(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 بهمن 1390- شماره 20144

يادداشت خبرنگار
تاييد قانون تعيين تكليف اراضي فاقد سند توسط شوراي نگهبان
وجود 200 هزار صندلي خالي در دانشگاه هاي كشور
كوتاه از دهه فجر
انتقاد امام جمعه تبريز از عرفان هاي انحرافي
رئيس هيئت بازرسي انتخابات كردستان:
برخي از كانديداها در حال بزرگ نمايي مسائل قومي و مذهبي كردستان هستند
تأييد صلاحيت 98 كانديداي نمايندگي مجلس در همدان
خسارت بارندگي به محصولات كشاورزي قاينات
آغاز عمليات احداث سد سامبورگرمي
1200 روستاي يزد تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد
فرمانده سپاه فجر فارس: دشمن به دنبال تضعيف مجلس آينده است
افتتاح چهارمين پايگاه انتقال خون كرج
سهم ايران در توليد محصولات اپتيك افزايش مي يابد
فرماندار: كاشان به نمايشگاه دائمي فرش و گلاب نياز دارد
افتتاح نخستين مركز هم انديشي و ارتباط با نخبگان شهرستاني در كشور
نائيني ها 36 هزار سي سي خون اهدا كردند



يادداشت خبرنگار

رفاه عمومي نيازمند مديريت و نظارت است
چندي پيش دبير ستاد هدفمندي يارانه ها در استان آذربايجان شرقي اظهار كرده بود كه «اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و پرداخت يارانه به مردم، رفاه عمومي 80درصد از خانوارها را افزايش داده است.»
هرچند اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها از جمله نقاط قوت دولت خدمتگزار در شرايط تحريم و تهديد محسوب مي شود و در پرتو آن آثار ارزشمندي در حوزه اقتصادي نمايان شده است.
اما حقيقت آن است كه بنا به توصيه رهبر معظم انقلاب مسئولان مي بايست در كنار نقاط قوت به نقاط ضعف نيز اشاره كنند. لذا در كنار آثار ارزشمند هدفمندي يارانه ها به عنوان يك نقطه قوت متاسفانه عدم توجه به كنترل قيمت ها و نظارت از سوي مديران و مسئولان مربوطه باعث افزايش قيمت ها و سودجويي برخي از افراد فرصت طلب شده است چنان كه در قبال دريافت 45 هزار تومان، تورم و افزايش قيمت بسيار سريع تر و جلوتر گام برمي دارد. طوري كه نمي توان بنا بر آنچه مدير مربوط اشاره داشته ضمن پرداخت قبوض به رفاه اجتماعي آن هم در يك آمار 80درصدي در سطح جامعه دست يافت و اين موضوع نيازمند نظارت و كنترل است.
تبريز- خبرنگاركيهان

 



تاييد قانون تعيين تكليف اراضي فاقد سند توسط شوراي نگهبان

شهركرد- خبرنگاركيهان:
شوراي نگهبان قانون تعيين تكليف اراضي فاقد سند مصوبه مجلس شوراي اسلامي را تاييد كرد.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان چهارمحال و بختياري با اشاره به خبر فوق افزود: لايحه اين قانون در سال جاري با پيگيري ها و تلاش هاي سازمان ثبت اسناد و املاك و قوه قضاييه از طريق دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه شد و به تصويب رسيد.
سيدمهدي هاشمي گفت: قانون يادشده سپس به شوراي نگهبان ارائه شد كه در هفته هاي اخير مورد تاييد اين شورا قرارگرفت.
وي ادامه داد: بعد از ابلاغ آيين نامه اجرايي قانون تعيين تكليف اراضي فاقد سند سازمان هاي ثبت اسناد و املاك كشور و از جمله استان چهارمحال و بختياري آمادگي دارند كه نسبت به ثبت مالكيت اراضي مردم اقدام كنند.
هاشمي همچنين اظهار داشت: با توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته، احتمالا ثبت نام از مالكان فاقد اسناد رسمي از طريق اينترنت صورت مي پذيرد.

 



مشاور وزير علوم خبر داد
وجود 200 هزار صندلي خالي در دانشگاه هاي كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
درحال حاضر بيش از 200 هزار صندلي خالي در دانشگاه هاي كشور وجود دارد.
مشاور وزير علوم در اين خصوص گفت: وزارت علوم آماده است دانشجويان ايراني مشغول تحصيل در خارج را در نزديك ترين محل سكونت و با اولويت خود دانشجويان، پذيرش كند.
«رسول ملك فر» در دانشگاه تبريز افزود: هم اكنون بيش از 4 ميليون و 200 هزار دانشجو در دانشگاه هاي ايران تحصيل مي كنند.
به گزارش دانشگاه تبريز، وي تصريح كرد: وزارت علوم مصمم به بازنگري در تمامي درس هاي دانشگاه هاست و اين امر در برنامه پنجم توسعه نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.
وي روند رشته علمي ايران را چشمگير خواند و تأكيد كرد: كيفي كردن اجراي طرح هاي پژوهشي در دانشگاه ها، از سياست هاي مهم وزارت علوم است.

 



كوتاه از دهه فجر

بهره برداري از مجتمع اداري
اراك- خبرنگار كيهان: طرح آبرساني به شهر زاويه با حفر يك حلقه چاه عميق با هزينه اي بالغ بر 100 ميليون تومان و طرح احداث خط لوله انتقال آب با اعتباري افزون بر 430 ميليون تومان از جمله طرح هايي بود كه در ايام دهه فجر در شهرستان زرنديه به بهره برداري رسيدند. در همين ايام فاز يك مجتمع اداري شهرستان كميجان با زيربنايي به مساحت يك هزار و 331 مترمربع به بهره برداري رسيد. همچنين هفت طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 23 ميليارد و 500 ميليون ريال در بخش زاليان شهرستان شازند و 52 واحد مسكوني براي مددجويان تحت پوشش بهزيستي در شهر استان مركزي به بهره برداري رسيد. براي احداث هر يك از واحدهاي مسكوني مزبور 20 ميليون تومان هزينه صرف شده است.
راه اندازي خط ويژه اورژانس اجتماعي
زرين شهر- خبرنگار كيهان: با هزينه 30 ميليارد ريال 8 طرح عمراني آموزش و پرورش منطقه زرين شهر افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
مدرسه عدالت شهر چمگردان و مدرسه شهيد بنيانيان شهر فولادشهر، مدرسه گاز محله كله مسيح شهر زاينده رود، چمن مصنوعي زرين شهر و سالن نمازخانه در مدارس ريحانه زرين شهر، اميد، محمديه و لقمان شهر چمگردان طرح هايي بود كه در دهه فجر افتتاح شد.
از سوي ديگر مديركل سازمان بهزيستي استان اصفهان گفت در ايام دهه فجر خط 123 ويژه اورژانس اجتماعي با هزينه اي بالغ بر 8 ميليارد ريال در خانه كودك و نوجوان كريم اهل بيت زرين شهر به بهره برداري رسيد.
تجهيز درمانگاه
گرگان- خبرنگار كيهان: درمانگاه شبانه روزي شهر انبار الوم در شمال استان گلستان با حضور فرماندار آق قلا و مسئولان محلي به بهره برداري رسيد.
با اختصاص يك دستگاه آمبولانس و تجهيزات پزشكي با اعتبار يك ميليارد و 600 ميليون ريال اين درمانگاه تجهيز و راه اندازي شد. همچنين در ايام دهه فجر 5 هزار و 743 واحد مسكوني كه توسط بنياد مسكن گرگان ساخته شده بود، به بهره برداري رسيد و سند آنها تحويل مالكان شد.
گازرساني به روستا
خرم دره- خبرنگار كيهان: گازرساني به روستاي فلج از توابع بخش شهرستان خرم دره به بهره برداري رسيد با انجام اين پروژه 149 خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند براي اين پروژه 300 ميليون تومان از منابع داخلي شركت ملي گاز ايران هزينه شده است. متراژ پروژه اجراء شده بيش از 7 كيلومتر است.
اجرايي شدن 24 طرح
ملاير- خبرنگار كيهان: در دهه فجر 25 واحد مسكوني مددجويان كميته امداد امام خميني گازرساني به 5 روستا و يك كارخانه، كارخانه توليد لوله پلي اتيلن با ظرفيت 2000 تن، كارخانه تصفيه و بسته بندي كشمش با ظرفيت 2000 تن، كارخانه توليد مقوا از ضايعات كاغذ با ظرفيت 3500 تن، توليد پشم سنگ با ظرفيت 7500 تن، كارگاه توليد انواع مبل با ظرفيت يك هزار و 200 از جمله 24 طرحي است كه با اعتباري بالغ بر 360 ميلياردريال در ملاير به بهره برداري رسيدند.
برپايي هنرهاي تجسمي
يزد- خبرنگاركيهان: درايام دهه فجر كتابخانه عمومي اتابكي «گنبدسبز» با 4هزار عنوان كتاب و با اعتباري افزون بر 500 ميليون ريال درشهر يزد به بهره برداري رسيد. در همين ايام نمايشگاه بين المللي هنرهاي تجسمي در رشته هاي عكس، پوستر، كاريكاتور، مينياتور، نقاشي و سفال در مركز استان يزد برگزار شد. مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد نيز از افتتاح 48 پروژه برق رساني در سطح اين استان خبرداد و گفت: به منظور اجراي اين پروژه ها 38 ميليارد و 93 ميليون ريال هزينه شده است همچنين چند طرح عمراني در شهرستان بهاباد با هزينه اي بالغ بر 720 ميليون ريال دراين شهرستان به بهره برداري رسيدند.
احداث 9 پارك جنگلي
رشتخوار- خبرنگاركيهان: بخشدار بخش جنگل گفت: تعداد 9 پارك جنگلي در 9 روستاي جنگل از توابع شهرستان رشتخوار به مناسبت دهه فجر با حضور مسئولين با اعتبار 270 ميليون ريال افتتاح شد.
محمد صاحبي درحاشيه مراسم بهره برداري پارك فيض آباد جنگل گفت: اين پارك ها در وسعت 5هزار مترمربع با كليه امكانات تفريحي شامل چهار آلاچيق، پارك بازي كودكان، فضاي سبز و تجهيزات ورزشي مستقر است.
وي در ادامه از افتتاح يك باب ساختمان دهياري در بخش جنگل خبر داد و گفت: ساختمان دهياري روستاي امين آ باد با زيربناي 86 مترمربع همراه با پارك روستايي و ايستگاه سلامت در زميني به مساحت يك هزارمترمربع احداث شده كه براي احداث اين دهياري 250 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
افتتاح واحد صنعتي
قزوين- خبرنگاركيهان: يك باب خوابگاه دانش آموزي با اعتباري بالغ بر 3ميليارد و500 ميليون ريال در روستاي ابراهيم آباد و گازرساني به همين روستا با صرف هزينه اي بالغ بر 2ميليارد و 600 ميليون ريال در ايام دهه فجر به بهره برداري رسيد همچنين يك واحد صنعتي درشهرك صنعتي رامند شهرستان بوئين زهرا با صرف اعتباري بالغ بر 20ميليارد ريال راه اندازي شد. درهمين حال، عمليات گازرساني به 9 واحد صنعتي اين شهرك آغاز شد.
برپايي نمايشگاه كتاب
آبادان -خبرنگاركيهان: نمايشگاه بزرگ كتاب آبادان كه با دو هزار و 500 عنوان كتاب و ساير محصولات فرهنگي به مناسبت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي گشايش يافته بود عناوين كتابهاي خود را به بيش از 6 هزار عنوان افزايش داد.
رئيس روابط عمومي شركت پالايش نفت آبادان درباره عناوين كتاب هاي نمايشگاه كتاب دهه فجر گفت: عناوين كتاب ها و محصولات فرهنگي اين نمايشگاه شامل: مذهبي، ادبي، تاريخي، روانشناسي، تربيتي، داستان و رمان (تاريخي، ايراني و خارجي)، پزشكي، هنر، فني و مهندسي، زبانهاي خارجي، كودك، نوجوان، عمومي كمك درسي، آمادگي كنكور و انواع نرم افزارهاي آموزشي، كمك درسي، رايانه، اينترنت و انواع نرم افزارهاي مختلف بود.
افزايش تخت بيمارستان
تبريز - خبرنگاركيهان: بخش نوزادان و NICU بيمارستان كودكان تبريز، همزمان با دهه فجر امسال، افتتاح شد.
رئيس مركز آموزشي درماني بيمارستان كودكان تبريز دراين مراسم گفت: با بهره برداري از اين بخش تخت هاي نوزادان به 44 تخت افزايش يافت.
به گفته وي، 5ميليارد ريال براي ساخت و 7 ميليارد ريال براي تجهيز بخش هاي مزبور هزينه شده است.

 



انتقاد امام جمعه تبريز از عرفان هاي انحرافي

تبريز- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز، از فعاليت و ظهور عرفان هاي منحرف در جامعه، به شدت انتقاد كرد.
آيت الله «محسن مجتهد شبستري» در جمع اعضاي كنگره بزرگداشت «علي آقا قاضي»، گفت: شيوع عرفان هاي كاذب و سطحي در كشور، نگران كننده است. اين عرفان هاي نوظهور و بي پايه، به دنبال انحراف جوانان هستند.
وي با اشاره به شخصيت عرفاني «علي آقا قاضي»، از وي به عنوان يكي از عرفا و علماي برجسته معاصر شيعه نام برد و افزود: در شرايط فعلي، بايد ياد علما و عرفاي واقعي را، زنده كرد و برپايي كنگره سيدعلي آقا قاضي نيز، در همين راستاست.
به گفته مجتهد شبستري، «قاضي» با توسل به قرآن و امام حسين(ع)، به مقام عرفاني بزرگي دست يافته بود و بايد چنين شخصيت هايي به جوانان شناسانده شوند تا تلاش عرفان هاي منحرف در آسيب زدن به اعتقادات نسل جوان كشور، خنثي شود.

 



رئيس هيئت بازرسي انتخابات كردستان:
برخي از كانديداها در حال بزرگ نمايي مسائل قومي و مذهبي كردستان هستند

سنندج- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان كردستان گفت: رسالت اصلي اعضاي شوراي فرهنگ عمومي تقويت وحدت عمومي در انتخابات آينده استان است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدحسيني شاهرودي درجلسه شوراي فرهنگ عمومي استان در سنندج افزود: محور برنامه هاي شوراي فرهنگ عمومي فراهم كردن جو آرام و صميمي و متحد در جامعه براي انتخابات نمايندگان در استان است.
وي گفت: درجهت برقراري سلامت انتخابات و تأمين امنيت اجتماعي انتخابات از سوي متوليان امر، شوراي فرهنگ عمومي و دستگاه هاي زيرمجموعه آن بايد آرامش خاطر فكري و رواني را در فضاي انتخابات فراهم كنند.
نماينده ولي فقيه درمنطقه كردستان اضافه كرد: شوراي فرهنگ عمومي براي حضور حداكثري مردم در انتخابات نقش محوري در ارتقاء سطح افكارعمومي جامعه بويژه در زمينه هاي سياسي و اجتماعي دارد.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات استان كردستان نيز گفت: برخي از كانديداها با بزرگنمايي مسائل قومي و مذهبي در تبليغات انتخاباتي خود تنش هايي را در جامعه ايجاد مي كنند كه اين امر منع قانوني دارد و بايد با شدت با اين افراد برخورد شود.
موسي مرادياني افزود: كانديداها بايد در زمان تبليغات به سالم نگه داشتن فضاي انتخاباتي و جلوگيري از تخريب كانديداها توسط همديگر كمك كنند.
وي افزود: برخي از كانديداها براي اينكه برنامه ها و سياست هاي كاري خود را مثبت جلوه دهند به سياه نمايي اقدامات دولت و نظام دامن مي زنند كه اين اقدامات منع قانوني دارد و برابر قانون با آنها برخورد جدي مي شود.

 



سخنگوي هيئت نظارت استان اعلام كرد
تأييد صلاحيت 98 كانديداي نمايندگي مجلس در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
صلاحيت 98 تن از نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان همدان تأييد شده است.
سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات استان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مجموعا 133 نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس نهم در استان ثبت نام كردند كه با انصراف يك نفر در روزهاي نخست اين تعداد به 132 نفر رسيد.
«محمد نباتي» ادامه داد: در مرحله بررسي صلاحيت ها توسط هيئت نظارت و شوراي نگهبان، نهايتا 97 نفر براي رقابت در استان، تاييد صلاحيت شده اند كه با پيوستن يك نفر از حوزه تهران به حوزه همدان، اين تعداد به 98 نفر رسيد.
اين مسئول اعلام كرد: درمجموع نيز 17كانديدا رد صلاحيت شده، 12نفر انصراف دادند و 6 نفر نيز پس از رد شدن در هيئت نظارت استان و مركز، اعلام شكايت نكردند.
«نباتي» يادآور شد: به اين ترتيب بيش از 80 درصد داوطلبان انتخابات درسطح استان، تاييد صلاحيت شدند و پرونده 17 نفر رد شده نيز، درصورت اعلام شكايت، بار ديگر در شوراي نگهبان بررسي و نتيجه نهايي 2 اسفندماه اعلام مي شود.
وي خاطر نشان ساخت: 3اسفندماه، ستاد انتخابات استان، اسامي نهايي و قطعي نامزدها را به صورت آگهي منتشر مي كند تا به اطلاع عموم مردم استان برسد.
به گفته سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات همدان با اعلام اين كه به طور ميانگين براي تصاحب هركرسي نمايندگي از استان، حدود 10نفر با هم رقابت دارند و تعداد تاييد صلاحيت شده ها از دوره قبل انتخابات مجلس بالاتر است، تصريح كرد: هرگونه فعاليت تبليغاتي كانديداها در سطح استان توسط هيئت نظارت كاملا رصد و به مركز گزارش مي شود.

 



خسارت بارندگي به محصولات كشاورزي قاينات

قائن- خبرنگار كيهان:
بر اثر بارندگي هاي اخير در قائنات خساراتي به بخش كشاورزي اين شهرستان وارد شد.
رئوفي فرد مدير جهاد كشاورزي قاينات با اعلام اين خبر گفت خسارات وارده شامل اراضي زراعي و باغي بوده و در اين راستا 29 رشته قنات، 120هكتار مزارع زراعي گندم، جو، زعفران و 180 هكتار از باغ هاي انگور و بادام دچار خسارت شده و بخشي از تأسيسات كشاورزي منطقه نيمبلوك خسارت ديده است.
مدير جهاد كشاورزي قاينات ميزان خسارت وارده را بيش از 888ميليون ريال دانست و از كشاورزان خواست نسبت به بيمه محصولات زراعي و باغي خود اقدام كنند.

 



آغاز عمليات احداث سد سامبورگرمي

اردبيل- خبرنگار كيهان:
عمليات احداث سد سامبورگرمي همزمان با ايام الله دهه فجر آغاز شد.
در مراسم آغاز عمليات احداث اين سد كه با حضور استاندار اردبيل و جمعي از مسئولان برگزار شد عزيز صحرايي فرماندار گرمي گفت: اعتبار اوليه سد 10ميليارد ريال بوده و ظرفيت آن كه بر فراز رودخانه سامبورانگوت احداث مي شود 9ميليون مترمكعب برآورد شده است.
وي افزود: از 120 هزار هكتار اراضي قابل كشت شهرستان تنها 11هزار هكتار آبي و نيمه آبي و بقيه ديمي است.

 



1200 روستاي يزد تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد

يزد- خبرنگار كيهان:
تمام شهرهاي استان يزد و 1200 روستاي استان زير پوشش تلفن سيار قرار گرفته است.
مديرعامل شركت مخابرات استان يزد گفت: هم اكنون 87 درصد جاده هاي استان يزد زير پوشش تلفن سيار قرار دارد كه 227 كيلومتر از جاده هاي استان در سال جاري زير پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.
مهدي مقوم ضريب نفوذ تلفن همراه در استان را 4/78 درصد اعلام كرد و افزود: استان يزد در اين زمينه رتبه نخست را در سطح كشور داراست.
وي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 856 هزار تلفن همراه اول در استان يزد فعال است كه بيش از 113 هزار و 500 شماره آن از ابتداي سال جاري راه اندازي شده است. مديرعامل شركت مخابرات استان گفت: عمليات يكسان سازي كد تلفن هاي استان يزد نيز ظرف يك سال آينده اجرايي مي شود.
مقوم با بيان اينكه پوشش تلفن همراه مسير ريلي بافق- طبس از مصوبات سفر هيئت دولت به استان يزد نيز با وجود هزينه هاي سنگين براي مخابرات اجرايي شد، افزود: براي پوشش تلفن همراه در اين مسير 9 سايت با سرمايه گذاري حدود سه ميليارد تومان ايجاد شد و اين مصوبه دولت به طور 100درصد اجرايي شد.
مديرعامل شركت مخابرات استان يزد ضريب نفوذ كاربران اينترنت در استان يزد را 48 درصد اعلام كرد.

 



فرمانده سپاه فجر فارس: دشمن به دنبال تضعيف مجلس آينده است

شيراز- خبرنگار كيهان:
دشمنان به عنوان راهبردي ترين نسخه به دنبال اين هستند كه ميزان مشاركت در انتخابات آينده را به شدت پايين آورده و از هر ترفندي براي دلسردي مردم استفاده كنند.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با بيان اين مطلب در جمع جانبازان شيميايي استان گفت: دشمنان مي خواهند مجلس آينده ما را تضعيف كنند و بايد بگوييم در مبارزه ملت با قلدران عالم مردم ما موفق هستند و نمي گذارند چنين اتفاقاتي رخ دهد.
سرتيپ غلامحسين غيب پرور اظهار داشت: بايد كساني را به مجلس فرستاد كه مومن، متدين، كارشناس و ولايتمدار بوده و به كانونهاي قدرت و ثروت اتكا نداشته باشند. وي افزود: بايد تمام حواسمان جمع باشد كه خداي نكرده در مسيري قرار نگيريم كه دشمنان خوشحال شوند.
فرمانده سپاه فجر گراني ها را سناريوي پيچيده دشمن دانست و گفت: دشمنان مي خواهند با اين روش ها مشاركت در انتخابات را به زير 40 درصد برسانند كه بايد هوشيار بوده و عكس آن را عمل كرده و حضوري حداكثري داشته باشيم.
غيب پرور افزود: اين انقلاب صاحب دارد و واي به حال كساني كه نسبت به انقلاب سست هستند و خوشا به حال آناني كه پاي انقلاب قاطع و مردانه ايستاده اند.

 



افتتاح چهارمين پايگاه انتقال خون كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
روزانه بيش از 250واحد خون در استان البرز توسط داوطلبان اهدا مي شود.
مديركل انتقال خون البرز در مراسم بهره برداري از چهارمين پايگاه ثابت انتقال خون اين استان گفت: خون هاي اهدايي پس از انجام آزمايش هاي مختلف و اطمينان از سالم بودن آنها در اختيار مراكز درماني قرار مي گيرد.
«قاسم اسلامي» افزود: با توجه به نزديكي استان البرز به تهران، اين استان به عنوان معين پايتخت معرفي شده و اداره كل انتقال خون از هر نوع آمادگي براي مواقع بحراني و ضروري در البرز برخوردار است.
اين مسئول با اعلام اين كه براي ترويج فرهنگ اهداي خون با درخواست اداره ها و سازمان هاي شهرستان كرج و استان البرز يك تيم سيار انتقال خون در اين مكان حضور پيدا مي كند.

 



سهم ايران در توليد محصولات اپتيك افزايش مي يابد

تبريز- خبرنگار كيهان:
سهم ايران از بازار جهاني محصولات اپتيك و فوتوني، بايد 5ميليارد دلار در سال باشد.
رئيس انجمن اپتيك و فوتونيك ايران در دانشگاه تبريز گفت: اين بازار، بدون در نظر گرفتن بخش مخابرات در سال 2008 ميلادي 270 ميليارد دلار بود كه هر سال 30درصد رشد دارد و باتوجه به جمعيت كشور ما كه 1درصد مردم دنيا را تشكيل مي دهد، لازم است سهم ما از اين بازار 5ميليارد دلار در سال باشد.
«محمد آقا بلوري زاده» كه در كنفرانس هاي «اپتيك و فوتونيك ايران» و «مهندسي فوتونيك ايران» سخن مي گفت، از رشد نزديك به 6برابري ميزان چاپ و مقالات اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي كشور در خصوص اپتيك در ژورنال هاي بين المللي در سال هاي 2005 تا 2010 ميلادي، خبر داد و افزود: اعضاي هيئت علمي دانشگاههاي ايران در سال 84 حدود 75 مقاله و در سال گذشته 460 مقاله در ژورنال هاي خارجي در زمينه اپتيك چاپ كردند و تعداد اين مقالات توسط اپتيك پيشگان كشور در مجلات ISI در سال 2010 ميلادي 178 مقاله بود كه در دو سال اخير نيز رشد داشته است.
در اين همايش از دكتر «حبيب تجلي» استاد بازنشسته دانشگاه تبريز و از بنيان گذاران علم فوتونيك و دكتر «بهرام پور»، استاد دانشگاه صنعتي شريف، تجليل شد.

 



فرماندار: كاشان به نمايشگاه دائمي فرش و گلاب نياز دارد

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان بر لزوم احداث نمايشگاه دائمي در اين شهرستان براي حمايت از صنعتگران اين منطقه تأكيد كرد.
عليرضا جوادي در مراسم افتتاح طرح هاي صنعتي اين شهرستان به مناسبت ايام الله دهه فجر گفت: شهرستان كاشان نيازمند نمايشگاهي دائمي براي صنعت فرش، گلاب و عرقيات گياهي است.
وي با اشاره به مقام نخست سال گذشته صادرات شهرستان كاشان در استان اصفهان، اظهار داشت: اين شهرستان در توليدات صنعتي به ويژه در بخش صنعت فرش از ظرفيت هاي بالايي بهره مند است.
وي همچنين صنعت گردشگري در شهرستان كاشان و استقبال گردشگران از اين شهرستان را فرصت مناسبي براي صنعت و صنعتگران كاشان اعلام كرد و با اشاره به حضور سالانه بيش از 4ميليون گردشگر ايراني و خارجي در كاشان، خاطرنشان كرد: تأسيس نمايشگاه دائمي، فرصتي مناسب خواهد بود تا گردشگران ايراني و خارجي ضمن بازديد از نمايشگاه با صنعت شهرستان آشنا شوند و رونق اقتصادي را براي اين شهرستان به ارمغان داشته باشند. فرماندار كاشان يادآور شد: بخش خصوصي آماده تأسيس نمايشگاهي دائمي در شهرستان است كه نيازمند اخذ مجوز است.

 



افتتاح نخستين مركز هم انديشي و ارتباط با نخبگان شهرستاني در كشور

يزد- خبرنگار كيهان:
اولين مركز هم انديشي و ارتباط با نخبگان كشور در شهرستان بهاباد استان يزد آغاز به كار كرد.
محمدرضا هدايي فرماندار بهاباد با اشاره به دارا بودن شهرستان از ظرفيت بالقوه در پرورش نخبگان و استعدادهاي برتر، گفت: طي سال هاي اخير اين شهرستان در زمينه هاي گوناگون علمي و فرهنگي حائز رتبه هاي برتر كشوري شده است و دانش آموزان بهابادي طي چند سال متوالي رتبه هاي اول تا سوم كشوري در رشته هاي قرآن و نهج البلاغه، رتبه اول رشته مطالعه و تحقيق در كشور و رتبه هاي برتر در كنكور سراسري را ا زآن خود كرده اند.
رئيس دفتر نخبگان استان يزد نيز شهرستان بهاباد را پيشرو در راه اندازي مركز هم انديشي نخبگان عنوان كرد و گفت: با افتتاح اين مركز در شهرستان بهاباد، اولين مركز هم انديشي و ارتباط با نخبگان در كشور زير نظر بنياد نخبگان آغاز به كار خواهد كرد.
دكتر حبيب زارع افزود: در حال حاضر كه هجمه دشمن از جهات مختلف به كشورمان زياد شده است نياز به سازماني داريم كه بتواند استعدادهاي كشور را براي مقابله با اين تهاجم به كار گيرد.

 



نائيني ها 36 هزار سي سي خون اهدا كردند

نائين-خبرنگار كيهان:
رئيس جمعيت هلال احمر نائين گفت: مردم اين شهرستان در ايام دهه فجر 36 هزار سي سي خون براي بيماران نيازمند اهدا كردند.
«ابراهيم عادل زاده نائيني» اظهار داشت: اين ميزان خون توسط پرسنل و داوطلبان جمعيت هلال احمر در پايگاه انتقال خون نائين جمع آوري شده است.
وي افزود: سالانه بيش از يك هزار و يكصد واحد خون در شش نوبت از داوطلبان اهداكننده خون در شهرستان نائين دريافت مي شود.
به گفته اين مقام مسئول در سال جاري تاكنون 800 واحد خون از داوطلبان اهداكننده نائيني دريافت و به پايگاه انتقال خون استان اصفهان منتقل شده است. وي افزود: بر روي خون هاي اهدايي تمام آزمايش هاي لازم انجام و براي اهداكننده خون نيز كارت صادر مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14