(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 اسفند 1390- شماره 20151

حديث دشت عشق
فرصتي كه براي تازه واردها فراهم شد ايران - اردن ديداري در غياب ستاره ها
اخبار كوتاه از فوتبال
براي چندمين بار صورت گرفت درخواست اعضاي مجمع از وزير ورزش براي احداث خانه بسكتبال
تاكيد چند باره وزير ورزش دخالتي در انتخابات فدراسيون فوتبال نخواهيم داشت
برخي ها خوب نبودند اما...
بنا : كشتي فرنگي ايران فراتر از قاره آسياست
ولاسكو تا 9 روز ديگر به تهران باز مي گردد آغاز اردوي تيم ملي واليبال از نيمه اسفند
خبري كه دبير كميته ملي المپيك اعلام كرد ورزشكاران المپيكي در ايام نوروز تعطيل نيستند
براي حضور در مسابقات جام جهاني تيم ملي جودو راهي جمهوري چك شد
ليگ برتر تكواندو در هفته هفتم و هشتم جدال سخت مدعيان در بالاي جدول



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «حسن حبيبي»
دست از امام و انقلاب برنداريد
پدر و مادر عزيز! از آنكه نتوانستم آن طور كه بايد براي شما فرزند شايسته و خوبي باشم معذرت مي خواهم و اميدوارم مرا ببخشيد و زحماتي كه برايم كشيديد حلال نماييد و با روحيه بزرگي كه شما داشته ايد مطمئن هستم كه در شهادت من هيچگونه احساس ناراحتي نه تنها نمي كنيد بلكه خيلي هم خوشحاليد كه توانسته ايد شما هم در راه خدا قرباني دهيد و از خدا بخواهيد كه اين قرباني را به شايستگي از شما بپذيرد و اين را بدانيد «اموال و اولاد امانتي بيش نيستند.» اي ملت بزرگوار از شما عاجزانه تقاضامندم كه دست از امام و اين انقلاب برنداريد.
شهيد «حسن حبيبي»، سال 1341 متولد شد و در 24/1/1362 در عمليات والفجر مقدماتي (فكه) به شهادت رسيد.

 



فرصتي كه براي تازه واردها فراهم شد ايران - اردن ديداري در غياب ستاره ها

تيم ملي فوتبال كشورمان در حالي در ديداري تداركاتي مقابل اردن صف آرايي خواهد كرد كه كارلوس كي روش برخي ستاره هاي شاخص اين تيم را در اختيار ندارد و با تركيبي متفاوت به مصاف حريف خود خواهد رفت.
نسبت به آخرين ديدار تيم ملي كه در تاريخ 24 آبان ماه در چارچوب هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا مقابل تيم اندونزي برگزار شد تيم ملي فوتبال كشورمان در ديدار دوستانه مقابل اردن آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، مجتبي جباري، ميلاد ميداوودي، مهرداد پولادي و محمدرضا خلعتبري را در اختيار نخواهد داشت و با تركيبي متفاوت به ميدان خواهد رفت. در غياب اين ستاره ها كه به دلايل مختلف از همراهي تيم ملي باز مانده اند بدون شك «كارلوس كي روش» به بهترين هاي مسابقات ليگ برتر كه هم اكنون در اردو حاضر هستند، اعتماد خواهد كرد.
تيم ملي فوتبال كشورمان امشب و از ساعت 19 با شرايطي كه عنوان شد در ورزشگاه الوصل دبي به مصاف اردن مي رود. شايد از ديد منتقدان برگزاري اين بازي آنهم در كوران مسابقات ليگ برتر براي تيمي كه پيش از اين صعودش به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 قطعي شده است و يك بازي تشريفاتي با قطر پيش رو دارد، چندان منطقي نباشد، اما براي كي روش كه نگاهش به آينده تيم ملي است اين بازي و حتي ديدار با قطر پيش درآمدي است براي ديدارهاي سرنوشت ساز پيش رو كه از خردادماه سال 91 آغاز مي شود.
كي روش كه هدفش حضور قدرتمند در مسابقات جام جهاني است و نه صرف شركت در اين مسابقات در ديدارهاي دوستانه با حريفاني چون اردن مي تواند داشته هايش را محك بزند و ببيند كه چه در چنته دارد. او كه در 9 ديدار گذشته اش با تيم ملي به هفت پيروزي و دو تساوي رسيده است، ديدار با تيم خوب اردن را كه از بهترين هاي مرحله سوم انتخابي جام جهاني در قاره آسيا بوده است، سنگ محكي مناسب براي بررسي داشته هاي تيمش مي داند. او در اين بازي خواهد فهميد تا چه اندازه مي تواند به بهترين هاي ليگ اعتماد كند و نام ها چقدر در تيمش تاثير دارند.
ديدار دوستانه با اردن نخستين بازي تيم ملي فوتبال كشورمان در سال 2012 است. بايد ديد در اين بازي تيم كشورمان مي تواند به پيروزي دست يابد و بهاري خوش براي سال نكو بسازد يا خير.
تيم هاي ملي فوتبال ايران و اردن از 31 مه 2000 تا به امروز 11 بار مقابل هم صف آرايي كرده اند كه حاصل آن 6 پيروزي، چهار شكست و يك تساوي براي تيم ملي فوتبال كشورمان بوده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ثبت قرارداد پولادي و ادكوويچ با پيروزي
پس از اينكه مصطفي دنيزلي به مسئولان باشگاه پيروزي اعلام كرد با جذب ادكوويچ موافق است اين دروازه بان بوسنيايي راهي هيئت فوتبال استان تهران شد و قرارداد خود را براي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا ثبت كرد. در صورت صعود پيروزي به مراحل بالاتر قرارداد اين دروازه بان تمديد خواهد شد.مهرداد پولادي نيز با حضور در هيئت فوتبال استان تهران قراردادش را تا انتهاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا ثبت كرد.
فوتسال ايران؛ ششم جهان، اول آسيا
در آخرين رده بندي اعلام شده تيم هاي فوتسال جهان ايران همچنان در رده ششم جهان و اول آسيا قرار گرفته است. در اين رده بندي جايگاه 13 تيم برتر تغييري نكرده است. اسپانيا با 2003 امتياز همچنان در صدر قرار دارد و برزيل با 1967 امتياز در رتبه دوم ايستاده و ايتاليا نيز با 1741 امتياز سوم است.
ليگ دسته اول فوتبال 18 تيمي مي شود؟!
جلسه هيئت رئيسه ليگ آزادگان با حضور علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال و اعضاي هيئت رئيسه اين ليگ يكشنبه آينده برگزار مي شود تا در مورد تعداد تيم هاي زيرگروه ليگ از جمله دسته اول پس از بحث و بررسي مصوبات لازم انجام گيرد.پيش از اين گفته مي شد قرار است در سال هاي آينده تعداد تيم هاي ليگ دسته اول از 28 تيم به 18 تيم كاهش پيدا كند كه يكشنبه آينده اين موضوع مشخص خواهد شد.
كارلوس ته وز سرانجام از منچسترسيتي عذرخواهي كرد
كارلوس ته وز سرانجام به دليل تابعيت نكردن از نظر سرمربي تيم فوتبال منچسترسيتي در ديدار با بايرن مونيخ در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا، از هواداران و باشگاه عذرخواهي كرد. روبرتو مانچيني همواره گفته بود چنانچه ته وز بابت رفتار خود عذرخواهي نكند شانسي براي بازگشت به منچسترسيتي ندارد. و سرانجام هفت روز پس از اينكه اين بازيكن از آرژانتين به منچستر سفر كرد، از باشگاه و هواداران من سيتي عذرخواهي كرد.
انريكه رم را به مقصد بارسا ترك نمي كند
فرانكو بالديني مدير ورزشي تيم فوتبال رم شايعه رفتن لوئيز انريكه از اين تيم در پايان فصل جاري را تكذيب كرد. به نوشته روزنامه هاي اسپانيايي پپ گوارديولا سرمربي بارسلونا ممكن است در پايان فصل آبي و اناري ها را ترك كند و در اين صورت لوئيز انريكه سرمربي فعلي رم يكي از گزينه هاي اصلي جانشيني او محسوب مي شود.اين در حالي است كه گفته مي شود بندي در قرارداد لوئيس انريكه با رم وجود دارد كه هر زمان مسئولان بارسلونا خواهان جذب او شدند اين قرارداد خود به خود فسخ خواهد شد. اما فرانكو بالديني وجود چنين بندي در قرارداد لوئيز انريكه را رد مي كند و مي گويد او رم را ترك نخواهد كرد.
وضعيت جباري بعد از بازگشت از امارات مشخص مي شود
مجتبي جباري پس از بازگشت از امارات مينيسك پايش را تحت عمل جراحي قرار مي دهد، اكبر رضايي پزشك تيم استقلال در اين زمينه گفت: تا زماني كه جباري را مورد معاينه مجدد قرار ندهيم نمي توانم بگويم عمل مي كند يا خير. با شروع مجدد تمرينات به طور حتم او را تست مي كنيم و با مشورت از متخصصان در مورد جباري تصميم گيري مي كنيم.
عدم كناره گيري عزيزمحمدي از انتخابات
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ در خصوص انتشار خبر انصرافش از انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: برخلاف شايعه هاي مطرح شده در انتخابات فدراسيون فوتبال تا آخر مي مانم و به نفع هيچ نامزدي كنار نمي كشم. متاسفانه برخي از قول من حرف هايي در اين زمينه نقل مي كنند كه صحت ندارد.
بايرني ها شواين را با ژاوي و اينيستا مقايسه كردند
سرمربي و رئيس باشگاه بايرن مونيخ گفتند باستين شواين اشتايگر با ژاوي و آندرس اينيستا، هافبك هاي بارسلونا قابل قياس است. در حاليكه زوج اسپانيايي در سال هاي اخير همواره نامزد بازيكن سال فوتبال فيفا بوده اند، هافبك ملي پوش بايرن مونيخ بيشتر درگير آسيب ديدگي بوده است. كارل هاينتس رومنيگه در گفتگو با كيكر اظهار داشت: او تا قبل از آسيب ديدگي شانه واقعا عالي بود. به نظر من فرق چنداني بين شواين با ژاوي و اينيستا وجود ندارد. او بازيكن بسيار مهمي براي بايرن است.باستين شواين اشتايگر همچنين از سوي يوپ هاينكس مورد تمجيد واقع شده است. سرمربي بايرن گفت: باستين شواين اشتايگر براي من به اندازه ژاوي، اينيستا و سرخيو بوسكتس ارزش دارد.
كارلوس مربي بدنساز تيم ملي فوتسال ايران
مربي بدنساز تيم فوتسال فولادماهان اصفهان در پايان مسابقات ليگ برتر به جمع مربيان تيم ملي فوتسال كشورمان اضافه خواهد شد. يكي از درخواست هاي علي صانعي از كميته فوتسال فدراسيون فوتبال حضور يك مربي بدنساز در كادر فني اين تيم بوده، مربي اي كه قرار است در اردوي پيش از مسابقات قهرماني آسيا در جمع ملي پوشان فوتسال ايران حضور يابد. براساس اين گزارش، با توجه به سابقه حضور لوييز كارلوس پايم در تيم ملي فوتسال از اين مربي به عنوان گزينه نخست براي همراهي صانعي و دستيارانش در تيم ملي ياد مي شود.

 



براي چندمين بار صورت گرفت درخواست اعضاي مجمع از وزير ورزش براي احداث خانه بسكتبال

مجمع ساليانه فدراسيون بسكتبال در حالي برگزار شد كه معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان كه قرار بود رياست اين جلسه را برعهده داشته باشد، غايب بود.
مجمع ساليانه فدراسيون بسكتبال صبح ديروز با حضور مسئولان اين فدراسيون و هيئت هاي استاني در سالن اجتماعات فدراسيون بسكتبال برگزار شد. پيش از اين اعلام شده بود كه قرار است حميد سجادي، معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان رياست اين مجمع را برعهده داشته باشد اما وي به دليل همزماني مجمع فدراسيون روستايي و عشايري و شركت در اين مجمع غايب بود.
در غياب سجادي، رئيس فدراسيون بسكتبال ضمن ارائه گزارشي مختصر بر فعاليت هاي اين فدراسيون طي سال جاري و مشكلات و حاشيه هايي كه گريبانگير اين فدراسيون بود از استان هايي كه در اين مدت در برگزاري رقابت هاي مختلف كمك حال فدراسيون بودند، تقدير كرد.نداشتن سالن اختصاصي بسكتبال در تهران و ديگر شهرستان ها يكي از مهمترين موضوعات بخش اول مجمع ساليانه فدراسيون بسكتبال بود كه رؤساي هيئت هاي استاني و مسئولان فدراسيون به آن اشاره كردند. در همين زمينه حسن نوربخش، رئيس كميته مسابقات و داوران فدراسيون گفت: به خاطر نداشتن سالن مناسب از ميزباني يك تورنمنت بين المللي محروم هستيم در حالي كه تماشاگران بسكتبال دوست دارند در ايران و در قالب يك رويداد اينچنيني عملكرد تيم ملي كشورشان را ببينند.
در همين زمينه محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: پيش از اين در نشست حضوري با وزير وزارت ورزش و جوانان موضوع نداشتن سالن اختصاصي را مطرح كرديم اما لازم است اين موضوع در همين نشست و در حضور آقاي سجادي مطرح شود چون او موظف به پيگيري كردن اين موضوع است. مشحون تأكيد كرد: بايد نامه درخواست براي تأسيس خانه بسكتبال نوشته شود و با امضاي همه رؤساي استاني در همين مجمع در اختيار حميد سجادي قرار بگيرد تا اين موضوع خيلي جدي تر مورد پيگيري قرار بگيرد.

 



تاكيد چند باره وزير ورزش دخالتي در انتخابات فدراسيون فوتبال نخواهيم داشت

وزير ورزش و جوانان براي چندمين بار متوالي هر گونه دخالت در برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال را رد كرد.
محمد عباسي وزير ورزش و جوانان در حاشيه جلسه هيات دولت دخالت اين وزارتخانه در انتخابات فدراسيون فوتبال را رد كرد و گفت: انتخاباتي كه در فدراسيون فوتبال برگزار مي شود شفاف است و هر كس كه بخواهد مي تواند ثبت نام كند و برنامه هاي خود را ارائه دهد. ما طبق قانون انتخابات را برگزار مي كنيم و دخالتي در آن نداريم.

 



برخي ها خوب نبودند اما...
بنا : كشتي فرنگي ايران فراتر از قاره آسياست

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ضمن ابراز رضايت از عملكرد اعضاي اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا گفت: كشتي فرنگي ايران فراتر از قاره آسياست و اينقدر در كشتي ايران پشتوانه داريم كه مي توانيم در هر مسابقه اي مدعي باشيم.
محمدبنا با بيان اين مطلب افزود: رقابتهاي قهرماني آسيا اين دوره نسبت به دوره گذشته در ازبكستان در سطح فني پايين تري برگزار شد. كشتي فرنگي ايران در حال حاضر پتانسيل بسيار بالايي دارد و اينقدر به بزرگي رسيده است كه در اين مسابقات شاهد بوديم كه در بعضي اوزان روي كاغذ با نفرات چهارم و پنجم خود در كره جنوبي به ميدان رفتيم و قهرمان آسيا شديم و اين نشان از پشتوانه سازي در كشتي فرنگي دارد.
بنا تصريح كرد: در مسابقات آينده از جمله جام جهاني كه ارديبهشت ماه در روسيه برگزار مي شود باز هم به نفرات جوان و مدعي ميدان مي دهيم و اين كشتي گيران هم بايد مانند برخي نفرات حاضر در كره جنوبي قابليت هاي بالاي خود را نشان دهند و ما بايد به همه كشتي گيران ميدان دهيم تا انگيزه ها از بين نرود. وي ادامه داد: از عملكرد برخي كشتي گيران نظير حاجي پور و زارع در اين رقابتها راضي نيستم و حاجي پور باخت هاي دور از انتظاري برابر حريفان آسيايي خود داشت. بنا تأكيد كرد: اردوي ما براي شركت در رقابتهاي گزينشي در قاره آسيا در قزاقستان از روز اول اسفند ماه آغاز شده و با حضور چهار كشتي گير به مدت هفت روز ادامه مي يابد و سپس از روز نهم اسفندماه اردوي اصلي ما آغاز مي شود.

 



ولاسكو تا 9 روز ديگر به تهران باز مي گردد آغاز اردوي تيم ملي واليبال از نيمه اسفند

اردوي تمريني تيم ملي بزرگسال از نيمه اسفند ماه آغاز مي شود و خوليو ولاسكو سرمربي تيم هم تا دوازدهم اسفند (8 روز ديگر) به تهران باز مي گردد.
عباس مفيدي مدير تيم هاي ملي واليبال اظهار كرد: اردوي تمريني تيم ملي بزرگسالان ايران براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك از نيمه اسفند ماه آغاز شود و احتمالا از تاريخ هفدهم همين ماه ملي پوشان تمرين خود را آغاز مي كنند.
وي افزود: خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي تا روز دوازدهم اسفند ماه به تهران مي آيد و پس از آن ليست اسامي بازيكنان موردنظر خود را به فدراسيون اعلام مي كند.
مفيدي با اظهار بي اطلاعي ازگزينه هاي مورد نظر فدراسيون براي هدايت تيم جوانان گفت: من اطلاعي از نام سرمربي جديد تيم جوانان ايران ندارم. گزينه هايي مطرح هستند، اما هنوز چيزي قطعي به من اعلام نشده است.

 



خبري كه دبير كميته ملي المپيك اعلام كرد ورزشكاران المپيكي در ايام نوروز تعطيل نيستند

دبير كل كميته ملي المپيك با تاكيد بر اينكه اردوها و برنامه هاي آماده سازي تيم هاي المپيكي در ايام نوروز تعطيل نخواهد شد،گفت: تمام المپيكي ها از روز دوم فروردين ماه بايد در محل اردو و تمرين خود حاضر باشند.
بهرام افشارزاده با بيان اينكه كميته ملي المپيك در ايام نوروز نيز بر روند تمريني مسافران المپيك نظارت دارد، اظهار داشت: تمام ورزشكاراني كه تاكنون موفق به كسب سهميه المپيك شده اند فقط در روز اول فروردين مي توانند نوروز داشته باشند چون از دوم اين ماه بايد تمرينات خود را از سر بگيرند.ورزشكاران المپيكي با نظر مربيان خود تا دو سه روز مانده به پايان سال تمرينات شان را دنبال مي كنند و بعد از آن مي توانند مرخصي داشته باشند اما همگي موظف هستند از دومين روز عيد نوروز در محل تمرينات خود كه زير نظر فدراسيون هاي مربوطه برگزار مي شود، حاضر باشند.

 



براي حضور در مسابقات جام جهاني تيم ملي جودو راهي جمهوري چك شد

تيم ملي جودو با هفت ورزشكار امروز براي حضور در جام جهاني جمهوري چك راهي پراگ شد.
جام جهاني جمهوري چك طي روزهاي ششم و هفتم اسفندماه (شنبه و يكشنبه هفته آينده) برگزار خواهد شد و تيم ملي جودو كشورمان كه براي كسب امتياز ورودي المپيك تلاش مي كنند ساعت 3 بامداد پنج شنبه از طريق استانبول راهي پراگ شد.
اين تيم با تركيب محمد جواني، وحيد بنا، علي معلومات، امير قاسمي نژاد، جواد محجوب، محمدرضا رودكي و امير ملكي پور با مربيگري خسرو دلير و سرپرستي دكتر تجاري در اين مسابقات حضور پيدا مي كند. سه شنبه شب سرپرست فدراسيون جودو به همراه مدير تيم هاي ملي در محل تمرين تيم ملي جودو حضور يافت و دقايقي با اعضاي تيم به گفت وگو پرداخت. خسرو دلير در گفت وگوي كوتاه با رستگار و ميراسماعيلي وضعيت آمادگي تك تك اعضاي تيم را تشريح كرد. سرپرست فدراسيون نيز به اعضاي تيم نيز اطمينان داد كه شرايط آنها در اردوها به زودي تغييرات عمده اي خواهد داشت.

 



ليگ برتر تكواندو در هفته هفتم و هشتم جدال سخت مدعيان در بالاي جدول

رقابتهاي ليگ برتر تكواندو باشگاه هاي ايران در حالي روز جمعه با انجام شش ديدار پيگيري مي شود كه تيم هاي مدعي جدال سختي براي تثبيت جايگاه خود در صدر جدول خواهند داشت.
هفته هاي هفتم و هشتم از دور برگشت رقابتهاي ليگ برتر روز جمعه در خانه تكواندو برگزار خواهد شد. چهار تيم دانشگاه آزد، قوامين ناجا، شهرداري بندرعباس و گازفجرجم براي كسب عنوان قهرماني اميدوارند و ديدارهاي اين هفته تا حدود زيادي تكليف تيم هاي بالانشين را مشخص خواهد كرد. برنامه كامل بازيهاي هفته هفتم:
¤ قوامين ناجا - مناطق نفت خيزجنوب
¤ دانشگاه آزاد - ملي حفاري
¤ جوانه - مس كرمان
¤ شهرداري بندرعباس - راه و ترابري زنجان
برنامه كامل بازيهاي هفته هشتم:
¤ دانشگاه آزاد - مناطق نفت خيز جنوب
¤ راه وترابري زنجان - مس كرمان
¤ قوامين ناجا - گاز فجر جم
¤ ملي حفاري - شهرداري بندرعباس.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14