(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 بهمن 1390- شماره 20138

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اينجا تهران است صداي انقلاب اسلامي ايران ...
رئيس سازمان فضايي كشور: ماهواره «نويد علم و صنعت» 50 دور گرد زمين چرخيد
فراخوان عمومي از ملت بزرگ ايران براي حضور حماسي در راهپيمايي 22 بهمن
سردار سلامي: موقعيت دشمنان در برابر نيروهاي مسلح ايران متزلزل است
آيت الله مهدوي كني: ليبراليسم نيز مانند كمونيسم به موزه هاي تاريخ سپرده مي شود
دژ مستحكم
از سوي يك منبع آگاه دستگيري تعدادي از اعضاي شبكه همكاران بي بي سي در ايران تاييد شد
تجمع دانشجويي براي درخواست قطع صادرات نفت به اروپا
يك منبع آگاه در دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره:
بازداشت جوانان مصري شركت كننده در كنفرانس بيداري اسلامي صحت ندارد
اصلاحيه و پوزش
كوتاه از انتخابات
از 30 بهمن تا 3 اسفند جامانده هاي كنكور 91 ثبت نام كنند
صفار هرندي : مرعوب شدگان غرب نبايد به مجلس راه يابند
مجتبي سليماني بر اثر عارضه شيميايي به ياران شهيدش پيوست



اينجا تهران است صداي انقلاب اسلامي ايران ...

عليرضا طلابي
سي و سه سال از جوشش چشمه زلال انقلاب اسلامي از دل جزيره ثبات!! مي گذرد. جزيره اي كه قرار بود براي فرعونيان، نمروديان و قابيليان باثبات باشد اما براي امت محمد(ص) و هابيليان باثبات شد.
چشمه اي كه با نفس گرم روح الله(ره) و خون سرخ شهيدان عجين شد و از تبديل ايران به باتلاق آبهاي گنديده خودباختگي، تحقير و وابستگي، استبداد و اشرافي گري، جلوگيري كرد... گرچه عده اي اين تحول را باور نكرده باشند و شعار تغيير سر دهند.
چشمه اي كه غبار اومانيسم و ليبراليسم و كاپيتاليسم را از روي ماه فرهنگ و هويت اصيل ايراني- اسلامي شست و مي شويد... گرچه براي عده اي، مرغ اقتصاد و فرهنگ و سياست بيگانگان، غاز باشد.
چشمه اي كه سنگلاخ هاي جنگ و ترور و توطئه، تحريم و فتنه را، پيمود و مي پيمايد... گرچه عده اي اينها را فرصتي بدانند براي تهديد نظام و مردم و درهم پيچيدن نسخه انقلاب به بهانه عبور از بحران.
چشمه اي كه با كوله باري از تجارب تلخ و شيرين، مسير تعالي را به سمت دشت هاي سرسبز و امن پيشرفت و عدالت گستري تحت الگوي مردم سالاري ديني طي مي كند و خارهاي حسد و كينه دشمنان را درهم مي پيچد... گرچه عده اي چوب توطئه لاي چرخمان بگذارند و ميخ هاي فتنه بر سر راهمان بريزند.
چشمه اي كه در حوض وحدت و بصيرت مسئولان و مردم، هيچ خزه اي را برنمي تابد... گرچه اندك خزه هايي ناجور بر تن اين حوض نيز، خزيده باشند.
چشمه اي كه روحيه ايثار و قناعت و تلاش و معنويت و سادگي را برايمان به ارمغان آورد كه نمادش در حسينيه جماران و حسينيه امام خميني(ره) نمايان بود و هست... گرچه عده اي در پي تجمل و ثروت اندوزي و رانت خوري و اسراف و تنبلي بروند و نامش را رندي و زرنگي نهاده باشند.
چشمه اي كه سيما و سينماي انسان ساز و نه مبتني بر شهرت و شهوت و ستاره سازي را برايمان خواست ومي خواهد... گرچه عده اي با نام سينما، لانه زنبوري ساختند و به جاي نوش، نيشمان زدند و در دره هاليوود و كن جوايز خوش رقصي و سياه نمايي گرفتند و مي گيرند.
چشمه اي كه در سايه امدادهاي الهي و توجهات بقيه الله اعظم (عج) و تدابير رهبري و بصيرت مردمي، هر انحرافي را در نطفه خفه مي كند... گرچه عده اي بر آتش ترديد و انحراف بدمند.
چشمه اي كه براي برچيدن بساط رانت و فساد جوشيد و مي جوشد و هيچ رانت و فسادي را در درون خود تحمل نكرد و نمي كند... گرچه عده اي مثل كبك سر به زير برف كرده و به رانت و فساد خويش دلخوش باشند.
چشمه اي كه كوثر است چون جهازش عقيده و جهاد است... گرچه عده اي بر طبل تساهل و انفعال و وادادگي در برابر دشمنان بكوبند و نامش را بنهند پراگماتيسم.
چشمه اي كه با آمدنش هوا دلپذير شد و گل از باغ بردميد. گرچه زاغكان، نغمه ناجور سردهند و خارهايي نيز در باغ روييده باشند.
چشمه اي كه عطر گل مجاهدت و ايثار و شهادت آورد... گرچه غافلان و خائنان بوي بد مفاسد و احتكار و اجحاف و بدخواهي و بديها را در هوا پراكنده سازند.
چشمه اي كه تلخي روزگار تلخ تر از زهر را به شيريني عزت و سربلندي با شهد شهادت و زندگي با عزت تبديل كرد... گرچه عده اي دوست نداشته باشند كه شيريني انتخابات و فتوحات و اقتدار و پيشرفت در كام مردم احساس شود.
چشمه اي كه خون را در رگ هاي گياه و انسان به جوش آورد و دل ها را بهاري كرد... گرچه عده اي دوست دارند كه خون مردم را به گونه اي ديگر جوش بياورند و اوقات مردم را تلخ كنند.
چشمه اي كه با خون جوانان وطن لاله ها روياند و خفت دشمنان را رقم زد... گرچه عده اي مي خواستند با خون جوانان وطن شهيدسازي كنند و به جنگ نظام و انقلاب بروند و دشمنان را شاد كنند.
چشمه اي كه از امواج خون شهدايي همچون مصطفي خميني ها شروع شد با خون مصطفي چمران ها ادامه يافت و با خون مصطفي احمدي روشن ها، در آبشار نشاط و اميد به قلل تعالي خواهد رسيد... گرچه عده اي در حمام دشمنان دوش پول و شهرت بگيرند براي وطن فروشي، اسلام ستيزي و دانشمندكشي.
چشمه اي كه منطق اسلام و انسانيت را برايمان به ارمغان آورد و دشمنانش به جاي يك جو منطق و حرف حساب، هميشه و همه وقت، همه گزينه ها!! را روي ميز دارند.¤
چشمه اي كه رهبر فقيدش و خلف شايسته اش، قدرت را ابزاري براي اداي تكليف و ايفاي مسئوليت و خدمت مي دانستند و مي دانند و نه هدفي براي شوكت و سلطنت... گرچه عده اي در عطش قدرت و ماندن در آن هر توجيه و وسيله و تخريبي را روا بدانند و به ميزها و بنزهاي ضدگلوله دلخوش باشند...
چشمه اي كه ولي ستيزان و مردم آزارها را از چشم ها خواهد انداخت... گرچه عده اي بخواهند باوجود شترسواري كذايي، دولا دولا خود را در دل مردم جا كنند.
چشمه اي كه فتنه ها و منافقان داخلي و خارجي را شست و مي شويد و در كف اقيانوس بيداري دفن مي كند... گرچه دشمنان، به زور نيرنگ و تزوير بخواهند بر امواج بيداري اين اقيانوس سوار شده، ماهيان مقصود خود را صيد كنند و عده اي هم برايشان تور ببافند.
چشمه اي كه همچون آينه، تمام زشتي هاي اهل نفاق و تزوير و دروغ را به همگان مي نماياند و نااهلان را رسوا مي كند... گرچه عده اي خطاكار، به جاي اصلاح يا شكستن خود، آيينه را بشكنند.
چشمه اي كه سرهاي رو به پايين را رو به بالا گرفت، سرافكندگي ها را سربلندي و نااميدي ها را اميدواري و خودباختگي ها را خودساختگي كرد... گرچه دشمنان، ما را موجوداتي عقب افتاده و متوحش مي خواندند و حق توحش مي گرفتند.
چشمه اي كه به سرزمين همسايگان هم رسيد و بيداري اسلامي را رقم زد... گر چه عده اي اسمش را بگذارند انساني يا بهار عربي يا حتي نقشه آمريكايي- اسرائيلي.
چشمه اي كه ارض و سماء را در برابر اراده و آرمانهاي انقلاب و مردم ايران به تحسين واداشت... گرچه عده اي در تلاشند كه ملت ايران را در برابر ارز و سكه و دلار به تعظيم وادارند.
چشمه اي كه صراط پيشرفت و استقلالمان شد... گرچه دشمن بخواهد به اسم اين دو غربزدگي و وابستگي را بر ما تحميل كند.¤
چشمه اي كه روحيه شهادت طلبي را در ما زنده كرد... گرچه دشمن عمليات تروريستي و انتحار بنامدش.¤
چشمه اي كه جهاد و اسلامگرايي را معنا بخشيد... گرچه دشمن بخواهد نام تعصب و تحجر و خشونت بر آن بار كند.¤
چشمه اي كه اسلام خواهي و امت گرايي را دل مسلمين زنده كرد... گرچه دشمن بخواهد با قوميت و فرقه گرايي و قبيله سازي به جنگ اسلام و امت اسلام برود.¤
چشمه اي كه روح عقلانيت و آزادي و نظم و امنيت را در كالبد ما دميد... گرچه دشمن بخواهد به اسم عقلانيت، سازشكاري را، به اسم آزادي، فساد و هرج و مرج را و به اسم نظم و امنيت، ديكتاتوري هاي وابسته را بر مسلمين تحميل كند.¤
چشمه اي كه حرف حسابش اسلام اصولي و اسلام ناب محمدي(ص) است... گرچه دشمن خواب تحميل اسلام تكفيري و متحجر و خشن يا اسلام لائيك، سازشكار و آمريكايي را بر مسلمين ديده باشد.¤
چشمه اي كه سرچشمه هايش نه در زمين بلكه از آسمان به سمت زمين جاري است.
چشمه اي كه نخواهد خشكيد چه آنكه زمين و زمانش، كربلايي و عاشورايي است.
چشمه اي كه چشم جهانيان را به خود خيره كرد و جهاني را نگران ما...¤
گوارا باد بر ملت بزرگ ايران و بشريت، آب شيرين و زلال چشمه پاك انقلاب اسلامي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ برگرفته از مضامين خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) در مورخ 41/11/09

 



رئيس سازمان فضايي كشور: ماهواره «نويد علم و صنعت» 50 دور گرد زمين چرخيد

رئيس سازمان فضايي كشور گفت: ماهواره كاملا بومي «نويد علم و صنعت» از زمان پرتاب به فضا تاكنون 50 دور به گرد زمين چرخيده است.
«حميد فاضلي» خاطرنشان كرد ماهواره نويد علم و صنعت در همين مدت 18 بار از فضاي ايران عبور كرده و در مجموع سه ساعت بر روي فضاي ايران بوده است.
وي با بيان اين كه اين ميزان عبور ماهواره ايراني نويد از روي زمين يك ركورد خوب بوده است، گفت: در بيشتر اين گذرها در ارتباط با ايستگاه هاي پنجگانه زميني مستقر در كشور بوده است.
رئيس سازمان فضايي ايران گفت: در هر ارتباط ماهواره نويد علم و صنعت با ايستگاه هاي زميني، پيام ها و اطلاعات ماهواره رد و بدل مي شود و داده هاي دريافتي از حركت ماهواره در مسير پيش بيني شده حكايت دارد.
ماهواره ملي «نويد علم و صنعت» بامداد جمعه 14 بهمن و همزمان با ايام دهه مبارك فجر سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و با دستور «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري اسلامي ايران، با موفقيت به فضا پرتاب شد.
ماهواره نويد كه در دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و ساخته شده است، ماموريت تصويربرداري از زمين با وضوح تصوير 750 متر و به صورت تك باند را برعهده دارد.

 



فراخوان عمومي از ملت بزرگ ايران براي حضور حماسي در راهپيمايي 22 بهمن

ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي از تمامي آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم، تشكل ها و احزاب، گروه ها و جريان هاي سياسي وفادار به انقلاب اسلامي، ولايت فقيه و آرمان هاي والاي حضرت امام خميني(ره) دعوت كرد تا در مراسم يوم الله بيست و دوم بهمن با حضور آگاهانه، وحدت بخش، دشمن شكن و عزت آفرين خود بار ديگر همبستگي عمومي، وحدت ملي، عشق به ارزش هاي والاي الهي انقلاب اسلامي و حمايت از خواسته هاي به حق ملت هاي مسلمان را به نمايش بگذارند و با شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبري تجديد ميثاق كنند.
در اين اطلاعيه آمده است:
اينك كه با آغاز دهه چهارم از حيات پربركت و طيبه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران «دهه پيشرفت و عدالت»، و در سي وسومين سالگرد فجر پيروزي انقلاب اسلامي، پيام انقلاب اسلامي ايران در گوش ميليون ها آزاده حقيقت جو سرتاسر گيتي طنين انداز شده و انعكاس آن در ميان ملت هاي مسلمان و كشورهاي منطقه خاورميانه (مصر، لبنان، يمن، فلسطين و) لرزه اي بزرگ بر اندام نحيف استكبار جهاني انداخته است، ملت شريف ايران با حضور در همايشي بزرگ و به ياد ماندني افتخار ديگري را رقم خواهد زد.
پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، ملت ما را به يك ملت آگاه و سياسي در سطح جهان بدل ساخت و به عنوان مدل حكومتي برتر و الگويي بي بديل در نظام هاي سياسي مطرح جهاني معرفي كرد.
اين اطلاعيه مي افزايد: ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي بار ديگر از امت هميشه در صحنه و بيدار ايران اسلامي، همه گروه ها، جريان ها، احزاب سياسي و كليه آحاد، اقشار و اصناف مردم شريف وفادار و انقلابي با تمامي سلايق و گرايش هاي سياسي كه در مسير پيشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام برميدارند، مي خواهد تا با حضور حماسي، آگاهانه، انقلابي، پرشور و گسترده خود در صفوفي متحد و يكپارچه با بانگ رساي «الله اكبر» و «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» در راهپيمايي مردمي يوم الله 22 بهمن ماه وحدت و اقتدار ملي خود را به منصه ظهور رسانده و با حضور انبوه و به موقع خود ضمن حمايت از رويش جوانه هاي قيام ملت مسلمانان منطقه، مشت محكمي بر دهان مستكبرين جهاني و مزدوران داخلي آنها كه با چهره نفاق، جبهه جديدي در رويارويي با اسلام و ملت بزرگ ايران گشوده اند بكوبند و بار ديگر با نمايش وحدت ملي خود در راهپيمايي عظيم 22 بهمن، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي را رسوا و زبون سازند.

 



سردار سلامي: موقعيت دشمنان در برابر نيروهاي مسلح ايران متزلزل است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اگر دشمنان بخواهند از منش و روش تهديد استفاده كنند به صورت طبيعي ما نيز آن ها را تهديد مي كنيم.
سردار حسين سلامي ديروز در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اجراي رزمايش ها توسط نيروي هاي مسلح انقلاب اسلامي در حقيقت بيان كننده اراده عملي جمهوري اسلامي ايران در مقابل انواع مختلف تهديداتي است كه امنيت ملي كشور ما را هدف گيري كرده اند.
وي با بيان اينكه اجراي رزمايش ها نشان دهنده اراده ملي كشور ما است افزود: رزمايش حاميان ولايت يك تبيين عملياتي از مفاهيم راهبردي رهبري معظم انقلاب در موضوع چگونگي برخورد جمهوري اسلامي با تهديدات است كه در نماز جمعه هفته گذشته اظهار فرمودند و در حقيقت يك عكس العمل لبيك گونه به فرمايشات و بيانات اقتدارآميز رهبري است.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه راه ما براي دفاع از استقلال و تماميت ارضي كشور و ارزش هاي حياتي نظام، ايجاد آمادگي و حفظ دائمي آمادگي دفاعي مان است ابراز داشت: اين رزمايش يك آمادگي نمادين بر تمام هياهوها و جنجال هاي عمليات رواني و سياسي بود كه عليه نظام اسلامي وجود دارد.
اين مسئول وظيفه ملت ايران را ادامه دادن مسير انقلاب و تاريخ ساز دانست و بيان داشت: ملت ايران بايد همان مسيري را كه در تبعيت از رهبري انقلاب در طول 33 سال گذشته نشان داده اند ادامه داده و در تمام صحنه هاي انقلاب چه در مقابل تحريم هاي اقتصادي و چه در مقابل عمليات رواني، تهاجمات خارجي، تهاجم فرهنگي و جنگ نرم از خودشان اراده، استحكام، عقيده، تحرك و جديت نشان دهند.
سلامي با بيان اينكه به طور حتم انقلاب اسلامي ايران در برابر هر گونه تهديد استكبار بيمه است خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي امروز در يكي از بزرگترين فرازهاي تاريخي خودش به سر مي برد و موقعيت نظام بسيار مستحكم و موقعيت دشمنان متزلزل است.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: به يقين مردم انقلابي ايران قدر اين فرصت ها را مي دانند و از اين فرصت هاي طلايي براي استحكام بخشيدن به اركان مقدس نظام كمك مي كنند.
سلامي با بيان اينكه رزمايش هاي ما به طور كامل جنبه دفاعي دارد بيان كرد: اين گونه رزمايش ها براي دفع تهديدات بوده نه براي توليد تهديدات جديد در منطقه و اين مهم در منش تاريخي جمهوري اسلامي قابل رويت است.
وي با بيان اينكه اگر دشمنان ما بخواهند از منش و روش تهديد استفاده كنند به صورت طبيعي ما نيز آن ها را تهديد مي كنيم ابراز داشت: ما ابتدا به ساكن در مقابل تهديد هيچ يك از كشورهاي منطقه نبوده و لنگرگاه امنيت، آرامش و دفاع از ارزش هاي مشترك دفاعي منطقه هستيم.

 



آيت الله مهدوي كني: ليبراليسم نيز مانند كمونيسم به موزه هاي تاريخ سپرده مي شود

رئيس مجلس خبرگان رهبري در پيامي به مناسبت ايام دهه فجر، سرنوشت محتوم ليبراليسم را همانند سرنوشت كمونيسم و سوسياليزم، نابودي دانست.
آيت الله مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري به مناسبت يوم الله 22 بهمن و ايام دهه فجر با صدور پيامي اين ايام را گرامي داشت. در بخشي از اين پيام آمده است؛
جهان امروز در آستانه يك تحول عظيم است. التهاب و بحران اقتصادي و ناآرامي و اغتشاش در غرب پس لرزه هاي يك زلزله عظيم سياسي است كه به زودي غرب را درهم مي شكند همانطور كه امپراطوري ظالمانه شوروي سرنگون شد و تفكر سوسياليزم و كمونيزم به موزه هاي تاريخ سپرده شد.
ليبراليسم و حاكميت سرمايه داري لجام گسيخته در حال فروپاشي است و آنها كه صداي شكسته شدن استخوان تمدن غرب را نمي شنوند دچار ناشنوايي هستند.
انتخابات مجلس شوراي اسلامي در پيش است امروز نگاه مردم جهان به كارآمدي مردم سالاري ديني و ژرفاي مشاركت سياسي در ايران است. مردم جهان مترصدند كه حضور ملت ايران در پاي صندوق هاي رأي پس از فرو نشستن غبار فتنه 88 چگونه خواهد بود.
انتخابات مجلس يك فرصت براي بازخواني مشكلات و راه حل آنها و سرعت بخشيدن به حركت قطار پيشرفت كشور است. اميدوارم ملت ايران به نقش تاريخي خود در اين مرحله عمل كنند و حضوري دشمن شكن در انتخابات داشته باشند.
يوم الله 22 بهمن نقطه عطفي در تاريخ ايران و جهان است تكريم چنين روزي آنهم با ياد و گرامي داشت شخصيت بزرگ امام خميني(ره) وظيفه الهي و انقلابي است. راهپيمايي يوم الله 22 بهمن نماد آمادگي، حضور ملت ايران در صحنه است. حضور حماسي مردم در روز 22 بهمن هر سال به عنوان عاملي بازدارنده در برابر توطئه ها و دسيسه هاي آمريكا در فضاي سياسي كشور است. اينجانب و همه خبرگان امت در سراسر كشور همپاي ملت بزرگوار ايران در سالگرد پيروزي انقلاب به خيابانها خواهيم آمد و فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل سرخواهيم داد.

 



دژ مستحكم

احمد خالدي
بيانات پرشور و حرارت رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه 14/11/90 كه چهره با صلابت امام راحل و معمار كبير انقلاب را در دل و جان ملت زنده و پيشرونده ايران اسلامي زنده كرد، قوت قلب جبهه مردمي انقلاب و انرژي بخش گفتمان ناب انقلاب اسلامي بود. خطبه هاي، عميق و روشنگرانه ولي امر مسلمين در ارائه تحليلي جامع از دستاوردهاي انقلاب كبير اسلامي، شرايط منطقه اي و بين المللي و هشدارها و انذارهاي حضرت ايشان به مبارزين و مسئولان انقلابهاي نوپاي منطقه، ضمن ترسيم افق روشن از مسير حركتي جمهوري اسلامي در چهارمين دهه از حيات طيبه خود به عنوان الگويي عيني و در اختيار نهضتهاي انقلابي در مواجهه با بحرانها و مسائل داخلي و بين المللي، كارنامه عملكردي نظام اسلامي را نيز مورد واكاوي قرار داد.
آنچه در ارتباط با فراز ابتدايي خطبه اول ايشان محور اين نوشتار است، تاكيد رهبر معظم انقلاب بر عدم انحراف شعائر انقلاب اسلامي و ثبات در اهداف آن مي باشد:
«شعارهاي انقلاب، امروز همان شعارهاي روز اول است؛ كه اين نشان دهنده سلامت انقلاب است. شعارها مثل انگشت اشاره اي هستند كه به هدفها اشاره مي كنند، هدفها را ترسيم مي كنند. وقتي شعارها تثبت شده در يك نظامي، در يك انقلابي باقي ماند، معنايش اين است كه هدفها در اين نظام به شكل اول است؛ هدفها تغيير پيدا نكرده است؛ دست اندركاران و مردم از صراط مستقيم و هدفهاي اصلي منحرف نشده اند. امروز شعارهاي ملت ايران، همان شعارهاي اول انقلاب است. خب، در اين دوره، در اين سي و چند سال، زندگي ما تحت تاثير همين خطوط اساسي قرار گرفته است. ما پيشرفتهائي داشتيم، ضعفها و نقصهائي هم داشتيم. پيشرفتهامان را بايد بشناسيم، ضعفهامان را هم بايد بشناسيم. اگر ضعفهاي خودمان را پنهان كنيم، نشناسيم، تجاهل كنيم، اين ضعفها خواهد ماند، نهادينه خواهد شد؛ برطرف نخواهد شد»
فرا تحليل رهبري از سير حركت كلان انقلاب اسلامي طي سه دهه گذشته و فراز و فرودهاي آن در حقيقت در سه شاخصه كليدي «اصول، شعارها و اهداف» انقلاب قابل توجه و تبيين است؛ اصول انقلاب شامل: محوريت جمهوريت و اسلاميت نظام، شعارهاي انقلاب شامل: عدالت طلبي، استكبارستيزي، مظلوم نوازي، ظلم ستيزي، قانون مداري، آزاديخواهي، پايداري و ايستادگي و اهداف انقلاب شامل: استقرار مردمسالاري ديني، برابري، مساوات، عدالت، پيشرفت، حفظ استقلال، عزت و هويت ملي و اعتماد به نفس ملي. در اين ارتباط سه نكته قابل ذكر است:
1) مرور اجمالي سه دهه گذشته و بررسي حوادث و جريانهاي مختلفي كه در مسير حركتي انقلاب و مقاطع گوناگون در اشكال مختلف از جمله افراد، دولتها، احزاب و گروه هاي سياسي ظهور و بروز يافته است، به روشني گوياي يك حقيقت است و آن اينكه در همه ادوار انقلاب اصول مبنايي اين نظام الهي از چنان ثبات و قوامي برخوردار بوده است كه همه فروعات حاكميتي، سياسي و اجتماعي بر حول آن شكل گرفته و در لواي آن رشد و نمو يافته اند. از مظاهر برجسته جمهوريت نظام نيز برگزاري بدون وقفه 33 انتخابات و مشاركت ملي در همه عرصه هاي نظامي، سياسي و اجتماعي و فرهنگي بوده است، علاوه بر آن وجود رهبري ديني و ساختارهاي سياسي و مذهبي چون مرجعيت، خبرگان، شوراي نگهبان، حوزه هاي بزرگ ديني و نيز ضامن حفظ اسلاميت نظام بوده اند.
2) در ارتباط با شعارها و اهداف انقلاب نيز در طول سه دهه گذشته و ظهور و بروز دولتها و چهره هاي مختلف اين حقيقت به اثبات رسيده است كه به دليل ساخت مستحكم اصول انقلاب، شعارها و اهداف نيز متاثر از آن همچنان تاز گي و طراوت ابتدايي خود را حفظ كرده و نه تنها در بعد داخلي كه در عرصه بين المللي و منطقه اي نيز امواج معنوي همين شعارها و اهداف انقلاب اسلامي توانسته است فضا را متاثر نمايد كه مصاديق عيني آن را امروز در بيداري اسلامي و موج اسلام خواهي، استكبارستيزي و سرنگوني دامينووار ديكتاتورهاي منطقه شاهديم. البته اين به آن معنا نيست كه در سه دهه گذشته افراد و يا جريانهاي سياسي شعارها و اهداف معارض با اصول، اهداف و شعارهاي انقلاب را مطرح و يا دنبال نكرده اند بلكه بدان معناست كه استحكام دروني و بنيادين اصول، غناي محتوايي شعارها و خلوص و جاذبه اهداف انقلاب به گونه اي بوده است كه به گفتمانهاي معارض اجازه حيات نداده است و هرگونه معارضه را درون خود هضم كرده است.
3) انقلاب كبير اسلامي در حيات سي و چند ساله خود افراد و يا دولتهايي را كه خواسته و يا ناخواسته تلاش داشتند تا اصول، شعارها و اهداف انقلاب را از مسير مبنايي و بنيادين خود منحرف نمايند به خود ديده است از جمله: انحراف دولت موقت از آرمانهاي انقلاب، انحراف بني صدر از جريان حقيقي انقلاب، انحراف دولتهاي بعد از شعارهاي انقلاب و ترويج روحيه رفاه طلبي و اشرافيگري، انحراف گفتماني جريان اصلاحات و همراهي آن با جريان برانداز در سنوات بعد، انحرافات ايجاد شده در طرز تلقي برخي از افراد در نوع تعامل با دستورات رهبري، زمينه هاي تحولات منطقه اي كه اتفاقا در تمامي اين ادوار سد مستحكم و غيرقابل نفوذ در برابر همه اين گفتمانها و برداشتهاي انحرافي، ولايت(امام و رهبري) بوده است كه قاطعانه مقابل انحرافها ايستاده و اجازه ندادند كه جهت گيري كلي نظام تغيير و قطار انقلاب از ريل اصلي خارج شود.

 



از سوي يك منبع آگاه دستگيري تعدادي از اعضاي شبكه همكاران بي بي سي در ايران تاييد شد

خبر شناسايي و دستگيري تعدادي از اعضاي شبكه همكاران بي بي سي فارسي در ايران تاييد شد.
يك منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با مهر گفت: عده اي از فريب خوردگان شبكه دروغ پرداز بي بي سي فارسي كه ماموريت جمع آوري اخبار و اطلاعات، توليد محتوا در قالب هاي مختلف، جذب، آموزش، استخدام و خروج از كشور نخبگان رسانه اي در ايران را به عهده داشتند، بازداشت شدند.
به گفته وي، اين افراد با دريافت مبالغ قابل توجه و از آغازين روزهاي شروع به كار شبكه بي طرف نماي بي بي سي بويژه پس از روشن شدن آتش فتنه سال 88 و پس از آن تاكنون، طي همكاري با اين شبكه مرتكب جرائم ضدامنيتي بسياري شده اند.
اين منبع امنيتي تاكيد كرد: پرونده افراد بازداشت شده پس از تكميل نهايي و تنظيم كيفرخواست متهمان براي صدور حكم تحويل مراجع قضايي خواهد شد.
اين مقام آگاه ضمن هشدار به افرادي كه در داخل و خارج كشور به هر نحو فريب اغواگري هاي شبكه هاي بيگانه به ويژه بي بي سي را خورده اند، از آنها خواست تا منافع و هويت ملي و اسلامي خود را فداي اهداف شوم و ضدانساني اين شبكه ها نسازند.
وي در ادامه افزود: برخي نهادهاي سياسي مدافع حقوق بشر و همچنين برخي انجمن هاي صوري دفاع از حقوق فعالان رسانه ها صرفا به محكوم كردن بازداشت اين افراد بسنده كرده اند در حالي كه اتهامات افراد دستگير شده فعاليت رسانه اي آنها نبوده و بسياري از اقدامات ايشان تحت عناوين مجرمانه بوده و بر اساس نص قانون جزا و حقوق عمومي مشمول كيفرهاي سنگين و شديد است.
اين مسئول امنيتي در پايان با اشاره به اذعان تامپسون مديركل بي بي سي به كارزار سيستماتيك بي بي سي فارسي با دستگاه هاي امنيتي ايران تاكيد كرد: همان گونه كه پيش از اين نيز اعلام شده است، هر گونه همكاري با شبكه بي بي سي فارسي غير قانوني بوده و موجب پيگرد خواهد بود.
گفته مي شود به زودي جزئياتي از فعاليت هاي متهمين اين شبكه كه بخشي از نوع و نحوه فعاليت و جذب اين شبكه بيگانه را نمايان مي سازد، در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
لازم به ذكر است در پي دستگيري برخي اعضاي شبكه همكاران بي بي سي در ايران، مديركل اين شبكه وابسته به دولت انگليس در اظهاراتي گستاخانه از ساير دولتها و نهادهاي بين المللي خواست تا هرچقدر مي توانند به ايران فشار بياورند تا مجرمين بازداشت شده به سرعت آزاد شوند.

 



تجمع دانشجويي براي درخواست قطع صادرات نفت به اروپا

تجمع دانشجويي مقابل مجلس شوراي اسلامي براي درخواست قطع صادرات نفت به اروپا، با قرائت بيانيه اي پايان يافت.
دراين تجمع كه ديروز با حضور برخي دانشجويان دانشگاه هاي تهران برگزار شد يكي از نمايندگان تشكل هاي دانشجويي، بيانيه پاياني تجمع را قرائت كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: تصويب قطعنامه اتحاديه اروپا مبني بر تحريم خريد نفت ايران، در ادامه تشكيل زنجيره عمليات شوم دشمنان اسلام به سردستگي آمريكا و صهيونيسم در مقابله با ملت مصمم و پيش رونده ايران اسلامي است. در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: اين اقدامات همانند همه نقشه هاي قبلي آمريكا نقش بر آب خواهد شد و حيثيت مستكبران را بر باد خواهد داد.

 



يك منبع آگاه در دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره:
بازداشت جوانان مصري شركت كننده در كنفرانس بيداري اسلامي صحت ندارد

يك منبع مطلع در دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره درباره خبر دستگيري چند تن از ميهمانان همايش جوانان بيداري اسلامي در قاهره، ضمن تكذيب اين خبر، آن را بزرگنمايي موضوع اقدام مامورين گمرك فرودگاه مصر براي بازرسي وسايل همراه ميهمانان خواند.
به گزارش فارس، يك منبع مطلع در دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره درباره خبر دستگيري چند تن از ميهمانان همايش جوانان بيداري اسلامي در قاهره، ضمن تكذيب اين خبر گفت: خبر مذكور به علت بزرگنمايي موضوع اقدام مامورين گمرك فرودگاه مصر براي بازرسي وسايل همراه اين ميهمانان بوده كه با عذرخواهي از اين ميهمانان خاتمه يافته است.
اين منبع با عادي دانستن اين موضوع در فرودگاه قاهره يادآور شد: حسب اطلاع اين نمايندگي هيچيك از اين ميهمانان مورد تعرض و يا بازداشت قرار نگرفته اند.

 



اصلاحيه و پوزش

در گزارش ديروز كيهان از اظهارات حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان در برنامه «ديروز، امروز، فردا»، منبع خبر اشتباهاً «واحد مركزي خبر» ذكر شده بود ولي منبع صحيح آن «خبرگزاري دانشجو» بوده است كه بدينوسيله ضمن تصحيح از همكارانمان در خبرگزاري دانشجو پوزش مي خواهيم.

 



كوتاه از انتخابات

آيت الله مهدوي كني:
احتمال تفاهم با جبهه پايداري
بعيد است
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: احتمال تعامل با جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان بعيد است، ما مشتركات داريم اما بعيد مي دانم به تعامل برسيم.
به گزارش مهر، آيت الله محمدرضا مهدوي كني عصر دوشنبه در حاشيه همايش بين المللي تجليل از طلايه داران حجاب و عفاف در پاسخ به پرسشي در خصوص قرار نگرفتن برخي چهره هاي مطرح در ليست جبهه متحد اصولگرايان گفت: بنده در انتخاب اعضا به صورت جزئي دخالت ندارم اما توصيه مي كنم همه خوبان در ليست قرار بگيرند.
آيت الله مهدوي كني در پاسخ به اين پرسش كه ليست هاي متعدد اصولگرايان سبب كاهش رأي به اصولگرايان نمي شود، گفت: اگر كار به تخريب نرسد و رقابت سالم باشد هيچگونه اشكالي ندارد.
وي در خصوص احتمال تعامل با جبهه پايداري گفت: ما مشتركات بسياري داريم اما احتمال تعامل بعيد به نظر مي رسد هر چند من هميشه دعوت به وحدت كردم ولي اينكه جبهه متحد اصولگرايان با جبهه پايداري به تعامل برسد، بعيد است هر چند من دوست دارم وحدت ميان اين دو جبهه باشد.
وي در مورد افراد مشترك اين دو ليست گفت: هنوز ليست جبهه متحد اصولگرايان نهايي نشده و افراد مشترك مشخص نيست.
آرم انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان رونمايي شد
آرم انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان با حضور غلامعلي حداد عادل و علي اكبر ولايتي از اعضاي شوراي مركزي اين جبهه رونمايي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان، در مراسمي كه با حضور علي اكبر ولايتي سخنگوي جبهه متحد، غلامعلي حدادعادل عضو شوراي مركزي جبهه متحد، ابراهيم انصاريان نماينده آيت الله مهدوي كني در جبهه متحد و همچنين مجتبي توانگر مسؤول روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان برگزار شد، از آرم انتخاباتي جبهه در آستانه اعلام فهرست جبهه متحد اصولگرايان در حوزه انتخابي تهران رونمايي شد .
قطعي شدن 150 نفر
در ليست جبهه پايداري
سخنگوي جبهه پايداري گفت: تاكنون 150 نفر در ليست جبهه پايداري قطعي شده اند.
كامران باقري لنكراني صبح ديروز در گفت وگو با فارس با اشاره به ليست قطعي اين جلسه اظهار داشت: تاكنون 150 نفر قطعي شده اند ولي ظرف چند روز آينده افراد ديگري به اين ليست اضافه خواهند شد.
وي افزود: جبهه پايداري با جبهه متحد هم پوشاني هايي را خواهند داشت ولي اينكه در تمامي موارد مشترك باشد چنين چيزي نيست. ولي در برخي از حوزه ها نامزدهاي مشترك دارند.
سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به حضور حداد عادل در ليست جبهه پايداري گفت: ايشان شخص مطرح و ارزنده اي هستند و در ليست جبهه پايداري جايگاه ويژه اي دارند.
لنكراني با اشاره به برخي از چهره هاي سرشناس اصولگرا در اين جبهه اظهار داشت: از جمله چهره هاي مطرح و سرشناس در اين جبهه مي توان به حجت الاسلام آقاتهراني، حجت الاسلام حسينيان، حجت الاسلام رسايي، كوچك زاده، سردار حميد زاده و سردار كوثري اشاره كرد.
تاكيد جبهه مردمي اصلاحات بر
حضور فعال در انتخابات
همايش جبهه مردمي اصلاحات با حضور جمعي از اعضاي شاخص جبهه اصلاحات برگزار شد.
همايش جبهه مردمي اصلاحات با حضور مسعود پزشكبان، عليرضا محجوب، الهه راستگو و سهيلا جلودارزاده برگزار شد.
حجت الاسلام محمد زارع فومني كه گرداننده اين همايش بود در گفت وگو با فارس، گفت: قصد داريم كه تنور انتخابات را داغ كنيم و بدينوسيله بر خلاف خواست دشمنان، انتخاباتي پرشور را با حضور و مشاركت اكثريت مردم رقم بزنيم.
وي همچنين افزود: در اين زمينه برنامه ريزي هاي خوبي را انجام داده ايم و قصد داريم نيروهاي پرشوري را نيز وارد صحنه كرده و ليستي را در تهران و شهرستان ارائه دهيم.
رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان اضافه كرد: ما اصلاح طلبان مردمي چه تاييد صلاحيت شويم و چه تأييد نشويم، در انتخابات شركت مي كنيم و به دشمنان نشان خواهيم داد كه به هيچ عنوان حاضر به حركت در سناريوي آنها نيستيم.

 



از 30 بهمن تا 3 اسفند جامانده هاي كنكور 91 ثبت نام كنند

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش آخرين فرصت براي ثبت نام جامانده هاي كنكور 91 را 30 بهمن تا سوم اسفندماه اعلام كرد.
عبدالامير عرفي با اشاره به وضعيت ثبت نام و اظهار سوابق داوطلبان مشمول كنكور سال 91، گفت: با هماهنگي هايي كه با سازمان سنجش داشتيم و پيش بيني ها و بررسي هاي صورت گرفته و همچنين با هماهنگي ها و همكاري كليه بخش ها و ادارات كل استان ها و در مرحله اول، حدود يك ميليون نفر در كنكور 91 ثبت نام كردند.
وي افزود: از اين تعداد بيش از 824 هزار نفر كساني بودند كه مشمول جايگزيني سوابق تحصيلي مي شدند و بايد كد سوابق تحصيلي خود را دريافت مي كردند كه اين مرحله نيز بدون هيچ مشكلي طي شد و اين افراد سوابق تحصيلي خود را به سازمان سنجش اعلام كرده و ثبت نام شدند.
عرفي گفت: برخي از افراد نيز متقاضياني هستند كه بنابر دلايلي نتوانستند در كنكور 91 ثبت نام كنند كه اين افراد نيز دو دسته مي شوند؛ دسته اول قبولي هاي دي ماه هستند كه پس از اتمام امتحانات بايد به مدرسه محل تحصيل مراجعه و فارغ التحصيلي خود را اعلام و سپس كد سوابق تحصيلي را دريافت كنند كه همه مدارس و ادارات موظف شدند تا سوابق اين دانش آموزان را در سريعترين زمان اعلام كنند.
وي ادامه داد: آن دسته از دانش آموزاني كه دي ماه سال جاري فارغ التحصيل شده اند تا 20 بهمن ماه جاري فرصت دارند كه سوابق تحصيلي خود را اعلام كنند تا از نظر ثبت نام مشكلي نداشته باشند و مدارس نيز پس از دريافت كد تحصيلي آن را به سامانه ساهت ارسال خواهد كرد.
به گفته رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش، دسته دوم كساني هستند كه به هر دليلي يا تعللي نتوانستند در كنكور 91 ثبت نام كنند كه براي اين افراد 30 بهمن ماه جاري تا 3 اسفندماه، آخرين فرصت ثبت نام است و اين مهلت به هيچ عنوان قابل تمديد نخواهد بود، لذا افراد بايد در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام خود در سايت سازمان سنجش اقدام كنند.
وي ادامه داد: اين افراد نيز به دو دسته تقسيم مي شوند، دسته اول مشمول سوابق تحصيلي اند و مي توانند به سايت مراجعه كرده و كد سابقه تحصيلي خود را دريافت كنند، اما دسته دوم ديپلمه هاي قبل از سال 84 يا فني حرفه اي هستند كه نيازي به كد سوابق تحصيلي ندارند و بايد از 30 بهمن تا سوم اسفند به سايت سازمان سنجش مراجعه و ثبت نام كنند.
عرفي تاكيد كرد: افرادي كه به هر دليلي در ثبت نام تعلل كردند، توجه داشته باشند، مهلتي كه سازمان سنجش اعلام كرده قابل تمديد نيست و نوبت سومي وجود ندارد، لذا اين افراد در همان روزهاي اول به سايت مراجعه كنند و ثبت نام خود را به آخرين روز موكول نكنند.

 



صفار هرندي : مرعوب شدگان غرب نبايد به مجلس راه يابند

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
صفار هرندي با اشاره به بعثت پيامبر گفت: اين بعثت بدنبال خود بعثت هاي ديگري نيز در پي داشت كه وقوع انقلاب اسلامي يكي از آنها بود.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در جمع فرهنگيان گنبدكاووس سخن مي گفت افزود: قيام مردم ايران در مقابل طاغوتي تا به دندان مسلح نوعي بعثت مجدد بود كه توانست استكبار مدرن را به ذلت كشانده و موجب برانگيختگي ديگر ملت ها در برابر استكبار و كفر شود.
وي خاطرنشان كرد: حقيقت اسلام موجب شد علاوه بر اين كه شيعه و سني با يكديگر اختلافي نداشته باشند علم اسلام در كشورهاي ديگر اسلامي برافراشته شده و آنها خواهان حكومتي مانند نظام اسلامي ايران باشند و اين امر عزت بزرگي است كه خداوند به ملت ايران عطا كرده موجب شود تا استكبار ايادي خود را در منطقه يكي يكي از دست بدهد.
صفار هرندي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: مردم در انتخابات به كساني راي ندهند كه مانند برخي نمايندگان مجلس ششم خون به دل رهبري كردند و از ايشان خواستند كشور را به دامان غرب بياندازند چون خود آنها مرعوب غرب شده بودند اما رهبري مقاومت كرده و خواستار بازگشت به سوي اسلام و قرآن شدند.
وي گفت: روزگاري مسئولين از غرب ملتمسانه مي خواستند تعداد كمي سانتريفيوژ براي مصارف داخلي داشته باشند كه غرب با آن هم مخالفت مي كرد اما امروز بيش از 70 هزار سانتريفيوژ در حال فعاليت است.
صفار هرندي همچنين در همايش بصيرت و روشنگري مراكز آموزش عالي گنبدكاووس بصيرت را آگاهي نافذ و اثرگذار معني كرد كه مهمترين حلقه آن برآورد درست مي باشد.
وي گفت: امام راحل نيز با برآورد درست توانست در برابر رژيم قدرتمند و سفاك اما توخالي پهلوي بايستد و انقلاب اسلامي را با حمايت مردم به پيروزي برساند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: تقابل برآورد درست و نادرست همواره در بين برخي خواص انقلاب اسلامي بوده است كه متاسفانه بعضي به دليل برآورد نادرست با كمترين تهديد يا تحريم دشمنان دست خود را بالا برده اند.
صفار هرندي روشنگري و آگاهي بخشي به افراد جامعه در برابر توطئه هاي دنياي استكبار را يك نياز اساسي دانست و بر ضرورت انجام آن بويژه از سوي خواص با بصيرت انقلاب تاكيد كرد.

 



مجتبي سليماني بر اثر عارضه شيميايي به ياران شهيدش پيوست

مجتبي سليماني يكي ديگر از يادگاران 8 سال دفاع مقدس و يار ديرين روابط عمومي سپاه و بسيج دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
مجتبي سليماني يكي ديگر از يادگاران 8 سال دفاع مقدس و يار ديرين روابط عمومي سپاه و بسيج كه از ياران و همراهان شهيدان افراسيابي نيز بود، بر اثر عارضه شيميايي در ناحيه كبد و تحمل سال ها درد و رنج به ياران شهيدش پيوست. وي كه از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) بود خدمات گسترده اي در جهت انعكاس عملكرد و فعاليت هاي سازمان بسيج مستضعفين و سپاه پاسداران را در كارنامه خدمتي خود به ثبت رساندند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14