(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 بهمن 1390- شماره 20142

به مناسبت سومين سالگرد شهادت قاضي شهيد امرالله شريفي شهادت پايان راه عدالت خواهان نيست
ابراز تمايل ايرانيان مقيم امارات براي سرمايه گذاري در كيش
نفرات برگزيده مسابقات قرآني عشاير كشور معرفي شدند
كوتاه از دهه فجر
اختصاص 40 ميليارد تومان اعتبار براي مشاغل خانگي مازندران
مدير كل شيلات استان كرمانشاه: كرمانشاه به رتبه چهارم توليد ماهيان سرد آبي كشور رسيد
استاندار كردستان: مشاركت و حضور مردم در انتخابات نسبت به گذشته بيشتر خواهد بود
تمام خانه هاي روستايي نوسازي و بهسازي مي شوند
منزل پژوهشگر همداني به خانه فرهنگ تبديل مي شود
سرطان دومين علت مرگ و مير در ايران
ابتلاي يك سوم مردم دنيا به بيماري سل
بهره برداري از 2مجتمع علمي- آموزشي در اسفراين
مديرعامل آب و فاضلاب استان خبر داد كمبود 700 ليتر آب در ثانيه در شهرهاي مازندران
بهره برداري از 108 واحد مسكن مهر در تربت حيدريه
دانش آموزان رشتخوار 100نوع غذا پختند
بناب به عنوان «شهر سبز» شناخته شد



به مناسبت سومين سالگرد شهادت قاضي شهيد امرالله شريفي شهادت پايان راه عدالت خواهان نيست

سه سال از شهادت مظلومانه قاضي پرونده هاي زمين خواري، مرد عدالت، شهيد امرالله شريفي گذشت؛ هم او كه هيچ گاه حاضر نشد حتي به قدر سر سوزني هديه از دوست و آشنا و نزديكان بپذيرد كه مبادا اين محبت زمينه لغزش او را فراهم سازد و در لحظه قضاوت دست و دلش بلرزد و خداي ناكرده حقي را ناحق كند و همين گونه بود كه وعده هاي كلان زمين خواران را يكي پس از ديگري رد كرد و نخواست تا رضايت خداوند متعال و عقباي خود را قرباني راحتي دو روزه دنيا كند تا ديو صفتاني كه بر بيت المال و حق مردم چنبره زده اند به مراد دلشان برسند و همين تعهد و عدالت طلبي او موجب شد تا ضمير آگاه و نفس پاك اين مرد را برنتابند و او را با ناجوانمردي تمام به شهادت برسانند؛ چرا كه اگر او را دست يافتني و قابل رسوخ مي ديدند قطعاً به كار خود درجهت تطميع او ادامه مي دادند؛ اما قاضي شريفي سخت تر از كوه در مقابلشان ايستاد و تمامي برنامه هايشان را براي دست درازي به اموال عمومي ناكام گذاشت.
والحق كه شهادت سهم او و هديه اي از سوي خالقش بود، پاداش پايمردي ها و زحماتش، پاسخ احسان به والدين كه به روايت برادر، عشق فراواني به مادر داشت و از هيچ تلاشي براي راحتي او دريغ نمي كرد. امرالله فردي پايبند به ارزش هاي اسلامي بود تا جايي كه در مراسم سوگواري سالار شهيدان به زادگاه خود درشهرستان باغملك رفته و پاي پياده راهي زيارتگاه ابوالعباس (ع) مي شد.
وي علي رغم اينكه حساس ترين و بزرگ ترين پرونده ها را دراختيار داشت، اما زندگي اش معمولي و بسيار ساده بود و درخانه اي در يكي از جنوبي ترين مناطق شهر اهواز با يك خودروي پرايد روزگار مي گذراند.
اين شهيد سعيد دريك غروب غم انگيز از روزهاي بهمن 87 درحالي كه در راه بازگشت به خانه بود، وابستگان به چپاول و غارت بيت المال خودروي او را به گلوله بستند و او را به شهادت رساندند و پنداشتند كه تيغ عدالت درنيام رفته و شعله عدالت خواهي فروكش خواهد كرد، اما كور خوانده بودند چرا كه با ريختن خون او هزاران قاضي شريفي ديگر قيام خواهند كرد و راهش را ادامه خواهند داد.
شايان ذكر است،قاضي شهيد امرالله شريفي كه به هنگام شهادت مستشار شعبه اول دادگاه تجديد نظر دادگستري خوزستان بود پيش از اين رئيس دادگستري باغملك، فعاليت دراجراي احكام اهواز، فعاليت در دادگستري رامشير و نيز قريب دو سال سابقه فعاليت در ايلام و مسجد سليمان را درپرونده سوابق كاري خود داشت و در طي 12سال خدمت درسيستم قضايي كشور علي رغم اينكه از حمايت كافي برخوردار نبود به مبارزه جدي با فساد اقتصادي پرداخت.
اهواز - خبرنگار كيهان

 



ابراز تمايل ايرانيان مقيم امارات براي سرمايه گذاري در كيش

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
چند تن از ايراني هاي مقيم امارات كه در ايام دهه فجر به جزيره كيش سفر كرده اند آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در كيش اعلام كردند.
ايراني هاي مقيم امارات متحده عربي با سفر به جزيره كيش و بازديد از پروژه هاي مختلف عمراني خدماتي و توسعه كيش، نسبت به سرمايه گذاري اين منطقه ابراز تمايل كردند.
در اين بازديد دو تن از ايراني هاي مقيم امارات آمادگي خود را براي تاسيس شعبه اي از كارخانه هاي خود در جزيره كيش اعلام كردند.

 



نفرات برگزيده مسابقات قرآني عشاير كشور معرفي شدند

مشهد- خبرنگار كيهان:
مراسم اختتاميه بيست و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن روستائيان و عشاير كشور با معرفي نفرات برتر هر رشته، در مشهد برگزار شد.
دبير بيست و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن روستائيان و عشاير سطح اين دوره از مسابقات و ميزان استقبال شركت كنندگان را در مقايسه با سال هاي گذشته بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: 27 استان در اين مسابقات شركت داشتند كه همه استان ها توانستند در تمامي رشته ها و يا حداقل يكي از رشته ها حائز رتبه برتر شوند.
حسن مصطفي نژاد، تعداد شركت كنندگان در اين دوره را، 82 نفر از سراسر كشور عنوان و تصريح كرد: طي يك برنامه مدون 5 ساله خواهيم توانست تمام روستاهاي كشور را از سطح دهستان تا سطوح ملي تحت پوشش برنامه هاي قرآني قرار دهيم.
شايان ذكر است: در پايان اين مراسم، به 12 نفر از برگزيدگان رشته هاي حفظ و قرائت برادران و حفظ و درك مفاهيم خواهران جوايزي اهدا شد.

 



كوتاه از دهه فجر

كسب مقام اول
قوچان- خبرنگار كيهان: جهاد كشاورزي قوچان با اجرا و افتتاح 9 پروژه در دهه مبارك فجر مقام اول را در بين ادارات شهرستان به خود اختصاص داد.
مدير جهاد كشاورزي قوچان با بيان اين مطلب افزود: اين طرح ها شامل مرمت و احياي قنوات، احداث كانال انتقال آب، لوله گذاري و پرواربندي هستند.
علي يگانه مقدم افزود: مجموع اعتبار اين طرح ها بيش از
2 ميليارد و 716 ميليون ريال توسط دولت و بهره برداران تأمين شده است كه با اجراي آن 190 خانوار از مزاياي طرح ها بهره مند شده و 70 فرصت شغلي را ايجاد كرده است.
افتتاح پست برق
برازجان- خبرنگار كيهان: ايستگاه پست 230 كيلوولت برق شهر وحدتيه با هزينه اي بالغ بر 10 ميليارد تومان، كانال هاي آبياري دشت دالكي با اعتباري بالغ بر دو هزار و 356 ميليون ريال، مركز بهداشت و درمان روستاي دهرود سفلي، مجموعه ورزشي شهداي شهر كلمه با هزينه اي بالغ بر 359 ميليون ريال از جمله طرح هايي بودند كه در دهه فجر در برازجان به بهره برداري رسيدند.
برپايي نمايشگاه
اردبيل- خبرنگار كيهان: نمايشگاه هنرهاي تجسمي با 89 اثر در يكي از هنرستان هاي دخترانه اردبيل برپا شد، همچنين 193 طرح مخابراتي با هزينه اي بالغ بر 55 ميليارد ريال در استان اردبيل به بهره برداري رسيد. در ايام دهه فجر 30 پروژه آموزشي، 35 واحد مسكوني براي محرومان در سطح استان افتتاح شدند. 20 پروژه عمراني و توليدي در شهرستان خلخال با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال، 11 پروژه با صرف هزينه اي بالغ بر 150 ميليارد ريال در شهرستان سرعين، گازرساني به هشت روستا با اعتباري بالغ بر 14 ميليارد ريال، 17 پروژه در شهرستان بيله سوار از جمله طرح هايي بودند كه در ايام دهه فجر در اين استان به بهره برداري رسيدند.
نمايشگاه تصوير انقلاب
شهركرد- خبرنگار كيهان: نمايشگاه كشوري تصوير انقلاب در نگارخانه شهيد شهراني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري برپا شد. در اين نمايشگاه اعلاميه هاي امام خميني، عكس هاي تظاهرات مردم، اسناد برخورد ساواك با مردم در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
رژه موتورسواران
سبزوار- خبرنگار كيهان: رژه بسيجيان موتورسوار و مالكان خودروها در بخش رودآب سبزوار، برپايي نمايشگاه در همين بخش، اعزام 720 نفر از دانش آموزان به مناطق عملياتي جنوب كشور، و اهداي دوسري جهيزيه به دو نو عروس از جمله برنامه ها و اقدامات بسيجيان سبزواري در ايام دهه فجر است.
برپايي همايش ايلات
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: برگزاري همايش ايلات، عشاير، طوايف و نخبگان فرهنگي ايوان غرب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد. در ايام دهه فجر محفل انس با قرآن با حضور عاشقان اهل بيت و شيفتگان قرآن در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.
گراميداشت دهه فجر
درچه- خبرنگار كيهان: مراسم گراميداشت دهه فجر در مسجد جامع درچه با سخنراني راوي «موزه عبرت» تهران برگزار شد. وي در اين مراسم درباره شيوه هاي شكنجه در كميته مشترك ضد خرابكاري مطالبي را ايراد كرد. همچنين به مناسبت همين ايام مراسمي با حضور بازنشستگان و كاركنان سپاه ناحيه درچه در محل اين نيرو برگزار شد.
اجراي 5 پروژه
اصفهان- خبرنگار كيهان: با حضور مشاور رهبر معظم انقلاب، 5 رويداد شهري از جمله افتتاح دبيرخانه دائمي پايتختي فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه اي، پروژه تقاطع غيرهمسطح امام سجاد(ع) بزرگراه سردار شهيد لاوي و تقاطع غيرهمسطح شهيد همت و خانه ولايت و انقلاب اسلامي در اصفهان به بهره برداري رسيد.همچنين كلنگ احداث يك باب زور خانه در اصفهان به زمين زده شد.
افتتاح ساختمان اداري
تبريز- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر، ساختمان اداري سهام عدالت سراب، افتتاح شد.
به گزارش بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي، جعفر سعيدي سرپرست بنياد مسكن سراب در مراسم بهره برداري از اين ساختمان گفت: اين ساختمان در زميني به مساحت 226 مترمربع و در دو طبقه با اعتباري بالغ بر 970 ميليون احداث شده است.

 



مديركل فني و حرفه اي مازندران خبر داد
اختصاص 40 ميليارد تومان اعتبار براي مشاغل خانگي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي مازندران گفت: 40 ميليارد تومان اعتبار در خصوص مشاغل خانگي براي مازندران در نظر گرفته شده است كه از اين ميزان 10 ميليارد تومان سهم سازمان فني و حرفه اي بوده است.
عبدالرضا شريعت نژاد افزود: بيش از 5هزار پرونده در خصوص مشاغل خانگي از سوي سازمان فني و حرفه اي استان آماده و به بانك ها ارسال شده است.
شريعت نژاد خاطرنشان كرد: المپياد ملي مهارت در 26 بهمن ماه سال جاري در سطح كشور برگزار خواهد شد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي مازندران گفت: 70 درصد آموزش ها از سوي سازمان فني و حرفه اي منجر به اشتغال مي شود.
عبدالرضا شريعت نژاد گفت: مازندران متعهد به 102 هزار فرصت شغلي شده است كه از اين ميزان سازمان فني و حرفه اي متعهد به يك هزار و 120 فرصت شده كه تاكنون توانسته تعهدات خود را عملي كند.

 



مدير كل شيلات استان كرمانشاه: كرمانشاه به رتبه چهارم توليد ماهيان سرد آبي كشور رسيد

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
مدير كل شيلات استان كرمانشاه گفت اين استان در سال 90 با توليد 6600 تن ماهي سرد آبي رتبه چهارم كشور را در زمينه توليد اين ماهيان از نوع قزل آلا به خود اختصاص داده است.
كيومرث شهبازي در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر 342 مزرعه پرورش ماهيان سرد آبي در استان فعاليت دارند كه با افتتاح 8 پروژه ديگر و نيز افزايش توليد مزارع موجود تا پايان امسال توليد ماهيان سرد آبي به 7 هزار تن مي رسد. وي اظهار داشت: با مكانيزه كردن مزارع پرورش ماهي به دستگاه هاي هواده و پمپ هاي برگشت به ميزان 100 تن افزايش در مزارع جديد و حداقل 300 تن افزايش توليد مزارع موجود در بخش ماهيان سرد آبي را خواهيم داشت. مدير كل شيلات استان كرمانشاه با بيان اينكه اجراي طرح هاي ساخت مزارع جديد و افزايش توليد در مزارع موجود 80 نفر اشتغالزايي داشته است خاطرنشان كرد: با شناسايي و مطالعه منابع آبي متعدد مانند رودخانه بخش مرخيل پاوه، شبانكاره روانسر، گلين گيلانغرب و خشكه رود كرمانشاه 6 مزرعه جديد با ظرفيت توليدي 251 تن كلنگ زني مي شود. وي اظهار داشت: هم اكنون ميزان تكثير بچه ماهي قزل آلا درمزارع حدود 14 ميليون قطعه در سال است كه با افتتاح طرح 5/4 ميليون قطعه اي حسين آباد هرسين تا پايان سال 90 به 5/18 ميليون قطعه مي رسد.

 



استاندار كردستان: مشاركت و حضور مردم در انتخابات نسبت به گذشته بيشتر خواهد بود

سنندج- خبرنگار كيهان:
علي رغم تبليغات سويي كه رسانه هاي معاند به راه انداخته اند ايمان دارم كه مشاركت و حضور مردم خوب و متدين كردستان در انتخابات نسبت به گذشته بيشتر و پرشورتر خواهد بود.
استاندار كردستان در دومين نشست خبري خود با اهالي مطبوعات كردستان با بيان اين مطلب، گفت: با توجه به اقدامات و خدمات مطلوب دولت در راستاي توسعه هم جانبه و پيگيري مسئله ايجاد اشتغال در كردستان، شرايطي به وجود آمده است تا انتخابات خوبي در استان برگزار شود و مردم با مشاركت حداكثري و با شكوه خود تمامي دسيسه ها و نيرنگهاي دشمنان جمهوري اسلامي را خنثي و نقش بر آب كنند زيرا اين دشمنان از ماه ها قبل و با انجام برنامه هاي مختلف در پي آنند كه مردم حضور كمرنگي در انتخابات داشته باشند.
عليرضا شهبازي افزود: مسئولان و مجريان انتخابات در استان سرسوزني دخالت نمي كنند و هدفشان فقط برگزاري انتخابات سالم و مشاركت مردم است و هيئت هاي اجرايي از خود معتمدان هستند و سعي شده افرادي انتخاب شوند كه بي طرف باشند.شهبازي با اشاره به آمار بيكاري در استان گفت: آمار بيكاري در استان بالاست و آن آماري كه اعلام مي شود مثلا 11 درصد و ... واقعي نيست و ما با تلاش همه جانبه به دنبال ايجاد اشتغال به ويژه اشتغال پايدار هستيم تا بتوانيم اين آمارها را كاهش دهيم.
وي گفت: الحمدلله، در اين مدت حركتهاي خوبي در استان انجام گرفته است و در مسائل اجتماعي، اقتصادي و زيربنايي كارهاي ارزشمندي صورت گرفته كه ان شاءالله در سالهاي آينده به نتايج دلخواه خواهيم رسيد. وي از كردستان به عنوان استان برتر در جذب اعتبارات در سال 89 خبر داد و گفت در سال گذشته علي رغم كاستي هايي كه وجود داشت توانستيم كليه اعتبارات را جذب كنيم و با توجه به جذب 2 برابري اعتبارات استان كردستان به عنوان استان برتر در زمينه جذب اعتبارات در كشور شناخته شد.

 



تمام خانه هاي روستايي نوسازي و بهسازي مي شوند

تبريز- خبرنگاركيهان:
تاكنون بيش از 8هزار ميليارد ريال براي اجراي طرح بهسازي مسكن روستايي هزينه شده است.
مديركل بنيادمسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي تلاش مي كند تا خانه اي روستايي بهسازي و بازسازي شوند.
«قربان محمدي» در مراسم افتتاح دويست و چهل ششمين واحد مسكوني مقاوم سازي شده روستايي در روستاي «ورقه عليا» چاراويماق افزود: امسال وام هاي روستايي از 100 ميليون ريال به بيش از 120 ميليون ريال افزايش يافته و بهره بانكي نيز از 5 درصد به 4 درصد كاهش پيدا كرده است.

 



منزل پژوهشگر همداني به خانه فرهنگ تبديل مي شود

همدان -خبرنگاركيهان:
منزل مسكوني راوي و پژوهشگر فرهنگ مردم همدان به خانه فرهنگ تبديل مي شود.
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان همدان افزود: منزل مسكوني مرحوم «عباس فيضي»، پژوهشگر و راوي آداب و سنن و رسوم و فرهنگ عامه همدان، يكي از عناصر واجد ارزش معماري شهر است كه دربافت فرسوده قرار دارد و داراي 242 متر مربع مساحت است.
«محمد علي اسدي» ادامه داد: اين بنا با طرح تزيينات آجري و طرح پلان زيبا باقي مانده از بافت قديم شهر است كه در زمان حيات آن مرحوم توسط شركت عمران و مسكن سازان خريداري شده است.
اسدي اعلام كرد: اين بنا پس از مرمت كامل به نام «خانه فيضي» درامور فرهنگي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
يادآوري مي شود: زنده ياد عباس فيضي، سالهاي طولاني، به مطالعه و تحقيق در خصوص آداب و رسوم و فرهنگ فولكلور مردم همدان پرداخت و دهها مقاله و پژوهش دراين زمينه به رشته تحرير درآورد.
تاكنون 4 عنوان كتاب با نامهاي «آلاله هاي الوند»، «شميم الوند»، «گل پونه هاي الوند»، «زندگينامه طبيبان سنتي همدان» و بيش از 40مقاله و پژوهش از وي منتشر شده است.

 



سرطان دومين علت مرگ و مير در ايران

نيشابور- خبرنگاركيهان:
سرطان دومين علت مرگ درايران است كه سالانه جان30هزار نفر را مي گيرد و در هر سال 70 هزار مورد جديد سرطان در ايران روي مي دهد.
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور و سرپرست مركز بهداشت شهرستان نيشابور گفت: سرطان سومين علت و عامل 12درصد مرگ و ميرهاي جهان است و 60 درصد سرطان هاي جديد دركشورهاي توسعه يافته رخ مي دهد.
دكتر محمد جعفر صادقي به مناسبت هفته مبارزه با سرطان (8تا 17بهمن ماه)، افزود: يك سوم سرطان ها قابل پيشگيري هستند و يك سوم ديگر در صورت تشخيص زود هنگام درمان پذيرند.
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي خاطرنشان كرد: سيگار نكشيدن كه عامل 30 درصد مرگ و ميرها در سرطان است به همراه رعايت رژيم غذايي مناسب، مصرف سبزيجات و ميوه جات، عدم مصرف سوسيس، كالباس، فست فودها و غذاهاي حاوي مواد نگهدارنده و نگه داشتن وزن درحد طبيعي فعاليت ورزشي منظم روزانه (حداقل روزي 30 دقيقه) از راه هاي پيشگيري از سرطان هستند.سرپرست مركز بهداشت شهرستان نيشابور يادآور شد: علائم تشخيص زود هنگام سرطان ها، كاهش وزن بدن بدون علت مشخص (بيش از 10 درصد وزن بدن)، تغييرات اجابت مزاج، زخمي كه دير بهبود پيدا مي كند، خال هايي كه تغيير رنگ و شكل داده اند، سرفه هاي طولاني مدت، سيري زودرس و بي اشتهايي، خشونت صدا و وجود توده در پستان ها است.

 



ابتلاي يك سوم مردم دنيا به بيماري سل

تبريز- خبرنگار كيهان:
سالانه 5/1ميليون نفر در جهان براثر ابتلا به «سل» جان خود را از دست مي دهند.
مسئول مركز تحقيقات سل و بيماري هاي ريوي تبريز گفت: بيماري سل در جهان روند روبه گسترشي پيدا كرده است و سازمان بهداشت جهاني آن را به عنوان يك بيماري بازپديد يا دوباره برگشته مي شناسد.
«اصغر طاهري» با اعلام اين كه هم اكنون يك سوم مردم جهان به ميكروب سل آلوده اند افزود: گسترش ايدز و ايجاد مقاومت دارويي به 5 داروي اصلي ضدسل از دلايل اساسي گسترش اين بيماري است.
وي با اشاره به اين كه در ايران سالانه 12هزار نفر به سل مبتلا مي شوند افزود: 20درصد اين افراد را اتباع خارجي بخصوص افغان ها تشكيل مي دهند.
«طاهري» با اعلام اين كه 50درصد بيماران سل آذربايجان شرقي از تبريز هستند، به شهروندان توصيه كرد در شرايطي كه با سرفه مزمن و بيش از 14روز مواجه باشند به خانه بهداشت، مراكز بهداشتي، درماني و يا آزمايشگاه سل مراجعه كنند.

 



بهره برداري از 2مجتمع علمي- آموزشي در اسفراين

اسفراين- خبرنگار كيهان:
دومجتمع آموزشكده فني و مهندسي و مجتمع آموزش عالي علوم پزشكي اسفراين آماده پذيرش دانشجو شدند.
آموزشكده فني و مهندسي كه در سال جاري مجوز تأسيس آن توسط وزارت علوم و فن آوري صادر شده بود رسماً كار خود را آغاز كرد. آموزشكده فني و مهندسي اسفراين در دو رشته كارداني فني مكانيك گرايش ساخت و توليد و كارداني علمي و كاربردي مواد گرايش متالوژي كه در تكميل ظرفيت دانشگاه سراسري90 در هر گرايش 30 دانشجو پذيرفته است و با راه اندازي اين آموزشكده دانشجويان تحصيلات خود را آغاز كردند.
مجموعه آموزشكده فني و مهندسي در زمينه به مساحت 57413 مترمربع و با زيربناي ساختماني 21 هزار متر مربع از سوي مجتمع فولاد اسفراين وزارت صنايع بابت تسويه بدهي مركز مجتمع فولاد اسفراين به مبلغ 27 ميليارد و 200 ميليون ريال به وزارت علوم واگذار شد.
يكي از ديگر طرح هايي كه افتتاح شد مجتمع آموزش عالي علوم پزشكي بود.
طرح مجتمع آموزش عالي علوم پزشكي اسفراين از مصوبات سفر سوم رياست جمهوري به استان خراسان شمالي بود كه مجوز تأسيس آن در سال جاري توسط وزارت بهداشت و درمان صادر شد و در سال جاري براساس آموزش سراسري90 در تكميل ظرفيت تعداد 23 دانشجو كه 13نفر آن زن و 10نفر آن مرد در رشته پرستاري پذيرش شده اند.
اين مجتمع آموزشي كه ساختمان قبلي شبكه بهداشت و درمان شهرستان اسفراين بوده 2000 متر بنا در زميني به مساحت 4560 مترمربع ساخته شده است و تاكنون بيش از 1ميليارد و 250ميليون ريال هزينه در برداشته است كه با جذب اعتباري بالغ بر 5ميليارد ريال ديگر ساير بخش هاي مركز آموزش عالي ايجاد خواهد شد.

 



مديرعامل آب و فاضلاب استان خبر داد كمبود 700 ليتر آب در ثانيه در شهرهاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: 700 ليتر آب در ثانيه در شهرهاي گروه الف مازندران كمبود داريم.
محمدتقي حسين زاده افزود: 7 درصد آب آشاميدني مردم اين استان از آب هاي سطحي تامين مي شود كه اين رقم در كشور 35 درصد است و بايد براي تامين اعتبار در اين حوزه توجه جدي صورت گيرد.
وي افزود: آب و فاضلاب مازندران طرح هايي را به عنوان ميان بر در دست اجرا دارد كه به اعتبار 30 ميليارد توماني براي شهرهايي كه مشكل كمبود آب دارند نياز است كه بيشتر شامل شهرهاي بابل، اميركلا، بابلسر و فريدونكنار كه داراي جمعيتي بالغ بر 600 هزار نفر هستند مي باشد كه 25 درصد از مشتركين مازندران را به خود اختصاص داده است.
وي از كمبود 700 ليتر آب در ثانيه در شهرهاي مذكور كه گروه الف مازندران را تشكيل مي دهند خبر داد و افزود: شهرهاي مازندران به علت بالا بودن سطح زيرزميني و ساحلي بودن داراي مشكلات زيادي هستند، بويژه شهر رامسر كه در سال 85 با تصويب دولت به عنوان شهر نمونه گردشگري انتخاب شده است.
مديرعامل آب و فاضلاب مازندران اظهار داشت: از 53 شهر مازندران تنها 3 شهر داراي دفع بهداشتي فاضلاب هستند كه بنابراين آمار ميزان برخورداري دفع بهداشتي فاضلاب مازندران زير 5 درصد است.

 



بهره برداري از 108 واحد مسكن مهر در تربت حيدريه

تربت حيدريه- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي 108 واحد مسكن مهر در تربت حيدريه به بهره برداري رسيد.
عليرضا تابش درجمع مردم و مسئولان تربت حيدريه گفت: اين واحدها به مساحت 8 هزار و 723 مترمربع و اعيان آن 10 هزار و 300مترمربع با اعتباري بالغ بر 40ميليارد ريال است.
هم چنين كار احداث 49 واحد مسكوني نيز در كنار 108 واحد مسكن مهر در شهرك وليعصر(عج) توسط عليرضا تابش آغاز شد. رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي از اجراي پروژه 220 واحدي در دست احداث توسط خيرين اين شهر خبر داد.
علي رضا تابش افزود: دريك برنامه 10 ساله كه از سال 84 شروع شده قرار است حدود يك ميليون و 600 واحد روستايي در كشور بازسازي و مقاوم شود.
وي اظهار داشت براي مقاوم سازي واحدهاي مسكوني در روستاها تاكنون بيش از هشت هزار و 700 ميليارد تومان در اختيار روستائيان قرار گرفته است.
وي به افزايش وام مسكن روستائيان اشاره كرد و گفت: با موافقت رئيس جمهور و تصويب هيئت دولت وام مسكن از 100ميليون ريال به 125 ميليون ريال افزايش يافته است كه به زودي اجرا خواهد شد.
فرماندار تربت حيدريه حسن فتحي نيا فرماندار تربت حيدريه افزود: بنياد مسكن انقلاب در تربت حيدريه حدود چهارهزار و 600 واحد مسكن روستايي درحال ساخت دارد كه اين كمك بزرگي براي آباداني روستاها دراين شهرستان است و به همين دليل بسياري از روستاييان درحال برگشت به ديار خود هستند.وي اظهار داشت: در بخش مسكن شهري نيز حدود چهارهزار و 300 واحد درحال ساخت است كه اين طرح ها تربت حيدريه را در بخش مسكن متحول مي كند.

 



دانش آموزان رشتخوار 100نوع غذا پختند

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
مديرآموزش و پرورش رشتخوار گفت: به همت كميته دانش آموزي ستاد دهه فجر شهرستان رشتخوار جشنواره غذاهاي سنتي بين دانش آموزان برگزار شد.
غلامرضا نيكپور درحاشيه بازديد مسئولان ادارات از اين جشنواره غذايي كه درمحل آموزشگاه نجمه رشتخوار برگزار شده بود گفت: بيش از 100نوع غذاي سنتي سالاد و دسر توسط دانش آموزان رشتخوار درمعرض نمايش گذاشته شده است.
وي گفت: هدف از برگزاري اين نمايش توضيح فوايد و مضرات غذاهاي گوناگون به دانش آموزان و بازديدكنندگان است.
نيكپور استقبال اقشارگوناگون مردم و دانش آموزان از اين جشنواره را بي نظير دانسته و افزود: از مدتها قبل براي اين جشنواره برنامه ريزي شده و تنوع غذاهاي ارائه شده مديريت شده بود.

 



بناب به عنوان «شهر سبز» شناخته شد

بناب- خبرنگار كيهان:
با گازرساني به روستاهاي «صور» و «قيما سخان» بناب، اين شهر به عنوان نخستين «شهر سبز» آذربايجان شرقي شناخته شد.
مسئول امور شهرستانهاي شركت گاز استان در آيين بهره برداري از گازرساني به اين روستاها با اعلام اين خبر گفت: براي گازرساني به روستاهاي صور و قيماسخان جمعاً 4ميليارد و 880ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.«تندكار» افزود: براي روستاي صور كه 52 خانوار و 350 نفر جمعيت دارد، 6هزار و 400 متر لوله گذاري و 43علمك نصب شده و براي روستاي قيماسخان نيز كه 10خانوار و 47نفر جمعيت دارد 8كيلومتر لوله گذاري و 13فقره انشعاب داده شده است.وي تعداد مشتركين گاز در اين شهرستان را 31هزار و 921 خانوار اعلام كرد و گفت: هم اكنون 125هزار و 209 نفر تحت پوشش شركت گاز هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14