(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 اسفند 1390- شماره 20151

سفارت ليبي در بغداد بزودي بازگشايي مي شود
پوتين : با سپر موشكي ناتو در تركيه مقابله خواهيم كرد
گسترش اعتراض ها عليه اشغالگران در افغانستان آمريكا از مردم پوزش خواست
جروزالم پست : تحركات منطقه اي قطربه نفع اسرائيل است
اوج گيري اعتراض هاي ضد دولتي در شهرهاي اسپانيا، ايتاليا و يونان
حكم جلب پرويز مشرف صادر شد
لوكاشنكو به اتحاديه اروپا درباره تشديد تحريم هاي بلاروس هشدار داد
دستگيري 120نيروي نظامي فرانسوي در شمال غرب دمشق
رأي گيري در ميان دود و آتش مردم يمن : انتخابات ارزشي ندارد
تجمع اعتراض آميز مردم بحرين مقابل دفتر سازمان ملل
اخوان المسلمين مصر: از كانديدايي حمايت مي كنيم كه متعهد به اسلام باشد
خضر عدنان اسرائيل را به زانو درآورد جشن فلسطيني ها در رام الله
فلسطيني ها: شيمون پرز تروريست را از ناصره اخراج كنيد



سفارت ليبي در بغداد بزودي بازگشايي مي شود

منابع خبري عراق از احتمال بازگشايي قريب الوقوع سفارت ليبي در بغداد خبر دادند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري «براثاي» عراق، «ناصرالمانع» مشاور نخست وزير ليبي در سفر خود به عراق و ديدار با «نوري مالكي» نخست وزير عراق بر آمادگي كشورش براي حضور در نشست اتحاديه عرب و بازگشايي سفارت كشور متبوعش در بغداد طي چند روز آينده تأكيد كرد.
المانع گفت: سفارت ليبي در بغداد طي روزهاي آينده و قبل از برگزاري نشست سران كشورهاي عربي بازگشايي خواهد شد.براساس اين گزارش مالكي نيز در اين ديدار اظهار داشت: عراق آماده است تا با مسئولان جديد ليبي همكاري و كمك هاي لازم را در تمام زمينه ها به آنها ارائه كند.نخست وزير عراق ابراز اميدواري كرد با حضور سران اتحاديه عرب در نشست بغداد، مشكلات جهان عرب مورد بررسي و حل و فصل قرار گيرد.


 



پوتين : با سپر موشكي ناتو در تركيه مقابله خواهيم كرد

نخست وزير روسيه با انتقاد از استقرار سپر موشكي ناتو در خاك تركيه گفت: در برابر اين سيستم تدابير لازم را اتخاذ خواهيم كرد.
به گزارش ايرنا، ولاديمير پوتين در مقاله اي تحت عنوان «زهر چشم روسيه از تركيه» افزود: ظرف 10 سال آتي روسيه 23 تريليون روبل (حدود 750 ميليارد دلار) صرف نيروهاي مسلح اين كشور و بهسازي سلاح ها و تجهيزات ارتش خواهد كرد.پوتين در مقاله اي كه در روزنامه روسيسكايا به چاپ رسيده نوشت، روسيه براي مقابله با قدرت هاي خارجي كه در تلاش براي ايجاد درگيري در اطراف مرزهاي اين كشور هستند بايد ارتش قوي داشته باشد.
روسيه استقرار سامانه موشكي ناتو در خاك تركيه را تهديدي براي امنيت ملي خود مي داند.

 



در پي اهانت به قرآن كريم صورت گرفت
گسترش اعتراض ها عليه اشغالگران در افغانستان آمريكا از مردم پوزش خواست

همزمان با گسترش اعتراضات مردمي در شهرهاي مختلف افغانستان به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام، كاخ سفيد و پنتاگون از مردم عذرخواهي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، جان كارني سخنگوي مطبوعاتي كاخ سفيد با اشاره به اينكه كاخ سفيد از حادثه سوزاندن قرآن مجيد در پايگاه بگرام عذرخواهي مي كند مدعي شد اين اتفاق ناخواسته و غيرعمدي صورت گرفته است و متعهد شد كه ديگر چنين اتفاقي نخواهد افتاد.
لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا نيز مانند «جان آلن» فرمانده نيروهاي ائتلافي ناتو در افغانستان بابت سوزاندن قرآن عذرخواهي كرد و مدعي شد كه اين اتفاق سهوا رخ داده است.
وزير دفاع آمريكا در بيانيه اي مكتوب با اشاره به اينكه موضوع هتك حرمت به قرآن مشتركا با دولت افغان مورد بررسي قرار خواهد گرفت، گفت: ما از مردم افغانستان عذرخواهي مي كنيم و به شديدترين شكل ممكن چنين اقدامي را رد مي كنيم؛ اين اقدامات نشان دهنده ديدگاه ارتش آمريكا نيست و ما به اعمال مذهبي مردم افغان بدون استثناء احترام مي گذاريم.
جان آلن فرمانده نيرو هاي خارجي در افغانستان روز سه شنبه در يك پيام صوتي-تصويري ضمن تائيد سوزانده شدن نسخه هايي از قرآن كريم از ملت و دولت افغانستان عذرخواهي كرده بود.
سازمان ملل متحد نيز اهانت سربازان آمريكايي و ناتو به ساحت مقدس قرآن كريم را محكوم كرد و خواستار برخورد با عاملان اين اقدام شنيع شد.
كوبيس نماينده سازمان ملل متحد در امور افغانستان با صدور بيانيه اي ضمن عذرخواهي به خاطر اهانت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم برخورد جدي با عاملان اين اقدام تاسف بار را خواستار شد.
حزب الله لبنان نيز با صدور بيانيه اي اقدام شنيع تعدادي از نيروهاي نظامي آمريكايي در افغانستان در توهين به مقدسات اسلامي و تحقير احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان را نشانه خودكامگي آمريكايي و صهيونيستي آنها دانسته و تاكيد كرد: اين هتك حرمت در حالي صورت مي گيرد كه تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به مقدسات اسلامي و مسيحي در فلسطين اشغالي رو به افزايش است و اين نشان مي دهد كه برنامه هاي روشمندي در اين زمينه در مورد مقدسات اسلامي در حال اجرا است.اين گزارش حاكي است حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان سه شنبه شب در پي اين بي حرمتي نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم در تماس تلفني با شماري از اعضاي پارلمان و سناي افغانستان خواستار برگزاري نشست اضطراري شد.عضو شوراي علماي افغانستان نيز با محكوم كردن قرآن سوزي نظاميان آمريكايي خاطرنشان كرد ادامه اين بي حرمتي ها قيام مردمي را در افغانستان به همراه خواهد داشت.
مولوي حبيب الله حسام گفت: در صورتي كه نيروهاي خارجي افغانستان را ترك نكنند، حوصله مردم افغانستان به سر خواهد آمد و وضعيتي مشابه با وضعيت نيروهاي شوروي در انتظار آنها خواهد بود.
از افغانستان خبر مي رسد در پي قرآن سوزي نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام هزاران تن از دانشجويان و مردم شهرهاي جلال آباد و كابل براي دومين روز متوالي با شعار «مرگ بر آمريكا» دست به تظاهرات گسترده زدند.معترضان خشمگين با شعار مرگ بر آمريكا هتك حرمت قرآن را محكوم كرده و بزرگراه جلال آباد-كابل را مسدود كردند.
در كابل پايتخت افغانستان مردم با تجمع در مقابل پارلمان خواستار محاكمه اهانت كنندگان شدند.
تظاهركنندگان خشمگينانه عليه نظاميان آمريكايي شعار دادند و از نمايندگان مجلس و ديگر مسئولان عالي اين كشور محاكمه عاملان اين اهانت را خواستند.نظير اين تظاهرات اعتراض آميز در چندين استان ديگر افغانستان برگزار شده است و تظاهركنندگان ضمن محكوم كردن اين اهانت، خواهان خروج نظاميان خارجي از كشورشان شدند.
براساس گزارش ها اين اعتراضات در شهر كابل به خشونت كشيده شد و 11 نفر از شهروندان كابلي در اثر تيراندازي نظاميان خارجي زخمي و چندين نفر ديگر نيز بازداشت شدند، مردم با پرتاب سنگ و به آتش كشيدن خودروها با نيروهاي امنيتي درگير شدند.روز سه شنبه نيز در جريان تظاهرات مردم بگرام، نظاميان آمريكايي، مردم بي دفاع را با گلوله هدف قرار داده و حدود 15 نفر را زخمي كردند.
سفارت آمريكا تعطيل شد
در پي گسترش تظاهرات و احساسات ضدآمريكايي در شهرهاي مختلف افغانستان در اعتراض به اهانت نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم، سفارت آمريكا در كابل تعطيل و تمامي سفرهاي مقامات اين كشور به افغانستان لغو شد.
دولت آمريكا در اطلاعيه اي كه در پايگاه اينترنتي منتشر شده است، با اشاره به سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا» توسط معترضان، ضمن اعلام تعطيلي و لغو تمامي سفرها به افغانستان، به كاركنان خود در اين باره نيز هشدار داده است.
روز سه شنبه نظاميان آمريكايي مستقر در پايگاه بگرام در ولايت پروان افغانستان ده ها جلد قرآن كريم را در يك اقدام شنيع و نفرت آور به آتش كشيدند. به گفته تظاهركنندگان در بگرام آنها بيش از 300 نسخه قرآن كريم را از ميان شعله هاي آتش بيرون كشيده و خاموش كرده اند.
گزارش الجزيره به نقل از شاهدان عيني حاكي است، پليس ضدشورش افغانستان براي پراكنده كردن معترضان خشمگين در تظاهرات ديروز كابل اقدام به شليك گلوله كرد كه در نتيجه 7 نفر كشته و تعدادي مجروح شدند.پليس افغانستان مدعي شد، معترضان بدون توجه به هشدارها به صفوف نيروهاي ضدشورش حمله كردند و پليس ناچار به شليك به سمت مردم شد.
اين گزارش حاكي است سفارت آمريكا در كابل به كارمندان خود در مورد رفت و آمدهاي غيرضروري در پايتخت افغانستان هشدار داده است.

 



جروزالم پست : تحركات منطقه اي قطربه نفع اسرائيل است

يك روزنامه رژيم صهيونيستي اعلام كرد: بند بازي سياسي قطر در منطقه به نفع اسرائيل است.
به گزارش شبكه خبري «العالم» روزنامه «جروزالم پست» روز چهارشنبه، ضعف كشورهاي عربي و ورود قطر به بازي هاي سياسي منطقه را براي رژيم اشغالگر مثبت ارزيابي كرد.
به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، يكه تازي قطر، و مشغول بودن رژيم هاي قديمي عربي به امور داخلي خود، امتياز بزرگي براي اسرائيل به شمار مي آيد.
اين روزنامه با اشاره به مشغول بودن حكام سعودي و مصري به ناآرامي هاي داخلي خود خاطرنشان كرد: اين ناآرامي ها، كشوري مانند قطر را كه هيچ اختلاف و نزاع مستقيمي با اسرائيل ندارد، براي تبديل شدن به يك قدرت بزرگ ترغيب مي كند.
اين روزنامه چاپ سرزمين هاي اشغالي متذكر شد: اين روزها خبرهاي بسيار خوبي ازمنطقه مي رسد كه براي ما بسيار مثبت است.
جروزالم پست با تاكيد بر اهداف يكسان اتحاديه عرب و اسرائيل در منطقه خاورميانه نوشت: سرنگوني «بشاراسد» رئيس جمهور سوريه به عنوان هدف اعلام شده از سوي اتحاديه عرب دقيقا در راستاي اهدافي است كه اسرائيل در پي آن است.
اين در حالي است كه تمجيد روزنامه صهيونيستي از قطر به اين دليل صورت گرفته است كه تل آويو تا قبل از عمليات غزه در سال 2009 هيئتي ديپلماتيك و رسمي در دوحه داشت.
كارشناسان مسائل خاورميانه نيز بر اين باورند كه خوش رقصي قطر براي اسرائيل در راستاي دفاع از سياست هاي تل آويو و هماهنگي با آمريكاست.

 



اوج گيري اعتراض هاي ضد دولتي در شهرهاي اسپانيا، ايتاليا و يونان

منابع خبري از ادامه اعتصاب، تظاهرات و خشونت در شهرهاي مختلف اسپانيا، يونان و ايتاليا خبر مي دهند.
تاكيد دولتمردان اروپايي بر ادامه تصويب و اجراي رياضت هاي اقتصادي در كنار خشونت هاي پليس اين كشورها هنوز موفق به توقف اعتراضات مردمي نشده است.
شهرهاي والنسيا، بارسلون و مادريد از اسپانيا سه شنبه شب، براي چندمين روز متوالي شاهد تجمع دانشجويان عليه حذف هزينه هاي عمومي بخش آموزشي بود.
اين تجمع گسترده كه يك روز پس از سركوب دانشجويان از سوي پليس اسپانيا برگزار شد، علاوه بر محكوميت سياست هاي اقتصادي دولت، خشونت پليس در برخورد با مردم و دانشجويان را نيز به باد انتقاد گرفت.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد معترضان در حالي كه كتاب هاي درسي خود را بالاي سرشان گرفته اند، از مقامات كشورشان مي خواهند با اجراي مو به موي دستورات تروئيكاي اروپا، سرنوشت آنها را نابود نكنند.
صدها نفر از مردم آتن نيز همزمان مقابل پارلمان اين كشور تجمع و عليه اوضاع نابسامان اقتصادي دولت شعار دادند.
گزارش هاي منتشر شده حاكي است، در جمع معترضان، گروهي از نابينايان و معلولين نيز حضور داشتند. اين گروه از معترضان فرياد مي زدند، اجراي رياضت هاي اقتصادي باعث سخت تر شدن زندگي آنها مي شود. مردم آتن ديروز نيز با راهپيمايي مقابل پارلمان خواستار توقف فوري برنامه هاي اقتصادي دولت شدند.
از جزيره «ساردنيا» ايتاليا نيز خبر مي رسد، مردم تحت فشارهاي اقتصادي و در محكوميت دولتمردان خود تظاهرات كردند.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، «ساردنيا» كه در غرب ايتاليا واقع شده، روز سه شنبه به صحنه تظاهرات گروه هاي مختلف حزبي و مردمي اين كشور تبديل شد.
معترضان در اين تظاهرات كه همزمان با سفر رئيس جمهور اين كشور به اين منطقه صورت گرفته بود، عليه وي شعار دادند.
ايتاليايي هاي معترض به تدابير رياضت اقتصادي همچنين خواستار كناره گيري رئيس جمهور و نخست وزير كشورشان شدند.
يادآور مي شود رهبران كشورهاي ناآرام اروپايي تحت فشار تروئيكاي اروپا و براي نجات از فشارهاي بي امان بحران اقتصادي، اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي را در دستور كار خود قرار داده اند كه اين امر خشم مردم را برانگيخته است.

 



پاكستان اعلام كرد
 حكم جلب پرويز مشرف صادر شد

دولت پاكستان حكم بازداشت رئيس جمهور اسبق اين كشور را به دليل دخالت در ترور بي نظير بوتو به پليس بين الملل (اينترپل) صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «رحمان مالك» وزير كشور پاكستان در گفت وگو با خبرنگاران در «اسلام آباد» با اشاره به صدور حكم بازداشت پرويز مشرف و درخواست از پليس بين الملل براي دستگيري وي اظهار داشت: ما از هر ابزاري براي دستگيري پرويز مشرف استفاده مي كنيم، زيرا وي در دوران حكومتش از فراهم كردن امنيت كافي براي جلوگيري از ترور بي نظير بوتو كوتاهي كرده بود.
پرويز مشرف كه يك نظامي كاركشته پاكستان نيز هست خواهان بازگشت به كشورش است، اما وي بازگشت به موطن خود را به دليل حكومت رقبا در عرصه سياسي منتفي دانسته است.
يك دادگاه پاكستاني نيز سال گذشته پرويز مشرف رئيس جمهور سابق را به خاطر اتهامات وارده مقصر دانست و حكم بازداشت او را صادر كرده بود، اما از آن زمان تاكنون دولت اسلام آباد نتوانسته است وي را دستگير كند.
از سوي ديگر پرويز مشرف كه اكنون در انگلستان به سر مي برد، هرگونه مسئوليت حقوقي در ارتباط با ترور بي نظير بوتو را تكذيب كرده است.
به گفته منابع قضايي تاكنون دو افسر پليس و 5 عضو طالبان پاكستان در ارتباط با ترور بي نظير بوتو متهم شده اند، اما حزب مردم پاكستان كه متعلق به «آصف علي زرداري» (همسر بي نظير بوتو) رئيس جمهور پاكستان است، رئيس جمهور سابق و طرفداران وي را متهم به قتل كرده است.
پيش از اين نيز رئيس جمهور فعلي پاكستان از سازمان ملل متحد خواسته بود تا در خصوص ترور همسرش تحقيقات مستقلي انجام دهد كه نتايج آن نشان داد، پرويز مشرف به دليل فراهم نكردن تمهيدات لازم براي حفظ جان بي نظير بوتو مقصر است.
در زمينه تحولات داخلي پاكستان، گفته مي شود وزير خارجه اين كشور كه سرگرم ديدار از انگليس است با همتاي آمريكايي خود در لندن ديدار و در خصوص بهبود روابط سياسي بحث و گفت وگو مي كند.
به گزارش ايلنا به نقل از راديو اروپاي آزاد، «حنا رباني» اميدوار است آمريكا و پاكستان بتوانند بر اختلافات موجود غلبه كنند.

 



لوكاشنكو به اتحاديه اروپا درباره تشديد تحريم هاي بلاروس هشدار داد

رئيس جمهور بلاروس در واكنش به تشديد تحريم هاي يكجانبه اتحاديه اروپا تاكيد كرد، پاسخ تحريم ها را با قاطعيت خواهد داد.
«الكساندر لوكاشنكو»، رئيس جمهور غرب ستيز بلاروس نسبت به تحركات اتحاديه اروپا براي تشديد تحريم هاي يكجانبه عليه كشورش هشدار داد و گفت: بلاروس توانايي كافي براي پاسخ دادن به تحريم هاي اروپا را دارد و در آينده در اين باره تصميم قاطع مي گيرد. وي همچنين خواستار برقراري روابط توام با احترام متقابل بين بلاروس و اتحاديه اروپا شد. به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي رئيس جمهور بلاروس همچنين بر عزم خود براي دفاع از استقلال، تماميت ارزي و حق حاكميت كشورش در هر شرايطي تاكيد كرد.

 



دستگيري 120نيروي نظامي فرانسوي در شمال غرب دمشق

يك منبع آگاه در سوريه گفت، ارتش سوريه موفق شده در شهر زبداني واقع در شمال غرب دمشق 120نيروي نظامي فرانسوي را دستگير كند.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اينترنتي «شام لايف» يك منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود اظهار داشت، ارتش سوريه در جريان پاكسازي شهر زبداني موفق شد به يك شكار بزرگ دست پيدا كند.
اين منبع آگاه افزود، ارتش سوريه 120نيروي نظامي فرانسوي را در شهر زبداني دستگير كرده است.
اين پايگاه به نقل از نيروهاي امنيتي سوري نوشت، نيروهاي فرانسوي دستگير شده كارشناس اطلاعات، ارتباطات و مخابرات بودند مدير تبليغاتي ساركوزي در اين باره گفت، در صورت انتشار چنين خبري در جهان موضوع براي ساركوزي رئيس جمهور فرانسه گران تمام شده و به سقوط حتمي او منجر خواهد شد.
از سوي ديگر گفته شده كه ساركوزي از وزير خارجه خود خواسته تا ضمن رايزني با وزير خارجه روسيه موضوع بازداشت نيروهاي نظامي فرانسوي را به صورتي كه مشكلي در ارتباط با آن بروز نكند حل و فصل كند.
اين در حالي است كه گروهك هاي تروريستي در شهر حمص و ديگر شهرهاي سوريه به دنبال پاكسازي ارتش سوريه براي آتش بس از صليب سرخ كمك خواستند.
در همين حال دولت آمريكا تهديد كرد، در صورت شكست راهكار سياسي در سوريه مخالفان را مسلح خواهد كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اظهار داشت، واشنگتن در صورتي كه نتواند بشار اسد را مجبور كند به فشارها پاسخ دهد مخالفان را مسلح خواهد كرد.
جان مك كين سناتور آمريكايي نيز در سفر خود به قاهره از مسلح كردن مخالفان سوري توسط آمريكا سخن گفت.
«جاي كارني» سخنگوي كاخ سفيد نيز در يك كنفرانس خبري در واشنگتن از درخواست برخي از سناتورهاي آمريكايي براي مجهز كردن مخالفان بشار اسد خبر داد و گفت، باراك اوباما هنوز معتقد است كه فرصت براي انتقال فرايند دموكراتيك در سوريه وجود دارد اما اگر دولت بشار اسد موافقت نكند اقدامات ديگري در پيش خواهد گرفت.
اين در حالي است كه معاون وزير خارجه روسيه ضمن انتقاد از سياست هاي آمريكا اعلام كرد مواضع روسيه و چين در قبال سوريه تغيير نخواهد كرد.
وي افزود، مسكو خواستار برگزاري نشست فوق العاده با حضور كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس براي بررسي اوضاع سوريه است.

 



رأي گيري در ميان دود و آتش مردم يمن : انتخابات ارزشي ندارد

سرويس خارجي-
با شركت نكردن اكثريت مردم يمن در انتخابات اين كشور و برگزاري تحصن و تظاهرات بسياري از مراكز انتخاباتي بسته و عملاً اين انتخابات با شكست مواجه شد.
مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده و بي سابقه در شهرهاي مختلف يمن و بي اهميت خواندن انتخابات نمايشي در اين كشور عملاً روند انتخابات را فلج كردند.
تظاهركنندگان با بيان اينكه اين انتخابات تحميلي و توطئه مشترك آمريكا و شوراي همكاري خليج فارس است با پرتاب سنگ از برگزاري انتخابات جلوگيري كردند.
بيش از نيمي از حوزه هاي رأي گيري در شهرهاي مختلف يمن توسط انقلابيون اشغال و كار رأي گيري متوقف شد. مردم يمن تأكيد كردند كه اين انتخابات غيرقانوني است و آن را نمي پذيرند و حتي اگر «عبدربه منصور هادي» معاون علي عبدالله صالح به صورت صوري و فرمايشي و با تقلب انتخاب شود باز هم او را مانند ديكتاتور يمن ساقط خواهند كرد.
تظاهركنندگان تأكيد كردند كه همچنان خواستار محاكمه علي عبدالله صالح هستند و تا دستيابي به اهدافشان به تظاهرات ادامه خواهند داد.
اين در حالي است كه براثر حمله نيروهاي امنيتي يمن به تظاهركنندگان در شهر صنعا دست كم هفت تن كشته و ده ها نفر زخمي شدند.
رسانه هاي خبري يمن با اعلام «انتخابات خونين يمن» تأكيد كردند كه روند برگزاري انتخابات كاملاً نمايشي بود.
جنبش الحوثي هاي يمن نيز انتخابات روز سه شنبه را يك نمايش كمدي و توطئه عليه انقلابيون عنوان و خاطرنشان كرد كه اين انتخابات راه دخالت خارجي را در يمن هموار خواهد كرد.
به رغم اينكه مسئولان جريان حاكم اعلام كرده بودند كه تعداد رأي دهندگان بي شمار است و مردم از اين انتخابات استقبال كرده اند ليكن بسياري از كارشناسان اعلام كردند كه اين حضور بيش از 25 درصد بيشتر نبوده است. كارشناسان با احتمال اعمال تقلب گسترده در اين كشور اظهار داشتند با در نظر گرفتن ميزان بالاي تقلب تعداد رأي دهندگان از اين ميزان نيز كمتر بود.
در همين رابطه شوراي هماهنگي جوانان انقلابي يمن با صدور بيانيه اي شكست اين انتخابات را به مردم انقلابي يمن تبريك گفت و از آنان خواست با برگزاري جشن اين موفقيت را پاس بدارند.«علي سالم ابيض» رئيس جمهور سابق يمن نيز به تمام مردم يمن به دليل موفقيتشان در فلج كردن روند برگزاري انتخابات تبريك گفت و آن را يك پيروزي مسالمت آميز اراده ملي يمن عنوان كرد.

 



در اعتراض به جنايات آل خليفه برگزار مي شود
تجمع اعتراض آميز مردم بحرين مقابل دفتر سازمان ملل

مردم بحرين امروز براي اعتراض به ناديده گرفتن مطالبات آنها از سوي آل خليفه مقابل دفتر سازمان ملل در منامه تجمع مي كنند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم بحرين در پاسخ به فراخوان جمعيت ها و گروه هاي مخالف بحرين در مقابل دفتر سازمان ملل در پايتخت اين كشور تجمع و تظاهرات خواهند كرد.
جمعيت هاي بحريني با انتشار بيانيه اي تأكيد كردند شعار اين فراخوان حاكميت براي مردم است چرا كه در بحرين مردم بايد تصميم گيرنده اصلي باشند نه حاكمان.
جمعيت شيعي الوفاق به عنوان بزرگترين حزب مخالف خاندان آل خليفه در بحرين تأكيد كرد مردم بحرين به گرفتن مطالبات به حق خود اصرار دارند و تا زمان تحقق كامل خواسته هايشان دست از تظاهرات مسالمت آميز برنمي دارند.
از سوي ديگر «نبيل رجب» رئيس مركز حقوق بشر بحرين يادآور شد مردم انقلابي بحرين قرباني سياست هاي دوگانه جامعه جهاني در قبال جنايات آل خليفه شده اند.
وي افزود، رژيم آل خليفه تنها رژيمي است كه برخي از خاندان حاكم در آن با دستان خود انقلابيون را شكنجه مي كنند.
نبيل رجب تصريح كرد، فرزندان خاندان آل خليفه مستقيماً در شكنجه مخالفان شركت مي كنند و به همين دليل معتقديم كه نظام حاكم در اصلاح اوضاع جدي نيست.

 



اخوان المسلمين مصر: از كانديدايي حمايت مي كنيم كه متعهد به اسلام باشد

جماعت اخوان المسلمين شرط خود براي حمايت از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر را تعهد به اسلام و پايبندي به شريعت اسلامي اعلام كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «محمد بديع» رهبر جماعت اخوان المسلمين با اشاره به انتخابات رياست جمهوري مصر اظهار داشت: ما فقط از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري حمايت مي كنيم كه پيشينه اسلامي داشته باشد.
وي گفت: نامزد انتخابات رياست جمهوري بايد پيشينه اسلامي داشته باشد و به اجراي شريعت اسلامي در جامعه مصر متعهد باشد.رهبر جماعت اخوان المسلمين با رد شايعات حمايت از يك نامزد خاص در انتخابات رياست جمهوري مصر يادآور شد: ما منتظر نامزد شدن افراد براي انتخابات رياست جمهوري هستيم و پس از آنكه برنامه هاي آنها را بررسي كرديم نقطه نظر رسمي خود را اعلام خواهيم كرد.

 



خضر عدنان اسرائيل را به زانو درآورد جشن فلسطيني ها در رام الله

سرويس خارجي-
مردم فلسطين با برگزاري جشن و شادماني پيروزي مقاومت خضر عدنان اسيرفلسطيني در به زانو درآوردن رژيم صهيونيستي را گرامي داشتند.
جمع كثيري از مردم فلسطين از جمله رهبران گروه هاي فلسطيني، تعدادي از شخصيت هاي حقوقي و نمايندگان نهادهاي حقوقي با برگزاري جشني پيروزي مقاومت شيخ خضر عدنان در نبرد با زندانيان رژيم صهيونيستي را ستود و از پايداري وي قدرداني كردند.
شيخ «خضر حبيب» از رهبران جنبش جهاد اسلامي طي سخناني در اين مراسم كه مقابل مقر صيلب سرخ در رام الله برگزار شد گفت، پايداري قهرمانانه عدنان و پيروزي وي بر رژيم صهيونيستي دستاورد بزرگي است كه عدنان سنگ بناي آن را گذاشت.
شيخ خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامي فلسطين كه 66 روز است در اعتصاب غذا به سر مي برد خواستار آزادي تمامي زندانيان فلسطيني از زندان هاي رژيم صهيونيستي شده است.
وي در اظهارات خود تاكيد كرد مبارزه او نه به خاطر خودش بلكه به خاطر ملت فلسطين است. وي همچنين خواستار توجه جامعه جهاني به وضعيت زندانيان فلسطيني شد.
عدنان قرار است در بيمارستان زيف باقي بماند و مداواي او ادامه يابد تا در 17 آوريل (28 فروردين) آزاد شود.
دادگاه عالي رژيم صهيونيستي روز سه شنبه سرانجام بر اثر فشار افكار عمومي جهان با آزادي عدنان موافقت كرد.
جوانان فلسطيني نيز با برگزاري تظاهرات در كرانه باختري خواستار آزادي تمامي زندانيان سياسي شدند.

 



فلسطيني ها: شيمون پرز تروريست را از ناصره اخراج كنيد

فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي با شعار «پرز تروريست و قاتل است» به استقبال رئيس رژيم صهيونيستي رفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از منابع فلسطيني، مردم شهر «ناصره» در اعتراض به سفر شيمون پرز به اين شهر تظاهرات برگزار كردند و خواستار اخراج وي از اين شهر شدند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مي دادند «قاتل كودكان فلسطيني اخراج شود»، «تروريست ها در شهرهاي ما جايي ندارند»، «قاتل قانا را نمي خواهيم» مخالفت خود را با ورود وي به اين شهر اعلام كردند.
در اين تظاهرات مردمي بين نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي و تظاهركنندگان فلسطيني درگيري صورت گرفت كه در اين ميان تعدادي مجروح و چندين نفر نيز دستگير شدند.
از سوي ديگر، احتمال پهلو گرفتن يك كشتي تجاري متعلق به رژيم صهيونيستي در بندر كلانگ مالزي روز گذشته خشم مردم اين كشور را برانگيخت و در اين بندر دست به تظاهرات زدند.
تظاهركنندگان با اعتراض نسبت به دولت مالزي اعلام كردند كه پهلو گرفتن اين كشتي نشانه به رسميت شناختن رژيم غيرقانوني اسرائيل است و مردم مالزي اين اقدام را محكوم مي كنند.
مردم مالزي همچنين اظهار داشتند كه همبستگي خود را با مردم فلسطين اعلام و تاكيد مي كنند كه مخالف هرگونه روابطي با رژيم صهيونيستي هستند.
مردم مسلمان مالزي خاطرنشان كردند، مسلمانان جنايات رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطيني ها را هيچ گاه فراموش نخواهند كرد.
يكي از گروه هاي وابسته به ائتلاف اپوزيسيون مالزي نيز اعلام كرد كه دو كشتي متعلق به يك شركت اسرائيلي 16 فوريه (27 بهمن) در بندر كلانگ پهلوگرفته بودند. نفرت جهاني از اسرائيل به دليل جناياتش عليه مردم فلسطين هر روز افزايش مي يابد و همين امر صهيونيست ها را به شدت نگران كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14