(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


بکشنبه 21 اسفند 1390- شماره 20165

تأمين داروي بيماران خاص در ايام نوروز
آغاز طرح ملي امداد و نجات نوروزي با حضور 99هزار امدادگر
كاهش 3 تا 5 درجه اي دما در نيمه شمالي
توزيع آرم طرح ترافيك از دوشنبه
معافيت مددجويان امداد و بهزيستي از هزينه دادرسي
لايحه پيشگيري از وقوع جرم سر از مجمع تشخيص مصلحت درآورد
همسر رئيس شوراي شهر هويزه خواستار شناسايي عاملان ترور وي شد
در آستانه چهارشنبه آخر سال؛ مانور آتش نشانان داوطلب برگزار شد
اعتراض كارگران معدن نوچون سيرجان در بكارگيري نيروهاي غيربومي
22 ميليارد تومان آمار اوليه كمك هاي مردمي در جشن نيكوكاري
كشف بيش از 4 تن مواد مخدر در مرزهاي كشور
جريمه ها بعد از 60 روز 2 برابر مي شود
ويزيت رايگان بيماران ديابتي در منطقه 20
تشديد موج اسلام هراسي در آمريكا
كشيش كثيف !
هر روز هزار زن مي ميرد



وزارت بهداشت اعلام كرد
تأمين داروي بيماران خاص در ايام نوروز

رئيس اداره بيماري هاي خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: تمهيدات لازم براي تأمين داروي بيماران خاص مانند بيماران پيوند كليه و تالاسمي در ايام تعطيلات نوروز انديشيده شده است.
«محمد عقيقي» افزود: بيماران خاص نبايد با كمبود دارويي مواجه شوند چون ماهيت بيماري آنان به گونه اي است كه نمي توانند وقفه 15 تا 20 روزه در دريافت دارو را تحمل كنند.
وي خاطرنشان كرد: مذاكرات لازم براي تأمين داروي بيماران خاص با معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت در ايام نوروز انجام شده است.
به گفته رئيس اداره بيماري هاي خاص وزارت بهداشت، سهميه اسفند و فروردين برخي از داروها به صورت يكجا به بيماران ارايه مي شود تا آنان با مشكلي در اين ايام مواجه نشوند.
عقيقي تأكيد كرد: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را مي كند تا هيچگونه مشكلي در زمينه دارو براي بيماران به ويژه بيماران خاص در ايام نوروز پيش نيايد.

 



آغاز طرح ملي امداد و نجات نوروزي با حضور 99هزار امدادگر

سرويس اجتماعي-
رئيس جمعيت هلال احمر ايران از آغاز طرح ملي امداد و نجات نوروزي از 24 اسفند تا 14 فروردين 91 در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش كيهان: دكتر فقيه ديروز در جمع خبرنگاران افزود: طرح امداد و نجات نو روزي با شركت 99 هزار و 600 امدادگر، 96 هزار و 400 دستگاه خودروي امدادي و 14 فروند بالگرد امدادي در سراسر كشور برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: همچنين 18 هزار نفر از اعضاي سازمان جوانان در يك هزار پست به عنوان راهنماي نوروزي حضور خواهند داشت.
دكتر فقيه در ادامه با اشاره به فعاليت يك هزار و 245 پايگاه و پست امدادي در طرح نوروزي گفت: در طرح امسال تعداد پايگاه هاي ثابت و سيار با افزايشي 50 درصدي به 1245 پايگاه و پست رسيده است. همچنين امسال 389 پايگاه ثابت و 856 پست موقت مشغول امدادرساني مي باشند.
وي با بيان اين كه امسال طرح راهنماي مسافران نوروزي در يك هزار پايگاه اجرا مي شود، تاكيد كرد: در طرح امسال 18 هزار عضو سازمان جوانان هلال احمر وظيفه راهنمايي مسافران را بر عهده خواهند داشت. كما اين كه سال گذشته 21 ميليون مسافر از خدمات پست هاي راهنماي مسافران استفاده كردند كه پيش بيني مي كنيم اين آمار امسال به 25 ميليون نفر برسد.
فقيه با اشاره به تحويل اقلام امدادي در طرح نوروزي امسال تصريح كرد: در طرح نوروزي امسال 57 خودروي كمك دار، 119 خودروي نجات، 31 خودروي آرگو، 21 تريلي، 17 كاميونت حمل مواد، 139 ست نجات و ست كوهستان، 139 كپسول آتش نشاني و 15 ست نجات دريا در اختيار استان قرار مي گيرد.
وي با بيان استفاده از خودروي جديد آرگو گفت: اين خودروي جديد براي شرايط سخت به كارگيري مي شود و امكان نجات در جاده هاي برفي، كوهستاني و جاده اي را دارد. اين خودرو از قدرت بسيار بالايي براي انجام عمليات در آب، كوهستان و برف برخوردار است. همچنين در بارش هاي امسال از تعدادي از اين خودروها تست گرفته شد كه موفقيت آميز بود.
توزيع 1 ميليون
كيف امدادي
بنابرگزارش كيهان امسال يك ميليون كيف امدادي مقوايي براي داشبورد خودروها از سوي جوانان هلال احمر در بين مسافران نوروزي توزيع مي شود. به همراه اين كيف ها 500 هزار نسخه نقشه هاي ايران در استان ها بخصوص در جاده هايي كه دچار حوادث مي شوند بين مسافران توزيع مي شود.

 



هواشناسي پيش بيني كرد
كاهش 3 تا 5 درجه اي دما در نيمه شمالي

كارشناس مركز پيش بيني سازمان هواشناسي با اشاره به كاهش 3 تا 5 درجه اي دما در نيمه شمالي كشور گفت: كمترين دماي تهران در 24ساعت آينده يك درجه سانتيگراد زير صفر است.
مرتضي ضرابي در گفت وگو با فارس افزود: امروز كاهش دما براي سواحل درياي خزر و شمال شرق كشور محسوس است و اين كاهش بين 3 تا 5 درجه سانتيگراد پيش بيني مي شود. همچنين بارش ها در سواحل درياي خزر و استان خراسان شمالي شدت بيشتري دارد.
ضرابي گفت: از بعدازظهر امروز به تدريج از شدت بارش ها در اين مناطق كاسته مي شود و با خروج سامانه بارشي از شمال شرق كشور روند افزايش دما در نيمه شمالي آغاز مي شود.
اين كارشناس مركز پيش بيني سازمان هواشناسي گفت: اما با ورود موج ديگري از دوشنبه تا چهارشنبه براي شمال غرب، غرب و دامنه هاي جنوبي البرز و شمال شرق بارش هاي پراكنده باران و برف بويژه در نوار شمالي پيش روست.
وي براي سواحل جنوبي كشور وزش باد شديد و گرد و خاك پيش بيني كرد و گفت خليج فارس و درياي عمان مواج و طوفاني خواهد بود.
ضرابي همچنين براي تهران افزايش ابر و بارش هاي پراكنده پيش بيني كرد و گفت: دماي هواي تهران يك درجه سانتي گراد زير صفر مي رود.

 



توزيع آرم طرح ترافيك از دوشنبه

آرم هاي طرح ترافيك سال 91 از روز دوشنبه (22 اسفند) توزيع مي شود.
وحيد نوروزي، معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين خبر افزود:
آرم هاي طرح ترافيك اشخاص حقيقي و حقوقي كه در سيستم شهرداري با آنها موافقت شده و مدارك خود را به دفاتر تحويل داده اند، از روز دوشنبه 22 اسفند توزيع مي شود.
وي با بيان اينكه چاپ آرم هاي طرح ترافيك به اتمام رسيده است، گفت: برچسب هاي امنيتي و هلوگرام هاي آنها نصب شده است.
نوروزي با اشاره به اينكه آرم هاي طرح ترافيك را از فردا در اختيار دفاتر خدمات الكترونيك قرار مي دهيم، گفت: دوشنبه و سه شنبه ظرف مدت 48 ساعت آرم ها توزيع مي شود.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: واجدين شرايط با ارائه رسيد مي توانند برچسب هاي خود را تحويل بگيرند.
وي با تأكيد بر اينكه ظرف 2 روز آرم ها توزيع مي شود گفت: در صورتي كه افراد در اين روزها مراجعه نكنند، فرصت بعدي را متعاقباً اعلام مي كنيم البته اين فرصت بعد از تعطيلات نوروز خواهد بود.
نوروزي با اشاره به اينكه 70درصد آرم هاي طرح ترافيك چاپ و آماده توزيع شد، به فارس گفت: 30درصد مربوط به سهميه بگيراني است كه به دليل پاره اي مشكلات داخلي كه آنها داشتند برخي از آرم هايشان ورود اطلاعات نشده است.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: ورود اطلاعات آنها تا پايان سال به اتمام مي رسد.
وي تأكيد كرد: 100درصد اشخاص حقيقي و شركت ها آرم هايشان چاپ شده است.

 



معافيت مددجويان امداد و بهزيستي از هزينه دادرسي

سرپرست امور مجلس سازمان بهزيستي كشور گفت: براساس تصويب لايحه حمايت از خانواده توسط نمايندگان مجلس، از اين پس افراد تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد از پرداخت هزينه دادرسي معاف شدند.
سيدمهدي زهرايي در گفت وگو با فارش با اشاره به لايحه حمايت از خانواده اظهار داشت: اين لايحه در تاريخ 15 اسفند 90 در صحن علني مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد كه تبصره 2 مرتبط با افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور و كميته امداد امام خميني حائز اهميت است.
وي تصريح كرد: نامزدي و خسارت ناشي از برهم زدن آن، شروط ضمن عقد نكاح، ازدواج مجدد، جهيزيه، نكاح دائم، موقت و اذن در نكاح، مهريه، نفقه زوجه و اجرت المثل ايام زوجيت، تمكين و نشوز، طلاق رجوع، فسخ و انفساخ نكاح، بذل مدت و انقضاء آن، حضانت و ملاقات طفل، نسبت، رشد، حجر و رفع آن، تغيير جنسيت، اهداء جنين، سرپرستي كودكان بي سرپرست، امور راجع به غايب مفقودالاثر، نفقه ارقاب، ولايت قهري، قيمومت، امور مربوط به ناظر و امين اموال محجوران و وصايت در امور مربوطه به آنها از جمله مواردي است كه مددجويان بابت آن در دادگاه ها هزينه دادرسي نخواهند داد.
زهرايي بيان داشت: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور از پرداخت و هزينه دادرسي معاف مي شوند.
سرپرست امور مجلس سازمان بهزيستي كشور در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني اين لايحه اجرايي مي شود، افزود: اين لايحه براي تأييد به شوراي نگهبان ارسال شده است و به محض تأييد و ابلاغ آن قابليت اجرايي پيدا مي كند.
وي همچنين در خصوص لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان گفت: بنا به پيشنهاد قوه قضائيه در جلسه تاريخ 9 مرداد 90 هيئت وزيران لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان به تصويب رسيده است و در تاريخ 28 آبان 90 به مجلس فرستاده شده كه هم اكنون به كميسيون قضايي و حقوقي به عنوان كميسيون اصلي ارجاع و در دست بررسي است.

 



معاون وزير دادگستري خبر داد
لايحه پيشگيري از وقوع جرم سر از مجمع تشخيص مصلحت درآورد

شوراي نگهبان لايحه پيشگيري از وقوع جرم را به مجمع تشخيص مصلحت فرستاد تا جزئيات آن مورد بررسي بيشتري قرار گيرد.
عبدالعلي ميركوهي معاون وزير دادگستري در گفت وگو با مهر گفت: شوراي نگهبان معتقد است پيشگيري از وقوع جرم براساس قانون اساسي برعهده قوه قضائيه است اما مجلس تمام دستگاه ها را در پيشگيري از وقوع جرم سهيم مي داند؛ به همين دليل اين اختلاف نظر منجر به بررسي اين لايحه در مجمع تشخيص مصلحت نظام شد.
ميركوهي در مورد آخرين وضعيت لايحه پيشگيري از وقوع جرم گفت: اين لايحه را مجلس تصويب كرد و به شوراي نگهبان ارسال شد كه با ايرادات شورا دوباره به مجلس بازگشت و چون ايرادات شوراي نگهبان مبنايي است نمي توان به سادگي اين ايرادات را رفع كرد.
معاون وزير دادگستري با اشاره به ابلاغ سياستهاي كلي نظام از سوي مقام معظم رهبري در سال گذشته گفت: در اين سياست ها پيشگيري از وقوع جرم به عهده قوه قضائيه و ساير دستگاه هاي اجرايي مرتبط گذاشته شده و اين موارد در لايحه ذكر شده است ولي شوراي نگهبان بر اساس بند 5 اصل 156 قانون اساسي عنوان كرده است كه پيشگيري از وقوع جرم تنها برعهده قوه قضائيه است و شوراي سياستگذاري با حضور سازمان هاي ديگر با عنوان شوراي سياستگذاري پيشگيري از وقوع جرم نمي تواند تشكيل شود.
ميركوهي اعلام كرد: هم اكنون به دليل اصرار شوراي نگهبان و اختلافات قانوني شورا و مجلس، لايحه پيشگيري از وقوع جرم به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شده است.
وي با اشاره به اينكه بررسي برخي از لوايح قضايي در روزهاي پاياني سال در دستور كار مجلس قرار گرفته است گفت: مجلس بسيار تلاش كرد تا لايحه قضازدايي را در مجلس هشتم به اتمام برساند ولي ميسر نشد در حالي كه توانست بالاخره لايحه حمايت از خانواده را با تمام اما و اگرها تصويب كند.
معاون وزير دادگستري در مورد لايحه جامع وكالت گفت: اين لايحه ابتدا طرحي بود كه در كميسيون قضائي مطرح شد و در حالي كه مسير تصويب را طي مي كرد لايحه اي از سوي قوه قضائيه به دولت ارائه شد. در لايحه جديد نظارت بر عملكرد و كلاً از سوي دستگاه قضا بيشتر شده است ولي براساس بند 211 برنامه پنجم توسعه كانون وكلا و مركز مشاوران قوه قضائيه بايد با هم ادغام شوند و همين موجب شده تا مجلس هر چه سريعتر قانون جامع وكالت را بررسي و تصويب كند كه البته در برنامه پنجم هم اشاره شده است كه مركز مشاوران و كانونهاي وكلا بايد تا دو سال نخست برنامه با هم ادغام شوند.

 



در گفت وگو با كيهان
همسر رئيس شوراي شهر هويزه خواستار شناسايي عاملان ترور وي شد

سرويس شهرستانها-
همسر رئيس شوراي اسلامي شهر هويزه از تعلل مراجع ذي ربط در رسيدگي و دستگيري ضاربان همسرش انتقاد كرد.
«محبوبه همت پور» كه در گفت وگو با خبرنگار كيهان سخن مي گفت با اشاره به اينكه همسرش دكتر «محسن لقايي نوش آبادي» از سال 73 تا 85 به عنوان پزشك، محبوبيت گسترده اي در شهرستان كسب كرده بود و به اصرار مردم نامزد نمايندگي شوراي اسلامي شهر شد، از كوتاه نيامدن وي در برابر باج خواهان و رانت خواران خبر داد و افزود: پيش از حادثه اخيرا وي دوبار ديگر از جمله در شب اربعين امسال مورد سوء قصد قرار گرفته بود و به همين دليل ما در محل مطب او، دوربين مداربسته نصب كرده بوديم و از همين طريق متوجه شديم كه در سوء قصد اخير كه در شامگاه 26 بهمن صورت گرفت آنكه 5 تير به او شليك كرد چه كسي بوده است و فيلم آن را در اختيار نيروي انتظامي و آگاهي و اطلاعات گذاشته ايم و ازآ نجا كه فردي با آن هيكل و نوع راه رفتن، نادر است اما متاسفانه هنوز اين مراجع ذي ربط با اين اسناد و مدارك روشن، نتوانسته اند عامل ترور او را دستگير كنند.
دكتر همت پور با اظهار اينكه در صورتي كه در دستگيري ضارب تعلل شود، احتمال حوادث مشابه دور از ذهن نيست خواستار توجه بيشتر نهادهاي انتظامي و امنيتي به اين موضوع و بخصوص تلاش هاي باندهاي مافيايي براي حذف خدمتگزاران سالم و صالح مردم شد.
گفتني است دكتر محسن لقايي نوش آبادي كه در 5 سال اخير عضو و رئيس شوراي اسلامي شهر هويزه بوده است در سومين سوء قصد با اسلحه به وي در بهمن ماه گذشته، با اصابت 5 گلوله كلاشينكف بشدت مجروح شد كه هم اكنون با تلاش هاي پزشكان حال عمومي وي رو به بهبود است.

 



در آستانه چهارشنبه آخر سال؛ مانور آتش نشانان داوطلب برگزار شد

سرويس اجتماعي-
در آستانه چهارشنبه آخر سال با حضور شهردار تهران مانور آتش نشانان داوطلب برگزار شد.
صبح ديروز با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، نخستين مانور آتش نشانان داوطلب با حضور 5 هزار آتش نشان در مركز آموزش بين المللي آتش نشاني ايران برگزار شد.
سيدرضا خوش زاد، مدير عامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران در اين مراسم گفت: از برنامه هاي اصلي سازمان آتش نشاني نگاه دقيق و علمي نسبت به ارتقاء و بهبود خدمات ايمني، توسعه ايستگاه هاي جديد جهت رسيدن به زمان مطلوب و حركت به سوي توسعه مراكز آموزش و ترويج را عنوان كرد.
وي به راه اندازي دانشكده آتش نشاني در جذب هيئت علمي و دروس تخصصي در طرح هاي دوره تكميلي اشاره كرد و گفت: جذب دانشجو در آينده نزديك از اولويت هاي كاري سازمان آتش نشاني است.
مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران ادامه داد: توسعه ايستگاه هاي سازمان آتش نشاني در دستور كار قرار دارد در حالي كه هم اكنون 97 ايستگاه در تهران فعال هستند كه به زودي و با تعامل شهردار تهران اين آمار افزايش خواهد يافت.
وي استفاده از خودروهاي پيشرفته و سنگين را يكي ديگر از برنامه هاي سازمان آتش نشاني براي ارائه خدمات در زمان وقوع حادثه عنوان كرد و افزود: در اوايل سال 91، 120 دستگاه خودروي سنگين و پيشرفته و 140 دستگاه موتورسيكلت جهت افزايش خدمات و سرعت عمل به ناوگان عمومي سازمان آتش نشاني تزريق خواهد شد.
خوش زاد بيان داشت: يكي از مهمترين برنامه هاي شهرداري و سازمان آتش نشاني گسترش نيروهاي داوطلب بوده است و در حال حاضر 13 هزار نيروي داوطلب در سازمان آتش نشاني وجود دارند كه اين افراد دوره هاي آموزشي مختلف را ديده اند.
مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش نشاني شهر تهران در سال 91 در جهت نهادينه كردن ايمني شعار «هر خانواده يك آتش نشان» را سرلوحه كار خود قرار داده است به طوري كه بنا داريم نيروهاي جديد را در مناطق و 374 محله تهران به سازمان آتش نشاني تزريق كند.
محمدباقر قاليباف، شهردار تهران نيز در حاشيه اين مانور اظهار كرد: بايد با ارائه آموزش هاي لازم به شهروندان و مردم از بروز حوادث بزرگ پيشگيري و جلوگيري كرد و اگر شهروندان در زمينه آتش نشاني آموزش هاي لازم را ببينند مي توانند در كمترين زمان ممكن و با استفاده از وسايل اوليه از گسترش حادثه جلوگيري كرد.
وي به موضوع آموزش به آتش نشانان داوطلب اشاره كرد و گفت: در اين زمينه مي توانيم از ظرفيت هاي موجود استفاده كنيم ضمن اينكه بنده يك تجربه خوبي از اين گونه كارهاي مشترك در نيروهاي انتظامي داشتم.
قاليباف با اشاره به اينكه زنان نسبت به مردان در كارها منظم تر و با انگيزه تر و اثربخش ترند، افزود: اين يك واقعيت است و زماني كه در يك مجموعه زنان كار مي كنند كارها با سرعت بيشتري انجام مي پذيرد.
شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر تلاش مي شود در سازمان آتش نشاني در كمترين زمان ممكن و استانداردهاي جهاني به محل وقوع حادثه رسيد كه اين آمار در حال حاضر كمتر از 4 دقيقه است و اين را بايد در نظر گرفت اين زمان در حالي است كه با ترافيك تهران مواجه هستيم.
وي به گسترش ايستگاه هاي آتش نشاني در تهران اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 97 ايستگاه در تهران داريم كه براساس برنامه 5 ساله پنجم اين آمار بايد به 120 ايستگاه برسد كه اميدواريم با برنامه ريزي انجام شده در ابتداي سال 92 به اين تعداد مورد نظر برسيم.شهردار تهران ادامه داد: با استفاده از ظرفيت هاي موجود و سيستم هاي ناوبري و همكاري مردم در آينده نزديك مي توانيم به زمان 3 دقيقه به محل حادثه و وقوع برسيم.

 



در نامه اي به رئيس جمهور صورت گرفت
اعتراض كارگران معدن نوچون سيرجان در بكارگيري نيروهاي غيربومي

به دنبال اخراج بومي ها، كارگران معدن مس نوچون سيرجان نامه اي به رئيس جمهور ارسال كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سيرجان، در نامه كارگران معدن مس نوچون به رئيس جمهور آمده است: ما كارگران ساكن روستاي نوچون و ساير روستاهاي نزديك به معادن مس سرچشمه، نوچون و دره زار سال ها است كه از سوي مديران مس سرچشمه مورد كم لطفي قرار گرفته ايم و حقمان ضايع شده است با توجه به آلايندگي اين مجتمع كه علاوه بر مزارع، باغ ها و دام هاي ما حتي آب آشاميدني را سمي كرده به طوري كه همه ما بيمار شده ايم، اما مديران اين مجتمع عظيم و درآمدزا كمترين توجهي به ما نداشته و ندارند، ما در چند كيلومتري از اين معادن در فقر كامل به سر مي بريم و فرزندانمان بيكار و نيروهاي غيربومي از مكان هاي بسيار دور به واسطه روابطي كه با مديران داشته اند در مجتمع مشغول به كار هستند.
در اين نامه خطاب به رئيس جمهور آمده است: همان طور كه مطلع هستيد، علاوه بر معدن سرچشمه، معادن نوچون و دره زار كه بر روي زمين هاي ما هستند، آغاز به كار كرده اند و بسياري از زمين ها، باغ ها و قنات هاي ما را تخريب كرده و هيچ كس جوابگوي حق ما نيست. اگرچه بر كسي پوشيده نيست كه شما و دولت همه سعي و تلاش خود را براي اشتغالزايي و رفع بيكاري و فقر به كار مي بريد و با سفرهايي كه به اين منطقه داشته ايد، بارها اين موضوع ها را به مديران دستور داده ايد، اما مديران اين شركت ها دو سال قبل تعدادي از فرزندان ما را در شركت اولنگ كه كار باطله برداري معدن دره زار را انجام مي داد به كار گرفتند.
در اين نامه خاطرنشان شده است: اكنون با پايان يافتن قرارداد، كار را با سه برابر حجم خاكبرداري نسبت به قبل به شركت آبادگران داده اند كه انتظار داشتيم به همين نسبت سه برابر نيرو از فرزندان بيكار ما به كار گرفته شود، اما همه نيروها را اخراج و اين شركت به دليل نداشتن تجهيزات و ماشين آلات حتي توان جذب يك نيرو را نداشته و اميد ما را به ياس بدل كرده است به طوري كه فقر و بيكاري خود و فرزندانمان از يك سو و تخريب باغ ها، مزارع كشاورزي و قنات هايمان از سوي ديگر عرصه زندگي را بر ما تنگ كرده اند.
در اين نامه تصريح شده است: چند روز است، بيش از 500 نفر از خانواده هاي ما به نشانه اعتراض در جاده ارتباطي معدن جمع شده ايم، اما هيچ كدام از مديران راضي نشده اند كه اندكي به ما ارزش قائل شوند و حرف هاي ما را بشنوند.

 



22 ميليارد تومان آمار اوليه كمك هاي مردمي در جشن نيكوكاري

معاون مشاركت هاي مردمي امداد با اشاره به اين كه 15هزار پايگاه در جشن نيكوكاري امسال فعاليت داشته اند، گفت: براساس آمار اوليه امسال 22ميليارد تومان در جشن نيكوكاري جمع آوري شده ضمن اين كه اين آمار در روزهاي آينده افزايش خواهد يافت.
سعيد ستاري با اشاره به تعامل امسال كميته امداد با وزارت آموزش و پرورش، صدا و سيما و سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: تعامل امسال نسبت به سال هاي گذشته بسيار بهتر بوده است به طوري كه سطح كمك ها نيز افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: امسال صدهزار مدرسه كمك هاي دانش آموزان را براي افراد و دانش آموزان نيازمند جمع آوري كردند به طوري كه كمك هاي جمع آوري شده طي اين دو هفته به دست نيازمندان خواهد رسيد.
ستاري افزود: همانطور كه اعلام شده بود كمك هاي جمع آوري شده در مناطق و مدارس به همان نيازمندان آن منطقه و مدرسه ارائه مي شود و چنانچه كمك ها باقي بماند به مناطق محروم ارسال مي شود.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد ادامه داد: تا به امروز و براساس آمار اوليه به دست آمده 22 ميليارد تومان در جشن نيكوكاري 90 جمع آوري شده است ضمن اين كه اين آمارها قطعا در چند روز آينده افزايش خواهد يافت.

 



كشف بيش از 4 تن مواد مخدر در مرزهاي كشور

4 تن و 800 كيلو انواع مواد مخدر در درگيري هاي مسلحانه توسط مأموران مرزباني كشف و ضبط شد.
بنابر گزارش خبرگزاري ها مأموران مرزباني در درگيري در منطقه هنگ نگور و جكي گور موفق به كشف و توقيف 2 تن و 300 كيلو انواع مواد مخدر از يك دستگاه خودرو شدند.
همچنين مأموران در درگيري ديگري در ميله 159 هنگ سراوان ضمن درگيري مسلحانه با قاچاقچيان يك تن و 720 كيلوگرم ترياك را كشف و توانستند از قاچاقچيان يك خودرو، يك اسلحه كلاشينكف و مقداري فشنگ را توقيف كنند.
بنابراين گزارش در درگيري اي كه در غرب كشور و در ميله هاي 376 و 77 هنگ سلماس رخ داد، مأموران مرزباني توانستند، 100 كيلوگرم انواع مواد مخدر را كه در حال ترانزيت به تركيه بود، كشف و ضبط كنند تصريح كرد: اين در حاليست كه در اين درگيري يكي از قاچاقچيان كشته و 2 نفر ديگر نيز مجروح شدند. همچنين محموله 100 كيلويي انواع مواد مخدر در جنوب كشور توسط مأموران درياباني استان هرمزگان كشف و ضبط شد. اين محموله توسط يك قايق از جاسك به بندرعباس در حال تردد بود. اين در حاليست كه در شهرستان ميناب نيز 1000 بطري انواع مشروبات الكلي توسط مأموران كشف و ضبط گرديد.

 



جريمه ها بعد از 60 روز 2 برابر مي شود

جريمه هاي معوقه راهنمايي و رانندگي از طريق پيام كوتاه به متخلفان ابلاغ مي شود.
عباس دهقان، رئيس مركز اجرائيات راهور ناجا با اعلام اين خبر گفت: در قانون جديد راهنمايي و رانندگي از طريق پيام كوتاه به متخلفان ابلاغ مي شود و كساني كه به هر دليلي جريمه شده اند و 4 ماه از تاريخ جريمه آنها گذشته است پليس راهنمايي موظف به اطلاع رساني به راننده يا مالك خودرو است كه آن هم از طريق پيام كوتاه انجام مي شود.
وي تصريح كرد: بعد از ابلاغ پليس راهنمايي و رانندگي راننده يا مالك بايد نسبت به پرداخت جريمه اقدام كند.
وي با اشاره به اين كه اگر بعد از گذشت يك ماه از ابلاغ پليس راهنمايي و رانندگي راننده مالك يا راننده اقدام به پرداخت جريمه نكند، خاطرنشان كرد: گواهينامه و پلاك در سيستم راهنمايي و رانندگي توقيف شده و هيچ گونه خدماتي به آنها داده نمي شود.
وي همچنين از افزايش مدت زمان دو برابر شدن جريمه ها از 30 روز به 60 روز خبر داد و گفت: در قانون جديد افراد متخلف 60 روز فرصت دارند تا جريمه خود را پرداخت كنند در غير اين صورت جريمه آنها دو برابر مي شود.
رئيس مركز اجرائيات راهور ناجا گفت: در قانون جديد جريمه بيش از 300 هزار تومان، خودرو توقيف مي شد كه در اين قانون اگر فردي مبلغ جريمه اش يك ميليون بيشتر شود از طريق پيام كوتاه پليس راهور، ابلاغ شده و بعد از يك فرصت يك ماهه اگر پرداخت نشود خودرو توقيف مي شود.
وي در خصوص جريمه هايي كه اشخاص نسبت به آنها اعتراض دارند نيز گفت: از سال 85 سيستم هدفمند شده و جريمه هاي غيرواقعي ثبت نمي شود.
وي تصريح كرد: در صورتي كه عمدا جريمه اي صادر شده باشد و شخص با استدلال كافي ثابت كند كه جريمه اشتباه است، ماموري كه اين كار را انجام داده بايد از جيب خود جريمه را پرداخت كند.

 



ويزيت رايگان بيماران ديابتي در منطقه 20

رئيس اداره سلامت شهرداري منطقه 20 از افتتاح اولين مركز تخصصي رايگان ديابت در اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20 اميررضا چايچي گفت: براي نخستين بار مركز تخصصي ديابت در سراي محله شهيد بهشتي اين منطقه با حضور نمايندگان فرمانداري، بخشدار مركزي و مسئولان شهرداري ري افتتاح شد. وي با اشاره به اينكه اين مركز با مشاركت شهرداري منطقه 20، شبكه بهداشت شهرستان ري و مديريت محله شهيد بهشتي راه اندازي شد، افزود: غربالگري، آموزش، مشاوره، پيگيري و كنترل درمان با نظارت كارشناسان تغذيه، پزشك عمومي و مشورتهاي روانشناسي رايگان براي شهروندان انجام مي شود.

 



تشديد موج اسلام هراسي در آمريكا

شوراي روابط اسلام و آمريكا اعلام كرد كه شمار گروه هاي مخالف مسلمانان در آمريكا ظرف يكسال گذشته سه برابر شده است.
به گزارش ايرنا، تعداد گروههاي مخالف مسلمانان در يك سال گذشته به يك هزار و 278 گروه رسيده كه اين آمار در تاريخ آمريكا كم سابقه است.اين گروهها منشعب از «جنبش ميهن پرستانه» آمريكا هستند كه حدود 18 سال قبل براي اولين بار اعلام موجوديت كردند.قبل از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 تعداد اين گروهها كمتر از 150 عدد بود اما بعد از اين حادثه و تبليغات منفي گسترده عليه جامعه مسلمانان، اين گروهها افزايش چشمگيري پيدا كردند.از زمان به قدرت رسيدن اوباما تعداد اين گروهها افزايش زيادي يافت و تنها ظرف سال گذشته 400 گروه جديد به فهرست گروههاي ضد اسلام افزوده شده اند.
به قدرت رسيدن اوباما، نحوه مبارزات انتخاباتي حزب جمهوريخواه عليه اوباما و سخنراني هاي تحريك آميز مسئولين آمريكا از جمله مواردي هستند كه به موج اسلام هراسي در آمريكا دامن زده است.
جمهوريخواهان با شايعاتي مانند اوباما يك مسلمان است و مسلمانان قصد دارند، آمريكا را تسخير كنند، بسياري از تندروها و جوانان آمريكايي را تحريك مي كنند.
اهانت به مقدسات مسلمانان، به آتش كشاندن برخي از مساجد، تبعيض عليه مسلمانان در محيط هاي اقتصادي و اجتماعي از جمله مهمترين اقدامات براي اذيت و آزار مسلمانان به شمار مي رود.

 



كشيش كثيف !

يك كشيش انگليسي كه به اتهام سال ها سوءاستفاده جنسي از كودكان و نوجوانان تحت محاكمه قضايي قرار داشت، به 22 سال زندان محكوم شد.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع محلي، محاكمه «الكساندر بده والش» 58 ساله به مدت چند ماه در دادگاه شهر «استوك» در مركز انگليس جريان داشت و وي در 21 اتهام سوءاستفاده جنسي از كودكان آسيب پذير، گناهكار شناخته شد.براساس محتويات پرونده اين كشيش كليساي كاتوليك انگليس طي 18 سال با هدف قرار دادن كودكان و نوجوانان آسيب پذير در كليساها و مدارس مسيحي شهرهاي مختلف انگليس از آنان سوءاستفاده مي كرده است.وي به تجاوز جنسي به 8 پسربچه 8 تا 16 ساله و همچنين ده ها مورد آزار و اذيت كودكان در شهرهاي كاونتري، وريك، استفورد و استوك متهم شده بود كه در 21 مورد از جمله دو مورد تجاوز جنسي به كودكان گناهكار شناخته شد.
قربانيان اين كشيش سال ها از بيم بدرفتاري هاي بيشتر و همچنين براي حفظ آبروي خود نتوانسته بودند اتفاقات روي داده را براي كسي بازگو كنند.«الكساندر بده والش» سرانجام در سال 2004 ميلادي به جرم دانلود و ذخيره كردن عكس هاي غيراخلاقي، مجبور به استعفا شد و پس از آن بود كه تعدادي از قربانيان سوءاستفاده هاي جنسي وي توانستند به تدريج شكايات خود را مطرح كنند.پليس احتمال مي دهد كه تعداد بيشتري از كودكان و نوجوانان قرباني سوءاستفاده هاي اين كشيش باشند و به همين دليل از همه كساني كه شكايتي از وي دارند، دعوت كرده است پا پيش بگذارند و شكايت خود را مطرح كنند.گفتني است، در سال هاي اخير افشاي موارد متعدد سوءاستفاده هاي جنسي كشيش ها از كودكان و نوجوانان در كشورهاي مختلف، كليساي كاتوليك را با بحران اخلاقي عميقي مواجه كرده است.

 



هر روز هزار زن مي ميرد

سازمان پزشكان بدون مرز در گزارشي اعلام كرد: هر روز هزار زن هنگام زايمان يا مشكلات قابل پيشگيري بارداري جان خود را از دست مي دهند.
به گزارش فارس، «كارا بلكبرن»، مسئول بهداشت زنان اين سازمان در بيانيه اي گفت: در سراسر جهان 15درصد بارداري ها با خطر پيچيدگي هاي مرگبار روبرو هستند. وي افزود: زنان بايد دسترسي مناسب به مراقبت هاي زايماني داشته باشند چه در سيدني زندگي كنند و چه در پورتوپرينس هائيتي يا موگاديشو.وي تأكيد كرد كه دسترسي زنان بايد در بيمارستان هاي مدرن شهرهاي بزرگ، مناطق جنگي، كمپ هاي پناهندگي يا ارودگاه هاي زلزله زدگان يكسان باشد.اين گزارش با نام مرگ و مير مادري: بحراني قابل پيشگيري در ژنو منتشر شده است.اين سازمان معتقد است كه راه حل اين مشكل اجراي برنامه ها و طرح هاي خاص به ويژه در رابطه با پيچيدگي هاي بارداري و آموزش پرسنل متخصص و دسترسي به تجهيزات پزشكي مناسب است.سازمان پزشكان بدون مرز در 30 كشور مراقبت هاي بارداري ارائه مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14