(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148

حزب سياسي مصر : ديگر حاضر نيستيم توصيه هاي كاخ سفيد را بپذيريم
درگيري معترضان ضددولتي با پليس در حومه پايتخت الجزاير
رئيس جمهور تركيه: ما به حمايت خود از ناتو ادامه مي دهيم
تظاهرات سراسري يوناني ها در اعتراض به تصويب سياست هاي جديد رياضت اقتصادي
تظاهرات عليه آل سعود در شرق عربستان قاتلان فرزندان ما بايد مجازات شوند
12 شهيد و 18 مجروح در تازه ترين عمليات تروريستي بغداد
مادر شهيد خالد اسلامبولي: ملت مصر با الهام از انقلاب ايران عزت از دست رفته را به دست آورد
كميته منتخب سازمان ملل به جنايات آل خليفه در بحرين رسيدگي مي كند
ترور دادستان كل سوريه
تلاش آمريكا براي تجزيه ايالت بلوچستان خشم مقامات پاكستان را برانگيخت
حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به مناطق مسكوني غزه
دانشجويان مسلمان آمريكايي تحت نظارت پليس
شاهزادگان سعودي رسوا مي شوند



حزب سياسي مصر : ديگر حاضر نيستيم توصيه هاي كاخ سفيد را بپذيريم

دبير كل حزب الوفد از فشارهاي دولت و كنگره آمريكا به مصر انتقاد كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «السيد البدوي» دبير كل حزب الوفد روز يكشنبه در بيانيه اي اعلام كرد: مصر ديگر حاضر نيست توصيه هاي واشنگتن را همچون دوران حسني مبارك بپذيرد.
وي گفت: در ديدارهاي مستمر با همه كشورها و به ويژه آمريكا تاكيد كرده ايم كه مردم مصر تغيير كرده اند و ديگر نمي خواهند تحت تاثير فشارهاي كاخ سفيد قرار بگيرند.البدوي با اشاره به بحران موجود در روابط دو كشور خاطرنشان كرد: افكار عمومي مصر ديگر اين موضوع را نمي پذيرد كه آمريكا، افكار و تصميمات خود را به آنها تحميل كند. اين در حالي است كه منابع خبري از قصد «عمر سليمان» معاون سابق مبارك و «نبيل العربي» دبير كل اتحاديه عرب براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري مصر خبر دادند.

 



درگيري معترضان ضددولتي با پليس در حومه پايتخت الجزاير

صدها تن از حاشيه نشينان پايتخت الجزاير در اعتراض به اوضاع بد معيشتي خود با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند.
به گزارش ايلنا به نقل از روزنامه الوطن چاپ آمريكا، صدها نفر از ساكنان منطقه در «قانه» در شرق الجزيره در اعتراض به اوضاع بد معيشتي خود، اقدام به بستن جاده ا صلي پايتخت و شكستن شيشه هاي بسياري از فروشگاه هاي دولتي كردند.براساس اين گزارش، معترضان كه از يك ماه پيش تاكنون شاهد قطع گاز، آب و برق هستند، با نيروهاي پليس و ضد شورش درگير شدند و به سوي آنها سنگ پرتاب كردند.
تلويزيون دولتي الجزاير با نمايش اماكن تخريب شده، معترضان را افراد آشوب طلب معرفي و از پخش جزئيات اعتراضات آنها خودداري كرد.

 



رئيس جمهور تركيه: ما به حمايت خود از ناتو ادامه مي دهيم

رئيس جمهور تركيه گفت: اين كشور به حمايت خود از ناتو ادامه مي دهد و اين حمايت در آينده هم ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري ها عبدالله گل كه به مناسبت شصتمين سالگرد عضويت كشورش در ناتو سخن مي گفت، افزود: تركيه توانسته است نقش تاثيرگذار و مهمي در بين كشورهاي عضو ناتو ايفا كند و به همين دليل به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است.
احمد داوداوغلو وزير خارجه تركيه نيز از ناتو به عنوان تاثيرگذارترين اتحاد دوران جديد ياد كرد.
اظهارات مقامات ترك در حالي عنوان مي شودكه شهرهاي آنكارا و اسلامبول تركيه روز شنبه شاهد تظاهرات گسترده مردم عليه سازمان ناتو بود. مردم در اين تظاهرات خواهان خروج تركيه از اين پيمان و تعطيلي سيستم راداري ناتو در اين كشور شدند.
اين گزارش حاكي است فعالان جامعه حقوق بشر و همبستگي براي مردم مظلوم در تظاهراتي كه روز شنبه مقابل پارلمان تركيه در شهر آنكارا برگزار شد اعلام كردند سيستم راداري ناتو، تركيه را به فراهم كننده اطلاعات براي جنگ امپرياليست ها تبديل مي كند.
معترضان دست نوشته هايي حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «هدف ناتو جنگ عليه ايران و حفاظت از اسرائيل است»، معترضان همچنين از دولت تركيه خواستند از اقداماتي كه به روابط تركيه با همسايگانش لطمه مي زند، اجتناب كند.
تظاهرات ديگري نيز عليه ناتو توسط حزب اسلامگراي سعادت در ميدان مركزي اسلامبول برگزار شد.
در اين تظاهرات معترضان شعار «ناتو را نمي خواهيم»، «پايگاه هاي ناتو در تركيه تعطيل شود» و «هدف سپر موشكي ناتو حفاظت از اسرائيل است» سر دادند. اين تظاهرات يك روز پس از آن برگزار شد كه احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه و آندرس فوگ راسموسن دبيركل ناتو در كنفرانس مطبوعاتي مشترك در آنكارا اعلام كردند ناتو اطلاعات به دست آمده از اين سيستم راداري را در اختيار كشوري ثالث از جمله رژيم اسرائيل قرار نخواهد داد.

 



تظاهرات سراسري يوناني ها در اعتراض به تصويب سياست هاي جديد رياضت اقتصادي

مردم يونان با برگزاري تظاهرات گسترده ضد سرمايه داري مخالفت شديد خود رابا اجراي طرح هاي وام دهندگان به اين كشورابرازداشتند.
به گزارش ايرنا، مردم آتن و ديگرشهرهاي يونان ديروزدراعتراض به تشديد سياست رياضت اقتصادي دولت و نظام سرمايه داري در اين كشور تظاهرات گسترده برگزاركردند.
در اين تظاهرات گسترده كه با فراخوان دواتحاديه بزرگ كارگري برگزارشد واقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، معترضين ابتدا در ميادين اصلي شهر آتن تجمع و سپس به سوي پارلمان يونان راهپيمايي و توافق رهبران سه حزب حامي دولت ائتلاف به رهبري لوكاس پاپاديموس در مورد توافقنامه جديد به منظور دريافت وام ديگري از اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول (تروئيكا) را محكوم كردند.
معترضين پارچه نوشته هايي مبني بر محكوميت ادامه سياست رياضت اقتصادي با خود حمل مي كردند و از دولت خواستند كه از ادامه و تشديد سياست رياضت اقتصادي دست بردارد.
دولت يونان نيروهاي امنيتي فراواني را براي كنترل نظم در سطح شهر و به ويژه در اطراف پارلمان اين كشور بسيج كرده بود.
بر اثر اين تظاهرات گسترده مردمي كه به نشانه مخالفت با خواسته هاي نمايندگان اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي برگزار گرديد، تمام خيابان هاي مركزي شهر آتن به روي وسايل نقليه بسته شد و معترضين خواستار برگزاري سريع انتخابات عمومي دراين كشور شدند .
گفتني است نمايندگان تروئيكا با فشار بر دولت يونان خواستار اخراج تعداد 150 هزار نفر از كاركنان ادارات دولتي و بخش خصوصي تا سال 2015 ميلادي، كاهش حقوق و مزاياي كاركنان، كاهش حقوق بازنشستگي و تعطيلي بيش از 40 سازمان و ارگان وابسته به وزارتخانه هاي مختلف يونان هستند .
رهبران حزب سوسياليست پاسوك ، حزب دمكراسي نوين و حزب تندروي هشدار مسيح (لائوس) پس از دو روز مذاكره طولاني با «لوكاس پاپاديموس » نخست وزير يونان ، چند روز پيش با تن دادن به خواسته هاي تروئيكا، توافق كردند.
تظاهر كنندگان از دولت خواستار كنار گذاشتن طرح تشديد سياست رياضت اقتصادي، لغو تمام توافق هاي دولت با اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي و برگزاري سريع انتخابات در اين كشور شدند .
بر اساس توافق سران سه حزب حامي دولت ائتلاف يونان، به دولت اجازه داده مي شود كه با كاهش 22 درصد حقوق كاركنان دولت، كاهش حقوق بازنشستگي، اخراج 15 هزار نفر از نيروي انساني ادارات دولتي و بخش خصوصي، توقف كامل استخدام ها، ادغام تعداد زيادي از ادارات دولتي و واگذاري تعدادي از شركت هاي دولتي به بخش خصوصي را با اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول امضاء نمايد.
بر اساس گزارش رسانه هاي خبري يونان، تظاهرات مشابه و گسترده اي نيز در شهرهاي بزرگ يونان برگزار گرديد و در جريان تظاهرات سياست رياضت اقتصادي دولت يونان محكوم گرديد . در همين حال تعدادي از اتحاديه كارگري ديگر ، يونانيان خشمگين و نا اميد ، كارگران مبارز و احزاب چپگراي يونان در جريان اين تظاهرات اعلام كردند كه بعد از ظهر روز يكشنبه نيز به تظاهرات ديگري به نشانه مخالفت با ادامه سياست رياضت اقتصادي دست خواهند زد .
دولت بحران زده يونان بيش از 450 ميليارد يورو بدهي خارجي دارد و تلاش مي كند با تصويب قوانيني مبني بر كاهش كسري بودجه خود، اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول موسوم به تروئيكا را براي دريافت يك وام جديد 130 ميليارد يورويي متقاعد سازد .
با اين همه خبرگزاري فرانسه طي گزارشي اعلام كرد، اعطاي وام به يونان به هيچ وجه باعث درمان اصولي بحران مالي اين كشور نخواهد شد، بلكه اين اقدام تنها فروپاشي اقتصاد اين كشور را موقتا با تاخير مواجه خواهد كرد.
يونان از بدهكارترين اعضاي اتحاديه اروپاست و بايد تا 20 مارس 14 ميليارد دلار از بدهي هاي خود را پس دهد. چندي پيش مقامات رسمي اين كشور به صراحت اعلام كردند، احتمالا توان بازپرداخت بدهي هاي خود را نخواهند داشت!اما اين بحران فقط كشورهاي فقير اروپايي را با مشكلات جدي مواجه نكرده است.
فرانسه، به عنوان يكي از سه عضو قدرتمند اتحاديه اروپا و منطقه يورو نيز دچار مشكلات اقتصادي شده كه رفته رفته در حال وخيم تر شدن است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از نشريه فرانسوي «نوول اوبسرواتور» نوشت: اتحاديه هاي كارگري و كارمندي در اعتراض به ركود اقتصادي و بيكاري ناشي از كاهش توليدات كارخانجات خودروسازي راهپيمايي كردند.
اين تظاهرات كه روز شنبه و در شمال پاريس برگزار شد، به دنبال اعلام خبر كاهش توليدات كارخانه خودروسازي «پژو سيتروئن» صورت گرفت.براساس اين گزارش، كارخانه خودروسازي پژوسيتروئن در منطقه «سن سن دوني» به طور كامل تعطيل و كاركنان آن بيكار شده اند.دو نفر از نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري فرانسه نيز در اين تظاهرات صدها نفري شركت داشتند.

 



تظاهرات عليه آل سعود در شرق عربستان قاتلان فرزندان ما بايد مجازات شوند

صدها تن از ساكنان شهر «القطيف» در شرق عربستان با برگزاري راهپيمايي اعتراض آميز خواستار بازخواست قاتلان فرزندان خود شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، تظاهرات گسترده مردم در شهر القطيف عربستان براي محكوميت اقدام نيروهاي امنيتي سعودي در كشتن غيرنظاميان شنبه شب نيز ادامه يافت و معترضان بازخواست قاتلان و مفسداني كه تظاهرات كنندگان بي پناه را به قتل مي رسانند را خواستار شدند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان با وجود حضور گسترده نيروهاي امنيتي و استقرار ده ها نفربر زرهي در شهر القطيف، خواستار سرنگوني حكام ظالم عربستان شدند و قتل عام معترضان را محكوم كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، معترضان، تصاوير بزرگي از شهداي حوادث اخير را با خود حمل و بر ادامه اعتراضات تا تحقق خواسته هاي مشروع خود با شهدا تاكيد كردند.
مردم شهر القطيف با فرياد زنداني سياسي آزاد بايد گردد، آزادي زندانيان معروف به فراموش شدگان را از رژيم آل سعود خواستار شدند. اين در حالي است كه شهرهاي «العواميه»، صفوي و جزيره تالوت نيز همچنان ناآرام است و مردم اعتراضات خود را از حضور گسترده نظاميان آل سعود در منطقه، در مناسبت هاي مختلف اعلام مي كنند.
رژيم آل سعود به بهانه هاي مختلف تظاهرات مسالمت آميز را بارها به خاك و خون كشيده است.

 



12 شهيد و 18 مجروح در تازه ترين عمليات تروريستي بغداد

بر اثر يك عمليات تروريستي مقابل دانشكده پليس در بغداد 30 نفر كشته يا مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در مقابل دانشكده پليس بغداد دست كم 12 نفر كشته و 18 تن ديگر مجروح شدند.
هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين حمله تروريستي را بر عهده نگرفته است.
اكثر كشته ها و مجروحان از شهروندان عادي بودند كه در شلوغ ترين ساعت روز از مقابل دانشكده پليس عبور مي كردند. اخيرا فاش شد كه آمريكا و رژيم سعودي در تلاشند با هدايت عمليات تروريستي به جنگ مذهبي در عراق دامن بزنند.
اين در حالي است كه سفارت آمريكا در بغداد اعلام كرد واشنگتن 131 دستگاه تانك از 140 دستگاهي را كه قرارداد فروش آن با عراق امضا شده بود به اين كشور تحويل داده است.
وزارت دفاع عراق در دهم اوت سال 2010 محموله اول تانك هاي آبرامز را از آمريكا تحويل گرفت و قرار شد بقيه اين تانك ها طي چند مرحله به اين كشور تحويل داده شود.

 



مادر شهيد خالد اسلامبولي: ملت مصر با الهام از انقلاب ايران عزت از دست رفته را به دست آورد

مادر شهيد خالد اسلامبولي گفت: ملت مصر با الهام از انقلاب مردم ايران و بيداري اسلامي، عزت و كرامت از دست رفته خود را به دست آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حاجيه قدريه» مادر شهيد اسلامبولي با اشاره به تحولات بيداري اسلامي در منطقه و حمايت جمهوري اسلامي از خيزش مسلمانان بر ضد حكام ظالم اظهار داشت: ايران كشوري است كه از كلمه «لا اله الا الله» حمايت مي كند و خدا نيز آن را در مقابل هر دشمني حفظ مي كند.
وي با انتقاد از توطئه دشمنان عليه انقلاب اسلامي ايران يادآور شد: ملت مصر از اسرائيل و آمريكا تنفر دارد و در كنار ايران خواهد ايستاد، چرا كه آنها (ايرانيان) قبل از هر چيز مسلمانند. مادر شهيد اسلامبولي تحولات اخير در مصر را متذكر شد و گفت: من واقعا به انقلاب مردمي مصر افتخار مي كنم و هر وقت كه به ميدان التحرير مي روم، هزاران نفر با گرمي از من استقبال مي كنند و دستم را مي بوسند و احساس مي كنم آنچه خالد آرزوي آن را داشت، محقق شده است.حاجيه قدريه يادآور شد: از پيروزي مردم در مصر احساس عزت و كرامت كرده ام و ما اين عزت و كرامت را پس از 30 سال به دست آورديم و ايران الگوي انقلابيون مصر است.وي متذكر شد: هنوز فراموش نكرده ام و فراموش نخواهم كرد كه خالد اسلامبولي قهرماني است كه در راه خدا شهيد شد و الگوي او هميشه علي بن ابي طالب بود و تحت تاثير انقلاب اسلامي بود و آن را دوست داشت.



 



كميته منتخب سازمان ملل به جنايات آل خليفه در بحرين رسيدگي مي كند

دبير كل سازمان ملل با انتقاد شديد از تداوم خشونت ها و قتل عام مردم بحرين خواستار تشكيل كميته مستقل براي رسيدگي به جنايات آل خليفه در آن كشور شد.
به گزارش شبكه خبري العالم، بان كي مون با صدور بيانيه اي تاكيد كرد، اعمال زور بيش از حد و افزايش خشونت ها در بحرين توسط نظاميان آل خليفه باعث نگراني جامعه جهاني شده است.
دبير كل سازمان ملل از دولت بحرين خواست مطابق قوانين بين المللي به خشونت هاي موجود عليه تظاهركنندگان پايان دهد و زمينه را براي بيان خواسته ها و مطالبات آنان فراهم كند.
وي تأكيد كرد، نيروهاي نظامي بحرين بايد هر چه سريع تر خشونت عليه مردم را كنار بگذارند و تلاش كنند در فضايي كاملاً صميما نه و دوستانه خواسته ها و مطالبات واقعي مردم اين كشور را فراهم سازند.
بان كي مون گفت، تنها راه دولت بحرين در شرايط كنوني مدارا كردن با مخالفان است.
اين در حالي است كه سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه اظهار داشت، ملت بحرين اميدي به تحركات سازمان ملل ندارد و روحيه انقلابي خود را همچنان حفظ كرده و خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه است.
عبدالرئوف الشايب تصريح كرد، ملت بحرين متحد و يكپارچه است و مذاكره با رژيم جنايتكار را نمي پذيرد و از خواسته هاي عادلانه خود دست برنمي دارد. مجيد ميلاد يكي از رهبران جمعيت الوفاق نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه مردم بحرين به رغم سركوبگري ها و اعمال وحشيانه مزدوران رژيم حاكم به انقلاب خود در نهايت پايداري و ايستادگي ادامه خواهند داد و انقلاب را به پيروزي خواهند رساند.
وي از جامعه جهاني خواست مانع ارسال تسليحات آمريكايي به بحرين شوند.

 



ترور دادستان كل سوريه

گروهك هاي مسلح در سوريه در ادامه اقدامات تروريستي خود دادستان كل اين كشور را به همراه يك قاضي ترور كردند.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد كه گروهك هاي مسلح روز گذشته در شهر ادلب دادستان كل و يك قاضي را ترور كردند. در جريان اين حادثه هر دو مقام و راننده آنها كشته شدند.
اين ترور درحالي صورت گرفت كه اين افراد در حال حركت از منزل به سمت محل كار خود بودند.
پيش از اين يك گروهك تروريستي عضو شوراي شهر حلب را روز شنبه ترور كرده بودند.
شهرهاي مختلف سوريه در روزهاي اخير شاهد اقدامات تروريستي از طرف گروهك هاي مسلحي است كه به گفته منابع سوري در خارج از سوريه و در خاك تركيه با حمايت مالي قطر و عربستان آموزش مي بينند.
همچنين منابع آگاه اردني از همكاري قطر و گروه 14 مارس در قاچاق 50 تن سلاح اسرائيلي به سوريه براي مخالفان نظام بشار اسد خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري عراقي «النخيل»، منابع اردني اعلام كردند كه دولت قطر يك محموله 50 تني سلاح از شركت نظامي اسرائيلي «رافائل» خريداري كرد و در نظر دارد با همراهي جريان 14 مارس لبنان اين محموله را از راه كردستان عراق به سوريه منتقل كند.
اين محموله 650 ميليون دلاري خمپاره انداز، مين هاي ضد زرهي، سلاح هاي تك تيراندازي، جليقه هاي ضد گلوله و تجهيزات ارتباطاتي تشكيل مي دهد.
اين منابع اظهار داشتند سفر اخير مقامات 14 مارس لبنان از جمله «سمير جعجع» به قطر و عراق در رابطه با همين مسئله قاچاق سلاح به سوريه بوده است.
به گفته اين منابع، مسئولان ارسال اين سلاح ها به شبه نظاميان مخالف رژيم «بشار اسد» در روند انتقال اين سلاح ها به سوريه با مشكل مواجه شده اند، به همين دليل كردستان عراق را براي اين امر برگزيده اند.
از سوي ديگر ارتش لبنان تعدادي از يگان هاي ويژه خود را در منطقه «وادي خالد» در نزديكي «حمص» مستقر كرده است و حزب الله لبنان نيز با چشم هايي باز مناطق مرزي را كنترل مي كند تا درصد امكان قاچاق اسلحه به سوريه را به حداقل ممكن برساند.
در همين رابطه حزب الله لبنان نيز اعلام كرد كه جريان 14 مارس برهبري سعدالدين حريري از فتنه انگيزي و تحريك افكار عمومي عليه نظام سوريه دست برنمي دارد.
سيد «هاشم صفي الدين» رئيس شوراي اجرايي حزب الله در اين باره گفت، جريان 14 مارس به بخشي از توطئه آمريكا و اسرائيل عليه مقاومت تبديل شده است و سياست هاي اين جريان حول محور سوريه مي چرخد.
وي تأكيد كرد، درحالي كه سوريه از مقاومت و فلسطين حمايت مي كند برخي جريانات و كشورهاي عربي به قضيه فلسطين پشت كرده اند و در راستاي منافع آمريكا و اسرائيل گام برمي دارند.
شبكه خبري راشاتودي نيز از همكاري متقابل آمريكا با گروه تروريستي القاعده براي سرنگوني حكومت سوريه خبر داد.
اين شبكه خبري روسي در گزارشي نوشت، القاعده فكر مي كند با كمك آمريكا مي تواند قدرت را در سوريه به دست گيرد و آمريكا هم معتقد است كه مي تواند با استفاده از تروريست هاي القاعده ازد ست رژيم سوريه خلاص شود.
مدير مركز تحقيق درباره جهاني سازي نيز اعلام كرد كه گروه هاي مسلح مخالف دولت سوريه از سوي قدرت هاي خارجي از جمله آمريكا و ناتو حمايت مي شوند.
وي افزود، قدرت هاي جهاني در پي يافتن بهانه اي براي جنگ افروزي در سوريه هستند تا اوضاع كشور را بي ثبات جلوه دهند تا زمينه براي سرنگوني نظام بشار اسد فراهم شود.

 



تلاش آمريكا براي تجزيه ايالت بلوچستان خشم مقامات پاكستان را برانگيخت

تلاش مجلس نمايندگان آمريكا براي تجزيه ايالت بلوچستان، خشم مقامات پاكستاني را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري ها، مجلس نمايندگان آمريكا در حال تصويب لايحه اي است كه به بهانه «نبود آزادي هاي مدني در بلوچستان» و «رها شدگي مردم اين منطقه از سوي افغانستان و پاكستان» به دنبال تجزيه اين ايالت است. آمريكا همچنين مدعي شده، اين بي توجهي از سوي دولت كابل و اسلام آباد، باعث بروز قتل هاي هدفمند و وقوع خشونت و درگيري در اين منطقه شده است!
انتشار اين خبر بلافاصله با واكنش اعتراض آميز مقامات پاكستاني پاسخ داده شد. به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، وزارت خارجه پاكستان شنبه در واكنش به اين اقدام آمريكا، ضمن مردود شمردن اين لايحه، واشنگتن را به نقض كامل قوانين بين المللي متهم كرد. «عبدالباسط» سخنگوي دستگاه ديپلماسي پاكستان گفت: اين اقدام آمريكا دخالت آشكار در امور داخلي پاكستان بوده و به معني جهل و ناداني آمريكايي ها از جامعه پاكستان است.
وي ضمن هشدار نسبت به عواقب برداشتن اينگونه گام هاي «غيرمسئولانه» از سوي واشنگتن تأكيد كرد: اسلام آباد چنين اقدامي را تحمل نخواهد كرد.در همين حال نمايندگان پارلماني ايالتي «حزب مسلم ليگ پاكستان شاخه «نواز» در ايالت «خيبرپختونخواي» عليه لايحه نمايندگان آمريكا، قطعنامه اي را آماده انتشار مي كنند. اين قطعنامه توسط «جاويد عباسي» وابسته به حزب مسلم ليگ و عضو پارلمان ايالتي، ايالت خيبرپختونخواي آماده شده و قرار است براي تصويب به پارلمان مربوطه ارائه شود.جاويد عباسي گفت: لايحه كنگره آمريكا بدون شك توطئه اي عليه پاكستان است.از سوي ديگر خبر مي رسد، شمار قربانيان حملات تروريستي جمعه گذشته پاراچنار پاكستان به 32 شهيد و 60 مجروح رسيده است. روزنامه انگليسي «گاردين» با اعلام اين خبر نوشت، طالبان مسئوليت اين كشتار را پذيرفت. بيشتر قربانيان اين انفجار تروريستي شيعه بودند.

 



حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به مناطق مسكوني غزه

جنگنده هاي رژيم صهيونيستي مناطقي از نوار غزه را بمباران كردند كه طي آن 6 فلسطيني از جمله 2 كودك مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري فلسطين اليوم، منابع پزشكي فلسطين اعلام كردند كه چهار شهروند فلسطيني از اعضاي يك خانواده از جمله دو كودك در حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به منزل آنها در «حي التفاح» واقع در شرق غزه زخمي شدند.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي همچنين يك كارگاه در حي الزيتون در شهر غزه را بمباران كردند كه دو فلسطيني در اين حمله زخمي شدند.
رژيم صهيونيستي پايگاه رعد وابسته به گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس را هدف شليك سه فروند موشك قرارداد كه باعث تخريب زيادي در اين پايگاه شد ولي به كسي آسيبي نرسيد.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي طي چند روز اخير همچنان در حال پرواز به آسمان نوار غزه هستند.
اين در حالي است كه رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي بار ديگر غزه را تهديد به حمله گسترده كرده است.
از سوي ديگر، دولت حماس نسبت به اقدام اشغالگران و شهرك نشينان صهيونيست براي ارتكاب كشتار جديد در مسجدالاقصي هشدار داد. به دنبال وقوع درگيري بين نظاميان صهيونيست و نمازگزاران فلسطيني در مسجدالاقصي دولت حماس به رياست اسماعيل هنيه خواستار دخالت همه كشورهاي جهان براي جلوگيري از فاجعه جديد در قدس اشغالي شد.
دولت حماس مسئوليت هرگونه پيامدهاي اين حمله را متوجه دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي دانست.
نيروهاي اشغالگر دروازه هاي مسجدالاقصي را بسته و از ورود نمازگزاران فلسطيني زير 45 سال به اين مكان مقدس جلوگيري كردند.
اين اقدام شهرك نشينان صهيونيست به درخواست گروه هاي يهودي تندرو انجام شد كه خواسته بودند براي نشان دادن حاكميت يهوديان بر مسجدالاقصي اين مسجد را به تصرف خود درآورند.
همچنين يك مسجد در قريه مصمص به آتش كشيده شد كه تحقيقات درباره عوامل به آتش كشيدن اين مسجد هنوز ادامه دارد.

 



دانشجويان مسلمان آمريكايي تحت نظارت پليس

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد اداره پليس نيويورك نه تنها دانشجويان مسلمان را در دانشگاهها بلكه در داخل شهر و نقاط ديگر تحت نظر دارد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اداره پليس نيويورك دانشجويان مسلمان را حتي در سفرهاي تفريحي خارج از شهر تحت نظر دارد و نام دانشجويان مسلمان را در يك ليست قرار داده و حتي تعداد نمازهاي روزانه آنها را رصد مي كند.
كارآگاهان اداره پليس نيويورك همچنين وب سايت ها و وبلاگ هاي دانشجويان مسلمان را هر روز چك مي كنند.نام دانشجويان و استادان مسلمان حتي اگر هيچ سوء پيشينه اي نداشته باشند در ليست پليس اداره نيويورك ثبت مي شود.
پال براون، سخنگوي پليس نيويورك در پاسخ به سؤال خبرگزاري آسوشيتدپرس در خصوص چرايي اين نظارت ها، يك ليست ارائه كرد كه در آن نام 12دانشجوي مسلمان عضو انجمن هاي اسلامي دانشجويان كه به اتهام تروريسم بازداشت شده بودند، ارائه كرد.اين سخنگو با ارسال ايميل به خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد: اداره پليس نيويورك به خاطر انجام اقدامات احتياطي اين نظارت ها را انجام مي دهد.وي همچنين در ايميل خود عنوان داشت: پليس تنها در سال هاي 2006 و 2007 وب سايت هاي دانشجويان را رصد مي كرده و اطلاعات آن را جمع آوري مي كرده است.
در ماه هاي اخير خبرگزاري آسوشيتدپرس پرده از برنامه هاي محرمانه اداره پليس نيويورك برداشت كه براساس آنها پليس نيويورك با همكاري سازمان سيا دانشجويان مسلمان در نقاط مختلف اعم از اماكن صرف غذا، خريد و عبادت تحت نظر قرار مي دهد.

 



شاهزادگان سعودي رسوا مي شوند

افشاي اسرار محرمانه و پشت پرده زندگي شاهزادگان سعودي از طريق شبكه هاي اجتماعي اينترنتي، دردسرهاي زيادي براي حاكمان فاسد عربستان به همراه داشته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل خبرگزاري العالم، فردي كه خود را «مجتهد» معرفي كرده، مدتي است از طريق شبكه اجتماعي توئيتر در عربستان انتشار اسرار پشت پرده و فساد حاكم بر خاندان سعودي در اين كشور مي پردازد.همين مطلب مقامات رژيم سعودي را بر آن داشت تا به دنبال راهكارهاي متفاوتي براي كنترل يا نظارت بر توئيتر باشند، به طوري كه «عبدالعزيز آل شيخ» مفتي كل سعودي با هشدار درباره توئيتر مسلمانان را از فعاليت در اين محيط برحذر داشت.سعودي ها در گام ديگر و اقداماتي متناقض با فتواي مفتي كل عربستان، بخش قابل توجهي از سهام توئيتر را خريداري كردند، تا از اين طريق بتوانند كنترل اين شبكه اجتماعي اينترنتي را به صورت رسمي در اختيار بگيرند. «وليدبن طلال» برادرزاده شاه عربستان كه مجله فوربس در مارس گذشته ثروت او را حدود 20ميليارد دلار برآورد كرده بود، سرانجام توانست پس از چند ماه مذاكره بخشي از سهام توئيتر را خريداري كند.كارشناسان تأكيد كردند باتوجه به سرمايه 8 ميليارد دلاري توئيتر، سهم «بن طلال» در اين شبكه اينترنتي به 75/3درصد مي رسد. با اين حال براساس آمارهاي اعلام شده، شهروندان عربستاني بيشترين كاربران توئيتر را به خود اختصاص داده اند. افشاگري هاي «مجتهد» در توئيتر اكنون شامل فهرست بلندي از مسئولان سعودي از جمله «عبدالله بن عبدالعزيز» شاه عربستان و شماري از فرزندانش و رئيس دفتر پادشاه شده است. وي همچنين درباره «نايف» وليعهد سعودي و فرزندش «سعود» نيز مطالبي را افشا كرده است.«خالدبن سلطان» معاون وزير دفاع و شماري از شاهزادگان مطرح سعودي نيز از اين افشاگري ها در امان نمانده اند. اما در اين ميان «عبدالعزيز» فرزند كوچك فهد پادشاه سابق عربستان بزرگترين سهم را از اين افشاگري ها داشته است. «مجتهد» در اين افشاگري ها با خطاب قرار دادن او با نام «عزوز»، از هزينه هاي هنگفت و غيرقابل تصوري كه در كاخ هاي او صورت گرفته، و درباره علت بركناري او از رياست دفتر شوراي وزيران پرده برمي دارد. «مجتهد» از همين راه توانسته است تاكنون توجه بيش از 200 هزار مخاطب عربستاني را جلب كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14