(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 بهمن 1390- شماره 20140

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با سخنان رئيس جمهور كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران آغاز به كار كرد
رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي ارتش:
22 بهمن همه خواهند ديد ملت چگونه به ميدان مي آيد
سيد حسن نصرالله : اگر حمايت ايران نبود در جنگ 33 روزه پيروز نمي شديم
آثار برگزيده و شايسته تقدير بيست و نهمين جايزه كتاب سال معرفي شد
چشم به راه سپيده
آگهي مزايده شركت كشت و دام قيام اصفهان
ايجاد 40 هزار كلاس جديد در مدارس ابتدايي
پخت بزرگترين نان سنتي در بستان آباد
تشييع پيكر قربانيان سقوط بهمن در همدان
مدير سازمان توسعه برق كشور خبر داد توليد 81 هزار مگاوات برق توسط نيروگاه هاي خصوصي
معاون وزير اقتصاد و دارايي اعلام كرد رشد 124 درصدي سرمايه گذاري خارجي در ايران
وزير آموزش و پرورش: نياز آموزش و پرورش به معلمان متخصص برطرف مي شود
وزير راه و شهرسازي: كار احداث 800 هزار واحد مسكوني جديد در كشور آغاز شد
جشن بزرگ ازدواج زوج هاي جوان در سراسر كشور
معاون وزير نفت اعلام كرد اجراي 10 پروژه توليد بنزين در پالايشگاه هاي كشور
اخبار ادبي و هنري



با سخنان رئيس جمهور كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران آغاز به كار كرد

رئيس جمهور كشورمان پرسيد چرا آمريكا 80 ميليارد دلار براي بهسازي بمب هاي خود هزينه مي كند. آيا اين ها براي صلح و احترام به حقوق ملت هاست؟
بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي روز گذشته با حضور رئيس جمهور، آيت الله تسخيري و آيت الله واعظ خراساني آغاز به كار كرد.
محمود احمدي نژاد در اين كنفرانس خاطرنشان كرد: دموكراسي غرب در ظاهر، حاكميت مردم بر مردم است، اما دروغ و فريبي بزرگ است. در انتخابات مجلس در كشورهاي غربي كمتر از پنجاه درصد مردم شركت مي كنند و آنگاه يك سوم از همين پنجاه درصد در جلسات مجلس شركت نمي كنند و مصوبات آن ها نيز نصف به علاوه يك است.
كجاي اين حاكميت مردم بر مردم است؟ كجا مردم آمريكا و اروپا حق انتخاب آزاد دارند، در آمريكا دو حزب هستند و مردم نمي توانند به حزب سومي رأي دهند. جرج بوش جنايت مي كند و مردم وقتي به دنبال تغيير مي روند نفر بعدي مي آيد و همان كارها را دنبال مي كند، چگونه مردم وقتي به دنبال تغيير سيستم هستند مي توانند آن را تغيير دهند.
رئيس جمهور گفت: دموكراسي به سبك غربي، تحقير مردم است. مردم در آمريكا و اروپا ماليات مي دهند و پول به جيب صهيونيست ها مي رود در حالي كه اگر مردم حق انتخاب داشتند چنين انتخابي نمي كردند.
احمدي نژاد گفت: فريب كاري امروز پيچيده ترين، گسترده ترين و ناجوانمردانه ترين فريب تاريخ است و آدم كش هاي حرفه اي دم از حقوق بشر مي زنند در حالي كه رژيم صهيونيستي را به جامعه بشري تحميل كرده اند. كسي نبايد خيال كند كه اين رژيم تنها به مسلمان ها تحميل شده است بلكه آن ها اين رژيم را براي حاكميت بر كل جهان درست كرده اند، چرا بايد شرط دوستي با كشورهاي آمريكايي و اروپايي، دوستي با اسرائيل باشد و اين شرط مسلمان و غيرمسلمان هم ندارد. آن ها مي خواهند صهيونيست ها را بر تمام ملت ها مسلط كنند. در قاموس آن ها مي توان به همه چيز توهين كرد جز رژيم صهيونيستي. حتي از رژيم صهيونيستي نمي توان سؤال كرد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: انبارهاي بمب اتم، بمب هاي شيميايي و ميكروبي براي چه درست شده است و چرا دولت آمريكا 80 ميليارد دلار بودجه اختصاص مي دهد تا اين بمب ها بهسازي شوند، آيا اين ها براي صلح و احترام به حقوق ملت هاست؟
وي در ادامه يادآور شد: ما براي وحدت دور هم جمع شده ايم و بايد بدانيم كه اختلافات از دين نيست، پيامبران ما هم اختلاف نداشتند. آنچه اختلاف را درست كرده متعلق به بيرون از دين است. ما بايد بدانيم وحدت براي چه كاري است، وحدت براي آينده است و براي حركت و انجام يك مأموريت و تحقق يك هدف است. همه رسالت پيامبران در راستاي دعوت به توحيد و برپايي عدالت و گسترش محبت بوده است و اين فصل مشترك ماست كه در آن هيچ اختلافي نداريم. بين حضرت موسي، حضرت عيسي و پيامبر(ص) در اين زمينه اختلافي نيست و به باور من اگر حضرت موسي امروز زنده بود، اولين كارش مقابله با صهيونيست ها بود.
گفتني است بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با موضوع ارزيابي عملكرد 20 ساله مجمع تقريب مذاهب با هدف ايجاد زمينه هاي اتحاد و همبستگي جهان اسلام و همفكري علما و دانشمندان به منظور نزديك سازي ديدگاه هاي علمي و فرهنگي در زمينه هاي فقهي، اصولي، كلامي و تفسيري و نيز بررسي مسائل و مشكلات مسلمانان و ارائه راه حل هاي مناسب و موضع گيري مشترك در قبال آنها با حضور 271 نفر از اعضاي مجمع عمومي، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و شخصيت هاي فرهيخته، وزراي كشورهاي اسلامي، علما و مفتيان، اساتيد دانشگاه ها و مجامع علمي و فرهنگي از 57 كشور جهان از جمله روسيه، فرانسه، عربستان، سوريه، تونس، لبنان، استراليا، مصر، آمريكا، انگلستان، دانمارك، عراق، تركيه و يمن آغاز به كار كرد.

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي ارتش:
22 بهمن همه خواهند ديد ملت چگونه به ميدان مي آيد

رهبرمعظم انقلاب روز گذشته با جمعي از فرماندهان، مسئولان و كاركنان نيروي هوايي ارتش ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه در ديدار جمعي از فرماندهان، مسئولان و كاركنان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي در حسينيه امام خميني(ره)، مهمترين درس اقدام شجاعانه و خط شكني بزرگ نيروي هوايي در نوزدهم بهمن سال 57 را درك تاثيرگذاري ابتكار و اقدام بهنگام و لزوم حركت رو به جلو با نگاه اميدوارانه به آينده دانستند و تاكيد كردند: تحولات اخير منطقه و بيداري اسلامي در ميان ملتها، نشانگر حقانيت و ادامه حركت بالنده، و اسلامي ملت ايران است و اين حركت مردمي بعد از گذشت 33 سال همچنان با طراوت و پرنشاط به سمت اهداف اصلي خود به پيش مي رود.
در اين ديدار كه همزمان با سالروز بيعت تاريخي جمعي از همافران نيروي هوايي ارتش با امام خميني(ره) در نوزدهم بهمن سال 1357، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي، حادثه نوزدهم بهمن را يك خاطره فراموش نشدني و نقطه اي درخشان در تاريخ انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: يكي از عبرتها و درس هاي اين رويداد تاريخي، درس اقدام، ابتكار، ايستادگي، كار بهنگام و تاثير آن در حركت جامعه و كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري شرايط بسيار حساس و سرنوشت ساز بهمن ماه سال 57، خاطرنشان كردند: اقدام جمعي از همافران نيروي هوايي ارتش در بيعت با امام خميني(ره)، در آن شرايط، كاري بسيار بزرگ بود كه تاثير خود را گذاشت و موجب شتاب گرفتن تغيير روند امور شد.
ايشان با اشاره به تاثير بالاي اقدام ابتكاري، بموقع و بهنگام در هر عرصه اي، تاكيد كردند: يكي از نتايج عبرت آموزي از اين حادثه تاريخي، متوقف نشدن در گذشته و حركت رو به جلو با نگاه اميدوارانه به آينده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر كشوري بخواهد عزت، هويت، امنيت و منافع خود را به دست آورد، همواره نيازمند ابتكار، كار و تلاش است.
حضرت آيت الله خامنه اي، علت اصلي عقب ماندگي كشورهاي اسلامي در چند صد سال گذشته را، غفلت و توقف، و نداشتن حركت متناسب با زمان و آينده دانستند و خاطر نشان كردند: نقطه مقابل غفلت، بيداري است كه تحرك مي آورد و بايد در اين زمينه به گونه اي تلاش كرد كه شتاب حركت از شتاب جبهه مقابل بيشتر باشد.
ايشان افزودند: رسيدن به شتاب مورد نظر در مسير حركت رو به جلو، نيازمند تلاش مضاعف آحاد جامعه بويژه دولت، مسئولين بخشهاي مختلف و نيروهاي مسلح است.
رهبرانقلاب اسلامي حركت بيداري اسلامي در منطقه را نشانگر حقانيت جمهوري اسلامي ايران و پيشرفت حركت نظام اسلامي دانستند و تاكيد كردند: امروز شعارهاي ملت ايران در سراسر منطقه فراگير شده و كشورهايي كه دنباله رو جبهه استكبار بودند، اكنون در كنار ملت ايران هستند و اهداف و شعارهاي آنان را پيگيري مي كنند.
رهبرانقلاب اسلامي افزودند: تحولات اخير منطقه نشان مي دهد كه ملت ايران توانسته است در طول سه دهه، براي خود، ياوران، همراهان و همگاماني پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: ما نمي گوييم كه ملت ايران، تحولات اخير منطقه را بوجود آورده است اما ناديده گرفتن تاثير بيداري ملت بزرگ ايران در بيداري اسلامي منطقه نيز منطقي نيست.
ايشان جمهوري اسلامي ايران را مادر بيداري و حركت اسلامي در منطقه خواندند و افزودند: نظام اسلامي در حال حركت به سمت هويتي حقيقي، ماندگار، مستحكم، قابل دوام و قابل دفاع در مقابل تهاجم ها است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين اين موضوع تاكيد كردند: هويت اسلامي، اتكاء به خداوند متعال، احساس عزت از مسلمان بودن، تكيه بر ظرفيت ها و نيروهاي خدادادي فردي، جمعي، ملي و طبيعي، و فراخواني دنيا به سوي ارزشهاي معنوي، اهداف والا و حقيقي نظام اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه تمدن مادي غرب نتوانسته است خوشبختي و سعادت حقيقي را براي بشريت به ارمغان بياورد، افزودند: دنياي غرب و كشورهاي پيرو آن از غرق شدن در ماديگري، رواج آزاديهاي جنسي، و رهايي از معنويت و قيود الهي، هيچ بهره اي نبرده اند، زيرا علاوه بر اينكه عدالت، رفاه عمومي و امنيت تامين نشده، نظام خانواده و تربيت نسل هاي آينده نيز با مشكلات بسيار جدي مواجه شده است.
ايشان تاكيد كردند: پيام انقلاب اسلامي، پيام معنويت و ارزشهاي الهي و رهايي از اين حركت بدبختي زا در دنياي غرب است. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اسلام در كنار معنويت، به تامين نيازهاي مادي بشر در حد اعتدال نيز توجه ويژه دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، برگزاري جشن هاي مردمي در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، در 33 سال گذشته را، در دنيا و در ميان انقلابها بي سابقه خواندند و افزودند: هر سال و حتي در بدترين شرايط جوي، ميليونها نفر در سراسر كشور، در 22 بهمن به خيابانها مي آيند و سالگرد انقلاب اسلامي را گرامي مي دارند، كه اين موضوع نشان دهنده استمرار حركت مردمي انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: در 22 بهمن امسال نيز به توفيق الهي و با هدايت خداوند متعال، همه خواهند ديد كه مردم ايران چگونه به ميدان خواهند آمد.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، نيروهاي مسلح را به ارتقاي معنويت و خودسازي، بالا بردن سطح آموزشها و انضباط و سازماندهي توصيه كردند و افزودند: حفظ انضباط در كنار تقويت روحيه برادري و آمادگي براي فداكاري و از جان گذشتگي در راه خدا، از ويژگيهاي نيروهاي مسلح اسلامي است.
در ابتداي اين ديدار امير سرتيپ خلبان شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش ضمن گراميداشت نوزدهم بهمن، سالروز بيعت تاريخي همافران با امام خميني(ره) گزارشي از توانمنديهاي داخلي و پيشرفتهاي نيروي هوايي ارائه كرد و گفت: ساخت و بكارگيري موشكهاي هوا پايه و هوا به زمين، موشكهاي ضد رادار، موشكهاي ليزري و بمب هاي هوشمند، افزايش توان عملياتي جنگنده بومي صاعقه، ارتقاء توانايي ها در جنگ الكترونيك و ساخت شبيه سازها، بخشي از اقتدار و توانمندي نيروي هوايي ارتش است.

 



سيد حسن نصرالله : اگر حمايت ايران نبود در جنگ 33 روزه پيروز نمي شديم

دبير كل حزب الله لبنان گفت از سال 1982 هر گونه كمكي كه ميسر بوده را از ايران دريافت كرده ايم.
سيدحسن نصرالله در سخنراني خود در مراسم جشن سالروز ولادت پيامبر كه در مجتمع سيدالشهدا در ضاحيه برگزار شد به موضوع وحدت اسلامي اشاره كرد و گفت كه در طول صدها سال گذشته حتي قبل از انقلاب اسلامي در ايران بسياري روي اين پروژه كار كرده بودند، اما شكي نيست كه پيروزي اين انقلاب به رهبري امام خميني در سال 1979 و موجوديت دولتي با اهميت و وسعت جمهوري اسلامي ايران و رويكرد اين كشور در اين خصوص و فعاليت هاي مؤسسات فكري و رسانه اي آن طي ساليان گذشته در اين زمينه ايده و پروژه وحدت اسلامي را به طور ويژه اي پيش برده است.
دبير كل حزب الله لبنان تأكيد كرد كه هرگز اين موضوع مطرح نبوده كه شيعيان سني يا سني ها شيعه شوند، اين يك توهم براي تحريك عليه اين پروژه است، پروژه وحدت اسلامي از همان ابتدا ايده تكه تكه كردن مسلمانان و دور كردن آنها از يكديگر و افزايش درگيري ها و دامن زدن به آنها را رد و تأكيد كرده كه ملت هاي اسلامي بايد به هم نزديك شوند و همديگر را بشناسند و به دنبال منافع عالي خود به عنوان امت اسلام باشند و با هم در راه خدمت به اين منافع همكاري كنند، بنابراين هرگز از آنها خواسته نمي شود كه يكي از آنها در زمينه جزئيات مسايل عقيدتي يا فروعات فقهي در مقابل ديگران عقب نشيني كند.
وي ادامه داد: طبيعي است كه مستكبران و استعمارگران جهان و اشغالگران و كساني كه به دنبال مسلط كردن خود بر مردم هستند، هيچ منافعي در وحدت كلمه امت اسلام ندارند و در اين راستا در محور «تفرقه بينداز و حكومت كن» عمل مي كنند؛ آنها هرگز اجازه اين كار را نمي دهند، چرا كه مي خواهند بر منابع نفتي و گاز و مقدسات اسلامي مسلط باشند و تمامي اينها در گرو اين است كه امت اسلام تكه تكه و متفرق باشد و هرگاه كه امت به پا خيزد و نداي وحدت و همكاري را سر داده، به معني آن است كه مي خواهد تصميم سازي و حاكميت و منافع و آينده خود را در دست بگيرد و اين چيزي است كه مستكبران و شركت هاي بسيار بزرگ كه بر تصميم سازي هاي سياسي مسلط هستند، آن را نمي پذيرند.
نصرالله گفت: در دهه هاي اخير حوادث خطرناكي رخ داده است تا مانع همكاري و انسجام امت اسلامي شود. ما در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران هستيم. از جمله اين حوادث جنگي است كه بر نهال جمهوري اسلامي ايران تحميل شد زيرا اين نظام، رژيم شاه را كه مزدور اسرائيل بود ساقط كرد. زيرا اين نظام، شيعي بود و آمريكا و اسرائيل و كشورهاي عربي موسوم به ميانه رو همه آنان از شاه حمايت مي كردند.
نصرالله تأكيد كرد: شاه ايران شيعي مذهب بود. مسئله براي آمريكا مسئله مذهب حاكم نيست. مسئله دين او نيست. بلكه جايگاه سياسي او و عملكرد و ولايت سياسي او مهم است.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: گناه ايران اين است كه اين مزدور را ساقط كرد و توازن قوا را به نفع امت اسلامي تغيير داد. جنگ عليه ايران 8 سال طول كشيد. اين جنگ از طرف آمريكا و غرب و متأسفانه از جانب بيشتر كشورهاي عربي حمايت مي شد. برخي كشورهاي ثروتمند عربي ميلياردها دلار براي اين جنگ هزينه كردند اما اين ميلياردها دلار براي كمك به فلسطين ممنوع است. اين كمك ها به مقاومت فلسطين ممنوع است. مقاومتي كه مي خواهد خاك و سرزمين و مقدسات امت خود را پس بگيرد. اما اين كشورها از جنگي حمايت كردند كه عليه كشوري مسلمان و جوان بود كه شعار فلسطين و خيزش به سوي قدس را سر داده بود. اين جنگ عواقب بدي براي طرح وحدت امت اسلامي داشت.
سيدحسن نصرالله در ادامه افزود: پس از شكست جنگ تحميل شده و بر باد رفتن اميدها از سرنگون كردن نظام جمهوري اسلامي ايران، راههاي ديگري براي ممانعت از وحدت مسلمانان و امت مسلمان در پيش گرفته شد. همه ملت هاي مسلمان خواستار كرامت و عزت و استقلال هستند. پس از جنگ به سراغ فتنه مذهبي رفتند و چيزي را اختراع كردند به نام «هلال شيعي». اين اختراع الان ماده اصلي جنگ نرمي است كه آمريكا و غرب در مقابله با امت اسلامي به كار گرفته اند. من در ادامه به سخنان امام خامنه اي كه جمعه گذشته ايراد كردند خواهم پرداخت.
نصرالله گفت: اتهام ايران اين است كه الان در حال گسترش دادن شيعه در جهان اسلام است و مي خواهد اهل سنت را در جهان اسلام شيعه كند. يعني ايران مي خواهد يك ميليارد و نيم مسلمان را شيعه كند. براي همين دائما از خطر بزرگي به نام هلال شيعي سخن مي گويند. اين اقدامي شيطاني است كه كاملا بي اساس است.
سيدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود از مسئولان ايران تقدير و تشكر كرد و گفت كه مسئولان ايران به دليل ايستادگي شان در كنار مسئله ]مقاومت[ فلسطين و لبنان سختي هاي بسيار بسيار بزرگي را متحمل مي شوند اما اگر ايران امروز فلسطين را بفروشد همه مشكلات حل مي شود.
نصرالله گفت: مشكل آمريكا دموكراسي نيست بلكه مسئله، اسرائيل و نفت است.
دبيركل حزب الله لبنان گفت: جنبش مقاومتي كه در جنگ تموز ]33روزه سال 2006[ مقاومت كرد و پيروز شد، نمي توانست مقاومت كند و پيروز شود اگر اين حمايت را از ايران و جنبش مقاومت در فلسطين دريافت نمي كرد.
دبيركل حزب الله لبنان به تبعيت از رهبر جمهوري اسلامي ايران كه اعلام كرد كشورش از مقاومت منطقه در برابر رژيم صهيونيستي حمايت كرده است، گفت: اين حمايتي كه از ابتدا انجام شد، مايه افتخار جمهوري اسلامي ايران است زيرا اين پيروزي كه مقاومت لبنان به دست آورد و بزرگترين و مهمترين پيروزي عربي بر اسرائيل است، حاصل نمي شد اگر اين حمايت معنوي، مادي و سياسي ايران نمي بود.
نصرالله گفت: بله. ما در حزب الله از سال 1982 از ايران همه اشكال ممكن حمايت مادي، معنوي و سياسي و همه حمايت هايي كه ميسر است دريافت مي كنيم.
وي افزود: اين پيروزي كه بدون قيد و شرط تحقق يافت، با حمايت ايران به دست آمد و البته سوريه نيز نقش بزرگي داشت اما ما اينجا داريم از ايران صحبت مي كنيم.
سيدحسن نصرالله گفت: در راستاي فرمايشات روز جمعه مقام معظم رهبري كه ايشان آشكار فرمودند، جمهوري اسلامي ايران از جنبش هاي مقاومت در لبنان و فلسطين حمايت مي كند و در برابر اين حمايت خواهان چيزي نيست يا چشم داشتي به اين حمايت ندارد، بلكه اعتقاد دارد، به وظيفه ديني خود عمل مي كند، مي توانم بگويم اين اولين باريست كه از بالاترين مقام در جمهوري اسلامي اينگونه آشكار، عيان و شفاف چنين فرمايشاتي ايراد مي شود و با توجه به اين سخنان به بسياري از مسائل و قضاياي موجود خواهم پرداخت.
نصرالله حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي ايران را بعيد دانست و گفت: اگر به تاسيسات هسته اي ايران حمله شود رهبران جمهوري اسلامي ايران از حزب الله درخواست كمك نمي كنند. بلكه ما خودمان بايد بنشينيم و فكر كنيم كه چه واكنشي بايد نشان بدهيم.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: امروز و به مناسبت سالروز ولادت پيامبر(ص) به شما مي گويم ما مسلمان شيعه علي ابن ابي طالب(ع) و پيرو مذهب حضرت جعفربن محمدصادق(ع) هستيم و ايمان داريم كه ديگر پيروان مذاهب اسلامي همه مانند ما مسلمان هستند و نه ما با آنها كاريست و نه آنها با ما كاري و هر مسلمان بالطبع داراي آزادي كامل جهت تبعيت و پيروي از هر آييني است كه خواهان آن است و ما همانگونه كه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مد ظله)، رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما هيچ طرح و برنامه اي براي دعوت كسي به تشيع و شيعه كردن سني ها نداريم و اين نه برنامه ما و نه هدف ماست.
سيدحسن نصرالله در بخش پاياني اظهارات خود به مسائل مربوط به سوريه اشاره و تاكيد كرد كه آنچه در سوريه هدف قرار گرفته است، مقاومت در لبنان و فلسطين و از بين بردن آرمان فلسطين است.
وي با اشاره به آمادگي دولت سوريه براي گفت وگوها افزود: اين در حالي است كه غرب مي گويد كه زمان گفت وگو به سر آمده است، چطور زمان گفت وگو به سر آمده در حالي كه جنگ در سوريه وجود دارد و گروه هايي هستند كه سوريه را به سوي جنگ داخلي پيش مي برند؟ الان گروه هاي مسلح مردم سوريه و سني هاي آنان را بيشتر از گروه هاي ديگر مي كشند، البته اين درست نيست كه در سوريه جنگ داخلي پيش مي آيد، حتي اگر كشورهاي ديگر به دنبال ايجاد اين جنگ در داخل سوريه باشند، اين اتفاق نخواهد افتاد.

 



آثار برگزيده و شايسته تقدير بيست و نهمين جايزه كتاب سال معرفي شد

آيين پاياني بيست و نهمين دوره جايزه كتاب سال، روز 19 بهمن در تالار وحدت (رودكي) آغاز به كار كرد و در آن 20 اثر برگزيده و 49 اثر شايسته تقدير معرفي شدند. 69 اثر در اين دوره از جايزه كتاب سال انتخاب شده اند كه فهرست اين منتخبان شامل 20 اثر برگزيده و 49 اثر شايسته تقدير است.
به گزارش ايبنا، اين آثار در 40 گروه مختلف، در بخش هاي يازده گانه كليات، دين، فلسفه، علوم اجتماعي، علوم خاص، علوم كاربردي، زبان، هنر، ادبيات، تاريخ و جغرافيا، و كودك و نوجوان انتخاب شده اند.
69 اثر انتخاب شده، شامل 20 اثر برگزيده و 49 اثر شايسته تقدير اين دوره از كتاب سال به شرح زير است:
آثار برگزيده
1-فرهنگ تطبيقي موضوعي زبان ها و گويش هاي ايراني نو، نوشته محمد حسن دوست
2- فرهنگ جامعه همه گيرشناسي (اپيدميولوژي) ، نوشته كيومرث ناصري
3- توليد و فن آوري گياهان دارويي، نوشته زنده ياد رضا اميدبيگي
4- فرهنگ قرآن: كليد راه يابي به موضوعات و مفاهيم قرآن كريم، حجت الاسلام محمدصادق
يوسفي مقدم ( رياست مركز فرهنگ و معارف اسلامي)
5- بيولوژي نص: نشانه شناسي و تفسير قرآن، نوشته حجت الاسلام علي رضا قائمي نيا
6- حقوق قراردادها در فقر اماميه، نوشته آيت الله سيدمصطفي محقق داماد، جليل قنواتي، سيدحسن وحدتي شبيري، ابراهيم عبدي پور فرد
7- عوامل فهم متن، نوشته سيدحميدرضا حسني
8- فرهنگ جامع فرق اسلامي، نوشته سيدحسن خميني
9-جاده جنگ، منصور انوي
10-از اشارت هاي دريا (بوطيقاي روايت در مثنوي)، نوشته حميدرضا توكلي
11- مستند الشيعه في احكام الشريه، تحقيق موسسه آل البيت عليه السلام
12- كفايه الطالب في مناقب اميرالمومنين علي ابن ابي طالب عليه السلام، نوشته و تصحيح محمدكاظم محمودي
13- تجددشناسي و غرب شناسي، حقيقت هاي متضاد، نوشته حسين كچوييان
14-حريم خصوصي اطلاعات، نوشته فريد محسني
15- حق السكوت، نوشته محمدمهدي سيار
16- نبرد سميرم (انگليس ها، قشقايي ها و جنگ دوم جهاني)، نوشته كاوه بيات
17- فرهنگ و تمدن ايراني- اسلامي دكن در دوره بهمنيان، نوشته محسن معصومي
18- علل و عوامل جابه جايي كانون هاي تجاري درخليج فارس، نوشته محمدباقر وثوقي
19- ترجمه قرآن كريم، ترجمه سيدعلي موسوي گرمارودي
20- ترجمه قرآن كريم، ترجمه حسين استادولي

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با نور باران زمين و آسمان در ميلاد رسول خدا(ص) و حضرت امام صادق(ع) همزمان است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
دلي به وسعت دريا
آقا نگاهت جاي آهوهاست مي دانم
دستان پاكت مثل من تنهاست مي دانم
آقا! دلت در هيچ ظرفي جا نمي گيرد
جاي دل تو وسعت درياست مي دانم
برگشتنت در قلب هاي مرده مردم
همرنگ توفاني ترين درياست مي دانم
آقا! اگر تو برنمي گردي، دليل آن
در چشم هاي پرگناه ماست مي دانم
جاي سرانگشتان پرنورت در اين ظلمت
مانند رد باد بر شنهاست مي دانم
اي كاش برگردي كه بعد از اين همه دوري!
يكباره حس بودنت زيباست مي دانم
كي باز مي گردي؟ برايم بودن با تو
زيباترين آرامش دنياست مي دانم
تو باز مي گردي اگر امروز نه! فردا
از آتشي كه در دلم برپاست مي دانم
سپيده شمس
روزهاي يلدايي
غروب جمعه رسيده است و باز تنهايي
غروب اين همه غربت چرا نمي آيي؟
زمين به دور سرم چرخ مي زند، پس كي
تمام مي شود اين روزهاي يلدايي؟
¤ ¤ ¤
ابر
ديدار يار غايب داني چه لطف دارد؟
ابري كه در بيابان بر تشنه اي ببارد
¤ ¤ ¤
منتظر باش!
اي دل اگر عاشقي در پي دلدار باش
بر در دل روز و شب شاهد و بيدار باش
دلبر تو جاودان بر در دل حاضر است
روزن دل برگشا، منتظر يار باش
¤ ¤ ¤
مي آيم
صبر كن چشم دلت نيل شود، مي آيم
شعر من حضرت هابيل شود، مي آيم
سرزمين دلتان بتكده شد! پس حالا
آسمان غرق ابابيل شود، مي آيم
قول دادم كه بيايم، به خدا حرفي نيست
دل به آئينه كه تبديل شود، مي آيم
لحظه موعود
بهار از فراسوي چشمت
و شكوفه
از نوازش لبخندت
مي تراود.
تو از كدام قبيله اي
كه بارش شگرف انوار جمالت
بر آيينه زمان
بهاران را
به ياد من آرد.
اميد لحظه ظهورت را
از من دريغ مدار
تا درد سالهاي حقارتم را
فراموش كنم.
اسفنديار زركوب

 



آگهي مزايده شركت كشت و دام قيام اصفهان

در نظر دارد تعدادي از گوساله هاي نر پرواري و دام حذفي خود را از طريق مزايده به فروش رساند، لذا از متقاضيان دعوت مي شود در جلسه اي كه به همين منظور راس ساعت 11 صبح روز يكشنبه مورخ 30/11/90 در محل دفتر مركزي شركت تشكيل مي گردد، حضور بهمرسانند.
آدرس: جاده اصفهان تهران كيلومتر 9 جاده علويجه

 



ايجاد 40 هزار كلاس جديد در مدارس ابتدايي

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش از ايجاد 40 هزار كلاس جديد در مدارس ابتدايي براي استقرار پايه ششم ابتدايي خبر داد.
به گزارش مهر، فاطمه قربان سه شنبه شب در نشستي خبري كه در بندرعباس برگزار شد با اشاره به استقرار ساختار 3-3-6 در نظام آموزشي كشور، اظهار داشت: با توجه به رديفهاي استخدامي وزارت آموزش و پرورش، هيچ دغدغه اي براي تامين معلمان پايه ششم ابتدايي نداريم.
وي ادامه داد: پس از استقرار ساختار جديد آموزشي حدود يك ميليون و 50 هزار دانش آموز به دوره ابتدايي افزوده مي شود و 40 هزار كلاس درس جديد نيز در مدارس ابتدايي ايجاد مي شود.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با اشاره به توسعه دوره پيش دبستاني پس از استقرار ساختار 3-3-6 بيان داشت: دوره پيش دبستاني به عنوان يك دوره غير رسمي همچنان به فعاليت خود ادامه خواهد داد و در سالهاي آينده توسعه بيشتري خواهد يافت.
وي با اشاره به افزوده شدن دو كتاب درسي جديد به پايه ششم ابتدايي، عنوان كرد: در پايه ششم ابتدايي علاوه بر كتابهايي كه دانش آموزان بايد پس از پايه پنجم بخوانند دو كتاب درسي جديد به نامهاي تفكر و پژوهش و كار و فناوري اضافه خواهد شد كه از اين طريق مي خواهيم شيوه هاي درسي جديد را جايگزين شيوه هاي سنتي در كلاسهاي درس كنيم.

 



پخت بزرگترين نان سنتي در بستان آباد

همزمان با گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي بزرگترين فطير «نان» سنتي كشور در بستان آباد رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، از اين فطير كه با همكاري فرمانداري، بازرگاني و مجمع امور صنفي اين شهرستان و ابتكار شيريني پز بستان آبادي پخته شده است، در سالن جهاد كشاورزي اين شهرستان رونمايي شد.
اين فطير به طول 10 متر و عرض 5 متر پخته شده و براي درست كردن آن بيش از چهار روز وقت صرف شده است.
در تهيه اين فطير يك تن موادمصرفي از جمله آرد و روغن و تخم مرغ و زردچوبه و مايه خمير به كار رفته و براي پخت آن 6 نفر استاد شيريني پز همكاري كرده اند.

 



تشييع پيكر قربانيان سقوط بهمن در همدان

پيكر چهار قرباني سقوط بهمن با انتقال از پيست تاريك دره روز چهارشنبه در همدان تشييع شد.
به گزارش ايرنا، «فواد آزاديان» مدير فني پيست تاريك دره، «اصغر سماوات» راننده دستگاه پيست كوب، «سميه قهرماني» و «فرهاد ميرزاجاني» زوج اسكي باز، ظهر جمعه گذشته بر اثر سقوط بهمن جان خود را از دست دادند.
پيكر اين 4 ورزشكار ديروز صبح بر روي دستان جامعه ورزش استان و خانواده هاي آنان از مقابل اداره كل ورزش و جوانان همدان تا «باغ بهشت» اين شهر تشييع شد.
اين 4 نفر حوالي روز جمعه گذشته بر اثر سقوط بهمن در پيست مسابقه اسكي تاريك دره واقع در 10 كيلومتري شهر همدان كشته شدند.
امدادگران مستقر در پيست اسكي تاريك دره طي 4 روز تلاش شبانه روزي توانستند جسد اين ورزشكاران را از زير برف هاي انباشته ناشي از سقوط بهمن پيدا كنند.
در آيين تشييع پيكر اين ورزشكاران، مدير كل ورزش و جوانان، اعضاي فدراسيون اسكي كشور، اعضاي تيم هيماليانوردي كشور، گروه هاي كوهنوردي تهران، كرمانشاه، سنندج، لرستان، مركزي، مسئولان هيأت هاي ورزشي و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزش همدان حضور داشتند.
براساس اين گزارش اخيرا يك گروه كوهنوردي ديگر نيز در ارتفاعات كركس اسدآباد و در فاصله 40 كيلومتري پيست اسكي تاريك دره گرفتار بهمن شدند كه بر اثر آن 2 نفر كشته و 2 نفر زخمي شدند.

 



مدير سازمان توسعه برق كشور خبر داد توليد 81 هزار مگاوات برق توسط نيروگاه هاي خصوصي

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مدير سازمان توسعه برق كشور با بيان اينكه اكنون 43 هزار و 911 مگاوات برق در كشور توليد مي شود، گفت: ميزان 8 هزار و 381 مگاوات آن در نيروگاه هاي برق خصوصي كشور توليد مي شود.
«مجيد صالحي» در حاشيه افتتاح نيروگاه زواره با بيان اين مطلب افزود: رويكرد سازمان توسعه برق كشور حركت به سمت ايجاد نيروگاه هاي خصوصي برق است. وي با اشاره به موفقيت هاي دولت در زمينه توليد برق گفت: از سال 84 تاكنون 121 واحد نيروگاهي با ظرفيت 18 هزار و 548 مگاوات برق ايجاد شده است.
صالحي با بيان اينكه در احداث نيروگاه زواره از فناوري بومي استفاده شده است، تاكيد كرد: اين نيروگاه نيز حاصل توليد صنعتگران و سرمايه گذاران داخلي كشور است كه مي تواند در رونق صنعت برق و نياز منطقه كمك بسزايي هم در توليد و هم در بخش اشتغالزايي به عمل آورد.
وي افزود: در آينده 5 هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصي توليد مي شود و عمده منابع شركت توسعه برق و وزارت نيرو صرف ساخت نيروگاه ها در كشور مي شود.

 



معاون وزير اقتصاد و دارايي اعلام كرد رشد 124 درصدي سرمايه گذاري خارجي در ايران

معاون وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: در چند سال اخير جذب سرمايه گذاري خارجي در ايران 124 درصد رشد داشته است.
به گزارش ايرنا، «بهروز عليشيري» روز سه شنبه در حاشيه بازديد از مجتمع پتروشيمي رازي در شهرستان بندري ماهشهر در جنوب خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مهمترين ويژگي اقتصادي ايران كه براي سرمايه گذاران خارجي بسيار پرجاذبه است دسترسي آسان به بنادر، فرودگاه ها، شبكه ريلي و جاده اي و قطب توليد مواد هيدروكربوري(نفت و گاز) است.
وي گفت: اگر منابع خارجي را با منابع مالي داخلي پيوند بزنيم مي توانيم در دهه 90 به رشد هشت درصدي اقتصادي برسيم.
معاون وزير اقتصاد ابراز اميدواري كرد كه سرمايه گذاري خارجي در كشورمان تا پايان سال جاري به چهار ميليارد دلار برسد.
عليشيري در ادامه به ناكارايي تحريم هاي ضدايراني توسط اتحاديه اروپا اشاره كرد و گفت: همانطور كه بارها گفته ايم اقتصاد ايران با ظرفيت هاي بسيار زياد و متنوع، تحريم شدني نيست و بيش از آنكه كشور ما از ناحيه اين تحريم ها آسيب ببيند خود اروپايي ها متضرر شده و خواهند شد.

 



وزير آموزش و پرورش: نياز آموزش و پرورش به معلمان متخصص برطرف مي شود

وزير آموزش و پرورش با اشاره به كمبود معلمان متخصص در كشور از تربيت معلمان متخصص در استان هاي كشور خبر داد.
به گزارش مهر، حميدرضا حاجي بابايي در گردهمايي سه هزار نفري فرهنگيان استان يزد اظهار داشت: در استان يزد دو دانشگاه پرديس دخترانه و پسرانه ايجاد مي شود كه دانشجويان كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا تحصيل خواهند كرد تا نياز آموزش و پرورش به معلم متخصص در آينده برطرف شود.
وي افزود: سال آينده 25 هزار دانشجو در دانشگاه ويژه فرهنگيان جذب مي شوند كه به طور قطع اين تعداد، نخبگاني هستند كه به زودي وارد بدنه آموزش و پرورش مي شوند.
وي ادامه داد: فارغ التحصيلان دانشگاه ويژه فرهنگيان معلم هستند و در بدنه آموزش و پرورش مشغول به كار خواهند شد.
حاجي بابايي همچنين با اشاره به اينكه براساس سند تحول بنيادين، در آموزش و پرورش كارمند وجود ندارد افزود: همه نيروها در آموزش و پرورش اعم از مدير، نيروي خدماتي و كاركنان اداري معلم تلقي مي شوند.

 



وزير راه و شهرسازي: كار احداث 800 هزار واحد مسكوني جديد در كشور آغاز شد

وزير راه و شهرسازي از توافق صورت گرفته براي احداث 800 هزار واحد مسكوني جديد در كشور خبر داد و گفت: در دولت دهم 3 ميليون و 500 هزار واحد مسكوني تحويل مردم مي دهيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، علي نيكزاد ظهر ديروز در حاشيه بازديد از پروژه هاي مسكن در بوشهر تصريح كرد: در سال 91 تصميم داريم براي احداث واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده و خانه هاي خودمالك تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار دهيم و به مديران هم تاكيد مي كنيم اين روند را تسريع كنند.
وزير راه و شهرسازي در پاسخ به سوالي در مورد افزايش قيمت مسكن گفت: بحث تحريم اثر زيادي در قيمت مسكن ندارد چرا كه ما در حوزه مصالح، مهندس و نيروي انساني خودكفا هستيم.
نيكزاد افزود: مسكن به عوامل مهمي همچون تسهيلات، زمين، خدمات فني و مهندسي و مصالح ارتباط دارد و در صورتي كه تسهيلات متوقف شود توليد مسكن انبوه امكان پذير نخواهد بود.
وي اظهار داشت: عمده مصالح مورد نياز ما سيمان و آهن است، قيمت سيمان كه تغييري نكرده و قيمت آهن نيز تغييرات جزيي داشته كه با پيگيري دولت قيمت به وضع عادي برگشته است.
وزير مسكن با بيان اينكه از دو سال گذشته عمليات احداث 42 هزار واحد مسكوني در استان بوشهر شروع شده است گفت: تصميم داريم در سال 91 تمام اين واحدهاي مسكوني را به مردم تحويل دهيم.
از سوي ديگر ايرنا از بوشهر گزارش داد در هشتمين روز از دهه مبارك فجر 23 پروژه بندري با يكهزار و 100 ميليارد ريال اعتبار در آييني با حضور وزير راه و شهرسازي در استان بوشهر به بهره برداري رسيد.
مديركل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در اين آيين گفت: ساختمان برج كنترل مخابرات دريايي، پايانه كانتينربري، موج شكن چند منظوره، ساختمان گمرك، سامانه اطفاي حريق، الحاق يدك كش خليج فارس به ناوگان خدماتي بندر بوشهر، ارتقاي تاسيسات پشتيباني بندر بوشهر و اسكله و پايانه مسافري دريايي جزيره خارك از جمله اين پروژه هاست.
وي با بيان اينكه احداث جاده دسترسي جزيره نگين از مصوبات سفر سوم هيات دولت به بوشهر است، گفت: عمليات اجرايي اين جاده از سال گذشته شروع شده است و با اجراي اين مصوبه براساس سند چشم انداز توسعه بندر بوشهر به بندر بين المللي تبديل مي شود و ظرفيت اين بندر به يك ميليون تي اي يو مي رسد و به عنوان دومين بندر كانتينربري كشور تعريف شده است.

 



همزمان با ايام الله دهه فجر و ميلاد پيامبر اعظم(ص) برگزار مي شود
جشن بزرگ ازدواج زوج هاي جوان در سراسر كشور

منصور قمشه مسئول كميته همياري و تشكل هاي مردمي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: همزمان با سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و ولادت باسعادت پيامبر خاتم حضرت محمدمصطفي(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) جمع زيادي از زوجهاي جوان به مناسبت اين ايام فرخنده، زندگي مشترك خود را آغاز خواهند كرد.
وي برگزاري همايش تجليل از بانوان نيكوكار توسط سازمان هاي مردم نهاد و راه اندازي كانون هاي مهر ويژه بازنشستگان در استانها توسط سازمان بازنشستگي كشوري را از ديگر برنامه هاي ايام الله دهه فجر برشمرد.
قمشه همچنين از آغاز هم انديشي علمي و فرهنگي 6 هزار نفر از دانشجويان خانواده كميته امداد در 30 استان كشور با رويكرد پژوهشگرانه و محققانه و جايگاه هويت فردي دانشجويان و طلاب علوم ديني در مسير نيل به الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت و آغاز اردوهاي راهيان نور 2000 دانشجو خواهر كميته امداد توسط معاونت فرهنگي اين نهاد در ايام الله دهه فجر خبر داد.

 



معاون وزير نفت اعلام كرد اجراي 10 پروژه توليد بنزين در پالايشگاه هاي كشور

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور در شازند گفت: 10 پروژه توليد بنزين و بهينه سازي فرآورده هاي نفتي در هفت پالايشگاه ايران در حال اجراست.
به گزارش ايرنا «عليرضا ضيغمي» در شازند افزود: عمليات اين طرح ها از سال 85 با ارزش بيش از 15 ميليارد دلار آغاز شده است كه 13 ميليارد دلار آن براي بهبود كيفيت و افزايش توليد و 5/2 ميليارد دلار براي بنزين سازي هزينه خواهد شد.
وي ادامه داد: اين طرح ها تاكنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و جز پالايشگاه هاي آبادان واصفهان تا پايان سال 91 به بهره برداري خواهند رسيد.
به گزارش ايرنا، طي مراسمي سه واحد بزرگ طرح توسعه پالايشگاه شازند به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني شازند در مراسم افتتاح اين واحدها، گفت: اين واحدها شامل تصفيه نفت سفيد، توليد هيدروژن و تصفيه گاز با آمين است.
«مجيد رجبي كهريزي» افزود: واحد تصفيه نفت سفيد به منظور افزايش كيفيت نفت سفيد توليدي پالايشگاه در فازهاي 1 و 2 و تطبيق مشخصات آن با استاندارد اروپايي 2005 طراحي شده است.
وي ادامه داد: با بهره برداري از اين واحد روزانه 31 هزار و 500 بشكه نفت سفيد معادل پنج ميليون ليتر توليد مي شود و مقدار گوگرد آن از سه هزار و 400 «پي پي ام» به 20 پي پي ام كاهش مي يابد.
مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني اضافه كرد: با راه اندازي اين واحد، روزانه 141 هزار و 500 ليتر بنزين خام به عنوان محصول جانبي نيز توليد مي شود كه براي افزايش عدد اكتان به واحد بنزين سازي انتقال مي يابد.

 



اخبار ادبي و هنري

كتاب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» منتشر شد
با نزديك شدن به ايام انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كتاب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» روانه بازار نشر شد.
به گزارش فارس، به مناسبت نزديك شدن به ايام انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كتاب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» به همت موسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» روانه بازار نشر شد.
كتاب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» در 612 صفحه در قطع رقعي شامل گزيده اي از آراء و نظرات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» درباره انتخابات در نظام مردم سالاري اسلامي مي باشد.
علاقه مندان براي اطلاع از نحوه تهيه كتب فوق مي توانند با شماره تلفن هاي 66483695 و 66410649 تماس حاصل نمايند.
ضرغامي در نشست دست اندركاران انتخابات رسانه ملي:
خنثي كردن تبليغات دشمن
وظيفه اصلي رسانه ملي در انتخابات است
رئيس رسانه ملي گفت: وظيفه اصلي برنامه سازان خنثي كردن برنامه هاي وسيع تبليغاتي دشمنان انقلاب اسلامي و هدايت افكار عمومي به سمت حضوري آگاهانه و موثر در پاي صندوقهاي راي است.
به گزارش فارس، رئيس سازمان صداوسيما در همايش برنامه سازان و مجريان انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با تشريح پيشرفتهاي چشمگير جمهوري اسلامي در عرصه هاي مختلف گفت: ايران اسلامي امروز كانون تحولات و بيداري جهاني است و ملت ايران با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات؛ حماسه ديگري را رقم خواهد زد.
ضرغامي، سياه نمايي؛ دعوت به عدم حضور؛ زير سوال بردن سلامت انتخابات؛ القاي نااميدي در ميان آحاد جامعه؛ دامن زدن به اختلافات؛ ايجاد ناامني و تلاش براي ناامن جلوه دادن فضاي كشور را از جمله محورهاي تبليغاتي رسانه هاي بيگانه دانست و گفت: وظيفه اصلي برنامه سازان خنثي كردن برنامه هاي وسيع تبليغاتي دشمنان انقلاب اسلامي و هدايت افكارعمومي به سمت حضوري آگاهانه و موثر در پاي صندوقهاي راي است.
پيكر زنده ياد «اسفنديار احمديه» تشييع مي شود
پيكر زنده ياد «اسفنديار احمديه» پدر انيميشن ايران پنجشنبه 02 بهمن از مقابل خانه هنرمندان تشييع مي شود.
به گزارش فارس، اين هنرمند روز گذشته به علت بيماري خوني در بيمارستان سجاد دار فاني را وداع گفت. مهمترين كار وي پروژه عظيم رستم و اسفنديار بود كه از سال 4731 شروع شد و در 4 قسمت 02 دقيقه اي در شركت فرهنگ و هنري صبا تهيه شد.
دوازدهمين دو سالانه عكس به صورت رقابتي برگزار مي شود
دبير دوازدهمين دو سالانه ملي عكس ايران تفاوت اين دوره با دوره هاي قبل را تعيين جايزه و جنبه رقابتي آن برشمرد. به گزارش فارس، اسماعيل عباسي، دبير دوازدهمين دو سالانه ملي عكس ايران با بيان اينكه آخرين مهلت ارسال آثار تا هشتم اسفند است، عنوان كرد: « در دو سالانه قبلي 57 درصد آثار پذيرفته شده در روز آخر ارسال شد و در تجربه نشان داده جشنواره ها و دو سالانه هاي ديگر هم اين گونه است. قصد نداريم زمان ارسال آثار را تمديد كنيم و اميدواريم عكاسان در روز آخر آثارشان را ارسال نكنند چون ممكن است در فضاي اينترنت با بار ترافيكي زيادي مواجه شوند.»
دوازدهمين دو سالانه ملي عكس ايران از سوي مركز هنرهاي تجسمي با همكاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ارديبهشت ماه 1931 در تهران و يزد برگزار خواهد شد.
استقبال مردم روسيه از فيلم هاي ايراني
استقبال چشمگير علاقمندان سينماي روسيه از فيلم هاي ايراني، حكايت از وجود زمينه هاي مناسب براي معرفي هر چه بيشتر سينماي ايران در اين كشور دارد.
به گزارش مهر در مسكو، برگزاري آثار رضا ميركريمي كه توسط رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو صورت پذيرفت بار ديگر عمق تاثير و حضور سينماي متعالي و معناگراي ايران امروز را در جامعه روسيه نشان داد.
نمايش فيلم هاي ميركريمي كه طي روزهاي 15 و 61 بهمن ماه در محل خانه سينماي مسكو صورت پذيرفت، با استقبال بيش از حد و فراتر از انتظار علاقمندان مواجه شد و در هواي 52 درجه زير صفر مسكو حضور خيل دوستداران سينماي ايران در محل نمايش فيلم ها نشان از عمق تاثير و حضور فيلم هاي ايران معاصر در ذهن و روح دوستداران سينما داشت.
در اين دو روز براي اولين بار فيلمهاي «يه حبه قند»، «به همين سادگي»، «زير نور ماه» و «خيلي دور، خيلي نزديك» با دوبله اي حرفه اي و بهره گيري از دوبلورهاي معروف و محبوب روسيه براي علاقمندان سينما در مسكو به نمايش گذاشته شد و بيش از سه هزار نفر از مردم مسكو در اين دو روز شاهد نگاه والاي ايراني به سينما در قالب فيلم هاي معناگرا بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14