(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148

خط آزمون يورو 4 افتتاح شد
آغاز طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي
وزير بهداشت اعلام كرد اتصال 3 دانشگاه به شبكه علمي كشور
حوادث كوتاه از كشور
آغاز فرصت مجدد براي ثبت نام در كنكور 91
براي بازگشت به تحصيل دانشجويان انصرافي بازهم مهلت گرفتند
با حضور شهردار تهران انجام شد افتتاح ايستگاه متروي تجريش
گرد و غبار ديد مردم قصر شيرين و دهلران را كاهش داد
برف مسير عادي زندگي را در 3 استان مختل كرد
معاون جديد حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت منصوب شد
به دليل آتش زدن مزارع نيشكراز آسمان شوشتر خاكستر باريد
هك كننده اينترنت شهروندان اصفهاني دستگير شد
توضيحات نيروي انتظامي اليگودرز در مورد يك خبر
نشت گاز جان يك زن را گرفت
چين براي قرآن هزار ساله موزه مي سازد
پسر نامشروع هيتلر



خط آزمون يورو 4 افتتاح شد

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اعلام كرد: از 227 مدل خودرو در كشور 10درصد داراي استاندارد يورو4 هستند.
محمد جواد محمدي زاده در مراسم افتتاح خط آزمون يورو 4 و آغاز طرح توسعه آزمايشگاه يورو 5 افزود: در حال حاضر 227 مدل خودروي داخلي يا وارداتي از نظر آلايندگي سنجش و بررسي شده اند و تعدادي از اين خودروها از اين نظر رد شده اند.به گفته وي، از اين تعداد خودرو 45 درصد موفق به اخذ استاندارد يورو 2، 42 درصد يورو 3، 10 درصد يورو 4 بودند و 3 درصد از اين خودروها فاقد استاندارد بود كه خطوط توليد آنها متوقف و مكلف به رفع نقص شده اند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر آلايندگي هوا به يك چالش بين المللي تبديل شده است، اظهار داشت: امروز كمتر كشوري در دنيا وجود دارد كه با اين چالش دست و پنجه نرم نكند ولي در كشور ما با توجه به اينكه در قانون به حفظ محيط زيست تأكيد شده است بايستي زمينه هاي كاهش آلايندگي در صنايع مختلف را براي رفع اين پارادوكس مهيا كنيم.
كاهش 10 برابري
آلايندگي خودروها
به گفته محمدي زاده در حال حاضر ميزان آلايندگي خودروها به دليل ارتقاي استانداردها نسبت به زماني كه استاندارد يورو 2 اعمال مي شد به كمتر از نصف و نسبت به زماني كه اساساً استانداردي نداشتيم 10 ها برابر كاهش يافته است.
به گفته وي در گذشته خودروها در هر كيلومتر پيمايش 50 گرم آلايندگي توليد مي كردند، اما در حال حاضر با ارتقاي استانداردها در هر كيلومتر پيمايش تنها 7/2 گرم آلايندگي توليد مي كنند، يعني در واقع هر 20 خودرو امروز به اندازه يك خودرو در گذشته آلايندگي دارد.
به اعتقاد رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مراكز پايش و بررسي آلايندگي خودروها در كل كشور هم بايد تكميل شود و هم توسعه يابد، و اگرچه امروز خودروسازان و شركت هاي خصوصي در اين مراكز براي پايش خودروها فعال شده اند اما تجهيزات اين مراسم هنوز كافي نيست و بايد توسعه يابد.
آخرين مهلت محيط زيست به خودروسازان
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: خودروسازاني كه تا شهريور 91، استانداردهاي يورو 4 را رعايت نكنند، از فعاليت آن ها جلوگيري مي شود.
محمدي زاده در حاشيه مراسم افتتاح خط آزمون يورو 4 و طرح توسعه آزمايشگاه يورو 5 كشور گفت: تمام خودروهاي وارداتي هم از آغاز سال، بايد استاندارد يورو 5 داشته باشند.محمدي زاده بر لزوم اهتمام خودروسازان براي ارتقاي استانداردهاي زيست محيطي دركشور تأكيد كرد و گفت: براساس زمانبندي سازمان حفاظت محيط زيست، در صورتي كه خودروسازان به تعهدات خود عمل نكنند اين سازمان مانع شماره گذاري و حتي توليد خودروهاي غيراستاندارد مي شود.

 



آغاز طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي در محدوده مركزي شهر از امروز خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار رحيمي با اشاره به بار ترافيك تهران همزمان با آغاز خريدهاي نوروزي گفت: بررسي هاي پليس نشان مي دهد پيك ترافيك عصرگاهي از ساعت 30:15 به 16 و پيك ترافيك صبحگاهي نيز از 30:8 به 9 تغيير يافته لذا به كليه شهروندان تهراني خصوصا بانوان كه كار خريدهاي نوروزي را انجام مي دهند توصيه مي كنيم بهترين ساعت براي خريد از ساعت 9 تا 15 است.
وي افزود: اجراي طرح ويژه انضباط ترافيكي با توجه به آغاز خريدهاي نوروزي انجام مي شود كه بيشترين تمركز آن از 15اسفندماه خواهد بود به شكلي كه تمام ماموران پليس راهنمايي و رانندگي از 15اسفندماه به صورت صددرصد آماده باش هستند.
رئيس پليس راهور تهران يكي از مشكلات و گلايه هاي شهروندان را موتورسواران متخلف عنوان و تصريح كرد: در راستاي ارتقاي ايمني تردد و به جهت برخورد با تخلفات موتورسواران، طرح تشديد برخورد با موتورسواران متخلف از اول اسفندماه در تهران به اجرا درمي آيد كه در اين راستا با تردد موتورسواران در پياده رو و پارك آنها، حركت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و موتورسيكلت هاي فاقد كلاه ايمني، بار اضافه، پلاك غيرملي، همراه نداشتن مدارك به طور جدي برخورد مي شود.
وي همچنين تمركز پليس در طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي را روان سازي بار ترافيك خصوصا در هسته مركزي شهر و اطراف مراكز خريد عنوان كرد و افزود: در اين راستا از 15اسفندماه هرگونه كنده كاري در معابر تهران ممنوع است.
رئيس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: مهمترين دستور كار پليس در طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي برخورد با تخلفات ساكن مانند پارك دوبله و توقف هاي غيرمجاز خواهد بود و در اين راستا تمهيدات ويژه اي انديشيده شده تا هم شهروندان در مراكز خريد، به خريدهاي نوروزي خود برسند و هم آنكه در ترافيك شب عيد گرفتار نشوند.
افزايش سقف بيمه پرداختي خسارات تصادفات سازشي
رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افزايش سقف بيمه پرداختي خسارات تصادفات خسارتي سازشي بدون كروكي پليس تا 2 ميليون و250 هزار تومان از امروز خبر داد.
وي با اشاره به توافق صورت گرفته بين پليس و بيمه مركزي از روز دوشنبه اول اسفندماه سقف پرداختي بيمه براي تصادفات خسارتي سازشي بدون نياز به كروكي پليس به دو ميليون و250 هزار تومان افزايش يافته است. از سوي ديگر دو طرف تصادف نيز نيازي به حضورشان در مراكز بيمه نيست و تنها فرد خسارت ديده مي تواند به همراه كوپن بيمه طرف مقابل در شركت بيمه حضور يابد.
وي با تاكيد بر اينكه 80درصد تصادفات تهران خسارتي، 19درصد جرحي و تنها يك درصد فوتي است افزود: بخش اعظمي از تصادفات خسارتي تهران هم اكنون منجر به رسم كروكي مي شود كه اميدواريم با اجرايي شدن قانون جديد در اين بخش شاهد كاهش قابل ملاحظه باشيم.

 



وزير بهداشت اعلام كرد اتصال 3 دانشگاه به شبكه علمي كشور

وزير بهداشت از اتصال سه دانشگاه علوم پزشكي تهران، علوم پزشكي شهيد بهشتي و علوم بهزيستي به شبكه علمي كشور خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي كه در مراسم بهره برداري از دو دستاورد شبكه ملي اطلاعات در سالن شهيد قندي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات سخن مي گفت درخصوص ويژگي هاي شبكه علمي كشور اظهار كرد: برقراري ارتباط ميان مراكز بهداشتي، درماني و علمي و تحقيقاتي امكان بسيار بزرگي را براي تبادل اطلاعات و هم افزايي ميان متخصصان و محققان فراهم مي آورد به گونه اي كه اگر دانشگاه هاي كشور با هم مرتبط شوند كمبودهاي موجود در بخش هاي نيروي انساني، اساتيد، تجهيزات و غيره از طريق اين ارتباط برطرف خواهد شد و سبب هم افزايي هايي در برنامه هاي علمي و پزشكي مي شود.
وي با بيان اين كه شبكه علمي كشور در زمينه هاي بسياري در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كاربرد دارد، تصريح كرد: در كلاسهاي درس و برنامه ريزي هاي عملي اتاق هاي عمل، برخي اقدامات تشخيصي و برخي اعمال جراحي پيچيده كه نيازمند مشاهده تعدادي بيشتري از افراد است، مي توان از اين شبكه بهره جست.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اظهار اميدواري نسبت به اتصال تمامي مراكز علمي و پژوهشي كشور به شبكه علمي خاطر نشان كرد: برنامه هاي دولت الكترونيك در وزارت بهداشت به صورت جدي پيگيري مي شود به گونه اي كه در حال حاضر يك ميليون و 385هزار مورد مكاتبات الكترونيكي كه حدود 50 هزار از آن به مكاتبات بين ستادي اختصاص دارد به صورت الكترونيكي انجام مي شود. همچنين درصدديم كه امكان ارتباط الكترونيكي دانشگاه ها را با استانداري هاي مرتبط برقرار كنيم.
وي افزود: در حال حاضر دوره هاي آموزش پزشكي به صورت مجازي در هفت دانشگاه كشور برگزار مي شود كه اميدواريم به زودي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع را كه در سال گذشته به صورت پايلوت در سه استان آغاز شد در تمامي شهرهاي كشور پياده سازي كنيم. اين برنامه بر بستر پرونده هاي الكترونيكي سلامت فعال بوده و هم اكنون براي حدود هشت و نيم ميليون نفر پرونده الكترونيكي سلامت تشكيل داده ايم كه مي توان از طريق شبكه علمي از آنها بهره برد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري اراذل و اوباش شاهرود
شاهرود - خبرنگار كيهان: يك باند 10 نفره اراذل و اوباش كه در پرونده خود جرايمي همچون نزاع مكرر دسته جمعي، چاقوكشي، ايجاد رعب و وحشت و برهم زدن نظم و امنيت عمومي داشتند دستگير شدند. از محل اختفاي اين 10 نفر دو قبضه سلاح شكاري، شمشير و قمه و موادمخدر از نوع شيشه كشف شد.
قاچاقچيان اشياي تاريخي به دام افتادند
مشگين شهر - خبرنگار كيهان: بدنبال گزارش هايي مبني بر زورگيري و اخاذي سرنشينان دو دستگاه خودرو سواري از شهروندي در مشگين شهر و حمل اشياي عتيقه در پوشش ماموران پليس در كمترين زمان ماموران قلابي و باند زورگير در محور ارتباطي مشگين شهر به آذربايجان شرقي دستگير شدند.
كشف كراك
اصفهان - خبرنگار كيهان: ماموران پليس مبارزه باموادمخدر شهرستان شهرضا حين گشت زني به يك دستگاه خودرو پژو پارس مشكوك و پس از توقف و بازرسي آن 14 كيلو و 800 گرم كراك و 10 كيلو و 200 گرم هروئين كشف و 3 قاچاقچي را دستگير كردند. ماموران انتظامي همچنين حين كنترل خودروهاي عبوري در بازرسي از يك كاميون اويكو 150 هزار قلم انواع لوازم آرايشي و بهداشتي و 25 هزار و 400 قلم لوازم جانبي تلفن همراه قاچاق را كشف و ضبط كردند.

 



آغاز فرصت مجدد براي ثبت نام در كنكور 91

داوطلبان جامانده و بازمانده از ثبت نام در كنكور سراسري 91 با مراجعه به سايت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در اين آزمون با توجه به مهلت داده شده اقدام كنند.
به گزارش مهر، اطلاعات ثبت نامي كليه داوطلباني كه پيش از اين ثبت نام كرده اند بر روي سايت سازمان سنجش قرار گرفته است مي گيرد و كليه داوطلبان مي توانند نسبت به ويرايش اطلاعات مورد نياز اقدام كنند.
سيستم مشاهده و بررسي اطلاعات فردي و دانش آموزي داوطلبان آزمون سراسري سال 91 مخصوص داوطلبان آزمون سراسري سال 1391 است كه در يكي از سالهاي 1384، 1385، 1386، 1387، 1388، 1389 يا 1390ديپلم خود را در يكي از رشته هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني يا علوم و معارف اسلامي اخذ كرده اند.
ساير داوطلباني كه سال 1383 و قبل از آن ديپلم خود را اخذ كرده اند يا شامل اين بند نيستند نيازي به مراجعه به اين سيستم ندارند و براي ثبت نام به سايت سازمان مراجعه كنند.
داوطلباني كه از طريق هيچ يك از روش هاي جستجو نتواستند اطلاعات دانش آموزي خود را مشاهده كنند در اسرع وقت به سايت آموزش و پرورش به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه و از تاريخ 30 بهمن تا 3 اسفند 90 براي ثبت نام به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه كنند.
در صورت عدم مراجعه داوطلب و عدم تحويل مدارك مذكور تا مهلت فوق، وزارت آموزش و پرورش هيچگونه مسئوليتي در قبال عدم ثبت نام اين گونه داوطلبان در آزمون سراسري سال 91 نخواهد داشت. در صورتي كه تمامي اطلاعات نمايش داده شده در صفحه مورد نظر مورد تاييد داوطلب باشد كه سوابق تحصيلي براي ثبت نام در آزمون سراسري به داوطلب نمايش داده مي شود كه لازم است اين كد را يادداشت و در زمان ثبت نام نهايي آن را در محل مربوط وارد كند.
زمان و مهلت ثبت نام مجدد از داوطلبان آزمون سراسري (پزشكي و غيرپزشكي) سال 91 دانشگاه آزاد اعلام شد.
آن دسته از داوطلبان آزمون هاي غيرپزشكي و علوم پزشكي سال 91 دانشگاه آزاد كه به دليل عدم وجود سابقه تحصيلي موفق به ثبت نام در اين آزمون نشده اند، مي توانند از ديروز يكشنبه 30 بهمن تا روز شنبه 6 اسفند با مراجعه به پايگاه اينترنتي مركز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
داوطلبان طي اين مدت مي توانند با مراجعه به اين پايگاه نسبت به مشاهده و دريافت دفترچه راهنما اقدام كنند.
فروش كارت اعتباري ثبت نام در اين آزمون به صورت اينترنتي از طريق پايگاه فوق انجام خواهد شد و به طور همزمان داوطلبان امكان تهيه كارت اعتباري از طريق خودپردازهاي بانك ملي ايران در سراسر كشور را خواهند داشت.

 



براي بازگشت به تحصيل دانشجويان انصرافي بازهم مهلت گرفتند

مهلت ثبت نام بازگشت به تحصيل دانشجويان انصرافي از سوي وزارت علوم بار ديگر و تا 12 اسفند تمديد شد.
بنابراين گزارش با توجه به تعداد متقاضيان بازگشت به تحصيل دانشجويان انصرافي جهت ثبت درخواست خود در سامانه خدمات آموزشي، زمان ثبت نام به مدت 10 روز تمديد شد.
متقاضيان مي توانند تا 12 اسفند ماه سال جاري نسبت به ثبت نام از طريق آدرس سامانه خدمات آموزشي به نشاني www.msrt.ir اقدام كنند. براساس گزارشات وزارت علوم مدت مذكور به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

 



با حضور شهردار تهران انجام شد افتتاح ايستگاه متروي تجريش

با راه اندازي ايستگاه تجريش شمالي ترين محله تهران بر جنوبي ترين نقطه اين كلان شهر متصل شد.
شهردار تهران كه ديروز براي حضور در برنامه افتتاح ايستگاه تجريش از مترو استفاده كرده بود از وضعيت شلوغي و ازدحام مترو اظهار شرمندگي كرد و در عين حال گفت: رويكرد مديريت شهري در اين حوزه بهبود شرايط است.
به گزارش ايسنا محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح ايستگاه تجريش از مسير توسعه شمالي خط يك متروي تهران با اشاره به اينكه دستاوردهاي حوزه مديريت شهري با همراهي مالي و فكري مردم حاصل مي شود، اظهار كرد: بي شك انتقادات و پيشنهادهايي كه مردم درباره شهر با ما در ميان مي گذارند، در پيشرفت و توسعه پايتخت موثر است.
وي با بيان اينكه شهروندان منطقه يك تهران بار سنگيني از حمايت هاي مالي و فكري در شهر را برعهده دارند، اظهار كرد: ساخت اين ايستگاه نيز با همراهي و همدلي مردم صورت گرفت و هم اكنون خط يك متروي تهران با افتتاح ايستگاه تجريش در شمالي ترين نقطه پايتخت به طور كامل در خدمت شهروندان قرار دارد.
قاليباف با بيان اينكه ايستگاه تجريش جزو پروژه هاي سخت و پرمشقت مترو بوده است، يادآور شد: اين ايستگاه داراي ويژگي هايي بود كه نه تنها در تهران بلكه در كشور بي نظير است و پروژه اي پرزحمت و پراسترس بوده است.
شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش با اشاره به تلاش هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل عمومي نيز خاطرنشان كرد: تمايلي به انجام كار نمايشي ندارم، اما گاهي اوقات به اقتضاي شرايط ناچار مي شوم كه از مترو براي حمل و نقل استفاده كنم و هرگاه چنين فرصتي پيش مي آيد جز شرمندگي احساس ديگري ندارم.
وي با اشاره به ازدحام جمعيت در خطوط متروي تهران و نحوه سوار و پياده شدن زنان و كودكان و سالمندان از مترو اظهار كرد: با مشاهده اين شرايط، حتي زحماتي كه در اين حوزه وجود دارد نيز به كام من تلخ مي شود، اما مردم بايد بدانند كه تلاش مديريت شهري همواره با رويكرد بهبود شرايط است.
قاليباف در بخش ديگري از سخنانش در خصوص خطوط متروي تهران گفت: در تلاشيم تا خط 4 مترو را نيز بهره برداري كنيم.
وي درخصوص واگن هايي كه در گمرك بندرعباس مانده اند گفت: 144 واگن در گمرك مانده كه ترخيص نشده اند. وي ادامه داد: عدم ترخيص بحث بانكي و گمركي بوده است.
به اعتقاد شهردار تهران سزاوار نيست كه محمولات در گمرك بندرعباس مانده و مردم با فشار سوار مترو شوند.
گفتني است ايستگاه متروي تجريش كه عميق ترين ايستگاه مترو است به مساحت 15 هزار متر مربع و 30 دستگاه پله برقي افتتاح شد.
در ايستگاه تجريش 240 هزار متر مكعب خاكبرداري شده است و طول سكو و سالن تهيه بليت ايستگاه تجريش حدود 240 متر است.
ايستگاه تجريش بزرگ ترين ايستگاه زيرزميني مترو در خاورميانه است.

 



گرد و غبار ديد مردم قصر شيرين و دهلران را كاهش داد

يك جبهه گرد و غبار كه از عصر شنبه شهرستان مرزي قصرشيرين را فرا گرفته است ديروز ديد افقي در اين منطقه را به ميزان 500 متر كاهش داد.
ديده بان اداره هواشناسي قصرشيرين افزود: ديد افقي در اين شهر با ديد افقي در يك هواي سالم كه 10 هزار متر است، 9 هزار و500 متر فاصله دارد و اين امر نشان از آلودگي هواي اين منطقه مرزي دارد و تهديدي براي سلامت مردم منطقه محسوب مي شود.
«اميرپرويز نجفي» ميزان رطوبت موجود در هواي قصرشيرين را تا روز يكشنبه 80درصد و دماي هوا را 5 درجه سلسيوس بالاي صفر اعلام كرد.
وي گفت: اين غبار ناشي از تشكيل يك توده هواي غبارآلود در شمال كشور همسايه عراق است كه از اين طريق وارد مناطق مرزي كشورمان شده و بيشترين آلودگي آن براي شهرستان هاي مرزي از جمله قصر شيرين است.
همچنين خبر ديگري حاكي است كه توده گرد و غبار شهر دهلران را دربرگرفت و باعث تعطيلي مدارس اين شهر شد و ميزان ديد در اين شهر به 300 متر رسيده است.

 



برف مسير عادي زندگي را در 3 استان مختل كرد

سرويس شهرستانها-
در اثر برودت و كولاك مدارس برخي شهرستان هاي سه استان كرمانشاه، قزوين و كردستان تعطيل شد.
به گزارش ايرنا، آموزش و پرورش استان كرمانشاه اعلام كرد: مدارس شهرهاي پاوه، ثلاث و بخش هاي نوسود، نودشه و گهواره روز يكشنبه در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان در نوبت صبح و عصر تعطيل شد.
بارش برف همچنين عبور و مرور در برخي محورهاي ارتباطي استان كرمانشاه به خصوص مناطق برف گير و گردنه ها را با مشكل مواجه كرد به نحوي كه مناطق كوهستاني شهرستان پاوه با وسايل و امكانات ايمني قابل تردد بود.
همچنين به گزارش ايرنا، مدارس شهرهاي مهاباد و سردشت در جنوب آذربايجان غربي به دليل بارش برف، سرما و يخبندان در مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح روز يكشنبه تعطيل شد.
به گزارش همين خبرگزاري بخشدار طارم سفلي از توابع شهرستان قزوين گفت: به دليل ادامه موج سرما و بارش برف و كولاك، راه ارتباطي 10 روستاي اين بخش مسدود شده است.

 



معاون جديد حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت منصوب شد

طي حكمي از سوي رئيس سازمان حج و زيارت، غلامرضا رضايي به عنوان معاون حج، عمره و عتبات منصوب شد.
در جلسه شوراي مديران و معاونين سازمان از سوي رياست سازمان، غلامرضا رضائي كه پيش از اين مدير كل فني و امور كارگزاران سازمان بود به عنوان معاون حج، عمره و عتبات معرفي و منصوب شد.
در حكم انتصاب وي آمده است: با عنايت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالي در سازمان حج و زيارت، به موجب اين ابلاغ به عنوان معاون حج، عمره و عتبات سازمان منصوب مي شويد.
اميد است با اتكال به خداوند متعال و در پي عنايات حضرت بقيه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و توجه به منويات مقام معظم رهبري و به كار گيري تمام استعداد و توان خود توأم با هماهنگي و همكاري و همدلي كليه حوزه ها در پيشبرد اهداف سازمان با رعايت اصل خدمت هر چه بهتر و بيشتر به زائران بيت الله الحرام و عتبات مقدسه و نيز حفظ منافع و مصالح و گسترش خدمت به آنان در جهت نيل به پيشرفت روزافزون و تعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، موفق و مؤيد باشيد.

 



به دليل آتش زدن مزارع نيشكراز آسمان شوشتر خاكستر باريد

از صبح ديروز به دليل آتش زدن مزارع نيشكر در سطح شهرستان شوشتر براي آماده سازي كشت جديد، هوا به قدري غبارآلود شد كه گويي از آسمان خاكستر مي باريد.
به گزارش فارس، بارش خاكستر و توام شدن آن با باد شديد در سطح اين شهرستان باعث شد تا مشكلات زيادي براي مردم، نظافت شهري و خانه هاي موجود در سطح شهرستان شوشتر ايجاد شود.
وضعيت در سطح شهرستان شوشتر به حدي رسيد كه از بيم اين آلودگي مردم بيشتر از رنگ هاي تيره در لباس براي تردد در خيابان و مجامع عمومي استفاده مي كنند، كه اين اتفاق شايد براي مردم ديگر شهرهاي كشور اتفاقي نادر به شمار آيد، ولي براي مردم در سطح شهرستان شوشتر اتفاقي عادي است، زيرا در اين فصول از سال چنين اتفاقاتي در سطح شهرستان هفته اي يك تا دو بار رخ مي دهد.

 



هك كننده اينترنت شهروندان اصفهاني دستگير شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه اقدام به هك اينترنت پرسرعت 110 شهروند كرده و به صورت رايگان از سرويس آنان استفاده مي كرد، با تلاش كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فتاي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اين كه فرد يا افراد ناشناسي در حال استفاده غيرمجاز از سرويس اينترنت پرسرعت آنان هستند، كارآگاهان پليس فردي را كه با دسترسي و نفوذ غيرمجاز به سامانه هاي اينترنتي، اقدام به هك اينترنت پرسرعت تعدادي از شهروندان كرده و به صورت رايگان از سرويس آنان استفاده مي كرد را شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.
سرهنگ «ستار خسروي» اضافه كرد: متهم پس از دستگيري به هك سرويس اينترنت پرسرعت 110 نفر از شهروندان اعتراف كرد.
خسروي گفت: كاربران مي بايست در استفاده از اينترنت و سرويس هاي مختلف اينترنتي از نرم افزارهاي امنيتي مطمئن و ايمن استفاده كنند و نرم افزارهاي امنيتي و فايروال هاي نصب شده در رايانه خود را همواره به روز نگهدارند.

 



توضيحات نيروي انتظامي اليگودرز در مورد يك خبر

در پي چاپ خبري در صفحه 15 روزنامه كيهان مورخه 29/11/90 نيروي انتظامي اليگودرز توضيحات زير را ارسال كرد:
در پي درگيري در بين ملاقات كنندگان دو بيمار در بيمارستان، امام جعفر صادق(ع) اليگودرز، با اعزام مأموران كلانتري 12 اين شهرستان به محل درگيري، تعداد 60 الي 70 نفر با تجمع در محل قصد فراري دادن متهمان را داشتند، كه علي رغم هشدارهاي پليس، به ناچار مأموران براي تفرق جمعيت و دستگيري متهم از اسپري دفاع شخصي استفاده كردند كه همين امر باعث شد گمان شود مأموران از گاز اشك آور استفاده كرده اند.
گفتني است متهمان به همراه پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

 



نشت گاز جان يك زن را گرفت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نشت گاز در يكي از منازل شهرستان فريدونشهر منجر به انفجار و كشته و زخمي شدن 4 نفر شد.
فرمانده انتظامي شهرستان فريدون شهر با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع يك مورد آتش سوزي در يكي از مناطق شهرستان، ماموران اين فرماندهي به همراه عوامل امدادي در صحنه حاضر شدند.
«سرگرد رضا محمدي» افزود: طبق بررسي هاي صورت گرفته توسط كارشناسان آتش نشاني منزل مذكور بر اثر نشت گاز دچار انفجار و آتش سوزي شده است.
وي اضافه كرد: در اين حادثه يك زن كشته و سه كودك نيز دچار سوختگي شدند كه توسط عوامل اورژانس براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

 



چين براي قرآن هزار ساله موزه مي سازد

به منظور نگهداري از قرآن هزار ساله، يكي از شهرهاي شمال غربي چين در نظر دارد با بودجه اي معادل 635 هزار دلار موزه اي بنا كند.
به گزارش مهر به نقل از منابع اينترنتي، مقامات شهر دانگشيانگ در استان گانسو اعلام كردند قصد دارند موزه اي به مساحت 800 متر مربع با سالن هاي نمايش و سيستم نمايش ديجيتال بنا كنند.اين نسخه قديمي از قرآن دربرگيرنده 536 صفحه است كه در سال 2009 در شهر دانگشيانگ كشف شده است.كارشناسان چين، بريتانيا و ژاپن اين نسخه را به دقت مورد تجزيه و تحليل قرار داده و اعلام كرده اند اين قرآن بين قرون 9 تا 11 نوشته شده است.اين موزه قرار است با استفاده از متدهاي پيشرفته اقدام به حفظ و نگهداري اين كتاب آسماني قديمي كرده و روند تخريب آن را آهسته تر كند.كار ساخت اين موزه از ماه آوريل (فروردين) آغاز و تا پايان سال ميلادي خاتمه خواهد يافت.

 



پسر نامشروع هيتلر

هيتلر در دوران سربازي اش در جنگ جهاني اول صاحب پسري از يك دختر فرانسوي شده بود.
به گزارش «روزگار نو» ژان ماريه لورت كه در 67 سالگي در سال 1985 درگذشت، هرگز پدرش را ملاقات نكرد اما در جنگ جهاني دوم حضور يافت و با نازي ها جنگيد. گفته مي شود كه هيتلر با مادر لورت، كه 16 ساله و «شارلت لابجويه» نامش بود، رابطه نامشروع داشت. اين روابط نامشروع طي مرخصي هاي وي از حضور در جنگ در ژوئن 1917 اتفاق افتاده بود. هيتلر و اين دختر فرانسوي رابطه كوتاهي داشتند كه منجر به تولد جان ماريه در مارچ 1918 شد. به نوشته ديلي تلگراف، ژان ماريه به مانند هزاران بچه فرانسوي كه پدران آلماني داشتند، با هم كلاسي هاي خود در مدرسه درگير مي شد. وي از سوي هم كلاسي هايش «پسر خريت و حقه بازي» خطاب قرار مي گرفت و برخي اوقات با آنها به منظور دفاع از پدرش دعوا مي كرد.خانم لابجويه پس از مدتي مجبور به واگذاري حضانت پـسرش به خانواده اي به نام لورت شد. اين حضانت در دهه 1930 اتفاق افتاد.هيتلر ژان ماريه را نمي شناخت اما هنوز هم با لابجويه در ارتباط بود. جالب آنكه «لورت» در سال 1939 به جنگ آلمان ها رفت.مادرش به او گفته بود كه پدرش يكي از بدنام ترين ديكتاتورهاي تاريخ بشر بوده است.پسر هيتلر مي گويد: براي اينكه افسرده نشوم، بي وقفه كار مي كردم و هرگز به تعطيلات نمي رفتم و سرگرمي نداشتم، به مدت 20 سال حتي يك بار سينما هم نرفتم.براساس اين گزارش، وي سپس شروع به تحقيق در خصوص گذشته خود كرد و دانشمنداني را به خدمت گرفت تا ثابت كند كه هم خون هيتلر است. وي همچنين دست خطي كاملا شبيه به خط هيتلر داشت.عكس هاي اين دو همچنين شباهت زياد اين فرد را به يكديگر نمايان مي كند.عنصر ديگري كه صحت اين موضوع را تقويت مي كند، استاد ارتش آلمان است كه براساس آن نشان داده مي شود كه افسران ارتش نامه هايي با پول براي خانم لابجويه در طول جنگ دوم آورده اند.زماني كه خانم لابجويه درگذشت، فرزندش در اتاق كوچك زير شيرواني خانه اش، نقاشي هايي پيدا كرد كه امضاي هيتلر بر روي آن بود.در آلمان هم يك نقاشي از هيتلر وجود دارد كه دقيقا شبيه خانم لابجويه است.«لورت» كتابي به نام «اسم پدرت هيتلر بود» را در سال 1981نوشت و هم اكنون قرار است كه دوباره با مدارك جديد تجديد چاپ شود. هيتلر در سال 1945 با اوا براون در برلين ازدواج كرد و مدتي بعد دست به خودكشي زد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14