(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148

يك نيمه ديگر هنوز باقي است
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در اهواز:
عده اي با رانت قدرت و ثروت كرسي هاي مجلس را هدف گرفته اند
ايران در كيهان
اعزام بيش از 250دانش آموز دختر بابلي به اردوي راهيان نور
استاد حوزه و دانشگاه اروميه: جنبش هاي بيداري در جهان متأثر از انقلاب اسلامي است
مركز درمان اجباري معتادان در 20 استان كشور راه اندازي مي شود
بهره برداري از جايگاه سوخت نفت گاز و بنزين در يزد
ارتباطات مطبوعاتي ايران و اقليم كردستان عراق تقويت مي شود
حريم قانوني شهر اصفهان تصويب شد
انجام موفقيت آميز عمل آنژيوگرافي از طريق شريان راديال در كاشان
قيمت هر متر مكعب آب در كرمانشاه 200 تومان اعلام شد
اعزام دانش آموزان قاين به كربلاي شهدا
تجهيز بيمارستان تخصصي دامپزشكي دانشگاه تبريز
به اعتقاد رئيس خانه صنعت و معدن گلستان:ادغام وزارتخانه هاي صنايع و بازرگاني جفا در حق صنعت بود
هدفمندي يارانه ها مصرف برق همدان را كاهش داد
تجهيز خودروهاي فوريت هاي پزشكي استان البرز به ردياب



يك نيمه ديگر هنوز باقي است

گاهي اوقات برخي حركت ها و حماسه ها و حضورها به قدري عظيم و بزرگ است كه بدون شك قلم، توان وصف و تقدير از آن را ندارد.
هرچند مردم ما حماسه هاي بي شماري را آفريده و خلق كرده اند، اما وقتي شاهديم كه هرچه از اين انقلاب مي گذرد، مردم استوارتر و مصمم تر و پرشورتر درصحنه اي جديد حضور مي يابند. و تحسين جهانيان را برمي انگيزند، به كرامت و بزرگي اين مردم بيشتر پي مي بريم.
حماسه 22 بهمن امسال به قدري غرورآفرين و تحسين برانگيز بود كه شبكه هاي مختلف خبري دنيا اگر چه مانند شبكه هاي آمريكايي بدليل رسوايي و شرمندگي درمقابل مردمشان از پخش تصاوير حضور ميليوني ملت بزرگ ايران خودداري كردند.
اما اين شكوه و عظمت و جمعيت ميليوني برخي شبكه هاي خبري دشمن را وادار كرد تا هرچند كوتاه و به صورت حاشيه اي، تصاويري از حضور اين ملت بزرگ را به نمايش بگذارد.
دشمن در روز 22 بهمن توسط اين ملت چنان كوچك و تحقير شد كه ناخواسته و بي اراده با زانو زدن درمقابل اين عظمت و حضور سر تعظيم فرود آورد.
مردم شريف و غيور استان يزد نيز در 22 بهمن تكليف ديني و ملي خود را به زيباترين شكل ممكن به نمايش گذاشتند و ثابت كردند كه هميشه براي حفظ و ثبات نظام اسلامي خود آماده و در صحنه خواهند بود.
اما اين حضور تنها يك نيمه از رويارويي در مقابل دشمن بود. دشمني كه ماه هاست براي عدم حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند ماه برنامه ريزي كرده و فتنه هاي مختلفي را درمقابل راه اين نظام و ملت قرارداده است. پس نيمه دوم حضور هنوز باقيست.
هرچند ملت،مقتدرانه و سربلند كار را درهمان نيمه اول يعني حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن به اتمام رساند، اما يك نيمه ديگر هنوز باقيست.
اينجاست كه نبايد دشمن را دستكم گرفت و كار را تمام شده دانست. هرچند ملت ما هوشيار است و اين امر را در طول اين 33 سال به اثبات رسانده است و در هرلحظه كه انقلاب و نظام به آنها نياز داشته با تمام وجود حماسه آفريني كرده است و اين بار هم با حضوري مقتدرانه و گسترده تر درانتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در «12 اسفند» بار ديگر دشمن را به زانو در خواهد آورد و جهان را به تعجب و تحسين واخواهد داشت. ان شاءالله
يزد - خبرنگاركيهان

 



حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در اهواز:
عده اي با رانت قدرت و ثروت كرسي هاي مجلس را هدف گرفته اند

اهواز- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم هوشيار باشند؛ عده اي با استفاده از رانت قدرت و ثروت قصد دارند كرسي نمايندگان بحق مردم را تصاحب كنند.
بايد از اين افراد سوال شود كه اين همه پول را از كجا و به چه نحوي به دست آورده اند.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در اولين همايش جبهه پايداري استان خوزستان كه در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، اظهار داشت: مجلس بايد مستقل باشد و آزادانه تصميم گيري كند و بدون توجه به وعده و وعيدها و پول هايي كه پيشنهاد مي شود، از حق مردم دفاع كند.
وي تاكيد كرد:فعاليت مردم در انتخابات سرنوشت ساز است زيرا آزمون جديد و حساسي پيش روي ملت است كه به فضل الهي حضور مردم در اين انتخابات تيري بر چشم دشمنان و بدخواهان جمهوري اسلامي خواهد شد.
خطيب جمعه تهران خطاب به افرادي كه قصد ندارند در انتخابات شركت كنند، گفت: بي تفاوتي نسبت به سرنوشت انقلاب، ملت و كشور نوعي بي تقوايي است و افرادي كه در جريان شهادت حضرت زهرا(س) سكوت كردند به اندازه همان ها كه درب خانه اميرالمومنين را شكستند مقصرند.
وي پيرامون فعاليت جبهه پايداري در كشور نيز خاطرنشان ساخت: پرچمي كه امروز توسط آيت الله مصباح يزدي در قالب جبهه پايداري انقلاب اسلامي برافراشته شده است، ان شاء الله باب خيري براي حضور كانديداهاي دلسوز و ارزشي در مجلس باشد.

 



ايران در كيهان

افزايش تصفيه خانه
بابل- خبرنگار كيهان: مديرعامل آب و فاضلاب كشور گفت: تا پايان سال 34 طرح مربوط به آب و فاضلاب در كشور اجرائي مي شود. وي افزود: تعداد تصفيه خانه هاي كشور در اوايل سال 84 حدود 50 عدد بود كه اكنون به 126 تصفيه خانه فاضلاب افزايش يافته است.
رتبه دوم در توليد
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: گلستان بعد از استان گيلان رتبه دوم را در توليد ابريشم به خود اختصاص داده است.
«كيومرث ناظمي» مسئول نمايندگي يكي از شركت هاي ابريشم استان گلستان با اعلام اين مطلب افزود: در سال زراعي گذشته، استان گلستان 120 تن پيله تر ابريشم توليد كرد در حالي كه در استان گيلان ميزان توليد ابريشم بيش از 200 تن بوده است، ضمن اينكه شهرستان مينودشت نيز در استان گلستان رتبه اول توليد ابريشم را به خود اختصاص داده است.
وي گفت: 60 درصد توليد پيله كرم ابريشم گلستان در مينودشت انجام مي شود.
اين مسئول افزايش قيمت خريد تضميني را موجب افزايش توليد در سال زراعي آينده دانست و گفت: به دليل افزايش قيمت، استقبال پرورش دهندگان موجب افزايش توزيع 20 درصدي تخم نوغان خواهد شد.
ناظمي در مورد ارائه تسهيلات به پرورش دهندگان پيله نيز گفت: در راستاي توسعه مشاغل خانگي، امسال 1000 نفر براي دريافت تسهيلات صنايع ابريشم به بانك ها معرفي شده اند.
عدم اجراي تعهد
نيشابور- خبرنگار كيهان: معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي نيشابور در جلسه تشكيل خيران سلامت در نيشابور، خواستار ارتباط بيشتر رؤساي كميته امداد امام خميني با مديران بهداشت و درمان شد و گفت: جايگاهي شبيه سازمان توسعه، نوسازي و تجهيز مدارس در وزارت بهداشت خالي است.
دكتر محمدجعفر صادقي گفت: بايد فرهنگ سازي خيران را به سوي رفع كمبودهاي بهداشت و درمان مردم هدايت كرد.
وي با اشاره به اينكه طبق قانون در صورت پرداخت و ساخت 40 درصدي از فضاهاي بهداشتي بايد دولت مابقي آن را تأمين كند، خاطرنشان كرد: اين تعهد از سوي وزارت بهداشت تاكنون تأمين نشده است.
جشنواره غذاهاي سنتي
گناباد- خبرنگار كيهان: جشنواره غذاهاي سنتي شهر بيدخت گناباد و روستاهاي تابعه با حضور 51 نفر شركت كننده برگزار شد و 120 نوع غذا در معرض قضاوت داوران قرار گرفت. در پايان نفرات اول تا سوم معرفي و جوائزي به آنان اهداء شد.
شروع احداث هتل
كيش- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان و سرمايه گذاران بخش خصوصي جزيره كيش، عمليات احداث هتل 5 ستاره اي در اين جزيره شروع شد. اين هتل در زميني به مساحت دو هزار و 100 متر، در هفت طبقه به مدت 3 سال ساخته خواهد شد.
بازيافت 900 تن كاغذ باطله
كاشان- خبرنگار كيهان: «با هدف جلوگيري از تخريب محيط زيست و استفاده مجدد از كاغذهاي باطله، 900 تن كاغذ از ابتداي امسال تاكنون جمع آوري و به چرخه مصرف بازگردانده شده است.»
مدير اداره بازيافت و مديريت پسماند شهرداري كاشان با اعلام اين خبر افزود: اين مقدار كاغذ از اداره هاي مختلف، مدارس، مراكز درماني و دانشگاه ها و منازل از سوي مأموران بازيافت جمع آوري و براي برگرداندن به چرخه توليد به سوله بازيافت منتقل شده است.
وي، تهيه طرح جامع مديريت پسماند از سوي مشاور و ارسال آن به استانداري و مشاركت با بخش خصوصي براي احداث كارخانه كمپوست و ساخت سايت بازيافت را از ديگر اقدام اين اداره ذكر كرد و گفت: با اجراي اين طرح ميزان دفن زباله تا 80 درصد كاهش يافته است.
مدارس تخريبي
¤ رئيس اداره آموزش و پرورش كاشان از وجود 116 واحد آموزشي تخريبي در اين شهرستان خبر داد.
حسين حنظله اي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين تعداد مدرسه در شهرستان كاشان با عمر 30 تا 50 ساله است كه براساس شاخص هاي اداره كل نوسازي استان اصفهان و سازمان نوسازي كشور، تخريبي محسوب شده و براي جايگزيني آن بايد مدارس نو احداث شود.
وي يادآور شد: از زمان مصوبه مجلس و اختصاص اعتبارات تخريب و بازسازي مدارس تاكنون سه واحد آموزشي با هزينه 7 ميليارد ريال در مدت يك سال گذشته مقاوم سازي شده است.
خنثي كردن توطئه ها
خرمدره- خبرنگار كيهان: مراسم گراميداشت شهداي روستاي قلعه حسينه از توابع بخش مركزي خرمدره با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلي برگزار شد. در اين مراسم معاون سياسي- امنيتي استانداري زنجان با اشاره به درپيش بودن نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم با حضور خود پاي صندوق هاي راي توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند.
برگزاري يادواره شهداي طلبه
ملاير- خبرنگار كيهان: يادواره 21 شهيد طلبه و روحاني شهرستان ملاير در مسجد جامع اين شهر با حضور اقشار مردم، و روحانيون برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله غرويان از علماي حوزه علميه قم گفت: هدف مشترك همه شهدا احيا دين بوده و مكتب اهل بيت هم براي احياء دين بوده است و جامعه اي كه دين ندارد يك جسد است. وي تصريح كرد: هر كس در نظام جمهوري اسلامي به مقامي رسيد بايد خادم معنويت و اخلاق باشد.
پرورش 12 هزار قطعه بوقلمون
يزد- خبرنگار كيهان: معاون پرورش طيور سازمان جهاد كشاورزي استان يزد از پرورش 12 هزار قطعه بوقلمون در استان خبر داد.
سعيد حبيبي با بيان اينكه استان هاي تهران و اصفهان عمده مصرف كنندگان بوقلمون در كشور هستند، افزود: سازمان جهاد كشاورزي استان يزد به منظور افزايش پرورش بوقلمون به متقاضيان اين امر تسهيلات سرمايه در گردش پرداخت مي كند. همچنين تأمين سوخت و تسهيلات ساخت واحدهاي توليدي از اقدامات جهاد كشاورزي جهت بالا رفتن توليد پرورش گوشت بوقلمون در استان است.
حبيبي در پايان خاطرنشان كرد: شهرستان تفت به عنوان اصلي ترين و تنها شهرستان توليدكننده گوشت بوقلمون در استان به شمار مي رود.
غبارروبي و عطرافشاني
هرند- خبرنگار كيهان: طي مراسمي ضريح مطهر امامزاده اسحاق(ع) شهر هرند غبارروبي و عطرافشاني شد.
در اين مراسم نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر هرند، نماينده اداره اوقاف و امور خيريه بخش جلگه و اعضاي هيئت امناي امامزاده حضور داشتند، مبلغ 46 ميليون 750 هزار ريال نذورات مردمي جمع آوري و به حساب امامزاده واريز شد تا صرف هزينه هاي جاري امامزاده شود.

 



اعزام بيش از 250دانش آموز دختر بابلي به اردوي راهيان نور

بابل- خبرنگار كيهان:
258دانش آموز دختر بابلي به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام مي شوند.
فرمانده سپاه ناحيه بابل در اين باره گفت: اين اردو با هدف آشنايي با سرزمين هاي دوران دفاع مقدس و فداكاري هاي رزمندگان و تجديد ميثاق با امام و شهدا برگزار مي شود.
سرهنگ پاسدار مرادي افزود: اين دانش آموزان تحت عنوان آمادگي دفاعي سال دوم دبيرستان به اين مناطق اعزام خواهند شد.

 



استاد حوزه و دانشگاه اروميه: جنبش هاي بيداري در جهان متأثر از انقلاب اسلامي است

اروميه- خبرنگار كيهان:
اتصال به كانون هاي قدرت و ثروت رسالت اصلي نماينده جامعه اسلامي را خدشه دار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين محمداصغري در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسيدن نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي تعيين شاخص مهم عدم اتصال به كانون هاي قدرت و ثروت از سوي مقام معظم رهبري را نشانه بارز بصيرت عميق و تفكر برتر ايشان دانست و اضافه كرد: اتصال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به كانون هاي قدرت و ثروت اين افراد را از وظيفه اصلي خود دور مي كند.
وي با بيان اينكه تقيد و باور قلبي به آموزه هاي ديني و درس گرفتن از مكتب اهل بيت(ع) مهم ترين عامل ايستادگي ملت ايران در برابر توطئه هاي استكبار جهاني است، اضافه كرد: عزت و بزرگواري وعده بر حق خداوند بر مومنين و رهروان راستين دين اسلام ناب محمدي است و ملت ايران در شرايط مختلف ثابت كردند كه تا تحقق حكومت عدل مهدوي همچنان پشتيبان و حامي جدي ولي فقيه و آرمانهاي اسلامي هستند.
استاد حوزه و دانشگاه اروميه با اشاره به اينكه موقعيت كنوني كشور ما شرايط شعب ابي طالب نيست، يادآور شد: وجود برخي از ضعف هاي اقتصادي را نمي توان تعبير به شعب ابيطالب كرد.
وي ادامه داد: موقعيت كنوني ايران اسلامي در برابر دشمنان شرايط بدر و خيبر است و تحريم ها و تهديدهاي اقتصادي و همچنين ترور دانشمندان اسلامي خود گواه صادقي بر اين موضوع است كه استكبار جهاني ديگر توان رويارويي با مرزشكني هاي ملت سرافراز ايران در عرصه هاي مختلف علمي و بين المللي را ندارد.اين پژوهشگر حوزوي انقلاب اسلامي ايران راالگوي تمام عيار انقلاب هاي جهان عنوان و خاطرنشان كرد: امروزه ملت ايران در عينيت بخشيدن به دو عامل بصيرت و صبر سرآمد امت هاي اسلامي هستند و بيداري شكل گرفته در منطقه مرهون همين الگوگيري از ايستادگي مردم ايران است.

 



مركز درمان اجباري معتادان در 20 استان كشور راه اندازي مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديركل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور از راه اندازي مركز درمان اجباري معتادان در 20 استان كشور خبر داد.
صابري ظفرقند در مراسم بهره برداري از نخستين مركز درمان اجباري معتادان كشور در استان اصفهان گفت: براساس قانون جديد مبارزه با مواد مخدر دستگاههاي دولتي مكلف هستند براي معتادان مراكز درماني مجاز راه اندازي كنند و دستگاههاي قضايي و انتظامي نيز وظيفه دارند تا تمام معتاداني كه داوطلبانه به مراكز ترك اعتياد نمي روند را دستگير و در اين مراكز نگهداري كنند.
وي افزود: با تصويب اين ماده، ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري بلافاصله آئين نامه اجرايي را تصويب و به مراكز استان ها ابلاغ كرد كه نخستين مركز درمان اجباري در اصفهان راه اندازي شد و در 19 استان ديگر نيز در حال راه اندازي اين مركز هستيم.
وي گفت: پيش بيني ما اين است كه در اين مراكز 30 تا 40 هزار معتاد تحت درمان قرار گرفته و تا پايان برنامه پنجم توسعه هيچ معتاد كارتن خواب نداشته باشيم.
صابري رويكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور را در ساخت اين مراكز رويكرد سلامت محور عنوان كرد و افزود: در ساخت اين مراكز از تجربه كشورهاي پيشرفته استفاده شده و علمي ترين و تخصصي ترين شيوه هاي درماني در آن به كار برده مي شود.
اين مركز به همت شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، پليس مبارزه با مواد مخدر و جمعي از خيرين استان با ظرفيت 250 تا 300 نفر راه اندازي شده و داراي يك سالن قرنطينه، يك مركز نگهداري، سالن غذاخوري، اتاق معاينه، اتاق مشاور، اتاق سم زدايي است.
اين مركز مجهز به يك كارگاه اشتغالزايي است كه معتادان پس از گذراندن دوران سم زدايي و ترك اعتياد موقت در اين كارگاه حرفه اي را آموزش ديده تا پس از وارد شدن به جامعه در آن شغل و حرفه مشغول به كار شوند.
حسن كرمي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در حاشيه مراسم افتتاح اولين مركز درمان اجباري معتادان اين شورا از راه اندازي بزرگترين مركز اشتغالزايي معتادان بهبود يافته كشور با مساحتي بالغ بر 25 هكتار نزديك منطقه نيك آباد اصفهان در آينده اي نزديك خبر داد.

 



بهره برداري از جايگاه سوخت نفت گاز و بنزين در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
جايگاه سوخت نفت گاز و بنزين سازمان اتوبوسراني در مجاورت پايانه مسافربري يزد افتتاح شد.
همزمان با دهه فجر جايگاه سوخت چند منظوره نفت گاز و بنزين سازمان اتوبوسراني يزد و حومه با مشاركت بخش خصوصي و با هدف عدم مراجعه اتوبوس ها و كاميون ها به داخل شهر و جلوگيري از مشكلات ترافيكي در مجاورت پايانه مسافربري يزد مورد بهره برداري قرار گرفت.
براساس اين گزارش، مجموعه فوق با زيربناي 5500 متر مربع داراي پنج مخزن 50 هزار ليتري است كه با صرف هزينه اي بالغ بر شش ميليارد ريال به مرحله افتتاح رسيده است.

 



ارتباطات مطبوعاتي ايران و اقليم كردستان عراق تقويت مي شود

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس خانه مطبوعات و سرپرست كيهان در كردستان گفت: جوهره وجودي خبر و نياز مخاطب در محتواي توليدات رسانه اي كردستان عراق مورد توجه قرار نمي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما «سليمان الله مرادي»، در ديدار مسئول ارتباطات وزارت فرهنگ و جوانان اقليم كردستان عراق با اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات كردستان در سنندج، با اشاره به مشتركات فرهنگي ميان استان كردستان و اقليم كردستان عراق، گفت: افزايش سطح ارتباطات رسانه اي ميان دو منطقه در تحكيم و تقويت پايه هاي فرهنگي طرفين نقش بسزايي دارد.
سرپرست كيهان در استان كردستان وجه غالب حاكم بر فضاي رسانه ها در اقليم كردستان عراق را تشريفات دانست و خواستار توسعه سطح ارتباطات و تعاملات روزنامه نگاران و خبرنگاران استان با اقليم كردستان عراق شد.
وي افزود: از محل ارتباطات دوجانبه مي توانيم نقاط ضعف و قوت همديگر را بررسي و در جهت تقويت جايگاه روزنامه نگاري دوطرف تلاش كنيم.
الله مرادي با اشاره به نحوه پردازش رسانه هاي شمال عراق به اخبار و رويدادهاي منطقه، اضافه كرد: در تنظيم اخبار و گزارش ها بايد به تمام جوانب رويداد پرداخته شود در حالي كه در شبكه هاي خبري، سايت ها و خبرگزاري هاي كردستان عراق اخبار به صورت گزيده و مختصر و صرفا تشريفاتي كه خوشايند احزاب و مقامات سياسي است و بدون اطلاعات كامل بر روي خروجي قرار مي گيرد.
وي در ادامه سخنان خود، عدم مسئوليت پذيري روزنامه نگاران و رسانه هاي در قبال جامعه و رعايت نكردن حدود و حريم قوانين را يكي از آفت هاي اصلي رسانه ها اين اقليم دانست و گفت: عدم پايبندي به قوانين و اخلاق رسانه اي موجب دامن زدن به هرج و مرج و بي ثباتي در جامعه مي شود.
وي با اشاره به اينكه وجود قانون مطبوعات موجب شده كه روزنامه نگاران در كشور ما و بخصوص در كردستان ايران پخته تر عمل كنند، آمادگي خانه مطبوعات كردستان ايران را براي تعامل و همكاري جهت انتقال تجربيات و ارائه آموزش هاي لازم از طريق اعزام اساتيد فن روزنامه نگاري به كردستان عراق اعلام كرد.
رئيس خانه مطبوعات كردستان همچنين به آمار نشريات و خبرنگاران و روزنامه نگاران استان نيز اشاره كرد و گفت: اكنون 34 نشريه و بيش از 100 خبرنگار و روزنامه نگار در سطح استان كردستان فعاليت دارند.

 



حريم قانوني شهر اصفهان تصويب شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
شهردار اصفهان از تصويب تعيين حريم قانوني شهر در كميسيون ماده 5 خبر داد و اعلام كرد: با تعيين حريم شهر ابزار قانوني براي كنترل ساخت و سازها و نظارت ها از سوي شهرداري ايجاد مي شود.
سيدمرتضي سقاييان نژاد افزود: با تصويب حريم قانوني شهر اصفهان پس از سالها انتظار سازمان مسكن و شهرسازي، نقشه هاي تاييد شده حريم را براي تاييد نهايي به شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور ارسال كرده است.
وي با بيان اين كه نظارت شهرداري با تعيين حريم شهر اصفهان بيشتر مي شود، گفت: مديريت شهري با مشخص شدن حريم شهر از سردرگمي نجات مي يابد و قانون مدون شده اي براي حفظ و حراست حريم شهر فراهم مي شود.
سقاييان نژاد گفت: كماكان مشكلات مرز بين شهر اصفهان و شهرهاي اطراف به قوت خود باقي است.
شايان ذكر است 5 هزار هكتار به مساحت محدوده شهر اصفهان افزوده شده است.

 



انجام موفقيت آميز عمل آنژيوگرافي از طريق شريان راديال در كاشان

كاشان-خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار در كارشان اولين آنژيوگرافي عروق كرونر قلب از طريق شريان مچ دست (شريان راديال) در بخش آنژيوگرافي مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان انجام شد.
اين عمل بر روي مردي 75 ساله انجام شد كه كاهش عوارض عروقي و ريسك، امكان ترخيص سريع بيمار، عدم نياز به استراحت مطلق بيمار، انجام پانسمان معمولي بعد از عمل و عدم نياز به استفاده از كيسه شن بر روي زخم از مزاياي اين روش است.

 



قيمت هر متر مكعب آب در كرمانشاه 200 تومان اعلام شد

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
ميانگين قيمت هر متر مكعب آب در كشور 700 تومان است كه اين رقم در كرمانشاه كمتر از 200 تومان محاسبه مي شود.
اين خبر را مديرعامل شركت آبفاي استان كرمانشاه اعلام كرد و با اشاره به نقش اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در كاهش مصارف آب و انرژي اظهار داشت: ميزان مصرف آب در كرمانشاه نسبت به سالهاي قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بيش از 8درصد كاهش را نشان مي دهد كه اين كاهش نشان دهنده تاثيرات هدفمندي يارانه ها است. حسين بنكدار در ادامه اظهار داشت: با توجه به اينكه هزينه هاي آب در كرمانشاه از ميانگين كشوري پايين تر است، باز هم شاهديم كه اين شركت هنوز از بسياري ادارات سطح استان بستانكار است. وي تصريح كرد: متاسفانه برخي از شهروندان در پرداخت هزينه هاي مصرفي خود كوتاهي مي كنند، لذا با توجه به اينكه شركت آبفاي استان بيشتر هزينه هاي مصرف آب را صرف بهسازي و نوسازي شبكه هاي آبرساني مي كند شايسته است شهروندان و دواير دولتي نسبت به پرداخت ديون خود به اين شركت اقدام كنند.

 



اعزام دانش آموزان قاين به كربلاي شهدا

قاين- خبرنگاركيهان:
بيش از 1600 دانش آموز دبيرستان هاي قاين در قالب كاروان هاي راهيان نور از مناطق عملياتي دفاع مقدس بازديد مي كنند.
در بازديد دانش آموزان قايني از كربلاي شهدا در مرحله اول قريب 900 نفر دانش آموز پسر پايه دوم دبيرستان ها و هنرستان هاي اين شهرستان از مناطق جنگي و عملياتي هشت سال دفاع مقدس بازديد كردند.
در مرحله دوم در بهمن ماه نيز بيش از 700 دانش آموز دختر مراكز آموزشي متوسطه قاين به اين مناطق اعزام و از حال و هواي معنوي دوران دفاع مقدس بهره مند مي شوند.
از نكات قابل توجه اين كاروان ها شور و اشتياق زياد دانش آموزان براي اعزام و آشنايي از نزديك با مناطق عملياتي و سنگرها و خاكريزهاي جنوب و نيز دل نوشته هاي دانش آموزان اعزامي در يادداشت هاي يادمان هاي شهدا و توصيف مناطق مورد بازديد در برگشت از سفر است.

 



تجهيز بيمارستان تخصصي دامپزشكي دانشگاه تبريز

تبريز-خبرنگاركيهان:
بيمارستان تخصصي دانشكده دامپزشكي دانشگاه تبريز به دستگاه راديولوژي پيشرفته، مجهز شد.
براي خريد اين دستگاه ايتاليايي كه از ابزارهاي مهم تشخيصي و كمك تشخيصي در بيمارستان هاي دامپزشكي است 300 ميليون ريال هزينه شده است.
بيمارستان فوق بخش هاي مامايي، داخلي، جراحي، كلينيكال پاتولوژي، طيور، راديولوژي و داخلي دام كوچك را شامل مي شود.
به گزارش خبرنگار ما دستگاه مزبور در تشخيص و درمان دقيق بيماري هاي دامي كاربرد دارد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ بين بخش هاي راديولوژي و ساير بخش ها، بدون دسترسي به تصوير راديولوژي تشخيص برخي بيماري ها عملا غيرممكن است.

 



به اعتقاد رئيس خانه صنعت و معدن گلستان: ادغام وزارتخانه هاي صنايع و بازرگاني جفا در حق صنعت بود

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: با ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني جفاي بزرگي در حق صنعت شده است.
رمضان بهرامي اظهار داشت: بايد از برنامه هاي غيرضروري پرهيز شود و نبايد فضاي كسب و كار را با برنامه هاي غير كارشناسانه به سمت و سويي برد كه اكنون دچار چالش شويم.
وي افزود: تا پايان سال مدت زيادي باقي نمانده و هنوز نتوانسته ايم به مقصد مطلوب برسيم، ما افق 1404 را براي صنعت ترسيم كرده ايم، اما الآن در كجاي راه قرار داريم؟
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: منابع بانكي استان گلستان بسيار ضعيف است و با ماده واحدها مشكلات صنعت برطرف نمي شود.
بهرامي خاطرنشان كرد: وجوهي كه در ستادهاي مختلف به صنعتگران اختصاص داده مي شود، متأسفانه به استان گلستان نمي رسد.
وي بيان داشت: كارنامه اكثر نمايندگان استان گلستان در بخش صنعت، قابل قبول نيست.
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان متذكر شد: استان گلستان به قدري سياست زده است كه گاهي ديده مي شود بعضي از كميسيون هاي مجلس شوراي اسلامي جزو كميسيون هاي تخصصي نمايندگان نيست كه اگر بود، حركتي موفق و پيشرو در اين حوزه اتفاق مي افتاد.

 



هدفمندي يارانه ها مصرف برق همدان را كاهش داد

همدان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت برق همدان گفت: اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، باعث كاهش مصرف برق در استان شده است.
مهندس «حاجي رضا تيموري» افزود: طي يك سال گذشته كه طرح هدفمندي يارانه ها به اجرا درآمده، در بخش مصرف برق خانگي استان، به ميزان 173 ميليون كيلووات ساعت، معادل 10درصد، صرفه جويي شده است.
وي ادامه داد: در صورت عدم اجراي هدفمندي يارانه ها، در سال جاري با درخواست 850 مگاواتي براي توليد برق مواجه مي شديم، درحالي كه هم اكنون اين درخواست به 600 مگاوات كاهش يافته است.
به گفته مديرعامل شركت برق استان همدان كاهش پيك مصرف به ميزان 66 مگاوات معادل 10درصد نسبت به سال گذشته، ترغيب به استفاده مناسب از انرژي برق و جلوگيري از خاموشي، از دستاوردهاي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها به شمار مي رود.
وي سپس به لزوم احداث نيروگاه هاي مقياس كوچك اشاره كرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه، توليد 5 هزار مگاوات برق توسط نيروگاه هاي مقياس كوچك پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان ساخت: تاكنون 35 سرمايه گذار براي تأسيس نيروگاه به اين شركت مراجعه كرده اند كه با تعدادي از آنها قرارداد امضا شده و برخي نيز كار تأسيس را آغاز كرده اند.

 



تجهيز خودروهاي فوريت هاي پزشكي استان البرز به ردياب

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان البرز از تجهيز خودروهاي امدادي اين مركز به سيستم ردياب «GPS» خبر داد.
كوروش سليمي گفت: اكنون 45 آمبولانس امدادي، 8 آمبولانس پشتيباني، موتورسيكلت هاي امدادي و اتوبوس آمبولانس اين مركز به سيستم ردياب مجهز شده اند.
وي افزود: نصب سيستم ردياب روي خودروهاي امدادي و فوريت هاي پزشكي كمك مي كند تا ضمن كسب اطلاعات بيشتر از منطقه در حداقل زمان ممكن در محل حادثه حاضر شويم.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان البرز اظهار داشت: اكنون يك دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان فوريت هاي پزشكي استان افزوده شده كه مي تواند در مواقع اضطراري 13 بيمار حادثه ديده را پذيرش كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14