(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 بهمن 1390- شماره 20144

استفاده اشغالگران از بمب هاي خوشه اي در بمباران مناطق مسكوني افغانستان
افشاي نقش رژيم سعودي براي راه انداختن جنگ مذهبي در عراق
خسارت سنگين به اقتصاد يونان نتيجه شورش اخير در آتن
توصيه هاي كيسينجر به سران غرب حمله نكنيد، سوريه را از درون به آتش بكشيد
روحاني عربستاني : براي مبارزه با آل سعود راه شهدا را ادامه مي دهيم
گفت وگوي اسماعيل هنيه با امير امارات در ابوظبي
حي علي الجهاد شعار كفن پوشان بحرين
اعتراض وزير همكاري هاي بين المللي مصر به سياست آمريكا براي مهار انقلاب التحرير
رژيم صهيونيستي از وحشت حملات جديد به سفارتخانه ها دستور آماده باش داد
نخست وزير پاكستان در دادگاه خود را بي گناه دانست
اعتراض روسيه به حمله پليس آمريكا عليه معترضان وال استريت
امير كويت نخست وزير جديد را منصوب كرد



استفاده اشغالگران از بمب هاي خوشه اي در بمباران مناطق مسكوني افغانستان

هواپيماهاي آمريكايي در بمباران افغانستان از بمب هاي خوشه اي استفاده مي كنند.
به گزارش پرس تي وي، نيروهاي آمريكايي از آغاز تهاجم اين كشور به افغانستان در سال 2001 تاكنون از بمب هاي خوشه اي استفاده كرده اند و موجب كشتار تعداد زيادي از افراد و تخريب اموال شده اند.
علاوه بر غيرنظامياني كه در جريان حملات آمريكا قرباني چنين بمب هايي مي شوند شمار ديگري از افراد براثر انفجار بمب هاي خوشه اي عمل نكرده جان خود را از دست مي دهند.
گروه هاي حقوقي بين المللي اغلب خواهان توقف جهاني استفاده از بمب هاي خوشه اي هستند. علت اين درخواست، تعداد بالاي تلفات غيرنظاميان در جريان استفاده از اين بمب ها عنوان شده است.

 



افشاي نقش رژيم سعودي براي راه انداختن جنگ مذهبي در عراق

يك پايگاه عرب زبان از تلاش عربستان براي شعله ور كردن آتش جنگ مذهبي از طريق ترور شخصيت هاي سني و دست داشتن شيعيان در اين ترورها پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه «النخيل»، منابع امنيتي آگاه از دستورات سازمان اطلاعاتي عربستان سعودي به گروه هاي تروريستي براي انجام ترورهاي گسترده در ميان سني هاي عراق خبر دادند.اين پايگاه خبري افزود؛ دستگاه اطلاعاتي عربستان قصد دارد با ترور شخصيت هاي اهل سنت اين جنايت را به گردن شيعيان بيندازد و بدين ترتيب جنگ مذهبي ميان شيعيان و اهل سنت به وجود آورد.
النخيل تصريح كرد؛ دستگاه اطلاعاتي عربستان همچنين به تيم هاي ويژه خود در عراق دستور داده است كه در خيابان ها كشتار به راه اندازند تا وانمود شود كه اين اقدام انتقام شيعيان از سني ها است.

 



خسارت سنگين به اقتصاد يونان نتيجه شورش اخير در آتن

منابع خبري از خسارت هاي سنگين شورش اخير يونان بر اقتصاد بحران زده اين كشور خبر مي دهند.
از آخرين ساعات روز يكشنبه گذشته تا دوشنبه شب، شهرهاي مختلف يونان در اعتراض به «تصويب لايحه پيشنهادي اتحاديه اروپا» در پارلمان اين كشور شاهد وقوع شورش و درگيري هاي خونيني بود كه تبعات و خسارت هاي آن رفته رفته و در قالب آمارهاي رسمي خود را نشان مي دهد.
آنگونه كه خبرگزاري «آسوشيتدپرس» نوشته، اوضاع در پايتخت يونان بسيار وخيم تر از ساير شهرهاست و آتش نشانان همچنان در حال خاموش كردن بقاياي آتش خشم معترضان و تميزكردن خيابان ها و ميادين هستند.
پليس آتن مي گويد بيش از110 ساختمان تخريب شده كه 50 دستگاه آن به طور كامل در آتش سوخته است. در اين ميان 9 ساختمان كه علاوه بر ارزش مالي، داراي ارزش تاريخي و ملي است نيز دچار خسارات قابل توجهي شده است.برخي از اين ساختمان ها همچنان در آتش مي سوزند و حدود 30 فروشگاه نيز دچار خسارت جدي شده است. بوي دود و گاز اشك آور همچنان در فضاي آتن استشمام مي شود و آنگونه كه شهردار مي گويد، تنها تا روز دوشنبه بيش از 40 تن سنگ از سطح خيابان هاي شهر جمع آوري شده است.
170نفر در آتن و چند شهر ديگر دچار جراحاتي شده اند كه از اين تعداد، حال 70 نفر نسبتا وخيم گزارش شده است. 190 نيروي پليس نيز به دليل شدت درگيري ها و برخورد بمب هاي دست ساز دچار جراحت شده اند.
اين گزارش در ادامه آخرين آمار از شمار بازداشتي ها را اينگونه بيان مي دارد كه: 171 نفر در آتن و ديگر شهرها بازداشت شده اند، از جمله يك نوجوان 14ساله. پليس يونان با صدور بيانيه اي در اين باره اعلام كرد، دستگيرشدگان با اتهام هاي گوناگوني مواجه هستند از جمله تلاش براي قتل، ايجاد آتش سوزي و انفجار، حمله به پليس و دزدي... خسارت هاي وارده به برخي فروشگاهها و ساختمانها به حدي جدي است كه اميدي به بازسازي آن وجود ندارد.
آسوشيتدپرس اما گزارش خود را با اين جمله به پايان مي رساند كه: شورش از عصر روز يكشنبه و پس از حضور بيش از 100 هزار معترض به لايحه تصويبي پارلمان در خيابان ها و اطراف ساختمان پارلمان شروع شد.لايحه تصويب شده، اجراي رياضت هاي جديد اقتصادي را به دنبال دارد كه باعث افزايش زياد شمار بيكاران، ماليات ها و سن بازنشستگي مي شود.به عنوان مثال طبق اين لايحه، طي 3 سال، از هر پنج كارمند دولتي، يك نفر اخراج مي شود و يا حقوق كاركنان حدود 22درصد كاهش مي يابد.
نمايندگان پارلمان با 199 راي موافق در مقابل 74 راي مخالف شرط لازم براي دريافت وام 172 ميليارد دلاري را كسب كردند.همزمان با اوج گيري اين اعتراض ها، اما «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان از تصويب اين لايحه استقبال كرد. «مركل» روز دوشنبه گفت: «اين راي بسيار مهم بود.» وي سپس تاكيد كرد كه برنامه تروئيكا فقط در رياضت هاي اقتصادي خلاصه نمي شود بلكه شامل اصلاحات ساختاري خواهد بود كه باعث رقابتي تر شدن اقتصاد يونان مي شود. وقتي از صدراعظم آلمان در خصوص شورش هاي كم سابقه خياباني و احتمال تغيير برنامه هاي تروئيكا در مواجهه با بحران اقتصادي يونان سؤال شد، وي پاسخ داد: در اين برنامه (اجراي رياضت هاي اقتصادي) هيچ تغييري ايجاد نخواهد شد چرا كه چنين امكاني براي آنها وجود ندارد.»
وزير دارايي آلمان نيز در پاسخ به سؤال مشابهي گفت: «وام دهندگان قصد شكنجه كردن كسي را ندارند، بلكه اين كارها فقط براي نجات يونان است!»
گفتني است، تصويب و اجراي پي درپي رياضت هاي اقتصادي در كشورهاي بحران زده اروپايي تاكنون به شكل اخراج صدها هزار كارمند و كارگر، كاهش شديد حقوق و دستمزد، افزايش ماليات، افزايش موارد مشمول ماليات دنبال شده است. سؤالي كه مطرح مي شود اين كه آيا بيكاركردن خيل عظيمي از مردم سطح متوسط جامعه و تحت فشار قرار دادن آنها- طوري كه تاكنون به خودسوزي چندين نفر در اين كشورها منجر شده- به معني نجات آنهاست؟ به نظر مي رسد وزير دارايي آلمان بايد به پرسش خبرنگاران اينگونه پاسخ مي داد كه: وام دهندگان در حال شكنجه كردن مردم هستند چرا كه قصد نجات بانك ها و شركت هاي غول پيكر، بورس بازان و به طور كلي ميلياردرها را دارند و براي رسيدن به اين هدف بايد قشر ضعيف را قرباني كرد!

 



توصيه هاي كيسينجر به سران غرب حمله نكنيد، سوريه را از درون به آتش بكشيد

وزيرخارجه اسبق آمريكا به سران غرب توصيه كرد به جاي حمله نظامي به سوريه، اين كشور را از داخل به آتش بكشيد.
هنري كيسينجر وزيرخارجه اسبق آمريكا در گفت وگو با هفته نامه آمريكايي «نيويوركر» تاكيد كرد، اكثر مردم سوريه بشاراسد را دوست دارند و در كنار او ايستاده اند و به همين دليل حمله نظامي عليه اين كشور موفقيت آميز نيست، بهتر است سوريه را از داخل به آتش كشيد.
وي با اعتراف به اينكه بشاراسد همانند گذشته زير بار سياست هاي غرب نمي رود افزود: «شخصا تلاش بسياري براي رسيدن به توافق با اسد انجام داده ام ولي موفق نشده ام.»
وزيرخارجه اسبق آمريكا تصريح كرد، سوريه هم اكنون به يكي از كشورهاي مهم جهان اسلام تبديل شده و اين همان اسلامي است كه در سال 1973 در صورتي كه انورسادات به داد غرب و اسرائيل نمي رسيد بي ترديد عليه اسرائيل به پيروزي مي رسيد.
اين مقام بلندپايه سابق آمريكايي درباره موضع گيري روسيه درباره سوريه گفت كه تضاد و منافع روسيه و غرب موجب شده تا روسيه از سوريه حمايت كند. چون مسكو به خوبي مي داند با از دست دادن سوريه مهره مهمي را در خاورميانه از دست خواهد داد.
وي در اظهارات خود از اينكه ملتي متشكل از 40 نژاد و طايفه توانسته وحدت خود را تاكنون حفظ كند و پشتيبان بشاراسد باشد ابراز شگفتي مي كند.
از سوي ديگر هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا در يك كنفرانس خبري مشترك با همتاي ترك خود اعلام كرد كه اعزام نيروهاي سازمان ملل به سوريه بايد با رضايت بشاراسد باشد.
وي ضمن حمايت از توافقات اتحاديه عرب درباره سوريه افزود، حضور نيروهاي خارجي در سوريه مشروط به موافقت رئيس جمهور اين كشور است.
در همين حال وزير خارجه روسيه با تاكيد بر دخالت نكردن بيگانگان در امور داخلي سوريه اظهار داشت، نيروهاي مشترك اتحاديه عرب و سازمان ملل تنها بعد از موافقت دولت سوريه مي توانند نيروهاي خود را در اين كشور مستقر كنند.
به گفته لاوروف مسكو همواره بر اين مسئله تاكيد دارد كه مذاكره و نه دخالت خارجي تنها راه پايان دادن به ناآرامي در سوريه است.
اين در حالي است كه عربستان و قطر همچنان پيشتاز مخالفت عليه نظام سوريه هستند و تلاش مي كنند از طريق راه هاي جديد نظام بشاراسد را سرنگون كنند.
در همين رابطه نماينده قطر در سازمان ملل اعلام كرد كه به زودي پيش نويس قطعنامه جديد اتحاديه عرب درباره سوريه تقديم كشورهاي عضو مجمع عمومي سازمان ملل خواهد شد.
نماينده سوريه در سازمان ملل نيز از برخي كشورهاي عربي و غربي خواست دست از توطئه چيني عليه دمشق بردارند.
بشارالجعفري تاكيد كرد، برخي كشورهاي منطقه و جهان با تاكيد بر جنگ افروزي و حمايت از تروريست ها تلاش مي كنند اوضاع سوريه را ناآرام و بي ثبات جلوه دهند تا زمينه دخالت خود را فراهم آورند.
از سوي ديگر «هيثم مناع» يكي از اصلي ترين مخالفان سوريه با انتقاد از تلاش نيروهاي خارجي در سوريه به ويژه قطر، فرانسه و عربستان تاكيد كرد كه هرگونه اصلاحات در سوريه بايد از درون باشد، سوريه لقمه بزرگتر از دهان براي قطر است.
نماينده پارلمان لبنان نيز گفت، لبنان در هيچ اقدام منفي عليه سوريه مشاركت نمي كند.
قاسم هاشم افزود، تصميمات اتحاديه عرب به درخواست طرف هاي خارجي اتخاذ مي شود و بيانگر اراده همه اعراب نيست.
رژيم صهيونيستي طاقت ديدن خشونت را ندارد!
به گزارش واحد مركزي خبر از نيويورك، نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل گفت: طاقت ديدن تصاوير كودكان مجروح سوريه را كه مي خواهند جامعه بين المللي دستشان را بگيرند، ندارد!
اين مقام صهيونيست كه در نشست استماع گزارش شوراي حقوق بشر مجمع عمومي حضور داشت مدعي شد: اين تصاوير همه را در هر مسلك و آيين و ديدگاه سياسي و... تحت تاثير قرار مي دهد!اين اظهارات از زبان نماينده رژيمي كه در جنگ 22 روزه غزه پس از كشتار صدها كودك فلسطيني به «كودك كش» مشهور شد، مضحك به نظر مي رسد.

 



در مراسم تشييع پيكر دو شهيد
روحاني عربستاني : براي مبارزه با آل سعود راه شهدا را ادامه مي دهيم

تظاهرات بي سابقه در شهرهاي القطيف و العواميه در شرق عربستان، رژيم آل سعود را به وحشت انداخت.
به گزارش پايگاه خبري «الملتقي»، در دو تظاهرات جداگانه در استان الشرقيه بيش از 100 هزار نفر از اقشار مختلف مردم عربستان با تشييع پيكر قربانيان تيراندازي نيروهاي امنيتي در شهرهاي القطيف و العواميه خواستار سرنگوني رژيم آل سعود شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از شاهدان عيني، جمعيت انبوه تظاهركنندگان در استان الشرقيه كه پيش از اين بي سابقه بوده است، موجب سلب هرگونه عكس العمل از سوي مزدوران آل سعود در منطقه شد.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ «عبدالكريم الحبيل» روحاني برجسته شيعه طي سخناني رژيم عربستان را عامل افزايش خشونت ها و خونريزي در شرق عربستان دانست و گفت: چگونه با رژيمي كه با شهروندان خود با گلوله سخن مي گويد ما مي توانيم كنار بياييم، در حالي كه جوانان ما فقط عدالت و اصلاحات را خواستارند.وي افزود: شهيدان منيرالميداني و زهير سعيد با گلوله مستقيم رژيم آل سعود به شهادت رسيدند و در دستان آنها هيچ سلاحي نبود تا به سوي دولت نشانه روند.
شيخ الحبيل با انتقاد شديد از اعمال خشونت آميز رژيم آل سعود عليه تظاهرات مسالمت آميز مردم در استان الشرقيه خطاب به سردمداران رژيم خاطرنشان كرد: آيا دولت سعودي بايد با تظاهرات مسالمت آميز اين گونه برخورد كند و فرزندان خود را به خاك و خون بكشد؟! اين روحاني مبارز عربستاني خطاب به شهداي حوادث اخير تأكيد كرد: ما با شما عهد و پيمان مي بنديم كه راه شهادت را ادامه خواهيم داد و خون شما در رگ هاي ما جاري و زنده است و تا تحقق نيافتن آرمان هايتان از پاي نخواهيم نشست.شيخ الحبيل در پايان متذكر شد: دولت عربستان با اعمال خشونت باعث كشته شدن جوانان ما و بستري شدن آنها در بيمارستان ها شده است در حالي كه تظاهرات ما مسالمت آميز است.
اين در حالي است كه شرق عربستان در چند هفته اخير شاهد شديدترين ناآرامي ها طي يك سال اخير بود و مردم نسبت به تبعيض و وضعيت بد اقتصادي خود اعتراض دارند. در حالي كه تاكنون رژيم آل سعود با گلوله پاسخ اعتراضات آنها را داده است. روز دوشنبه ده ها هزار تن از مردم منطقه علاوه بر مشاركت در مراسم تشييع پيكر شهدا بار ديگر بر تحقق خواسته هاي سياسي در زمينه انجام اصلاحات تأكيد كردند.

 



گفت وگوي اسماعيل هنيه با امير امارات در ابوظبي

نخست وزير منتخب فلسطين در ديدار با رئيس امارات متحده عربي درباره آخرين تحولات فلسطين گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اسماعيل هنيه در چارچوب دومين دوره سفرهاي منطقه اي خود وارد ابوظبي شد و با شيخ خليفه بن زايد آل نهيان درباره تحولات فلسطين از جمله آشتي ملي، قدس و اسيران فلسطيني گفت وگو كرد.
در اين ديدار درباره شرايط سخت نوار غزه به ويژه قطعي برق كه به دليل محاصره طولاني اين منطقه از سوي رژيم صهيونيستي صورت گرفته بحث و تبادل نظر شد.
هنيه در اين ديدار همچنين توضيحاتي درباره نتايج جنگ غزه بر زيرساخت ها و تخريب خانه ها داد و نسبت به يهودي سازي قدس و ادامه شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي هشدار داد.
امير امارات نيز در اين ديدار بر حمايت كشورش از ملت فلسطين و تشكيل كشور مستقل فلسطين تاكيد كرد.
امير امارات همچنين اظهار داشت كه كشورش تا زمان تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف براساس قطعنامه هاي بين المللي از ملت فلسطين حمايت مي كند.
وي افزود كه وحدت فلسطيني ها براي رويارويي با چالش هاي پيش روي مسئله فلسطين بسيار مهم است.

 



قيام مردمي عليه آل خليفه وارد مرحله تازه اي شد
حي علي الجهاد شعار كفن پوشان بحرين

معترضان بحريني در حالي كه كفن پوشيده و شعار حي علي الجهاد سر مي دادند اعلام كردند تا پاي شهادت به انقلاب خود وفادار خواهند بود.
انقلابيون بحريني در نخستين سالروز انقلاب 14 فوريه در مناطق مختلف بحرين تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه تسليم نخواهند شد و عقب نخواهند نشست و با پايداري خود انقلاب را به پيروزي خواهند رساند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه حكومت آل خليفه سر مي دادند پرچم هاي بحرين را در دست داشتند و به سمت ميدان لوءلوء حركت كردند.
كفن پوشان و فدائيان بحريني نيز با دادن شعار حي علي الجهاد از خيابان ها و مقاطع مختلف به سوي ميدان لوءلوء (شهدا) حركت كردند.
انقلابيون فرياد مي زدند ترسي از مرگ نداريم و به استقبال شهادت مي رويم و اين پيام را به گوش خاندان آل خليفه مي رسانيم كه حكومت بحرين به زودي سرنگون خواهد شد.
شماري از جوانان انقلابي نيز با ناديده گرفتن اقدامات سركوبگرانه و شكستن حصارهاي امنيتي ايجاد شده در اطراف ميدان لوءلوء و عبور از سيم هاي خاردار به سوي اين ميدان حركت و شعار مي دادند الله اكبر، از شهادت استقبال مي كنيم.
انقلابيون مردم را به جهاد دعوت و از آنان خواستند قيام يكپارچه اي را عليه حكومت ظالم آل خليفه سازماندهي كنند.
همزمان با حضور انقلابيون و تظاهركنندگان در خيابان هاي اصلي شهر، مردم نيز به پشت بام ها رفته و با فرياد الله اكبر تظاهركنندگان را همراهي كردند.
در شهرها و روستاهاي ديگر بحرين نيز تظاهرات مشابهي صورت گرفت و معترضان به سوي ميادين اصلي شهر حركت كردند و بدين ترتيب وفاداري خود را به ادامه انقلاب نشان دادند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه كار انقلاب را يكسره خواهند كرد و تا زمان سرنگوني نظام آل خليفه ميادين و خيابان ها را ترك نمي كنند.
در روستاي بني جمره نيروهاي رژيم آل خليفه دو تن از انقلابيون را با خودروهاي نظامي زير گرفتند و به شهادت رساندند.
در منامه و ديگر شهرهاي بحرين نيز نيروهاي امنيتي آل خليفه با همدستي نيروهاي نظامي آل سعود يورش همه جانبه اي را عليه معترضان صورت دادند كه در نتيجه اين سركوب وحشيانه تعداد زيادي از تظاهركنندگان مجروح شدند.
نيروهاي امنيتي آل خليفه با تيراندازي مستقيم، پرتاب گاز اشك آور و گازهاي سمي و بمب هاي صوتي به تظاهركنندگان حمله كردند.شماري از زنان انقلابي بحرين نيز روز گذشته خود را به ميدان لوءلوء رساندند و اعلام كردند كه دوشادوش مردان در راهپيمايي و تظاهرات ضد آل خليفه مشاركت خواهند كرد.
خبرگزاري فارس گزارش مي دهد كه جوانان بحريني شيوه مقاومت عليه آل خليفه را تغيير داده و براي مقابله با حملات نيروهاي دولتي به استفاده از كوكتل مولوتف روي آورده اند.
به گفته ناظران منطقه، اين جوانان با اين سلاح ساده موفق شده اند كه نيروهاي رژيم آل خليفه را زمين گير كنند.
گفته مي شود كه اين نوع مقاومت جوانان بحريني رژيم آل خليفه را دچار وحشت كرده و نيروهاي بيشتري را براي سركوب مخالفان وارد ميدان كرده است.
از سوي ديگر سخنگوي اطلاع رساني انقلاب بحرين اعلام كرد كه تفنگداران آمريكايي نيروهاي نظامي آل خليفه را آموزش داده و انواع شيوه هاي سركوب را به آنان آموخته اند.
گفتني است انقلابيون بحريني روز گذشته مرحله دوم راهپيمايي خود را با عنوان «رسيدن به ساعت صفر» آغاز كردند و با شعار «حي علي الجهاد» به «معناي بشتابيد به سوي جهاد» به سوي ميدان شهدا حركت كردند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه اين اعتراض ها تا رسيدن به تحقق خواسته هايشان همچنان ادامه خواهد يافت.



 



اعتراض وزير همكاري هاي بين المللي مصر به سياست آمريكا براي مهار انقلاب التحرير

وزير همكاري هاي بين المللي مصر از دخالت هاي آمريكا در امور داخلي كشورش براي تغيير جهت اهداف انقلاب 25 ژانويه به نفع اسرائيل انتقاد كرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري رسمي مصر (الشرق الاوسط)، «فايزه ابوالنجا» در سخنان خود در برابر اعضاي كميته تحقيق درباره كمك هاي مادي آمريكا به گروه هاي طرفدار حقوق بشر اظهار داشت: آمريكا براي مهار انقلاب مصر تلاش مي كند تا آن را در راستاي مصالح خود و اسرائيل قرار دهد.
وي با انتقاد از برخي جريان هاي طرفدار آمريكا و غرب خاطرنشان كرد: حوادث روز 25 ژانويه (روز انقلاب مردمي مصر در سال 2011) براي آمريكا ناگهاني بود و پس از شكل گيري انقلاب، كنترل از دست آنها خارج شد.
وزير همكاري هاي بين المللي مصر يادآور شد: واشنگتن در آن زمان تلاش كرد با تمام امكانات و ابزارهاي موجود اين انقلاب مردمي را متوقف كند و آن را در راستاي منافع خود و اسرائيل قرار دهد.
اين وزير مصري با اشاره به سياست جديد واشنگتن براي دخالت در امور داخلي كشورش متذكر شد: آمريكا و اسرائيل تلاش دارند تا با ايجاد هرج ومرج و تداوم آن در مصر و ارائه كمك هاي مادي به برخي موسسات به اهداف خود برسند.
وزير منتقد سياست هاي آمريكا گفت: تمامي شواهد نشان مي دهد آنها تمايل دارند هرگونه فرصتي كه باعث قدرت گرفتن مصر جديد شود از بين برود، چرا كه شكل گيري مصر دموكراتيك با اقتصادي قدرتمند مي تواند تهديدي براي مصالح اسرائيل و آمريكا باشد.
از سوي ديگر در پي ناكارآمدي تهديدهاي ديپلماتيك آمريكا براي واداشتن مصر براي اجازه دادن به فعاليت هاي دوباره سازمان هاي حقوق بشري در اين كشور، دولت باراك اوباما به ناچار تلاش مي كند تا از طريق ادامه كمك هاي مالي، قاهره را در حلقه متحدان خود نگه دارد.
بر اين اساس، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به كنگره اين كشور پيشنهاد داد كه مبلغ 3/1 ميليارد دلار در سال مالي آينده به مصر اختصاص دهد.
به گزارش ايسنا به نقل از «آسوشيتدپرس»، اوباما كنگره را ملزم كرده است كه با اين مسئله موافقت كند. اين در حالي است كه پيشتر برخي نمايندگان خواسته بودند كه در صورت لغو نشدن محدوديت هاي سازمان هاي حقوق بشري از طرف مصر كمك هاي مالي واشنگتن قطع شود.

 



يك روز پس از انفجار يك خودرو اسرائيلي در دهلي نو
رژيم صهيونيستي از وحشت حملات جديد به سفارتخانه ها دستور آماده باش داد

به دنبال وقوع انفجار در يك خودرو رژيم صهيونيستي در هند، وزارت خارجه اين رژيم به تمامي هيئت هاي ديپلماتيك خود در سرتاسر جهان نسبت به وقوع حملات جديد هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با ارسال پيام هايي به تمام هيئت هاي ديپلماتيك خود در سرتاسر جهان نسبت به احتمال وقوع حمله عليه آنها هشدار داد.
در اين پيام ها حالت فوق العاده اعلام شده است و از كاركنان سفارتخانه هاي مذكور خواسته شده تا با نيروهاي امنيتي خود در درون سفارتخانه ها باقي بمانند و از رفت و آمدهاي غيرضروري خودداري كنند.
مسئولان امنيتي رژيم صهيونيستي نيز قرار است به دنبال وقوع اين حملات در يك نشست امنيتي شركت كنند.
در دستورالعمل وزارت خارجه رژيم صهيونيستي همچنين از اتباع اسرائيل خواسته شده است از سفر به كشورهاي آسيايي تا اطلاع ثانوي خودداري كنند.
كانال دهم تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد افسران موساد و شاباك به سفرا، سركنسول ها و كاركنان سفارتخانه هاي اين رژيم در خارج سفارش كرده اند كه از خودروي شخصي استفاده نكنند و با خودروهاي كرايه اي رفت و آمد كنند تا همه اتومبيل هاي آنها مورد بررسي قرار گيرد.
اين گزارش حاكي است جزئيات جديدي از حمله به خودروي سفارت رژيم صهيونيستي در هند منتشر شده است. «بي گوتيا» مامور عالي رتبه پليس دهلي نو در اين باره گفت: اين حمله به خودروي سفارت صورت گرفته و در جريان آن يكي از كارمندان زن سفارت كه همسرش نيز در سفارت رژيم اسرائيل در دهلي نو كار مي كند مجروح شده است. اين زن يكي از چهار مجروح اين حادثه به شمار مي رود.
وي افزود: يك شاهد عيني اعلام كرده؛ اين بمب توسط سرنشين عقب موتورسيكلتي كه خودروي حامل ديپلمات رژيم صهيونيستي را تعقيب مي كرد، به آن چسبانده شده است.
سفارت رژيم اسرائيل در مركز دهلي نو و در نزديكي اقامتگاه رسمي مانموهان سينگ نخست وزير هند واقع شده و واحدهاي امنيتي هند سرتاسر منطقه حادثه را محاصره كرده اند تا اطلاعات لازم را در اين خصوص جمع آوري كنند.
روز دوشنبه بر اثر انفجار خودرو سفارت رژيم صهيونستي در دهلي نو چهار نفر و از جمله همسر يكي از ديپلمات هاي اين رژيم مجروح شدند. بمب ديگري نيز در خودرو اين رژيم در تفليس پايتخت گرجستان كشف و خنثي شد.
اين حادثه پس از آن رخ داده است كه اخيراً گزارش هايي مبني بر تهديد به بمب گذاري بر ضد مقامات ديپلماتيك رژيم صهيونيستي در تفليس پايتخت گرجستان مطرح شده بود. سال گذشته نيز گزارش هاي متعددي در مورد تهديد به بمب گذاري در سفارتخانه هاي اين رژيم در مناطق مختلف جهان منتشر شده بود. اين تهديدات شامل سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي در كشورهاي قاره آفريقا، آسياي جنوب شرقي و منطقه قفقاز مي شد.

 



نخست وزير پاكستان در دادگاه خود را بي گناه دانست

نخست وزير پاكستان با حضور در دادگاه عالي اين كشور از اتهام خود مبني بر بي توجهي به پرونده اش دفاع كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دختر نخست وزير پاكستان روز سه شنبه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: اعضاي كابينه «يوسف رضا گيلاني» (نخست وزير) حمايت كامل خود را از وي در برابر اتهامات وارده از سوي دادگاه عالي پاكستان اعلام مي كنند. در اين اطلاعيه آمده است: نخست وزير مراتب تشكر خود را از اعضاي دولت و نمايندگان پارلمان اعلام كرده و بر روند جاري امور تأكيد دارد.
براساس اين گزارش، اطلاعيه دفتر نخست وزير پاكستان روز سه شنبه در حالي صادر شد كه يك روز قبل از آن، دادگاه عالي پاكستان، رسماً يوسف رضاگيلاني را به دليل بي توجهي به روند پرونده اختلاس رئيس جمهور به صحن دادگاه فرا خواند.
نخست وزير پاكستان در حال حاضر با اين اتهام دادگاه در صورت ادامه بي توجهي به شش ماه حبس و انفصال از پست خود مواجه خواهد شد.

 



اعتراض روسيه به حمله پليس آمريكا عليه معترضان وال استريت

نماينده تام الاختيار روسيه در امور حقوق بشر خشونت هاي پليس آمريكا در مواجهه با معترضان وال استريت را محكوم كرد.
به گزارش سايت وزارت خارجه روسيه، «كنستانتين دلگوف» نماينده تام الاختيار روسيه در امور حقوق بشر گفت: خشونت هاي پليس آمريكا عليه فعالان جنبش ضد سرمايه داري وال استريت، غيرموجه و غيرقانوني است.خبرگزاري جمهوري اسلامي با انتشار اين گزارش افزود: اين مقام روسي روز سه شنبه با اشاره به دستگيري اخير معترضان وال استريت در واشنگتن گفت: حكومت آمريكا بار ديگر عليه فعالان اين جنبش از زور و خشونت استفاده كرد كه اين امر باعث مجروحيت شماري از آنها شد. وي با غيرقانوني خواندن اقدامات پليس آمريكا افزود: با معترضان وال استريت به جرم اعلام عقايد و برگزاري تظاهرات مسالمت آميز اينگونه برخورد مي شود. خشونت هاي پليس كاملا مشهود است.
وي با استناد به اطلاعات سازمان هاي ديدبان حقوق بشر اعلام كرد: از پاييز سال 2011 تاكنون بيش از 6 هزار نفر از فعالان جنبش «تصرف وال استريت» در 110 شهر آمريكا دستگير شده اند. اين اقدامات با توجه به تاكيدهاي مكرر طرف آمريكايي بر ضرورت تحقق رعايت حقوق بشر؛ آزادي بيان و تظاهرات در كشورهاي ديگر، حيرت آور است. وي گفت: دولت آمريكا و شماري از كشورهاي عربي در مواجهه با موج اعتراضات مردمي در اغلب موارد رفتار مناسبي ندارند. نيروهاي امنيتي آمريكا با سنگدلي و به صورت غيرقابل قبول معترضان جنبش وال استريت را سركوب مي كنند اين مقام روس ادامه داد: بيشتر اعتراضات جنبش وال استريت در آمريكا بدون خشونت شركت كنندگان برگزار مي شود، اما در رسانه هاي خبري شاهد صحنه هايي هستيم كه در آنها پليس ضد شورش آمريكا در حال سركوب معترضان هستند.

 



امير كويت نخست وزير جديد را منصوب كرد

پادشاه كويت، نخست وزير موقت اين كشور را تا تشكيل پارلمان جديد در مقام خود ابقا كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «شيخ جابر مبارك الصباح» كه پس از استعفاي نخست وزير قبلي، به اين سمت منصوب شده بود، براساس قانون اساسي كويت و با موافقت نمايندگان مجلس در مقام خود ابقا شد.
براساس اين گزارش، كابينه 16نفري شيخ جابر با جوانگرايي توانست موافقت مخالفان را براي تصدي دولت جديد به دست آورد.
اين در حالي است كه در دولت جديد هيچ زني حضور ندارد و تنها يكي از اعضاي پارلمان منتخب به دولت جديد راه يافته است.
براساس اين گزارش مخالفان دولت كويت توانستند در انتخابات پارلماني 34 كرسي از 50 كرسي را به خود اختصاص دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14