(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 بهمن 1390- شماره 20138

كاهش 30 ميليوني ورود پرونده به دستگاه قضا
جزئيات عمليات سحرگاهي انهدام 15 شبكه هرمي
دستگيري 23 سارق حرفه اي در طرح امنيت محله محور
در سال 91 تعداد خيرين مدرسه ساز به 10 هزار نفر مي رسد
چمران: نمي توان به بهانه ترخيص تجهيزات توسعه مترو را متوقف كرد
سوءاستفاده درمانگران فاقد تخصص از پلاكت درماني
تعطيلي مدارس در هواي 25 درجه زير صفر
90 پس لرزه خورموج را لرزاند
افتتاح سيستم پايش محيط زيست كشور
دستگيري سارقي كه به زنان در مترو حمله مي كرد
داروهاي بيماران كليوي باز هم گران شد
يخبندان اروپا به آفريقا رسيد
سياستمداري كه روزانه 15 هزار دلار مي خورد
وقتي اوباما دزدي مي كند!
خودكشي دسته جمعي دلفين ها



رئيس شوراهاي حل اختلاف سراسر كشور خبر داد
كاهش 30 ميليوني ورود پرونده به دستگاه قضا

شوراهاي حل اختلاف تاكنون مانع از ورود 30 ميليون پرونده به دستگاه قضايي كشور شده اند.
احمد ميانجي رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور گفت: تولد شوراهاي حل اختلاف پس از انقلاب شكوهمند اسلامي باعث كاهش ورود پرونده به دستگاه قضايي كشور شده است.
وي با تاكيد بر اينكه تعداد اين پرونده ها از مرز 30 ميليون گذشته است افزود: در زمان پيش از انقلاب سازمان يا دستگاهي به نام شوراي حل اختلاف وجود نداشت.
وي ادامه داد: شوراهاي حل اختلاف مولود سال هاي پس از انقلاب است و اين تنها در سايه پيروزي انقلاب اسلامي شكل گرفته است.
رئيس شوراهاي حل اختلاف با اشاره به آمار پرونده هاي رسيدگي شده در سال 89 در اين سال و در كل كشور گفت: در طول سال 89 تعداد 4 ميليون و 200 هزار پرونده رسيدگي شده است.
وي افزود: از اين تعداد پرونده تنها 180 هزار مورد پس از اعلام راي دادگاه از سوي يكي از طرفين مورد اعتراض قرار گرفته است و ساير آن ها ابرام شده است.
احمدي ميانجي با اشاره به اين مطلب كه از 180 هزار پرونده اعتراضي تنها 25 هزار فقره آن نقض گرفته شده و به دادگاه هاي بدوي رفته است گفت: يكي از پيشرفت هاي دستگاه قضايي اين است كه اگر قرار بود اين تعداد پرونده در سال به محاكم برده شود موجب اطاله دادرسي مي شد.
وي خاطرنشان كرد: با محاسبه اي سرانگشتي مي توان فهميد كه شوراهاي حل اختلاف كه از مواليد نظام بوده است باعث كاهش زمان رسيدگي به پرونده ها شده و همچنين از اطاله دادرسي نيز كاسته است.
رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور با اشاره به اين مطلب كه نيمي از افرادي كه با دستگاه قضايي كشور سر و كار دارند هميشه خوشحال و نيمي ديگر ناراحت هستند زيرا يكي از دو طرف هر پرونده راي به نفعش و طرف ديگر به ضررش راي صادر مي شود به فارس گفت: اين در حالي است كه براساس نظرسنجي انجام شده از سوي شوراي حل اختلاف كشور 72 درصد از مراجعان از عملكرد شورا راضي بوده اند.
وي افزود: اگر قرار بود براساس عرف نيمي از مراجعه كنندگان ناراضي باشند اين آمار بايد تغيير مي كرد اما اين نشان از آن دارد كه حتي افرادي هم كه در شوراها راي به ضررشان صادر مي شود باز هم از عملكرد شوراها راضي هستند.

 



جزئيات عمليات سحرگاهي انهدام 15 شبكه هرمي

15 سرشاخه اصلي شركتهاي هرمي در عمليات سحرگاهي كارآگاهان پليس آگاهي و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مهر، چندي قبل ماموران پليس آگاهي در جريان فعاليت گسترده تعدادي از سرشاخه هاي شبكه هرمي گلدكوئست در اينترنت قرار گرفتند. بررسي ماموران نشان داد پس از عمليات هاي گسترده بر عليه سرشاخه هاي شركت هاي هرمي در تهران اين بار آنها فعاليت هاي خود را به شهرهاي ديگر منتقل كرده اند.
آغاز تحقيقات نامحسوس
با رديابي هاي تخصصي مشخص شد، تعدادي از سرشاخه هاي شركتهاي هرمي در اصفهان فعاليت مخفيانه اي را آغاز كرده و پس از جذب و اغفال طعمه هاي خود در استانهاي ديگر از طريق اينترنت آنها را به اين شهر مي كشانند.
ماموران پليس آگاهي و سربازان گمنام امام زمان(عج) پس از سه ماه كارهاي اطلاعاتي سرانجام 15 دفتر سرشاخه هاي شركتهاي هرمي را در اصفهان شناسايي كرده و آنها را زير نظر گرفتند.
سرانجام با تكميل فاز تحقيقات اطلاعاتي ماموران اواخر هفته گذشته در عملياتي سحرگاهي و همزمان سراغ سرشاخه هاي اين شركت در 15 منطقه اصفهان رفته و آنها را دستگير كردند.
سرهنگ حسين حسين زاده، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان، در تشريح اين عمليات گفت: اين عمليات كه به طور همزمان اجرا شد ضربه محكمي به شركت گلدكوئست وارد كرد.
ماموران پليس آگاهي و سربازان گمنام امام زمان(عج) در اين عمليات 115 نفر را دستگير كردند كه 25 نفر آنها از سرشاخه ها و اعضاي اصلي شركتهاي هرمي بودند.

 



دستگيري 23 سارق حرفه اي در طرح امنيت محله محور

رئيس پليس پيشگيري تهران از دستگيري 23 سارق حرفه اي در طرح امنيت محله محور خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي از اجراي طرح امنيت محله محور در سطح شهر تهران طي 48 ساعت گذشته خبر داد.
اين مقام انتظامي در تشريح اجراي اين طرح گفت: در راستاي اجراي تدابير رئيس پليس تهران و درخواست شهروندان مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور، مأموران زير مجموعه پليس پيشگيري دو طرح پيشگيري از سرقت و ساماندهي معابر عمومي تهران را اجرا كردند.
وي افزود: در اين طرح كه تمامي كاركنان پليس پيشگيري پليس پايتخت حضور داشتند، 23 سارق حرفه اي شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ خانچرلي ادامه داد: همچنين در اين طرح 16 دستگاه خودرو و چهار موتورسيكلت مسروقه در سركشي از 18 پاركينگ كشف و براي انجام مراحل قانوني و قضايي به مراجعه مربوطه منتقل شدند.
رئيس پليس پيشگيري تهران درادامه ضمن تشريح عملكرد اين يگان به مهر گفت: طي دو روز گذشته همچنين از 85 قهوه خانه بازديد شد كه طي آن 34 معتاد پرخطر و تابلو جمع آوري و به مراكز بازپروري معرفي شدند.

 



در سال 91 تعداد خيرين مدرسه ساز به 10 هزار نفر مي رسد

رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز از افزايش 10 هزار نفري تعداد خيرين در سال 91 خبر داد.
محمدرضا حافظي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه برگزاري چهاردهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز از هفته گذشته در شهرستان ها آغاز شده است، گفت: تا پايان سال جاري اين جشنواره ها در 13 منطقه برگزار مي شود و جشنواره شش منطقه ديگر نيز به سال 91 موكول مي شود.
وي افزود: برگزاري جشنواره هاي استاني نيز در 31 استان از 20 ارديبهشت ماه تا 10 خرداد سال آينده در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
حافظي با اشاره به اين كه ميزان تعهدات خيرين مدرسه ساز در سال گذشته در سراسر كشور يك هزار و 84 ميليارد تومان بود، اضافه كرد: پيش بيني مي شود، سال آينده با توجه به استقبالي كه از سوي خيرين در امر مدرسه سازي وجود دارد، علاوه بر افزايش رقم تعهدات، 10 هزار نفر ديگر نيز به جمع خيرين كشور اضافه شود.
رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور همچنين درباره برگزاري جشنواره هاي خيرين در خارج از كشور نيز گفت: سومين جشنواره مجمع خيرين دبي در اوايل ارديبهشت ماه سال 91 در امارات متحده عربي برگزار خواهد شد.
وي با بيان اين كه در حال حاضر 900 خير مدرسه ساز خارج از كشور با اين مجمع همكاري دارند، خاطرنشان كرد: مجمع خيرين مدرسه ساز در كشورهاي تركيه، كانادا و امارات متحده نماينده دارد و ايجاد مجمع جديد در كشورهاي اروپايي نيز در دستور كار مجمع خيرين مدرسه ساز است.

 



چمران: نمي توان به بهانه ترخيص تجهيزات توسعه مترو را متوقف كرد

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه شهرداري تهران برابر طرح جامع حمل ونقل و ترافيك موظف به ساخت سالانه 15 كيلومتر تونل مترو است گفت: نمي توان توسعه خطوط را براي تامين اعتبار ترخيص واگن ها متوقف كرد.
به گزارش ايسنا، مهدي چمران با بيان اينكه رديف اعتباري مشخصي براي ترخيص تجهيزات واگن ها پيش بيني نشده است، اظهار كرد: تاكنون نيز براي ترخيص تجهيزات از بودجه عمراني استفاده مي شده است.
وي خاطرنشان كرد: از آنجا كه يارانه بليت مترو اندك است و اغلب دير پرداخت مي شود، شهرداري تهران از محل اين اعتبار براي ترخيص تجهيزات خود اقدام نمي كند.
به گفته چمران، بر اين اساس شهرداري تهران بايد از هر دو محل اعتباري شهرداري و دولت براي ترخيص تجهيزات مانده در گمرك استفاده كند.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه ساخت و ساز تونل و ايستگاه هاي مترو نيز نيازمند اعتبار است، افزود: نمي توان در حوزه عمراني بودجه خرج نكرد، چرا كه در اين صورت امر توسعه خطوط متوقف مي شود و اين در حالي است كه برابر طرح جامع حمل ونقل و ترافيك، شهرداري تهران موظف است سالانه 15 كيلومتر به طول خطوط مترو بيفزايد. وي در ادامه، با بيان اينكه در بودجه سال 90 شهرداري تهران حدود 650 ميليارد تومان اعتبار در دو بخش نقدي و غيرنقدي براي مترو پيش بيني شد، خاطرنشان كرد: دولت طبعا نمي تواند به همين ميزان در ساخت مترو مشاركت كند و برابر مصوبه مجلس نسبت به تخصيص بودجه اقدام مي كند.

 



سازمان انتقال خون هشدار داد
سوءاستفاده درمانگران فاقد تخصص از پلاكت درماني

پلاكت درماني در مصارف زيبايي و ترميمي مدتي است كه بخش ثابت آگهي هاي روزنامه ها و ويژه نامه هاي تبليغاتي شده است.
در اين آگهي ها مي خوانيد: «رويش مجدد موها با استفاده از پلاكت، رفع چين و چروك و ترك هاي پوستي با استفاده از پلاكت، بازسازي غضروف ها توسط پلاكت، فرم دهي اندامهاي بدن(!!!) توسط پلاكت و...»
آگهي ديگري حتي براي هر مورد درماني نرخ هم مي دهد و كيت هاي مورد نياز را مشخص مي كند: براي چين و چروك صورت يك كيت، براي غضروف درماني زانو يك كيت، براي رويش مو دو تا سه كيت و... و قيمت هر كيت 600 هزار تومان.
آيا اين درمانها علمي است؟ چه كساني و تحت چه ضوابطي پلاكت درماني را انجام مي دهند؟ آيا به اين روشها مي توان اطمينان كرد؟ دكتر اميري زاده معاون آموزشي پژوهشي موسسه طب انتقال خون در مورد شيوه هاي درماني ياد شده و استانداردهاي آن مي گويد: پلاكت فرآورده اي است كه شرايط نگهداري و تجويز آن و تناسب دوز مصرفي با وضع بيمار بسيار در اثربخشي آن تاثير دارد. تجويز نابجاي پلاكت مي تواند به بيمار لطمه هاي جبران ناپذيري بزند. اما متاسفانه ديده مي شود حتي افراد غيرپزشك و بدون داشتن تخصص درماني اقدام به پلاكت درماني براي مصارف زيبايي و ساير درمانهاي مشابه مي كنند.
وي مي افزايد: البته پلاكت متراكم براي مصارف ترميمي نيز مفيد است و به خاطر تحريك و جوانسازي سلولها نيز مورد استفاده دارد اما بعضي اشخاص پلاكت را به عنوان سلولهاي بنيادي به مبلغ گزاف به فرد مي فروشند.
وي پلاكت را از فرآورده هاي خوني مي شمارد كه استحصال و استفاده از آن بايد تحت نظارت سازمان انتقال خون يا وزارت بهداشت باشد و مي افزايد: PRP يا استفاده از پلاسماي غني از پلاكت روش جديدي است و هنوز شيوه هاي آن در ايران استانداردسازي و عمومي نشده است. اين نوع درمانها مدت يك سال است كه در سازمان انتقال خون در حال آزمايش و بررسي است اما به يك باره متوجه شديم قبل از اينكه مراحل آزمايشي به طور كامل طي شود عده اي دارند از اين شيوه ها براي درمان استفاده مي كنند.
دكتر اميري زاده ادامه مي دهد: از مقامات وزارت بهداشت مي خواهم بر اين شيوه درماني نظارت بيشتري صورت گيرد زيرا بر نحوه تهيه پلاكت، شرايط متراكم سازي و نگهداري و احتمال آلودگي در حين تهيه پلاكت و نوع وسايل مورد استفاده هيچ استانداردي حاكم نيست و بي ضابطه در حال توسعه يافتن است.
معاون آموزشي پژوهشي موسسه طب انتقال خون مي افزايد: اين فرآورده داراي فاكتورهاي رشد است كه اگر درست مورد استفاده قرار گيرد مي توان نتايج قابل توجهي داشته باشد ولي ميزان مصرف و نحوه استفاده در مورد بيماران و عوارض احتمالي پس از مصرف هنوز بررسي و نتايج آن تاييد نشده است كه بتوان آن را در سطح جامعه آن هم بدون نظارت رواج داد.
وي مي افزايد: كار تحقيقاتي در مورد پلاكت را 4 سال پيش شروع كرده ام و هم اكنون مشغول تهيه ژل پلاكتي هستيم كه وقتي كار به اتمام رسيد نتايج براي بهره برداري منتشر مي شود. اين ژل در بسياري از درمانهاي زيبايي و ترميمي و بازسازي بافتها اثربخشي قابل توجهي دارد.
وي تاكيد مي كند: گرچه پلاكتي كه در اين موسسات مصرف مي شود اتولوگ و مربوط به خود شخص است اما چون 5 برابر تغليظ مي شود و به خود شخص تزريق مي شود عوارض كمتري دارد اما شيوه تغليظ و تزريق آن نيز بسيار مهم است و مهمتر از همه روشهاي تهيه آن بايد تحت نظارت قرار گيرد.

 



تعطيلي مدارس در هواي 25 درجه زير صفر

هواي 25 درجه زير صفر مدارس چهار شهر استان آذربايجان شرقي را در روز دوشنبه هفدهم بهمن به تعطيلي كشاند.
رشيد رضايي مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: به علت يخبندان و برودت هوا روز دوشنبه مدارس پيش دبستاني و ابتدايي در نوبت صبح در بستان آباد و روستاهاي تابعه براي دومين روز تعطيل شد.
وي همچنين افزود: مدارس پيش دبستاني و ابتدايي شهرهاي هشترود، ورزقان و نظر كهريز و روستاهاي تابعه نوبت صبح نيز تعطيل شدند.
نجات مادر و نوزاد هشترودي گرفتار در برف
مادر و نوزاد هشترودي گرفتار در برف با كمك مسئولان خانه بهداشت اين شهرستان از مرگ نجات يافتند.
مسئول بهداشت خانواده شبكه بهداشت و درمان هشترود روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: صبح امروز با تماس مسئول بهورز و خانه بهداشت روستاي عجمي اين شهرستان در جريان وضعيت وخيم يك خانم حامله در اين روستا قرار گرفتيم.
رقيه اصغري، افزود: با توجه به بارش سنگين برف و مسدود بودن راه اين روستا، بلافاصله با مسئولان بخشداري، راه و ترابري و شبكه بهداشت راهي اين روستا شديم.
وي ادامه داد: ماموران راه و ترابري با استفاده از ماشين هاي برف روب، اقدام به بازگشايي مسير اين روستا كردند و پس از طي نيم ساعت به اين روستا رسيديم.
وي گفت: با توجه به وضعيت علايم حياتي و وخامت حال اين زن، وي بلافاصله به بيمارستان امام حسين(ع) هشترود منتقل و به خاطر نبود متخصص زنان و زايمان در بيمارستان و نيز اولين زايمان اين مادر، اين زن به تبريز اعزام شد.وي اظهار كرد: هم اكنون حال نوزاد و مادر وي خوب اعلام شده است.
بارش سنگين برف در چند روز گذشته در هشترود باعث مسدود شدن راه 160 روستاي اين شهرستان شده بود.
شهرستان هشترود با 70 هزار نفر جمعيت در جنوب شرقي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
بسته بودن 8 راه روستايي سمنان
مدير كل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان گفت: به رغم تلاشهاي ماموران راهداري راههاي هشت روستاي اين استان به علت بارش سنگين برف و بوران همچنان مسدود است.
«احمد طاهري» كه روز دوشنبه به همراه تيمي از مسئولان به منطقه پشت كوه و محور شهميرزاد - فولاد محله شهرستان مهديشهر اعزام شده است به خبرنگار ايرنا گفت: از اين تعداد روستا سه روستا در شهرستان مهديشهر و پنج روستا منطقه كالپوش در شهرستان ميامي واقع است.
بارش برف و برودت هوا مدارس چهار شهر و 10روستا در استان سمنان در نوبت صبح روز دوشنبه را به تعطيلي كشاند.
مسئول روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان به خبرنگار ايرنا گفت: كليه مقاطع تحصيلي مدارس شهر كلاته خيج و نيز مدارس ابتدايي شهرهاي سرخه، مهديشهر و سمنان در نوبت صبح دوشنبه تعطيل است.«قاسم شريفي» افزود: كليه مدارس سه دوره تحصيلي كالپوش و روستاهاي خيج، ابر، مزج، جيلان، چهل دختر، فولاد محله و چاشم و نيز مدارس ابتدايي روستاهاي مومن آباد، افتر و لاسجرد تعطيل شدند.
رئيس پليس راه استان سمنان همچنين از باز شدن مسير شهميرزاد - فولاد محله - كياسر خبر داد و گفت: با تلاش ماموران راهداري تردد در اين مسير برقرار شده است.
سومين روز تعطيلي مدارس گلستان
مدير كل آموزش و پرورش گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مدارس تمامي شهرستانهاي استان گلستان روز دوشنبه در نوبت صبح براي سومين روز پياپي در هفته جاري تعطيل شدند.
عيسي پايين محلي، سرماي هوا و يخبندان را دليل تعطيلي مدارس مقاطع مختلف اعلام كرد.
مدارس استان گلستان در روزهاي شنبه و يكشنبه نيز تعطيل بود.مديرعامل جمعيت هلال احمر گلستان گفت: سه هزار و 433 نفر تاكنون از برف و كولاك در استان نجات يافتند.
مجتبي اكبري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همچنين به 34 نفر آسيب ديده در برف و كولاك نيز اسكان اضطراري داده شد.وي اظهار داشت: حدود 150 امدادگر با تجهيزات امدادي كار امدادرساني در مناطق مختلف استان با استفاده از بالگرد را انجام مي دهند.به گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس و به نقل از فرماندار شهرستان گاليكش به علت بارش برف سنگين در سه روز اخير، راههاي ارتباطي 9 روستاي اين شهرستان به جاده اصلي همچنان مسدود است.
رحمان صباغيان افزود: تنها بولدوزر اداره راه و ترابري تاكنون توانسته مسير گاليكش تا روستاي فارسيان فرنگ را بازگشايي كند. وي گفت: در حال حاضر 4 نفر از شهروندان در منطقه «پاكندس» و 18 دانشجوي گرگاني در روستاي فرنگ منطقه فارسيان حدود سه شبانه روز در محاصره برف قرار دارند و تاكنون تلاش براي نجات آنان بي فايده بوده است.
صباغيان همچنين گفت: يك دستگاه بولدوزر و به همراه حدود 40 نفر از اهالي پياده در حال تلاش براي نجات آنان مشغول هستند و تا فاصله 3 كيلومتري آن روستا پيش رفته اند.
وي افزود: همچنين يك خانم باردار در روستاي «قوشه چشمه» كه موعد زايمانش بود به دليل مسدود بودن راه ارتباطي نتوانست به مراكز درماني مراجعه كند.

 



90 پس لرزه خورموج را لرزاند

به دنبال وقوع زلزله 8/4 ريشتري درخورموج بيش از 90 پس لرزه اين شهر را لرزاند.
به گزارش خبرنگار مهر، زلزله اي به بزرگي 8/4درجه در مقياس ريشتر ساعت 9 و 40 دقيقه صبح يكشنبه حوالي شهر خورموج، مركز شهرستان دشتي را لرزاند.
پس از اين زمين لرزه، شهرستان دشتي بيش از 90 بار شاهد پس لرزه هايي با شدت حدود نيم ريشتر بود كه اين پس لرزه ها سبب شد تا بسياري از مردم در حوالي مراكز زلزله ساعاتي از روز را در بيرون از منازل سپري كنند.
اين زمين لرزه ها و پس لرزه ها سبب شد تا ديوارها و سقف برخي از خانه هاي قديمي و خصوصاً خانه هايي كه از گچ ساخته شده بودند دچار ترك خوردگي شود. اين زمين لرزه ها تلفات جاني در پي نداشته است.
فرماندار شهرستان دشتي در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور بررسي ابعاد اين زمين لرزه ها ستاد حوادث و بحران شهرستان دشتي تشكيل جلسه داد و بررسي ها براي تعيين خسارات و وضعيت اثرات اين زمين لرزه ها آغاز شده است.
استان بوشهر در هفته هاي اخير شاهد زمين لرزه هاي متعددي بوده است كه اين زمين لرزه ها در شهرستان مختلف استان از جمله كنگان، دشتستان، تنگستان و دشتي روي داده است.

 



افتتاح سيستم پايش محيط زيست كشور

سرويس اجتماعي-
مركز كنترل و پايش سازمان حفاظت محيط زيست ديروز صبح افتتاح شد.
به گزارش كيهان، به نقل از علي محمد شاعري، قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست، طبق بررسي هاي كارشناسان اين سازمان براي داشتن مديريت جامع و همه جانبه و 6 هزار واحد زيستي و غيرزيستي مي بايست مورد پايش لحظه اي و غيرلحظه اي قرار گيرد كه از اين 60 هزار واحد، 10 هزار واحد به صورت لحظه اي و 50 هزار واحد به صورت غيرلحظه اي پايش مي شود. بنابراظهارات وي، تاكنون 650 واحد صنعتي و خدماتي بزرگ منجمله سايپا، ايران خودرو، سيمان آبيك، واحدهاي پتروشيمي و پالايشگاه ايلام تحت پايش آنلاين قرار گرفته اند.
علاوه بر پايش آنلاين تمام سازمان هاي ذيربط مثل سازمان هواشناسي، وزارت نفت، وزارت نيرو، وزارت صنايع، معادن و تجارت، وزارت جهاد دانشگاهي به صورت آنلاين به اين سيستم لينك شده است.
علي محمد شاعري تاكيد كرد: در حال حاضر حدود 10 هزار واحد در سيستم پايش لحظه اي ثبت شده است.
اين سيستم قادر است تمام رودخانه ها، وضعيت سواحل درياي خزر را به صورت لحظه اي پايش كند.شاعري افتتاح سيستم پايش محيط زيست كشور را يكي از اقدامات مهم در زمينه مديريت محيط زيست عنوان كرد و اظهار داشت: در اين سيستم 60 نقطه در تهران از نظر وضعيت آلودگي صدا كنترل مي شود.
علي محمد شاعري گفت: در نظر داريم ظرف مدت 8 ماه آينده ايستگاه ماهواره اي هر 24 ساعت كل فضاي ايران را تحت پايش قرار دهيم.

 



دستگيري سارقي كه به زنان در مترو حمله مي كرد

سرويس اجتماعي -
تبهكار سابقه دار كه با حمله به زنان در تونل مترو آزادي آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده و اموالشان را به سرقت مي برد سرانجام در دام ماموران گرفتار شد.
ساعت 10 صبح روز جمعه هفتم بهمن، ماموران كلانتري 150 تهرانسر هنگام گشت زني در اتوبان آزادگان به جواني به هويت مجيد 31 ساله مشكوك شده كه در بازرسي بدني او چندين دستگاه گوشي تلفن همراه كشف شد.
با انتقال متهم به كلانتري و انجام تحقيقات مقدماتي وي به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار شناسايي شد كه پيش از اين چندين بار از سوي ماموران كلانتري 150 تهرانسر دستگير شده بود.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات، كارآگاهان پايگاه پنجم در نخستين مرحله از تحقيقات پليسي خود با بررسي سوابق مجرمانه متهم دريافتند مجيد يكي از مجرمان سابقه داري است كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از جمله شرب خمر و عمل منافي عفت، تهديد و اخاذي و موادمخدر در طول سال هاي گذشته دستگير و روانه زندان شده است و در حال حاضر نيز اعتياد شديدي به مصرف موادمخدر از نوع شيشه دارد.
كارآگاهان پايگاه پنجم، در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي صاحب يكي از گوشي هاي تلفن همراه كشف شده از متهم شدند.
صاحب گوشي تلفن همراه زني 45 ساله بود كه پس از حضور در پايگاه پنجم، در حالي كه پس از شناسايي متهم دچار وحشت شده بود، در اظهارت خود به كارآگاهان گفت: ساعت 6و45 دقيقه هفتم بهمن از شهرك فرهنگيان به سمت تونل مترو آزادي كه به محل گذر افراد تبديل شده به صورت پياده در حال حركت بودم. پس از لحظاتي متوجه شدم يك نفر از پشت سر در حال تعقيب من است. ناگهان متهم به سمت من حمله كرد و قصد داشت تا مرا مورد اذيت و آزار قرار دهد كه شروع به داد و فرياد كرده و كمك خواستم. او دستانش را در مقابل دهانم گذاشت و تهديد كرد: هيچ كس صدايت را نمي شنود. او سپس كيفم را از دستم گرفت و گوشي تلفن همراه و وجوه نقد داخل آن را همراه ديگر مدارك شناسايي سرقت كرد و به سرعت از محل متواري شد.
كارآگاهان پايگاه پنجم در ادامه تحقيقات خود با شناسايي سرقت هاي مشابه اطمينان پيدا كردند كه سرقت هاي مشابه ديگري در محدوده تونل مترو آزادي محدوده زيرگذري كه به محل عبور شهروندان تبديل شده به وقوع پيوسته است.
بيشتر مالباختگان كه از ميان زنان هستند، از پيگيري پرونده خودداري كرده و همين موضوع و عدم طرح شكايت از سوي آنها زمينه ادامه فعاليت هاي مجرمانه متهم را ايجاد كرده بود.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي - رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ - با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم متهم و مالباختگاني كه مورد سرقت اموال و ... قرار گرفته اند در دستور كار كارآگاهان پايگاه پنجم قرار گرفته است.

 



داروهاي بيماران كليوي باز هم گران شد

رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي از افزايش دوباره قيمت داروهاي بيماران كليوي خبر داد.
قاسم هاشمي گفت: برخلاف قول هاي مسئولان وزارت بهداشت از اوايل بهمن بيماران داراي بيمه هاي نيروهاي مسلح برخلاف گذشته كه رايگان دارو دريافت مي كردند، بايد 36 هزار تومان براي داروهاي خود پرداخت كنند.
وي همچنين با بيان اينكه بيماران داراي دفترچه هاي خدمات درماني به همراه مبلغ 36 هزار تومان بايد 10 درصد فرانشيز كه در مجموع 70 هزار تومان مي شود را بايد پرداخت كنند، افزود: در اين زمينه بيماران داراي دفترچه تامين اجتماعي كه در گذشته داروهاي آنان رايگان بود نيز بايد مبلغ 36 هزار تومان پرداخت كنند.
قاسمي با اشاره به اينكه اين مبالغ جدا از تمام مبالغ هزينه هاي اياب و ذهاب، آزمايشگاه، ويزيت و هزينه هاي داروهاي ديگر بيماران كليوي است افزود: اگر يك بيمار كليوي (پيوند كليه) بخواهد فقط هفته اي دو بار به پزشك و آزمايشگاه مراجعه كند بايد مبلغ 150 هزار تومان جدا از هزينه هاي اياب و ذهاب پرداخت كند كه مسلما از توان خانواده هاي اين بيماران كه اغلب جزو طبقه ضعيف جامعه هستند، برنمي آيند.

 



يخبندان اروپا به آفريقا رسيد

كاهش شديد دماي هوا همراه با بارش برف سنگين كه سراسر اروپا و سواحل مديترانه را پوشانده اكنون به شمال آفريقا رسيده است.
به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس بارش برف سنگين در الجزيره موجب مرگ 16نفر و مجروح شدن 122 نفر در جريان حوادث و تصادفات ناشي از يخبندان شده است.
براساس اين گزارش مردم الجزيره براي كمك به ساير شهروندان كه در برف و يخبندان گرفتارند، بسيج شده اند. بر اين اساس پيش بيني مي شود سردي هوا كه روزهاي شنبه و يكشنبه شدت بيشتري يافته تا هفته آينده ادامه يابد.
در لندن و بخشهاي ديگري از انگليس نيز شنبه شب 15سانتيمتر برف باريده و فرودگاه «هيترو» كه پررفت و آمدترين فرودگاه اروپاست 30درصد پروازهايش را لغو كرد.در پاريس هم اولين برف سنگين زمستاني 4 قرباني گرفت.بي بي سي هم از فراگيرشدن موج سرماي منجمدكننده در اكثر مناطق انگليس خبر داد و اعلام كرد تاكنون 100وسيله نقليه در يكي از جاده هاي پرترافيك اين كشور گرفتار شده اند.بنا به گزارشهاي رسيده شمار قربانيان سرماي هوا در اروپا به 300 نفر رسيده كه بيشترين تلفات در اوكراين، صربستان، لهستان و روماني گزارش شده است.

 



سياستمداري كه روزانه 15 هزار دلار مي خورد

روزنامه تايمز فاش كرد: غذاي روزانه رئيس جمهور فرانسه 15 هزار دلار قيمت دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ساندي تايمز، ساركوزي براي مواد غذايي و آشاميدني 15 هزار دلار هر روز خرج مي كند كه شامل غذا و نوشابه است.وي در گاراژ كاخ اليزه نيز 121خودرو دارد.
نيكلا ساركوزي استثنا نيست و روساي جمهور فرانسه هميشه به تجمل و شكوه علاقمند بوده اند.

 



وقتي اوباما دزدي مي كند!

يك سارق مسلح آمريكايي با زدن نقاب اوباما به چهره اش، از يك رستوران در ايالت فلوريدا هزار دلار سرقت كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل؛ پليس منطقه «ريورابيچ» نوشت: يك مرد ناشناس سياهپوش در حالي كه صورتش را با نقابي با طرح چهره باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا پوشانده بود، وارد رستوران مك دونالد شعبه فلوريدا شد و سلاح خود را به سمت پرسنل رستوران نشانه گرفت و از آنها خواست دخل را خالي كنند.
به گفته پليس، اين سارق پس از هدايت پرسنل اين رستوران به اتاق پشتي، رئيس رستوران را مجبور كرد صندوق را باز كرده و پولهاي موجود در آن را در كيسه او قرار دهد.

 



خودكشي دسته جمعي دلفين ها

بيش از 100 دلفين طي روزهاي اخير در سواحل كيپ كاد (شمال شرقي آفريقا) دست به خودكشي زده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، طي 12سال گذشته اين اتفاق بارها افتاده است اما هنوز هيچ كس توضيح قانع كننده اي براي اين كار نداده است و امسال تعداد دلفين هاي به گل نشسته بسيار بيشتر شده است.ساده ترين دليل آن است كه اين حيوانات زيبا در نقاط كم عمق به خاطر يافتن غذا گرفتار شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14