(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 اسفند 1390- شماره 20166

كسب عنوان دومين طرح برگزيده ربوتيك جهان
رئيس پليس راهور: قوانين جديد راهنمايي و رانندگي از سوانح ترافيكي كاسته است
مرگ دلخراش يك خانواده دكل بند
با استمرار كمك هاي دولت منازل روستائيان مقاوم سازي مي شود
ارسال پوشاك و اقلام نوروزي به مناطق محروم
تجهيز محورهاي هراز و فيروزكوه به سيستم هوشمند كنترل جاده اي
براي حفظ سلامت دانش آموزان مدارس روز سه شنبه زودتر تعطيل مي شود
بزرگترين زندان جهان در اسرائيل
2 ميليون دلار هزينه جراحي همسر اميرقطر



توسط دانشگاه علم و صنعت صورت گرفت
كسب عنوان دومين طرح برگزيده ربوتيك جهان

طرح تحقيقاتي يكي از واحدهاي فناوري مركز رشد دانشگاه علم و صنعت ايران، موفق به كسب عنوان دومين طرح برگزيده ربوتيك جهان در سال 2012 شد.
به گزارش فارس، طرح تحقيقاتي يكي از واحدهاي فناوري مركز رشد دانشگاه علم و صنعت ايران، موفق به كسب عنوان دومين طرح برگزيده ربوتيك جهان در سال 2012 شد.
عنوان اين طرح تحقيقاتي «اولين ربات غيرالكتريكي بازرسي از تاسيسات پرخطر» است كه توسط محمدرضا قهرماني، مدير واحد فناوري هوشمند ربين، به كنفرانس Robatdalen در سوئد ارائه و در رقابت با طرح هاي تحقيقاتي دانشگاه هاي معتبر جهان، به كسب عنوان دومين طرح برگزيده ربوتيك جهان در سال 2012 نايل آمد.
گفتني است، كنفرانس Robatdalen سوئد، يكي از بزرگترين جوايز علمي ربوتيك جهان را اعطا مي كند و واحد فناوري هوشمند ربين، از واحدهاي فناوري مركز رشد دانشگاه علم و صنعت ايران است.

 



رئيس پليس راهور: قوانين جديد راهنمايي و رانندگي از سوانح ترافيكي كاسته است

رئيس پليس راهور كشور گفت: با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در كشور شاهد كاهش سوانح و تلفات ترافيكي بوده ايم.
به گزارش ايرنا، سرتيپ دوم اسكندر مؤمني در همايش سوانح ترافيكي در شيراز گفت: رويكردهاي اساسي در حوزه افزايش ايمني خودروها از جمله مواردي است كه بايد براي كاهش حوادث و تلفات جاده اي درنظر گرفته شود كه متاسفانه در اين زمينه موفق عمل نشده است.
وي اظهار داشت: توسعه كنترل و نظارت جاده با استفاده از وسايل و سيستم هاي هوشمند از جمله تجهيز تمام مسير اصفهان به شيراز و تهران به مشهد، نيز در چارچوب كاهش حوادث و تلفات انجام شده است.
مؤمني گفت: با توجه به اهميت فرهنگ سازي، در پليس راهور كشور بر اقدامات فرهنگي و آموزش همگاني از جمله استفاده از ظرفيت آموزش و پرورش و رسانه ها تاكيد شده است.

 



مرگ دلخراش يك خانواده دكل بند

با كشته شدن دو دكل بند ديگر گلوگاهي، شمار كشته شدگان حادثه دكل بندي تحت عنوان «مجاهدان صنعت برق» در اين شهرستان به 130 نفر رسيد.
فرماندار گلوگاه در حاشيه بيست و هشتمين نشست اعضاي كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان مازندران كه در مركز تحقيقات و پژوهش دخانيات تيرتاش برگزار شد، در گفت وگو با فارس در بهشهر اظهار داشت: 98 درصد دكل بندان ايران از ديار گلوگاه هستند و در آخرين خبري كه داريم دو تن از اين افراد به دليل برق گرفتگي و سقوط از دكل جان خود را از دست دادند.
سميع الله مظفري با اشاره به مرگ يك خانواده دكل بند، افزود: از آنجا كه مرد خانه پس از چند ماه كار در يك پروژه دكل بندي واقع در استان يزد نتوانسته بود طلب خود را بگيرد، مدتي پس از آمدن به منزل تصميم گرفت به اتفاق خانواده به محل كارش برود تا شايد بتواند طلب خود را از پيمانكار بگيرد، اما در جاده سمنان به دامغان بر اثر تصادفي دلخراش هر پنج سرنشين خودرو متشكل از يك فرزند، زن، شوهر، پدر خانم و مادر خانم جان خود را از دست مي دهند و اكنون در يكي از سردخانه هاي دامغان هستند كه اجساد آنان يكشنبه 21 اسفند به شهرستان گلوگاه منتقل شدند.
وي افزود: با اين كه گلوگاه در صنعت برق كشور متحمل هزينه هاي جبران ناپذيري مي شود كه همان كشته شدن جوانان و بي سر و ساماني خانواده هاي آنها است، اما آنچنان كه بايد مورد توجه قرار نمي گيرد.
نماينده دولت در گلوگاه از مسئولان خواست تا بحث اشتغال جوانان گلوگاه را كه خيلي از آنها تحصيل كرده و فارغ التحصيل هستند، جدي بگيرند.
مظفري در پايان متذكر شد: اين جوانان سرمايه هاي ما هست و بايد كاري كنيم تا مجبور نباشند به خاطر حقوق هاي اندك با جان خود بازي كنند.
به گزارش فارس، هر چند تعداد كشته هاي دكل بند گلوگاهي كه در سراسر ايران كار مي كنند و از آنها به نام «مجاهدان صنعت برق ايران» ياد مي شود به 130 تن رسيد و از طرفي بيش از 60 درصد معلولان ضايعه نخاعي از دكل بندان هستند، اما اين افراد يا بيمه نيستند، يا حداقل دستمزد را هم نمي گيرند و يا تنها سالي سه بار حقوق آنها پرداخت مي شود.

 



با استمرار كمك هاي دولت منازل روستائيان مقاوم سازي مي شود

قائم مقام كميته امداد امام خميني(ره) گفت: نياز است مقاوم سازي منازل روستائيان با استمرار كمك هاي دولت ادامه يابد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، سيدمحمدعلي هاشمي، قائم مقام اين نهاد در مراسم امضاي تفاهم نامه با سازمان مديريت بحران كشور با عنوان «بيمه منازل و اثاثيه منزل مددجويان تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) در مناطق روستايي و شهري در مقابل حوادث غيرمترقبه و سوانح» با بيان اينكه در دوران رياست جمهوري احمدي نژاد از سال 85 تاكنون توجه ويژه اي به محرومين شده است، گفت: يكي از مهمترين زمينه هاي اين توجه مقاوم سازي مسكن مددجويان تحت پوشش اين نهاد بوده است.
وي افزود: بيش از 4 ميليون نفر تحت پوشش خدمات كميته امداد امام خميني(ره) هستند كه از اين تعداد 3ميليون نفر از آنها در مناطق زلزله خيز زندگي مي كنند.
قائم مقام كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به اينكه نياز است مقاوم سازي منازل روستائيان با استمرار كمك هاي دولت ادامه يابد، اظهار داشت: يكي از سياست هاي اين نهاد توانمندسازي مددجويان تحت پوشش است كه اميدواريم با كمك ها در بخش بيمه اي، خانوارها بتوانند در مسير توانمندسازي گام بردارند؛ چرا كه به وسيله بيمه مي توان آرامش روحي را به خانواده هاي بي بضاعت ارزاني داشت و اين در حالي است كه ارتقاي كيفيت زندگي افراد بي بضاعت در راستاي سياست دولت نيز قرار دارد.

 



كميته امداد خبر داد
ارسال پوشاك و اقلام نوروزي به مناطق محروم

مدير كل كميته امداد استان تهران از ارسال 4 كاميون حاوي پوشاك به مناطق محروم خبر داد و گفت: اين اقلام در جشن نيكوكاري جمع آوري شده و به استان هاي اردبيل، ايلام، كهگيلويه و بويراحمد ارسال شد.
تبارك سبحاني با اشاره به آمار اوليه كمك هاي جمع آوري شده در پايگاه هاي جشن نيكوكاري در مدارس و شهر تهران اظهار داشت: تا به امروز بيش از يك ميليارد تومان جمع آوري شده است ضمن اينكه اين آمار در روزهاي آينده افزايش مي يابد.
وي تصريح كرد: پيش بيني مي شود امسال يك ميليارد و 500 ميليون تومان در جشن نيكوكاري در استان تهران جمع آوري شود كه نسبت به سال گذشته رشد خوبي خواهد داشت.
سبحاني افزود؛ با تعامل صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش استان تهران كمك هاي جمع آوري شده در سه هزار مدرسه استان تهران به نيازمندان و دانش آموزان ارائه خواهد شد.
مدير كل كميته امداد استان تهران افزود: مجموعه امداد در تلاشند طي روزهاي آينده تمامي كمك هاي جمع آوري شده را بسته بندي و در اختيار خانواده هاي نيازمند قرار دهد.وي تأكيد كرد: طي روز گذشته 4 كاميون حاوي پوشاك نوروزي به مناطق محروم از جمله ايلام، اردبيل، كهگيلويه و بويراحمد ارسال شده است.

 



سردار مؤمني خبر داد
تجهيز محورهاي هراز و فيروزكوه به سيستم هوشمند كنترل جاده اي

رئيس پليس راهور ناجا از تجهيز محورهاي هراز و فيروزكوه به سيستم هوشمند كنترل جاده اي تا پايان امسال خبر داد.
سردار اسكندر مؤمني در هفتمين همايش سراسري كاركنان و روساي پليس راهنمايي و رانندگي در آستانه طرح نوروزي 91 با بيان اينكه اين پليس تخصصي در سال جاري چهار برنامه را دنبال مي كرد گفت: به روز كردن قانون راهنمايي و رانندگي، ارتقا و تعالي رفتار پرسنل، اقدامات فرهنگي و آموزشي و همچنين توسعه استفاده از تكنولوژي هاي هوشمند در كنار ماموريت هاي پليس از اولويت هاي اين پليس تخصصي است.
وي با بيان اينكه در سال 90 قانون جديد راهنمايي و رانندگي به روز شد گفت: در سال 91 قصد داريم كه اين قانون نهادينه شود.
مؤمني با اشاره به استانداردسازي رفتار پليس گفت: در سه سال گذشته كليه پرسنل راهنمايي و رانندگي در سراسر كشور در دو مرحله نحوه رفتار با مردم را آموزش ديده اند.
وي همچنين با اشاره به آموزش همگاني مردم گفت: طرح هاي مختلفي در سطح مدارس اجرا شد كه بر اين اساس علاوه بر طرح همياران پليس، معلمان نيز به عنوان فرهنگياران ترافيك براي آموزش همگاني وارد عمل شدند.
به گزارش ايسنا، مؤمني با بيان اينكه در سطح روستاها با خلأ بزرگي در كنترل جاده ها مواجه بوده ايم گفت: پليس با استفاده از ظرفيت دهياران و شوراي اسلامي روستاييان اين خلأ بزرگ در روستاها را برطرف كرد.
وي همچنين در بحث بكارگيري فناوري هاي نوين به راه اندازي سيستم گواهينامه هاي هوشمند اشاره كرد و گفت: در اوايل سال آينده فراخواني بزرگ براي تعويض گواهينامه هاي معمولي به هوشمند داده خواهد شد.
تجهيز هراز و فيروزكوه
به سيستم هوشمند كنترل جاده اي
وي همچنين با اعلام خبر استفاده از سيستم هوشمند كنترل جاده اي در مسير هراز و فيروزكوه تا پايان سال جاري گفت: در سال 91 جهشي بزرگ در استفاده از سيستم هوشمند خواهيم داشت.

 



براي حفظ سلامت دانش آموزان مدارس روز سه شنبه زودتر تعطيل مي شود

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از مديران مدارس خواست كه براي حفظ سلامتي دانش آموزان، روز سه شنبه مدارس را زودتر تعطيل كنند.
حسين هژبري ديروز در حاشيه مراسم «آماده باش نوروزي همياران پليس و پليس ياران نوجوان و جوان» كه در دبيرستان پسرانه دكتر مصاحب تهران برگزار شد، با اشاره به همكاري 10 ميليون دانش آموز با پليس راهور براي كمك به بهبود وضعيت ترافيك، گفت: از حدود 5سال پيش كه اين طرح اجرا شده است، هدف اين بوده كه دانش آموزان شركت كننده در اين طرح، فرهنگ ترافيك را ياد بگيرند و مجموعه آموزش ها را به اطرافيان از جمله خانواده منتقل كنند.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش درباره برنامه هاي فرهنگي اجرا شده براي كاهش آسيب پذيري دانش آموزان در شب چهارشنبه آخر سال نيز گفت: در اين خصوص توصيه هاي لازم به مديران مدارس شده است و در برنامه هاي مختلف دانش آموزي بويژه مراسم صبحگاهي تذكرات لازم به دانش آموزان داده شده است اما در اين رابطه همكاري و مراقبت خانواده ها نيز بسيار مهم است.

 



بزرگترين زندان جهان در اسرائيل

مقامات رژيم صهيونيستي كار ساخت بزرگ ترين مركز بازداشتگاهي جهان در صحراي نقب را آغاز كرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اينديپندنت؛ قرار است اين زندان بزرگ ظرفيتي برابر با نگهداري 8 هزار نفر را داشته باشد و مهاجران غيرقانوني كه از مصر وارد تل آويو مي شوند نيز در همين بازداشتگاه نگهداري مي شوند.
براساس اين گزارش، پروژه مذكور 18 ماه پيش توسط كابينه راست گراي اسرائيل به تصويب رسيدو بر نگراني گروه هاي حقوق بشر در مورد اوضاع اسف بار مهاجران در سرزمين هاي اشغالي افزود. اين گروه ها نگرانند زندان فوق به اردوگاه پناهجويان تبديل شود و با توجه به سابقه سياه تل آويو در امر حقوق بشر، بازداشت شدگان اين مركز نيز در شرايط خطرناكي نگهداري شوند.
اين زندان كه در نزديكي مرز جنوبي اسرائيل ساخته خواهد شد و مهاجران را به مدت 3 سال قبل از بازگرداندن به كشورهايشان در خود نگه خواهد داشت. آن دسته از مهاجراني كه از كشورهاي دشمني مانند سودان وارد اسرائيل شده اند مسترد نخواهد شد و به صورت نامحدود در اين زندان در بازداشت خواهند بود.

 



2 ميليون دلار هزينه جراحي همسر اميرقطر

«شيخه موزه المسند»، همسر دوم شيخ «حمدبن خليفه آل ثاني»، امير قطر دو ميليون دلار براي انجام عمل هاي مختلف جراحي زيبايي نقاط مختلف بدن خود هزينه كرده است.
جراحي پلاستيك شيخه موزه به تنهايي 800 هزار دلار هزينه در برداشته است.
راننده شخصي المسند براي نقل و انتقال هاي مخفيانه وي به مراكز زيبايي در لندن بالغ بر 200 هزار دلار دريافت كرده است.گفتني است، امير قطر سه زن دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14