(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 بهمن 1390- شماره 20141

اتمام حجت پليس با دلالان سكه و ارز
استان تهران بار ديگر لرزيد
دستگيري مسافربرنماهاي غرب تهران
ريزش ساختمان 4 طبقه در تهرانپارس
آغاز توزيع كارت كنكور ارشد 91
حادثه تقاطع بهبودي مربوط به تركيدن بادكنك بود
افتتاح 2 طرح ملي در زمينه صنايع شيميايي
آمار برق گرفتگي در كشور
دستگيري سارق خانه ها در تجريش
موج جديد بارش ها از چهارشنبه
سارق داروهاي گرانقيمت دستگير شد
رحيمي خطرسازترين نقاط پايتخت را معرفي كرد
معرفي سربازان هنرمند به ناجي هنر
در ارديبهشت ماه 91 معلمان پايه شش، دوره هاي ويژه مي بينند
اعزام روزانه 2 اتوبوس به عتبات عاليات
پيش فروش اينترنتي بليت قطارهاي نوروزي



اتمام حجت پليس با دلالان سكه و ارز

رئيس پليس آگاهي ناجا گفت: احتمال افزايش سرقت از منازل و نيز زورگيري از افرادي كه سكه و ارز خود را از بانك تحويل مي گيرند متصور است.
به گزارش ايسنا سردار سيدابوالحسن بتولي با اشاره به احتمال افزايش سرقت از منازل و نيز زورگيري از افراد به هنگام خريد و فروش سكه و ارز خاطرنشان كرد: گسترش سرقت از منازل و نيز زورگيري از افراد به هنگام تحويل گرفتن سكه و ارز از بانك ها و صرافي ها متصور است و به همين دليل بررسي اين موضوع در دستور كار پليس آگاهي است.
رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه احتمال افزايش سرقت از منازل به هنگام تعطيلات نوروزي نيز وجود دارد، تصريح كرد: در همين راستا سعي كرده ايم توانمندي پليس را تقويت كنيم تا آمادگي هرگونه برخورد با سارقان و مجرمان را داشته باشيم.
دستگيري تعدادي
از دلالان بازار سكه و ارز
بتولي همچنين درباره برخورد پليس با دلالان بازار سكه و ارز به ايسنا گفت: در برخورد با دلالان سكه و ارز سعي كرديم در مرحله اول اين افراد را توجيه و هدايت كنيم كه ديگه اين كار را انجام ندهند. اما در مواردي اين افراد پس از اخذ تعهد نيز به كار خود ادامه مي دهند كه ضمن شناسايي اين افراد آنان را دستگير و با آنان برخورد كرديم.
رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه آمار دقيقي از تعداد افراد دستگير شده ندارد، تاكيد كرد: در آينده نيز اگر دلالان سكه و ارز كار خود را ادامه دهند با آنان قطعا برخورد جدي خواهد شد.

 



استان تهران بار ديگر لرزيد

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از وقوع زمين لرزه 7/4 ريشتري (در مقياس امواج دروني) در شهرستان دماوند واقع در استان تهران خبر داد.
«محمود مظفر» افزود: اين زمين لرزه روز جمعه حدود ساعت 12 و 30 دقيقه در روستاي «كيلان» از توابع شهرستان دماوند واقع در استان تهران به وقوع پيوست.
اين مقام مسئول در جمعيت هلال احمر از اعزام گروه هاي ارزياب جمعيت هلال احمر به محل وقوع زمين لرزه براي بررسي خسارت هاي احتمالي خبر داد و گفت: تاكنون گزارشي از گروه هاي ارزياب دريافت نشده است.
گسل جنوب شرق تهران عامل زلزله فيروز كوه
معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله، با اشاره به جزئيات زلزله فيروزكوه، گفت: يكي از گسلهاي جنوب شرقي تهران مسبب اين زمين لرزه 6/4 ريشتري بوده است.
مهدي زارع در تشريح جزئيات اين زمين لرزه، اظهار داشت: زمين لرزه اي با بزرگي 6/4 ريشتر در عمق 10 كيلومتري شرق ورامين و 42 كيلومتري شمال گرمسار در ساعت 29:12 ، 21بهمن ماه منطقه شرق و جنوب شرقي تهران را به لرزه در آورد.
وي با تاكيد بر اينكه يكي از گسلهاي جنوب شرقي تهران مسبب اين زمين لرزه بوده است، گفت: انتظار مي رود پس لرزه هاي اين زمين لرزه طي چند روز آينده نيز ادامه داشته باشد.
دكتر زارع افزود: اين زمين لرزه در تهران، دماوند، فيروزكوه، گرمسار و ورامين محسوس بوده است.
به گفته معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله، از آنجايي كه زمين لرزه فوق از نوع زمين لرزه هاي زير متوسط محسوب مي شود اگر حتي سابقه وقوع قبل از اين را نيز داشته باشد به ثبت نرسيده است.

 



دستگيري مسافربرنماهاي غرب تهران

سرويس اجتماعي-
فردي كه با همكاري دوستانش و در پوشش مسافربر از مسافران خود زورگيري مي كرد شناسايي و دستگير شد.
26 آبان ماه سال جاري مرد جواني با مراجعه به بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران طي شكايتي اعلام كرد: حدود ساعت 9 روز گذشته از ميدان آزادي سوار يك دستگاه پرايد سفيد رنگ به مقصد چهارديواري شدم، دو مسافر صندلي عقب و يك مسافر روي صندلي جلو نشسته بودند و من روي صندلي عقب نشستم، يكي از مسافران گفت كه من خيلي جلوتر پياده مي شوم و من وسط نشستم.
در مسير و ناگهان مسافر جلويي و دو مسافر طرفينم به من حمله كرده و سرم را به سمت كف خودرو برده و چشمانم را بستند، جيب هايم را گشتند، گوشي، 50 هزار تومان پول و كارت عابر بانك را به همراه رمز از من سرقت كرده و در حالي كه چشمانم را بسته بودند با تهديد اين كه تا دور شدنشان نبايد به سمت آنها برگردم، به سرعت از محل متواري شدند.
لحظاتي بعد يك نفر كه در آن نزديكي بود و اين صحنه را ديده بود به سمت من دويد و گفت من شماره پلاك پرايد را يادداشت كرده ام.
اين شكايت با دستور بازپرس قندي زاده در حالي به پايگاه پنجم ارجاع شد كه از چندي قبل نيز تعدادي از شهروندان تهراني با در دست داشتن شكايات خود از دادسراي جنايي به پايگاه پنجم مراجعه كرده و تحقيقات كارآگاهان در اين خصوص ادامه داشت. اين مالباخته وقتي كه تصاوير چهره نگاري متهمان را ديد تأييد كرد كه سارقان اموالش همين افراد هستند.
با توجه به اين كه شماره پلاك خودرو پرايد توسط يك شهروند يادداشت شده بود كارآگاهان بلافاصله در استعلام مالك خودرو متوجه شدند كه اين خودرو به نام يك خانم جوان است.
در ادامه پيگيري ها مالك خودرو شناسايي و با هماهنگي قضايي به پايگاه منتقل و اظهار داشت خودرو در اختيار همسرم به نام سعيد-س است و مدتي است كه ما با هم مشكل داريم، خرجي نمي دهد و از كارهايش هيچ اطلاعي ندارم.
در بررسي هاي بعدي تيم تحقيق اطلاعاتي به دست آمد كه اين متهم به همراه دوستانش چندين بار در قهوه خانه هاي سنتي در محدوده ميدان آزادي رؤيت شده و با توجه به اين كه سرقت هاي اين گروه، از مسافران مبدأ ميدان آزادي صورت مي گيرد، احتمالا در اين قهوه خانه ها هماهنگي هاي سرقتشان را انجام مي دهند، لذا نگاه كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري اين افراد روي قهوه خانه هاي سنتي اطراف ميدان آزادي متمركز شد.
9 بهمن مشخص شد اين افراد در يكي از قهوه خانه هاي سنتي در محدوده ميدان آزادي با هم قرار گذاشته اند. ساعت 2 همان روز كه هر چهار متهم در آن محل حضور داشته و مشغول كشيدن غليان بودند، در يك عمليات غافلگيرانه هر چهار متهم دستگير و به پايگاه پنجم منتقل شدند.
متهمان در اعترافات خود گفتند: زورگيري با يك شوخي شروع شد و ما قصد زورگيري و سرقت نداشتيم ولي وقتي ديديم كار آساني است و يا كسي متوجه نمي شود هر دو سه روز يكبار سرقت مي كرديم.
متهم اصلي گفت: همسرم از وقتي كه فهميد كارهايم مشكوك است همه اجناس و وسايلي را كه بعد از ترك كار قبلي خريده بودم را بيرون انداخت.
سرهنگ محمد نظري رئيس مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از شهرونداني كه در ماههاي اخير و به شيوه هاي فوق در محدوده اطراف ميدان آزادي به عنوان مسافر از آنان سرقت شده دعوت مي شود جهت شناسايي متهمان و يا پيگيري پرونده خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.

 



ريزش ساختمان 4 طبقه در تهرانپارس

ساختمان 4 طبقه 10 واحدي در تهرانپارس بر اثر گودبرداري غيراصولي ساختمان مجاورش فرو ريخت.
اين حادثه ساعت 12 و7 دقيقه روز پنج شنبه در شرق تهران رخ داد و مقدار زيادي از ساختمان به علت گودبرداري ساختمان مجاورش فرو ريخت.
تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران گفت: 5 ايستگاه آتش نشاني با تجهيزات كامل براي امدادرساني در محل حاضر شدند. نيروهاي آتش نشاني با كمك هلال احمر و بكارگيري سگ هاي زنده ياب موفق شدند پس از 17 ساعت عمليات آواربرداري 2 نفر از كشته هاي اين حادثه را از زير آوار بيرون بياورند.
يكي از ماموران آتش نشاني به مهر گفت: در صورتي كه اين حادثه در شب رخ مي داد حداقل 30 كشته بر جاي مي گذاشت.
گفتني است يكي از آتش نشانان حاضر در عمليات هنگامي كه متوجه حادثه مي شود مراسم خواستگاري خود را رها كرده و با لباس خواستگاري در محل حاضر شده و به امدادرساني مي پردازد.

 



از امروز به صورت اينترنتي صورت مي گيرد
آغاز توزيع كارت كنكور ارشد 91

صدور كارت كنكور ارشد 91 براي يك ميليون و 17 هزار و 486 داوطلب از امروز آغاز مي شود.
كارت هاي كنكور كارشناسي ارشد 91 كه از روز چهارشنبه 26 بهمن ماه به مدت 3 روز در سراسر كشور آغاز مي شود از امروز از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قابل دريافت است.
بنابراين گزارش 137 كد رشته امتحاني در 7 گروه ارائه شده است كه گروه علوم انساني داراي 50 كد رشته، گروه علوم پايه با 15 كد رشته، گروه فني- مهندسي با 29 كد رشته، گروه كشاورزي با 25 كد رشته، گروه هنر با 12 كد رشته و گروه دامپزشكي با 6 كد رشته هستند.
930 هزار و 172 نفر تقاضانامه ثبت نام الكترونيكي را تكميل كردند كه از اين تعداد 472هزار و 869 نفر زن و 457 هزار و 303 نفر مرد هستند. همچنين 87 هزار و 314 نفر داوطلب در كنكور كارشناسي ارشد 91 علاقمندي خود براي شركت در 64 كد رشته امتحاني شناور اعلام كرده اند.
در مجموع 1 ميليون و 17 هزار و 486 كارت آزمون كارشناسي ارشد صادر شده است كه 510 هزار و 317 كارت متعلق به زنان و 507 هزار و 169 كارت متعلق به مردان است.

 



حادثه تقاطع بهبودي مربوط به تركيدن بادكنك بود

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه اي اعلام كرد كه حادثه روي داده در مسير راهپيمايي 22 بهمن تهران مربوط به تركيدن بادكنك تبليغاتي بوده است.
بنا به اعلام مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ؛ بامداد ديروز در تقاطع خيابان بهبودي تهران، يكي از بادكنك هاي تبليغاتي نصب شده در مسير راهپيمايي روز 22 بهمن ماه به دليل تزريق بيش از حد گاز تركيد كه اين حادثه باعث شكسته شدن شيشه فروشگاه مجاور محل نصب بادكنك تبليغاتي شده است.
براساس اين گزارش خوشبختانه اين رويداد هيچگونه خسارت جاني به همراه نداشته است.

 



جهاد دانشگاهي اعلام كرد
افتتاح 2 طرح ملي در زمينه صنايع شيميايي

دو طرح ملي پژوهشكده صنايع شيميايي جهاد دانشگاهي با حضور رئيس و معاونان اين نهاد در مجتمع تحقيقاتي جهاد دانشگاهي افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، پايلوت توليد كاتاليست كروي HDS يكي از اين طرح هاست كه با هدف ايجاد دانش فني كاتاليست كروي HDS بر روي پايه گامالومينا به اجرا درآمده است. اين دانش فني داراي ويژگي هايي همچون استفاده از مواد داخلي، توليد هم زمان پايه و كاتاليست، انعطاف پذيري براي توليد انواع كاتاليست هاي كروي و قابليت تنظيم اندازه دانه هاي كروي كاتاليست است و در عمل گوگردزدايي در حضور هيدروژن از نفتاي سنگين در پايگاهها كاربرد دارد.
اين كاتاليست كروي براي اولين بار با روش Oil-Drop و تكنيك سل-ژل در پژوهشكده توسعه صنايع شيميايي ايران وابسته به جهاد دانشگاهي توليد شد.
براساس اين گزارش، پايلوت توليد عصاره ها و مواد موثره گياهي با استفاده از فناوري فراصوت طرح دومي بود كه امروز در مجتمع جهاد دانشگاهي افتتاح شد.
در اين طرح كه با همكاري پژوهشكده صنايع شيميايي و پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي اجرا شد، با استفاده از امواج الكترومغناطيسي كه فركانس ارتعاشات آنها بيشتر از 20000 هرتز مي باشد، عصاره ها و مواد موثره گياهي به صورت نيمه صنعتي اتوماتيك توليد مي شوند.
اين واحد قادر به توليد انواع عصاره هاي گياهي به صورت مايع و خشك مي باشد، فناوري به كاررفته در اين فرآيند در سطح دنيا منحصر به فرد بوده و زمينه ايجاد مركز خدمات تخصصي توليد عصاره ها و مواد موثر گياهي جهاد دانشگاهي را فراهم خواهد آورد.
گفتني است هر دو طرح مذكور گامي در جهت خودكفايي علمي و صنعتي كشور و تبديل تحريم ها به فرصت است.

 



آمار برق گرفتگي در كشور

رئيس مركز تحقيقات سازمان پزشكي از برق گرفتگي منجر به فوت 619 نفر در 9 ماهه سال جاري خبر داد.
محمود خداپرست تاكيد كرد: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي 615 نفر بوده هفت دهم درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به اين كه از كل فوت شدگان ناشي از برق گرفتگي در آذر سال جاري نيز 552 نفر مرد و 67 نفر زن بوده اند، گفت: در 9 ماهه سال جاري بيشترين مرگ ناشي از برق گرفتگي به ترتيب با 93 نفر در مرداد ماه و پس از آن با 86 نفر در شهريور ماه ثبت شده است.
خدادوست افزود: استان هاي تهران و خوزستان نيز به ترتيب با 107 و 73 مورد برق گرفتگي بيشترين و مركزي و خراسان جنوبي به ترتيب با يك و سه نفر كمترين مرگ ناشي از برق گرفتگي را داشته اند.
وي با بيان اين كه همچنين در آذر امسال 65 نفر به دليل برق گرفتگي در كشور فوت كردند گفت: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي 43 نفر بود، 2/51 درصد افزايش يافته است.
به گفته وي، از كل فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي در آذر امسال 59 نفر مرد و 6 نفر زن بوده اند.

 



دستگيري سارق خانه ها در تجريش

رئيس كلانتري تجريش از دستگيري يك سارق منزل در منطقه دزاشيب خبر داد كه با اطلاع از خالي بودن خانه ها با شاه كليد وارد منزل مي شد.
سرهنگ سعيد كفراشي از دستگيري يك سارق منزل در منطقه دزاشيب خبر داد و افزود: دو شب پيش منزل يكي از شهروندان ساكن اين منطقه هنگامي كه از مسافرت به خانه بازمي گردند متوجه مي شوند كه منزل آنها مورد دستبرد قرار گرفته كه بلافاصله با كلانتري تماس گرفته و مراتب را گزارش مي دهند.
سرهنگ كفراشي ادامه داد: بلافاصله تحقيقات ماموران تجسس كلانتري آغاز و در بررسي هاي انجام شده مشخص شد هنگامي كه اهالي منزل در خانه نبوده اند، فردي وارد خانه شده و تعدادي از لوازم قيمتي را ربوده است.
وي افزود: همچنين در اين تحقيقات مشخص شد كه سارق با اطلاع قبلي از عدم حضور صاحب خانه به محل وارد شده و با علم به اينكه اهالي خانه بازنمي گردند، با خيال راحت اجناس و اموال ارزشمند را به سرقت برده است.
سرهنگ كفراشي تصريح كرد: با توجه به شواهد به دست آمده مشخص شد كه يكي از همسايه ها اين سارق را هنگام ورود به منزل و خارج شدن ديده است كه موفق شد مشخصات چهره و البسه اين فرد را به طور مبهم در اختيار ماموران قرار دهد. وي اظهار داشت: بلافاصله اقدامات لازم انجام و پس از اين كه چهره فرضي متهم در اختيار ماموران گشت انتظامي قرار گرفت، يكي از گشت هاي انتظامي شب چهارشنبه موفق به شناسايي اين متهم و دستگيري وي شد.
رئيس كلانتري 101 تجريش عنوان داشت: با انتقال اين متهم به كلانتري تحقيقات از وي آغاز و در جريان بازجويي ها اين فرد اعتراف كرد كه با شناسايي منازل خالي از سكنه و خانه هايي كه اهالي آنها به مسافرت رفته اند، اقدام به سرقت از آنها با شاه كليد مي كند.
سرهنگ كفراشي در پايان ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص حفاظت از منازل و ايمني آن هنگام ترك منزل، گفت: «اين متهم پس از اعتراف براي انجام تحقيقات تكميلي به پايگاه يكم پليس آگاهي منتقل شد.

 



هواشناسي پيش بيني كرد
موج جديد بارش ها از چهارشنبه

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به افزايش دماي كشور تا اواخر هفته گفت: موج جديد بارشي از چهارشنبه وارد كشور مي شود.
عبدالرضا اميدوارشهري در گفت وگو با ايسنا افزود: تا اواخر امروز سامانه بارش زا در سواحل شمالي، شمال شرق، برخي نقاط شرق و ارتفاعات البرز فعال است و سپس از سمت شمال شرق كشور خارج مي شود.وي افزود: از دوشنبه تا چهارشنبه با افزايش روند دما در اغلب مناطق كشور روبرو خواهيم بود و از چهارشنبه سامانه بارش زاي جديدي از سمت مرزهاي غربي وارد كشور مي شود.مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح كرد: براين اساس روز دوشنبه آسمان پايتخت صاف تا كمي ابري همراه با غبار صبحگاهي است و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2 و 12 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.

 



سارق داروهاي گرانقيمت دستگير شد

سرويس اجتماعي-
فردي كه با سوءاستفاده از اعتماد مدير داروخانه و با معرفي خود به عنوان نماينده تبليغاتي يكي از شركت هاي معتبر داروسازي دست به سرقت داروهاي گرانقيت مي زد دستگير شد.
ساعت 10 صبح يكم آذرماه سال جاري ماموران كلانتري 37 نصر از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان سرقت از يك داروخانه در خيابان باقرخان غربي قرار گرفتند.
با حضور ماموران، مدير داروخانه درخصوص سرقت داروهاي گران قيمت به آنها گفت: 2 روز پيش شخصي حدودا 35 ساله تحت عنوان نماينده تبليغاتي يكي از شركت هاي معتبر داروسازي و به بهانه نصب تراكت هاي تبليغاتي شركت در قفسه هاي دارو، به اين داروخانه آمد و با سوءاستفاده از اعتماد من و ساير همكارانم اقدام به سرقت داروهاي گران قيمت كرد.
وي ادامه داد: با توجه به اطلاعات كاملي كه من به واسطه همكاري چند ساله از اين شركت داشتم، بدون آنكه تماسي در آن لحظه با شركت داشته باشم به وي اعتماد كرده و او نيز پس از ساعتي كه در مابين قفسه هاي دارو در حال نصب تراكت هاي تبليغاتي حضور داشت، به صورت كاملا عادي و خونسرد از داروخانه خارج شد.
مدير داروخانه درخصوص نحوه اطلاع از سرقت داروها نيز به ماموران گفت فرداي آنروز براي دادن سفارش خريد دارو با شركت داروسازي تماس گرفته بودم كه در حين صحت با نماينده فروش دارو به او اعلام كردم كه روز گذشته همكار آنها براي انجام كارهاي تبليغاتي شركت به داروخانه مراجعه كرده اما در كمال تعجب وي به من اظهار داشت كه روز گذشته هيچ كسي را براي انجام امور تبليغاتي به داروخانه هاي سطح شهر تهران اعزام نكرده اند. مدير داروخانه ادامه داد: بلافاصله پس از پايان تلفن، به سراغ دوربين هاي مداربسته داروخانه رفته و پس از بازبيني تصاوير با تصوير صحنه سرقت داروها توسط آن جوان روبرو شدم.
ماموران تجسس كلانتري در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته و شناسايي تصوير سارق داروخانه، با حضور در شركت داروسازي تصاوير صحنه سرقت را در مقابل نماينده حراست شركت داروساز قرار داده و نماينده حراست نيز بلافاصله با مشاهده تصوير سارق، وي را به عنوان كارمند اخراجي شركت مورد شناسايي قرار داد.
وي گفت: اين شخص به هويت «بيژن-ع» در حدود 8 ماه پيش در اين شركت كار مي كرد اما به علت اقدام به سرقت داروهاي گران قيمت، اخراج شد.
با توجه به شيوه و شگرد سرقت و احتمال وقوع سرقت هاي مشابه در مناطق مختلف تهران، بويژه در مناطق مركزي و غرب، موضوع پرونده با مديران داروخانه هاي اين مناطق در ميان گذاشته شد و سرانجام در ساعت 17 مورخه 3 دي ماه ماموران تجسس كلانتري 137 از حضور فردي تحت عنوان نماينده تبليغاتي اين شركت داروسازي در داروخانه اي در منطقه ستارخان-ميدان توحيد اطلاع پيدا كردند كه بلافاصله با حضور ماموران در اين داروخانه متهم دستگير و در همان تحقيقات مقدماتي به سرقت از داروخانه خيابان باقرخان اعتراف كرد.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در پايان اين خبر گفت: از كليه مديران و صاحبان داروخانه هاي سطح شهر تهران كه بدين شيوه مورد سرقت دارو قرار گرفته و تاكنون نسبت به طرح شكايت خود اقدام نكرده اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهم و طرح شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي-خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 



رحيمي خطرسازترين نقاط پايتخت را معرفي كرد

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: دوربرگردان تقاطع گل ها و بزرگراه لشكري از خطرسازترين و پرترافيك ترين نقاط تهران است.
به گزارش ايسنا سردار رحيمي افزود: در سال گذشته 9 نفر به دليل سانحه رانندگي در اين محدوده جان خود را از دست داده اند.
وي گفت: چندين برابر اين تعداد نيز به دليل تصادفات خسارتي و جرحي در اين محدوده آسيب ديدند.
رحيمي ابراز اميدواري كرد كه با احداث تقاطع غيرهمسطح در اين محدوده، ترافيك مسير شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه شهيد لشكري نيز، روان تر شود.
مهندس آقايي، مديركل مهندسي و ايمني ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين خصوص از ساخت تقاطع غيرهمسطح گلها با بزرگراه شهيد لشكري تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد.
وي با بيان اين كه پيش از اين يك دوربرگردان در اين محدوده براي ورود به خيابان گلها وجود داشت، به ايسنا گفت: به دليل ناايمن بودن اين دوربرگردان و آمار بالاي تصادفات جرحي اين محدوده، سازمان حمل و نقل و ترافيك راساً به اين مسئله ورود و نسبت به ساخت يك تقاطع غيرهمسطح در اين محدوده اقدام كرد.

 



معاون نيروي انساني ناجا خبر داد
معرفي سربازان هنرمند به ناجي هنر

معاون نيروي انساني ناجا گفت: سربازان داراي تخصص در زمينه هاي هنري به ناجي هنر معرفي مي شوند.
به گزارش ايسنا سردار محمدجوادزاده كمند با بيان اين كه قطعا ما تلاش خواهيم كردكه از حداكثر توان سربازانمان در تمامي زمينه ها بهره ببريم، گفت: سربازاني كه در اختيار ناجا قرار مي گيرند در صورت دارا بودن تخصص در موضوعات فرهنگي و هنري به معاونت اجتماعي يا «ناجي هنر» معرفي خواهند شد.
معاون نيروي انساني ناجا با بيان اين كه تعداد مورد نياز اين افراد مشخص نيست، خاطرنشان كرد: اين تعداد در هر دوره متفاوت است.

 



در ارديبهشت ماه 91 معلمان پايه شش، دوره هاي ويژه مي بينند

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: با استقرار نظام جديد آموزشي از سال تحصيلي آينده و براساس پيش بيني و برآوردهاي اوليه، يك ميليون و 50 هزار دانش آموز وارد پايه ششم ابتدايي مي شوند.
فاطمه قربان در گفت وگو با ايسنا گفت: با توجه به پراكندگي مدارس ابتدايي در روستاهاي كشور، سال تحصيلي آتي 40 تا 45 هزار كلاس درس براي دانش آموزان پايه ششم ابتدايي در سراسر كشور راه اندازي مي شود.
وي افزود: با توجه به اينكه معلمان ششم ابتدايي بايد دوره هاي تخصصي را براي تدريس اين پايه بگذرانند، نيروهاي اين پايه از بين معلمان پايه چهارم و پنجم ابتدايي تامين مي شود و كلاس هاي ضمن خدمت آنها نيز در ارديبهشت ماه سال آينده برگزار خواهد شد؛ ضمن آنكه براي دانش آموزان پايه چهارم و پنجم نيز نيروهاي ديگري جايگزين مي شود.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش هيچگونه مشكلي از نظر تامين نيروي انساني و فضا نخواهد داشت، خاطر نشان كرد: با هماهنگي كه بين ادارات آموزش و پرورش و معاونت هاي آموزش ابتدايي استان ها صورت گرفته، سال آينده براي اجراي نظام 3-3-6 هيچ گونه مشكلي وجود ندارد و ششم ابتدايي بر اساس برنامه استقرار مي يابد.
قربان تصريح كرد: در راستاي هوشمندسازي مدارس ابتدايي كه يكي از برنامه هاي جدي وزارت آموزش و پرورش و تاكيد سند تحولي است، با توجه به اينكه دانش آموزان ششم ابتدايي درس كار و فناوري را خواهند داشت، اولويت هوشمند سازي و تجهيز كلاس ها به فناوري نو، با پايه ششم ابتدايي خواهد بود.

 



در تعطيلات عيد نوروز صورت مي گيرد
اعزام روزانه 2 اتوبوس به عتبات عاليات

طي تعطيلات عيد نوروز، ظرفيت اعزام دانشجويان به عتبات عاليات 2 برابر و روزانه دو اتوبوس به عراق اعزام مي شوند.
از 10 بهمن ماه تا 23 اسفند ماه روزانه يك اتوبوس از دانشجويان به عتبات عاليات اعزام مي شود.
همچنين، از 23 اسفند تا 14 فروردين ماه سال 91 يعني طي تعطيلات نوروزي ظرفيت اعزام افزايش يافته و روزانه دو اتوبوس به عتبات عاليات و بعد از اين تاريخ هم مانند قبل روزانه يك اتوبوس به عتبات عاليات اعزام مي شود.
هنوز زمان اعزام دانشجويان عمره گزار به عربستان مشخص نيست و سازمان حج و زيارت بايد زمان اين اعزام ها را اعلام كند.

 



از 24 بهمن آغاز مي شود
پيش فروش اينترنتي بليت قطارهاي نوروزي

پيش فروش اينترنتي بليت قطار در مسيرهاي مختلف براي ايام نوروز از 24 بهمن ماه آغاز مي شود.
به گزارش شركت قطارهاي مسافربري رجاء، پيش فروش اينترنتي بليت قطار براي ايام نوروز حدفاصل 24 اسفند 90 تا 15 فروردين 91 به اين شرح است:

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14