(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 بهمن 1390- شماره 20141

حديث دشت عشق
پيش بازي سايپا و پيكان براي رويارويي بزرگ حواس واليبالي ها به يك هفته ديگر است !
اخبار كوتاه از فوتبال
رئيس دووميداني كاران امروز معرفي مي شود
پايان برو و بيا در «ورزش مادر»
براي دفاع از عنوان قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي راهي كره جنوبي شد
پس از ديدار با وزير ورزش رودكي نظرش عوض شد و به تيم ملي بازگشت
شكست سنگين صبا و پيروزي با ارزش داماش
ايران ميزبان چهارمين دوره بازي هاي غرب آسيا
كشتي جام ياشاردوغو - تركيه حذف 3 آزادكار كشورمان در روز اول رقابت ها



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «اصغر ابراهيمي»
سرباز گردان يونس

سال 1346 در محله علياي خوراسگان، همزمان با ميلاد حضرت علي اصغر(ع)، در خانواده اي انقلابي و مومن، «اصغري» ديگر سر برافراشت تا با علم حسيني بر كوران سرد ظلم و ستم بتازد.
وي از اوان كودكي، از مريدان و عاشقان قافله كربلا بود و همراه پدر در تمامي مجالس روضه خواني شركت داشت و از سقايان و خدمتگزاران عزاداران اهل بيت(ع) بود.
پس از رسيدن به سن تحصيل، با شور و شوقي كودكانه قدم در راه مدرسه گذاشت و توانست تا پنجم ابتدايي ادامه دهد و بعد از آن همراه پدر مشغول فروشندگي شد. شور و التهاب انقلابي وي با الهام از پدر بزرگوارش، در روزهاي انقلاب او را به عرصه هاي اعتراض و فرياد كشاند و زمينه را براي رشد و تعالي اجتماعي، سياسي و فرهنگي وي مهيا ساخت.
در روزهاي بعد از پيروزي انقلاب نيز با شركت در گشت هاي شبانه و فعاليت هاي مساجد، حضوري فعال تر يافت.
در لحظه هاي پر التهاب جنگ، سال 1365 در لباس سربازي از طريق سپاه پاسداران عازم جبهه گرديد و مدت يك ماه در گردان «يونس لشگر امام حسين(ع)»، حضوري فعال يافت تا اينكه سرانجام آذرماه همان سال در جريان عمليات «كربلاي 4»، شاهد شهادت را در آغوش كشيد و عاشقانه به خيل سرخ جامگان مكتب شهادت پيوست.
خاطره آخرين وداع شهيد را، پدرش چنين بازگو مي كند: «راهي جبهه بود كه كلاهش را در مغازه جا گذاشت. وقتي كلاه را از طريق دوستش به او رساندم گفته بود: كلاهم را خودم به يادگار براي پدرم گذاشتم...»
آري شهيد با بصيرت و آگاهي خود، به خوبي آگاه شده بود كه زمان شهادتش فرا رسيده است. شهيد «اصغر ابراهيمي»، سال 1346 در خوراسگان متولد شد و در 1/12/1365 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



پيش بازي سايپا و پيكان براي رويارويي بزرگ حواس واليبالي ها به يك هفته ديگر است !

هفته بيست ودوم مسابقات واليبال ليگ برتر در حالي امروز برگزار مي شود كه رويارويي بزرگ ميان دو تيم بالاي جدول در هفته آينده، حساسيت و اهميت ديدارهاي اين هفته را تا حدي تحت تاثير قرار داده است.
در هفته بيست ودوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم هاي بالانشين جدول رده بندي كه بيشتر نگاه ها را متوجه خود مي بينند حريفاني را پيش رو دارند كه شايد روي كاغذ كمتر شانسي براي پيروزي داشته باشند اما به هر حال سدي هستند براي تثبيت جايگاه و بايد از آنها گذشت.
اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر از خانه واليبال و با ديدار پيكان برابر پيشگامان كوير يزد آغاز مي شود. هر دو تيم هفته گذشته را با برگزاري ديدارهايي سنگين پشت سر گذاشتند كه البته نتيجه اي عكس براي آنها داشت چون خودروسازان با وجود پيروزي سقوط كردند اما يزدي ها با همين نتيجه ارتقا يافتند.
سايپا كه به واسطه شكست دادن قاطعانه گيتي پسند و البته نتيجه اي كه پيكان هفته گذشته كسب كرد، دوباره صدر جدول رده بندي را در اختيار گرفته است به مصاف آلومينيوم المهدي بندرعباس مي رود. البته شايد شانس اين تيم ته جدولي براي پيروزي در اين بازي خيلي زياد نباشد اما به هر حال بازيكنان اين تيم همان هايي هستند كه چهارشنبه شب گذشته دو گيم از خودروسازان گرفتند و باعث سقوط آنها شدند.
در مجموع پيكان و سايپا اين هفته با تيم هايي ديدار مي كنند كه شايد احتمال پيروزي شان كمتر از باخت شان باشد.
اين بازي ها مي تواند پيش بازي خوبي براي خودروسازان باشد كه هفته آينده رويارويي بزرگ و تعيين كننده اي با هم دارند و بيشتر حواس شان هم به همان بازي است.
برنامه ديدارهاي هفته بيست ودوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و جدول رده بندي تيم ها پيش از برگزاري اين رقابت ها به اين شرح است:
¤ پيكان تهران - پيشگامان كوير يزد
¤ نوين كشاورز - ميزان خراسان
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس - سايپا البرز
¤ شهرداري تبريز - گيتي پسند اصفهان
¤ شهرداري اروميه - مناطق نفت خيز جنوب
¤ باريج اسانس كاشان - هاوش گنبد
¤ كرمان - كاله آمل
جدول رده بندي:
1- سايپا البرز، 18 برد، 2 باخت، 51 امتياز
2- پيكان تهران، 17 برد، 3 باخت، 51 امتياز
3- كاله آمل، 17 برد، 3 باخت، 48 امتياز
4- شهرداري اروميه، 12 برد، 8 باخت، 41 امتياز
5- هاوش گنبد، 12 برد، 8 باخت، 38 امتياز

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استقلال به برانكو رسيد
ديدار تيم هاي استقلال و ذوب آهن در چارچوب مرحله پلي آف مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا با برتري آبي پوشان تهراني به اتمام رسيد تا شاگردان ابراهيم زاده وداعي زودهنگام با اين رقابت ها داشته باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، تيم هاي فوتبال استقلال و ذوب آهن از ساعت 15/17 جمعه برگزاركننده نخستين ديدار از مرحله پلي آف مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا در غرب قاره كهن بودند. اين بازي كه براي تماشاي آن بيش از 33 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادي تهران آمده بودند با برتري 2 بر صفر تيم استقلال به اتمام رسيد تا شاگردان مظلومي يك گام به حضور در مرحله گروهي ليگ قهرمانان 2012 آسيا نزديك شوند. خسرو حيدري در دقيقه 22 و آرش برهاني در دقيقه 67 براي آبي پوشان گلزني كردند.
بدين ترتيب تيم استقلال با پشت سر گذاشتن ذوب آهن به مرحله دوم از پلي آف مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا رسيد تا براي صعود به اين رقابت ها روز شنبه 29 بهمن ماه 1390 در ورزشگاه آزادي به مصاف الاتفاق عربستان برود كه هدايت آن را «برانكو ايوانكوويچ»، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان بر عهده دارد.
ساحل عاج- زامبيا، فينال قاره سياه
زامبيا و ساحل عاج با پيروزي مقابل حريفان خود در مرحله نيمه نهايي رقابتهاي فوتبال جام ملت هاي 2012 آفريقا به فينال اين رقابت ها راه يافتند.
در نخستين ديدار از مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام ملت هاي 2012 آفريقا زامبيا موفق شد با نتيجه يك بر صفر غنا را از پيش رو بردارد و به فينال راه يابد.
در ديدار زامبيا- غنا «امانوئل مايوكا» كه به عنوان بازيكن جانشين وارد زمين شده بود در دقيقه 78 موفق شد تك گل زامبيا را به ثمر برساند. زامبيا كه در سال 1993 بيشتر بازيكنان تيم ملي فوتبال خود را به دليل يك سانحه هوايي از دست داد در رقابت هاي جام ملت هاي 1994 آفريقا نيز تا ديدار فينال بالا آمد اما در آنجا مغلوب نيجريه شد. ملي پوشان فوتبال زامبيا اكنون يك بار ديگر پس از 18 سال به فينال رقابت ها راه يافته اند و بايد با ساحل عاج ديدار كنند.
در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي تيم ساحل عاج موفق شد با تك گل دقيقه 45 «ژروينيو»، مهاجم تيم فوتبال آرسنال يك بر صفر مالي را از پيش رو بردارد و به فينال رقابت ها راه پيدا كرد.
ديدار فينال رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي 2012 آفريقا امروز (يكشنبه) برگزار خواهد شد.
بارسلونا و آتلتيك بيلبائو در ديدار نهايي جام حذفي اسپانيا
بارسلونا با عبور از سد والنسيا به ديدار نهايي راه پيدا كرد. دو تيم بارسلونا و والنسيا در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا در ورزشگاه نيوكمپ به مصاف يكديگر رفتند كه اين ديدار با برتري 2 بر صفر بارسلونا به پايان رسيد. گل هاي آبي و انباري ها را در اين مسابقه فابرگاس در دقيقه 16 و ژاوي در دقيقه 81 وارد دروازه حريف كردند. به اين ترتيب، بارسلونا با برتري 3-1 در مجموع دو ديدار رفت و برگشت موفق شد از سد حريف خود بگذرد و راهي ديدار نهايي شود. در ديگر ديدار نيمه نهايي نيز آتلتيك بيلبائو در مجموع دو ديدار رفت و برگشت ميراندس را شكست داد و راهي فينال شد. دو تيم بارسلونا و آتلتيك بيلبائو برگزاركننده ديدار فينال جام حذفي اسپانيا خواهند بود.
پي يرس به طور موقت جايگزين كاپلو شد
اتحاديه فوتبال انگليس تاييد كرد كه فابيو كاپلو سرمربي تيم ملي فوتبال اين كشور از سمت خود استعفا كرده است.
فابيو كاپلو كه قراردادش به عنوان سرمربي تيم ملي انگليس پس از رقابت هاي يورو 2012 به پايان مي رسد، به دليل مناقشه اي كه درباره كاپيتاني اين تيم و گرفتن بازوبند كاپيتاني از جان تري پيش آمد، از سمت خود كناره گيري كرد. چندي پيش اتحاديه فوتبال انگليس اعلام كرده بود كه جان تري به اتهام توهين نژادپرستانه به يكي از بازيكنان تيم كوئينزپارك رنجرز از كاپيتاني تيم ملي انگليس خلع شده است. اين در حالي است كه هنوز اتهام اين بازيكن به طور رسمي به اثبات نرسيده و او بايد تابستان آينده با حضور در دادگاه از خود دفاع كند.
فابيو كاپلو سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگليس در گفت وگو با رسانه هاي ايتاليايي با تصميم اتحاديه فوتبال مخالفت كرده بود و گفته بودكه جان تري تا زماني كه در دادگاه گناهكار شناخته نشده است بايد به عنوان كاپيتان تيم ملي انگليس باقي بماند. با اين حال، ادامه اختلاف نظر بين اين مربي و اتحاديه فوتبال انگليس، به كناره گيري كاپلو منجر شد. در پي اين تصميم رئيس اتحاديه فوتبال انگليس اعلام كرد استوارت پي يرس در ديدار دوستانه تيم ملي اين كشور مقابل هلند در تاريخ 10 اسفند روي نيمكت اين تيم مي نشيند.

 



رئيس دووميداني كاران امروز معرفي مي شود
پايان برو و بيا در «ورزش مادر»

پس از گذشت حدود يك سال از كناره گيري رئيس پيشين فدراسيون دووميداني، مجمع انتخاباتي اين فدراسيون پس از دو بار لغو شدن، امروز براي معرفي رئيس چهار سال آينده برگزار مي شود.
به دنبال ادغام سازمان ملي جوانان با سازمان تربيت بدني و تشكيل وزارت ورزش و جوانان تشكيل مجامع انتخاباتي با تعويق مواجه شد تا اينكه قرار شد اين مجمع 12 بهمن ماه برگزار شد. البته برگزاري مجمع انتخاباتي دووميداني از اين تاريخ به 19 بهمن ماه موكول شد اما همزماني با برگزاري رقابت هاي بين المللي دهه فجر در مشهد يك بار ديگر منجر به تغيير اين تاريخ و موكول شدن آن به 23 بهمن ماه شد.
البته از ميان 13 كانديدايي كه پيش از اين نام نويسي كرده بودند پژمان معتمدي و كرمعلي ايرجي هفته گذشته كناره گيري خود را اعلام كردند. با اين اوصاف امروز رقابت ميان 11 كانديدا كه خيلي از آنها از اهالي دووميداني هستند رئيس جديد دووميداني كاران را مشخص مي كند.
كانديداهاي رياست فدراسيون دووميداني به اين شرح هستند:افشين داوري، حسين جلالي، صادق داداشي، مهران تيشه گران، مجيد كيهاني، حسين مكاري، سعيد بخشي، مسعود محجوري، پندار شوقيان، احمد صاحبي و داود حومنيان
پس از برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال، مجمع انتخاباتي فدراسيون دووميداني دومين مجمع انتخاباتي است كه در طول حيات وزارت ورزش و جوانان تشكيل مي شود. برگزاري اين مجمع مي تواند به برو و بياهاي مديريتي كه در اين مدت رشته ورزشي «مادر» با آن مواجه بود، پايان دهد.مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال ساعت 14 امروز در هتل المپيك برگزار مي شود.

 



براي دفاع از عنوان قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي راهي كره جنوبي شد

اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي براي شركت در رقابت هاي آسيايي كره جنوبي ديشب راهي شهر گومي شدند.
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در اين رقابتها با تركيبي ازكشتي گيران جوان و با تجربه راهي گومي شد تا تيم ايران در اين مسابقات كه امسال سهميه حضور در المپيك تلقي نمي شود از عنوان قهرماني مسابقات دوره گذشته كه خردادماه سالجاري در ازبكستان برگزار شد، دفاع كند.بر اين اساس، اين مسابقات روزهاي پنجشنبه و جمعه 27 و 28 بهمن ماه برگزار مي شود كه رقابتهاي پنج وزن اول روز نخست و دو وزن پاياني 28 بهمن ماه برگزار خواهد شد. تركيب فرنگي كاران در اين رقابتها به شرح زير است:
55 كيلوگرم: محسن حاجي پور
60 كيلوگرم: حميد زارع
66 كيلوگرم: افشين بيابانگرد
74 كيلوگرم: هادي عليزاده پورنيا
84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي
96 كيلوگرم: داود گيل نيرنگ
120 كيلوگرم: محمد قرباني

 



پس از ديدار با وزير ورزش رودكي نظرش عوض شد و به تيم ملي بازگشت

محمدرضا رودكي به تيم ملي جودو باز مي گردد.
كاپيتان تيم ملي جودوي ايران كه نخستين سهميه ورودي المپيك لندن را كسب كرده است، چهار روز پيش اعلام كرد كه در اعتراض به پاره اي از مشكلات از تيم ملي كناره گيري مي كند و ديگر در اين بخش مبارزه نخواهد كرد.
پس از اين اعلام تلاش ها براي انجام مذاكرات و بازگرداندن اين ملي پوش جودوي ايران به تيم ملي آغاز شد كه سرانجام رودكي پس از ديداري كه با محمد عباسي - وزير ورزش و جوانان داشت، تصميمش را عوض كرد و قصد دارد دوباره در تيم ملي فعاليت كند.
محمدرضا رودكي در اين جلسه سه ساعته مسائل مختلفي را از جمله خواسته هاي شخصي و مسائل كلي جودو را با عباسي مطرح كرد.
كاپيتان تيم ملي جودوي ايران در كناره گيري خود دلايل مختلفي مانند عدم توجه كافي به ملي پوشان، نداشتن حريف تمريني، پيگير نبودن كارهاي مربوط به اعزام ها و همچنين دور ماندن از مسابقات مهم را مطرح كرده بود.

 



شكست سنگين صبا و پيروزي با ارزش داماش

بيست وپنجمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست سنگين صباي قم و صعود سه پله اي داماش گيلان در جدول رده بندي به پايان رسيد.
در آخرين بازي هاي هفته بيست وپنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر روز پنجشنبه گذشته دو بازي در تهران و اهواز برگزار شد. در تهران تيم هاي راه آهن شهرري و داماش گيلان به مصاف هم رفتند كه اين بازي به برتري يك بر صفر تيم داماش گيلان انجاميد. در اين بازي كه قضاوت آن برعهده سيدمهدي سيدعلي بود، تيم داماش گيلان در دقيقه 11 توسط افشين چاووشي به گل رسيد و 79 دقيقه آن را حفظ كرد تا به يك پيروزي شيرين خارج از خانه دست يابد.
اين نتيجه در حالي رقم خورد كه تيم راه آهن شهرري از دقيقه 80 با يك بازيكن كمتر به بازي ادامه مي داد. در فاصله 10 دقيقه مانده به پايان بازي اميد عاليشاه، هافبك جوان تيم راه آهن مصدوم شد و از آنجايي كه علي دايي هر سه تعويض خود را انجام داده بود، زردپوشان در دقايق پاياني با 10 نفر بازي كردند.
در آخرين ديدار هم تيم هاي فولاد خوزستان و صباي قم به مصاف هم رفتند. اين بازي كه به ميزباني تيم فولاد خوزستان در ورزشگاه تختي اهواز برگزار شد در پايان به برتري 3 بر صفر سرخپوشان خوزستاني انجاميد تا شاگردان مجيد جلالي با 37 امتياز جايگاه خود را بر سكوي ششم جدول رده بندي ليگ برتر استحكام بخشند. براي تيم فولاد خوزستان در اين بازي خانگي مهدي مومني لاريجي (70)، بختيار رحماني (83) و ساسان انصاري (88) موفق به گلزني شدند و تيم شان را به سه امتياز شيرين رساندند.

 



ايران ميزبان چهارمين دوره بازي هاي غرب آسيا

پس از برگزاري انتخابات فدراسيون بازيهاي غرب آسيا، با حداكثر آراء بهرام افشارزاده به عنوان دبيركل و مهدي قدمي به عنوان نايب رئيس اين فدراسيون انتخاب شدند.
مجمع عمومي فدراسيون بازيهاي غرب آسيا با حضور نمايندگاني از 13 كشور عضو در سالن اجتماعات هتل كران پلازاي كويت برگزار شد تا با مشخص شدن مسئولين جديد فعاليت ها و اقدامات اين فدراسيون كه بعد از سومين دوره بازيها در قطر دچار وقفه شده بود از سر گرفته شود.
يكي از برنامه هاي اين مجمع، انتخاب مسئولين جديد بود كه طي آن بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك كشورمان با اكثريت آراء براي 4 سال دبيركل اين فدراسيون انتخاب شد. در اين انتخابات مهدي قدمي نايب رئيس كميته ملي المپيك كشورمان نيز به عنوان نايب رئيس انتخاب شد تا براي چهار سال به همراه 3 نايب رئيس ديگر به سياست گذاري و برنامه ريزي هاي كلان در اين فدراسيون بپردازد. با توجه به وقفه بوجود آمده بين سومين دوره رقابتها و عدم برگزاري مسابقات دوره چهارم، كشورهاي سوريه و ايران پيشنهاد ميزباني اين پيكارها را مطرح كردند كه اعضاي مجمع با توجه به ميزباني مطلوب ايران در اولين دوره مسابقات و همچنين داشتن امكانات نرم افزاري و سخت افزاري لازم اين ميزباني را به كشورمان اعطا كردند.

 



كشتي جام ياشاردوغو - تركيه حذف 3 آزادكار كشورمان در روز اول رقابت ها

روز نخست رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام ياشاردوغو تركيه با حذف سه آزادكار كشورمان همراه بود.
رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام «ياشاردوغو» تركيه از روز جمعه هفته گذشته با حضور كشتي گيراني از 15 كشور دنيا در سالن «آتاتورك» شهر آنكاراي تركيه و با مسابقات دو وزن 55 كيلوگرم و 74 كيلوگرم آغاز شد.
بر اين اساس در وزن 55 كيلوگرم مهران شيخي در نخستين تجربه برون مرزي خود در رده سني بزرگسالان پس از پيروزي مقابل كشتي گير گمنامي از روسيه در دور دوم مقابل حريف تركيه اي مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت. وي در اين مرحله مقابل كشتي گير آذربايجاني شكست خورد و از دور رقابتها كنار رفت.
امير شريعتي عدل در وزن 74 كيلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل حريف روسي به پيروزي رسيد اما در دور سوم مقابل «عبدالحميد سونر» از تركيه شكست خورد و در گروه بازنده ها نيز مقابل «باتوهان دميرچين» از تركيه مغلوب شد. در همين وزن رضا افضلي پس از استراحت در دور اول در دور دوم كشتي گير تركيه اي را مغلوب كرد اما در دور سوم مقابل كشتي گير قزاقستاني شكست خورد و از دور رقابتها كنار رفت.
در روز پاياني اين مسابقات (امروز) چهار نماينده كشورمان در وزنهاي 66 و 96 كيلوگرم به روي تشك مي روند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14