(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 بهمن 1390- شماره 20140

نيويورك تايمز از فعاليت ماموران «سيا» در عراق خبر داد
آرژانتين از دولت انگليس به سازمان ملل شكايت مي كند
رئيس جمهور جديد مالديو معترضان را به آرامش دعوت كرد
اعتصاب بي سابقه ضددولتي سراسر اسرائيل را فرا گرفت
به دليل كوتاهي در مهار ناآرامي هاي اخير پارلمان مصر خواستار بركناري وزير كشور شد
شعار معترضان در خيابان هاي روماني رئيس جمهور بايد بركنار شود
افشاي رسوايي هاي مالي چند نماينده كنگره آمريكا
توافق وزير خارجه روسيه و بشار اسد براي گفت وگو با مخالفان در مسكو
درا عتراض به سياست هاي اتحاديه اروپا يوناني ها پرچم آلمان را به آتش كشيدند
نظاميان جدا شده از ارتش يمن عليه عبدالله صالح به خيابان ها ريختند
3 دور مذاكرات آمريكا و طالبان بي نتيجه پايان يافت
وحشت آل خليفه از ساخت كوكتل مولوتف در خانه انقلابيون بحرين



نيويورك تايمز از فعاليت ماموران «سيا» در عراق خبر داد

يك روزنامه آمريكايي فاش كرد جاسوس هاي مخفي سازمان «سيا» در عراق همچنان فعال هستند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «نيويورك تايمز» فاش كرد، جاسوس هاي آژانس اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) علي رغم عقب نشيني نيروهاي آمريكايي همچنان در عراق فعال هستند. نيويورك تايمز به نقل از منابع خود افزود، ماموران مخفي سيا در قالب همكاري با «نيروهاي عمليات ويژه» آمريكا و دستگاه امنيتي عراق فعاليت خواهند كرد. به نوشته اين روزنامه، در افغانستان نيز اين فعاليت وجود دارد و در صورت عقب نشيني نيروهاي آمريكايي در پايان سال 2014 از افغانستان، جاسوسان سيا در اين كشور باقي مي مانند.
خبرگزاري مهر نيز از فعاليت گسترده هسته اي مخفي «موساد» در بغداد و مناطق ديگر عراق خبر داد.

 



آرژانتين از دولت انگليس به سازمان ملل شكايت مي كند

رئيس جمهور آرژانتين اعلام كرد كه اين كشور درصدد آن است تا در اعتراض به «نظامي سازي» جزاير مالويناس از سوي انگليس كه منطقه مورد اختلاف دو كشور است، به سازمان ملل شكايت كند.
به گزارش خبرگزاري ها كريستينا كرچنر رئيس جمهور آرژانتين كه براي جمعي از سياستمداران و كهنه سربازان صحبت مي كرد گفت: به دليل اينكه اين توسل به زور انگليسي ها در رابطه با جزاير مالويناس امنيت بين المللي را در معرض خطر بزرگي قرار داده اما شكايتي را در اين مورد به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل ارائه مي كنيم.دوم آوريل سي امين سالگرد جنگ 74 روزه ميان انگليس و آرژانتين است كه در آن 649 آرژانتيني و 255 انگليسي كشته شدند. آرژانتين حق حاكميت خود را بر جزاير مالويناس كه از سال 1883 توسط انگليس به اشغال درآمده اند را بارها در مجامع بين المللي اعلام كرده است.

 



رئيس جمهور جديد مالديو معترضان را به آرامش دعوت كرد

پس از استعفاي محمد نشيد رئيس جمهور پيشين مالديو، محمد وحيدحسن معاون وي به عنوان رئيس جمهور جديد سوگند ياد كرد و خواهان برقراري آرامش در اين كشور شد.
به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، محمد وحيد حسن «رئيس جمهور جديد مالديو كه روز سه شنبه مراسم تحليفش برگزار شد، خواهان پايان آشوب در خيابان هاي اين كشور شد و از شهروندان مالديو خواست تا پس از ناآرامي هاي سياسي چندين ماهه با يكديگر همكاري كنند.
حزب دموكراتيك مالديو متعلق به «محمد نشيد» رئيس جمهور پيشين اعلام كرد كه استعفاي وي بر اثر كودتايي صورت گرفته كه توسط عناصر خودسر پليس انجام شده است. با وجود اين يكي از مشاوران محمد نشيد اين مسئله را كه استعفاي وي بر اثر فشار ارتش صورت گرفته رد كرد.
دفتر محمد وحيدحسن نيز اين مسئله را كه ارتش به دنبال درگيري هاي خياباني محمد نشيد را تحت فشار قرار داده تا استعفا كند نپذيرفت.
همچنين مقامات مالديو ديروز بازداشت خانگي محمد نشيد را رد كردند اما اعلام كردند كه پليس و ارتش از وي در محلي نامعلوم محافظت مي كنند.
بحران سياسي زماني در مالديو آغاز شد كه سه هفته قبل، محمد نشيد رئيس جمهور پيشين دستور داد تا يك قاضي ارشد به نام «عبدالله محمد» از سمت خود بركنار و بازداشت شود. بحران زماني به اوج خود رسيد كه ماموران پليس از سركوب معترضان به دستور مستقيم رئيس جمهور خودداري كرده و به صفوف معترضان پيوستند.
مالديو با 395 هزار نفر جمعيت كه اكثريت آنها مسلمان هستند؛ از مجموعه اي در حدود 1200 جزيره كوچك و بزرگ در اقيانوس هند تشكيل شده كه كمتر از 200 جزيره آن قابل سكونت است. اين كشور در سال 1965 از دولت استعماري انگليس اعلام استقلال كرد.

 



اعتصاب بي سابقه ضددولتي سراسر اسرائيل را فرا گرفت

اعتصاب گسترده و سراسري كاركنان بخش هاي دولتي، حمل و نقل، دادگاه ها و نهادهاي مالي و اقتصادي، فلسطين اشغالي را فلج كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز كاركنان و كارگران فرودگاه ها، بندرها، راه آهن، بانك ها، كليساها، دادگاه ها و نهادهاي دولتي، بازار بورس و برخي از نهادهاي اقتصادي ديگر دست به اعتصاب زدند. علت اين دست از كار كشيدن، كه روزانه حدود 500 ميليون دلار به رژيم صهيونيستي ضرر مي رساند، پايين بودن دستمزدها و شرايط سخت معيشتي اعلام شده است. در مورد مدت اعتصاب، گزارشي نرسيده است. وزير دارايي رژيم صهيونيستي قبل از آغاز اعتصابات همه تلاش خود را به كار برد تا مانع آن شود ولي اين تلاش ها نتيجه نداد.
يكي از برگزاركنندگان اعتصاب به خبرنگاران گفت: تنها سلاحي كه كارگران مي توانند از آن استفاده كنند، سلاح اعتصاب است. يك اتحاديه كارگران در فلسطين اشغالي نيز اعلام كرد، شرايط معيشتي براي 250 هزار كارگر بازنشسته بسيار سخت است.
در مقابل، سخنگوي وزارت دارايي رژيم صهيونيستي اعلام كرد: اعتصاب اقدامي غيرضروري است و پيامدهاي وخيمي بر اقتصاد اسرائيل خواهد داشت.
نوامبر گذشته (آبان) نيز اتحاديه كارگران اعتصاب ترتيب داده بود.
اعتراضات اجتماعي در فلسطين اشغالي از ماه ژوئن گذشته (تير) آغاز شد و در ماه اوت (مرداد) زماني كه بيش از 500 هزار نفر از سراسر فلسطين اشغالي، در تل آويو جمع شدند تظاهرات كردند، به اوج خود رسيد.
بي عدالتي، تبعيض، فشار اقتصادي و فساد گسترده ميان سران رژيم صهيونيستي، مردم اين رژيم را به خيابان ها كشانده است.
خبر ديگر اينكه، به گزارش خبرگزاري ايسنا، «اويگدور ليبرمن» وزير خارجه رژيم صهيونيستي سه شنبه با «هيلاري كلينتون» همتاي آمريكايي خود در واشنگتن ديدار و گفت وگو كرد. قيام هاي اسلامي مردم عرب و خطراتي كه اين قيام ها در آينده براي موجوديت اسرائيل دارد، از جمله محورهاي گفت وگو ميان طرفين بود.
به گفته «ويكتوريا نولاند»، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، اين مذاكرات پشت درهاي بسته و بدون پوشش رسانه اي انجام شد. به گفته وي، دو طرف در مورد روند صلح خاورميانه، ايران و سوريه گفت وگو كردند.
قبل از اين، آخرين ديدار كلينتون و ليبرمن در سپتامبر 2010 (شهريور 1388) انجام گرفته بود.
وزيران خارجه آمريكا و رژيم صهيونيستي پس از ديدار سه شنبه نيز حاضر به حضور در جمع خبرنگاران و پاسخگويي به سوالات آنان نشدند.
مقامات آمريكا و اسرائيل مي ترسند در ارتباط با ترور دانشمندان هسته اي ايران، از طرف خبرنگاران مورد سوال قرار گيرند.
خبر ديگر اينكه، روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي را فردي بي كفايت خواند و خواستار استعفاي او شد. اين روزنامه علت انزواي اسرائيل در جهان را سياست هاي نادرست نتانياهو دانست.

 



به دليل كوتاهي در مهار ناآرامي هاي اخير پارلمان مصر خواستار بركناري وزير كشور شد

نمايندگان پارلمان مصر و مجلس (الشعب) خواستار بركناري وزير كشور به خاطر بي مبالاتي در حوادث اخير اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، نمايندگان مجلس، پليس اين كشور را به دليل استفاده مفرط از خشونت و شليك گلوله و به كارگيري حجم وسيعي از گازهاي اشك آور بر ضد معترضان، در جريان اعتراضات اخير خياباني مقصر دانسته و كناره گيري وزير كشور را خواستار شدند.
به گفته نمايندگان مجلس الشعب، وقايع اخير نشان داد كه وزارت كشور بايد از وجود بقاياي رژيم سابق پاكسازي شود.
در درگيري هاي چهارشنبه شب گذشته در ورزشگاه «پورت سعيد» نه تنها باعث مرگ 74 نفر شد، بلكه خشونت ها را در شهرهاي بزرگ مصر گسترش داد.
از سوي ديگر بسياري از احزاب، گروه ها، تشكل ها و فعالان سياسي امروز را به عنوان روز اعتصاب و اعتراض به نظاميان حاكم اعلام كردند. مردم مصر شوراي عالي نيروهاي مسلح را كه حكومت را به دست دارد، مسئول كشتار و ايجاد خشونت، در اين كشور مي دانند و خواستار كناره گيري «سپهبد محمدحسين طنطاوي» رئيس آن هستند.
نظاميان مصر كه به دنبال راه چاره اي براي خروج از بحران سياسي كنوني هستند، تحت فشار افكار عمومي اعلام كردند كه «حسني مبارك» رئيس جمهور مخلوع اين كشور را از «مركز بهداشت جهاني» به بيمارستان زندان «طره» در قاهره انتقال خواهند داد. ديكتاتور سابق مصر نيز در واكنش به اين اقدام تهديد كرد، در صورت انتقال به زندان طره خود را خواهد كشت. در همين حال «جمال و علاء» مبارك پسران حسني مبارك روز سه شنبه به سلول هاي انفرادي در زندان طره منتقل شدند. مردم مصر فرزندان مبارك و بقاياي رژيم وي را عامل فتنه افروزي و كشته شدن 74 تن در جريان بازي فوتبال تيم «الاهلي» و «المصري» در ورزشگاه «پورت سعيد» مي دانند و محاكمه سريع و مجازات آنها را خواستارند.
انتخابات زود هنگام
در حالي كه دور دوم مرحله اول انتخابات مجلس شورا (سنا) در مصر در اوضاع درهم و برهم سياسي و اجتماعي آن در 9 استان از روز سه شنبه آغاز شد، منابع مطلع در مصر از برگزاري انتخابات زود هنگام رياست جمهوري در ماه «مه» (ارديبهشت) خبر دادند.
براساس اين گزارش، منابع آگاه مصري در گفت وگو با روزنامه «الحيات» چاپ لندن اعلام كردند كه طي چند روز آينده، ماه مه (ارديبهشت) به عنوان موعد برگزاري انتخابات رياست جمهوري در مصر اعلام خواهد شد.
به گفته اين منابع، شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر و برخي از گروه هاي سياسي از جمله «اخوان المسلمين» در اين باره به توافق رسيده اند و هم اكنون نيز رهبران شوراي نظامي در حال رايزني با احزاب و گروه هاي سياسي هستند تا درباره قانون اساسي جديد به توافق برسند. اين منابع افزودند: اغلب گروه هاي سياسي موافقت خود را با اكثر بندهاي قانون اساسي جديد اعلام كرده اند و «اخوان المسلمين» در تلاش براي توافق با سلفي ها درباره تصويب عبارت «دولت مدني» در قانون اساسي جديد است تا به اين ترتيب، گروه هاي ليبرال نيز رضايت خاطر داشته باشند.
همچنين «محمد البرادعي» نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري در مقاله اي در روزنامه انگليسي «فاينشنال تايمز» حمايت خود را از اخوان المسلمين اعلام كرد و نوشت: مصري ها بايد به اختلافات سياسي و اقتصادي خود پايان دهند و ضمن اتحاد، كشور را در مسير دموكراسي قرار دهند تا بتوانند حاكمان نظامي را بركنار كنند.
اين سياستمدار كهنه كار مصري مديريت نظاميان را پايين تر از حد انتظار توصيف و اضافه كرد كه مصري ها در حالي كه اقتصاد اين كشور در حال ضعيف شدن است، تغييرات مثبت اندكي داشته اند.
«عمرو موسي» دبيركل سابق «اتحاديه عرب» و ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر نيز با استقبال از برگزاري انتخابات زود هنگام رياست جمهوري در مصر تصريح كرد كه روند دموكراسي در اين كشور در حال كامل شدن است.
خبر ديگر اينكه يك نماينده طرفدار جريان سلفي در پارلمان مصر روز سه شنبه بدون توجه به دستور جلسه پارلمان با برخاستن از جاي خود، اذان گفت: «ممدوح اسماعيل» كه يك وكيل طرفدار جريان افراطي مذهبي سلفي در مصر است، بدون توجه به بحث نمايندگان درباره درگيري هاي اخير در اين كشور، با فرا رسيدن زمان نماز عصر از جاي خود برخاست و با صداي بلند اذان گفت. برپايه گزارش خبرگزاري رسمي مصر (شرق الاوسط) «محمدسعد الكتاني» رئيس پارلمان مجلس الشعب) كه از اين اقدام نماينده سلفي عصباني شده بود، خطاب به وي گفت: تو كه از ما مذهبي تر نيستي، اگر مي خواهي اذان بگويي به مسجد برو و آنجا اذان بگو، اما ممدوح اسماعيل بدون توجه به تذكر رئيس پارلمان همچنان به كار خود ادامه داد.

 



شعار معترضان در خيابان هاي روماني رئيس جمهور بايد بركنار شود

مردم روماني با ريختن به خيابان ها خواستار بركناري فوري رئيس جمهور اين كشور شدند.
فقط چند روز پس از اينكه اعتراض هاي خياباني «اميل بوك» نخست وزير روماني را مجبور به كناره گيري از قدرت كرد، منابع خبري از افزايش فشارهاي مردمي براي بركناري «ترايان باسسكو»، رئيس جمهور اين كشور خبر مي دهند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، مردم اين كشور در شهر بخارست همچنان در خيابان ها به راهپيمايي و تجمعات ضددولتي مشغولند و اعلام مي كنند، رئيس جمهور نيز به دليل «بي كفايتي» در حل بحران اقتصادي، هرچه زودتر بايد از قدرت كناره گيري كند.
به اعتقاد مخالفان، «باسسكو» ديكتاتوري است كه بدون توجه به خواسته ها و مشكلات مردم، روش هاي حل بحران اقتصادي را از اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول طلب مي كند.
مردم روماني، به شدت تحت فشار رياضت هاي اقتصادي هستند كه اين سه نهاد خواستار اجراي آنها در اين كشور شده است.
از «مادريد» اسپانيا نيز خبر مي رسد، مردم بنا به دلايل مشابه در روماني، يعني بحران عميق اقتصادي، يك تظاهرات ضددولتي گسترده برگزار كردند.به نوشته «فرانس پرس»، بيش از 10 هزار نفر از پرستاران، كارگران و اعضاي اتحاديه هاي كارگري روز سه شنبه در اعتراض به تصميم دولت براي خصوصي سازي در بخش آب، برق و آموزش و پرورش راهپيمايي كردند. اين برنامه در بودجه سال 2012 اسپانيا گنجانده شده است.
دولتمردان اسپانيا همچنين براي جبران كسري بودجه تصميم دارند ساعات كاري كارمندان را افزايش و حقوق و مزاياي كارگران در بخش درمان را نيز كاهش دهند.
بسياري از كشورهاي اروپايي براي رهايي از بحران اقتصادي به اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي رو آورده اند كه اين امر خشم مردم را برانگيخته است.

 



افشاي رسوايي هاي مالي چند نماينده كنگره آمريكا

پس از افشاي خبر فساد مالي رئيس جمهور آمريكا، يك روزنامه آمريكايي از سوءاستفاده هاي مالي نمايندگان كنگره اين كشور خبر داد.
روزنامه واشنگتن پست طي گزارشي از اقدامات غيرقانوني و سوءاستفاده هاي مالي جمعي از نمايندگان كنگره آمريكا به نفع خانواده ها و بستگانشان خبر داد.
خبرگزاري مهر با انتشار اين خبر افزود: اين گروه از نمايندگان، دلارهاي مالياتي را به شركت ها، دانشگاه ها، موسسات و گروه هاي اجتماعي كه بستگانشان در آنها داراي فعاليت يا مسئوليتي بودند، هدايت مي كردند.
در اين گزارش به عنوان مثال آمده: يك سناتور از داكوتاي جنوبي، ميليون ها دلار به برنامه اي در پنتاگون اختصاص داده اما پس از مدتي معلوم شده، همسرش در اين مركز به عنوان پيمانكار فعاليت داشته و از كنار اين اختصاص بودجه، منافع زيادي به دست آورده است! يا نماينده اي از واشنگتن با لابي گري اقدام به افزايش بودجه يك گروه زيست محيطي كرده كه پسرش در آنجا مدير اجرايي بوده است. در انتهاي اين گزارش مي خوانيم: پس از اينكه از اين نمايندگان در اين باره پرسش به عمل آمد، اعلام كردند، هدف آنها رساندن سود به وابستگانشان نبوده است!
پيش از اين، روزنامه «نيويورك تايمز» نيز از كمك هاي مالي دو قاچاقچي و جنايتكار مكزيكي به اوباما براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 خبر داده بود. براساس اين گزارش، وقتي با دفتر انتخاباتي «باراك اوباما» تماس گرفته و اين مسئله مطرح شد، آنها اعلام كردند، پول دو قاچاقچي مكزيكي 200 هزار دلار بوده و به زودي به آنها بازگردانده خواهد شد!

 



توافق وزير خارجه روسيه و بشار اسد براي گفت وگو با مخالفان در مسكو

رئيس جمهور سوريه موافقت خود را با انجام اصلاحات سياسي زودهنگام و برگزاري همه پرسي پيش نويس قانون اساسي جديد در اين كشور اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، كميته اصلاح قانون اساسي سوريه اعلام كرد: بررسي نهايي پيش نويس اين قانون به پايان رسيده است و به زودي براي تصويب به بشار اسد ارائه خواهد شد.
براساس اين گزارش، كميته اصلاح قانون اساسي سوريه كه توسط «بشار اسد» رئيس جمهور اين كشور براي بازنگري در قانون اساسي تشكيل شده است، در بيانيه اي اعلام كرد: بازنگري در قانون اساسي به پايان رسيده و پيش نويس قانون اساسي جديد بزودي براي اجرايي شدن به رئيس جمهور تحويل داده خواهد شد.
از سوي ديگر رئيس جمهور سوريه در ديدار با وزير خارجه روسيه، از اجراي اصلاحات عميق در كشورش در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه، بشار اسد روز سه شنبه در ديدار با «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه، با اعلام پايبندي خود برانجام اصلاحات عميق و فوري، گزارشي از روند تحولات كشورش را اعلام كرد.
بشار اسد در اين ديدار اظهار داشت: انتخابات آزاد در سوريه با شركت همه احزاب و براساس قانون جديد احزاب در كشور برگزار خواهد شد و هر حزبي مي تواند، اكثريت آرا را به دست آورد، كه حزب بعث نيز يكي از آنها خواهد بود.
رئيس جمهور سوريه با اشاره به تلاش ها براي اصلاحات در كشورش عنوان كرد: سوريه از همان ابتدا از تلاش هايي كه براي حل و فصل سياسي مسائل سوريه انجام مي شد، حمايت كرده است. بشار اسد متذكر شد: ما به طور كامل با هيئت ناظران اتحاديه عرب در سوريه همكاري كرديم و اين در حالي است كه برخي از كشورهاي عربي سعي داشتند در ماموريت اين ناظران خلل وارد كنند و هم اكنون نيز سوريه آمادگي دارد تا با هركسي كه امنيت كشور را مي خواهد، همكاري كند.
مذاكره با مخالفان سوريه
در همين حال وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي از آمادگي سوريه براي مذاكره با مخالفان در مسكو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از وزارت خارجه روسيه، بشار اسد در ديدار با لاوروف، آمادگي خود را براي اعزام يك هيئت بلندپايه دولتي به مسكو براي مذاكره با مخالفان سوري اعلام كرد.
برپايه گزارش هاي دريافتي، سرگئي لاوروف نيز در اين ديدار مواضع روسيه در شوراي امنيت را درباره تحولات سوريه به اطلاع بشار اسد رساند و دخالت در امور داخلي سوريه را محكوم كرد.
وزير خارجه روسيه خاطرنشان كرد: مسكو بر ثبات و امنيت سوريه تأكيد و اصرار دارد تا حاكميت سوريه حفظ شود و اصلاحات دموكراتيك در اين كشور ادامه يابد. لاوروف با اعلام مواضع روسيه بار ديگر يادآور شد: همه گروه هاي خارجي بايد از آغاز مذاكرات ملي در كشور سوريه حمايت كنند و دخالت خارجي در اين كشور را محكوم كنند.
لاوروف روز سه شنبه به همراه رئيس سرويس امنيت و اطلاعات خارجي روسيه وارد دمشق شد و مورد استقبال مردمي قرار گرفت.
در زمينه تحولات داخلي سوريه، مخالفان بشار اسد پس از نااميدي از آمريكا و شوراي امنيت، دست به دامن نخست وزير رژيم صهيونيستي شده اند. شبكه 10 تلويزيون رژيم اشغالگر اسرائيل سه شنبه شب در يك خبر فوري از درخواست مخالفان سوري از بنيامين نتانياهو براي ضربه زدن به رژيم سوريه خبر داد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي بيانيه اي پخش كرد كه مخالفان نظام سوريه در آن از نتانياهو درخواست كرده اند براي سرنگون كردن بشار اسد به آنها كمك كند.
مخالفان سوري اخيراً براي اقدام عليه نظام سوريه به عربستان، قطر، تركيه، اتحاديه عرب و شماري از كشورهاي عربي به ويژه آمريكا، فرانسه و انگليس و همچنين اسرائيل متوسل شده اند.
از سوي ديگر، در ادامه فشارهاي سياسي به سوريه منابع آگاه در اتحاديه عرب اعلام كردند كه اين اتحاديه به ناظران خود در سوريه دستور داده تا هرچه زودتر دمشق را ترك كرده و به كشورهاي خود بازگردند.
در همين حال آمريكا با تعطيلي سفارت خود در دمشق از افزايش فشارهاي خود براي مجبور كردن بشار اسد براي كناره گيري از قدرت خبر داد. برخي كشورهاي اتحاديه اروپا از جمله اسپانيا، ايتاليا، فرانسه، هلند و بلژيك به تأسي از آمريكا اعلام كردند كه سفيران خود را از سوريه فراخوانده اند.
ديپلمات هاي اروپايي پيشتر اعلام كرده بودند كه اتحاديه اروپا، قصد دارد، تحريم هاي جديدي را عليه سوريه اعمال كند.
«جان مك كين» سناتور جمهوري خواه آمريكا نيز اخيراً طي سخنان تندي اعلام كرد: براي حل و فصل مسئله سوريه ديگر ديپلماسي جواب نمي دهد و زمان آن رسيده است كه مسلح كردن مخالفان بشار اسد مدنظر قرار بگيرد.در همين حال به تازگي سندي منتشر شده است كه ثابت مي كند دولت قطر ماهيانه هزاران دلار براي جوسازي عليه سوريه و تخريب وجهه بشار اسد در رسانه هاي جمعي هزينه مي كند.

 



درا عتراض به سياست هاي اتحاديه اروپا يوناني ها پرچم آلمان را به آتش كشيدند

مردم يونان در اعتراض به تهديدات سران اروپا، پرچم آلمان را به آتش كشيدند.
يك روز پس از ديدار رهبران فرانسه و آلمان و تهديد يونان از سوي اين دو كشور، هزاران نفر از مردم شهرهاي مختلف يونان، همزمان با برگزاري يك اعتصاب سراسري، به خيابان ها ريختند.
يوناني ها روز سه شنبه پس از به تعطيلي كشاندن كشور، در مقابل ساختمان پارلمان تجمع كرده عليه آلمان، فرانسه و اتحاديه اروپا شعار دادند. تصاوير و گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد، معترضان خشمگين با به آتش كشيدن پرچم آلمان مواضع اين كشور در تحت فشار گذاشتن آتن براي اجراي رياضت هاي جديد اقتصادي را محكوم كردند.
تلاش پايتخت نشينان براي ورود به ساختمان پارلمان و تصرف آن از سوي نيروهاي ضد شورش ناكام ماند. در ناآرامي هاي روز سه شنبه درگيري هاي نسبتا شديدي هم بين معترضان و نيروهاي امنيتي يونان روي داد. يادآور مي شود، رهبران دو كشور اصلي اتحاديه اروپا، پس از جلسه روز دوشنبه اعلام كردند، اگر دولتمردان يوناني سياست هاي ديكته شده آنان را اجرا نكنند، نبايد انتظار كمك از آنها را داشته باشد. دولت يونان اكنون هم از طرف مردم و احزاب مخالف و هم از سوي سران اتحاديه اروپا تحت شديدترين فشارها قرار دارد. اين دولت چندي پيش و به دنبال سقوط دولت «پاپاندرئو» كه تحت همين فشارها ساقط شد روي كار آمده است.

 



نظاميان جدا شده از ارتش يمن عليه عبدالله صالح به خيابان ها ريختند

گروهي از نيروهاي نظامي جدا شده از ارتش يمن عليه رژيم اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش «العالم» نيروهاي جدا شده از ارتش يمن در استان صعده، واقع در شمال اين كشور كه از كار اخراج شده اند با برگزاري تظاهرات، خواهان سرنگوني رژيم حاكم و بازگشت به محل خدمتشان شدند.
استان صعده يمن كه يك استان شيعه نشين است و اكثر ساكنان آن از طائفه الحوثي هستند مدتي قبل از آغاز انقلاب مردمي يمن عليه رژيم عبدالله صالح در جنگي نابرابر به مقابله با نيروهاي وي پرداختند كه به دخالت نيروهاي نظامي عربستان سعودي براي كمك به نيروهاي نظامي ديكتاتور يمن و قتل عامل الحوثي ها انجاميد.
گفتني است رهبر الحوثي هاي يمن روز يكشنبه در همايش صدها هزار نفر الحوثي ها به مناسبت ميلاد پيامبر اكرم(ص) خواهان تشكيل دولت مدني و ارتش ملي مستقل شد كه وابسته به خارج نباشد.
«عبدالملك الحوثي» تاكيد كرد روحيه ارتش يمن بايد براساس دشمني با اسرائيل و نه مردم صعده و تعز و يا جنوب و يا هر منطقه ديگري در يمن باشد.

 



3 دور مذاكرات آمريكا و طالبان بي نتيجه پايان يافت

مذاكرات فرستادگان آمريكا در قطر با نمايندگان گروه طالبان بي نتيجه پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس، پايگاه اينترنتي پاكستاني «دنيا نيوز» فاش كرد، مذاكرات ميان فرستادگان آمريكا و طالبان در قطر حول سه موضوع اصلي «تشكيل دولت فراگير»، «پذيرش رهبري حامد كرزاي» و «اداره افغانستان به شيوه عراق» نتيجه نداد و طرفين به اين گفت وگوي بي حاصل پايان دادند.
براساس اين گزارش، در مذاكرات فوق علاوه بر نمايندگان طالبان، فرستادگاني نيز از جانب «حزب اسلامي حكمتيار» و «شبكه حقاني» حضور داشتند. در مورد حضور نماينده دولت كابل در اين مذاكرات، خبري نرسيده است.
اين چهارمين مذاكره اي است كه ميان طالبان و آمريكا برگزار مي شود. سه مذاكره قبلي بيشتر حالت مخفي داشته است، ولي در ارتباط با مذاكرات جاري، طرفين به آن اذعان كرده اند.
در ارتباط با مذاكرات قبلي، ابتدا دولت افغانستان عليه آن موضع گرفت و اعلام كرد از مذاكراتي حمايت مي كند كه نماينده دولت كابل هم در آن حضور داشته باشد.
به علاوه، دولت پاكستان مدعي ديگر اين مذاكرات است؛ «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير اين كشور به همين منظور روز سه شنبه وارد دوحه شد. هرچند خبرهاي رسمي سعي دارند اين سفر را به مذاكرات اقتصادي ميان طرفين پيوند بزنند، ولي برخي مقامات پاكستاني اعلام كرده اند كه در اين سفر، مسئله مذاكرات جاري صلح ميان آمريكا و طالبان در قطر، مورد گفت وگو ميان سران پاكستان و قطر قرار خواهد گرفت. در همين حال، «رايان كراكر» سفير آمريكا در افغانستان اعلام كرد، ادامه ارتباط طالبان با شبكه القاعده باعث شده است كه آمريكا با افتتاح دفتر طالبان در دوحه مخالفت كند.
حمله هواپيماهاي
بدون سرنشين
به گزارش خبرگزاري مهر، صبح ديروز هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي منازل مسكوني در وزيرستان شمالي، واقع در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان را هدف قرار دادند. در اين حمله، 12 غيرنظامي جان خود را از دست دادند و احتمال افزايش آمار تلفات وجود دارد. در اين حمله، يك ساختمان مسكوني نيز به كلي ويران شد.در ارتباط با شمار زخمي هاي حمله فوق گزارشي نرسيده است.
آمريكايي ها بي توجه به اعتراضات گسترده مردم پاكستان، اين كشور را مرتبا هدف حمله هوايي قرار مي دهند. از ابتداي سال جاري ميلادي (11 دي) تا كنون آمريكايي ها 13 بار دست به حمله هوايي به نوار قبايلي شمال غرب پاكستان زده اند. در اين حملات، 36 نفر غيرنظامي جان خود را از دست داده اند.

 



وحشت آل خليفه از ساخت كوكتل مولوتف در خانه انقلابيون بحرين

گرايش انقلابيون بحريني به ساخت كوكتل مولوتف و مواد انفجاري دست ساز، باعث خشم توأم با وحشت نظاميان آل خليفه شده است.
نظاميان اين كشور مدتي است با دستور كار قرار دادن جست وجوي خانه به خانه و راه اندازي ايست و بازرسي در خيابان ها و حتي كوچه ها، اقدام به شناسايي و دستگيري انقلابيون مي كنند.
در اين تصوير، پليس ضد شورش بحرين در حال بررسي جعبه هاي حاوي مواد منفجره دست سازي است كه حين درگيري با انقلابيون در روستاي «مالكيه» بر جاي مانده است. ساكنان اين روستا كه در غرب بحرين واقع شده، از همان آغاز انقلاب، در ميدان مبارزه قرار داشته و براي رسيدن به آزادي و دموكراسي با نيروهاي آل خليفه و سعودي مي جنگند!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14