(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 بهمن 1390- شماره 20140

حديث دشت عشق
كدام تيم در پلي آف ليگ قهرمانان آسيا حذف مي شود؟!
استقلال- ذوب آهن نبردي تمام ايراني
اخبار كوتاه از فوتبال
دستوري كه فدراسيون صادر مي كند مربيان تيم هاي ملي نمي توانند در ليگ كشتي تيمداري كنند
آغاز اردوي تيم ملي واليبال از دهه دوم اسفند
هفته بيست و پنجم ليگ برتر سپاهان به صدر رسيد تراكتور به يكقدمي استقلال
خواندني از ورزش ايران
تغييرات در تركيب مجمع پس از تأييد فيفا سرمربي تيم ملي حق رأي در انتخابات فدراسيون فوتبال ندارد
دعوت 33 كشتي گير به اردوي تيم ملي آزاد



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز بسيجي شهيد «احمد كاشاني»
شهادت حد تكامل يك انسان است
دانش آموز بسيجي شهيد «احمد (منوچهر) كاشاني» سال 1345 در شهر خون و قيام ورامين در خانواده اي باصفا و باتقوا ديده به جهان گشود. اوايل سال 57 با اينكه در سن 12 سالگي دوران نوجواني را مي گذراند در تظاهراتها در كنار پدر و برادران مجاهدش حضوري شجاعانه داشت، مسجد و پايگاه بسيج را واقعاً مدرسه عشق مي دانست.
اولين بار در سن 15سالگي در ديار عاشقان به همراه سه برادرش حاضر شد. او در نوشته اي مي گويد: پدر و مادر عزيزم! براي شهادت من ناراحت نشويد كه شهادت حدنهايي تكامل يك انسان است. آخرين پيام من به شما اين است كه هيچ راهي جز راه الله، ايمان و شهادت و خداگونه شدن را نپذيريد كه دنيا زودگذر است و بي وفا. پيرو ولايت فقيه و حامي انقلاب اسلامي باشيد.
عاقبت اين جوان مخلص در 10/2/1361 در كربلاي ايران به شهادت رسيد و در جوار يارانش گلزار شهداي شهرش آرام گرفت.

 



كدام تيم در پلي آف ليگ قهرمانان آسيا حذف مي شود؟!
استقلال- ذوب آهن نبردي تمام ايراني

استقلال و ذوب آهن روز جمعه يك نبرد تمام ايراني را در پلي آف ليگ قهرمانان آسيا انجام مي دهند تا تنها يك تيم از ايران شانس صعود به مرحله گروهي اين جام را داشته باشد.
فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا براي باشگاه هاي ايراني كمي متفاوت تر از سال هاي گذشته شروع مي شود، چرا كه دو نماينده ايران براي صعود به مرحله گروهي بايد با يكديگر رقابت كنند. پس از آن كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به دلايل مختلف سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا را از چهار تيم به دو سهميه قطعي و دو سهميه مشروط (پلي آف) كاهش داد، تيم هاي دوم و سوم ليگ برتر در فصل گذشته مجبور شدند براي صعود به دور گروهي ابتدا در بازي هاي پلي آف شركت كنند و از بدشانسي محض فوبتال ايران استقلال و ذوب آهن در نخستين گام به يكديگر خوردند تا ايران امسال در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا حداكثر سه نماينده داشته باشد.
آبي هاي تهران كه دربي هفتاد و چهار را با يك شكست تراژيك پشت سر گذاشتند، در ديدار بعدي خود مقابل سايپا هم موفق به پيروزي نشدند تا نگراني هاي هوادارانشان براي صعود به مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا بيشتر از قبل شود. استقلالي ها كه هنوز آندرانيك تيموريان و مجتبي جباري را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند، بايد به اميد حمايت هوادارانشان و بازي در ورزشگاه آزادي به مصاف ذوب آهن بروند. پرويز مظلومي سرمربي استقلال كه در تازه ترين صحبت هايش به يك مربي ديگر با كنايه هاي زياد حمله كرده، شايد اين روزها تمركز هميشگي را در تيمش نداشته باشد.
در آن سوي ميدان ذوب آهني قرار دارد كه يكي از بدترين فصل هاي خود را در چند سال گذشته تجربه كرده است. البته شاگردان ابراهيم زاده در دو، سه هفته اخير كمي وضعيت خود را بهتر كرده اند، اما باز هم به نقطه اي نرسيده اند كه مورد انتظار هوادارانشان است. نايب قهرمان دو فصل پيش ليگ قهرمانان آسيا بايد مقابل هواداران استقلال به تجربه بازيكنانش اتكا كند. روز جمعه شاهد يك نبرد تمام ايراني براي صعود به مرحله دوم پلي آف ليگ قهرمانان آسيا خواهيم بود كه پيروز آن بايد به مصاف الاتفاق عربستان برود.
شايد استقلالي ها آرزو مي كردند در يكي از هفته هاي نيم فصل نخست كه هم فرهاد مجيدي و هم جباري و تيموريان را در اختيار داشتند، گام به اين بازي مهم مي گذاشتند، اما در حال حاضر آبي هاي پايتخت نه تنها اين بازيكنان را در اختيار ندارند، بلكه داربي را هم واگذار كرده اند و در تهران هم برابر سايپا متوقف شده اند.
ديدار تيم هاي استقلال و ذوب آهن روز جمعه ساعت 15:17 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي عليه داوري ها به فيفا شكايت مي كند
باشگاه پيروزي طي بيانيه اي اعتراض خود را به نحوه قضاوت بخشي زاده داور ديدار تيم هاي پيروزي و فجر سپاسي و همچنين قضاوت هايي كه در نيم فصل دوم منجر به «كسر حداقل 8 امتياز» از تيم پيروزي شد، به كميته داوران فدراسيون فوتبال اعلام كرد.
با توجه به نظر كارشناسان داوري، قضاوت بخشي زاده در اين بازي بسيار تاثيرگذار بود به طوري كه نگرفتن يك پنالتي مسلم براي پيروزي و مردود بودن گل فجر سپاسي به دليل انجام خطا قبل از به ثمر رسيدن گل سوم از جمله اين اقدامات است. همچنين با توجه به كسر حداقل 8 امتياز در نيم فصل دوم از تيم فوتبال اين باشگاه بدليل تصميمات غلط داوري، باشگاه پيروزي شكايت رسمي خود را به فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) ارسال خواهد كرد.
همگروهي نوجوانان ايران با چين، آذربايجان و گرجستان
تيم ملي نوجوانان ايران ارديبهشت 91 در تورنمنت بين المللي قزاقستان شركت مي كند.
اين مسابقات يكي از تورنمنت هاي باسابقه در فوتبال پايه است كه از سال 96 تاكنون هر سال برگزار شده و به جام رياست جمهوري قزاقستان شهرت دارد. اين رقابتها با حضور تيم هاي نوجوانان قزاقستان، مجارستان، تركمنستان، ارمنستان، چين، آذربايجان، گرجستان و ايران از هشتم تا چهاردهم ارديبهشت برگزار مي شود. قرعه كشي اين رقابت ها هفته گذشته انجام شد. تيم هاي حاضر در اين مسابقات در دو گروه به اين شرح قرعه كشي شدند: در گروه اول تيم هاي قزاقستان، مجارستان، ارمنستان و تركمنستان قرار گرفتند و در گروه دوم ايران با تيم هاي گرجستان، چين و آذربايجان همگروه شد.
انتقاد دايي از جشنواره تئاتر فجر
سرمربي راه آهن درباره تئاتري كه يك گروه فرانسوي در جشنواره تئاتر فجر به روي صحنه برده بود و باعث ناراحتي دايي شده بود ، گفت: متاسفم براي كساني كه در ايام دهه فجر اين گونه برنامه ها را اجرا مي كنند در حالي كه خودشان اصلا نمي دانند دهه فجر و انقلاب چيست و مردم براي چه انقلاب كرده اند . در همه جاي دنيا اگر كسي فقط يك روز به كشورش خدمت كرده باشد، او را روي سرش مي گذارند و به او احترام مي كنند ولي اينجا فقط دنبال خراب كردن انسان هستند. متاسفانه برخي مسئولان فقط به ميزشان چسبيده اند و نمي خواهند به هيچ عنوان از پايش بلند شوند. وقتي اين گونه آدم ها دور مي گيرند، اين مي شود كه يك گروه فرانسوي چنين تئاتري را اجرا مي كنند و من براي مسئولاني متاسف هستم كه اجازه اجراي آن را دادند.
موافقت قوه قضائيه با انتقال داماش
مديرعامل باشگاه داماش گيلان از موافقت قوه قضائيه با انتقال تيم فوتبال داماش به حسين هدايتي خبر داد.
امير عابديني در مورد وضعيت نقل و انتقال داماش گيلان گفت: قوه قضائيه با انتقال امتياز تيم فوتبال داماش گيلان به حسين هدايتي موافقت كرد. دليل مخالفت اوليه قوه قضائيه با انتقال داماش اين بود كه مي خواستند رضايت صاحب مجمع باشگاه را بگيرند كه اين رضايت جلب شده است. وي در مورد چه قيمتي براي امتياز تيم فوتبال داماش گيلان پيش بيني مي كند اظهار داشت: مي خواهيم امتياز تيم فوتبال داماش را واگذار كنيم و قصد واگذاري امتياز باشگاه را نداريم. زماني امتياز تيم فوتبال ليگ برتري ارزشمند بود اما امروزه همه فروشنده امتياز تيم ها هستند و قيمت زيادي ندارد به ويژه اينكه تيم در شهرستان است و نبايد از استان هم خارج شود. با اين شرايط تصور مي كنم با توجه به بدهي 6 ميليارد و هفتصد ميليون توماني داماش تا آخر فصل هدايتي رقمي در حدود يك ميليارد تومان بدهد خوب است. يعني در مجموع 7 ميليارد و 700 ميليون تومان.
دوري سه هفته اي ميداودي از ميادين
ميلاد ميداودي، بازيكن تيم فوتبال استقلال تهران ديدار اين تيم مقابل ذوب آهن در چارچوب مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا را از دست داد.
ميداودي كه در جريان ديدار استقلال با سايپا از ناحيه زانو دچار مصدوميت شده بود، ظهر ديروزبا حضور در محل درمانگاه فدراسيون پزشكي ورزشي توسط دكتر سهراب كيهاني مورد معاينه قرار گرفت. دكتر كيهاني پس از انجام معاينه دقيق و بررسي سوابق موضوع به ميداودي توصيه كرد با توجه به كشيدگي رباط صليبي زانوي پاي راست سه هفته از حضور در ميادين بپرهيزد تا بهبودي كامل حاصل يابد چرا كه در حال حاضر مصدوميت جزئي است اما در صورت بي احتياطي احتمال تشديد مصدوميت وجود دارد.

 



دستوري كه فدراسيون صادر مي كند مربيان تيم هاي ملي نمي توانند در ليگ كشتي تيمداري كنند

با تصميم مدير تيم هاي ملي و موافقت فدراسيون كشتي، سرمربيان و مربيان تيم هاي ملي كشتي در هر دو رشته آزاد و فرنگي نمي توانند از فصل آينده در مسابقات ليگ برتر كشتي تيمداري كنند.
حضور غلامرضا محمدي سرمربي، محسن كاوه مربي و ديگر مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد در دو فصل اخير ليگ برتر كشتي آزاد حواشي و انتقادات بسياري براي ورزش اول كشور به همراه داشت. با حضور رسول خادم به عنوان مدير تيم هاي ملي وي تصميم گرفت، حضور كليه مربيان تيم ملي در تمامي رده هاي سني در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد را ممنوع كند تا كشتي از انتقادات و اتفاقات گذشته دور شود. اين امر با موافقت فدراسيون كشتي همراه شد و قرار است موضوع ممانعت از حضور مربيان تيم ملي در ليگ برتر در اصلاح اساسنامه ليگ كشتي لحاظ شود تا به صورت يك قانون مدون درآيد.
در فصل جاري ليگ كشتي كه روز 27 دي ماه به پايان رسيد، عليرضا رضايي و محمد طلايي مربيان كنوني تيم ملي به عنوان مدير فني و سرمربي تيم نفت تهران فعاليت كردند و سرمربيگري تيم هاي ثامن الحجج(ع) سبزوار، قهرمان ليگ كشتي و خونه به خونه بابل، نايب قهرمان اين مسابقات به ترتيب برعهده محسن كاوه مربي و غلامرضا محمدي سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد بود. اين در حالي است كه محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي و همكارانش در سال هاي اخير به هيچ عنوان حاضر به حضور در ليگ كشتي نشده بودند.

 



آغاز اردوي تيم ملي واليبال از دهه دوم اسفند

اولين مرحله اردوي تيم ملي واليبال براي حضور در آخرين مرحله رقابتهاي انتخابي المپيك از دهه دوم اسفندماه آغاز مي شود.
خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال اول اسفندماه به ايران بازمي گردد تا از دهه دوم اين ماه و پس از پايان مرحله مقدماتي رقابتهاي ليگ برتر اردوهاي آماده سازي براي حضور در رقابتهاي انتخابي المپيك را برگزار كند. مرحله مقدماتي مسابقات واليبال ليگ برتر 10 اسفندماه با نهايي شدن صعود چهار تيم به مرحله پلي آف به پايان مي رسد بنابراين براي برپايي مرحله نخست اردوي آماده سازي تيم ملي از بازيكنان منتخب تيم هاي ناكام در صعود به مرحله پلي آف ليگ برتر دعوت به عمل مي آيد. اردوي تيم ملي واليبال كه پس از ديدار نهايي رقابتهاي ليگ برتر و ازهفته اول فروردين ماه پيگيري مي شود. البته بازيكنان ملي پوشي كه در رقابتهاي اخير قهرماني آسيا و جهان شركت داشتند پس از دو هفته استراحت به اردوي تيم ملي ملحق مي شوند.
مسابقات انتخابي المپيك خردادماه سال آينده با حضور هشت تيم در ژاپن برگزار مي شود قهرمان و بهترين تيم آسيايي اين رقابتها سهميه حضور در بازيهاي المپيك لندن را كسب مي كنند. مسابقات ژاپن آخرين فرصت براي واليبال ايران جهت كسب سهميه المپيك است.

 



هفته بيست و پنجم ليگ برتر سپاهان به صدر رسيد تراكتور به يكقدمي استقلال

بيست و پنجمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با بازگشت سپاهان اصفهان به صدر جدول و برتري تيم هاي تراكتورسازي تبريز و نفت تهران پيگيري شد.
روز سوم از هفته بيست و پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 15:30 ديروز با برگزاري سه ديدار پيگيري شد كه طي آن تيم هاي سپاهان اصفهان، تراكتورسازي تبريز و نفت تهران مقابل حريفان خود به برتري رسيدند. در روزي كه سپاهان با چهار گل ميهمان خود مس كرمان را درهم كوبيد و با 49 امتياز به صدر جدول بازگشت، تيم تراكتورسازي تبريز با نتيجه 4 بر يك از سد صنعت نفت آبادان گذشت و 46 امتيازي شد تا در فاصله يكقدمي استقلال در رتبه سوم جدول بايستد.
ديروز همچنين تيم نفت تهران پس از چهار هفته به پيروزي رسيد و با برتري يك بر صفر در خانه ملوان، نخستين شكست نيم فصل دوم را به شاگردان فرهاد پورغلامي تحميل كرد. نتايج ديدارهاي روز سوم از هفته بيست و پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ ملوان بندرانزلي صفر - نفت تهران 1
گل: ماركو لوپز (34)
¤ سپاهان اصفهان 4 - مس كرمان صفر
گل ها: محسن بنگر (3)، مهدي سيدصالحي (24 و 42) و برونو سزار (54)
¤ تراكتورسازي تبريز 4 - صنعت نفت آبادان 1
گل ها: احسان حاج صفي (3 و 21)، فلاويو لوپز (33 و 52) براي تراكتورسازي تبريز و فونيكه سي (80) براي صنعت نفت آبادان
هفته بيست و پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز(پنجشنبه) با برگزاري دو ديدار طبق برنامه زير پيگيري خواهد شد:
¤ راه آهن - داماش گيلان (ساعت 15:30- ورزشگاه اكباتان تهران)
¤ فولاد خوزستان - صباي قم ( ساعت 16 - ورزشگاه تختي اهواز)
جدول رده بندي:1- سپاهان اصفهان 49 امتياز،2- استقلال 47 امتياز،3- تراكتورسازي تبريز 46 امتياز،4- صباي قم 41 امتياز - تفاضل گل 7+ (يك بازي كمتر)،5- نفت تهران 41 امتياز - تفاضل گل 5+و...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در پايان جلسه علني صبح ديروز، سؤال از وزير ورزش درباره علت بركناري يزداني خرم را اعلام وصول كرد. اميدوار رضايي گفت كه سؤال اسماعيل كوثري نماينده تهران از وزير ورزش درباره علت كنار گذاشتن رئيس فدراسيون كشتي اعلام وصول شد.
¤ رئيس و هيئت رئيسه فدراسيون جودو ايران روز گذشته براي برقراري و تعامل بيشتر با سفير ژاپن ديدار و گفت وگو كردند.
¤ رودكي جودوكار كنار كشيده از تيم ملي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: تا اين لحظه تنها، دلير سرمربي تيم ملي با من تماس گرفته و نگرانم بود، اما بقيه حتي به فكر من هم نمي افتند و شايد برايشان مهم نيست كه من باشم يا نه. هم اكنون شرايطي حاكم است كه به فكر پست و مقام هستند و به نتايج تيم ملي حتي فكر هم نمي كنند و نگران هم نيستند. آنقدر فكر گرفتن پست هستند كه كاري به جودو ندارند!
¤ با آغاز رقابت هاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا عليرضا حقي در ماده چهار كيلومتر تعقيبي انفرادي با حريفانش به رقابت پرداخت كه در پايان نخستين مدال طلاي كاروان ايران را به دست آورد. در اين ماده ركابزنان هنگ كنگ و ازبكستان به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
¤ اولين دوره مسابقات بين المللي تريال در قاره آسيا، پس از ثبت در تقويم اتحاديه جهاني دوچرخه سواري با نام جام «تريال پارس» به ميزباني ايران برگزار مي شود.
¤در سومين روز از مسابقات بين المللي وزنه برداري معلولين در مالزي، علي صادق زاده، ديگر ملي پوش كشورمان كه در دسته 100 كيلوگرم در اين رقابت ها شركت كرده بود با مهار وزنه 236 كيلوگرمي نشان طلا را بر گردن آويخت و جايگاه پنجم را در رنكينگ جهاني تصاحب كرد . صبح ديروز سيدحامد صلحي پور، ملي پوش كشورمان با مهار وزنه 220 كيلوگرمي، موفق به كسب نشان طلاي دسته 90 كيلوگرم و صعود به رده پنجم رنكينگ جهاني شد . در نخستين روز مسابقات هم سيديوسف يوسفي در 53 كيلوگرم صاحب نشان طلا شده بود . ايران با سه ورزشكار در اوزان 53، 90 و 100 كيلوگرم شركت كرده بود كه هر 3 نفر مدال طلا كسب كردند .
¤ همزمان با فرا رسيدن ايام مبارك دهه فجر و سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، همچون سال هاي گذشته بار ديگر جامعه ورزش كشور با آرمان هاي امام عزيز تجديد ميثاق كردند.اين مراسم با حضور مسئولان فدراسيون ها، قهرمانان، ملي پوشان، مربيان، پيشكسوتان و ورزشكاران ديروز در بيت امام خميني(ره) در حسينيه جماران برگزار شد.

 



تغييرات در تركيب مجمع پس از تأييد فيفا سرمربي تيم ملي حق رأي در انتخابات فدراسيون فوتبال ندارد

سرمربي تيم ملي نمي تواند در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال شركت كند.
طبق اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال يكي از اعضاي مجمع فدراسيون كه مي تواند در انتخابات فدراسيون رأي دهد سرمربي تيم ملي بزرگسالان است كه با تغييرات ايجادشده در اساسنامه و تأييد فيفا، اين عضو تحت عنوان «سرمربي» ايراني تيم ملي بزرگسالان يا تيم اميد» معرفي شده است بنابراين با اين شرايط كارلوس كي روش سرمربي پرتغالي تيم ملي به لحاظ قانوني نمي تواند در مجمع عضو باشد و رأي دهد. همچنين با توجه به حذف تيم اميد از رقابت هاي انتخابي المپيك، فعلا چنين تيمي وجود خارجي نداشته و طبعا سرمربي هم ندارد. در اساسنامه جديد تعداد 77 نفر عضو تعريف شده است كه با اين شرايط يكي از اعضا فعلا كم مي شود. البته سهم يكي ديگر از اعضا، متعلق به هر فرد ايراني عضو در كميته اجرايي AFC است كه در حال حاضر هيچ شخص ايراني چنين امتيازي نداشته و بنابراين يك نفر ديگر از اعضا هم كم مي شود. طبق اساسنامه قديم، آقاي گل آخرين دوره مسابقات ليگ برتر هم يكي از اعضاي مجمع بود كه اين جايگاه در اساسنامه جديد حذف شده است اما كاپيتان تيم ملي همچنان در مجمع عضو است.

 



دعوت 33 كشتي گير به اردوي تيم ملي آزاد

مرحله دوم اردوي تيم ملي كشتي آزاد با دعوت از 33 كشتي گير از 4 تا 22 اسفندماه در خانه كشتي برگزار مي شود.
اسامي كشتي گيران دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي ، فرزاد جعفري، مهران شيخي- آرش دنگسركي، فريد دژم خوي
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور- سيداحمد محمدي- بهنام احسان پور ، حسن مرادقلي- مصطفي آقاجاني
66 كيلوگرم: مهدي تقوي- ابراهيم نصيري، ميثم نصيري- محمد نادري
74 كيلوگرم: صادق گودرزي،- امير شريعتي- عليرضا قاسمي، رضا افضلي
84 كيلوگرم: احسان لشگري، عليرضا گودرزي- نادر حامدي پور ، جمال ميرزايي- ميثم مصطفي جوكار
96 كيلوگرم: رضا يزداني- حامد طالبي ، علي اصغر عبدالملكي،- جعفر دليري- عرفان اميري
120 كيلوگرم: فردين معصومي، سيدمحمدرضا آذرشكيب ، جابر صادق زاده، اميد گل محمدزاده، پرويز هادي.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14