(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148

نگاهي به بيانات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تهديدات غرب ( بخش پاياني)
استراتژي تهديد عليه تهديد



نگاهي به بيانات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تهديدات غرب ( بخش پاياني)
استراتژي تهديد عليه تهديد

پريسا جلالي
انقلاب اسلامي ايران نه تنها روحيه معنويت، مجاهدت، تلاش و استقلال طلبي و پيشرفت را در كالبد ملت مسلمان ايران دميد بلكه از همان روزهاي آغازين پيروزي انقلاب، روحيه ظلم ستيزي و مبارزه با استكبار و استبداد را در ميان تمام ملل آزادي خواه منطقه و جهان احيا كرد. به طوري كه هم اكنون شاهد به بار نشستن اين تعاليم نه تنها در ايران بلكه در تمامي جهان هستيم. از يك سو پيشرفت و اثبات «ما مي توانيم» در كنار همه تحريم ها و تهديدها و فشارها ما را در درجه بالايي از قدرت قرار داده و از سوي ديگر صدور ارزش هاي انقلابي به دولت هاي خاورميانه و سقوط ديكتاتوري هاي وابسته و غربگراي منطقه را مي توان متأثر از همين انقلاب ارزشمند دانست.
نماز جمعه 14 بهمن تهران پيروزي ديگري به كارنامه ايران اسلامي افزود، پيروزي اي كه جز با حضور رهبري شجاع و مدبر ممكن نبود و امروز ولايت امري بر همه مسلمين جهان را بر دوش دارد.
مواضع رهبري اميد كساني كه بر سر اختلافات افكني در ميان امت هاي اسلامي شرط بندي كرده بودند را نقش بر آب كرد همچنان كه تمامي برنامه هاي رژيم صهيونيستي و كاخ سفيد را به زباله داني فرو برد.
مواضعي كه توطئه ها را خنثي كرد
امروز با خيزش موج بيداري اسلامي و پيوستن ملت هاي منطقه به روند انقلاب اسلامي نظاره گر تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي ذيل رهبري حضرت آيت الله خامنه اي ولي امر مسلمين جهان هستيم.
يكي از محورهاي ايشان در خطبه هاي نماز جمعه لزوم برپايي نقش فعال مسلمانان در عرصه جهاني بود. هر چند اسلام به پا خاسته است ولي فرق زيادي بين به پا خاستگي اسلام و بازيابي نقش فعال مسلمانان در عرصه بين الملل به چشم مي خورد.
خطبه عربي رهبر معظم انقلاب يكي از دلايل به دل نشستن مواضع رهبر در دل ملت هاي عربي است و ملت هاي عرب آزادي خواه همه به اين مواضع گوش جان سپرده اند.
جمهوري اسلامي ايران همه توطئه هاي دشمنان امت اسلامي را به چالش كشيده و در حقيقت به ويژه مواضع رهبري در خطبه هاي اخير نماز جمعه نقشه هاي غرب را خنثي كرد.
به طوري كه خالد عبدالوهاب الملا رئيس شاخه جنوب هيئت علماي اهل سنت عراق جمهوري اسلامي ايران را يار و ياور قضاياي مهم جهان اسلامي خوانده و معتقد است: «ايران از طريق مواضع پيشينش چندين مرتبه چنين موضوعي را به اثبات رسانده است و جز وحدت امت اسلامي و پيشرفت و تمدن به موضوع نمي انديشد.»
الملا با هشدار نسبت به طرح هاي ددمنشانه غربي ها كه وحدت ملت جهان اسلام را هدف قرار داده اند مي گويد: «سيل عظيم توطئه ها براي بر افروختن آتش فتنه مذهبي به ويژه در بحرين، مصر و عراق با سخنان رهبري فروكش كرد.»
وي با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر تلاش آمريكا، صهيونيسم و كشورهاي غربي تصريح مي كند: آمريكا و غربي ها به دنبال به سرقت بردن انقلاب هاي عربي هستند و از آنجا كه برخي از سران فعلي كشورهاي عربي توسط ملت ها به حكمراني نرسيده بلكه توسط همين غربي ها بر كرسي رياست تكيه زده اند دشمنان امت اسلامي آنها را براي پياده سازي طرح هاي خود مناسب ديده اند.
تبلور اعتماد به نفس امت اسلامي
تدبير رهبر معظم انقلاب در تقسيم بندي خطبه ها قابل تأمل است.
خطبه نخست كه به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و فرصت ها و تهديدات اختصاص يافت و خطبه دوم در مورد انقلاب هاي منطقه بود وتحولات خاورميانه كه متأثر از انقلاب ايران شكل گرفته اند و واكنش زيادي به دنبال داشت.
مهدي اقراريان كارشناس ارشد مسائل بين الملل و عضو هيئت رئيسه اجلاس مقدماتي كنفرانس بيداري اسلامي با مدبرانه خواندن بيانات رهبر معظم انقلاب مي گويد: «تهديد اسرائيل و آمريكا واكنش زيادي داشت. به طوري كه اوباما در مصاحبه اي اقدام نظامي در خليج فارس را غيرممكن خواند. بعد ديگر اهميت سخنان مقام معظم رهبري را تبلور آن در اعتماد به نفس مردم آزادي خواه جهان بايد دانست. اقراريان مي گويد: «نمود اين اعتماد به نفس را مي توان در روحيه گرفتن ملت ها ديد. سيدحسن نصرالله هم اعلام كرد افتخار مي كنيم ايران از مقاومت حمايت مي كند.»
وي با اشاره به عمق استراتژيك ايران تصريح مي كند: «بسياري از مردم دنيا باايمان به اين قدرت ايران به ويژه پس از نماز جمعه 14 بهمن روحيه قوي تري گرفتند. جوانان حضور يافته در اجلاس بيداري اسلامي همگي بر اين نكته اذعان مي كردند كه امام خامنه اي ولي امر مسلمين جهان است كه بيانات ايشان مايه دلگرمي مردم منطقه شده است.»
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا مديح نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرستان تفت در اين رابطه معتقد است: «سخنان حضرت آيت الله خامنه اي از يك سو روحيه اميد را در ملت ايران بالا برد و باعث اعتماد به نفس چهره هاي فعال سياسي و علمي و جهادي كشور شد و از طرف ديگر ملت هاي در بند و ملت هايي كه طالب آزادي هستند را هدايت و راهنمايي كرد و باعث شد نهضت ها و ملت هاي انقلابي دنيا راه اصيل خود را پيدا كنند.»
جانشين كنگره شهداي روحاني كشور اضافه مي كند: «كه پيام ايشان حاوي توصيه به سران كشورهاي منطقه بود كه اگر خودشان را اصلاح نكنند و نظام شان را از توطئه غرب نجات ندهند و با ملت خود عادلانه رفتار نكنند، ملت هاي آنها پيروشان نخواهند بود و انقلابي كه در مصر و تونس و يمن و بحرين اتفاق افتاد دامن ديگر كشورهاي عربي را هم خواهد گرفت.»
وي ضمن مهم دانستن پيام رهبرمعظم انقلاب براي سران استكبار جهاني مي گويد: «استكبار جهاني قصد داشت وانمود كند كه جمهوري اسلامي درحال تسليم شدن است اما با فرامين رهبري براي چندمين بار متوجه شدند ايران از اصول خود سر سوزني عقب نشيني نخواهد كرد.»
وي در ادامه تأكيد مي كند: «هرچه به ملت ايران فشار سياسي و اقتصادي بياورند باز هم ملت ايران از اصول و آرمان هايش قدمي عقب نشيني نخواهد كرد. حتي رسانه هاي آنها هم به اين جمع بندي رسيده و با انتشار صحبت هاي رهبر معظم انقلاب و واكنش مقامات اسرائيلي و آمريكايي اقتدار ايران را به صراحت نشان دادند.»
استراتژي تهديد عليه تهديد
رژيم صهيونيستي كه تلاش مي كرد با شايعه حمله نظامي به ايران وحشت و هراسي به دل ملت ايران بياندازد در مواجهه با بيانات رهبر جمهوري اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه محكوم به شكست شد.
بازتاب صحبت هاي رهبر فرزانه انقلاب كه «جنگ ده برابر به ضرر آمريكاست»، «تحريم ها باعث مي شود از داخل رشد كنيم»، «ما هم تهديد هايي داريم كه به وقت خود اعمال خواهد شد» و غيره در راديو فردا عجيب نيست.
البته سايت راديو اسرائيل كه از بيانات رهبر معظم انقلاب سخت برآشفته بود به جاي پاسخ منطقي به فحاشي عليه نظام و مقامات ايران روي آورد و نوشت: «پاي ايرانيان در لجن سياسي و اقتصادي گير كرده است»!
اما در پاسخ به اين ادعاها بايد به اين استراتژي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد كه ايران به درستي در شرايط بدر و خيبر است.
پرويز سروري رئيس كميته امنيت داخلي مجلس شوراي اسلامي مي گويد: «استراتژي جديد در نماز جمعه تهران در تشريح مواضع تهران نسبت به اسرائيل و نقش ايران در جنگ 33روزه تبلور يافت.»
وي ادامه مي دهد: «رهبري بعد از اينكه اعلام كردند ما در شرايط شعب ابي طالب نيستيم و در شرايط بدر و خيبر قرار داريم در واقع خواستند اعلام كنند آدرس غلطي كه برخي دشمنان خارجي به همراه عده اي غافل داخلي به مردم مي دهند كه شرايط ايران را سياه نمايي كرده و شرايط دشمن را سفيدنمايي كنند واقعيت ندارد و كاملاً غلط است.»
اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تأكيد مي كند: «بيانات رهبري ناظر بر اين نكته بود كه جمهوري اسلامي از قدرت كافي براي تهديد نقاط مواصلاتي و ظرفيت هاي اقتصادي و متراكم دشمن در مقابل تهديداتي كه غرب عليه نظام ما انجام مي دهند برخوردار است. ايشان در رابطه با اسرائيل آن مواضع را مطرح كردند يعني استراتژي امروز كشور استراتژي تهديد در مقابل تهديد است.»
اقراريان كارشناس ارشد مسايل بين الملل هم معتقد است: «سطح درگيري بين ايران و غرب طي ماه هاي اخير شيب تندي به خود گرفته و احتمال درگيري نظامي زياد است درحالي كه صحبت هاي شفاف رهبري از اين شيب تند كاست و سران استكبار را به رفتاري عاقلانه در روابط با ايران مجبور كرد.»
وي با پرشور خواندن حضور مردم در نمازجمعه و راهپيمايي 22بهمن ماه، همراهي ملت با ولي امر مسلمين جهان را حاوي اين پيام دانست كه مردم با همان صلابت قبل براي دفاع از آرمان هاي شان ايستاده و مقاومت مي كنند.
يكي ديگر از پيام هايي كه سخنان رهبري بر آن تأكيد داشت، شرايط خطير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا است كه طي يك سال گذشته شاهد تحولات عظيم و سرنگوني چهار ديكتاتور بوده ايم.
خلق توطئه و شكست مكرر
باوجود تحولات خاورميانه كه ثمره بيداري اسلامي مردم منطقه است استكبار جهاني تلاش مي كند ايران را مهار و از نشر تفكر انقلاب اسلامي جلوگيري كند.
اقراريان در اين رابطه و با تأكيد بر نقش رهبر معظم انقلاب به عنوان هدايت گر و امام مردم مسلمان جهان مي گويد: «نبود مديريت واحد موجب ضعف اين انقلاب ها خواهد شد از اين رو سخنان رهبر معظم انقلاب را مي توان رهنمودهاي روشنگرانه و حضور ايشان را به عنوان رهبر ملت هاي آزادي خواه جهان برشمرد.»
تجربه شكست اقدامات نظامي آمريكا و هم پيمانان اروپايي اش در عراق موجب خلق توطئه هايي مثل فتنه88 و پس از آن تحريم و ترور در ايران شد اما با شكست خوردن پياپي اين توطئه ها، همزمان با نزديك شدن به زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پس از آن، انتخابات رياست جمهوري تمركز سران غربي بر ترساندن مردم با گزينه هاي نظامي عليه ايران و تنگ كردن حلقه هاي تحريم اقتصادي براي كاهش مشاركت مردمي استوار شده است.
وي بخشي ديگر از عمليات رواني عليه ايران را تحريم نفت ايران از سوي اروپا و همچنين موضوع احمد شهيد در حوزه حقوق بشر مي توان عنوان كرد.
اقراريان در اين رابطه تصريح مي كند: «هدف گذاري فعلي بر انتخاب مجلس شوراي اسلامي است و سناريوي كاهش مشاركت مردم براي ضربه به حضور هميشه در صحنه مردم ايران را دنبال مي كنند. البته كم رنگ جلوه دادن راهپيمايي 22بهمن هم طرح ديگري بود كه با حضور مردم با شكست مواجه شد.»
آمريكا و اسرائيل به عنوان بازنده هاي اين برهه علي رغم ادامه دست و پا زني در سازمان ملل و نوشتن قطعنامه و بيانيه در موضوعات مختلف حقوق بشري، هسته اي و تروريسم در شرايط كنوني هيچ راهي جز بازگشت به سناريونويسان ندارند و همچنان بايد منتظر دسيسه هاي ديگري باشيم.
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14