(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه ۲۸  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۴

سدهاي شميل و نيان بندرعباس به بهره برداري رسيد
ايجاد سراي قرآن در تمامي دانشگاههاي كشور
ايران در كيهان
امسال 130 هزار نفر در مراسم اعتكاف حرم مطهر رضوي شركت مي كنند
امام جمعه اصفهان: حمايت از توليد ملي بايد از دولت آغاز شود
گواهينامه هاي رانندگي امسال 10 ساله مي شود
خراسان رضوي 30 امام جمعه كم دارد
فلامينگوها در آران و بيدگل فرود آمدند
انتقاد شهردار بادرود از بي توجهي مسئولان به اماكن تاريخي شهر
بيكاران خوزستاني مشغول به كار مي شوند
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري: صادرات گز بلداجي 40برابر افزايش مي يابد
انتصابات جديد در شهرستان ها
معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران:70درصد مرگ ها در مازندران از بيماري هاي غيرواگير است
طرح مشكلات خبرنگاران در ديدار با امام جمعه همدان
طرح بيمه تكميلي اصحاب فرهنگ و هنر دراستان مركزي اجرا مي شود
هرم جمعيت به سمت سالمندي پيش مي رود



سدهاي شميل و نيان بندرعباس به بهره برداري رسيد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
سدهاي مخزني «شميل» و «نيان» در منطقه شميل شهرستان بندرعباس با حضور معاون اول رئيس جمهوري و وزير نيرو به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي هرمزگان در مراسم بهره برداري از اين سدها گفت: گنجايش اين سدها 160 ميليون متر مكعب است و توانايي مهار سيلاب ها را دارند.
«جعفر زيرراهي» با بيان اهميت اين سدها در بهبود وضعيت كشاورزي و تامين آب در منطقه اظهار داشت: اين سدها سطح آب كشاورزي روستاي شميل بندرعباس را بيش از 10 متر افزايش داده و ظرفيتي فوق العاده را براي كشاورزان منطقه ايجاد كرده است.
طول اين سدها دو هزار و 400 متر متشكل از دو سد بزرگ و هفت سد كوچك با ارتفاع 32 متر است.
حجم خاكبرداري اين سدها هشت ميليون متر مكعب بوده و براي احداث آنها 830 ميليارد ريال هزينه شده است.

 



معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم خبر داد
ايجاد سراي قرآن در تمامي دانشگاههاي كشور

يزد - خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم گفت: سراي قرآن و عترت در تمامي دانشگاه هاي كشور ايجاد مي شود.
غلامرضا خواجه سروي در اختتاميه بيست وهفتمين جشنواره قرآني دانشجويان منطقه 4 كشور از احداث سراهاي قرآن و عترت در مراكز آموزش عالي كشور در سال جاري خبر داد.
وي اظهار داشت: اين سراهاي قرآني با هزينه اي بالغ بر 400 ميليارد ريال با امكانات براي فعاليت هاي تبليغي و ترويجي قرآن كريم در تمام دانشگاه هاي كشور راه اندازي خواهد شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از برگزاري مسابقات قرآن كريم در سطوح مختلف آموزش عالي كشور در سال جاري خبر داد و افزود: امسال علاوه بر برگزاري مسابقات قرآن كريم، دانشجويان كل كشور در ارديبهشت ماه در دانشگاه رازي كرمانشاه، مسابقات قرآني اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و مسابقات قرآني كاركنان دانشگاه هاي كشور براي دومين سال متوالي برگزار خواهد شد.
خواجه سروي با بيان اينكه گام هاي اوليه براي فراهم كردن زمينه حضور قرآن در متن آموزش و پژوهش فراهم شده است، اظهار داشت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال گذشته مبلغ هزار و 700 ميليارد ريال براي فعاليت هاي قرآني در بودجه خود مصوب كرد كه سهم وزارت آموزش عالي از اين مبلغ 400 ميليارد ريال بود و تاكنون 90 ميليارد ريال از آن در راستاي توسعه فعاليت هاي قرآني و مذهبي در اختيار وزارت علوم قرار گرفته است.
بيست وهفتمين جشنواره قرآني دانشجويان منطقه 4 كشور توسط مجتمع آموزش عالي اردكان و با شركت 327 نفر از قاريان و قرآن پژوهان دانشجو از استان هاي اصفهان، چهارمحال وبختياري، مركزي، قم و يزد در فرهنگسراي آيت الله خاتمي اردكان برگزار شد.

 



ايران در كيهان

ابلاغ سند چشم انداز توسعه
بابل- خبرنگار كيهان: فرماندار بابل در نشست شوراي اداري اين شهرستان گفت: سند چشم انداز توسعه پنج ساله بابل با 75 شاخص و 215 متغير در حوزه هاي مختلف تدوين و به دستگاه ها ابلاغ شده است. محمد مهدوي افزود: مديران بايد نسبت به پيگيري مسائل و مطالبات جدي در حوزه كاري خود تلاش و اهتمام لازم را مبذول دارند.
شناسايي 5 هزار سالمند
نائين- خبرنگار كيهان: مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان نائين گفت: در اين شهرستان بيش از پنج هزار سالمند بالاي 60 سال وجود دارد كه 14درصد جمعيت شهرستان نائين را تشكيل مي دهند و
69/8درصد آن در مراكز شهري و بقيه آن در روستاها ساكن هستند.
علي شريفي به توزيع بسته هاي آموزشي ويژه سالمندان در طول هفته سلامت اشاره كرد و گفت: در نظر است در سال جاري پيگيري هاي لازم به منظور تشكيل كميته ساماندهي امور سالمندان از طريق فرمانداري نائين صورت گيرد.
احداث ايستگاه پمپاژ آب
پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان: عمليات احداث ايستگاه دوم پمپاژ آب بر روي رودخانه مرزي ارس به زودي آغاز مي شود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي اردبيل در بررسي وضعيت طرح هاي آب و فاضلاب پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: مجوز اجراي اين طرح با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال اخذ شده و اين ايستگاه در بالادست سد «ميل و مغان» احداث مي شود.
وي در ارتباط با مساعدت هاي انجام يافته براي اجراي طرح هاي مدرن آبياري گفت: در راستاي اين امر 1800 ميليارد ريال تسهيلات بانكي كم بهره به استان اردبيل اختصاص يافته است.
پرداخت مطالبات
¤ معاون استاندار اردبيل در جمع شهرداران اين استان گفت: در راستاي كمك به شهرداري ها براي ارائه خدمات مطلوب به هموطنان لازم است تمام ادارات و سازمان ها در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات شهرداري ها اقدام كنند.
وي افزود: اگر تا پايان سال جاري دستگاه هاي اجرايي بدهكار نسبت به تعيين تكليف و تسويه حساب اقدام نكنند، شهرداري ها مي توانند برابر مقررات و از طريق كميسيون ماده 77 اقدام كنند.
افزايش تصادفات رانندگي
اروميه- خبرنگار كيهان: رئيس پليس راه آذربايجان غربي در نخستين نشست خبري سال جاري با اصحاب رسانه و استان با اشاره به تشديد كنترل ها در جاده هاي مواصلاتي استان با افزايش تيم هاي گشتي، تجهيز تيم ها به دوربين هاي كنترل سرعت، استفاده از نيروهاي كمكي و نظارت بيشتر در نقاط حادثه خيز گفت با وجود اين اقدامات نوروز امسال شاهد رشد 17درصدي مجموع تصادفات در محورهاي مواصلاتي استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستيم.
سرهنگ علي سعيدي افزود: نوروز امسال 229 فقره تصادف در محورهاي آذربايجان غربي به وقوع پيوسته است كه اين ميزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 189 فقره بود. وي با بيان اينكه رانندگان با عدم توجه به جلو بيشترين تصادفات را منجر شدند، گفت: از 17 مورد تصادف فوتي در استان كه منجر به فوت 17 نفر شده است، 10 فقره تصادف به علت بي توجهي به جلو در اثر خواب آلودگي و يا خستگي رانندگان بوده است.
رئيس پليس راه آذربايجان غربي اظهار داشت: تصادفات فوتي تعطيلات نوروزي امسال با اختلاف هفت فقره نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 37درصد رشد برخوردار است.
اختصاص تسهيلات
سمنان- خبرنگار كيهان: استاندار سمنان در جمع اعضاي كار گروه كشاورزي اين استان گفت: مبلغ 240 ميليارد ريال تسهيلات يارانه اي و قرض الحسنه به بخش كشاورزي استان سمنان اختصاص يافته است.
رهي افزود: در اين زمينه در كوتاه ترين زمان مجوزها و تسهيلات لازم براي اشتغالزايي جوانان و متقاضيان در بخش كشاورزي صادر مي شود.
استاندار سمنان از مسئولان خواست تا حجم توليدات در بخش هاي مختلف گرفته شود و ميزان رشد توليدات براي بخش هاي صنعت و كشاورزي در اين استان مشخص و هدف گذاري شود.
تبادل كتاب
چناران- خبرنگار كيهان: فرماندار و رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان چناران گفت: به منظور افزايش فرهنگ مطالعه مفيد و گسترش كتابخواني، طرح مبادله كتاب در سطح اين شهرستان اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري چناران، وي اظهار داشت: در اين طرح تمام كتاب هاي عمومي مازاد بر نياز كتابخانه هاي شهرستان جمع آوري و بعد از كارشناسي به كتابخانه هاي ديگر اهدا خواهد شد. در پايان اين طرح طي مراسمي از كتابخانه هاي فعال با اهداي جوايز نفيس تجليل خواهد شد.
شكوفايي بخش كشاورزي
آق قلا- خبرنگاركيهان: معاون استاندار گلستان در نشست تجليل از خادمان تسهيلات سفرهاي نوروزي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبرمعظم انقلاب گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني شاهد شكوفايي بخش كشاورزي و ايجاد نگاهي متفاوت در حوزه گردشگري و صنعت خواهيم بود. وي افزود: مسئولان دستگاه ها، سازمان ها و نهادها براي تحقق نامگذاري امسال بايد پيش از پيش با يكديگر همكاري داشته باشند.

 



امسال 130 هزار نفر در مراسم اعتكاف حرم مطهر رضوي شركت مي كنند

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون اماكن متبركه آستان قدس رضوي گفت: سال گذشته 65 هزار نفر در مراسم اعتكاف حرم مطهر رضوي و مسجد گوهرشاد شركت كردند و پيش بيني مي شود اين رقم در سال جاري به بيش از 130 هزار نفر برسد.
محمود ممتاز در گفت وگو با خبرنگاران، زمان ثبت نام در مراسم اعتكاف سال جاري در حرم مطهر را يكم لغايت بيستم ارديبهشت ماه جاري عنوان كرد و اظهار داشت: متقاضيان مي توانند از سرتاسر كشور و جهان اسلام در زمان اعلام شده با مراجعه به آدرس www.etekaf.ir و پيام كوتاه 30000008 نسبت به ثبت نام اقدام كنند كه 40 هزار نفر به قيد قرعه براي شركت انتخاب خواهند شد.
وي ايام نوروز امسال را طلايي ترين ايام در مقايسه با مدت مشابه آن در سال هاي گذشته به لحاظ ارائه خدمات به زائران حرم رضوي خواند و افزود: در اين ايام براي نخستين بار طرح صميميت زائر در مرقد مطهر امام رضا(ع) به اجرا درآمد كه طي آن روزانه 100 نفر از زائران از سوي اماكن متبركه براي ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات در خصوص ارائه خدمات در اين مكان دعوت مي شدند كه اجراي طرح مذكور در مقايسه با ساير اماكن زيارتي كشور بي سابقه بود.

 



امام جمعه اصفهان: حمايت از توليد ملي بايد از دولت آغاز شود

اصفهان -خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، دولت، صنعتگران و مردم را سه ركن اصلي درحمايت از كار و سرمايه ايراني معرفي كرده و اظهار داشت حمايت از توليد ملي بايد به عنوان الگو از دولت آغاز شود.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در ديدار با معاونان استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي استان اصفهان افزود: امسال كه بنا به فرمايشات رهبر معظم انقلاب سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده است. بايد اين 3گروه فعاليت ويژه اي داشته باشند.
وي اضافه كرد: به عنوان نمونه تجهيز كردن ادارات دولتي با وسايل توليد داخل و استفاده از محصولات ايراني در سفارتخانه ها مي تواند اولين قدم درحمايت از سرمايه ايراني باشد.
امام جمعه اصفهان، صنعتگران وكشاورزان را ركن دوم درحمايت از سرمايه ايراني دانست و گفت: دقت در توليد محصولات با كيفيت و مرغوب مي تواند موجبات افزايش انگيزه مردم در استفاده از محصولات داخلي را فراهم آورد.
وي افزود: براساس اخبار اعلام شده حداقل واردات درسال گذشته 15ميليارد دلار بوده كه كارشناسان اين مبلغ را هزينه اشتغال يك و نيم ميليون نفر اعلام كرده اند كه اين امر به معناي بيكار كردن يك و نيم ميليون كارگر ايراني است.
آيت الله طباطبايي نژاد اظهار داشت: صدا و سيما نيز نقش عمده اي در فرهنگ سازي اين موضوع دارد و مي تواند با استفاده از توليدات داخلي در فيلم ها، برنامه ها و دكوراسيون هاي خود تاثيرات به سزايي دراقتصاد كشور داشته باشد.
وي ادامه داد: استقبال از توليدات داخلي رقابت در بازار را بالا برده و موجبات ترغيب توليدكنندگان براي عرضه محصولات با كيفيت تر را فراهم مي سازد.
امام جمعه اصفهان همچنين در ديدار با رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: روحيه كاري سال هاي اول انقلاب را بايد احيا كنيم تا رونق اقتصادي محقق شود.
وي بر مدرنيزه شدن كشاورزي استان تاكيد كرد و گفت: متوليان كشاورزي استان بايد به توليد و توسعه برخي محصولات ارزشمند بومي استان مانند محصول گلابي نطنز توجه ويژه داشته باشند.

 



گواهينامه هاي رانندگي امسال 10 ساله مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
گواهينامه هاي رانندگي سال 91 هوشمند و با عمر 10 ساله است.
رئيس پليس راهور گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: امسال صدور گواهينامه از 9 گروه به 5 گروه تعيين شده است ضمن اينكه صدور گواهينامه براي گروه هاي الف، ب، ج و انواع موتورها و ويژه است.
سيدتقي اميني با بيان اينكه صدور گواهينامه براي انواع موتورسيكلت و ويژه، از جمله برنامه هاي سال 91 است، افزود: گواهينامه B1 براي ظرفيت 5 و 3 تن بار و 9 نفر سرنشين جزو گواهينامه سوم محسوب مي شود و گواهينامه پايه دوم در گروه B2 براي خودروهايي با 6 تن بار و 26 نفر سرنشين و گواهينامه P1 و P2 با ظرفيت 6 تن به بالا و 26 نفر به بالاست.
وي همچنين با اشاره به اينكه اعتبار گواهينامه هايي كه سال 90 صادر مي شد پنج ساله بوده و امسال به 10 سال افزايش يافته، اظهار داشت: شرايط سني براي گرفتن گواهينامه رانندگي امسال در پايه سوم 18 سال، پايه دوم 23 سال و پايه يكم 25 سال است.

 



خراسان رضوي 30 امام جمعه كم دارد

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان رضوي از كمبود 30 امام جمعه در اين استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين معادي در بازديد از روستاي فتح آباد رشتخوار با بيان اينكه استان خراسان رضوي بايد داراي 70 نفر امام جمعه باشد گفت: اين استان داراي 40 امام جمعه است و به معرفي 30 نفر ديگر براي برگزاري نمازجمعه در شهرهاي خراسان رضوي نياز است.
وي گفت: ما وظيفه داريم براي شهرهاي اين استان روحانيان مورد اعتماد مردم را شناسايي و به شوراي سياست گذاري ائمه كشور معرفي كنيم كه انتخاب و انتصاب ائمه جمعه برعهده شخص رهبر معظم انقلاب است.
معادي با بيان اينكه در خراسان بزرگ مدتي است كار شناسايي ائمه جمعه از بين نيروهاي بومي را شروع كرده ايم اظهار داشت: هر سال بايد در 4 شهر استان خراسان از سوي اين شورا امام جمعه معرفي شود.
وي با اشاره به كمبود نيرو براي تامين ائمه جمعه در شهرهاي متقاضي خاطرنشان كرد: در سال گذشته سه نفر از ائمه جمعه شهرهاي استان معرفي شدند.

 



فلامينگوها در آران و بيدگل فرود آمدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آران و بيدگل از مشاهده پرنده فلامينگو پس از گذشت 20 سال در عرصه هاي كويري اين منطقه خبر داد.
اللهيار دولت خواه گفت: در سال جاري اين شهرستان شاهد ورود گونه هاي مختلفي از پرندگان آبزي مهاجر از جمله فلامينگو، اگرت، اردك، كله سبز و كاكايي سرسياه بوده است.
وي افزود: مشاهده و حضور فلامينگو در آبگيرهاي كويري چشم انداز زيبايي در عرصه هاي كويري شهرستان ايجاد كرده است.
وي بيان داشت: درياچه نمك شهرستان آران و بيدگل در گذشته در سال هاي پرباران شاهد حضور چشمگيري از فلامينگوها بوده است. وي ادامه داد: اين پرنده در مناطق ساحلي درياچه هاي شور و كم عمق زندگي كرده و از سخت پوستان و حشرات آبزي و لاروها تغذيه مي كند.

 



انتقاد شهردار بادرود از بي توجهي مسئولان به اماكن تاريخي شهر

بادرود- خبرنگار كيهان:
رضا نقدي شهردار بادرود از بي توجهي مسئولان مربوطه در اداره كردن اماكن و آثار تاريخي و باستاني شهر بادرود انتقاد كرد.
وي گفت: آثار تاريخي و فرهنگي اين شهر از جمله مسجد آدينه، منزل محقق الدوله، حمام نوغه، موزه سراي رهگشاي بوستان گردشگري تخت پادشاه كه هر ساله مورد بازديد مسافران و گردشگران نوروزي قرار دارند به شكل موقتي و پاره وقت اداره مي شوند.
وي مسجد آدينه را نمونه اي از مساجد كم نظير از لحاظ قدمت عنوان كرد و گفت: اين مسجد در سال 1389 با اعتبار پنجاه ميليون ريالي شهرداري و پيگيري شوراي شهر بادرود مرمت شد ولي در حال حاضر ارگاني كه مسئوليت تجهيز و اداره كردن آن را برعهده داشته باشد، وجود ندارد.
نقدي در ادامه از منزل محقق الدوله نام برد و گفت؛ اين بناي زيبا از معماري بسيار زيبا و قديمي برخوردار است كه توسط ورثه مالك در سال 1388 و 1389 با اعتباري بالغ بر پانصد ميليون ريال مرمت و توسط خود مالكين نگهداري مي شود.
شهردار بادرود در خصوص انتقادات مردم نسبت به تعطيلي حمام نوغه بادرود در طول سال گفت: حمام نوغه از حدود 10 سال قبل بازسازي شد و هم اكنون تأسيسات و خدمات روزانه آن توسط شهرداري بادرود انجام مي شود. ولي تا سه روز قبل از عيد نوروز 91 وضعيت مشخصي نداشته و با تأمين نيرو توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهر بادرود براي بازديد علاقه مندان به آثار تاريخي آماده شد اما بعد از تعطيلات نوروز عملا در اين حمام براي بازديد عموم بسته شد.
شهردار بادرود گفت؛ موزه سراي رهگشاي كه از مجموعه آثار و اشياء مردم قديم بادرود شكل گرفته است، داراي سبك معماري بسيار زيبايي است ولي اين مكان ديدني همانند ديگر بناهاي تاريخي منطقه از ديد مسئولان ميراث فرهنگي شهرستان به دور مانده است.
نقدي در پايان با اشاره به عدم تكميل پروژه تالار بوستان گردشگري تخت پادشاه گفت: هر از گاهي ميراث فرهنگي شهرستان جهت تكميل آن اقداماتي انجام مي دهد ولي از چند سال گذشته تاكنون به علت كمبود اعتبار تاكنون ناتمام مانده است.

 



بيكاران خوزستاني مشغول به كار مي شوند

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: متقاضيان بيكار واجدشرايط كه تاكنون اراضي ملي و دولتي از دولت دريافت نكرده اند، مي توانند نسبت به تشكيل شركت هاي تعاوني كشاورزي مهر اقدام كنند.
سيدخلف موسوي در جلسه هماهنگي توسعه بخش كشاورزي كه در اداره كل تعاون، كار و امور اجتماعي برگزارشد، اظهارداشت: در مناطقي كه امكان واگذاري زمين و آب كافي وجود داشته باشد، مي توان اقدام به تشكيل تعاوني هاي كشاورزي مهر كرد تا در اسرع وقت شروع به كار كنند.
وي با اشاره به ثبت بيش از 12هزار تعاوني در بخش كشاورزي، در استان بر لزوم بررسي كارشناسانه و دقت در تشكيل تعاوني و صرف اعتبار در جاي مناسب براي تعاوني هاي كشاورزي مهر تأكيد و خاطرنشان كرد: فارغ التحصيلان رشته هاي مرتبط بخش كشاورزي، روستاييان بيكار فاقد زمين و افراد داراي تجربه و علاقمند به كار كشاورزي كه فاقد شغل هستند مي توانند براي استفاده از تسهيلات اين طرح ثبت نام كنند.

 



مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري: صادرات گز بلداجي 40برابر افزايش مي يابد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
سهم بازار داخلي گز بلداجي به ميزان دو برابر و نيز سهم صادرات اين محصول در حد 40برابر مقدار كنوني افزايش مي يابد.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به مطلب فوق افزود: به همين منظور محوريت استراتژي هاي سطح خوشه صنعتي گز بلداجي بر پايه توسعه بازار و شبكه هاي مربوطه، بهبود سيستم بسته بندي متناسب با سليقه مشتري و استانداردهاي جهاني تعريف شده است.
رضا گنجي ارجنكي اضافه كرد: باتوجه به تحول چشمگيري كه به واسطه توسعه خوشه گز بلداجي در بخش صادرات انجام شده است شركت شهركهاي صنعتي استان نقشه فراگير خوشه هاي صنعتي را در دستور كار خود قرار داده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس قراردادي نيز همين محور با مشاور ذي صلاح منعقد شد كه براساس آن كليه پتانسيل هاي خوشه هاي صنعتي در استان چهارمحال و بختياري و سپس برنامه ريزيهاي لازم در راستاي ايجاد و توسعه آنها صورت پذيرد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

شهركرد- خبرنگاركيهان: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با صدور حكمي رضا گنجي ارجنكي را به عنوان رئيس هيئت مديره و مديرعامل جديد شركت شهرك هاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري تعيين كرد.
خوراسگان- خبرنگاركيهان: براساس حكم سازمان نظام مهندسي استان اصفهان مهندس سيدعباس صالحي به سمت رئيس نظام مهندسي خوراسگان منصوب شد. همچنين مديركل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان اصفهان با صدور حكمي حسين باقري را به سمت مدير اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي شهرستان اصفهان منصوب كرد.
اصفهان- خبرنگاركيهان: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان با صدور احكام جداگانه اي مهندس عبدالرضا مهاجري، مهندس علي لوكي اناركي، مهندس آقاسي را به ترتيب به عنوان سرپرست معاونت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نايين و سرپرست منابع طبيعي و آبخيزداري دهاقان تعيين كرد.
مراغه- خبرنگار كيهان: طي مراسمي بهرام ودودي مفيد به سمت سرپرستي دانشگاه آزاد اسلامي مراغه منصوب شد.
زرين شهر- خبرنگار كيهان: طي مراسمي مهدي كريمي به عنوان سرپرست اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي شهرستان لنجان معرفي شد.

 



معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران:70درصد مرگ ها در مازندران از بيماري هاي غيرواگير است

آمل- خبرنگاركيهان:
معاون فني دانشگاه علوم پزشكي مازندران در همايش سلامت در شهرستان آمل گفت: بيش از 70 درصد از مرگ و ميرها در مازندران بر اثر بيماري هاي غيرواگير است.
محمدرضا ميرزايي اضافه كرد: براي دست يافتن به سلامتي در جامعه، همه ارگان ها بايد مشاركت داشته باشند و بهداشت و درمان در حوزه سلامت، 25درصد است و بقيه اين سهم بايد توسط دستگاه هاي ديگر و مردم به دست آيد.
وي با بيان اينكه آموزش مي تواند در جهت ارتقا سلامت نقش اساسي را داشته باشد، افزود: مازندران در سال، شاهد توليد بيش از 100 نوزاد مبتلا به تالاسمي ماژور بود، اما اين ميزان اكنون به دو تا سه مورد در سال كاهش يافته است و اين نشان مي دهد كه مي توانيم ميزان مشاركت مردم را در راستاي كاهش هزينه هاي اقتصادي بخش سلامت و هزينه هاي عاطفي افزايش دهيم.
ميرزايي با بيان اينكه امروز كشور درگير بيماري هاي غيرواگيردار است، افزود: در مازندران 43درصد مرگ و ميرها بر اثر بيماري هاي قلبي عروقي است، 5/13درصد مرگ و ميرها در اثر سرطان و 5/11 درصد نيز بر اثر حوادث رخ مي دهد.

 



طرح مشكلات خبرنگاران در ديدار با امام جمعه همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: عدم انتقادپذيري، نشانه ضعف مسئولان است.
آيت الله غياث الدين محمدي، در ديدار جمعي از اصحاب رسانه استان با وي، افزود: رسانه ها اكنون در جامعه دچار غربت هستند چرا كه عقب ماندگي فرهنگي باعث مي شود اكثريت مردم قادر به درك انسانهاي متعالي نباشند.
وي ادامه داد: متأسفانه علما و دانشمندان كه اصحاب رسانه نيز جزئي از آنها محسوب مي شوند، در اجتماع از احترام و قداست لازم برخوردار نيستند و همواره ظلم و ستم بر آنان تحميل شده است، اما اين گونه مسائل نبايد باعث دلسردي اصحاب رسانه و كناره گيري آنان از كار شود.
امام جمعه همدان به لزوم انتقادپذيري مسئولان و مديران به ويژه نسبت به انتقادات رسانه ها، اشاره كرد و اظهارداشت: لازم است كه مسئولان انتقادپذيري سازنده داشته باشند چرا كه انسان هاي انتقادناپذير، افرادي ضعيف هستند.
آيت الله محمدي ضمن توصيه به رسانه ها جهت طرح بدون غرض مسائل، يادآور شد: رسانه ها بايد بهانه تراشي هاي بي دليل مسئولان و مديران را نيز براي مردم اطلاع رساني كنند.
نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينكه روزنامه نگاري، فعاليت مقدس فرهنگي است و نبايد با ملاك هاي مادي مورد سنجش قرار بگيرد، تصريح كرد: امروز اين قلم ها و دوربين هاي آماده خبرنگاران است كه در خط مقدم مبارزه با دشمنان ايران، فعال هستند و جمهوري اسلامي را به جهانيان معرفي مي كنند.
دراين ديدار چندتن از فعالان رسانه اي استان به بيان برخي مشكلات اين قشر پرداختند.

 



طرح بيمه تكميلي اصحاب فرهنگ و هنر دراستان مركزي اجرا مي شود

اراك -خبرنگاركيهان:
سرپرست معاونت فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي، از اجراي طرح بيمه تكميلي اصحاب فرهنگ و هنر دراستان خبر داد.
محمد حسين افشاري گفت: اين طرح با هدف حمايت صنفي و معيشتي از اصحاب فرهنگ، هنر و مطبوعات درحال اجراست.
وي افزود: هنرمنداني كه پيش از اين از طريق اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از خدمات طرح بيمه هنرمندان بهره مند شده اند، مي توانند با مراجعه به اداره كل ارشاد استان نسبت به تكميل فرم بيمه تكميلي اقدام كنند.
افشاري اضافه كرد: تاكنون بيش از 650 نفر زير پوشش بيمه هنرمندان، اصحاب فرهنگ و مطبوعات استان قرار گرفته اند.

 



هرم جمعيت به سمت سالمندي پيش مي رود

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: هرم جمعيت كشور به سمت سالمندي پيش مي رود و براي گذر از اين مقطع بايد سياست گذاري هاي مدون و جامعي را به مرحله اجرا گذاشت.
محمدحسين اعرابي در جمع خبرنگاران سنين بالاي 60 سال را دوران سالمندي خواند و با اشاره به اينكه رشد جمعيت جهان به سوي سالمندي است، عنوان كرد: در سال 2006 ميزان سالمندان جهان 7 درصد از كل جمعيت جهان را تشكيل مي داد كه اين رقم در سال 2026 به بيش از 2 برابر يعني 6/15 درصد افزايش مي يابد.
به گفته وي در حال حاضر از هر 10 نفر، يك نفر بالاي 60 سال سن دارد كه اين ميزان در اواسط قرن حاضر از هر 5 نفر به يك نفر بالاي 60 سال مي رسد.
وي يادآور شد: طبق پيش بيني ها 29 درصد از جمعيت كشورهاي در حال توسعه در سال 2025 بيش از 80 سال و بالاي 90 سال سن دارند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كاشان در ادامه تعداد سالمندان ايران در سال 1335 را يك ميليون و 170 هزار نفر اعلام كرد و گفت: در سال 1385 اين تعداد سالمند به 5 ميليون و 100 هزار نفر افزايش يافته است.
وي آمار سالمندان شهرستان كاشان و آران و بيدگل با احتساب 400 هزار نفر جمعيت اين دوشهرستان را بالغ بر 43 هزار و 285 نفر بالاي 60 سال اعلام كرد و اظهار داشت: اين ميزان 10 درصد از جمعيت اين دو شهرستان را شامل مي شود كه حدود 3 درصد بيش از ميانگين كشوري است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14