصولگرايي را قبول ندارم. در برخي مباني اصولگرايي مانند مفهوم آزادي و ولايت فقيه با آنها اختلاف داريم و من شخصا حق مي دهم اسم ما را در ليست قرار ندهند و فكر مي كنم با اين شرايط رقابت جدي تر و شور انتخاباتي بيشتر خواهد بود.
خانه كارگر هم اعلام كرد كه قصد دارد ليست سراسري بدهد و البته دبيركل اين تشكل بارها تلاش كرد كه ليست خود را بي ارتباط با اصلاح طلبان معرفي كند.
عليرضا محجوب دبيركل خانه كارگر هم با تاكيد بر اينكه خانه كارگر قطعا ليست انتخاباتي مي دهد، گفت: خانه كارگر تصميم دارد كه در تهران و سراسر كشور ليست انتخاباتي ارائه دهد؛ البته در مواردي از بعضي كانديداها حمايت مي كنيم و در برخي حوزه ها نيز صراحتا برخي نامزدها در ليست خانه كارگر قرار مي گيرند.
وي افزود: اگرچه هنوز گزينه هاي ليست تهران مشخص نشده ولي اين امكان وجود دارد كه در ليست سراسري خانه كارگر افرادي از جبهه اصلاحات يا جريان اصولگرايي نيز حضور داشته باشند.
دبيركل خانه كارگر اضافه كرد: براي خانه كارگر مهم است كه بقيه گروه هاي حاضر در عرصه انتخاباتي اسفند 90 چگونه ليست هاي خود را مي بندند. وي در ادامه اين گفت وگو خاطرنشان كرد: ليست هاي خانه كارگر با جبهه اصلاحات هيچ وقت ارتباط نداشته و لذا ليست امسال هم كليتي كارگري دارد.
«قبل از انتخابات هم اعلام كرده بوديم كه هر كارگري در هر نقطه از كشور كه كانديدا مي شود، مورد حمايت خانه كارگر قرار خواهد گرفت؛ البته حتما در شهرستان ها از شخصيت هاي سياسي نيز افرادي در ليست هاي خانه كارگر قرار خواهند گرفت اما در مورد تهران هنوز اين مسئله قطعي نشده است.»
محجوب اضافه كرد: در حال حاضر ليست انتخاباتي خانه كارگر در اكثر شهرستان هاي كشور آماده شده است، به نحوي كه در مورد شهرهاي كوچك تاكنون بيش از 120 نفر را براي حضور در ليست ها انتخاب كرده ايم؛ البته در مورد كلانشهرها و شهرهاي بزرگ هنوز هيچ كاري انجام نشده است.
در عين حال برخي گمانه ها حاكي از آن است كه احتمال دارد ليست خانه كارگر و ليست منسوب به علي مطهري (جاماندگان از جبهه متحد) در نهايت به يك فهرست تبديل شود.
علاوه بر اين خرده گروه هاي ديگري نيز درون جريان اصولگرا در حال ظهور هستند كه به نظر مي رسد بيشتر درصدد چانه زني با جبهه متحد هستند تا ارائه فهرست مستقل.
 



صالحي: در سفر بازرسان آژانس گام هاي مثبتي برداشته شد

وزير امور خارجه كشورمان نتايج سفر اخير بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران را مثبت ارزيابي كرد.
علي اكبر صالحي اعلام كرد در طول سفر بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به تهران، گام هاي مثبتي برداشته شده است. گفتني است هيئت آژانس بين المللي انرژي اتمي كه اخيرا به منظور حل و فصل مسايل باقيمانده درباره مسئله هسته اي ايران به اين كشور سفر كرده بود، پس از ديدار سه روزه خود از تاسيسات هسته اي ايران، هفته گذشته به وين بازگشت. علي اكبر صالحي وزير خارجه ايران گفت: سفر اخير بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي رضايت بخش بود و گام هاي مثبتي براي حل و فصل اختلافات برداشته شد. وي با اشاره به نشست آتي آژانس و ايران كه بيست و يكم فوريه برگزار مي شود گفت: ايران و آژانس در آينده نزديك به گفت وگوهاي خود ادامه خواهند داد. بازرسان آژانس بين المللي انرژي درباره نتايج سفر خود به ايران هيچ اظهارنظر مشخصي ارائه نكرده اند با اين حال آژانس قرار است كه طي چند روز مانده به اين نشست، گزارشي درباره ايران منتشر كند. صالحي گفت: اين نشست تنها براساس مسايل فني و حقوقي خواهد بود و اظهارنظرها درباره اينكه اين نشست با از سرگيري مذاكرات ايران با قدرت هاي جهاني مرتبط خواهد بود، رد مي شود.
وزير خارجه ايران گفت: تنها آژانس و نه گروه موسوم به پنج به علاوه يك - شامل انگليس، چين، فرانسه، آلمان، روسيه و آمريكا - مي تواند بر برنامه هسته اي ايران نظارت كند.
آزادي 700 ايراني زنداني
در خارج
وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه طي سال 90 بيش از 700 ايراني كه در كشورهاي مختلف زنداني بودند با پي گيري هاي صورت گرفته آزاد شدند.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت با اشاره به پيگيري حقوق ايرانيان خارج از كشور توسط وزارت امور خارجه اظهار داشت: وزارت امور خارجه خود را مكلف مي داند كه براي هر ايراني در هر جايي از دنيا گرفتاري به وجود آيد، به دنبال رفع گرفتاري او باشد اما از طرفي هم هموطنان ما بايد متوجه باشند كه قوانين و مقررات را رعايت كنند.
وزير امور خارجه با اشاره به پيگيري حقوق ايرانيان خارج از كشور توسط وزارت امور خارجه افزود: خوشبختانه در سال 90 بيش از 700 ايراني كه در كشورهاي مختلف زنداني بودند را توانستيم آزاد كنيم اما از طرفي هم هموطنان ما بايد متوجه باشند كه قوانين و مقررات بين المللي را رعايت كنند.

 



اين يكي سخيف بود ولي آن يكي جنايت (خبر ويژه)

انتشار تصاويري از هاشمي رفسنجاني در صحنه اي كه آن صحنه محل انتقاد و اعتراض وي قرار گرفته بود، شگفتي ناظران را برانگيخت.
اواخر هفته گذشته همزمان با آغاز دهه فجر، تصاويري از مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت بنيانگذار جمهوري اسلامي به كشور منتشر شد كه در آن از «ماكت هاي مقوايي» حضرت امام(ره) به هنگام فرودآمدن از هواپيما و نيز حضور در مدرسه رفاه استفاده شده بود. اين اقدام سبك، بلافاصله مورد توجه و بهانه رسانه هاي مغرض خارج و داخل قرار گرفت. دو روز بعد (شنبه 15 بهمن) آقاي هاشمي در جلسه مجمع تشخيص مصلحت، به انتقاد از اين ماجرا پرداخت و گفت «بايد از انجام برنامه هاي كم محتوا و سخيف مانند بي سليقگي در استفاده از ماكت هاي مقوايي كه بعضاً مي تواند مورد اعتراض مردم فهيم و سوء استفاده دشمنان انقلاب نيز قرار گيرد، خودداري شود». اين موضع گيري بلافاصله تيتر يك روزنامه ها و رسانه هاي زنجيره اي شد كه اساساً نسبتي با حضرت امام جز دشمني ندارند!
رسانه هاي زنجيره اي در داخل و خارج سعي كرده بودند با بزرگ نمايي ماجراي پيش آمده، سياه نمايي هميشگي خود را پيش بگيرند.
اما روز گذشته سايت هاي خبري عكس هاي حضور چند سال پيش هاشمي رفسنجاني در كنار ماكت مشابه در مدرسه رفاه را لبخند به لب منتشر كردند!
گفتني است فارغ از سبك بودن ماجراهايي نظير بازسازي مراسم استقبال با ماكت حضرت امام(ره) كه سخيف و وهن آميز است، پرسش اصلي از جناب هاشمي- و روزنامه هاي سياه نما- اين است كه در اوج فتنه 88 وقتي تصاوير حضرت امام خميني از سوي اوباش وابسته به بيگانه به آتش كشيده شد و به ميراث هاي گرانسنگ آن حضرت (جمهوري اسلامي، ولايت فقيه، روز قدس و مبارزه با استكبار جهاني) جسارت شد، چرا اعتراض مشابهي ديده نشد؟! يعني بدسليقگي در بازسازي نمادين مراسم استقبال از حضرت امام جاي اعتراض و جنجال دارد اما دشمني علني با امام و آرمان هاي او نه؟!

 



راديو فرانسه: اقتصاد اروپا بمب ساعتي در حال انفجار است (خبر ويژه)

«اجلاس داووس امسال، انباشته از ترديد نسبت به آينده بحران اقتصادي غرب بود كه از 4 سال پيش آغاز شده و ادامه دارد».
راديو فرانسه با انتشار اين تحليل گفت: تداوم بحران اقتصادي غرب كه از سال 2007 شروع شده، محور اصلي اجلاس داووس بود. با بحران بي سابقه اي كه مواجه هستيم، يك پرسش اساسي تاكنون بي پاسخ مانده و آن اينكه آيا سيستم سرمايه داري در حال فروپاشي است؟ ترديدها و پرسش هاي بي پاسخ درباره آينده اقتصاد جهاني خصوصاً جهان غرب هيچ گاه تا اين اندازه در ميان شركت كنندگان گردهم آيي بزرگ جهاني داووس وجود نداشته و مطرح نشده است.
اين راديو اضافه كرد: شرايط بد اقتصادي در اروپا، خصوصاً بحران بدهي هاي دولتي و چشم انداز ركود اقتصادي در اين قسمت از جهان يكي از منابع اصلي نگراني ها و ترديدها در اين اجلاس بود. در اين راستا، «فيليپه كالدرون» رئيس جمهوري مكزيك طي سخناني شرايط اقتصادي اروپا را به يك «بمب ساعتي» تشبيه كرد. وي تنها كسي نبود كه اوضاع اروپا را ناگوار ترسيم كرد. «دونالد تسانگ» رئيس دولت هنگ كنگ درباره اوضاع بحراني اروپا گفت كه هيچگاه از نقطه نظر اقتصادي تا اين اندازه دچار ترس و ترديد نبوده است.
اين گزارش مي افزايد: «نوريل روبيني» اقتصاددان معروف آمريكايي روزهاي سختي را خصوصاً براي اروپا و جهان غرب پيش بيني مي كند. وي در نخستين روز اجلاس «داووس» گفت كه بحران اقتصادي كنوني مي تواند تا پايان دهه جاري ميلادي ادامه يابد.
راديو فرانسه اضافه كرد: بسياري را عقيده بر آن است كه كشورهاي غربي، فرصت محدودي دارند تا مشكلات پديدآمده را برطرف كنند و در صورتي كه اقدام اساسي در اين خصوص به عمل نيايد، اكثريت عظيم فرصت هاي شغلي، خصوصاً مشاغل موجود در صنعت و سرويس هاي صنعتي براي هميشه خاك كشورهاي غربي را ترك خواهند كرد. وجود يك چنين بحران بي سابقه اي كه شاهد آن هستيم، يك پرسش اساسي را مطرح مي كند كه تاكنون بي پاسخ مانده است: «آيا سيستم سرمايه داري جهاني در حال فروپاشي است؟»
در اين راستا، «كلاوس شواب» «klaus Schwab» بنيان گذار آلماني تبار مجتمع جهاني اقتصاد «داووس» كه به سيستم سرمايه داري اعتقاد داشته و عمر خود را صرف تحكيم مباني اين سيستم نموده، طي مقاله اي در روزنامه «لوموند» خواستار بررسي همه جانبه و تحليل عميق درباره عملكرد سيستم سرمايه داري شده و اين پرسش را مطرح كرده كه چرا سيستم سرمايه داري ديگر نمي تواند به درستي كاربرد داشته باشد؟».
يادآور مي شود همزمان با گزارش راديو فرانسه، كتابي در فرانسه به نام «پول دولت» و به قلم «رنه دوسير» منتشر شده كه نشان مي دهد نيكلاساركوزي برخلاف سياست رياضت اقتصادي دولت، مشغول عياشي و ريخت و پاش است. رنه دوسير در اين كتاب خاطرنشان مي كند «هزينه هاي كاخ اليزه دو برابر حد معمول شده آن هم درست در زماني كه بودجه هاي عمومي رو به كاهش است. ساركوزي سالانه 113 ميليون يورو در كاخ اليزه خرج مي كند. او اكنون 112 خودرو دارد و هر روز 10 هزار يورو را صرف هزينه غذا مي كند. همچنين هر سفر داخلي ساركوزي، حداقل 600 هزار يورو هزينه به دنبال دارد. ساركوزي چند سال پيش فقط در يك مهماني، 17ميليون يورو خرج كرد؛ 58 هزار يورو براي هر دقيقه»!

 



ايران هر روز خودكفاتر و از كنترل غرب دورتر مي شود (خبر ويژه)

يك مقام صهيونيست گفت: وابستگي ايران به خارج براي كسب مهارت هاي فني به طور روزافزوني كاهش مي يابد.
اوز رابين بنيانگذار «انجمن دفاع موشكي وزارت جنگ اسرائيل» كه در بنياد دفاع از دموكراسي در آمريكا سخن مي گفت، با ابراز حيرت از پيشرفت هاي ايران، درباره قدرت موشكي كشورمان گفت: همزمان با روند فزاينده خودكفايي برنامه موشكي ايران، توانايي جهان براي محدود كردن قدرت موشكي اين كشور در حال كاهش است.
به گزارش جروزالم پست، وي همچنين گفته است: در حالي كه دانش فني و مهارت ايران براي ساخت قطعات موشكي افزايش مي يابد كشورهاي غربي نمي توانند از طريق منع فروش تجهيزات و يا فروش قطعات معيوب به تهران، برنامه موشكي اين كشور را به تاخير اندازند.
وي كه رياست يك شركت مشاوره دفاعي را نيز برعهده دارد، مي افزايد: وابستگي ايران به خارج براي كسب مهارت هاي فني به طور روزافزوني كاهش مي يابد. رابين افزود: امروزه ايران مي تواند به آساني همه ساز و كارهاي نظارت بر صادرات را دور بزند و برغم تحريم هاي اقتصادي براي خريد هر آنچه كه بخواهد پول كافي در اختيار دارد.
وي همچنين گفته است ايران علاقه مند است در برابر آمريكا در جايگاه يك قدرت بازدارنده و ابرقدرت قرار گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن ابراز نگراني نسبت به انقلاب هاي منطقه و سقوط رژيم هاي مرتجع گفت: آنچه بيش از تغيير حكومت ها مرا مي ترساند فروپاشي حكومت هاست در چنين موقعيتي وضعيت موشك ها بسيار بيشتر بي ثبات خواهد شد.

 



هاآرتص: از پس حزب الله برنيامديد پس بي خود مقابل ايران هارت و پورت نكنيد (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي، تهديدهاي تل آويو عليه ايران را اقدامي گمراه كننده خواند و تصريح كرد اسرائيل قدرت درگيري نظامي با ايران را ندارد.
هاآرتص در تحليل خود از قول كنت پولاك كارشناس و مدير سابق امور خاورميانه در مراكزي چون سازمان سيا و كاخ سفيد نوشت: تهديد اسرائيل به حمله عليه تاسيسات هسته اي ايران، اقدامي گمراه كننده است. چرا كه اسرائيل در صورت داشتن يك ارتش قوي و منظم و داشتن برنامه خوب براي اجراي اين حمله، لحظه اي در اجراي آن شك نخواهد كرد. در واقع اگر اسرائيل توان اجراي اين حمله را داشته باشد، در مورد آن هشدار نمي دهد، بلكه آن را انجام مي دهد. بنابراين حقيقت امر اين است كه سخن گفتن و هشدار دادن اسرائيلي ها در اين زمينه به معناي اين است كه آنان شرايط مناسبي براي حمله ندارند.
هاآرتص از قول پولاك افزود: البته ما نبايد از احتمال حمله غافل باشيم. اما موانع بسياري بر سر راه اسرائيل وجود دارد كه باعث شده مقامات اين رژيم در 10 سال گذشته با وجود تهديدهاي مكرر نتوانند به چنين اقدامي دست بزنند.
اين روزنامه در تحليل ديگري نوشت: هر اقدامي از سوي اسرائيل با حملات تلافي جويانه ايران مواجه خواهد شد كه مساوي با نابودي هزاران اسرائيلي است و ما بايد با تك تك رگ هاي بدنمان از اين تلافي بترسيم.
هاآرتص نوشت: جنگ سال 2006 با حزب الله لبنان، مصيبت بارترين جنگ براي اسرائيل بود و بر همين اساس، اسرائيل پيش از تصميم براي حمله به ايران، بايد خاطره جنگ لبنان را در ذهن خود مرور كند. اسرائيل هم در جنگ لبنان و هم در جنگ غزه، بيش از آنچه به دست آورد، از دست داد.
روزنامه صهيونيستي تاكيد كرد: اقدام نظامي نه تنها ممكن است برنامه هسته اي ايران را به تاخير نيندازد بلكه به تسريع اش هم منجر شود.
يادآور مي شود اخيرا آويو كوفاوي رئيس سازمان اطلاعات ارتش اسرائيل در كنفرانس امنيتي هرتزليا تصريح كرده بود: 200 هزار موشك با بردهاي مختلف از ايران، لبنان، سوريه و غزه، عمق اسرائيل و تل آويو را نشانه گرفته و اين موشك ها قادرند اهداف گوناگون را مورد حمله قرار دهند.

 



اسرائيل مراسم پالان گذاري را در تاريكي كامل برگزار كر (خبر ويژه)

نشست شماري از عناصر سلطنت طلب، تروريست، شبه اصلاح طلب و برخي عناصر سابقاً ماركسيست به مدت دو روز و پشت درهاي بسته در استكهلم سوئد برگزار شد.
طبق گزارش هاي مختلف اسامي برخي حاضران در اين نشست كه شنبه و يكشنبه برگزار شد به اين شرح است: عبداله مهتدي (رئيس گروهك تروريستي كومله)، شهريار آهي، حسن شريعتمداري، محسن سازگارا، مهرانگيز كار، فريدون احمدي، رضا طالبي، محسن مخملباف، نوشابه اميري، ضياء صدراشرافي، شهران طبري، احمد باطبي، خالد عزيزي (رئيس گروهك دموكرات)، ليلي پورزند و چند تن ديگر از همكاران فراري نشريات زنجيره اي. راديو اسرائيل با بيان اينكه نشست مذكور براي متحد كردن اپوزيسيون بوده، تصريح كرد: «اين نشست به دليل مسائل امنيتي در مكاني مخفي برگزار شد. عبداله مهتدي درباره اين كنفرانس گفت ما نياز به يك جبهه متحد داريم كه از سوي جامعه جهاني حمايت شود.»
فاطمه حقيقت جو عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم كه به آمريكا پناهنده شده، به تأسي از راديو اسرائيل در «سكولاريسم نو» نوشت: «آقاي درويش پور گفتند در اين كنفرانس شركت نمي كنند، به خاطر جو منفي و پديده چلبي سازي كه برخي دوستان نگران هستند. بياييد اين مسئله را به طور علمي بررسي كنيم. تا زماني كه يك مشاركت كامل از پايين به بالا وجود نداشته باشد، نمي شود انتظار كاري كارآمد را داشت. اگر چه همسر من ] محمد تهوري همكار فراري روزنامه ايران در دوره اصلاحات[ روزنامه نگار است اما معتقدم محتواي جلساتي مشابه جلسات استكهلم نبايد خبري شود، به دلايل امنيتي و سياسي»!
اما پايگاه اپوزيسيوني خودنويس در گزارشي تصريح كرد: با وجود حضور تعدادي از خبرنگاران در اين كنفرانس دو روزه هيچ خبري از درون جلسات و كارگاه هاي آن بيرون نيامده است. محسن سازگارا كه گفته مي شود يكي از افراد مؤثر بر تشكيل اين گردهمايي بوده، به بخش فارسي راديو سوئد گفت اين همايش به خواست تعدادي از شركت كنندگان و به دلايل امنيتي مخفيانه برگزار شده است. برپايه گزارش راديو سوئد، ينس اوربك مدير بنياد گفته برخي از شركت كننده ها نمي خواستند اسامي منتشر شود وگرنه اكثر كنفرانس ها «علني» برگزار مي شوند. محسن مخملباف نيز كه در اين كنفرانس حاضر بود به راديو سوئد گفت بايد مخالفين دور يك ميز جمع شوند.
خودنويس مي افزايد: نوشابه اميري گفت حاصل اين كنفرانس توافق نامه اي بوده بر مبناي كلي كه بر محور آن مخالفان جمهوري اسلامي كنار هم بيايند.اما عبداله مهتدي، اين گردهمايي را مثبت ارزيابي كرده و گفت هدف، ايجاد يك اتحاد يا سازمان نبود، هدف تدوين منشور براي اتحاد اپوزيسيون نبود، هدف گردهمايي براي ديالوگ بود.
خودنويس به طعنه نوشت: چلبي سازي در تاريكي كامل انجام شد.
از سوي ديگر شبكه اينترنتي بالاترين با حمله به برگزاركنندگان جلسه مخفي ياد شده نوشت: گردهمايي علافان قمپزيسيون در نطفه شكست خورد و يخ اپوزيسيون سازي و چلبي سازي حتي در هواي زمستاني و 30 درجه زير صفر سوئد هم نگرفت. اين حضرات دنبال بزك كردن رژيم هستند هرچند كه خيلي هم قمپز در مي كنند.
بالاترين اضافه كرد: از هر طرف نگاه كنيم، يك مشت علاف را مي بينيم كه در پي آلاف و علوفي روان و گاه دوان هستند، و اين بار نوبت چريدن در بنياد اولاف پالمه بود! با پوزش از روح مرحوم اولاف پالمه، كه باعث شد نام اولاف! با علف و آلاف و علوف! و پالمه هم با پالان! يك وزن و هماهنگي در نظم و نثر پيدا كرد و باعث ريشخند شدن بيشتر اين علافان پالان به دوش شود.
اگر نگاهي به فهرست نام هاي شركت كنندگان در اين كنفرانس بيندازيم، درمي يابيم بخش بزرگي از آن را زالوها تشكيل مي دهند، كه به رگ هاي اپوزيسيون واقعي چسبيده اند و از آنان ارتزاق مي كنند و باقي از ساده لوحان، فرصت طلبان و بيكاره ها تشكيل شده است.
اين پايگاه تصريح كرد: بررسي نام ها نشان مي دهد كه در اين زمان، اپوزيسيون ايران تا چه اندازه اي خوار، خفيف و زبون شده است. اپوزيسيون دوران شاه نتوانستند هيچ كاري در برابر خميني، آخوند يك لا قبا انجام دهند، و خميني، آنان را مانند گرد و غباري با تكان دادن گوشه عبايش به خارج پرتاب كرد. اكنون به اين گروه بي بو و خاصيت چه اميدي مي توان بست؟ آيا زمان آن نرسيده يك تعريف روشني از اپوزيسيون ارائه شود و قمپزيسيوني كه مانند غده سرطاني در بطن اپوزيسيون در حال رشد و گسترش است، جراحي شود؟



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14