(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


بکشنبه 21 اسفند 1390- شماره 20165

حديث دشت عشق
با توقف مقابل راه آهن درهفته بيست و هفتم ليگ برتر
استقلال 2 امتياز ديگر به سپاهان هديه داد
اخبار كوتاه از فوتبال
فيفا 5 بازيكن اصلي ازبكستان را محروم كرد
حريف ايران خلع سلاح شد
پلي آف ليگ واليبال آخرين تلاش براي معرفي آخرين فيناليست
با اشاره به نظر بازرسي كل كشور
عباسي: بگويند كفاشيان نمي تواند رئيس باشد ، تمكين مي كنيم !
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي تكواندو با حضور المپيكي ها
خواندني از ورزش ايران
واليبال نشسته جام بين قاره اي
ذوب آهن مقتدرانه جام قهرماني را تصاحب كرد



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «جواد خليلي»
مسئوليت خون شهيدان با ماست
حالا كه اين سعادت را پيدا كردم كه به جبهه آمدم و انشاءالله اگر خدا قبول كند خدمتي به اسلام و مسلمين و ملت شهيدپرور ايران بكنم و تا مديون خون شهيدان نباشم و تا آنجا كه نيرو در بدن داشته باشم مي جنگم و مي كشم تا كشته شوم. اكنون صحنه نبرد به خون جواناني چون حضرت اكبر و قاسم(ع) رنگين شده و من هم لياقت پيدا كردم به اين بوستان بيايم. پدر و مادر عزيز! مي دانيد كه هدف من چه بوده و در اين راه قدم برداشتم و لياقت آن را پيدا كردم كه در اين برهه از زمان به نداي «هل من ناصر ينصرني» حسين زمان لبيك گويم و در جبهه نبرد حاضر شوم. هدف من دفاع از اسلام و ناموس است كه بايد از آن دفاع كنم. برادران! مسئوليت هاي شما در اين موقعيت خيلي سنگين است شهيداني كه خونشان بر زمين مي ريزد مسئوليتشان بر گردن شماست و در قبال هر مسئوليتي باز هم شما مسئوليد و هر مسئوليتي كه به شما مي دهند خوب انجام وظيفه كنيد.
شهيد «جواد خليلي»، سال 1339 متولد شد و در 22/5/1362 در عمليات والفجر 3 (حاج عمران) به شهادت رسيد.

 



با توقف مقابل راه آهن درهفته بيست و هفتم ليگ برتر
استقلال 2 امتياز ديگر به سپاهان هديه داد

هفته بيست و هفتم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي روز دوم خود را پشت سرگذاشت كه شاگردان علي دايي بازي برده را با تساوي برابر استقلال عوض كردند تا يك تساوي ديگر در كارنامه راه آهن ثبت شود.
ديدار پاياني روز دوم هفته بيست و هفتم يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر از ساعت 16 ديروز بين تيم هاي استقلال و راه آهن در ورزشگاه آزادي تهران و به قضاوت محسن قهرماني برگزار شد كه در پايان دو تيم به تساوي 2 بر 2 رضايت دادند.
در اين ديدار ابتدا تيم فوتبال راه آهن با دو گل بهادر عبدي(2) و حسين كاظمي(16) از استقلال پيش افتاد اما علي دايي و شاگردانش نتوانستند از اين برتري استفاده كنند. استقلال كه هنوز با تعداد مصدومان زياد ديدارهايش را دنبال مي كند و در اين ديدار هم كيانوش رحمتي را به علت مصدوميت تعويض شده ديد، در ادامه توسط جي لويد ساموئل(25) و پژمان منتظري(53) به دو گل رسيد تا كار به تساوي كشيده شود.
بعد از اين گل جريان مسابقه روند معمولي داشت و دو تيم فرصت چنداني براي گلزني نداشتند و در نهايت امتياز اين بازي تقسيم شد.
اين تساوي بيشتر از استقلال به سود سپاهان و تراكتورسازي شد كه بايد روز دوشنبه به مصاف يكديگر بروند. اگر تراكتورسازي برابر سپاهان به پيروزي برسد 49 امتيازي خواهد شد و يك رده بالاتر از استقلال 48 امتيازي قرار خواهد گرفت و با صدر جدول كه سپاهان 52 امتيازي ايستاده يك رده فاصله خواهد داشت.
در ساير ديدارهاي ديروز تيم پرفراز و نشيب ذوب آهن در اصفهان با نتيجه 2 بر يك صباي قم را شكست داد.
براي تيم ذوب آهن ، محمد قاضي در دقيقه 61 و پيام صادقيان در دقيقه1+90 گلزني كردند و تنها گل تيم صباي قم در دقيقه 61 از روي نقطه پنالتي توسط رضا عنايتي وارد دروازه تيم ذوب آهن شد.
تيم فوتبال شاهين بوشهر هم در حالي كه فقط 6 دقيقه به پايان ديدارش مقابل صنعت نفت آبادان باقي بود، برابر اين تيم متوقف شد.
در اين ديدار كه با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد، براي تيم شاهين بوشهر، هادي شكوري در دقيقه 24 و حسن محمود در دقيقه 84 براي تيم صنعت نفت آبادان گلزني كردند.
اين ديدار در ورزشگاه شهيد بهشتي شهر بوشهر برگزار شد و قضاوت آن را غلامرضا جباري برعهده داشت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قطعي شدن فينال جام حذفي در اهواز
ديدار نهايي بيست و پنجمين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور كه قرار بود روز 25 اسفند در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار شود، با پيشنهاد مدير كل ورزش استان خوزستان و موافقت سازمان ليگ برتر به ورزشگاه غدير اهواز منتقل شد. مهرداد محمدپور مديرعامل باشگاه شاهين بوشهر ضمن بيان اين مطلب افزود: بدون جلب رضايت ما عصرديروز نامه اي رسمي از سوي سازمان ليگ برتر به باشگاه شاهين بوشهر ارسال شد كه در آن ورزشگاه غدير اهواز به عنوان ميزبان فينال جام حذفي انتخاب شده است.
وي در ادامه افزود: ما مجبور به بازي مقابل استقلال در ورزشگاه غدير اهواز نيستيم اما با اين حال برد از پيش تعيين شده استقلال را به اين تيم و آنهايي كه مي خواهند استقلال قهرمان شود، تبريك مي گوييم.
مشكلات داخلي فوتبال ايران به رسانه هاي خارجي كشيده شد
يك سايت خارجي از احتمال تعليق فوتبال ايران به خاطر فشار نهادهاي غير ورزشي براي رفتن كفاشيان خبر داد.
سايت ساكر وي در گزارشي نوشت: پس از انتخاب مجدد علي كفاشيان به عنوان رئيس چهار سال آينده فدراسيون فوتبال، احتمال دارد فيفا فوتبال ايران را با تعليق مواجه كند. در اين گزارش عنوان شده پس از انتخاب كفاشيان؛ از سوي سازمان هاي دولتي، بحث بازنشستگي او مطرح و اعلام شده است. مقامات بازنشسته دستگاه هاي دولتي حق ورود به پست هاي مديريتي نهادهايي همچون رياست فدراسيون فوتبال را ندارند. در ادامه اين گزارش آمده در صورتي كه پس از حضور در اين دادگاه، كفاشيان مجبور به استعفا شود، اين احتمال هست كه فيفا در اين موضوع ورود كرده و بحث تعليق را پيش كشد.
كي روش به پرتغال مي رود
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اواسط فروردين ماه سال جاري براي سركشي به آكادمي مشترك خود با منچستريونايتد انگليس به پرتغال سفر مي كند. كارلوس كي روش كه از چند سال قبل با حمايت باشگاه منچستريونايتد انگليس اقدام به برپايي مدرسه فوتبال نونهالان در منطقه «واله دو لوبو» كرده است، براي سركشي به امور اين مركز آموزشي فوتبال در تاريخ 15 تا 17 فروردين سال 1391 در كشورش خواهد بود.قرار است سرمربي كنوني تيم ملي فوتبال ايران برگزار كننده مسابقاتي مخصوص رده سني نونهالان 5 تا 14 سال باشد.
جلالي: بايد 16 امتياز بگيريم
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بهترين قرعه به ايران خورده اما اين به معني راحتي كار نيست. مجيد جلالي درباره قرعه كشي مرحله دوم انتخابي جام جهاني و همگروهي ايران با كره جنوبي قطر، لبنان و ازبكستان اظهار داشت: بهترين قرعه نصيب ايران شد و بهتر از اين نمي توانست باشد اما اين به منزله اينكه كار راحتي داريم نيست.جلالي اضافه كرد: هر تيم براي خودش فلسفه مبارزه دارد و ما از پيش برنده نيستيم. بايد همه تيم ها را جدي بگيريم. فكر مي كنم بايد از چهار بازي كه با لبنان و قطر داريم 10 امتياز و از 4 بازي كه با كره جنوبي و ازبكستان داريم 6 امتياز كسب كنيم و با 16 امتياز به عنوان تيم اول صعود كنيم. دستيابي به اين امتياز شدني است، فقط بايد حواسمان را جمع كنيم. تيم ملي در بازي آخر خود هشدار دهنده بازي كرد و ما بايد همه عيب هاي خود را برطرف كنيم.
برنامه ريزي گيتي پسند براي قهرماني در آسيا
مديرفني تيم فوتسال گيتي پسند گفت: با شجاعتي كه سرمربي تيم ما به خرج داد توانستيم به عنوان قهرماني دست پيدا كنيم. حسين شمس در خصوص قهرماني تيم فوتسال گيتي پسند اظهار داشت: در نيمه اول به علت اينكه بازيكنان گيتي پسند عجله كردند بازي با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد، اما با شجاعت سرمربي تيم در نيمه دوم، 10 دقيقه 5 نفره بازي كرديم و توانستيم 9 گل به ثمر برسانيم. شمس افزود: از همين امروز برنامه ريزي براي آسيا خواهيم كرد و همين جا قول مي دهم كه قهرماني قاره كهن را به مردم اصفهان و ايران تقديم كنيم.
پورحيدري: فكر مي كرديم عملكرد استقلال بدتر از اين باشد
سرپرست تيم فوتبال استقلال گفت: با توجه به خستگي بازيكنان فكر مي كرديم عملكرد بازيكنان بدتر از اين باشد اما خوشبختانه توانستند برابر راه آهن يك امتياز كسب كنند. منصور پورحيدري پس از تساوي 2 بر 2 استقلال برابر راه آهن ضمن بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت: بازي خوبي را از استقلال شاهد نبوديم كه دليل اصلي آن خستگي ناشي از سفر به قطر و بازگشت به تهران بود. ما فرصت لازم براي ريكاوري و تمرين نداشتيم اما خوشحالم كه توانستيم بازي باخته را مساوي كنيم.
وي با بيان اينكه از ابتدا هم به برنامه ريزي سازمان ليگ و فشردگي مسابقات اعتراض داشتيم خاطرنشان كرد: اين فشردگي شرايط را براي بازيكنان بسيار سخت كرده و اميدوارم مسئولان فكري براي اين مشكل كنند. يا تعداد تيم ها را كم كنند يا تدابيري در نظر بگيرند كه اينقدر به بازيكنان فشار وارد نشود چرا كه تيم ملي هم از بابت مصدوميت بازيكنان ضرر خواهد كرد.

 



فيفا 5 بازيكن اصلي ازبكستان را محروم كرد
حريف ايران خلع سلاح شد

بازيكنان تيم ملي ازبكستان قصد داشتند با دريافت عمدي كارت زرد و محروميت در بازي نه چندان حساس مقابل ژاپن، با خيال راحت در دور نهايي بازي هاي انتخابي جام جهاني بازي كنند؛ غافل از اينكه فيفا با پي بردن به اين مسئله پنج بازيكن اصلي اين تيم را نقره داغ كرد.
كميته انضباطي فيفا تحت رياست «مارسل ماتيه» از سوئيس پـنج بازيكن تيم ملي ازبكستان را به همراه اتحاديه فوتبال اين كشور به خاطر آنچه كه دريافت تعمدي كارت زرد اعلام شده است، محروم كرد. اين بازيكنان اصلي نمي توانند ازبكستان را در بازي مقابل ايران همراهي كنند.
بعد از بازي ازبكستان و تاجيكستان بود كه فيفا به كارت هاي زياد بازيكنان ازبك شك كرد و كميته انضباطي را مامور بررسي اين كارت ها و احتمال تعمدي بودن آن كرد. تيم ازبكستان از دقيقه 70 تا انتهاي بازي در حالي كه 2 بر صفر از حريفش پيش بود و صعودش به دور بعد را قبل از بازي با ژاپن قطعي كرده بود، پنج كارت زرد دريافت كرد.
بررسي هاي كميته انضباطي فيفا نشان داد كه اين بازيكنان يك كارته قصد داشتند با دريافت كارت زرد دوم خود در بازي مقابل تاجيكستان، خود را از بازي غيرحساس با ژاپن محروم كنند تا در دور نهايي مشكلي براي بازي كردن نداشته باشند.كميته انضباطي فيفا هم با استناد به ماده 57 اين كميته، بازيكنان خاطي ازبكستان را از دو بازي (ژاپن و مسابقه اول دور نهايي) محروم كرد تا به اين ترتيب ازبك ها بدون تورسنوف، جباروف، گاليولين، توهتاجوف، گيم ريخ برابر ايران بازي كنند. علاوه بر اين اتحاديه فوتبال ازبكستان هم محروم شد. ضمن اينكه هر يك از اين بازيكنان به مبلغ 3 هزار فرانك سوئيس جريمه شدند.
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ازبكستان و ايران در مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني روز 14 خردادماه سال 91 در تاشكند برگزار خواهد شد.

 



پلي آف ليگ واليبال آخرين تلاش براي معرفي آخرين فيناليست

كاله و پيكان دو تيمي هستند كه امروز براي آخرين بار شانس خود را جهت حضور در ديدار نهايي فصل جاري مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امتحان مي كنند.
پيكان و كاله برگزار كننده آخرين دوئل مرحله پلي آف (نيمه نهايي) مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند تا مشخص شود امسال هم روند برگزاري فينال سنتي و هميشگي در ليگ واليبال حفظ مي شود يا نماينده آمل سنت شكني مي كند؟ پس از اين كه خودروسازان در آمل كاله را با شكست مواجه كردند در تهران نتوانستند برتري خود را تكرار كنند و به همين دليل رقابت اين دو تيم براي تعيين تيم فيناليست به ديدار سوم كشيده شد. اين ديدار امروز در سالن پيامبر اعظم(ص) برگزار مي شود.
از سالي كه مسابقات باشگاهي كشور پس از ديدارهاي دوره اي وارد مرحله پلي آف شده است پيكان همواره يكي از تيم هاي فيناليست بوده و البته پيش از آن و البته پس از آخرين قهرماني صنام هم قهرمان مسابقات بوده است. اين تيم كه پرافتخارترين تيم باشگاهي در ايران و آسيا به شمار مي رود در صورتي كه بتواند فردا هم از پس كاله و البته تماشاگرانش برآيد حضور متوالي خود در فينال را حفظ كرده و در آستانه هفتمين قهرماني متوالي در ليگ برتر قرار مي گيرد. اين در حالي است كه آملي ها نسبت به برتري در اين بازي براي صعود به فينال كاملا مصمم هستند و حتي از پيروزي صددرصد خود در اين بازي حرف مي زنند.
كاله از جمله تيم هايي است كه سابقه زيادي در واليبال ايران و حداقل ليگ برتر ندارد. اين تيم چهار سال پيش با قهرماني در ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور مجوز ورود به ليگ برتر را گرفت و طي دو دوره گذشته اين رقابت ها به عنوان سومي بسنده كرد. كاله سال گذشته به خاطر شكست برابر سايپا از فينال باز ماند اما اگر امسال مغلوب ديگر خودروسازان ليگ نشود مي تواند اولين فينال را تجربه كند.
پيش از اين سايپا با از پيش رو برداشتن شهرداري اروميه طي دو ديدار رفت و برگشت راهي فينال مسابقات شده بود. طي سال هاي گذشته پيكان و سايپا همواره برگزار كننده فينال مسابقات بوده اند اما اگر وعده سرمربي كاله براي شكست دادن پيكان عملي شود، امسال ليگ برتر واليبال فينالي متفاوت را تجربه خواهد كرد.

 



با اشاره به نظر بازرسي كل كشور
عباسي: بگويند كفاشيان نمي تواند رئيس باشد ، تمكين مي كنيم !

وزير ورزش و جوانان گفت: تابع قوانين هستيم و اگر تشخيص داده شود كفاشيان نمي تواند رئيس فدراسيون باشد، به آن تمكين مي كنيم.
محمد عباسي با اشاره به برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال، گفت: انتخابات مجمع عمومي فدراسيون فوتبال طبق قانون برگزار شد، اما سازمان بازرسي اعلام كرد علي كفاشيان به دليل بازنشسته بودن نمي تواند رئيس فدراسيون باشد.
وزير ورزش و جوانان ادامه داد: بعد از اعلام اين موضوع وزارت ورزش جوابيه خود را به سازمان بازرسي ارائه كرد، اما بايد بگويم كه ما تابع قوانين جاري كشور هستيم و اگر تشخيص داده شود كه علي كفاشيان نمي تواند رئيس فدراسيون باشد، به آن تمكين مي كنيم.
عباسي در پايان با اشاره به اين موضوع كه فدراسيون هاي ورزشي موسساتي غيرعمومي هستند، عنوان كرد: هر تغيير قانوني در فدراسيون ها بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد و دولت نمي تواند در قوانين مربوط به فدراسيون ها دخالت كند.

 



آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي تكواندو با حضور المپيكي ها

تكواندوكاران تيم ملي پس از بازگشت از اردوهاي بابلسر تمرينات خود را از امروز در خانه تكواندو از سر خواهند گرفت.
تيم ملي بعد از برگزاري اردوي تمريني يك هفته اي در بابلسر و همچنين حضور در مناطق جنگي و تجديد ميثاق با شهدا تمرينات خود را از امروز در خانه تكواندو برگزار خواهد كرد.
يوسف كرمي، محمد باقري معتمد، كوروش رجلي، جلال خدامي، عباس شيخي، فرزاد عبدالهي و محمد خمسه نفرات حاضر در اردوي تيم ملي هستند كه روند آماده سازي خود را زيرنظر فريبرز عسگري (سرمربي) و علي محمد بسحاق (مربي) از سر خواهند گرفت.
يوسف كرمي به همراه محمد باقري معتمد كه مدتي به دليل آسيب ديدگي از تمرينات فاصله گرفته بودند با كسب سلامتي خود به همراه ساير ملي پوشان تمرينات را دنبال خواهند كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ بنا بر اعلام روابط عمومي فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي تاكنون كشورهاي عمان، هنگ كنگ، قزاقستان، چين، سوريه، نپال، ماكائو، تايلند، مالزي براي حضور در اولين دوره رقابت هاي قهرماني فوتسال دانشگاههاي آسيا كه خردادماه سال آينده در تهران برگزار خواهد شد، آمادگي خود را اعلام كردند.
¤ تمرينات تيم ملي قايقراني در دو بخش زنان و مردان در رشته آب هاي آرام، 27 اسفند در درياچه آزادي تهران تعطيل مي شود. تمرينات قايقران در سال 91 از 6 فروردين در تهران آغاز مي شود.
¤ آرزو معتمدي و آرزو حكيمي 25فروردين براي اعزام به المپيك لندن در درياچه آزادي تهران با هم رقابت خواهند كرد.

 



واليبال نشسته جام بين قاره اي
ذوب آهن مقتدرانه جام قهرماني را تصاحب كرد

تيم واليبال نشسته ذوب آهن اصفهان كه به نمايندگي از ايران در رقابت هاي جام بين قاره اي در مصر حضور يافته بود، عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
نماينده كشورمان موفق شد در ديدار پاياني تيم مصر، ميزبان اين رقابت ها را در سه ست متوالي و با نتايج (25-17)، (25-17)، (25-21) شكست داده و عنوان قهرماني رقابتهاي جام بين قاره اي را به دست آورد. در ديدار رده بندي نيز نمايندگان روسيه و آلمان با هم روبرو شدند كه روسيه با نتيجه 3 بر يك از سد آلمان گذشت و عنوان سوم اين رقابت ها را كسب كرد.
رمضان صالحي از تيم ذوب آهن به عنوان بهترين ليبرو و دريافت كننده در جريان اين مسابقه شناخته شد.
ذوب آهن تا رسيدن به مرحله نيمه نهايي، نمايندگان روسيه، هلند، اوكراين، آلمان، كلمبيا، انگلستان و آمريكا را مقتدرانه پشت سر گذاشت و در مرحله نيمه نهايي نيز با شكست آلمان به عنوان فيناليست به ديدار نماينده مصر، ميزبان اين رقابت ها، رفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14