(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 بهمن 1390- شماره 20144

كنترل معاينه فني خودروها در ايام نوروز
احتمال واگذاري سكه به جاي عيدي كارمندان
از 13 اسفند انجام مي شود آغاز طرح بسيج سلامت نوروزي
تا پايان سال90سامانه هموويژيلانس در بيمارستان هاي كشور مستقر مي شود
شوراي شهر خواستار شد پيگيري طرح جامع قنات هاي شهر تهران
دستگيري عاملان كلاهبرداري از لاستيك فروشان تبريز
همايش ايمني دانش آموزي 21 اسفند برگزار مي شود
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر:
عامل اصلي وضعيت امروز اعتياد در كشور كوتاهي برخي دستگاه هاست
كلاهبرداري از خانه به دوشان در بنگاه قلابي
سقف زانتيا به جاي چرخ روي آسفالت قرار گرفت
افتتاح رواق هنرهاي ايراني در برج ميلاد
در جريان درگيري مسلحانه با قاچاقچيان بيش از يك تن كراك در سيستان و بلوچستان كشف شد
حوادث كوتاه از كشور
نمايش قرآن 500 ساله
قبرستان نمادين سربازان آمريكايي
راه حل عجيب براي فرار از سرما



كنترل معاينه فني خودروها در ايام نوروز

رئيس پليس راه كشور گفت: معاينه فني خودروها در ايام نوروز 91 در جاده هاي كشور كنترل مي شود و پليس با خودروهاي فاقد معاينه فني بشدت برخورد خواهد كرد.
به گزارش ايرنا سرهنگ محمدرضا مهماندار در بازديد از مركز معاينه فني نيايش گفت: با توجه به آنكه در سفرهاي نوروزي تعداد زيادي از مردم در جاده ها تردد مي كنند بايد ايمني را افزايش دهيم و مهمترين راهكار آن انجام وظيفه معاينه فني خودرو است.
وي از شهروندان خواست كه پيش از آغاز سفرهاي نوروزي، خودرو خود را مورد معاينه فني قرار دهند.
مهماندار همچنين بر بستن كمربند ايمني در خودرو براي سرنشينان بويژه سرنشينان عقب تاكيد كرد و از رانندگان خواست تا اين مهم را جدي بگيرند.
رئيس پليس كشور با اشاره به وضعيت و كيفيت ايمني خودروها در كشور افزود: هنوز هم خودروهايي با عمر بالاي 10 تا 15 سال فعال هستند كه داراي كيفيت مناسب نمي باشند و تنها با معاينه فني مي توان نقايص را برطرف كرد چون در مراكز معاينه فني سيستم ترمز، تعليق و روشنايي خودرو كنترل مي شود.

 



احتمال واگذاري سكه به جاي عيدي كارمندان

رئيس كل بانك مركزي از احتمال واگذاري سكه به جاي عيدي به كارمندان خبر داد.
محمود بهمني در گفتگو بامهر از احتمال پرداخت عيدي كاركنان به صورت سكه خبر داد و گفت: البته اين طرح هم اكنون در دست بررسي قرار دارد و در صورت تصويب، اجرايي مي شود.
رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به اين سوال كه مبلغ عيدي كارمندان 350 هزار تومان است، بانك مركزي چه نوع سكه اي را به عنوان عيدي به كارمندان واگذار خواهد كرد، گفت: اگر دولت بخواهد چنين برنامه اي را اجرايي كند بر روي مبلغ 300 هزار تومان به عنوان واگذاري سكه تصميم گيري خواهد كرد.
وي ادامه داد: بقيه اين مبلغ به صورت عيدي و نقد در اختيار كارمندان قرار خواهد گرفت.
بهمني موضوع اصلي در بحث واگذاري سكه به عنوان عيدي كارمندان را زمان تحويل سكه اعلام كرد و گفت: اين سكه ها بايد در يك فاصله معقولي در اختيار كارمندان به عنوان عيدي قرار گيرد.
رئيس كل بانك مركزي گفت: تعلل در اين امر به دليل اين است كه ممكن است نتوانيم سكه را ظرف مدت مناسب يعني تا قبل از عيد به كارمندان تحويل بدهيم.
اخيرا رحيم ممبيني معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از پرداخت عيدي كارمندان به مبلغ 350 هزار تومان همزمان با واريز حقوق بهمن ماه كارمندان خبر داده بود.

 



از 13 اسفند انجام مي شود آغاز طرح بسيج سلامت نوروزي

رئيس مركز سلامت و محيط كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بازرسي و ثبت گزارش با استفاده از سامانه تلفن همراه را از هتل ها و رستوران ها آغاز و به مرور به همه اماكن تعميم مي دهيم.
دكتر كاظم ندافي در مراسم آغاز مانور كشوري طرح بسيج سلامت نوروزي افزود: لازم است مردم در اماكن بين راهي از تسهيلات مناسب برخوردار باشند بنابراين لازم است كه اين اماكن مختلف به جاي سودجويي به ارائه خدمات توجه بيشتري بكنند.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به مواد غذايي فاسد شدني اظهاركرد: اين گونه مواد غذايي مي تواند در ايام نوروز مشكلاتي را براي مردم ايجاد كند بنابراين لازم است نسبت به عرضه اين مواد درمراكز عرضه كننده مواد غذايي بين راهي توجه بيشتري شود و اين مراكز از نظر نگهداري مواد غذايي فاسد شدني بازرسي شوند.
دكتر ندافي در ادامه با اشاره به راه اندازي سامانه استفاده از تلفن همراه براي نظارت بر وضعيت هتل ها و رستوران ها اظهار كرد: با استفاده از اين سامانه، بازرسان بهداشت محيط گزارش هاي خود را از طريق تلفن همراه ثبت مي كنند. اين سامانه 13اسفند ماه افتتاح مي شود و درجهت ارتقاي ارائه خدمات براي مردم مورد استفاده قرار مي گيرد علاوه بر آن مردم نيز مي توانند از وضعيت رستوران ها آگاه شوند.
وي درپايان گفت: بازرسي با استفاده از سامانه تلفن همراه را از هتل ها و رستوران ها آغاز و به مرور به همه اماكن تعميم مي دهيم تا كيفيت خدمات به مردم افزايش يابد و بهتر بتوان اين اماكن را بازرسي كرد.

 



تا پايان سال90سامانه هموويژيلانس در بيمارستان هاي كشور مستقر مي شود

رئيس سازمان انتقال خون با بيان اينكه هموويژيلانس (طرز مراقبت از خون) در ذيل برنامه ملي ارتقاي حاكميت خدمات باليني قرارگرفته است از استقرار اين سامانه در تمام بيمارستان هاي كشور تا پايان سال91 خبرداد.
دكتر غلامرضا توگه در سومين سمينار كشوري هموويژيلانس آزمايشات سازگاري در بانك خون كه در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد با بيان اينكه در طول سالهاي گذشته اقدامات خوبي در خصوص تأمين خون انجام شده است، گفت: تهيه و ارائه خون سالم زنجيري است كه از حلقه هاي متعددي تشكيل شده و از جمله اين حلقه ها ذخيره واحدهاي خوني است كه در همين راستا در سال گذشته يك ميليون و 800هزار واحد خوني به صورت 100درصد داوطلبانه اهداء شد.
رئيس سازمان انتقال خون ادامه داد: تهيه يك برنامه براي شبكه خون رساني يكي ديگر از حلقه هاي اين زنجيره بود كه از شاخص هاي سلامت نسبي جامعه اي در نظر گرفته مي شود كه بناست امر خون گيري در آن صورت پذيرد.
وي با اشاره به اينكه تهيه و تجهيز تمام پايگاه هاي انتقال خون كشور به نرم افزاري كه به صورت آنلاين تمامي اطلاعات مربوط به مراجعه كنندگان را ثبت مي كند يكي ديگر از برنامه هاي سازمان انتقال خون براي تهيه خون سالم است، اظهار كرد: با كمك اين نرم افزار اگر فردي مشكوك به يك بيماري باشد و از او خون گيري به عمل نيايد اين اطلاعات در اختيار تمامي پايگاه هاي انتقال خون قرار گرفته و اين فرد ديگر نمي تواند در هيچ پايگاهي خون اهداء كند.
توگه بالا بردن ارتقاء و دانش در امر انتخاب اهداء كننده را نيز از فعاليت هاي مفيد و قابل ذكري كه در راستاي تهيه خون سالم در انتقال خون انجام شده است، دانست و اظهار كرد: مهمتر از همه موارد ذكر شده تجهيز تمامي پايگاه هاي انتقال خون كشور به امكاناتي براي غربالگري بيماري هاي قابل انتقال از خون بود.

 



شوراي شهر خواستار شد پيگيري طرح جامع قنات هاي شهر تهران

اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه ديروز اين شورا با اشاره به طرح جامع قنات هاي شهر تهران خواستار استفاده از منظر آب در فضاهاي شهري شدند.
به گزارش مهر، معصومه ابتكار در جلسه ديروز شوراي شهر تهران از قطع شدن آب چاه هاي منطقه نيايش خبر داد و گفت: برخي از مردم اين منطقه كه مجوز احداث چاه را داشتند نسبت به قطع آب چاه به دليل تغيير مسير قنات هاي اين منطقه براي احداث تونل نيايش اعتراض كردند كه خطر خشك شدن فضاي سبز آن محله وجود دارد.
خسرو دانشجو در اين رابطه توضيح داد: در پروژه تونل توحيد قنات هاي اين مسير قطع شد، كه پس از احداث اين تونل مشكلات بسياري را ايجاد كرد اما در تونل نيايش با توجه به تجربه قبلي مطالعات خوبي در خصوص شناسايي مسير قنات ها و ساماندهي انجام شد و هيچ قنات بلاتكليفي در اين منطقه وجود ندارد اما تذكر ايشان به جاست و خواستار سرعت عمل در اين خصوص هستيم.
همچنين احمدمسجدجامعي با اشاره به استفاده از نماهاي آب در سطح شهر اظهار داشت: برخي از اين قنات ها بي دليل سرپوشيده شده است اما در پروژه جماران امكان استفاده آب قنات را در روي زمين فراهم كرديم و از نماي آن در فضاي شهري به خوبي استفاده كرديم كه جا دارد محلات قديمي از منظر آب استفاده كنند.
عليرضا دبير در ادامه خواستار تعيين تكليف طرح جامع قنات هاي شهر تهران شد كه معصومه ابتكار توضيح داد: سه نهاد در اين رابطه مطالعاتي داشته اند كه قرار است به يك طرح جامع برسند و دوباره در صحن شورا مطرح شود.
همچنين در جلسه ديروز شوراي شهر تهران در بخش بررسي هزينه هاي شهرداري بودجه 994 ميلياردي هزينه نگاهداشت مورد تصويب اعضاي شوراي شهر قرار گرفت.

 



دستگيري عاملان كلاهبرداري از لاستيك فروشان تبريز

اعضاي باند كلاهبرداري ميلياردي از فروشندگان لاستيك در تبريز شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر چندي پيش تعدادي از فروشندگان لاستيك تبريز با مراجعه به اداره آگاهي اين شهرستان از اعضاي به اتهام كلاهبرداري شكايت كردند.آنها در شكايت خود به ماموران گفتند: حدود يك ماه قبل 4 نفر نزد ما آمده و ادعا كردند نياز به خريد تعداد زيادي لاستيك براي يك شركت بزرگ دارند. آنها با جلب اعتماد ما حدود 12 ميليارد ريال لاستيك خريده وبه جاي آن به ما چك هاي بي محل دادند.پس از اين شكايت ماموران تحقيقات خود را آغاز كرده و در جريان بررسي هاي خود دريافتند، كلاهبرداران پس از خريد عمده لاستيك اقدام به فروش آنها به قيمت پايين كرده اند.سرانجام با پيگيري هاي پليس 4 متهم پرونده شناسايي و دستگير شدند.

 



همايش ايمني دانش آموزي 21 اسفند برگزار مي شود

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهر تهران از برگزاري همايش ايمني دانش آموزي در 21 اسفند ماه خبر داد و اعلام كرد: دانش آموزان شركت كننده در اين همايش براي برگزاري يك چهارشنبه سوري ايمن آموزش داده مي شوند.
به گزارش ايسنا، ناصر خوشزاد با اشاره به اينكه همايش ايمني دانش آموزي با هدف كاهش صدمات و آسيب هاي چهارشنبه سوري برگزار مي شود، افزود: به اين ترتيب با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش مسابقات دانش آموزي در قالب مقاله پيرامون موضوعات مرتبط با چهارشنبه سوري برگزار خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: دانش آموزان برگزيده در اين مسابقات 21 اسفند ماه در برج ميلاد گرد هم مي آيند تا براي برگزاري يك چهارشنبه سوري ايمن آموزش هاي لازم را دريافت كنند.
خوشزاد همچنين از برنامه سازمان آتش نشاني براي ساماندهي دانش آموزان شركت كننده در همايش به عنوان گروه هايي كه همسالان خود را در برگزاري چهارشنبه سوري ايمن آموزش مي دهند، خبر داد و به ايسنا گفت: به اين دانش آموزان كه در قالب گروه هايي سازماندهي خواهند شد تجهيزات انفرادي ايمني اعطا خواهد شد.

 



قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر:
عامل اصلي وضعيت امروز اعتياد در كشور كوتاهي برخي دستگاه هاست

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعلام اينكه برخي كوتاهي هاي دستگاه ها منجر به وضعيت امروز اعتياد در كشور شده گفت: دولت انگلستان برخي زمين هاي كشت خشخاش را در افغانستان مديريت مي كند.
طاها طاهري قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر صبح ديروز در مراسم اختتاميه اولين جشنواره دانش آموزي نوجوان سالم ويژه دانش آموزان مقطع متوسطه كشور در مجتمع فرهنگي شقايق برگزار شد گفت:
توانمندسازي علمي و توسعه دانش آموزي پيشرفت در صنعت و زيرساخت ها با قدرت در حال گسترش است و اثرات مثبت آن در جامعه قابل احداث است اما در سه دهه بعد از انقلاب در بخش توانمندسازي در دستگاه هاي اجتماعي كوتاهي هايي صورت گرفته كه اگر به اين موضوع نيز توجه مي شد شايد امروز عدد اعتياد در جمهوري اسلامي به اين عدد نمي رسيد.
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: خوشبختانه امروز آموزش و پرورش با برنامه هاي تدوين شده توسعه اي به موضوع مبارزه با موادمخدر به صورت ساختارمند پرداخته نشده است.
وي خاطرنشان كرد: آمار اعتياد در آموزش و پرورش نيم درصد است هرچند اين آمار بسيار پايين است اما همين ميزان نيز براي جمهوري اسلامي ايران آمار خوبي نيست.
وي گفت: آموزش و پرورش طبق برنامه توسعه بايد 40 درصد از دانش آموزان كشور را در رابطه با آسيب هاي موادمخدر واكسينه كند و بايد در نظر داشته باشيم كه امروز موادمخدر اصلي ترين تهديد برنامه ريزي شده استكبار عليه ايران است.قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: دولت ديكتاتور انگلستان در افغانستان زمين ها را براي كشت موادمخدر مديريت مي كند و نحوه كشت موادمخدر را از نظر ميزان مديريت مي كند.
وي تاكيد كرد: از زماني كه آمريكا و انگليس وارد افغانستان شده اند ميزان كشت موادمخدر به صورت چشمگيري افزايش داشته است.
طاهري از راه اندازي كمپ هاي درماني معتادان زير 18 سال به صورت استاندارد خبر داد و افزود: از اين به بعد هيچ دانش آموزي به خاطر اعتياد از مدرسه اخراج نمي شود و اين دانش آموزان به مراكز درمان معتادان زير 18 سال هدايت مي شوند و در آنجا مي توانند ضمن پرداختن به فعاليت هاي تحصيلي روند درماني خود را نيز پيگيري كنند.
طاهري در خصوص الگوي مصرف دانشجويان و دانش آموزان گفت: مصرف ريتالين در بين دانشجويان شيوع بيشتري نسبت به ساير موادمخدر دارد.
دانش آموزان بايد واكسيناسيون ذهني بشوند
حميد صرامي مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر نيز دراين جشنواره تاكيد كرد: براساس آمارها، برخي دانش آموزان هفت ساعت پاي تلويزيون مي نشينند و از اين طريق به سلامت جسماني خود ضربه وارد مي كنند.
وي گفت: بايد اطلاعات كافي در زمينه آسيب هاي اجتماعي، محرك هاي توهم زا، مشروبات الكلي و روابط سوءاخلاقي به دانش آموزان ارائه شود، چرا كه در غير اين صورت، اطلاعات غلط را از ماهواره ها و سايت ها به دست مي آورند.
وي تاكيد كرد: دانش آموزان مهمترين سرمايه هاي انساني هر كشوري هستند و براي رسيدن به ايران 1404 به عنوان قطب علمي منطقه نيازمند دانش آموزاني سالم هستيم.
صرامي در ادامه گفت: مدارس در حال حاضر با داشتن 12 ميليون دانش آموز، يك ميليون كارمند و جامعه 15 ميليون نفري والدين و دانش آموزان، مهمترين نقش را در برنامه هاي پيشگيري از اعتياد ايفا مي كنند.

 



كلاهبرداري از خانه به دوشان در بنگاه قلابي

سرويس اجتماعي-
2 نفر كه در پوشش بنگاه نزديك يك ميليارد تومان از دهها نفر كلاهبرداري كرده و متواري شده بودند شناسايي و دستگير شدند.
سال 89 تعداد بيش از 30 نفر از شهروندان تهراني در محدوده خيابانهاي سعادت آباد و ميرداماد با حضور در دادسراي ناحيه 2 تهران (سعادت آباد) از افرادي كه در يك بنگاه معاملات ملكي از آنان كلاهبرداري كرده بودند شكايت كردند.
مالباختگان از 2 نفر به اسامي جعلي سميه تفضلي زاده تهراني و هادي آسيابان مقدم شكايت داشتند كه در دو بنگاه جداگانه به نام املاك اسكان در خيابان هاي ميرداماد و محدوده سعادت آباد از مشتريان خريد يا رهن آپارتمان صدها ميليون تومان كلاهبرداري كرده و متواري شده بودند.
با دستور بازپرس شعبه 16 دادسراي سعادت آباد ابتدا پرونده جهت شناسايي و دستگيري متهمان به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري و در ادامه و با توجه به تعداد شكات و حساسيت موضوع، پرونده به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ (مبارزه با كلاهبرداري) ارجاع شد.
كارآگاهان در نخستين قدم، ضمن دعوت از مالباختگان تحقيقات پليسي خود را پيرامون اين كلاهبرداري و مشخصات متهمان آغاز كردند، در بررسي هاي اوليه مشخص شد كه در اين املاك 3 مرد و يك زن مشغول فعاليت بوده اند.
كلاهبرداران ابتدا آپارتمان را با مبلغ رهن كم و اجاره ماهيانه زياد اجاره مي كردند و بعد همين آپارتمان را از طريق آگهي در روزنامه و يا مراجعه فردي مشتري با مبلغ رهن حداكثري و اجاره ماهيانه كم و در بسياري از موارد رهن كامل اجاره مي دادند.
از اين تعداد شاكي و مالباخته نزديك به يك ميليارد تومان كلاهبرداري شده در حالي كه در بررسي هاي بعدي مشخصات واقعي متهمان (سميه و هادي) مورد شناسايي قرار گرفت.
اين 2 متهم به اسامي كهبد- الف و سميه- ع در سالهاي گذشته در 2 مرحله با همين شيوه و مشخصات جعلي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده و پس از دستگيري و زندان با سپردن وثيقه جعلي و اخذ مرخصي از زندان خارج شده و با در پيش گرفتن زندگي مخفيانه و هويت جعلي مجددا با همان شيوه قديمي خود اقدام به كلاهبرداري مي كردند.
در ساعت 14 تاريخ 8 دي ماه متهم اصلي «كهبد» در حالي كه با تغيير چهره قصد خروج از مخفي گاهش در چيذر را داشت توسط تيم كارآگاهان اداره چهاردهم شناسايي و دستگير شد كه با اعترافات اين فرد، «سميه» نيز در مخفي گاه ديگري شناسايي و دستگير شد.
در بازرسي از مخفي گاه متهم تعداد زيادي مدارك هويتي جعلي (شناسنامه و...) قرارداد خام مبايعه نامه مشاور املاك، قراردادهاي تنظيم شده اجاره و خريد و فروش، تعدادي مشروبات الكلي و ساير اسناد و مدارك جعلي كشف و ضبط شد.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تاكنون تعداد زيادي از مالباختگان به اداره چهاردهم پليس آگاهي مراجعه كرده اند كه از هر يك از آنان دهها ميليون ريال به شيوه هاي فوق كلاهبرداري شده است. متهمان با قرار صادره از سوي قاضي پرونده روانه زندان شده اند.

 



سقف زانتيا به جاي چرخ روي آسفالت قرار گرفت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
راننده يك دستگاه خودرو زانتيا كه در اثر سرعت بيش از حد مجاز واژگون شده بود، از مهلكه جان سالم به در برد.
راننده يك دستگاه زانتيا هنگامي كه از خيابان ساحلي زيرگذر پل انقلاب خرم آباد عبور مي كرد بر اثر سرعت بيش از حد مجاز واژگون شد؛ به گونه اي كه به جاي چرخ هاي آن، سقفش روي آسفالت قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه راننده خودرو از مرگ گريخت، اما خسارت سنگين به اتومبيل وي وارد شد.
واژگون شدن اين اتومبيل كه بر اثر شدت اصابت به كف خيابان سقف آن مچاله شده بود و درعين حال سالم ماندن راننده آن، موجب شگفتي شاهدان عيني اين حادثه شد.

 



افتتاح رواق هنرهاي ايراني در برج ميلاد

رواق هنرهاي ايراني برج ميلاد دوشنبه شب با حضور مديران شهري، نمايندگان مجلس و هنرمندان گشايش يافت.
در آئين گشايش رواق هنرهاي ايراني برج ميلاد رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه برج ميلاد تهران يكي از ديدني ترين نقاط كشور به شمار مي آيد گفت: همان طور كه شهروندان تهراني و ديگر شهرهاي كشور، همچنين مهمانان و گردشگران ديگر كشورها علاقه مند به بازديد از اين سازه مدرن و همچنين تماشاي شهر تهران هستند مي توانيم هنر سنتي و مدرن خود را نيز در اين برج به نمايش بگذاريم.
وي با اشاره به اين كه بسياري از هنرمندان نيز معتقدند متاسفانه محل مناسبي براي آثار هنري آنها نيست، افزود: اين برج مي تواند بهترين محل براي نمايش و فروش آثار هنرمندان باشد و حتي فراتر از آن فرصتي براي گرد هم آمدن هنرمندان و تعاملات فرهنگي و هنري به شمار آيد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اظهار تاسف از اين كه متاسفانه روح هنري ايراني در شهري همچون تهران در حال رنگ باختن است، اضافه كرد: اين در حالي است كه مردم ما مردمي هستند كه صبغه هنري دارند و كشور ما نيز از آثار هنري ارزشمند و ارزنده برخوردار است و روح هنري ايراني را در همه بخش ها از مساجد گرفته تا كتابها مي توان مشاهده كرد.

 



در جريان درگيري مسلحانه با قاچاقچيان بيش از يك تن كراك در سيستان و بلوچستان كشف شد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان از درگيري شبانه مرزداران با اشرار مسلح و كشف بيش از يك تن و 150 كيلوگرم كراك و هروئين خبر داد.
سرتيپ كوهكن اظهار داشت: مرزداران اين فرماندهي مستقر در گروهان مرزي كستك با انجام اقدامات اطلاعاتي از قصد قاچاقچيان براي انتقال مواد مخدر به داخل كشور آگاه شدند.
وي افزود: اكيپ هاي عملياتي اين فرماندهي با اجراي كمين و به انسداد كامل گذرگاه هاي قاچاقچيان پرداخته و با مشاهده كاروان شتري قاچاقچيان فرمان ايست دادند كه در پي آن قاچاقچيان اقدام به تيراندازي كردند.
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان با اشاره به تيراندازي مرزبانان اظهار داشت: با مقابله به مثل مرزداران، يك نفر از اشرار در اين درگيري به هلاكت رسيد و قاچاقچيان كه بر اثر آتش پرحجم مرزداران غافلگير شده بودند شترها را با محموله مواد مخدر رها كردند.
وي درباره كشفيات انجام شده طي اين عمليات گفت: با پاكسازي كامل محل، مرزبانان موفق شدند 8 نفر شتر حامل يك تن و 146 كيلوگرم ترياك و 11 كيلوگرم هروئين را كشف و ضبط كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دندانپزشك قلابي
به گزارش مهر، مرد تبهكاري كه بدون داشتن مدرك پزشكي اقدام به راه اندازي مطب و جذب بيماران بوسيله تبليغات كرده بود دستگير شد.
وي در اعترافاتش گفت: چندين سال به صورت تجربي كار كردم و پس از آشنايي با دندانپزشكي مطبي را در شهر راه اندازي كردم به دليل اينكه حق ويزيتم كمتر از ديگر پزشكان بود توانستم بيماران زيادي را جذب مطب كنم.
دستگيري سارق اماكن دولتي
به گزارش مهر، در پي گزارش 2 اداره دولتي در شهرستان رضوانشهر مبني بر به سرقت رفتن اموال اين ادارات پليس با تحقيقات نامحسوس محل نگهداري اين اموال را در منزل «م.م» شناسايي كرد. پس از بازرسي اموال مسروقه شامل 3 دستگاه پرينتر، 2 دستگاه كيس، 3 دستگاه كيبورد، دو فقره چك، هفت عدد مهر كشف و ضبط شد.
كابل دزدي خانوادگي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: پدري كه با همكاري 3 پسرش اقدام به سرقت سيم هاي كابل مخابرات مي كرد، دستگير شد. پس از گير كردن خودرو نيسان سارقان در زمين گل آلود پليس به آنها مشكوك و در بازرسي از آن يك هزار متر كابل مسروقه و ابراز سرقت مانند قيچي سيم بري و چاقو كشف كرد.
پيكان در آتش
بابل- خبرنگار كيهان: خودرو پيكان در متي كلاي بابل دچار حريق شد. ماموران آتش نشاني با حضور در محل حريق را اطفاء كردند اين حادثه خسارت جاني به دنبال نداشت.
انهدام باند هفت نفره
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: ماموران پليس در يك عمليات غافلگيرانه موفق به دستگيري اعضاي يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر در شهرستان گنبد شدند. پس از دستگيري يك زن و شش مرد در جريان بازرسي از آنها مقدار 5 كيلو و 517 گرم ترياك و 65 گرم شيشه كشف و ضبط شد. در عمليات ديگري پليس موفق به دستگيري 2 كيف قاپ شد و سارقان به 18 فقره سرقت اعتراف كردند.
خودروهاي سرقتي با پلاك تصادفي
به گزارش مهر، پس از طرح شكايت هاي مشابه سرقت خودرو در استان كردستان 3 نفر از سارقان در يك تعميرگاه دستگير شدند. اين افراد پس از خريد خودروهاي تصادفي اقدام به سرقت خودرويي با همان مشخصات مي كردند سپس خودروهاي سرقتي را با مشخصات و پلاك ماشين هاي دزدي مي فروختند. سارقان به 25 فقره سرقت اعتراف كردند.
سكه هاي تقلبي مسي
به گزارش مهر، 3 كلاهبردار كه با مراجعه به طعمه هاي خود مدعي مي شدند كه در زمين كشاورزي خود سكه طلا پيدا كرده اند. آنها با نشان دادن سكه هاي واقعي جلب اعتماد مي كردند و پس از گرفتن مبالغي سكه هاي تقلبي مسي را تحويل مي دادند. كلاهبرداران پس از دستگيري به 2 فقره كلاهبرداري به مبالغ 45 ميليون و 20 ميليون تومان اعتراف كردند.
بارندگي زيانبار
قاينات- خبرنگار كيهان: بر اثر بارندگي هاي اخير در قاينات بيش از 888 ميليون ريال خسارت به بخش كشاورزي وارد شد. خسارات وارده شامل اراضي زراعي و باغي بوده و در اين راستا 29 رشته قنات، 102 هكتار مزارع گندم، جو، زعفران و 180 هكتار از باغات انگور و بادام دچار خسارت شد.

 



نمايش قرآن 500 ساله

يك نسخه قرآن مجيد نگارش شده با طلا براي نخستين بار در نمايشگاه گنجينه هاي اسلامي چين در ايالت ترانگانو مالزي به نمايش گذاشته مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه «استريت تايمز»، محمد يوسف عبدالله مدير موزه ايالت ترنگانو مالزي گفت: اين نسخه قرآني 500 سال قدمت دارد و به دوران سلسله مينگ تعلق داشته است.مدير موزه ايالت ترنگانو خاطرنشان كرد: نگارش اين قرآن با خط نسخ و روكش طلا كردن آن در دوران امپراطوري عثماني صورت گرفته است.اين نسخه قرآني در دوران سلسله مينگ توسط يك دانشمند مذهبي عرب به تركمنستان شرقي برده و پس از آن به چين انتقال داده شد.براساس اين گزارش، ارزش اين نسخه قرآن كريم از لحاظ قدمت تاريخي آن توسط متخصصان بين المللي صنايع دستي بيش از 69 ميليون و 900 هزار دلار برآورد شده است.در اين نمايشگاه كه به مدت 6 ماه در ايالت ترنگانو ادامه خواهد داشت، علاوه بر اين نسخه قرآني، آثار اسلامي ديگر نيز به نمايش گذاشته مي شود.

 



قبرستان نمادين سربازان آمريكايي

يك گروه ضد جنگ از سربازان بازنشسته و آسيب ديدگان جنگ در آمريكا يك قبرستان نمادين براي سربازان آمريكايي كشته شده در جنگ احتمالي اين كشور با ايران ساخته اند.
گروه فعالان ضد جنگ طبق سنت سال هاي گذشته در نخستين يكشنبه هر ماه گرد هم مي آيند و در قبرستان نمادين آرلينگتون در ساحل شهر سانتاباربارا در ايالت كاليفرنيا عليه سياست هاي جنگ طلبانه دولت آمريكا اعتراض مي كنند.
گفتني است، قبرستان ملي آرلينتون در حومه واشنگتن هم اكنون پذيراي دهها هزار سرباز آمريكايي كشته شده در جنگ هاي عراق و افغانستان و ديگر جنگ هاي دهه هاي گذشته اين كشور است.
گروه فعالان ضد جنگ از سال 2003 و همزمان با جنگ عراق با برپايي يك قبرستان نمادين در ساحل سانتاباربارا اعتراض خود را به سياست هاي جنگ طلبانه بوش نشان دادند و حالا اين جنبش در آمريكا با اعتراض هاي ماهانه خود عليه جنگ نام و نشاني گرفته است.
به تازگي و همزمان با مطرح شدن موضوع حمله احتمالي به ايران اين فعالان ضد جنگ با برپايي يك قبرستان نمادين ديگر در قبرستان آرلينگتون در ساحل سانتاباربارا به فاجعه آميز بودن يك جنگ احتمالي ديگر با ايران هشدار داده اند و اعتراض خود را به سياست هاي جنگ طلبانه هيئت حاكمه آمريكا نشان دادند.در اين قبرستان نمادين پارچه نوشته هايي با اين مضامين وجود دارد:«به ايران حمله نكنيد»،«به اشغال عراق و افغانستان همين حالا خاتمه دهيد».
در اين قبرستان نمادين 1500 صليب در رنگ هاي سياه و سفيد وجود دارد و تابوت هايي با پرچم آمريكا به نشانه تابوت سربازان كشته شده در جنگ احتمالي با ايران قرار داده شده است.

 



راه حل عجيب براي فرار از سرما

سرماي بسيار شديدي اروپا را فرا گرفته است.
اخبار رسيده از كشورهاي مختلف اتحاديه اروپا حاكي از آن است كه تنها طي يك هفته گذشته بيش از 600 شهروند اروپايي به دليل سرما جان خود را از دست داده اند.اين موج سرما كه به گفته كارشناسان مسائل هواشناسي در 25 سال گذشته بي سابقه بوده، موجب شده كه يك جوان سوئيسي با هدف مقابله با سرما كه اكنون بيش از 15درجه زير صفر است، دست به ابتكاري جالب اما عجيب و غريب بزند.اين جوان سوئيسي يك بخاري نفتي را درون خودرو خود نصب كرده و هواكش آن را نيز از سقف خودرو بيرون داده تا گازهاي توليد شده از آن موجب مسموميت و مرگ او نشود.نكته قابل توجه اين است كه ماموران راهنمايي و رانندگي سوئيس نيز پس از مشاهده اين صحنه، هيچ گونه برخوردي با اين جوان نكرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14