(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 اسفند 1390- شماره 20167

بر اساس قانون جديد استفاده كنندگان از مواد محترقه به 6ماه حبس محكوم مي شوند
وزير بهداشت: بيمارستان ها امروز در حالت هشدار قرار دارند
تمديد زمان توزيع آرم طرح ترافيك
معرفي جوانان برتر در جشنواره حضرت علي اكبر(ع)
فروش 20 قلم از هداياي شخصي رئيس جمهور به قيمت 380 ميليون
اعتبار 6 ميليارد ريالي براي نوسازي مساجد جنوب شرق تهران
مسلمي ناييني: صدور معرفي نامه ارز دانشجويي آغاز شد
كاروان دانش آموزي «محبان الرسول» به ديار وحي اعزام شد
سردار مومني: 25 اسفند تا 20 فروردين تخلف نكنيد نمره هاي منفي تان پاك مي شود
اعتراض قصابان اهوازي به صادرات غيرمجاز دام
بي احتياطي در انبار كاغذ بازار حادثه آفرين شد
افزايش 20 درصدي نرخ كرايه هاي تاكسي در سال 91
مدير روابط عمومي پليس آگاهي تهران درگذشت
حوادث كوتاه از كشور
منوي ويژه در آسمان
اظهارات خاخام يهودي درباره اسرائيل



بر اساس قانون جديد استفاده كنندگان از مواد محترقه به 6ماه حبس محكوم مي شوند

شيراز- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب شيراز از ابلاغ قانون جديدي خبر داد كه طبق آن استفاده كنندگان از مواد محترقه و آتش زا به حبس از 91 روز تا شش ماه محكوم مي شوند.
«علي القاصي مهر» اظهار داشت: بر اساس اين قانون كه اخيراً براي اجرا ابلاغ شده است، قاچاقچيان مواد راديواكتيو به 25 تا 30 سال حبس، مواد منفجره نظامي يا شيميايي به 5 تا 10 سال حبس، مواد ناريه يا منفجره غيرنظامي به 2 تا 5 سال حبس، گازهاي بي هوش كننده و اشك آور به 2 تا 5 سال حبس و مواد محترقه و شوك دهنده ها به 6 ماه تا 2 سال حبس محكوم خواهند شد.
وي افزود: در قانون جديد ابلاغي براي حمل و نگهداري، توزيع و خريد و فروش مواد محترقه و آتش زا حبس از 91 روز تا 6 ماه پيش بيني شده است.
وي تصريح كرد: بر اساس اين قانون خريد و حمل مواد محترقه غيرمجاز كه براي جشن ها و مراسم استفاده مي شود مستوجب جزاي نقدي از پانصد هزار ريال تا 10 ميليون ريال است.
دادستان شيراز همچنين با تأكيد بر اينكه وجود حتي يك مورد سرقت و زورگيري قابل قبول نيست گفت: در همين راستا مصوب شد تا نيروي انتظامي با راه اندازي گشت هاي نامحسوس موتورسوار و استفاده از يگان امداد با اين افراد برخورد و آنان را به مراجع قضايي تحويل دهند.
«علي القاصي مهر» اظهار داشت: دستگاه قضايي تمهيدات لازم را جهت برخورد قاطع قضايي با سارقان به عنف و زورگيران و نيز حاملان سلاح سرد فراهم كرده است.
وي همچنين طرح ويژه برخورد قانوني با رانندگان و مزاحمين نواميس مردم در سطح شهر بخصوص در محدوده بلوار ستارخان، بلوار جمهوري، بلوار چمران و... را از ديگر طرح هاي ويژه دادستاني شيراز و نيروي انتظامي خواند و افزود: همه افرادي كه موجب اخلال در نظم عمومي و جريحه دار شدن عفت عمومي شوند مشمول برخورد قاطع پليس امنيت اخلاقي قرار خواهند گرفت و براي اين افراد پرونده قضايي تشكيل مي شود.

 



وزير بهداشت: بيمارستان ها امروز در حالت هشدار قرار دارند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: امروز بيمارستان هاي ما در مرحله هشدار قرار دارند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه كلنگ زني بيمارستان 600 تختخوابي كانسر، مجتمع درماني امام خميني(ره) اظهار كرد: اين بيمارستان در مساحتي بالغ بر 50 هزار متر مربع با بخش هاي مختلف شيمي درماني و بخش هاي جانبي ديگر با همكاري وزارت مسكن تا سال 95 ساخته مي شود.
وي با اشاره به مطالعه، طراحي و ساخت 77 هزار تخت بيمارستاني كه تاكنون حدود 14 هزار آنها طي 5 سال گذشته در استان هاي مختلف از جمله البرز، يزد، كرمان و گيلان راه اندازي شده است افزود: ما در اين زمينه 35 هزار تخت ديگر را در حال ساخت داريم و در نهايت نيز 42 بيمارستان نيز در حال طراحي است.
آمادگي بيمارستان ها در مرحله هشدار براي چهارشنبه سوري
وزير بهداشت با اشاره به توصيه هايي براي ايام چهارشنبه آخر سال تصريح كرد: بيمارستان هاي ما در مرحله هشدار قرار دارند يعني از آمادگي بالاتر هستند ولي به هر حال بيماري اگر دچار قطع عضو شد و كسي چشم خود را از دست بدهد ديگر آن را نمي شود كاري كرد ولي در اين رسيدگي هاي درماني كاملا همه بيمارستان ها و بخش هاي اورژانس آمادگي 100 درصد دارند.
وزير بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني بر ارائه آمار و چگونگي وضعيت زنان باردار در ايام چهارشنبه سوري اظهار داشت: ببينيد ما سال گذشته 2 هزار و 88 نفر مصدوم بر اثر چهارشنبه سوري داشتيم و اين افراد كساني بودند كه خودشان دچار مشكل شدند.
وي افزود: ولي در زمينه مشكلات زنان باردار اين مسئله در اين ايام رخ مي دهد چون بنده خودم رشته ام زنان و زايمان است البته ما آماري در اين زمينه هنوز تهيه نكرديم ولي وقتي كه خودمان در اين زمينه فعاليت مي كرديم مراجعات زنان باردار در اين ايام افزايش مي يافت كه در همان شب يا فرداي آن روز اين مسئله رخ مي داد و تعداد بستري ها نيز در ادامه مراجعه به كلينيك ها و اورژانس ها افزايش مي يافت.
وزير بهداشت گفت: ولي در مجموع تعداد مصدومان ايام چهارشنبه سوري از هزار و 900 نفر در سال 88 به دو هزار و 88 نفر در سال 89 افزايش يافت و اين تعداد كساني بودند كه خودشان مستقيما دچار حادثه چهارشنبه سوري شده بودند. مرضيه دستجردي بيان داشت: در زمينه مشكلات زنان باردار در ايام چهارشنبه سوري نيز ما بايد تحقيق و آمارهاي آن را تهيه كنيم البته مي دانيد كه جنگ ها هم نشان داده است كه عوارض زايماني خانم ها بيشتر شده است و دقيقا در چهارشنبه سوري نيز اين مسئله را شاهد هستيم.

 



تمديد زمان توزيع آرم طرح ترافيك

مدت زمان توزيع آرم طرح ترافيك تا 28 اسفندماه امسال تمديد شد.
دشتگرد، مديرعامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر با بيان اين كه مدت زمان توزيع آرم هاي طرح ترافيك تمديد شده است گفت: تا روز يكشنبه 28 اسفند شهروندان مي توانند از ساعت 8 تا 19 براي دريافت آرم هاي خود اقدام كنند و محدوديتي در توزيع آرم ها نداريم.
وي افزود: محدوديتي در گرفتن آرم هاي خود ندارند و نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
دشتگرد اظهار كرد: اگر شهروندان زمان خود را تنظيم كنند مي توانند از ساعت 8 تا 19 براي دريافت آرم ها اقدام كنند.

 



معرفي جوانان برتر در جشنواره حضرت علي اكبر(ع)

وزارت ورزش و جوانان با همكاري دستگاه ها و سازمان هاي مختلف، جوانان برتر ايراني را در دو سطح ملي و بين المللي در جشنواره حضرت علي اكبر(ع) معرفي مي كند.
به گزارش مهر، نخستين جلسه شوراي هماهنگي جشنواره حضرت علي اكبر(ع) با حضور نمايندگان وزارت كشور، جمعيت هلال احمر، مركز مديريت حوزه هاي علميه سراسر كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ستاد كل نيروهاي مسلح، شوراي عالي ايرانيان، بسيج، جهاددانشگاهي، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، وزارت جهادكشاورزي، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اطلاعات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ساختمان شماره يك وزارت ورزش و جوانان تشكيل جلسه داد.
در اين جلسه مقرر شد دستگاه ها و سازمان هاي اجرايي عضو شوراي هماهنگي جشنواره حضرت علي اكبر(ع) با هدف ارتقاي جايگاه جوانان ذيل محورهاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و علمي در موضوعات تخصصي قرآن، طلبه جوان، ادبيات، كارآفريني، فيلم، موسيقي، كشاورزي و روستايي، هنرهاي نمايشي، ابتكار و اختراع، رسانه، فعاليت هاي اجتماعي، هنرهاي تجسمي، جوان خارج از كشور، جوان سرباز و جوان باتوانايي هاي خاص نسبت به شناسايي، معرفي و تجليل از جوانان موفق و برتر در قالب جشنواره هاي موضوعي اقدام نمايند.
جشنواره حضرت علي اكبر(ع) در دو سطح ملي و بين المللي و در دو مقطع جشنواره هاي موضوعي و جشنواره هاي نهايي برگزار شده و جشنواره جشنواره ها يازدهم تير ماه 1391 با معرفي جوانان برتر ايراني برگزار خواهد شد.

 



فروش 20 قلم از هداياي شخصي رئيس جمهور به قيمت 380 ميليون

قائم مقام سازمان بهزيستي كشور گفت: عوايد حاصل از فروش هداياي شخصي رئيس جمهوري و همسر وي به جامعه هدف بهزيستي كشور اختصاص مي يابد.
حسين بدخشان در مراسم فروش خيريه هداياي شخصي رئيس جمهوري به نفع مددجويان سازمان بهزيستي در مجموعه فرهنگي تلاش اعلام كرد: بيش از 20 عدد از هداياي شخصي رئيس جمهوري كه از سوي روسا و وزراي كشورهاي مختلف اعطا شده به نفع افراد ياد شد در جمع تجار و افراد خير به فروش مي رسد.
بنابر گزارش رسيده در نخستين مرحله از فروش هداياي شخصي رئيس جمهوري به نفع مددجويان سازمان، 20 قلم از اين هدايا كه ارزش 110 ميليون داشتند به قيمت 380 ميليون تومان فروخته شد.
به گفته كارشناسان دادگستري قيمت كلي 20 قلم كالاي ارائه شده در اين مرحله 110 ميليون تومان بوده كه با شروع و رقابت خيرين براي حمايت از مددجويان و نيازمندان اين تعداد كالا 380 ميليون تومان به فروش رسيد.
انواع ساعت هاي مچي، خودنويس، سرويس هاي نقره و گردنبندهاي زينتي كه به همسر رئيس جمهور هديه شده بود در مرحله نخست به فروش رسيد.
بالاترين كالاي فروخته شده در اين مراسم سرويس جواهر به قيمت 176 ميليون تومان بود ضمن اينكه تمامي اقلام فروخته شده در اين حراج طي روزهاي آينده در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
حسين بدخشان، معاون مشاركتهاي مردمي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به برگزاري نخستين مرحله از حراج فروش هداياي شخصي رئيس جمهور به نفع مددجويان بهزيستي اظهار داشت: مراحل بعدي از اين حراج در ابتداي سال آينده و مرحله بعدي در هفته بهزيستي برگزار مي شود.

 



اعتبار 6 ميليارد ريالي براي نوسازي مساجد جنوب شرق تهران

قائم مقام شهردار منطقه 15 از اختصاص اعتبار 6 ميليارد ريالي براي نوسازي مساجد اين منطقه خبر داد.
شهروز رضايي با اشاره به اجراي طرح تكريم و تقويت روحيه مذهبي شهروندان گفت: تاكنون 40 مسجد مرمت و تجهيز شده اند.
وي با بيان اينكه براي نوسازي مساجد منطقه 15 در مجموع اعتبار 6 ميليارد و 500 ميليون ريال در نظر گرفته شده است، افزود بخشي از اين مبلغ صرف توسعه سرويس هاي بهداشتي، رنگ آميزي نماسازي و تجهيز مساجد به فرش ، سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي شده است.

 



مسلمي ناييني: صدور معرفي نامه ارز دانشجويي آغاز شد

متقاضيان معرفي نامه ارز دانشجويي از امروز به وزارت علوم مراجعه كنند.
حسن مسلمي ناييني مدير كل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم از متقاضيان دريافت معرفي نامه ارز دانشجويي خواست كه براي گرفتن معرفي نامه خود به بانك به اين وزارتخانه مراجعه كنند.
وي شمار اين متقاضيان را حدود هزار نفر اعلام كرد و گفت: اين افراد در سه گروه 300 نفره تقسيم شده اند و شماره پرونده آنها به همراه ساعت مراجعه شان بر روي پايگاه اداره كل بورس وزارت علوم به نشاني
http:// iranscholarship.msrt.ir
قرار گرفته است.
مسلمي تاكيد كرد: داوطلبان بايد در زمان مراجعه، اصل گواهي اشتغال به تحصيل نيمسال جاري كه به تاييد سفارت يا نمايندگي ايران در خارج از كشور رسيده باشد و اصل يا تصوير كارت ملي و مدرك مشخص كننده نظام وظيفه مخصوص آقايان از قبيل كارت پايان خدمت يا معافيت و يا برگه معافيت تحصيلي را به همراه داشته باشند.
مدير كل دانشجويان خارج وزارت علوم در مورد متقاضياني كه هنوز شاغل به تحصيل نشده اند و ويزاي دانشجويي گرفته اند خواست تا براي دريافت معرفي نامه ارز تحصيلي با در دست داشتن اصل پذيرش و ويزاي دانشجويي به اداره كل اعزام وزارت علوم مراجعه كنند.
وي همچنين به متقاضيان توصيه كرد به منظور تسهيل امور مربوط به دريافت معرفي نامه ارز تحصيلي، قبل از مراجعه به اداره اعزام وزارت علوم در حداقل زمان نسبت به اعلام تاريخ دقيق شروع به تحصيل خود با پاسخ به ايميل هاي دريافتي خود اقدام كنند.
مسلمي از متقاضياني كه قبلا معرفي نامه براي نيم سال هاي گذشته دريافت كرده اند درخواست كرد اين موضوع را از طريق ايميل به اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج اطلاع دهند تا معرفي نامه آنها براي نيمسال بعدي صادر و به آنها تحويل داده شود.
وي تاكيد كرد: امكان ارائه خدمات به متقاضيان دريافت معرفي نامه ارز تحصيلي، قبل از زمان مقرر وجود ندارد.

 



از سوي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان
كاروان دانش آموزي «محبان الرسول» به ديار وحي اعزام شد

كاروان دانش آموزي عمره گذار ويژه اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، با عنوان «محبان الرسول» امروز به ديار وحي اعزام شدند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، در كاروان «محبان الرسول»، 110 نفر از دانش آموزان عضو مجمع مركزي، شوراي استان و نخبگان علمي و قرآني اين تشكل دانش آموزي در قالب 7 گروه براي اداي مناسك عمره مفرده به مدينه منوره و مكه اعزام مي شوند كه هر گروه را يك مربي همراهي مي كند.
گفتني است دانش آموزان عمره گزار قبل از اعزام با حضور در دوره آموزشي-توجيهي دو روزه با عنوان «از حرم تا حرم»، كه در دانشكده علوم حديث شهرري با حضور حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان برگزار شد، آموزه هاي لازم درباره آداب و مناسك عمره، تاريخ اسلام، امنيت و بهداشت سفر و قوانين عربستان را از روحاني كاروان فرا گرفتند.
از برنامه هاي پيش بيني شده اين تشكل دانش آموزي كه با همكاري معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره و مكه مكرمه اجرا خواهد شد، برپايي حلقه هاي قرآني به صورت روزانه با هدف انس بيشتر دانش آموزان با قرآن، زيارت اماكن متبركه از جمله مسجدالنبي و قبرستان بقيع، زيارت دوره (بازديد از مناطق احد و خندق و مساجد سبعه، ذوقبلتين و قباد) و برگزاري مراسم پرفيض دعاي كميل، ندبه و آل ياسين مي باشد.
شايان ذكر است مراسم حلول سال نو توسط اين تشكل دانش آموزي و با هماهنگي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري و مشاركت دانش آموزان ساعت 30/7 صبح در مكه مكرمه برگزار مي شود.

 



سردار مومني: 25 اسفند تا 20 فروردين تخلف نكنيد نمره هاي منفي تان پاك مي شود

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به حضور 500 هزار مامور در جاده هاي سراسر كشور گفت: اگر راننده اي از 25 اسفند الي 20 فروردين مرتكب خلاف نشود تمامي نمرات منفي او بخشيده خواهد شد.
به گزارش كيهان، سردار اسكندر مومني، صبح ديروز در نشست خبري كه در سالن همايش هاي پليس راهنمايي و رانندگي ناجا برگزار شد، افزود: نوروز امسال ما با نيم ميليون نفر در جاده ها آماده هستيم و در واقع از امداد خودرو گرفته تا پليس راه به استقبال نوروز مي رويم.
وي با اشاره به اينكه موج اول سفر را در پنج شنبه و جمعه آخر سال شاهد خواهيم بود، گفت: با آمادگي كامل و همكاري تمامي سازمان هاي دست اندركار به استقبال طرح نوروزي خواهيم رفت و براي افزايش ايمني، تمهيدات خاصي براي اين ايام در نظر گرفته ايم.
سردار مومني با اشاره به اينكه جريمه، براي ما هدف نيست بلكه هدف افزايش انضباط رانندگي و كاهش سوانح است، اظهار كرد: اگر راننده اي از 25 اسفند سال 90 تا 20 فروردين سال 91، مرتكب هيچ تخلفي نشود، تمام نمرات منفي او پاك خواهد شد. وي در ضمن با اعلام اينكه با متخلفان بطور قاطع برخورد خواهيم كرد، افزود: به تمامي ماموران ابلاغ شده است كه از حداكثر ظرفيت قانوني براي برخورد با افراد حادثه ساز برخورد شود تا نوروز كم حادثه اي را در پيش داشته باشيم. در ادامه اين نشست رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه در جاده ها از تردد خودروهايي كه نقص فني داشته و معاينه فني نشده اند، جلوگيري مي كنيم، افزود: توصيه مي كنيم كه شهروندان سفرهاي خود را توزيع كنند تا در رفت و برگشت مشكلي به وجود نيايد و ما بتوانيم كنترل لازم را در جاده ها داشته باشيم.
وي درخصوص اختصاص زمان مناسب براي سفر، اظهار داشت: شهروندان زمان سفر را در ايام نوروز براساس روزهاي ديگر سال برنامه ريزي نكنند و ساعات را به 2 الي 3 برابر روزهاي عادي پيش بيني كنند؛ در واقع در ايام نوروز شهروندان براي رفتن به سفر بايد زمان بيشتري اختصاص داده و در راه آرامش داشته و به سرعت و عجله خود را به مقصد نرسانند بلكه با آرامش و حوصله رانندگي كنند.
استقرار 40 ايستگاه
در پليس راه
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به اينكه كميته هماهنگي متشكل از تمام دستگاه ها از ابتداي فروردين تشكيل مي شود كه در جاده ها به صورت آماده باش مستقر باشند، افزود: 40 ايستگاه راهنمايي و رانندگي در پليس راه پيش بيني شده است كه در نقاط پرتردد مستقر خواهند بود.
سردار مومني بيان كرد: مسابقه بزرگ پيامكي در نظر گرفته ايم كه تمام كساني كه در سال 90 تخلف نكرده اند و اراده كرده كه در سال 91 تخلف نداشته باشند مي توانند در آن شركت كنند كه بين آنها قرعه كشي كرده كه جوايز نفيسي از جمله خودرو به آنها ارائه خواهيم كرد.
وي ادامه داد: قطعا محدوديت ترافيكي را براي ايام نوروز داريم كه در برخي از جاده ها تردد موتورسيكلت ممنوع و در برخي ديگر تردد تريلر و كاميون ها را ممنوع خواهيم كرد.
سردار مومني با اشاره به اينكه امسال تمركز ما بر روي خودروهاي حمل و نقل عمومي است، افزود: وسايل حمل و نقل عمومي چنانچه در رانندگي دچار حادثه شوند ما هم سهم راننده و هم عوامل زمينه اي مانند ترمينال، پايانه و تعاوني ها را مشخص خواهيم كرد، همچنين سهم پليس راه را نيز در نظر خواهيم گرفت. بنابراين بايد به وسايل حمل و نقل عمومي توجه بيشتري شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا بيان كرد: بستن كمربند براي حفظ سلامت شهروندان است كه بايد خودمان پليس خود بوده و تنها در مقابل چشم پليس راه از آن (كمربند ايمني) استفاده نكنيم.
آمارهاي سال 90
سردارمومني در اين نشست به آمار سوانح و نقل انتقال و شماره گذاري نيز اشاره كرده و گفت: در 11 ماهه نخست امسال، يك ميليون و 465 هزار و 462 خودرو شماره گذاري شدند كه 7/3 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
وي اظهار كرد: همچنين در اين مدت، 8/12 درصد افزايش نقل و انتقال خودرو داشتيم كه برابر با دو ميليون و 222 هزار خودرو مي شود.
وي به كاهش 3/1 درصدي شماره گذاري موتورسيكلت ها در 11 ماهه امسال اشاره كرد و گفت: در اين مدت، 800 هزار موتورسيكلت جديد شماره گذاري و در چرخه حمل و نقل قرار گرفته است. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تاكيد كرد: همچنين در اين مدت، يك ميليون و 677 هزار و 659 نفر، گواهينامه رانندگي جديد دريافت كردند كه افزايش 8/2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
اين مقام انتظامي درباره رويكردهاي سال 90 پليس راهور ناجا افزود: چند رويكرد مهم در سال جاري در برنامه هاي پليس راهنمايي و رانندگي در اولويت كاري قرار داشت كه مهم ترين آن اجرا شدن قانون جديد راهنمايي و رانندگي است.
وي با بيان اينكه قانون راهنمايي و رانندگي از حساسيت زيادي برخوردار است، اظهار داشت: تدوين اين قانون يكسال طول كشيد و در سال 90 اجرايي شد و اميدواريم در سال 91 شاهد نهادينه شدن اين قوانين باشيم.
مومني با يادآوري دومين رويكرد پليس راهور در سال 90 كه استفاده از سيستم هاي هوشمند و فناوري هاي جديد است، تاكيد كرد: استفاده از اين ابزار نوين يك ضرورت اجتناب ناپذير است و اين رويكرد در سال جاري در چند بخش در دستور كار قرار دارد كه بخش هاي نظارتي، گواهينامه هاي هوشمند و جريمه هاي الكترونيكي از جمله آنان است.
وي تاسيس و راه اندازي بزرگترين مركز كنترل ترافيك خاورميانه در شهرك آزمايش را يكي از كارهاي مهم پليس راهور در بخش استفاده از فناوري ها دانست.
به گفته وي، راه اندازي سيستم يكپارچه هوشمند در جاده هزار و فيروزكوه كه در مراحل نهايي است و به زودي به بهره برداري خواهد رسيد، از ديگر اقدامات پليس راهور است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، استانداردسازي و ارتقاي رفتار حرفه اي پليس راهور را يكي ديگر از برنامه هاي مهم سال 90 اعلام كرد.

 



اعتراض قصابان اهوازي به صادرات غيرمجاز دام

افزايش قيمت گوشت بدليل رقابت نابرابر دلار عراقي با ريال ايراني اعتراض قصابان اهوازي را برانگيخت.
نماينده جمعي از قصابان اهوازي با مراجعه به دفتر كيهان به صادرات غيرمجاز دام و افزايش كاذب قيمت گوشت به بهانه گراني دلار در برابر ريال، نبود نظارت بر قاچاق دام و كنترل قيمت اعتراض كرد و گفت: خروج غيرقانوني دام، بازار گوشت را با كمبود گوشت و افزايش روزافزون قيمت مواجه كرده است.
خريداران دام عراقي و كويتي با پرداخت مبلغي معادل 50 هزار تومان بيشتر از قيمت واقعي دام، قيمت گوشت را در بازار داخلي از كيلويي 16 هزار تومان به هر كيلو 20 هزار تومان افزايش داده اند.
احمدي جانشين معاونت امور دام سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در گفت وگو با خبرنگار كيهان با تكذيب صادرات دام به عراق و كويت گفت: صدور مجوز صادرات دام در اختيار وزارت جهاد كشاورزي است و در حال حاضر از 15 بهمن سال جاري تا اطلاع ثانوي صادرات دام ممنوع است.
اين در حالي است كه يكي از قصابان سطح شهر در گفت وگو با خبرنگار كيهان از صدور 2 هزار و 500 راس گوساله به عراق در هفته گذشته خبر داد و گفت: هر روزه بيش از 500 تا هزار راس گوسفند و گوساله از طريق مرز شلمچه و اروند كنار به عراق صادر مي شوند و در پاسخ به اعتراض ما مي گويند كشور نياز به ارز دارد و دام از كالاهاي ارز آور است.
وي با اشاره به رقابت نابرابر خريداران عراقي و كويتي با ايرانيان افزود: با ادامه اين روند و افزايش قيمت گوشت توان خريد مردم كاهش يافته و پروتئين گوشت بتدريج از سبد غذايي مردم حذف مي شود.

 



بي احتياطي در انبار كاغذ بازار حادثه آفرين شد

عدم رعايت به هشدارهاي ايمني و بي احتياطي كارگران منجر به آتش سوزي درانبار كاغذ در بازار شد.
اين آتش سوزي كه در ساعت پاياني يكشنبه شب در يك انبار كاغذ در بازار تهران، چهارسوق بزرگ، كوچه صندوق سازها رخ داد، به سامانه 125 اطلاع رساني شد و ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 7، 97 و 4 را به محل آتش سوزي اعزام كرد.
به گفته امير هاشمي فرمانده آتش نشانان ايستگاه 7، در جريان آتش گرفتن اين انبار مقدار زيادي كاغذ كه زود اشتعال نيز هست، شعله ور شده و آتش سوزي در حال گسترش بود كه آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ايمني و خاموش كننده، موفق شدند شعله هاي آتش را به سرعت مهار و كاملاً خاموش كنند.
اين حادثه خوشبختانه تلفات و خسارت جاني دربرنداشت.

 



تشكري هاشمي خبر داد
افزايش 20 درصدي نرخ كرايه هاي تاكسي در سال 91

معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران از تصويب افزايش 20 درصدي نرخ كرايه ها براي تاكسيراني براي سال آينده خبر داد.
تشكري هاشمي در جشن نوسازي ناوگان تاكسي هاي شهر تهران كه باحضور جمع كثيري از دارندگان تاكسي ديروز برگزار شد اظهار داشت: ما مردمي نيستيم كه شأن تاكسي هاي شهرمان روآ، پرايد، آردي و پيكان باشد.
وي ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامي تاكسي هاي شهر تهران رنو 21، هيوندا، تويوتا و بنز بوده است.
تشكري هاشمي درباره قيمت هاي تاكسيراني اظهار داشت: از قيمت هاي تاكسيراني دفاع شده است و در شوراي اسلامي شهر تهران نيز تمام سعي بر آن شد كه قيمت ها را به واقعي شدن نزديك كنيم.
معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران گفت: نتوانستيم ميزان افزايش نرخ تاكسي را به اندازه تورم جامعه برسانيم. البته هنوز اين ميزان نرخ ها تصويب نشده است.
وي بيان داشت: آنچه بانك مركزي درباره نرخ تورم در سال 90 اعلام كرده است 21 هزار دهم درصد بوده است.
تشكري هاشمي اظهار داشت: اگر مي خواهيم رانندگان تاكسي فقيرتر نشوند و سطح معيشت آنها برابر سال هاي قبل باشد بايد ميزان افزايش نرخ كرايه ها را براساس نرخ تورم برسانيم.
معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه سهميه سوخت رانندگان تاكسي بهتر است افزايش يابد گفت: در صورتي كه انتظار سرويس دهي مناسب به همشهريان از سوي تاكسيراني ها را داريم بايد به انتظارات آنها توجه كنيم.
وي به وام 10 ميليون توماني براي رانندگان تاكسي اشاره كرده و گفت: 10 ميليون تومان به رانندگان تاكسي وام داده مي شود كه بايد 14 درصد بهره بدهند.
وي گفت: تاكسي بايد در شهرها به صورت دربستي باشد و اتوبوس و ميني بوس را براي جابه جايي گسترده مردم قرار دهند.
تشكري هاشمي با اشاره به اينكه در دنيا سهم تاكسي در جابه جايي مسافران حدود 2 درصد است گفت: در تهران سهم تاكسي در جابه جايي ها حدود 22 درصد است.
معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران يادآور شد: امسال يك اتوبوس نيز براي تهران نگرفته ايم قرار بوده است هزار اتوبوس براساس برنامه ريزي ها به ما بدهند كه نداده اند.

 



مدير روابط عمومي پليس آگاهي تهران درگذشت

سرگرد نظري، مدير روابط عمومي پليس آگاهي تهران بزرگ صبح ديروز بر اثر سكته قلبي درگذشت.
كيهان اين ضايعه را به خانواده مرحوم و همكاران وي در پليس آگاهي تهران بزرگ تسليت عرض نموده و براي آن مرحوم از درگاه خداوند متعال علو درجات را آرزومنديم است.

 



حوادث كوتاه از كشور

شرور ايرانشهري به دام افتاد
زاهدان- خبرنگار كيهان:مأموران اداره اطلاعات شرق سيستان و بلوچستان موفق شدند شرور فراري كه سالها به جرم آدم ربايي، قاچاق موادمخدر، درگيري با مأموران پليس و سرقت مسلحانه تحت تعقيب بود را در شهرستان ايرانشهر دستگير كنند.
سارق نقابدار
زاهدان- خبرنگار كيهان: فردي كه با نقاب و لباس مبدل و با استفاده از يك كلت پلاستيكي از آرايشگاه زنانه در زاهدان مقاديري طلاجات را سرقت كرده بود توسط پليس دستگير شد.
سارق مسلح
زاهدان- خبرنگار كيهان: پليس چابهار طي هفته گذشته 3 سارق به عنف را دستگير و از آنها تعداد 6 قبضه سلاح گرم و سرد كشف و ضبط كردند. همچنين مقدار 5 هزار ليتر انواع سوخت قاچاق كشف و تعداد 7 نفر نيز در اين رابطه دستگير شدند. در اين مدت 168نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز دستگير و 7 دستگاه خودرو و 34 دستگاه موتورسيكلت توقيف و روانه پاركينگ شد.
كشف مواد محترقه
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهر لنجان در بازرسي از چند واحد صنفي متخلف بيش از 6 هزار و 700 عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط كردند همچنين ماموران انتظامي نجف آباد نيز موفق شدند در بازرسي از 3 واحد صنفي بيش از 3500 عدد مواد محترقه كشف و ضبط كنند.
محبوسان آسانسور
بابل- خبرنگار كيهان: 3 نفر در آسانسور ساختماني واقع در خيابان طالقاني محبوس شدند كه با تلاش مأموران آتش نشاني هر 3 نفر سالم از آسانسور خارج شدند.
آتش سوزي برقي
بابل- خبرنگار كيهان: در روستاي نوايي كلا در جاده آمل متصل كردن چند وسيله برقي به صورت همزمان به يك سه راهي برق منجر به ايجاد جرقه و آتش سوزي شد. مأموران آتش نشاني حريق را مهار كردند.
پارتي شبانه
همدان- خبرنگار كيهان: 48 نفر زن و مردي كه در يك مجلس و لهو و لعب در باغي واقع در جاده گنج نامه همدان شركت كرده بودند توسط پليس اين شهرستان دستگير شدند. رفتار غيراخلاقي و استفاده از مشروبات الكلي از اتهامات افراد دستگير شده است.
سكه هاي عتيقه
بابل- خبرنگار كيهان: قاچاقچياني كه قصد فروش مقادير زيادي اشياء عتيقه داشتند توسط پليس شهرستان بابل دستگير شدند. از متهمان 932 عدد سكه متعلق به ادوار تاريخي به ارزش 40ميليون تومان كشف و ضبط شد.
گوسفندان مسموم
برازجان- خبرنگار كيهان: 40 رأس از گوسفندان 2 خانواده عشاير در مسير شهر اهرم به فراشبند بدليل استفاده از علف سمي تلف شدند. گياه بنگو كه در استان بوشهر مصرف دارويي دارد عامل مسموميت گوسفندان اعلام شده است.

 



منوي ويژه در آسمان

شركت هواپيمايي ايرفرانس قصد دارد هزينه سرو غذا را از مسافران بگيرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه فرانس 24، شركت هواپيمايي ايرفرانس در آينده به مسافران خود پيشنهاد مي دهد در صورتي كه تمايل دارند با غذاي ويژه حين پرواز پذيرايي شوند، بايد هزينه آن را بپردازند بنا به اين گزارش هزينه هر وعده بين 12 تا 15 يورو پيش بيني شده است. البته ايرفرانس پولي بابت ميان وعده و غذاهايي كه هم اكنون در پروازهاي خود سرو مي كند، دريافت نمي كند.گفتني است پيش از اين شركت هواپيمايي «كي ال ام» هلند، شريك ايرفرانس نيز اين طرح را اجرا كرده بود.

 



اظهارات خاخام يهودي درباره اسرائيل

يك خاخام يهودي با تأكيد بر اينكه صهيونيسم نام اسرائيل و ستاره داوود را به گروگان گرفته است، گفت: اسرائيل بايد برچيده شود تا مسلمانان، يهوديان و مسيحيان همزيستي مسالمت آميز داشته باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي؛ «ديويد وايس» خاخام يهودي در گفتگو با الجزيره انگليسي توضيح داد كه چرا يهوديت و صهيونيسم ضرورتاً مقوله اي يكسان نيستند.اين خاخام يهودي كه چفيه فلسطيني بر گردن داشت و كارتي به رنگ پرچم فلسطين همراه خود داشت در توضيح اين اقدام خود به الجزيره انگليسي گفت: اين علامت ارسال كننده پيامي است كه مي گويد معني يهودي بودن چيست؟ روي اين علامت نوشته شده است كه يك يهودي صهيونيست نيست و من براي برچيده شدن سريع و مسالمت آميز اسرائيل دعا مي كنم. در بخش ديگر كارتي كه دور گردن من است اين عبارتها به زبان عربي نوشته شده است. مردم متأسفانه در سراسر دنيا وقتي با فردي روبرو مي شوند كه پوشش لباسش شبيه من است ناخودآگاه فكر مي كنند كه من حامي رژيم اسرائيل و اشغال سرزمين فلسطين هستم! واقعيت اين است كه من خواستار برچيده شدن سريع و مسالمت آميز كشور اسرائيل هستم چون يهوديت پيرو خدا است و هزاران سال از خدا پيروي كرده است اما صهيونيسم هيچ جنبشي محسوب نمي شود، بلكه تبديل شدن دين به جنبش مادي گرا و ملي گرا براي داشتن يك سرزمين است در حالي كه داشتن سرزمين براي مردم يهود ممنوع است. وي افزود: آنچه كه من مي گويم ديدگاه يهوديت است و ديدگاه يهودياني است كه به اين دين پايبند هستند. براساس تورات سرقت از افراد و كشتار آنها ممنوع است در حالي كه صهيونيسم شورش و طغيان عليه فرمان خداوند است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14