(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 اسفند 1390- شماره 20166

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بهار ولايت فقيه (يادداشت روز)
رشوه هاي ميلياردي در كيف متهمان فساد بانكي
خروس (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
مذاكرات اصولگرايان براي ارائه ليست واحد در مرحله دوم انتخابات
زمينه سازي خاتمي براي گام هاي بعدي (خبر ويژه)
بشكن بشكنه! بشكن! (خبر ويژه)
اسرائيل: مخالفان بشار اسد دوستان ما هستند (خبر ويژه)
وزن كشي ناكام فهرست حاميان مشايي در تهران (خبر ويژه)
سايت حامي فتنه دوباره فيلتر شد (خبر ويژه)
آدم مي كشند تا پول بگيرند و پول مي دهند تا از فهرست تروريست ها خارج شوند! (خبر ويژه)



بهار ولايت فقيه (يادداشت روز)

سالي كه سپري شد- 1390 شمسي، 2011 ميلادي- «نقطه عطف تاريخ» بود. اين واقعيت را سه مشاور پيشين امنيت ملي آمريكا چند ماه پيش در نشست شوراي آتلانتيك شهادت دادند. سال «نقطه عطف» براي ايران چگونه سپري شد؟ و دشمنان در بحبوحه بسيج فشارهاي سخت و تحمل ضربات سنگين چه گفتند؟ بي گمان در آينده تصوير دقيق تري به دست خواهد آمد اما آنچه برژينسكي، برنت اسكوكرافت و جيمز جونز (مشاوران امنيت ملي آمريكا در دولت هاي كارتر، جرالد فورد، بوش پدر و اوباما) 22 آذر گذشته در نشست «شوراي آتلانتيك» در واشنگتن گفتند، در نوع خود تصويرگر بخشي از واقعيت است. برژينسكي در آن نشست مي گويد «درگيري نظامي با ايران داراي ابعاد فاجعه آميز براي آمريكا خواهد بود.» و دويچه وله در گزارش خود از اين نشست مي نويسد: «3 مشاور پيشين كاخ سفيد هم عقيده بودند كه جهان در يك نقطه عطف تاريخي از هنگام فروپاشي اتحاد جماهير شوروي قرار گرفته و جنبش فراگير در خاورميانه نشانه اين دوره تاريخي است. برژينسكي در اين نشست گفت ما نيازمند درك عميق تر از چالش هاي بين المللي هستيم كه آمريكا در پهنه جهان با آنها روبرو شده است. يكي از دلهره آورترين موضوعات اين است كه ما در مقايسه با گذشته با چالش هاي پيچيده تري مواجه هستيم. ما در شرايط بسيار عجيبي به سر مي بريم.»
ايران ما در چنين سالي، به دور از اتفاقات مهم نبود. انواع تلاطم هاي سياسي و اقتصادي و امنيتي از سوي دشمن مهندسي شد تا از شتاب پيشرفت ايران و الهام بخشي و جنبش آفريني آن در بهار انقلاب هاي خاورميانه بكاهد. برخي غفلت هاي دوستان نيز مي توانست مزيد بر علت باشد. اولين انتخابات پس از فتنه سال 88 قرار بود در ماه پاياني سال 90 برگزار شود. بنابراين دشمنان از همان آغاز سال بر اين نقطه متمركز شدند تا شايد با انبوهي از تهديدها و فشارها و اختلال ها و ضربات سخت و نرم بتوانند از پروژه تحريم انتخابات و ريزش احتمالي پشتوانه هاي مردمي جمهوري اسلامي نتيجه بگيرند. بنابراين مديريت چنين صحنه اي بسيار پيچيده مي نمود. در برابر طوفان، از جا كنده و به بيراهه پرتاب نشدن يك بحث است و پيش رفتن و به مقصد نزديك تر شدن و از انجام مسئوليت هاي جهاني جا نماندن، بحثي مهم تر است. و اين دومي در كنار اولي اتفاق افتاد. تداوم برخي اختلاف ها ميان اصولگرايان كه تا انتخابات هم ادامه پيدا كرد و بروز برخي غفلت ها در دولت نظير ماجراي وزير اطلاعات يا تعلل در مقابله با جنگ اقتصادي دشمن و چالش فساد بانكي، از جمله مسائلي بود كه اميدواري هايي را در دشمن برانگيخت مبني بر اينكه سالگرد جشن پيروزي انقلاب (22 بهمن) و جشن مردم سالاري (انتخابات 12 اسفند) دچار رخوت و ركود شود. به اينها علاوه كنيد جنگ همه جانبه در زمينه اقدامات تروريستي، ايراد انبوه اتهامات در حوزه هاي تروريسم، هسته اي و حقوق بشر، و اتخاذ تحريم هاي نفتي و بانكي را كه دشمن را اميدوار مي كرد بتواند ترمز ايران را بكشد. اما حتي اغيار نيز شهادت مي دهند كه با وجود همه «فشارهاي دشمنان» و «كم كاري و كوتاهي هاي دوستان»، سال 1390 سال پيروزي هاي بزرگ براي ملت ايران شد چرا كه محبت جوشان ميان امت و امام به جبران بسياري از خلل ها و ضعف ها آمده بود. و همين محبت، كاري كارستان كرد تا رئيس جمهور متكبر آمريكا كه بارها ملت ايران را تهديد به حمله نظامي كرده بود- آن عبارت نخ نماي «همه گزينه ها روي ميز است»!- دست كم دو بار اذعان كند ايران چالش كوچكي نيست كه به راحتي بشود درباره آن بلوف زد و خالي بست.
اوباما 25 آبان امسال در حاشيه نشست آسيا- پاسيفيك در جمع خبرنگاران تصريح كرد «آيا تصور مي كنيد موضوع ايران چالش ساده اي است؟! نه هيچ كس چنين ادعايي ندارد. اگر كساني چنين ادعايي را مطرح مي كنند، يا سياسي كاري است و يا اينكه آنها نمي دانند درباره چه چيزي سخن مي گويند». البته از همان زمان، فشارهاي تازه عليه ايران آغاز شد. از جنجال در زمينه ادعاي طراحي ترور سفير عربستان در واشنگتن توسط سپاه قدس تا ترور شهيد مصطفي احمدي روشن (معاون تأسيسات غني سازي نطنز) در 21 دي ماه و سپس تحريم بانك مركزي و فشار بر اروپا براي نخريدن نفت ايران. با اين همه اوباما 4 ماه بعد- اين بار چند روز پس از انتخابات مجلس ايران- در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «جنگ با ايران نه بازي است و نه شوخي بردار است. سخن گفتن در اين باره وراجي و پرگويي است. هر وقت نام جنگ به ميان مي آيد، به سرعت هزينه هاي يك جنگ تازه به ذهنم خطور مي كند». بنابراين نتانياهو در بازگشت از آمريكا حق داشت بگويد «طرفداران رهبر ايران در انتخابات روي كار آمده اند و اين باعث تقويت اقتدار اين كشور خواهد شد.»
آمريكا و اسرائيل در حالي سيلي سخت را از ملت ايران در انتخابات 12 اسفند خوردند كه پيش از آن دو سيلي آبدار ديگر از مردم مصر و تونس در انتخابات خورده بودند. آمريكا همچنين آذرماه- آخر دسامبر 2011- مجبور شد پس از 8 سال اشغالگري پرهزينه، از عراق عقب نشيني كند. 10 سال جنگ در عراق و افغانستان، بالغ بر 5 هزار ميليارد دلار هزينه به دنبال داشت و اين يعني يك سوم بدهي 15 هزار ميليارد دلاري بدهكارترين دولت جهان كه همچنان با جنبش 99درصدي تسخير وال استريت دست و پنجه نرم مي كند. در اين نقطه عطف تاريخ، استراتژيست ها و مشاوران ارشد امنيت ملي آمريكا به خوبي مي دانند كه در كدام فرآيند جوشيده يا الهام گرفته از ايران، دو پيروزي بزرگ جنگي به ويژه پيروزي عراق تبديل به شكست سهمگين براي كاخ سفيد شد همچنان كه روند تحولات در لبنان، سوريه، مصر، بحرين و يمن و تونس بازگوكننده پاسخ همين پرسش است. تنها روزنامه فرانسوي لوموند نبود كه آذرماه گذشته نوشت «ايران هم اكنون پرچم رهبري آمريكا در جهان را به حالت نيمه برافراشته درآورده است. اروپا درگير بحران هاست و از آن سو، جنبش هاي اسلامگرا درحال درو كردن نتايج بهار انقلاب ها در خاورميانه هستند». واشنگتن تايمز از يك سال پيش اعلام كرده بود «انقلاب ايران همچنان درحال تضعيف قدرت آمريكاست و انقلاب هاي خاورميانه ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني آغاز كرد.»
اگر فريد زكريا سردبير نيوزويك 17 ارديبهشت ماه امسال تاكيد كرد «با سقوط حسني مبارك، سومين ستون امپراتوري آمريكا پس از ايران و تركيه در مصر فروريخت»، مجله آمريكايي «نشنال ريويو» 9 تير 1390 سكه انقلاب ها را به نام ايران زد و نوشت «بهار انقلاب هاي عربي، بهار ايران و بهار آيت الله خامنه اي است». و اگر چنين مديريت حكيمانه اي، اوباما را دوبار و نتانياهو را يك بار وادار كرد با وجود پيش قراولي تهديدهاي نظامي عليه ايران، تهديد به درگيري را پرگويي و وراجي پرهزينه بخوانند، بنابراين روزنامه يواس اي تودي حق داشت 3 ماه پيش تاكيد كند «ايران متخصص جنگ هاي نامتقارن و استاد جنگ فرسايشي است». و نيز، اگر به پشتوانه دلالت هاي دايمي مقتداي انقلاب و گوشزد كردن مدام ايشان به جهاد علمي و جنبش نرم افزاري، فناوري خوشه در خوشه روئيد و نهال پيشرفت شاخه در شاخه قد كشيد، بنابراين بايد به تحليلگر واشنگتن تايمز حق داد كه پس از شكار «جانور قندهار» (پهپاد فوق مدرن و سرّي RQ-170) توسط شبكه جنگ الكترونيك ايران بنويسد «تهديد قدرت جنگ الكترونيك ايران به مراتب خطرناك تر از توليد سلاح هسته اي است»!
سال 1390 را به يك معنا بايد سال تلألو و تابندگي دوباره ولايت فقيه دانست. صاحبان نظر در دنيا - دشمن و دوست- بار ديگر آثار خيره كننده و معجزه گون دكترين ولايت فقيه را در قاب «امت-امامت» نظاره كردند. كرمانشاه مهرماه 1390 و آن شكوه تاريخي استقبال گرم امت از مقتداي خود، اين پرسش را متاع پرجاذبه چهارسوق افكار عمومي دنيا كرد كه در روزگار به هم ريختگي حوزه سياست و تضاد حاكمان و شهروندان در جهان، راز اين محبت و پيوند در چيست؟ همين پرسش در ايستگاه 14 بهمن(نمازجمعه تاريخي) و 22بهمن ارج و قرب تازه اي در ميان اهل نظر و صاحبان فكر پيدا كرد. اما در بحبوحه اين مانور محبت امت- امام در داخل كشور، بيداري اسلامي و قلب مجروح امت (فلسطين) از خاطر ولي امر مسلمين دور نماند. ناظران بيطرف شهادت مي دهند كه برگزاري دو كنفرانس بين المللي «بيداري اسلامي» و «حمايت از انتفاضه فلسطين» (26شهريور و 9 مهر)، روح تازه اي در كالبد انتفاضه جهاني اسلام دميد و مهماناني كه از اين نشست ها به كشور خود بازگشتند، سفيران اتحاد و انقلاب اسلامي شدند. آري جهان در همين تحولات يك ساله- به رغم همه سانسورها- به تحيّر و تحسين در تلاش مجاهدانه فرمانده كلّي نگريست كه محور تا محور اين جبهه بزرگ را از داخل تا خارج از نظر دور نمي دارد، صلابت را با انعطاف و جبهه آرايي مقاومت را با چابكي درهم مي آميزد و با وجود ضعف ها و كم كاري ها يا تخطي برخي همراهان، چشم از عمق استراتژيك دشمن و خيمه فرماندهي او برنمي دارد. حالا شايد اهل فن و خبر و نظر دورادور فهميده باشند كه «انعطاف ولايت مطلقه فقيه» در عين پايبندي بر اصول و سياستمداري الگو گرفته از سياست نبوي(ص) و علوي(ع) يعني چه؟ و اينكه ما در شرايط بدر و خيبريم نه در وضعيت شعب ابيطالب به چه معناست؟ صاحب نظران ديدند كه چگونه يك سياستمدار ممتاز مي تواند از حاشيه سازي و جفاي گونه گون برخي همراهان نهضت، كريمانه بگذرد اما در برابر ابرقدرت ها سرسوزني كوتاه نيايد. «... پروردگارا! و از تو مي خواهيم با هركس كه با ما دشمني كرده از در آشتي و مسالمت درآييم مگر آن دشمني كه من به خاطر تو با او دشمني كردم، پس او آن دشمني است كه هرگز با او از در دوستي و آشتي در نمي آييم» (دعاي 44 صحيفه سجاديه- مستند مقتداي انقلاب در بيانات ايشان به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام- 14خرداد 89).
اوايل تيرماه 1389 بود كه فريد زكريا در روزنامه واشنگتن پست نوشت «مقايسه جريان سبز با انقلاب هاي مخملي و انقلاب ايران، اشتباه است. جمهوري اسلامي در ميان ملت حاميان بسياري دارد كه اپوزيسيون نمي تواند آن را تغيير دهد... آيت الله خامنه اي همچنان محبوب ترين سياستمدار در ايران است» و بي بي سي يك سال بعد (17 ارديبهشت 1390) تصريح كرد «مديريت آيت الله خامنه اي جاي اميدي براي اپوزيسيون در زمينه چشم بستن به اختلاف هاي داخلي باقي نمي گذارد». انتخابات مجلس به عنوان تازه ترين برگ از اوراق حماسه ملت ايران شهادت ديگري است بر اينكه ملت ما به خوبي راه عبور از گردنه هاي سخت و پرمخاطره را به همراه راهبر و راهنماي حكيم خود آموخته است. ملت ما آموخته كه چشم از انگشت اشارت نايب امام زمان(عج) برندارد تا به فضل خداوند به روزگار امامت مهدي موعود نزديك تر شود؛ هرچند كه به تعبير جناب حافظ «بر ما بسي كمان ملامت كشيده اند- تا كار خود ز ابروي جانان گشاده ايم/ اي گل تو دوش داغ صبوحي كشيده اي- ما آن شقايقيم كه با داغ زاده ايم / پيرمغان ز توبه ما گر ملول شد- گو باده صاف كن كه به عذر ايستاده ايم...» و از زبان جناب سعدي ترنم بايد كرد:
تو از هر در كه بازآيي بدين خوبي و زيبايي
دري باشد كه از رحمت به روي خلق بگشايي
ملامت گوي بي حاصل ترنج از دست نشناسد
در آن معرض كه چون يوسف جمال از پرده بنمايي
محمد ايماني

 



در جلسه دوم دادگاه مطرح شد
رشوه هاي ميلياردي در كيف متهمان فساد بانكي

بعد از برگزاري جلسه اول دادگاه پرونده سه هزار ميليارد توماني كه در 29 بهمن ماه برگزار شد روز گذشته جلسه دوم اين دادگاه با حضور 32متهم و وكلاي مدافع آنها به رياست قاضي سراج برگزار شد.
در جلسه اول رسيدگي به اين پرونده، دفاعيات متهم رديف اول نيمه تمام ماند. ديروز جلسه دوم نيز در حالي به پايان رسيد كه متهم رديف اول از بيان دفاعيات خودداري كرد.
در جلسه ديروز جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در دادگاه حاضر شد.
علاوه بر دادستان تهران، نماينده دادستان، نمايندگان حقوقي بانك هاي مطرح در اين پرونده، تعدادي از خانواده هاي متهمان و همچنين اهالي رسانه و مطبوعات حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاري ها، در ابتداي دومين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ بانكي قاضي ناصر سراج با بيان اينكه برخي شهروندان به عدم انتشار تصاوير و اسامي متهمان اين پرونده انتقاد داشتند اظهار داشت: اين اتفاق به خاطر اين است كه براساس ماده 188 قانون آيين دادرسي كيفري، هويت متهمان بايد محفوظ بماند و تصويري از آنها منتشر نشود.
در ادامه، منشي دادگاه تبصره اول و دوم ماده 188 قانون آيين دادرسي كيفري را براي حاضران قرائت كرد.
در جلسه ديروز، همچنين نماينده سازمان بازرسي كل كشور در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه خواستار برخورد با متخلفان اين پرونده در چارچوب قوانين هستم اظهار داشت: آثار زيان بار فعاليت هاي گروه آريا، شامل 4 اقدام اصلي بوده است.
وي ادامه داد: ايجاد نقدينگي كلان بدون فعاليت مولد اقتصادي، تحريك بانك ها به سرمايه گذاري در طرح هاي غيرمولد، ايجاد فضاي بي اعتمادي به خاطر عدم اختصاص عادلانه اعتبارات و آلوده سازي عناصر دستگاه ها به واسطه پرداخت رشوه از اقدامات اين گروه بوده است.
در ادامه جلسه دادگاه، «ع.ر» يكي از متهمان پرونده در جايگاه قرار گرفت. خبري از محتواي سخنان وي منتشر نشده است.
در همين حال، در ادامه دومين جلسه محاكمه تعدادي از متهمان پرونده فساد بزرگ بانكي، يكي از متهمان به نام «الف. ش» در جايگاه قرار گرفت و اظهارات وي مبني بر پرداخت عيدي 20ميليون توماني به رؤساي برخي بانك ها، تعجب قاضي را در پي داشت.
قاضي سراج كه از اين اظهارات تعجب كرده بود ابتدا به متهم گفت، منظورتان 20هزار تومان است كه متهم با تكرار رقم 20ميليون تومان گفت: در گروه اميرمنصور آريا ارقام يا ميليوني بود يا ميلياردي.
قاضي سراج هم در ادامه گفت: ما كارمند هستيم و با اين ارقام ميليوني ارتباطي نداريم.
متهم «الف. ش» در ادامه اظهارات خود به برخي از پرداخت ها به گروه ها و افراد اشاره كرد و گفت: در جريان پرداخت 130ميليارد تومان به يك صرافي خارج از كشور، 15ميليارد تومان در قالب كيف هاي پول، 12ميليارد تومان به آقاي «پ»، 20ميليارد تومان به آقاي «د»، 5/2ميليارد تومان به آقاي «ك»، مبلغ 2/1ميليارد توماني بابت واردات ريل قطار از چين بوده ام.
وي ادامه داد: همچنين مبالغي هم مانند 4 ميليارد تومان تحت عنوان حق مشاوره به خط و ابنيه، 3ميليارد تومان به حساب شخصي آقاي «ر»، 4/2ميليارد تومان به مديران برخي شركت ها در قالب وام، 2ميليارد تومان براي خريد خودروهاي لوكس، 2ميليارد تومان به برادر متهم رديف اول، يك ميليارد تومان به شركت لوله سازي، 4 ميليارد تومان به مديرعامل بانك آريا، 2ميليارد تومان به يكي از اعضاي هيئت مديره بانك آريا، 2/1ميليارد تومان به آقاي «ر» و همچنين 150ميليون تومان به 6 بانك بابت عيدي پرداخت شده است.
بعد از پايان توضيحات و اظهارات دو متهم پرونده در مقام مطلع، متهم رديف اول پرونده در جايگاه قرار گرفت.
متهم با بيان اينكه وكيل من غروب چهارشنبه انصراف خود را از ادامه حضور در پرونده اعلام كرده است، از دفاع امتناع كرد و خواستار دفاع از خود در جلسه بعدي محاكمه شد.
قاضي سراج نيز با اين درخواست متهم موافقت كرد.
چرا وكيل مدافع استعفا كرد؟
در همين حال، فراهاني نماينده دادستان گفت: به همه وكلاي مدافع در اين پرونده اطلاع داديم كه بيايند و پرونده را مطالعه كنند هرچند وظيفه و الزام قانوني ما نبوده است.
وي ادامه داد: در مطالعه پرونده هم توسط وكلاي مدافع هيچ مانعي ايجاد نشده است و بسياري از وكلا آمدند و پرونده را مطالعه كردند.
فراهاني خاطرنشان كرد: وكيل مدافع «م.الف» مدتي خارج از كشور بود و در بازگشت به ايران به دادستاني آمد و گفت برخي دوستان عنوان كردند حق الوكاله من به دليل دفاع از خسروي حرام است و اين آقاي وكيل هم با همين استدلال اعلام استعفا كرد.
وكيل مدافع متهم رديف اول پرونده فساد بزرگ بانكي چند روز پيش با حكم رئيس جمهور به عضويت در هيات نظارت بر قانون اساسي درآمده است.
در پايان اظهارات نماينده دادستان، قاضي سراج با عدم دفاع متهم رديف اول در اين جلسه موافقت كرد.
قرائت كيفرخواست
متهم رديف دوم
از سوي ديگر، نماينده دادستان كيفرخواست صادر شده عليه «س، ك» متهم رديف دوم پرونده را قرائت كرد.
براساس كيفرخواست صادره، اتهاماتي مانند افساد في الارض از طريق گشايش ال سي هاي غيرقانوني به مبلغ 2 هزار و 850 ميليارد تومان، ايجاد شبكه تباني بانكي، اخذ رشوه به مبلغ 24ميليارد تومان، پولشويي از طريق خريد املاك و پرداخت رشوه به افراد مختلف، در اين پرونده به اين متهم نسبت داده شده است.
متهم بعد از اينكه در جايگاه قرار گرفت، در واكنش به طرح اتهام رشوه، 4/2ميليارد توماني گفت: اولاً اين مبلغ 2ميليارد و 350ميليون تومان بوده است ثانياً همه آن را براي امور خيريه صرف كردم.
اين اظهارات متهم خنده حاضران را در پي داشت و بعد از اينكه قاضي سراج گفت نمي دانم چرا همه اين كارهاي خيريه را به بانكي ها مي سپارند، بار ديگر حاضران از جمله دادستان تهران خنديدند.
خاطرنشان مي شود؛ بنابر نظر قاضي سراج جلسه آينده اين دادگاه در تاريخ 27 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 



خروس (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: يك روزنامه آمريكايي نوشته است گروه هاي اپوزيسيون ايران در آمريكا و اروپا را نبايد با ايرانياني كه از مدت ها قبل ساكن غرب بوده و بيشتر آنها افراد تحصيلكرده و يا بازرگانان معتبري هستند و از جمهوري اسلامي هم طرفداري مي كنند، اشتباه گرفت.
گفت: خب؛ حرف حساب زده. ديگه چي؟
گفتم: نوشته است بيشتر اعضاي گروه هاي اپوزيسيون را افراد معمولا كم سواد، ماجراجو و فاقد شخصيت مدني تشكيل مي دهند كه جامعه ايران از نداشتن آنها در ميان خود هيچ نگراني ندارد.
گفت: يارو چه خوب متوجه قضيه شده. ديگه چي؟
گفتم: نوشته است حضور آنها در جوامع غربي مي تواند خطرآفرين باشد زيرا فاقد تخصص كاري هستند و چون شخصيت تثبيت شده اي هم ندارند شكارهاي مناسبي براي گروه هاي تبهكار خواهند بود.
گفت: پيش از اين هم روزنامه آمريكايي واشنگتن پست گروه هاي اپوزيسيون را بي عرضه ناميده و نوشته بود به جاي اين كه از خودشان براي مقابله با رژيم ايران ابتكاري داشته باشند، فقط حرف هاي مقامات و رسانه هاي اروپايي و آمريكايي را تكرار مي كنند.
گفتم: يارو به همسايه اش مي گفت؛ اين خروس ما خيلي تنبل و بي عرضه است فقط هفته اي يك بار مي خواند و رفيقش گفت؛ پس خروس من چي؟ كه اصلا نمي خواند و فقط وقتي خروس تو مي خواند، سرش را به علامت تأييد تكان مي دهد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ پيش از اين، هركس مي خواست رئيس جمهور آمريكا شود در تبليغات خود بايد از دشمني با ايران و ايرانيان صحبت مي كرد ولي بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي و قدرت گرفتن ايران اوباما مجبور شد راه ديپلماسي را در رابطه با ايرانيان پيش بگيرد.
5764---2190
¤ غربي هاي مدعي نبود آزادي در ايران بر اين مسئله واقفند كه در ايران براي يهوديان مقيم كشورمان كه كمتر از 25000 نفرند يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند. همچنين براي هر يك از اقليت هاي مسيحي، جنوب و شمال زرتشتي ها و آشوري ها هم كه شمار آن ها حداكثر 200 هزار نفر است يك نماينده در مجلس حضور دارد. آن وقت در فرانسه كه اسلام دين دوم اين كشور است و بيش از 8 ميليون مسلمان در آنجا زندگي مي كنند مسلمانان يك نماينده هم ندارند. از وزارت خارجه و ديگر سازمان هاي ذي ربط درخواست مي شود براي احقاق حقوق اين مسلمانان تلاش كنند.
محمدمهدي رحماني
¤ سيلي سختي كه ملت ايران در انتخابات به گوش آمريكا نواخت كمي او را از توهم بيرون آورد و باعث تغيير گزينه هاي روي ميز شد هرچند برخي توهمات همچنان باقي است كه سيلي ديگري را مي طلبد. اوباما و همراهان وي خوب بدانند اين لفاظي هايش نه او را به جايي مي رساند و نه موقعيتي براي آينده او ايجاد مي كند. مادامي كه دولتمردان استكبار زلف خود را به رژيم اشغالگر قدس گره زده باشند و جهان را به تلاطم و آشوب كشانند وضع از اين هم بدتر خواهد شد و انقلاب ها و خيزش ها در اروپا و آمريكا همچنان سرباز كرده و ادامه خواهد داشت، بيداري اسلامي كه جاي خود دارد.
محمودي
¤ مردم كشورمان دين خود را به نظام اسلامي و رهبر معظم انقلاب با حضور پرشور خود در 12اسفند ثابت كردند از رئيس محترم مجلس درخواست مي شود قسم نامه نمايندگان را بالاي سر نمايندگان نصب نمايند تا هر روز نمايندگان نظرشان بر قسم نامه بيفتد و بدانند چه تعهدي بر گردن دارند.
ميثم چاياني از همدان
¤ از طرح مبحث اخلاص در صفحه معارف بسيار استفاده كردم و اميدوارم كه فراموش نكنم شما نيز از تذكرات اخلاقي غفلت نكنيد كه براساس فرمايش قرآن كريم تذكر براي مؤمنان، نافع است. ان شاء الله با تذكرات هميشگي اخلاقي جامعه اسلامي از گزند و هجمه فرهنگي غرب منحط مصون بماند.
محمد ياسيني
¤ اميدوارم با درخشش نمايندگان اصولگرا كه به خانه ملت راه پيدا كرده و مي كنند رضايت عموم مردم از اين انتخابشان حاصل بشود و آينده بهتري براي انقلاب و ملت رقم بخورد.
9005---0913
¤ به اصغر فرهادي كه جايزه دريافتي خود را به ملت ايران هديه كرده مي گويم جايزه پيشكش خودت. چرا كه شما مثل غضنفر گل آقا هستي كه در ميدان فوتبال به جاي هدف گيري دروازه مقابل توپ را به دروازه خودي مي زد!
معين فر
¤ نبايد اجازه بدهيم در موضوع طرح سؤال از رئيس جمهور كه حق مجلس است در اين شرايط زماني شيريني خلق حماسه حضور مردم در انتخابات 12 اسفند ماه به تلخي دودستگي كشيده شود و در نتيجه عوامل فتنه و آمريكايي ها خوشحال بشوند.
9579---6190
¤ از مسئولين برپايي نمايشگاه هاي فصلي بهاره درخواست مي شود از برپايي آن در پارك ارم با توجه به ترافيك سنگين مسير تهران- كرج خودداري و آن را در مكان امن تري برپا كنند.
جمعي از هموطنان تهراني
¤وزير محترم بهداشت اعلام كردند كه 95% داروهاي مصرفي را در كشور توليد مي كنيم، از وزير محترم بپرسيد پس چرا پزشكان متخصص در نوشتن دارو اصرار به خريد داروهاي خارجي دارند و يك دكتر رفتن ما افراد مسن حدود صد هزار تومان هزينه به بار مي آورد. نكند خداي نكرده برخي پزشك ها از فروشندگان داروهاي خارجي پورسانت مي گيرند.
قاضي از سلمان شهر ساري
¤گويا دولت تصميم دارد آب شيرين و كمياب را از اراضي 800 كيلومتري آذربايجان غربي به درياچه اروميه انتقال بدهد سوال اين است كه محروم كردن مردم اين اراضي از حق اوليه خود كه استفاده از آب مي باشد چه حكمي دارد؟
8257---0914
¤براي ما سوال شده كه چرا دولت قانون تصويب شده مجلس مبني بر پرداخت حقوق به رزمندگان و ايثارگران موثر را اجرا نمي كند مسئولين امر جواب بدهند بودجه اختصاص داده شده به اين كار در كجا و براي چه چيزي هزينه مي شود؟
3265---0918
¤قليان سراهاي شهرستان املش در استان گيلان سلامت و اخلاق جوانان شهر را به خطر انداخته است. از نيروي انتظامي در خواست جمع آوري اين اماكن را داريم.
7112---0911
¤همه مردم سراسركشور حق دارند شب عيد از پول نو برخوردار بشوند. راهش اين است كه دولت تعدادبانك هاي توزيع كننده پول نو را در سراسر ميهن اسلامي افزايش بدهد بي عدالتي است كه فقط گروه خاصي از شهروندان از اين خدمات بانك ها برخوردار بشوند و اكثريت جامعه محروم بمانند.
عرب
¤اين شكايت را به كجا ببريم كه حاصل زحمت هاي كشيده شده چندين ماهه يك خانواده كشاورز يك چندم سود ماهيانه يك فرد دلال محصولات كشاورزي است.
4819---0916
¤تماس گرفتم كه از اقدام نمايندگان محترم مجلس در مخالفت با افزايش مبلغ يارانه اسفندماه هم وطنان از طرف دولت تشكر بكنم. چرا كه اين كار دولت گراني آب، برق، گاز و تمام مايحتاج زندگي مردم را به دنبال داشت و معلوم نبود امر گراني و تورم به كجا كشيده مي شد.
بهاري
¤توليدكننده مانتو در كرج هستم. داراي پروانه كسب مي باشم و ماليات نيز مي پردازم. تمام حرف بنده اين است كه هزينه تمام شده يك دست مانتو با پارچه يوپلين 22 هزار تومان است. چرا بايد اين مانتو در بعضي از مغازه ها و مراكز تا 80 هزار تومان فروش برود و جيب دلال ها پر شود.
7207---0935
¤مدير شركت تعاوني روستاي پاشاكلا از توابع ساري هستم. اول امسال اقدام به كاشت گندم و جو در 50 هكتار از اراضي روستا كردم. در اثر خشك سالي 80درصد خسارت ديدم. گلايه ام متوجه مسئولين جهاد كشاورزي و استانداري است كه به تقاضاي بنده اصلا اهميت نداده اند و كاملا بي توجه به موضوع هستند.
1826---0911
پاسخ شهرداري منطقه 12
عطف به پيام مردمي مندرج در روزنامه كيهان مورخ 30/11/90 درخصوص ساماندهي موتورسيكلت ها در خيابان 15 خرداد به اطلاع مي رساند: طبق اعلام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه، ساماندهي موتورسيكلت ها در خيابان 15 خرداد، حد فاصل ناصرخسرو تا خيابان مصطفي خميني در سال 1391 در دستور كار منطقه مي باشد.
¤ الحق كه رهبر شايسته اي چون حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي كه نور ولايت امري ملت فهيم و شجاع را بر جبين دارد ملتي قدرشناس، دانا و جامع همه خوبي ها را به همراه دارد و اين لازم و ملزوم مورد عنايت خاص حق تعالي است و دشمن زبون مايوس و نااميد قادر به هيچ عرض اندامي نخواهد بود. همان بس كه امام راحل(ره) فرمود: «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» شك نداريم كه خداوند منان اجر اين همه مقاومت و ايستادگي را خواهد داد و بدا به حال آناني كه دانسته و ندانسته به بدگويي و مقابله با خواست مردم زبان درازي مي كنند و هيچ خواري و پستي از انزوايي كه دارند بيشتر نيست.
زنده باد ملت قهرمان ايران اسلامي و مستدام باد طول عمر باعزت رهبر معظم انقلاب.
طالعي
¤ سريال «نقطه سر خط» براي شاد كردن مردم ترويج غيبت را مجاز مي داند چرا بايد رسانه ملي به ترويج منكرات و فعل حرام مبادرت ورزد؟
7352---2190
¤ ملت رشيد و با عزت ايران با حضور گسترده در انتخابات مجلس نهم حماسه باشكوه ديگري را خلق كردند و دل رهبر انقلاب را شاد كردند. درود و آفرين بر اين ملت بابصيرت و ولايتمدار ايران كه در اين امتحان بزرگ سربلند بيرون آمدند و سيلي محكمي بر گوش دشمنان نواختند.
علي نژاد جوان جوياي كار از قائم شهر
¤ با توجه به اينكه قدرتهاي استكباري يكي از حربه هاي خود را داشتن بمب اتم مي دانند و اين قدرت را به رخ مستضعفين مي كشند از مراجع عظام تقليد درخواست مي شود اجازه ساخت اين بمب را به دانشمندان هسته اي ما بدهند تا در برابر تهديدات آنها ما نيز آنها را تهديد كنيم.
مشايخي
¤ وقتي متوجه شدم شبكه هاي ماهواره از شركت نكردن امثال ما در انتخابات خوشحال مي شوند به كوري چشم آنها كه دشمنان ما هستند با تمام اعضاي خانواده در انتخابات شركت كردم.
4840---0911
¤ انتخاب شده ايم كه انتخاب كنيم
دشمنان را همه در پيچ و تاب كنيم
آفتي كه هر از گاه كمين كند، بشناسيم
انحراف و هر فتنه را به موزه قاب كنيم
خنده بر لب يار است نشان حاجت ما
نقشه هاي بدانديش همه بر آب كنيم
سيدعيسي حسيني منفرد
¤ درود خداوند به اين ملت هوشيار و بيدار و هميشه در صحنه و چشم دشمنانش كور باد. ان شاءالله.
9915---0914
¤ شهدا نوري را كه امام خميني(ره) منفجر نمود در سطح دنيا منتشر كردند ولي افسوس كه بعضي از مسئولين سابق راه خيانت را در پيش گرفتند و به منافع ملي و نظام آسيب زدند.
9526---0919
¤ جعبه سازي... با آدرس خيابان جمهوري از پوسترهاي مذهبي بويژه پوسترهاي مربوط به شهدا جعبه مخصوص كفش درست مي كند لطفا رسيدگي شود.
9159---0916
¤ در هر كدام از برنامه هاي صبحگاهي شبكه هاي سيما غير از مجري اصلي برنامه چند نفر ديگر مشغول هستند. مي خواستم به ديگر مسئولين كشور بگويم كارآفريني را از رئيس محترم صداوسيما ياد بگيرند.
اجله از كرمان
¤ بنده در زير سايه جمهوري اسلامي زندگي مي كنم ولي عرضم اين است كه بيكار هستم و با داشتن زن و بچه مستاجر نيز مي باشم. واقعا شرمنده خانواده شده ام و نمي دانم به چه طريقي مشكل خود را حل بكنم. از مسئولين درخواست مساعدت دارم.
9691---0919
¤ مردم ايران در سراسر ميهن اسلامي با حماسه باشكوهي كه در 12 اسفند خلق كردند نشان دادند كه هرگاه از ناحيه دشمن احساس خطر كنند پا به ميدان مي گذارند و از ارزشها و نظام حمايت مي كنند. وظيفه خودم مي دانم به عنوان قطره اي از اين دريا از همه هموطنانم به خاطر خوشحال كردن دوستان انقلاب و نااميد ساختن دشمنان تشكر بكنم.
شهروندي از ورامين
¤ شهيد مجيد محمدي: ما كه رفتيم، مادر پيري دارم و يك زن و سه بچه قد و نيم قد. از دار دنيا چيزي ندارم جز يك پيام :قيامت يقه شما را مي گيرم اگر ولي فقيه را تنها گذاريد.
م.زرينه
¤ مايه تاسف و شرم است كه مسئولين بابت جايزه صهيونيستي اسكار به فيلم ضد ايراني فرهادي به وي تبريك گفتند كسي كه با زن آمريكايي آن گونه برخورد كرد و از دست هنرپيشه مبتذل نيز جايزه اش را دريافت كرد؟! «فاعتبروا يا اولي الأبصار»
2066---0911
¤ درود و سلام خداوند بر ملت شجاع كه برگ زرين ديگري بر تاريخ پرافتخار ايران اسلامي نشاندند و دشمنان غضب آلود و با حقد و كينه را مأيوس نمودند. رحمت الهي بر اين ملت سرافراز كشورمان كه در سي وسومين سالگي انقلاب خوش درخشيدند و امام راحل(ره) و شهيدانمان را خوشحال كردند. خداوند به حق اهل بيت، جزاي خير بر ملت ما ارزاني بدارد.
طاهري
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود فكري براي انتخابات در تهران بنمايند، با توجه به تعدد اسامي و نوشتن سي نفر براي بسياري از افراد دشوار است و اغلب به جاي 30 نفر 5-4 نفر بيشتر نمي نويسند. اي كاش براي 22 منطقه به تفكيك و به ميزان جمعيت كانديداهاي مستقلي همچون شهرهاي مستقل انتخاب مي شد تا مناطق مختلف تهران به جاي 30 نفر يك يا دو نفر را انتخاب نمايند تا از دو مرحله اي شدن و هزينه هاي جانبي آن نيز كاسته شود.
يوسفي از شهرري
¤ جواني هستم كه تازه همسري را براي خود انتخاب نموده ام كه براي تهيه جهيزيه او مشكل دارم از مسئولين تقاضا مي شود براي مشكل امثال ما فكري نمايند.
3062---0911
¤ تحليلي كه درباره فيلم ضد ايراني جدايي نادر از سيمين داشتيد صميمانه تشكر مي كنم چطور برخي از روزنامه ها به خود اجازه مي دهند از چنين فيلمي حمايت كنند؟
8868---0937
¤ با توجه به استاني شدن شبكه هاي سيما آيا بهتر نيست تدابيري اتخاذ شود كه كانديداها در مرحله دوم و در دوره هاي بعدي به جاي تبليغات پرهزينه، از طريق شبكه استاني به تبيين ديدگاههاي خود بپردازند تا از هزينه هاي اسراف گونه تبليغات ها صرفه جويي شود؟
6333---0911
¤ جدا جاي سوال است كه چرا فيلمي همچون جدايي نادر از سيمين مورد تقدير دشمنان ايران قرار گرفته است؟
صبحي
¤ گفتم روزي كه بيايي به حرمت آمدنت ديگر گناه نمي كنم، گفت روزي كه گناه نكني به حرمت گناه نكردنت خواهم آمد.
6765-0919
¤ شبكه دو سيما تصوير بسيار بدي از پدربزرگ ها و مادربزرگها نشان مي دهد و به بچه تمسخر آن ها را آموزش مي دهد! آيا اين است رسالت سيما.
9912-0919
¤ با توجه به اقدامات تروريستي و ددمنشانه آل خبيث سعودي و شيوخ مرتجع عرب و به ويژه قطر در سوريه از وزارتخارجه درخواست مي شود مواضع قاطعانه تري اتخاذ نمايند.
4552-0912
¤ وقتي مادري پول و طلاهايش را به ستاد پشتيباني از جنگ تقديم كرد و به طرف در خروجي رفت صدا آمد كه مادر رسيدتان را بگيريد. خنديد و گفت: من براي دادن دو پسرم از كسي جز خدا رسيد نخواستم اين مقدار ناچيز كه ارزش ندارد.
7316-0916
¤ هنر كساني كه به خانه مجلس راه پيدا مي كنند بايد اين باشد كه بتوانند در اين مسئوليت، آخرت خودشان را بسازند نه اينكه خداي ناكرده آن را از دست بدهند.
3269-0912
¤ سرپرست خانواده هستم و از دو مريض صعب العلاج در منزل نگهداري مي كنم. از اينكه هر روز قيمت دارو گران مي شود ناراحت مي شوم. چرا سازمان تعزيرات به وظيفه قانوني خود در اين مورد رسيدگي نمي كند.
ستاري
¤ اين همه مشكلات را تحمل نكرديم كه امروز در دور و بر خودمان اين همه وسايل ساخت چين ببينيم. از مسئولين امر مي خواهيم عزت ملت را حفظ كنند و از عظمت آنان دفاع كنند.
8522-0936
¤ در مراجعه اي كه براي جراحي به بيمارستان بهمن داشتم كادر پزشكي و درمان بخش جراحي آنجا را بسيار منظم و مرتب ديدم ولي يك موضوع آزاردهنده وجود داشت و آن نرخ هاي بالاي كافي شاپ بيمارستان بود به طوري كه شيريني خدمات اين مركز درماني را خنثي مي كند.
0692-0918
¤ در محله يوسف آباد تهران شركت هاي خصوصي اتومبيل هاي خود را روي پل خيابان ها و كوچه هاي منطقه پارك كرده و باعث ترافيك شديد مي شوند. از مسئولين راهنمايي و رانندگي مي خواهيم سروساماني به اين وضع بدهند.
شعاعي از ساكنين محل
¤ بيمار اعصاب و روان 80 درصد هستم همسرم طلاق گرفته در حال حاضر با دو فرزند خردسالم زندگي مي كنم. يكي از فرزندانم را توانستم در قالب اردوي دانش آموزي به سفر زيارتي مشهد بفرستم فرزند دومم بهانه گرفته كه چرا او را نفرستاده ام. درك نمي كند كه توانايي مالي ندارم.
علي نژاد
¤ در تاريخ 18/9/90 تمام پول اتومبيل پيش خريداري شده پژو 206 را به شركت ايران خودرو پرداخت كردم. بيش از دو ماه است كه براي تحويل خلف وعده مي كنند و پاسخگو نيز نيستند. چرا اجازه داده مي شود كه با مردم اين گونه رفتار بكنند.
رياضي
¤ در روستاي زوزن از توابع شهرستان خواف در خراسان رضوي بنياد شهيد اقدام به بازسازي مزار شهدا كرده ولي در اين بازسازي درخصوص مزار شهيد متعلق به خانواده ما ديوار قبر شهيد را روي قبر مادر شهيد بنا گذاشته به طوري كه اثري از قبر مادر شهيد پيدا نيست و هر وقت براي زيارت شهدا و اهل قبور مي روم از اينكه قبر مادرم محو شده دلگير مي شوم.
3672-0915
¤ وقتي يك باد اندكي شديد در تهران مي وزد برق برخي نواحي قطع و يا دچار نقص مي شود؟ حال اگر زلزله چند ريشتري بيايد كساني كه شعار آمادگي براي مقابله با آن مي دهند چگونه مي خواهند به مشكلات به وجود آمده سروسامان دهند؟
8516-0919
¤ قبل از انقلاب پنير سفره ها دانماركي بود و... امروز هم با اين همه پيشرفت و فكر و فن آوري ملت ايران چرا سنگ قبرمان و... چيني شده است. آن روز عرضه نداشتيم و بازار مصرف كالاهاي بيگانه بوديم اما امروز كه توان اتمي، فضايي و نانو و... داريم ديگر چرا؟!
8522-0936
¤ ملت قهرمان كشورمان طي 33 سال گذشته بارها و بارها نشان داده اند كه علي رغم تمامي مشكلات و توطئه هاي داخلي و خارجي از جان خود گذشته و پايداري كرده اند. چرا كه اتكاي آنان به خداوند واحد بوده است. از اين به بعد نيز ان شاءالله همين مسير را ادامه خواهد داد و اميد دشمنان را به يأس تبديل خواهد كرد.
1808-0911
¤ از حركت اقتدارآميز ايران در تحريم نفتي كشورهاي اروپايي تقدير مي شود.
يونسي از ايلام
¤ برخي رسانه ها و مطبوعات از قول آقاي هاشمي نوشته اند كه «مبارزه نديده ها مبارزتر شده اند» بايد گفت طبق فرمايش مقام معظم رهبري اگر برخي خواص خوب عمل نكردند و يا ريزش كردند رويش ها فراوانند امثال شهيد احمدي روشن كه به اقتضاي سن شان در مبارزات قبل از انقلاب و نيز دفاع مقدس حضور نداشتند از رويش هاي انقلابند. به قول معروف انقلابي بودن مهم نيست انقلابي ماندن مهم است. اينكه برخي مطبوعات نيز از قول آقاي هاشمي نوشته اند از تهمت و تخريب بپرهيزيد نكته اي است كه نمايندگان حتما بايد توجه كنند ولي آيا آقاي هاشمي خود و خانواده اش را هم مورد خطاب قرار مي دهد كه چرا در انتخابات 88 اين همه تهمت به نظام زدند؟!
احمدزاده
¤ كتاب «دا» نوشته خانم حسيني را خواندم و به اين عزيز آفرين گفتم ولي نامي از اودر جشنواره ها يا رسانه ها نديدم.
1800-0916
¤ تعدادي از نيروهاي قراردادي برق سمنان هستيم. نيروهاي رسمي با نگاه ديگري ما را نگاه مي كنند و در كليه خدمات بين ما و خودشان تفاوت مي گذارند. اما حالا كه شب عيد رسيده ما كارگران را براي اينكه عيدي كمتر بدهند جزء كارمندان محسوب كرده اند!
كارگر قراردادي برق سمنان
¤ ساكن شهرري هستم. از اينكه مشاهده مي كنم چند پيرمرد بازنشسته هر روز با پهن كردن چند انگشتر و تسبيح در داخل پارك مدرس در نزديكي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم(ع) تعدادي جوان معتاد را دور خودشان جمع مي كنند ناراحت مي شوم. از نيروهاي انتظامي تقاضا داريم جلوي اين كار آنان را بگيرد.
محمدي
¤ معتقدم براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي بايد به كسي رأي داد كه منتظر واقعي امام زمان(عج) باشد و جهاني بينديشد. مشكلات آب، برق و مسكن در نوع خود بايد حل بشود، ولي بايد براي حل معضل جهاني بشريت فكر كرد و برنامه داشت.
زاهدي
¤ خبر قطع صادرات نفت ايران به دو كشور استعمارگر و دشمن اسلام يعني انگلستان و فرانسه موجب شادي ملت شد. بايد ثابت بكنيم همچنان مستقل و استوار به پيش مي رويم و به هيچ بيگانه اي باج نمي دهيم.
8594-0912
¤ از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود نسبت به راه اندازي خط ويژه بزرگراه امام علي(ع) از ابتداي بزرگراه تا ميدان سپاه يا بلوار ارتش به ميدان سپاه و مترو دروازه شميران اقدام كند.
4194-0912
¤ 30 متر از آسفالت بزرگراه آزادگان نرسيده به اتوبان ساوه ماه هاست تراشيده شده ولي خبري از روكش آن نيست و هر روز هزاران خودرو در سنگيني ترافيكي كه محصول كم كاري پيمانكار و بي توجهي مسئول ذي ربط است ساعتها گرفتار هستند.
6923-0912
¤ از شهرداري تهران و مسئولين مترو درخواست مي شود با توجه به كهولت سن برخي مسافران و مشكلات جسمي برخي ديگر نسبت به راه اندازي پله برقي ايستگاه شهيد كلاهدوز اقدام نمايند.
جمعي از مسافرين مترو
¤ اوج رذالت و پستي و خباثت است كه مزدوران فتنه گر براي ادامه هرزگي و ذلت پذيري خويش با وقاحت تمام به پابوسي فرعون عربستان بروند و گدايي بكنند.
2088-0915
¤ ميزگرد سياسي افق اين روزها تبديل به پاتوق طيف هاي سياسي شده كه تاريخ مصرف آنها سالها پيش تمام شده است.
3793-0915
¤ مجري برنامه هفت سيما از هنرپيشه طاغوتي به عنوان هنرمند تواناي عرصه سينما ياد كرد. از كي تا حالا بازي مستهجن در سينماي رژيم منفور پهلوي و آواز خواندن آن هم با صداي ديگري توانمندي محسوب مي شود. اگر اين ها توانمندي بود پس چرا رژيم شاه سقوط كرد.
0929-0919
¤ مطبوعات به ويژه كيهان بايد از فرقه ضاله بهائيت و وهابيت بيشتر بنويسند تا مسلمانان اعم از شيعه و اهل سنت از اين فرقه هاي ساخته شده به دست انگليس و اسرائيل اطلاعات و آگاهي بيشتري پيدا كنند و بدين ترتيب در جهت خنثي سازي توطئه بيگانگان قدم بردارند.
3159-0911
¤ روز چهارشنبه مورخ 26/11/90 ساعت 30/6 صبح با قطار پرديس از مشهد حركت كرده و ساعت 5 بعدازظهر به تهران رسيديم. اعتراض ما به عدم توقف قطار براي نماز ظهر و عصر بود كه متأسفانه رسيدگي نشد. پس از پياده شدن از قطار و جابه جايي بار، نزديك غروب موفق به خواندن نماز شديم مسئول اين بي توجهي ها به مسلمات شرعي كيست؟
4209-0912
¤ خطاب به وزير محترم كشور عرض مي كنيم در خصوص اختلاف هايي كه در مورد احداث كانال هاي بتوني و تسطيح زمين هاي كشاورزي روستاي مهدي آباد از توابع شوشتر به وجود آمده و كشاورزان منطقه را نگران ساخته تنها راه دسترسي به حقيقت و پايان دادن به اين پرونده، مطابقت دادن قراردادهاي مربوط در حضور كشاورزان است. چرا به اين پيشنهاد و راه حل عمل نمي شود.
4819-0916
¤ به سهم خودم از حركت بسيار ارزشي و زيباي سركار خانم هنگامه قاضياني و آقاي پرويز شيخ طادي در جشنواره فيلم فجر امسال تقدير و تشكر مي كنم . اقدام شجاعانه آنان تير مهلكي به پيكر فتنه و فتنه گران بود. خلاصه دل تمام خانواده شهدا و نيروهاي ارزشي كشور از اقدام فرهنگي آنان شاد شد.
4209-0912
¤ خطاب به مسئولين وزارت آموزش و پرورش بنويسيد مطالبات 4 ساله ما فرهنگيان بازنشسته تاكنون پرداخت نشده آيا قرار است بعد از فوت ما آن را پرداخت بكنند؟
9734-0914
¤ مسئولان چرا نظام هماهنگ حقوق را بعد از گذشت چهار سال در مورد كارگران تأمين اجتماعي اجرا نمي كنند؟ به نظر مي رسد توزيع سبد كالا بين كارگران و كارمندان صرفا يك اقدام تبليغاتي باشد.
فلاح
¤ مديريت هنرستان كار و دانش... در منطقه 8 براي تحت فشار قرار دادن اولياء دانش آموزان به منظور دريافت مبالغي به عنوان كمك به مدرسه به مدت دو روز سيستم گرمازايي هنرستان را در سرماي شديد خاموش كرد به طوري كه اعتراض معلمين را نيز برانگيخت و همين امر باعث تعطيلي دو روزه كلاسها شد. ضمن تقبيح چنين عملي از سوي مديريت هنرستان از وزير محترم درخواست رسيدگي داريم.
«جمعي از معلمين هنرستان ياد شده»
¤ در حال حاضر به مسافرين خارج از كشور كه قصد سفر با وسيله اي غير از هواپيما مثل وسيله نقليه شخصي و يا اتوبوس را داشته باشند ارز با نرخ دولتي تعلق نمي گيرد. مسئولين بانك مركزي پاسخ بدهند دليل آن چيست؟
5683-0912
¤ برخي از معروف ها متأسفانه از جامعه اسلامي رخ برمي بندند. يكي از معروف ها كه در اسلام بر آن قبل از آغاز سخن تاكيد شده است «سلام كردن» است كه متأسفانه اين موضوع با بي اعتنايي برخي كارمندان دولت و در رسانه ملي مواجه شده است. مثلا گوينده شبكه خبر در ساعت 13 ابتدا با معرفي خود خلاصه اخبار را اعلام مي كند آن گاه با بسم الله و سلام سخن خود را آغاز مي كند با توجه به نقش رسانه ها به عنوان دانشگاه عمومي شايسته است به ترويج معروف ها بپردازد.
بوربور
 



سخنگوي جامعه روحانيت مبارز مطرح كرد
مذاكرات اصولگرايان براي ارائه ليست واحد در مرحله دوم انتخابات

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: براي دور دوم انتخابات مجلس مذاكراتي بين جبهه متحد و پايداري در جريان است كه در صورت امكان ليست واحدي ارائه شود.
حجت الاسلام سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: نشست شوراي مركزي جامعه روحانيت شنبه شب برگزار شد كه مسائل انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت.
وي در ادامه گفت: در اين نشست از حضور علماي بزرگ مانند آيت الله محمد يزدي و آيت الله مصباح يزدي در صحنه انتخابات قدرداني شد و اين حركت به عنوان يك نقطه قوت براي نظام قلمداد شد. اين حضور موجب دلگرمي رهبر معظم انقلاب و مردم بود. سخنگوي جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: براي دور دوم انتخابات مجلس نهم مذاكراتي بين جبهه متحد اصولگرايي و جبهه پايداري انقلاب اسلامي در جريان است كه در صورت امكان ليست واحدي ارائه شود كه بايد در آينده منتظر نتيجه اين مذاكرات باشيم.
سالك در خاتمه از ملت شريف ايران دعوت كرد تا در دور دوم انتخابات همچون دور نخست در صحنه حاضر شوند تا مجلسي با پشتوانه قوي، كارآمد و ولايتمدار داشته باشيم.
احتمال ائتلاف اصولگرايان زياد است
حسين نجابت عضو اصولگراي مجلس نيز گفت: مذاكراتي ميان جبهه متحد و پايداري براي ائتلاف در جريان است چرا كه اين اتفاق باعث كارآمدتر شدن مجلس و شادي مردم مي شود.
وي با اشاره به جلسه آتي شوراي مركزي جبهه متحد ادامه داد: در اين جلسه در مورد چگونگي ارائه ليست انتخاباتي جبهه متحد تصميم گيري مي شود.
قائم مقام مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: لازم و ضروري است تا اصولگرايان با وحدت خود از فرصت دو مرحله اي شدن انتخابات استفاده كنند تا با كارآمدتر شدن مجلس آتي بهتر از قبل در جهت خواست مردم قدم بردارند.
حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي فرد منتخب شهر تهران در مجلس نهم همچنين به احتمال ائتلاف جبهه پايداري و متحد اشاره كرد و گفت: امروز بعدازظهر(روز يكشنبه) نشست 7+8 برگزار مي شود و در آن گزينه هاي مختلف درباره ليست واحد انتخاباتي مورد بحث قرار گرفته و تصميمي در راستاي اين مسائل اتخاذ خواهد شد.

 



زمينه سازي خاتمي براي گام هاي بعدي (خبر ويژه)

خاتمي در ديدار گروهي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران درباره حضور خود در انتخابات توضيح داد. براساس گزارش ها، خاتمي در اين ملاقات مورد اعتراض هاي جدي واقع شده مبني بر اينكه حتي اگر تصميم او حضور در انتخابات بود، چرا همين تصميم را علني و شفاف اعلام نكرد.
به گزارش سايت انجمن اسلامي مذكور، ملاقات كنندگان به خاتمي گفته اند: شما ميان دوراهي گرفتار بوديد اينكه راي ندادن شما تضعيف نظام است و راي دادن شما در حال گرفتاري آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد و بسياري از دوستان، خوب نيست. البته نقطه ضعف شما در اتخاذ تصميم روشن است. شما در زمان رياست جمهوري گفتيد نمي خواهيد در اين مقام در راس اپوزيسيون باشيد ولي بعد از رياست جمهوري چرا تكليف خود را روشن نكرديد؟ مي بايست از دو ماه پيش شفاف با مردم صحبت مي كرديد كه بايد راي داد يا نداد و به آن عمل مي كرديد. مشكل همه ما اينكه دچار انفعال هستيم و يكي از معضلات ما فقر روش مندي و نداشتن راهبرد مشخص است. ما نمي توانيم ذهن شما را بخوانيم ولي عمل شما گاه منفعلانه است. ما نمي دانيم مرز اصلاح طلبي كجا است؟ آيا خط قرمزي وجود دارد؟ شما براي حضور در انتخابات شرايطي گذاشتيد آيا برآورده شد؟ شايد آينده ثابت كند كه كار شما درست بوده است ولي تبعات اقدام خود را از نظر دور نداريد. كاش قبلا با صراحت از حضورتان خبر مي داديد كه جامعه دچار سوءتفاهم نمي شد.
پس از مطرح شدن پرسش ها و مطالب از سوي اعضاي اين انجمن، خاتمي با بحراني نشان دادن شرايط و مطرح كردن توهم توطئه برخي تندروهايي كه سعي داشتند اصلاح طلبان و نظام را رودرروي هم قرار دهند سعي بر توجيه عملكرد خود كرد كه بعدها مطالب منتشر شده در وبلاگ ها و فيس بوك افراد حاضر در اين جلسه نشان داد اين افراد هنوز نسبت به عملكرد خاتمي انتقاد دارند و دلايل خاتمي را نپذيرفته اند.
همچنين حسين نقاشي دبير اسبق اين انجمن كه در ديدار با خاتمي حضور داشته در صفحه فيس بوك خود نوشت: ايشان به دماوند رفته بودند تا در واقع به نوعي قهر سياسي داشته باشند با اين انتخابات انتخاباتي كه مغاير با شروط مطرح شده از سوي ايشان بود. آقاي خاتمي تاكيد مي كند كه اساسا از ابتدا موافق تحريم انتخابات نبوده و اين كار را داراي بار حقوقي-سياسي خاصي مي داند. از ديد ايشان در انتخابات همين مجلس دست كم تا 50 درصد مردم مشاركت مي كردند و در اين اوضاع و احوال اساسا تحريم معنايي ندارد. كسي تحريم مي كند كه مطمئن باشد مشاركت را به پايين 20 درصد مي تواند بكشاند. از اين رو دو امر مشاركت در معرفي كانديدا و ليست انتخاباتي دادن با راي دادن شخصي را از هم جدا مي كنند و همچنين معتقدند مي بايست حداقل يك هفته زودتر اين تفاوت فاز خود را در بحث تحريم انتخابات پر رنگ تر مطرح مي كردند.
وي مي افزايد: با اين حال [آقاي خاتمي] مي گويند اين تصميم و آن روز و شبي كه بر ايشان گذشت، يكي از سخت ترين روز و شبهاي شان بود. از عواطفي كه از هواداران مي توانست جريحه دار شود تا اهل بيت منزل خودشان! با توجه به فرصت محدود پيش رو، تنها توانستند با تعداد كمي از افراد غالبا مجمعي مشورت كنند و نهايتا راي به «جمهوري اسلامي» را به صندوق مي اندازند. ايشان تاكيد دارند كه من برانداز نبوده و نيستم... من [نقاشي] نسبت به آنچه گفته شد متقاعد نشدم، هر چند به اقدام شرافتمندانه او احترام مي گذارم.
در همين حال ايلنا گزارش داد كه خاتمي در اين ديدار گفته است: ما اسلام را قبول داريم... طبعا وقتي از نظام و حكومت سازگار با دين صحبت مي شود نبايد قوانين و ساز و كارها مغاير با احكام شرع باشد... ما اصلاح طلبان خود را درون نظام تعريف مي كنيم. بنابراين با براندازي نظام مخالفيم، گذشته از اين كه اين توهم كه مي شود اين نظام را برانداخت، توهم باطل است. نظام به قيمت گراني بدست آمده است هم به لحاظ اعتقادي و هم به لحاظ عملي نمي شود و نبايد از آن دست برداشت، اصل نظام حاصل انقلاب بزرگي است و پشتوانه مردمي هم دارد.
خاتمي با تاكيد بر اين كه اگر انتقاد و اعتراضي هست در درون نظام است نه عليه آن، ادامه داد: كساني كه خود را در درون نظام مي دانند انتقادهايي دارند و راه و رسم بيان انتقادات را نيز راه و رسم مدني و دوري از خشونت مي دانند.
خاتمي به اين پرسش پاسخ نداد كه چرا در جريان فتنه 88 از مراجعه به راهكارهاي قانوني خودداري كرده و براي بهره گيري دشمنان از ادعاي دروغ تقلب، به آشوب هاي خياباني روي آورده است!
خاتمي در ادامه، با بيان اين كه اصلاحات به اين نتيجه رسيد كه ليست و نامزد نداشته باشد، گفت: اما تصريح شد كه اين امر به معني تحريم انتخابات نيست و هيچكس هم از شركت در انتخابات منع نشد، ولي فضا به سويي رفت كه انگار انتخابات از سوي اصلاحات تحريم شده است و با توجه به اينكه هر دو طرف مدعي تحريم انتخابات؛ تبليغات و امكانات وسيع تبليغي داشتند بر آن دامن زدند و متاسفانه ذهنيت و انتظاري در ميان بخشي از نيروها بخصوص جوانان شكل گرفت. اگر بخواهم از خود انتقاد كنم بايد بگويم كه ما نبايست بگذاريم چنين ذهنيت و توقعي پديد آيد ولي به هر حال اين مشكل وجود داشت.
يادآور مي شود بر خلاف ادعاي اخير خاتمي، وي قبلا انتخابات را بي معنا توصيف كرده بود. همين موضوع از سوي برخي اصلاح طلبان خارج نشين به عنوان تحريم انتخابات مطرح و علنا مورد تبليغ قرار گرفت اما خاتمي طي چندماه اخير حتي حاضر نشد عليه اين خط تبليغاتي و سياسي موضع بگيرد و درباره اينكه آيا شما در انتخابات شركت مي كنيد، به خبرنگاران در حاشيه مراسم ختم پدر عبداله نوري گفت ما مخلص همه شما هستيم! بنابراين او در آن زمين به اعتبار بازي خوردن از عناصر نفوذي تندرو، مايل بود در خدمت جبهه تحريم قرار گيرد اما نظرسنجي هاي هفته هاي آخر به انضمام حماسه كم سابقه 22 بهمن و شكست پروژه برگزاري تظاهرات در 25 بهمن به خاتمي ثابت كرد كه در صورت عدم حضور در انتخابات اسباب انگشت نما شدن و سرافكندگي هميشگي او خواهد شد و... خاتمي بدين ترتيب بعدازظهر جمعه در روستاي وادان دماوند دور از چشم خبرنگاران در انتخابات شركت كرد.
گفتني است برخورد خاتمي در اين جلسه نشان مي دهد كه وي مي داند ماجراي تحريم انتخابات از جانب او قابل انكار نيست ولي در همان حال مي كوشد به مخاطبان خويش بفهماند كه راه خود را از آنها جدا كرده است و ضمن تحليل شرايط، اين نكته را نيز به آنها القاء مي كند كه بايد منتظر گام هاي بعدي او نيز باشند.




 



بشكن بشكنه! بشكن! (خبر ويژه)

«اعلام تعطيلي تلويزيون رسا، دومين شكست مديريت جنبش سبز پس از شركت محمد خاتمي در انتخابات مجلس بود».
محمدرضا يزدان پناه (از همكاران فراري روزنامه هاي زنجيره اي) ضمن انتشار اين مطلب در گويانيوز نوشت: تلويزيون رسا تا اطلاع ثانوي تعطيل شد. نكته جالب توجه درباره خبر توقف پخش برنامه هاي تلويزيون رسا اين بود كه مسئولان آن حتي از تأييد و اعلام رسمي اين خبر خودداري كرده اند و خبر تعطيلي رسا توسط سايت جرس كه نزديك ترين رسانه اينترنتي به ديدگاه هاي گردانندگان رسا است، اعلام شده است.
وي اضافه مي كند: تأسيس و آغاز به كار تلويزيون رسا در فضاي خبري و سياسي اتفاق مهمي بود. خبر تاسيس تلويزيوني كه قرار بود و وعده داده بود ديدگاه هاي متنوع و مختلف را نمايندگي كند، با استقبال طرفداران جنبش سبز روبرو شد. اما مدتي پس از آغاز به كار اين شبكه ديگر خبري از آن هياهوي نخستين نبود. ضعف مفرط در برنامه سازي، كيفيت نازل بخش هاي خبري كه صرفاً به روخواني اخبار سايت هاي سبز مي پرداختند، استفاده نكردن از نيروهاي حرفه اي، پايين بودن كيفيت تصاوير و به طور كلي در نظر نگرفتن معيارهاي ضروري حرفه اي و مدرن بين المللي براي راه اندازي و ادامه كار يك تلويزيون ماهواره اي، باعث شد تا در حضور غول هاي رسانه اي رسا جاي چنداني در خانه مخاطبان ايراني پيدا نكند.
همكار سابق نشريات زنجيره اي در پايان نوشت: خبر تعطيلي رسا بي شك متأثركننده و دردناك است. اعلام تعطيلي اين تلويزيون، پس از شركت سيد محمد خاتمي در انتخابات مجلس كه شكست مديريت اصلاح طلبانه دوم خردادي بر بخش سياسي جنبش سبز به شمار مي آيد، شكست همين مديريت در بخش رسانه اي جنبش سبز نيز محسوب مي شود.
ظريفي با اشاره به شكست ها و ناكامي هاي پي درپي فتنه گران در آستانه نوروز امسال مي گفت؛ عيد امسال اصحاب فتنه با اين ترانه سنتي حاجي فيروز همنوا مي شوند كه بشكن بشكنه! بشكن!

 



اسرائيل: مخالفان بشار اسد دوستان ما هستند (خبر ويژه)

مقام هاي دولتي اسراييل پشت صحنه مخالفان سوري را لو دادند.
به نوشته روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت اسحاق هرتزوگ وزير رفاه و خدمات اجتماعي رژيم صهيونيستي گفته است: «در ديداري كه بين من و مخالفان حكومت سوريه برگزار شد، آنها قول دادند در صورت سقوط حكومت سوريه با اسرائيل روابط دوستانه ايجاد كنند.»همچنين ايوب كارا معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي كه با مخالفان بشار اسد در ارتباط مستمر مي باشد تصريح كرده است كه «مخالفان بشار خواهان دوستي با اسرائيل هستند».
اين در حالي است كه مخالفان دولت سوريه به تصريح اكثر ناظران بين المللي يك گروه كوچك خرابكار هستند كه جز در چند شهر حاشيه اي اين كشور پايگاهي ندارند.
در همين حال، سي ان ان ديروز از پنتاگون گزارش داد گزارش هاي اطلاعاتي آمريكا حاكي است كه رئيس جمهور سوريه فرماندهي ارتش نيرومندي را در دست دارد كه بعيد است عليه وي شود و تصريح كرد بشار اسد از حمايت نخبگان سوري برخوردار است.

 



وزن كشي ناكام فهرست حاميان مشايي در تهران (خبر ويژه)

فهرستي كه از سوي حاميان مشايي در انتخابات مجلس منتشر شده بود تنها توانست به طور ميانگين 15هزار نفر از بيش از 2ميليون آراي تهران را به خود اختصاص دهد.
به گزارش مشرق، انتشار فهرست 30 نفره اي تحت عنوان جبهه توحيد و عدالت در تهران كه در آن نام برخي چهره هاي سرشناس اصولگرا قرار گرفته بود، واكنش هاي بسياري را از جانب جريان هاي مختلف اصولگرا در پي داشت، بطوري كه 18 نفر از آن ليست تنها دقايقي بعد از انتشار اين ليست حضور خود را تكذيب كردند و حتي از اقدام به شكايت براي تهيه كنندگان اين ليست خبر دادند.
با اعلام برائت گسترده در فاصله دقايقي پس از اعلام اين فهرست در تهران از همان ابتدا نيز وزن سياسي اين جبهه پيش بيني مي شد اما انتشار نهايي آراي تهراني ها اين واقعيت را آشكار كرد. به نحوي كه 12 عضو اين فهرست توانستند به طور متوسط 15 هزار رأي را از آن خود كنند.
بهنام ملكي كه در ليست هاي (جبهه ايستادگي، جهادگران ايران اسلامي، جنبش عدالت و مهرورزي، جبهه مردمي اصلاحات، جبهه حاميان ولايت و جبهه بصيرت و بيداري) و فرزاد سليماني در ليست هاي (جبهه ايستادگي، جهادگران ايران اسلامي، جنبش عدالت و مهرورزي و جبهه حاميان انقلاب اسلامي) نيز بودند كه بيشتر آراي آنان مربوط به حضور در ليست هاي فوق بود و وزن واقعي اين جبهه كه به جبهه حاميان دولت نيز مشهور بودند طبق اعلام رسمي فرمانداري تهران حداكثر 14هزار در تهران مي باشد.
آراي اعضاي فهرست جبهه توحيد و عدالت به اين شرح است: بهنام ملكي 56616 راي، فرزاد سليماني 20713 راي، محمدمهدي تسخيري 14586راي، حوريه خدايي 14340رأي، عليرضا عبدالغفاري 4267 رأي....

 



سايت حامي فتنه دوباره فيلتر شد (خبر ويژه)

يك سايت حامي شبكه فتنه كه به واسطه پوست اندازي و تغيير نام، مجددا فعال شده بود پس از چند ماه دروغ پراكني و سرويس دهي به جريان فتنه فيلتر شد.
سايت موسوم به بازتاب از چند ماه پيش و پس از مسدود شدن سايت آينده، توسط برخي جداشدگان سابق سايت هاي بازتاب و تابناك راه اندازي شده بود و گفته مي شد با يكي از عناصر فتنه گر فراري(م- ه) در ارتباط است.
مشاور كارگروه فيلترينگ گفت: جمع بندي كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه از فعاليت سايت بازتاب، اين بوده است كه عملكرد آن در راستاي تشويش اذهان عمومي است.
اين سايت در روز شنبه 13 اسفند شائبه هاي بي اساسي را در مورد صحت انتخابات مجلس نهم مطرح كرده بود كه پس از چند ساعت، آن را از خروجي خود حذف كرد. مومن نسب، مشاور كارگروه فيلترينگ در اين رابطه، به «خبرگزاري دانشجو» گفت: فيلترينگ اين سايت به دستور كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه صورت گرفته است.

 



آدم مي كشند تا پول بگيرند و پول مي دهند تا از فهرست تروريست ها خارج شوند! (خبر ويژه)

يك روزنامه نگار مشهور يهودي گروهك منافقين را يك فرقه سياسي خواند كه از راه ترور كسب درآمد مي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان «ريچارد سيلورستين» روزنامه نگار و وبلاگ نويس مشهور يهودي كه در شهر سياتل واشنگتن زندگي مي كند در مقاله اي ضمن تروريست خواندن گروهك منافقين از حاميان اين فرقه به شدت انتقاد كرد. سيلورستين منبع درآمد منافقين را ترورهايي خواند كه براي سازمان موساد در ايران انجام مي دهند و اضافه كرد: بدون شك موساد خوب پول مي دهد! من حتي احتمال مي دهم 400 ميليون دلاري كه بوش براي ايجاد بي ثباتي در ايران در سال 2007 ميلادي اختصاص داده بود در اختيار مجاهدين يا موساد يا هر دوي آنها قرار گرفته باشد.
اين روزنامه نگار آمريكايي در وبلاگ خود ضمن انتقاد شديد از حاميان غربي گروهك منافقين گفت: معلوم نيست حمايتهاي «آلن درشوويتز» وكيل آمريكايي كه در حمايت از اسرائيل زبانزد است از گروهك منافقين در قبال چه مقدار پول صورت گرفته است؟ من كه شوكه مي شوم اگر او خود را ارزانتر از 50000 دلار فروخته باشد.
وي همچنين آلن درشوويتز را به واسطه نظراتش يك افسانه نويس خواند و ادامه داد: تنها حقوق بشري كه براي او مهم است حقوق اسرائيل است كه هر كاري كه مي خواهد با فلسطينيان بكند. درشوويتز درباره ديگران نيز مزخرفاتي به هم مي بافد كه در راستاي منافع اسرائيل باشد.
سيلورستين همچنين ضمن اشاره به تعابيري كه منافقين درباره درشوويتز به كار مي برند گفت: برايم جالب است وقتي مي بينم اوباش خشني مانند مجاهدين خلق او را مدافع حقوق بشر و برجسته ترين وكيل در پرونده هاي جنايي در جهان مي نامند.
وي ضمن انتقاد از كساني كه از مجاهدين پول مي گيرند تا آنها را حامي برقراري دموكراسي در ايران معرفي كنند گفت: بايد ببينيم مجاهدين قبل و بعد از انقلاب 1979 ايران چه افرادي را كشته اند حتي برخي از اين كشته شده ها آمريكايي بوده اند.
ريچارد سيلورستين در پايان مقاله اش ضمن تأكيد بر اينكه منافقين براي رسيدن به اهداف خود حاضر به استفاده از هر وسيله اي هستند افزود: هنگامي كه كشتن آمريكايي ها برايشان سودآور بود، آنها را كشتند و هم اكنون كه كشتن دانشمندان ايراني برايشان سودآور و درآمدزاست آنها را مي كشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14