(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 بهمن 1390- شماره 20144

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گرگ و ميش مذاكرات عباس- مشعل (يادداشت روز)
ميزان مشاركت در انتخابات گزارش كيهان از آخرين نظرسنجي ها
سوسيس ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
لنكراني: اشتراكات زيادي بين نامزدهاي جبهه پايداري و متحد وجود دارد
اعلام نهايي اسامي تاييد صلاحيت شدگان از طرف شوراي نگهبان تا 3 اسفند
مگر ربع پهلوي مغز چيز خورده؟! (خبر ويژه)
خبر بد براي مؤسسه وودروويلسون! براندازي فعلا مقدور نيست (خبر ويژه)
آوي ديختر: زلزله 9 ريشتري اسرائيل را در بدترين موقعيت قرار داده است (خبر ويژه)
شامورتي بازي يك سبز عبري! (خبر ويژه)
تشكر كميته يهوديان آمريكا از آل سعود (خبر ويژه)



گرگ و ميش مذاكرات عباس- مشعل (يادداشت روز)

«بايد همواره مراقب نفوذ عناصر سازشكار به كالبد مقاومت بود، زيرا بروز بيماري تدريجي است» بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با نخست وزير فلسطين
ديدار اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين از ايران كه در عين حال يك شخصيت بلندپايه مذهبي و امام جمعه غزه هم به حساب مي آيد، در اين شرايط تاريخي اهميت زيادي داشت. اين ديدار از يك سو در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و از سوي ديگر در اولين سالگرد انقلاب هاي اسلامي منطقه عربي انجام شد و در عين حال حضور هنيه در تهران با اجلاس مشترك رهبري فتح و حماس در دوحه همراه شد و مجموعه اين ها معناي خاصي به اين سفر داد.
ديدار هنيه با رهبر معظم انقلاب اسلامي در فضايي بسيار صميمي و پرنشاط انجام شد. اسماعيل هنيه صراحتاً از استراتژي مبتني بر محو رژيم صهيونيستي كه در اجلاس سه ماه پيش فلسطين در قالب «آزادي فلسطين از بحر تا نهر» از سوي رهبري بيان شد، سخن گفت و در همان حال تحقق اين هدف را نه تنها دست يافتني بلكه نزديك مي دانست. هنيه كه كاملاً معلوم بود روي واژگان طرح شده از سوي رهبري هم تمركز كرده است، گفت همانگونه كه شما چندي پيش فرموديد ما در دوران بدر و خيبر هستيم و به هيچ وجه در دوران شعب ابي طالب نيستيم.
رهبر معظم انقلاب در اين ديدار ضمن اشاره به بشارت هاي الهي و پيروزي هاي قطعي پيش رو از «نفوذ عناصر سازشكار به كالبد مقاومت» ابراز نگراني كرده و از آن برحذر داشتند. طبعاً در فضاي كنوني ضمير چنين موضوعي متوجه مذاكرات دوجانبه اي مي شد كه اين روزها در دوحه قطر با ميزباني دولتي كه وابستگي آن به آمريكايي ها و صهيونيست ها اظهرمن الشمس است، در جريان مي باشد. البته نخست وزير فلسطين اطمينان خاطر دارد كه رهبري جهاد و حماس مراقب چنين پديده شومي هستند در عين حال مروري بر روند نفوذ در جنبش فلسطين به فهم اهميت و نتايج اين موضوع كمك مي كند:
1- سازمان آزاديبخش فلسطين در سال 1343 بعنوان «تنها نهاد مشروع براي نمايندگي مردم فلسطين» تأسيس شد. رهبري اين سازمان تا سال 1353 بعهده احمد شقيري و يحيي عوده بود و بعد از آن به ياسر عرفات با عنوان «رئيس كميته اجرايي» كه مهمترين نهاد ساف به حساب مي آمد و مركب از 18 شخصيت فلسطيني بود، رسيد. عرفات فارغ التحصيل دانشگاه عين الشمس مصر و تحت تأثير جمال عبدالناصر قرار داشت و از اين رو در ميان كشورهاي محافظه كار عرب جايگاهي نداشت و سازمان متبوع او به همراه كشورهاي چپ انقلابي شامل سوريه، ليبي، يمن شمالي و الجزاير، در رديف جريانات راديكال و انقلابي ديده مي شدند. نفوذ در اين سازمان، تنها راه جدا كردن ساف از هويت خود بود. آمريكايي ها درست از روزهاي آغازين رياست عرفات كار خود را براي نفوذ در اين سازمان آغاز و استفاده از دلارهاي انباشته را راهي براي رسيدن به مقصد ارزيابي كردند و چيزي نگذشت كه به نتيجه رسيدند. رئيس جمهور آمريكا در اواسط دهه 1350 نماينده اي را براي تماس با فلسطيني ها تعيين كرد اين نماينده با چمدان هاي پراز دلار به سراغ عرفات رفت و وانمود كرد كه مي خواهد به فلسطيني ها براي حل و فصل مسائلشان كمك كند عرفات اين دست را دوستانه تلقي كرده و آن را فشرد و در نهايت سازمان آزاديبخش فلسطين را گام به گام به جايي رساند كه در اسلو مهمترين عنصر اساسنامه اين سازمان - يعني مقاومت مسلحانه- را رسماً حذف نمايد. چند ماه بعد در سال 1371 ياسر عرفات طي نامه اي خطاب به اسحاق رابين نخست وزير رژيم صهيونيستي «اسرائيل» را به رسميت شناخت و پايان مخاصمه را اعلام كرد اما در نقطه مقابل، «رابين» برخلاف مصوبه اسلو، به وجود كشوري بنام فلسطين اعتراف نكرد و تنها كاري كه كرد اين بود كه ساف را بعنوان «تنها نماينده قانوني مردم- و نه كشور يا دولت- فلسطين» به رسميت شناخت و جالب اين است كه آمريكايي ها هم كه از اواسط دهه 1350 ارتباط با ساف را آغاز كرده و مدعي كمك به آنان براي دستيابي به حقوقشان بودند عليرغم آنكه ساف، اسرائيل را به رسميت شناخت و ختم منازعه را اعلام نمود اما حتي حاضر نشدند نام اين سازمان را از ليست گروههاي تروريستي حذف كنند و هنوز هم اين كار را نكرده اند. جالب تر اين است كه آمريكايي ها با لو دادن نماينده اي كه عرفات در اواسط دهه 1350 بعنوان رابط سازمان با رئيس جمهور آمريكا معرفي كرده بودند، مقدمات ترور او توسط رژيم صهيونيستي را فراهم كردند و خود ياسر عرفات در سال 1383 در حالي كه در رام الله به محاصره ارتش رژيم صهيونيستي درآمده بود مرد.
2- نفوذ در ميان فلسطيني ها همواره يك هدف اساسي از سوي رژيم صهيونيستي بوده و اين كار نوعاً توسط عناصر فلسطيني يا عرب غير فلسطيني انجام شده است و در همه اين موارد اهرم مالي مهمترين دالان نفوذ رژيم صهيونيستي و كشورهاي مرتجع عرب بوده و يك مورد آن «محمد دحلان» است. دحلان در دهه 1370 و تا نيمه دهه 1380 مسئول حفاظت اطلاعات ساف و سپس تشكيلات خودگردان فلسطين و در اين اواخر مسئول تسليحات خودگردان هم بود.
دحلان با رژيم عربستان و قطر ارتباط صميمانه اي برقرار كرده و وانمود مي كرد همه اين ارتباطات براي جذب كمك هاي مالي دولت هاي عربي است و فلسطيني ها هم احساس مي كردند راه ديگري براي اداره خود ندارند بر اين اساس دحلان را در حد يك عنصر كارآمد و دلسوز قبول داشتند. دحلان در جريان درگيري هاي عناصر وابسته به محمود عباس با نيروهاي مقاومت در غزه، تأمين كننده سلاح هايي بود كه توأمان سينه نيروهاي فتح و حماس و جهاد را مي دريد چيزي نگذشت كه فتحي ها اسنادي را منتشر كردند كه نشان مي داد دحلان با سرويس هاي اطلاعاتي رژيم هاي صهيونيستي، عربستان و قطر ارتباط ويژه دارد و ريزترين اطلاعات فلسطيني ها را به اين سرويس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراواني پول دريافت كرده است. و حال آنكه او مسئول حفاظت اطلاعات تشكيلات خودگردان و ساف بود و قاعدتاً وظيفه داشت مانع نفوذ خارجي حتي در پايين ترين سطوح تشكيلاتي شود. همين دحلان و نيروهاي او با پول هايي كه از راه فروش اطلاعات بدست آورده بودند، زندگي شاهانه اي را براي خود و بسياري از رهبران فلسطيني فراهم كرده و به عياشي در مناطق خوش آب و هواي تونس، مراكش، مصر و لبنان سرگرم بودند در حاليكه حدود 6 ميليون آواره فلسطيني در شرايط بسيار محنت باري در اردوگاههاي اردن، سوريه، لبنان، مصر، غزه و كرانه باختري به سر مي بردند و روزانه در معرض هجوم رژيم صهيونيستي و مرگ زودرس قرار داشتند. نتيجه چنين رويه اي نفرت روزافزون فلسطيني ها به گردانندگان سازمان آزاديبخش و تشكيلات خودگردان بود و به شكست فاحش آنان در انتخابات پارلماني 1384 منجر شد.
3- نبايد كمترين ترديدي در اين داشت كه همان سران فاسد عربي كه با اهرم كمك مالي، ساف و خودگردان را به لجن زار تبديل كرده و حيثيت فلسطيني ها را پيش پاي جلادان صهيونيست قرباني كردند از مدت ها قبل به سراغ حماس و جهاد و گروههاي، جهادي تابعه آنان رفته و درصدد تكرار نسخه عرفات براي رهبران اين نيروها برآمده اند طبعاً در اين ميدان آن دسته از رهبران گروههاي جهادي كه از «ميدان» دورتر بوده و ديپلمات تر بوده اند، بيشتر در معرض وسوسه هاي سران عرب و عمليات نفوذ قرار داشتند. اين موضوعي پنهان نيست اگر نگاهي به لحن هاي رهبران مستقر در غزه و رهبران مستقر در كشورهاي همجوار فلسطين بياندازيم، اين تفاوت را درمي يابيم. شايد اين دوگانگي و اين تجربه به اين موضوع برگردد كه كار جهادي و كار ديپلماتيك را دو گروه مجزا بعهده گرفتند و در همان حال آنكه ديپلماسي را تجربه كرد به نقطه لزوم هماهنگ شدن با جبهه عربي رسيد و آنكه در ميدان بود، نتايج مبارك در ميدان بودن را لمس كرد و بر آن، بعنوان تنها راه آزادي فلسطين تأكيد كرد. بي جا نيست كه اسماعيل هنيه عليرغم آنكه 5 سال محاصره ظالمانه غزه را با گوشت و پوست خود لمس كرده و تلخي هاي آن را چشيده است با نگاه به گشايش نسبي امروز، با صراحت مي گويد ما از شرايط شعب ابي طالب خارج شده و در شرايط بدر و خيبريم و تحقق استراتژي آزادي فلسطين از بحر تا نهر را در چند قدمي مي بيند اما هم زمان بعضي كه اصلا در ميدان نبوده اند احساس خستگي مي كنند. در داخل ايران هم ما همين حكايت را داريم افراد هر چه به ميدان نزديكترند نشاط بيشتري دارند و هر چه دورترند تحليل هاي عجيب و غريب تري دارند مگر در جنگ 8 ساله هم همينطور نبود؟
4- درست از سال 1383 يعني زماني كه- با انتخابات شهرداري ها- معلوم شد كه گروههاي جهادي در كانون توجه فلسطيني ها قرار داشته و ساف و خودگردان جايگاه خود را از دست داده اند، تلاش ها براي پيوستن حماس و جهاد به سازمان آزاديبخش و تشكيلات خودگردان آغاز شد و حال آنكه ماهيت ساف- به دليل حذف مأموريت جهادي از آن در اجلاس اسلو- با ماهيت گروههاي جهادي كاملا متفاوت بود پاسخ حماس و ... بطور طبيعي منفي بود اخيراً بعضي از اعضاي حماس اعلام كردند كه به ساف مي پيوندند و يكي از شخصيت هاي حماس هم از لزوم باز تعريف ساف سخن گفت كه نتيجه هر دو يكي است. ساف هرچه باشد متعلق به دوره اي است كه اينك هيچيك از مختصات آن دوره موجود نيست. فلسطين يك مسئله عربي نيست و اتحاديه عرب كه ساف را پنج دهه قبل تأسيس كرد به دامن اسرائيل در غلتيده و دشمن ملت ها و كشورهاي مقاومت شده و علاوه بر آن ساف يادآور هيچ موفقيتي براي فلسطيني ها نيست پس چرا بايد بازسازي شود؟ اين بازسازي وقتي قرار است در قطر و با ميزباني عامل شناخته شده رژيم صهيونيستي- شيخ حمد- صورت گيرد، بدتر هم هست.
5- فلسطيني ها به وحدت نياز دارند و سياست ورزي را هم احتياج دارند. اين دوقطبي فلسطيني-فلسطيني بايد برطرف شود و شخصيت واحد فلسطيني احيا گردد اين كاري است كه با يك توافق بايد شروع شود و با يك انتخابات مردمي بايد به سامان برسد، مذاكرات تشكيلات خودگردان و نيروهاي جهادي تا آنجا كه در اين چارچوب باشد -كه نيروهاي جهادي بر اين چارچوب تأكيد مي كنند- صدمه اي به مردم فلسطين و مقاومت نمي زند. توافق عباس- مشعل بايد حول محور برگزاري انتخابات آزاد در مجموعه فلسطيني ها- اعم از حدود يك ميليون و چهارصدهزارنفر ساكنان مناطق 1948، 2/2 ميليون نفر از ساكنان كرانه غربي، 5/1 ميليون نفر ساكنان باريكه غزه، ساكنان قدس شرقي، منطقه جنين و حدود 6ميليون نفر ساكنان اردوگاهها- در كشورهاي همجوار باشد كه جمع اين ها حدود 12 ميليون فلسطيني است كه حداقل 8 ميليون نفر از آنان واجد شرايط رأي دادن هستند. با رأي اين مجموعه، شخصيت فلسطين احيا و حقوق فلسطيني ها تأمين مي شود و صندوق هاي رأي به سنگرهايي براي آزادي سرزمين مقدس فلسطين تبديل خواهند شد. انشاءالله.
سعدالله زارعي

 



ميزان مشاركت در انتخابات گزارش كيهان از آخرين نظرسنجي ها

سرويس سياسي-
نظرسنجي هاي انجام شده توسط نهادهاي مختلف حكايت از آن دارد كه حدود دو هفته مانده به انتخابات 60 درصد از مردم ايران تصميم به مشاركت در انتخابات گرفته اند و اين عدد همچنان رو به افزايش است.
يك نظرسنجي انجام شده در حدود 30 استان كشور كه توسط يكي از نهادهاي معتبر كشور انجام شده نشان مي دهد كه مشاركت در مراكز استان ها به حدود 45 درصد و با احتساب ميزان مشاركت در شهرستان ها و روستاها به 60 درصد مي رسد.
اين نظرسنجي با حضور بيش از 000/40 نفر در سراسر كشور انجام شده است.
در عين حال برآوردها حاكي از آن است كه يك جمعيت حدوداً ده درصدي هنوز تصميم خود را براي حضور در انتخابات نهايي نكرده اند اما احتمال مشاركت در انتخابات را بيش از عدم مشاركت اعلام نموده اند. همچنين يك نظرسنجي ديگر كه در هفته آخر دي ماه انجام شده نشان دهنده آن است كه مردم اين بار خيلي زود انتخابات را به يكي از دغدغه هاي ثابت خود تبديل كرده اند. در اين نظرسنجي كه متمركز بر تمام كشور به جز تهران بوده متوسط مشاركت 61 درصد محاسبه شده است. نكته جالب در اين نظرسنجي و نظر سنجي اول اين است كه بسياري از پرسش شوندگان تأكيد كرده اند هرچه تهديدهاي غرب عليه ايران پررنگ تر و جدي تر شود، ميزان مشاركت مردم در صحنه انتخابات هم افزايش پيدا خواهد كرد.
بيش از 80 درصد از پرسش شوندگان در اين دو نظرسنجي گفته اند كه حضور در صحنه انتخابات را پاسخي قاطع به تهديدهاي دشمن خارجي مي دانند.
در عين حال يك اكثريت 70 درصدي گفته اند كه در صورت هرگونه تهديد آماده دفاع از كشور هستند و عقيده دارند تحريم هاي غرب بيش از هر چيز به افزايش تنفر مردم ايران از غرب منجر خواهد شد.
آخرين نظرسنجي ها ميزان مشاركت در تهران را حدود 40 درصد تخمين زده است منتها نكته جالب در برآوردها اين است كه براي نخستين بار نمودار ابراز علاقه مردم تهران به مشاركت در انتخابات با شيبي تند در حال صعود است و احتمال دارد انتخابات در تهران اين بار يك شگفتي بوجود بياورد.
گفتني است بيشترين ميزان مشاركت در انتخابات مجلس در تهران در تمام دوره هاي گذشته بيش از 35 درصد نبوده است.
نكته بعدي در نظر سنجي ها اين است كه اين بار بسياري از مردم در برآوردها گفته اند كه اگر انتخابات به دور دوم كشيده شود با انگيزه اي مضاعف در آن مشاركت خواهند داشت و بنابراين حدس زده مي شود اين بار انتخابات در حوزه هايي كه به دور دوم مي رود هم پرشور باشد.
مجموعه اين ارزيابي ها نشان دهنده آن است كه دو عامل نشاط انتخاباتي در اثر رهنمودهاي رهبري و احساس مسئوليت مردم در برابر سرنوشت كشور در مقابل تهديدهاي خارجي به شدت به درصد مشاركت افزوده است.
شايد به همين دليل باشد كه خبر مي رسد جريان فتنه در ارزيابي هاي داخلي خود به اين نتيجه رسيده است كه تحريم انتخابات يك گزينه كاملاً شكست خورده است و بيش از 6-5 درصد در مشاركت كل تأثير نخواهد داشت.
عصبانيت برخي سران فتنه از در پيش گرفته شدن گزينه تحريم را احتمالاً بايد در همين راستا ارزيابي كرد.
در همين حال گفته مي شود كه مركز مطالعات و تحقيقات نهادي ديگر در 170 شهر از استانهاي مختلف يك نظرسنجي انجام داده است كه داراي نتايج قابل توجهي بوده است.
براساس نتايج اين نظرسنجي در كل كشور از بين 90 هزار نفر در پاسخ به اين سوال كه آيا در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت مي كنند يا خير؟ 52 درصد گزينه حتما شركت مي كنم، 22 درصد گزينه به احتمال زياد شركت مي كنم، 14 درصد گزينه شايد شركت كنم، 6 درصد به احتمال زياد شركت نمي كنم و 7 درصد اصلا شركت نمي كنم را انتخاب كرده اند.
خبرگزاري فارس نيز در نيمه نخست بهمن نظرسنجي هايي سراسري در تمامي استانها و حوزه هاي انتخاباتي كشور با موضوع انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انجام داده است كه نتايج برخي از استانهاي آن كه تاكنون منتشر شده است به شرح ذيل است:
براساس اين نظرسنجي در كل استان كرمان از بين 3888 نفر نمونه آماري در پاسخ به اين سوال كه «آيا در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت مي كنيد يا خير؟» 563. درصد گزينه «در انتخابات شركت مي كنم»، 626. درصد گزينه «شايد شركت كنم»، 43. درصد « به احتمال زياد شركت نمي كنم» و 1/7 درصد گزينه «قطعا شركت نمي كنم» را انتخاب كرده اند.
همچنين در كل استان خراسان جنوبي از بين 1534 نفر نمونه آماري در پاسخ به اين سوال كه «آيا در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت مي كنيد يا خير؟» 74 درصد گزينه «در انتخابات شركت مي كنم»، 35. درصد «شايد شركت كنم»، 91. درصد « به احتمال زياد شركت نمي كنم»، 91. درصد «قطعا شركت نمي كنم» را انتخاب كرده اند.
براساس اين گزارش نتايج اين نظرسنجي در استان خراسان رضوي بيانگر حضور گسترده مردم اين استان در انتخابات 12 اسفند است. از بين 5هزار و 553 نفر نمونه آماري در اين استان، در پاسخ به اين سوال كه «آيا در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت مي كنيد يا خير؟» 367. درصد گزينه «در انتخابات شركت مي كنم»، 412. درصد «شايد شركت كنم»، 82. درصد « به احتمال زياد شركت نمي كنم» و 37. درصد «قطعا شركت نمي كنم» را انتخاب كرده اند.
براساس نتايج اين نظرسنجي در كل استان همدان از بين 2 هزار و 864 نفر نمونه آماري در پاسخ به اين سوال كه «آيا در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت مي كنيد يا خير؟» 71 درصد گزينه «در انتخابات شركت مي كنم»، 219. درصد گزينه «شايد شركت كنم»، 92. درصد گزينه «به احتمال زياد شركت نمي كنم» و 96. درصد گزينه «قطعا شركت نمي كنم» را انتخاب كرده اند.
نتايج اين نظرسنجي ها نشان مي دهد ميزان مشاركت مردم در حوزه هاي انتخابيه مختلف سراسر كشور بيانگر حضور اكثريت قاطع مردم در انتخابات آتي مجلس است.

 



سوسيس ! (گفت و شنود)

گفت: پس چي شد؟!
گفتم: چي؟ چي شد؟!
گفت: مگر اميرارجمند و مزروعي نمايندگان موسوي و خاتمي در خارج كشور براي روز 25 بهمن تظاهرات سكوت اعلام نكرده بودند؟! پس چي شد؟!
گفتم: اي بابا! لوطي خوش آب و هوا! گروه هاي اپوزيسيون اين دو نفر را نفوذي وزارت اطلاعات مي دانند و هشدار داده اند كه پيشنهاد آنها ترفند ديكته شده وزارت اطلاعات است.
گفت: حالا تظاهرات سكوت يعني چي؟!
گفتم: اعلام كرده بودند كه هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوري اسلامي را در پياده روها و يا كتابخانه دانشگاه ها با حفظ سكوت اعلام كنند!
گفت: مگر بقيه مردم در پياده روها جيغ مي زنند و راه مي روند؟! شرط حضور در كتابخانه ها هم سكوت است.
گفتم: چه عرض كنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. يكي از اراذل و اوباش وارد كتابخانه شد و با صداي بلند گفت؛ آقا! ساندويچ سوسيس داري؟ مدير كتابخانه گفت؛ هيس! هيس! اينجا كتابخانه است، نبايد بلند صحبت كني و يارو صدايش را آورد پايين و يواشكي پرسيد؛ ساندويچ سوسيس داري؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ پيشرفت هاي علمي، فناوري، پزشكي، صنعتي و كشاورزي، هسته اي و نظامي كشورمان كه تقريباً در هر ماه در چند نوبت اعلام مي شود از يك طرف و فاصله ميدان امام حسين(ع) تا ميدان آزادي و خيابان هاي اطراف كه هر ساله به مناسبت جشن پيروزي انقلاب اسلامي در 22بهمن مملو از جمعيت مي شود از طرف ديگر آينه دق استكبار جهاني و دول همراه آنها شده است. شكوفايي بيداري اسلامي و سقوط ديكتاتورهاي حاكم و ظالم و دست نشانده آنها نيز قوز بالا قوز شيطان بزرگ گرديده و خواب را از چشمانشان ربوده و قيام 99% جنبش وال استريت بر عليه نظام حاكم يك درصد نيز روسياهي بر زغال گذاشته است. با همه اين تفاسير منطقي نيست كساني سوداي كرسي نمايندگي داشته باشند كه همرديفان و دوستانشان در آن سوي مرزها آب به آسياب دشمن ريخته و براي براندازي نظام تشكيل جلسه دهند. آنها غافلند از اينكه مردم ايران داناتر از هر زمان ديگر حضور بابصيرت دارند.
طالعي
¤ پاي تك تك عزيزاني را كه در سراسر كشور براي پاسداشت دستاوردهاي انقلاب اسلامي به خيابان ها آمدند مي بوسم. خواسته همه اين است كه ايران را ابرقدرت كنند تا اين ابرقدرت نماهاي پوشالي و اهريمني را پس بزند و دست آنها را از جهان كوتاه كند.
اكبري
¤ حضور زنان، كودكان و افراد سالخورده و ميانسال در راهپيمايي باشكوه 22بهمن به راستي مشتي محكم بر دهان استعمارگران بود. وقتي افراد متعهد و انقلابي كشورمان در سرما و گرما به ميدان مي آيند، همه به عشق رهبر و كشور است.
رضا رصاف از وزوان اصفهان
¤ از اينكه ايراني هستم به خود مي بالم و از اينكه مردم يكپارچه در راهپيمايي 22بهمن شركت كرده بودند، بيشتر به ايراني بودن خود افتخار مي كنم چون در دست همه اين جمله بود، ما با ولايت زنده ايم، اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده، پس خدايا از عمر ما بكاه و به عمر رهبر فرزانه عزيز بيفزا.
عليرضا نوروزي- كاشان- عليمرداني
¤ تمام جهانيان بدانند گوش به فرمان حضرت آيت الله خامنه اي آماده جنگ با رژيم غاصب اسرائيل هستيم.
قاسمي- اصفهان
¤ مردم طبق وظيفه خود در راهپيمايي 22بهمن شركت كردند و اكنون وظيفه قدرداني از اين مردم اقتضا مي كند كه دولت نظارت دقيق تري بر قيمت اجناس داشته باشد و مراقب گراني و فتنه فتنه گران باشند كه از طريق جنگ رواني سعي در تخريب روحيه مردم دارند.
اسفندياري
¤ اگر قرار است دولتمردان نفت را به روي اروپايي ها ببندند، اين اتفاق بايد هرچه سريع تر رخ دهد، ما نبايد اين فرصت را به آنها بدهيم تا آن ها براي ما تصميم بگيرند.
مصوري- ورامين
¤ اصل ربودن زائران و مهندسان ايراني در سوريه زير سر عوامل غرب در تركيه است، مسئولان بايد مراقب توطئه هاي آن ها باشند. جبهه غرب و صهيونيسم از تحولات اسلامي منطقه عصباني است و مي خواهد خشم خود را يك جا بر سر سوريه خالي كند، در اين وضعيت ما نبايد فريب توطئه هاي استكبار را بخوريم.
كياني از اروميه
¤ بنده واقعاً متعجبم كه چرا به وضعيت فرهنگي و حجاب خانم ها در دانشگاه آزاد رسيدگي نمي شود؟
يك دانشجو
¤ از سازمان تعزيرات مي خواهيم نظارت بيشتري روي نانوايي هاي سنگكي داشته باشند. برخي از نرخ مصوب گران تر به مردم مي فروشند.
احمدي- تهران
¤ پيشنهاد مي شود ارز خروجي هاي كشور به جز عتبات از مبلغ فعلي به هزار دلار افزايش يابد تا هم جلوي خروج ارز از كشور گرفته شود و هم باعث تقويت گردشگري كشورمان شود. قطعاً كساني كه سفرهاي تفريحي مي روند آن قدر سرمايه دارند كه هزينه ارز خروجي هزار دلاري را هم بپردازند.
غلامي از استان البرز
¤ از اقدام نيروي انتظامي در جمع آوري ماهواره ها تشكر مي كنم و از آنها مي خواهم اين طرح را در تمام نقاط تهران تداوم دهند و در منطقه خاص متمركز نشوند.
0522---0912
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود با ساخت فيلم و سريال مروج ساده زيستي و قناعت در جامعه باشد نه مصرف گرايي و اباحه گري كه به اهداف دشمن كمك مي كند.
6956---0912
¤ در ويژه برنامه هفت جمعه شب يكي از هنر پيشه هافاصله سالهاي 35 تا 55 قبل از انقلاب را سال هاي درخشان سينما و سينماي بعد از انقلاب را سينماي عقب مانده توصيف كرد جالب است ميهمان ديگر برنامه كه در سينماي دفاع مقدس مشهور شده نيز فيلم جدايي نادر از سيمين را فيلمي مذهبي معرفي و منتقدان را مغرض دانست! صدا و سيما با اين برنامه ها چه چيزي را مي خواهد ثابت كند.
5013---0914
¤ هيچ ارتباطي ميان اين به ظاهر هنرمندان و سينماگران غربزده و انقلاب اسلامي و دهه فجر نيست. چرا بايد از پول بيت المال جيب آنها را پر كنيم؟
1638---0938
¤ از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود به وضعيت بلاتكليفي هزار نفر نيروي خدمات و نگهبان با سابقه بالاي ده سال در سازمان پايانه ها و پارك سوارها رسيدگي نمايند.
جمعي از نيرو هاي خدماتي
¤ مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الكلي و جمع آوري ماهواره ها اقدام اساسي است كه مردم محروم جزيره قشم و روستاهاي اطراف آن از ناجا انتظار دارند.
جمعي از مردم و جوانان جزيره قشم
¤ چرا نرخ سود جديد بانك ها فقط به سپرده هاي جديد تعلق مي گيرد و اين سودها به سپرده هايي كه از قبل در بانك ها داشتيم تعلق نمي گيرد. از دولت مي خواهيم به اين موضوع رسيدگي كند.
يك شهروند
¤ دستگاه قضا در كرمانشاه برخي از سارقان و قاچاقچيان و اراذل و اوباش را كه پليس با زحمت فراوان دستگير مي كند پس از مدت كوتاهي آزاد كرده و به مرخصي مي فرستد و در نتيجه آنها به اقدامات تبهكارانه گذشته خود تداوم مي بخشند.
8115---0918
¤ فرستادن پيامك از ايرانسل به همراه اول از ساعت 8 شب تا يك بامداد مسدود است. در حالي كه از شارژ هزينه كم مي كند. آيا اين عمل آنها شرعي و قانوني است؟ بارها هم اتفاق افتاده كه به جاي 10 تومان به خاطر پيام يك صفحه اي فارسي 16 تومان كسر مي كند.
5911---0936 و 2846---0935
¤ گام اصولي و اساسي دولت عدالت محور در جايگزيني يارانه مسكن به جاي يارانه كالاهاي مورد نياز ابتدايي قابل تقدير مي باشد. مشكل مسكن اقشار محروم كه داراي سابقه 90ساله و هنوز هم آزاردهنده است تا حدود زيادي مرتفع گرديده و مناسبت دارد از مسئولين وزارت راه و شهرسازي و كليه دست اندركاران و كارشناسان مرتبط تقدير و تشكر ويژه انجام پذيرد.
گودرزي
¤ جلوه آيات قرآن در كلامش ظاهر است
دشمن آقاي ما هر كس كه باشد كافر است
تا كه مهدي در حجاب و از نظرها غايب است
پيروي از امر او بر هر مسلمان واجب است
حامدا امروز هر كس پيرو سيدعلي است
روز محشر چهره اش نوراني است و منجلي است
حامد اصفهاني
¤ از مديران كل ارشاد استانها و مديران آموزش و پرورش درخواست مي شود چاپ عكس شهدا با تاريخ تولد، شهادت و مختصري از زندگي آنان را در كتابهاي درسي دانش آموزان مدنظر قرار دهند.
3419:0935
¤ آمريكا از طوفان شن طبس خاطره بدي دارد و هرچه از دست ايران و ايراني مي كشد از آنجاست. پيشنهادم به مسئولين وزارت دفاع كشورمان اين است كه نام طوفان شن را روي بعضي از محصولات دفاعي كشور مثل موشك هايي كه توليد مي كنيم بگذارند.
افشار از اهواز
¤ چرا بايد هميشه كشورهاي غربي ما را تهديد بكنند براي يك بار هم شده با قدرت تمام ما آنها را تحريم بكنيم. مطمئن باشيد مردم هم حمايت مي كنند.
6956:0912
¤ كسي كه در زمان غيبت قائم(عج) ما بر ولايت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهيد از شهداي بدر و احد را به او خواهد داد. (امام سجاد(ع) بحارالانوار 52/152)
3674:0919
¤ «رهبر ايران مي تواند نقشه هايي را كه بهترين ذهن ها با صرف بيشترين بودجه ها در زماني بسيار طولاني كشيده و مجريان ماهر اجراي آن را به عهده گرفته اند با يك سخنراني يك ساعته خنثي كند.» (رايس وزير خارجه سابق آمريكا)
5100:0912
¤ از اداره برق منطقه2 سعادت آباد درخواست مي شود نسبت به تعويض لامپ سوخته تير برق كوچه بن بست شهدا واقع در سعادت آباد- 20متري آسمانها- آسمان4 شرقي اقدام نمايند. از تاريخ 24/10/90 در حال پي گيري هستيم ولي تا به حال نتيجه اي حاصل نشده است.
جمعي از اهالي محل
¤ حضور نوه امام راحل(ره) در كنار رئيس جمهور در صحن مطهر امام بسيار مايه اميد و مسرت بخش بود. باشد كه به پيروي از فرامين رهبري همه گروهها با برائت جستن از فتنه گران و منحرفان دست به دست هم به دنبال وحدت باشند. ان شاءالله
0950:0919
¤ آرزوي قلبي همه شيعيان توفيق شهادت در ركاب آقا امام زمان(عج) و در زير پرچم ولايت امام خامنه اي (مدظله) است. مي خواهم عرض كنم اگر لياقتم در اين حد نيست از خداوند مي خواهم توفيق دهد جان ناقابلم فداي ايشان و ولايت شود.
8375:0915
¤ گويا جاي متهم و شاكي در عرصه بين المللي عوض شده است. اين ايران است كه مورد ظلم واقع شده و بايد از جنايت اسرائيل غاصب، انگليس خبيث و آمريكاي استكبار و جنايت آنها در حق بشريت شاكي باشد و در سازمانهاي بين المللي عليه آنها اقامه دعوا نمايد. اما مي بينيم كه قدرتهاي جهانخوار و ستمگر پيش دستي مي كنند و در تهديد و فشار و جنگ رواني عليه ايران مظلوم وارد مي شوند و اين كشور را به عناوين مختلف و بي اساس متهم مي نمايند. راستي چه كسي در عراق و افغانستان و زندان گوانتانامو، ابوغريب و بگرام فاجعه آفريد و دموكراسي و شرافت اخلاقي را ذبح كرد. مگر اروپا و ناتو دست به اين جنايتها نزدند؟ چرا جامعه جهاني در برابر اين جنايتهاي غرب ساكت نشسته است؟ اميد است جوامع حقوق بشر تا دير نشده به وظايف انساني و اخلاقي خود عمل نمايند.
مراد بختياري
¤ در يكي از روستاهاي شهرستان نور با اخذ مجوز رسمي از مبادي ذي ربط منزلي ساخته ام حال كه براي انشعاب برق به اداره برق شهر مراجعه كرده ام اظهار مي دارند به علت اينكه زيربناي منزل شما از 120 متر بيشتر است بايد با هزينه شخصي نسبت به خريد تير برق و سيم كشي آن اقدام نماييد در صورتي كه ملك بنده در مسير خيابان اصلي و داخل بافت قرار دارد. از مسئولين امر انتظار حل مشكل ياد شده را دارم.
2081:0911
¤ سران نفاق و فتنه 88 با ايستادن در برابر قانون و نظام مردمسالاري جايگاه خود را به زباله دان تاريخ تنزل داده اند.
6263:0938
¤ از زحمات دست اندركاران مجموعه شوق پرواز تشكر مي كنم.
4652-0912
1836-0938
¤ مدرسه سروش آزادي واقع در قم ناحيه 3 خيابان توليددارو قريب به سه هفته است كه به علت خراب شدن مخزن شوفاژخانه در سرماي كويري قم بدون وجود هرگونه وسيله گرمايشي به سر مي برد. چرا مسئولين امر اقدامي براي رفع مشكل گرمايش مدرسه نمي كنند؟!
0798-0912
¤ قانوني از تصويب بگذرانند كه رانندگان اتوبوس هاي بين شهري مجاز نباشند موسيقي هاي مبتذل در داخل اتوبوس پخش بكنند، البته اگر قانوني وجود ندارد. مسافرين چرا و تا كي بايد عذاب روحي بكشند.
6960-0912
¤ وقتي سران اروپا تصميم گرفتند كه ايران را تحريم نفتي بكنند براي بنده ثابت شد كه عرق خوري عقل آنان را زايل كرده چرا كه قادر به تشخيص درست يا غلط بودن كار خودشان در اين مورد نيستند. شك نداشته باشيد كه تحريم نفت جمهوري اسلامي از سوي آنان به ضررشان تمام خواهد شد.
0865-0911
¤ كي شود در ندبه هاي جمعه پيدايت كنم
گوشه اي تنها نشينم تا تماشايت كنم
مي نويسم روي هر گل نام زيباي تو را
تا كه شايد اين شب جمعه ملاقاتت كنم
3465-0912
¤ بيمارستان شهيد رجايي به عنوان مجهزترين بيمارستان قلب منطقه خاورميانه در جنوب شهر تهران در حال بازسازي است. آيا بهتر نبود به منظور جلوگيري از ترافيك شهر و همچنين جلوگيري از مهاجرت شهرستاني ها به پايتخت اين مركز در يكصد كيلومتري تهران ساخته مي شد.
0366-0912
¤ وقتي بعد از اندكي بارندگي وضعيت رفت وآمدهاي شهروندان در خيابان هاي شهر تهران به هم مي ريزد و به اصطلاح قفل مي شود به خودم مي گويم پس كارهاي انجام شده شهردار در اين شهر چرا پاسخ نمي دهد.
4652-0912
¤ دبير بازنشسته آموزش و پرورش هستم. خطاب به مسئولين بنويسيد آن چيزي كه بيش از هر چيز بنده را رنج مي دهد بي كاري فرزندانم مي باشد كه غصه دارم كرده است. از دولت هيچ چيز نمي خواهيم فقط مشكل بي كاري جوانان را حل بكند.
6878-0912
¤ دولت به جاي قطع كردن يارانه جمعي از شهروندان شماره حسابي را اعلام كند تا شهرونداني كه از جهت مالي توانمند هستند به صورت داوطلبانه مبلغ دريافتي يارانه خود را به آن حساب پرداخت كنند، با اين روش هم به تمام شهروندان ايراني يارانه داده شده و هم حس ايثارگري تقويت مي شود.
1709-0918
¤ ساخت مقبره شهداي گمنام شهرستان شهرضا ديار شهيد همت به صورت نيمه كاره رها شده است. خود شهيد همت مي فرمود بياييد شهدا را فقط به خاك نسپاريم بلكه به ياد بسپاريم و اميدواريم همگي ما مردم و مسئولين بتوانيم حق شهداء را آنچنان كه بايد و شايد به جا بياوريم.
8311-0937
¤ دانش آموز سال دوم تجربي دبيرستان ]...[ واقع در منطقه 14 آموزش و پرورش هستم. قبول دارم كه سر كلاس نبايد مي خنديدم ولي چرا بايد به اين بهانه از سوي مدير مدرسه جلو چشم هم كلاسي هايم مورد ضرب و شتم قرار بگيرم و از ناحيه سر و گوش به شدت آسيب ببينم.
6932-0919
¤ حق آزادگان نبود كه علي رغم تصويب قانون ماده 13 توسط مجلس شوراي اسلامي براي رفاه حال اين قشر ايثارگر دولت قانون ديگري به ضرر آنان وضع كند و بيش از 45 هزار آزاده و همسر و فرزندانشان را ناراحت و نگران سازد.
9640-0911
¤ از دو ماه پيش با تحويل كارت معافيت قديمي خود براي صدور و دريافت كارت هوشمند جديد از طريق پليس+10 اقدام كرده ام. مرتب تماس مي گيرم و به سايت آدرس داده شده مراجعه مي كنم اما هيچ نتيجه نگرفته ام. مجبور شدم با بازرسي دستگاه مربوط تماس بگيرم. در كمال تعجب جواب دادند اين وضعيت طبيعي است و كاري نمي توانند بكنند. خونسردي مسئولين در قبال مشكلات و گرفتاري هاي مردم واقعا جاي تأسف دارد.
مغرور
¤ با توجه به خشكسالي استهبان از مسئولين امر درخواست مي شود با سركشي و نظارت علت عدم پرداخت خسارت مردم توسط بيمه ايران در شيراز را بررسي نمايند. 400 نفر از مردم استهبان منتظر اقدام مسئولين امرند.
از طرف جمعي از اهالي محل
¤ از مسئولين امر انتظار مي رود سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن(عج) را در تقويم هاي كشور ثبت كنند.
يقيني از تهران
¤ شعر مي سرايم، پژوهش مي كنم و اكنون يك سال است كه مشغول منظوم كردن ترجمه صحيفه سجاديه ام. از راديو معارف و شبكه آموزش هم آمدند گزارش هايي تهيه كردند ولي تا به حال هيچ مقام فرهنگي از استان اصفهان احوالي از ما نپرسيده است. اين رويه باعث بي انگيزه شدن امثال من مي شود. در ضمن معلول هم هستم.
رضا فيروزي از گوگد گلپايگان
¤ در آغاز سي وسومين بهار پيروزي انقلاب اسلامي و به ميمنت خطبه هاي پربركت ولي امر مسلمين جهان اسلام در سراسر منظومه كفرستيز جهان اسلام وفاداري به آرمان هاي مقدس شهداي انقلاب اسلامي نويدبخش و همواركننده غلبه حق بر باطل خواهد بود. اجرايي نمودن راهكار تقليل روابط ديپلماسي بين كشورهاي جبهه مقاومت و پايداري با آمريكا و انگليس خبيث در حد كاردار و حتي پايين تر توسط مجالس قانون گذاري حقارت و انزواي مضاعف رژيم صهيونيستي و حاميان آن را موجب خواهد شد.
گودرز
¤ دوست و دشمن بدانند! اگر از سرهايمان كوه ها و از خون هايمان رودها سازند نخواهيم گذاشت فرزندانمان در تاريخ بخوانند: «امام خامنه اي تنها ماند».
8643---0912
¤ در سال 1387 با اعتماد به دولت محترم مختصر پس انداز خانواده ام را در بانك صادرات سپرده نهادم، پنج ساله با نرخ سودي مختصر، اما امروز كساني كه پس از دلالي سكه و ارز، سپرده گذاري مي كنند از نرخ 20درصدي سود مي برند و مسئولين بانك مي گويند اين سود شامل سپرده گذاران قديمي نمي شود. آيا اين عدالت است؟! از مسئولان ذي ربط در بانك مركزي تقاضاي رسيدگي داريم.
از طرف سپرده گذاران قديمي در بانك ها
¤ در تاريخ 21/10/90 در محور كرمان- بافت با فرمان ايست پليس مواجه شده و بدون هيچ گونه تخلفي نه تنها مبلغ يك ميليون ريال جريمه شدم. بلكه پليس با بي احترامي با من برخورد نمود. به پليس راهور كرمان شكايت نمودم ولي تا به حال پاسخي دريافت نكرده ام و همچنان منتظر پاسخگويي هستم.
كهوري
¤ بايد قانون وضع بشود يا راهنمايي رانندگي اجبار كند كه در آب وهواي باراني و برفي رانندگان موظف بشوند چراغ هاي خودرو خود را هنگام رانندگي روشن كنند.
7468---0911
¤ يك سال از مصوبه مجلس مبني بر پرداخت هزينه هاي درمان جانبازان شاغل و بازنشسته- توسط سازمان هاي متبوع مي گذرد مع الوصف در آموزش و پرورش استان گيلان در اين مورد بي توجهي مي شود و متولي ندارد. آيا سزاوار است كه ايثارگران اين گونه سرگردان بشوند و مورد بي حرمتي قرار بگيرند.
9130---0911
¤ تعداد 300 نفر از كارگران شركتي كارخانه آلومينيم سازي اراك هستيم علي رغم ابلاغ دولت نسبت به حذف پيمانكار نيروي انساني مديرعامل كارخانه، ما را با تهديد به اخراج وادار به بستن قرارداد مجدد با پيمانكار كرد. چرا بايد به مرگ بگيرند تا به تب راضي بشويم و حق و حقوق زيادي از ما ضايع بشود.
4094---0918
¤ اگر چنانچه فعاليت بسيج در جزيره قشم بيشتر شود جلوي خيلي از مفاسد در اين جزيره گرفته مي شود. درحال حاضر تعداد پايگاه ها و فعاليت بسيج در اين منطقه بسيار محدود است و پاسخگو نيست.
2068---0917
¤ بنده خيلي از برنامه هاي سيما را حرام مي دانم و از بيان اين مسئله هيچ ابايي ندارم. وقتي بيشتر برنامه هاي اين رسانه تبليغ فمينيسم است چرا نبايد اعتراض بشود؟
1707---0938
¤ براي پيشگيري از سوءاستفاده از حساب مشتريان كافي نت ها پيشنهاد مي كنم پرداخت هاي اينترنتي از حساب صاحب كافي نت اجباري شده و هزينه از مشتري به صورت نقدي دريافت شود.
5658---0913
¤ در بخش اخبار ورزش شبكه 3 سيما اعلام شد كه بخت فلان تيم در فلان ماه باز مي شود. عرض مي كنم چرا اجازه مي دهند اين خرافات در رسانه ملي كشور ترويج شود.
8858---0919
¤ چقدر خوب است كه در گوشه صفحه تلويزيون در تمام شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي دعاي «الهم عجل لوليك الفرج» نوشته شود از اين طريق هر روز ميليون ها بار اين دعا توسط بينندگان تكرار مي شود و ان شاءالله ظهور حضرت نزديك مي گردد.
0875---0915
¤ بخوان دعاي فرج را، دعا اثر دارد
دعا كبوتر عشق است، بال و پر دارد
بخوان دعاي فرج را و عافيت بطلب
كه روزگار بسي فتنه زير سر دارد
بخوان دعاي فرج را كه يوسف زهراء
زپشت پرده غيبت به ما نظر دارد
بخوان دعاي فرج را به ياد خيمه سبز
كه آخرين گل سرخ از دلت خبر دارد
1546---0912
¤ دو سال است كه از تاريخ عقد ازدواج بنده كه جواني 30 ساله هستم مي گذرد. به خاطر نداشتن دو نفر ضامن حقوق بگير دولت نتوانسته ام از هيچ كدام از بانك هاي شهرستان هشترود وام ازدواج دريافت بكنم. در نتيجه هنوز عروسي نكرده ام. چرا يك مقام مسئول پيدا نمي شود با مساعدت خويش اين مشكل را حل بكند.
5004---0914
¤ 35 روز است كه در شركت ايران خودرو براي پژو پارس ELX ثبت نام كرده ام با اينكه مهلت تحويل 30 روزه بوده مسئولين شركت مي گويند قطعه نداريم و تاريخ تحويل معلوم نيست عرض مي كنم پس چرا ثبت نام مي كنند و همان ابتدا واقعيت را به مشتريان نمي گويند.
2489:0918
¤ در حالي كه در كشور در عرصه هنر و سينما افراد و چهره هاي شاخص فرهنگي داريم چرا بايد در برنامه هفت سيما از يك فرد مسئله دار و ضعيف به عنوان مجري برنامه استفاده شود.
9362:0919
¤ در شهرهاي شمالي كشور باتوجه به مسافرت هاي زيادي كه به اين منطقه صورت مي گيرد هميشه شاهد گراني اجناس و تخلفات عديده فروشندگان هستيم. اين وضعيت شايد براي مسافرين مشكلي ايجاد نكند. ولي ساكنين بومي اين شهرها واقعاً اذيت مي شوند و فشار زيادي را تحمل مي كنند.
0929:0919
¤ تا حال سه مرتبه پيام شكايت از ليزينگ ايران خودرو را كه سر ما تعدادي از شهروندان كلاه گذاشته براي پيگيري به كيهان فرستاده ام يك بار آن را چاپ كنيد.
2919:0919
¤ در چهارراه حمزه سيدالشهداء شهر كاشان در طول روز فقط دو ساعت پليس حضور دارد. اين مسئله موجب شده كه ترافيك سنگيني در محل مذكور به وجود بيايد. بنويسيد كار پليس راهنمايي و رانندگي فقط نظارت براي بستن كمربند ايمني نيست.
2586:0913
¤ مدعيان دروغين اصلاحات بعد از بي كار شدن در عرصه سياسي به خاطر روبه روي مردم قرار گرفتن در ايام فتنه اين روزها به شغل شعبده بازي روي آورده اند و خودشان را در صحنه انتخابات غيب مي كنند.
يك شهروند
¤ در اخبار اعلام شد كه در روسيه ده ميليون نفر معلول وجود دارد يعني از هر ده نفر يك نفر معلول مي باشد. تا آنجا كه بنده اطلاع دارم در اين كشور ازدواج با محارم وجود دارد چه بسا بسياري از اين معلوليت ها ناشي از عدم رعايت اين حرام الهي باشد.
زحمت كش از نكا
¤ به مقام معظم رهبري عرض مي كنيم اين ملت رشيد و فهيم جاي خالي دانشمندان هسته اي شهيد شده را پر خواهند كرد. جاي هيچ گونه نگراني نيست.
3510:0935
¤ حذف چهار صفر از واحد پول ريال كشور در مقطع زماني كنوني مقرون به صرفه نمي باشد. اما حذف دو صفر آن هم به طور ضمني كفايت كرده و موجب تقويت و ارتقاء ارزش پول ملي خواهد شد.
گودرزي از اصفهان
¤ روشن بودن لامپ ساختمان هاي اداري مثل وزارتخانه ها و بانك ها از شب تا صبح هزينه زيادي روي دوش مردم مي گذارد چرا براي اصلاح اين امور و كم كردن فشار روي زندگي ملت فكري نمي شود.
4061:0917
¤ چند جوان مهندس هستيم كه در شهرستان كرمان شركت لايت صنعت را راه اندازي كرده ايم و تابلوهاي تبليغاتي LED را در معابر و سردر مغازه ها نصب مي كنيم. ولي شهرداري اخيراً به بهانه هايي جلوي فعاليت ما را گرفته است. با پيگيري كاشف به عمل آمد كه خود شهرداري شركت ديگري را طرف قرارداد خود كرده فلذا درصدد جلوگيري از فعاليت ما چند جوان برآمده است. از آنجا كه پارتي نداريم و دستمان به جايي نمي رسد از شما مطبوعات درخواست كمك مي كنيم و تقاضا داريم مشكل و شكايت ما را منعكس كنيد.
مهندس رمضاني
¤ شركت رجا تدبيري بينديشد كه در بوفه قطارها فرا رسيدن وقت نماز از طريق مانيتور و بلندگوهاي نصب شده در قطار اطلاع رساني شود.
9209:0916
 



لنكراني: اشتراكات زيادي بين نامزدهاي جبهه پايداري و متحد وجود دارد

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه در انتخاب فهرست جبهه پايداري توجه ما اين نبوده كه افراد حتماً عضو جبهه پايداري باشند گفت: اشتراكات زيادي بين نامزدهاي جبهه پايداري و متحد وجود دارد.
كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در يك نشست خبري با بيان اينكه كارآمدي نامزدهاي جبهه پايداري از جمله معيارهاي لازم براي انتخاب افراد بود گفت: اگر نماينده اي تعبد به اسلام داشته باشد و به انقلاب اسلامي تعهد داشته باشد اما كارآمد نباشد مورد نظر ما نيست. ما معتقديم كه بايد كارآمدي نمايندگان همراه با تعبد آنها به اسلام و تعهد آنها به انقلاب وجود داشته باشد.
لنكراني ادامه داد: در انتخاب فهرست جبهه پايداري توجه ما اين نبوده كه افراد حتماً عضو جبهه پايداري باشند چرا كه صلاحيت افراد براي ما مهم بوده است و بر همين اساس برخي افراد را كه عضو جبهه پايداري نبودند در ليست خود قرار داديم؛ در برخي حوزه هاي انتخابيه، افراد اصلح را بر اعضاي شوراي استاني خود ترجيح داده ايم و اين اقدام را از افتخارات خود مي دانيم.
وي گفت: ما دنبال طرفداران خود نگشته ايم تا آنها را پيدا كنيم و براساس نظرسنجي آنها را در ليست قرار بدهيم چرا كه براي ما صلاحيت و شايستگي افراد مهم بوده است نه ميزان رأي آوري آنها.
لنكراني با بيان اينكه جبهه پايداري براي انتخاب فهرست خود بر جوان گرايي تلاش كرده است، تأكيد كرد: ما به ليست جبهه متحد اصولگرايان نقد داريم و معتقديم كه پيش بيني ما مبني بر اقناع نكردن همه سلايق اصولگرايي توسط جبهه متحد درست بوده است.
سخنگوي جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه جبهه پايداري انتخابات را رقابتي تلقي مي كند اما از ورود به تنازع و دعواهاي سياسي پرهيز دارد، گفت: ما به جاي افراد بر گفتمان و اصول تأكيد داريم و بر همين اساس با هيچ كدام از نامزدهاي مورد تأييد شوراي نگهبان مشكلي نداريم اما مجبور بوديم از بين نامزدها اصلح را انتخاب كنيم.
لنكراني با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي افراد نزديك به جبهه متحد گفت: برخي ها كه تصور مي كردند قطعاً در ليست جبهه متحد حضور خواهند داشت، مي گفتند هركس در ليستي غير از ليست جبهه متحد باشد خلاف كرده است اما امروز كه در ليست جبهه متحد قرار نگرفتند خودشان ليست جداگانه مي دهند. ما معناي اين رفتارها را نمي دانيم و در ذهن مان اين سؤال تداعي شده است كه اين افراد چرا در گذشته چنين حرف هايي مي زدند اما امروز خودشان عكس آن حرف ها عمل مي كنند.
وي تصريح كرد: ما اعلام مي كنيم كه اگر انتخابات سال 88 دوباره برگزار شود و همان چهار كانديد به ميدان بيايند، باز هم به احمدي نژاد رأي مي دهيم اما اين به معناي حمايت از جريان انحرافي نيست و از تمام كارهايي كه در اين شش سال انجام داديم، حمايت مي كنيم و از آن برنمي گرديم.
سخنگوي جبهه پايداري يادآور شد: افتخار مي كنم كه در دولت نهم توفيق خدمت داشتيم و باز هم افتخار مي كنيم كه خدا توفيق داد كه بين جريان حاشيه ساز و جريان خدمتگزار فرق قائل شديم و به تكليف عمل كرديم.
وي خاطرنشان كرد: ريشه اصلي جريان انحرافي را در اين مي دانيم و با اين جريان مخالفيم كه كسي نمي تواند جداي از روحانيت و حوزه هاي علميه نظريه پردازي ديني داشته باشد اما اين اجازه را هم به خود نمي دهيم كه از پشتيباني دولت كنار بكشيم.
باقري لنكراني همچنين گفت كه ليست تهران جبهه پايداري با سرليستي حجت الاسلام آقا تهراني نهايي شده است.

 



اعلام نهايي اسامي تاييد صلاحيت شدگان از طرف شوراي نگهبان تا 3 اسفند

استاندار تهران اعلام كرد كه ليست نهايي كانديداهاي تاييد صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان 3 اسفند در اختيار فرمانداري ها قرار خواهد گرفت.
«مرتضي تمدن» در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه شوراي نگهبان تا دوم اسفند به اعتراض نامزدهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي رسيدگي و ليست نهايي را به ما اعلام مي كند، اظهار داشت: ما در سوم اسفند ماه ليست كانديداهايي كه براي شركت در انتخابات قطعي شده و حائز شرايط براي حضور در انتخابات هستند را در فرمانداري ها منتشر مي كنيم.
استاندار تهران بر همين اساس به زمان تبليغات انتخاباتي كانديداها اشاره و تصريح كرد: كانديداها از 4 اسفند به مدت يك هفته مي توانند تبليغات خود را انجام دهند.

 



مگر ربع پهلوي مغز چيز خورده؟! (خبر ويژه)

«مگر رضا پهلوي ديوانه است كه بگويد مردم به خاطر او به خيابان مي آيند».
اين مطلب را شبكه ضدانقلابي بالاترين منتشر كرده است. در حالي كه زد و خورد لفظي ميان طيف هاي گوناگون اپوزيسيون شدت گرفته، يكي از حاميان ربع پهلوي در بالاترين نوشت: وقتي رضا پهلوي از راهپيمايي حمايت مي كند، عده اي به او مي گويند كه مي خواهد از اين قضيه سوء استفاده كند. او تا به حال بارها از حركتها حمايت كرده اما هرگز نگفت مردم به خاطر حمايت از او به خيابانها آمده اند. مگر ديوانه است كه چنين سخني بر زبان براند.
نويسنده بالاترين مي افزايد: اما اگر رضا پهلوي ديوانه نيست، مخالفان او در اپوزيسيون افسار گسيخته و واقعا ديوانه شده اند به طوري كه اراجيف را با سخن سياسي يكي مي گيرند. اخيرا باز دست گرفته اند كه اگر رضا پهلوي خيلي ادعا دارد از طرفدارانش بخواهد به خيابانهاي تهران بيايند. پاسخ اين است كه چرا اين درخواست را از مسعود رجوي نمي كنيد؟ يا آقاي بني صدر، يا حضرات سرشناسان جبهه ملي؟ چرا آنها هواداران شان را به خيابان نمي آورند؟ پاسخ خيلي ساده است؛ براي آنكه در مقابل رژيم، خيلي آدم بايد احمق باشد كه هوادارانش را به خاطر سخن ياوه يك ياوه گو كه معلوم نيست كيست و چكاره است ]شوراي هماهنگي سبز و اردشير اميرارجمند[ به خيابانها بياورد. و حتي اگر نامبردگان عقل شان را از دست بدهند و بخواهند ملت را به خيابان بكشند كسي به حرف آنها گوش نخواهد كرد.
در همين حال يكي از كاربران بالاترين كه جوگير شده و ظاهراً پريروز و ديروز سركار رفته، نوشت: من كه هر چي سوت زدم، جوابي نشنيدم. فقط فضاي اينترنت رو شلوغ مي كنن اما خيابان و پشت بوم، خلوته.
گفتني است كه كوه تبليغات محافل رسانه اي و سياسي ضد انقلاب اگر در فراخوان هاي دروغين قبلي، موش مي زاييد، امسال حتي همان موش را نزاييد. فتنه گران بازي خورده اي نظير كروبي و موسوي، 25 بهمن سال گذشته از فتنه گران خواسته بودند به بهانه حمايت از انقلاب هاي منطقه به خيابان بيايند.



 



خبر بد براي مؤسسه وودروويلسون! براندازي فعلا مقدور نيست (خبر ويژه)

يك همكار و تئوري پرداز حزب منحله مشاركت با حضور در مؤسسه آمريكايي وودرو ويلسون، به اين مؤسسه و بنياد هانريش پل درباره انتخابات مجلس ايران مشورت داد.
حسين- ق كه پيش از خروج از ايران با مؤسسه نظرسازي آينده همكاري داشت، در سخنان خود با ابراز نااميدي از اينكه فتنه گران بتوانند به واسطه انتخابات به درون نظام نفوذ كنند و پروژه هميشگي براندازي به اين شيوه را به پيش ببرند گفته است: در جمهوري اسلامي جديد كه در حال تجديد مرز است، ديگر قرار نيست از انتخابات بشود به صورت امكاني براي تغيير دروني رژيم سياسي يا تهديد موقعيت آن استفاده كرد. به همين دليل بايد از رسوخ هر گونه نيروي سياسي به درون مرزهاي رژيم كه مشكوك به تلاش براي تغيير دروني آن است به شدت مقابله كرد.
به گزارش گويا نيوز وي مي افزايد: بدين ترتيب براي نيروهاي اصلاح طلب معنا و كاركرد انتخابات تا اطلاع ثانوي تغيير كرده است. در واقع با غيركاركردي شدن انتخابات براي رسوخ به قلعه حكومت، نيروهاي اصلاح طلب در حال حاضر قادر نيستند به شيوه گذشته و با ابزار انتخابات هدف هاي خود را پيش ببرند.
همكار مؤسسه تعطيل شده آينده كه اكنون در آمريكا اقامت دارد، حذف فتنه گران را عامل كم شدن تلاطم هاي سياسي در آستانه انتخابات توصيف كرده و مي افزايد: چالش و رقابت ميان نيروهاي درون نظام و نيز چالش با جريان انحراف احتمالاً موجب تلاطم هاي محدودي در صحنه سياسي مي شود و براي اصلاح طلبان و ساير مخالفان فرصت هاي محدودي را پديد مي آورد اما اينكه آنان با توجه به فقدان آمادگي و تجهيز سياسي و اجتماعي تا چه اندازه از اين موفقيت بهره خواهند برد كاملاً مشخص نيست. آنچه سرنوشت ساز است، خصلت رويدادي فرصت هاي آينده است و رويدادهايي كه تنها پس از وقوع آشكار مي شود.
وي احتمال عدم تشكيل مجلس در تراز نظام را اندك خوانده و تصريح كرد كه در صورت قدرت گرفتن نيروهاي متمايز به اصلاح طلبان يا جريان انحرافي مي توان چالش هاي ديگري را تا انتخابات رياست جمهوري بعدي حدس زد.
يادآور مي شود مركز وودرو ويلسون يكي از مراكز آمريكايي فعال در حوزه كودتاي مخملي و جنگ نرم است. بنياد هاينريش بل نيز همان بنياد آلماني است كه ميزبان كنفرانس برلين در دوره اصلاحات بود.

 



آوي ديختر: زلزله 9 ريشتري اسرائيل را در بدترين موقعيت قرار داده است (خبر ويژه)

رئيس سابق سرويس امنيت داخلي رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل در يكي از سخت ترين مقاطع عمر خود به سر مي برد.
آوي ديختر رئيس سابق شين بث كه اكنون عضو كنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي است، مي گويد: اسرائيل در معرض تهديدهاي جديدي قرار دارد كه مشابه آن را از زمان تاسيس تاكنون به خود نديده است.
به گزارش پايگاه صهيونيستي «آروتس شوا» ديختر اضافه كرد: كل منطقه اي كه اسرائيل در آن واقع شده، سال گذشته دچار زلزله اي 9 ريشتري شد. اين زلزله تونس و مصر و ليبي را تكان داد و معلوم نيست كشور بعدي كدام است. به همين دليل هم معتقدم كه ما يعني دولت اسرائيل نمي توانيم بدون به كارگيري همه نيروها و سياستمداران خود به كار ادامه دهيم.
وي پيشنهاد حمله به ايران را خطاي محض توصيف كرد و گفت: ما ابرقدرت نيستيم. اسرائيل نمي تواند حمله به ايران را هدايت كند. چنين اقدامي اشتباه محض است.
در همين حال روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در گزارشي به اوضاع تيره و تار ارتش اين رژيم پرداخت و نوشت: كاهش بودجه ارتش، انتقادهاي شديدي را در اسرائيل بدنبال داشته است: كاهش بسيار بودجه نظامي اسرائيل، ارتش به اقدامات دردآوري چون كم كردن ساعات پرواز خلبان هاي دوران احتياط و نيز كاهش بودجه پروژه «گنبد آهنين» دست زده است. همچنين شماري از رزمايش هاي ارتش اسرائيل لغو شده اند.
منابع ارتش اسرائيل به اين روزنامه گفتند: خطر آن وجود دارد كه با كاهش ساعات پرواز خلبان هاي دوران احتياط نيروي هوايي اسرائيل، به قابليت هاي عملياتي اين نيرو ضربه وارد شود.
اين منابع افزودند: اكنون چند سالي است كه به تدريج از بودجه دفاعي اسرائيل كاسته مي شود. با هر كاهش بودجه ارتش، توانايي هاي دفاع از كشور اسرائيل آسيب مي بينند.

 



شامورتي بازي يك سبز عبري! (خبر ويژه)

پايگاه سعودي-عبري «العربيه» شركت در انتخابات ايران را حرام كرد!
اين شبكه از قول گروه مجعولي به نام «جامعه مدرسين و طلاب قم و نجف»(!؟) مدعي شده كه «به استناد مباني فقهي و شرعي و نظرات فقهاي ماضي و حاضر، شركت در انتخابات حرمت دارد».
يادآور مي شود عنوان جعلي ياد شده در بحبوحه فتنه سال 88 توسط ارگان حلقه لندن (جرس) باب شد. جرس كه يد طولايي در جعل عناوين بلامسّما و اخبار كذب دارد، هرگز توضيح نداد كه گروه كذايي اساسا يعني چه و اعضاي آن كيستند. با اين وجود پيگيريهاي بعدي نشان داد پشت اين عنوان پرطمطراق، كسي نيست جز يكي از همكاران دم دستي روزنامه هاي زنجيره اي در دوره اصلاحات كه به عنوان ميرزابنويس روزنامه هاي صبح امروز و عصر آزادگان و نشاط عمل مي كرد. «محمدجواد اكبرين» چند سال پيش از ايران خارج شد و ابتدا به لبنان و سپس اروپا رفت. نامبرده هم اكنون به صورت پاره وقتي با برخي رسانه هاي ضدانقلاب همكاري مي كند.
نكته جالب در شامورتي بازي هاي نامبرده اين كه وي در داخل كشور با وجود بي سوادي مطلق، با پوشش لباس طلبگي فعاليت مي كرد اما پس از رفتن به اروپا تماما شكل و شمايل خود را تغيير داد.
وي در دوره اصلاحات نيز سعي كرد به تنهايي عنوان جعلي «مجمع طلاب خط امام»(!) را به دوش بكشد اما سرانجام از جرس و راديو زمانه و برخي رسانه هايي سردرآورد كه اصالتا منكر نبوت و امامت و امام زمان(عج) هستند و علنا دهريگري، ابتذال جنسي و اباحيگري را ترويج مي كنند. حال پيدا كنيد ليست وهابي هاي سعودي، عبري هاي صهيونيست و هرزه نگارهاي مقيم اروپا را!

 



تشكر كميته يهوديان آمريكا از آل سعود (خبر ويژه)

رئيس كميته يهوديان آمريكا، ايران را يك چالش بزرگ توصيف كرد و به قدرداني از خيانت هاي آل سعود پرداخت.
ديويد هريس در سفر چندي پيش به برلين گفته است: ايران و برنامه هسته اي آن صرفا تهديدي براي اسرائيل نيست بلكه چالش بزرگ جهاني است.
وي همچنين مي گويد: بسيار ايده آل بود كه مي توانستيم با ابزارهاي نرم همچون مذاكره و تحريم ها جلوي برنامه هسته اي ايران را بگيريم.
رئيس كميته يهوديان آمريكا از تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا عليه ايران استقبال كرد و گفت: اعمال اين تحريم ها بخشي از ابزار ديپلماسي غرب براي متوقف كردن برنامه تسليحات هسته اي ايران است.
هريس در ادامه با تمجيد از نقش عربستان گفت: عربستان در استراتژي جهاني عليه برنامه هسته اي ايران نقش مهمي ايفا مي كند. عربستان سعودي مي تواند جايگزين مناسب نفت ايران براي اروپا و ديگر كشورهاي آسيايي كه متكي به واردات نفت از ايران هستند باشد.
تمجيد اين صهيونيست دو آتشه از رژيم آل سعود در حالي است كه اين رژيم خود را خادم الحرمين شريفين معرفي مي كند. سعودي ها در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه صهيونيست ها عليه مردم مسلمان لبنان و فلسطين، در كنار صهيونيست ها ايستادند و از آنها خواستند كار مقاومت فلسطين و لبنان را يكسره كنند.
رئيس كميته يهوديان آمريكا در پاسخ به سوالي درباره حمله به ايران گفت: از نگاه من اگر اسرائيل با مساله ايران تنها بماند و از سوي آمريكا و اروپا همراهي نشود اين شانه خالي كردن از مسئوليت اروپا و آمريكا است.
وي افزود: اسرائيل نبايد در اين موضوع مهم تنها گذاشته شود و براي هر نخست وزير اسرائيلي از زمان بن گوريون تا امروز اين مي توانسته سرنوشت سازترين تصميم باشد.
كميته يهوديان آمريكايي از قديمي ترين لابي هاي صهيونيست ها در جهان است 5 دفتر در اروپا دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14