(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148

حديث دشت عشق
5 مدال طلا، يك نقره و يك برنز در 7 وزن قهرماني مقتدرانه كشتي آزاد در آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
كشتي گير 14 ساله كيشي قهرمان كشور شد
ذوب آهن تنها يك گام تا نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا
خبري كه وزير ورزش و جوانان اعلام كرد افزايش 40 درصدي بودجه ورزش
آخرين تلاش هاي فدراسيون شنا براي كسب سهميه المپيك
29 تير، آغاز فصل دوازدهم ليگ برتر فوتبال
7 مدال طلا، نقره و برنز دووميداني در رقابت هاي قاره كهن
تيم هاي ملي پينگ پنگ در راه ماكائو
مرحله دوم مسابقات انتخابي پنجم اسفند برگزار مي شود
جلسه مهم براي انتخاب كادر فني تيم ملي كاراته
پرداخت بدهي فدراسيون كشتي به فيلا



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حسين آخوندي»
حسين مظلوم!
سال 1344 چشم به جهان گشود. زماني كه خود را شناخت هرآنچه بود؛ گذارد و او را برگزيد. چرا كه در محيط عشق مي بايست از دل و جان دست مي شست. پس زليخاي نفس را دربند و يوسف دل را با كعبه مقصود همراه كرد تا حلاوت مهر معبود را بچشد.
در پي فراگيري الفباي معرفت وجودش پنج سال روشن كننده بزم دانش آموزان بود و پس از آن- با آنكه سن چنداني نداشت- در كنار خانواده نداي استقلال و آزادي را سر داد. آن زمان كه خونخواري دشمن سرزمينش را دربرگرفت، در جمع مبارزين حاضر شد و به دفاع از شرافت آدميت پرداخت.با حضورش در فعاليت هاي مختلفي چون خط شكني، آرپيجي زني و تداركات، قصد آن داشت كه خشم و انزجار دروني خود را به قابيليان زمان نشان دهد. عاشق برتن كردن رداي سرخ شهادت بود و در ديار خودسازي به «حسين مظلوم» شهرت داشت. شبي كه قرار بود به مرگي سرخ نائل آيد، ختم رسل، مژده عروج به حريم كبريا را به او داده بود و روحاني جبهه به او گفته بود: «كه وجودش را با حناي شهادت متبرك نمايد.»
سرانجام پس از شش ماه دلاورانه جنگيدن، سال 1361 در «شرهاني» در اثر اصابت تركش خمپاره به فك و كتف نازنينش به ضيافت الله وارد شد.

 



5 مدال طلا، يك نقره و يك برنز در 7 وزن قهرماني مقتدرانه كشتي آزاد در آسيا

با كسب پنج مدال طلا، يك نقره و يك برنز تيم ملي كشتي آزاد ايران با اقتدار قهرمان آسيا شد.
رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا در شهر گومي كره جنوبي با قهرماني تيم ملي ا يران به پايان رسيد. تيم كشتي آزاد ايران در اين مسابقات صاحب پنج مدال طلا توسط حسن رحيمي در 55 كيلوگرم، مهدي تقوي در 66، صادق گودرزي در 47، احسان لشگري در 84 و پرويز هادي در وزن 120 كيلوگرم شد، مسعود اسماعيل پور مدال نقره وزن 60 كيلوگرم را گرفت و عرفان اميري در 96 كيلوگرم به مدال برنز رسيد.
اين اولين حضور تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات رسمي با هدايت رسول خادم بود كه قهرماني مقتدرانه ايران با ستارگانش را در پي داشت.
در روز دوم اين رقابت ها كه ديروز برگزار شد، در وزن 66كيلوگرم مهدي تقوي در دور نخست رمضان قنبراف از تركمنستان را در دو تايم و با نتايج 1-صفر و 9-صفر شكست داد. وي در دور دوم با نتايج 1-صفر و 2-صفر (كلينچ) پرون رانا از هند را مغلوب كرد و راهي ديدار فينال شد. تقوي در فينال ماكسات دولت بايف از قزاقستان را در 2 تايم و با نتايج 3 بر صفر و 6 بر صفر شكست داد و صاحب گردن آويز طلا شد.
صادق گودرزي در وزن 74 كيلوگرم در مبارزه نخست خود با نتايج 2-صفر و 7-صفر عبدالرئوف بازاربايف از ازبكستان را شكست داد. گودرزي در دور دوم گامبودورج دورجوانچيگ از مغولستان را با نتايج 1-2، 2-صفر و 2-1 شكست داد وي در مرحله نيمه نهايي با نتايج 2-صفر و 1-صفر كوجيما تاكافومي از ژاپن را شكست داد و راهي ديدار نهايي شد. وي در ديدار فينال مقابل عبدالحكيم شاپيف از قزاقستان در دو تايم و با نتايج 6-3 و 5-صفر به پيروزي رسيد و به مدال طلا دست يافت.
در وزن 84 كيلوگرم احسان لشگري در دور نخست اميدجان عثمان اف از ازبكستان را در سه تايم و با نتايج 1-1، 1-صفر و 4-صفر شكست داد وي در دور دوم باتمونخ مياگمارسورن از مغولستان را با نتايج 2-صفر و 4-صفر شكست داد تا به مرحله نيمه نهايي راه يابد وي در مرحله نيمه نهايي با نتايج 2-صفر و 3-صفر نائوكي موما از ژاپن را مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار فينال لي جي سونگ از كره جنوبي را با نتايج 4-صفر و 5-صفر مغلوب كرد و به مدال طلاي اين وزن دست يافت.
در وزن 120 كيلوگرم نيز پرويز هادي كه نخستين تجربه خود در مسابقات قهرماني آسيا را پشت سر مي گذاشت با عملكردي قابل قبول در ديدار فينال به پيروزي رسيد تا پنجمين مدال طلاي ايران در اين دوره از رقابتها را برگردن بياويزد.


 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازتاب پيروزي استقلال در رسانه هاي عربي
رسانه هاي عربستاني و برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس در گزارشهايي جداگانه شكست تحقيركننده باشگاه الاتفاق عربستان از استقلال ايران را پوشش داده و از آن به عنوان باختي دردناك و زجرآور يادكرده اند. تيم فوتبال استقلال در مرحله دوم پلي آف ليگ قهرمانان آسيا عصر روز شنبه در ورزشگاه آزادي تهران با نتيجه 3 بر يك الاتفاق عربستان را شكست داد و با اقتدار به مرحله گروهي اين مسابقات راه پيدا كرد.رسانه هاي عربي به ويژه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس كه در تحليل هاي پس از پايان بازي شوكه شده بودند همگي به قدرت حريف ايراني اذعان كرده و شكست الاتفاق را غير اتفاقي و بر مبناي بازي بهتر استقلال در هر دو نيمه دانستند.
سرمربي جديد براي حريف تيم ملي
پائولو اوتوري به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال قطر انتخاب شد تا اين تيم را در ديدار برابر ايران هدايت كند. نخستين وظيفه اين مربي 55 ساله كه از پنج ماه قبل تا به حال هدايت تيم فوتبال المپيك قطر را نيز بر عهده دارد، رساندن قطر به دور سوم رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل است. اين مربي برزيلي در تاريخ 29 فوريه (10 اسفند) هدايت تيم فوتبال قطر مقابل ايران را بر عهده خواهد داشت.
مرگ يك فوتباليست ديگر به علت حمله قلبي
لوييس ميگوئل لاسترا در حين انجام تمرين به دليل حمله قلبي درگذشت. اين بازيكن 21 ساله تيم فوتبال سيوداد ياردين، باشگاه دسته يكي ليگ منطقه اي آندلوس در اسپانيا، روز جمعه به دليل حمله قلبي جان خود را از دست داد.مرگ لاسترا در حالي اتفاق مي افتد كه در سال هاي اخير تعدادي از بازيكنان اسپانيايي از جمله دانيل خاركه، كاپيتان اسپانيول و آنتونيو پوئرتا، بازيكن سويا، به همين دليل جان باخته اند.
دروازه بان خارجي پيروزي در تهران
پس از عملكرد ضعيف ميثاق معمارزاده و حسين هوشيار مسئولان باشگاه پرسپوليس به اين نتيجه رسيدند كه براي ليگ قهرمانان آسيا از دروازه بان خارجي استفاده كنند چرا كه در اين مسابقات برخلاف ليگ ايران استفاده از دروازه بان خارجي ممنوع نيست. از همين رو آسمير ادوكوويچ كه اهل بوسني است شنبه شب وارد ايران شد. اين دروازه بان قرار است امروز جلسه اي با دنيزلي داشته باشد و سپس در تمرينات شركت كند.
ملوان ديگر قادر به حركت نيست!
بهمن صالح نيا مدير عامل ملوان بندرانزلي در تازه ترين صحبت هاي خود درباره شرايط اين باشگاه و مشكلات مالي آن اظهار كرد: درگير كش وقوس هاي برطرف كردن مشكلات مالي و برگزاري مسابقات تيم هاي پايه هستيم. با مسئولان استان و سازمان جلسه اي برگزار كرديم تا بتوانيم كمك هاي مالي بگيريم. همه نگاه ها به سمت افرادي است كه وابستگي دارند و به تيم هايي كه در سازندگي سوابق درخشاني دارند بي توجه هستند. منطقه آزاد انزلي تعهداتي دارد كه به آنها عمل كرده است اما تنها توانستيم به 25 درصد از تعهدات مالي خود عمل كنيم. به هر حال نااميد نيستيم و قرار است كه اين هفته با متولي ورزش استان، الماس خاله، رئيس هيات فوتبال و استاندار جلسه داشته باشيم و ببينيم كه دستمان را مي گيرند يا خير، درغير اين صورت چهار چرخ ما پنچر خواهد شد و ديگر قادر به حركت نيستيم.
مظلومي 4 روز استقلال را تعطيل كرد
با اعلام كادر فني استقلال، تمرينات تيم به مدت 4 روز تعطيل است. پيش از اين تعطيلي سه روزه براي استقلالي ها در نظر گرفته شده بود، اما با پيروزي مقابل الاتفاق، حالا تمرينات تيم تا روز پنجشنبه تعطيل خواهد بود. با اين اعلام، اولين نوبت تمرين تيم بعد از 4 روز تعطيلي، از ساعت 14 روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.
ونگر به ماندن در آرسنال اصرار دارد
سرمربي آرسنال با وجود حذف اين تيم از رقابت هاي جام حذفي انگلستان، هنوز بر ماندن در جمع توپچي هاي لندن اصرار دارد. تيم آرسنال شنبه شب در دور پنجم رقابت هاي جام حذفي فوتبال انگلستان با نتيجه 2 بر صفر مقابل ساندرلند شكست خورد.بر پايه گزارش هرالد سان، اين شكست بدين معني است كه آرسنال براي هفتمين سال پياپي بدون كسب هيچ جامي، فصل را به پايان مي برد. ونگر در نشست خبري پايان اين ديدار اظهار داشت: ما بايد همبستگي خود را حفظ كنيم و براي بازي آينده تمركز داشته باشيم. اين مهم است كه قدرت و حالت بازگشت خود را حفظ كنيم.
اردوي تيم جوانان در امارات
مرحله جديد اردوي تيم فوتبال جوانان كشورمان براي آماده سازي جهت حضور در مسابقات قهرماني جوانان آسيا از روز چهارشنبه سوم اسفندماه در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود.بازيكنان دعوت شده به اين اردو، پس از پيگيري تمرينات خود در اردوي تهران، روز يكشنبه هفتم اسفندماه براي برپايي اردوي پنج روزه و برگزاري 2 ديدار تداركاتي با تيم نوجوانان امارات، راهي شهر دبي اين كشور مي شوند.

 



كشتي گير 14 ساله كيشي قهرمان كشور شد

جزيره كيش - خبرنگار كيهان:
عارف جعفري تبار كشتي گير سوموكار 14 ساله جزيره كيش در رده سني نوجوانان مسابقات قهرماني كشور توانست به مدال طلاي اين مسابقات دست پيدا كند.
اين نوجوان سنگين وزن توانست با درخشش در اين دوره از مسابقات كشوري براي حضور در مسابقات جهاني هنگ كنگ به اردوي تيم ملي سومو كشور دعوت شود.
گفتني است اولين دوره مسابقات كشتي سومو قهرماني نوجوانان كشور با حضور ورزشكاران استان هاي سراسر كشور از تاريخ 17 الي 28 بهمن ماه سال جاري در ورزشگاه تختي شهرستان اصفهان برگزارشد.

 



ذوب آهن تنها يك گام تا نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا

تيم بسكتبال ذوب آهن ايران تنها يك گام تا نيمه نهايي باشگاه هاي غرب آسيا قرار دارد و با پيروزي برابر المتحد نخستين تيم صعودكننده به اين مرحله خواهد بود.
تيم بسكتبال ذوب آهن ايران در دور برگشت مرحله پلي آف باشگاه هاي غرب آسيا، امروز ميزبان المتحد لبنان است.
ذوب آهني ها در صورت پيروزي در اين مسابقه به مرحله نيمه نهايي صعود مي كنند و حريف برنده ديدار مهرام و آرامكس اردن خواهند شد. فرزاد كوهيان سرمربي ذوب آهن درباره اين مسابقه گفت: ديدار برابر المتحد در اصفهان به مراتب دشوارتر از مسابقه در لبنان خواهد بود. لبناني ها چيزي براي از دست دادن ندارند و با تمام توان به دنبال پيروزي هستند. از طرف ديگر ذوب آهن خارج از ايران حاشيه اي ندارد و با تمركز كامل وارد ميدان مسابقه مي شود. انسجام و يكپارچگي ما در لبنان مناسب بود و شرايط ايده آلي داشتيم. با تمام اين شرايط بازيكنانم با ايمان و غيرت خودشان براي پيروزي مبارزه خواهند كرد.


 



خبري كه وزير ورزش و جوانان اعلام كرد افزايش 40 درصدي بودجه ورزش

وزير ورزش و جوانان گفت: با شتابي كه در دولت براي برنامه ريزي در امر ورزش ايجاد شده و با اعتبارات موجود به نظر مي رسد در آينده شاهد اتفاقات خوبي در بخش ورزش كشور باشيم.
محمد عباسي گفت: در لايحه بودجه سال 91 در مقايسه با سال گذشته در بخش ورزش افزايش بودجه داشته ايم و اين به معناي توجه دولت به امر ورزش كشور است. با شتابي كه در دولت براي برنامه ريزي در امر ورزش ايجاد شده و با اعتبارات موجود به نظر مي رسد در آينده شاهد اتفاقات خوبي در بخش ورزش كشور باشيم.
وي افزود:البته كسري هاي زيادي در اين بخش وجود دارد.به عنوان مثال هنوز پروژه هاي نيمه تمام ورزشي زيادي داريم كه بايد به اتمام برسند. اما دولت توجه خوبي به جريان ورزش داشته و ما توانستيم افزايش 40 درصدي را در لايحه بودجه سال آينده داشته باشيم كه تا حدي مي تواند كسري ها را جبران كند. به دنبال افزايش فرصت ها هستيم و در تمام بخش ها برنامه ريزي و اولويت بندي خواهيم داشت.

 



آخرين تلاش هاي فدراسيون شنا براي كسب سهميه المپيك

تيم ملي شناي ايران براي كسب سهميه المپيك لندن، بهار 91 در مسابقات مالزي، فرانسه و مجارستان حضور پيدا خواهد كرد.
تيم ملي شناي ايران كه چندي پيش براي كسب ورودي المپيك در مسابقات امارات شركت كرده بود براي محك آخرين شانس خود، بهار سال آينده در 3 ميدان بين المللي مالزي، فرانسه و مجارستان شركت مي كند. مسابقات بين المللي مالزي، ارديبهشت ماه آينده و مسابقات بين المللي فرانسه و مجارستان اواخر خردادماه 91 برگزار خواهد شد. فدراسيون شناي ايران قصد دارد تا آخرين شانس خود را براي رسيدن به مجوز المپيك لندن در اين مسابقات به محك بگذارد. هر چند كه مسئولان شناي ايران اميدي به حضور در لندن ندارند و برنامه خود را براي بازي هاي آسيايي آينده و المپيك برزيل طراحي كرده اند.

 



29 تير، آغاز فصل دوازدهم ليگ برتر فوتبال

بر اساس اعلام سازمان ليگ برتر فوتبال، فصل آينده ليگ برتر 29 تير ماه آغاز مي شود.
سازمان ليگ برتر فوتبال، تقويم مسابقات ليگ برتر در سال 92ـ 91 را اعلام كرد كه بر اين اساس، زمان آغاز فصل دوازدهم ليگ برتر، 29 تير سال آينده است. بر همين اساس فصل دوازدهم ليگ برتر در تاريخ 19 ارديبهشت ماه سال 92 پايان خواهد يافت.
همچنين سازمان ليگ برتر، زمان نقل و انتقالات فصل آينده را از 28 ارديبهشت ماه سال 91 تا 17 تير ماه آن سال اعلام كرد. چهارم تيرماه سال 91 نيز، تاريخ قرعه كشي رقابت هاي فصل دوازدهم ليگ برتر است. تيم هاي راه يافته به فصل دوازدهم ليگ برتر فوتبال، از تاريخ 18 آذر ماه سال 91 تا چهارم دي ماه آن سال، تعطيلات نيم فصل را سپري خواهند كرد.
همچنين سازمان ليگ برتر، تاريخ پنجم آبان ماه سال 91 را به عنوان روز مسابقات جام حذفي اعلام كرده است. اين مسابقات تا تاريخ 29 فروردين سال 92 ادامه خواهد يافت.

 



7 مدال طلا، نقره و برنز دووميداني در رقابت هاي قاره كهن

دومين روز مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا در چين در حالي به پايان رسيد كه تعداد مدال هاي طلا، نقره و برنز ملي پوشان ايران به 7 رسيد.
در اين رقابتها رضا قاسمي با ثبت زمان 68/6 گردن آويز طلا را به خود اختصاص داد و حسن حيدرپور با 78/6 به برنز رسيد. حيدرپور به دليل آنكه يك هزارم ثانيه ديرتر از ورزشكار هنگ كنگي از خط پايان گذشت سوم شد. مريم طوسي و رضا بوعذار در 400 متر و رضا قاسمي در 60 متر ملي پوشان طلايي ايران بوده اند. تنها نقره ايران را در حال حاضر ليلا رجبي در ماده پرتاب وزنه بدست آورده است. حسن حيدرپور در 60 متر، امين قليچي در 400 متر و سپيده توكلي در ماده پنجگانه نيز ملي پوشان برنزي كشورمان در اين رقابت ها بوده اند. همچنين ورزشكاران قزاقستان و ويتنام در ماده پنجگانه به ترتيب اول و دوم شدند. محمد حسين اسكندري نماينده كشورمان در ماده پرتاب وزنه با پرتابي به مسافت 17 متر و 87 سانتيمتر به مقام ششمي مسابقات داخل سالن آسيا اكتفا كرد.
ملي پوشان كشورمان قرار است شامگاه امروز از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد كشورمان شدند.

 



تيم هاي ملي پينگ پنگ در راه ماكائو

تيم هاي ملي پينگ پنگ بانوان و مردان ايران با 10 بازيكن براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا دوم اسفند راهي ماكائو خواهند شد.
تيم ملي پينگ پنگ بانوان كه پيش از اين قرار بود با 4 نفر به مسابقات قهرماني آسيا در ماكائو اعزام شود، با تصميم فدراسيون با 5 نفر متشكل از محجوبه عمراني، ندا شهسواري، سحر رهنما، مريم صامت و پريسا صمدي دوم اسفند راهي اين رقابت ها خواهد شد. نوشاد و نيما عالميان، محمدرضا اخلاق پسند، ميديا لطف الله نسبي و محمد فرقداني با سرمربيگري مهرداد بابادي وند نيز در بخش مردان عازم مسابقات مي شوند.
بانوان ايراني كه پس از پايان تور جهاني كويت، بامداد امروز وارد ايران شدند، صبح روز سه شنبه دوم اسفند به ماكائو اعزام خواهند شد. اين رقابت ها از چهارم اسفند با شركت 23 تيم در بخش بانوان آغاز مي شود.

 



مرحله دوم مسابقات انتخابي پنجم اسفند برگزار مي شود
جلسه مهم براي انتخاب كادر فني تيم ملي كاراته

بر اساس اعلام فدراسيون كاراته نفرات برتر مسابقات انتخابي تيم ملي كه در زنجان برگزار شد بايد براي حضور در مرحله دوم اين رقابتها پنجم اسفندماه به روي تاتامي بروند.
رقابتهاي انتخابي تيم ملي كاراته به مدت سه روز در زنجان برگزار شد و نفرات برتر اوزان و گروه هاي سني مختلف معرفي شدند. اين نفرات براي حضور در مرحله دوم بايد در مسابقات روز جمعه شركت كنند.تيم ملي كاراته رقابتهاي قهرماني آسيا در ازبكستان و قهرماني جهان در پاريس را پيش رو دارد و فدراسيون كاراته در نظر دارد با اجراي طرحي جديد تيمي متفاوت نسبت به دوره هاي قبل را راهي اين مسابقات كند.بر اساس اين طرح يك مدير فني براي تيم ملي انتخاب خواهد شد و كادر فني نيز با حضور يك مربي براي هر وزن تشكيل خواهد شد. مربيان فوق برنامه هاي خود را به مدير فني ارائه خواهند داد و زير نظر كادر فني كار آماده سازي را دنبال خواهد كرد.
پيش از اين قرار بود قبل از برگزاري رقابتهاي انتخابي كادر فني معرفي شود كه اين كار بعد از پايان مسابقات فوق هم صورت نگرفت.در جريان مسابقات انتخابي كه با شكست برخي چهره هاي صاحب نام كاراته ايران همراه بود مربياني چون مسعود رهنما ، مهران بهنام فر ، حسن شاطرزاده ، عليرضا كتيرايي ، شهاب سلطاني و غلامرضا دباغيان حضور داشتند كه هر كدام اوزان خاصي را زيرنظر داشتند. ضمن اينكه حبيب الله ناظريان وظيفه نظارت كلي را برعهده داشت.قرار است روز دوشنبه با برگزاري جلسه اي با حضور مسئولان فدراسيون و نفرات فوق در محل فدراسيون در مورد انتخاب نهايي كادر فني تصميم گيري شود. به نظر مي رسد همين نفرات با اندك تغييرات كادر فني، تيم ملي را براي حضور در رقابتهاي مهم سال آينده تشكيل دهند.

 



پرداخت بدهي فدراسيون كشتي به فيلا

همزمان با رقابت هاي كشتي قهرماني بزرگسالان آسيا در كره جنوبي، بدهي فدراسيون كشتي بطور كامل به فيلا پرداخت شد.
حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي با تاييد اين خبر گفت: بدهي فدراسيون كشتي كه مربوط به دوره گذشته بود، به صورت كامل تسويه شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14