(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 بهمن 1390- شماره 20142

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايستاده بر دروازه خيبر (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شكار (گفت و شنود)
در ديدار با باقري فرستاده چين خواستار آغاز سريع مذاكرات ميان ايران و 1+5 شد
آمانو: ايران كشوري صلح طلب است
هاشمي ديروز هم حكم فرهاد دانشجو را امضا نكرد
به دليل فعاليت ضدايراني موساد در باكو سفير آذربايجان در تهران به وزارت خارجه احضار شد
دومين برده راديو زمانه هم اخراج شد (خبر ويژه)
سرمايه گذاري تازه براي احداث نيروگاه اتمي در آمريكا (خبر ويژه)
برق از سر منوشه امير پريد بي بي سي به جدول زد! (خبر ويژه)
ترس سران داخلي فتنه از افشاي بيشتر ارتباط با صهيونيست ها (خبر ويژه)
نه به آن تحريم و نه به اين نام نويسي يواشكي (خبر ويژه)



ايستاده بر دروازه خيبر (يادداشت روز)

اگر فتنه 88 اتفاق نمي افتاد اكنون موقعيت راهبردي ايران در منطقه و جهان چگونه بود؟ اگر طرف هاي بازنده انتخابات 40 ميليوني سال 88 به راي مردم تمكين مي كردند، مجري پروژه دشمن نمي شدند و با تن دادن به قواعد دموكراسي شكست از رقيب را مي پذيرفتند، آيا باز هم دشمن مجال آن را پيدا مي كرد كه راهبرد «تجميع فشار بر ايران» را از سال 89 به اين طرف به عنوان گزينه اصلي سياستگذاري خود درباره ايران در پيش بگيرد؟ اين سوال ها از اين رو مهم است كه دقت در آنها مي تواند يكي از مهم ترين مسائل امنيت ملي ايران ظرف 3 سال گذشته را تعيين تكليف كند؛ مسئله اي كه مي توان آن را «تاثير تحولات داخلي بر تصميم گيري هاي راهبردي دشمن» ناميد. قلب اين مسئله آنگونه كه با مطالعه سير حوادث در اين 3 سال مي توان فهميد يك جمله بيش نيست: «تغييرات محيط سياست داخلي در ايران، راهبردهاي دشمن را چگونه و در چه جهتي جابجا كرده است»؟
خرداد 1387 را به ياد بياوريد. يك سال قبل از انتخابات رياست جمهوري در ايران. در اينجا فرصتي براي توصيف دقيق شرايط محيط امنيت ملي ايران در آن مقطع نيست. به طور بسيار خلاصه، ايران يك سال مانده به انتخابات رياست جمهوري 88 در اوج قدرت داخلي و منطقه اي قرار داشت. در داخل ايران مردم به دور از هر گونه انحراف طعم شيرين دريافت خدمت بي منت را چشيده بودند و در بين گروه هاي سياسي هم اجماعي كم و بيش كامل در اين باره وجود داشت كه دولت نهم تكرار خواهد شد. در محيط سياست خارجي 5 قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران -كه 3 قطعنامه آن، قطعنامه تحريم بود- نه تنها هيچ تاثيري بر برنامه هسته اي ايران به جاي نگذاشته بود بلكه برنامه ايران نسبت به سال 2006 يعني زماني كه تحريم ها عليه ايران آغاز شد، رشدي چنان محسوس داشت كه برخي از ناظران به بوش پسر طعنه مي زدند كه اگر پرونده ايران را به شوراي امنيت نمي فرستاد، شايد 164 ماشين سانتريفيوژ ايران در سال 2006، به اين سرعت به 8000 سانتريفيوژ در سال 2008 تبديل نمي شد. كار به جايي رسيد كه خاوير سولانا در همان ايام به تهران آمد و با ارائه يك پيشنهاد به ايران كه تلويحا غني سازي اورانيوم را مي پذيرفت از ايران خواست مكانيسم فريز را جايگزين مكانيسم تعليق كند كه تا پيش از آن غربي ها آن را خط قرمزي عبور ناپذير مي دانستند. تلفيق ناكامي در تاثيرگذاري بر رفتار ايران از طريق تحريم ها با دو عامل ديگر يعني تشديد بحران در افغانستان و آشكار شدن نشانه هاي بحران مالي جهاني وضعيتي بوجود آورد كه آمريكايي ها در آن حتي ديگر قادر به پنهان كردن ضعف خود نيز نبودند. مذاكرات «ژنو يك» در اكتبر 2008 در هيمن فضا برگزارشد. آمريكايي ها براي نخستين بار در تاريخ مذاكرات ايران و غرب، مستقيما نماينده اي به اين مذاكرات فرستادند و آنطور كه برخي مطلعان مي گويند لحن آمريكا هيچ شباهتي به آن لحن زورگويانه و متفرعنانه هميشگي نداشت و خلاصه اينكه آشكارا مي شد ديد آمريكايي ها دريافته اند سبد گزينه هايشان در مقابل ايران كاملا خالي است و بنابراين چاره اي جز ورود به فاز تعامل و مذاكره از موضع برابر ندارند.
طليعه انتخابات رياست جمهوري در ايران كه آشكار شد به يك باره همه چيز معكوس گشت. در حالي كه بنا بود دور دوم مذاكرات يك ماه بعد از مذاكرات ژنو يك برگزار شود، خاويرسولانا تمايلي از خود براي از سرگيري مذاكرات نشان نمي داد. روشن بود كه اتفاقي افتاده است و به تعبيري كه نگارنده اغلب به كار مي برد، غربي ها حس كرده اند يك گزينه جديد به سبد گزينه هاي آنها اضافه شده كه بهتر است تا آن را امتحان نكرده اند، از در مذاكره و امتيازدهي با ايران در نيايند.
آن گزينه چه بود؟ زماني شايد نمي شد به اين سوال يك پاسخ دقيق داد اما اكنون اطلاعات مبسوطي وجود دارد كه نشان مي دهد در آستانه انتخابات سال 88 رصد فضاي داخل ايران به غربي ها اين پيام را داد كه درون فرايندي به نام انتخابات رياست جمهوري دهم فرصتي گرانبها براي آنها وجود دارد كه نبايد آن را از دست بدهند. غرب حس مي كرد براي پايين كشيدن ايران از اوجي كه در آن قرار گرفته و براي فرار از تن دادن به حقارت پذيرش شكست در مقابل ايران متحداني در داخل ايران يافته و لذا تصميم گرفت با وجود نياز مبرمي كه داشت روند مذاكره با ايران را تعطيل كرده و تمام امكانات خود را براي تقويت ناآرامي و بي ثباتي داخلي در ايران بسيج كند.
مذاكرات با ايران تا يك سال متوقف ماند. در تمام اين سال اميد غربي ها اين بود كه شرايط داخلي ايران به قدري بحراني شود كه ايران چاره اي جز امتياز دهي در خارج براي جلوگيري از درگيري همزمان در دو جبهه نداشته باشد. مذاكرات ژنو دو درست يك سال بعد يعني در اول اكتبر 2009 برگزار شد. اين بار غربي ها در حالي پاي ميز آمدند كه گرچه مي دانستند اميدي به موفقيت جنبش به اصطلاح سبز در ايران نيست و اين بساط روز به روز بيشتر تحليل مي رود اما تصور مي كردند الان ايران به لحاظ داخلي ضعيف شده و ديگر با قدرت و صلابت پيشين قادر به مقاومت در مقابل آنها نخواهد بود و ثانيا به دليل اختلافات ما بعد انتخابات جامعه سياسي در ايران دچار تشتت و پراكندگي شده و لذا آنطور كه هيلاري كلينتون همان ايام گفت ايران فعلا قادر به گرفتن تصميم هاي بزرگ درباره مسائل سياست خارجي و امنيت ملي خود نخواهد بود.
اين اشتباه بزرگي است اگر كسي تصور كند خيانت فتنه 88 به كشور آتش زدن چند سطل آشغال يا چند روزي ناآرام كردن يكي دو خيابان در تهران بوده است. خيانت بزرگ و پاك نشدني فتنه اين بود كه قرار بود دشمن نااميد را اميدوار كند و فرآيند فشار بر ايران را كه در سال 87 ناكارآمدي آن آشكار شده و تقريبا از روي ميز حذف شده بود مجددا به روي ميز بازگرداند.
از اويل سال 1389 به اين طرف كل ماجراي هماوردي راهبردي ايران و غرب در اين يك جمله قابل خلاصه سازي است كه غرب مي خواهد فتنه 88 را مجددا احيا كرده و بي ثباتي سياسي در ايران را به شكلي جديد طوري كه فاقد ضعف هاي پروژه سال 88 باشد، بازسازي نمايد.
آغاز فرآيند تجميع فشار بر ايران كه غربي ها اكنون سعي مي كنند آن را به اوج برسانند دقيقا مربوط به يك سال بعد از انتخابات رياست جمهوري در ايران يعني بهار 1389 است. در آن مقطع بود كه آمريكايي ها حس كردند فتنه سبز در ايران نياز به كمك مستقيم تر و موثرتر طرف خارجي دارد و به همين دليل تصميم گرفتند مجموعه اهرم هاي فشار خود عليه ايران را كه فشار ديپلماتيك، حمله نظامي، عمليات اطلاعاتي و تحريم در راس آنها قرار داشت با هم تركيب كرده وبه طور همزمان اعمال كنند. از سال 89 تا همين امروز، تجميع فشار خارجي بر ايران اساسا هيچ هدفي جز تقويت جريان فتنه- با تركيبي ديگر- در داخل ايران، تلاش براي بي ثبات سازي محيط دروني ايران و نهايتا وادار كردن نظام به امتياز دهي به اين جريان نداشته است و غربي ها عميقا به اين باور رسيده اند كه موثرترين راه براي مقابله با برنامه هسته اي و موشكي ايران هم همين است كه جريان سازشكار در ايران زمام امور را به دست بگيرد.
هم اكنون مجموعه اي شواهد وجود دارد كه نشان مي دهد وضعيت شاخص هاي امنيت ملي ايران شباهتي عجيب به سال 87 دارد. و اين دفعه ايران در اثر موج بيداري اسلامي در منطقه در موقعيت و جايگاهي به مراتب مقتدرانه تر از آن روزها قرار دارند. و از اين روي غربي ها سخت در پي آن هستند كه راهي براي پايين كشيدن ايران از اوجي كه در آن قرار دارد يا به عبارت ديگر متوقف كردن ايران درپيچ تاريخي فعلي پيدا كنند. مجموعه طراحي ها براي انتخابات مجلس آينده تا آنجا كه به دشمن خارجي مربوط مي شود همين هدف را تعقيب مي كند و بزرگترين بي بصيرتي در شرايط فعلي اين است كه كساني با نديدن اين موقعيت حساس و بي توجهي به پروژه بسيار جدي كه غرب براي متوقف كردن رشد قدرت راهبردي ايران طراحي كرده، بر طبل اختلافات داخلي بكوبند و صحنه انتخابات را به جاي آنكه صحنه وحدت و همدلي باشد، به محلي براي افزايش اختلافات تبديل كنند.اگر معناي بي بصيرتي در سال 88 عدم مرزبندي سريع و به موقع با دشمن بود، معناي بي بصيرتي اكنون نديدن دشمن و در نيافتن موقعيت تاريخي نظام جمهوري اسلامي است كه بر آستانه دروازه خيبر ايستاده است.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ حضور با شكوه مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن در واقع مشت محكمي بر دهان دشمنان ما بود. مردم با حضور گسترده خود نشان دادند كه اين تهديدات و تحريم هاي آمريكا و اروپا هيچ خللي در اعتقادات و حمايت مردم از انقلاب و رهبر ايجاد نخواهد كرد. مردم ما هميشه در صحنه حضور دارند، اين را دشمنان ايران و انقلاب بدانند.
وكيلي
¤ دشمنان بدانند و ببينند كه ملت متعهد ايران در تمام صحنه ها حضوري پرشور دارند مردم روز 22 بهمن با حضور خود پاسخ تحريم و تهديدهاي دشمن را دادند.
رضايي
¤ سه دهه از عمر انقلاب را پشت سر گذاشتيم و تجارب ارزشمندي اندوختيم. بايد براي دهه چهارم و پنجم انقلاب خيز بلندي برداريم و به كارهاي عقب افتاده اولويت دهيم كه يكي از آنها اسلامي كردن علوم انساني است. چرا كه آنچه الان فرهنگ ما را تهديد مي كند، علوم انساني غربي گرته برداري از جاسوسان فيلسوف نماي دستگاههاي جاسوسي غرب است كه قصد داشته اند جوامع اسلامي را دنبال رو غرب كنند و از خويشتن خويش دور سازند. الان وقت آن است كه با استقلالي كه داريم، افكار ليبرال و سكولار و مادي غربي و مكاتب ترجمه اي غرب را دور بريزيم. تهديد فرهنگي را نبايد دست كم گرفت.
اميدوار
¤ در روايات ائمه معصومين(ع) آمده است هركس رابطه خود با خدايش را اصلاح كند، خداوند رابطه او و مردم را نيز اصلاح مي كند حمايت بيش از 8 كشور جهان از ايران در برابر تهديدات آمريكا، نتيجه پايبندي به ارزشهاي اسلامي توسط مردم و مسئولان كشور و به بركت انقلاب اسلامي بوده و هست و بحمدالله باعث شد، آمريكا از اين گستاخي ها عقب نشيني كند، اما در عين حال توكل همه ما به خداوند منان است.
سليمان بلغار
¤ كشور ما بايد طوري به دشمنان واكنش نشان دهد، تا اثر خود را بگذارد نبايد تعلل كرد چون تعلل اثر واكنش را خنثي مي كند، ميان كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، انگليس، فرانسه و آلمان محور خباثت اروپا هستند بقيه كشورها دشمنان بالقوه اي براي ما نيستند، لذا اگر واقعا مي خواهيم تو دهني به آنها بزنيم بايد قاطعانه بگوييم به اين سه كشور شيطان صفت، نفت نمي فروشيم اما تحت شرايطي به كشورهايي مثل يونان و... نفت مي دهيم. بايد در سياست خود عدالت و انصاف داشته باشيم، بايد فروش نفت به اين كشورهاي سه گانه را قطع كنيم و نبايد تعلل كنيم.
يك شهروند
¤ حال كه نمايندگان مجلس مشغول بررسي طرح تحريم صادرات نفت ايران به اروپا هستند پيشنهاد مي كنم اين طرح به صورت تحريم هوشمند درآيد، يعني، مثلا در صورتي كه اروپا تضميني بدهد از اين نفت تصفيه شده ماليات نگيرد و آن را به 99درصد قشر مستضعف جامعه بدهد ايران صادرات نفت را تحريم نخواهد كرد.
صدقي-تهران
¤ با توجه به اينكه جمهوري آذربايجان توان ايستادگي روي پاي خود را ندارد و در واقع به لانه دوم اسرائيل تبديل شده است، چگونه به 7 هزار نفر از جوانان ايراني اجازه تحصيل در اين كشور داده مي شود.
هموطني از سراب
¤ وزير خارجه آمريكا كه آن قدر از وتوي قطعنامه به وسيله روسيه و چين در مورد سوريه عصباني است و واقعا وتوي آنها منطقي بود و مردم دنيا پشتيبان هر دو كشور وتو كننده هستند فراموش كرده كه به ناحق 36 مرتبه قطعنامه هاي مربوط به جنايات رژيم صهيونيستي را وتو كرده و چه رنجي ساليان طولاني، مردم دنيا و فلسطين از اين وتوها برده اند.
يك دبير بازنشسته
¤ نبيل العربي كه اين همه براي مطرح شدن مجدد پرونده سوريه در سازمان ملل خودزني مي كند معلوم نيست چرا يك دهم آن را براي نجات مردم بحرين، عربستان و... كه زير دست اين طاغوتها در سخت ترين شرايط شكنجه و شهيد مي شوند اقدام نمي كند. فقط به خاطر اين است كه آنها پادوي آمريكا هستند.
يك شهروند
¤ مردم روستاي مرزي رند در شهرستان ماكو، با وجود گذاشتن لوله هاي گاز صادراتي از كنار خانه و شهر آن ها متاسفانه خودشان فاقد گاز هستند. مسئولان به اين موضوع رسيدگي كنند.
يكي از اهالي روستا
¤ در منطقه لاريجان مردم از داشتن تلويزيون ديجيتال محروم هستند و در نتيجه گرايش به ماهواره ايجاد شده است و اين مسئله از نظر فرهنگي خيلي به ضرر مردم و جامعه است.
سيدعلي اكبر حجازي دينان
¤ سازمان حج و زيارت با قرعه كشي اخير براي حج به ثبت نام كنندگان جفا كرده است چرا ما بايد 10 سال در صف انتظار بمانيم و در نهايت معلوم نيست آيا سعادت تشرف را پيدا خواهيم كرد يا نه.
جمشيدزاده
¤ اگرمسئولين مربوطه نمي توانند معوقه بازنشستگان را پرداخت كنند، قول بي عمل ندهند.
قاسمي- اردستان
¤ تعطيلي پنج شنبه ها در مدارس كشور، شايد در مقاطع ابتدايي و راهنمايي به ضرر بچه ها نباشد. اما براي دانش آموزان دبيرستاني كه با حجم بالاي درس روبه رو هستند بسيار ضرر دارد و از نظر آموزشي به ضرر بچه هاست. مسئولان آموزش و پرورش بايد نسبت به تعطيلي در مقاطع دبيرستان تجديدنظر كنند.
يك شهروند
¤ از مسئولان دانشگاه علمي-كاربردي تقاضا داريم، اسامي دانشجويان كارشناسي ارشد را اعلام نمايد، ضمن اينكه در برنامه هاي خود دقت بيشتري به خرج داده و نظم و ترتيب را در امور دانشگاهي مراعات كنند.
يك دانشجو

 



شكار (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: عبدالكريم سروش و شيرين عبادي ادعا كرده اند كه جمهوري اسلامي قصد ترور آنها را دارد!
گفت: پشه خودش چي هست كه فشارخونش باشه؟! آخه اين دو تا مهره سوخته و توسري خورده اسرائيل چه ارزشي دارند كه كسي به فكر ترور آنها بيفتد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! حالا كه تاريخ مصرفشان تمام شده مي خواهند از اين طريق خودشان را «مهم»! جا بزنند!!
گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري در صفحه فيس بوك خود نوشته، شيرين عبادي و سروش با اين حرفها به خودشان تنفس مصنوعي مي دهند!
گفتم: يارو مي گفت رفته بودم شكار كه يكدفعه يك شير به من حمله كرد، به طرفش شليك كردم اما تيرم به خطا رفت و خلاصه شير اومد و بنده را خورد! بهش گفتند ولي تو كه هنوز زنده اي؟! و يارو دو دستي زد توي سر خودش و گفت؛ خاك بر سر من! آخه اين هم شد زندگي؟!

 



در ديدار با باقري فرستاده چين خواستار آغاز سريع مذاكرات ميان ايران و 1+5 شد

مذاكرات هيئت چيني و مقام هاي شوراي عالي امنيت ملي ايران در حالي ادامه دارد كه چين خواهان «از سرگيري سريع» مذاكرات ايران و 1+5 است.
«ماجائو شو» دستيار ويژه وزير خارجه چين صبح ديروز براي گفت وگو درباره پرونده هسته اي ايران وارد تهران شد.
دور اول مذاكرات اين مقام چيني با دكتر علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي صبح يكشنبه پايان يافت.
اين مذاكرات احتمالا تا روز دوشنبه (امروز) تداوم خواهد داشت.
«ليو ويمين» سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز 21 بهمن گفته بود «ماجائو شو» دستيار وزير امور خارجه اين كشور در سفر به ايران پي گير «تحقق از سرگيري زودهنگام مذاكرات» بين ايران و شش كشور خواهد بود.
وي افزود: «ما پيوسته از اين نظر كه گفت وگو و همكاري راه درست براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران است، حمايت مي كنيم».
رايزني هاي ايران و چين درباره موضوع هسته اي در حالي انجام مي شود كه چيني ها پيش تر اعلام كرده اند در حال رايزني دائم با روسيه هستند و روسيه هم از اين طريق طرح گام به گام اين كشور را رد كرده و به شدت گله مند است.
كارشناسان مي گويند با وجود تلاش روسيه و چين براي از سرگيري مذاكرات ايران و گروه 1+5 بعيد است آمريكا، انگليس و فرانسه در اين گروه فعلا علاقه اي به از سرگيري مذاكرات با ايران داشته باشند.
 



آمانو: ايران كشوري صلح طلب است

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، جمهوري اسلامي را كشوري صلح طلب خواند.
يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي و هرمان ناكارتس، معاون مديركل آژانس در مراسم گراميداشت سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در محل سفارت ايران در وين حاضر شدند.
براساس گزارش شبكه خبري «پرس. تي. وي» آمانو در اين مراسم كه با حضور ديپلمات هاي عالي رتبه ايراني و خارجي برگزار شد اظهار كرد كه ايران كشوري «صلح جو» است.
آمانو در حاشيه اين مراسم با ديپلمات هاي ايران گفت وگويي دوستانه داشت.
علي اصغر سلطانيه، نماينده دايم ايران در آژانس و ابراهيم شيباني، سفير ايران در وين در اين مراسم حضور داشتند.
آمانو همچنين سالروز پيروزي انقلاب را به ملت و دولت ايران تبريك گفت.
براساس گزارش پرس.تي. وي حضور مقامات ارشد آژانس از نظر ديگر ديپلمات ها علامت مهم و مثبتي در رابطه با مسئله هسته اي ايران است.

 



رياست دانشگاه آزاد همچنان بلاتكليف
هاشمي ديروز هم حكم فرهاد دانشجو را امضا نكرد

جلسه ديروز اعضاي منتخب شوراي عالي انقلاب فرهنگي با آيت الله هاشمي رفسنجاني براي امضاي حكم رئيس جديد دانشگاه آزاد بدون نتيجه خاصي پايان يافت.
صبح ديروز جلسه اي با حضور آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد و اعضاي منتخب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شد.
در اين جلسه، ضمن ارائه گزارش شوراي عالي انقلاب فرهنگي و بحث و تبادل نظر درباره رياست جديد دانشگاه آزاد، راهكارهايي در اين زمينه مطرح شد كه مورد تفاهم مشترك طرفين قرار گرفت. در عين حال، براساس گفته ميرزاده دبير هيئت مؤسس و عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد مقرر شد جلسه بعدي براي بررسي امضاي حكم فرهاد دانشجو رئيس جديد دانشگاه آزاد به زودي تشكيل شود.
در جلسه ديروز علاوه بر آيت الله هاشمي رفسنجاني، غلامعلي حداد عادل، علي اكبر ولايتي، حجت الاسلام محمديان، حجت الاسلام قمي و مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي حضور داشتند.

 



به دليل فعاليت ضدايراني موساد در باكو سفير آذربايجان در تهران به وزارت خارجه احضار شد

وزارت خارجه كشورمان روز گذشته سفير جمهوري آذربايجان را احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران به خاطر تردد تروريست هاي مرتبط با ترور دانشمندان هسته اي ايران در اين كشور به وي ابلاغ شد.
به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، مديركل مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در اين ملاقات ضمن ارايه يادداشت اعتراض، از دولت جمهوري آذربايجان موكداً خواست كه از فعاليت هاي سازمان جاسوسي موساد عليه جمهوري اسلامي ايران در خاك آن كشور جلوگيري شود.
سفير جمهوري آذربايجان در پاسخ عنوان كرد كه طي سفر به باكو موضوع را با مقامات كشورش مطرح و ضمن پيگيري، پاسخ را به طرف ايراني اعلام خواهد كرد.
در اين ملاقات همچنين نسبت به رفتار نامناسب جمهوري آذربايجان با نمايندگان نهادهاي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور، تبليغات ضدايراني روزمره رسانه اي و همچنين توقيف كاميون هاي باري ايراني در مسير آستارا- باكو قوياً اعتراض شد و توقف فوري اين قبيل اقدامات غيردوستانه مورد تأكيد قرار گرفت.
روزنامه تايمز لندن روز گذشته در مصاحبه با يك عضو سازمان جاسوسي موساد نوشت: دهها نفر از عوامل موساد اسرائيل در پايگاه هاي آذربايجان عليه ايران فعاليت مي كنند.
تايمز به نقل از «شيمون» نوشت: اين پايگاه قطب فعاليت اطلاعاتي است؛ ما سال گذشته فعاليت خود را گسترش داديم و اين پايگاه ما را به ايران بسيار نزديك كرده است، موقعيت جغرافيايي جمهوري آذربايجان براي جاسوسي از ايران مناسب است.
تايمز اعلام كرد اين عامل موساد و خبرنگار تايمز در باكو نزديك سفارت اسرائيل باهم ديدار كرده اند.

 



دومين برده راديو زمانه هم اخراج شد (خبر ويژه)

گردانندگان هلندي راديو زمانه، دومين سردبير اين رسانه وابسته به اپوزيسيون را اخراج كردند.
اخراج فريد حائري نژاد در حالي صورت گرفت كه مهدي جامي نيز 3 سال پيش با رفتاري توهين آميز اخراج شده بود. با اين حال گردانندگان هلندي راديو زمانه براي آبروداري و جلوگيري از افتضاح سال 2009، خبر را اين گونه شكل داده اند كه «آقاي حائري نژاد از سمت خود استعفا داد. او در ايجاد اصلاحات ساختاري و توانمند كردن بخش آن لاين و ساخت برنامه هاي تازه، نقش مهمي ايفا كرد. راديو زمانه از خدمات او تشكر مي كند».
با اين حال يك سايت اپوزيسيوني موسوم به كردانه كه به حائري نژاد نزديك است، گزارش داد حائري مجبور به استعفا و در واقع اخراج شده است. بنابراين گزارش، حائري نژاد پس از چند ماه درگيري با برد(هيئت مديره) مجبور به استعفا شد. راديو زمانه طي خبري از طرف آريان ولف، مدير ارشد اين راديو، استعفاي حائري نژاد را از سمت خود اعلام كرد. در پي حاد شدن درگيري هيئت مديره با حائري نژاد، هفته گذشته ضمن فراخواندن تمام كاركنان راديو مدير زمانه در آمستردام از آنان خواسته شد تا خبر اين اختلافات داخلي را به بيرون انتقال ندهند. آنها بار ديگر به شيوه اي كه مهدي جامي را قرباني نمودند، حائري نژاد را هم كنار گذاشتند.
پايگاه اينترنتي مذكور تاكيد كرده كه خبرنگاران راديو زمانه تهديد شده اند در صورت مصاحبه و اطلاع رساني درباره ماجراي پيش آمده، آنها نيز به سرنوشت حائري نژاد دچار خواهند شد.
تيرماه سال 88 و هنگامي كه مهدي جامي از راديو زمانه اخراج شد، برخي رسانه هاي اپوزيسيون فاش كردند در جواب اعتراض هاي جامي گفته شده؛ «شما برده هاي ما هستيد و ما هر طور كه بخواهيم با شما رفتار مي كنيم»!
در همين حال يكي از همكاران راديو زمانه در وبلاگ كافه تيتر، به عملكرد حائري نژاد پرداخته و نوشت: او مدام دروغ مي گفت. او خودش به راحتي و با كودتا به اين جايگاه رسيد. او كه اصلا حوزه رسانه و حتي فضاي سياسي داخل ايران را نمي شناسد و سابقه فعاليت رسانه اي نيز ندارد، ضعف و ناكارآمدي خود را با به كار گرفتن فعالان پناهنده اي كه دچار مشكلات مالي هستند و به پول نياز دارند، جبران كرد، اين فرد حتي با استفاده از همجنس گراها در تركيه و پرداخت پولي ناچيز به آنها، سايت زمانه را اداره كرد. پولي كه هم براي افراد نيازمند به آن، قوتي لايموت فراهم مي آورد و هم اين فرد بي كفايت را از گزند فشارهايي كه وزارت خارجه هلند به علت موضوع تامين بودجه به اين رسانه وارد مي كند، دور نگه مي داشت».
يادآور مي شود راديو زمانه با مصوبه پارلمان و بودجه رسمي دولت هلند اداره مي شود و تحت نظر موسسه اي موسوم به «پرس ناو» قرار دارد. سوءاستفاده هاي مالي گسترده طي 5 سال گذشته، از راديو زمانه رسانه اي كارچاق كن ساخته و به همين دليل نيز به اعتراف خود اين رسانه، باعث ريزش مخاطبان كم شمار آن شده است.

 



سرمايه گذاري تازه براي احداث نيروگاه اتمي در آمريكا (خبر ويژه)

دولت آمريكا مجوز ساخت چند نيروگاه اتمي جديد را صادر كرد.
به گفته مقام هاي كميسيون تنظيم كننده و ناظر بر فعاليت هاي هسته اي در آمريكا (Nuclear Regulatory Commission) شركت ساترن كمپاني مجوزي دريافت كرده كه به موجب آن مي تواند نيروگاه هاي موجود خود در ايالت جورجيا را گسترش دهد.
مجوز تازه راه را براي سرمايه گذاري 14 ميليارد دلاري شركت ساترن كمپاني هموار مي كند. اين شركت تصميم دولت آمريكا را «خدمتي دوران ساز» توصيف كرده است. سرمايه گذاري جديد قرار است به ايجاد 25 هزار محل اشتغال و ساخت نيروگاه هايي بيانجامد كه از سال 2016 وارد شبكه برق آمريكا خواهند شد.
آمريكا بيش از 150 نيروگاه اتمي دارد.
به گزارش دويچه وله گسترش و نوسازي بيش از 100 رآكتور اتمي كهنه يا در حال كهنه شدن كه يك پنجم برق آمريكا را توليد مي كند از ستون هاي اصلي سياست دولت اوباماست.
يادآور مي شود طرح احداث نيروگاه هاي هسته اي جديد در آمريكا در حالي است كه دولت اين كشور با بدهكاري 15هزار ميليارد دلاري مواجه است.

 



برق از سر منوشه امير پريد بي بي سي به جدول زد! (خبر ويژه)

راديو اسرائيل ضمن ابراز خشم نسبت به راهپيمايي باشكوه 22 بهمن، گزارشي مضحك را منتشر كرد كه ميزان شعور گردانندگان اين راديو از جمله منوشه امير را نشان مي دهد.
در حالي كه تظاهرات 22بهمن امسال در تهران با حضور ميليوني و پرنشاط طيف هاي مختلف مردم برگزار شد، راديو اسرائيل شركت كنندگان را هزاران نفر توصيف كرد و گفت: در سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي (شهياد) تهران شاهد حضور مجموعه اي ناهمگون از هزاران تن از راه پيمايان بودند كه گروه هايي دولتي مامور انقلاب اسلامي را سامان دادند. گزارش ها، حكايت از آن دارند كه راه پيمايي دولتي(!) امروز با زمينه چيني ها و سازماندهي كم سابقه عملي شد، به گونه اي كه حداقل 80 درصد از شركت كنندگان راه پيمايي را پرسنل ادارات دولتي و نيروهاي مسلح و دانش آموزان مدارسي تشكيل مي دادند كه از ساعات صبح امروز به محل راه پيمايي گسيل شده بودند.
اين گزارش مي افزايد: سازمان دهندگان راه پيمايي، شعارهاي تظاهركنندگان هوادار دولت را به گونه اي تنظيم كرده بودند كه از اين شعارها، نداي حمايت از رهبر و خواسته هاي او به گوش برسد. دستگاه تبليغاتي به مانند سال هاي گذشته از حضور ميليون ها تن خبر دادند و اين در حالي است كه به گفته شاهدان عيني در پايتخت، جمعيت شركت كنندگان در اين راه پيمايي هزاران تن تخمين زده مي شد.
در ادامه گزارش راديو اسرائيل آمده است: صف دراز اتوبوس ها و ميني بوس هايي كه شمار بزرگي از وابستگان نهادهاي دولتي را به گردهمايي امروز تهران منتقل كرده بودند، در برخي از خيابان ها منتهي به ميدان آزادي (شهياد) به خوبي به چشم مي خورد. اين در حالي است كه دانش آموزان مدارس را با پاي پياده به محل گردهمايي پايتخت آورده بودند.
راديو اسرائيل توضيح نمي دهد كه تظاهرات بايد به صورت راهپيمايي باشد يا نه. اين در حالي است كه همين رسانه و رسانه هاي مشابه، در بسياري از پريشان گويي هاي قبلي خود ادعا مي كردند تظاهركنندگان را با اتوبوس به محل راهپيمايي منتقل كرده اند.
گردانندگان مفلوك راديو اسرائيل ميليون ها شركت كننده در تظاهرات دشمن شكن 22 بهمن را به سانديس خور حكومت توصيف كرده اند.
در همين حال شبكه دولتي انگليس به همراه انبوهي از رسانه هاي دولتي بيگانه و ضد انقلاب، اقدام به سانسور وسيع اتفاق بزرگ 22 بهمن كرد و صرفا در چند خط خبر مدعي شد «روز 22 بهمن همانند سه دهه اخير، راهپيمايي هايي به دعوت نهادهاي حكومتي انجام شد». بي بي سي در اطلاع رساني كاملا صادقانه! خود مدعي شد «صدها هزارنفر از حاميان دولت در سراسر كشور به مناسبت 22 بهمن راهپيمايي كردند» كه با احتساب صدها شهر در كشور، لابد رقمي معادل هزار نفر به هر شهر بزرگ نظير تهران و مشهد و قم و تبريز و اصفهان و شيراز و... مي رسد. اين در حالي است كه به هنگام معركه گيري چند ده نفره فتنه گران، تيترهايي نظير «تهران در تسخير معترضان» استفاده مي كرد.

 



ترس سران داخلي فتنه از افشاي بيشتر ارتباط با صهيونيست ها (خبر ويژه)

سرويس هاي اطلاعاتي برگزار كننده كنفرانس گذار به دموكراسي در واشنگتن در اثر اعلام نگراني برخي سران داخلي فتنه در حال تعديل فهرست دعوت شدگان به اين همايش هستند.
تازه ترين اطلاعات دريافتي حاكي از آن است كه طراحان و گردانندگان اصلي كنفرانس موسوم به گذار به دموكراسي كه قرار است به عنوان محلي براي گردهم آيي طيف هاي مختلف تروريست ها و ضدانقلاب و جريان فتنه تبديل شود، با فشار برخي از عناصر داخلي از جلمه يكي از رهبران فتنه كه اخيراً تلاش هايي فريبكارانه براي ارائه چهره اي معتدل از خود نشان داده در حال انتقال برخي عناصر تابلودار اين كنفرانس به پشت پرده و حذف نام آنها از فهرست علني دعوت شدگان هستند.
كنفرانس گذار به دموكراسي روز 12 اسفند 1390 در پايتخت آمريكا برگزار خواهد شد و هدف از آن ايجاد پيوندهاي عملياتي ميان 3 جريان فتنه، ضد انقلاب و طرف خارجي است.
بنابراين گزارش اسامي افرادي كه نام آنها از فهرست علني خط خورده و قرار شده نقش پنهان تري در اين كنفرانس برعهده بگيرند چنين است:
1- اميرحسين جهان شاهي كه ارتباطات علني با موساد دارد. پدر وي از افراد نزديك به اشرف پهلوي و در مقطعي مسئول دفتر اشرف و در همان زمان معروف به خبر چيني براي سرويس فرانسه بود و اين در اسناد ساواك هم آمده است. وي قبل از انقلاب در نشريات فاسد زمان طاغوت فعاليت مي كرد.
2- هما سرشار كه مرتبط با دربار و نشريات لس آنجلسي و همكار پروژه صهيونيستي تاريخ شاهي در آمريكا بوده است.
3- عليرضا جعفرزاده سخنگوي سازمان منافقين ساكن آمريكا
4- كريم تصيم عضو شوراي ملي مقاومت مركزي سازمان منافقين
5- اسكندر فيلابي مسئول كميسيون ورزش سازمان منافقين
6- مهرداد خوانساري دبير كل تشكل ضد انقلابي «با جنبش سبز» و مرتبط با MI6
7- فرخ نگهدار رئيس سابق سازمان چريك هاي فدايي خلق (اكثريت) و مرتبط نزديك با فتنه آمريكايي اسرائيلي .88
نكته مهم اين است كه برخي گزارش ها نشان مي دهد تصميم به حذف نام اين افراد از فهرست ميهمانان به اين دليل اتخاذ شده است كه اخيراً يكي از سران داخلي فتنه نسبت به هم نشيني آشكار اصلاح طلبان مقيم خارج با صهيونيست ها و تروريست ها ابراز نگراني كرده و خواستار رعايت احتياط در اين قبيل موارد شده است.
استدلال اصلي اين فرد در يكي از جلسات اين بوده است كه اقدامات برخي از اين افراد براي سران فتنه در داخل گران تمام خواهد شد.
علاوه بر اين برگزاري ناكام نشست استكهلم كه فهرست مشتركي با نشست واشنگتن دارد بازتاب منفي فراواني داشته و برخي از مدعوين را نااميد كرده است.
لازم به ذكر است اسامي افراد دعوت شده به اين كنفرانس (اعم از حضور يا ارسال مقاله و پيام) قبلاً به اين شرح اعلام شده بود:
محسن آرمين، شهريار آهي، جمشيد اسدي، محمد جواد اكبرين، اردشير اميرارجمند، هوشنگ اميراحمدي، عبدالعلي بازرگان، حسين باستاني، حسين بشيريه، ابوالحسن بني صدر، مسعود بهنود، بهروز بيات، احمد تقوايي، جعفر توفيقي، اميرحسين جهانشاهي، عليرضا جعفرزاده، بيژن حكمت، عباس حكيم زاده، مهرداد خوانساري، محمدرضا خاتمي، مهدي خان باباتهراني، احمد رأفت، حميد دباشي، مهرداد درويش پور، محسن سازگارا، هما سرشار، عبدالكريم سروش، احمد سلامتيان، ركسانا شاپور، پديده ثابتي، محمدرضا شجريان، حسن شريعتمداري، علي شكوري راد، پرويز شوكت، صادق صبا، محبوبه عباسقلي زاده، خالد عزيزي، يوسف عزيزي بني طرف، نادر عصار، اكبر عطري، كاظم علمداري، رضا عليجاني، ابوالفضل فاتح، امير عباس فخرآور، اسكندر فيلابي، سعيد قاسمي نژاد، سعيد قائمي، كريم قصيم، مرتضي كاظميان، محسن كديور، بيژن كريمي، بهزاد كريمي، كاظم كردواني، تقي كروبي، نازيلا گلستان، اكبر گنجي، عبدالكريم لاهيجي، محسن مخملباف، رجبعلي و حنيف مزروعي، نريمان مصطفوي، علي اكبر موسوي خوئيني، عطاءالله مهاجراني، عبدالله مهتدي، سراج الدين ميردامادي، عباس ميلاني، محسن نژاد، مهدي نوربخش، اسماعيل نوري اعلا، عليرضا نوري زاده، محمد نوري زاد، فرخ نگهدار، مجتبي واحدي، مهدي يحيي نژاد، ابراهيم يزدي و حسن يوسفي اشكوري.

 



نه به آن تحريم و نه به اين نام نويسي يواشكي (خبر ويژه)

در حالي كه فتنه گران سبز مدعي تحريم انتخابات هستند، شبكه ضد انقلابي بالاترين از رد صلاحيت عضو شوراي سياستگذاري ستاد موسوي خبر داد.
براساس اين گزارش «رضا-ج» در سال 86 به خاطر نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي از سوي دادگاه انقلاب به 5 سال حبس تعزيري و جزاي نقدي محكوم شده بود و در شوراي سياستگذاري موسوي عضويت داشت. طبق اين گزارش، نامبرده در جريان فتنه گري سال 88، در دانشگاه آزاد به نقش آفريني پرداخته بود.
يادآور مي شود فتنه گران در انتخابات مجلس نهم تاكتيك «چراغ خاموش، موتور روشن» و «نعل وارونه» (فيگور تحريم انتخابات برخلاف واقعيت حضور در آن) را پيشه كرده اند.
در همين حال داريوش قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت (اصلاح طلب) مجلس از عملكرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت نامزدها تشكر كرد و آن را مثبت خواند. وي به مهر گفته است كه شوراي نگهبان در اين دوره برخورد جناحي نداشته و برخي نامزدهاي اصلاح طلب كه در هيئت هاي اجرايي دچار مشكل شده بودند، مشكل شان حل شده است.
اغلب اعضاي فراكسيون اقليت كه جمعي 50 نفره را شامل مي شود در انتخابات مجلس نهم نامزد شده اند. آمار نامزدهاي اصلاح طلب دست كم 700 نفر عنوان شده است.
محمد زارع فومني رئيس جبهه مردمي اصلاحات نيز در گفت وگو با مهر تصريح كرده كه صلاحيت 99 درصد نامزدهاي اين جبهه تأييد شده است.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14