(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 بهمن 1390- شماره 20140

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... هفت گنبد افلاك پرصداست (يادداشت روز)
ماموريت ويژه رئيس قوه قضائيه به مسئولان قضايي درباره انتخابات
قله (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي برگزار مي شود
سفير ايران در فرانسه: توافقي در مذاكرات حاصل نمي شود چون غرب اراده سياسي براي حل مسئله ندارد
گزارش كيهان از سرنوشت سند زنده نقض بي سابقه حقوق بشر در انگليس
مقام هاي آژانس اول و دوم اسفند به ايران مي آيند
بي بي سي: ورّاجي هاي اسرائيل نتيجه معكوس داشت (خبر ويژه)
ما يوروها را در پاريس و بروكسل تقسيم مي كنيم شما هزينه هايش را سرشكن كنيد (خبر ويژه)
ليمبرت: برنامه هسته اي، خواست ملي و ابزار تثبيت جايگاه بين المللي ايران است (خبر ويژه)
جبهه حاميان سوريه كودتاي آمريكا و عربستان را خنثي كرد (خبر ويژه)
كافي است گالن بنزين 15 دلار شود همه حاميان پشت اسرائيل را خالي مي كنند! (خبر ويژه)
بضاعت ما 50 نفر هم نبود آيت الله خميني ملت را به صحنه آورد (خبر ويژه)
زنده اين اپوزيسيون به درد مي خورد نه مرده اش (خبر ويژه)



... هفت گنبد افلاك پرصداست (يادداشت روز)

در آستانه سي و سومين سالگرد انقلاب كبير اسلامي مي توان موضوع اين يادداشت را به مسيري كه طي شده اختصاص داد. مسير پرخاطره و مخاطره اي كه در بهمن 57- فوريه 1979- با ورق خوردن تاريخ آغاز شد. تاريخي كه مقارن با آن فضا اردوگاه شرق و غرب ساز كمونيسم و امپرياليسم كوك كرده بودند اما با انقلاب اسلامي و طنين شعار «نه شرقي، نه غربي؛ جمهوري اسلامي» نامعادله سياسي و سيطره گفتماني سوسياليستي و ليبراليستي در منطقه و جهان ترك برداشت و طرحي نو به صحنه آمد. از همين روي؛ درگيري جمهوري اسلامي با نظام سلطه و قلدرمآبان بين المللي يك درگيري ماهيتي و پردامنه بوده كه در طول سه دهه گذشته استمرار و جريان داشته است.
اكنون آنچه در پس اين سي و سه سال و در صحنه اين رويارويي بزرگ و همه جانبه رخ داد را بايد دوباره به نظاره نشست؛ چون هرچند نظام سلطه و جبهه استكبار با پروپاگاندا و امپراتوري رسانه اي خود «پايان انقلاب اسلامي» را از همان ابتدا و سپس در مقاطع مختلف و بزنگاه هاي حساس القاء نموده و در پي آن، اين آرزوي شوم را دنبال مي كرد اما واقعيت و جان كلام را بايد از جناب حافظ شنيد كه؛
«زين قصه هفت گنبد افلاك پرصداست
كوته نظر نگر كه سخن مختصر گرفت»
بنابراين در همين خط، براي آن كه تصويري واقعي از انقلاب اسلامي ايران ديد و درك كرد كه چرا دشمن در برآورد انقلاب اسلامي پي درپي دچار اشتباهات استراتژيك شده است بايد مواجهه دشمن با انقلاب اسلامي و خروجي آن را مجددا واكاوي كرد و دوباره تاكتيك هاي بكار گرفته شده عليه انقلاب اسلامي را در حوز ه هاي مختلف سياسي، ديپلماسي، اقتصادي، فرهنگي، دفاعي و نظامي مورد سنجش قرار داد.
گفتني است؛ در تمام سي و سه سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامي از تمام اهرم ها و ظرفيت هاي خود براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي استفاده كردند و تاكنون نيز اين روند استمرار داشته است اما اكنون كه آن كارشكني ها، ترفندها و دسيسه ها براي ترور «گفتمان انقلاب اسلامي» به بار ننشسته بايد موقعيت و وضعيت فعلي ايران اسلامي را سنجيد تا مسير آينده را بهتر و بدون پارازيت نظاره كرد.
يكي از گزينه هايي كه در تمامي سال هاي پس از انقلاب اسلامي و تا امروز دشمن عليه جمهوري اسلامي بكار بسته است بحث «تحريم هاي اقتصادي» است تا در پي آن مسير پيشرفت و بالندگي و توسعه علمي متوقف شود. نگاهي گذرا به خط تحريم ها نشان مي دهد آمريكايي ها دارايي هاي ايران را در اقدامي غيرقانوني بلوكه كردند، تحريم هاي يك جانبه اقتصادي و قانون داماتو را بر ضد ايران اجرايي كردند و اكنون نيز تحريم بانك مركزي و تحريم نفتي ايران را دنبال مي كنند اما سؤال اين است كه چه طرفي بسته اند؟ آيا ايران را مستأصل كرده اند؟ اجازه بدهيد پاسخ به اين پرسش را در آمارهاي مستند علمي و خارجي جستجو نماييم.
لازم نيست خيلي به زحمت افتاد چرا كه همين چند روز پيش صندوق بين المللي پول در گزارش خود آخرين وضعيت اقتصادي ايران را اعلام و تصريح مي كند؛ ايران در سال 2011 با 930 ميليارد دلار توليد ناخالص داخلي و با رشد 8 برابري توليد ناخالص داخلي به جايگاه هفدهمين اقتصاد بزرگ جهان رسيده است.
همچنين جاي شگفتي است اما واقعيتي مستند و بدون خدشه است كه با وجود «تحريم ها» اكنون جمهوري اسلامي بنابر اعلام مجله علمي «نيچر» در «رشد علم» رتبه اول دنيا را از آن خود كرده و در «توليد علم» نيز بنابر گزارش منتشره از پايگاه علمي اسكوپوس در منطقه به رتبه اول دست پيدا كرده است.
آمار ديگري كه توجه جهانيان و كارشناسان را به خود معطوف كرده است رتبه نوزدهم جهاني ايران در «توليد علم» است كه همه آنچه گفته شد از دل همان «تحريم ها» بدست آمده است. نمونه بارز ديگر ايران در پيشرفت علمي، دستيابي به فناوري هسته اي است. كشوري كه به لحاظ سياسي و اقتصادي در تنگناهاي شديدي بوده و يك جنگ فرسايشي 8 ساله را نيز پشت سر گذاشته است اكنون در شرايطي از اقتدار علمي است كه رسانه هاي غربي نيز بدان معترف هستند و واشنگتن پست در ستايش ايران هسته اي مي نويسد: «ايران در روند هسته اي شدن خود هرگز از حمايت خارجي برخوردار نبوده است... اما توانست با موفقيت از آستانه هاي فن آوري عبور كند و به يك شبكه غني سازي در حال رشد و پيشرفته دست بيابد و نسل جديدي از سانتريفيوژ را مي تواند رونمايي كند و همه اينها نشان دهنده نبوغ علمي ايرانيان است.»
مسئله درباره انقلاب اسلامي وقتي پيچيده تر مي شود كه گزينه نظامي را نيز عليه ايران بكار گرفتند ولي باز ناكام ماندند و به بركت همان ايستادگي و مقاومت در جنگ، امروز ايران اسلامي در بعد نظامي و دفاعي از قدرت هاي منطقه اي است و به خودكفايي دفاعي رسيده است.
خاطرنشان مي شود طي چند هفته گذشته مقامات اسرائيلي و آمريكايي جنگ رواني حمله به ايران اسلامي را پيش كشيدند و ژست مي گرفتند كه «همه گزينه ها روي ميز است»! اما پس از بيانات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران عقب نشستند چون دريافتند كه ايران در برابر تهديدات دست بسته نيست و آيا اين چيزي جز توانمندي دفاعي بازدارنده جمهوري اسلامي است؟
مشكل ديگر دشمنان نشاندار جمهوري اسلامي اين است كه دچار يك سردرگمي در مواجهه با ايران هستند به گونه اي كه به تعبير چندي پيش نشريه فارين پاليسي نمي توانند ايران را تحليل نمايند.
از يكسو دشمن هجمه سنگيني را بر نقش «ولايت فقيه» در ايران اسلامي طرح ريزي مي كند و تلاش مي كند آن را اقدامي ناكارآمد جلوه دهد و از سوي ديگر؛ اعتراف مي كند كه اقتدار ايران بخاطر هدايت هاي رهبري بوده است. به عنوان نمونه، موسسه آمريكايي «رند»- RAND- پس از فتنه 88 كه دشمن تمام سازمان رزم خود عليه ايران را بسيج كرده به كارايي و مديريت و اقتدار رهبري و ولايت فقيه در ايران اسلامي اشاره و تصريح مي كند.
دشمن وقتي در حوزه اقتصادي، سياسي و نظامي نتيجه نمي گيرد در حوزه فرهنگي با سازماندهي جديدي در قالب «ناتوي فرهنگي» به ميدان مي آيد تا باورها رادرباره گفتمان انقلاب اسلامي كمرنگ كند اما استيصال كنوني دشمن اين است كه چطور از دل براندازي خاموش و جنگ نرم كه بر ضد ايران تدارك ديده بودند طرفي نبسته اند بلكه الگوي انقلاب اسلامي بيش از گذشته بسط پيدا كرده و تعميم يافته است.
آمريكايي ها در تمامي يك سال گذشته پس از تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا كوشيدند آن را در جهت دموكراسي و نفي بيداري اسلامي مصادره نمايند اما واشنگتن تايمز در همان بحبوحه تحولات منطقه مي نويسد اين تحولات متاثر از الگوي انقلاب اسلامي است و انقلاب خميني همچنان در حال سركوب قدرت و نفوذ آمريكاست. نكته قابل اعتنا در اين ميان اين است كه امروز بيش از تمامي سال هاي گذشته مدل حكومتي انقلاب اسلامي مورد استقبال كشورهاي مسلمان در منطقه قرار گرفته است.
اين واقعيت غيرقابل انكار را بايد در اعتراف روزنامه صهيونيستي هاآرتص خواند كه نوشت: «اسلام گراها در حالي قبضه قدرت را به دست مي گيرند كه اسلام آنها اسلام داراي رنگ و بوي آمريكايي يا اسلام از نوع تركيه اردوغاني نيست بلكه اسلامي است كه خطري واقعي براي موجوديت اسرائيل به شمار مي رود.»
خب، اين كدام اسلامي است كه رژيم جعلي و نامشروع صهيونيستي را برنمي تابد و حامي حقوق حقه ملت فلسطين است؟
پاسخ روشن است و اينجاست كه اگر انقلاب اسلامي در بهمن 57 تاريخ را ورق زد و نگاهها از دو صفحه كمونيسم و ليبراليسم به صفحه جديدي از تاريخ يعني «جمهوري اسلامي» معطوف شد اكنون با بيداري اسلامي متاثر و ملهم از گفتمان انقلاب اسلامي، دنيا در يك پيچ تاريخي قرار گرفته كه نشانه هاي آن در خاك اروپا و آمريكا نيز قابل مشاهده است.
اين پيچ تاريخي در شرايطي است كه پروژه ها و طرح هاي راهبردي دشمنان جمهوري اسلامي عليه گفتمان انقلاب اسلامي به شكست انجاميده است.
پروژه سكولاريسم در منطقه راه به جايي نبرد و دليل آشكار آن موج اسلام خواهي در منطقه است كه امروز با به زيركشيده شدن دولت هاي دست نشانده و سرسپرده، اين اسلام گراها هستند كه به قدرت مي رسند و آيا اين اتفاق جز اين بوده كه الگوي انقلاب اسلامي تز جدايي دين از سياست را منسوخ كرده است؟
وضعيت ديگر پروژه هاي آمريكايي- صهيونيستي مانند «خاورميانه بزرگ» و بعد «خاورميانه جديد» نيز كه مختصات خاورميانه اي را با پارامترهاي مد نظر نظام سلطه و جبهه استكبار دنبال مي كرد اكنون روشن است و به تعبير الحيات چاپ لندن خاورميانه جديد با مدل اسلامي و متاثر از جمهوري اسلامي ايران شكل گرفته است.
و بالاخره بايد گفت؛ تلاش ها و تقلاهاي اخير دشمنان جمهوري اسلامي در تهديد، تحريم و ترور براي ياس و نااميدي در آحاد ملت ايران مصداق تخم افكندن در شوره زار است و بطور مشخص پاسخ قاطع و كوبنده ملت بصير و انقلابي ايران را پس فردا در راهپيمايي 22بهمن دريافت خواهند كرد.
حسام الدين برومند

 



ماموريت ويژه رئيس قوه قضائيه به مسئولان قضايي درباره انتخابات

آيت الله آملي لاريجاني از دادستان ها و روساي دادگستري سراسر كشور خواست اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از جرائم انتخاباتي را با جديت به عمل بياورند.
رئيس قوه قضائيه كه صبح چهارشنبه در جمع مسئولان عالي قضايي سخن مي گفت: با اشاره به تلاش و توطئه هاي هميشگي دشمنان نظام اسلامي ايران براي ايجاد فاصله ميان مردم و مسئولان و كمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنه هاي حساس انقلاب گفت: در هر زمان و مكاني بايد سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي بداريم و قطعا مردم هميشه در صحنه ايران نيز با درك شرايط و حساسيت هاي موجود با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن اقتدار و صلابت نظام اسلامي را بيش از پيش به نمايش خواهند گذاشت و پيام محكمي به دشمنان خواهند داد كه استقلال ايران با حضور و حمايت هميشگي مردمي تضمين شده است و مردم همچنان پاي نظام اسلامي خود ايستاده اند.
آملي لاريجاني به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: توجه جدي به توصيه هاي مقام معظم رهبري در بحث تاييد صلاحيت ها بايد مدنظر مسئولان مربوطه به شوراي محترم نگهبان قرار گيرد كه البته قطعا اين اتفاق خواهد افتاد و با توجه كامل صلاحيت ها بررسي خواهد شد.
رئيس قوه قضائيه به تلاش دشمنان جمهوري اسلامي براي تخريب در روند برگزاري انتخابات و اخلال در آن اشاره كرد و گفت: مردم با حضور گسترده و هوشيارانه خود در انتخابات و مسئولان با فراهم كردن مناسب مقدمات انتخابات اجازه نخواهند داد كه خواب دشمنان در كمرنگ كردن و سرد شدن تنور انتخابات تعبير شود. آملي لاريجاني از توجه ويژه روساي كل دادگستري ها و دادستان هاي سراسر كشور نسبت به انجام وظايف قانوني در مورد انتخابات و توجه به بحث پيشگيري از وقوع جرم در انتخابات از سوي قوه قضائيه خبر داد و افزود: قوه قضائيه برحسب وظايف قانوني خود و به منظور پيشگيري از وقوع جرم و تخلف و اختلال در روند انتخابات، جريان انتخابات را رصد خواهد كرد كه البته اين مسئله به معناي دخالت در روند اجراي انتخابات و نظارت بر آن كه هر يك به حسب قانون متولي خاصي دارد، نيست.
رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در نمازجمعه تهران «اقتدار و صلابت» را مهم ترين خصوصيت سخنان مقام معظم رهبري برشمرد و تاكيد كرد: در كل سخنان مقام معظم رهبري صلابت و اقتدار و مقابله با فزوني خواهي دشمنان نظام اسلامي موج مي زد و ما بايد شكرگزار اين نعمت الهي باشيم كه رهبر انقلاب اسلامي با گذشت بيش از 30 سال از انقلاب چنين محكم و استوار با مردم جهان سخن مي گويد و مقابل تمام زياده خواهي دشمنان نظام مي ايستد.
آملي لاريجاني تبيين دقيق و جامع وضعيت نظام اسلامي ايران و توجه به پيشرفت هاي علمي و فناوري را از ديگر ويژگي هاي سخنان مقام معظم رهبري توصيف كرد و گفت: با وجود تحريم هاي دايمي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران و با وجود سختي هاي فراواني كه ملت ايران در پيمودن مسير كمال خود تحمل كرده اما باز هم استقلال و اقتدار خود را حفظ كرده است و اين مسئله به جز در سايه توكل به ذات الهي و ايمان اسلامي ميسر نبود و اكنون مي بينيم كه دستاورد عظيم اين مقاومت، الگو شدن نظام اسلامي در جهان اسلام است. رئيس قوه قضائيه پيشرفت ها و خدمت رساني به مردم بويژه در روستاها پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و با طرح اين پرسش كه آيا در زمان رژيم سابق وضع خدمات رساني به روستاها و وضعيت علمي كشور به اين گونه بود، اظهار كرد: گرچه شايد بهتر و بيشتر از وضع موجود نيز مي شد كه به مردم خدمت رساني كرد اما با وجود تحريم هاي دائمي و جنگ تحميلي و ساير توطئه ها ملت و مسئولان توانستند در مسير رشد و تعالي حركت مستمر داشته باشند.
رئيس دستگاه قضايي تاكيد كرد: از همه دستاوردهاي نظام اسلامي مهم تر، گسترش تفكر اسلامي در كل جهان است. اكنون مي بينيم كه مدل اسلامي نظام جمهوري اسلامي ايران در دل ها زنده شده است اگرچه غربي ها پس از بيداري اسلامي در پي تصاحب اين انقلاب ها بودند اما مردم مسلمان اين كشورها نشان دادند كه به ماهيت بيداري اسلامي توجه دارند.
آملي لاريجاني گزارش هاي اخير برخي رسانه هاي خبري انگليس درباره آزادي يك روحاني زنداني شده در اين كشور را نمونه بارزي از نقض حقوق بشر دانست و گفت: بر حسب گزارش هاي منتشر شده اين فرد پس از 10 سال بدون دليل و اتهام مشخصي تنها به خاطر اين كه امنيت كشورشان در خطر بوده زنداني شده و حالا بعد از اين مدت طولاني قرار است آزاد شود كه اين مسئله سواي از وابستگي يا عدم وابستگي اين فرد به هر گروه و جرياني بار ديگر تناقض در ادعاهاي حقوق بشري غربي ها را آشكار كرد.

 



قله (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي بالاترين خطاب به موسوي و خاتمي و كروبي نوشته است؛ « باور كنيد كه شما در حوادث بعد از انتخابات سال 88 فريب مشاورانتان را خورديد و ما هم باور مي كنيم كه فريب شما را خورديم.»
گفتم: يارو به خيال خودش خيلي زرنگ تشريف داره!
گفت: چطور مگه؟!
گفتم: مي خواهد رد پاي آمريكا و انگليس و اسرائيل را پاك كند و فتنه اي را كه آنها ديكته كرده بودند، يك تصميم درون گروهي اپوزيسيون قلمداد كند.
گفت: مگر آنهمه دليل و سند كه از وابستگي سران و عوامل فتنه به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه حكايت مي كند قابل انكار كردن است؟ درباره مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس كه آشكارا به طراحي فتنه اعتراف دارند چه مي توانند بگويند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! دانش آموزي به مادرش گفت؛ مامان جون! دعا كن تا فردا صبح 20 متر از ارتفاع قله دماوند كم بشه. مادرش با تعجب پرسيد؛ چرا؟! واسه چي؟! دانش آموز گفت؛ آخه سر امتحان ارتفاع قله دماوند را به جاي 5681متر، 5661 متر نوشته ام!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در سي و سومين سالگرد پرشور و شعور انقلاب اسلامي امت شهيدپرور ايران اسلامي قرار داريم و بايد قدر نعماتي را كه انقلاب از بركت خون شهدا برايمان به ارمغان آورده بدانيم و فكر كنيم كه در سال 1357 در جهان چه جايگاهي داشتيم و الآن در چه سطحي هستيم. و ببينيم قبل از پيروزي انقلاب چه داشته ايم و حال از چه بركاتي برخورداريم و اين مقايسه ها را در ذهن خود انجام و قدر نعمت هاي الهي به اين ملت غارت زده را بدانيم و خدا را شاكر باشيم و شكر خدا حفاظت از اين دستاوردهاي عظيم است.
بختياري
¤ فرمايشات حكيمانه رهبر، هميشه مايه آرامش دل مردم بوده است. لذا همه ما بايد گوش به فرامين رهبر داشته باشيم و با حضور گسترده و پرشور در انتخابات پاسخ كوبنده اي به دهان ياوه گويان بزنيم.
يك شهروند
¤ گفتند نماز جمعه محشر شده است
مبهوت ز خطبه هاي رهبر شده است
گفتند به هم دوباره انگار علي(ع)
آماده براي فتح خيبر شده است
5035---5091
¤ به رهبر عزيز خود عرض مي كنيم اگر چه بعضي رفيقان گذشته لغزيدند و در حق نظام و انقلاب جفا كردند ولي خدا را شاكريم كه انقلاب و راه امام خميني(ره) با فرماندهي و مديريت عالي حضرت عالي به خوبي پيش مي رود.
7884---9091
¤ از مسئولين صدا و سيما درخواست مي شود نسبت به پخش كامل فيلم هاي دوران انقلاب اقدام نمايد تا نسل جديد با سختيها و فداكاري هاي مردم در سال هاي پيروزي بويژه سال 75 بيشتر آشنا شوند. اين كار نبايد مختص دهه فجر باشد.
7815---5091
¤ مسئوليني كه حركت نمادين نازيباي 21 بهمن را در فرودگاه مرتكب شدند چرا نمي خواهند از مردم عذرخواهي كنند از كيهان انتظار مي رود پيگيري جدي اين اهانت آشكار به امام راحل(ره) را دنبال نمايد. البته برخي از كساني هم كه به اين موضوع عكس العمل نشان دادند، در جريان جسارت به تصوير امام خميني و پاره كردن آن در 61 آذر 8138 هيچ گونه عكس العملي نشان ندادند كه اين هم در جاي خود قابل توجه است.
خانم حقيقي و 8733---7093
¤ مسئولان بايد به نقاط ضعف كشور هم بپردازند و آن را كتمان نكنند اگر ما خودمان به نقاط ضعف مان اشاره كنيم مردم نسبت به مسئولان اعتماد بيشتري پيدا مي كنند چون وقتي آنها اين مشكلات را از زبان رسانه هاي بيگانه مي شنوند باعث دلسردي مردم مي شود.
چراغي
¤ به اسرائيل غاصب و خون آشام كه هر چند وقت يك بار ايران را به حمله قريب الوقوع تهديد مي كند مي گويم ما بي صبرانه منتظريم تا همچون رزمندگان 8 سال دفاع مقدس جرثومه هاي فساد و تباهي و قتل و غارت صهيونيستي را به قعر جهنم بفرستيم و قدس شريف را آزاد كنيم.
«جلالوند»
¤ از اقدام وزير نفت در تحريم صدور نفت به بعضي از كشورهاي اروپايي تشكر مي كنيم. چرا هميشه ملت ما بايد هزينه زورگويي هاي غرب را بدهد يك بار هم كه شده غربي ها بايد طعم زورگويي هاي خودشان را بچشند.
1562---8093
¤ شبكه استعماري بي بي سي پس از تلاش براي ايجاد تفرقه در بين هم وطنان در سيستان و بلوچستان براي ناآرام ساختن وضعيت شهرهاي خوزستان نيز برنامه در دست اجرا دارد. مردم را بايد نسبت به اين توطئه ها آگاه ساخت.
8614---8091
¤ دولت در اين شرايط نياز به حمايت هرچه بيشتر دارد. وجود حلقه انحرافي در حاشيه دولت نبايد بهانه اي براي تضعيف دولت شود. باند انحرافي مساوي با دولت نيست.
7458---2091 و 4678---5093
¤ دولت در هر ماه يارانه ها را چند روز ديرتر از ماه قبل پرداخت مي كند اگر به همين صورت ادامه پيدا كند يك ماه يارانه ازدولت طلبكار مي شويم در حالي كه پول آن را دريافت نكرده ايم. در ابتدا قرار بود حداكثر در هفته دوم پرداخت شود. ولي به تدريج به هفته سوم رسيده است.
9611---2091 و 8755---2091 و چندين تماس مشابه
¤ در ميان كسبه و صنوفي كه كالاهاي مورد نياز مردم را توزيع مي كنند يك عده سرگرم احتكار و فروش با قيمت بالاتر هستند. حرام بودن اين نوع كسب و كار قطعي و مسلم است و تذكر به آنان مشكلي را حل نمي كند بلكه اقدام و برخورد لازم است.
4081---5093
¤ اي كاش علماي عظام فتواي حرمت خريد و فروش با وهابيوني كه ديگر مسلمين را محكوم به كفر مي دانند، صادر مي كردند.
سيدعلي خضري از سنندج
¤ گويا دولت مناطقي مثل قشم را فراموش كرده و بر آن كنترل ندارد در حالي كه قاچاق اجناس، بيشتر از طريق اين جزيره صورت مي گيرد.
8206---7091
¤ چرا شركت ملي گاز استان همدان مصوبه دولت را در مورد حذف نيروهاي پيمانكاري و تبديل عضويت آنها اجرا نمي كند؟ از مسئولين درخواست مي شود نسبت به حل اين مشكل كه مشكل بسياري از نيروهاي خدوم و زحمتكش كارگر است اقدام نمايند.
جمعي از كارگران پيمانكار شركت گاز همدان
¤ مسئولان حج و زيارت و بانكها شماره تلفن هايي را براي پيگيري كارها و مطلع شدن از برنده شدن در ثبت نام اعلام كرده اند، اما متاسفانه اين شماره ها اصلا پاسخگو نيست و هرچه تلاش مي كنيم نمي توانيم با اين شماره ها تماس بگيريم. لطفا به موضوع رسيدگي شود.
سلطاني
¤ تبليغات محصولات خارجي زنانه در واگن هاي مترو آن هم در قسمت آقايان چه معني جز تهاجم فرهنگي دشمنان مي تواند داشته باشد؟ مسئولان مترو نبايد فريب اين تهاجمات را بخورند. تبليغ لوازم آرايشي در يك وسيله نقليه عمومي هيچ توجيه منطقي ندارد.
يك ايراني
¤ در شهرك پرديسان قم شركت نورگستر مجتمع هاي مسكوني زيادي ساخته است كه همه در قالب مسكن مهر مي باشد و براي هر كدام از واحدها 41 ميليون وام بانكي گرفته است. اما هنوز خانه ها تكميل نشده است. در ادامه مبلغ 6 ميليون تومان وام مشاركتي گرفته و در سال گذشته برخي از اين واحدها را به متقاضيان تحويل داده است، حال الان كه خانه ها را به ما تحويل داده اند علاوه بر اقساط وام 41 ميليوني بايد اقساط وام مشاركتي را هم بپردازيم و اين فشار زيادي را براي ما به عنوان يك طلبه وارد مي كند.
1605---3091
 



نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي برگزار مي شود

روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمين صديقي اقامه مي شود.
در اين مراسم كه از ساعت 45:10 در دانشگاه تهران آغاز مي گردد، حجت الاسلام والمسلمين تقوي، رياست شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، بيست و ششمين سري از سلسله مباحث «سيره علوي» را پيش از خطبه ها ايراد مي كند.

 



سفير ايران در فرانسه: توافقي در مذاكرات حاصل نمي شود چون غرب اراده سياسي براي حل مسئله ندارد

سفير كشورمان در فرانسه با ممكن دانستن دستيابي به توافق در خصوص برنامه هسته اي صلح آميز ايران تاكيد كرد كه علت حاصل نشدن نتيجه در مذاكرات فقدان اراده سياسي در طرف هاي مذاكره كننده با ايران براي پايان دادن به اين موضوع است.
علي آهني، سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه در گفت و گويي با بنوا فوكون، گزارشگر ارشد شبكه خبري «داو جونز» و روزنامه «وال استريت ژورنال»
وي به عنوان نمونه تاكيد كرد اطلاعات متقني در دست است كه نشان مي دهد گزارش ماه نوامبر آژانس درخصوص برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران تحت فشار سياسي برخي دولت ها تنظيم و ارائه شده است.
آهني با اشاره به موضوع «مطالعات ادعائي» مطرح شده از سوي آمريكا، مداخلات بي مورد و جهت دار اين كشور در مذاكرات هسته اي را علت اصلي به سرانجام نرسيدن اين مذاكرات دانست.
وي در پاسخ به سوالي ديگر در خصوص تحريم هاي غيرقانوني غرب عليه كشورمان ضمن تاكيد بر بي تاثير بودن آنها اعلام كرد: اگرچه زندگي روزانه مردم به خوبي جريان دارد، ا ما برخلاف ادعاهاي دولت هاي غربي، تحريم ها مستقيما مردم عادي را نشانه گرفته و با اين كار در واقع حقوق بشر از جمله حق توسعه آنها را نقض كرده اند. اين حق مسلم مردم ايران است كه در مقابل اين تحريم ها هرگونه اقدام لازم را اتخاذ نمايند.
وي افزود: اين تحريم ها كاملا غيرقانوني است؛ زيرا ناقض همان قطعنامه هايي است كه در شوراي امنيت سازمان ملل عليه ما وضع شده است و مورد قبول ما نيستند. آنها خود در اين قطعنامه ها ذكر كرده اند كه هرگونه تحريم بيشتر صرفا بايد از طريق مجراي سازمان ملل وضع شود؛ حال آنكه كشورهاي غربي به صورت خودسر و يك جانبه دست به تحريم هاي جديدي زده اند كه برخلاف قوانين حقوقي و بين المللي است.
گفتني است هيئتي از آژانس بين المللي انرژي اتمي روزهاي دوم و سوم اسفند به تهران خواهند آمد.

 



گزارش كيهان از سرنوشت سند زنده نقض بي سابقه حقوق بشر در انگليس

سرويس سياسي-
محافل قضايي در انگلستان اعتراف كردند يك فرد مسلمان بدون آن كه هيچ اتهامي به او وارد باشد 10 سال در زندان مانده است.
بنابر گزارش هايي كه منابع مختلف از جمله بي بي سي در روزهاي اخير منتشر كرده اند فردي به نام ابوقتاده كه 10 سال گذشته را در سخت ترين شرايط ممكن در زندان هاي امنيتي انگلستان گذرانده حتي يك بار هم در يك جلسه دادگاه يا تفهيم اتهام شركت نكرده و در تمام مدت اساسا معلوم نبوده او به چه جرمي در زندان است. بي بي سي روز گذشته در گزارشي در اين باره اذعان كرد ابوقتاده بدون آن كه اتهام مشخصي به او وارد شده باشد بدون حتي هيچ گونه تشريفات قضايي و صرفا به دليل آن كه ادعا شده خطري براي امنيت ملي انگلستان است 10 سال زنداني شده است.
اين در حالي است كه اين اتهام هرگز نه فقط اثبات بلكه به وي تفهيم هم نشده است.
ابوقتاده يك روحاني اردني است كه انگلستان او را به همكاري با القاعده متهم مي كند.
كارشناسان عقيده دارند اين مورد يكي از شاخص ترين مواردي است كه نشان مي دهد شرايط حقوق بشر در غرب بسيار وخيم بوده و اين كشورها اساساً صلاحيتي براي انتقاد از ايران در اين موضوع ندارند.

 



مقام هاي آژانس اول و دوم اسفند به ايران مي آيند

آژانس بين المللي انرژي اتمي روز گذشته در بيانيه اي با تصحيح تاريخ سفر هيئت آژانس به ايران، زمان ورود اين هيئت را اول ودوم اسفند اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دبيرخانه آژانس بين المللي انرژي اتمي (IAEA) روز گذشته اعلام كرد: در بيانيه آژانس به تاريخ اول فوريه 2012 (12 بهمن) اعلام شد كه مقامات آژانس نشست ديگري را با ايران در تاريخ 21-22 فوريه (2 و 3 اسفند) در تهران خواهند داشت. متاسفانه اين تاريخ ها اشتباه بوده است و اين نشست ها در 20-21 فوريه 2012 (1 و 2 اسفند) برگزار خواهند شد.
بر اساس اين گزارش، آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود كه در نشست تهران هيئت آژانس نگراني هايش را توضيح داد و اولويت هايش را بر شفاف سازي ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته اي ايران قرار داد. آژانس همچنين با ايران درباره موضوعات و گام هاي مقدماتي كه بايد برداشته شود و نيز مداليته هاي مربوطه مذاكره كرد.
تيمي از بازرسان آژانس 29 تا 31 ژانويه (9 تا 11 بهمن ماه) به ايران آمدند تا موضوع هسته اي ايران را از نزديك مورد بررسي قرار دهند.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه ايران جلسات برگزار شده با مقامات آژانس را مثبت خواند و با بيان اينكه قدمي به جلو برداشته شد، افزود: قرار شد اين رايزني ها ادامه يابد.

 



بي بي سي: ورّاجي هاي اسرائيل نتيجه معكوس داشت (خبر ويژه)

لفاظي هاي رژيم صهيونيستي در زمينه تهديد نظامي، ابزاري براي وادار كردن ايران به مذاكره است.
بي بي سي ضمن انتشار اين تحليل، به سخنان اخير نتانياهو پرداخت كه خطاب به اعضاي كابينه خود گفته بود بيش از اين درباره حمله به ايران ورّاجي و پرگويي نكنند چرا كه زيان هاي سنگيني براي اسرائيل در پي دارد و تل آويو را در خط مقدم مواجهه با ايران قرار مي دهد.
بي بي سي ايجاد انفعال در ايران را يكي از اهداف جنگ تبليغاتي اسرائيل توصيف كرد و افزود: منفعت احتمالي كوبيدن بر طبل تهديد نظامي، اين است كه ايران با مشاهده جدي تر شدن احتمال درگيري، از باب مذاكره وارد مي شود.
بي بي سي درباره هدفگذاري صهيونيست ها از تهديد نوشت: در اين صورت ديپلمات هاي آمريكايي و غربي روي اين موضوع تاكيد خواهند كرد كه اگر همكاري براي تشديد تحريم ها صورت نگيرد، احتمال وقوع جنگ بيشتر است پس براي وقوع جنگ بايد تحريم ها را افزايش داد(!) اما به نظر مي رسد اكنون آمريكا خود احساس مي كند تاكيد روي حمله اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران مي رود تا به جاي مفيد بودن به عاملي تخريبي تبديل شود. سخنان اخير نتانياهو نشان دهنده وجه تخريبي موضع گيري هاي متعدد مقامات اسرائيل در مورد حمله به ايران است. وي اين سخنان را وراجي خوانده و گفته است كه چنين صحبت هايي به شدت براي اسرائيل زيان بار است و علاوه بر قرار دادن اسرائيل در خط مقدم ماجرا، به تحريم ها نيز ضربه مي زند.
يادآور مي شود روز گذشته شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي با اذعان به استواري و بي باكي جمهوري اسلامي و بي آن كه به تهديدهاي مقامات اين رژيم اشاره كند گفت: حكومت ايران هيچ گونه رفتاري كه حاكي از كوتاه آمدن و مثبت باشد از خود نشان نمي دهد و پيوسته از تخريب و نابودي سخن مي گويد.
وي با اقدام نظامي مخالفت كرده و گفته كه بايد روش هاي غيرنظامي را به آزمون گذاشت.




 



ما يوروها را در پاريس و بروكسل تقسيم مي كنيم شما هزينه هايش را سرشكن كنيد (خبر ويژه)

سخنگوي گروه 2 نفره موسوم به «شوراي هماهنگي سبز» درباره دعوت به آشوبگري گفت به هرحال خطر كردن بخشي از مبارزه سياسي است.
اردشير اميرارجمند در مصاحبه با «جرس» گفته است «البته ما از خطرات و ريسك هاي اين فراخوان غافل نيستيم اما به هرحال بايد خطر و ريسك مبارزه را پذيرفت». مشاور موسوي كه در پاريس اقامت دارد، به هنگام خروج از كشور در يكي از كنسولگري هاي آمريكا در تركيه به ديپلمات آمريكا گفته بود «جان من در ايران در خطر بود(!؟) و به همين دليل شما بايد مقدمات عزيمت من به اروپا يا پناهندگي مرا تامين كنيد.»
خبرنگار جرس درباره احتمال سركوب آشوبگري پرسيد كه اميرارجمند براي كم هزينه نشان دادن ماجرا گفت: هيچ دليلي وجود ندارد كه نيروهاي انتظامي و نظامي مبادرت به سركوب كنند. نوع اكسيون هم به گونه اي انتخاب شده كه ضريب سركوب را پايين بياورد و افراد را در معرض هزينه هاي شديد قرار ندهد. با اين حال ريسك و خطر كردن هم جزيي از مبارزه است. ما بايد سعي كنيم هزينه ها را توزيع و سرشكن كنيم(!)
ادعاي سرشكن كردن هزينه ها در حالي است كه طيف هاي زيادي از گروه هاي اپوزيسيون به خاطر بالا كشيدن صدها هزار دلار و يوروي پرداختي به شخص وي مشكوك هستند و حتي در رسانه هاي خود مكررا پرسيده اند كه روزگار اميرارجمند و مزروعي در حالي كه هيچ كار مفيدي هم در پاريس و بروكسل نمي كنند چگونه مي گذرد هزينه گزاف تورهاي تفريحي آنها چگونه تامين مي شود.
يادآور مي شود در بخشي از اين مصاحبه، جرس به همكاري طيف شوراي هماهنگي با اپوزيسيون بر سر تحريم انتخابات اشاره كرد و پرسيد كه چرا با اين وجود، از كلمه تحريم استفاده نمي كنيد. اميرارجمند هم بدون رد اين ادعا گفت: نمي شود ادعا كرد واژه ها داراي بار و اهميت نيستند ولي نبايد بار و اهميت را مطلق كرد. نه تحريم، تابويي است كه نتوان هيچ وقت از آن صحبت كرد و نه عدم مشاركت، يك لفظ ضعيف و ناموجه است. مهم اين است كه در انتخابات شركت نمي كنيم و سايرين را هم به همين دعوت مي كنيم.
در همين حال پايگاه اينترنتي بالاترين با طرح اين پرسش كه چرا دعوت هاي شوراي هماهنگي سبز براي تظاهرات و پياده روي خياباني جدي گرفته نمي شود و چرا خوش بيني به اين دعوت حضور در پياده روها وجود ندارد؟ نوشت: تعيين ساعت و زمان و حد فاصل حركت، جز برنامه ريزي و تمركز نيروهاي امنيتي چه دستاورد روشن ديگري دارد؟ آنچه از متن بيانيه هاي شورا برمي آيد اين است كه بناي شورا بر كنترل فعاليت هاي جنبش است نه باروري آن. آنها خواستار بستن دست و پاي جنبش هستند نه پر و بال دادن به آن. آنها هيچ اطمينان و اعتمادي به شعور مخالفان ندارند و مي خواهند حداقل منافذ خلاقيت ما را كور كنند. حتي مي توان بدبين بود كه در خط بيانيه نويسان سكتاريستي است آنها مي خواهند بعدا اگر اتفاقي افتاد راه خود را جدا كنند كه آنها كه چه بودند و چه نبودند، از ما نبودند.
بالاترين تصريح كرد: چنين تحركاتي، دعوت به قرباني كردن افراد مي باشد و نه تنها پيشاپيش محكوم به شكست است بلكه جز تحميل ياس و نااميدي بيشتر، نتيجه اي دربر ندارد.
در مقابل ابراهيم نبوي ميرزابنويس جرس در جواب منتقداني نظير گردانندگان بالاترين،نوشت: حاميان جنبش چيزي براي باختن ندارند. خوشبختانه جز معدودي دل سپرده به سرنوشت كشور در فرنگ، اپوزيسيون بي پرنسيب، دست از سر جنبش برداشته و به همان تفريحات 30 ساله مي پردازد.
وي از جمله فرصت طلباني است كه با اپوزيسيون نمايي توانست در بروكسل پناهندگي بگيرد و هم قطار تفريحات اپوزيسيون بي پرنسيب شود.

 



ليمبرت: برنامه هسته اي، خواست ملي و ابزار تثبيت جايگاه بين المللي ايران است (خبر ويژه)

رئيس پيشين ميز ايران در وزارت خارجه آمريكا تصريح كرد برنامه هسته اي يك شعار و خواست ملي براي ايرانيان است و هيچ سياستمدار ايراني جرأت سازش در اين زمينه را ندارد.
جان ليمبرت از اعضاي لانه جاسوسي سابق آمريكا در مجله فارين پاليسي نوشت: اگر مذاكرات جديد ميان ايران و غرب حول برنامه هسته اي شكل بگيرد، مسلماً به نتيجه اي نخواهد رسيد. براي ايرانيان، برنامه هسته اي يك شعار و خواست ملي است بنابراين هيچ سياستمدار و مذاكره كننده ايراني جرأت مصالحه و سازش در اين مورد را ندارد. درست مثل ملي كردن صنعت نفت در دوران نخست وزيري مصدق كه درحقيقت بهانه اي براي قطع نفوذ و فشارهاي دولت انگليس بود، مسئله هسته اي نيز قالبي است كه ايرانيان از طريق آن مي كوشند جايگاه خود را در جامعه بين المللي تثبيت كنند.
ليمبرت همچنين نوشت: دولت آمريكا بايد درمورد نتايج تحريم هاي اخير واقع بين باشد. شايد اين اقدامات به نتايجي كه دولت آمريكا در پي آن است منجر نشود. در اين حالت شايد بهترين اقدامي كه در طولاني مدت مي تواند ايران را به عقب نشيني وادار كند پايين نگاه داشتن بهاي نفت خام در بازار جهاني است.

 



جبهه حاميان سوريه كودتاي آمريكا و عربستان را خنثي كرد (خبر ويژه)

حمايت هاي ايران، روسيه و چين، پروژه مشترك آمريكا، غرب و عربستان براي ساقط كردن حكومت سوريه را با ناكامي مواجه كرد.
پايگاه خبري صهيونيستي موسوم به دبكا ضمن درج اين تحليل نوشت: گزارش ها نشان مي دهد دولت آمريكا و چند كشور غربي و عربي طي چند ماه گذشته بر آن شده بودند رژيم سوريه را به شكلي پنهان سرنگون كنند اما اين پروژه ناكام مانده است.
به گزارش «دبكا»، در ماه گذشته اين اقدام غرب به اوج خود رسيد و با اجراي يك عمليات سياسي و نظامي گسترده، امكان آن فراهم شده بود كه يك ژنرال ارتش سوريه با كودتا قدرت را در دمشق به دست گيرد. اما اين اقدامات ناكام ماند و حكومت سوريه با پشتگرمي به حمايت هاي آشكار جمهوري اسلامي و دولت هاي چين و روسيه، به تار و مار كردن مخالفان خود دست زد.
اين پايگاه صهيونيستي افزود: اكنون حكومت سوريه زمينه را براي انجام يك حركت ضربتي براي نابود كردن مخالفان مسلح فراهم كرده است.
گزارش اين پايگاه صهيونيستي حاكي است: آمريكا از اسرائيل خواسته از مداخله علني در بحران سوريه خودداري كند و دولت هايي مانند عربستان و امارات ]و قطر[ درگير بحران باشند.

 



كافي است گالن بنزين 15 دلار شود همه حاميان پشت اسرائيل را خالي مي كنند! (خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن پست اعلام كرد ايران همه خط قرمزهاي آمريكا را پشت سر گذاشته است.
اين روزنامه مي نويسد آمريكا 3 خط قرمز براي ايران در نظر گرفته بود كه هر سه در شن فرو رفته اند و آمريكا ساده لوحانه منتظر پاسخ ايران است.
ريچارد كوهن تحليلگر واشنگتن پست نوشت: «آمريكا سه خط قرمز را براي برنامه هسته اي ايران قائل بود اول حفر تاسيسات هسته اي ايران در اعماق زمين به نحوي كه بمب هاي اسرائيلي قادر به هدف گيري آن نباشند دوم عميق تر شدن اين جايگاه ها در قلب زمين به كيفيتي كه بمب هاي «سنگرشكن» آمريكايي هم قادر به هدف گيري آنها نباشند و خط قرمز سوم آن كه رژيم ايران هرگز به اسرائيل اجازه زيستن در آرامش را ندهد. ايران مدت هاست اين خطوط را پشت سر گذاشته است».
اين روزنامه ادامه مي دهد: اسرائيل هرگز به ايران حمله نخواهد كرد چرا كه آتش يك چنين جنگي بزرگ نه تنها اهداف آمريكا و اسرائيل را هدف قرار خواهد داد بلكه قيمت نفت را نجومي بالا خواهد برد. در آن هنگامه حتي وفادارترين طرفداران اسرائيل هم اين سؤال بزرگ در ذهنشان ايجاد خواهد شد كه آيا حيات يك دولت كوچك يهود ارزش گران شدن بنزين به قيمت هر گالن 15 دلار را دارد؟ البته پرداخت اين هزينه براي مردم آمريكا آسان نيست.
واشنگتن پست همچنين نوشته است: ساده لوحانه است كه اوباما تصور كند ايران به خواسته هاي آمريكا تن مي دهد.
اين روزنامه در پايان تاكيد كرده است: خطر اين است كه ايران به قدرت انحصاري هسته اي اسرائيل پايان دهد و از آن سو مي تواند 50 هزار موشك در اختيار حزب الله در شمال و حماس در جنوب اسرائيل قرار دهد.
واشنگتن پست از دولت آمريكا خواست براي توقف برنامه هسته اي ايران سياست براندازي و حمايت از گروه هاي مخالف را جدي تر بگيرد.

 



بضاعت ما 50 نفر هم نبود آيت الله خميني ملت را به صحنه آورد (خبر ويژه)

«پس از پيروزي انقلاب و استقرار نظام كنوني، گروهي از سياسيون به كريم سنجابي گله مند بودند كه چرا با به راه انداختن تظاهرات حزبي، از خميني حمايت كرده بودند؟»
اين مطلب را پايگاه اينترنتي گويانيوز در ارزيابي پايگاه اجتماعي گروهك هاي اپوزيسيون نوشت و توضيح داد: سنجابي در جواب اين سوال با پوزخندي جواب مي دهد كه «ما نه تنها در بهترين شرايط هرگز قادر به كشاندن مردم به خيابان ها آن هم كمتر از 50 نفر نبوديم و هميشه در حسرت راهپيمايي ميليوني بوديم كه خارج از بضاعت ما بود بلكه اين نفوذ شخصيت كاريزماي آيت الله خميني بود كه ما را هم به دنبال خود كشاند...»
گويانيوز مي افزايد: اين اگرچه واقعيتي است تلخ اما بايد قبول داشت كه مهمترين شاخص اعتنا به تاثيرگذاري يك گروه سياسي، داشتن حمايت مردمي است؟ بي تعارف، هيچ يك از گروه هاي اپوزيسيون تاكنون داراي چنين كاريزمايي نبودند آنقدر كه حتي در تجميع طرفداران خود در خارج از كشور لنگ مي زنند و دليل عدم حضور چشمگير مردم حتي طرفداران اين گروه هاي سياسي در سمينارهاي برگزار شده خاصه در خارج از كشور، ناشي از همين واقعيت انكارناپذير بي پشتوانه بودن اين گروه ها از حمايت هاي مردمي است.
نويسنده تحليل با تاكيد بر اينكه «مردم ايران صداقت اپوزيسيون را باور ندارند»، خاطرنشان كرد: اپوزيسيون با خودشيفتگي، خطاهايي را مرتكب مي شود كه باعث ايجاد ذهنيت مي گردد. مصداق اين موضوع، برگزاري كنفرانس اخير در استكهلم است كه با حضور بيش از 50 تن از افراد و چهره هاي منتسب به گروه هاي اپوزيسيون، بدون چشم و گوش مطبوعات و رسانه ها كه اصل مهم در دمكراسي خواهي است، پشت درهاي بسته برگزار مي شود و از قضا يكي از دلايل مخالفت با اين كنفرانس از همان آغاز اعلام برگزاري اش اتخاذ چنين تصميم به دور از منطق دمكراسي برگزاركنندگان اين كنفرانس بود كه نه تنها باعث حرف و حديث هاي دل سردكننده شد بلكه بر عمق شكاف بين گروه ها نيز افزوده گرديد.
اين پايگاه وابسته به ضدانقلاب در جلسه ديگري، جلسه استكهلم را «جلسه فراماسونرهاي برون مرزي» لقب داده و نوشت: جماعت شركت كننده در اين جلسه مخفيانه، به غير از سخنگوها،، همه مخفي اند. لابد شركت كنندگان يك كيسه هم روي سرشان كشيده اند كه شناخته نشوند. گفته مي شود اين آقايان و خانم مخفي كار دارند فرماسونري برون مرزي تشكيل مي دهند.

 



زنده اين اپوزيسيون به درد مي خورد نه مرده اش (خبر ويژه)

دو پايگاه اينترنتي نيمه تعطيل اپوزيسيون ضمن يك خبرسازي ادعا كردند جمهوري اسلامي مي خواهد برخي مخالفان را در خارج كشور ترور كند!
جرس و روزنت كه پس از شكست فتنه گران، روزگار بغرنجي را سپري مي كنند ادعا كرده اند برخي گزارش ها از طراحي ترور چند تن از فعالان سياسي در خارج كشور حكايت دارد. اين دو پايگاه عضو شبكه عنكبوت با تعابيري نظير «گفته مي شود»، «براساس گزارش هايي كه به ما رسيده»، «منابع خبري ما گفته اند» و... فقدان سند و مدرك و منبع براي ادعاي خود را بپوشانند.
اين در حالي است كه جمهوري اسلامي از طيف ياد شده استفاده چند لايه را مي برد و فقدان آنها مي تواند خسارت باشد! اول اينكه برخي از اين افراد، قد و وزن- بي وزني و كوتاه قدي- واقعي اپوزيسيون جمهوري اسلامي را نشان مي دهند و هركس به برخي از اين عناصر دون پايه نگاه كند، به حقانيت ملت و حاكميت ايران پي مي برد (مثل سازمان منافقين و سلطنت طلب ها و...). نكته دوم اينكه برخي از اين به اصطلاح فعالان اپوزيسيون، بهترين طعمه سرويس هاي اطلاعاتي ايران براي از هم گسيختگي اپوزيسيون خارج نشين هستند. ثالثاً برخي از همين عناصر به عنوان «ترمز» عمل مي كنند و سالهاست كه محافل متبوع خود را در حالت فشلي نگه داشته اند.
البته به نظر مي رسد اقدام جرس (وابسته به كديور و برخي اعضاي حلقه از هم پاشيده لندن) و روزنت (وابسته به طيفي از سلطنت طلبان و اصلاح طلبان متواري) بيشتر براي كارچاق كني خود بوده كه طي ماه هاي اخير به اعتبار افتادن به وضعيت ورشكستگي و نيمه تعطيلي، با مشكلات حاد مالي مواجه شده اند و احتمالاً از طريق شايعه بازي و خبرسازي مي خواهند رونقي به كسب و كار خود بدهند وگرنه براي هر ناظر آگاه از اوضاع كاملاً روشن است كه برخي عناصر مورد اشاره اپوزيسيون زنده شان به درد جمهوري اسلامي مي خورد نه مرده شان.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14