(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 اسفند 1390- شماره 20166

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرا فقط كشورهاي مخالف آمريكا به نقض حقوق بشر متهم مي شوند؟
رئيس جمهور: كشور از پايه هاي اقتصادي مستحكمي برخوردار است
سردار وحيدي خبر داد: اعلام آمادگي ايران براي تقويت بنيه دفاعي زيمبابوه
اعلام نتايج آزمون هاي علوم پايه و پيش كارورزي تا چند روز ديگر
در حاشيه سفر استاني هيئت دولت
ايران: اجازه نمي دهيم پروژه آمريكا در سوريه پياده شود
رسانه هاي غربي: تحريم نفتي ايران به سيطره دلار پايان مي دهد



پرسش هيئت ايراني از اجلاس ژنو
چرا فقط كشورهاي مخالف آمريكا به نقض حقوق بشر متهم مي شوند؟

در پنلي تخصصي در ژنو پيرامون نقض حقوق بشر و تحريم ها بر نقش آمريكا در استفاده ابزاري از حقوق بشر طي نيم قرن گذشته تأكيد شد.
در اين پنل تخصصي سيدمحمد كاظم سجادپور استاد دانشگاه در سخناني در تشريح رويكرد آمريكا به مقوله حقوق بشر گفت: آمريكا در سه مقطع زماني جنگ سرد، حوادث يازدهم سپتامبر و در مقطع كنوني به طور گسترده از حقوق بشر به عنوان ابزاري سياسي براي تضعيف و مبارزه با مخالفان و دشمنان خود استفاده كرده است.
وي با اشاره به انقلاب اسلامي ايران در سال 1979گفت: به عنوان نمونه در زمان شاه هيچ گزارشي از ايران در كميسيون حقوق بشر سازمان ملل ديده نمي شود حال آنكه اساساً انقلاب ايران را مي توان يك انقلاب حقوق بشري دانست چرا كه مردم براي احقاق حق از دست رفته خود قيام و انقلاب كرده بودند.
به گفته سجادپور در همان سال ها و در زماني كه اسرائيل شديدترين جنايات را نسبت به ملت فلسطين روا مي داشت آمريكا هيچ موضع گيري قابل توجهي در رابطه با نقض حقوق بشر توسط اين رژيم نكرد ولي نام كليه كشورهاي عربي كه با اسرائيل در جنگ بوده يا با آن اختلاف داشتند در ليست ناقضان حقوق بشر قرار داشت.
به گفته سجادپور آمريكايي ها در برخورد با تحولات كشورهاي عربي نيز نشان دادند كه همچنان رويكردي دوگانه و گزينشي به موضوع حقوق بشر دارند و نشانه آن اينكه معاون وزير خارجه آمريكا در امور حقوق بشر و دموكراسي در همين نوزدهمين اجلاس حقوق بشري شوراي حقوق بشر در ژنو در اسفند ماه سال جاري در سخنراني خود حتي به اندازه يك جمله نيز به نقض حقوق بشر در بحرين و ديگر كشورهاي عربي دوست آمريكا اشاره اي نكرد و حتي به صراحت تأكيد كرد كه آمريكا تلاش گسترده و همه جانبه اي كرده تا موضوع بررسي مسائل حقوق بشري اسرائيل را نيز از دستور كار شورا خارج كند و در اين مسير تلاش هاي بيشتري خواهد كرد.
به گزارش ستاد حقوق بشر، سجادپور در ادامه اين سخنراني به تنيدگي تحريم ها و حقوق بشر اشاره كرده و گفت: سه نكته درباره تحريم ها وجود دارد و اينكه اولاً تحريم ها موضوعي سياسي هستند، دوم بدون ترديد تأثيرات منفي حقوق بشري دارند و سوم اين تأثيرات بلندمدت بوده و حتي بر نسل هاي آينده نيز اثرات نامطلوب خود را برجاي مي گذارد و تأثيرات منفي حقوق بشري تحريم ها بر ملت ها به نسل هاي بعدي آنها نيز منتقل مي شود و نمونه بارز آن تحريم هاي عراق پس از حمله اين كشور به كويت است كه هنوز پس از گذشته دو دهه آثار مخرب آن بر ملت عراق باقي مانده و قابل رؤيت است.
گفتني است؛ نوزدهمين اجلاس شوراي حقوق بشر سازمان ملل از هشتم اسفند ماه آغاز به كار كرده و تا چهارم فروردين 1391در مقر اروپايي اين سازمان در ژنو ادامه خواهد داشت.
يادآور مي شود اواخر هفته گذشته احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر طي گزارشي 36 صفحه اي ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرد!
اين گزارش قرار است امروز به شوراي حقوق بشر در ژنو ارائه شود.

 



در اجتماع پرشور مردم كرج
رئيس جمهور: كشور از پايه هاي اقتصادي مستحكمي برخوردار است

كرج- خبرنگاركيهان:
هيچ مشكل حادي در ايران وجود ندارد و پايه هاي اقتصادي كشور و ملت ايران محكم است، اين دولت با اين ملت بر تمام مشكلات غلبه خواهند كرد.
در نود و هشتمين سفر استاني هيات دولت، دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در اجتماع باشكوه مردم استان البرز با بيان اين مطلب اظهار داشت: عده اي با اخلال در بازار طلا و ارز كشور درصدد بودند تا به سياست اقتصادي دولت ضربه بزنند و عده اي با طرح گراني هاي كاذب در رسانه هايشان دائما منفي حرف زدند و فشار آوردند. رئيس جمهور افزود: ما براي جهش اقتصادي و اجراي عدالت آماده ايم و طرح هاي دشمنان ناكام خواهد ماند.
وي با اشاره به اينكه مردم ايران بيش از 30 سال است پاي آرمان هاي خود ايستاده و خسته نشده اند، تصريح كرد: از ابتداي تاريخ گروهي از مردم بر عدالت پافشاري كرده اند و قلدرها و آدم هاي بي كفايت كه مي خواهند بدون تلاش بيش از حق خود و به طور نامحدود از ثروت هاي ملي استفاده كنند در برابر آن جماعت صف آراسته اند.
احمدي نژاد استقرار عدالت را مهمترين وظيفه دولت خواند و گفت: كمال و آرامش انسان در گرو برقراري عدالت است و در صورت نبود عدالت فرصت هاي شكوفايي استعدادها از ميان مي رود.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دولت تلاش مي كند فرصت رشد اجتماعي بهتر را براي مردم توام با امنيت خاطر و آرامش فراهم كند گفت: عدالت بعد از دعوت به توحيد مهمترين وظيفه انبياي الهي است.
احمدي نژاد در ادامه با برشمردن مزاياي عدالت گستري، اجراي عدالت را سنگين ترين وظيفه دولت برشمرد و بيان كرد: خرمي دوران ها و بهار حقيقي با نام عدالت گستر عجين شده است.
رئيس جمهور اجراي عدالت را نيازمند طرح هاي گوناگون دانست و گفت: يكي از طرح ها اجراي هدفمندي يارانه ها بود كه مهمترين هدف آن اجراي عدالت بود كه دولت به پشتوانه مردم قدم در راه اجراي عدالت گذاشت.
وي خاطرنشان كرد: طرح هدفمندي يارانه ها تا آخر ادامه مي يابد و با توجه به اينكه اين طرح از اول با مخالفت قدرت هاي بزرگ روبه رو بود و عده اي نيز در داخل منافع شان به خطر افتاده بود به ياس آفريني روي مي آوردند، اما با اجراي موفق طرح تصميم به ايجاد عمليات رواني و آسيب زدن به طرح گرفتند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نوروز بيان كرد: نوروز سنت الهي است كه ريشه در عشق و ارادت و عدالت دارد.
وي يادآور شد: بدون ترديد پايه گذاري نوروز از الهامات الهي بوده است و جامعه جهاني آگاهانه و براساس انتخاب نوروز را جشن جهاني اعلام كرده و از همه ملت ها خواسته است نوروز را همراه ملت ايران جشن بگيرند.
رئيس جمهور در ادامه سفر به استان البرز با حضور در جمع مردم شهرستان هاي نظر آباد ، ساوجبلاغ و طالقان به ايراد سخن پرداخت و از نزديك در جريان مشكلات اين مناطق قرار گرفت و مسئولان اين شهرستان ها نيز، نيازهاي اين شهرستان ها را با رئيس جمهوري اسلامي ايران در ميان گذاشتند.

 



سردار وحيدي خبر داد: اعلام آمادگي ايران براي تقويت بنيه دفاعي زيمبابوه

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشورمان در ديدار با همتاي زيمبابوه اي خود تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران آماده تقويت بنيه دفاعي اين كشور است.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، ديروز در نخستين دور از مذاكرات با «مانا نگاگوا» وزير دفاع جمهوري زيمبابوه با اشاره به مبارزه مردم دو كشور با استعمار و استكبار و برچيدن نظام هاي طاغوتي و روي كار آمدن دولت هاي مردمي، اظهار اميدواري كرد: كشور زيمبابوه به سرعت روند ترميم و بهبود اقتصادي را با وجود تحريم هاي ناعادلانه طي كند.
وزير دفاع همچنين با بيان اين كه مناسبات سياسي و اقتصادي دو كشور روند رو به رشدي را سپري مي كند، خاطرنشان كرد: برگزاري موفقيت آميز 6 كميسيون مشترك به عنوان شاخص مثبتي در روابط دوجانبه ارزيابي مي شود.
سردار وحيدي با اشاره به سوابق همكاري هاي دفاعي تهران و حراره، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي انتقال تجارب خود در حوزه هاي مختلف به كشور زيمبابوه اعلام كرد.
وي همچنين با تشريح توانمندي هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: ما آماده تقويت بنيه دفاعي كشور زيمبابوه هستيم.
وزير دفاع زيمبابوه نيز در اين دور از مذاكرات، با ابراز خرسندي از سفر به ايران بر ضرورت گسترش همكاري ميان تهران و حراره تأكيد كرد.

 



اعلام نتايج آزمون هاي علوم پايه و پيش كارورزي تا چند روز ديگر

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي از اعلام نتايج آزمون هاي جامع علوم پايه پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي تا پايان هفته خبر داد و گفت: نتايج آزمون پيش كارورزي نيز همزمان با سه آزمون ديگر اعلام مي شود.
دكتر جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با مهر، افزود: آزمون هاي جامع علوم پايه پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي به همراه آزمون پيش كارورزي با حضور 6 هزار و 551 نفر در روز پنجشنبه 11 اسفندماه در 40 دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد.
وي اضافه كرد: رسيدگي به اعتراضات صورت گرفته است و كليد نهايي آزمون ها نيز در سايت مركز سنجش آموزش پزشكي منتشر شده است.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي خاطرنشان كرد: نتايج نهايي تا پايان هفته جاري از سوي مركز سنجش به دانشگاه هاي علوم پزشكي ابلاغ مي شود.
براساس مصوبه شوراي عالي برنامه ريزي دانشگاه هاي علوم پزشكي شرط قبولي در آزمون هاي جامع علوم پايه پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي و پيش كارورزي از شهريور سال 90 به بعد، كسب حداقل 50 درصد نمره آزمون است.
آزمون پيش كارورزي براي دانشجويان رشته پزشكي كه مي خواهند وارد دوره كارورزي شوند و آزمون هاي جامع در سه رشته دكتري حرفه اي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي با هدف ارتقاي سطح علمي هماهنگي و يكنواختي كيفيت آموزش در كليه دانشگاه هاي علوم پزشكي برگزار مي شود.

 



در حاشيه سفر استاني هيئت دولت

¤ نود و هشتمين سفر استاني دولت راس ساعت 11 و 5 دقيقه صبح يكشنبه با فرود بالگرد حامل رئيس جمهور در مركز استان البرز آغاز شد.
¤ ميدان شهدا نقطه آغازين حركت خودروي حامل رئيس جمهوري، شروعي بر ابراز احساسات مردمي به مرد نخست كابينه بود. طوري كه نخستين توقف چند دقيقه كاروان بلندپايه دولتمردان نيز در اين محل رقم خورد.
¤ شماري از پارچه نوشته ها و بنرهاي نصب شده در كرج به تقدير از رئيس جمهور اختصاص داشت از آن جمله مي توان به «استان البرز ثمره دولت خدمتگزار» اشاره كرد.
¤ استقبال البرز نشينان از هيات دولت به حدي بود كه خودروي رئيس جمهور، مسير 15 دقيقه اي را، در مدت حدود 2 ساعت پيمود.
¤ برخي ورزشكاران با لباس متحد الشكل در مراسم استقبال از احمدي نژاد حضور داشتند و در اين ميان حضور جوانان و نوجوانان چشمگير بود.
¤ در طول مسير ايستگاه هاي صلواتي شربت و شيريني داير و از مردم پذيرايي مي شد.
¤ همزمان با سفر رئيس جمهور و هيئت دولت ده ها پروژه در اين استان بهره برداري و يا كلنگ زني شد.
¤ وزرا و نمايندگان با حضور در سازمان ها و ادارات كل همچون اداره كل كار و امور اجتماعي، اداره بهزيستي، تامين اجتماعي بازديد و مسايل و مشكلات را بررسي كردند.
¤ خانواده معظم شهدا با استقبال پرشور خود از رئيس جمهور بار ديگر حضور خود را در صحنه هاي انقلاب به نمايش گذاشتند.
¤ تعدادي از مردم با نوشتن پلاكاردهايي در هنگام ورود رئيس جمهور مشكل شهرستان كرج را بيكاري جوانان اعلام كردند.
¤ مردم كرج در طول مسير ورود رئيس جمهور با تلفن هاي همراهشان از اين مراسم فيلمبرداري مي كردند.

 



ايران: اجازه نمي دهيم پروژه آمريكا در سوريه پياده شود

حسين اميرعبداللهيان معاون وزير امور خارجه ايران گفت: اغتشاشات اخير در كشور سوريه با حمايت كشورهاي آمريكايي، اروپايي و عربي و با سيل ارسال اسلحه انجام مي شود و ايران اجازه نمي دهد پروژه آمريكايي در سوريه به موفقيت برسد.
اميرعبداللهيان گفت: ما هم اينك شاهد تغييرات سياسي و امنيتي هستيم كه در واكنش به خواسته هاي مردم ايجاد شده اند و موجب تضعيف حضور آمريكا در منطقه مي شوند و به مقاومت در برابر صهيونيسم و رژيم هاي سركوبگر قدرت مي بخشند. تل آويو در اوضاع بدي بسر مي برد. نتانياهو نيز قادر به تصميم گيري يا فكر كردن جدي درباره حمله به ايران نيست. وي گفت: «اگر چنين حمله اي رخ دهد اسرائيل با پيامدهاي ناگواري مواجه خواهد شد. آنها اين را خوب مي دانند و اظهارات نتانياهو منعكس كننده ترس اوست زيرا آنها اكنون بسيار ضعيف هستند و ايران حتي در شرايط فعلي از آنها بسيار قدرتمندتر است.» خبرنگار راشا تودي پرسيد پيامدهاي حمله احتمالي اسرائيل به ايران چه خواهد بود؟ حسين اميرعبداللهيان در پاسخ گفت: «ما گزينه هاي مختلفي براي تلافي جويي داريم. اما ما به اين نتيجه نرسيده ايم كه اسرائيل توانايي حمله به ايران را دارد. ما چنين چيزي را واقع بينانه نمي دانيم. هر اقدامي عليه ما با واكنش قدرتمند ما مواجه خواهد شد و آنها از اقدام خود پشيمان خواهند شد.»
وي با بيان نقشه هاي كشورهاي غربي و برخي از همسايگان سوريه در ايجاد ناآرامي در اين كشور گفت: ما به آمريكا اجازه نخواهيم داد از ناآرامي هاي اين كشور براي تحميل يك ساختار قدرت جديد كه توازن قدرت را در منطقه برهم خواهد زد استفاده كند. آمريكايي ها قطعاً به فكر خواست و اراده مردم سوريه نيستند زيرا آنها فقط به فكر منافع خود هستند. برعكس، ما اطلاعات دقيقي از متحدان خود دريافت كرده ايم كه نشان مي دهد دهها كاميون آمريكايي و اسرائيلي پر از اسلحه از مرزهاي سوريه وارد اين كشور شده است كه اوضاع اين كشور را خطرناك تر مي كند. خوشبختانه حكومت سوريه و مردم سوريه توانسته اند در چند ماه گذشته در برابر مداخله بيگانگان بايستند.
حسين اميرعبداللهيان گفت: «ما معتقديم در سه ماه گذشته سوريه از سه مرحله اساسي عبور كرده است. اول اينكه سوريه توانسته است مرحله هرج و مرج امنيتي را پشت سر بگذارد كه آمريكا، رژيم صهيونيستي، كشورهاي غربي و متأسفانه برخي كشورهاي عربي دانش و توانايي اطلاعاتي و رسانه هاي جمعي خود را در راستاي منافع خود در آن سرمايه گذاري كرده بودند. اما سوريه موفق شد تقريباً دو ماه قبل اين مرحله را پشت سربگذارد. در مرحله دوم سوريه قبل از برگزاري همه پرسي اصلاح قانون اساسي توانست بر مشكلات امنيتي خود فائق آيد. موفقيت دولت و مردم سوريه در همه پرسي اصلاح قانون اساسي اين كشور متجلي است. مرحله سوم تكميل اصلاحات اعلان شده توسط بشار اسد است. ما بزودي در حالي كه سوريه به سوي ثبات و آرامش در سرتاسر كشور پيش مي رود شاهد برگزاري انتخابات پارلماني خواهيم بود. همه طرف هاي ديگر برگ خود را بازي كرده اند اما نتيجه اي نگرفته اند.»
معاون وزير امور خارجه با اعلام اينكه بيگانگان با سرريز كردن سيل اسلحه درصدد تغييرات در اين كشور هستند گفت: وضع اين كشور با بقيه كشورها در خاورميانه و شمال آفريقا متمايز است. مثلاً پايتخت هاي اين كشورها كانون اصلي تظاهرات و خواسته ها بود اما در سوريه ما شاهديم كه دمشق عموماً صحنه برگزاري تظاهرات مردمي در حمايت از حكومت بوده است. حتي در زمان برگزاري همه پرسي نيز بيشترين ميزان مشاركت در پايتخت بود. افزون بر آن، تظاهرات در سوريه سه ماه و نيم بعد از شروع تظاهرات در كشورهاي ديگر آغاز شد و عمدتاً نيز در شهرهاي مرزي بوده است. اين تظاهرات به شكل حركت هاي مسلحانه با هدف ايجاد جنگ داخلي آغاز شد.

 



پيامدهاي يك اقدام عجولانه
رسانه هاي غربي: تحريم نفتي ايران به سيطره دلار پايان مي دهد

با گذشت چند هفته از اقدام عجولانه و نسنجيده آمريكا و برخي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در تحريم نفتي ايران، رسانه ها و محافل غربي هشدار دادند كه يكي از پيامدهاي اين مسئله فروپاشي و پايان سيطره دلار بر معادلات جهاني خواهد بود.
نشريه «امريكن فري پرس»، در يك مقاله تحليلي به قلم پته پاپاكراس ضمن بيان اينكه ايران در واكنش تلافي جويانه به تحريم هايي كه توسط آمريكا بر بانك مركزي و صنعت نفت ايران اعمال شد در معاملات نفتي ديگر از دلار استفاده نمي كند پيش بيني كرد دلار به عنوان واحد پول جهاني با چالش هاي اساسي مواجه شود.
در ادامه اين مقاله آمده است: در سال 1973 طي يك اقدام سازمان يافته بحران انرژي آمريكا را فرا گرفت. «دلار» هم اكنون به عنوان معتبرترين ارز جهاني پايه معاملات نفتي محسوب مي شود و خريد نفت تنها با استفاده از دلار امكان پذير است كه اين امر هزينه هاي اضافي و گزافي را به آمريكا تحميل كرد و دولت آمريكا را با بدهي هاي كلان مواجه ساخت و اين سياست واشنگتن با هدف اجبار كردن همه كشورها براي استفاده از دلار در معاملات نفتي ادامه پيدا كرد.
ايران سومين دارنده ذخاير بزرگ نفتي جهان بوده و روزانه 4 ميليون بشكه نفت توليد مي كند. اتحاديه اروپا كه 18درصد نفت خود را از ايران وارد مي كرد در همراهي با تحريم هاي واشنگتن اعلام كرد كه از ماه ژوئن خريد نفت از ايران را قطع مي كند.
ايران نيز در اقدامي پيش دستانه فروش نفت به كشورهاي اروپايي از جمله انگليس و فرانسه را ممنوع كرد و از تحويل 500 هزار بشكه نفت خام به نفتكش يوناني خودداري كرد.
تحليلگران بر اين باورند كه اتحاديه اروپا با مشكلاتي براي پيدا كردن جايگزين منابع نفتي ايران در بازارهاي آسيايي روبرو مي شود.
از سوي ديگر، چين بزرگترين خريدار نفت ايران اعلام كرده است به خريد نفت از اين كشور ادامه مي دهد. هند نيز اظهار داشته است در معاملات نفتي با ايران به جاي دلار، روپيه و يا طلا پرداخت مي كند.
تشديد تنش ها بر سر پرونده هسته اي ايران منجر به افزايش 14درصدي قيمت نفت از آغاز سال 2012 شده است. برخي تحليلگران بر اين باورند كه در صورتي كه ايران اقدام به بستن تنگه هرمز كند قيمت جهاني نفت تا 50درصد افزايش پيدا مي كند كه سودهاي كلاني را عايد وال استريت و كمپاني نفتي Big Oil مي كند كه هر دو نفوذ قدرتمندي در سياست دارند.
خبرگزاري رويترز نيز به نقل از «آتل سبجورنسن» مدير اجرايي ناوگان انتقال نفت خليج فارس نيز درباره تحريم نفتي ايران اعلام كرد: اگر از نقطه نظر تامين نفت و پويايي تقاضاي جهاني نگاه كنيد سال 2012 سال بسيار مشكلي براي واردكنندگان نفت خواهد بود زيرا تاثير «تن مايل» يعني هزينه جابجايي انتقال نفت برحسب مسافت و وزن، تاثير بسيار زيادي در قيمت جهاني نفت خواهد داشت.
براساس اين گزارش، تحريم نفت ايران از نمونه هايي است كه باعث تاثير زيادي بر هزينه هاي «تن مايل» خواهد داشت و باعث نابساماني در بازار خواهد شد.
سبجورنسن گفت: اگر نفت ايران تحريم شود اين ميزان نفت از كجا تامين خواهد شد؟ مقداري از آن از خليج فارس تامين مي شود اما ميزان زيادي از آن نيز از درياي كارائيب، درياي شمال و غرب آفريقا بايد تامين شود. اين مساله تاثير زيادي بر نرخ جابجايي و انتقال نفت خواهد گذاشت.
وي تاكيد كرد كه كاهش نفت ايران در بازارهاي جهاني باعث افزايش شديد هزينه انتقال نفت از مناطق مختلف به كشورهاي مصرف كننده مي شود كه اين موضوع باعث افزايش هزينه تمام شده تامين نفت خام براي واردكنندگان آن خواهد شد.
«كن بلكول» سياستمدار و فعال آمريكايي نيز در گزارشي در پايگاه خبري «پاتريوت پست» پيرامون پيامدهاي تحريم نفتي ايران با اشاره به اينكه تحريم ها در قبال ايران كارساز نيست، مي نويسد: درباره عدم كارايي تحريم ها جاي بحث وجود دارد؛ جامعه جهاني در سال 1935 ميلادي ايتاليا را به دليل تجاوز به اتيوپي مستقل تحريم كرد اما اين تحريم ها كه فاقد قدرت اجرايي بودند به هيچ طريقي نتوانستند از تجاوز دولت «بنيتو موسوليني» به فرانسه، آلبانيا و يونان جلوگيري كنند.
بلكول در ادامه گزارش خود نوشته است: كلينتون در سال 2008 ميلادي به ما گفت كه او يك نامزد سرسخت تر است و به ما تضمين داد كه توانايي مديريت هرگونه بحران جهاني را دارد؛ وزيرخارجه آمريكا بايد اين را تا الان فهميده باشد كه ما (مردم آمريكا) مجبور هستيم به قضاوت هاي او تكيه كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14