(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 بهمن 1390- شماره 20144

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني: ملت بحرين از خواسته هاي خود عقب نشيني نكند
افشاي ارتباطات خارجي محافل دروني جريانات فتنه را به هم ريخت
اعطاي دكتراي افتخاري به شهيدان احمدي روشن و رضايي نژاد
وزير دفاع : رژيم صهيونيستي جرأت و توان حمله به ايران را ندارد
نامه رئيس ديوان عالي كشور به احمدي نژاد
نشست سرشاخه هاي مشاوران جوان با مسئولان دولتي برگزار شد
تهران ديروز آرام بود بي اعتنايي مردم به فراخوان فتنه گران و ضد انقلاب
ماهواره نويد برفراز تل آويو و ديمونا
دبيرخانه حوزوي مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت در قم تأسيس مي شود
امروز انجام مي شود رونمايي از دستاوردهاي جديد در عرصه انرژي اتمي
كوتاه از انتخابات
رئيس كل بيمه مركزي : نرخ ديه در سال 91 افزايش خواهد يافت
اعتراف بي بي سي به ساخت مستند هاي سفارشي و دولتي
وزير علوم: مخالف راي گيري دوباره هستم



آيت الله نوري همداني: ملت بحرين از خواسته هاي خود عقب نشيني نكند

يكي از مراجع تقليد در قم گفت: ملت بحرين با الگوگيري از انقلاب ايران بايد مقاومت كرده و از خواسته هاي خود عقب نشيني نكنند و بدانند عزت اسلام در گرو جهاد است.
به گزارش فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني در ديدار مديران و اساتيد دانشگاه امام حسين(ع) و مرزبانان نيروي انتظامي حكومت را مهم ترين مسئله زندگي بشر دانست و اظهار داشت: با شكل گيري اجتماعات و احساس نياز به قدرت براي احقاق حق در ابعاد مختلف جامعه، حكومت ها يكي پس از ديگري تشكيل شدند.
آيت الله نوري همداني عنوان كرد: در زمان غيبت نيز نايب ايشان كه فردي باتقوا، مدير، مدبر و زمان شناس است بر جامعه اسلامي حكومت مي كند تا در زمان ظهور امام عصر(عج) اين امانت به دست امام عصر(عج) برسد.
وي با اشاره به تاريخ انقلاب اسلامي، آن را كمي عجيب خواند و گفت: انگليسي ها بعد از قاجاريه دنبال فردي بودند تا بتواند دين را از چهره جامعه زدوده و روحانيت را منزوي كند.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه امام راحل بعد از 14 سال تحمل تبعيد توانست در مردم آمادگي براي قيام ايجاد كند، گفت: مردم در اين زمان هوشيار شده و در 12 بهمن امام راحل به ايران آمد و 22 بهمن 57 رسما قدرت سلطنتي و استبدادي را از بين برد.
وي تصريح كرد: در اين زمان بود كه نظام اسلامي با محوريت ولايت فقيه به وجود آمد و خداوند اين نعمت را با دادن جان ها و خون ها به ما ارزاني داشت و وظيفه ماست كه از اين نعمت پاسداري كنيم.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه پيام انقلاب بايد به مردم تونس، عربستان و اردن و... برسد، افزود: اين انقلاب اين پيام را براي مردم به ويژه مردم مظلوم بحرين دارد كه ملت ايران 14 سال خون و جان داد تا زحمات آنها به ثمر نشست، شما هم بايد مقاومت كنيد و عقب نشيني نكنيد و بدانيد عزت اسلام در گرو جهاد است.
وي تصريح كرد: آل سعود، آل سبا، آل خليفه، آل ثاني و... همه ساخته و پرداخته دست آمريكا و اروپا هستند و استكبار سعي دارد اينها را بر سر قدرت نگاه دارد.
اين مرجع تقليد خطاب به ملت بحرين ابراز كرد: بايد خود را براي دادن خون هاي بيشتر آماده كنيد تا در مقابل آزادي و اسلام را به دست آوريد و بدانيد اسلام عالي ترين گوهر جهان خلقت است.
وي عنوان داشت: امروز بر كشور ايران، فضاي ولايت فقيه و حكومت اسلامي به معناي تمام كلمه حاكم است و همه اقشار در هر پست و مقامي بايد به هر نحوي از اين نظام حمايت، نگهداري و آن را تقويت كنند.
آيت الله نوري همداني خاطرنشان كرد: خدمت در فضاي فعلي كه فضاي علم و تحقيق و اسلام است، عبادت محسوب مي شود همانطور كه خدمت در دستگاه ظالمانه و جور حتي اندك گناه محسوب مي شد.

 



افشاي ارتباطات خارجي محافل دروني جريانات فتنه را به هم ريخت

يكي از سران فتنه پس از اينكه به جعلي بودن برخي از اقدامات مشاور لندن نشين موسوي پي برد با عصبانيت گفت كه به اردشير اميرارجمند پيام بدهيد اگر به اين رويه ادامه بدهيد به طور علني با وي به مخالفت برخواهد خاست.
«ح.م» كه ارتباطات نزديكي با اين چهره حامي فتنه دارد هفته گذشته در يك جمع خصوصي گفته است: «آقاي... در يكي از جلسات خود به انتقاد شديد از برخي زندانيان جريان پرداخت و از آنها به دليل صدور بيانيه ها و نگارش نامه هاي تند و تحريك آميز و همراهي علني با درخواست هاي آمريكا و اسرائيل گله كرد.»
آنطور كه فارس گزارش داده بنابر اظهار اين فرد، اين شخصيت حامي فتنه، در اين جلسه به انتقاد از نامه موسوم به 39 نفره منسوب به برخي زندانيان فتنه پرداخته و گفته است كه اين افراد با اين كارهايشان جز اينكه براي ما دردسر درست كنند و نظام را بيشتر از اين به جان ما بيندازند، كاري نمي كنند ضمن اينكه همين ها هم جرات ايستادن بر سر حرف هايشان را ندارند و به مجرد كوچكترين تلنگري همه حرف هايشان را پس مي گيرند.
ح.م مي گويد: بعد از اين اظهارات يكي از اعضاي حاضر در جلسه براي... توضيح داد كه نامه 39نفره «تحريم انتخابات» اساساً جعلي است و توسط جريان هاي بيرون از ايران نوشته شده است.
بنا به گفته وي، همچنين در اين جلسه اين بحث مطرح شده است كه همسران برخي از زندانيان جريان فتنه از اقداماتي كه بايد هزينه آن را شوهران آنها بپردازند، به شدت عصباني هستند و از جمله ژ.ب قصد داشت جعلي بودن اين نامه ها را افشا كرده و پشت پرده آن را علني سازد.
بنابر گفته «ح.م» پس از تلاش فراوان «ژ.ب» بالاخره متقاعد شده است كه دست به افشاگري نزند و صرفاً با نگارش نامه اي خطاب به اردشير اميرارجمند از او به دليل نگارش نامه هاي جعلي انتقاد كند.
«ح.م» در ادامه اطلاعات خود گفته است كه اين فرد كه از سران فتنه محسوب مي شود پس از شنيدن اين اخبار با عصبانيتي مضاعف تأكيد كرده است همه اين پروژه ها زير سر اردشير اميرارجمند است و از حاضران خواسته به وي پيام دهند اگر به اين رويه ادامه بدهد به طور علني با وي به مخالفت برخواهد خاست.
بنابر اظهارات اين منبع، در ادامه اين جلسه اين بحث مطرح شده است كه جريان فتنه بايد حتي المقدور از سر دادن شعارهاي راديكال مانند تحريم انتخابات يا دعوت مردم به تجمعات خياباني پرهيز كند چرا كه اين قبيل حركات جز آنكه با بي اعتمادي شديد مردم مواجه شده و زمينه را براي سخت تر شدن وضعيت سران فتنه فراهم آورد، خصلت ديگري ندارد.
«ح.م» مي گويد اين چهره مشهور در اين جلسه نسبت به اقدامات افرادي مانند «عليرضا.ب» با عصبانيت اعتراض كرده است.
وي تأكيد كرده است كه «عليرضا. ب» چند روز پيش با نگارش يك نامه تشكرآميز از مردم بابت حضور گسترده در راهپيمايي 25بهمن تقدير كرده؟! و همچنين در اين نامه از مردم خواسته روز 12 اسفند خود را در خانه حبس كنند و بعد به طعنه گفته است كه ايشان اگر مايل هستند خودش را حبس كند، ايرادي ندارد ولي حق ندارد و اساساً در موقعيتي نيست كه براي ديگران تعيين تكليف كند.

 



از سوي دانشگاه تهران و خواجه نصيرالدين طوسي صورت گرفت
اعطاي دكتراي افتخاري به شهيدان احمدي روشن و رضايي نژاد

در مراسمي كه ديروز در دانشگاه تهران برگزار شد، دكتراي نانو بيوتكنولوژي از سوي دانشگاه تهران به شهيد مصطفي احمدي روشن و دكتراي افتخاري برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي به شهيد داريوش رضايي نژاد اعطا شد.
در اين مراسم دكتراي نانو بيوتكنولوژي از سوي دانشگاه تهران به شهيد مصطفي احمدي روشن و دكتراي افتخاري برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي به شهيد داريوش رضايي نژاد اعطا شد.
در اين مراسم نيز نشان دانشگاه تهران از سوي كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري به همسر شهيد احمدي روشن و نشان دانشگاه تهران از سوي سردار احمد وحيدي وزير دفاع به خانواده شهيد داريوش رضايي نژاد اهدا شد.

 



وزير دفاع : رژيم صهيونيستي جرأت و توان حمله به ايران را ندارد

سردار احمد وحيدي گفت: رژيم صهيونيستي جرأت و توان حمله به ايران را ندارد، حتي نخست وزير اين رژيم نسبت به اين اظهارنظرها انتقاد كرده زيرا مي داند با اين كار ابهت پوشالي آنها فرو مي ريزد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم اعطاي دكتراي افتخاري به شهيدان احمدي روشن و رضايي نژاد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حوادثي كه براي سفارت خانه هاي رژيم اشغالگر قدس در هند و گرجستان رخ داده نشانگر اين است كه رژيم صهيونيستي آن قدر در دنيا ظلم و ستم كرده كه بعيد نيست گروه ها و مردم در تمام كشورها به نحوي از اين رژيم ابراز انزجار كنند.
وي در پاسخ به سؤالي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي پيرامون حمله به ايران، گفت: رژيم صهيونيستي جرأت و توان اين كار را ندارد حتي نخست وزير اين رژيم نيز نسبت به اين اظهارنظرها انتقاد كرده زيرا مي داند با اين كار ابهت پوشالي آنها فرو مي ريزد.
وحيدي اظهار داشت: ماهواره اميد در مدار در حال گردش است و طبيعي است كه مسئولان اين كار و متخصصان در حال كنترل و هدايت اين ماهواره هستند.
وزير دفاع در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر ساخت پايگاهي براي ارسال ماهواره هاي با وزن بالاتر و يك تن گفت: انشاالله به دنبال اين هستيم كه در سال آينده احداث اين پايگاه به نتيجه برسد همچنين به دنبال اين هستيم كه طراحي و ساخت كاوشگر براي حمل محموله زيستي نيز تحقق يابد.

 



نامه رئيس ديوان عالي كشور به احمدي نژاد

رئيس ديوان عالي كشور با ارسال نامه به رئيس جمهور، خواستار رسيدگي اساسي به موضوع آلودگي هواي پايتخت شد.
آيت الله احمد محسني گركاني در نامه خود به محمود احمدي نژاد درباره معضل آلودگي پايتخت نوشته است؛ «بزرگي شهر تهران و كثرت جمعيت چندين ميليوني، تردد فراوان خودروهاي شخصي و دولتي در سطح شهر، رفت و آمد ها به سختي و كندي صورت مي گيرد. تمركز ادارات و شركت هاي خصوصي همراه با ساير عوامل آلاينده ديگر سبب آلودگي خطرناك هواي تهران شده تا آنجا كه در بعضي از روزها با هشدار مسئولان وزارت علوم پزشكي و بهداشت و درمان و پزشك هاي دلسوز از مردم درخواست مي كنند به جز كارهاي ضروري از منزل خارج نشوند.»
رئيس ديوان عالي كشور در پايان چهار پيشنهاد در اين مورد به احمدي نژاد ارائه كرده است كه عبارتند از؛ توسعه مترو، توسعه و تسريع در خدمات الكترونيك، انتخاب بهترين و زيباترين مدل سالم سازي هوا و فراخوان صاحب نظران و كارشناسان متخصص.

 



نشست سرشاخه هاي مشاوران جوان با مسئولان دولتي برگزار شد

سرويس سياسي-
روز گذشته يك تشكل جوانان وابسته به دولت كه زيرنظر اسفنديار مشايي فعاليت مي كند يك نشست 6هزار نفره را در سالن 4 هزارنفره وزارت كشور برگزار كرد.
در حالي كه پيش از اين رسانه ها نسبت به اين نشست حساس شده بودند، حميدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان كه رياست آن را مشايي برعهده دارد در سخناني گفت: كساني كه مي گويند اين نشست اهداف سياسي دارد بدانند كه اين برچسب ها به ما چسبيدني نيست.
وي همچنين گفت: «بنده تشكر خودم را خدمت جناب مهندس مشايي كه در جمع حضور ندارند اعلام مي كنم». اين سخنان آغازين حميدرضا افراشته داماد خواهر احمدي نژاد و معاون مشايي واكنش برخي ها را دربر داشت كه او را «هو» كردند.
افراشته در ادامه اشاره اي به سخنان رئيس جمهور مبني بر اينكه «اين دولت پاك ترين دولت دنيا است» كرد و گفت: بنده مي گويم كه پاك ترين بخش اين دولت مشاوران جوان است.
معاون مشايي يادآور شد: برخي مي گويند شما به جريان خاصي وصل هستيد اما امروز در دنيا دو جريان حق و ظلم وجود دارد كه امروز در نظام ايران يك جريان حق وجود دارد كه رهبر آن مقام معظم رهبري است و ما حاضريم جان خود را براي او تقديم كنيم. گفتني است پس از اين سخنان افراشته جمع بزرگي از حاضران با صداي بلند به وي اعتراض كردند.
رئيس جمهور هم در بخش هايي از سخنان خود با اشاره به وضعيت اخير بازار سكه و ارز گفت: طرف خودش بازار سكه و ارز را خراب كرده و چند صد ميليارد بالا مي كشد و بعد دولت را متهم مي كند.
وي با اشاره به جلسه يك ماه و نيم پيش خود با فرمانداران خاطر نشان كرد: «در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق مي دهند كه طرف حاضر است 50 ميليون هزينه تبليغات بكند كه فرمانداران گفتند برو بالاتر. گفتم 100؟ گفتند بالاتر. گفتم 150 ميليون؟ گفتند بالاتر». كه در اين هنگام فردي از وسط سالن با صداي بلند گفت برخي 3 هزار ميليارد هزينه تبليغات انتخاباتي مي كنند.
رئيس جمهور در همين زمينه ادامه داد: از نماينده مجلس مي پرسي چقدر حقوق مي گيري؟ مي گويد 2 ميليون كه اگر جمع كني در طول 4 سال مي شود 96 ميليون تومان. بنابراين معلوم نيست اين افراد از كجا مي آورند.
همچنين در اين جلسه صالحي و نجار هم براي حاضران سخنراني كردند.

 



تهران ديروز آرام بود بي اعتنايي مردم به فراخوان فتنه گران و ضد انقلاب

گروههاي ضدانقلاب و فتنه گر كه از يك ماه گذشته تبليغات وسيعي را براي راه انداختن يك آشوب خياباني در 25 بهمن ماه در تهران تدارك ديده بودند با بي اعتنايي مردم مواجه شدند.
از يك ماه پيش گروههاي فتنه گر در لندن و واشنگتن همراه با رسانه هاي سايبري و تلويزيونهاي ماهواره اي پروژه اي چند مرحله اي را براي ايجاد اغتشاش در آستانه انتخابات كليد زدند كه بايد دو مرحله آن در 24 و 25 بهمن در دانشگاهها و خيابانهاي تهران آغاز مي شد، اما بي اعتنايي مردم به اين درخواست گروههاي فتنه گر باعث شد كه يا در مقابل اين موضوع كه بارها وعده آن را داده بودند سكوت كنند و يا به برجسته سازي موضوعات انحرافي بپردازند.
پايگاه اطلاع رساني بي بي سي اين خبر را به عنوان تيتر يك خود انتخاب كرد؛ «اسرائيل: ايران در انفجارهاي بانكوك دست داشت». راديو فردا هم در حالي كه از روزهاي گذشته اطلاعيه درخواست تجمع را بر روي وبگاه خود گذاشته بود به آرامي از كنار اين موضوع گذشت و در تيتر اول خود نوشت: بمب گذار ايراني چهار نفر را در بانكوك زخمي كرد.
پيش از اين راديو فردا در اطلاعيه خود براي برگزاري تجمع چنين نوشته بود؛ «شوراي هماهنگي راه سبز اميد، در سالگرد راهپيمايي 25 بهمن 89، و با گذشت يكسال از حصر خانگي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، از مردم خواسته است روز 25 بهمن امسال در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ در يك پياده روي سكوت شركت كنند.»
راديو فردا در ادامه نوشته است: در يكسالي كه از حبس خانگي اين چهره هاي شاخص اعتراض ها در ايران مي گذرد، تنها برخي از اعضاي خانواده هاي آنها به صورت محدود توانسته اند با آنان ديدار داشته باشند.
در همين حال در روزهاي اخير، همزمان با اعلام فراخوان شوراي هماهنگي راه سبز اميد، شماري از نيروهاي سياسي و فعالان مدني در داخل و خارج از كشور خواهان آزادي اين دو رهبر مخالفان شده اند.
رسانه هاي ضدانقلاب كه گويا از قبل نيز آمادگي اين وضعيت و آرامش در ايران را داشتند، در اخبار جسته و گريخته خود به شكل مضحكي سعي كردند شلوغي عادي و هميشگي پايتخت و ترافيك سنگين آن را در ساعات شامگاهي به فراخوان خود نسبت دهند.
«بي بي سي» در اين زمينه شمار افراد تجمع كننده را كمتر از 25 بهمن سال پيش خواند و البته به اين سؤال پاسخ نداد كه اساساً از كدام تجمع سخن مي گويد!
اوضاع براي آنهايي كه در خارج نشسته و چشم به فضاي مجازي دوخته بودند چنان نااميد كننده بود كه اغلب مجبور شدند در لابه لاي اخبار و گزارش هاي خود تأكيد كنند كه حتي همين چند خط خبر آبكي را نيز نمي توانند رسماً تأييد كنند.
گفتني است عناصر ضدانقلاب از مدت ها قبل حتي با تماس تلفني از خارج، از مردم خواسته بودند در روز 25 بهمن براي اعتراض به نظام جمهوري اسلامي به خيابان آمده و دست به تظاهرات بزنند.

 



ماهواره نويد برفراز تل آويو و ديمونا

ماهواره ايراني نويد در ادامه چرخش خود به دور زمين، اين بار با رصد كردن مناطق مختلف فلسطين اشغالي توانست دلهره جديدي را براي حاكمان رژيم صهيونيستي خلق كند.
ماهواره نويد به عنوان سومين ماهواره بومي، چند روزي است در مدار خود به دور زمين مي چرخد و با توجه به عبور 90 دقيقه يكبار از گرد كره خاكي، توانسته تصاوير متعددي را از مناطقي كه قبلاً اطلاعات ماهواره اي آن در اختيار كشورمان نبود، به جمهوري اسلامي ارسال كند.
اين موضوع در سخنان رئيس جمهور كشورمان در راهپيمايي ميليوني 22 بهمن نيز مورد تأييد قرار گرفت و احمدي نژاد رسماً خبر داد كه ماهواره نويد علم و صنعت، اولين تصاوير شفاف را از مراكز مهم جهان به ايران مخابره كرد و اين تصاوير اكنون در اختيار ايران قرار دارد.
با توجه به اينكه مأموريت ماهواره نويد، تصويربرداري از زمين با تفكيك حدوداً 400 متر ارسال تصاوير و اطلاعات پايشي سامانه در مدار LEO به ايستگاه هاي زميني است، مي توان اين تصاوير را يك هم افزايي بزرگ در تكميل اطلاعات جمهوري اسلامي از مناطق هدف دانست.
از سوي ديگر با توجه به نصب سامانه كدينگ و رمزگذاري داده هاي تله متري و تله كامند اين ماهواره و استفاده از تجهيزات و نرم افزارهاي بومي، تلاش هاي احتمالي براي تأثيرگذاري بر امنيت و دوام ارتباط اين ماهواره با ايستگاه هاي مستقر در شهرهاي ماهدشت كرج، تبريز، قشم، بوشهر و مشهد مقدس به شكست خواهد انجاميد.
نگاهي به جديدترين دستاورد اين ماهواره ايراني، نشان از آن دارد كه «نويد» با گذر از مناطق مهم و حساس فلسطين اشغالي، حضوري پرافتخار را بر فراز تأسيسات و مراكز مهم رژيم صهيونيستي داشته و اميد است تصاوير اين حضور، طي ساعات آينده در اختيار كشورمان قرار گيرد و همچون مراكز ديگري كه رئيس جمهور كشورمان به آن اشاره كرد، مناطقي چون نيروگاه هسته اي ديمونا به عنوان يكي از قطب هاي فعاليت هاي هسته اي رژيم صهيونيستي در بخش نظامي، پايگاه هاي هوايي و مناطق مختلف شهر تل آويو در تسلط دوربين اين ماهواره ايراني باشد.

 



دبيرخانه حوزوي مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت در قم تأسيس مي شود

رئيس مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت درباره چگونگي استفاده از ظرفيت هاي علمي و تخصصي حوزه با رئيس و مدير شوراي مديريت حوزه هاي علميه ديدار و گفت وگو كرد.
واعظ زاده در ديدارهاي جداگانه با آيت الله يزدي و آيت الله مقتدايي، ورود حوزه هاي علميه به مباحث الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت را خواستار شد.
رئيس مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با اشاره به اساسنامه مركز كه به تصويب رهبر معظم انقلاب اسلامي رسيده است؛ ايجاد حلقه هاي فكري در خصوص الگوي پيشرفت را در حوزه هاي علميه و بهره مندي از راهنمايي مراجع عظام و علما و استفاده از همكاري فضلاي حوزه را ضروري دانست.
وي با توجه به ضرورت گفتمان سازي مباحث الگو در جامعه، از شوراي مديريت حوزه هاي علميه خواست مباحث مربوط به الگوي پيشرفت را توسط مبلغان اعزامي به سراسر كشور براي جامعه مطرح نمايند.
در اين ديدار حضرت آيت الله يزدي با اشاره به تأسيس مركز مستقلي براي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت از سوي رهبر انقلاب اسلامي، ابراز اميدواري كرد كه الگويي اسلامي و قابل اجرا براي كشور و الهام بخش براي ديگر كشورها تهيه شود. ايشان از ورود حوزه هاي علميه به مباحث پيشرفت استقبال و آمادگي شوراي عالي حوزه هاي علميه را براي مساعدت و زمينه سازي به منظور تحقيق و تدوين مباني اسلامي الگو اعلام كرد. ايشان از مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت خواست با توجه به توانايي حوزه هاي علميه، مسايل و موضوعات مبنايي الگو را به مراكز و مؤسسات حوزوي منعكس نمايند تا از امكانات حوزه هاي علميه در انجام تحقيقات لازم براي تدوين الگو استفاده شود.
آيت الله مقتدايي نيز با استقبال از ابتكار رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص تعيين مركزي براي تدوين الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با كمك انديشمندان حوزه و دانشگاه، اظهار داشت الگويي واحد براي پيشرفت نظام جزو آمال و آرزوهاي ما به حساب مي آمد و جاي خالي آن بسيار محسوس بود كه خوشبختانه با درايت رهبري معظم انقلاب اسلامي اين مهم محقق شد و مقدمات آن توسط مركز در حال انجام است.
مدير شوراي عالي حوزه هاي علميه با توجه به ضرورت حضور حوزه هاي علميه در اين مباحث الگو اظهار داشت: براي ورود به اين مباحث، توانايي هاي قابل توجهي در فضلاي مشغول به تحقيق در حوزه هاي علميه وجود دارد كه در گروه هاي پژوهشي متعدد در پژوهشگاه ها و انجمن هاي تخصصي و ديگر مراكز علمي به تحقيق اشتغال دارند. از سوي ديگر با هدايت محققان حوزه مي توان پايان نامه هاي مبسوطي در اين زمينه از طلاب سطوح عالي حوزه هاي علميه استخراج كرد.
در ديدار رئيس مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با مدير شوراي عالي حوزه هاي علميه در خصوص تأسيس دبيرخانه حوزوي مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت مذاكره شد. آيت الله مقتدايي تأسيس اين دبيرخانه را براي همكاري مستقيم و مؤثر حوزه در مباحث الگو ضروري دانست. دكتر واعظ زاده اعلام آمادگي كرد كه با تصويب شوراي عالي مركز اين دبيرخانه به زودي در قم تأسيس شود و كار خود را آغاز كند. در اين ديدار همچنين قرار شد كه معاونان دو مركز نسبت به آغاز و بسط همكاري ها برنامه ريزي و اقدام نمايند.

 



امروز انجام مي شود رونمايي از دستاوردهاي جديد در عرصه انرژي اتمي

امروز با حضور رئيس جمهور از برخي دستاوردهاي جديد و ارزشمند دانشمندان هسته اي كشورمان در عرصه انرژي اتمي رونمايي مي شود.
روز چهارشنبه 26 بهمن ماه قرار است با حضور دكتر محمود احمدي نژاد از جديدترين دستاوردهاي ارزشمند دانشمندان جوان كشور در عرصه انرژي اتمي رونمايي شود كه رونمايي از اين دستاوردها، توانايي فوق العاده و تسلط جوانان و دانشمندان ايراني بر دانش هسته اي را به رخ جهانيان خواهد كشيد.
رونمايي از اين پروژه ها بار ديگر نشان خواهد داد كه دانشمندان جوان ايران با شعار «انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» تا مرزهاي بي انتهاي دانش روز دنيا پيش رفته اند و ملت بزرگوار و شهيدپرور ايران اسلامي دانشمنداني را پرورش مي دهند كه از قدرت پوشالي استكبار هراسي ندارند و قله هاي موفقيت را يكي پس از ديگري براي سربلندي ايران اسلامي فتح مي كنند.

 



كوتاه از انتخابات

نجابت جايگزين ميردامادي در فهرست جبهه متحد شد
حسين نجابت جايگزين سيدمجتبي ميردامادي در ليست جبهه متحد اصولگرايان شد.
پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان اعلام كرد در پي انصراف حجت الاسلام والمسلمين سيدمجتبي ميردامادي از كانديداتوري انتخابات مجلس نهم و تصميم شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان، حسين نجابت جايگزين وي در فهرست نهايي جبهه متحد شد.
ميردامادي از فضلاي حوزه علميه قم و عضو هيات علمي دانشگاه تهران است.
حسين نجابت نماينده دوره هاي هفتم و هشتم مجلس شوراي اسلامي از تهران بوده و داراي مدرك دكتراي فيزيك هسته اي از دورهام انگلستان بوده و هم اكنون قائم مقام مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي است.
براساس اين گزارش، ليست نهايي جبهه متحد اصولگرايان به اين شرح خواهد بود:
1-غلامعلي حداد عادل
2-حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابي فرد
3-حجت الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي
4- لاله افتخاري
5- زهره الهيان
6-الهام امين زاده
7- ابراهيم انصاري
8-اسدالله بادامچيان
9-محمدرضا باهنر
10-مهرداد بذرپاش
11-احمد توكلي
12-محمدنبي حبيبي
13-علي اصغر خاني
14- مجتبي رحماندوست
15-محمدنبي رودكي
16-فاطمه رهبر
17-عليرضا زاكاني
18- پرويز سوري
19-زهره طبيب زاده
20-حسين فدايي آشياني
21-محمود فرشيدي
22- حميد فرماني
23-حجت الاسلام والمسلمين دكتر محسن كازروني
24-اسماعيل كوثري
25-عليرضا مرندي
26-حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم
27-حسين مظفر
28-مسعود ميركاظمي
29-الياس نادران
30-حسين نجابت
طلا، دبير جبهه پايداري در تهران
دبير سابق جبهه متحد اصولگرايان تهران به عنوان دبير جبهه پايداري تهران منصوب شد.
حسين طلا مسئوليت دبيري جبهه پايداري تهران را برعهده گرفت. وي پيش از اين دبيري جبهه متحد اصولگرايان تهران را برعهده داشت، اما پس از آنكه در ليست نامزدهاي اين جبهه در تهران قرار نگرفت، به جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيوست.
حسين طلا در ليست 30 نفره جبهه پايداري براي حوزه انتخابيه تهران قرار گرفته است.
اعلام نهايي فهرست جبهه پايداري در تهران
سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي فهرست نهايي اين جبهه را در تهران براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد.
آقاي باقري لنكراني در نشست خبري، حجت الاسلام والمسلمين آقاتهراني را سرليست اين جبهه معرفي كرد.
بقيه نامزدهاي معرفي شده به ترتيب به اين شرح است: حجت الاسلام والمسلمين حسينيان، آقاي علي اكبر زارعي، حجت الاسلام والمسلمين نبويان، آقاي غلامعلي حداد عادل، حجت الاسلام والمسلمين سقاي بي ريا، آقايان مسعود ميركاظمي، محمد سليماني، اسماعيل كوثري و مهدي كوچك زاده، حجت الاسلام والمسلمين رسايي، حجت الاسلام والمسلمين روانبخش، خانم ها آليا، حبيب زاده نوري، لاجوردي، نامجو، آقايان حميدزاده، نوباوه، سيدمهدي هاشمي، علي خطيبي شريفي، كفايتي، عليرضا مرندي، خليليان، باباپور، حسين طلا، جوانمردي، دهقاني، استادآقا، محمدجواد محمدي و عباس زاده.
وحدت اصولگرايان ضروري است
زهره الهيان عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم، متذكر شد: قطعا اصولگرايان براي داشتن اكثريت كرسي هاي مجلس آينده، نيازمند همدلي و همراهي هستند و اين همراهي مي تواند در قالب ارائه ليست هاي مشترك و اشتراكات حداكثري ليست ها، تبلور يابد.
زهره الهيان در خاتمه تاكيد كرد: همدلي و همراهي اصولگرايان در اين دوره از انتخابات يكي از مهمترين راه هاي اميد به حضور حداكثري اصولگرايان در مجلس آينده است و اين وحدت در قالب اشتراكات حداكثري ليست هاي اصولگرايان تحقق مي يابد تا انشاءالله با حداكثر اشتراكات بتوانيم بيشترين آراء را براي اصولگرايان در مجلس آينده داشته باشيم.
جبهه پايداري: پيروز واقعي مردم هستند
جبهه پايداري انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه پيروزي واقعي مشاركت حداكثري و حضور عزتمندانه و دشمن شكن مردم در انتخابات خواهد بود.
در ادامه اين بيانيه آمده است: دغدغه و دل مشغولي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در مناسبات حاكم بر انتخابات پيش رو، لحاظ شدن شاخص هاي مكتب امام(ره) در مدل ها و سازوكارهاي انتخاباتي بوده و هست و تاكيد بزرگاني همچون حضرت آيت الله مصباح يزدي مبني بر استفاده و دعوت از نامزدهاي اصلح و كارآمد در ليست هاي انتخاباتي، ولو اينكه از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نباشند نيز بر همين مبنا است. جبهه پايداري محورهاي رقابت را در موضوعات ذيل عنوان كرده و نوشته است:
از اين رو محور رقابت بايد ارائه راهكارها و برنامه هاي عملي جهت حركت به سوي آرمان هاي انقلاب اسلامي، تحقق منويات و مطالبات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و همچنين دغدغه ها و اولويت هاي اساسي مردم باشد و مسائل اساسي كشور مورد توجه قرار گيرد و نه حاشيه هاي كم ارزش.
شيخ الاسلام: مستقل شركت مي كنم
حسين شيخ الاسلام داوطلب نمايندگي مجلس شوراي اسلامي از شهر تهران، طي اطلاعيه اي اعلام كرد كه به صورت مستقل در انتخابات شركت خواهد كرد.
مشاور امور بين الملل رئيس مجلس همچنين تاكيد كرده است: اين تصميم در پاسخ به تشويق جمعي از دوستان و دلسوزان نظام مقدس جمهوري اسلامي و در راستاي كمك به مشاركت گسترده تر شهروندان محترم تهراني در انتخابات كه ممكن است نظرات و مواضع اينجانب را بويژه در سياست خارجي و به طور اخص در احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين مورد تاييد مي دانند، اتخاذ شده است.
گزارش 150 تخلف انتخاباتي در تهران
بيش از 150 گزارش تخلف كانديداهاي مجلس نهم از تهران روي ميز هيات مركزي بازرسي وزارت كشور قرار دارد.
رضا رياحي رئيس دبيرخانه هيات بازرسي استان تهران اظهار داشت: تاكنون بيش از 150 گزارش تخلف از جمله تبليغات زودهنگام كانديداها و موارد ديگر از سوي مردم به هيات بازرسي استان تهران ارسال شده و پس از بررسي به هيات مركزي وزارت كشور فرستاده شده است.
رئيس دبيرخانه هيات بازرسي استان تهران با بيان اينكه چهار هيات در شهرستان هاي اصلي، فرعي و بخش ها مستقر هستند خاطرنشان كرد: اين هيات ها از روز سوم دي ماه آغاز به كار كرده اند و در حال حاضر 5 هزار و 600 بازرس و 560 سربازرس در تهران در حال گذراندن دوره هاي آموزشي تا 4 اسفند هستند. وي شماره دريافت گزارش هاي مردمي را در تهران 88944848 اعلام كرد.
ليست 20 نفره جبهه ايستادگي ايران اسلامي اعلام شد
اسامي 20 نفر از ليست جبهه ايستادگي ايران اسلامي در حوزه انتخابي تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر نهايي شد.
در جلسه شوراي عالي جبهه ايستادگي ايران اسلامي پس از بررسي و تبادل نظر اعضاء اسامي 20 نفر از ليست تهران اين جبهه نهايي شد.
در اين ليست همچنان سيد محمود علوي به عنوان سرليست گنجانده شده و اين در حالي است كه علوي تاكنون جزء ردصلاحيت شده هاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.
ليست 20 نفره اعلامي جبهه ايستادگي به شرح ذيل است:
1- حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي
2- اميدوار رضايي
3- حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد
4- حجت الاسلام والمسلمين محسن كازروني
5- علي مطهري
6- حسين مظفر
7- محمدرضا باهنر
8- علي عباسپور تهراني فرد
9- حميدرضا كاتوزيان
10- حسين فدايي آشياني
11- پرويز سروري
12- محمد سليماني
13- حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم
14- بهنام ملكي
15- وهاب عزيزي
16- حبيب الله حبيبي
17- طاهره صاحب الزماني
18- ايراندخت فياض
19- لاله افتخاري
20- فرشته محمدعلي

 



رئيس كل بيمه مركزي : نرخ ديه در سال 91 افزايش خواهد يافت

سيد محمد كريمي گفت: نرخ ديه در سال آينده همانند سالهاي گذشته افزايش خواهد يافت اما تلاش صنعت بيمه در راستاي افزايش معقول و مناسب آن است.
رئيس كل بيمه مركزي در حاشيه نخستين همايش مشترك صنعت بيمه و راهنمايي و رانندگي در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ساز و كار آزادي زندانيان ديه تا پايان سال جاري در حال آماده سازي است به نحوي كه اين نهاد بيمه اي براي آزادي زندانيان فاقد بيمه شخص ثالث را در دست اقدام دارد.
كريمي ادامه داد: درصدديم تا با همكاري ستاد ديه به صورت نمادين 33 زنداني را طي مراسمي آزاد نماييم، البته پرونده هاي ستاد ديه و پرونده هاي موجود در شركت ها حدود 900 پرونده است كه سامان دادن آنها يك كار شبانه روزي را مي طلبد.
كريمي در خصوص نرخ ديه امسال كه قرار بود از جانب رئيس قوه قضائيه تا پايان بهمن ماه به صنعت بيمه اعلام شود، گفت: بيمه مركزي در آخرين اقدام خود گزارشي را به رياست قوه قضائيه ارائه كرده تا اين نهاد قضايي با توجه به تغيير قانون مجازات اسلامي نرخ مناسبي را براي ديه امسال تعيين كند.
وي به تشكيل كارگروه ويژه اي از جانب صنعت بيمه براي اعلام نظر نرخ ديه خبر داد و گفت: احتمال آنكه نرخ ديه در اسفندماه به اطلاع مردم برسد، بسيار زياد است.
كريمي افزود: اعضاي اين كارگروه نمايندگان بيمه مركزي، سنديكاي بيمه گران، جهاد كشاورزي و يك نماينده از قوه قضائيه به شمار مي آيد.
وي در خصوص نظر بيمه مركزي در ميزان نرخ ديه سال آينده خاطرنشان كرد: رقم دقيق پيشنهادي خود را نمي توانم بيان كنم اما طبيعتا نرخ ديه سال آينده افزايش خواهد يافت، البته بايد اين نكته را متذكر شوم كه صنعت بيمه فقط نظر خود را اعلام و راي قطعي را رئيس قوه قضائيه صادر مي كند.

 



اعتراف بي بي سي به ساخت مستند هاي سفارشي و دولتي

«بي بي سي تراست» اعلام كرد كه در مستندهايي كه به وسيله شركتهاي واسطه ساخته، كساني يا دولتهايي سرمايه گذاري مالي كرده اند كه كارهايي يك طرفه به سفارش آنها ساخته شده است.
بي بي سي به طور رسمي بخاطر ساخت مستند هاي جانبدارانه و سفارشي ، مجبور به عذر خواهي از مخاطبينش شد .
اين شبكه بيانيه هيات حاكم بر بي بي سي را كه «بي بي سي تراست» نام دارد پخش كرد و اعلام كرد كه در مستندهايي كه به وسيله شركتهاي واسطه ساخته ، كساني يا دولتهايي سرمايه گذاري مالي كرده اند كه كارهايي يك طرفه به سفارش انها ساخته شده است .
در سال گذشته نيز روزنامه ايندپندنت افشا كرده بود كه بي بي سي به ازاي ساخت بعضي از مستندها به يك شركت رسانه اي كه در لندن است به نام اف بي سي مديا فقط يك پوند به طور صوري پرداخته است. به اين ترتيب اين مستندها در واقع به طور مجاني ساخته شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در يك مورد مثلا دولت مالزي هفده ميليون پوند به اين شركت پرداخته بود تا در مستندي به نام «ارتباطات استراتژيك جهاني» وجهه مثبتي را از نقش دولت مالزي در رابطه با صنعت بحث برانگيز روغن نخل به نمايش بگذارد.
ماجراي فيلم مستند ديگري كه اين شركت ساخته به نام «چشم سوم: مصر» جالب تر است. موضوع اين مستند كه دقيقا يك ماه بعد از سقوط حسني مبارك در سال 2011 ميلادي پخش شد، بررسي اوضاع اين كشور پس از حسني مبارك بود. سازندگان اين فيلم كه در واقع با نمايندگان روابط عمومي رژيم حسني مبارك قرارداد بسته بود، تلاش كرده اند به نوعي به مردم هشدار بدهد كه خلا قدرت ناشي ازسقوط حسني مبارك ممكن است به ضرر آنها تمام بشود و اين طور القا كنند كه انقلاب در مصر ممكن است آن قدرها هم كه به نظر مي رسد مفيد نباشد.

 



وزير علوم: مخالف راي گيري دوباره هستم

كامران دانشجو از مخالفت خود در خصوص راي گيري دوباره براي تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي خبرداد.
وزير علوم تحقيقات و فناوري گفت: همه مسائل پيرامون امضا شدن حكم رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي توسط آيت الله هاشمي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي باز مي گردد و اين نهاد است كه بايد تصميم نهايي را بگيرد.
وي تصريح كرد: اگر شايعه هاي كنوني مبني بر اينكه شرط رئيس هيئت امنا برگزاري مجدد انتخابات است صحت داشته باشد من تنها به عنوان يكي از اعضاي اين شورا مي توانم بگويم كه مخالف هستم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14